abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 april 2020 @ 09:52:36 #151
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192796224
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:51 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

En jij zit nog in de "dit gaat de halve bevolking uitroeien dus we moeten de hele economie slopen fase" ?
:) nee hoor maar dat dit ernstiger is dan een gewone griepgolf hoef ik toch niet meer aan te tonen neem ik aan
pi_192796239
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:46 schreef Tarado het volgende:

[..]

In Brazilië loopt het aardig uit de hand
De constante vergelijking met landen die zonder Corona ook volledig anders functioneren dan Nederland blijf ik vreemd vinden. Alsof het zonder Corona daar zo goed vertoeven is.
  zaterdag 25 april 2020 @ 09:54:46 #153
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192796265
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:47 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Allemaal tegelijk wel, vandaar alle maatregelen. Maar je moet niet doen alsof dit een horrorvirus is wat 50% van de populatie uit gaat roeien.
[..]

Zoiets denk ik ook, de "gewone" griep hebben we ook nooit onder controle gekregen en zelfs met griepprik gaan er genoeg kwetsbaren aan dood. Dan zie je ook nooit dat panische gedoe zoals dat er nu is.
Want influenza zorgt ook zo vaak voor een dubbele longontsteking zo zwaar dat er grootschalige littekenvorming plaatsvindt.

Oh wacht :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 25 april 2020 @ 09:55:14 #154
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192796272
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:53 schreef Tris het volgende:

[..]

De constante vergelijking met landen die zonder Corona ook volledig anders functioneren dan Nederland blijf ik vreemd vinden. Alsof het zonder Corona daar zo goed vertoeven is.
leuk land hoor, ik begrijp alleen niet wat je bedoelt
pi_192796279
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:45 schreef Remco het volgende:

[..]

Ik zou liever griep krijgen dan Aids, Ebola of Sars hoor :{
Ja, dat zijn 3 andere die tot de dodelijkste behoren, waarbij HIV in het begin 100% scoorde.
Maar die laten zich minder gemakkelijk doorgeven, waardoor Griep nog steeds hoger staat.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_192796293
RIVM-experts: 'Kans op snelle opleving virus nu buitengewoon klein'

Omdat de intensive cares langzaam leeg lopen en er volgens het RIVM steeds meer aanwijzingen zijn dat kinderen nauwelijks volwassenen besmetten met het coronavirus, mogen de scholen na de meivakantie gedeeltelijk weer open. De eerste versoepeling van de maatregelen, dinsdagavond bekendgemaakt door premier Rutte, is daarmee een feit.

Bang dat het tot een opleving van het virus zal leiden, zijn ze bij het RIVM niet. "De mogelijkheid voor potentiële haardjes om zich nu te verspreiden is buitengewoon klein", zeggen hoofd infectieziektebestrijding Jaap van Dissel en Jacco Wallinga, verantwoordelijk voor de rekenmodellen.

nos
pi_192796316
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:55 schreef Tarado het volgende:

[..]

leuk land hoor, ik begrijp alleen niet wat je bedoelt
Prima land, ik zeg nergens dat dat niet zo is. Maar het is niet te vergelijken met Nederland.
pi_192796321
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:47 schreef Wirelessmouse het volgende:

Zoiets denk ik ook, de "gewone" griep hebben we ook nooit onder controle gekregen en zelfs met griepprik gaan er genoeg kwetsbaren aan dood. Dan zie je ook nooit dat panische gedoe zoals dat er nu is.
Jawel, bij de uitbraak van de Mexicaanse griep ging Mexico op slot en kocht onze overheid 17 miljoen of zo vaccins in.
Die Pandemie liep voor ons met een sisser af. Maar de paniek was er toen ook.
pi_192796323
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:31 schreef Tarado het volgende:

[..]

dus jij zit nog in " het is maar een griepje" fase?
Nee hoezo? Ik zeg dat 80% nauwelijks wat merkt en de risicogroepen geraakt worden. Daarom kan je t niet indammen.
pi_192796336
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:56 schreef _I het volgende:
.

Omdat de intensive cares langzaam leeg lopen en er volgens het RIVM steeds meer aanwijzingen zijn dat kinderen nauwelijks volwassenen besmetten met het coronavirus, mogen de scholen na de meivakantie gedeeltelijk weer open. De eerste versoepeling van de maatregelen, dinsdagavond bekendgemaakt door premier Rutte, is daarmee een feit.

Bang dat het tot een opleving van het virus zal leiden, zijn ze bij het RIVM niet. "De mogelijkheid voor potentiële haardjes om zich nu te verspreiden is buitengewoon klein", zeggen hoofd infectieziektebestrijding Jaap van Dissel en Jacco Wallinga, verantwoordelijk voor de rekenmodellen.

nos
Ja, onder de huidige maatregelen
  zaterdag 25 april 2020 @ 09:59:42 #161
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192796338
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:55 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja, dat zijn 3 andere die tot de dodelijkste behoren, waarbij HIV in het begin 100% scoorde.
Maar die laten zich minder gemakkelijk doorgeven, waardoor Griep nog steeds hoger staat.
Hoger in wat :?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192796360
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:54 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Want influenza zorgt ook zo vaak voor een dubbele longontsteking zo zwaar dat er grootschalige littekenvorming plaatsvindt.

Oh wacht :')
H1N1 wel ja. Wordt een beetje moe van de onderschatting van het influenza virus hier.
pi_192796368
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:40 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Er zijn echter ook gevallen van onder de 50 met permanente longschade of een post viraal syndroom/chronisch vermoeidheidssyndroom na een infectie.
Natuurlijk, er zijn ook kinderen met kanker? Wat is je punt? En dat chronische vermoeidheid is nergens bewezen.
  zaterdag 25 april 2020 @ 10:01:26 #164
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192796372
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:58 schreef Tris het volgende:

[..]

Prima land, ik zeg nergens dat dat niet zo is. Maar het is niet te vergelijken met Nederland.
natuurlijk kan je wel vergelijken, het gaat in dit geval om de maatregelen die ze wel of niet nemen en de gevolgen ervan.
pi_192796390
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:01 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Natuurlijk, er zijn ook kinderen met kanker? Wat is je punt? En dat chronische vermoeidheid is nergens bewezen.
Nog niet. Maar aangezien 30- 40% van de overlevende van SARS daarmee kampen en dit virus 96% hetzelfde is, komen die bewijzen nog wel.
  FOK!fotograaf zaterdag 25 april 2020 @ 10:03:10 #166
842 Zorro
Z
pi_192796402
quote:

nos
Ik krijg een deja-vu. Zo'n soort berichten heb ik ook in januari gelezen van het RIVM.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_192796415
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:59 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja, onder de huidige maatregelen
Hele stuk gelezen?
pi_192796475
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:42 schreef Wantie het volgende:

[..]

En er zijn skiërs overleden aan Corona..
Dus wat is je punt? Er is niemand die ontkent dat een groot deel van de besmette personen geen of milde symptomen krijgt.
De schattingen zijn dat er miljoenen ongemerkt dat virus bij zich dragen en er nauwelijks van merken, kan je allemaal wel lekker gaan mondkappen, 1.5m en appen.

Maar de verspreiding gaat gewoon door, het verplaats zich dan gewoon naar in huis, zoals in die landen met super lockdown.

Ik post het maar nog een keer, je kan de verspreiding enkel vertragen, niet stoppen, dus als je nu niet geraakt wordt en je bent zwak, ben je in het najaar wel aan de beurt. Of voorjaar 2021.
pi_192796484
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:03 schreef Zorro het volgende:

[..]

Ik krijg een deja-vu. Zo'n soort berichten heb ik ook in januari gelezen van het RIVM.
week geleden;

INTERVIEWJacco Wallinga is de rekenmeester van het RIVM. Zijn virusmodel geldt wereldwijd als gouden standaard en is leidend voor de Nederlandse regering. ‘Als je nu verslapt, komt het net zo hard terug’.

AD

Ach, het wijzigt nogal eens.
pi_192796523
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:53 schreef Tris het volgende:

[..]

Echt he
  zaterdag 25 april 2020 @ 10:13:09 #171
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_192796578
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Men was ook bang voor 3000 mensen op de ic.
Is ook niet gebeurd.

Wartaal. Bangmakerij. Aandachttrekkerij.
Wanneer jij en mensen als jou nou niet feiten zouden ontkennen dan zou er een volwassen discussie over toekomstige versoepeling van maatregelen kunnen ontstaan. Juist het feit dat jij ontkent dat de IC bijna overlopen is, dat de zorg zonder maatregelen ontspoort zou zijn en het continu gebruiken van woorden als wartaal en bangmakerij zorgt ervoor dat de overheid een stuk voorzichtiger is dan strikt genomen noodzakelijk is.

Het zijn namelijk verwarde figuren als jij waar we als maatschappij bang voor moeten zijn. Continu feiten ontkennend, fake news roepend zonder überhaupt te weten wat dat is en alleen maar kijkend naar eigen belang en het komende kwartier.

Feit 1: Zonder maatregelen was de zorg ontspoort
Feit 2: Zonder maatregelen was er onvoldoende IC capaciteit geweest
Feit 3: Met maatregelen gaan er nog steeds bosjes 70+ mensen dood.
Feit 4: Zonder maatregelen gaan er ook bosjes 70- mensen dood
Feit 5: Een open maatschappij betekent bewust kiezen voor het laten sterven van bevolkingsgroepen
  zaterdag 25 april 2020 @ 10:13:11 #172
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192796579
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 05:38 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

"Voor mijn part hou jij 1.5 meter afstand, maar ga mij het niet opleggen"
Leuk die benadering en goed de kans de zienswijze te attaqueren.

Op het moment dat gij de 1.5m niet wil aanhouden negeer je mijn aantoonbare veilige sproeiruimte van 1.5m. Of ik nu wel of niet een mondkapje draag, maakt voor uw mondkapje en daarmee de vermeende bescherming toch niet uit. ?

Of vind je dat in aanvulling op jouw ingedachte bescherming dat anderen dus ook een mondkapje moeten dragen ? Om jezelf extra te beschermen kun je een FFP3 ipv FFP2 en FFP1 met bril/scherm dragen, je mag zelfs van mij een stofjas, haarnetje of complete HazMat dragen als je je daar beter in voelt.
Maar ga mij jouw vermeende veiligheidsmaatregel niet opleggen omdat je je daar beter in/bij voelt.

Die 1.5m is aantoonbaar werkend om de kans op besmetting te voorkomen, mondkapje zijn daar dan een "onbewezen" aanvulling op. De enige ananame die men kan doien is dat het iets aanvult zonder aan te geven hoeveel en met wat.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192796591
quote:

nos
wat een uitspraak weer......in februari was de kans ook "buitengewoon klein" dat het in nederland kwam.

natuurlijk is die kans niet klein als je alles weer volle bak gaat openen, het aantal besmettingen is nog steeds achterlijk hoog, en het aantal testen achterlijk laag.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zaterdag 25 april 2020 @ 10:14:44 #174
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192796603
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:14 schreef Predator40 het volgende:

[..]

wat een uitspraak weer......in februari was de kans ook "buitengewoon klein" dat het in nederland kwam.

natuurlijk is die kans niet klein als je alles weer volle bak gaat openen, het aantal besmettingen is nog steeds achterlijk hoog, en het aantal testen achterlijk laag.
Meer met betrekking tot de scholen.
pi_192796611
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:14 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Meer met betrekking tot de scholen.
ah zo, thnx
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: