quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:51 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
En jij zit nog in de "dit gaat de halve bevolking uitroeien dus we moeten de hele economie slopen fase" ?
De constante vergelijking met landen die zonder Corona ook volledig anders functioneren dan Nederland blijf ik vreemd vinden. Alsof het zonder Corona daar zo goed vertoeven is.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
In Brazilië loopt het aardig uit de hand
Want influenza zorgt ook zo vaak voor een dubbele longontsteking zo zwaar dat er grootschalige littekenvorming plaatsvindt.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:47 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Allemaal tegelijk wel, vandaar alle maatregelen. Maar je moet niet doen alsof dit een horrorvirus is wat 50% van de populatie uit gaat roeien.
[..]
Zoiets denk ik ook, de "gewone" griep hebben we ook nooit onder controle gekregen en zelfs met griepprik gaan er genoeg kwetsbaren aan dood. Dan zie je ook nooit dat panische gedoe zoals dat er nu is.
leuk land hoor, ik begrijp alleen niet wat je bedoeltquote:Op zaterdag 25 april 2020 09:53 schreef Tris het volgende:
[..]
De constante vergelijking met landen die zonder Corona ook volledig anders functioneren dan Nederland blijf ik vreemd vinden. Alsof het zonder Corona daar zo goed vertoeven is.
Ja, dat zijn 3 andere die tot de dodelijkste behoren, waarbij HIV in het begin 100% scoorde.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:45 schreef Remco het volgende:
[..]
Ik zou liever griep krijgen dan Aids, Ebola of Sars hoor
Prima land, ik zeg nergens dat dat niet zo is. Maar het is niet te vergelijken met Nederland.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
leuk land hoor, ik begrijp alleen niet wat je bedoelt
Jawel, bij de uitbraak van de Mexicaanse griep ging Mexico op slot en kocht onze overheid 17 miljoen of zo vaccins in.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:47 schreef Wirelessmouse het volgende:
Zoiets denk ik ook, de "gewone" griep hebben we ook nooit onder controle gekregen en zelfs met griepprik gaan er genoeg kwetsbaren aan dood. Dan zie je ook nooit dat panische gedoe zoals dat er nu is.
Nee hoezo? Ik zeg dat 80% nauwelijks wat merkt en de risicogroepen geraakt worden. Daarom kan je t niet indammen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
dus jij zit nog in " het is maar een griepje" fase?
Ja, onder de huidige maatregelenquote:Op zaterdag 25 april 2020 09:56 schreef _I het volgende:
RIVM-experts: 'Kans op snelle opleving virus nu buitengewoon klein'
.
Omdat de intensive cares langzaam leeg lopen en er volgens het RIVM steeds meer aanwijzingen zijn dat kinderen nauwelijks volwassenen besmetten met het coronavirus, mogen de scholen na de meivakantie gedeeltelijk weer open. De eerste versoepeling van de maatregelen, dinsdagavond bekendgemaakt door premier Rutte, is daarmee een feit.
Bang dat het tot een opleving van het virus zal leiden, zijn ze bij het RIVM niet. "De mogelijkheid voor potentiële haardjes om zich nu te verspreiden is buitengewoon klein", zeggen hoofd infectieziektebestrijding Jaap van Dissel en Jacco Wallinga, verantwoordelijk voor de rekenmodellen.
nos
Hoger in watquote:Op zaterdag 25 april 2020 09:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, dat zijn 3 andere die tot de dodelijkste behoren, waarbij HIV in het begin 100% scoorde.
Maar die laten zich minder gemakkelijk doorgeven, waardoor Griep nog steeds hoger staat.
H1N1 wel ja. Wordt een beetje moe van de onderschatting van het influenza virus hier.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:54 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Want influenza zorgt ook zo vaak voor een dubbele longontsteking zo zwaar dat er grootschalige littekenvorming plaatsvindt.
Oh wacht
Natuurlijk, er zijn ook kinderen met kanker? Wat is je punt? En dat chronische vermoeidheid is nergens bewezen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:40 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Er zijn echter ook gevallen van onder de 50 met permanente longschade of een post viraal syndroom/chronisch vermoeidheidssyndroom na een infectie.
natuurlijk kan je wel vergelijken, het gaat in dit geval om de maatregelen die ze wel of niet nemen en de gevolgen ervan.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:58 schreef Tris het volgende:
[..]
Prima land, ik zeg nergens dat dat niet zo is. Maar het is niet te vergelijken met Nederland.
Nog niet. Maar aangezien 30- 40% van de overlevende van SARS daarmee kampen en dit virus 96% hetzelfde is, komen die bewijzen nog wel.quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:01 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Natuurlijk, er zijn ook kinderen met kanker? Wat is je punt? En dat chronische vermoeidheid is nergens bewezen.
Ik krijg een deja-vu. Zo'n soort berichten heb ik ook in januari gelezen van het RIVM.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:56 schreef _I het volgende:
Omdat de intensive cares langzaam leeg lopen en er volgens het RIVM steeds meer aanwijzingen zijn dat kinderen nauwelijks volwassenen besmetten met het coronavirus, mogen de scholen na de meivakantie gedeeltelijk weer open. De eerste versoepeling van de maatregelen, dinsdagavond bekendgemaakt door premier Rutte, is daarmee een feit.
Bang dat het tot een opleving van het virus zal leiden, zijn ze bij het RIVM niet. "De mogelijkheid voor potentiële haardjes om zich nu te verspreiden is buitengewoon klein", zeggen hoofd infectieziektebestrijding Jaap van Dissel en Jacco Wallinga, verantwoordelijk voor de rekenmodellen.
nos
De schattingen zijn dat er miljoenen ongemerkt dat virus bij zich dragen en er nauwelijks van merken, kan je allemaal wel lekker gaan mondkappen, 1.5m en appen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
En er zijn skiërs overleden aan Corona..
Dus wat is je punt? Er is niemand die ontkent dat een groot deel van de besmette personen geen of milde symptomen krijgt.
week geleden;quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:03 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik krijg een deja-vu. Zo'n soort berichten heb ik ook in januari gelezen van het RIVM.
Echt hequote:Op zaterdag 25 april 2020 09:53 schreef Tris het volgende:
[..]
De constante vergelijking met landen die zonder Corona ook volledig anders functioneren dan Nederland blijf ik vreemd vinden. Alsof het zonder Corona daar zo goed vertoeven is.
Wanneer jij en mensen als jou nou niet feiten zouden ontkennen dan zou er een volwassen discussie over toekomstige versoepeling van maatregelen kunnen ontstaan. Juist het feit dat jij ontkent dat de IC bijna overlopen is, dat de zorg zonder maatregelen ontspoort zou zijn en het continu gebruiken van woorden als wartaal en bangmakerij zorgt ervoor dat de overheid een stuk voorzichtiger is dan strikt genomen noodzakelijk is.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Men was ook bang voor 3000 mensen op de ic.
Is ook niet gebeurd.
Wartaal. Bangmakerij. Aandachttrekkerij.
Leuk die benadering en goed de kans de zienswijze te attaqueren.quote:Op zaterdag 25 april 2020 05:38 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
"Voor mijn part hou jij 1.5 meter afstand, maar ga mij het niet opleggen"
wat een uitspraak weer......in februari was de kans ook "buitengewoon klein" dat het in nederland kwam.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:56 schreef _I het volgende:
nos
Meer met betrekking tot de scholen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wat een uitspraak weer......in februari was de kans ook "buitengewoon klein" dat het in nederland kwam.
natuurlijk is die kans niet klein als je alles weer volle bak gaat openen, het aantal besmettingen is nog steeds achterlijk hoog, en het aantal testen achterlijk laag.
ah zo, thnxquote:Op zaterdag 25 april 2020 10:14 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Meer met betrekking tot de scholen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |