86 - 147quote:Op maandag 13 april 2020 16:49 schreef vosss het volgende:
Kan iemand de cijfers van vandaag posten aub? Ik heb die gemist
Denk het wel maar dan in het najaar.quote:Op maandag 13 april 2020 16:53 schreef bitterbal het volgende:
denken jullie dat we een 2e piek gaan krijgen. Heb het idee alsof mensen het steeds minder serieus nemen
Heb je ook een cameracheck gedaan?quote:Op maandag 13 april 2020 16:45 schreef Caland het volgende:
Net even het centrum ingelopen om nieuwe hardloopschoenen te kopen
Er was echt helemaal niks te doen op straat. Had eigenlijk een sensatieverhaal willen typen maar helaas
De eigenaar had het wel drukker dan ooit deze weken
Punt is natuurlijk dat de 1,5 meter in het OV onmogelijk gehandhaafd kan worden als de vraag ook maar enigszins gaat toenemen. De vraag is nu ergens tussen de 5 en 10%. Al bij 25% kom je gigantisch in de problemen qua 1,5 meter.quote:Op maandag 13 april 2020 16:10 schreef Vallon het volgende:
[..]
Los daarvan vraag ik mij af in hoeverre dat gebruik van mondkapjes actief invloed heeft op de besmettingskans door overdracht wanneer dit in combinatie gaat met andere protocollen (handen wassen, 1.5m afstandf etc.).
Als je in zo'n rij gaat staan spoor je echt niet. Met of zonder corona.quote:Op maandag 13 april 2020 15:50 schreef Adrie072 het volgende:
Dat je er heen gaat a la, maar dan nog in de rij blijft staan...twitter:bemeltje90 twitterde op maandag 13-04-2020 om 12:16:19#Hornbach kerkrade 2e paasdag 🤦♀️
#blijfthuis
#Coronavirusnl
#blijfbinnen https://t.co/As2Gm3T5Lz reageer retweet
Yes.quote:Op maandag 13 april 2020 16:55 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Heb je ook een cameracheck gedaan?
Dit.quote:Op maandag 13 april 2020 16:57 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Als je in zo'n rij gaat staan spoor je echt niet. Met of zonder corona.
Maar ja dan moet je thuis weer het gezeur van je vrouw aanhoren omdat je de aangewezen klusjes niet kunt doen. Kiezen tussen twee kwadenquote:Op maandag 13 april 2020 16:57 schreef Gehrman het volgende:
[..]
als landen een lockdown hebben dan is er kans op een 2e golf, zonder lockdown komen allen gevallen in 1x dus geen 2e golf.quote:Op maandag 13 april 2020 16:53 schreef bitterbal het volgende:
denken jullie dat we een 2e piek gaan krijgen. Heb het idee alsof mensen het steeds minder serieus nemen
Afgelopen jaren stond er standaard file op de A1 bij Hengelo voor de IKEA op tweede Paasdag, dat is dit jaar gelukkig niet zoquote:Op maandag 13 april 2020 16:57 schreef Gehrman het volgende:
[..]
919 doden nu, maar hun weekendcijfers zijn steeds lager dan de weekcijfers:quote:
Het ging vorige week in een raptempo omhoog maar de afgelopen dagen zijn alle cijfers gekelderd.quote:
hoe danquote:Op maandag 13 april 2020 17:08 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
919 doden nu, maar hun weekendcijfers zijn steeds lager dan de weekcijfers:
Za 28: 0
Zo 29: 5
Ma 30: 36
Di 31: 34
Wo 1: 59
Do 2: 69
Vr 3: 50
Za 4: 15
Zo 5: 28
Ma 6: 76
Di 7: 114
Wo 8: 96
Do 9: 106
Vr 10: 77
Za 11: 17
Zo 12: 12
Er komen sowieso weer pieken. Is het nu dan wel volgend jaar. Tenzij er een bazenmedicijn komt dat alle gevallen kan voorkomen, maar die kans lijkt me ijdele hoop (zie griepvaccin). Het is bijna onmogelijk een 100% dekkend vaccin te maken voor luchtweginfecties (bron: Jaap).quote:Op maandag 13 april 2020 16:53 schreef bitterbal het volgende:
Dat klinkt wel erg wetenschapperig. Kunt u dat nader verklaren?quote:Op maandag 13 april 2020 17:06 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
als landen een lockdown hebben dan is er kans op een 2e golf, zonder lockdown komen allen gevallen in 1x dus geen 2e golf.
maar dan zijn we toch gewoon het haasje met onze ic capaciteitquote:Op maandag 13 april 2020 17:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er komen sowieso weer pieken. Is het nu dan wel volgend jaar. Tenzij er een bazenmedicijn komt dat alle gevallen kan voorkomen, maar die kans lijkt me ijdele hoop (zie griepvaccin). Het is bijna onmogelijk een 100% dekkend vaccin te maken voor luchtweginfecties (bron: Jaap).
De hoop is vooral dat de pieken lager zijn dan nu.
Zolang de piek niet te hoog is zal het zorgstelsel het aan moeten kunnen. Maar het klopt dat het een risicovolle tactiek is. Want je draait aan knoppen waarvan je weken later pas het effect ziet.quote:Op maandag 13 april 2020 17:10 schreef bitterbal het volgende:
[..]
maar dan zijn we toch gewoon het haasje met onze ic capaciteit
Minder administratief personeel tijdens het weekend waardoor de cijfers pas dagen later doorgegeven worden, neem ik aan.quote:
ja maar bedoel meer dat we die zorg niet overbelasten doorte leven zoals nu.quote:Op maandag 13 april 2020 17:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zolang de piek niet te hoog is zal het zorgstelsel het aan moeten kunnen. Maar het klopt dat het een risicovolle tactiek is. Want je draait aan knoppen waarvan je weken later pas het effect ziet.
Als we leven zoals we nu doen belasten we de zorg niet inderdaad, maar belasten we onszelf. Het is een precaire balans tussen de zorgcapaciteit en de mate waarin wij als volk in staat zijn zeer ingeperkt te leven.quote:Op maandag 13 april 2020 17:13 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja maar bedoel meer dat we die zorg niet overbelasten doorte leven zoals nu.
Is niet zeker te zeggen. Volgende pieken zullen waarschijnlijk lager zijn dan de piek die we nu hebben (gehad). En dus makkelijker op te vangen. Dit met in acht neming van nog steeds beperkende maatregelen. Die blijven cruciaal (imho).quote:Op maandag 13 april 2020 17:10 schreef bitterbal het volgende:
[..]
maar dan zijn we toch gewoon het haasje met onze ic capaciteit
Mee eens. Behalve dat we momenteel ingeperkt leven en niet 'zeer' ingeperkt.quote:Op maandag 13 april 2020 17:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als we leven zoals we nu doen belasten we de zorg niet inderdaad, maar belasten we onszelf. Het is een precaire balans tussen de zorgcapaciteit en de mate waarin wij als volk in staat zijn zeer ingeperkt te leven.
Kom nou, 90 tot 95% van het openbare leven is tot een stilstand gekomen, als dat niet "zeer ingeperkt" is weet ik het ook niet meer.quote:Op maandag 13 april 2020 17:20 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Mee eens. Behalve dat we momenteel ingeperkt leven en niet 'zeer' ingeperkt.
Maar goed, dat is ieders persoonlijke beleving.
Waar is hier tegenwoordig? Oostblok nog steeds?quote:Op maandag 13 april 2020 17:21 schreef Pumpalov het volgende:
Avondupdate binnen hier. Vandaag in totaal 10 mensen besmet. 6 in de hoofdstad en 4 in een andere provincie.
Maskerverplichting vastgesteld tot 26 april.
Zeg toch, hangt van je persoonlijke beleving af. Als je bijvoorbeeld een kroegtijger of theater- of museumganger bent heb je het in deze situatie moeilijk. Of als sporter en je wedstrijden gaan niet door. Maar dat gaat toch niet op voor iedereen? Vind 90 tot 95% wat dat betreft iets te hoog ingeschat.quote:Op maandag 13 april 2020 17:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kom nou, 90 tot 95% van het openbare leven is tot een stilstand gekomen, als dat niet "zeer ingeperkt" is weet ik het ook niet meer.
Euh, de Efteling is dan nog een "beleving", maar als jij goed gaat op plamuurverf, okok.quote:Op maandag 13 april 2020 17:04 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit in de Efteling geweest maar heb me laten vertellen dat in de zomer er wachtrijen staan van 2 uur. Ook allemaal mentaal doden zonder leven?
Zo ja, dan is die rij bij de Hornbach toch niets vreemds?
Ben jij in Zweden?quote:Op maandag 13 april 2020 17:10 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Het ging vorige week in een raptempo omhoog maar de afgelopen dagen zijn alle cijfers gekelderd.
Nu denken veel Zweden wel dat het deze week weer omhoog zal schieten. Ook zijn er berichten dat chemicaliën om water te zuiveren opraken, dus straks misschien hamsteren geblazen met water.
Je moet wel echt een kluizenaar zijn wil je dit niet als een enorme inperking op je vrijheid beschouwen. En dit is nou bij uitstek iets wat niet per se subjectief hoeft te zijn. Je kunt gewoon objectief vaststellen dat vrijwel alles (buiten noodzakelijk werk) buitenshuis stilgevallen is:quote:Op maandag 13 april 2020 17:28 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Zeg toch, hangt van je persoonlijke beleving af. Als je bijvoorbeeld een kroegtijger of theater- of museumganger bent heb je het in deze situatie moeilijk. Of als sporter en je wedstrijden gaan niet door. Maar dat gaat toch niet op voor iedereen? Vind 90 tot 95% wat dat betreft iets te hoog ingeschat.
Makkelijk oordelen hè met andermans portemonnee, en het moet gewoon kunnen, een zaak open houden. Dus reageer je liever af op slechte handhaving en je downies van landgenoten.quote:Op maandag 13 april 2020 15:55 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat hebben ze al en ook al beveiligers, maar het is gewoon niet voldoende. Mensen gaan in de rij staan, worden pissig op het personeel, staan/lopen andere mensen weer in de weg, gevaar op het parkeerterrein.
Dan is sluiten gewoon de beste optie lijkt me.
https://medium.com/data-f(...)re-wrong-97aa50c55f8quote:Op maandag 13 april 2020 17:10 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Dat klinkt wel erg wetenschapperig. Kunt u dat nader verklaren?
Dit wel.quote:Op maandag 13 april 2020 17:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je moet wel echt een kluizenaar zijn wil je dit niet als een enorme inperking op je vrijheid beschouwen. En dit is nou bij uitstek iets wat niet per se subjectief hoeft te zijn. Je kunt gewoon objectief vaststellen dat vrijwel alles (buiten noodzakelijk werk) buitenshuis stilgevallen is:
- Sport
- Horeca
- Bezoek
- Vakantie
- Openbaar vervoer
- Winkelen
etc.
In Amsterdam is nog maar 6% van het normale aantal reisbewegingen: https://citymapper.com/CMI
Ergo, voor 94% stilgevallen.
Excuses. Heb niks met plamuurverf en ben ook nog nooit bij de Hornbach geweest.quote:Op maandag 13 april 2020 17:30 schreef Noek het volgende:
[..]
Euh, de Efteling is dan nog een "beleving", maar als jij goed gaat op plamuurverf, okok.
Niet dat ik 2 uur in de rij ga staan bij de Efteling maar ik zie het verschil nog wel tussen een winkel die godbetert elke dag open is dan dat je op een vrije dag naar een pretpark gaat met je hele gezin die dan toevallig ook vrij is.
Ja.quote:Op maandag 13 april 2020 17:38 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Excuses. Heb niks met plamuurverf en ben ook nog nooit bij de Hornbach geweest.
Viel slechts over jouw term 'mentaal dood'.
Maar als ik het goed begrijp zijn mensen die voor 'beleving' gaan uitgezonderd van de 'mentaal doden'?
Dat lijkt me goed nieuws voor de mensen die voor de 'beleving' in de rij gaan staan
Velen hier deden al niks in hun vrije tijd. Dan snap ik det dit wel meevalt allemaal.quote:Op maandag 13 april 2020 17:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je moet wel echt een kluizenaar zijn wil je dit niet als een enorme inperking op je vrijheid beschouwen. En dit is nou bij uitstek iets wat niet per se subjectief hoeft te zijn. Je kunt gewoon objectief vaststellen dat vrijwel alles (buiten noodzakelijk werk) buitenshuis stilgevallen is:
- Sport
- Horeca
- Bezoek
- Vakantie
- Openbaar vervoer
- Winkelen
etc.
In Amsterdam is nog maar 6% van het normale aantal reisbewegingen: https://citymapper.com/CMI
Njah, lekker rustig toch?quote:Op maandag 13 april 2020 17:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
- Sport
- Horeca
- Bezoek
- Vakantie
- Openbaar vervoer
- Winkelen
etc.
Juist. Dat bedoel ik dus.quote:Op maandag 13 april 2020 17:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
https://medium.com/data-f(...)re-wrong-97aa50c55f8
hier staat in jip en janneke taal uitgelegd waarom er een 2de golf is of meer bij een lockdown.
hetgeen in jip en janneke taal in dat artikel staat komt nu ook uit in china en gaat ook in frankrijk, italie en spanje gebeuren.quote:
Ik vind de Efteling tegenwoordig juist meevallen vanwege het grote aantal attracties. Maar dat terzijde.quote:Op maandag 13 april 2020 17:04 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit in de Efteling geweest maar heb me laten vertellen dat in de zomer er wachtrijen staan van 2 uur. Ook allemaal mentaal doden zonder leven?
Zo ja, dan is die rij bij de Hornbach toch niets vreemds?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |