abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192725400
D66 lanceerde enkele maanden terug het initiatief #ikmaakmedrug, over een al dan niet bestaande war on drugs in Nederland. Een belangrijk argument voor het gereguleerd vrijgeven van bijna alle soorten drugs is volgens D66 omdat we die oorlog verliezen.

Wanneer stopt de oorlog tegen volwaardige zelfbescherming in Nederland? We kunnen dankzij corona flinke bezuinigingen verwachten, ook nog meer op politie en justitie. De straten zouden weleens in handen kunnen komen van criminelen.

Als de oorlog tegen drugs niet te winnen is, waarom blijven we dan wel burgers weerhouden van wapenbezit? Veel van de onderliggende argumenten zijn hetzelfde.

NRC: Politie en justitie krijgen geen grip op illegale wapenhandel
Volkskrant: Politie bezorgd over florerende vuurwapenhandel
RTL Nieuws: Meer drugs- of wapenhandel in bijna 700 Nederlandse dorpen en steden
KRO-NCRV Pointer: Legaal wapenbezit op laagste punt in 12 jaar
Business Insider: Deze grafiek laat zien dat Nederland al sinds 1950 bij de top 10 van mondiale wapenexporteurs zit

Stelling: Het is tijd voor een serieuze discussie over vrij wapenbezit in Nederland

Voor FOK!'kers die direct over de VS beginnen. In landen als Tsjechië (voorbeeldland qua wapenwetgeving), Polen, Kroatië, Italië, Switzerland kun je als burger wapens in bezit hebben ter zelfverdediging. In die landen vinden niet of nauwelijks 'mass shootings' plaats.

Wat zijn jullie argumenten om voor of tegen wapenbezit te zijn?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  maandag 20 april 2020 @ 23:25:08 #2
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192725423
Wat is het nieuwsbericht?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_192725431
Wat is een wapen beezit?
pi_192725433
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:25 schreef golfer het volgende:
Wat is het nieuwsbericht?
NRC & VK, de bovenste twee.
  maandag 20 april 2020 @ 23:28:42 #5
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192725474
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:26 schreef Oostwoud het volgende:

NRC & VK, de bovenste twee.
Ik lees daarin niks over vrij wapenbezit en een 'oorlog tegen volwaardige zelfbescherming'?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_192725487
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:28 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik lees daarin niks over vrij wapenbezit en een 'oorlog tegen volwaardige zelfbescherming'?
Dan begrijp je mijn OP niet.

Heel kort samengevat:
D66: we moeten drugs vrijgeven want we verliezen de strijd tegen illegale drugshandel.
OP: we moeten wapens vrijgeven want we verliezen de strijd tegen illegale wapenhandel.
  maandag 20 april 2020 @ 23:30:25 #7
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192725492
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:29 schreef Oostwoud het volgende:

Heel kort samengevat:
D66: we moeten drugs vrijgeven want we verliezen de strijd tegen illegale drugshandel.
OP: we moeten wapens vrijgeven want we verliezen de strijd tegen illegale wapenhandel.
Dat is geen nieuws, maar een algemene discussie.
Poef.....gone! ©golfer
pi_192725500
Interessante discussie. Groot verschil is wel dat drugsgebruik met name gevaarlijk is voor jezelf. Eigen verantwoordelijkheid dus zou je kunnen zeggen.

Bij vuurwapens ligt dat fundamenteel anders. Die zijn bedreigend voor andere personen, die ook recht hebben op veiligheid. Dat moet je niet uit het ook verliezen.
zie email 27 oktober
pi_192725527
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:31 schreef trein2000 het volgende:
Interessante discussie. Groot verschil is wel dat drugsgebruik met name gevaarlijk is voor jezelf. Eigen verantwoordelijkheid dus zou je kunnen zeggen.

Bij vuurwapens ligt dat fundamenteel anders. Die zijn bedreigend voor andere personen, die ook recht hebben op veiligheid. Dat moet je niet uit het ook verliezen.
Is het zo dat drugsgebruikers vooral gevaarlijk zijn voor zichzelf en niet zozeer voor anderen? Kun je daar bronnen voor aandragen?

Harm to Others From Substance Use and Abuse
pi_192725543
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:33 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Is het zo dat drugsgebruikers vooral gevaarlijk zijn voor zichzelf en niet zozeer voor anderen? Kun je daar bronnen voor aandragen?

Harm to Others From Substance Use and Abuse
Ja dat is zo. Feit van algemene bekendheid. Ik ga niet dood omdat jij drugs gebruikt. Ik ga wel dood als jij een vuurwapen gebruikt.
zie email 27 oktober
pi_192725556
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja dat is zo. Feit van algemene bekendheid. Ik ga niet dood omdat jij drugs gebruikt. Ik ga wel dood als jij een vuurwapen gebruikt.
Dus al die verkeersdoden met drank en drugsmisbruik zijn verzonnen? Bronnen graag. Feit van algemene bekendheid is te makkelijk.
pi_192725605
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:35 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Dus al die verkeersdoden met drank en drugsmisbruik zijn verzonnen? Bronnen graag. Feit van algemene bekendheid is te makkelijk.
Ik ga niet op commando met bronnen komen. Het gaat niet om dat drugs ook anderen kunnen schaden. Het gaat om het fundamentele verschil dat je met drugs jezelf de vernieling in helpt terwijl je met een vuurwapen een ander het leven ontneemt.

Vuurwapens zijn naar hun aard bedoeld om een ander letsel toe te brengen. Dat maakt het een heel ander uitgangspunt dan drugs die voor jezelf bedoeld zijn.
zie email 27 oktober
  maandag 20 april 2020 @ 23:39:42 #13
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192725612
Ik ben wel voor een verlichting van de wapenwet. Misschien niet meer een jaarlijkse controle of 12 verplichte tripjes naar de schietclub.

Misschien initieel meer training en dan 1x per 5 jaar een vernieuwing van je vergunning tijdens een kort examen bij een schietclub.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 20 april 2020 @ 23:39:53 #14
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192725614
Overigens is er geen vrij wapenbezit in al de door de TS genoemde landen.
Je moet daarvoor wel degelijk een vergunning hebben, net zoals in Nederland.
Poef.....gone! ©golfer
pi_192725617
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:39 schreef SpecialK het volgende:
Ik ben wel voor een verlichting van de wapenwet. Misschien niet meer een jaarlijkse controle of 12 verplichte tripjes naar de schietclub.

Misschien initieel meer training en dan 1x per 5 jaar een vernieuwing van je vergunning tijdens een kort examen bij een schietclub.
Maar dan hebben we het over wapens voor sportschutters of als zelfverdedigingsmiddel?
zie email 27 oktober
pi_192725626
We gaan toch Amerika niet achteraan!
Met duizenden doden per jaar door alleen met wapens al daar.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  maandag 20 april 2020 @ 23:41:21 #17
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_192725633
Er is wel een verschil tussen drugsgebruik en wapengebruik.
Drugsgebruik is overal onder alle lagen van de bevolking, (vuur)wapenbezit is niet zoiets algemeens. Er valt bij het vrijgeven van wapenbezit dus veel meer te verliezen. Drugsgebruik bestaat immers al op grote schaal. Je zou dan alleen wapenbezit legaal maken om criminelen wind uit de zeilen te nemen. Je kunt je dus afvragen welk probleem je oplost met legaliseren van wapens.
  maandag 20 april 2020 @ 23:41:33 #18
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192725635
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar dan hebben we het over wapens voor sportschutters of als zelfverdedigingsmiddel?
Zelfverdediging. Ook voor dat doeleinde moet je nu actief regelmatig deelnemend lid zijn van een schietclub.

Dat is.hoe de overheid passief bezit tegen gaat.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 20 april 2020 @ 23:42:04 #19
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_192725643
Als twee kerels ruzie met elkaar krijgen dan loopt het af met hoogstens een bloedneus en een gekneusde vuist. Als twee kerels met vuurwapens ruzie met elkaar krijgen..
  Licht Ontvlambaar maandag 20 april 2020 @ 23:42:33 #20
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_192725647
TS, serieuze vraag... Waarom zou jouw leven er beter uitzien in de door jou omschreven/gewenste situatie?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_192725664
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:41 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Zelfverdediging. Ook voor dat doeleinde moet je nu actief regelmatig deelnemend lid zijn van een schietclub.

Ik ben heel benieuwd of je überhaupt een verlof krijgt voor zelfverdediging eerlijk gezegd. Het enige geval daarvan wat ik ken was niet bepaald een doorsnee Nederlander.
zie email 27 oktober
  maandag 20 april 2020 @ 23:46:42 #22
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_192725696
Wapenbezit lijkt me geen goed idee.
Doe dan net als de Duitsers, zij staan wel Tierabwehrschutzspritz toe, zodat vrouwen zich bijvoorbeeld wel kunnen verdedigen tegen iemand die hen wil verkrachten. Met Tierabwehrschutzspritz kan je niet iemand aanvallen en een bank overvallen lukt ook niet.

Verder zou het een idee zijn het gehele Nederlandse politiekorps te vervangen door die van Oostenrijk, daar functioneert de politie wel en het taalprobleem lijkt me niet onoverkomelijk. Iedere Nederlander is toch zeker het Duits machtig. Het zou voor vrouwen of ouderen wel fijn zijn bijvoorbeeld als het straatbeeld iets veiliger wordt en er iets serieuzer wordt opgetreden tegen psychopaten.
De strafmaat hoeft niet eens echt omhoog, het gaat er meer om dat er uberhaupt opgetreden wordt. Strafmaat maakt eigenlijk niet veel uit, hoge straffen gaat de samenleving ook niet veiliger maken. Maar helemaal niet optreden en een psychopaat gewoon vrouwen in elkaar laten rossen is ook weer niet het antwoord.

Serieus, praat eens met de Oostenrijkse overheid, zij hebben vast wel agenten over en het salaris ligt daar ook niet veel hoger. Moet te doen zijn dus voor onze overheid om Oostenrijkse agenten in te zetten.
  maandag 20 april 2020 @ 23:47:25 #23
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_192725702
Zo snel mogelijk legaliseren. Ik heb momenteel een 9mm verstopt in me auto en soms als ik in gevaarlijke buurten in Amsterdam en Den Haag meetings heb draag ik hem ook voor de veiligheid maar als het legaal is hoef ik niet meer stiekem snap je
#KICKOUTZP
  maandag 20 april 2020 @ 23:47:47 #24
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192725709
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:42 schreef tfors het volgende:
Als twee kerels ruzie met elkaar krijgen dan loopt het af met hoogstens een bloedneus en een gekneusde vuist. Als twee kerels met vuurwapens ruzie met elkaar krijgen..
Je kan concealed- en open-carry voor NL gewoon illegaal houden. En thuisgebruik blijft bij max semi-automatische handpistolen.

Echter de reden dat het in NL minder nodig lijkt te zijn is omdat de responstijd van de politie snel is en de hoeveelheid home-invasions laag is. In de VS is het anders. Daarom denk ik wel dat er een soort grens is aan hoe vrij wapens voor NL moeten zijn.

In de VS is dat heel anders. Veel meer platteland. Veel meer armoede.
pi_192725724
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:41 schreef SpecialK het volgende:

[..]

https://wetten.overheid.n(...)_Circulaire.divisie6

Jij gaat geen verlof krijgen voor zelfverdediging.
zie email 27 oktober
  maandag 20 april 2020 @ 23:49:47 #26
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192725729
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik ben heel benieuwd of je überhaupt een verlof krijgt voor zelfverdediging eerlijk gezegd. Het enige geval daarvan wat ik ken was niet bepaald een doorsnee Nederlander.
Je hoeft geen reden op te geven voor je wapenbezit. En als je een vergunning hebt en iemand komt je huis binnen en je gebruikt te wapen dan is er geen enkel probleem. Tenzij men dus merkt dat je opslag onregelmatigheden heeft. Wapen en kogels moeten bijvoorbeeld apart bewaard worden etc...
  maandag 20 april 2020 @ 23:49:52 #27
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_192725730
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 23:47 schreef wollah het volgende:
Zo snel mogelijk legaliseren. Ik heb momenteel een 9mm verstopt in me auto en soms als ik in gevaarlijke buurten in Amsterdam en Den Haag meetings heb draag ik hem ook voor de veiligheid maar als het legaal is hoef ik niet meer stiekem snap je
In Fryslan is het meest gevaarlijke dat kan gebeuren, dat je in een sloot valt tijdens het 'fierljeppen' of dat wanneer je rustig ligt te slapen in het gras er ineens een koe over je heen springt. :D
  maandag 20 april 2020 @ 23:50:45 #28
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_192725734
quote:
14s.gif Op maandag 20 april 2020 23:49 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

In Fryslan is het meest gevaarlijke dat kan gebeuren, dat je in een sloot valt tijdens het 'fierljeppen' of dat wanneer je rustig ligt te slapen in het gras er ineens een koe over je heen springt. :D
Aii neef respect voor dat
#KICKOUTZP
pi_192725759
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 23:49 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je hoeft geen reden op te geven voor je wapenbezit. En als je een vergunning hebt en iemand komt je huis binnen en je gebruikt te wapen dan is er geen enkel probleem. Tenzij men dus merkt dat je opslag onregelmatigheden heeft. Wapen en kogels moeten bijvoorbeeld apart bewaard worden etc...
Natuurlijk moet je wel een reden opgeven.

Daarnaast raad ik je niet aan een inbreker zonder meer neer te gaan schieten. Dat kan je nog wel eens een fikse straf opleveren.
zie email 27 oktober
  maandag 20 april 2020 @ 23:56:25 #30
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192725784
Feit dat FOK!-sociopaat wollah met een pipa rondrijdt in zijn Suzuki swift geeft mij het gevoel dat ik een Glock onder mijn kussen nodig heb
  maandag 20 april 2020 @ 23:57:10 #31
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192725793
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 23:49 schreef SpecialK het volgende:
Je hoeft geen reden op te geven voor je wapenbezit. En als je een vergunning hebt en iemand komt je huis binnen en je gebruikt te wapen dan is er geen enkel probleem.
In de VS misschien. In Nederland niet helaas.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_192725797
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Derden zijn wel degelijk regelmatig de dupe van drugsgebruik van een ander en daardoor veroorzaakte schade.
Que fácil fue tocar el cielo la primera vez
Cuando los besos fueron el motor de arranque
Que encendió la luz que hoy se desaparece
  maandag 20 april 2020 @ 23:57:46 #33
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192725798
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Natuurlijk moet je wel een reden opgeven.

Daarnaast raad ik je niet aan een inbreker zonder meer neer te gaan schieten. Dat kan je nog wel eens een fikse straf opleveren.
Heb ik tijd geleden onderzoek naar gedaan... valt eigenlijk heel erg mee. Blijkt een hoop broodje aap rondom te zweven
pi_192725806
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:57 schreef TTSS het volgende:

[..]

Derden zijn wel degelijk regelmatig de dupe van drugsgebruik van een ander en daardoor veroorzaakte schade.
Maar drugs zijn niet naar hun aard bedoeld om anderen schade toe te brengen.
zie email 27 oktober
  maandag 20 april 2020 @ 23:59:04 #35
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192725811
Wapenbezit in Nederland is een goed idee. Heb er hier vaker voor gepleit.

Als de criminaliteit en islamisering blijft toenemen, en politie niet voldoende bescherming kan bieden zoals soms al het geval is, dan zullen we zelf naar de wapens moeten grijpen.
  maandag 20 april 2020 @ 23:59:37 #36
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192725816
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Vandaar dat de Britten het als wapen gebruikten tegen China dus?
pi_192725820
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat kan je je afvragen als je ziet hoe drugs geproduceerd worden... Tevens lijkt het me niet zo heel relevant aangezien de praktijk wel is dat ze anderen schade toe brengen.
  dinsdag 21 april 2020 @ 00:00:04 #38
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192725821
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:59 schreef Harvest89 het volgende:

Als de criminaliteit en islamisering blijft toenemen, en politie niet voldoende bescherming kan bieden zoals soms al het geval is, dan zullen we zelf naar de wapens moeten grijpen.
alsjeblieft niet , ga je ff winkelen komt er zo een rechtse idioot aan met een politie pet op die moslims en zwangere vrouwen gaat neerknallen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_192725824
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:57 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Heb ik tijd geleden onderzoek naar gedaan... valt eigenlijk heel erg mee. Blijkt een hoop broodje aap rondom te zweven
Dat valt helemaal niet mee. Noodweer vereist naast een onmiddellijk dreigende wederrechtelijke aanranding van lijf of goed ook nog proportionaliteit en subsidiariteit.
Schieten op een ongewapend iemand zal niet snel proportioneel zijn. Dat wapen ter afdreiging gebruiken, dat zal nog wel mogen. Maar dat zit al op het randje.
zie email 27 oktober
pi_192725826
Nee alsjeblieft niet. Ken je die videoclips op youtube van die nieuwe rapsoort “drillrap” ofzo? Dat beeld schiet opeens door me hoofd. Ik weet het niet maar, het idee dat er in de toekomst teveel mensen vrij met een wapen kunnen rondlopen om stoer te doen staat me totaal niet aan.
West-Melanesia
  dinsdag 21 april 2020 @ 00:01:55 #41
323876 michaelmoore
pi_192725839
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:00 schreef Oceanier het volgende:
Nee alsjeblieft niet. Ken je die videoclips op youtube van die nieuwe rapsoort “drillrap” ofzo? Dat beeld schiet opeens door me hoofd. Ik weet het niet maar, het idee dat er in de toekomst teveel mensen vrij met een wapen kunnen rondlopen om stoer te doen staat me totaal niet aan.
nee mij ook niet , hebben ze eerst een uur of 4 zitten gamen en dan gaan ze naar de super, die puisterige sukkels
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_192725843
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:00 schreef Oceanier het volgende:
Precies, filmpjes genoeg van negers in de VS die met wapens lopen te zwaaien. Het is niet voor niks dat er daar zo veel meer doden vallen, en dat ga je hier natuurlijk dan ook krijgen in achterstandswijken. Met Zwitserland en Tsjechië aankomen is leuk natuurlijk, maar daar hebben ze toch een stuk minder kansarme allochtonen wonen.
  dinsdag 21 april 2020 @ 00:02:33 #43
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192725844
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:57 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

In de VS misschien. In Nederland niet helaas.
Als ik zeg dat je geen reden op hoeft te geven bedoel ik niet dat je zomaar legaal een wapen kan bezitten in NL.

Maar als je onderzoek doet dan zal je al snel merken dat het makkelijker is om een vergunning te krijgen dan je zou denken.

De regels er omheen zijn alleen bloed irritant en het is een ding waar je elke maand energie in moet steken. Dus liefhebbers doen dat graag. Daarom lijkt het alsof alleen spotschieten legaal is. Maar bezit is bezit.
pi_192725848
quote:

Wapenbezit is een uitermate slecht idee. Naast dat je er een geweldsspiraal mee ontketend zie je in Amerika wat de gevolgen zijn. Doffe ellende.
zie email 27 oktober
  dinsdag 21 april 2020 @ 00:05:00 #45
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192725862
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wapenbezit is een uitermate slecht idee. Naast dat je er een geweldsspiraal mee ontketend zie je in Amerika wat de gevolgen zijn. Doffe ellende.
Dat valt allemaal reuze mee joh.
Veel geluk om in een huis in te breken van iemand die met een shotgun boven zijn bed slaapt.
  dinsdag 21 april 2020 @ 00:05:02 #46
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192725864
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat valt helemaal niet mee. Noodweer vereist naast een onmiddellijk dreigende wederrechtelijke aanranding van lijf of goed ook nog proportionaliteit en subsidiariteit.
Schieten op een ongewapend iemand zal niet snel proportioneel zijn. Dat wapen ter afdreiging gebruiken, dat zal nog wel mogen. Maar dat zit al op het randje.
Ja dat dacht ik vroeger ook... tot ik me ben gaan verdiepen in de voorbeelden.

Als het enige wat je voor handen hebt een pistool is.. En je hebt niet 30 rounds in iemands schedel gepompt... (als in... Je hebt geschoten om te stoppen, niet om te doden) Dan zal er geen rechter zijn die jou daar voor straft.
pi_192725870
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:05 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Veel geluk om in een huis in te breken van iemand die met een shotgun boven zijn bed slaapt.
Lekker al die 16 jarige kutmarokkaantjes met pistolen laten rondlopen ja....
pi_192725881
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:05 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ja dat dacht ik vroeger ook... tot ik me ben gaan verdiepen in de voorbeelden.

Als het enige wat je voor handen hebt een pistool is.. En je hebt niet 30 rounds in iemands schedel gepompt... (als in... Je hebt geschoten om te stoppen, niet om te doden) Dan zal er geen rechter zijn die jou daar voor straft.
Werk dat eens uit? Waarom zou je dan vrijuit gaan? Ik zou zeggen dat gelijk schieten op een ongewapende inbreker misschien zelfs wel te excessief is voor exces.
zie email 27 oktober
  dinsdag 21 april 2020 @ 00:06:30 #49
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192725882
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:05 schreef TTSS het volgende:

[..]

Je kunt de minimale leeftijd op 21 gooien, net zoals bijvoorbeeld alcohol 18 is.
pi_192725889
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:05 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ja dan kom ik met mijn machinegeweer. Dat moet je dus niet willen.
zie email 27 oktober
  dinsdag 21 april 2020 @ 00:07:23 #51
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192725891
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:23 schreef Oostwoud het volgende:
D66 lanceerde enkele maanden terug het initiatief #ikmaakmedrug, over een al dan niet bestaande war on drugs in Nederland. Een belangrijk argument voor het gereguleerd vrijgeven van bijna alle soorten drugs is volgens D66 omdat we die oorlog verliezen.

Wanneer stopt de oorlog tegen volwaardige zelfbescherming in Nederland? We kunnen dankzij corona flinke bezuinigingen verwachten, ook nog meer op politie en justitie. De straten zouden weleens in handen kunnen komen van criminelen.

Als de oorlog tegen drugs niet te winnen is, waarom blijven we dan wel burgers weerhouden van wapenbezit? Veel van de onderliggende argumenten zijn hetzelfde.

RTL Nieuws: Meer drugs- of wapenhandel in bijna 700 Nederlandse dorpen en steden
Business Insider: Deze grafiek laat zien dat Nederland al sinds 1950 bij de top 10 van mondiale wapenexporteurs zit

Stelling: Het is tijd voor een serieuze discussie over vrij wapenbezit in Nederland

Voor FOK!'kers die direct over de VS beginnen. In landen als Tsjechië (voorbeeldland qua wapenwetgeving), Polen, Kroatië, Italië, Switzerland kun je als burger wapens in bezit hebben ter zelfverdediging. In die landen vinden niet of nauwelijks 'mass shootings' plaats.

Het is toch veel veiliger als bijna niemand wapens heeft? Wat denk je wanneer al die tokkies gewoon geweren en pistolen mogen hebben? De kogels vliegen je om de oren!
The End Times are wild
  dinsdag 21 april 2020 @ 00:07:38 #52
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192725893
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:05 schreef TTSS het volgende:

[..]

Dat doen ze soms nu al. Het enige verschil is dat als ze in je woonkamer staan dat zij wel gewapend zijn en jij niet.

Ik denk eigenlijk dat versoepeling een legaal bezit voor 16 jarigen nog steeds even moeilijk maakt.

En illegale wapens zijn gewoon te regelen.
  dinsdag 21 april 2020 @ 00:08:38 #53
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192725898
quote:

Beter doe je iets aan de criminaliteit en islamisering dan ipv iedereen met een wapen uit te rusten!
The End Times are wild
  dinsdag 21 april 2020 @ 00:09:31 #54
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192725904
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Werk dat eens uit? Waarom zou je dan vrijuit gaan? Ik zou zeggen dat gelijk schieten op een ongewapende inbreker misschien zelfs wel te excessief is voor exces.
Als jij uitlegt aan de rechter dat jij dacht dat jouw leven in gevaar was en dat je "geen idee had wat hij wel of niet bij zich had in het moment" en het sporenonderzoek spreekt dat niet tegen dan ben je vrij geweest om te schieten.
  dinsdag 21 april 2020 @ 00:10:18 #55
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192725908
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja dan kom ik met mijn machinegeweer. Dat moet je dus niet willen.
Ze zijn nu meestal al bewapend.
Een burger hoort het recht te hebben zichzelf te verdedigen. Vooral wanneer politie tekortschiet.
pi_192725915
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:10 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ze zijn nu meestal al bewapend.
Een burger hoort het recht te hebben zichzelf te verdedigen. Vooral wanneer politie tekortschiet.
Heb je ook. Mag je zelfs een vuurwapen bij gebruiken. Je mag die dingen alleen niet hebben.
zie email 27 oktober
  dinsdag 21 april 2020 @ 00:12:23 #57
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192725918
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Beter doe je iets aan de criminaliteit en islamisering dan ipv iedereen met een wapen uit te rusten!
Mee eens ja.
Ik zie het alleen niet zo snel gebeuren.
We hebben politici die door de jaren heen actief aan landverraad hebben meegewerkt.
  dinsdag 21 april 2020 @ 00:12:57 #58
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_192725921
Welke wapens zouden vrij gegeven moeten worden? Alle wapens?

Pistolen, geweren, machinegeweren? Raketwerpers?
Non possumus non loqui
  dinsdag 21 april 2020 @ 00:13:39 #59
323876 michaelmoore
pi_192725923
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:12 schreef Knip het volgende:

autonome robots met machinegeweren en lasergun
pi_192725925
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:09 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Als jij uitlegt aan de rechter dat jij dacht dat jouw leven in gevaar was en dat je "geen idee had wat hij wel of niet bij zich had in het moment" en het sporenonderzoek spreekt dat niet tegen dan ben je vrij geweest om te schieten.
Waaruit blijkt dit?
zie email 27 oktober
  dinsdag 21 april 2020 @ 00:15:25 #61
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192725930
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:12 schreef Knip het volgende:

Ik zou zeggen alleen versoepeling voor handpistolen. Wapens met een lage verdedigende functie moeten gewoon voor de jacht of verzamelaars blijven.
  dinsdag 21 april 2020 @ 00:16:02 #62
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_192725935
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:23 schreef Oostwoud het volgende:

Goed punt, zo had ik er nog niet naar gekeken.
D66 geeft inderdaad behoorlijk vage argumenten op voor het legaliseren van drugsgebruik en diezelfde argumenten zou je inderdaad kunnen gebruiken bij wapenbezit.

Op zichzelf ben ik niet tegen een versoepeling van het beleid, zeker gezien de overheid daarin steeds meer faalt. Ik zie wel wat in particuliere beveiliging, geldtransport, persoonsbeveiliging, etc. om de Politie te ontlasten, dus meer bedrijfsmatig gezien een versoepeling.
In omringende landen is dit al vrij normaal.

In theorie ben ik grote voorstander van burgelijke vrijheid en ben ik ook om die reden fan van het Amerikaanse argument voor vrij wapen bezit. (waar overigens maar 33% van de Amerikanen gebruik van maakt).
Toch denk ik dat het praktisch gezien (nog) geen goed idee is om dit in Nederland toe te staan.

Maar ik steun wel een open debat hierover.

Edit: Na even nagedacht te hebben ben ik uiteindelijk (met aarzeling) toch voorstander ondanks het potentiële gevaar wat erin schuilt, vrijheid gaat voor mij boven alles.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  dinsdag 21 april 2020 @ 00:16:18 #63
323876 michaelmoore
pi_192725936
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:15 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik zou zeggen alleen versoepeling voor handpistolen. Wapens met een lage verdedigende functie moeten gewoon voor de jacht of verzamelaars blijven.
en jacht messen met bloedgleuf ?/
  dinsdag 21 april 2020 @ 00:17:37 #64
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192725941
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dit?
Uit de zaken die ik toen heb gelezen.

En nee ik lig op 1 oor en zit te tikken op mijn telefoon dus ik ga niet voor je aan het werk. Even goede vrienden.
  dinsdag 21 april 2020 @ 00:19:52 #65
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192725950
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

en jacht messen met bloedgleuf ?/
[ afbeelding ]
Ik zou wetgeving mbt messen ongemoeid laten. Want er is geen vergunningstructuur en training en controle.
  dinsdag 21 april 2020 @ 00:27:54 #66
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_192725994
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:57 schreef TTSS het volgende:

[..]

Echter is het niet de regel zoals met een vuurwapen voor zelfverdediging het geval is.
  dinsdag 21 april 2020 @ 00:30:36 #67
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_192726006
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:16 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Goed punt, zo had ik er nog niet naar gekeken.
D66 geeft inderdaad behoorlijk vage argumenten op voor het legaliseren van drugsgebruik en diezelfde argumenten zou je inderdaad kunnen gebruiken bij wapenbezit.

Op zichzelf ben ik niet tegen een versoepeling van het beleid, zeker gezien de overheid daarin steeds meer faalt. Ik zie wel wat in particuliere beveiliging, geldtransport, persoonsbeveiliging, etc. om de Politie te ontlasten, dus meer bedrijfsmatig gezien een versoepeling.
In omringende landen is dit al vrij normaal.

In theorie ben ik grote voorstander van burgelijke vrijheid en ben ik ook om die reden fan van het Amerikaanse argument voor vrij wapen bezit. (waar overigens maar 33% van de Amerikanen gebruik van maakt).
Toch denk ik dat het praktisch gezien (nog) geen goed idee is om dit in Nederland toe te staan.

Maar ik steun wel een open debat hierover.

Edit: Na even nagedacht te hebben ben ik uiteindelijk (met aarzeling) toch voorstander ondanks het potentiële gevaar wat erin schuilt, vrijheid gaat voor mij boven alles.
Onze grote vrienden in Brussel gooien zoals altijd natuurlijk overal roet in het eten.

The European Commission proposed a package of measures aimed to "make it more difficult to acquire firearms in the European Union" on 18 November 2015,[23] which became known as the "EU Gun Ban".[24][25][26][27] President Juncker introduced the aim of amending the European Firearms Directive as a Commission's reaction to a previous wave of Islamist terror attacks in several EU cities. The main aim of the Commission proposal rested in banning B7 firearms (and objects that look alike).
DIe argumentatie alleen al :')
Er zijn zelden aanslagen met legaal gekochte wapens in Europa gepleegd, Tristan van der VLis was eerder uitzondering dan regel.

Wat was het ook alweer? Never waste a good crisis om regelgeving door te duwen? Komt me bekend voor :W

The Czech Government announced that the country will challenge the proposed amendment Directive before the European Court of Justice[73] by 17 August 2017 at the latest due to its impact on legal owners of historical replicas, semi-automatic firearms and standard capacity magazines. According to the Ministry of Interior, the Directive will affect law-abiding owners of hundreds of thousands firearms and well over a million firearm magazines.[74]

The Minister of Interior, Milan Chovanec commented: "Filing the suit gives me no pleasure, but there is no other option left. The Directive violates the principle of proportionality as well as prohibition of discrimination. We shall not allow the EU to use the guise of fight against terrorism in order to disproportionately infringe onto the Member States' scope of authority and citizens' rights. The EU Gun Ban would affect almost all of the 300,000 legal gun owners in the country. This is why we will lodge not only the suit to invalidate the Directive, but also propose postponement of Directive's effectiveness."[74] The suit against the 2017 Amending Directive was filed on 9 August 2017.[75] In the meantime both Hungary and Poland joined the proceedings.

https://en.wikipedia.org/wiki/European_Firearms_Directive
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  dinsdag 21 april 2020 @ 00:31:52 #68
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192726013
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:27 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Echter is het niet de regel zoals met een vuurwapen voor zelfverdediging het geval is.
Dat overdrijf je. Ook voor vuurwapens is er een legitieme sport/hobby toepassing waarin de regel totaal niet is dat derden de dupe zijn.
  dinsdag 21 april 2020 @ 00:37:04 #69
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_192726040
- Jan Van Speijk
  dinsdag 21 april 2020 @ 00:41:20 #70
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192726061
quote:
Haha ja in Oostenrijk mag je gewoon legaal ongeregistreerd een shotgun bezitten. Maar andere wapens weer niet.

En je ziet idd dat het totaal niet binnen onze cultuur lijkt te liggen om een wapen te bezitten.
  dinsdag 21 april 2020 @ 00:41:37 #71
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192726065
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:09 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nou ja, je moet dan wel een flinke aanleiding hebben om dat te denken. Bijvoorbeeld worden bedreigd met een mes.
  dinsdag 21 april 2020 @ 00:42:49 #72
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192726074
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:41 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Nou ja, je moet dan wel een flinke aanleiding hebben om dat te denken. Bijvoorbeeld worden bedreigd met een mes.
"Het was donker, ik zag en figuur in mijn woonkamer. Ik wist niet wat hij bij zich had"

Je mag van het ergste uitgaan.
  dinsdag 21 april 2020 @ 00:50:15 #73
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192726106
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:42 schreef SpecialK het volgende:

[..]

"Het was donker, ik zag en figuur in mijn woonkamer. Ik wist niet wat hij bij zich had"

Je mag van het ergste uitgaan.
Nee, zo makkelijk kom je daar echt niet mee weg bij een strafkamer.

http://deeplink.rechtspra(...)NL:RBONE:2013:BZ2711

http://deeplink.rechtspra(...)I:NL:RBROT:2017:4466
  dinsdag 21 april 2020 @ 00:52:48 #74
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192726118
Haha al die stoere fokkers weer met hun vrije wapenbezit

Als het erop aankomt durven ze de trekker nog niet over te halen :')
  dinsdag 21 april 2020 @ 00:56:46 #75
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192726132
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is toch veel veiliger als bijna niemand wapens heeft? Wat denk je wanneer al die tokkies gewoon geweren en pistolen mogen hebben? De kogels vliegen je om de oren!
Sowieso is op iemand schieten niet eens zo gemakkelijk en zeker niet in een stressituatie, dus je zal nog voortdurend moeten trainen ook :')

Maar hier zit het vol stoere internethelden die als ze zo'n wapen in hun handen hebben in hun broek poepen.
  dinsdag 21 april 2020 @ 00:57:50 #76
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192726138
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:52 schreef Hexagon het volgende:

Ik snap ook niet helemaal waarom je überhaupt moet willen dat wapenbezit minder wordt gereguleerd. Daarom ook wel benieuwd naar een oprecht antwoord op deze vraag:
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 23:42 schreef Sjeen het volgende:
TS, serieuze vraag... Waarom zou jouw leven er beter uitzien in de door jou omschreven/gewenste situatie?
  dinsdag 21 april 2020 @ 00:59:48 #77
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192726147
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:57 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ik snap ook niet helemaal waarom je überhaupt moet willen dat wapenbezit minder wordt gereguleerd. Daarom ook wel benieuwd naar een oprecht antwoord op deze vraag:
[..]

Ze zijn voortdurend bang voor criminaliteit en zien zichzelf al als held een inbreker kapot knallen.

Kijken teveel films.
  dinsdag 21 april 2020 @ 01:03:19 #78
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192726156
Ik ben tegen, zo
  dinsdag 21 april 2020 @ 01:05:02 #79
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192726159
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:50 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Nee, zo makkelijk kom je daar echt niet mee weg bij een strafkamer.

http://deeplink.rechtspra(...)NL:RBONE:2013:BZ2711

http://deeplink.rechtspra(...)I:NL:RBROT:2017:4466
Als je leest zie je dingen als

Opzettelijk met voorbedachte rade etc...
Dat is met aan de hand dan alleen noodweer dus. Dat zal uit sporenonderzoek zijn gekomen.
  dinsdag 21 april 2020 @ 01:09:38 #80
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192726177
Waar heb je in godsnaam een vuurwapen voor nodig? Het enige dat ik me kan voorstellen is dat je je moet verdedigen tegen idioten met een vuurwapen, en die laatsten ga je niet minder krijgen bij vrij vuurwapenbezit.
Of als je in de criminaliteit zit, dan heb je het nodig om mensen hun vrijheid te ontnemen.
  dinsdag 21 april 2020 @ 01:17:21 #81
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192726210
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 01:09 schreef Lunatiek het volgende:
Waar heb je in godsnaam een vuurwapen voor nodig? Het enige dat ik me kan voorstellen is dat je je moet verdedigen tegen idioten met een vuurwapen, en die laatsten ga je niet minder krijgen bij vrij vuurwapenbezit.
Of als je in de criminaliteit zit, dan heb je het nodig om mensen hun vrijheid te ontnemen.
Wollah heeft er 1. Dat lijkt mij voldoende reden om ze zelfs al uit te delen op de kleuterschool
  dinsdag 21 april 2020 @ 01:21:44 #82
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192726223
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 01:05 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat is met aan de hand dan alleen noodweer dus. Dat zal uit sporenonderzoek zijn gekomen.
Uit de vonnissen blijkt dat "van het ergste uitgaan" niet genoeg is en zelfs iemand een wapen op zak zien hebben niet direct leidt tot vrijspraak.
pi_192726233
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:31 schreef trein2000 het volgende:

Als je er niet mee kan omgaan kunnen ze ook een bedreiging voor jezelf zijn.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 21 april 2020 @ 01:26:28 #84
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192726235
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 01:17 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wollah heeft er 1. Dat lijkt mij voldoende reden om ze zelfs al uit te delen op de kleuterschool
Confisceer die van Wollah en niemand heeft er nog een nodig.
Opgelost slotje.
pi_192726275
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 01:05 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je weet niet eens wat een tenlastelegging is maar je gaat wel uitspraken interpreteren? Lijkt me een uitstekend plan, not.

Je komt daar in Nederland niet zomaar mee weg. We hebben hier geen castle doctrine, dan moet je naar Texas verhuizen.
zie email 27 oktober
  dinsdag 21 april 2020 @ 02:50:20 #86
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_192726357
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:31 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat overdrijf je. Ook voor vuurwapens is er een legitieme sport/hobby toepassing waarin de regel totaal niet is dat derden de dupe zijn.
Klopt, maar durf je ook te stellen dat het meerendeel van de vuurwapens in omloop, legaal of illegaal, ook daadwerkelijk voor dat doel gebruikt wordt?
  dinsdag 21 april 2020 @ 02:50:49 #87
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192726359
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 01:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je weet niet eens wat een tenlastelegging is maar je gaat wel uitspraken interpreteren? Lijkt me een uitstekend plan, not.

Je komt daar in Nederland niet zomaar mee weg. We hebben hier geen castle doctrine, dan moet je naar Texas verhuizen.
Ik ben het ermee eens als er een crimineel op je erf is je hem mag neutraliseren. Gebeurt vaak genoeg dat criminelen burgers tegen hun hoofd trappen terwijl ze vast gebonden op de vloer liggen.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_192726386
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 02:50 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Ik ben het ermee eens als er een crimineel op je erf is je hem mag neutraliseren. Gebeurt vaak genoeg dat criminelen burgers tegen hun hoofd trappen terwijl ze vast gebonden op de vloer liggen.
Mag jij vinden, is ook nog wel wat voor te zeggen ook. Maar in Nederland werkt het niet zo.
zie email 27 oktober
  dinsdag 21 april 2020 @ 03:03:05 #89
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192726392
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 03:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Mag jij vinden, is ook nog wel wat voor te zeggen ook. Maar in Nederland werkt het niet zo.
Nee, helaas worden criminelen hier vaak als slachtoffer gezien. Zo'n doodschopper van Richard van Nieuwenhuizen krijg 6 jaar, en word verkort tot 4 wegens goed gedrag.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
  dinsdag 21 april 2020 @ 03:20:11 #90
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192726433
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 03:03 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Nee, helaas worden criminelen hier vaak als slachtoffer gezien.
Tja, liever een systeem als dat we hier hanteren dan een Amerikaans systeem waarbij je je verdere leven in de cel weg mag rotten.
pi_192726592
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:39 schreef SpecialK het volgende:

Jaarlijkse controle? Bedoel je jaarlijks verlengen? Dat lijkt me juist een mooi toetsmoment. En de 18 minimale tripjes per jaar zorgen wel voor een goede wapenbeheersing, ideaal.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_192726838
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik ga niet op commando met bronnen komen. Het gaat niet om dat drugs ook anderen kunnen schaden. Het gaat om het fundamentele verschil dat je met drugs jezelf de vernieling in helpt terwijl je met een vuurwapen een ander het leven ontneemt.

Vuurwapens zijn naar hun aard bedoeld om een ander letsel toe te brengen. Dat maakt het een heel ander uitgangspunt dan drugs die voor jezelf bedoeld zijn.
Mentaal knettergek worden in je kop door de drugs en/of fysiek verwondt geraken met een pistool...ik zie geen verschil.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  dinsdag 21 april 2020 @ 08:14:39 #93
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192727303
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 01:09 schreef Lunatiek het volgende:
Ik heb overigens ook het idee dat al die alt-right lui dat graag willen om hun eigen legertje mee te kunnen bouwen.
  dinsdag 21 april 2020 @ 08:19:54 #94
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192727351
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 08:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik heb overigens ook het idee dat al die alt-right lui dat graag willen om hun eigen legertje mee te kunnen bouwen.
Dat sowieso. Maar dat is gebruik, niet defensief.
En inderdaad zie je dan dat het om iets anders gaat dan een bescheiden pistool dat je meeneemt op straat om in geval van nood te gebruiken. Het gaat dan eerder om jachtgeweren en het (semi)automatische spul, tot echt oorlogstuig als mortieren.
Overigens ook om hun te kleine piemeltjes mee te compenseren.
  dinsdag 21 april 2020 @ 08:45:52 #95
323876 michaelmoore
pi_192727540
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:19 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik zou wetgeving mbt messen ongemoeid laten. Want er is geen vergunningstructuur en training en controle.
Dus iedereen mag dan messen en pistolen meenemen naar het winkelcentrum
Lekkere ideeën heb jij
pi_192727558
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 08:14 schreef Hexagon het volgende:
Ik heb vooral het idee dat ze overal bang voor zijn.

Een discussie over wapenbezit in Nederland is echt bizar. Het is het creeeren van nieuw een probleem voor een niet bestaand probleem. 8)7
  dinsdag 21 april 2020 @ 08:52:45 #97
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192727590
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 08:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dus iedereen mag dan messen en pistolen meenemen naar het winkelcentrum
Lekkere ideeën heb jij
Nee. Dat zeg ik niet. Je kan niet lezen.
  dinsdag 21 april 2020 @ 08:54:36 #98
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192727611
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 april 2020 04:53 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Jaarlijkse controle? Bedoel je jaarlijks verlengen?
Nee. Verlengen gaat via de schietclub-route. Met controle bedoel ik die 2 politieagenten die elk jaar even bij je thuis komen om te kijken naar je setup en je te vragen of je problemen hebt met je ex
  dinsdag 21 april 2020 @ 08:56:36 #99
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192727636
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 02:50 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Klopt, maar durf je ook te stellen dat het meerendeel van de vuurwapens in omloop, legaal of illegaal, ook daadwerkelijk voor dat doel gebruikt wordt?
Legale wapens worden idd daadwerkelijk voor dat doel gebruikt, ja.

Illegale wapens vallen buiten de scope van de discussie. Die heb je nu ook.
  dinsdag 21 april 2020 @ 08:57:24 #100
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_192727643
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 08:54 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nee. Verlengen gaat via de schietclub-route. Met controle bedoel ik die 2 politieagenten die elk jaar even bij je thuis komen om te kijken naar je setup en je te vragen of je problemen hebt met je ex
Doen ze dit echt? Twee agentjes die tijdens een kort bezoekje even moeten evalueren of iemand mogelijk vuurwapengevaarlijk is? Wat een nutteloos gebeuren :')
  dinsdag 21 april 2020 @ 08:58:35 #101
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_192727655
Nee. Geen wapens de samenleving in slingeren. Alles wat er nu al is is te veel, dus niet nog meer.
Dit, dus.
  dinsdag 21 april 2020 @ 09:05:39 #102
323876 michaelmoore
pi_192727748
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 08:52 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nee. Dat zeg ik niet. Je kan niet lezen.
mag je dan wel pistolen meenemen nar de winkelcentrum als je gaat afrekenen ?

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 08:58 schreef Buitendam het volgende:
Nee. Geen wapens de samenleving in slingeren. Alles wat er nu al is is te veel, dus niet nog meer.
nee want dan gaan ze ook benzine tanken met een pistool en kinderen naar school afhalen met een pistool of ff naar je ex met een pistool

[ Bericht 19% gewijzigd door michaelmoore op 21-04-2020 09:12:39 ]
pi_192727765
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:29 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Heel kort samengevat:
Dat is een drogreden. De parallel die je suggereert is er niet.

Korte toelichting: de strafbaarheid van drugshandel is anders dan die van wapenhandel. Dat is overigens niet alleen juridisch zo: het gebruik van drugs heeft ook andere consequenties dan het gebruik van wapens. Om dit soort redenen zijn het onvergelijkbare zaken.

[ Bericht 15% gewijzigd door recursief op 21-04-2020 09:24:40 ]
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_192728147
Wapenbezit zal de overheid natuurlijk het liefst niet willen hebben, immers is het dan ook veel makkelijker voor het volk om in opstand te komen. Een pistool als zelfverdediging voelt goed, maar als je boos bent kun je dat pistool ook gebruiken buiten je huis. En als jij een wapen hebt dan heeft iemand anders het ook.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 21 april 2020 @ 09:34:45 #105
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192728307
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 08:48 schreef The_End het volgende:

[..]

Ik heb vooral het idee dat ze overal bang voor zijn.

Een discussie over wapenbezit in Nederland is echt bizar. Het is het creeeren van nieuw een probleem voor een niet bestaand probleem. 8)7
Ze kijken teveel films denk ik.

In een stressituatie goed met een wapen om kunnen gaan dat is iets dat enkel getrainde professionals kunnen.
  dinsdag 21 april 2020 @ 10:34:25 #106
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192729134
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 09:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

mag je dan wel pistolen meenemen nar de winkelcentrum als je gaat afrekenen ?
de winkelcentrum? wollah.. ben jij het?

Als je mijn posts had gelezen, zelfs met jouw gebrekkige taalvaardigheden, dan had je gezien dat ik thuisbezit van handpistolen iets makkelijker wil maken dan het nu is. Niet dat ik voor open/conceal-carry ben voor Nederland. Mijn standpunt is een kleine versoepeling van een bepaald klasse wapen.

Jij fantaseeert er weer vanalles bij. Een beetje zoals de persoon waar je jezelf naar vernoemd hebt. Zelfkennis. Dat dan weer wel.
pi_192729271
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik gebruik het woord graag. Dat is niet op commando. Wellicht minder lichtgeraakt reageren?

Drugs heeft in z'n aard ook dat het schade toe kan brengen, vooral bij een teveel en te regelmatig gebruik, al kun je aan sommige harddrugs bijzonder snel verslaafd raken. Mensen die in een andere mentale toestand verkeren door drugs zou ik ook niet al te veilig voor anderen noemen.
pi_192729286
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, maar het probleem is nu net dat er in Nederland veel illegale wapens in omloop zijn. Zie OP. Met een terugtrekkende politie en justitie (wat door coronagerelateerde bezuinigingen enkel toe gaat nemen) moet men zichzelf kunnen verdedigen.
pi_192729288
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat wil je daar aan doen dan?
pi_192729303
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:52 schreef Hexagon het volgende:

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Sowieso is op iemand schieten niet eens zo gemakkelijk en zeker niet in een stressituatie, dus je zal nog voortdurend moeten trainen ook :')

Maar hier zit het vol stoere internethelden die als ze zo'n wapen in hun handen hebben in hun broek poepen.
Waarom projecteer je je eigen angsten en incompetentie op anderen?
  dinsdag 21 april 2020 @ 10:48:30 #111
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192729330
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:46 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

[..]

Waarom projecteer je je eigen angsten en incompetentie op anderen?
Aangezien deze wens uit jullie angsten ontstaat. Hier lekker stoer doen maar met zo'n geweer in je handen sta je te sidderen.
pi_192729410
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:39 schreef golfer het volgende:
Overigens is er geen vrij wapenbezit in al de door de TS genoemde landen.
Je moet daarvoor wel degelijk een vergunning hebben, net zoals in Nederland.
Ik beweer dan ook niet dat er in die landen vrij wapenbezit is. Tenminste, als jij daarmee bedoeld dat je naar een supermarkt kunt lopen en een AR-15 in je winkelmandje kunt leggen. Daar ben ik op tegen.

Het Tsjechische model is zeer verantwoord, het heeft veel weg van het volgen van rijlessen (een auto zou ook een moordwapen kunnen zijn):
- praktijklessen om vaardigheid met het wapen te krijgen en te leren hoe je een wapen moet onderhouden
- theorielessen over o.a. wapenethiek, historie van wapengebruik en ballistiek
- een controle bij een arts op o.a. zicht, balansgevoel, verslavingen, mentale gezondheid
- niet in het bezit mogen zijn van een strafblad, een historie van drank of drugsmisbruik of geestesziekten hebben, verklaring van goed gedrag aan moeten vragen
- ieder jaar een controle op bovengenoemde
- als ik mij niet vergis beperkt de Tsjechische wapenwet zich tot het mogen dragen van 2 vuistvuurwapens (pistolen en revolvers), geen open carry, maar verborgen in je jas of tas.

Ik zie dit niet als een inbreuk op mijn vrijheid, want ik ben geen libertariër, ik zie dit als een verstandige en verantwoorde controle om het recht op zelfbescherming met een vuurwapen in te kunnen voeren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Oostwoud op 21-04-2020 11:03:01 ]
pi_192729416
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Aangezien deze wens uit jullie angsten ontstaat. Hier lekker stoer doen maar met zo'n geweer in je handen sta je te sidderen.
Leuke aanname, heb je ook nog onderbouwing?
pi_192729450
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 23:42 schreef Sjeen het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:57 schreef Poem_ het volgende:

[..]

[..]

Zelfverdediging gelet op al jaren terugtrekkende politie en justitie. Dit zie ik met de VVD aan de macht alleen nog maar toenemen. Die privatiseren politie en justitie nog eens, waardoor veiligheid en recht enkel voor de rijken wordt. Ik wacht liever niet af tot de neoliberale doodseskaders belastingen op komen eisen aan de voordeur.

[ Bericht 3% gewijzigd door Oostwoud op 21-04-2020 11:03:37 ]
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:00:07 #115
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192729504
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:53 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Leuke aanname, heb je ook nog onderbouwing?
Hoe zie je het voor je? Er staat een gewapende inbreker in je huiskamer. En jij rent in koelen bloede naar de kast waar je wapen ligt haalt de veiligheidspal eraf en mikt in alle rust voortreffelijk om die inbreker dood te schieten? :')
pi_192729508
Ik ben al jaren en jaren een voorstander dat wij in Nederland wapens kunnen dragen. Het is in 2020 noodzakelijk geworden. Een volkomen falende en ongeïnteresseerde overheid is de basis geworden.

Goed voorbeeld:

https://www.liveleak.com/view?t=k998f_1550154388
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_192729567
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hoe zie je het voor je? Er staat een gewapende inbreker in je huiskamer. En jij rent in koelen bloede naar de kast waar je wapen ligt haalt de veiligheidspal eraf en mikt in alle rust voortreffelijk om die inbreker dood te schieten? :')
Ja, terwijl ik driedubbele salto's maak en een lekker wijf in mijn vrije arm vast heb.
pi_192729592
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Oeps, was geen inbreker, maar buurvrouw die even kwam buurten.

Maar goed, er komt dus nooit een serieuze discussie over vrij wapenbezit in NL hè en terecht. Ik weet dat libertariërs, zoals Yernaz Ramautarsing als ongeveer enige in NL, deze discussie wel steeds lopen te propageren, maar dat is dus de enige. Alle argumenten zijn bekend en zijn niet steekhoudend.
I´m back.
pi_192729633
Voor.

'Bad guys' hebben toch al wapens. Die houden zich immers niet aan de wet.
'Good guys' wel ,dus die hebben geen wapens. Als er nu bad guys je huis binnen komen dan kun je helemaal niets.

Ja, de politie bellen. Al zou die dan binnen een recordtempo van 15-20 min op je stoep staan, dan ben je al lang vastgebonden, je vrouw verkracht en je huis leeg. In het slechtste geval.

Daarbij ben ik het niet eens met het 'monopolie' op geweld door ambtenaren. En kunnen 'wij' als volk nooit een fuck inbrengen tegen overheidsbeleid, welke kant het dan ook op gaat.

Ja, er zullen meer schietpartijen plaatsvinden omdat sommige mongolen hem zullen gebruiken in onnodige situaties. Net zoals in de VS zou je kunnen zeggen. Maar we weten allemaal wel in welke kringen dat gebeurt.

Ik zelf, en vrijwel alle mensen die ik ken, zou ik zo een vuurwapen wat thuis in de kast ligt toevertrouwen. Er zou dan niets veranderen. Behalve dan dat ze een kans maken om zich tegen 'kwaadwil' te verdedigen indien nodig.

Oh en ook een fijne bijkomstigheid, je kunt jezelf door je hoofd schieten indien je uit het leven wilt stappen door ondraaglijk lijden. Wellicht dat het aantal mensen dat zich voor de trein gooit en / of andere manieren kiest die veel andere mensen traumatiseren, zal afnemen.

Ik geloof niet in de toename van 'massa moordenaars' en 'terroristische aanslagen'. Die gasten komen nu ook al aan een wapen. Ik geloof wel in een toename van gewapende overvallen, omdat je nu weet dat de winkelier er ook 1 heeft. Het wordt moeilijker en gevaarlijker om crimineel als beroep uit te oefenen. Dat zal leiden tot een lager aantal criminelen, maar er zal een geharde groep overblijven die hun leven willen wagen voor het stelen van anderen. Dan mag de politie dus ook harder gaan optreden.

Een soort USA-light met een flinke snuf Zwitserland. Ik ben voor.
pi_192729636
Van die mensen als TS die overal bronnen voor willen hebben, omdat ze in de heilige overtuiging leven dat cijfers het hele verhaal vertellen :')

De vergelijking drugs en wapens gaat uiteraard compleet mank, hoe veel bronnen jij ook denkt aan te kunnen dragen die het tegendeel beweren. Waarom? Een vuurwapen heeft één simpele functie, het afvuren van projectielen. Projectielen afvuren doe je om iets of iemand te raken/beschadigen/vernietigen.
Ik hoef je hopelijk niet te vertellen dat drugs niet gebruikt wordt omwille van een soortgelijke functiebeschrijving. Iemand die een vuurwapen afvuurt doet dat heel bewust. Een beschonken bestuurder die iemand dood rijdt doet dat minder bewust, ja hij gaat bewust de weg op, maar niet met het idee dat hij eens even een kind wil doodrijden.

Deze TS :')
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:08:03 #121
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192729642
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:04 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Ja, terwijl ik driedubbele salto's maak en een lekker wijf in mijn vrije arm vast heb.
Inderdaad, dat zie je alleen maar in films

Het idee dat Jan Modaal in noodsituaties met een dodelijk wapen om kan gaan is gewoon fantasie
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:08:55 #122
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192729650
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:48 schreef Hexagon het volgende:
Hier lekker stoer doen maar met zo'n geweer in je handen sta je te sidderen.
Spreek voor jezelf.
Je kunt gewoon leren om er mee om te gaan.
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:10:44 #123
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192729682
Juist nu zou je denken dat steeds meer mensen voor een wapenwet zijn. Aangezien de Europese overheden steeds meer vrijheden afnemen, en we van dichtbij kunnen proeven hoe het er in een politiestaat aan toegaat, vanwege corona.
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:12:26 #124
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192729705
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:08 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf.
Je kunt gewoon leren om er mee om te gaan.
Ja want er staan hier dagelijks gewapende inbrekers in mijn woonkamer die ik dan even welgemikt koud kan maken. :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:10 schreef Harvest89 het volgende:
Juist nu zou je denken dat steeds meer mensen voor een wapenwet zijn. Aangezien de Europese overheden steeds meer vrijheden afnemen, en we van dichtbij kunnen proeven hoe het er in een politiestaat aan toegaat.
Tuurlijk joh, met je geweertje tegen een tot de tanden toe bewapend arrestatieteam.

Je kijkt teveel Rambo
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:19:09 #125
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192729823
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:12 schreef Hexagon het volgende:
Tuurlijk joh, met je geweertje tegen een tot de tanden toe bewapend arrestatieteam.

Je lijkt nu te suggereren dat iemand helemaal in zijn eentje tegen een politiestaat vecht. Dat is natuurlijk onzin.
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:20:12 #126
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192729847
Wapen bezit flikker op gek dan ga je maar in de usa wonen
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:24:11 #127
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_192729924
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:26:42 #128
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192729970
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:19 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Je lijkt nu te suggereren dat iemand helemaal in zijn eentje tegen een politiestaat vecht. Dat is natuurlijk onzin.
Oh dus eigenlijk wil je die wapens gebruiken om een soort staatsgreep te kunnen plegen

Waarvan akte
pi_192729987
quote:

[..]

Ik beweer dan ook niet dat er in die landen vrij wapenbezit is. Tenminste, als jij daarmee bedoeld dat je naar een supermarkt kunt lopen en een AR-15 in je winkelmandje kunt leggen. Daar ben ik op tegen.

Het Tsjechische model is zeer verantwoord, het heeft veel weg van het volgen van rijlessen (een auto zou ook een moordwapen kunnen zijn):
- praktijklessen om vaardigheid met het wapen te krijgen en te leren hoe je een wapen moet onderhouden
- een controle bij een arts op o.a. zicht, balansgevoel, verslavingen, mentale gezondheid
- niet in het bezit mogen zijn van een strafblad, een historie van drank of drugsmisbruik of geestesziekten hebben, verklaring van goed gedrag aan moeten vragen
- als ik mij niet vergis beperkt de Tsjechische wapenwet zich tot het mogen dragen van 2 vuistvuurwapens (pistolen en revolvers), geen open carry, maar verborgen in je jas of tas.

Ik zie dit niet als een inbreuk op mijn vrijheid, want ik ben geen libertariër, ik zie dit als een verstandige en verantwoorde controle om het recht op zelfbescherming met een vuurwapen in te kunnen voeren.
en hoever wijkt dit af op de huidige wapenwet in NL?
als je echt een wapen wil, dan wordt je gewoon lid van een schietclub en vraag je een wapenvergunning aan probleem opgelost.
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:27:54 #130
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_192730002
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Oh dus eigenlijk wil je die wapens gebruiken om een soort staatsgreep te kunnen plegen

Waarvan akte
Alsof pief paf poef wapens nog helpen tegen een leger of overheid :D
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:32:01 #131
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_192730060
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:07 schreef matigeuser het volgende:
Voor.

'Bad guys' hebben toch al wapens. Die houden zich immers niet aan de wet.
'Good guys' wel ,dus die hebben geen wapens. Als er nu bad guys je huis binnen komen dan kun je helemaal niets.

Ja, de politie bellen. Al zou die dan binnen een recordtempo van 15-20 min op je stoep staan, dan ben je al lang vastgebonden, je vrouw verkracht en je huis leeg. In het slechtste geval.

Daarbij ben ik het niet eens met het 'monopolie' op geweld door ambtenaren. En kunnen 'wij' als volk nooit een fuck inbrengen tegen overheidsbeleid, welke kant het dan ook op gaat.

Ja, er zullen meer schietpartijen plaatsvinden omdat sommige mongolen hem zullen gebruiken in onnodige situaties. Net zoals in de VS zou je kunnen zeggen. Maar we weten allemaal wel in welke kringen dat gebeurt.

Ik zelf, en vrijwel alle mensen die ik ken, zou ik zo een vuurwapen wat thuis in de kast ligt toevertrouwen. Er zou dan niets veranderen. Behalve dan dat ze een kans maken om zich tegen 'kwaadwil' te verdedigen indien nodig.

Oh en ook een fijne bijkomstigheid, je kunt jezelf door je hoofd schieten indien je uit het leven wilt stappen door ondraaglijk lijden. Wellicht dat het aantal mensen dat zich voor de trein gooit en / of andere manieren kiest die veel andere mensen traumatiseren, zal afnemen.

Ik geloof niet in de toename van 'massa moordenaars' en 'terroristische aanslagen'. Die gasten komen nu ook al aan een wapen. Ik geloof wel in een toename van gewapende overvallen, omdat je nu weet dat de winkelier er ook 1 heeft. Het wordt moeilijker en gevaarlijker om crimineel als beroep uit te oefenen. Dat zal leiden tot een lager aantal criminelen, maar er zal een geharde groep overblijven die hun leven willen wagen voor het stelen van anderen. Dan mag de politie dus ook harder gaan optreden.

Een soort USA-light met een flinke snuf Zwitserland. Ik ben voor.
Hoe krijg je het allemaal bij elkaar verzonnen :D
Dit, dus.
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:34:43 #132
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_192730105
Al genoeg gekken in dit land, laten we die niet legaal bewapenen
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:36:16 #133
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192730131
quote:

[..]

Waarvan akte
Kijk eens in dit topic hoeveel valse aannames je er in hebt gegooid.
Post dan gewoon niets.
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:41:21 #134
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192730223
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:36 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Kijk eens in dit topic hoeveel valse aannames je er in hebt gegooid.
Post dan gewoon niets.
Nee "politiestaat" zijn zeker geen aannames. :')

Maar die hele wens om wapens te kunnen dragen lijkt meer een obsessie met geweld dan dat je er iets mee opschiet. Tegen criminelen zou het enkel een wapenwedloop opleveren.
  dinsdag 21 april 2020 @ 11:47:16 #135
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_192730335
Als de overheid niet in staat is de wetten te handhaven en haar burgers te beschermen wie is zij dan om Nederlanders de mogelijkheid tot wapenbezit te onthouden?
pi_192730349
Vrij wapenbezit gaat gelukkig niet gebeuren in Nederland.
pi_192730563
Ja want dat gaat in Amerika ook ZO goed :')
No amount of money ever bought a second of time.
  dinsdag 21 april 2020 @ 12:15:40 #138
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_192730826
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 01:26 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Confisceer die van Wollah en niemand heeft er nog een nodig.
Opgelost slotje.
Tja, dat kun je dus alleen als je zelf een groter wapen hebt he. Duh.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_192731226
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:19 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Een aantal burgers met een klein pistooltje tegen een professioneel leger/politiemacht met automatische geweren en drones. Veel succes :')
pi_192731431
Het is ook beter als ze bijv. shotguns legaliseren. Die dingen zijn groot, daar val je meteen mee op op straat en moet je vrij snel herladen. Het is een prima geweer voor zelfverdediging in je eigen huis, maar je kan er verder geen massa's mensen mee slachten. Een gewone glock kan iedereen onder z'n shirtje bij zich dragen en is in dat opzicht veel gevaarlijker.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 21 april 2020 @ 12:52:19 #141
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192731523
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 12:35 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Een aantal burgers met een klein pistooltje tegen een professioneel leger/politiemacht met automatische geweren en drones. Veel succes :')
Ik vind ook dat we automatische geweren mogen hebben hoor.
  dinsdag 21 april 2020 @ 12:58:56 #142
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192731634
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 12:35 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ik denk dat je iets mist in dat standpunt eigenlijk.

Het hele punt is niet dat Amerikaanse burgers denken dat als zijn straks tegen de overheid moeten vechten dat het overheid + materieel vs burgers + materieel is...

Een realistischer scenario is dat binnen de overheid een deel van de Amerikanen zullen beseffen dat ze met tyrannie bezig zijn en vanuit hun posities binnen de overheid gebruik maken van dat materieel om tegen de overheid te vechten.

Dus als jij een drone-pilot bent heb je training in en toegang tot materieel om je mede-burgers te helpen.
  dinsdag 21 april 2020 @ 13:01:38 #143
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192731683
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 03:20 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Tja, liever een systeem als dat we hier hanteren dan een Amerikaans systeem waarbij je je verdere leven in de cel weg mag rotten.
Ja? Als je een bejaarde van 80 blijvend letsel toe doet door m tegen t hoofd te trappen mag je zeker in de cel wegrotten ja.
pi_192731794
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 12:52 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik vind ook dat we automatische geweren mogen hebben hoor.
Hahaha.
pi_192731807
quote:

Dat kan en gebeurt al in Nederland:
NWS / Burgerwacht neemt de macht over van de politie op het platteland
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192731809
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 12:58 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik denk dat je iets mist in dat standpunt eigenlijk.

Het hele punt is niet dat Amerikaanse burgers denken dat als zijn straks tegen de overheid moeten vechten dat het overheid + materieel vs burgers + materieel is...

Een realistischer scenario is dat binnen de overheid een deel van de Amerikanen zullen beseffen dat ze met tyrannie bezig zijn en vanuit hun posities binnen de overheid gebruik maken van dat materieel om tegen de overheid te vechten.

Dus als jij een drone-pilot bent heb je training in en toegang tot materieel om je mede-burgers te helpen.
Dat deel zou snel worden weggezuiverd.
  dinsdag 21 april 2020 @ 13:11:13 #147
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192731835
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 13:07 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Mensen die voor wapenbezit zijn zijn tokkies en hersenloos.

Er is geen goed argument voor te bedenken.
Want?
Voor je argument "Amerika" moet je ook kijken naar iets anders waar Amerika goed in is, statistieken per ras. Dan zie je dat de blanke burgers gelijk of iets boven Europees niveau zitten. Dus ligt het aan de wapens, of aan het milieu van de dader?

Het wapen schiet niet, de persoon achter het wapen schiet.
  dinsdag 21 april 2020 @ 13:12:32 #148
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192731858
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 13:08 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dat deel zou snel worden weggezuiverd.
Dat is vrij lastig want die mentaliteit, dat wantrouwen voor de overheid en haat voor overreach zit er bij erg veel Amerikanen van jongs af aan al ingebakken.

Dat is bijna niet voor te stellen voor Nederland waar we allemaal braaf vertrouwen hebben in het systeem en ambtenaren stempeldrukkers zijn.

Beide hoeken hebben voor en nadelen.. maar 1 ding is zeker.. als er 1 westers land is waar ik verwacht dat de burgerij zijn regering op haar donder kan geven is het wel de VS... papkindjesland Nederland buigt al voor een half-zachte gummiknuppel.
  dinsdag 21 april 2020 @ 13:14:07 #149
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192731906
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 13:12 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat is vrij lastig want die mentaliteit, dat wantrouwen voor de overheid en haat voor overreach zit er bij erg veel Amerikanen van jongs af aan al ingebakken.

Dat is bijna niet voor te stellen voor Nederland waar we allemaal braaf vertrouwen hebben in het systeem en ambtenaren stempeldrukkers zijn.

Beide hoeken hebben voor en nadelen.. maar 1 ding is zeker.. als er 1 westers land is waar ik verwacht dat de burgerij zijn regering op haar donder kan geven is het wel de VS... papkindjesland Nederland buigt al voor een half-zachte gummiknuppel.
Echter is ook de overheid 1200x beter als die van ons (Op het gebied van dat ze haar burgers kennen en weten hoe ze ermee moeten dealen) en zijn ze vaak erg geinfiltreerd in haar burgers. Ze doen het alleen sluwer.
  dinsdag 21 april 2020 @ 13:25:51 #150
323876 michaelmoore
pi_192732174
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:34 schreef SpecialK het volgende:

[..]

de winkelcentrum? wollah.. ben jij het?

Als je mijn posts had gelezen, zelfs met jouw gebrekkige taalvaardigheden, dan had je gezien dat ik thuisbezit van handpistolen iets makkelijker wil maken dan het nu is. Niet dat ik voor open/conceal-carry ben voor Nederland. Mijn standpunt is een kleine versoepeling van een bepaald klasse wapen.

Jij fantaseeert er weer vanalles bij. Een beetje zoals de persoon waar je jezelf naar vernoemd hebt. Zelfkennis. Dat dan weer wel.
ik wil ook wel een pistool of twee thuis.

De eerste keer dat mijn overbuurman weer de auto keert op mijn stoep ...zal ik eens indruk maken

Zal ik zeggen : draw your gun asswhole !!!

dinsdag 21 april 2020 @ 13:27:18 #151
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192732213
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 13:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik wil ook wel een pistool of twee thuis.

De eerste keer dat mijn overbuurman weer de auto keert op mijn stoep ...zal ik eens indruk maken
Of je nou vanaf je balkon een baksteen op iemands kop gooit of op iemand mikt met een pipa... anger issues zijn anger issues.
  dinsdag 21 april 2020 @ 13:44:19 #152
323876 michaelmoore
pi_192732531
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 13:27 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Of je nou vanaf je balkon een baksteen op iemands kop gooit of op iemand mikt met een pipa... anger issues zijn anger issues.
nou ik heb wel een balkon maar daar loopt alleen mijn vriendin in de tuin of de hond , ik zou daar wel leuk op vogels en katten kunnen shieten
  Licht Ontvlambaar dinsdag 21 april 2020 @ 13:59:37 #153
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_192732795
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:55 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

[..]

Zelfverdediging gelet op al jaren terugtrekkende politie en justitie. Dit zie ik met de VVD aan de macht alleen nog maar toenemen. Die privatiseren politie en justitie nog eens, waardoor veiligheid en recht enkel voor de rijken wordt. Ik wacht liever niet af tot de neoliberale doodseskaders belastingen op komen eisen aan de voordeur.
Ik zou eens beginnen met een fatsoenlijk slot op die voordeur dan.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_192732823
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 23:40 schreef Captain_Ghost het volgende:
We gaan toch Amerika niet achteraan!
Met duizenden doden per jaar door alleen met wapens al daar.
Genoeg landen met veel wapens in omloop waar dat niet het geval is. Tsjechië bijv.
pi_192732836
quote:
Juist nu zou je denken dat steeds meer mensen voor een wapenwet zijn. Aangezien de Europese overheden steeds meer vrijheden afnemen, en we van dichtbij kunnen proeven hoe het er in een politiestaat aan toegaat, vanwege corona.
_O- Wat een argument. Je bent het niet eens met onze overheid en dus heb je een wapen nodig om deze omver te kunnen werpen. Wat maakt het jou uit dat er heel veel mensen wel dezelfde richting op willen als de overheid en elke vier jaar gewoon netjes stemmen op de richting die ze willen dat het opgaat. Jij moet het met je geweertje voor iedereen kunnen beslissen. Die democratie is maar onzin he. 8)7
pi_192733014
quote:

[..]

Waarvan akte
Nee, om criminaliteit en islamisering te verminderen.

quote:

Hopelijk bedoelt hij gewoon heel racistisch 'criminaliteit door islamisering', want zoals het er nu staat lijkt het alsof hij islamisering an sich, met wapens wil bestrijden.
"Pools are perfect for holding water"
pi_192733026
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:00 schreef cempexo het volgende:
Ik ben al jaren en jaren een voorstander dat wij in Nederland wapens kunnen dragen. Het is in 2020 noodzakelijk geworden. Een volkomen falende en ongeïnteresseerde overheid is de basis geworden.

Goed voorbeeld:

Welke wij?

:W

Me dunkt dat we Denen geen wapens laten dragen in ons landje.

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 21-04-2020 14:20:49 ]
pi_192733111
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:02 schreef The_End het volgende:

[..]

_O- Wat een argument. Je bent het niet eens met onze overheid en dus heb je een wapen nodig om deze omver te kunnen werpen. Wat maakt het jou uit dat er heel veel mensen wel dezelfde richting op willen als de overheid en elke vier jaar gewoon netjes stemmen op de richting die ze willen dat het opgaat. Jij moet het met je geweertje voor iedereen kunnen beslissen. Die democratie is maar onzin he. 8)7
Dit dus. Harvest is het er niet mee eens, dus wil hij zichzelf bewapenen. Zelfde voor OP.
pi_192733147
quote:

[..]

:D

"Nee hoor meneer de agent, ik heb helemaal geen problemen met mijn ex. Maar zij wel met mij, als ze zo door gaat!"
  dinsdag 21 april 2020 @ 14:21:27 #160
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192733188
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:55 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

[..]

:')

Ik had gehoopt op een iets beter verhaal, maar kennelijk lijkt Hexagon gelijk te hebben.
  dinsdag 21 april 2020 @ 14:22:19 #161
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_192733202
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:12 schreef probeer het volgende:

[..]

Nee, om criminaliteit en islamisering te verminderen.
Want criminaliteit en islamisering pak je aan door er op te schieten?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_192733216
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:22 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Want criminaliteit en islamisering pak je aan door er op te schieten?
Dat moet je aan Harvest vragen. Ik ben absoluut geen voorstander van ruimere wetgeving mbt wapenbezit.

Ik zie de link tussen wapenbezit en de strijd tegen drugs trouwens ook niet zo.
  dinsdag 21 april 2020 @ 14:24:58 #163
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192733252
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 13:11 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Want?
Voor je argument "Amerika" moet je ook kijken naar iets anders waar Amerika goed in is, statistieken per ras. Dan zie je dat de blanke burgers gelijk of iets boven Europees niveau zitten. Dus ligt het aan de wapens, of aan het milieu van de dader?

Het wapen schiet niet, de persoon achter het wapen schiet.
Het ligt aan de wapens.
  dinsdag 21 april 2020 @ 14:26:50 #164
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192733279
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:24 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Het ligt aan de wapens.
Mooi dan is het wel raar dat hier niet elke dag meerdere keren net als in Londen mensen worden doodgestoken met messen. Want het ligt aan de wapens natuurlijk.

Geef een kantoorman een pistool en hij knalt iedereen af!,

nee natuurlijk niet
pi_192733365
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 00:00 schreef TTSS het volgende:

[..]

Dat kan je je afvragen als je ziet hoe drugs geproduceerd worden... Tevens lijkt het me niet zo heel relevant aangezien de praktijk wel is dat ze anderen schade toe brengen.
En auto's met nuchtere bestuurders brengen ook andere schade toe, gewoon maar al het autoverkeer verbieden omdat een klein promillage van het totaal aantal ongelukken toe te schrijven is aan onder invloed zijnde bestuurders. :')
  dinsdag 21 april 2020 @ 14:43:31 #166
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192733519
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:26 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Mooi dan is het wel raar dat hier niet elke dag meerdere keren net als in Londen mensen worden doodgestoken met messen. Want het ligt aan de wapens natuurlijk.

Geef een kantoorman een pistool en hij knalt iedereen af!,

nee natuurlijk niet
Er worden in nl vaak genoeg mensen gestoken?
  dinsdag 21 april 2020 @ 14:44:10 #167
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192733534
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:43 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Er worden in nl vaak genoeg mensen gestoken?
En door wat voor soort mensen gebeurt dat?
  dinsdag 21 april 2020 @ 14:46:11 #168
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192733557
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:44 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

En door wat voor soort mensen gebeurt dat?
Waarschijnlijk dezelfde lui die vooraan staan om een wapen te kopen zodra dat mag
  dinsdag 21 april 2020 @ 14:49:32 #169
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192733592
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:46 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Waarschijnlijk dezelfde lui die vooraan staan om een wapen te kopen zodra dat mag
Juist niet want die mensen komen niet door de screening, zijn namelijk vaak mensen die in het PBC thuis horen, en die komen toch wel aan wapens.
En dan wil jij weldenkende burgers onveilig over straat laten lopen met een psychopaat die achter ze rent met een mes, net als die jongen in Oss.

Misschien als het je zoon was dat je anders dacht.
pi_192733701
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:46 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Ja, denk idd dat degenen die nu met een mes op zak rondlopen, de eerste klanten zijn van de wapenwinkels als Oostwoud zijn zin krijgt idd. Alles wat nu steekpartij is, wordt dan schietpartij.
I´m back.
pi_192733710
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:49 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Juist niet want die mensen komen niet door de screening, zijn namelijk vaak mensen die in het PBC thuis horen, en die komen toch wel aan wapens.
En dan wil jij weldenkende burgers onveilig over straat laten lopen met een psychopaat die achter ze rent met een mes, net als die jongen in Oss.

Jaaa, laten we alle 18 jarigen wapens geven! Goed idee man.
pi_192733733
Maar goed, ik vraag me toch af wie zijn dat nu eigenlijk die vrij vuurwapenbezit willen invoeren in NL? Wat stemmen jullie bijv.?
I´m back.
  dinsdag 21 april 2020 @ 14:59:09 #173
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192733753
quote:

[..]

Dat klinkt wel heel optimistisch, genoeg figuren die met allerlei gekke fantasieën rondlopen maar toch niet zo snel op een PBC zullen belanden.
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:01:43 #174
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192733796
quote:

[..]

_O-

Hersenloos idd
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:07:00 #175
323876 michaelmoore
pi_192733857
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:56 schreef probeer het volgende:

[..]

Jaaa, laten we alle 18 jarigen wapens geven! Goed idee man.

ja leuk en dan savonds laat met de trein gaan
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:10:06 #176
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_192733904
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ah, het ligt aan de videospelletjes. Ik ga ook altijd met 250 over de autosnelweg naar huis want dat kan in A2 Racer ook.
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:12:48 #177
323876 michaelmoore
pi_192733932
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:10 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Ah, het ligt aan de videospelletjes. Ik ga ook altijd met 250 over de autosnelweg naar huis want dat kan in A2 Racer ook.
370 km per uur
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:16:21 #178
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192733982
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Wat wil je hiermee zeggen? Fps games bestaan al 30 jaar
pi_192734030
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:57 schreef Ryan3 het volgende:
Maar goed, ik vraag me toch af wie zijn dat nu eigenlijk die vrij vuurwapenbezit willen invoeren in NL? Wat stemmen jullie bijv.?
Misschien kan de ts een poll in de opening post zetten. Ik stem tegen. :P
pi_192734078
quote:
Ongetwijfeld een stel libertariërgekkies.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator dinsdag 21 april 2020 @ 15:23:34 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_192734116
je kunt nu toch al gewoon een legaal vuurwapen scoren als je daar behoefte aan hebt?

kost ff wat moeite maar dat moet je er dan maar voor overhebben, heb je dat niet dan hoef je er wmb ook geen een te hebben hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_192734137
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:23 schreef sp3c het volgende:
je kunt nu toch al gewoon een legaal vuurwapen scoren als je daar behoefte aan hebt?

kost ff wat moeite maar dat moet je er dan maar voor overhebben, heb je dat niet dan hoef je er wmb ook geen een te hebben hoor
De vraag is natuurlijk ook of het TS alleen om het bezit gaat, of ook om het zomaar mogen neerschieten van ongewenste passanten die zijn perceel betreden. :')
pi_192734138
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:21 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ongetwijfeld een stel libertariërgekkies.
Ja, dat is wel idd meestal de achtergrond van dit soort ideeën , maar ik vraag me af of er nu ook FvD achterban tussen zit. Trouwens ik vraag me dat ook af bij BNW'ers hoor. En al die lui die 5G masten in de fik zetten bijv.?
I´m back.
pi_192734152
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Misschien kan de ts een poll in de opening post zetten. Ik stem tegen. :P
Denk dat er sws wrs maar bij een zeer beperkte groep mensen in NL animo is voor dit plan. Minder dan 10%, denk ik.
I´m back.
  Moderator dinsdag 21 april 2020 @ 15:27:02 #185
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_192734162
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De vraag is natuurlijk ook of het TS alleen om het bezit gaat, of ook om het zomaar mogen neerschieten van ongewenste passanten die zijn perceel betreden. :')
dan moettie dat zeggen

ongereguleerd vuurwapenbezit lijkt me iig een heel slecht plan maar als hij wat regels wil versoepelen dan moet hij ook zeggen welke
pi_192734197
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Denk dat er sws wrs maar bij een zeer beperkte groep mensen in NL animo is voor dit plan. Minder dan 10%, denk ik.
Ik ook daarom een poll in de oopeningspost alhoewel ik zulke enge wapenfetisjisten wel in staat zie om die poll bewust te manipuleren. 8-)
pi_192734219
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

dan moettie dat zeggen

ongereguleerd vuurwapenbeziy
Daarom noemt hij het denk ik ook vrij wapen bezit. ;)
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:35:59 #188
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192734294
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:23 schreef sp3c het volgende:
kost ff wat moeite
"Wat moeite"
Een enorme inbreuk op privacy. En als je een strafblad zou hebben, kun je het ook vergeten.
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:38:07 #189
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192734331
quote:
PvdD
pi_192734351
quote:
Hier iig iemand uit dat mooie dorp van jouw. Niet voor vrij wapenbezit maar wel voor het versoepele van de regels omtrent wapenbezit.

Ik stem conservatief en af en toe op Geert.
  Moderator dinsdag 21 april 2020 @ 15:41:01 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_192734364
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:35 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

"Wat moeite"
Een enorme inbreuk op privacy.
hoe dan?

quote:
En als je een strafblad zou hebben, kun je het ook vergeten.
lekker belangrijk :D
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:47:53 #192
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_192734464
In Nederland zijn vergeleken met andere landen erg weinig vuurwapens.

Behalve politie, militairen, veiligheidsdiensten en criminelen blijft er minder dan 0,5% over.

Als je dit gaat versoepelen zal vooral het wapenbezit onder criminelen toenemen. De rest heeft namelijk helemaal geen interesse in vuurwapens.
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:51:36 #193
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192734511
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:41 schreef sp3c het volgende:
hoe dan?
Je moet politie om toestemming vragen, politie gaat background checks doen, je moet duidelijk aangeven waarom je het wapen wil gebruiken (schietsport, jacht), je moet bewijzen dat je lid bent van verenigingen etc.

Als ik naar de korpschef ga, en ik zeg dat ik een wapenvergunning wil om me te verdedigen tegen toenemende criminaliteit, islamisering, en een potentiële politiestaat, dan word ik weggestuurd.

Maar het gaat er hier in het topic om dat wapens een basisrecht horen te zijn.
Zoals ik al zei, elke burger moet het recht hebben om zich te verdedigen, daar horen politie en overheid zich niet mee te bemoeien.
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:53:36 #194
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192734538
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:51 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Je moet politie om toestemming vragen, politie gaat background checks doen, je moet duidelijk aangeven waarom je het wapen wil gebruiken (schietsport, jacht), je moet bewijzen dat je lid bent van verenigingen etc.

Als ik naar de korpschef ga, en ik zeg dat ik een wapenvergunning wil om me te verdedigen tegen toenemende criminaliteit, islamisering, en een potentiële politiestaat, dan word ik weggestuurd.
Klinkt alsof er helemaal niets mis is met het bestaande beleid.
  Moderator dinsdag 21 april 2020 @ 15:54:52 #195
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_192734554
ja als je dat zegt gaat het hem niet worden nee _O-
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:58:39 #196
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192734591
quote:

[..]

Zoals ik al zei, elke burger moet het recht hebben om zich te verdedigen, daar horen politie en overheid zich niet mee te bemoeien.
Klinkt alsof het prima werkt.

De politie zou jou sowieso in de gaten moeten houden met je instabiele geest
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:59:21 #197
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192734599
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:54 schreef sp3c het volgende:
ja als je dat zegt gaat het hem niet worden nee _O-
Naja, wat zeg je dan dat je legaal een vuurwapen kunt scoren als je daar behoefte aan hebt?
Je moet met een stapel bewijs komen dat je lid bent van een vereniging of een jager bent.
  Moderator dinsdag 21 april 2020 @ 16:03:07 #198
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_192734643
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:59 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Naja, wat zeg je dan dat je legaal een vuurwapen kunt scoren als je daar behoefte aan hebt?
Je moet met een stapel bewijs komen dat je lid bent van een vereniging of een jager bent.
ok mijn fout sorry

normale mensen kunnen met een beetje moeite nu ook al een vuurwapen scoren als ze daar behoefte aan hebben

de rest gelukkig niet
  dinsdag 21 april 2020 @ 16:05:15 #199
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192734670
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 16:03 schreef sp3c het volgende:
normale mensen
Want iedereen die niet in een schietvereniging zit of aan de jacht meedoet is gek?
  dinsdag 21 april 2020 @ 16:10:07 #200
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192734731
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 16:05 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Want iedereen die niet in een schietvereniging zit of aan de jacht meedoet is gek?
Mensen die zich menen te moeten bewapenen tegen de islamisering of neoliberale doodseskaders zijn wel een beetje gek.
  Moderator dinsdag 21 april 2020 @ 16:12:18 #201
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_192734759
quote:

[..]

nee, je kunt gewoon lid worden omdat je een wapen thuis wilt, dat is juist goed

leer je hoe je er veilig mee om kunt gaan enzo
  Moderator dinsdag 21 april 2020 @ 16:14:32 #202
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_192734795
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 16:10 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Mensen die zich menen te moeten bewapenen tegen de islamisering of neoliberale doodseskaders zijn wel een beetje gek.
vergeet de potentiele politiestaat niet!

dat moet een mooi gesprekje zijn geweest _O-
agent: zo jongeman en waarom wilt U zo graag een pistool dan?

harvest: ik vertrouw jullie niet!
pi_192734980
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:59 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

aangezien jullie (de wannabe wapenbezitters) zo onder de indruk zijn van Tjechie, kun je even aangeven wat er daar anders is dan hier?

quote:

[..]

Want volgens mij zijn er echt niet zoveel verschillen namelijk.
  dinsdag 21 april 2020 @ 16:29:25 #204
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192735064
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 16:24 schreef Noudanzeg het volgende:
aangezien jullie (de wannabe wapenbezitters) zo onder de indruk zijn van Tjechie, kun je even aangeven wat er daar anders is dan hier?

Ik heb Tsjechië nergens genoemd.
pi_192735111
quote:

[..]

Je verandert steeds je argument waarom je wapens wil hebben. Wapens horen geen basisrecht te zijn. Dat is een mening van jou. Staat ook helemaal los van het recht om jezelf te verdedigen. Dat heb je in Nederland ook gewoon.

Ook een beetje raar om te zeggen dat politie en overheid zich er niet mee moeten bemoeien. Moeten mijn hoog bejaarde ouders zichzelf maar verdedigen? _O-
  dinsdag 21 april 2020 @ 16:34:40 #206
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192735135
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 16:33 schreef The_End het volgende:
Ook een beetje raar om te zeggen dat politie en overheid zich er niet mee moeten bemoeien. Moeten mijn hoog bejaarde ouders zichzelf maar verdedigen?
Nee, ik bedoel dat politie en overheid niet horen te bepalen dat jij wapens niet mag hebben.
Uiteraard horen ze de bevolking te verdedigen, maar wanneer ze tekortschieten is wapenbezit een groot goed.
pi_192735212
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 16:34 schreef Harvest89 het volgende:

Nee, ik bedoel dat politie en overheid niet horen te bepalen dat jij wapens niet mag hebben.
Uiteraard horen ze de bevolking te verdedigen, maar wanneer ze tekortschieten is wapenbezit een groot goed.
Ze verdedigen de bevolking door mensen zoals jij geen wapens te geven. Je laat al in dit topic zien dat je totaal niet de verantwoordelijkheid kan hebben om een wapen te dragen.

Daarnaat is het ook gewoon zoeken naar een probleem wat niet bestaat. Niemand heeft een wapen nodig in Nederland.
  dinsdag 21 april 2020 @ 16:43:00 #208
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192735259
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 16:34 schreef Harvest89 het volgende:
We leven niet in de Middeleeuwen of e.o.a. libertarisch utopia waar je de inbrekers en mafklappers van je af moet slaan.
pi_192735288
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:00 schreef cempexo het volgende:

Goed voorbeeld:

Verspreek je je toch weer. Snel post een foto van je villa in Denemarken en vertel over je prive vliegtuig! _O-
  dinsdag 21 april 2020 @ 16:54:16 #210
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192735417
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 16:40 schreef The_End het volgende:
Je laat al in dit topic zien dat je totaal niet de verantwoordelijkheid kan hebben om een wapen te dragen.
Wat een onzin.
Hoe laat ik dat in dit topic zien volgens jou?
pi_192735490
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 16:54 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Wat een onzin.
quote:
Wapenbezit om te strijden tegen de staat en dan durven klagen over islamisering. Misschien moet je eens in de spiegel kijken als je staat te schreeuwen over de sharia. :N
  dinsdag 21 april 2020 @ 17:13:22 #212
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192735707
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 16:58 schreef The_End het volgende:

[..]

[..]

Wapenbezit om te strijden tegen de staat en dan durven klagen over islamisering. Misschien moet je eens in de spiegel kijken als je staat te schreeuwen over de sharia. :N
Stel je eens niet zo aan joh.
Als de staat tekortschiet in het beschermen van de bevolking, bezig is met privacy schending, en autoritaire/ondemocratische trekjes begint te vertonen lijkt het me vrij logisch dat je je daar als burger tegen moet verzetten.
pi_192735725
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 17:13 schreef Harvest89 het volgende:

Als de staat tekortschiet in het beschermen van de bevolking, en autoritaire/ondemocratische trekjes begint te vertonen lijkt het me vrij logisch dat je je daar als burger tegen moet verzetten.
8)7 Jij schrijft het... Over aanstellen gesproken: er is in de verste verte geen sprake van wat je zegt.
  dinsdag 21 april 2020 @ 17:17:49 #214
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192735774
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 17:14 schreef The_End het volgende:

[..]

8)7 Jij schrijft het... Over aanstellen gesproken: er is in de verste verte geen sprake van wat je zegt.
Nog niet helemaal nee.
Maar als er wel sprake van is, dan is het meestal al te laat he.

Het is vooral een preventieve maatregel.
pi_192735878
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 17:17 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Nog niet helemaal nee.
Maar als er wel sprake van is, dan is het meestal al te laat he.

Het is vooral een preventieve maatregel.
pi_192735991
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 17:25 schreef cempexo het volgende:

[..]

villa Denemarken
[ afbeelding ]
villa Noorwegen:
[ afbeelding ]
aankomst lelystad:
[ afbeelding ]
Ik vind je toch een beetje een rare vogel, maar als het echt is vind ik het prachtige locaties. _O_
  dinsdag 21 april 2020 @ 17:33:10 #217
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192736074
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 17:23 schreef The_End het volgende:

[..]

Ik stel me niet aan.
pi_192736078
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 16:10 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Tja, jij vergeet dat de religieuze leiders hun tegenstanders vermoorden voordat die groot en krachtig zijn. Dan liever bewapend en gek. Toch?
pi_192736160
quote:

[..]

Je wilt je bewapenen tegen de islamisering. Je bent een knettergestoorde levensgevaarlijke gek die in een inrichting thuis hoort.
  dinsdag 21 april 2020 @ 17:49:02 #220
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192736271
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 17:39 schreef probeer het volgende:

[..]

Je wilt je bewapenen tegen de islamisering. Je bent een knettergestoorde levensgevaarlijke gek die in een inrichting thuis hoort.
Oh ja inderdaad. :')
Stel je eens voor dat je je zou willen verdedigen tegen een islamitische radicaal die om zich heen begint te schieten.

Jij pikt trouwens nu alleen islamisering er uit. Ik heb meerdere legitieme redenen gegeven in dit topic om een vrijere wapenwet in te voeren.
  dinsdag 21 april 2020 @ 17:56:02 #221
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192736382
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 17:49 schreef Harvest89 het volgende:
Stel je eens voor dat je je zou willen verdedigen tegen een islamitische radicaal die om zich heen begint te schieten.
Natuurlijk, jij zou bij een aanslag wel even de held gaan spelen. Kijk eens wat minder films.
  dinsdag 21 april 2020 @ 17:57:55 #222
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192736422
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 16:54 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Door je domme posts
  dinsdag 21 april 2020 @ 18:02:40 #223
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192736522
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 17:56 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Natuurlijk, jij zou bij een aanslag wel even de held gaan spelen.
Niet alleen ik.
Hoeveel succesvolle aanslagen zouden er gebeuren als iedereen standaard een pistool op zak heeft? Hoeveel inbraken zouden er gebeuren als de eigenaar van het huis bewapend is?
  dinsdag 21 april 2020 @ 18:04:10 #224
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192736547
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 18:00 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Jij zwt jezelf hier te kijk, ik niet. Mgoed. Dat ben ik wel van je gewend.
Die idiote oneliners vol met typefouten zijn we dan weer van jou gewend.
Ga terug naar GAM en KLB joh.
pi_192736560
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 17:49 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Oh ja inderdaad. :')

Jij pikt trouwens nu alleen islamisering er uit. Ik heb meerdere legitieme redenen gegeven in dit topic om een vrijere wapenwet in te voeren.
Je zei inderdaad 'criminaliteit en islamisering'. Gewoon zonder enige onderbouwing die twee samen gooien. Vrij racistisch weer. Maar ook dat verbaast me niets.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 17:39 schreef probeer het volgende:

[..]

pi_192736573
Amerikaanse toestanden vind ik te ver gaan voor in Nederland, maar wanneer iemand ongevraagd in je huis stapt (inbreker oid) vind ik dat je m met geweld mag benaderen.

Vuurwapens vind ik wel een grote stap tho, maar meer mogelijkheden om jezelf en je partner en/of kinderen op je eigen terrein te mogen beschermen vind ik wel een pré.

Maar he, als je jezelf echt wil beschermen koop je toch gewoon een gun? Als je dan uiteindelijk uit noodweer handelt, word je alleen vervolgd voor verboden wapenbezit.
pi_192737288
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 18:04 schreef probeer het volgende:

[..]

Je zei inderdaad 'criminaliteit en islamisering'. Gewoon zonder enige onderbouwing die twee samen gooien. Vrij racistisch weer. Maar ook dat verbaast me niets.
[..]

De islam is geen ras.

Massa immigratie en criminaliteit jij je zin.
pi_192737740
Opbokken met die belachelijke Amerikaanse mentaliteit. USA is een natie gebouwd op angst en daarom is iedereen wantrouwig t.o.v iedereen.

Bevrijd jezelf van deze bezetter en laat die walgelijke propaganda waar het thuishoort! In die walgelijke verenigde staten.
pi_192738621
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 17:47 schreef cempexo het volgende:

[..]

Hier zie je dezelfde Duitse herder in Noorwegen zoals die in Denemarken, dus echt.

[ afbeelding ]
Ja, ik geloof je wel hoor. Ik ben gewoon jaloers. Prachtige omgeving. :)
pi_192738694
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 18:02 schreef Harvest89 het volgende:

Niet alleen ik.
Hoeveel succesvolle aanslagen zouden er gebeuren als iedereen standaard een pistool op zak heeft? Hoeveel inbraken zouden er gebeuren als de eigenaar van het huis bewapend is?
Ja, in de VS zijn nauwelijks aanslagen. Zijn ook nooit school shootings. Wordt ook nooit ingebroken. Bijna geen criminaliteit in de VS meer. :')
  dinsdag 21 april 2020 @ 19:45:19 #231
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192739075
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 19:35 schreef The_End het volgende:

[..]

Ja, in de VS zijn nauwelijks aanslagen. Zijn ook nooit school shootings. Wordt ook nooit ingebroken. Bijna geen criminaliteit in de VS meer. :')
Die criminaliteit en school shootings ligt niet aan de wapenwet.
pi_192739165
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:27 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

en hoever wijkt dit af op de huidige wapenwet in NL?
als je echt een wapen wil, dan wordt je gewoon lid van een schietclub en vraag je een wapenvergunning aan probleem opgelost.
Als iedere nederlander aan dezelfde eisen zou voldoen als de huidige legale bezitter van een vuurwapen (sportschutters en jagers) hebben we een ideale samenleving waarin geweld en crimininaliteit niet voor komen.
-
pi_192739220
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 19:45 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

*zucht* jij vraagt hoeveel aanslagen er zouden zijn als iedereen een wapen op zak heeft. Ik zeg: Zie VS waar ze de godganse dag elkaar overhoop schieten. Er zijn daar helemaal niet minder aanslagen; er zijn daar vele malen meer aanslagen. Dus je stelling is: ONZIN.
  Redactie Frontpage dinsdag 21 april 2020 @ 21:02:31 #234
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_192741176
Nee, ik hoef hier geen Amerikaanse praktijken waar iedereen elkaar omlegt. Er is duidelijk een causaal verband tussen vrij wapenbezit en vuurwapendoden.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_192742504
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 19:47 schreef quo_ het volgende:

[..]

Als iedere nederlander aan dezelfde eisen zou voldoen als de huidige legale bezitter van een vuurwapen (sportschutters en jagers) hebben we een ideale samenleving waarin geweld en crimininaliteit niet voor komen.
begrijp me niet verkeerd he, ik heb niets tegen wapenbezit, maar volgens mij voldoet de huidige regelgeving prima. Een ieder die bekwaam genoeg is om die verantwoordelijkheid te nemen, kan een wapen aanschaffen. De regelgeving soepeler maken levert volgens mij alleen maar meer ellende op
  dinsdag 21 april 2020 @ 22:51:16 #236
80382 manny
30 is best veel
pi_192743798
Algemeen bekend toch: deëscaleren of veiliger maken van een situatie doe je door wapens toe te voegen aan het verhaal. Dat snapt een kind. En als het dan alsnog mis gaat dan is de oplossing uiteraard: nog meer wapens toevoegen.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_192744101
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 19:45 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Je domheid is tenhemelschreiend.
  dinsdag 21 april 2020 @ 23:12:03 #238
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192744216
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 23:06 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Je domheid is tenhemelschreiend.
Nee jij bent te dom om het te begrijpen.
Het is gewoon waar wat ik zeg.

De geweldsmisdrijven in de VS komen door economische omstandigheden en een gebrek aan betaalbare (psychische) zorgverlening.
pi_192744386
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 23:12 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

De geweldsmisdrijven in de VS komen door economische omstandigheden en een gebrek aan betaalbare (psychische) zorgverlening.
Klopt vriend. Je hebt helemaal gelijk. De wapenwet hier versoepelen zou smeltende sneeuw maken van dergelijke problematiek.
pi_192744462
quote:

[..]

Elk jaar _O- Ik heb ze hier al minimaal VIJF jaar niet meer gezien :D Gaat echt helemaal nergens over...
En verlengen doe je bij de politie met je bewijs van genoeg beurten bij de hand.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_192744530
TS...
Drugs is moeilijk onder controle te houden, maar de gevolgen zijn bij legalisering wel vat op te krijgen.
Bij wapens is het nog aardig onder controle, daar zou vrijgave veel meer risico opleveren waarbij de gevolgen onvatbaar zijn.
Omdat er 1 gat in de emmer zit is dat geen reden om er een tweede bij te maken.
dag
  woensdag 22 april 2020 @ 11:40:15 #242
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192748857
quote:

[..]

Volgens mij is er maar 1 hier echt zwakzinnig en beinvloedbaar, en dat ben jij.
pi_192748889
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 19:11 schreef SebbeSwensje het volgende:
Opbokken met die belachelijke Amerikaanse mentaliteit. USA is een natie gebouwd op angst en daarom is iedereen wantrouwig t.o.v iedereen.

Bevrijd jezelf van deze bezetter en laat die walgelijke propaganda waar het thuishoort! In die walgelijke verenigde staten.
Je diskwalificeert jezelf in deze discussie. In de OP geef ik al aan dat er andere landen zijn waar vuurwapenbezit niet zo'n probleem is. De USA is een land met vele problemen die tot bizarre geweldsuitspattingen met vuurwapens leiden. Dat is echter een symptoom met diepere oorzaken.

Ik haal Tsjechië maar weer eens aan, zonder dat ik de cempexo van dat land wil worden. ;)

https://en.wikipedia.org/(...)File:Vra%C5%BEdy.png
pi_192749068
Het is wel duidelijk dat dit topic gevuld is met mensen die de werken van John R. Lott niet kennen.

Feiten:
- schietpartijen komen meer voor in vuurwapenvrije zones
- wetenschappelijk onderzoek naar wapenrestrictie (dus tegen vrij wapenbezit) wordt veel beter gesponsord, ook al doen mensen heel graag alsof de NRA een omnipotent orgaan is, de waarheid is anders
- media wordt overwegend bevolkt door mensen die wapenrestricties voorstaan, niet gek: media is een instrument om het volk monddood te maken en te hersenspoelen, als je dan ook nog eens geen wapens hebt, ben je als volk helemaal een speelbal van een overheid. Mediabedrijven en wapenrestrictiebeleid zijn communicerende vaten. Nederlandse journalisten zullen zeker geen nader onderzoek doen en nemen 'liberal media' klakkeloos over, dus krijg je een zeer eenzijdig beeld (tenzij je je inleest) over wapenbezit
  woensdag 22 april 2020 @ 11:58:25 #245
323876 michaelmoore
pi_192749101
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:56 schreef Oostwoud het volgende:
Het is wel duidelijk dat dit topic gevuld is met mensen die de werken van John R. Lott niet kennen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Feiten:
- wetenschappelijk onderzoek naar wapenrestrictie (dus tegen vrij wapenbezit) wordt veel beter gesponsord, ook al doen mensen heel graag alsof de NRA een omnipotent orgaan is, de waarheid is anders
- media wordt overwegend bevolkt door mensen die wapenrestricties voorstaan, niet gek: media is een instrument om het volk monddood te maken en te hersenspoelen, als je dan ook nog eens geen wapens hebt, ben je als volk helemaal een speelbal van een overheid. Mediabedrijven en wapenrestrictiebeleid zijn communicerende vaten. Nederlandse journalisten zullen zeker geen nader onderzoek doen en nemen 'liberal media' klakkeloos over, dus krijg je een zeer eenzijdig beeld (tenzij je je inleest) over wapenbezit
koop jij lekker een pistool joh
Ga op een schiet vereniging

waarom zou je een pistool willen hebben ??
Ga je een stel Marokkanen om zeep helpen ofzo
  Moderator woensdag 22 april 2020 @ 11:59:52 #246
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_192749120
kan me zo snel geen artikel in de Nederlandse media herinneren over het huidige vuurwapenbeleid
voor niet, tegen ook niet

volgens mij waren er toen met die schietpartij in Alphen (?) wel wat maar dat was relevant toen lijkt me ... als er echt een bias is dan houden ze die iig goed verborgen
  woensdag 22 april 2020 @ 12:03:08 #247
323876 michaelmoore
pi_192749151
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:59 schreef sp3c het volgende:
kan me zo snel geen artikel in de Nederlandse media herinneren over het huidige vuurwapenbeleid
voor niet, tegen ook niet

volgens mij waren er toen met die schietpartij in Alphen (?) wel wat maar dat was relevant toen lijkt me ... als er echt een bias is dan houden ze die iig goed verborgen
Ja en die gestoorde idioot had een wapenvergunning gekregen, sinds die tijd zijn de voorwaarden voor een wapenvergunning flink aangescherpt
  Moderator woensdag 22 april 2020 @ 12:04:22 #248
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_192749162
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja en die gestoorde idioot had een wapenvergunning gekregen, sinds die tijd zijn de voorwaarden voor een wapenvergunning flink aangescherpt
legalizezzzzz@@!
  woensdag 22 april 2020 @ 12:09:02 #249
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192749222
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:40 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Volgens mij is er maar 1 hier echt zwakzinnig en beinvloedbaar, en dat ben jij.
Volgens jou ja, dat zegt helaas niet zo veel. Jammer dan.
  woensdag 22 april 2020 @ 12:14:59 #250
323876 michaelmoore
pi_192749307
quote:

[..]

O dus als je arm bent en een beetje gek dan mag je wel een ander overhoop schieten
  woensdag 22 april 2020 @ 12:20:07 #251
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192749378
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

O dus als je arm bent en een beetje gek dan mag je wel een ander overhoop schieten
Dat zeg jij.

Ik kaart aan dat het VS probleem aan falende geestelijke gezondheidszorg ligt en economische problemen. Pak dat eens aan zou ik zeggen.
pi_192749427
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:09 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Niet alleen volgens hem.

*)

Jezelf willen bewapenen tegen islamisering. 8)7 Gestoorde idioot.
  woensdag 22 april 2020 @ 12:30:19 #253
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192749539
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:23 schreef probeer het volgende:

[..]

Niet alleen volgens hem.

*)

Jezelf willen bewapenen tegen islamisering. 8)7 Gestoorde idioot.
Ik heb bij jou blijkbaar de islam knop geraakt he? Triggered.
Waar komt die impuls vandaan bij mensen zoals jij om het op te nemen voor zogenaamde zielige moslims als ze weer eens kritiek over zich heen krijgen. Ze hebben je hulp niet nodig hoor.

De Europese regeringen hebben extremisten losgelaten op hun bevolking.
Het lijkt mij volkomen logisch dat je je tegen radicale islamieten hoort te bewapenen.
pi_192749624
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:30 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Waar komt die impuls vandaan bij mensen zoals jij om het op te nemen voor zogenaamde zielige moslims als ze weer eens kritiek over zich heen krijgen. Ze hebben je hulp niet nodig hoor.

Het lijkt mij volkomen logisch dat je je tegen radicale islamieten hoort te bewapenen.
:Y
Ik was hier...
  Moderator woensdag 22 april 2020 @ 12:36:35 #255
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_192749633
ik laat ze lekker aan oom agent enzo over
  woensdag 22 april 2020 @ 12:39:14 #256
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192749667
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:36 schreef sp3c het volgende:
ik laat ze lekker aan oom agent enzo over
Het is alleen lekker lullig als oom agent het ook allemaal niet meer aankan.
  Moderator woensdag 22 april 2020 @ 12:40:21 #257
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_192749683
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:39 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Het is alleen lekker lullig als oom agent het ook allemaal niet meer aankan.
als oom agent het niet meer aankan dan gaat iemand die nog te lam is om bij de schietclub de juiste vaardigheden op te doen en (belangrijker misschien nog) bij te houden het ook echt niet redden
  woensdag 22 april 2020 @ 12:50:44 #258
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192749809
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:09 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Volgens meerdere mensen op fok.
  woensdag 22 april 2020 @ 12:55:12 #259
80382 manny
30 is best veel
pi_192749864
quote:

Feiten:

mmm. wellicht heb ik niet goed opgelet op school, maar wat is de definitie van een feit volgens jou?
  woensdag 22 april 2020 @ 13:29:22 #260
323876 michaelmoore
pi_192750321
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:20 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dat zeg jij.

Ik kaart aan dat het VS probleem aan falende geestelijke gezondheidszorg ligt en economische problemen. Pak dat eens aan zou ik zeggen.
en niet de pistolen afpakken
pi_192750508
quote:

[..]

Ik geef geen fuck om moslims. Ik heb wel een aardige hekel aan idioten.

Goh, hebben jij en radicale moslims toch iets gemeen.
pi_192750549
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:55 schreef manny het volgende:

[..]

mmm. wellicht heb ik niet goed opgelet op school, maar wat is de definitie van een feit volgens jou?
Op zijn trumps alles wat uit zijn onderbuik komt is een feit totdat het tegendeel bewezen wordt en daarna komt er wel weer een andere brainfart wat als onvoldongen feit wordt gepresenteerd. :D
pi_192750616
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het niet handhaven van de geldende voorwaarden/regels, heeft de schietsportdisciplines geen goed gedaan.

De regels waren prima, maar het niet handhaven zorgde voor dit probleem. In plaats van dat aan te pakken, moesten er uiteraard nieuwe (en veel striktere) regels komen. Typisch Nederlands.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  woensdag 22 april 2020 @ 13:57:10 #264
323876 michaelmoore
pi_192750641
quote:

[..]

Het lijkt mij volkomen logisch dat je tegen radicale islamieten DE POLITIE hoort te bewapenen.
klopt

quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 13:54 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Het niet handhaven van de geldende voorwaarden/regels, heeft de schietsportdisciplines geen goed gedaan.

De regels waren prima, maar het niet handhaven zorgde voor dit probleem. In plaats van dat aan te pakken, moesten er uiteraard nieuwe (en veel striktere) regels komen. Typisch Nederlands.
er moet bij iedere verstrekking of verlenging gekeken worden of men een psychische stoornis heeft , dat dus in de USA ook een probleem om wapenvergunningen aan gestoorden te verlenen
pi_192750713
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 13:57 schreef michaelmoore het volgende:

er moet bij iedere verstrekking of verlenging gekeken worden of men een psychische stoornis heeft , dat dus in de USA ook een probleem om wapenvergunningen aan gestoorden te verlenen
Exact. Ze hadden die Tristan nooit een verlof mogen geven.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  woensdag 22 april 2020 @ 14:07:11 #266
323876 michaelmoore
pi_192750771
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:02 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Exact. Ze hadden die Tristan nooit een verlof wapenvergunning mogen geven.
en bij verlenging vergeten hebben opnieuw te kijken of hij gestoord is ja dan nee, terwijl dat wel had moeten gebeuren

alle oude vrouwtjes in dat winkelcentrum een pistool meegeven dat lost niets op , als je zo een bewapende en gestoorde game fanaat tegenkomt
pi_192750875
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Feiten:
Misschien leuk argument voor Amerikanen, zou ook nog best kunnen als je in één wijk wel en in een andere wijk niet met wapens mag rondlopen, maar dit is nooit een argument voor NL. Wij kunnen dit nooit bevestigen of ontkennen, want vrij vuurwapenbezit is verboden hier.
quote:
NRA heeft meer dan 5 miljoen leden en wordt vooral gefinancieerd door wapenfabrikanten. In de VS wordt NRA wel gezien als een vrij grote lobbyist. Lott zelf is onder "vuur" komen te liggen van criticasters (o.m. huidige senator Schumer) dat hij zich laat betalen door hetzij wapenfabrikanten hetzij NRA. Vaste prik in de kritiek is ook vaak de gebruikte methodologie, die incorrect is. Overigens ontkent Lott dit allemaal uiteraard.
quote:
Dit is rightwing en libertarian ideologie imho en geen argument. In NL is voor dit standpunt slechts een zeer kleine minderheid te vinden, dus zowel vrijwel het gehele politieke spectrum is hierop tegen. Wel dus idd bevestigt dit mijn vermoeden dat je bij voorstanders van vuurwapenbezit in NL dus aanhangers aantreft wrs van deze (far-)rightwing ideologie...

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 22-04-2020 14:51:07 ]
I´m back.
pi_192751004
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

en bij verlenging vergeten hebben opnieuw te kijken of hij gestoord is ja dan nee, terwijl dat wel had moeten gebeuren

alle oude vrouwtjes in dat winkelcentrum een pistool meegeven dat lost niets op , als je zo een bewapende en gestoorde game fanaat tegenkomt
Hij had een wapenverlof. Er zijn verschillende soorten wapenvergunningen en voor sportschutters is dit een wapenverlof.

En het enige dat daar mogelijk tegen zou kunnen helpen is een selecte groep sportschutters, met strenge aanvullende training en eisen, die hun wapen verborgen mogen dragen. En wellicht iets van een alert op hun telefoon als in de nabije omgeving iets gebeurt zoals in Alphen.
pi_192751022
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:15 schreef Ryan3 het volgende:
Dit is rightwing/libertarian ideologie imho en geen argument. Wel dus idd bevestigt dit mijn vermoeden dat je bij voorstanders van vuurwapenbezit in NL dus aanhangers aantreft wrs van deze (far-)rightwing ideologie...
De reden dat libertariers in eerste instantie voor vrij wapenbezit zijn, is omdat een verbod de vrijheid inperkt. Is dat rechts?
pi_192751041
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:24 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

De reden dat libertariers in eerste instantie voor vrij wapenbezit zijn, is omdat een verbod de vrijheid inperkt. Is dat rechts?
Staat een backslash streepje tussen, geen koppelstreepje (nu veranderd btw).
Overigens valt libertarian wel ongeveer altijd samen met far-right.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ryan3 op 22-04-2020 14:38:28 ]
I´m back.
  woensdag 22 april 2020 @ 14:32:35 #271
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192751119
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 13:46 schreef probeer het volgende:
Ik heb wel een aardige hekel aan idioten.

Lijkt me lastig om dan elke ochtend in de spiegel te kijken. Sterkte daarmee.
  woensdag 22 april 2020 @ 14:37:46 #272
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_192751183
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:23 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Hij had een wapenverlof. Er zijn verschillende soorten wapenvergunningen en voor sportschutters is dit een wapenverlof.

En het enige dat daar mogelijk tegen zou kunnen helpen is een selecte groep sportschutters, met strenge aanvullende training en eisen, die hun wapen verborgen mogen dragen. En wellicht iets van een alert op hun telefoon als in de nabije omgeving iets gebeurt zoals in Alphen.
Ik ben voor, zie alleen de praktijk nog niet voor me.
Ben bouwvakker en sportschutter, zie me alleen nog niet met een geweer over mn schouder op de steiger lopen. 😀
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
  Moderator woensdag 22 april 2020 @ 14:40:12 #273
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_192751222
verborgen wapens vind ik echt helemaal niets he

hang het dan gewoon open en bloot aan de koppel ofzo, dan weet ik iig dat ik een blokje om kan bij wijze van spreken
pi_192751287
Wel fijn dat we deze serieuze discussie nu hebben gehad. Is dat ook weer achter de rug.
pi_192751447
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:37 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]

Ik ben voor, zie alleen de praktijk nog niet voor me.
Ben bouwvakker en sportschutter, zie me alleen nog niet met een geweer over mn schouder op de steiger lopen. 😀
Misschien moeten we dat beperken tot handwapens. Is ook effectiever in kleine ruimtes.
Zie iemand al met een Remington 700 om de hoek springen _O-

quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:40 schreef sp3c het volgende:
verborgen wapens vind ik echt helemaal niets he

hang het dan gewoon open en bloot aan de koppel ofzo, dan weet ik iig dat ik een blokje om kan bij wijze van spreken
Is ook wel wat voor te zeggen. Ook afhankelijk van je dagelijkse kleding uiteraard. Iemand met een pak of lange jas aan kan dit moeilijk zichtbaar dragen. Terwijl het omgekeerde vaker voorkomt.

Zou een zichtbaar wapen voor meer gevoel van veiligheid zorgen bij het publiek of zou het juist onrustig maken?

[ Bericht 29% gewijzigd door PeeJay1980 op 22-04-2020 15:05:54 ]
  woensdag 22 april 2020 @ 15:26:02 #276
323876 michaelmoore
pi_192751972
quote:

[..]

en dan maken ze er een shoot out van, met 100 amateur schutters en de politie er tussen

ja goed plan ,

Er was een procedure fout gemaakt door niet te controleren of hij als opgenomen was geregistreerd, want dan had hij nooit die verlenging van de vuurwapen vergunning gekregen

En was hij ook geen lid meer van de schiet vereniging geweest
  woensdag 22 april 2020 @ 15:29:32 #277
323876 michaelmoore
pi_192752033
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:44 schreef The_End het volgende:
Wel fijn dat we deze serieuze discussie nu hebben gehad. Is dat ook weer achter de rug.
ha ha ha ha

gelukkig zal dat hier nooit gaan gebeuren zoals in de USA
pi_192752093
quote:

[..]

volgens mij hebben we daar gewoon de politie voor
pi_192752228
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

en dan maken ze er een shoot out van, met 100 amateur schutters en de politie er tussen

ja goed plan

Met prijsuitreiking op het eind 8-)

Ik heb agenten op schietbanen gezien, waarbij ik mij bij een sportschutter stukken veiliger voelde.
Een gemiddeld agent maakt fors minder schietbeurten/-uren dan een toegewijde sportschutter.

quote:
Er was een procedure fout gemaakt door niet te controleren of hij als opgenomen was geregistreerd, want dan had hij nooit die verlenging van de vuurwapen vergunning gekregen

Dat heb je nu al meerdere keren gezegd. We weten het nu wel. Blijft de naald hangen?

quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:33 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

volgens mij hebben we daar gewoon de politie voor
Over het algemeen genomen wel. En dat is meestal voldoende.
Net als met hartmassage door traumateams. Maar soms kan iemand die direct ter plaatse is het verschil maken. Zoals met het burgerhulpverlener gebeuren.
pi_192752248
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:44 schreef The_End het volgende:
1 x in de zoveel tijd duikt de discussie toch weer op, meestal in POL, volgens mij is dit de eerste x in NWS. Je kunt er niets tegen doen. Idem discussie over IQ, over Vlaanderen bij Nederland trekken, over het ontnemen van kiesrecht voor bepaalde categorieën van kiezers, over Hitler was links en vroeger ook nog over de Holocaust, maar dat wordt van een slotje voorzien al weer jaren, gelukkig.
I´m back.
pi_192752273
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

1 x in de zoveel tijd duikt de discussie toch weer op, meestal in POL, volgens mij is dit de eerste x in NWS. Je kunt er niets tegen doen. Idem discussie over IQ, over Vlaanderen bij Nederland trekken, over het ontnemen van kiesrecht voor bepaalde categorieën van kiezers, over Hitler was links en vroeger ook nog over de Holocaust, maar dat wordt van een slotje voorzien al weer jaren.
Gekunt niet merken dat jij met een bepaalde blik naar de wereld kijkt hoor.. Alles in hokjes duwen.
  woensdag 22 april 2020 @ 15:45:20 #282
323876 michaelmoore
pi_192752275
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:41 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Met prijsuitreiking op het eind 8-)

I
Na afloop van de bodycount uiteraard , bejaarden tellen dubbel, kindjes onder de tien voor 50%

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 22-04-2020 15:57:12 ]
pi_192752305
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:45 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Gekunt niet merken dat jij met een bepaalde blik naar de wereld kijkt hoor.. Alles in hokjes duwen.
Die hokjes dat noemen wij topics op FOK!.
I´m back.
pi_192752369
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die hokjes dat noemen wij topics op FOK!.
En jouw noemen ze een linkse boomer op fok. Ik snap ook wel dat je alles wat je niet aanstaat in hetzelfde hoekje wilt drukken maar zo werkt het niet in een vrije samenleving.
pi_192752412
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:52 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

En jouw noemen ze een linkse boomer op fok. Ik snap ook wel dat je alles wat je niet aanstaat in hetzelfde hoekje wilt drukken maar zo werkt het niet in een vrije samenleving.
Ik ben geen boomer en politiek kun je me beter in het centrum, of hooguit centrumlinks, zetten. En wat ik daar zei over die onderwerpen is gebaseerd op een bijna 19-jarige ervaring als user van FOK! (7 juli 19 jaar). Hoe lang zit jij hier???
I´m back.
  woensdag 22 april 2020 @ 15:57:01 #286
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_192752419
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:55 schreef PeeJay1980 het volgende:
Zou een zichtbaar wapen voor meer gevoel van veiligheid zorgen bij het publiek of zou het juist onrustig maken?
Om op zo'n onverwachte "Tristan" situatie in te kunnen springen zou je dat wapen al geladen moeten dragen. Met alleen de veiligheidspal die tussen jouw vinger op de trekker en de slagpin in zit. Lekker veilige gedachte, zie je dat in Nederland al voor je?
  woensdag 22 april 2020 @ 16:45:43 #287
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_192753201
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:55 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Misschien moeten we dat beperken tot handwapens. Is ook effectiever in kleine ruimtes.
Zie iemand al met een Remington 700 om de hoek springen _O-
[..]

Is ook wel wat voor te zeggen. Ook afhankelijk van je dagelijkse kleding uiteraard. Iemand met een pak of lange jas aan kan dit moeilijk zichtbaar dragen. Terwijl het omgekeerde vaker voorkomt.

Handwapens zijn alleen geschikt als je neus tegen neus staat, of enkele meters. In geval van een aanslag heb je toch echt beter een geweer in je handen.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_192753380
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:57 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Om op zo'n onverwachte "Tristan" situatie in te kunnen springen zou je dat wapen al geladen moeten dragen. Met alleen de veiligheidspal die tussen jouw vinger op de trekker en de slagpin in zit. Lekker veilige gedachte, zie je dat in Nederland al voor je?
Zo wordt elk vuurwapen gedragen. Geladen. Het dienstwapen van de politie heeft geen veiligheidspal. Je behoort een wapen ook niet te trekken met je vinger om/tegen de trekker.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 16:45 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]

Handwapens zijn alleen geschikt als je neus tegen neus staat, of enkele meters. In geval van een aanslag heb je toch echt beter een geweer in je handen.
Geweren dragen lijkt mij toch een stuk onpraktischer. Handwapen lijkt mij het beste alternatief voor het wachten op een arrestatie- of interventieteam.
  woensdag 22 april 2020 @ 17:32:36 #289
323876 michaelmoore
pi_192753864
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 16:57 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Zo wordt elk vuurwapen gedragen. Geladen. Het dienstwapen van de politie heeft geen veiligheidspal. Je behoort een wapen ook niet te trekken met je vinger om/tegen de trekker.
[..]

Geweren dragen lijkt mij toch een stuk onpraktischer. Handwapen lijkt mij het beste alternatief voor het wachten op een arrestatie- of interventieteam.
stroomstootwapens dan, zijn die wel vrij
  woensdag 22 april 2020 @ 17:34:01 #290
323876 michaelmoore
pi_192753879
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:57 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

en n granaten is dat niks dan ?? fosforbommen en vlammenwerpers en robots

Dan zou die mesjokke Tristan wel bang geworden
pi_192754536
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 12:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Armen zijn van nature niet gek. De vraag is natuurlijk hoe moet je niet-bewapend de lieden met foute intenties beletten om de armen te overvallen, beroven, beledigen of kleineren? Want meestal hebben die lieden dergelijke intenties als zij niet-bewapende armen zien.
  woensdag 22 april 2020 @ 18:38:43 #292
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_192754596
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja goed plan ,

Een procedurefout? Understatement van het jaar.
Die wouten in Katwijk hebben jarenlang, tijdens meerdere contactmomenten en alarmeringen zitten slapen. De alarmeringen kwamen uit hun systemen en mensen. Zelfs zijn vader heeft gesmeekt om het verlof van Tristan niet te verlenen, en later zelfs of ze het in wilden trekken. Allemaal niks mee gedaan. Gevolg: 6 onnodige doden.

OT:
Laten we maar niet aan vrij wapenbezit voor Jan en alleman beginnen, komen brokken van. Als je per sé over een vuurwapen wil beschikken zorg je maar dat je aan de voorwaarden daarvoor voldoet. De wens om een inbreker je kamer uit te knallen, is geen geldige voorwaarde. Gelukkig.
  woensdag 22 april 2020 @ 18:47:17 #293
323876 michaelmoore
pi_192754707
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 18:38 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Een procedurefout? Understatement van het jaar.
Die wouten in Katwijk hebben jarenlang, tijdens meerdere contactmomenten en alarmeringen zitten slapen. De alarmeringen kwamen uit hun systemen en mensen. Zelfs zijn vader heeft gesmeekt om het verlof van Tristan niet te verlenen, en later zelfs of ze het in wilden trekken. Allemaal niks mee gedaan. Gevolg: 6 onnodige doden.

OT:
Laten we maar niet aan vrij wapenbezit voor Jan en alleman beginnen, komen brokken van. Als je per sé over een vuurwapen wil beschikken zorg je maar dat je aan de voorwaarden daarvoor voldoet. De wens om een inbreker je kamer uit te knallen, is geen geldige voorwaarde. Gelukkig.
Ik heb liever een motorboot dan een vuurwapen, dan kun je beter knalvuurwerk kopen
pi_192829028
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 14:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Misschien leuk argument voor Amerikanen, zou ook nog best kunnen als je in één wijk wel en in een andere wijk niet met wapens mag rondlopen, maar dit is nooit een argument voor NL. Wij kunnen dit nooit bevestigen of ontkennen, want vrij vuurwapenbezit is verboden hier.
[..]

NRA heeft meer dan 5 miljoen leden en wordt vooral gefinancieerd door wapenfabrikanten. In de VS wordt NRA wel gezien als een vrij grote lobbyist. Lott zelf is onder "vuur" komen te liggen van criticasters (o.m. huidige senator Schumer) dat hij zich laat betalen door hetzij wapenfabrikanten hetzij NRA. Vaste prik in de kritiek is ook vaak de gebruikte methodologie, die incorrect is. Overigens ontkent Lott dit allemaal uiteraard.
[..]

Dit is rightwing en libertarian ideologie imho en geen argument. In NL is voor dit standpunt slechts een zeer kleine minderheid te vinden, dus zowel vrijwel het gehele politieke spectrum is hierop tegen. Wel dus idd bevestigt dit mijn vermoeden dat je bij voorstanders van vuurwapenbezit in NL dus aanhangers aantreft wrs van deze (far-)rightwing ideologie...

De situatie in de VS is inderdaad anders en zelfs ongewenst, maar er zijn daar meer sociaal-maatschappelijke problemen dan wapenbezit. Excessief geweld met vuurwapens is een symptoom in de VS.

Met je alinea over Lott kan ik niet zoveel. Je doet allemaal beweringen die je niet van onderbouwing en/of bronnen voorziet. Al weet ik dat hij door voorstanders van 'gun control' bekritiseerd wordt en beweert men dat hij geld van de NRA krijgt. Bewijzen heb ik niet gezien. De tegenstanders van Lott ontvangen zelf niet zelden ook geld van pro-gun controlorganisaties en individuen.

Je laatste alinea is niet zozeer een argument, eerder een bevestiging dat er in Nederland geen serieuze discussie is over vuurwapenbezit.
pi_192829068
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 11:47 schreef detaris het volgende:
Als de overheid niet in staat is de wetten te handhaven en haar burgers te beschermen wie is zij dan om Nederlanders de mogelijkheid tot wapenbezit te onthouden?
Dit is een van de beste argumenten. Een overheidsmonopolie op geweld is enkel te handhaven als de overheid daadwerkelijk de wet handhaaft. Dat neemt almaar af.
pi_192829072
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 14:54 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De situatie in de VS is inderdaad anders en zelfs ongewenst, maar er zijn daar meer sociaal-maatschappelijke problemen dan wapenbezit. Excessief geweld met vuurwapens is een symptoom in de VS.

Met je alinea over Lott kan ik niet zoveel. Je doet allemaal beweringen die je niet van onderbouwing en/of bronnen voorziet. Al weet ik dat hij door voorstanders van 'gun control' bekritiseerd wordt en beweert men dat hij geld van de NRA krijgt. Bewijzen heb ik niet gezien. De tegenstanders van Lott ontvangen zelf niet zelden ook geld van pro-gun controlorganisaties en individuen.

Je laatste alinea is niet zozeer een argument, eerder een bevestiging dat er in Nederland geen serieuze discussie is over vuurwapenbezit.
Dan heb je je antwoord dus, toch?
I´m back.
pi_192829135
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 14:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dan heb je je antwoord dus, toch?
Op het wanneer van zo'n discussie? Nee. Wel op het waarom.
pi_192829173
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 15:04 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Op het wanneer van zo'n discussie? Nee. Wel op het waarom.
Antwoord is: die komt er niet.
I´m back.
pi_192835428
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 15:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Antwoord is: die komt er niet.
En terecht. Ik heb een enkele keer met een wapen mogen schieten (op een schietvereniging uiteraard) en heb zelf mogen voelen dat een vuurwapen volstrekt niet wenselijk is in een open maatschappij.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  dinsdag 28 april 2020 @ 07:45:04 #300
80382 manny
30 is best veel
pi_192838299
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 22:51 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

En terecht. Ik heb een enkele keer met een wapen mogen schieten (op een schietvereniging uiteraard) en heb zelf mogen voelen dat een vuurwapen volstrekt niet wenselijk is in een open maatschappij.
Ik weet niet of dat nou een heel sterk argument is.

Desalniettemin: Versoepelen wapenwetgeving is een uitermate slecht plan, maar het is wel interessant om de standpunten / meningen van voorstanders aan te horen en proberen te begrijpen waarom zij denken dat dit wel een goed idee is.
  dinsdag 28 april 2020 @ 07:49:02 #301
323876 michaelmoore
pi_192838313
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 07:45 schreef manny het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat nou een heel sterk argument is.

Desalniettemin: Versoepelen wapenwetgeving is een uitermate slecht plan, maar het is wel interessant om de standpunten / meningen van voorstanders aan te horen en proberen te begrijpen waarom zij denken dat dit wel een goed idee is.
Ik denk dat ze een hekel aan hun schoonmoeder hebben
Of ze willen op konijntjes schieten

Of ze gaan bij IS

Of ze willen zich verdedigen tegen idiote mensen als zijzelf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')