86 - 147quote:Op maandag 13 april 2020 16:49 schreef vosss het volgende:
Kan iemand de cijfers van vandaag posten aub? Ik heb die gemist
Denk het wel maar dan in het najaar.quote:Op maandag 13 april 2020 16:53 schreef bitterbal het volgende:
denken jullie dat we een 2e piek gaan krijgen. Heb het idee alsof mensen het steeds minder serieus nemen
Heb je ook een cameracheck gedaan?quote:Op maandag 13 april 2020 16:45 schreef Caland het volgende:
Net even het centrum ingelopen om nieuwe hardloopschoenen te kopen
Er was echt helemaal niks te doen op straat. Had eigenlijk een sensatieverhaal willen typen maar helaas
De eigenaar had het wel drukker dan ooit deze weken
Punt is natuurlijk dat de 1,5 meter in het OV onmogelijk gehandhaafd kan worden als de vraag ook maar enigszins gaat toenemen. De vraag is nu ergens tussen de 5 en 10%. Al bij 25% kom je gigantisch in de problemen qua 1,5 meter.quote:Op maandag 13 april 2020 16:10 schreef Vallon het volgende:
[..]
Los daarvan vraag ik mij af in hoeverre dat gebruik van mondkapjes actief invloed heeft op de besmettingskans door overdracht wanneer dit in combinatie gaat met andere protocollen (handen wassen, 1.5m afstandf etc.).
Als je in zo'n rij gaat staan spoor je echt niet. Met of zonder corona.quote:Op maandag 13 april 2020 15:50 schreef Adrie072 het volgende:
Dat je er heen gaat a la, maar dan nog in de rij blijft staan...twitter:bemeltje90 twitterde op maandag 13-04-2020 om 12:16:19#Hornbach kerkrade 2e paasdag 🤦♀️
#blijfthuis
#Coronavirusnl
#blijfbinnen https://t.co/As2Gm3T5Lz reageer retweet
Yes.quote:Op maandag 13 april 2020 16:55 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Heb je ook een cameracheck gedaan?
Dit.quote:Op maandag 13 april 2020 16:57 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Als je in zo'n rij gaat staan spoor je echt niet. Met of zonder corona.
Maar ja dan moet je thuis weer het gezeur van je vrouw aanhoren omdat je de aangewezen klusjes niet kunt doen. Kiezen tussen twee kwadenquote:Op maandag 13 april 2020 16:57 schreef Gehrman het volgende:
[..]
als landen een lockdown hebben dan is er kans op een 2e golf, zonder lockdown komen allen gevallen in 1x dus geen 2e golf.quote:Op maandag 13 april 2020 16:53 schreef bitterbal het volgende:
denken jullie dat we een 2e piek gaan krijgen. Heb het idee alsof mensen het steeds minder serieus nemen
Afgelopen jaren stond er standaard file op de A1 bij Hengelo voor de IKEA op tweede Paasdag, dat is dit jaar gelukkig niet zoquote:Op maandag 13 april 2020 16:57 schreef Gehrman het volgende:
[..]
919 doden nu, maar hun weekendcijfers zijn steeds lager dan de weekcijfers:quote:
Het ging vorige week in een raptempo omhoog maar de afgelopen dagen zijn alle cijfers gekelderd.quote:
hoe danquote:Op maandag 13 april 2020 17:08 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
919 doden nu, maar hun weekendcijfers zijn steeds lager dan de weekcijfers:
Za 28: 0
Zo 29: 5
Ma 30: 36
Di 31: 34
Wo 1: 59
Do 2: 69
Vr 3: 50
Za 4: 15
Zo 5: 28
Ma 6: 76
Di 7: 114
Wo 8: 96
Do 9: 106
Vr 10: 77
Za 11: 17
Zo 12: 12
Er komen sowieso weer pieken. Is het nu dan wel volgend jaar. Tenzij er een bazenmedicijn komt dat alle gevallen kan voorkomen, maar die kans lijkt me ijdele hoop (zie griepvaccin). Het is bijna onmogelijk een 100% dekkend vaccin te maken voor luchtweginfecties (bron: Jaap).quote:Op maandag 13 april 2020 16:53 schreef bitterbal het volgende:
Dat klinkt wel erg wetenschapperig. Kunt u dat nader verklaren?quote:Op maandag 13 april 2020 17:06 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
als landen een lockdown hebben dan is er kans op een 2e golf, zonder lockdown komen allen gevallen in 1x dus geen 2e golf.
maar dan zijn we toch gewoon het haasje met onze ic capaciteitquote:Op maandag 13 april 2020 17:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er komen sowieso weer pieken. Is het nu dan wel volgend jaar. Tenzij er een bazenmedicijn komt dat alle gevallen kan voorkomen, maar die kans lijkt me ijdele hoop (zie griepvaccin). Het is bijna onmogelijk een 100% dekkend vaccin te maken voor luchtweginfecties (bron: Jaap).
De hoop is vooral dat de pieken lager zijn dan nu.
Zolang de piek niet te hoog is zal het zorgstelsel het aan moeten kunnen. Maar het klopt dat het een risicovolle tactiek is. Want je draait aan knoppen waarvan je weken later pas het effect ziet.quote:Op maandag 13 april 2020 17:10 schreef bitterbal het volgende:
[..]
maar dan zijn we toch gewoon het haasje met onze ic capaciteit
Minder administratief personeel tijdens het weekend waardoor de cijfers pas dagen later doorgegeven worden, neem ik aan.quote:
ja maar bedoel meer dat we die zorg niet overbelasten doorte leven zoals nu.quote:Op maandag 13 april 2020 17:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zolang de piek niet te hoog is zal het zorgstelsel het aan moeten kunnen. Maar het klopt dat het een risicovolle tactiek is. Want je draait aan knoppen waarvan je weken later pas het effect ziet.
Als we leven zoals we nu doen belasten we de zorg niet inderdaad, maar belasten we onszelf. Het is een precaire balans tussen de zorgcapaciteit en de mate waarin wij als volk in staat zijn zeer ingeperkt te leven.quote:Op maandag 13 april 2020 17:13 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja maar bedoel meer dat we die zorg niet overbelasten doorte leven zoals nu.
Is niet zeker te zeggen. Volgende pieken zullen waarschijnlijk lager zijn dan de piek die we nu hebben (gehad). En dus makkelijker op te vangen. Dit met in acht neming van nog steeds beperkende maatregelen. Die blijven cruciaal (imho).quote:Op maandag 13 april 2020 17:10 schreef bitterbal het volgende:
[..]
maar dan zijn we toch gewoon het haasje met onze ic capaciteit
Mee eens. Behalve dat we momenteel ingeperkt leven en niet 'zeer' ingeperkt.quote:Op maandag 13 april 2020 17:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als we leven zoals we nu doen belasten we de zorg niet inderdaad, maar belasten we onszelf. Het is een precaire balans tussen de zorgcapaciteit en de mate waarin wij als volk in staat zijn zeer ingeperkt te leven.
Kom nou, 90 tot 95% van het openbare leven is tot een stilstand gekomen, als dat niet "zeer ingeperkt" is weet ik het ook niet meer.quote:Op maandag 13 april 2020 17:20 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Mee eens. Behalve dat we momenteel ingeperkt leven en niet 'zeer' ingeperkt.
Maar goed, dat is ieders persoonlijke beleving.
Waar is hier tegenwoordig? Oostblok nog steeds?quote:Op maandag 13 april 2020 17:21 schreef Pumpalov het volgende:
Avondupdate binnen hier. Vandaag in totaal 10 mensen besmet. 6 in de hoofdstad en 4 in een andere provincie.
Maskerverplichting vastgesteld tot 26 april.
Zeg toch, hangt van je persoonlijke beleving af. Als je bijvoorbeeld een kroegtijger of theater- of museumganger bent heb je het in deze situatie moeilijk. Of als sporter en je wedstrijden gaan niet door. Maar dat gaat toch niet op voor iedereen? Vind 90 tot 95% wat dat betreft iets te hoog ingeschat.quote:Op maandag 13 april 2020 17:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kom nou, 90 tot 95% van het openbare leven is tot een stilstand gekomen, als dat niet "zeer ingeperkt" is weet ik het ook niet meer.
Euh, de Efteling is dan nog een "beleving", maar als jij goed gaat op plamuurverf, okok.quote:Op maandag 13 april 2020 17:04 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit in de Efteling geweest maar heb me laten vertellen dat in de zomer er wachtrijen staan van 2 uur. Ook allemaal mentaal doden zonder leven?
Zo ja, dan is die rij bij de Hornbach toch niets vreemds?
Ben jij in Zweden?quote:Op maandag 13 april 2020 17:10 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Het ging vorige week in een raptempo omhoog maar de afgelopen dagen zijn alle cijfers gekelderd.
Nu denken veel Zweden wel dat het deze week weer omhoog zal schieten. Ook zijn er berichten dat chemicaliën om water te zuiveren opraken, dus straks misschien hamsteren geblazen met water.
Je moet wel echt een kluizenaar zijn wil je dit niet als een enorme inperking op je vrijheid beschouwen. En dit is nou bij uitstek iets wat niet per se subjectief hoeft te zijn. Je kunt gewoon objectief vaststellen dat vrijwel alles (buiten noodzakelijk werk) buitenshuis stilgevallen is:quote:Op maandag 13 april 2020 17:28 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Zeg toch, hangt van je persoonlijke beleving af. Als je bijvoorbeeld een kroegtijger of theater- of museumganger bent heb je het in deze situatie moeilijk. Of als sporter en je wedstrijden gaan niet door. Maar dat gaat toch niet op voor iedereen? Vind 90 tot 95% wat dat betreft iets te hoog ingeschat.
Makkelijk oordelen hè met andermans portemonnee, en het moet gewoon kunnen, een zaak open houden. Dus reageer je liever af op slechte handhaving en je downies van landgenoten.quote:Op maandag 13 april 2020 15:55 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat hebben ze al en ook al beveiligers, maar het is gewoon niet voldoende. Mensen gaan in de rij staan, worden pissig op het personeel, staan/lopen andere mensen weer in de weg, gevaar op het parkeerterrein.
Dan is sluiten gewoon de beste optie lijkt me.
https://medium.com/data-f(...)re-wrong-97aa50c55f8quote:Op maandag 13 april 2020 17:10 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Dat klinkt wel erg wetenschapperig. Kunt u dat nader verklaren?
Dit wel.quote:Op maandag 13 april 2020 17:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je moet wel echt een kluizenaar zijn wil je dit niet als een enorme inperking op je vrijheid beschouwen. En dit is nou bij uitstek iets wat niet per se subjectief hoeft te zijn. Je kunt gewoon objectief vaststellen dat vrijwel alles (buiten noodzakelijk werk) buitenshuis stilgevallen is:
- Sport
- Horeca
- Bezoek
- Vakantie
- Openbaar vervoer
- Winkelen
etc.
In Amsterdam is nog maar 6% van het normale aantal reisbewegingen: https://citymapper.com/CMI
Ergo, voor 94% stilgevallen.
Excuses. Heb niks met plamuurverf en ben ook nog nooit bij de Hornbach geweest.quote:Op maandag 13 april 2020 17:30 schreef Noek het volgende:
[..]
Euh, de Efteling is dan nog een "beleving", maar als jij goed gaat op plamuurverf, okok.
Niet dat ik 2 uur in de rij ga staan bij de Efteling maar ik zie het verschil nog wel tussen een winkel die godbetert elke dag open is dan dat je op een vrije dag naar een pretpark gaat met je hele gezin die dan toevallig ook vrij is.
Ja.quote:Op maandag 13 april 2020 17:38 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Excuses. Heb niks met plamuurverf en ben ook nog nooit bij de Hornbach geweest.
Viel slechts over jouw term 'mentaal dood'.
Maar als ik het goed begrijp zijn mensen die voor 'beleving' gaan uitgezonderd van de 'mentaal doden'?
Dat lijkt me goed nieuws voor de mensen die voor de 'beleving' in de rij gaan staan
Velen hier deden al niks in hun vrije tijd. Dan snap ik det dit wel meevalt allemaal.quote:Op maandag 13 april 2020 17:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je moet wel echt een kluizenaar zijn wil je dit niet als een enorme inperking op je vrijheid beschouwen. En dit is nou bij uitstek iets wat niet per se subjectief hoeft te zijn. Je kunt gewoon objectief vaststellen dat vrijwel alles (buiten noodzakelijk werk) buitenshuis stilgevallen is:
- Sport
- Horeca
- Bezoek
- Vakantie
- Openbaar vervoer
- Winkelen
etc.
In Amsterdam is nog maar 6% van het normale aantal reisbewegingen: https://citymapper.com/CMI
Njah, lekker rustig toch?quote:Op maandag 13 april 2020 17:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
- Sport
- Horeca
- Bezoek
- Vakantie
- Openbaar vervoer
- Winkelen
etc.
Juist. Dat bedoel ik dus.quote:Op maandag 13 april 2020 17:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
https://medium.com/data-f(...)re-wrong-97aa50c55f8
hier staat in jip en janneke taal uitgelegd waarom er een 2de golf is of meer bij een lockdown.
hetgeen in jip en janneke taal in dat artikel staat komt nu ook uit in china en gaat ook in frankrijk, italie en spanje gebeuren.quote:
Ik vind de Efteling tegenwoordig juist meevallen vanwege het grote aantal attracties. Maar dat terzijde.quote:Op maandag 13 april 2020 17:04 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit in de Efteling geweest maar heb me laten vertellen dat in de zomer er wachtrijen staan van 2 uur. Ook allemaal mentaal doden zonder leven?
Zo ja, dan is die rij bij de Hornbach toch niets vreemds?
Maar de Efteling is toch al duizend gevoelsjaren dicht?quote:Op maandag 13 april 2020 17:41 schreef Grishenko_ het volgende:
Ik vind het terecht dat de Efteling gewoon open blijft, mits een karretje anderhalve meter kan garanderen.
Een karretje met een elfje erin dan hè? Anders heeft het nog geen zinquote:Op maandag 13 april 2020 17:41 schreef Grishenko_ het volgende:
Ik vind het terecht dat de Efteling gewoon open blijft, mits een karretje anderhalve meter kan garanderen.
Nee, gewoon interesse in hun aanpak.quote:Op maandag 13 april 2020 17:31 schreef Noek het volgende:
[..]
Ben jij in Zweden?
Benieuwd hoe het dan de komende week gaat. Nog geen nieuwe maatregelen toch?
Zat er wel in.twitter:Teletekst twitterde op maandag 13-04-2020 om 16:33:46Huisartsen gaan corona registreren https://t.co/L76cyvEvVG reageer retweet
Denk dat we daar wel van uit moeten gaan ja. Het is nog lang niet voorbij maar het wordt minder erg.quote:Op maandag 13 april 2020 17:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
hetgeen in jip en janneke taal in dat artikel staat komt nu ook uit in china en gaat ook in frankrijk, italie en spanje gebeuren.
Waarom gaan tuincentra en bouwmarkten niet zelfde doen als populaire musea deden?quote:Op maandag 13 april 2020 17:41 schreef Grishenko_ het volgende:
https://medium.com/data-f(...)-useful-c81202cc6ee9quote:Op maandag 13 april 2020 17:48 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Denk dat we daar wel van uit moeten gaan ja. Het is nog lang niet voorbij maar het wordt minder erg.
Waarom ga jij niet lekker klussen in je huis dan?quote:Op maandag 13 april 2020 17:45 schreef Noek het volgende:
[..]
Maar de Efteling is toch al duizend gevoelsjaren dicht?
De Hornbach daarentegen.. De nieuwe beleving naar het schijnt..
Yep. Had ik ook al voorbij zien komen. We leven in bijzondere tijden. Maar er werken heel veel mensen in laboratoria over heel de wereld aan zowel vaccins als remmers en daar vertrouw ik op.quote:Op maandag 13 april 2020 17:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
https://medium.com/data-f(...)-useful-c81202cc6ee9
deze is iets moeilijker en meer geschikt voor de gemiddelde persoon, maar zeker ook interessant en laat zien wat er nog gaat komen waarschijnlijk.
(lol)quote:Op maandag 13 april 2020 17:56 schreef _I het volgende:
@:BNODesk
·
New York Governor Cuomo on state's coronavirus outbreak: "I think you can say the worst is over"
Kost veel te veel tijd en geld. Is niet rendabel.quote:Op maandag 13 april 2020 17:49 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Waarom gaan tuincentra en bouwmarkten niet zelfde doen als populaire musea deden?
Online een timeslot boeken, en als je niks geboekt hebt kan je omdraaien en naar huis
Lief idee!quote:Op maandag 13 april 2020 18:21 schreef Doublepain het volgende:
Als het zo doorgaat kunnen we misschien de Engelsen helpen als het bij hun vol gaat raken
Stadswachten en politie hier houden ook echt geen 1,5 meter afstand, gezellig met 6 man op een kluitje een praatje maken.quote:Op maandag 13 april 2020 18:20 schreef Fer het volgende:
Hahahaha op Npo1 een verslag hoe politie samen met een drone van defensie de Biesbosch uitkamt op mensen die te dicht op elkaar op een bootje in de buitenlucht zitten.
Vervolgens zie je die poltieagent en sergeant samen in een kleine kantoortje zitten, 0,5m naast elkaar.
Ik wilde laatst om 14:00 bij de Action even snel iets halen. Je moet natuurlijk een karretje hebben en daar stond dus ook een rij voor want per karretje werden ze schoongemaakt.quote:Op maandag 13 april 2020 16:59 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, dan keer je toch om.
Dan ben je mentaal al echt dood. Dan kan Corona rustig je leven ontnemen want dat had je toch al niet.
Ik voel je.quote:Op maandag 13 april 2020 18:30 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik wilde laatst om 14:00 bij de Action even snel iets halen. Je moet natuurlijk een karretje hebben en daar stond dus ook een rij voor want per karretje werden ze schoongemaakt.
Toedeledokie.
Ja, of de Russen.quote:Op maandag 13 april 2020 18:21 schreef Doublepain het volgende:
Als het zo doorgaat kunnen we misschien de Engelsen helpen als het bij hun vol gaat raken
PUTINNEDquote:Op maandag 13 april 2020 18:33 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ze kunnen uiteraard een passagiersvliegtuig sturen, hier schieten we ze niet neer
In WO II waren er minder beperkingen voor de meeste mensen. Zeker Europees gezien. Nu hebben sommige landen een permanente spertijd als je niet kan aantonen dat je naar buiten moet.quote:Op maandag 13 april 2020 17:20 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Mee eens. Behalve dat we momenteel ingeperkt leven en niet 'zeer' ingeperkt.
Maar goed, dat is ieders persoonlijke beleving.
Het gaat her en der wel erg ver. Te ver in mijn ogen.quote:Op maandag 13 april 2020 18:37 schreef Ericr het volgende:
[..]
In WO II waren er minder beperkingen voor de meeste mensen. Zeker Europees gezien. Nu hebben sommige landen een permanente spertijd als je niet kan aantonen dat je naar buiten moet.
Daar hebben we dus allemaal mee te maken. Of we nu snel even een dingetje gaan halen of normaal de boodschappen doen. Wat moeten ze dan doen? Mensen gewoon allemaal tegelijk naar binnen laten?quote:Op maandag 13 april 2020 18:30 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik wilde laatst om 14:00 bij de Action even snel iets halen. Je moet natuurlijk een karretje hebben en daar stond dus ook een rij voor want per karretje werden ze schoongemaakt.
Toedeledokie.
We kunnen de winkeliers ook niks kwalijk nemen. De maatschappij wel, accepteren dat velen dit virus zullen moeten doormaken.quote:Op maandag 13 april 2020 18:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daar hebben we dus allemaal mee te maken. Of we nu snel even een dingetje gaan halen of normaal de boodschappen doen. Wat moeten ze dan doen? Mensen gewoon allemaal tegelijk naar binnen laten?
Ja. zo staan de zaken er momenteel helaas voor.quote:Op maandag 13 april 2020 18:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
We kunnen de winkeliers ook niks kwalijk nemen. De maatschappij wel, accepteren dat velen dit virus zullen moeten doormaken.
Waar zou dit topic toch zijn zonder de dagelijkse WOII-vergelijkingenquote:Op maandag 13 april 2020 18:37 schreef Ericr het volgende:
[..]
In WO II waren er minder beperkingen voor de meeste mensen. Zeker Europees gezien. Nu hebben sommige landen een permanente spertijd als je niet kan aantonen dat je naar buiten moet.
Het is geen kritiek want ik weet en begrijp ook dat het nodig is. Ik heb er gewoon geen zin in.quote:Op maandag 13 april 2020 18:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daar hebben we dus allemaal mee te maken. Of we nu snel even een dingetje gaan halen of normaal de boodschappen doen. Wat moeten ze dan doen? Mensen gewoon allemaal tegelijk naar binnen laten?
Als Mark het mag doen...quote:Op maandag 13 april 2020 18:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Waar zou dit topic toch zijn zonder de dagelijkse WOII-vergelijkingen
Begint een beetje sneu te worden ja.quote:Op maandag 13 april 2020 18:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Begrijpelijk. Het kost je nu veel tijd voor een klein dingetje. Helaas kan het nu niet anders. We raken er allemaal een beetje kribbig van lijkt mij.quote:Op maandag 13 april 2020 18:46 schreef vencodark het volgende:
[..]
Het is geen kritiek want ik weet en begrijp ook dat het nodig is. Ik heb er gewoon geen zin in.
Ik vraag mij wel af waarom het niet hygiënischer is als ik met alleen een tas (of niet eens) naar binnen zou mogen.
Nah, ikzelf niet. Maar daar zullen anderen vast weleens last van hebben.quote:Op maandag 13 april 2020 18:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Begrijpelijk. Het kost je nu veel tijd voor een klein dingetje. Helaas kan het nu niet anders. We raken er allemaal een beetje kribbig van lijkt mij.
https://archive.is/Sa1KLquote:Op maandag 13 april 2020 17:10 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Dat klinkt wel erg wetenschapperig. Kunt u dat nader verklaren?
Je krijgt die boete omdat je de fout ingaat, ongeacht je leeftijd dus ik heb er totaal geen medelijden mee.quote:Op maandag 13 april 2020 18:58 schreef danos het volgende:
Stoor me beetje aan die boetedrang op jongeren, natuurlijk zullen er vast herrie schoppen, maar ik zie veel oudjes op straat en in tuinen samenklitten. Maarja daar knijpt oom agent vast een oogje dicht of heeft hij de ballen niet.
Neemt niet weg dat ik onderhand ''snak'' naar normalisering.quote:Op maandag 13 april 2020 18:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja. zo staan de zaken er momenteel helaas voor.
Ik vind dit ook wat opvallend ja. Het lijkt nogal te focussen op (groepen) jongen, dat is iig het beeld in de media. Vind ik verkeerd.quote:Op maandag 13 april 2020 18:58 schreef danos het volgende:
Stoor me beetje aan die boetedrang op jongeren, natuurlijk zullen er vast herrie schoppen, maar ik zie veel oudjes op straat en in tuinen samenklitten. Maarja daar knijpt oom agent vast een oogje dicht of heeft hij de ballen niet.
Jij hebt zeker nog nooit bloembollen gegeten.quote:Op maandag 13 april 2020 18:46 schreef Caland het volgende:
[..]
quote:Op maandag 13 april 2020 19:06 schreef -river- het volgende:
Bollenkwekers halen velden leeg om dagjesmensen te weren.
NOORDWIJKERHOUT - Ondanks het nadrukkelijke verzoek van de gemeenten uit de Bollenstreek konden veel dagjesmensen het toch niet laten om af te reizen naar onder meer Lisse om de bloemenvelden te komen bekijken. En dus zagen enkele kwekers maandag geen andere mogelijkheid dan de bloemen te koppen.
„We gaan bij bepaalde soorten bloemen het groen weghalen. Hierdoor verdwijnen de kleurschakeringen in de bollenvelden, waardoor ze minder aantrekkelijk worden”, zo vertelt kweker Simon Pennings uit Noordwijkerhout aan Omroep West.
„Het is een paardenmiddel, maar het laatste wat je wil is dat er weer een mini-uitbraak van het coronavirus komt.” Een woordvoerder van de gemeenten Lisse en Hillegom laat weten dat veel andere kwekers het voorbeeld van Pennings volgen. „Normaal laten ze bollen zo lang mogelijk staan om iedereen ervan te laten genieten, maar de kwekers willen nu iets doen in de strijd tegen het coronavirus en tegen de bezoekers in de streek.”
Niet alle velden worden leeggehaald. Maandag was het een stuk rustiger dan zaterdag en zondag in de Bollenstreek, maar toch kwamen er nog mensen op de bloemen af om foto’s te maken.
https://www.telegraaf.nl/(...)agjesmensen-te-weren
Dat escaleerde snel.quote:Op maandag 13 april 2020 19:06 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Jij hebt zeker nog nooit bloembollen gegeten.
1800 boetes uitgedeeld dit paasweekend.quote:Op maandag 13 april 2020 18:58 schreef danos het volgende:
Volgens mij zijn winkelwagens in veel winkels verplicht omdat men daardoor als vanzelf meer afstand zou houden. Of dat wetenschappelijk onderbouwd is waag ik te betwijfelen, maar goed.quote:Op maandag 13 april 2020 18:46 schreef vencodark het volgende:
[..]
Het is geen kritiek want ik weet en begrijp ook dat het nodig is. Ik heb er gewoon geen zin in.
Ik vraag mij wel af waarom het niet hygiënischer is als ik met alleen een tas (of niet eens) naar binnen zou mogen.
Ik ook niet. Eigen schuld hoor.quote:Op maandag 13 april 2020 19:02 schreef -river- het volgende:
[..]
Je krijgt die boete omdat je de fout ingaat, ongeacht je leeftijd dus ik heb er totaal geen medelijden mee.
Lijkt mij niet.quote:Op maandag 13 april 2020 19:09 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die winkelwagens in veel winkels verplicht omdat men daardoor als vanzelf meer afstand zou houden. Of dat wetenschappelijk onderbouwd is waag ik te betwijfelen, maar goed.
Als die anderhalve-meter-samenleving straks een tweede natuur is geworden kunnen ze dit soort regels wel weer afschaffen, lijkt me.
Wij allemaal denk ik. Nog ff volhouden. En dan daarna de ramp voor de economie onder ogen zien.quote:Op maandag 13 april 2020 19:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat ik onderhand ''snak'' naar normalisering.
Waarom moet je dan op tweede paasdag massaal naar de bouwmarkt? Dat kon echt niet tot morgen wachten?quote:Op maandag 13 april 2020 17:55 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Waarom ga jij niet lekker klussen in je huis dan?
Kun je ook naar de Hornbach ipv afgeven op mensen die iets nuttigs proberen te doen met hun vrije tijd en door jou als 'mentaal dood' genoemd worden.
Dat de prijs voor een stokbrood wordt verdubbeld.quote:Op maandag 13 april 2020 19:11 schreef Fukushima het volgende:
Gaat Macron nou wat aankondigen straks om 20h00?
quote:
Bedoel meer dat krampachtige 1,5 meter gedoe. Alles zo onpersoonlijk.quote:Op maandag 13 april 2020 19:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wij allemaal denk ik. Nog ff volhouden. En dan daarna de ramp voor de economie onder ogen zien.
We komen er dus nooit meer vanaf?quote:Op maandag 13 april 2020 17:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er komen sowieso weer pieken. Is het nu dan wel volgend jaar. Tenzij er een bazenmedicijn komt dat alle gevallen kan voorkomen, maar die kans lijkt me ijdele hoop (zie griepvaccin). Het is bijna onmogelijk een 100% dekkend vaccin te maken voor luchtweginfecties (bron: Jaap).
De hoop is vooral dat de pieken lager zijn dan nu.
Nou ja, normaal gesproken ga ik ook niet met elke winkelbezoeker in gesprek, dus dat vind ik wel meevallen.quote:Op maandag 13 april 2020 19:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bedoel meer dat krampachtige 1,5 meter gedoe. Alles zo onpersoonlijk.
Ik heb toch liever die 1,5 meter afstand, dan de hele tijd met een mondkapje op buiten lopen.quote:Op maandag 13 april 2020 19:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou ja, normaal gesproken ga ik ook niet met elke winkelbezoeker in gesprek, dus dat vind ik wel meevallen.
Ik ook.quote:Op maandag 13 april 2020 19:15 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Ik heb toch liever die 1,5 meter afstand, dan de hele tijd met een mondkapje op buiten lopen.
Nee snap ik. Maar meer het ''over all'' plaatje, krampachtig om elkaar heenlopen, collega's niet zien, etc.quote:Op maandag 13 april 2020 19:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou ja, normaal gesproken ga ik ook niet met elke winkelbezoeker in gesprek, dus dat vind ik wel meevallen.
Dat is al herhaaldelijke malen door experts zo gezegd, ja.quote:
Ja, het heeft iets heel vreemds. Hoop echt dat het niet té lang meer gaat duren. We worden langzamerhand een soort robotjes. Niks geen spontaniteit meer.quote:Op maandag 13 april 2020 19:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee snap ik. Maar meer het ''over all'' plaatje, krampachtig om elkaar heenlopen, collega's niet zien, etc.
Dat betekent natuurlijk niet dat we eeuwig 1,5 meter afstand moeten houden. Maar voorlopig nog wel en misschien komen er wel meer van die periodes.quote:
Deze ellende gaat duren (voor sommigen) tot er een vaccin is, of immuun is.quote:Op maandag 13 april 2020 19:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, het heeft iets heel vreemds. Hoop echt dat het niet té lang meer gaat duren. We worden langzamerhand een soort robotjes.
Maar echt wel heel slecht geprogrammeerd hoor. Die kamikaze ontwijk acties bij de appie gaan niet heel vloeiend.quote:Op maandag 13 april 2020 19:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, het heeft iets heel vreemds. Hoop echt dat het niet té lang meer gaat duren. We worden langzamerhand een soort robotjes.
Voor de komende tijd, met een vaccin en immuniteit dooft het virus (op kleine haarden na) geheel uit.quote:Op maandag 13 april 2020 19:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is al herhaaldelijke malen door experts zo gezegd, ja.
de wereld gaat dus echt veranderen, bizarquote:Op maandag 13 april 2020 19:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is al herhaaldelijke malen door experts zo gezegd, ja.
Bespuug je ze dan?quote:Op maandag 13 april 2020 19:19 schreef -river- het volgende:
Op zich heb ik niet echt een probleem met die 1,5 meter omdat ik er een hekel aan heb als mensen in bv de supermarkt continu mijn personal space binnendringen.
De wereld heeft zich ook nooit echt aangepast aan influenza. Dus ik hoop dat we naar die status kunnen en het accepteren dat er soms mensen aan overlijden. Groepsimmuniteit en vaccinaties zullen die kans sterk verminderen, maar niet 100% wegnemen.quote:Op maandag 13 april 2020 19:20 schreef Dimachaerus het volgende:
de wereld gaat dus echt veranderen, bizar
En dan gaan we vanzelf meemaken hoe het virus huishoudt.quote:Op maandag 13 april 2020 19:25 schreef Discombobulate het volgende:
Het gaat net zo lang duren totdat het volk er klaar mee is. Je gaat die 1,5-meter samenleving maar voor een bepaalde tijd volhouden, ik gok zo drie maanden.
Ik denk dat het wel controleerbaar is als de aantallen sterk gedaald zijn. Dan wordt het net zoiets als influenze, maar wel met veel meer aandacht van de GGD.quote:Op maandag 13 april 2020 19:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De wereld heeft zich ook nooit echt aangepast aan influenza. Dus ik hoop dat we naar die status kunnen en het accepteren dat er soms mensen aan overlijden. Groepsimmuniteit en vaccinaties zullen die kans sterk verminderen, maar niet 100% wegnemen.
Ja, dat mag. Tenzij je met meer dan drie bent.quote:Op maandag 13 april 2020 19:28 schreef Daarnaast het volgende:
Mag je eigenlijk samen met iemand anders wandelen van een ander huishouden als je anderhalve meter afstand houdt?
SecondLove lid gespotquote:Op maandag 13 april 2020 19:28 schreef Daarnaast het volgende:
Mag je eigenlijk samen met iemand anders wandelen van een ander huishouden als je anderhalve meter afstand houdt?
Vergeet de eerste helft van 2020 maar gewoon. Tweede helft, wie weet. Maar de halve wereld ligt op apegapen, dus als je een vakantiebestemming zoekt, zou ik me sowieso goed vooraf oriënteren, om ter plekke een teleurstelling te voorkomen.quote:Op maandag 13 april 2020 19:29 schreef Dimachaerus het volgende:
Verwachten jullie dit jaar nog te kunnen vliegen?
Met een goede space-cake moet dat wel lukken.quote:Op maandag 13 april 2020 19:29 schreef Dimachaerus het volgende:
Met mondkapjes en een 4/6 stoelbezetting is het dit najaar wel weer mogelijk denk ik.quote:Op maandag 13 april 2020 19:29 schreef Dimachaerus het volgende:
Dat kan je wel vergetenquote:Op maandag 13 april 2020 19:29 schreef Dimachaerus het volgende:
Je ziet het alleen maar.quote:Op maandag 13 april 2020 19:28 schreef Daarnaast het volgende:
Goed excuus om niet aan alle kerstverplichtingen hoeven deel te nemen.quote:Op maandag 13 april 2020 19:19 schreef Arkai het volgende:
Morgan Stanley verwacht de rebound eind november. Dat betekent dus waarschijnlijk dat wij eind oktober al de eerste tekenen van de tweede uitbraak kunnen verwachten. Dat wordt dus weer thuiswerken gedurende de Kerstperiode.
[ afbeelding ]
In een woonwarenhuis deden ze het wel zag ik net op rtlnieuws, winkelen op afspraakquote:Op maandag 13 april 2020 18:05 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Kost veel te veel tijd en geld. Is niet rendabel.
twitter:hugodejonge twitterde op maandag 13-04-2020 om 19:20:37Van hotel naar zorgcentrum. In krap 3 dagen werd @Vandervalk Urmond omgebouwd tot het eerste @coronacentrum in Nederland. Voor patiënten die wel zorg nodig hebben maar niet (meer) in het ziekenhuis. In alle GGD-regio’s worden corona-centra ingericht. 👉https://t.co/lHAjz3JQ3V https://t.co/wKFdNGeM0h reageer retweet
Ja, zolang het virus rondwaart kunnen wij echt niet even lekker op vakantie.quote:
Volgens mij mag je in theorie met een groep van 100 gaan wandelen zolang je maar allemaal 1,5 meter afstand houdt.quote:Op maandag 13 april 2020 19:29 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ja, dat mag. Tenzij je met meer dan drie bent.
quote:Burgers
Groepen van drie of meer personen die zich in de publieke ruimte bevinden en minder dan 1,5 meter afstand houden, zijn strafbaar.
Er wordt gehandhaafd op afstand, niet op de grootte van de groep.quote:Artikel 2.2. Niet in acht nemen veilige afstand 1. Het is verboden [optioneel: in specifiek te omschrijven delen van het grondgebied van de veiligheidsregio] zich in een groep van drie of meer personen op te houden zonder tot de dichtstbijzijnde persoon in die groep en andere personen een afstand te houden van ten minste 1,5 meter.
Dit.quote:Op maandag 13 april 2020 19:39 schreef Lavenderr het volgende:
Vakantie kan me echt niks schelen. Zou het wel geweldig vinden als we snel weer op een normale manier met elkaar kunnen omgaan. Spontaan.
De grote vraag is waar het opeens vandaan komt vóór piek 2.quote:Op maandag 13 april 2020 19:19 schreef Arkai het volgende:
Morgan Stanley verwacht de rebound eind november. Dat betekent dus waarschijnlijk dat wij eind oktober al de eerste tekenen van de tweede uitbraak kunnen verwachten. Dat wordt dus weer thuiswerken gedurende de Kerstperiode.
[ afbeelding ]
We hebben het over vliegen. Niet over lekker op vakantie gaan. Er gaat vast wel weer gevlogen worden dit jaar.quote:Op maandag 13 april 2020 19:38 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ja, zolang het virus rondwaart kunnen wij echt niet even lekker op vakantie.
Gisteren een stuk gelezen (weet niet meer waar) dat Spanje dit jaar dicht zal blijven voor toeristen.
Als het land weer opengaat zullen ze met apps gaan werken.
Je kan dan alleen het land in als je kan aantonen dat je gezond bent en niets mankeert
Wat een aannames. Iedereen heeft andere prioriteiten. Gezondheid staat bij iedereen wel voorop, maar andere dingen zijn voor bepaalde mensen ook belangrijk, niks geks aan. Wij kijken ook uit naar de volgende keer dat we uit eten kunnen of op vakantie kunnen. Betekent niet dat die groep mensen dan meteen schijt heeft aan de regels.quote:Op maandag 13 april 2020 19:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit.
Verbaas over hoe sommigen alleen maar bezig zijn met luxe dingen als vakantie,kappers, feestjes etc. Dat zijn de mensen die waarschijnlijk ook pasen hebben gevierd in een groep buiten hun eigen huishouden. Ik vind het ook niet leuk dat die dingen niet meer kunnen, maar dat zal mij een worst zijn zo lang iedereen die ik ken gezond blijft.
quote:Op maandag 13 april 2020 19:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
De grote vraag is waar het opeens vandaan komt vóór piek 2.
Als dat uit het buitenland is dan komt het uit een gebied waar corona op dat moment actief is. Dan kun je die vluchten isoleren lijkt me.
https://www.theguardian.c(...)irus-seasonal-summerquote:Could there be a second wave of infections in the autumn?
Riley: A reintroduction of the epidemic is certainly possible; it’s beginning to happen in Hong Kong. Hong Kong successfully controlled the epidemic early on, and they started relaxing some of their restrictions. Now they’re beginning to see new cases reappear.
Rutherford: In 2009, we saw a second wave of the swine flu. It started in the spring in Mexico. Some schools in the United States got out early for the summer, and when [students] went back in the fall, it came back in a bump. That [outbreak] was blunted because a vaccine came out that fall. That’s not going to happen here. We’re going to have to temporize until a vaccine arrives.
Lipsitch: If we let up on social distancing before a large fraction of the population is immune, there could be a second peak of infections in the fall, when it’s most contagious, due to school being back in session and cooler temperatures. And that would be the worst possible outcome.
quote:Man rijdt honderden kilometers: ’Even weg van gezin’
LAUNCESTON - Een weggebruiker is zondag in Launceston, Groot-Brittannië, aan de kant gezet om hem te vragen wat hij ging doen. Men mag daar wegens corona namelijk alleen de straat op als het echt noodzakelijk is en dat wilden de agenten controleren. De man antwoordde dat hij meer dan 270 kilometer reed om ’even weg te zijn van vrouw en kinderen’.
De agenten hebben de man herinnerd aan de opgestelde coronaregels.
Agenten deelden het tafereel op Twitter en schreven: „Met je BMW even 270 kilometer rond gaan rijden om een break te hebben van je vrouw en kinderen geldt níet als essentiële reis. De wegen zijn aanzienlijk leger, maar er is nog steeds een aantal mensen die de regels niet begrijpen.”
https://www.telegraaf.nl/(...)s-even-weg-van-gezin
Ik zeg toch alleen maar bezig met die niet zo belangrijke dingen? Ken helaas ook mensen die in de 'ik wordt toch nooit ziek' kamp zitten en alleen maar zitten te janken over hoe overbodig de lockdown is.quote:Op maandag 13 april 2020 19:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat een aannames. Iedereen heeft andere prioriteiten. Gezondheid staat bij iedereen wel voorop, maar andere dingen zijn voor bepaalde mensen ook belangrijk, niks geks aan. Wij kijken ook uit naar de volgende keer dat we uit eten kunnen of op vakantie kunnen. Betekent niet dat die groep mensen dan meteen schijt heeft aan de regels.
Laat mensen dat even lekker zelf bepalen. Voor mij staat op vakantie kunnen echt absoluut op één. Ik geef dat weer weinig om veel andere dingen. En pasen heb ik wel alleen gevierd. Als alleenstaande zijn dan juist dingen als vakantie belangrijk om er tussenuit te kunnen.quote:Op maandag 13 april 2020 19:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit.
Verbaas over hoe sommigen alleen maar bezig zijn met luxe dingen als vakantie,kappers, feestjes etc. Dat zijn de mensen die waarschijnlijk ook pasen hebben gevierd in een groep buiten hun eigen huishouden. Ik vind het ook niet leuk dat die dingen niet meer kunnen, maar dat zal mij een worst zijn zo lang iedereen die ik ken gezond blijft.
Gaat sowieso wel gebeuren. Vakanties zelfs. Tweede deel van de zomer zie ik dat met aangepaste maatregelen weer opstarten. Naarmate de tijd vordert zal men zich vanzelf gaan realiseren dat het ook levensgevaarlijk is om de economie en maatschappij volledig te negeren, dat kost ook levens. Helemaal als de nummers wat blijven dalen, dan kom je vanzelf op een punt dat het middel erger is dan de kwaal.quote:Op maandag 13 april 2020 19:48 schreef Noek het volgende:
[..]
We hebben het over vliegen. Niet over lekker op vakantie gaan. Er gaat vast wel weer gevlogen worden dit jaar.
Die jongeren snappen er sowieso niets van, want op werk (in de supermarkt of burger-keuken) mogen ze wel met 3 man op 1,5 meter.quote:Op maandag 13 april 2020 18:58 schreef danos het volgende:
In het plaatje zie je kort voor de rebound dat de scholen weer open gaan en de wave 2 returns to work vallen ook in die periode. Hogere temperaturen in de zomer zorgen daarnaast voor een slechtere virusoverdracht. JP Morgan geeft in de eigen analyses ook nog eens aan dat het effect van social distancing relaxtion van invloed is op de rebound. Morgan Stanley geeft dat niet expliciet weer in dit schema. Kort gezegd is dit dus het effect van een sluimerende ziekte die voornamelijk onder de eigen gelederen aanwezig is.quote:Op maandag 13 april 2020 19:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
De grote vraag is waar het opeens vandaan komt vóór piek 2.
Als dat uit het buitenland is dan komt het uit een gebied waar corona op dat moment actief is. Dan kun je die vluchten isoleren lijkt me.
Natuurlijk is het allerbelangrijkste dat iedereen in je omgeving gezond blijft en iedereen weer normaal zien lijkt me geweldig.quote:Op maandag 13 april 2020 19:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit.
Mag jij vindenquote:Op maandag 13 april 2020 19:52 schreef polderturk het volgende:
Ik vind dat de regels gehandhaafd moeten worden totdat er een vaccin beschikbaar is, en een groot deel is ingeënt.
Wat jij vindt moet je naar de politie brengenquote:Op maandag 13 april 2020 19:52 schreef polderturk het volgende:
Ik vind dat de regels gehandhaafd moeten worden totdat er een vaccin beschikbaar is, en een groot deel is ingeënt.
Je zegt twee dingen. Dat de groep mensen die ook met luxe dingen bezig zijn meteen ook de mensen zijn die zich niet aan de regels houden (rondom Pasen in jouw voorbeeld) wat nogal een aanname is. Je impliceert daarnaast dat de groep die aan luxe dingen denkt zich niet realiseren dat gezondheid voorop staat. Je kan prima van iets balen, terwijl je je wel beseft dat gezondheid voorop staat.quote:Op maandag 13 april 2020 19:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zeg toch alleen maar bezig met die niet zo belangrijke dingen? Ken helaas ook mensen die in de 'ik wordt toch nooit ziek' kamp zitten en alleen maar zitten te janken over hoe overbodig de lockdown is.
Zolang er niet aan de vijf voorwaarden wordt voldaan gaat er helemaal niets gebeuren. Er volgen eerder striktere maatregelen als het weer de verkeerde kant op gaat.quote:Op maandag 13 april 2020 19:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gaat sowieso wel gebeuren. Vakanties zelfs. Tweede deel van de zomer zie ik dat met aangepaste maatregelen weer opstarten. Naarmate de tijd vordert zal men zich vanzelf gaan realiseren dat het ook levensgevaarlijk is om de economie en maatschappij volledig te negeren, dat kost ook levens. Helemaal als de nummers wat blijven dalen, dan kom je vanzelf op een punt dat het middel erger is dan de kwaal.
Eensquote:Op maandag 13 april 2020 19:52 schreef polderturk het volgende:
Diezelfde vraag is te stellen met - ongeoefend - laat staan, juiste mondkapjes of die werkelijk op die korte afstanden bescherming kunnen bieden met daaruit voortvloeiend contactrisico.quote:Op maandag 13 april 2020 16:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Punt is natuurlijk dat de 1,5 meter in het OV onmogelijk gehandhaafd kan worden als de vraag ook maar enigszins gaat toenemen. De vraag is nu ergens tussen de 5 en 10%. Al bij 25% kom je gigantisch in de problemen qua 1,5 meter.
Time will tell. De wereld gaat er wel wat op vinden de komende maanden, dit is voor niemand vol te houden. Er valt prima te leven met het virus als er in elke sector wat aangepaste maatregelen genomen worden. Plus dat er een acceptatie gevoel gaat komen imo. Dat we ons zo hevig kunnen verzetten, maar dat het virus toch wel op de achtergrond blijft spelen en dat het dan zonde is om alles en iedereen maar op te offeren. Niet dat de wereld dan niks meer doet natuurlijk (denk aan die aangepaste maatregelen), maar ik denk wel dat het economisch belang in de komende maanden weer steeds belangrijker word. Ieder zo zn kijk.quote:Op maandag 13 april 2020 19:55 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Zolang er niet aan de vijf voorwaarden wordt voldaan gaat er helemaal niets gebeuren. Er volgen eerder striktere maatregelen als het weer de verkeerde kant op gaat.
Men vermoed de Macron met deze 5e toespraak inzake Covid19, een extra 4 weken confinement (LockDown) afkondigt..... nog een paar minuten dan weten we het. De zenders zijn al een tijd bezig met soort van oploeven naar een gijpende speculatie.quote:Op maandag 13 april 2020 19:11 schreef Fukushima het volgende:
Gaat Macron nou wat aankondigen straks om 20h00?
quote:
Hier is eigenlijk toch weinig mis mee, het is niet zo dat je zo iemand kunt besmetten of zelf besmet kunt raken.quote:
quote:
Volgens mij zeg je dat in de laatste zin, anyway. Het doel is ook niet om besmetting te voorkomen of uit te sluiten, maar meer de reproductie beneden de 1 te houden of ´´even´´ op 1 te houden.quote:Op maandag 13 april 2020 19:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Diezelfde vraag is te stellen met - ongeoefend - laat staan, juiste mondkapjes of die werkelijk op die korte afstanden bescherming kunnen bieden met daaruit voortvloeiend contactrisico.
Het is dan het een voordeel afruilen tegen het andere.
Ik krijg het idee dat men met het virus een soort van spook aan het bejagen is. Wat ook te bedenken is, op het moment dat je mensen bij elkaar brengt (cq laat komen); zullen die op enig moment besmet raken.
Helemaal eens dat je in een bus, auto, trein, vliegtuig; de aanbevolen afstanden niet kunt realiseren. Idem denk ik bij mondkapjes en het daariuit voortvloeiende contact risico; ook te vermoeden dat je je ogen e.d. moet bedekken.
En dat allemaal om te voorkomen dat mensen besmet raken dat het merendeel kan uitzieken.
Tijd zal het leren en ik denk dat de benodigde maatregelen onvoldoende handhaafbaar zijn. Ms net lang genoeg om te voorkomen dat de ziekenhuizen worden overspoeld door de onvermijdbare ernstige gevallen.
Ben je ook bereid daar zelf financieel aan bij te dragen? Zeg zo'n ¤ 50.000,00 per maand ofzo.quote:Op maandag 13 april 2020 19:52 schreef polderturk het volgende:
Vijftigduizend euro? Op je muil, gauw!quote:Op maandag 13 april 2020 20:05 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Ben je ook bereid daar zelf financieel aan bij te dragen? Zeg zo'n ¤ 50.000,00 per maand ofzo.
Wat een onduidelijke grafiek.quote:Op maandag 13 april 2020 20:01 schreef Arkai het volgende:
Corona-doden in vergelijking met andere sterfgevallen in de VS.
[ afbeelding ]
Daar komt het dus op neer. Zorgen dat de snelheid van besmetting en daaruit voortvloeiende ziekenhuisgevallen, ons niet overrompeld.quote:Op maandag 13 april 2020 20:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volgens mij zeg je dat in de laatste zin, anyway. Het doel is ook niet om besmetting te voorkomen of uit te sluiten, maar meer de reproductie beneden de 1 te houden of ´´even´´ op 1 te houden.
Allemaal vuilniszakkenquote:Op maandag 13 april 2020 20:06 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Vijftigduizend euro? Op je muil, gauw!
scholen openquote:Op maandag 13 april 2020 20:10 schreef Vallon het volgende:
TF1: Toespraak Macron: inleiding met medeleven. Dankzij de moeite van de zorg heeft iedereen de noodzakelijk zorg ontvangen. In de tweede linie, zorgen de vitale beroepen voor continuïteit. In de derde linie, U het publiek die de maatregelen volgt.
De resultaten zijn er en wij mogen dankbaar zijn. We moeten moeilijke beslissingen nemen op grond van incomplete informatie. Het moment, is u te zeggen dat het nog onvoldoende is; we moeten ons mobiliseren op wat gaat komen en nodig is aan middelen zoals mondkapjes en beademingsapparaten.
Maar net als u zien we de vergeefse zaken, die soms mis gaan.
"Macron is erg expressief" We mogen trots zijn hoe we onze mensen terughalen.
Er zijn genoeg oplossingen gevonden voor de toekomst. M'n beste kameraden, ik richt mij tot u. Het hele Franse rijk, staat onder spanning.
There it is:
Daarom, is het nodig om de LockDown tot Maandag 11 mei voort te zetten.
De rest van de toespraak is afronden en hoop geven....
Stukje beeldvormingquote:Op maandag 13 april 2020 20:15 schreef kontkapje het volgende:
NOS verslaggever in Moskou staat verslag te doen met mondkapje voorNiemand in zijn nabije omgeving.
Cameraman + geluidsman.quote:Op maandag 13 april 2020 20:15 schreef kontkapje het volgende:
NOS verslaggever in Moskou staat verslag te doen met mondkapje voorNiemand in zijn nabije omgeving.
Die testen meer en "vangen" dus meer van hun besmettingen in de officiële getallen.quote:Op maandag 13 april 2020 20:19 schreef Daarnaast het volgende:
Denken jullie dat verhouding besmettingen/sterfte in Duitsland net zo betrouwbaar is als in andere landen?
Begrijp wel dat je met betere zorg meer doden kan voorkomen, maar het verschil met andere Europese landen is wel erg groot.
Veel meer testen dat maakt het verschil in de cijfers.quote:Op maandag 13 april 2020 20:19 schreef Daarnaast het volgende:
Denken jullie dat verhouding besmettingen/sterfte in Duitsland net zo betrouwbaar is als in andere landen?
Begrijp wel dat je met betere zorg meer doden kan voorkomen, maar het verschil met andere Europese landen is wel erg groot.
Duitsland test zich helemaal de tyfus. Dat heeft dan verschillende effecten. Zoals dat meer mensen bewust thuisblijven en andere niet besmetten.quote:Op maandag 13 april 2020 20:19 schreef Daarnaast het volgende:
Yep... met mogelijkheid daarna alles qua beloften volledig open te houden. Het wordt van moment tot moment bekeken.quote:
2 aanhoudingen maar, hopen dat er meer volgen.quote:Op maandag 13 april 2020 20:25 schreef Markesh het volgende:
Groep slaat Rotterdamse boa's het ziekenhuis in na corona-ruzie
In Rotterdam-Zuid zijn op Eerste Paasdag twaalf buitengewoon opsporingsambtenaren (boa's) belaagd, nadat twee van hen een groep hadden aangesproken omdat ze onderling niet genoeg afstand hielden. Vijf boa's raakten gewond, twee van hen moesten naar het ziekenhuis, vertelt woordvoerder Eric Lakenman van de Nederlandse BOA-bond aan regionale omroep Rijnmond.
"Rond half 6 zondagavond spraken twee boa's een groep van zes man aan op de coronaregels", zegt Lakenman. "Ze wilden niet meewerken, waarop mijn collega's bekeuringen uitdeelden. Op dat moment kwam er plotseling een groep van veertien man bij die de boa's aanviel." De toezichthouders werden geschopt en geslagen, maar wisten op de noodknop op hun portofoon te drukken. "Er kwamen tien boa's bij om hen te helpen, maar het ging heel snel. En ook zij kregen te maken met geweld."
Pas toen de politie erbij kwam, kregen ze de situatie onder controle. De 'schade' is fors. "Er is tegen het hoofd geschopt en geslagen, er is een vinger uit de kom, een gescheurde achillespees en een vermoedelijke hersenschudding." De politie laat weten dat er twee aanhoudingen zijn verricht.
NOS
Deden ze ook in 1939.quote:Op maandag 13 april 2020 20:24 schreef Breekfast het volgende:
Verklaart Macron het Corona-virus de totale oorlog?![]()
De Fransen houden wel van bombastische taal.
heb het al vaker gezegd, boetes helpen niet, Guardia Civil met gummiknuppel, zonder bonnenboekje.quote:Op maandag 13 april 2020 20:25 schreef Markesh het volgende:
In Rotterdam-Zuid zijn op Eerste Paasdag twaalf buitengewoon opsporingsambtenaren (boa's) belaagd, nadat twee van hen een groep hadden aangesproken omdat ze onderling niet genoeg afstand hielden. Vijf boa's raakten gewond, twee van hen moesten naar het ziekenhuis, vertelt woordvoerder Eric Lakenman van de Nederlandse BOA-bond aan regionale omroep Rijnmond.
"Rond half 6 zondagavond spraken twee boa's een groep van zes man aan op de coronaregels", zegt Lakenman. "Ze wilden niet meewerken, waarop mijn collega's bekeuringen uitdeelden. Op dat moment kwam er plotseling een groep van veertien man bij die de boa's aanviel." De toezichthouders werden geschopt en geslagen, maar wisten op de noodknop op hun portofoon te drukken. "Er kwamen tien boa's bij om hen te helpen, maar het ging heel snel. En ook zij kregen te maken met geweld."
Pas toen de politie erbij kwam, kregen ze de situatie onder controle. De 'schade' is fors. "Er is tegen het hoofd geschopt en geslagen, er is een vinger uit de kom, een gescheurde achillespees en een vermoedelijke hersenschudding." De politie laat weten dat er twee aanhoudingen zijn verricht.
NOS
Lopen wij inderdaad 2 weken achter? Nee toch.quote:Op maandag 13 april 2020 20:25 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep... met mogelijkheid daarna alles qua beloften volledig open te houden. Het wordt van moment tot moment bekeken.
Wordt speculeren of/hoe NL dit gaat opvolgen... even weten dat wij ca 2 weken naijlen op la France. Wienig zin om te speculeren maar het zou mij niet verbazen dat NL op 21 april besluit de huidige situatie minimaal ook tot 11 mei en ws 25mei zal laten voortduren.
Net als Frankrijk in de tussentijd werkend aan intensivering testen en net als Macron voorsorteert op zsm het verwerven van een Vaccin (hoe dan ?). Daarnaast inzetten op behandeling van symptomen met alles wat een kans biedt.
Blijft indrukwekkend hoe Macron zijn volk vol passie en intonatie toespreekt. Die man kan het wel.
gewoon allemaal aanhouden, zijn allemaal getuigenquote:Op maandag 13 april 2020 20:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
2 aanhoudingen maar, hopen dat er meer volgen.
Volgens mij ook niet, maar dat wordt elke keer heel makkelijk geroepen.quote:Op maandag 13 april 2020 20:30 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Lopen wij inderdaad 2 weken achter? Nee toch.
Plus in een groep.quote:Op maandag 13 april 2020 20:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
gewoon allemaal aanhouden, zijn allemaal getuigen
Als er geen vorderingswetten ed in het spel zijn verwacht ik dat zo'n farmaceut hetzelfde gaat doen als ze nu doen met testen en beademingsapparatuur. Iedereen een beetje en zij die het het het hardst nodig hebben of waar het bedrijf een speciale band mee heeft net ietsjes meer.quote:Op maandag 13 april 2020 20:45 schreef Zwansen het volgende:
Vraag;
Stel er komt een vaccin, hoe zal dan de volgorde worden bepaald van landen die als eerste geleverd krijgen?
Kans is natuurlijk groot dat een beursgenoteerd ‘big pharma’-bedrijf als eerste een vaccin op de markt brengt. Zal dan de hoogste bieder als eerste krijgen? Of zal een land als de VS het vaccin claimen als het een farmaceut is dat op Amerikaans grondgebied actief is?
Of zal de WHO hierin mee mogen besluiten en op basis van urgentie gaan kiezen?
Kan een hele bijzondere situatie en keuze worden toch?
Gewoon alle landen tegelijk op order basis. Hoeft niet zo moeilijk toch.quote:Op maandag 13 april 2020 20:45 schreef Zwansen het volgende:
Vraag;
Stel er komt een vaccin, hoe zal dan de volgorde worden bepaald van landen die als eerste geleverd krijgen?
Kans is natuurlijk groot dat een beursgenoteerd ‘big pharma’-bedrijf als eerste een vaccin op de markt brengt. Zal dan de hoogste bieder als eerste krijgen? Of zal een land als de VS het vaccin claimen als het een farmaceut is dat op Amerikaans grondgebied actief is?
Ja en accepteren dat sporadisch 1.5 meter niet haalbaar is.quote:Op maandag 13 april 2020 20:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
Daar komt het dus op neer. Zorgen dat de snelheid van besmetting en daaruit voortvloeiende ziekenhuisgevallen, ons niet overrompeld.
Hoe dat te balanceren.... zal goochelen worden.
Hoe bedoel je dat?quote:
Gewoon nu in een keer voor een lange periode verlening aankondigen ipv steeds korte periodes.quote:
Tjah. Ik verwacht wel verruiming na 28 april. Of een aankondiging dat wij halverwege mei dingen gaan verruimen op het gebied van opvang, horeca, etc. Onze situatie is ook minder nijpend dan Frankrijk.quote:Op maandag 13 april 2020 20:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gewoon nu in een keer voor een lange periode verlening aankondigen ipv steeds korte periodes.
Benieuwd hoe het er in de Franse banlieus aan toegaat de komende maanden.quote:Op maandag 13 april 2020 20:48 schreef HarrieKeen het volgende:
In Frankrijk gewoon tot midden jullie alle horeca, bios, sportscholen etc dicht.
Zou helemaal gestoord worden daar.
De meest simpele methode is de formule en het recept bekend maken. Vervolgens kan elk land het zelf maken. Zelf sta ik sws ergens heel ver achteraan, als ik er al sta, om het in ontvangst te nemen.quote:Op maandag 13 april 2020 20:45 schreef Zwansen het volgende:
Vraag;
En waarom zouden ze er na een langere lockdown van af zijn?quote:Op maandag 13 april 2020 20:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gewoon nu in een keer voor een lange periode verlening aankondigen ipv steeds korte periodes.
Eens. Dat vaccin moet ook geen verplichting worden, en vooral aan ouderen aangeboden worden.quote:Op maandag 13 april 2020 20:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
De meest simpele methode is de formule en het recept bekend maken. Vervolgens kan elk land het zelf maken. Zelf sta ik sws ergens heel ver achteraan, als ik er al sta, om het in ontvangst te nemen.
Wat hier gebeurd is doorgeslagen waanzin met ongefundeerde kansen van een stel idioten die vooral hopen. Je kunt net zo goed zeggen dat er binnen een jaar een vaccin is voor HIV of Ebola. Niet dat je het dan hebt maar het bekt wel lekker.
Een vaccin ontwikkelen neemt doorgaans inclusief alle termijn/testen 5 tot 15 jaar. Niet eens zozeer om het te ontdekken of te maken maar om de bijwerkingen zeker te stellen. Stappen overslaan die voorheen noodzakelijk waren om te nemen, is spelen met risico's.
Met je ademhaling en cellen(gedrag) rommelen is geen sinecure. En dan nog is het afwachten waarvoor er precies dan er welk vaccin wordt gemaakt.... is dat voor deze specifieke (welk dan ?) virus variant of (ook) haar mutaties.
Daarbij, een vaccin is alleen preventief gegeven zinvol voordat je "last" krijgt en dan is het maar te hopen dat het zg vaccin zelf gegeven of later niet slechter uitpakt wordt dan de kwaal zelfs.
Maar goed ik denk dat we nog vele topics gaan vullen over uit verband getrokken percepties en perspectieven.
Die gaan echt wel rustig blijven want het alternatief is het grootste deel van de doden.quote:Op maandag 13 april 2020 20:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Benieuwd hoe het er in de Franse banlieus aan toegaat de komende maanden.
Niet..... je kan wel wat afkondigen wat romantisch werkt op het platteland maar niet in opgehokte flatjes waar sws, overleven een kunst is. Voordeel is wel dat in de BL's vooral overlevers wonen die doorgaans weinig last zullen hebben van het virus. Zelfs nu is het al een puinhoop en geldt daar een andere wet. Goed kans dat het eenvoudigweg wordt genegeerd, komt het ook niet in het grote nieuws en krijg je ook geen vragen.quote:Op maandag 13 april 2020 20:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Benieuwd hoe het er in de Franse banlieus aan toegaat de komende maanden.
Ik denk het niet, de grootste aantallen doden vallen in verpleeghuizen. Dat is wel weer het mooi van Frankrijk dat je wat sneller als oudere, daar en in het ziekenhuis terecht kan.quote:Op maandag 13 april 2020 21:03 schreef HiZ het volgende:
[..]
Die gaan echt wel rustig blijven want het alternatief is het grootste deel van de doden.
Op zich een goed punt, maar de vergelijking met bijvoorbeeld HIV gaat wellicht niet op. Een vaccin tegen HIV is minder nodig omdat we hele goede virusremmers hebben. Wordt er überhaupt nog serieus onderzoek verricht naar HIV-vaccins?quote:Op maandag 13 april 2020 20:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
De meest simpele methode is de formule en het recept bekend maken. Vervolgens kan elk land het zelf maken. Zelf sta ik sws ergens heel ver achteraan, als ik er al sta, om het in ontvangst te nemen.
Wat hier gebeurd is doorgeslagen waanzin met ongefundeerde kansen van een stel idioten die vooral hopen. Je kunt net zo goed zeggen dat er binnen een jaar een vaccin is voor HIV of Ebola. Niet dat je het dan hebt maar het bekt wel lekker.
Een vaccin ontwikkelen neemt doorgaans inclusief alle termijn/testen 5 tot 15 jaar. Niet eens zozeer om het te ontdekken of te maken maar om de bijwerkingen zeker te stellen. Stappen overslaan die voorheen noodzakelijk waren om te nemen, is spelen met risico's.
Met je ademhaling en cellen(gedrag) rommelen is geen sinecure. En dan nog is het afwachten waarvoor er precies dan er welk vaccin wordt gemaakt.... is dat voor deze specifieke (welk dan ?) virus variant of (ook) haar mutaties.
Daarbij, een vaccin is alleen preventief gegeven zinvol voordat je "last" krijgt en dan is het maar te hopen dat het zg vaccin zelf gegeven of later niet slechter uitpakt wordt dan de kwaal zelfs.
Maar goed ik denk dat we nog vele topics gaan vullen over uit verband getrokken percepties en perspectieven.
Aardig wat ja.quote:Op maandag 13 april 2020 21:14 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wordt er überhaupt nog serieus onderzoek verricht naar HIV-vaccins?
Schandalig schandalig is dat, dit is echt geen respect voor de boa's!quote:Op maandag 13 april 2020 20:25 schreef Markesh het volgende:
NOS
Allemachtig wat mankeer jij?quote:Op maandag 13 april 2020 17:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Makkelijk oordelen hè met andermans portemonnee, en het moet gewoon kunnen, een zaak open houden. Dus reageer je liever af op slechte handhaving en je downies van landgenoten.
2 aanhoudingen ook.quote:Op maandag 13 april 2020 21:19 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Schandalig schandalig is dat, dit is echt geen respect voor de boa's!
Waarom gaan die 10 helpers daar dan ook heen. Bel gewoon de politie als het gewelddadig wordt. Ga niet de held uithangen, is je taak niet.quote:Op maandag 13 april 2020 20:25 schreef Markesh het volgende:
NOS
Flinke bedragen voor research nog wel ja.quote:Op maandag 13 april 2020 21:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Aardig wat ja.
https://www.kff.org/hivai(...)ds-trends-over-time/
Zeker, dus de daders verdienen echt een zware straf.... echt vind ik niet normaal wat ze ook in deze tijd doen.. dus de regels goed opvolgen!quote:
Uitstekend. Action gedraagt zich niet echt deze crisis.quote:Op maandag 13 april 2020 21:26 schreef Ven1972 het volgende:
Burgemeester Ahmed Marcouch van Arnhem heeft vandaag de Action in Arnhem-Zuid gesloten. De winkel had onder andere geen maatregelen genomen om personeel en klanten te beschermen tegen het coronavirus. De winkel mag pas weer open als dat geregeld is. Marcouch heeft de omroep laten weten dat de winkel al eerder een waarschuwing had ontvangen. Ook hadden handhavers voorlichting gegeven.
Bron: AD.nl
Zwemmend en dansend ten onderquote:Op maandag 13 april 2020 21:22 schreef Elan het volgende:
Grappig, er is dus kennelijk een cruiseschip op zee wat al anderhalve maand niet aangemeerd is geweest en waar de mensen alle regels zoals overal in de wereld ongeveer gelden niet hoeven na te leven.
Gewoon lekker met honderden mensen hutje mutje zwemmen dansen en samen plezier maken.
Denk ik het ook, Action denkt alleen maar centjes en zo veel mogelijk klanten tegelijk in hun winkel te laten komen.quote:Op maandag 13 april 2020 21:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Uitstekend. Action gedraagt zich niet echt deze crisis.
Eerder al eenzijdig bepaald facturen later te zullen betalen. Boeven.quote:Op maandag 13 april 2020 21:28 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Denk ik het ook, Action denkt alleen maar centjes en zo veel mogelijk klanten tegelijk in hun winkel te laten komen.
Mooi toch, weet je wat de plannen van dat schip zijn?quote:Op maandag 13 april 2020 21:28 schreef Elan het volgende:
[..]
.
Nou nee want er is dus gewoon geen Corona aan boord.
quote:Op maandag 13 april 2020 21:28 schreef Elan het volgende:
[..]
.
Wel desperados?quote:Op maandag 13 april 2020 21:28 schreef Elan het volgende:
[..]
.
Welk schip is het?quote:Op maandag 13 april 2020 21:31 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Mooi toch, weet je wat de plannen van dat schip zijn?
Als ik dat wist, dan had ik dit niet hoeven vragen.quote:
Mijn vraag was aan @Elan.quote:Op maandag 13 april 2020 21:34 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Als ik dat wist, dan had ik dit niet hoeven vragen.
https://www.gelderlander.(...)n-marcouch~a73331e3/quote:Op maandag 13 april 2020 21:26 schreef Ven1972 het volgende:
Burgemeester Ahmed Marcouch van Arnhem heeft vandaag de Action in Arnhem-Zuid gesloten. De winkel had onder andere geen maatregelen genomen om personeel en klanten te beschermen tegen het coronavirus. De winkel mag pas weer open als dat geregeld is. Marcouch heeft de omroep laten weten dat de winkel al eerder een waarschuwing had ontvangen. Ook hadden handhavers voorlichting gegeven.
Prima idee, alleen zou ik de vleermuis deze keer maar achterlaten.quote:Op maandag 13 april 2020 21:41 schreef Caland het volgende:
Als dat bootje nou lang genoeg blijft dobberen kan het als ark van Noach fungeren
quote:Op maandag 13 april 2020 21:46 schreef Ven1972 het volgende:
De politie heeft vanavond 17 feestvierders bekeurd omdat ze op een dak van een woning aan het barbecueën waren. Dat gebeurde aan de Mijnsherenlaan in Rotterdam Charlois. De politie moest nog even op zoek naar een aantal BBQ'ers want sommigen hadden zich verstopt maar uiteindelijk kreeg iedereen een bekeuring van 390 euro, zo meldt de politie.
100% begrip voor deze razzia'squote:Op maandag 13 april 2020 21:46 schreef Ven1972 het volgende:
De politie heeft vanavond 17 feestvierders bekeurd omdat ze op een dak van een woning aan het barbecueën waren. Dat gebeurde aan de Mijnsherenlaan in Rotterdam Charlois. De politie moest nog even op zoek naar een aantal BBQ'ers want sommigen hadden zich verstopt maar uiteindelijk kreeg iedereen een bekeuring van 390 euro, zo meldt de politie.
Ook wel behoorlijk fris voor een bbq (op het dak)quote:Op maandag 13 april 2020 21:46 schreef Ven1972 het volgende:
Ze hadden beter niet kunnen doen.... is echt dom! Dan ziet de politie overal, ze rijden overal!quote:Op maandag 13 april 2020 21:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Ook wel behoorlijk fris voor een bbq (op het dak)
Private Equity bloedzuigers. 3i.comquote:Op maandag 13 april 2020 21:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat een zootje allemaal. Ook dat #FireFauci trending is.quote:
Mwah, vorig weekend ook een BBQ gehouden met 5 man uiteindelijk. Niets aan het handjequote:Op maandag 13 april 2020 21:54 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ze hadden beter niet kunnen doen.... is echt dom! Dan ziet de politie overal, ze rijden overal!
Dan heb je ook geluk zeker, en ook had ik vanavond een gezellig feestje met mijn familie, dis 5 personen thuis... Dus geluk gehad.quote:Op maandag 13 april 2020 21:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah, vorig weekend ook een BBQ gehouden met 5 man uiteindelijk. Niets aan het handje
Weinig geluk aan. Alsof de politie achter de voordeur controleertquote:Op maandag 13 april 2020 21:59 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dan heb je ook geluk zeker, en ik ook had vanavond een gezellig feestje gehad met mijn familie, dis 5 personen thuis... Dus geluk gehad.
Europa doet een bestelling en distribueert naar de lidstaten, Engeland doet een losse bestelling, en de staten in Amerika bieden tegen elkaar, en tegen hun federale overheid op.quote:Op maandag 13 april 2020 20:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als er geen vorderingswetten ed in het spel zijn verwacht ik dat zo'n farmaceut hetzelfde gaat doen als ze nu doen met testen en beademingsapparatuur. Iedereen een beetje en zij die het het het hardst nodig hebben of waar het bedrijf een speciale band mee heeft net ietsjes meer.
NB: ik maakte de HIV/Ebola vergelijking om aan te geven dat die er al een flinke tijd zijn, flink huishouden en er ook geen vaccin voor is. Virusremmers zijn mosterd na de maaltijd en sws geen oplossing (om die de rest van je leven te moeten slikken). Wel leuk voor de farmaceuten.quote:Op maandag 13 april 2020 21:14 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Op zich een goed punt, maar de vergelijking met bijvoorbeeld HIV gaat wellicht niet op. Een vaccin tegen HIV is minder nodig omdat we hele goede virusremmers hebben. Wordt er überhaupt nog serieus onderzoek verricht naar HIV-vaccins?
Daarbij is Corona wellicht makkelijker omdat we al eerdere Corona-virussen hebben gezien en onderzocht?
Lekkere bende wordt het zo met al die organisaties die vermoedelijke gevallen gaan vermelden. Laten we het gewoon houden bij hoe het nu is. Officiële geteste gevallen en de oversterfte cijfers.quote:Op maandag 13 april 2020 18:35 schreef Nia het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)-nu-het-zwaarst.html
Het aantal ouderen dat in verpleeghuizen overlijdt aan corona, ligt waarschijnlijk hoger dan valt af te lezen uit RIVM-cijfers. Dit blijkt uit een eigen telling op basis van elektronische patiëntendossiers van de Vereniging van Specialisten Ouderengeneeskunde (Verenso).
Bewoners van verpleeghuizen worden vaak niet getest op corona, waardoor ze na een overlijden ook niet meetellen als coronadode. Het RIVM registreert alleen als er een test heeft plaatsgevonden. Om het werkelijke aantal slachtoffers in verpleeghuizen in kaart te brengen, gaat Verenso om de dag cijfers publiceren.
https://www.verenso.nl/th(...)registreren-van-data
En de klanten willen die winkels dan ook... omdat die de betaalbare meuk hebben.... veronderstel ik.quote:Op maandag 13 april 2020 21:28 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Denk ik het ook, Action denkt alleen maar centjes en zo veel mogelijk klanten tegelijk in hun winkel te laten komen.
Nou, 's kijken of men dat over 3 maanden nog roepen met deze wat NSB-achtige aanpak.quote:
Dat geldt niet voor iedere Action. Ik weet dat er hier in Vlaardingen wel degelijk goed mee om wordt gegaan. Daar zag ik in ieder geval een flinke rij buiten staan met mensen die allemaal afstand van elkaar hielden.quote:Op maandag 13 april 2020 21:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik las ergens dat huisartsen nu ook 'vermoedelijke gevallen' gaan melden. Dus ook niet-officieel getest. Om de wateren nog wat verder te vertroebelen.quote:Op maandag 13 april 2020 22:10 schreef franske19 het volgende:
[..]
Lekkere bende wordt het zo met al die organisaties die vermoedelijke gevallen gaan vermelden. Laten we het gewoon houden bij hoe het nu is. Officiële geteste gevallen en de oversterfte cijfers.
Terechtquote:Op maandag 13 april 2020 22:24 schreef heywoodu het volgende:
In de VS gaat een vrij kleine golftour gewoon door, want Arizona heeft golfbanen bestempeld als 'essential businesses'.
https://rotogrinders.com/(...)-1-breakdown-3337163
Dat moet ook gewoon prima kunnen, want je staat ver genoeg bij een ieder vandaan. Zelfs als je 10 meter afstand wil kan dat nog.quote:Op maandag 13 april 2020 22:24 schreef heywoodu het volgende:
In de VS gaat een vrij kleine golftour gewoon door, want Arizona heeft golfbanen bestempeld als 'essential businesses'.
https://rotogrinders.com/(...)-1-breakdown-3337163
Groepsimmuniteit kweken met 1000 gevallen per dag op 17,4 miljoen mensen.. dan kun je wachten tot je een ons weegt.quote:Op maandag 13 april 2020 22:33 schreef Discombobulate het volgende:
Niet zulke positieve berichten mbt groepsimmuniteit dus... Ik ben bang dat mensen er binnen afzienbare tijd er wel klaar mee zijn. Ik denk dat die tweede golf een best wel reëel scenario is.
En dan is er ook nog een tien keer zo'n harde klap van de economische crisis die gaat komen. Ik had echt gehoopt dat we al relatief ver waren in de groepsimmuniteit.quote:Op maandag 13 april 2020 22:28 schreef _I het volgende:
Net bij Jinek: Vaccin duurt minimaal 18 maanden
Nu bij OP1: Ab - Vaccin duurt minimaal 12-18 maanden; eerste berichten over de groepsimmuniteit laten niet zien dat we daar al ver in gevorderd zijn, ook minimaal 12 maanden.
Dan nog maken, distribueren jadada
Lange adem.
Een groot percentage van de mensen heeft geen symptomen. Ook in Italië waren er al ver voordat de uitbraak begon berichten van artsen over een vreemde longontsteking.quote:Op maandag 13 april 2020 22:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Groepsimmuniteit kweken met 1000 gevallen per dag op 17,4 miljoen mensen.. dan kun je wachten tot je een ons weegt.
Joah, die 1,5 meter economie geeft mij ook geen warme gevoelens.quote:Op maandag 13 april 2020 22:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
En dan is er ook nog een tien keer zo'n harde klap van de economische crisis die gaat komen. Ik had echt gehoopt dat we al relatief ver waren in de groepsimmuniteit.
Ah op die fiets.quote:Op maandag 13 april 2020 22:39 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Een groot percentage van de mensen heeft geen symptomen. Ook in Italië waren er al ver voordat de uitbraak begon berichten van artsen over een vreemde longontsteking.
Er is trouwens wel een dorpje in Italië met 70% groepsimmuniteit waar niemand meer ziek wordt.
Maar het eten raakt ook een keer opquote:Op maandag 13 april 2020 21:28 schreef Elan het volgende:
[..]
.
Laat dat dan in ieder geval voor de horeca geldenquote:Op maandag 13 april 2020 22:43 schreef matthijst het volgende:
[..]
Mooi, dus alle vetkleppen binnen blijven?
Wat is er precies gezegd dan?quote:Op maandag 13 april 2020 22:33 schreef Discombobulate het volgende:
Niet zulke positieve berichten mbt groepsimmuniteit dus... Ik ben bang dat mensen er binnen afzienbare tijd er wel klaar mee zijn. Ik denk dat die tweede golf een best wel reëel scenario is.
Maar het eten raakt ook een keer opquote:Op maandag 13 april 2020 21:28 schreef Elan het volgende:
[..]
.
Vleermuizen zijn enorm nuttige beestjes.quote:Op maandag 13 april 2020 21:44 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Prima idee, alleen zou ik de vleermuis deze keer maar achterlaten.
Macrons wraak voor de sociale onrusten van de afgelopen jaren.quote:Op maandag 13 april 2020 20:48 schreef HarrieKeen het volgende:
In Frankrijk gewoon tot midden juli alle horeca, bios, sportscholen etc dicht.
Zou helemaal gestoord worden daar.
Of "Nederland in Beweging". Drone achter je aan tot je een BMI hebt van 20-22,5quote:Op maandag 13 april 2020 22:43 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dit.quote:Op maandag 13 april 2020 22:39 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Een groot percentage van de mensen heeft geen symptomen. Ook in Italië waren er al ver voordat de uitbraak begon berichten van artsen over een vreemde longontsteking.
Er is trouwens wel een dorpje in Italië met 70% groepsimmuniteit waar niemand meer ziek wordt.
Paar weken geleden liepen die gele hesjes nog te rellen in Parijs. Terwijl er duidelijk gezegd werd dat mensen thuis moesten blijven. Maar daar hadden die onruststokers geen boodschap aan.quote:Op maandag 13 april 2020 22:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Macrons wraak voor de sociale onrusten van de afgelopen jaren.
Antilichamen tegen corona aantonen met een ELISA test en dan gewoon zorgen dat de steekproef representatief is voor de gehele populatie (steekproef moet aan een aantal voorwaarden voldoen). Zoiets als Sanquin deed dus, van een willekeurig aantal donoren per leeftijdscategorie antilichamen tegen corona aantonen.quote:Op maandag 13 april 2020 22:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoe berekenen ze die immuniteit dan als ze niet weten hoeveel mensen het al hebben gehad? Zullen wel modellen voor zijn zeker.
Iemand in de topic zei dat Ab Osterhaus bij Op1 zei dat we nog niet zo ver zijn met de groepsimmuniteit.quote:
Dat uit de eerste resultaten bleek dat we nog niet zo ver waren met de groepsimmuniteit. Meer niet.quote:
Dat haalde hij vooral uit de eerste resultaten die nu voorzichtig doorkomen uit landen als Italië en Chinaquote:Op maandag 13 april 2020 22:51 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Iemand in de topic zei dat Ab Osterhaus bij Op1 zei dat we nog niet zo ver zijn met de groepsimmuniteit.
Ja nu gaan ze natuurlijk wel braaf binnen zitten.quote:Op maandag 13 april 2020 22:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Paar weken geleden liepen die gele hesjes nog te rellen in Parijs. Terwijl er duidelijk gezegd werd dat mensen thuis moesten blijven. Maar daar hadden die onruststokers geen boodschap aan.
Plukken ze nu de vruchten van.
Italië zat toen al in de lockdown.
Gezellig bij oma op bezoek erna enzo.quote:Op maandag 13 april 2020 22:58 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ja nu gaan ze natuurlijk wel braaf binnen zitten.
Ja, dit.quote:Op maandag 13 april 2020 22:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat haalde hij vooral uit de eerste resultaten die nu voorzichtig doorkomen uit landen als Italië en China
RTV drentte blogquote:Drive-thru-verjaardag
Erwin Boontjes uit Gasselte mocht vandaag 40 kaarsjes uitblazen en het was een verjaardag om niet snel te vergeten. Vrienden en familie hadden een drive-thru-verjaardag georganiseerd. Auto's passeerden een voor een en de inzittenden konden hem een 'handje' schudden.
Dan worden ze alleen maar dikker.quote:Op maandag 13 april 2020 22:43 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ja. Staat nog steeds in de top 3 van who prio's.quote:Op maandag 13 april 2020 21:14 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Op zich een goed punt, maar de vergelijking met bijvoorbeeld HIV gaat wellicht niet op. Een vaccin tegen HIV is minder nodig omdat we hele goede virusremmers hebben. Wordt er überhaupt nog serieus onderzoek verricht naar HIV-vaccins?
Daarbij is Corona wellicht makkelijker omdat we al eerdere Corona-virussen hebben gezien en onderzocht?
Wat mankeer jijquote:
twitter:Malcolmite twitterde op maandag 13-04-2020 om 11:10:17French president Macron salutes young doctors and asks them where they are from, turns out they’re from Morocco, Algeria, Tunisia and Lebanon. I bet the racists didn’t see that coming https://t.co/J69qk9bYfV reageer retweet
dat is van die foto?quote:Op maandag 13 april 2020 21:46 schreef Ven1972 het volgende:
En de who zegt vandaag dat er waarschijnlijk in september een vaccin is.quote:Op maandag 13 april 2020 22:28 schreef _I het volgende:
Net bij Jinek: Vaccin duurt minimaal 18 maanden
Nu bij OP1: Ab - Vaccin duurt minimaal 12-18 maanden; eerste berichten over de groepsimmuniteit laten niet zien dat we daar al ver in gevorderd zijn, ook minimaal 12 maanden.
Dan nog maken, distribueren jadada
Lange adem.
Dit snap ik niet. Vanwaar die enorme verschillen in hoe snel dat vaccin er kan zijn? Ik lees echt vanalles maar word er niet wijzer opquote:Op maandag 13 april 2020 23:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En de who zegt vandaag dat er waarschijnlijk in september een vaccin is.
Hmm, waar heb ik meer vertrouwen in. Sensatie media en een zelfverklaarde god van de virussen die een land miljoenen vaccin aansmeert, of een wereldautoriteit op medische kennis...
Moeilijke keuze.
Daar heb ik gewoondquote:Op maandag 13 april 2020 21:46 schreef Ven1972 het volgende:
en langzamerhand wordt iedereen corona me en verslapt de concentratie en aandacht, waarom nog OP1 & nieuwsuur kijken? altijd hetzelfde onheilquote:Op dinsdag 14 april 2020 00:00 schreef freaky40 het volgende:
Iedereen roept maar wat, maar geen van alle kan in de toekomst kijken. Alle talkshows varen er wel bij vandaag de dag, doemscenario's en pessimisme. Voor de pessimisten is dit een top tijd nu...
Daarom kijk ik haast geen talkshows, heb me met moeite door Jinek heen gewurmd vanavond...Dit schiet niet op zo...quote:Op dinsdag 14 april 2020 00:04 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en langzamerhand wordt iedereen corona me en verslapt de concentratie en aandacht, waarom nog OP1 & nieuwsuur kijken? altijd hetzelfde onheil
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |