Ik hoor: een maatschappelijk debat is belangrijk, maar duurt te lang. Daar kun je niet op wachten. Ondertussen kun je alvast beginnen met het bouwen van een app, want anders ben je straks te laat. Je kunt beter onnodig een app gebouwd hebben dan andersom.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:33 schreef _I het volgende:
De jonge voelt weinig voor een maatschappelijk debat over de app, want het OMT heeft het aanbevolen.
Ik hoop dat je ziet dat je overschakelt van de "ik" naar de "wij" argumentatie.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:15 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het gaat alleen niet om jou of mij. Het gaat er om dat wij zoveel mogelijk weer naar buiten moeten kunnen, zonder dat wij onnodig veel besmettingen krijgen. Als een mondkapje daarbij kan helpen zou ook jij er een moeten dragen ook al ga je op de grond liggen janken dat je het echt niet wil.
Vanochtend werd juist aangegeven dat er heel goed (maatschappelijk) nagedacht moest worden over het doel, icm met de vraagstelling van de GGD.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik hoor: een maatschappelijk debat is belangrijk, maar duurt te lang. Daar kun je niet op wachten. Ondertussen kun je alvast beginnen met het bouwen van een app, want anders ben je straks te laat. Je kunt beter onnodig een app gebouwd hebben dan andersom.
Begin van het einde dit.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:38 schreef Firuze60 het volgende:
Die app zorgt er ook voor en kan makkelijk gekoppeld worden aan je zorg bijvoorbeeld. Wil je met een vriend sex hebben, scan je app, help! die heeft soa, dan maar even niet.
Als je meer test heb je meer mensen nodig voor contactonderzoek. Dat bedoelt hij.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:40 schreef _I het volgende:
Begrijp ik nu goed dat de GGD opgeschaald heeft om de testcapaciteit te vergroten?
Dacht dat ze mensen erbij hadden voor het track& trace.
Dus er is geen alternatief, of mis ik iets?
Ziet er pijnlijk uit dan het isquote:Op woensdag 22 april 2020 20:41 schreef delano.888 het volgende:
Zag vanmiddag hoe de testen gedaan worden, schijnbaar best pijnlijk...
nope, ill just stay quarantined thanks.
https://reddit.com/r/oddl(...)_quarantined_thanks/
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik hoor: een maatschappelijk debat is belangrijk, maar duurt te lang. Daar kun je niet op wachten. Ondertussen kun je alvast beginnen met het bouwen van een app, want anders ben je straks te laat. Je kunt beter onnodig een app gebouwd hebben dan andersom.
Kwam er bij jou ook bloed mee naar buiten?quote:Op woensdag 22 april 2020 20:43 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ziet er pijnlijk uit dan het isViel mij echt heel erg mee.
Bij deze waren ze wel erg lomp zeg, net pas gekeken. Bij mij lieten zij het ook niet zo lang zitten en zaten ze niet zo lomp te draaien. Gingen gewoon naar binnen, deden een half rondje draaien en trokken het er weer uit. Heel irritant gevoel, maar niet pijnlijk en volgens mij ook geen bloed.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:43 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Kwam er bij jou ook bloed mee naar buiten?
Ok misschien krijgen ze in Nederland betere instructies. Hoe dan ook dat ding gaat DIEP. Bah.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:45 schreef Kyran het volgende:
[..]
Bij deze waren ze wel erg lomp zeg, net pas gekeken. Bij mij lieten zij het ook niet zo lang zitten en zaten ze niet zo lomp te draaien. Gingen gewoon naar binnen, deden een half rondje draaien en trokken het er weer uit. Heel irritant gevoel, maar niet pijnlijk en volgens mij ook geen bloed.
Ze trekken een uur uit per contact die de bron gehad heeft. Is wel even iets meer dan via Skype een belletje plegen. Je krijgt behoorlijk wat persoonlijke, diepgaande vragen naar ik begrijp.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:43 schreef _I het volgende:
Raar verhaal dit. Je kan toch al die horeca mensen die een uitkering hebben vragen of die dit willen doen? Dan heb je die app niet nodig en ben je klaar.
Dat kunnen mensen vanuit huis doen via skype.
Het is toch erg dat hij pas is gaan opschalen nadat ze besloten hebben de scholen te verruimen.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:45 schreef Kyran het volgende:
Jezus de Jonge geef gewoon antwoord .....
Ja, altijd reactief en altijd achter de feiten aanlopen. Hij kan ook gewoon zeggen "ja, hadden wij eerder moeten doen" klaar, want dat is eigenlijk de enige echte juiste antwoord die hij kan geven, want anders is het niet uit te leggen.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:46 schreef _I het volgende:
[..]
Het is toch erg dat hij pas is gaan opschalen nadat ze besloten hebben de scholen te verruimen.
Hierom is het belangrijk dat je een tijdspad maakt. Zodat je nu kan gaan voorbereiden voor de toekomst. Het is zo reactief.
Ze zeiden net dat er studenten voor gebruikt werken.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ze trekken een uur uit per contact die de bron gehad heeft. Is wel even iets meer dan via Skype een belletje plegen. Je krijgt behoorlijk wat persoonlijke, diepgaande vragen naar ik begrijp.
Het nabellen zou eventueel zo gebeuren, maar dat kan ik moeilijk inschatten. Ik zou zeggen dat je dat nabellen ook verder kunt automatiseren.
Inspiratieloos en niet over nagedacht. Zoveel tijd verloren inmiddels.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:47 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, altijd reactief en altijd achter de feiten aanlopen. Hij kan ook gewoon zeggen "ja, hadden wij eerder moeten doen" klaar, want dat is eigenlijk de enige echte juiste antwoord die hij kan geven, want anders is het niet uit te leggen.
Hij zegt toch heel duidelijk dat de GGD'en al opgeschaald zijn (uit eigen beweging) en hij nu heeft gevraagd om nóg meer op te schalen vanwege het openen van de scholen?quote:Op woensdag 22 april 2020 20:46 schreef _I het volgende:
Het is toch erg dat hij pas is gaan opschalen nadat ze besloten hebben de scholen te verruimen.
Ik hoor hem net zeggen, in het Noorden is het wel gelukt. Mooi niet! Spontaan was er ineens vorige week een besmetting in een verzorgingstehuis (terwijl de 1.5 maatregel er al was).quote:Op woensdag 22 april 2020 20:47 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, altijd reactief en altijd achter de feiten aanlopen. Hij kan ook gewoon zeggen "ja, hadden wij eerder moeten doen" klaar, want dat is eigenlijk de enige echte juiste antwoord die hij kan geven, want anders is het niet uit te leggen.
Ik denk dat we het hier wel redelijk eens over zijn. Laten we niet hier de oorzaak , redelijkheid en nutbaarheid van de verworven leerplichtwet bediscussiëren.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Schadelijk? Really? Ook hierover valt te twisten. Ik werk in het hoger onderwijs (niet als leerkracht though) en mijn vrouw zit in de kinderopvang.
Zij heeft in de afgelopen weken vrijwel dagelijks telefonisch contact met gehad met veel verschillende ouders, om te kijken hoe de situatie thuis was en ook vanuit de opvang naar de ouders toe.
Het merendeel van de ouders die zij heeft gesproken zeggen dat hun kinderen dankzij meer gepersonaliseerd thuisonderwijs opeens "sprongen vooruit maakten" in vakken waar ze voorheen mee worstelden, tot verbazing van veel van deze ouders.
Want slechts één docent op een groep van 30 kids (dat is namelijk op de meeste basisscholen de situatie) betekent voor veel kinderen veel te weinig persoonlijke aandacht en waardoor hun potentieel niet optimaal benut wordt.
Ja, tuurlijk zijn er ook valkuilen en zijn er ook kids die in deze situatie slecht of helemaal niet bereikbaar blijken. En de interactie tussen kinderen is ook een gemis nu, snap ik ook. Ik zeg ook niet dat dit het gouden ei is...
Maar doen alsof de situatie van nu ultiem problematisch en schadelijk is, is gewoon niet waar.
Anyway, de scholen zullen sooner or later weer open moeten. Weet ik ook wel. Maar omdat er nog teveel vanuit een "waarschijnlijk" en "we denken dat" geredeneerd wordt betreft de risico's, vind ik het wel zeer tricky. En vooral voor de medewerkers van scholen/opvang is dit gewoon een rotsituatie.
Hoe eerder hoe beter toch? Ze wisten bij de eerste maatregel toch al dat er ooit een versoepeling moest komen. Dat advies is van 6 april.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hij zegt toch heel duidelijk dat de GGD'en al opgeschaald zijn (uit eigen beweging) en hij nu heeft gevraagd om nóg meer op te schalen vanwege het openen van de scholen?
Ik weet niet hoe snel de GGD'en kunnen opschalen, maar het ze hebben nog drie weken, hè.
Is dat zo? Stel dat je afdoende kunt opschalen in drie weken (dat is nu de tijdsspanne), wat voor nut heeft het dan om twee maanden van tevoren al te gaan opschalen?quote:
Geen idee, weet jij het? Is het niet handiger om dit soort vragen te stellen alvorens te oordelen of er te laat ingegrepen is/wordt of niet?quote:En wat is opschalen? 10 mensen erbij, of zetten we er 10.000 op?
Is ook kut.... en dan tot bloedens toe doordrukken of er een biopt wordt genomen, is niet mijn ding.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:41 schreef delano.888 het volgende:
Zag vanmiddag hoe de testen gedaan worden, schijnbaar best pijnlijk...
nope, ill just stay quarantined thanks.
https://reddit.com/r/oddl(...)_quarantined_thanks/
De Jonge kan kennelijk niet zeggen zoals Rutte.... weet je wat we laten het en starten opnieuw.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:47 schreef tompsv18 het volgende:
Pijnlijk debat. De Jonge komt er niet meer uit.
Ik schakel pas net in, maar ik begrijp dat het bron & contactonderzoek weer verder wordt opgeschaald en dat dit pas onlangs is besloten?quote:Op woensdag 22 april 2020 20:46 schreef _I het volgende:
[..]
Hierom is het belangrijk dat je een tijdspad maakt. Zodat je nu kan gaan voorbereiden voor de toekomst. Het is zo reactief.
Ze waren in Brabant na 3 dagen het spoor al bijster. Dus op 6 maart wisten we al dat veel meer mensen nodig hadden.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Is dat zo? Stel dat je afdoende kunt opschalen in drie weken (dat is nu de tijdsspanne), wat voor nut heeft het dan om twee maanden van tevoren al te gaan opschalen?
[..]
Geen idee, weet jij het? Is het niet handiger om dit soort vragen te stellen alvorens te oordelen of er te laat ingegrepen of niet?
Nou dat dus. De Jonge zegt dat hij afgelopen vrijdag gevraagd heeft de boel op te schalen, en blijkbaar werd er gister door het GGD gezegd dat ze van geen vraag gehoord hadden.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:56 schreef Viltje het volgende:
[..]
Ik schakel pas net in, maar ik begrijp dat het bron & contactonderzoek weer verder wordt opgeschaald en dat dit pas onlangs is besloten?
Ik vraag dit, omdat Jaap vanmiddag duidelijk nogal verbaasd was, toen hij hoorde dat de GGD'en hadden aangegeven dat ze nog duizenden extra mensen konden inzetten om bron- en contactonderzoek te doen. De GGD deed dit echter niet, omdat ze daar geen opdracht toe hadden gekregen.
Maar ze hebben dus blijkbaar al veel mensen aangenomen/herplaatst binnen de GGD'en. Eerst uit eigen beweging en nu vraagt De Jonge alvast, in het kader van de maatregelen, nóg verder op te schalen dan ze uit eigen beweging hebben gedaan. Dat is zoals ik het begrijp. En op basis daarvan kan ik moeilijk oordelen of er te laat opgeschaald is. Dat is puur afhankelijk van de vraag of de GGD'en binnen drie weken kunnen voldoende aan de extra vraag.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:56 schreef _I het volgende:
Ze waren in Brabant na 3 dagen het spoor al bijster. Dus op 6 maart wisten we al dat veel meer mensen nodig hadden.
Ik vind de Kamerleden weinig intelligente vragen stellen. Het zijn vooral suggestieve, verwijtende vragen waar niemand wijzer van wordt en waar De Jonge alleen maar zichtbaar geïrriteerd van raakt.quote:Ik heb geen idee, vandaar mijn vraag. Niet aan jou, maar het werd niet beantwoord.
En welk Kamerlid heeft exact deze vraag gesteld? En indien het inderdaad klopt dat de GGD nog niets gevraagd is, waar is het dan fout gelopen?quote:Op woensdag 22 april 2020 20:59 schreef _I het volgende:
en blijkbaar werd er gister door het GGD gezegd dat ze van geen vraag gehoord hadden.
Ik heb geen enkele hoge pet op van de Kamerleden, maar ook niet van De Jonge.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:00 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik vind de Kamerleden weinig intelligente vragen stellen. Het zijn vooral suggestieve, verwijtende vragen waar niemand wijzer van wordt en waar De Jonge alleen maar zichtbaar geïrriteerd van raakt.
Ben het roerend met je eens dat er weinig goede gesprekken zijn. Het is al weken hetzelfde riedeltje.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar ze hebben dus blijkbaar al veel mensen aangenomen/herplaatst binnen de GGD'en. Eerst uit eigen beweging en nu vraagt De Jonge alvast, in het kader van de maatregelen, nóg verder op te schalen dan ze uit eigen beweging hebben gedaan. Dat is zoals ik het begrijp. En op basis daarvan kan ik moeilijk oordelen of er te laat opgeschaald is. Dat is puur afhankelijk van de vraag of de GGD'en binnen drie weken kunnen voldoende aan de extra vraag.
[..]
Ik vind de Kamerleden weinig intelligente vragen stellen. Het zijn vooral suggestieve, verwijtende vragen waar niemand wijzer van wordt en waar De Jonge alleen maar zichtbaar geïrriteerd van raakt.
Asscher vroeg het en die vroeg ook naar inzicht in de vraag die gesteld is. (rest niet meegekregen, toen was ik aan het tiepen)quote:Op woensdag 22 april 2020 21:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En welk Kamerlid heeft exact deze vraag gesteld? En indien het inderdaad klopt dat de GGD nog niets gevraagd is, waar is het dan fout gelopen?
https://edition.cnn.com/w(...)434921f5b48ecce4484bquote:Covid-19 causes sudden strokes in young adults, doctors say
The novel coronavirus appears to be causing sudden strokes in adults in their 30s and 40s who are not otherwise terribly ill, doctors reported Wednesday.
They said patients may be unwilling to call 911 because they have heard hospitals are overwhelmed by coronavirus cases.
There’s growing evidence that Covid-19 infection can cause the blood to clot unnaturally, and stroke would be an expected consequence of that.
Dr. Thomas Oxley, a neurosurgeon at Mount Sinai Health System in New York, and colleagues gave details of five people they treated. All were under the age of 50, and all had either mild symptoms of Covid-19 infection or no symptoms at all.
“The virus seems to be causing increased clotting in the large arteries, leading to severe stroke,” Oxley told CNN.
“Our report shows a seven-fold increase in incidence of sudden stroke in young patients during the past two weeks. Most of these patients have no past medical history and were at home with either mild symptoms (or in two cases, no symptoms) of Covid,” he added.
“All tested positive. Two of them delayed calling an ambulance,” Oxley said.
It is not common for people so young to have strokes, especially strokes in the large vessels in the brain.
“For comparison, our service, over the previous 12 months, has treated on average 0.73 patients every 2 weeks under the age of 50 years with large vessel stroke,” the team wrote in a letter to the New England Journal of Medicine. That’s fewer than two people a month.
A stroke in a large blood vessel causes severe damage if it is not removed right away. At least one patient has died and others are in rehabilitation facilities, intensive care or in the stroke unit. Only one went home but will require intense care, Oxley said.
Iedereen 5 mondkapjes als je lid word.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:09 schreef tompsv18 het volgende:
Baudet kan voor een onbeperkte stroom van kapjes zorgen. Ben benieuwd.
Nog nooit zo'n debat gevolgd als ik eerlijk ben. Maar het is wel een wedstrijdje elkaar overbluffen hé.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:09 schreef Vallon het volgende:
Mondkapjes battle: Hugo Deal aan Baudet dat er 10/20 miljoen kapjes in enkele dagen te leveren zijn.
Lang leven het kapitalisme, voor een oneindige prijs zijn ze natuurlijk prima leverbaar.
Dat weten jij en ik en vele met ons ook TB.... Maar Hugo kennelijk niet.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:09 schreef Vallon het volgende:
Mondkapjes battle: Hugo Deal aan Baudet dat er 10/20 miljoen kapjes in enkele dagen te leveren zijn.
Lang leven het kapitalisme, voor een oneindige prijs zijn ze natuurlijk prima leverbaar.
Kost maar 20 euro per mondkapje.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:09 schreef tompsv18 het volgende:
Baudet kan voor een onbeperkte stroom van kapjes zorgen. Ben benieuwd.
Dat zei hij niet. Hij zei dat als er mogelijkheden of onderzoeken zijn die laten zien dat er ergens ruimte is, dat hij niet wacht tot 20 mei, maar al gelijk gaat schakelen.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:11 schreef Ven1972 het volgende:
Ik volgde de debat ook, maar ik vind Wilders echt dom wat hij ook zei dat de horeca zo snel open moest gaan, niet 3 weken, maar in 3 dagen! Ik vind dat veel te snel gaan, want alles moet zo zorgvuldig gebeuren voor dat horeca over een tijdje weer open kan. Ik steun Rutte ook hierin wat hij ook tegen ons verteld dat de maatregelen een tijdje kan aangehouden worden voor zekerheid dat het virus echt niet fors kan toenemen, maar niks is op dit moment zeker.
Wilders is een draaikont, 3 weken geleden was hij nog voor een totale lockdown.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:11 schreef Ven1972 het volgende:
Ik volgde de debat ook, maar ik vind Wilders echt dom wat hij ook zei dat de horeca zo snel open moest gaan, niet 3 weken, maar in 3 dagen! Ik vind dat veel te snel gaan, want alles moet zo zorgvuldig gebeuren voor dat horeca over een tijdje weer open kan. Ik steun Rutte ook hierin wat hij ook tegen ons verteld dat de maatregelen een tijdje kan aangehouden worden voor zekerheid dat het virus echt niet fors kan toenemen, maar niks is op dit moment zeker.
Hmm snap ik ook, ze kunnen beter de politiek verlate. Dus ze hebben wel erg weinig steun van andere collega's politici.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:14 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Wilders is een draaikont, 3 weken geleden was hij nog voor een totale lockdown.
Mssn dat Geert en Wouter nog een partij op kunnen richten voor mensen die op een snelle manier hun standpunten aan de kapstok kunnen hangen.
Sws Go see your doctor.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:09 schreef crystal_meth het volgende:
There’s growing evidence that Covid-19 infection can cause the blood to clot unnaturally, and stroke would be an expected consequence of that
Niets in geneeskunde is makkelijk.quote:bron: medischcontact
Bij een aanzienlijk deel van de patiënten die met covid-19 op de intensive care liggen, komen longembolieën voor. Het verklaart mogelijk voor een deel het ‘wonderlijke’ long-beeld waar deze patiënten mee kampen, zeggen onder andere intensivist Rik Endeman en internist-hematoloog Marieke Kruip van het Erasmus MC.
Gelukkig maar, anders was onze baan al geautomatiseerd geweest.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:17 schreef Vallon het volgende:
[..]
Sws Go see your doctor.
//--//
Vwb bloedpropjes is dit volgens mij onderdeel van wat uitwerkingen t.g.v. longaandoeningen wat mij te binnen schiet (embolie) en waar dan weer bloedverdunners voor worden gegeven die weer leiden tot andere risico's.
[..]
Niets in geneeskunde is makkelijk.
30 april gaat Auping en nog een bedrijf mondkapje produceren in Nederland..... Er schijnt al een bestelling gemaakt te zijn??quote:Op woensdag 22 april 2020 21:16 schreef DireStraits7 het volgende:
Baudet stuurt gewoon een koffer met smeergeld natuurlijk.
Lekker per opbod concurreren met de rest van de wereld. Economie nog meer naar de knoppen.
Hoewel ik het van ganse harte hoop dat Baudet dit waarmaakt en er over 10 dagen gewoon 10 miljoen deugdelijke mondkapjes zijn voor een schappelijke prijs.
Asscher is een van de weinige die wel intelligente vragen stelt.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:05 schreef _I het volgende:
[..]
Asscher vroeg het en die vroeg ook naar inzicht in de vraag die gesteld is. (rest niet meegekregen, toen was ik aan het tiepen)
Klinkt absoluut nirt als ook maar iets wat op een beroerte lijkt. Dus zou me daar geen zorgen om maken.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:09 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://edition.cnn.com/w(...)434921f5b48ecce4484b
Fuck, ik heb al twee weken last van plotse kortstondige evenwichtsstoornissen. Maar dat is geen typisch symptoom van beroerte.
Je zei van de week dat je AI zag om foto's te beoordelen, dacht ik. Is dat nieuw en wordt dat ook bij jullie nu gebruikt?quote:Op woensdag 22 april 2020 21:19 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Gelukkig maar, anders was onze baan al geautomatiseerd geweest.
Vind hem ook best te pruimen. Ben vandaag ook wel fan van Lilian.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Asscher is een van de weinige die wel intelligente vragen stelt.
Populist pur sang, veel schreeuwen maar als het over inhoud gaat naar iets anders kijken.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:18 schreef DireStraits7 het volgende:
Hoe meer ik erover nadenk, hoe triester ik die Wilders vind. Roept op tot een opening van de horeca ondanks dat iedere idioot kan bedenken dat dit veel te prematuur is. Maar Wilders weet dan ook natuurlijk en juist daarom grijpt hij dat aan, zodat hij een stok heeft om mee te slaan.
Mee eens, dat gaan we ook niet doen zeker niet.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:18 schreef DireStraits7 het volgende:
Hoe meer ik erover nadenk, hoe triester ik die Wilders vind. Roept op tot een opening van de horeca ondanks dat iedere idioot kan bedenken dat dit veel te prematuur is. Maar Wilders weet dan ook natuurlijk en juist daarom grijpt hij dat aan, zodat hij een stok heeft om mee te slaan.
Het is ook zo kansloos wat hier gebeurd en jammer omdat het niets toevoegt.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kost maar 20 euro per mondkapje.
nee, eerst de basis op orde hebben, PPE/PBM en dat soort zaken, dan nu tijd en geld verliezen aan een APP.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er is vaak genoeg gesproken over woekerprijzen.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:23 schreef Vallon het volgende:
En dan niet durven zeggen dat je extern niet meer dan ¤1 p/s gaat betalen.
De AI gebruiken ze nu op kleine basis in het buitenland, maar nog niet in mijn directe omgeving. Ik denk zeker dat dit een toevoeging (en dus geen vervanging) kan zijn op het huidige werk, m.n. van de radiologen. Ik vind het gave ontwikkelingen!quote:Op woensdag 22 april 2020 21:20 schreef _I het volgende:
[..]
Je zei van de week dat je AI zag om foto's te beoordelen, dacht ik. Is dat nieuw en wordt dat ook bij jullie nu gebruikt?
Dat is toch wel degelijk een automatisering. Geen vervanging, maar wel gaaf toch dat dit mogelijk is?
Van die gele die ze in chernobyl opgegraven hebben, als hij dit debat zou volgen.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:25 schreef JANdeDERDE het volgende:
Putin heeft er nog genoeg voor hem liggen
En daar ben ik aan de andere kant van het bed weer uiterst dankbaar voor.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:19 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Gelukkig maar, anders was onze baan al geautomatiseerd geweest.
Kan me voorstellen dat het voor iemand als jij, vakfanaat, best wel spannend is allemaal. Er gebeuren ook best bijzondere dingen in positieve zin.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:25 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
De AI gebruiken ze nu op kleine basis in het buitenland, maar nog niet in mijn directe omgeving. Ik denk zeker dat dit een toevoeging (en dus geen vervanging) kan zijn op het huidige werk, m.n. van de radiologen. Ik vind het gave ontwikkelingen!
Ze is wel erg mad jaquote:Op woensdag 22 april 2020 21:27 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Mevrouw van Kooten aartsen moet eens goed geneukt worden, zodat ze wat chiller over komt.
Ik kan best wel begrijpen dat je een keertje uit de slof na vier weken dat gejammer van Marijnissen. Wat een vervelende vrouw.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:35 schreef Kyran het volgende:
Net pas dat stukje van Lilian gezien, wat een heldin![]()
Wel een rake opmerking hoor, grenzen of niet.
Dan kijk jij een ander debat.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:47 schreef tompsv18 het volgende:
Pijnlijk debat. De Jonge komt er niet meer uit.
Ik heb een voorkeur voor specialiteit, maar ben er nog niet over uit. Met name omdat het voor een groot deel de rest van je (sociale) leven bepaalt. De medische wereld laat zich simplistisch gezegd verdelen in 'beschouwend' (interne, cardiologie, longgeneeskunde, intensivist) en 'snijdend' (chirurg, KNO, urologie, gyneacologie). Ik weet wel dat ik een beschouwend vakgebied zal kiezen. Verder is het ook moeilijk om een specialisatieplaats te 'veroveren' zonder uitgebreide werkervaring of een promotietraject, dus doe eerst wat werkervaring op, op meerdere afdelingen. (IC en interne).quote:Op woensdag 22 april 2020 21:28 schreef _I het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat het voor iemand als jij, vakfanaat, best wel spannend is allemaal. Er gebeuren ook best bijzondere dingen in positieve zin.
De samenwerking tussen universiteiten, de snelheid waarmee onderzoeken worden gedaan en gepubliceerd en technische verbeteringen.
Heb je al een specialiteit gekozen? Of is dat te persoonlijk?
Waar maak je je druk om. Dat gebeurt ook bij arme Nederlanders.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:48 schreef RipCity het volgende:
Amsterdam
https://www.telegraaf.nl/(...)enissen-arme-moslims
Altijd fijn om daar te wonen als niet-nederlander.
Verder natuurlijk een hele interessante tijd, maar had hem liever niet gehad uiteraard. Ik realiseer me wel dagelijks dat ik veel geluk heb, omdat ik baanzekerheid heb en mijn sociale leven / daginvulling niet te erg op de kop ligt.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:28 schreef _I het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat het voor iemand als jij, vakfanaat, best wel spannend is allemaal. Er gebeuren ook best bijzondere dingen in positieve zin.
De samenwerking tussen universiteiten, de snelheid waarmee onderzoeken worden gedaan en gepubliceerd en technische verbeteringen.
Heb je al een specialiteit gekozen? Of is dat te persoonlijk?
Deze App gaat toch niet werken in Nederland.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, eerst de basis op orde hebben, PPE/PBM en dat soort zaken, dan nu tijd en geld verliezen aan een APP.
koop dan de App van china, taiwan, thailand, singapore en sloop daar de privacy schending uit.
dat kan ook, wel tegen marktprijs en niet dezelfde lage prijs die voor de Pandemie werd betaald.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:08 schreef houdafstand het volgende:
Volgens Baudet is er helemaal geen tekort aan mondkapjes. Baudet kan binnen tien dagen miljoenen mondkapjes regelen.
De Jonge: "Als dat waar is, dan hebben we een deal!".
En dus belachelijk is, want niet bewezen dat het dragen de infectie verder indamt.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat kan ook, wel tegen marktprijs en niet dezelfde lage prijs die voor de Pandemie werd betaald.
Ah, een nieuwe House.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:32 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ik heb een voorkeur voor specialiteit, maar ben er nog niet over uit. Met name omdat het voor een groot deel de rest van je (sociale) leven bepaalt. De medische wereld laat zich simplistisch gezegd verdelen in 'beschouwend' (interne, cardiologie, longgeneeskunde, intensivist) en 'snijdend' (chirurg, KNO, urologie, gyneacologie). Ik weet wel dat ik een beschouwend vakgebied zal kiezen. Verder is het ook moeilijk om een specialisatieplaats te 'veroveren' zonder uitgebreide werkervaring of een promotietraject, dus doe eerst wat werkervaring op, op meerdere afdelingen. (IC en interne).
Logisch, maar soms komt het zoet met het zuur.quote:Verder natuurlijk een hele interessante tijd, maar had hem liever niet gehad uiteraard. Ik realiseer me wel dagelijks dat ik veel geluk heb, omdat ik baanzekerheid heb en mijn sociale leven / daginvulling niet te erg op de kop ligt.
Ik heb ooit iets gedaan voor PACS-opslag picture archiving and communications systems inkleuren, metadata vanuit beeld toevoegen en refereerbaar opslaan ...quote:Op woensdag 22 april 2020 21:20 schreef _I het volgende:
[..]
Je zei van de week dat je AI zag om foto's te beoordelen, dacht ik. Is dat nieuw en wordt dat ook bij jullie nu gebruikt?
Dat is toch wel degelijk een automatisering. Geen vervanging, maar wel gaaf toch dat dit mogelijk is?
quote:Op woensdag 22 april 2020 21:42 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Esther moet eens een goede kaasworst eten, maarja ze is vegetarisch,
Ieder heeft zijn/haar rol. Die van Regering is altijd je rust bewaren. Ik kan daar ook met respect naar kijken.... geldt ook voor tal van persco's. Ik zie wel sneller wanneer iemand irri wordt.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:38 schreef wokkelfok het volgende:
Knap dat De Jonge zijn geduld weet je bewaren met sommige kamerleden. Wat hebben velen een janktoon.
dat je daar nu nog mee aankomtquote:Op woensdag 22 april 2020 21:37 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
En dus belachelijk is, want niet bewezen dat het dragen de infectie verder indamt.
Tuurlijk heeft iedereen zijn rol. Maar de toon waarop Wilders, Baudet en Marijnissen debatteren is, gezien de grootte van de crisis, echt schandalig. Ik begrijp dat oppositie nu niet gemakkelijk is, maar een beetje fatsoen is wel op zijn plaats.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ieder heeft zijn/haar rol. Die van Regering is altijd je rust bewaren. Ik kan daar ook met respect naar kijken.... geldt ook voor tal van persco's. Ik zie wel sneller wanneer iemand irri wordt.
//--//
Oh we zijn in het rondje sneltrein moties waar tijd bepaalt hoeveel je er daarvan kunt indienen.
Hoe bedoel je? Een mondkapje of sjaal of wat dan ook zorgt er voor dat jij als snotkop zo min mogelijk een ander mens besmet heb ik begrepen.quote:
iedereen moet het dragen dan werkt het het bestequote:Op woensdag 22 april 2020 21:53 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Een mondkapje of sjaal of wat dan ook zorgt er voor dat jij als snotkop zo min mogelijk een ander mens besmet heb ik begrepen.
Is het anders?
wat zou er nu nog moeten veranderen dat kappers ineens wel open kunnen en eerst niet?quote:Op woensdag 22 april 2020 21:47 schreef Noek het volgende:
[..]![]()
Kappers mogen misschien eerder open. Das dan wel weer gek hoor.
Lekkere duidelijke lijn ook. Top!
Iedereen moet ze goed dragen, dus om de drie uur wisselen en niet af doen. Gaat lukken man.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
iedereen moet het dragen dan werkt het het beste
Gedeeltelijk mee eens, kritische (zelfs domme) vragen moeten er kunnen worden gesteld, zelfs in een enorme crisis en waarom?quote:Op woensdag 22 april 2020 21:51 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Tuurlijk heeft iedereen zijn rol. Maar de toon waarop Wilders, Baudet en Marijnissen debatteren is, gezien de grootte van de crisis, echt schandalig. Ik begrijp dat oppositie nu niet gemakkelijk is, maar een beetje fatsoen is wel op zijn plaats.
quote:Op woensdag 22 april 2020 21:55 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat zou er nu nog moeten veranderen dat kappers ineens wel open kunnen en eerst niet?
Een dag later en het kan toch anders.quote:Het kabinet besloot dinsdag dat kappers, fysiotherapeuten en andere zogeheten contactberoepen nog tot 20 mei dicht moeten blijven. Maar mogelijk is binnen een week of twee al duidelijk of deze beroepsgroepen met mondkapjes en andere beschermingsmiddelen weer veilig kunnen opengaan, zeggen de deskundigen waarop het kabinet vaart.
Zeker, kritische vragen moeten er altijd zijn. Maar als ik dan zo'n jankende Marijnissen een soundbite er uit ziet persen, dan vraag ik mij echt af wat je in de kamer doet en mag je je kapot schamen.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:56 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Gedeeltelijk mee eens, kritische (zelfs domme) vragen moeten er kunnen worden gesteld, zelfs in een enorme crisis en waarom?
Denk zelf eens na!
dan hadden ze 2 maanden gelden ook kunnen verzinnenquote:Op woensdag 22 april 2020 21:57 schreef Noek het volgende:
[..]
[..]
Een dag later en het kan toch anders.
Gut, lijkt wel een virus, zo onvoorspelbaar..quote:Op woensdag 22 april 2020 21:57 schreef Noek het volgende:
[..]
[..]
Een dag later en het kan toch anders.
aantal kamerzetels bepaalt de spreektijd.quote:Op woensdag 22 april 2020 21:59 schreef HarrieKeen het volgende:
Hebben ze een bepaald aantal seconden om zo'n motie uit te spreken ofzo?
quote:As pleas for protective masks continue amid the coronavirus pandemic, a Delaware supplier of medical equipment is disputing the legality of what he said were federal seizures of hundreds of thousands of N95 respirators.
George Gianforcaro, owner of the small, Newark, Delaware-based Indutex USA, said the Federal Emergency Management Agency did not pay him when it took possession of two imported shipments of masks bound for customers across the United States.
Those customers included Delaware nursing facilities, the state of Michigan and boat captains who steer foreign ships through U.S. bays.
He said he does not know where the seized N95 masks are today, or whether they have been distributed to medical facilities or others.
Importer, FEMA clash over what happened to masks
In an emailed statement, FEMA appeared to deny Gianforcaro's charge without addressing the specific claims. It called reports of its officials commandeering or rerouting supplies of such critical equipment "false."
Protective equipment “being distributed internally within the United States is not being seized,” FEMA said, while stating also that it is working with U.S. Customs and Border Protection to keep medical equipment from being exported.
The dispute, the latest allegation of a FEMA seizure, occurs as the agency has begun to vigorously counter such claims. On Wednesday, FEMA Administrator Peter Gaynor said his agency needed to "bust myths" about seizures of medical equipment.
But while FEMA says it targets exporters, Gianforcaro's customers for the N95 masks are domestic companies or governments, according to a list of purchase orders Gianforcaro shared with The Delaware News Journal, part of the USA TODAY Network.
Among them is Cadia Healthcare, an operator of several long-term care facilities in Delaware. Cadia co-founder Steve Silver said his facilities will need additional masks, as well as medical gowns, as more residents are expected to test positive for the novel coronavirus.
To buttress his argument amid FEMA denials, Gianforcaro shared a written order that he says FEMA sent to his company. The document directed Indutex to sell to the federal government "all filtering facepiece respirators, including the N95 respirators contained within shipment number 8994645378 that arrived at JFK Airport" on April 6.
That early April shipment of 100,000 N95 masks was followed by the arrival April 19 of 300,000 additional ones, which also were seized, Gianforcaro said.
Citing Defense Production Act authority, the FEMA document further ordered Indutex to "set aside" all N95 or surgical masks it may come to possess during the federal emergency for a potential sale to FEMA.
Gaynor's signature is written along the bottom of the document.
His agency did not respond to follow-up questions about whether their press statement contradicts the order.
Gianforcaro said FEMA sent the written order only after he repeatedly inquired about whether they would pay him for the face masks or release them back to him.
“I kept screaming about it and I got a lawyer involved," he said. "Then, that's when I got the letter from them."
What is FEMA's role?
The April shipments of N95 masks into New York’s John F. Kennedy Airport were to be the first of several that ultimately would bring nearly a million in-demand respirators into the country, Gianforcaro said.
But after what he said was a second seizure on Sunday, Gianforcaro canceled the remainder of the order, noting he likely won't make additional orders before receiving payments for the initial shipment.
"Let's not forget I paid $4 million for this product on March 18,” Gianforcaro said, referring to the million-mask order. “This is getting very, very expensive. I don't have any money and I don't have any product and there's people that are asking for it."
His dispute with FEMA comes as states, hospitals and nursing homes desperately seek out new supplies of equipment to protect against the coronavirus pandemic, which on Tuesday had infected 800,000 people in the United States, according to Johns Hopkins University data.
Among the hardest hit are those who live, and work, in nursing homes. During the past week, seven Delaware long-term care officials pointed to several factors contributing to outbreaks at the facilities, and all but one said they need more gowns and masks to suppress the further spread of the disease.
Some are making their own by sewing pieces of cloth into masks or wearing large button-up shirts backward as gowns.
Meanwhile, bidding wars have erupted among states, medical companies and others for the sought-after equipment, particularly the tight-fitting N95 masks, which filter out at least 95% of airborne particles.
President Donald Trump has said the federal government’s role is to serve as a backup to the state’s efforts, but it is not entirely clear what that means for FEMA.
In the order to Gianforcaro, the agency said the shipment of masks would be sent to the Strategic National Stockpile.
Operated by the U.S. Department of Health and Human Services, the stockpile has supplied ventilators, masks and other equipment to states, but not always in the quantities requested.
Last month, Delaware requested 10 million masks and more than 100 million gloves for what it expected to be a months-long fight against the coronavirus. Days later, the federal government asked the state to pare back the request and submit what it would need for a two-week surge.
As of early April, Delaware had been granted less than 1% of what it initially requested, according to leaked federal documents.
On April 1, the Trump administration said the national stockpile had nearly been depleted.
A national supply chain?
As Trump has called on the states to take the lead in procuring masks and ventilators, others have said the federal government should direct the flow of medical equipment nationally.
Standing next to Gianforcaro at a news conference March 31, U.S. Sen. Chris Coons, D-Del., said he had become "enormously" frustrated that the federal government had not coordinated a centralized medical supply chain.
Coons had spoken with other senators about the possibility of creating "one logistics point of contact," he said.
'Bad karma'
Gianforcaro is not the only person to report that federal officials had laid claim to shipments of medical equipment.
NPR reported last week that Massachusetts Gov. Charlie Baker said his state’s order of millions of N95 masks was confiscated at a port in New York.
FEMA regional administrator Captain W. Russell Webster told a local NPR affiliate that he did not have information on the state’s order but said, "There is a priority of distribution based on health care workers and other first-line people involved in the COVID-19 response.”
Separately, the Chicago Sun Times reported last week that Illinois Gov. J.B. Pritzker was keeping secret details of a plan to obtain millions of masks and gloves from China out of fear of a federal seizure.
Yet, in recent guidance to local emergency managers, FEMA chief Gaynor said there is a need to correct what he called “misinformation” after fielding questions from members of Congress and governors about reports of FEMA seizing medical equipment.
Like in the agency’s statement to The Delaware News Journal as well as comments to Senate Democrats, Gaynor said FEMA is not seizing masks or other equipment from governments “or any commercial entity lawfully engaged in the PPE distribution.”
But, he said, the U.S. Justice Department formed a “hoarding and price-gouging task force” to ferret out “bad actors,” and seize their supplies.
FEMA did not allege in its order to Gianforcaro, nor in its statement to The Delaware News Journal, that the importer had been selling equipment at too high a price.
In March, Gianforcaro rebuffed any suggestion to sell masks to the highest bidder amid a pandemic, saying it would bring “bad karma.”
yep, al een paar keer. Maar goed om dit weer even te memoriseren.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:04 schreef vosss het volgende:
Was dit al langs gekomen hier:
'Wondermiddel' hydroxychloroquine dodelijker dan Corona
Dat is voor Trump voldoende om het iedereen voor je schrijven.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:04 schreef vosss het volgende:
Was dit al langs gekomen hier:
'Wondermiddel' hydroxychloroquine dodelijker dan Corona
quote:Op woensdag 22 april 2020 22:08 schreef mazaru het volgende:
Wat een vreselijk jasje heeft die man aan
Ook heel toevallig: Dave Roelvink naar ziekenhuis met hangend gezicht: ‘Ik zie niks meer’quote:Op woensdag 22 april 2020 21:09 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://edition.cnn.com/w(...)434921f5b48ecce4484b
Fuck, ik heb al twee weken last van plotse kortstondige evenwichtsstoornissen. Maar dat is geen typisch symptoom van beroerte.
Tegen marktconforme prijsquote:Op woensdag 22 april 2020 22:11 schreef Nober het volgende:
4 miljoen FFP2 maskers per week....
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA we zijn gered
Thierry bedankt!!!
Dit zijn de moties. Ja tis lastig als het geen voetbal is.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:12 schreef tompsv18 het volgende:
Wat een poppenkast toch ook met die spreektijd en dat snelle praten
Klopt, zeg dan x moties i.p.v. x seconden.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:12 schreef tompsv18 het volgende:
Wat een poppenkast toch ook met die spreektijd en dat snelle praten
Dit dusquote:Op woensdag 22 april 2020 22:13 schreef maan_man het volgende:
[..]
Klopt, zeg dan x moties i.p.v. x seconden.
Quanta Costa.....quote:Op woensdag 22 april 2020 22:11 schreef tompsv18 het volgende:
Binnen 1 week 4 mil goede kapjes aldus Baudet
Kosten niet belangrijk tegen een mensenleven..... Heb ik hier veel gehoord.quote:
Vandaar zoveel besmettingen in het zorgsysteem.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:18 schreef Firuze60 het volgende:
Een mondkapje redt geen leven, het is schijnveiligheid.
Tuurlijk wel.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:18 schreef Firuze60 het volgende:
Mooi, kunnen de dokters en zusters ze ook gelijk af doen.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:18 schreef Firuze60 het volgende:
Dat is omdat ze zelf niet willen, dat hun bacterieen ook nog overvliegen naar de enorm zieke patient, niet om hen zelf te beschermen, nondedju, denk eens na!quote:Op woensdag 22 april 2020 22:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Mooi, kunnen de dokters en zusters ze ook gelijk af doen.
Waardoor die zieke patiënten dus niet nog zieker worden. Je wilt dus eigenlijk zeggen dat het levens redt?quote:Op woensdag 22 april 2020 22:31 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat is omdat ze zelf niet willen, dat hun bacterieen ook nog overvliegen naar de enorm zieke patient, niet om hen zelf te beschermen, nondedju, denk eens na!
Inderdaad wel ja.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:33 schreef Viltje het volgende:
[..]
Waardoor die zieke patiënten dus niet nog zieker worden. Je wilt dus eigenlijk zeggen dat het levens redt?
In een operatiekamer zeker.quote:Op woensdag 22 april 2020 22:33 schreef Viltje het volgende:
[..]
Waardoor die zieke patiënten dus niet nog zieker worden. Je wilt dus eigenlijk zeggen dat het levens redt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |