abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192603046
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 20:45 schreef Zwansen het volgende:
Vraag;

Stel er komt een vaccin, hoe zal dan de volgorde worden bepaald van landen die als eerste geleverd krijgen?

Kans is natuurlijk groot dat een beursgenoteerd ‘big pharma’-bedrijf als eerste een vaccin op de markt brengt. Zal dan de hoogste bieder als eerste krijgen? Of zal een land als de VS het vaccin claimen als het een farmaceut is dat op Amerikaans grondgebied actief is?

Of zal de WHO hierin mee mogen besluiten en op basis van urgentie gaan kiezen?

Kan een hele bijzondere situatie en keuze worden toch? :7
Als er geen vorderingswetten ed in het spel zijn verwacht ik dat zo'n farmaceut hetzelfde gaat doen als ze nu doen met testen en beademingsapparatuur. Iedereen een beetje en zij die het het het hardst nodig hebben of waar het bedrijf een speciale band mee heeft net ietsjes meer.
zie email 27 oktober
  maandag 13 april 2020 @ 20:47:16 #202
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_192603062
quote:
Vraag;

Stel er komt een vaccin, hoe zal dan de volgorde worden bepaald van landen die als eerste geleverd krijgen?

Kans is natuurlijk groot dat een beursgenoteerd ‘big pharma’-bedrijf als eerste een vaccin op de markt brengt. Zal dan de hoogste bieder als eerste krijgen? Of zal een land als de VS het vaccin claimen als het een farmaceut is dat op Amerikaans grondgebied actief is?

Gewoon alle landen tegelijk op order basis. Hoeft niet zo moeilijk toch.
  maandag 13 april 2020 @ 20:48:09 #203
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192603074
quote:
14s.gif Op maandag 13 april 2020 20:13 schreef Vallon het volgende:

[..]

Daar komt het dus op neer. Zorgen dat de snelheid van besmetting en daaruit voortvloeiende ziekenhuisgevallen, ons niet overrompeld.
Hoe dat te balanceren.... zal goochelen worden.
Ja en accepteren dat sporadisch 1.5 meter niet haalbaar is.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_192603076
In Frankrijk gewoon tot midden juli alle horeca, bios, sportscholen etc dicht. :')
Zou helemaal gestoord worden daar.

[ Bericht 0% gewijzigd door HarrieKeen op 13-04-2020 21:02:56 ]
  maandag 13 april 2020 @ 20:49:50 #205
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192603105
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 20:16 schreef trein2000 het volgende:
Macron neemt de pijn in een keer.
Hoe bedoel je dat?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_192603118
quote:
7s.gif Op maandag 13 april 2020 20:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat?
Gewoon nu in een keer voor een lange periode verlening aankondigen ipv steeds korte periodes.
zie email 27 oktober
  maandag 13 april 2020 @ 20:52:30 #207
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192603146
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 20:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Gewoon nu in een keer voor een lange periode verlening aankondigen ipv steeds korte periodes.
Tjah. Ik verwacht wel verruiming na 28 april. Of een aankondiging dat wij halverwege mei dingen gaan verruimen op het gebied van opvang, horeca, etc. Onze situatie is ook minder nijpend dan Frankrijk.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 13 april 2020 @ 20:53:19 #208
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192603155
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 20:48 schreef HarrieKeen het volgende:
In Frankrijk gewoon tot midden jullie alle horeca, bios, sportscholen etc dicht. :')
Zou helemaal gestoord worden daar.
Benieuwd hoe het er in de Franse banlieus aan toegaat de komende maanden.
  maandag 13 april 2020 @ 20:56:14 #209
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192603214
quote:
Vraag;

De meest simpele methode is de formule en het recept bekend maken. Vervolgens kan elk land het zelf maken. Zelf sta ik sws ergens heel ver achteraan, als ik er al sta, om het in ontvangst te nemen.

Wat hier gebeurd is doorgeslagen waanzin met ongefundeerde kansen van een stel idioten die vooral hopen. Je kunt net zo goed zeggen dat er binnen een jaar een vaccin is voor HIV of Ebola. Niet dat je het dan hebt maar het bekt wel lekker.

Een vaccin ontwikkelen neemt doorgaans inclusief alle termijn/testen 5 tot 15 jaar. Niet eens zozeer om het te ontdekken of te maken maar om de bijwerkingen zeker te stellen. Stappen overslaan die voorheen noodzakelijk waren om te nemen, is spelen met risico's.
Met je ademhaling en cellen(gedrag) rommelen is geen sinecure. En dan nog is het afwachten waarvoor er precies dan er welk vaccin wordt gemaakt.... is dat voor deze specifieke (welk dan ?) virus variant of (ook) haar mutaties.

Daarbij, een vaccin is alleen preventief gegeven zinvol voordat je "last" krijgt en dan is het maar te hopen dat het zg vaccin zelf gegeven of later niet slechter uitpakt wordt dan de kwaal zelfs.

Maar goed ik denk dat we nog vele topics gaan vullen over uit verband getrokken percepties en perspectieven.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192603338
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 20:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]

En waarom zouden ze er na een langere lockdown van af zijn?
  maandag 13 april 2020 @ 21:03:40 #211
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192603345
quote:
18s.gif Op maandag 13 april 2020 20:56 schreef Vallon het volgende:

[..]

De meest simpele methode is de formule en het recept bekend maken. Vervolgens kan elk land het zelf maken. Zelf sta ik sws ergens heel ver achteraan, als ik er al sta, om het in ontvangst te nemen.

Wat hier gebeurd is doorgeslagen waanzin met ongefundeerde kansen van een stel idioten die vooral hopen. Je kunt net zo goed zeggen dat er binnen een jaar een vaccin is voor HIV of Ebola. Niet dat je het dan hebt maar het bekt wel lekker.

Een vaccin ontwikkelen neemt doorgaans inclusief alle termijn/testen 5 tot 15 jaar. Niet eens zozeer om het te ontdekken of te maken maar om de bijwerkingen zeker te stellen. Stappen overslaan die voorheen noodzakelijk waren om te nemen, is spelen met risico's.
Met je ademhaling en cellen(gedrag) rommelen is geen sinecure. En dan nog is het afwachten waarvoor er precies dan er welk vaccin wordt gemaakt.... is dat voor deze specifieke (welk dan ?) virus variant of (ook) haar mutaties.

Daarbij, een vaccin is alleen preventief gegeven zinvol voordat je "last" krijgt en dan is het maar te hopen dat het zg vaccin zelf gegeven of later niet slechter uitpakt wordt dan de kwaal zelfs.

Maar goed ik denk dat we nog vele topics gaan vullen over uit verband getrokken percepties en perspectieven.
Eens. Dat vaccin moet ook geen verplichting worden, en vooral aan ouderen aangeboden worden.
Ik raad het jonge gezonde mensen ab-so-luut niet aan om een vaccin te nemen dat met stoom en kokend water in elkaar geflanst is.
Wat dat betreft sta jij nog voor mij in de rij.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_192603347
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 20:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Die gaan echt wel rustig blijven want het alternatief is het grootste deel van de doden.
  maandag 13 april 2020 @ 21:03:49 #213
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192603349
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 20:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Niet..... je kan wel wat afkondigen wat romantisch werkt op het platteland maar niet in opgehokte flatjes waar sws, overleven een kunst is. Voordeel is wel dat in de BL's vooral overlevers wonen die doorgaans weinig last zullen hebben van het virus. Zelfs nu is het al een puinhoop en geldt daar een andere wet. Goed kans dat het eenvoudigweg wordt genegeerd, komt het ook niet in het grote nieuws en krijg je ook geen vragen.

quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 21:03 schreef HiZ het volgende:

[..]

Die gaan echt wel rustig blijven want het alternatief is het grootste deel van de doden.
Ik denk het niet, de grootste aantallen doden vallen in verpleeghuizen. Dat is wel weer het mooi van Frankrijk dat je wat sneller als oudere, daar en in het ziekenhuis terecht kan.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 13 april 2020 @ 21:14:49 #215
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192603534
quote:
18s.gif Op maandag 13 april 2020 20:56 schreef Vallon het volgende:

[..]

Op zich een goed punt, maar de vergelijking met bijvoorbeeld HIV gaat wellicht niet op. Een vaccin tegen HIV is minder nodig omdat we hele goede virusremmers hebben. Wordt er überhaupt nog serieus onderzoek verricht naar HIV-vaccins?

Daarbij is Corona wellicht makkelijker omdat we al eerdere Corona-virussen hebben gezien en onderzocht?
pi_192603597
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 21:14 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Wordt er überhaupt nog serieus onderzoek verricht naar HIV-vaccins?
Aardig wat ja.

https://www.kff.org/hivai(...)ds-trends-over-time/
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 13 april 2020 @ 21:19:47 #217
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192603610
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 20:25 schreef Markesh het volgende:
Groep slaat Rotterdamse boa's het ziekenhuis in na corona-ruzie
In Rotterdam-Zuid zijn op Eerste Paasdag twaalf buitengewoon opsporingsambtenaren (boa's) belaagd, nadat twee van hen een groep hadden aangesproken omdat ze onderling niet genoeg afstand hielden. Vijf boa's raakten gewond, twee van hen moesten naar het ziekenhuis, vertelt woordvoerder Eric Lakenman van de Nederlandse BOA-bond aan regionale omroep Rijnmond.

"Rond half 6 zondagavond spraken twee boa's een groep van zes man aan op de coronaregels", zegt Lakenman. "Ze wilden niet meewerken, waarop mijn collega's bekeuringen uitdeelden. Op dat moment kwam er plotseling een groep van veertien man bij die de boa's aanviel." De toezichthouders werden geschopt en geslagen, maar wisten op de noodknop op hun portofoon te drukken. "Er kwamen tien boa's bij om hen te helpen, maar het ging heel snel. En ook zij kregen te maken met geweld."

Pas toen de politie erbij kwam, kregen ze de situatie onder controle. De 'schade' is fors. "Er is tegen het hoofd geschopt en geslagen, er is een vinger uit de kom, een gescheurde achillespees en een vermoedelijke hersenschudding." De politie laat weten dat er twee aanhoudingen zijn verricht.

NOS
Schandalig schandalig is dat, dit is echt geen respect voor de boa's!
Humor, serieus en vrolijk!
  Moderator/colorchick maandag 13 april 2020 @ 21:20:13 #218
382129 crew  Donna
pi_192603619
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 17:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

Makkelijk oordelen hè met andermans portemonnee, en het moet gewoon kunnen, een zaak open houden. Dus reageer je liever af op slechte handhaving en je downies van landgenoten.
Allemachtig wat mankeer jij? :X
pi_192603629
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 21:19 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Schandalig schandalig is dat, dit is echt geen respect voor de boa's!
2 aanhoudingen ook. :')
  maandag 13 april 2020 @ 21:21:49 #220
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192603641
Op de covid-afdeling denkt niemand dat de strijd al gewonnen is: ‘Hier sterven de patiënten soms letterlijk in mijn armen

https://www.volkskrant.nl(...)mijn-armen~b1e40bad/
pi_192603646
Grappig, er is dus kennelijk een cruiseschip op zee wat al anderhalve maand niet aangemeerd is geweest en waar de mensen alle regels zoals overal in de wereld ongeveer gelden niet hoeven na te leven.

Gewoon lekker met honderden mensen hutje mutje zwemmen dansen en samen plezier maken.
blablablabla
pi_192603655
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 20:25 schreef Markesh het volgende:
Groep slaat Rotterdamse boa's het ziekenhuis in na corona-ruzie
In Rotterdam-Zuid zijn op Eerste Paasdag twaalf buitengewoon opsporingsambtenaren (boa's) belaagd, nadat twee van hen een groep hadden aangesproken omdat ze onderling niet genoeg afstand hielden. Vijf boa's raakten gewond, twee van hen moesten naar het ziekenhuis, vertelt woordvoerder Eric Lakenman van de Nederlandse BOA-bond aan regionale omroep Rijnmond.

"Rond half 6 zondagavond spraken twee boa's een groep van zes man aan op de coronaregels", zegt Lakenman. "Ze wilden niet meewerken, waarop mijn collega's bekeuringen uitdeelden. Op dat moment kwam er plotseling een groep van veertien man bij die de boa's aanviel." De toezichthouders werden geschopt en geslagen, maar wisten op de noodknop op hun portofoon te drukken. "Er kwamen tien boa's bij om hen te helpen, maar het ging heel snel. En ook zij kregen te maken met geweld."

Pas toen de politie erbij kwam, kregen ze de situatie onder controle. De 'schade' is fors. "Er is tegen het hoofd geschopt en geslagen, er is een vinger uit de kom, een gescheurde achillespees en een vermoedelijke hersenschudding." De politie laat weten dat er twee aanhoudingen zijn verricht.

NOS
Waarom gaan die 10 helpers daar dan ook heen. Bel gewoon de politie als het gewelddadig wordt. Ga niet de held uithangen, is je taak niet.
zie email 27 oktober
  maandag 13 april 2020 @ 21:23:17 #223
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192603660
quote:
Flinke bedragen voor research nog wel ja. ^O^
  maandag 13 april 2020 @ 21:23:50 #224
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192603678
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 21:21 schreef Document1 het volgende:

[..]

2 aanhoudingen ook. :')
Zeker, dus de daders verdienen echt een zware straf.... echt vind ik niet normaal wat ze ook in deze tijd doen.. dus de regels goed opvolgen!
  maandag 13 april 2020 @ 21:26:11 #225
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192603729
Burgemeester Ahmed Marcouch van Arnhem heeft vandaag de Action in Arnhem-Zuid gesloten. De winkel had onder andere geen maatregelen genomen om personeel en klanten te beschermen tegen het coronavirus. De winkel mag pas weer open als dat geregeld is. Marcouch heeft de omroep laten weten dat de winkel al eerder een waarschuwing had ontvangen. Ook hadden handhavers voorlichting gegeven.
Bron: AD.nl
pi_192603737
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 21:26 schreef Ven1972 het volgende:
Burgemeester Ahmed Marcouch van Arnhem heeft vandaag de Action in Arnhem-Zuid gesloten. De winkel had onder andere geen maatregelen genomen om personeel en klanten te beschermen tegen het coronavirus. De winkel mag pas weer open als dat geregeld is. Marcouch heeft de omroep laten weten dat de winkel al eerder een waarschuwing had ontvangen. Ook hadden handhavers voorlichting gegeven.
Uitstekend. Action gedraagt zich niet echt deze crisis.
zie email 27 oktober
  maandag 13 april 2020 @ 21:28:19 #227
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192603765
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 21:22 schreef Elan het volgende:
Grappig, er is dus kennelijk een cruiseschip op zee wat al anderhalve maand niet aangemeerd is geweest en waar de mensen alle regels zoals overal in de wereld ongeveer gelden niet hoeven na te leven.

Gewoon lekker met honderden mensen hutje mutje zwemmen dansen en samen plezier maken.
Zwemmend en dansend ten onder

*O*
  maandag 13 april 2020 @ 21:28:28 #228
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192603768
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 21:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Denk ik het ook, Action denkt alleen maar centjes en zo veel mogelijk klanten tegelijk in hun winkel te laten komen.
pi_192603781
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 21:28 schreef Markesh het volgende:

[..]

Zwemmend en dansend ten onder

*O*
.
Nou nee want er is dus gewoon geen Corona aan boord.
blablablabla
pi_192603784
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 21:28 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Denk ik het ook, Action denkt alleen maar centjes en zo veel mogelijk klanten tegelijk in hun winkel te laten komen.
Eerder al eenzijdig bepaald facturen later te zullen betalen. Boeven.
zie email 27 oktober
  maandag 13 april 2020 @ 21:31:10 #231
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_192603824
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 21:28 schreef Elan het volgende:

[..]

.
Mooi toch, weet je wat de plannen van dat schip zijn?
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
  maandag 13 april 2020 @ 21:31:25 #232
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192603827
quote:

[..]

.
_O-
pi_192603835
Gelukkig wonen wij niet in Frankrijk, opgesloten in je eigen huis.
  maandag 13 april 2020 @ 21:32:12 #234
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192603843
quote:

[..]

.
Wel desperados?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 13 april 2020 @ 21:32:51 #235
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192603856
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 21:31 schreef AFCNiels het volgende:

[..]

Mooi toch, weet je wat de plannen van dat schip zijn?
Welk schip is het?
  maandag 13 april 2020 @ 21:34:19 #236
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_192603877
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 21:32 schreef Markesh het volgende:

[..]

Welk schip is het?
Als ik dat wist, dan had ik dit niet hoeven vragen.
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
  maandag 13 april 2020 @ 21:40:02 #237
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192603983
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 21:34 schreef AFCNiels het volgende:

[..]

Als ik dat wist, dan had ik dit niet hoeven vragen.
Mijn vraag was aan @Elan.

:)
pi_192604015
De Action. :')
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 13 april 2020 @ 21:41:43 #239
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192604016
Als dat bootje nou lang genoeg blijft dobberen kan het als ark van Noach fungeren _O_
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192604037
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 21:26 schreef Ven1972 het volgende:
https://www.gelderlander.(...)n-marcouch~a73331e3/

:)
  maandag 13 april 2020 @ 21:44:05 #241
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_192604068
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 21:41 schreef Caland het volgende:
Als dat bootje nou lang genoeg blijft dobberen kan het als ark van Noach fungeren _O_
Prima idee, alleen zou ik de vleermuis deze keer maar achterlaten.
  maandag 13 april 2020 @ 21:46:18 #242
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192604107
De politie heeft vanavond 17 feestvierders bekeurd omdat ze op een dak van een woning aan het barbecueën waren. Dat gebeurde aan de Mijnsherenlaan in Rotterdam Charlois. De politie moest nog even op zoek naar een aantal BBQ'ers want sommigen hadden zich verstopt maar uiteindelijk kreeg iedereen een bekeuring van 390 euro, zo meldt de politie.
pi_192604143
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 21:46 schreef Ven1972 het volgende:
De politie heeft vanavond 17 feestvierders bekeurd omdat ze op een dak van een woning aan het barbecueën waren. Dat gebeurde aan de Mijnsherenlaan in Rotterdam Charlois. De politie moest nog even op zoek naar een aantal BBQ'ers want sommigen hadden zich verstopt maar uiteindelijk kreeg iedereen een bekeuring van 390 euro, zo meldt de politie.
_O-
pi_192604173
Voor 360 euro zou ik ook wel wagen weg te rennen. Niet dat ik dingen doe die me die boete opleveren.
What Would Goku Do
  maandag 13 april 2020 @ 21:50:35 #245
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_192604179
quote:
100% begrip voor deze razzia's
  maandag 13 april 2020 @ 21:51:16 #246
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192604194
quote:
Ook wel behoorlijk fris voor een bbq (op het dak)
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 13 april 2020 @ 21:54:38 #247
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192604255
quote:
10s.gif Op maandag 13 april 2020 21:51 schreef Caland het volgende:

[..]

Ook wel behoorlijk fris voor een bbq (op het dak)
Ze hadden beter niet kunnen doen.... is echt dom! Dan ziet de politie overal, ze rijden overal!
  maandag 13 april 2020 @ 21:54:52 #248
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_192604265
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 21:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Private Equity bloedzuigers. 3i.com
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_192604268
quote:
Wat een zootje allemaal. Ook dat #FireFauci trending is.

Straks krijg je natuurlijk ook nog de vraag of er wel of niet gestemd kan worden in de US op de normale manier. Moet iedereen het per mail of online doen.

BNW nachtmerrietijden.
  maandag 13 april 2020 @ 21:55:41 #250
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192604276
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 21:54 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ze hadden beter niet kunnen doen.... is echt dom! Dan ziet de politie overal, ze rijden overal!
Mwah, vorig weekend ook een BBQ gehouden met 5 man uiteindelijk. Niets aan het handje
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')