quote:
Bedoel meer dat krampachtige 1,5 meter gedoe. Alles zo onpersoonlijk.quote:Op maandag 13 april 2020 19:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wij allemaal denk ik. Nog ff volhouden. En dan daarna de ramp voor de economie onder ogen zien.
We komen er dus nooit meer vanaf?quote:Op maandag 13 april 2020 17:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er komen sowieso weer pieken. Is het nu dan wel volgend jaar. Tenzij er een bazenmedicijn komt dat alle gevallen kan voorkomen, maar die kans lijkt me ijdele hoop (zie griepvaccin). Het is bijna onmogelijk een 100% dekkend vaccin te maken voor luchtweginfecties (bron: Jaap).
De hoop is vooral dat de pieken lager zijn dan nu.
Nou ja, normaal gesproken ga ik ook niet met elke winkelbezoeker in gesprek, dus dat vind ik wel meevallen.quote:Op maandag 13 april 2020 19:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bedoel meer dat krampachtige 1,5 meter gedoe. Alles zo onpersoonlijk.
Ik heb toch liever die 1,5 meter afstand, dan de hele tijd met een mondkapje op buiten lopen.quote:Op maandag 13 april 2020 19:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou ja, normaal gesproken ga ik ook niet met elke winkelbezoeker in gesprek, dus dat vind ik wel meevallen.
Ik ook.quote:Op maandag 13 april 2020 19:15 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Ik heb toch liever die 1,5 meter afstand, dan de hele tijd met een mondkapje op buiten lopen.
Nee snap ik. Maar meer het ''over all'' plaatje, krampachtig om elkaar heenlopen, collega's niet zien, etc.quote:Op maandag 13 april 2020 19:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou ja, normaal gesproken ga ik ook niet met elke winkelbezoeker in gesprek, dus dat vind ik wel meevallen.
Dat is al herhaaldelijke malen door experts zo gezegd, ja.quote:
Ja, het heeft iets heel vreemds. Hoop echt dat het niet té lang meer gaat duren. We worden langzamerhand een soort robotjes. Niks geen spontaniteit meer.quote:Op maandag 13 april 2020 19:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee snap ik. Maar meer het ''over all'' plaatje, krampachtig om elkaar heenlopen, collega's niet zien, etc.
Dat betekent natuurlijk niet dat we eeuwig 1,5 meter afstand moeten houden. Maar voorlopig nog wel en misschien komen er wel meer van die periodes.quote:
Deze ellende gaat duren (voor sommigen) tot er een vaccin is, of immuun is.quote:Op maandag 13 april 2020 19:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, het heeft iets heel vreemds. Hoop echt dat het niet té lang meer gaat duren. We worden langzamerhand een soort robotjes.
Maar echt wel heel slecht geprogrammeerd hoor. Die kamikaze ontwijk acties bij de appie gaan niet heel vloeiend.quote:Op maandag 13 april 2020 19:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, het heeft iets heel vreemds. Hoop echt dat het niet té lang meer gaat duren. We worden langzamerhand een soort robotjes.
Voor de komende tijd, met een vaccin en immuniteit dooft het virus (op kleine haarden na) geheel uit.quote:Op maandag 13 april 2020 19:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is al herhaaldelijke malen door experts zo gezegd, ja.
de wereld gaat dus echt veranderen, bizarquote:Op maandag 13 april 2020 19:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is al herhaaldelijke malen door experts zo gezegd, ja.
Bespuug je ze dan?quote:Op maandag 13 april 2020 19:19 schreef -river- het volgende:
Op zich heb ik niet echt een probleem met die 1,5 meter omdat ik er een hekel aan heb als mensen in bv de supermarkt continu mijn personal space binnendringen.
De wereld heeft zich ook nooit echt aangepast aan influenza. Dus ik hoop dat we naar die status kunnen en het accepteren dat er soms mensen aan overlijden. Groepsimmuniteit en vaccinaties zullen die kans sterk verminderen, maar niet 100% wegnemen.quote:Op maandag 13 april 2020 19:20 schreef Dimachaerus het volgende:
de wereld gaat dus echt veranderen, bizar
En dan gaan we vanzelf meemaken hoe het virus huishoudt.quote:Op maandag 13 april 2020 19:25 schreef Discombobulate het volgende:
Het gaat net zo lang duren totdat het volk er klaar mee is. Je gaat die 1,5-meter samenleving maar voor een bepaalde tijd volhouden, ik gok zo drie maanden.
Ik denk dat het wel controleerbaar is als de aantallen sterk gedaald zijn. Dan wordt het net zoiets als influenze, maar wel met veel meer aandacht van de GGD.quote:Op maandag 13 april 2020 19:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De wereld heeft zich ook nooit echt aangepast aan influenza. Dus ik hoop dat we naar die status kunnen en het accepteren dat er soms mensen aan overlijden. Groepsimmuniteit en vaccinaties zullen die kans sterk verminderen, maar niet 100% wegnemen.
Ja, dat mag. Tenzij je met meer dan drie bent.quote:Op maandag 13 april 2020 19:28 schreef Daarnaast het volgende:
Mag je eigenlijk samen met iemand anders wandelen van een ander huishouden als je anderhalve meter afstand houdt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |