abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 april 2020 @ 08:09:11 #251
62913 Blik
The one and Only!
pi_192762096
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 07:42 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Rutte die begint al te draaien. Kuipers 'bekritiseerd' hem al voor zijn laffe aanpak. De rest in de tweede kamer ook. De eerste scheurtjes komen al. 20 mei is niet heilig. Uitspraak van de week!. *O*
Grappig dat het meteen “draaien” is als Rutte op basis van kritiek uit de kamer de beslissing aanpast. Op mijn werk zouden we dat toch echt iets anders noemen, maar in de politiek moet er meteen iemand zn hoofd op het hakblok
  donderdag 23 april 2020 @ 08:09:57 #252
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192762102
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 08:09 schreef Blik het volgende:

[..]

Grappig dat het meteen “draaien” is als Rutte op basis van kritiek uit de kamer de beslissing aanpast. Op mijn werk zouden we dat toch echt iets anders noemen, maar in de politiek moet er meteen iemand zn hoofd op het hakblok
Hetzelfde als met de scholen. Rutte noemt het luisteren naar anderen, die anderen noemen het ruggegraatloos. Zo is de politiek :s).
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192762154
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 07:42 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Rutte die begint al te draaien. Kuipers 'bekritiseerd' hem al voor zijn laffe aanpak. De rest in de tweede kamer ook. De eerste scheurtjes komen al. 20 mei is niet heilig. Uitspraak van de week!. *O*
Ik zou je niet te rijk rekenen. Horeca is bijvoorbeed echt niet im frage voor een eerdere versoepeling. Het gaat om de contactberoepen.
  donderdag 23 april 2020 @ 08:19:26 #254
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192762166
Zeggen dat je ergens eerder naar gaat kijken dan je eerder gezegd hebt is niet een enorme toezegging natuurlijk. Laat staan een 'draai'. Rutte heeft gisteren ook duidelijk aangeven dat hij zijn hart vast houdt voor de gevolgen van de heropening van de scholen. En daar is op 20 mei nog niks over te zeggen, laat staan eerder.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  donderdag 23 april 2020 @ 08:19:56 #255
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_192762171
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 08:09 schreef Blik het volgende:

[..]

En dat is hoe we meer starre politici stimuleren.
Géén kloon van tvlxd!
pi_192762204
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 07:56 schreef StateOfMind het volgende:
Het enige wat je China zou kunnen verwijten is dat het virus daar ontstaan is, en dat men het in het begin stil heeft willen houden.

Maar toen het eenmaal bekend is geworden, en China vergaande maatregelen had genomen, heeft het samen met getroffen omliggende Aziatische landen informatie en onderzoeksdata gedeeld en naar buiten gebracht.

Dat het in sommige landen in het Westen uiteindelijk zo uit de hand gelopen is in de weken daarna is volledig te wijten aan de té trage en té lakse reacties van de betreffende regeringen.
Dit. Mooie, genuanceerde post. Dat afgeven op China is enigszins belachelijk en een trieste poging om eigen falen te verhullen.

China heeft zeker dingen fout gedaan, zaken verzwegen, etcetera, maar dat betekent niet dat zij verantwoordelijk zijn en moeten worden geacht voor faalbeleid van andere regeringsleiders en regeringen elders. Bovendien heeft China - na een matig begin - zeker wel sterke maatregelen getroffen die zijn weerga niet kenden; vergelijk dat eens met de maatregelen hier in Europa en in de VS.

Er was, vanwege de vertraging, genoeg kennis omhanden voor het Westen om mee aan de slag te gaan. Informatie uit Singapore, China, Zuid-Korea, Taiwan, Japan. Het Westen had geluk met enkele weken "vertraging".
Helaas heeft het Westen die weken vertraging niet goed gebruikt en om kunnen buigen naar iets positiefs. Of pas - zoals hier in NL - na een zeer matige, aarzelende start.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192762220
Och arme China.

Rot toch op. 100% verantwoordelijk voor een wereldwijde crisis die zijn weerga niet kent. En dat gaan ze voelen de komende jaren, ga ik 100% vanuit. En dat zou volkomen terecht zijn.
  donderdag 23 april 2020 @ 08:48:16 #258
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_192762362
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 08:04 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Duitsland produceert ze zelf, maar houdt ze ook allemaal zelf.
Fijn toch die EU? Het is gewoon ieder voor zich momenteel. Bodemloze put is het.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  donderdag 23 april 2020 @ 08:49:57 #259
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192762377
scottiepipm twitterde op donderdag 23-04-2020 om 04:41:44 K*ren: "Arrest me"

Cop: Okay

K*ren: 😲 https://t.co/5NJnPsSj8k reageer retweet
Politie in America heeft het lastig met handhaven van de Corona regels.
  donderdag 23 april 2020 @ 08:50:46 #260
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192762384
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 08:48 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Fijn toch die EU? Het is gewoon ieder voor zich momenteel. Bodemloze put is het.
Dat is wel iets wat me opviel inderdaad. Iedereen is zo vol van Europese samenwerking, maar zodra het een keer goed mis ging verschuilde iedereen zich achter zijn eigen grenzen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 23 april 2020 @ 08:56:20 #261
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192762421
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 08:48 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 08:50 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat is wel iets wat me opviel inderdaad. Iedereen is zo vol van Europese samenwerking, maar zodra het een keer goed mis ging verschuilde iedereen zich achter zijn eigen grenzen.
Volgens mij is hier al een keer of 20 uitgelegd dat de EU geen bevoegdheid heeft op het gebied van gezondheidszorg. Dat is wat lidstaten zelf hebben afgesproken. Het enige dat zij kunnen doen is een faciliterende rol spelen.
  donderdag 23 april 2020 @ 09:04:20 #262
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192762494
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 08:25 schreef Salina het volgende:
China heeft zeker dingen fout gedaan, zaken verzwegen, etcetera, maar dat betekent niet dat zij verantwoordelijk zijn
:?

Totaal mee oneens, je moet bij het begin beginnen en dat is daar en dan kom je vanzelf ook bij "ons" beleid terecht maar je moet wel de verantwoordelijkheden beoordelen waar ze zijn.
pi_192762525
Kijkt iemand vreemd op dat het virus veel eerder al in nl was? Dat riepen we in januari al.. Manmanman
pi_192762533
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

Totaal mee oneens, je moet bij het begin beginnen en dat is daar en dan kom je vanzelf ook bij "ons" beleid terecht maar je moet wel de verantwoordelijkheden beoordelen waar ze zijn.
Agree to disagree then.

Wel een erg simplistische gedachte als ik zo vrij mag zijn. Zo zwart-wit is het natuurlijk niet, al zou het gros van de mensen het wel graag zo duidelijk en makkelijk (zwart-wit) willen zien, misschien bij gebrek aan beter weten en de werkelijkheid niet aandurven.

De verantwoordelijkheden hier in NL en Europa en de VS liggen hier in NL, Europa en de VS; niet in China. En dat "ja, maar ons beleid is gebaseerd op de kennis en informatie vanuit China" is ook een simplistische gotspe, mijns inziens.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  donderdag 23 april 2020 @ 09:10:51 #265
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_192762544
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

ben het wel eens dat China aardig wat te verwijten valt. Maar de rest van de wereld had vliegverkeer uit China gewoon veel sneller stil moeten leggen. Hoe lang kwamen er nog vluchten uit China direct naar Schiphol? Ergens in februari of maart nog?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 23 april 2020 @ 09:12:39 #266
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192762558
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:09 schreef Salina het volgende:

[..]

Agree to disagree then.

Wel een erg simplistische gedachte als ik zo vrij mag zijn. Zo zwart-wit is het natuurlijk niet, al zou het gros van de mensen het wel graag zo duidelijk en makkelijk (zwart-wit) willen zien, misschien bij gebrek aan beter weten en de werkelijkheid niet aandurven.

De verantwoordelijkheden hier in NL en Europa en de VS liggen hier in NL, Europa en de VS; niet in China. En dat "ja, maar ons beleid is gebaseerd op de kennis en informatie vanuit China" is ook een simplistische gotspe, mijns inziens.
dus je mag de bron niet verantwoordelijk stellen want dat is te simplistisch?
  donderdag 23 april 2020 @ 09:13:14 #267
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192762566
Het een hoeft het ander toch niet uit te sluiten. Tuurlijk is China verantwoordelijk en hebben zij verwerpelijk gehandeld. Maar dat ontslaat je als land niet van je eigen verantwoordelijkheid.
pi_192762577
Wat ik China vooral kwalijk neem is dat ze in het begin het hele probleem op een communistische manier hebben proberen te verdoezelen, met dwangbrieven aan dokteren en al. Dat we daarna in het westen hebben lopen slapen toen allang duidelijk werd dat dit een groot probleem aan het worden was is ons eigen fout.
  donderdag 23 april 2020 @ 09:14:04 #269
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192762581
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:10 schreef nixxx het volgende:

[..]

ben het wel eens dat China aardig wat te verwijten valt. Maar de rest van de wereld had vliegverkeer uit China gewoon veel sneller stil moeten leggen. Hoe lang kwamen er nog vluchten uit China direct naar Schiphol? Ergens in februari of maart nog?
ik zeg toch ook niet dat hier adequaat gehandeld is in het begin maar daarom China maar vrij te pleiten gaat gewoon te ver
  donderdag 23 april 2020 @ 09:14:25 #270
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192762590
quote:
5s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:13 schreef Zeroku het volgende:
Het een hoeft het ander toch niet uit te sluiten. Tuurlijk is China verantwoordelijk en hebben zij verwerpelijk gehandeld. Maar dat ontslaat je als land niet van je eigen verantwoordelijkheid.
dit dus
pi_192762599
Ik wist in 2018 al dat het virus hier midden februari al was.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_192762609
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:12 schreef Tarado het volgende:

[..]

En alweer een verkeerde aanname van jou.

Jij zegt dat China 100% verantwoordelijk is. Dat is simplistisch en zwart-wit; niet genuanceerd en ver bezijden de waarheid en de werkelijkheid, die veel en veel complexer in elkaar steekt dan dat.

Ik reageer op jouw stelling dat "China 100% verantwoordelijk is".
Dat is niet zo.

Uiteraard mag/moet je China op zijn verantwoordelijkheden wijzen, net als dat je je eigen regering en regeringsleiders op hun verantwoordelijkheden mag/moet wijzen, de WHO, het RIVM, etcetera.

Nuance dus.

Het een sluit het ander niet uit, zoals Zeroku ook terecht stelt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Salina op 23-04-2020 09:23:49 ]
pi_192762614
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:09 schreef Salina het volgende:

[..]

Agree to disagree then.

Het lijkt mij dat jij vooral zwart-wit denkt. Je mag China verantwoordelijk houden, net als dat je de verantwoordelijkheden hier mag leggen. Het is niet of-of.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_192762626
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:16 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat jij vooral zwart-wit denkt. Je mag China verantwoordelijk houden, net als dat je de verantwoordelijkheden hier mag leggen. Het is niet of-of.
Dat is precies wat ik net zeg.

EDIT: excuus, de opmerking dat China 100% verantwoordelijk is, komt van een andere user, niet van jou, zie ik nu.

Daarom post ik niet meer in dit topic, het gaat me veel te snel, amper nog bij te houden. :)
pi_192762636
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 09:12 schreef Tarado het volgende:

[..]

Moet wel kunnen maarja hoe ga je die vinden. En hoe weet je welke vleermuis het was?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')