abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192756584
De jonge voelt weinig voor een maatschappelijk debat over de app, want het OMT heeft het aanbevolen.

Met cynisme is nog nooit iets moois gemaakt, toch gaan we door.

Zo raar na de TB van vanochtend.
  Moderator woensdag 22 april 2020 @ 20:35:34 #302
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_192756605
quote:
18s.gif Op woensdag 22 april 2020 20:18 schreef Vallon het volgende:

[..]

Tja wat moet je anders of had je anders verwacht ?
Ik weet niet of het bewust zoals test is bedoeld en ws meer (Gommers, lieve stijl wat herkennende) als we gaan nauwlettend volgen. "We weten niet goed wat het effect is"
Dit ("ojee gevaar") was overigens het onderliggende argument om destijds tegen het advies van het OMT in, de scholen te sluiten omdat medisch onduidelijk was wat het effect was.

Verder kun je niet in afwachting van een onbekende/wanneer oplossing niet permanent in LockDown gaan. Je moet en zult wat. Ook voor kinderen is wat nu gebeurd, schadelijk.
Zie nu al wat er na een paar weken gebeurd.
Schadelijk? Really? Ook hierover valt te twisten. Ik werk in het hoger onderwijs (niet als leerkracht though) en mijn vrouw zit in de kinderopvang.

Zij heeft in de afgelopen weken vrijwel dagelijks telefonisch contact met gehad met veel verschillende ouders, om te kijken hoe de situatie thuis was en ook vanuit de opvang naar de ouders toe.
Het merendeel van de ouders die zij heeft gesproken zeggen dat hun kinderen dankzij meer gepersonaliseerd thuisonderwijs opeens "sprongen vooruit maakten" in vakken waar ze voorheen mee worstelden, tot verbazing van veel van deze ouders.

Want slechts één docent op een groep van 30 kids (dat is namelijk op de meeste basisscholen de situatie) betekent voor veel kinderen veel te weinig persoonlijke aandacht en waardoor hun potentieel niet optimaal benut wordt.

Ja, tuurlijk zijn er ook valkuilen en zijn er ook kids die in deze situatie slecht of helemaal niet bereikbaar blijken. En de interactie tussen kinderen is ook een gemis nu, snap ik ook. Ik zeg ook niet dat dit het gouden ei is...
Maar doen alsof de situatie van nu ultiem problematisch en schadelijk is, is gewoon niet waar.

Anyway, de scholen zullen sooner or later weer open moeten. Weet ik ook wel. Maar omdat er nog teveel vanuit een "waarschijnlijk" en "we denken dat" geredeneerd wordt betreft de risico's, vind ik het wel zeer tricky. En vooral voor de medewerkers van scholen/opvang is dit gewoon een rotsituatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')