Dat leg ik toch uit met dat kudde dier principe.quote:Op maandag 20 april 2020 10:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij was het punt vooral dat mensen elkaar juist meer gaan opzoeken dan in reguliere tijden. (althans dat werd gesuggereerd)
Op een verkeerde premisse kun je prachtige betogen opbouwen. Maar dan klopt er nog steeds natuurlijk geen hout van.quote:Op maandag 20 april 2020 10:29 schreef nirvana het volgende:
En wat vinden we hier van?
Zijn de Corona maatregelen solidair?
https://www.vrt.be/vrtnws(...)3U8xx-i1CTqK2kbNDCHo
Dit is wel heel erg downplayen zegquote:Op maandag 20 april 2020 10:26 schreef THEFXR het volgende:
wat vinden we hier van?
.
Covid-19’: ongekend Corona-killervirus of vooral ongekende paniek?
https://www.wyniasweek.nl(...)al-ongekende-paniek/
Anders kunnen we FOK! wel opdoekenquote:Op maandag 20 april 2020 10:36 schreef DireStraits7 het volgende:
Waarom reageren we überhaupt op zolderkamerblogs?
Een waardevolle bijdrage aan het debat. Te veel mensen zijn onnodig bang gemaakt, hoe je deze mensen weer on-bang maakt wordt nog een hele kunst.quote:Op maandag 20 april 2020 10:26 schreef THEFXR het volgende:
wat vinden we hier van?
.
Goed artikel imo, allemaal punten die ik zelf ook wel eens benoemd heb.quote:Op maandag 20 april 2020 10:29 schreef nirvana het volgende:
De hele wereld profiteert aan de energietransitie. Miljarden gaat het opleveren aan winsten. Maar huiseigenaren mogen niet profiteren en moeten alles uitgeven om die winsten te bewerkstelligen?quote:Op maandag 20 april 2020 10:36 schreef Bosbeetle het volgende:
Meneer wynia las ik laatst ook al een statement maken dat het duurzaam maken van je huis onzin is omdat het 500 jaar zou duren voordat je er winst op zou maken, alsof winst het enige argument is om je huis van andere energie voorziening te voorzien... heb mede daarom niet zo'n hoge pet van hem op.
Top dit. Overnemen en iets van een schema toevoegen dat bedrijven die over het laatste financiële jaar dividend hebben uitgekeerd alleen in aanmerking komen voor steun als aandeelhouders ook bijdragen. Lastiger gedaan dan gezegd overigens, vooral voor publieke bedrijven.quote:Op maandag 20 april 2020 00:32 schreef Tarado het volgende:
twitter:JamesMelville twitterde op zondag 19-04-2020 om 21:11:34Well played Denmark 🇩🇰
The Danish Government has become the first to announce that companies that are registered in tax havens won’t be eligible for Coronavirus crisis bailouts. https://t.co/lAMs0fTQUW reageer retweet
Ik denk eerder dat mensen onnodig bang geworden zijn. Niet persee gemaakt, er zijn zat gewoon goede duidelijke inhoudelijke bronnen over dit virus en ook de informatie over de in nederland genomen maatregelen zijn niet zozeer heel bangmakend.quote:Op maandag 20 april 2020 10:41 schreef zoost het volgende:
[..]
Een waardevolle bijdrage aan het debat. Te veel mensen zijn onnodig bang gemaakt, hoe je deze mensen weer on-bang maakt wordt nog een hele kunst.
De andere kant van de oorlogstaal en propaganda die de overheid iedere keer uit voor een virus waar de overgrote meerderheid van de besmette mensen niet eens iets van merkt.quote:
Welke verkeerde premisse staat er dan in?quote:Op maandag 20 april 2020 10:40 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Op een verkeerde premisse kun je prachtige betogen opbouwen. Maar dan klopt er nog steeds natuurlijk geen hout van.
FOK! is zelf al een soort van zolderkamerblog.quote:Op maandag 20 april 2020 10:41 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Anders kunnen we FOK! wel opdoeken
Die Wynia..ik vind het een opruiier die vaak zaken verdraait.quote:Op maandag 20 april 2020 10:26 schreef THEFXR het volgende:
wat vinden we hier van?
.
Doe lief voor elkaar is oorlogstaal?quote:Op maandag 20 april 2020 10:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De andere kant van de oorlogstaal en propaganda die de overheid iedere keer uit voor een virus waar de overgrote meerderheid van de besmette mensen niet eens iets van merkt.
Voor beide kanten valt wat te zeggen, maar het realisme is wederom totaal zoek.
Nee van covid 19 is het ook wekelijks aantal doden.quote:Op maandag 20 april 2020 09:46 schreef Anton91 het volgende:
[..]![]()
![]()
Alle ziektes hier zijn zo ongeveer gemiddelden of dat wat er in die week/maand zijn overleden en dan is corona ineens een optel som van alle doden?Wat een amateuristische grafiek.
Volgens mij hebben de Nederlandse beleidsmakers een mooi midden gevonden tussen oorlogsretoriek (Macron etc.) en kop-in-het-zand (Poetin etc.).quote:Op maandag 20 april 2020 10:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De andere kant van de oorlogstaal en propaganda die de overheid iedere keer uit voor een virus waar de overgrote meerderheid van de besmette mensen niet eens iets van merkt.
Voor beide kanten valt wat te zeggen, maar het realisme is wederom totaal zoek.
Is dit nou een ad-hominem? De vraag was: wat vind je van het artikel. Daarnaast is het artikel niet door Wynia geschrevenquote:Op maandag 20 april 2020 10:45 schreef capricia het volgende:
Die Wynia..ik vind het een opruiier die vaak zaken verdraait.
2 maanden geleden moesten we opeens twitter serieus nemen met al die foto's en verhalen uit wuhan, maar nu er steeds grotere kritiek komt op het beleid van de overheid opeens niet meer?quote:Op maandag 20 april 2020 10:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik vind het ernstiger dat jij reacties op Twitter serieus neemtEn dat kennelijk als maatstaf neemt voor mening van 17 miljoen andere Nederlanders.
Nogal kort door de bocht, veel informatie ontbreekt en gebruikmakend van achterhaalde bronnen o.a.quote:Op maandag 20 april 2020 10:47 schreef zoost het volgende:
[..]
Is dit nou een ad-hominem? De vraag was: wat vind je van het artikel.
Er is een verschil tussen autist zijn en nu juist extra sociale contacten opzoeken.quote:Op maandag 20 april 2020 10:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat leg ik toch uit met dat kudde dier principe.
Vraag mij af alleen wat de definitie is van een tax heaven, zijn wij dat zelf niet dan?quote:Op maandag 20 april 2020 10:43 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Top dit. Overnemen en iets van een schema toevoegen dat bedrijven die over het laatste financiële jaar dividend hebben uitgekeerd alleen in aanmerking komen voor steun als aandeelhouders ook bijdragen. Lastiger gedaan dan gezegd overigens, vooral voor publieke bedrijven.
Wat je anders gaat krijgen is dat o.a. hedge funds korte termijn gaan speculeren op overheidssteun vanwege beurskoersen die op steun maatregelen gaan reageren. Dat kan niet de bedoeling zijn.
wel met je eens maar die intelligente lockdown is ook niet lang meer vol te houden financieel gezien, morgen zullen ze de meeste maatregelen nog wel een maand vooruit schuiven maar dan begint het wel een beetje op te houden.quote:Op maandag 20 april 2020 10:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben de Nederlandse beleidsmakers een mooi midden gevonden tussen oorlogsretoriek (Macron etc.) en kop-in-het-zand (Poetin etc.).
zeker, dus benieuwd hoe ze dat hier gaan oplossenquote:Op maandag 20 april 2020 10:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Vraag mij af alleen wat de definitie is van een tax heaven, zijn wij dat zelf niet dan?
Dat we een keuze zouden hebben.quote:Op maandag 20 april 2020 10:45 schreef nirvana het volgende:
[..]
Welke verkeerde premisse staat er dan in?
twitter:welt twitterde op maandag 20-04-2020 om 10:50:34🔴 BREAKING: Bayern führt Maskenpflicht ab 27. April ein https://t.co/g2KWoFeB3X https://t.co/mYN90xXS8e reageer retweet
Ah joh niks aan het handje, gewoon lekker versoepelen vanaf mei en die oudjes laten creperen. Die gaan toch al dood en hoe eerder we er vanaf zijn hoe minder geld het ons kost. Rutte zal er blij mee zijn..quote:Op maandag 20 april 2020 10:50 schreef DustPuppy het volgende:
Met alle respect, maar als we uitgaan van het bevestigd aantal doden, en de opgebouwde immuniteit zoals gemeten door Sanquin, zitten we rond de 75.000 doden voordat we de 60% bereikt hebben.
En dan weten we ook dat we heel veel doden in verzorgingstehuizen niet meetellen, dus 100.000-150.000 doden lijkt me niet onrealistisch. En dan gaat het echt iedereen raken, direct of indirect.
En dan maar hopen dat de immuniteit een beetje aanhoudt en dat de mensen die wel genezen niet dermate permanente schade er aan over houden dat ze bij de volgende golf wel het loodje leggen.
Hoe je dit nog durft te downplayen is mij een raadsel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
Ben benieuwd of de relatie met China gaat veranderen nu.quote:
Echte fokkerquote:Op maandag 20 april 2020 10:50 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik begin er wel aan te wennen zou het bijna jammer vinden als ze nu zouden gaan versoepelen
Dit is wel heel creatief boekhouden.quote:Op maandag 20 april 2020 10:50 schreef DustPuppy het volgende:
Met alle respect, maar als we uitgaan van het bevestigd aantal doden, en de opgebouwde immuniteit zoals gemeten door Sanquin, zitten we rond de 75.000 doden voordat we de 60% bereikt hebben.
En dan weten we ook dat we heel veel doden in verzorgingstehuizen niet meetellen, dus 100.000-150.000 doden lijkt me niet onrealistisch. En dan gaat het echt iedereen raken, direct of indirect.
Ik weet niet of dat makkelijk is of zelfs vergelijkbaar.quote:Op maandag 20 april 2020 07:57 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Makkelijk een paar jaar.
Vraag het de mensen maar die ondergedoken zaten.
quote:
Dat je karretje schoon wordt gemaakt in de supermarkt, mag van mij best blijven na dit gezeur.quote:Op maandag 20 april 2020 10:50 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik begin er wel aan te wennen zou het bijna jammer vinden als ze nu zouden gaan versoepelen
Niet echt, de oversterfte ligt redelijk in die lijn. Maar waarom vind je dat?quote:Op maandag 20 april 2020 10:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit is wel heel creatief boekhouden.
quote:OBJECTIVE:
To evaluate the relative risk of COVID-19 death in people <65 years old versus older individuals in the general population, to provide estimates of absolute risk of COVID-19 death at the population level, and to understand what proportion of COVID-19 deaths occur in non-elderly people without underlying diseases in epicenters of the pandemic.
Iedereen onder de 65 zonder problemen weer naar buiten.quote:CONCLUSIONS:
People <65 years old have very small risks of COVID-19 death even in the hotbeds of the pandemic and deaths for people <65 years without underlying predisposing conditions are remarkably uncommon. Strategies focusing specifically on protecting high-risk elderly individuals should be considered in managing the pandemic.
Het staat er wat cru, en niemand wil de oudjes laten creperen, maar versoepelen vanaf mei lijkt mij heel verstandig.quote:Op maandag 20 april 2020 10:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Ah joh niks aan het handje, gewoon lekker versoepelen vanaf mei en die oudjes laten creperen. Die gaan toch al dood en hoe eerder we er vanaf zijn hoe minder geld het ons kost. Rutte zal er blij mee zijn.
Nu Nederland nogquote:
De schone lucht mag van mij ook wel blijven en sowieso dat mensen wat meer rekening blijven houden met persoonlijke ruimte in rijen en winkels.quote:Op maandag 20 april 2020 10:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat je karretje schoon wordt gemaakt in de supermarkt, mag van mij best blijven na dit gezeur.
Het massaal thuiswerken van kantoorpersoneel en ambtenaren ook.
De massale waardering voor beroepen als verpleger mag ook blijven.
De rest? Vaarwel en hopelijk tot nooit meer.
Omdat deze doden het gevolg zijn van een situatie waarin de kwetsbaren net zo goed (of slecht) beschermd waren als de rest van de bevolking. Naarmate er meer informatie komt kunnen we deze mensen steeds beter beschermen.quote:Op maandag 20 april 2020 10:56 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Niet echt, de oversterfte ligt redelijk in die lijn. Maar waarom vind je dat?
Die hebben wel ervaring met herstelbetalingenquote:
Mij niet en hopelijk de beleidmakers ook niet. Als we toch alle evenementen cancellen t/m Augustus kun je net zo goed deze maatregelen minstens 4 - 8 weken verder doortrekken.quote:Op maandag 20 april 2020 10:56 schreef zoost het volgende:
[..]
Het staat er wat cru, en niemand wil de oudjes laten creperen, maar versoepelen vanaf mei lijkt mij heel verstandig.
Daar is het nu wel redelijk te laat voor. Het zit al in de verzorgingshuizen.quote:Op maandag 20 april 2020 10:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat deze doden het gevolg zijn van een situatie waarin de kwetsbaren net zo goed (of slecht) beschermd waren als de rest van de bevolking. Naarmate er meer informatie komt kunnen we deze mensen steeds beter beschermen.
Met een 0.4% fatality rate (Duitse schatting) en 70% besmetting kom je op pakweg 48000 doden.quote:Op maandag 20 april 2020 10:50 schreef DustPuppy het volgende:
En dan maar hopen dat de immuniteit een beetje aanhoudt en dat de mensen die wel genezen niet dermate permanente schade er aan over houden dat ze bij de volgende golf wel het loodje leggen.
Dit is "fear mongering". Er is geen enkele aanwijzing in andere landen die op ons voorliggen dat dit gaat gebeuren.quote:Op maandag 20 april 2020 10:50 schreef DustPuppy het volgende:
dus 100.000-150.000 doden lijkt me niet onrealistisch.
Het raakt meer mensen tegelijk in een kortere tijd ja. Maar cru gezegd zouden de meesten die overlijden in de komende vijf jaar overleden zijn. Komende jaren zouden er dan minder ouderen overlijden.quote:Op maandag 20 april 2020 10:50 schreef DustPuppy het volgende:
Natuurlijk zijn er keuzes. Doen alsof er geen keuzes zijn is een verkeerde premisse. Het is juist zaak om goed doordacht keuzes te maken, en niet alleen gebaseerd op het aantal doden door Corona. Ook bij een griepepidemie vallen er soms 9000 doden en is het zorgsysteem tijdelijk zwaar belast, maar nemen we niet deze draconische maatregelen en ontmenselijken we de zorg niet. Het lijkt me erg verstandig om daar een goede discussie over te voeren ipv de angst te laten regeren.quote:
Oh ja, als het al in de verzorgingshuizen zitten kunnen we net zo goed niets meer doen om de verspreiding te voorkomen.quote:Op maandag 20 april 2020 10:58 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Daar is het nu wel redelijk te laat voor. Het zit al in de verzorgingshuizen.
USA? Die hebben over een maand of twee gewoon 100.000 doden.quote:Op maandag 20 april 2020 10:58 schreef zoost het volgende:
[..]
Dit is "fear mongering". Er is geen enkele aanwijzing in andere landen die op ons voorliggen dat dit gaat gebeuren.
Kan niet wachten om weer naar buiten te gaan en weer normaal te sportenquote:Op maandag 20 april 2020 10:56 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.04.05.20054361v1
[..]
[..]
Iedereen onder de 65 zonder problemen weer naar buiten.
Bijna alle pandemieën vinden toch hun oorsprong in China?quote:Op maandag 20 april 2020 10:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die hebben wel ervaring met herstelbetalingen![]()
![]()
![]()
Nog volledig terecht ook.
En hoeveel inwoners?quote:Op maandag 20 april 2020 10:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
USA? Die hebben over een maand of twee gewoon 100.000 doden.
En ook een bevolking van 20 keer Nederland...quote:Op maandag 20 april 2020 10:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
USA? Die hebben over een maand of twee gewoon 100.000 doden.
Schone lucht? Mijn auto en ramen liggen onder het stof en mijn neus zit vol met bagger.quote:Op maandag 20 april 2020 10:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De schone lucht mag van mij ook wel blijven en sowieso dat mensen wat meer rekening blijven houden met persoonlijke ruimte in rijen en winkels.
'Geen kat die het antwoord weet'.quote:Op maandag 20 april 2020 10:29 schreef nirvana het volgende:
Absoluut waar. Dacht even dat er wereldwijd naar een voorbeeld gezocht werd.quote:Op maandag 20 april 2020 11:01 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En hoeveel inwoners?Appels met peren vergelijken.
Spaanse griep? Op een Amerikaanse legerbasis of ergens in Frankrijk.quote:Op maandag 20 april 2020 11:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Bijna alle pandemieën vinden toch hun oorsprong in China?
MERS,SARS en zelfs Spaanse griep schijnbaar.
Swine Flu kwam uit Mexico toch?quote:Op maandag 20 april 2020 11:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Spaanse griep niet naar mijn weten?quote:Op maandag 20 april 2020 11:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Onder welke steen kom jij vandaan? Het is wekelijks in het nieuws dat de hoeveelheid Co2 in de lucht drastisch is afgenomen.quote:Op maandag 20 april 2020 11:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Schone lucht? Mijn auto en ramen liggen onder het stof en mijn neus zit vol met bagger.
Er zal wel wat veranderd zijn, maar niet volledig weg hoor.
De centrales werken nog, hoogovens staan aan, dsm produceert, de havens zijn open, het vrachtverkeer rijdt nog, vliegtuigen vliegen. Wat is er veranderd?
Als die 3% klopt, lijkt me dat heel vreemd.quote:Op maandag 20 april 2020 10:59 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Het raakt meer mensen tegelijk in een kortere tijd ja. Maar cru gezegd zouden de meesten die overlijden in de komende vijf jaar overleden zijn. Komende jaren zouden er dan minder ouderen overlijden.
Ik heb hier ooit gesteld maximum 25.000 doden overigens en daar lijkt het nog steeds naar.
Of we staan mannen onder de 30/35 toe en vrouwen onder de 40/45. Omdat vrouwen zoals het er nu naar uit ziet minder risico hebben. Lijkt me ideaal, overal waar je komt vrouwenquote:Op maandag 20 april 2020 11:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Gewoon iedereen met een BMI < 25 naar buiten laten. Hebben al die viesdikke mensen een mooie incentive om af te vallen.
MERS staat letterlijk voor Middle East respiratory syndrome...quote:Op maandag 20 april 2020 11:00 schreef Momo het volgende:
Klopt. Maar hoeveel exact? 10? 20%quote:Op maandag 20 april 2020 11:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Onder welke steen kom jij vandaan? Het is wekelijks in het nieuws dat de hoeveelheid Co2 in de lucht drastisch is afgenomen.
En het stof op je auto komt van de pollen in de lucht en de gortdroge omstandigheden de afgelopen 4 weken.
Ter bevestigingquote:Op maandag 20 april 2020 11:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Onder welke steen kom jij vandaan? Het is wekelijks in het nieuws dat de hoeveelheid Co2 in de lucht drastisch is afgenomen.
En het stof op je auto komt van de pollen in de lucht en de gortdroge omstandigheden de afgelopen 4 weken.
Ja, en de Spaanse griep kwam ook uit euhm.....quote:Op maandag 20 april 2020 11:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
MERS staat letterlijk voor Middle East respiratory syndrome...
Vooral symbolisch.quote:
Daar kan ik me ook goed in vinden.quote:Op maandag 20 april 2020 11:05 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Of we staan mannen onder de 30/35 toe en vrouwen onder de 40/45. Omdat vrouwen zoals het er nu naar uit ziet minder risico hebben. Lijkt me ideaal, overal waar je komt vrouwen
De gevaarlijke bron voor MERS waren al die kamelen uit eh...China?quote:Op maandag 20 april 2020 11:07 schreef Red_85 het volgende:
Ja, en de Spaanse griep kwam ook uit euhm.....
Niet Spanje.
Idem.quote:Op maandag 20 april 2020 10:56 schreef zoost het volgende:
[..]
Het staat er wat cru, en niemand wil de oudjes laten creperen, maar versoepelen vanaf mei lijkt mij heel verstandig.
Klopt. Dus verre van schone lucht. Vol met pollen en zand.quote:Op maandag 20 april 2020 11:06 schreef D_A het volgende:
[..]
Ter bevestiging
https://www.weerplaza.nl/(...)-tuinmeubilair/6102/
Australiequote:Op maandag 20 april 2020 11:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De gevaarlijke bron voor MERS waren al die kamelen uit eh...China?
Australië heeft toch de meeste kamelen?quote:Op maandag 20 april 2020 11:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee niet alles inderdaad. Is dat wat je wilde horen dan? Sjonge..quote:Op maandag 20 april 2020 11:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt. Maar hoeveel exact? 10? 20%
Niet opeens dat alles weg is.
Ach beter dan uitlaatgassen me dunkt.quote:Op maandag 20 april 2020 11:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt. Dus verre van schone lucht. Vol met pollen en zand.
quote:De voorbije 24 uur zijn opnieuw 168 mensen overleden door het nieuwe coronavirus. Dat meldt het Crisiscentrum. 232 mensen zijn in het ziekenhuis opgenomen.
62 mensen zijn overleden in het ziekenhuis. Dat zijn bevestigde gevallen. De woonzorgcentra hebben 103 sterfgevallen gemeld. Drie procent daarvan is bevestigd. De overige 97 procent zijn vermoedelijke gevallen.
In de laatste 24 uur werden 232 patiënten met covid-19 in het ziekenhuis opgenomen en 138 verlieten het ziekenhuis. In totaal zijn 4.920 mensen in het ziekenhuis opgenomen. Dat zijn negen mensen meer dan een dag geleden. 1.071 patiënten liggen op intensieve zorg. Dat is een daling van tien patiënten in vergelijking met de dag ervoor.
Dat zou wat zijn, alle CO² weg uit de lucht. Dat zou een hard gelag zijn. We overlijden niet door een teveel aan CO², maar door een tekort.quote:
Nouja ik vind het vooralsnog onverstandig om maar gewoon een rekening te sturen.quote:Op maandag 20 april 2020 11:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
gaat echt nog wel een staartje krijgen hoor
Dat heeft verder niets met het Corona virus te maken hoor, dat je het weetquote:Op maandag 20 april 2020 11:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt. Dus verre van schone lucht. Vol met pollen en zand.
Dat zou goed kunnen, aangezien naast China alleen buurland Mongolië een grotere populatie heeft van de enige echt wilde kamelen op aardequote:Op maandag 20 april 2020 11:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je weet dat de maatregelen die we nemen niet bedoeld zijn om het aantal doden te verminderen, maar om een totale implosie van het zorgsysteem te voorkomen? Alle zeurgroepjes die in dat artikel genoemd worden lopen ook gewoon de kans om dood te gaan op de stoep aan iets anders dan corona, als we de verspreiding niet afremmen. Ze schetst een alternatief dat helemaal niet bestaat.quote:Op maandag 20 april 2020 10:59 schreef nirvana het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er keuzes. Doen alsof er geen keuzes zijn is een verkeerde premisse. Het is juist zaak om goed doordacht keuzes te maken, en niet alleen gebaseerd op het aantal doden door Corona. Ook bij een griepepidemie vallen er soms 9000 doden en is het zorgsysteem tijdelijk zwaar belast, maar nemen we niet deze draconische maatregelen en ontmenselijken we de zorg niet. Het lijkt me erg verstandig om daar een goede discussie over te voeren ipv de angst te laten regeren.
Is echt eerder 10%. Maar wel lager dan gehoopt alsnog ja.quote:Op maandag 20 april 2020 11:04 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Als die 3% klopt, lijkt me dat heel vreemd.
Alle bomen dood.quote:Op maandag 20 april 2020 11:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat zou wat zijn, alle CO² weg uit de lucht. Dat zou een hard gelag zijn. We overlijden niet door een teveel aan CO², maar door een tekort.
Ik geloof best dat het hoger kan zijn, maar waarop baseer je dat het ruim 3 keer zo hoog kan zijn?quote:Op maandag 20 april 2020 11:15 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Is echt eerder 10%. Maar wel lager dan gehoopt alsnog ja.
Ik ben ook wel benieuwd naar de snelheid van de verspreiding die we nu hebben. Het gaat toch wel door en als de R0 dicht tegen 1 aan ligt, dan moet er dus een lineare stijging zitten in de anti lichamen die we bij mensen ontdekken. Hoeveel dat zal zijn....quote:Op maandag 20 april 2020 11:15 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Is echt eerder 10%. Maar wel lager dan gehoopt alsnog ja.
Want? Je denkt dat China dit gaat betalen?quote:Op maandag 20 april 2020 11:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
gaat echt nog wel een staartje krijgen hoor
gewoon een begin van een onderhandelingspositiequote:Op maandag 20 april 2020 11:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja ik vind het vooralsnog onverstandig om maar gewoon een rekening te sturen.
Wat is de achterliggende geachte daarachter? Dat andere landen ook volgen? En dat China economisch kapot gemaakt wordt? Waarom? Tevens niet geheel zonder risico's dit.
Allemaal leuk en aardig, maar ik wil wel goedkope rotzooi uit China kunnen blijven bestellen, dus beter regelen ze onderling ff netjes zodat er geen consequenties aan zitten straks!quote:Op maandag 20 april 2020 11:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
gewoon een begin van een onderhandelingspositie
Dat is een behoorlijke hardnekkige misvatting.quote:Op maandag 20 april 2020 11:14 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Je weet dat de maatregelen die we nemen niet bedoeld zijn om het aantal doden te verminderen, maar om een totale implosie van het zorgsysteem te voorkomen?
heb je pechquote:Op maandag 20 april 2020 11:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar ik wil wel goedkope rotzooi uit China kunnen blijven bestellen, dus beter regelen ze onderling ff netjes zodat er geen consequenties aan zitten straks!
Bron?quote:Op maandag 20 april 2020 11:22 schreef Wantie het volgende:
Dat is een behoorlijke hardnekkige misvatting.
Vind ik ook. We willen trouwens geen koude oorlog met een land van 1.4 miljard mensen en een bloeiende economie.quote:Op maandag 20 april 2020 11:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar ik wil wel goedkope rotzooi uit China kunnen blijven bestellen, dus beter regelen ze onderling ff netjes zodat er geen consequenties aan zitten straks!
natuurlijk wel, gaat ook gebeurenquote:Op maandag 20 april 2020 11:25 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Vind ik ook. We willen trouwens geen koude oorlog met een land van 1.4 miljard mensen en een bloeiende economie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |