Ik hoor: een maatschappelijk debat is belangrijk, maar duurt te lang. Daar kun je niet op wachten. Ondertussen kun je alvast beginnen met het bouwen van een app, want anders ben je straks te laat. Je kunt beter onnodig een app gebouwd hebben dan andersom.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:33 schreef _I het volgende:
De jonge voelt weinig voor een maatschappelijk debat over de app, want het OMT heeft het aanbevolen.
Ik hoop dat je ziet dat je overschakelt van de "ik" naar de "wij" argumentatie.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:15 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het gaat alleen niet om jou of mij. Het gaat er om dat wij zoveel mogelijk weer naar buiten moeten kunnen, zonder dat wij onnodig veel besmettingen krijgen. Als een mondkapje daarbij kan helpen zou ook jij er een moeten dragen ook al ga je op de grond liggen janken dat je het echt niet wil.
Vanochtend werd juist aangegeven dat er heel goed (maatschappelijk) nagedacht moest worden over het doel, icm met de vraagstelling van de GGD.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik hoor: een maatschappelijk debat is belangrijk, maar duurt te lang. Daar kun je niet op wachten. Ondertussen kun je alvast beginnen met het bouwen van een app, want anders ben je straks te laat. Je kunt beter onnodig een app gebouwd hebben dan andersom.
Begin van het einde dit.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:38 schreef Firuze60 het volgende:
Die app zorgt er ook voor en kan makkelijk gekoppeld worden aan je zorg bijvoorbeeld. Wil je met een vriend sex hebben, scan je app, help! die heeft soa, dan maar even niet.
Als je meer test heb je meer mensen nodig voor contactonderzoek. Dat bedoelt hij.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:40 schreef _I het volgende:
Begrijp ik nu goed dat de GGD opgeschaald heeft om de testcapaciteit te vergroten?
Dacht dat ze mensen erbij hadden voor het track& trace.
Dus er is geen alternatief, of mis ik iets?
Ziet er pijnlijk uit dan het isquote:Op woensdag 22 april 2020 20:41 schreef delano.888 het volgende:
Zag vanmiddag hoe de testen gedaan worden, schijnbaar best pijnlijk...
nope, ill just stay quarantined thanks.
https://reddit.com/r/oddl(...)_quarantined_thanks/
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik hoor: een maatschappelijk debat is belangrijk, maar duurt te lang. Daar kun je niet op wachten. Ondertussen kun je alvast beginnen met het bouwen van een app, want anders ben je straks te laat. Je kunt beter onnodig een app gebouwd hebben dan andersom.
Kwam er bij jou ook bloed mee naar buiten?quote:Op woensdag 22 april 2020 20:43 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ziet er pijnlijk uit dan het isViel mij echt heel erg mee.
Bij deze waren ze wel erg lomp zeg, net pas gekeken. Bij mij lieten zij het ook niet zo lang zitten en zaten ze niet zo lomp te draaien. Gingen gewoon naar binnen, deden een half rondje draaien en trokken het er weer uit. Heel irritant gevoel, maar niet pijnlijk en volgens mij ook geen bloed.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:43 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Kwam er bij jou ook bloed mee naar buiten?
Ok misschien krijgen ze in Nederland betere instructies. Hoe dan ook dat ding gaat DIEP. Bah.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:45 schreef Kyran het volgende:
[..]
Bij deze waren ze wel erg lomp zeg, net pas gekeken. Bij mij lieten zij het ook niet zo lang zitten en zaten ze niet zo lomp te draaien. Gingen gewoon naar binnen, deden een half rondje draaien en trokken het er weer uit. Heel irritant gevoel, maar niet pijnlijk en volgens mij ook geen bloed.
Ze trekken een uur uit per contact die de bron gehad heeft. Is wel even iets meer dan via Skype een belletje plegen. Je krijgt behoorlijk wat persoonlijke, diepgaande vragen naar ik begrijp.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:43 schreef _I het volgende:
Raar verhaal dit. Je kan toch al die horeca mensen die een uitkering hebben vragen of die dit willen doen? Dan heb je die app niet nodig en ben je klaar.
Dat kunnen mensen vanuit huis doen via skype.
Het is toch erg dat hij pas is gaan opschalen nadat ze besloten hebben de scholen te verruimen.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:45 schreef Kyran het volgende:
Jezus de Jonge geef gewoon antwoord .....
Ja, altijd reactief en altijd achter de feiten aanlopen. Hij kan ook gewoon zeggen "ja, hadden wij eerder moeten doen" klaar, want dat is eigenlijk de enige echte juiste antwoord die hij kan geven, want anders is het niet uit te leggen.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:46 schreef _I het volgende:
[..]
Het is toch erg dat hij pas is gaan opschalen nadat ze besloten hebben de scholen te verruimen.
Hierom is het belangrijk dat je een tijdspad maakt. Zodat je nu kan gaan voorbereiden voor de toekomst. Het is zo reactief.
Ze zeiden net dat er studenten voor gebruikt werken.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ze trekken een uur uit per contact die de bron gehad heeft. Is wel even iets meer dan via Skype een belletje plegen. Je krijgt behoorlijk wat persoonlijke, diepgaande vragen naar ik begrijp.
Het nabellen zou eventueel zo gebeuren, maar dat kan ik moeilijk inschatten. Ik zou zeggen dat je dat nabellen ook verder kunt automatiseren.
Inspiratieloos en niet over nagedacht. Zoveel tijd verloren inmiddels.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:47 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, altijd reactief en altijd achter de feiten aanlopen. Hij kan ook gewoon zeggen "ja, hadden wij eerder moeten doen" klaar, want dat is eigenlijk de enige echte juiste antwoord die hij kan geven, want anders is het niet uit te leggen.
Hij zegt toch heel duidelijk dat de GGD'en al opgeschaald zijn (uit eigen beweging) en hij nu heeft gevraagd om nóg meer op te schalen vanwege het openen van de scholen?quote:Op woensdag 22 april 2020 20:46 schreef _I het volgende:
Het is toch erg dat hij pas is gaan opschalen nadat ze besloten hebben de scholen te verruimen.
Ik hoor hem net zeggen, in het Noorden is het wel gelukt. Mooi niet! Spontaan was er ineens vorige week een besmetting in een verzorgingstehuis (terwijl de 1.5 maatregel er al was).quote:Op woensdag 22 april 2020 20:47 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, altijd reactief en altijd achter de feiten aanlopen. Hij kan ook gewoon zeggen "ja, hadden wij eerder moeten doen" klaar, want dat is eigenlijk de enige echte juiste antwoord die hij kan geven, want anders is het niet uit te leggen.
Ik denk dat we het hier wel redelijk eens over zijn. Laten we niet hier de oorzaak , redelijkheid en nutbaarheid van de verworven leerplichtwet bediscussiëren.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Schadelijk? Really? Ook hierover valt te twisten. Ik werk in het hoger onderwijs (niet als leerkracht though) en mijn vrouw zit in de kinderopvang.
Zij heeft in de afgelopen weken vrijwel dagelijks telefonisch contact met gehad met veel verschillende ouders, om te kijken hoe de situatie thuis was en ook vanuit de opvang naar de ouders toe.
Het merendeel van de ouders die zij heeft gesproken zeggen dat hun kinderen dankzij meer gepersonaliseerd thuisonderwijs opeens "sprongen vooruit maakten" in vakken waar ze voorheen mee worstelden, tot verbazing van veel van deze ouders.
Want slechts één docent op een groep van 30 kids (dat is namelijk op de meeste basisscholen de situatie) betekent voor veel kinderen veel te weinig persoonlijke aandacht en waardoor hun potentieel niet optimaal benut wordt.
Ja, tuurlijk zijn er ook valkuilen en zijn er ook kids die in deze situatie slecht of helemaal niet bereikbaar blijken. En de interactie tussen kinderen is ook een gemis nu, snap ik ook. Ik zeg ook niet dat dit het gouden ei is...
Maar doen alsof de situatie van nu ultiem problematisch en schadelijk is, is gewoon niet waar.
Anyway, de scholen zullen sooner or later weer open moeten. Weet ik ook wel. Maar omdat er nog teveel vanuit een "waarschijnlijk" en "we denken dat" geredeneerd wordt betreft de risico's, vind ik het wel zeer tricky. En vooral voor de medewerkers van scholen/opvang is dit gewoon een rotsituatie.
Hoe eerder hoe beter toch? Ze wisten bij de eerste maatregel toch al dat er ooit een versoepeling moest komen. Dat advies is van 6 april.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hij zegt toch heel duidelijk dat de GGD'en al opgeschaald zijn (uit eigen beweging) en hij nu heeft gevraagd om nóg meer op te schalen vanwege het openen van de scholen?
Ik weet niet hoe snel de GGD'en kunnen opschalen, maar het ze hebben nog drie weken, hè.
Is dat zo? Stel dat je afdoende kunt opschalen in drie weken (dat is nu de tijdsspanne), wat voor nut heeft het dan om twee maanden van tevoren al te gaan opschalen?quote:
Geen idee, weet jij het? Is het niet handiger om dit soort vragen te stellen alvorens te oordelen of er te laat ingegrepen is/wordt of niet?quote:En wat is opschalen? 10 mensen erbij, of zetten we er 10.000 op?
Is ook kut.... en dan tot bloedens toe doordrukken of er een biopt wordt genomen, is niet mijn ding.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:41 schreef delano.888 het volgende:
Zag vanmiddag hoe de testen gedaan worden, schijnbaar best pijnlijk...
nope, ill just stay quarantined thanks.
https://reddit.com/r/oddl(...)_quarantined_thanks/
De Jonge kan kennelijk niet zeggen zoals Rutte.... weet je wat we laten het en starten opnieuw.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:47 schreef tompsv18 het volgende:
Pijnlijk debat. De Jonge komt er niet meer uit.
Ik schakel pas net in, maar ik begrijp dat het bron & contactonderzoek weer verder wordt opgeschaald en dat dit pas onlangs is besloten?quote:Op woensdag 22 april 2020 20:46 schreef _I het volgende:
[..]
Hierom is het belangrijk dat je een tijdspad maakt. Zodat je nu kan gaan voorbereiden voor de toekomst. Het is zo reactief.
Ze waren in Brabant na 3 dagen het spoor al bijster. Dus op 6 maart wisten we al dat veel meer mensen nodig hadden.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Is dat zo? Stel dat je afdoende kunt opschalen in drie weken (dat is nu de tijdsspanne), wat voor nut heeft het dan om twee maanden van tevoren al te gaan opschalen?
[..]
Geen idee, weet jij het? Is het niet handiger om dit soort vragen te stellen alvorens te oordelen of er te laat ingegrepen of niet?
Nou dat dus. De Jonge zegt dat hij afgelopen vrijdag gevraagd heeft de boel op te schalen, en blijkbaar werd er gister door het GGD gezegd dat ze van geen vraag gehoord hadden.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:56 schreef Viltje het volgende:
[..]
Ik schakel pas net in, maar ik begrijp dat het bron & contactonderzoek weer verder wordt opgeschaald en dat dit pas onlangs is besloten?
Ik vraag dit, omdat Jaap vanmiddag duidelijk nogal verbaasd was, toen hij hoorde dat de GGD'en hadden aangegeven dat ze nog duizenden extra mensen konden inzetten om bron- en contactonderzoek te doen. De GGD deed dit echter niet, omdat ze daar geen opdracht toe hadden gekregen.
Maar ze hebben dus blijkbaar al veel mensen aangenomen/herplaatst binnen de GGD'en. Eerst uit eigen beweging en nu vraagt De Jonge alvast, in het kader van de maatregelen, nóg verder op te schalen dan ze uit eigen beweging hebben gedaan. Dat is zoals ik het begrijp. En op basis daarvan kan ik moeilijk oordelen of er te laat opgeschaald is. Dat is puur afhankelijk van de vraag of de GGD'en binnen drie weken kunnen voldoende aan de extra vraag.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:56 schreef _I het volgende:
Ze waren in Brabant na 3 dagen het spoor al bijster. Dus op 6 maart wisten we al dat veel meer mensen nodig hadden.
Ik vind de Kamerleden weinig intelligente vragen stellen. Het zijn vooral suggestieve, verwijtende vragen waar niemand wijzer van wordt en waar De Jonge alleen maar zichtbaar geïrriteerd van raakt.quote:Ik heb geen idee, vandaar mijn vraag. Niet aan jou, maar het werd niet beantwoord.
En welk Kamerlid heeft exact deze vraag gesteld? En indien het inderdaad klopt dat de GGD nog niets gevraagd is, waar is het dan fout gelopen?quote:Op woensdag 22 april 2020 20:59 schreef _I het volgende:
en blijkbaar werd er gister door het GGD gezegd dat ze van geen vraag gehoord hadden.
Ik heb geen enkele hoge pet op van de Kamerleden, maar ook niet van De Jonge.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:00 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik vind de Kamerleden weinig intelligente vragen stellen. Het zijn vooral suggestieve, verwijtende vragen waar niemand wijzer van wordt en waar De Jonge alleen maar zichtbaar geïrriteerd van raakt.
Ben het roerend met je eens dat er weinig goede gesprekken zijn. Het is al weken hetzelfde riedeltje.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar ze hebben dus blijkbaar al veel mensen aangenomen/herplaatst binnen de GGD'en. Eerst uit eigen beweging en nu vraagt De Jonge alvast, in het kader van de maatregelen, nóg verder op te schalen dan ze uit eigen beweging hebben gedaan. Dat is zoals ik het begrijp. En op basis daarvan kan ik moeilijk oordelen of er te laat opgeschaald is. Dat is puur afhankelijk van de vraag of de GGD'en binnen drie weken kunnen voldoende aan de extra vraag.
[..]
Ik vind de Kamerleden weinig intelligente vragen stellen. Het zijn vooral suggestieve, verwijtende vragen waar niemand wijzer van wordt en waar De Jonge alleen maar zichtbaar geïrriteerd van raakt.
Asscher vroeg het en die vroeg ook naar inzicht in de vraag die gesteld is. (rest niet meegekregen, toen was ik aan het tiepen)quote:Op woensdag 22 april 2020 21:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En welk Kamerlid heeft exact deze vraag gesteld? En indien het inderdaad klopt dat de GGD nog niets gevraagd is, waar is het dan fout gelopen?
https://edition.cnn.com/w(...)434921f5b48ecce4484bquote:Covid-19 causes sudden strokes in young adults, doctors say
The novel coronavirus appears to be causing sudden strokes in adults in their 30s and 40s who are not otherwise terribly ill, doctors reported Wednesday.
They said patients may be unwilling to call 911 because they have heard hospitals are overwhelmed by coronavirus cases.
There’s growing evidence that Covid-19 infection can cause the blood to clot unnaturally, and stroke would be an expected consequence of that.
Dr. Thomas Oxley, a neurosurgeon at Mount Sinai Health System in New York, and colleagues gave details of five people they treated. All were under the age of 50, and all had either mild symptoms of Covid-19 infection or no symptoms at all.
“The virus seems to be causing increased clotting in the large arteries, leading to severe stroke,” Oxley told CNN.
“Our report shows a seven-fold increase in incidence of sudden stroke in young patients during the past two weeks. Most of these patients have no past medical history and were at home with either mild symptoms (or in two cases, no symptoms) of Covid,” he added.
“All tested positive. Two of them delayed calling an ambulance,” Oxley said.
It is not common for people so young to have strokes, especially strokes in the large vessels in the brain.
“For comparison, our service, over the previous 12 months, has treated on average 0.73 patients every 2 weeks under the age of 50 years with large vessel stroke,” the team wrote in a letter to the New England Journal of Medicine. That’s fewer than two people a month.
A stroke in a large blood vessel causes severe damage if it is not removed right away. At least one patient has died and others are in rehabilitation facilities, intensive care or in the stroke unit. Only one went home but will require intense care, Oxley said.
Iedereen 5 mondkapjes als je lid word.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:09 schreef tompsv18 het volgende:
Baudet kan voor een onbeperkte stroom van kapjes zorgen. Ben benieuwd.
Nog nooit zo'n debat gevolgd als ik eerlijk ben. Maar het is wel een wedstrijdje elkaar overbluffen hé.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:09 schreef Vallon het volgende:
Mondkapjes battle: Hugo Deal aan Baudet dat er 10/20 miljoen kapjes in enkele dagen te leveren zijn.
Lang leven het kapitalisme, voor een oneindige prijs zijn ze natuurlijk prima leverbaar.
Dat weten jij en ik en vele met ons ook TB.... Maar Hugo kennelijk niet.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:09 schreef Vallon het volgende:
Mondkapjes battle: Hugo Deal aan Baudet dat er 10/20 miljoen kapjes in enkele dagen te leveren zijn.
Lang leven het kapitalisme, voor een oneindige prijs zijn ze natuurlijk prima leverbaar.
Kost maar 20 euro per mondkapje.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:09 schreef tompsv18 het volgende:
Baudet kan voor een onbeperkte stroom van kapjes zorgen. Ben benieuwd.
Dat zei hij niet. Hij zei dat als er mogelijkheden of onderzoeken zijn die laten zien dat er ergens ruimte is, dat hij niet wacht tot 20 mei, maar al gelijk gaat schakelen.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:11 schreef Ven1972 het volgende:
Ik volgde de debat ook, maar ik vind Wilders echt dom wat hij ook zei dat de horeca zo snel open moest gaan, niet 3 weken, maar in 3 dagen! Ik vind dat veel te snel gaan, want alles moet zo zorgvuldig gebeuren voor dat horeca over een tijdje weer open kan. Ik steun Rutte ook hierin wat hij ook tegen ons verteld dat de maatregelen een tijdje kan aangehouden worden voor zekerheid dat het virus echt niet fors kan toenemen, maar niks is op dit moment zeker.
Wilders is een draaikont, 3 weken geleden was hij nog voor een totale lockdown.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:11 schreef Ven1972 het volgende:
Ik volgde de debat ook, maar ik vind Wilders echt dom wat hij ook zei dat de horeca zo snel open moest gaan, niet 3 weken, maar in 3 dagen! Ik vind dat veel te snel gaan, want alles moet zo zorgvuldig gebeuren voor dat horeca over een tijdje weer open kan. Ik steun Rutte ook hierin wat hij ook tegen ons verteld dat de maatregelen een tijdje kan aangehouden worden voor zekerheid dat het virus echt niet fors kan toenemen, maar niks is op dit moment zeker.
Hmm snap ik ook, ze kunnen beter de politiek verlate. Dus ze hebben wel erg weinig steun van andere collega's politici.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:14 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Wilders is een draaikont, 3 weken geleden was hij nog voor een totale lockdown.
Mssn dat Geert en Wouter nog een partij op kunnen richten voor mensen die op een snelle manier hun standpunten aan de kapstok kunnen hangen.
Sws Go see your doctor.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:09 schreef crystal_meth het volgende:
There’s growing evidence that Covid-19 infection can cause the blood to clot unnaturally, and stroke would be an expected consequence of that
Niets in geneeskunde is makkelijk.quote:bron: medischcontact
Bij een aanzienlijk deel van de patiënten die met covid-19 op de intensive care liggen, komen longembolieën voor. Het verklaart mogelijk voor een deel het ‘wonderlijke’ long-beeld waar deze patiënten mee kampen, zeggen onder andere intensivist Rik Endeman en internist-hematoloog Marieke Kruip van het Erasmus MC.
Gelukkig maar, anders was onze baan al geautomatiseerd geweest.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:17 schreef Vallon het volgende:
[..]
Sws Go see your doctor.
//--//
Vwb bloedpropjes is dit volgens mij onderdeel van wat uitwerkingen t.g.v. longaandoeningen wat mij te binnen schiet (embolie) en waar dan weer bloedverdunners voor worden gegeven die weer leiden tot andere risico's.
[..]
Niets in geneeskunde is makkelijk.
30 april gaat Auping en nog een bedrijf mondkapje produceren in Nederland..... Er schijnt al een bestelling gemaakt te zijn??quote:Op woensdag 22 april 2020 21:16 schreef DireStraits7 het volgende:
Baudet stuurt gewoon een koffer met smeergeld natuurlijk.
Lekker per opbod concurreren met de rest van de wereld. Economie nog meer naar de knoppen.
Hoewel ik het van ganse harte hoop dat Baudet dit waarmaakt en er over 10 dagen gewoon 10 miljoen deugdelijke mondkapjes zijn voor een schappelijke prijs.
Asscher is een van de weinige die wel intelligente vragen stelt.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:05 schreef _I het volgende:
[..]
Asscher vroeg het en die vroeg ook naar inzicht in de vraag die gesteld is. (rest niet meegekregen, toen was ik aan het tiepen)
Klinkt absoluut nirt als ook maar iets wat op een beroerte lijkt. Dus zou me daar geen zorgen om maken.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:09 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://edition.cnn.com/w(...)434921f5b48ecce4484b
Fuck, ik heb al twee weken last van plotse kortstondige evenwichtsstoornissen. Maar dat is geen typisch symptoom van beroerte.
Je zei van de week dat je AI zag om foto's te beoordelen, dacht ik. Is dat nieuw en wordt dat ook bij jullie nu gebruikt?quote:Op woensdag 22 april 2020 21:19 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Gelukkig maar, anders was onze baan al geautomatiseerd geweest.
Vind hem ook best te pruimen. Ben vandaag ook wel fan van Lilian.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Asscher is een van de weinige die wel intelligente vragen stelt.
Populist pur sang, veel schreeuwen maar als het over inhoud gaat naar iets anders kijken.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:18 schreef DireStraits7 het volgende:
Hoe meer ik erover nadenk, hoe triester ik die Wilders vind. Roept op tot een opening van de horeca ondanks dat iedere idioot kan bedenken dat dit veel te prematuur is. Maar Wilders weet dan ook natuurlijk en juist daarom grijpt hij dat aan, zodat hij een stok heeft om mee te slaan.
Mee eens, dat gaan we ook niet doen zeker niet.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:18 schreef DireStraits7 het volgende:
Hoe meer ik erover nadenk, hoe triester ik die Wilders vind. Roept op tot een opening van de horeca ondanks dat iedere idioot kan bedenken dat dit veel te prematuur is. Maar Wilders weet dan ook natuurlijk en juist daarom grijpt hij dat aan, zodat hij een stok heeft om mee te slaan.
Het is ook zo kansloos wat hier gebeurd en jammer omdat het niets toevoegt.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kost maar 20 euro per mondkapje.
nee, eerst de basis op orde hebben, PPE/PBM en dat soort zaken, dan nu tijd en geld verliezen aan een APP.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er is vaak genoeg gesproken over woekerprijzen.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:23 schreef Vallon het volgende:
En dan niet durven zeggen dat je extern niet meer dan ¤1 p/s gaat betalen.
De AI gebruiken ze nu op kleine basis in het buitenland, maar nog niet in mijn directe omgeving. Ik denk zeker dat dit een toevoeging (en dus geen vervanging) kan zijn op het huidige werk, m.n. van de radiologen. Ik vind het gave ontwikkelingen!quote:Op woensdag 22 april 2020 21:20 schreef _I het volgende:
[..]
Je zei van de week dat je AI zag om foto's te beoordelen, dacht ik. Is dat nieuw en wordt dat ook bij jullie nu gebruikt?
Dat is toch wel degelijk een automatisering. Geen vervanging, maar wel gaaf toch dat dit mogelijk is?
Van die gele die ze in chernobyl opgegraven hebben, als hij dit debat zou volgen.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:25 schreef JANdeDERDE het volgende:
Putin heeft er nog genoeg voor hem liggen
En daar ben ik aan de andere kant van het bed weer uiterst dankbaar voor.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:19 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Gelukkig maar, anders was onze baan al geautomatiseerd geweest.
Kan me voorstellen dat het voor iemand als jij, vakfanaat, best wel spannend is allemaal. Er gebeuren ook best bijzondere dingen in positieve zin.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:25 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
De AI gebruiken ze nu op kleine basis in het buitenland, maar nog niet in mijn directe omgeving. Ik denk zeker dat dit een toevoeging (en dus geen vervanging) kan zijn op het huidige werk, m.n. van de radiologen. Ik vind het gave ontwikkelingen!
Ze is wel erg mad jaquote:Op woensdag 22 april 2020 21:27 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Mevrouw van Kooten aartsen moet eens goed geneukt worden, zodat ze wat chiller over komt.
Ik kan best wel begrijpen dat je een keertje uit de slof na vier weken dat gejammer van Marijnissen. Wat een vervelende vrouw.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:35 schreef Kyran het volgende:
Net pas dat stukje van Lilian gezien, wat een heldin![]()
Wel een rake opmerking hoor, grenzen of niet.
Dan kijk jij een ander debat.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:47 schreef tompsv18 het volgende:
Pijnlijk debat. De Jonge komt er niet meer uit.
Ik heb een voorkeur voor specialiteit, maar ben er nog niet over uit. Met name omdat het voor een groot deel de rest van je (sociale) leven bepaalt. De medische wereld laat zich simplistisch gezegd verdelen in 'beschouwend' (interne, cardiologie, longgeneeskunde, intensivist) en 'snijdend' (chirurg, KNO, urologie, gyneacologie). Ik weet wel dat ik een beschouwend vakgebied zal kiezen. Verder is het ook moeilijk om een specialisatieplaats te 'veroveren' zonder uitgebreide werkervaring of een promotietraject, dus doe eerst wat werkervaring op, op meerdere afdelingen. (IC en interne).quote:Op woensdag 22 april 2020 21:28 schreef _I het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat het voor iemand als jij, vakfanaat, best wel spannend is allemaal. Er gebeuren ook best bijzondere dingen in positieve zin.
De samenwerking tussen universiteiten, de snelheid waarmee onderzoeken worden gedaan en gepubliceerd en technische verbeteringen.
Heb je al een specialiteit gekozen? Of is dat te persoonlijk?
Waar maak je je druk om. Dat gebeurt ook bij arme Nederlanders.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:48 schreef RipCity het volgende:
Amsterdam
https://www.telegraaf.nl/(...)enissen-arme-moslims
Altijd fijn om daar te wonen als niet-nederlander.
Verder natuurlijk een hele interessante tijd, maar had hem liever niet gehad uiteraard. Ik realiseer me wel dagelijks dat ik veel geluk heb, omdat ik baanzekerheid heb en mijn sociale leven / daginvulling niet te erg op de kop ligt.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:28 schreef _I het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat het voor iemand als jij, vakfanaat, best wel spannend is allemaal. Er gebeuren ook best bijzondere dingen in positieve zin.
De samenwerking tussen universiteiten, de snelheid waarmee onderzoeken worden gedaan en gepubliceerd en technische verbeteringen.
Heb je al een specialiteit gekozen? Of is dat te persoonlijk?
Deze App gaat toch niet werken in Nederland.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, eerst de basis op orde hebben, PPE/PBM en dat soort zaken, dan nu tijd en geld verliezen aan een APP.
koop dan de App van china, taiwan, thailand, singapore en sloop daar de privacy schending uit.
dat kan ook, wel tegen marktprijs en niet dezelfde lage prijs die voor de Pandemie werd betaald.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:08 schreef houdafstand het volgende:
Volgens Baudet is er helemaal geen tekort aan mondkapjes. Baudet kan binnen tien dagen miljoenen mondkapjes regelen.
De Jonge: "Als dat waar is, dan hebben we een deal!".
En dus belachelijk is, want niet bewezen dat het dragen de infectie verder indamt.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat kan ook, wel tegen marktprijs en niet dezelfde lage prijs die voor de Pandemie werd betaald.
Ah, een nieuwe House.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:32 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ik heb een voorkeur voor specialiteit, maar ben er nog niet over uit. Met name omdat het voor een groot deel de rest van je (sociale) leven bepaalt. De medische wereld laat zich simplistisch gezegd verdelen in 'beschouwend' (interne, cardiologie, longgeneeskunde, intensivist) en 'snijdend' (chirurg, KNO, urologie, gyneacologie). Ik weet wel dat ik een beschouwend vakgebied zal kiezen. Verder is het ook moeilijk om een specialisatieplaats te 'veroveren' zonder uitgebreide werkervaring of een promotietraject, dus doe eerst wat werkervaring op, op meerdere afdelingen. (IC en interne).
Logisch, maar soms komt het zoet met het zuur.quote:Verder natuurlijk een hele interessante tijd, maar had hem liever niet gehad uiteraard. Ik realiseer me wel dagelijks dat ik veel geluk heb, omdat ik baanzekerheid heb en mijn sociale leven / daginvulling niet te erg op de kop ligt.
Ik heb ooit iets gedaan voor PACS-opslag picture archiving and communications systems inkleuren, metadata vanuit beeld toevoegen en refereerbaar opslaan ...quote:Op woensdag 22 april 2020 21:20 schreef _I het volgende:
[..]
Je zei van de week dat je AI zag om foto's te beoordelen, dacht ik. Is dat nieuw en wordt dat ook bij jullie nu gebruikt?
Dat is toch wel degelijk een automatisering. Geen vervanging, maar wel gaaf toch dat dit mogelijk is?
quote:Op woensdag 22 april 2020 21:42 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Esther moet eens een goede kaasworst eten, maarja ze is vegetarisch,
Ieder heeft zijn/haar rol. Die van Regering is altijd je rust bewaren. Ik kan daar ook met respect naar kijken.... geldt ook voor tal van persco's. Ik zie wel sneller wanneer iemand irri wordt.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:38 schreef wokkelfok het volgende:
Knap dat De Jonge zijn geduld weet je bewaren met sommige kamerleden. Wat hebben velen een janktoon.
dat je daar nu nog mee aankomtquote:Op woensdag 22 april 2020 21:37 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
En dus belachelijk is, want niet bewezen dat het dragen de infectie verder indamt.
Tuurlijk heeft iedereen zijn rol. Maar de toon waarop Wilders, Baudet en Marijnissen debatteren is, gezien de grootte van de crisis, echt schandalig. Ik begrijp dat oppositie nu niet gemakkelijk is, maar een beetje fatsoen is wel op zijn plaats.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ieder heeft zijn/haar rol. Die van Regering is altijd je rust bewaren. Ik kan daar ook met respect naar kijken.... geldt ook voor tal van persco's. Ik zie wel sneller wanneer iemand irri wordt.
//--//
Oh we zijn in het rondje sneltrein moties waar tijd bepaalt hoeveel je er daarvan kunt indienen.
Hoe bedoel je? Een mondkapje of sjaal of wat dan ook zorgt er voor dat jij als snotkop zo min mogelijk een ander mens besmet heb ik begrepen.quote:
iedereen moet het dragen dan werkt het het bestequote:Op woensdag 22 april 2020 21:53 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Een mondkapje of sjaal of wat dan ook zorgt er voor dat jij als snotkop zo min mogelijk een ander mens besmet heb ik begrepen.
Is het anders?
wat zou er nu nog moeten veranderen dat kappers ineens wel open kunnen en eerst niet?quote:Op woensdag 22 april 2020 21:47 schreef Noek het volgende:
[..]![]()
Kappers mogen misschien eerder open. Das dan wel weer gek hoor.
Lekkere duidelijke lijn ook. Top!
Iedereen moet ze goed dragen, dus om de drie uur wisselen en niet af doen. Gaat lukken man.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
iedereen moet het dragen dan werkt het het beste
Gedeeltelijk mee eens, kritische (zelfs domme) vragen moeten er kunnen worden gesteld, zelfs in een enorme crisis en waarom?quote:Op woensdag 22 april 2020 21:51 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Tuurlijk heeft iedereen zijn rol. Maar de toon waarop Wilders, Baudet en Marijnissen debatteren is, gezien de grootte van de crisis, echt schandalig. Ik begrijp dat oppositie nu niet gemakkelijk is, maar een beetje fatsoen is wel op zijn plaats.
quote:Op woensdag 22 april 2020 21:55 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat zou er nu nog moeten veranderen dat kappers ineens wel open kunnen en eerst niet?
Een dag later en het kan toch anders.quote:Het kabinet besloot dinsdag dat kappers, fysiotherapeuten en andere zogeheten contactberoepen nog tot 20 mei dicht moeten blijven. Maar mogelijk is binnen een week of twee al duidelijk of deze beroepsgroepen met mondkapjes en andere beschermingsmiddelen weer veilig kunnen opengaan, zeggen de deskundigen waarop het kabinet vaart.
Zeker, kritische vragen moeten er altijd zijn. Maar als ik dan zo'n jankende Marijnissen een soundbite er uit ziet persen, dan vraag ik mij echt af wat je in de kamer doet en mag je je kapot schamen.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:56 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Gedeeltelijk mee eens, kritische (zelfs domme) vragen moeten er kunnen worden gesteld, zelfs in een enorme crisis en waarom?
Denk zelf eens na!
dan hadden ze 2 maanden gelden ook kunnen verzinnenquote:Op woensdag 22 april 2020 21:57 schreef Noek het volgende:
[..]
[..]
Een dag later en het kan toch anders.
Gut, lijkt wel een virus, zo onvoorspelbaar..quote:Op woensdag 22 april 2020 21:57 schreef Noek het volgende:
[..]
[..]
Een dag later en het kan toch anders.
aantal kamerzetels bepaalt de spreektijd.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:59 schreef HarrieKeen het volgende:
Hebben ze een bepaald aantal seconden om zo'n motie uit te spreken ofzo?
quote:As pleas for protective masks continue amid the coronavirus pandemic, a Delaware supplier of medical equipment is disputing the legality of what he said were federal seizures of hundreds of thousands of N95 respirators.
George Gianforcaro, owner of the small, Newark, Delaware-based Indutex USA, said the Federal Emergency Management Agency did not pay him when it took possession of two imported shipments of masks bound for customers across the United States.
Those customers included Delaware nursing facilities, the state of Michigan and boat captains who steer foreign ships through U.S. bays.
He said he does not know where the seized N95 masks are today, or whether they have been distributed to medical facilities or others.
Importer, FEMA clash over what happened to masks
In an emailed statement, FEMA appeared to deny Gianforcaro's charge without addressing the specific claims. It called reports of its officials commandeering or rerouting supplies of such critical equipment "false."
Protective equipment “being distributed internally within the United States is not being seized,” FEMA said, while stating also that it is working with U.S. Customs and Border Protection to keep medical equipment from being exported.
The dispute, the latest allegation of a FEMA seizure, occurs as the agency has begun to vigorously counter such claims. On Wednesday, FEMA Administrator Peter Gaynor said his agency needed to "bust myths" about seizures of medical equipment.
But while FEMA says it targets exporters, Gianforcaro's customers for the N95 masks are domestic companies or governments, according to a list of purchase orders Gianforcaro shared with The Delaware News Journal, part of the USA TODAY Network.
Among them is Cadia Healthcare, an operator of several long-term care facilities in Delaware. Cadia co-founder Steve Silver said his facilities will need additional masks, as well as medical gowns, as more residents are expected to test positive for the novel coronavirus.
To buttress his argument amid FEMA denials, Gianforcaro shared a written order that he says FEMA sent to his company. The document directed Indutex to sell to the federal government "all filtering facepiece respirators, including the N95 respirators contained within shipment number 8994645378 that arrived at JFK Airport" on April 6.
That early April shipment of 100,000 N95 masks was followed by the arrival April 19 of 300,000 additional ones, which also were seized, Gianforcaro said.
Citing Defense Production Act authority, the FEMA document further ordered Indutex to "set aside" all N95 or surgical masks it may come to possess during the federal emergency for a potential sale to FEMA.
Gaynor's signature is written along the bottom of the document.
His agency did not respond to follow-up questions about whether their press statement contradicts the order.
Gianforcaro said FEMA sent the written order only after he repeatedly inquired about whether they would pay him for the face masks or release them back to him.
“I kept screaming about it and I got a lawyer involved," he said. "Then, that's when I got the letter from them."
What is FEMA's role?
The April shipments of N95 masks into New York’s John F. Kennedy Airport were to be the first of several that ultimately would bring nearly a million in-demand respirators into the country, Gianforcaro said.
But after what he said was a second seizure on Sunday, Gianforcaro canceled the remainder of the order, noting he likely won't make additional orders before receiving payments for the initial shipment.
"Let's not forget I paid $4 million for this product on March 18,” Gianforcaro said, referring to the million-mask order. “This is getting very, very expensive. I don't have any money and I don't have any product and there's people that are asking for it."
His dispute with FEMA comes as states, hospitals and nursing homes desperately seek out new supplies of equipment to protect against the coronavirus pandemic, which on Tuesday had infected 800,000 people in the United States, according to Johns Hopkins University data.
Among the hardest hit are those who live, and work, in nursing homes. During the past week, seven Delaware long-term care officials pointed to several factors contributing to outbreaks at the facilities, and all but one said they need more gowns and masks to suppress the further spread of the disease.
Some are making their own by sewing pieces of cloth into masks or wearing large button-up shirts backward as gowns.
Meanwhile, bidding wars have erupted among states, medical companies and others for the sought-after equipment, particularly the tight-fitting N95 masks, which filter out at least 95% of airborne particles.
President Donald Trump has said the federal government’s role is to serve as a backup to the state’s efforts, but it is not entirely clear what that means for FEMA.
In the order to Gianforcaro, the agency said the shipment of masks would be sent to the Strategic National Stockpile.
Operated by the U.S. Department of Health and Human Services, the stockpile has supplied ventilators, masks and other equipment to states, but not always in the quantities requested.
Last month, Delaware requested 10 million masks and more than 100 million gloves for what it expected to be a months-long fight against the coronavirus. Days later, the federal government asked the state to pare back the request and submit what it would need for a two-week surge.
As of early April, Delaware had been granted less than 1% of what it initially requested, according to leaked federal documents.
On April 1, the Trump administration said the national stockpile had nearly been depleted.
A national supply chain?
As Trump has called on the states to take the lead in procuring masks and ventilators, others have said the federal government should direct the flow of medical equipment nationally.
Standing next to Gianforcaro at a news conference March 31, U.S. Sen. Chris Coons, D-Del., said he had become "enormously" frustrated that the federal government had not coordinated a centralized medical supply chain.
Coons had spoken with other senators about the possibility of creating "one logistics point of contact," he said.
'Bad karma'
Gianforcaro is not the only person to report that federal officials had laid claim to shipments of medical equipment.
NPR reported last week that Massachusetts Gov. Charlie Baker said his state’s order of millions of N95 masks was confiscated at a port in New York.
FEMA regional administrator Captain W. Russell Webster told a local NPR affiliate that he did not have information on the state’s order but said, "There is a priority of distribution based on health care workers and other first-line people involved in the COVID-19 response.”
Separately, the Chicago Sun Times reported last week that Illinois Gov. J.B. Pritzker was keeping secret details of a plan to obtain millions of masks and gloves from China out of fear of a federal seizure.
Yet, in recent guidance to local emergency managers, FEMA chief Gaynor said there is a need to correct what he called “misinformation” after fielding questions from members of Congress and governors about reports of FEMA seizing medical equipment.
Like in the agency’s statement to The Delaware News Journal as well as comments to Senate Democrats, Gaynor said FEMA is not seizing masks or other equipment from governments “or any commercial entity lawfully engaged in the PPE distribution.”
But, he said, the U.S. Justice Department formed a “hoarding and price-gouging task force” to ferret out “bad actors,” and seize their supplies.
FEMA did not allege in its order to Gianforcaro, nor in its statement to The Delaware News Journal, that the importer had been selling equipment at too high a price.
In March, Gianforcaro rebuffed any suggestion to sell masks to the highest bidder amid a pandemic, saying it would bring “bad karma.”
yep, al een paar keer. Maar goed om dit weer even te memoriseren.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:04 schreef vosss het volgende:
Was dit al langs gekomen hier:
'Wondermiddel' hydroxychloroquine dodelijker dan Corona
Dat is voor Trump voldoende om het iedereen voor je schrijven.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:04 schreef vosss het volgende:
Was dit al langs gekomen hier:
'Wondermiddel' hydroxychloroquine dodelijker dan Corona
quote:Op woensdag 22 april 2020 22:08 schreef mazaru het volgende:
Wat een vreselijk jasje heeft die man aan
Ook heel toevallig: Dave Roelvink naar ziekenhuis met hangend gezicht: ‘Ik zie niks meer’quote:Op woensdag 22 april 2020 21:09 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://edition.cnn.com/w(...)434921f5b48ecce4484b
Fuck, ik heb al twee weken last van plotse kortstondige evenwichtsstoornissen. Maar dat is geen typisch symptoom van beroerte.
Tegen marktconforme prijsquote:Op woensdag 22 april 2020 22:11 schreef Nober het volgende:
4 miljoen FFP2 maskers per week....
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA we zijn gered
Thierry bedankt!!!
Dit zijn de moties. Ja tis lastig als het geen voetbal is.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:12 schreef tompsv18 het volgende:
Wat een poppenkast toch ook met die spreektijd en dat snelle praten
Klopt, zeg dan x moties i.p.v. x seconden.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:12 schreef tompsv18 het volgende:
Wat een poppenkast toch ook met die spreektijd en dat snelle praten
Dit dusquote:Op woensdag 22 april 2020 22:13 schreef maan_man het volgende:
[..]
Klopt, zeg dan x moties i.p.v. x seconden.
Quanta Costa.....quote:Op woensdag 22 april 2020 22:11 schreef tompsv18 het volgende:
Binnen 1 week 4 mil goede kapjes aldus Baudet
Kosten niet belangrijk tegen een mensenleven..... Heb ik hier veel gehoord.quote:
Vandaar zoveel besmettingen in het zorgsysteem.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:18 schreef Firuze60 het volgende:
Een mondkapje redt geen leven, het is schijnveiligheid.
Tuurlijk wel.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:18 schreef Firuze60 het volgende:
Mooi, kunnen de dokters en zusters ze ook gelijk af doen.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:18 schreef Firuze60 het volgende:
Dat is omdat ze zelf niet willen, dat hun bacterieen ook nog overvliegen naar de enorm zieke patient, niet om hen zelf te beschermen, nondedju, denk eens na!quote:Op woensdag 22 april 2020 22:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Mooi, kunnen de dokters en zusters ze ook gelijk af doen.
Waardoor die zieke patiënten dus niet nog zieker worden. Je wilt dus eigenlijk zeggen dat het levens redt?quote:Op woensdag 22 april 2020 22:31 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat is omdat ze zelf niet willen, dat hun bacterieen ook nog overvliegen naar de enorm zieke patient, niet om hen zelf te beschermen, nondedju, denk eens na!
Inderdaad wel ja.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:33 schreef Viltje het volgende:
[..]
Waardoor die zieke patiënten dus niet nog zieker worden. Je wilt dus eigenlijk zeggen dat het levens redt?
In een operatiekamer zeker.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:33 schreef Viltje het volgende:
[..]
Waardoor die zieke patiënten dus niet nog zieker worden. Je wilt dus eigenlijk zeggen dat het levens redt?
Dan heb je meer te maken met genuanceerde overwegingen, gaat het de clienten meer schade opdoen door ineens met een masker rond te lopen, complete stress.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:40 schreef Oekelele het volgende:
Ouderen en verstandelijk gehandicapten bijvoorbeeld.
Die blijft iig op zijn benen staan.quote:
Oke bedankt voor U antwoord.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:42 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dan heb je meer te maken met genuanceerde overwegingen, gaat het de clienten meer schade opdoen door ineens met een masker rond te lopen, complete stress.
Hij heeft wel een punt. Lees mijn eerdere reactie:quote:
quote:Op woensdag 22 april 2020 22:39 schreef maan_man het volgende:
Wij moeten op stikstof bezuinigen zodat de bouw weer los kan komen. Nu is er stikstof bespaard en kunnen wij er niks mee doen.
Hij heeft ook een punt, maar krijgt gewoon geen antwoord. Merkwaardig spel is het met die schier eindeloze lijst moties.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:45 schreef maan_man het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt. Lees mijn eerdere reactie:
[..]
Dat is een geruststelling.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:20 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Klinkt absoluut nirt als ook maar iets wat op een beroerte lijkt. Dus zou me daar geen zorgen om maken.
Iedereen moet zich even tonen voor de achterban.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hij heeft ook een punt, maar krijgt gewoon geen antwoord. Merkwaardig spel is het met die schier eindeloze lijst moties.
Ja, strontvervelend. Wat een rotbaan moet dat zijn.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:48 schreef maan_man het volgende:
[..]
Iedereen moet zich even tonen voor de achterban.
Ja, maar dat is geen enkele garantie dat je de volgende dag wel besmet kan worden. Een keer negatief getest worden, joepiee, ik heb het corona-virus niet...op naar de kroeg.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:50 schreef Claudia_x het volgende:
Ik snap niet waarom het niet zinnig zou zijn om iedereen die getest wil worden te testen. Dat is toch ook wat moet gebeuren als die app er ooit komt? Of zie ik iets over het hoofd?
Met de huidige tests die worden uitgevoerd is dat vrij zinloos. Als je test op afweerstoffen en je weet dat dit tot immuniteit leidt, dan is massaal testen wel zinvol.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:50 schreef Claudia_x het volgende:
Ik snap niet waarom het niet zinnig zou zijn om iedereen die getest wil worden te testen. Dat is toch ook wat moet gebeuren als die app er ooit komt? Of zie ik iets over het hoofd?
Maar die app steunt toch op het idee dat mensen die menen klachten te hebben z.s.m. getest kunnen worden? Dan staat het kabinet toch op het standpunt dat zoveel mogelijk testen wel zinnig is?quote:Op woensdag 22 april 2020 22:53 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja, maar dat is geen enkele garantie dat je de volgende dag wel besmet kan worden. Een keer negatief getest worden, joepiee, ik heb het corona-virus niet...op naar de kroeg.
Denk eens na.
App is bedoeld om iedereen te achterhalen waarmee een positief geteste persoon contact heeft gehad.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar die app steunt toch op het idee dat mensen die menen klachten te hebben z.s.m. getest kunnen worden? Dan staat het kabinet toch op het standpunt dat zoveel mogelijk testen wel zinnig is?
Omdat in mijn ogen die APP volkomen onzin, of althans minstens veel te voorbarig. Stel je hebt verschijnselen, je test, je bent positief en dan?quote:Op woensdag 22 april 2020 22:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar die app steunt toch op het idee dat mensen die menen klachten te hebben z.s.m. getest kunnen worden? Dan staat het kabinet toch op het standpunt dat zoveel mogelijk testen wel zinnig is?
Ja, en dat werkt toch alleen als mensen zoveel mogelijk en zo snel mogelijk worden getest? Als er niet flink wordt getest kunnen besmette personen onvoldoende worden opgespoord en kunnen geen gerichte maatregelen worden getroffen (specifiek z.s.m. in quarantaine gaan).quote:Op woensdag 22 april 2020 22:58 schreef maan_man het volgende:
[..]
App is bedoeld om iedereen te achterhalen waarmee een positief geteste persoon contact heeft gehad.
Snap ik, ik ben ook kritisch over die app, maar ik probeer nu even de redenering van het kabinet te begrijpen.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:01 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Omdat in mijn ogen die APP volkomen onzin, of althans minstens veel te voorbarig. Stel je hebt verschijnselen, je test, je bent positief en dan?
Kan jij je tot 2 weken terug precies herinneren waar je gelopen hebt? En of je met hardlopen je telefoon thuis hebt laten liggen?
Belachelijk, die app.
Ja, bij hoeveel meer positief geteste mensen ze het niet meer kunnen is de vraag. In Limburg en Brabant hebben zij nu nog altijd moeite om voldoende contactonderzoek te doen.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, en dat werkt toch alleen als mensen zoveel mogelijk en zo snel mogelijk worden getest? Als er niet flink wordt getest kunnen besmette personen onvoldoende worden opgespoord en kunnen geen gerichte maatregelen worden getroffen (specifiek z.s.m. in quarantaine gaan).
Dus ik heb een APP en sta op het station er rijd een trein langs met een besmette persoon die ook deze App heeft..... Volgende dag paar honderd mensen krijgen een advies thuis blijven of testen?quote:Op woensdag 22 april 2020 22:58 schreef maan_man het volgende:
[..]
App is bedoeld om iedereen te achterhalen waarmee een positief geteste persoon contact heeft gehad.
BOEWHAHAHAHAHAHAHAquote:Op woensdag 22 april 2020 23:05 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Dus ik heb een APP en sta op het station er rijd een trein langs met een besmette persoon die ook deze App heeft..... Volgende dag paar honderd mensen krijgen een advies thuis blijven of testen?
Of je staat langs de snelweg en er rijd iemand langs en de volgende dag iedereen die op deze snelweg reed of stond krijgt een advies om thuis te blijven?
Positie bepalen of de juiste afstand gehouden is dus niet nauwkeurig genoeg.
Jep, heb je te vaak pech, dan moet je thuis blijven 2 weken. Smart Technology noemt men dat. Past bij de intelligente lockdown, de 1.5m economy, mondkappenclub en de angsthazenmaatschappij.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:05 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Dus ik heb een APP en sta op het station er rijd een trein langs met een besmette persoon die ook deze App heeft..... Volgende dag paar honderd mensen krijgen een advies thuis blijven of testen?
Of je staat langs de snelweg en er rijd iemand langs en de volgende dag iedereen die op deze snelweg reed of stond krijgt een advies om thuis te blijven?
Locatie waar jij was is niet relevant waarschijnlijk. Het gaat waarschijnlijk of twee bluetooth signalen bij elkaar in de buurt zijn geweest. Waarbij jij ook nog een bepaalde tijd bij elkaar in de buurt moet zijn geweest. Probleem kan wel optreden als jouw buurman besmet blijkt en jij wel bij hem in de buurt was, maar er wel een dikke muur tussen zat.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:05 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Precies, dus dat hele plan kan je gelijk de prullenbak inflikkeren. Het contactonderzoek van de GGD, waar zogenaamd geen mankracht voor was, is veel belangrijker. Gewoon bellen en zelfs dan is het nog moeilijk te achterhalen.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:11 schreef maan_man het volgende:
[..]
Locatie waar jij was is niet relevant waarschijnlijk. Het gaat waarschijnlijk of twee bluetooth signalen bij elkaar in de buurt zijn geweest. Waarbij jij ook nog een bepaalde tijd bij elkaar in de buurt moet zijn geweest. Probleem kan wel optreden als jouw buurman besmet blijkt en jij wel bij hem in de buurt was, maar er wel een dikke muur tussen zat.
Ja.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:08 schreef glaba het volgende:
Maakt het echt zoveel uit of een motie wordt ontraden door de minister of oordeel kamer?
Ja en die paar honderd mensen welke reizende functie uitvoeren van Amsterdam naar Groningen zorgen ervoor dat bij elke spoorweg overgang er elke keer een Appje verstuurd wordt en binnen 1 dag duizenden mensen die andere mensen tegen komen ook een appje krijgen.....quote:Op woensdag 22 april 2020 23:07 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Jep, heb je te vaak pech, dan moet je thuis blijven 2 weken. Smart Technology noemt men dat. Past bij de intelligence lockdown, de 1.5m economy en de angsthazenmaatschappij.
Ik begrijp niet waarom een heel plan in de prullenbak kan als er hobbels op de weg zijn. Dit systeem is zeker niet onfeilbaar, maar dat is contactonderzoek ook niet. Stel jij hebt een vitaal beroep en jij moet, om wat voor reden dan ook, moet de trein van Amsterdam naar Maastricht, dan komt uit contactonderzoek nooit naar voren wie er allemaal bij jou in de buurt hebben gezeten.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:13 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Precies, dus dat hele plan kan je gelijk de prullenbak inflikkeren. Het contactonderzoek van de GGD, waar zogenaamd geen mankracht voor was, is veel belangrijker. Gewoon bellen en zelfs dan is het nog moeilijk te achterhalen.
Ik zit al weken dit topic te volgen en elke keer word ik nog depressiever dan de dag daarvoor, maar net als de curve, ik zie toch wel zonneschijn en een enorme toename aan nieuwe creativiteit, het thuiswerken heeft zijn voordelen, het onthaasten ook.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:16 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Ja en die paar honderd mensen welke reizende functie uitvoeren van Amsterdam naar Groningen zorgen ervoor dat bij elke spoorweg overgang er elke keer een Appje verstuurd wordt en binnen 1 dag duizenden mensen die andere mensen tegen komen ook een appje krijgen.....
Als je een papiertje 50 maal dubbel vouwt heb je de afstand naar de ZON.
Domino effect bijna iedereen krijgt advies thuis blijven of testen.
Inderdaad met contact onderzoek niet..... Maar met een App wel.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:18 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom een heel plan in de prullenbak kan als er hobbels op de weg zijn. Dit systeem is zeker niet onfeilbaar, maar dat is contactonderzoek ook niet. Stel jij hebt een vitaal beroep en jij moet, om wat voor reden dan ook, moet de trein van Amsterdam naar Maastricht, dan komt uit contactonderzoek nooit naar voren wie er allemaal bij jou in de buurt hebben gezeten.
Zo zit binnen de kortste keren iedereen 2 weken in quarantaine.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:18 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom een heel plan in de prullenbak kan als er hobbels op de weg zijn. Dit systeem is zeker niet onfeilbaar, maar dat is contactonderzoek ook niet. Stel jij hebt een vitaal beroep en jij moet, om wat voor reden dan ook, moet de trein van Amsterdam naar Maastricht, dan komt uit contactonderzoek nooit naar voren wie er allemaal bij jou in de buurt hebben gezeten.
Dit kan helemaal niet.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:16 schreef Oekelele het volgende:
In de praktijk niet maar in de wetenschap met rekenformule wel.quote:
Beter regelt diezelfde wetenschap dan ff een papiertje wat ik 8x dubbel kan vouwenquote:Op woensdag 22 april 2020 23:24 schreef Oekelele het volgende:
[..]
In de praktijk niet maar in de wetenschap met rekenformule wel.
Zo'n app idee is echt iets dat voortkomt uit de angst om controle te verliezen, over iets waarvan men denkt controle te kunnen hebben, maar eigenlijk nooit kan hebben.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:16 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Ja en die paar honderd mensen welke reizende functie uitvoeren van Amsterdam naar Groningen zorgen ervoor dat bij elke spoorweg overgang er elke keer een Appje verstuurd wordt en binnen 1 dag duizenden mensen die andere mensen tegen komen ook een appje krijgen.....
Domino effect bijna iedereen krijgt advies thuis blijven of testen.
Precies, het is enorm moeilijk voor de vele autisten onder ons.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:25 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Zo'n app idee is echt iets dat voortkomt uit de angst om controle te verliezen, over iets waarvan men denkt controle te kunnen hebben, maar eigenlijk nooit kan hebben.
Met alle macht toch proberen de controle te willen hebben, eerst virus, dan op diegene die het virus met zich meedraagt, op iets dat zo onbestuurbaar is als een virus.
De redenering van het kabinet was simpel de korte bocht. De GGD wil iedereen tracken en tracen; kan met vast een APP want "Korea" en als we de data ongeacht hun waarde/betekenis eenmaal hebben kan de GGD het vast verder onderzoeken. Volgende probleem.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Snap ik, ik ben ook kritisch over die app, maar ik probeer nu even de redenering van het kabinet te begrijpen.
quote:Op woensdag 22 april 2020 23:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Beter regelt diezelfde wetenschap dan ff een papiertje wat ik 8x dubbel kan vouwen
De bereikte afstand kan sowieso niet groter zijn dan de lengte van het papier. Dan kan je het moeilijk nog een papiertje noemen.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:24 schreef Oekelele het volgende:
[..]
In de praktijk niet maar in de wetenschap met rekenformule wel.
Inderdaad point taken...... Zelfde met App .....wetenschap vertelt verhaal......in de praktijk werkt de App niet.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:34 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De bereikte afstand kan sowieso niet groter zijn dan de lengte van het papier. Dan kan je het moeilijk nog een papiertje noemen.
Ligt aan de App, kan zeker wel werken in bepaalde situaties.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:38 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Inderdaad point taken...... Zelfde met App .....wetenschap vertelt verhaal......in de praktijk werkt de App niet.
Bluetoothapparatuur is verdeeld in 3 verschillende klassen:quote:Op woensdag 22 april 2020 23:42 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ligt aan de App, kan zeker wel werken in bepaalde situaties.
Dus wel in te zetten, mits goed gecodeerd etc.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:54 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Bluetoothapparatuur is verdeeld in 3 verschillende klassen:
Class 1: Ontworpen voor lange afstandsverbindingen (tot ~100m) (100 milliwatt)
Class 2: Voor normaal gebruik (tot ~10m) (2,5 milliwatt)
Class 3: Voor korte afstanden (10 cm - 1 m) (1 milliwatt
https://nos.nl/artikel/23(...)-opening-horeca.htmlquote:Rutte ziet geen ruimte voor snelle opening horeca
Premier Rutte ziet het niet gebeuren dat de beperkingen vanwege de coronacrisis in bijvoorbeeld de horeca snel kunnen worden versoepeld. Het kabinet kwam gisteren wel met enige aanpassingen in de coronamaatregelen, maar veel beperkingen werden verlengd tot 20 mei. De Tweede Kamer vroeg het kabinet vandaag in het wekelijkse coronadebat of bijvoorbeeld de horeca niet eerder open kan, mits die zich aan allerlei randvoorwaarden houdt.
Rutte wil wel met de sector praten, maar als de cafés weer open gaan, komen er veel meer mensen op straat en dat kan weer negatieve gevolgen hebben voor de verspreiding van het virus, zei hij. "De ziekenhuizen zijn nog steeds overbelast", benadrukte hij. Rutte noemde de datum van 20 mei overigens niet heilig. Zo bekijken deskundigen nu bijvoorbeeld of werken met mondkapjes soelaas zou kunnen bieden voor kappers, ook vóór die datum.
De premier herhaalde zijn woorden van gisteren dat hij enorm heeft geworsteld met de vraag welke maatregelen kunnen worden afgezwakt. En die worsteling zat er volgens de premier meer in of er niet te veel maatregelen worden versoepeld in plaats van te weinig. "Ik ben nu al angstig voor wat we doen in het onderwijs en met de sport voor jongeren."
Ook advies van ethici en psychologen
De Kamer vroeg het kabinet zich in dit stadium van de crisis niet alleen door medici te laten adviseren, maar ook door anderen. Bijna alle fracties wezen erop dat het Outbreak Management Team zich vooral richt op de gezondheidsaspecten van de crisis, maar ze vinden dat er nu meer aandacht nodig is voor de de maatschappelijke en economische aspecten. Daarom zouden bijvoorbeeld ook psychologen en ethici moeten meepraten.
Rutte zei daarover dat hij de wens van de Kamer begrijpt, maar dat hij niet "zo'n commissie" wil: "Het moet niet een OMT voor economen worden." De premier gaat er nog over nadenken hoe hij de Kamer tegemoet kan komen. "Maar "keuzes maken in schaarse ruimte" is in de eerste plaats nog steeds een medisch vraagstuk, zei hij.
Dus goed gecodeerd kan eventueel afstand van 1,45 Meter controleren?quote:Op woensdag 22 april 2020 23:57 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dus wel in te zetten, mits goed gecodeerd etc.
Goed geprogrammeerd bedoelde ik en ik kan die vraag niet beantwoorden.quote:Op donderdag 23 april 2020 00:02 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Dus goed gecodeerd kan eventueel afstand van 1,45 Meter controleren?
Oke iig bedankt voor een Antwoordquote:Op donderdag 23 april 2020 00:03 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Goed geprogrammeerd bedoelde ik en ik kan die vraag niet beantwoorden.
Slaap wel!quote:Op donderdag 23 april 2020 00:06 schreef Oekelele het volgende:
Mensen in ieder geval een fijne voortzetting ik ga slapen
Het is echter niet enkel een medische crisis. Voor sommige mensen misschien wel, maar die staren zich blind op het virus. Vergeten even dat er allerlei levens verwoest worden door de economische en maatschappelijke gevolgen. En dat zijn vaak gevolgen die ook op lange termijn nog steeds te voelen zijn. Het zou dus een goed idee zijn om ook advies te krijgen van andere deskundigen.quote:Op donderdag 23 april 2020 00:01 schreef hooibaal het volgende:
Gelukkig laat Rutte zich niet vangen door de populisten:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)-opening-horeca.html
Economen, vakbonden en sociologen die gaan meebeslissen over het aanpakken van een medische crisis is voor niemand een goed idee.
Bang? Er liggen meer dan 1000 Covid-19 patiënten op een IC waar normaal de capaciteit IC voor alle patiënten 1100 is.quote:Op donderdag 23 april 2020 00:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is echter niet enkel een medische crisis. Voor sommige mensen misschien wel, maar die staren zich blind op het virus. Vergeten even dat er allerlei levens verwoest worden door de economische en maatschappelijke gevolgen. En dat zijn vaak gevolgen die ook op lange termijn nog steeds te voelen zijn. Het zou dus een goed idee zijn om ook advies te krijgen van andere deskundigen.
Rutte komt overigens echt bang over. Besluiten maken op basis van pure angst is nooit goed.
Dit is al lang geen zuiver medische crisis meer. Dit is een economische crisis, een onderwijskundige crisis, een medische crisis en een maatschappelijke crisis. Allemaal in een. Dus moet je ook multi-disciplinair naar de zaak kijken.quote:Op donderdag 23 april 2020 00:01 schreef hooibaal het volgende:
Gelukkig laat Rutte zich niet vangen door de populisten:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)-opening-horeca.html
Economen, vakbonden en sociologen die gaan meebeslissen over het aanpakken van een medische crisis is voor niemand een goed idee.
https://www.theguardian.c(...)-getting-coronavirusquote:French researchers to test nicotine patches on coronavirus patients
Study – which stresses serious health risks of smoking – suggest substance in tobacco may lower risk of getting coronavirus
French researchers are planning to test nicotine patches on coronavirus patients and frontline health workers after a study suggested smokers may be much less at risk of contracting the virus.
The study at a major Paris hospital suggests a substance in tobacco – possibly nicotine – may be stopping patients who smoke from catching Covid-19. Clinical trials of nicotine patches are awaiting the approval of the country’s health authorities.
However, the researchers insisted they were not encouraging the population to take up smoking, which carries other potentially fatal health risks and kills 50% of those who take it up. While nicotine may protect those from the virus, smokers who have caught it often develop more serious symptoms because of the toxic effect of tobacco smoke on the lungs, they say.
The team at Pitié-Salpêtrière hospital questioned 480 patients who tested positive for the virus, 350 of whom were hospitalised while the rest with less serious symptoms were allowed home.
It found that of those admitted to hospital, whose median age was 65, only 4.4% were regular smokers. Among those released home, with a median age of 44, 5.3% smoked.
Taking into account the age and sex of the patients, the researchers discovered the number of smokers was much lower than that in the general population estimated by the French health authority Santé Publique France at about 40% for those aged 44-53 and between 8.8% and 11.3% for those aged 65-75.
The renowned French neurobiologist Jean-Pierre Changeux, who reviewed the study, suggested the nicotine might stop the virus from reaching cells in the body preventing its spread. Nicotine may also lessen the overreaction of the body’s immune system that has been found in the most severe cases of Covid-19 infection.
The findings are to be verified in a clinical study in which frontline health workers, hospital patients with the Covid-19 virus and those in intensive care will be given nicotine patches.
The results confirm a Chinese study published at the end of March in the New England Journal of Medicine that suggested only 12.6% of 1,000 people infected with the virus were smokers while the number of smokers in China is around 28%.
In France, figures from Paris hospitals showed that of 11,000 patients admitted to hospital with Covid-19, 8.5% were smokers. The total number of smokers in France is estimated at around 25.4%.
Je kunt slecht iets gaan verplichten wat er niet is hè?quote:Op donderdag 23 april 2020 05:32 schreef Maikuuul het volgende:
Duitsland verplicht mondkapjes heel goed!
Beetje laat maar men is al verder dan NL die het liefste haar kop in het zand steekt.
er is genoegquote:Op donderdag 23 april 2020 05:42 schreef Noek het volgende:
[..]
Je kunt slecht iets gaan verplichten wat er niet is hè?
"U bent verplicht om elke dag 3 liter melk te drinken!"
"Maar er is geen koe meer in leven?!"
"Oh!"
The end
quote:Het kabinet besloot dinsdag dat kappers, fysiotherapeuten en andere zogeheten contactberoepen nog tot 20 mei dicht moeten blijven. Maar mogelijk is binnen een week of twee al duidelijk of deze beroepsgroepen met mondkapjes en andere beschermingsmiddelen weer veilig kunnen opengaan, zeggen de deskundigen waarop het kabinet vaart.
ze liegen, omdat zij denken tegen een oude prijs tijdens ene Pandemie PBM kunnen krijgen, zo domquote:
geen probleem, blanco check en gaan. voor fysio helpt het sowieso niet goed, want die zitten met je handen aan jequote:Op donderdag 23 april 2020 05:44 schreef Noek het volgende:
[..]
Mooi! Deel je ze vandaag even met alle fysio's en kappers?
Kunnen ze open.
Nou ja whatever, wanneer je een contactberoep hebt en je wil open dan heb je niet zomaar een stock nu dus heeft verplichten nu geen zin. Daarom houden ze nu gewoon alles dicht.quote:Op donderdag 23 april 2020 05:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze liegen, omdat zij denken tegen een oude prijs tijdens ene Pandemie PBM kunnen krijgen, zo dom
Ja, tandartsen, kappers, nagelstylisten, schoonheidsspecialisten en artsen hebben ook wel de neiging om je aan te raken dus dat argument vind ik niet heel sterk.quote:Op donderdag 23 april 2020 05:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
geen probleem, blanco check en gaan. voor fysio helpt het sowieso niet goed, want die zitten met je handen aan je
Nee er is niks nee... Maar hoe kunnen ze het dan verplichten in Duitsland? Dan moeten ze toch ergens uit te halen zijn.quote:Op donderdag 23 april 2020 05:42 schreef Noek het volgende:
[..]
Je kunt slecht iets gaan verplichten wat er niet is hè?
"U bent verplicht om elke dag 3 liter melk te drinken!"
"Maar er is geen koe meer in leven?!"
"Oh!"
The end
Thierry gaat ons redden, las ik. De redder van de natie.quote:Op donderdag 23 april 2020 05:50 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Nee er is niks nee... Maar hoe kunnen ze het dan verplichten in Duitsland? Dan moeten ze toch ergens uit te halen zijn.
Een vriend heeft een pallet FFP2 maskers in Australie laten afkomen. Maakt goud geld.
NL overheid is gewoon te inefficient schijnbaar, hoeveel fabrieken staan er nu stil? Zal vast wel een masker lijn opgezet kunnen worden, zolang je maar betaald.
de meeste beroepen zitten met gereedschap aan je.quote:Op donderdag 23 april 2020 05:49 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, tandartsen, kappers, nagelstylisten, schoonheidsspecialisten en artsen hebben ook wel de neiging om je aan te raken dus dat argument vind ik niet heel sterk.
twitter:alexsalvinews twitterde op woensdag 22-04-2020 om 22:08:52The @MIT highlights a new workplace monitoring tool that issues an alert when anyone is less than six feet apart.
They say Amazon is also using similar software to monitor the distances between their warehouse staff.
https://t.co/LQ1ZcSLxF0 reageer retweet
Leiders met daadkracht heeft NL nodig.quote:Op donderdag 23 april 2020 05:51 schreef Noek het volgende:
[..]
Thierry gaat ons redden, las ik. De redder van de natie.
quote:Op donderdag 23 april 2020 05:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
de meeste beroepen zitten met gereedschap aan je.
En de basisscholen gaan open.quote:Op donderdag 23 april 2020 05:32 schreef Maikuuul het volgende:
Duitsland verplicht mondkapjes heel goed!
Beetje laat maar men is al verder dan NL die het liefste haar kop in het zand steekt.
Beweging is toch ook prima te meten met een telefoon dmv accelerometers, gyroscoop, etc. Daar kun je in theorie wel voor corrigeren.quote:Op woensdag 22 april 2020 23:05 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Hij is niet de enige, maar gelijk beginnen met het erin rammen van de naam CCP-virus.quote:Op donderdag 23 april 2020 06:35 schreef THEFXR het volgende:
A leaked document obtained by The Epoch Times shows that the situation in China’s Harbin, Heilongjiang Province, is now “out of control.” The four-page warning letter from provincial authorities in China accuses the local government in Harbin for its handling of the virus, and notes outbreaks have spread through villages and cases are now at uncontrolled levels.
The leaked document gives additional insights into the CCP’s ongoing cover-up of the real situation in China as it faces the virus outbreak—and comes at an important time when the CCP is planning to loosen restrictions on international travel. Experts warn that a “second wave” infection in China is on the horizon, and already the regime has begun locking down residential compounds and restoring restrictions soon after attempting to end quarantines.
And in Changsha City, Hunan Province, local officials have released a new phone app that allows people to report other people for violating requirements on face masks and other crimes. The app gives people points and prizes for reporting others, and some elderly residents are saying it reminds them of the tyranny they faced under the CCP’s Cultural Revolution.
Er is in ieder geval dus toch iemand die de filmpjes van hem bekijkt.quote:Op donderdag 23 april 2020 07:06 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Hij is niet de enige, maar gelijk beginnen met het erin rammen van de naam CCP-virus.
Daarmee ontkracht je mijn inziens het doel van je boodschap en je geloofwaardigheid.
Rond 1350 vonden er ook pogroms plaats tegen de Joden vanwege de pestepidemie
https://www.ad.nl/binnenl(...)-nederland~af840f5b/ een greep uit Premium Artikel van AD vanochtend, werd al vermoed natuurlijk maar nu ook onderzochtquote:Het coronavirus was al veel langer in Nederland
Maar alles is terug te voeren op een medisch probleem, dat virus. Dat zul je dus eerst moeten oplossen.quote:Op donderdag 23 april 2020 00:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit is al lang geen zuiver medische crisis meer. Dit is een economische crisis, een onderwijskundige crisis, een medische crisis en een maatschappelijke crisis. Allemaal in een. Dus moet je ook multi-disciplinair naar de zaak kijken.
De oplossing is een vaccinquote:Op donderdag 23 april 2020 07:24 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Maar alles is terug te voeren op een medisch probleem, dat virus. Dat zul je dus eerst moeten oplossen.
Dat is geen realistische optie, het is waarschijnlijk dat het gaat uitdraaien op maanden, zo niet jaren, 'leren leven met'.quote:Op donderdag 23 april 2020 07:24 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Maar alles is terug te voeren op een medisch probleem, dat virus. Dat zul je dus eerst moeten oplossen.
Wil je iedere dag honderden doden blijven tellen? Allerlei mensen dood laten gaan aan niet-corona omdat er geen plek was in het ziekenhuis? Succes.quote:Op donderdag 23 april 2020 07:26 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
De oplossing is een vaccin
Wil je alles de komende jaren gesloten houden? Succes.
Terwijl je het lek probeert te dichten, stroomt het water over de rand.quote:Op donderdag 23 april 2020 07:24 schreef hooibaal het volgende:
[..]
En dus moeten we zorgen dat de kraan dicht blijft.quote:Op donderdag 23 april 2020 07:37 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Terwijl je het lek probeert te dichten, stroomt het water over de rand.
De wereld is geen laboratorium, waarin je stapje voor stapje processen kan leiden.
Rutte die begint al te draaien. Kuipers 'bekritiseerd' hem al voor zijn laffe aanpak. De rest in de tweede kamer ook. De eerste scheurtjes komen al. 20 mei is niet heilig. Uitspraak van de week!.quote:Op donderdag 23 april 2020 07:24 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Jij acht de CCP net zo onschuldig aan deze covid-19 pandemie als de Joden aan de Zwarte dood ?quote:Op donderdag 23 april 2020 07:06 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Hij is niet de enige, maar gelijk beginnen met het erin rammen van de naam CCP-virus.
Daarmee ontkracht je mijn inziens het doel van je boodschap en je geloofwaardigheid.
Rond 1350 vonden er ook pogroms plaats tegen de Joden vanwege de pestepidemie
Ja, de CCP is niet schuldig aan dit virus.quote:Op donderdag 23 april 2020 07:42 schreef HiZ het volgende:
[..]
Jij acht de CCP net zo onschuldig aan deze covid-19 pandemie als de Joden aan de Zwarte dood ?
Ik ben daar ook wel blij mee ja. Ook omdat JaapGOAT mogelijk al eerder advies geeft om bepaalde zaken open te gooien.quote:Op donderdag 23 april 2020 07:42 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Rutte die begint al te draaien. Kuipers 'bekritiseerd' hem al voor zijn laffe aanpak. De rest in de tweede kamer ook. De eerste scheurtjes komen al. 20 mei is niet heilig. Uitspraak van de week!.
Ja, 24 uur later en alles wankelt al.quote:Op donderdag 23 april 2020 07:42 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Rutte die begint al te draaien. Kuipers 'bekritiseerd' hem al voor zijn laffe aanpak. De rest in de tweede kamer ook. De eerste scheurtjes komen al. 20 mei is niet heilig. Uitspraak van de week!.
Was jij dat laatst die zei dat het ziektebeeld minder werd?quote:Op donderdag 23 april 2020 07:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik ben daar ook wel blij mee ja. Ook omdat JaapGOAT mogelijk al eerder advies geeft om bepaalde zaken open te gooien.
Dat klopt. Mensen op de kliniek lijken minder zwaar getroffen. De kans op doorstroom naar IC neemt af.quote:Op donderdag 23 april 2020 07:50 schreef _I het volgende:
[..]
Was jij dat laatst die zei dat het ziektebeeld minder werd?
Zat net OP1 te kijken en daar zat een arts die aangaf dat mensen minder ziek lijken te worden en meende dat jij en Arts-assistent laatst ook zo'n gesprek hadden.
Gelukkig wel, dat alles dicht verhaal is ook niet houdbaar, dat weet hij zelf ook wel. Verkiezingen staan natuurlijk ook voor de deur en hij wil niet de persoon zijn die een geldbedrag aan mensenlevens hangt, dat komt nu vanuit de mensen zelf om dat te doen.quote:Op donderdag 23 april 2020 07:42 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Klinkt wel heel positief! Op die groep langliggers na, natuurlijk.quote:Op donderdag 23 april 2020 07:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat klopt. Mensen op de kliniek lijken minder zwaar getroffen. De kans op doorstroom naar IC neemt af.
Het grote probleem op onze IC is nu de langliggers.
Je hebt een grote groep die redelijk snel overlijdt. Een grote groep die terugkeert naar de kliniek. En dan zitten we nu nog met die laatste groep. Er liggen steeds meer mensen >3 weken. Uitzicht op een normaal leven wordt kleiner, mochten ze nog opknappen. Maar je gaat natuurlijk niet zomaar de stekker eruit trekken. Dat is nu bij ons het grote probleem op de IC.
Voor de rest is het allemaal wel te doen. Dinsdag starten we 4 "reguliere" OK's (alleen neurochirurgie en chirurgie). Hopelijk daarna redelijk snel verder opschalen.
Duitsland produceert ze zelf, maar houdt ze ook allemaal zelf.quote:Op donderdag 23 april 2020 05:50 schreef Maikuuul het volgende:
Nee er is niks nee... Maar hoe kunnen ze het dan verplichten in Duitsland? Dan moeten ze toch ergens uit te halen zijn.
Grappig dat het meteen “draaien” is als Rutte op basis van kritiek uit de kamer de beslissing aanpast. Op mijn werk zouden we dat toch echt iets anders noemen, maar in de politiek moet er meteen iemand zn hoofd op het hakblokquote:Op donderdag 23 april 2020 07:42 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Hetzelfde als met de scholen. Rutte noemt het luisteren naar anderen, die anderen noemen het ruggegraatloos. Zo is de politiekquote:Op donderdag 23 april 2020 08:09 schreef Blik het volgende:
[..]
Grappig dat het meteen “draaien” is als Rutte op basis van kritiek uit de kamer de beslissing aanpast. Op mijn werk zouden we dat toch echt iets anders noemen, maar in de politiek moet er meteen iemand zn hoofd op het hakblok
Ik zou je niet te rijk rekenen. Horeca is bijvoorbeed echt niet im frage voor een eerdere versoepeling. Het gaat om de contactberoepen.quote:Op donderdag 23 april 2020 07:42 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
En dat is hoe we meer starre politici stimuleren.quote:Op donderdag 23 april 2020 08:09 schreef Blik het volgende:
[..]
Grappig dat het meteen “draaien” is als Rutte op basis van kritiek uit de kamer de beslissing aanpast. Op mijn werk zouden we dat toch echt iets anders noemen, maar in de politiek moet er meteen iemand zn hoofd op het hakblok
Dit. Mooie, genuanceerde post. Dat afgeven op China is enigszins belachelijk en een trieste poging om eigen falen te verhullen.quote:Op donderdag 23 april 2020 07:56 schreef StateOfMind het volgende:
Het enige wat je China zou kunnen verwijten is dat het virus daar ontstaan is, en dat men het in het begin stil heeft willen houden.
Maar toen het eenmaal bekend is geworden, en China vergaande maatregelen had genomen, heeft het samen met getroffen omliggende Aziatische landen informatie en onderzoeksdata gedeeld en naar buiten gebracht.
Dat het in sommige landen in het Westen uiteindelijk zo uit de hand gelopen is in de weken daarna is volledig te wijten aan de té trage en té lakse reacties van de betreffende regeringen.
Fijn toch die EU? Het is gewoon ieder voor zich momenteel. Bodemloze put is het.quote:Op donderdag 23 april 2020 08:04 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Duitsland produceert ze zelf, maar houdt ze ook allemaal zelf.
Politie in America heeft het lastig met handhaven van de Corona regels.twitter:scottiepipm twitterde op donderdag 23-04-2020 om 04:41:44K*ren: "Arrest me"
Cop: Okay
K*ren: 😲 https://t.co/5NJnPsSj8k reageer retweet
Dat is wel iets wat me opviel inderdaad. Iedereen is zo vol van Europese samenwerking, maar zodra het een keer goed mis ging verschuilde iedereen zich achter zijn eigen grenzen.quote:Op donderdag 23 april 2020 08:48 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Fijn toch die EU? Het is gewoon ieder voor zich momenteel. Bodemloze put is het.
quote:Op donderdag 23 april 2020 08:48 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Fijn toch die EU? Het is gewoon ieder voor zich momenteel. Bodemloze put is het.
Volgens mij is hier al een keer of 20 uitgelegd dat de EU geen bevoegdheid heeft op het gebied van gezondheidszorg. Dat is wat lidstaten zelf hebben afgesproken. Het enige dat zij kunnen doen is een faciliterende rol spelen.quote:Op donderdag 23 april 2020 08:50 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat is wel iets wat me opviel inderdaad. Iedereen is zo vol van Europese samenwerking, maar zodra het een keer goed mis ging verschuilde iedereen zich achter zijn eigen grenzen.
quote:Op donderdag 23 april 2020 08:25 schreef Salina het volgende:
China heeft zeker dingen fout gedaan, zaken verzwegen, etcetera, maar dat betekent niet dat zij verantwoordelijk zijn
Agree to disagree then.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:04 schreef Tarado het volgende:
[..]![]()
Totaal mee oneens, je moet bij het begin beginnen en dat is daar en dan kom je vanzelf ook bij "ons" beleid terecht maar je moet wel de verantwoordelijkheden beoordelen waar ze zijn.
ben het wel eens dat China aardig wat te verwijten valt. Maar de rest van de wereld had vliegverkeer uit China gewoon veel sneller stil moeten leggen. Hoe lang kwamen er nog vluchten uit China direct naar Schiphol? Ergens in februari of maart nog?quote:Op donderdag 23 april 2020 09:04 schreef Tarado het volgende:
[..]![]()
Totaal mee oneens, je moet bij het begin beginnen en dat is daar en dan kom je vanzelf ook bij "ons" beleid terecht maar je moet wel de verantwoordelijkheden beoordelen waar ze zijn.
dus je mag de bron niet verantwoordelijk stellen want dat is te simplistisch?quote:Op donderdag 23 april 2020 09:09 schreef Salina het volgende:
[..]
Agree to disagree then.
Wel een erg simplistische gedachte als ik zo vrij mag zijn. Zo zwart-wit is het natuurlijk niet, al zou het gros van de mensen het wel graag zo duidelijk en makkelijk (zwart-wit) willen zien, misschien bij gebrek aan beter weten en de werkelijkheid niet aandurven.
De verantwoordelijkheden hier in NL en Europa en de VS liggen hier in NL, Europa en de VS; niet in China. En dat "ja, maar ons beleid is gebaseerd op de kennis en informatie vanuit China" is ook een simplistische gotspe, mijns inziens.
ik zeg toch ook niet dat hier adequaat gehandeld is in het begin maar daarom China maar vrij te pleiten gaat gewoon te verquote:Op donderdag 23 april 2020 09:10 schreef nixxx het volgende:
[..]
ben het wel eens dat China aardig wat te verwijten valt. Maar de rest van de wereld had vliegverkeer uit China gewoon veel sneller stil moeten leggen. Hoe lang kwamen er nog vluchten uit China direct naar Schiphol? Ergens in februari of maart nog?
dit dusquote:Op donderdag 23 april 2020 09:13 schreef Zeroku het volgende:
Het een hoeft het ander toch niet uit te sluiten. Tuurlijk is China verantwoordelijk en hebben zij verwerpelijk gehandeld. Maar dat ontslaat je als land niet van je eigen verantwoordelijkheid.
En alweer een verkeerde aanname van jou.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
dus je mag de bron niet verantwoordelijk stellen want dat is te simplistisch?
Het lijkt mij dat jij vooral zwart-wit denkt. Je mag China verantwoordelijk houden, net als dat je de verantwoordelijkheden hier mag leggen. Het is niet of-of.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:09 schreef Salina het volgende:
[..]
Agree to disagree then.
Wel een erg simplistische gedachte als ik zo vrij mag zijn. Zo zwart-wit is het natuurlijk niet, al zou het gros van de mensen het wel graag zo duidelijk en makkelijk (zwart-wit) willen zien, misschien bij gebrek aan beter weten en de werkelijkheid niet aandurven.
De verantwoordelijkheden hier in NL en Europa en de VS liggen hier in NL, Europa en de VS; niet in China. En dat "ja, maar ons beleid is gebaseerd op de kennis en informatie vanuit China" is ook een simplistische gotspe, mijns inziens.
Dat is precies wat ik net zeg.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat jij vooral zwart-wit denkt. Je mag China verantwoordelijk houden, net als dat je de verantwoordelijkheden hier mag leggen. Het is niet of-of.
Moet wel kunnen maarja hoe ga je die vinden. En hoe weet je welke vleermuis het was?quote:Op donderdag 23 april 2020 09:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
dus je mag de bron niet verantwoordelijk stellen want dat is te simplistisch?
Ik lees nog eens terug en volgens mij zeggen jullie allebei precies hetzelfdequote:
quote:Op donderdag 23 april 2020 09:16 schreef Salina het volgende:
[..]
En alweer een verkeerde aanname van jou.
Jij zegt dat China 100% verantwoordelijk is. Dat is simplistisch en zwart-wit; niet genuanceerd en ver bezijden de waarheid en de werkelijkheid, die veel en veel complexer in elkaar steekt dan dat.
Ik reageer op jouw stelling dat "China 100% verantwoordelijk is". Dat is niet zo.
Uiteraard mag/moet je China op zijn verantwoordelijkheden wijzen, net als dat je je eigen regering en regeringsleiders op hun verantwoordelijkheden mag/moet wijzen, de WHO, het RIVM, etcetera.
Nuance dus.
Het een sluit het ander niet uit, zoals Zeroku ook terecht stelt.
EDIT: excuus, de opmerking dat China 100% verantwoordelijk is, komt van een andere user, niet van jou, zie ik nu.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:19 schreef Tarado het volgende:
[..]jij neemt iets verkeerd aan want dat stel ik helemaal niet, ik zeg dat je bij de bron moet beginnen en niet wegwuiven omdat we zelf zoveel fouten hebben gemaakt wat jij stelt
Het laat mooi zien waarom ze in Azië de verspreiding sneller onder controle hebben...quote:Op donderdag 23 april 2020 08:49 schreef Momo het volgende:
Politie in America heeft het lastig met handhaven van de Corona regels.twitter:scottiepipm twitterde op donderdag 23-04-2020 om 04:41:44K*ren: "Arrest me"
Ik was het die zei dat China 100% verantwoordelijk is.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:16 schreef Salina het volgende:
[..]
En alweer een verkeerde aanname van jou.
Jij zegt dat China 100% verantwoordelijk is. Dat is simplistisch en zwart-wit; niet genuanceerd en ver bezijden de waarheid en de werkelijkheid, die veel en veel complexer in elkaar steekt dan dat.
Ik reageer op jouw stelling dat "China 100% verantwoordelijk is". Dat is niet zo.
Uiteraard mag/moet je China op zijn verantwoordelijkheden wijzen, net als dat je je eigen regering en regeringsleiders op hun verantwoordelijkheden mag/moet wijzen, de WHO, het RIVM, etcetera.
Nuance dus.
Het een sluit het ander niet uit, zoals Zeroku ook terecht stelt.
We zijn het gewoon eens hoor. Wat mij betreft gaat dit China economisch de kop kosten de komende jaren. Wat Japan al deed, stimulus aanbieden om bedrijven terug te halen uit China lijkt me een goed idee. Als dat niet werkt gewoon wetgeving invoeren en handelsbarrières. Dwing bedrijven dan maar om uit China te vertrekken.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik zeg toch ook niet dat hier adequaat gehandeld is in het begin maar daarom China maar vrij te pleiten gaat gewoon te ver
Cultuur speelt wel een belangrijke rol in het indammen inderdaad..quote:Op donderdag 23 april 2020 09:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het laat mooi zien waarom ze in Azië de verspreiding sneller onder controle hebben...
Gaat niet gebeuren denk ik. China kan het zo ongeveer als enige land ter wereld permitteren om drie miljoen mensen te laten overlijden terwijl de economie gewoon doordraait.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:20 schreef nixxx het volgende:
Wat mij betreft gaat dit China economisch de kop kosten de komende jaren.
Dat niet alleen. Het is de fabriek van de wereld geworden. We zijn collectief voor heel veel industrie volledig afhankelijk van goederen en diensten vanuit China. Je kunt ze simpelweg niet meer missen.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:22 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren denk ik. China kan het zo ongeveer als enige land ter wereld permitteren om drie miljoen mensen te laten overlijden terwijl de economie gewoon doordraait.
Hier ben ik het volledig mee eens. Waarom zou je zo vreselijk afhankelijk moeten zijn van een land wat bol staat van onbetrouwbaarheid.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:20 schreef nixxx het volgende:
[..]
We zijn het gewoon eens hoor. Wat mij betreft gaat dit China economisch de kop kosten de komende jaren. Wat Japan al deed, stimulus aanbieden om bedrijven terug te halen uit China lijkt me een goed idee. Als dat niet werkt gewoon wetgeving invoeren en handelsbarrières. Dwing bedrijven dan maar om uit China te vertrekken.
Omdat ze heel veel dingen goedkoop kunnen produceren en in gigantische hoeveelheden. Dat blijft voor veel ondernemingen nog steeds de meest relevante overweging.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:28 schreef Tris het volgende:
[..]
Hier ben ik het volledig mee eens. Waarom zou je zo vreselijk afhankelijk moeten zijn van een land wat bol staat van onbetrouwbaarheid.
Karen heeft t lastiger. Eigenlijk zou ze een taser moeten krijgen, 3x daags.quote:Op donderdag 23 april 2020 08:49 schreef Momo het volgende:
Heeft China ook niet belachelijk veel macht in landen met veel grondstoffen? Bijvoorbeeld in Afrika. Linksom of rechtsom we hebben die lui nodig.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:31 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Omdat ze heel veel dingen goedkoop kunnen produceren en in gigantische hoeveelheden. Dat blijft voor veel ondernemingen nog steeds de meest relevante overweging.
Dan zoek je mogelijkheden om iets zelf te produceren, wellicht heeft dat consequenties voor de prijzen van producten. Het is een keuze, niets meer dan dat.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:31 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Omdat ze heel veel dingen goedkoop kunnen produceren en in gigantische hoeveelheden. Dat blijft voor veel ondernemingen nog steeds de meest relevante overweging.
Dit.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:39 schreef Tris het volgende:
[..]
Dan zoek je mogelijkheden om iets zelf te produceren, wellicht heeft dat consequenties voor de prijzen van producten. Het is een keuze, niets meer dan dat.
Tegen welke prijs? Je kunt niet alles in eigen land produceren of zelfs binnen Europa.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:42 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dit.
Die 'onmogelijk' scenario's bestaan gewoon niet. Alles is mogelijk.
Het heeft niet alleen consequenties voor de prijzen. Het is niet zonder reden dat China de laatste jaren miljarden investeert in Afrika. Hierdoor krijgen zij op heel veel gebieden een monopolie doordat zij simpelweg alle grondstoffen oppikken. Het is niet zo simpel om als land of als Europa zomaar alles in eigen productie te nemen.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:39 schreef Tris het volgende:
[..]
Dan zoek je mogelijkheden om iets zelf te produceren, wellicht heeft dat consequenties voor de prijzen van producten. Het is een keuze, niets meer dan dat.
Ik vind het wel grappig dat ze nu plots met een exacte tijdslijn komen, maar we zijn nu duizenden besmettingen verder. "Carnaval vier je in kleine groepjes" en vooral niet testen, natuurlijk vind je niets.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:09 schreef kurk_droog het volgende:
Kijkt iemand vreemd op dat het virus veel eerder al in nl was? Dat riepen we in januari al.. Manmanman
En natuurlijk blijkt Karen ook nog een antivaxxerquote:Op donderdag 23 april 2020 08:49 schreef Momo het volgende:
quote:But the mother, 40-year-old Sara Walton Brady, wasn't on the playground simply so her kids could play. Brady is an anti-vaccine activist with connections to several far-right groups in Idaho, and she was participating in an organized protest on Tuesday against the governor's stay-at-home order. A group of people removed police caution tape to enter the closed playground, the Idaho Statesman reported, and Brady refused police requests to leave before she was arrested.
Besef je wel dat de inhoud van je post heel erg eng is? (ik hoop dat je begrijpt hoe ik dit bedoel).quote:Op donderdag 23 april 2020 09:48 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het heeft niet alleen consequenties voor de prijzen. Het is niet zonder reden dat China de laatste jaren miljarden investeert in Afrika. Hierdoor krijgen zij op heel veel gebieden een monopolie doordat zij simpelweg alle grondstoffen oppikken. Het is niet zo simpel om als land of als Europa zomaar alles in eigen productie te nemen.
Die gasten sporen ook niet echt.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:51 schreef speknek het volgende:
[..]
En natuurlijk blijkt Karen ook nog een antivaxxer.
[..]
Sancties, heffingen en barrières. Dat is ook het enige wat grote bedrijven snappen omdat het de kostprijs raakt van hun producten.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:20 schreef nixxx het volgende:
[..]
We zijn het gewoon eens hoor. Wat mij betreft gaat dit China economisch de kop kosten de komende jaren. Wat Japan al deed, stimulus aanbieden om bedrijven terug te halen uit China lijkt me een goed idee. Als dat niet werkt gewoon wetgeving invoeren en handelsbarrières. Dwing bedrijven dan maar om uit China te vertrekken.
Ja want de grondstoffen kweken ze in hun achtertuin in Deventer (Auping)quote:Op donderdag 23 april 2020 09:52 schreef Tris het volgende:
[..]
Besef je wel dat de inhoud van je post heel erg eng is? (ik hoop dat je begrijpt hoe ik dit bedoel).
Waar een wil is, is een weg. Het kan onmogelijk zo zijn dat alles in de wereld gebaseerd is op China. Als 'gek' voorbeeld wil ik alleen al aangeven dat in deze barre tijden een producent van matrassen binnen onze eigen grenzen ineens mondkapjes gaat produceren.
Alternatieven in overvloed, als je maar wilt.
Dit soort mensen zijn zo ergerlijk he, die hele attitude. Daar kan geen fokker tegenop.quote:Op donderdag 23 april 2020 09:51 schreef speknek het volgende:
[..]
En natuurlijk blijkt Karen ook nog een antivaxxer.
[..]
Het is ook best wel positief. Waar we een paar weken geleden nog 6 klinieken (pakweg 22 bedden per kliniek) open hadden, hebben we er nu nog 3. En die zijn bij lange na niet vol.quote:Op donderdag 23 april 2020 08:02 schreef _I het volgende:
[..]
Klinkt wel heel positief! Op die groep langliggers na, natuurlijk.![]()
Doen jullie iets anders qua protocol, of kan je een andere reden verzinnen dat de ziekte anders verloopt?
Kan me maar niet aan het idee onttrekken dat normale griepseizoenen ook altijd spontaan stoppen eind maart. Een wijzigend ziektebeeld zou eerder ruimte geven voor een mildere variant of veranderende omstandigheden, niet zozeer de sociale onthouding.
Pff, wel een redelijk drama overigens. Wat is er nog van je lichaam over na 3+ weken aan de beademing. Hoop dat men ook al bezig is om de nazorg op te schalen voor deze mensen.
Wordt nog raar plannen de komende tijd met zoveel onzekerheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |