Je hebt neem ik aan geen mobile telefoon met je privacy geneuzel? Als je die wel hebt kunnen ze als ze willen sowieso heel je doen en laten al volgen.quote:Op zondag 5 april 2020 11:26 schreef quirina het volgende: Nou weet je ik wil eerst weten hoe het vorm gaat krijgen maar als het mij mijn privacy schaadt dan weiger ik de test.
'Als je een mobiele telefoon hebt, mag je niets zeggen over privacy'.quote:Op zondag 5 april 2020 11:33 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Je hebt neem ik aan geen mobile telefoon met je privacy geneuzel? Als je die wel hebt kunnen ze als ze willen sowieso heel je doen en laten al volgen.
Wat is dat voor een domme opmerking. Ik geef aan dat je die toch al niet hebt.quote:Op zondag 5 april 2020 11:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
'Als je een mobiele telefoon hebt, mag je niets zeggen over privacy'.
En 200 medici?quote:Op zondag 5 april 2020 11:35 schreef Doublepain het volgende:
Overheid levert medische middelen aan Sint-Maarten
De Nederlandse overheid heeft vanochtend medische apparatuur, beschermingsmiddelen en medicijnen per transportvliegtuig naar Sint-Maarten gestuurd. Met de apparatuur kan een mobiele intensive care (ic) met zes plekken worden opgesteld en kunnen er in het ziekenhuis van het eiland zes extra ic-plaatsen worden gecreëerd.
De twaalf extra bedden zijn bedoeld voor patiënten op alle eilanden van Caribisch Nederland. Sint-Maarten heeft volgens het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) de plekken het hardst nodig. Met een internationaal uitzendbureau voor medisch personeel worden afspraken gemaakt om extra zorgverleners naar Sint-Maarten te sturen.
6 plekken
Waardeloos land zijn we ook, stuur op zijn minst 50
'Als je een mobiele telefoon hebt, heb je toch al geen privacy'quote:Op zondag 5 april 2020 11:35 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Wat is dat voor een domme opmerking. Ik geef aan dat je die toch al niet hebt.
Er wonen daar 40.000 mensen, dus 425 keer minder dan in Nederland, kortom als ze daar 6 IC plekken hebben, dan hebben ze al meer dan hier.quote:Op zondag 5 april 2020 11:35 schreef Doublepain het volgende:
De Nederlandse overheid heeft vanochtend medische apparatuur, beschermingsmiddelen en medicijnen per transportvliegtuig naar Sint-Maarten gestuurd. Met de apparatuur kan een mobiele intensive care (ic) met zes plekken worden opgesteld en kunnen er in het ziekenhuis van het eiland zes extra ic-plaatsen worden gecreëerd.
De twaalf extra bedden zijn bedoeld voor patiënten op alle eilanden van Caribisch Nederland. Sint-Maarten heeft volgens het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) de plekken het hardst nodig. Met een internationaal uitzendbureau voor medisch personeel worden afspraken gemaakt om extra zorgverleners naar Sint-Maarten te sturen.
6 plekken
Dit is beter inderdaad. Tot het vaccin alleen toegang tot sommige dingen met een corona certificaat.quote:Op zondag 5 april 2020 11:33 schreef Fer het volgende:
Kun je op termijn niet een immuuntest uitvoeren en dat je dan een certificaat meekrijgt?
Wel lastig als bv. slechts 10% van Nederland het gehad heeft.quote:Op zondag 5 april 2020 11:33 schreef Fer het volgende:
Kun je op termijn niet een immuuntest uitvoeren en dat je dan een certificaat meekrijgt?
quote:Op zondag 5 april 2020 11:35 schreef Doublepain het volgende:
'twaalf extra bedden'.quote:Op zondag 5 april 2020 11:35 schreef Doublepain het volgende:
6 plekken
Nou 12quote:Op zondag 5 april 2020 11:41 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
'twaalf extra bedden'.
Misschien eerst eens je eigen tekst lezen voordat je conclusies trekt.
Lezen is moeilijk he. Het zijn er 12 en zelfs al hadden we capaciteit om er 50 te sturen hoe wil je die gaan bemannen nu defensie hier in Nederland al maximaal moet bijspringen?quote:Op zondag 5 april 2020 11:35 schreef Doublepain het volgende:
6 plekken
Dat is een verviervoudiging van de reguliere capaciteit, maar oké.quote:
Er komen er 42 voor de eilanden: https://antilliaansdagbla(...)-bedden-voor-curacaoquote:Op zondag 5 april 2020 11:47 schreef franske19 het volgende:
[..]
Lezen is moeilijk he. Het zijn er 12 en zelfs al hadden we capaciteit om er 50 te sturen hoe wil je die gaan bemannen nu defensie hier in Nederland al maximaal moet bijspringen?
Voor reizen enzo wel beter.quote:Op zondag 5 april 2020 11:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wel lastig als bv. slechts 10% van Nederland het gehad heeft.
Vast, maar hoe ga je een land draaiende houden met slechts 10% van de bevolking?quote:
Ik heb er geen. Ook geen wifi. Het enige draadloze dat ik gebruik zijn vier plug-in stopkontakten.quote:Op zondag 5 april 2020 11:33 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Je hebt neem ik aan geen mobile telefoon met je privacy geneuzel? Als je die wel hebt kunnen ze als ze willen sowieso heel je doen en laten al volgen.
Ja maar dat is inclusief de benedenwindse eilanden.quote:Op zondag 5 april 2020 11:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er komen er 42 voor de eilanden: https://antilliaansdagbla(...)-bedden-voor-curacao
Nederland heeft 1 IC-unit per 7000 inwoners. Sint-Maarten krijgt er 1 IC-unit per 6250 inwoners BIJ.quote:
Klopt, maar we hebben dus wel degelijk de capaciteit om 50 IC-plekken daarheen te verplaatsen.quote:Op zondag 5 april 2020 11:50 schreef franske19 het volgende:
[..]
Ja maar dat is inclusief de benedenwindse eilanden.
Roze armbandje!quote:Op zondag 5 april 2020 11:33 schreef Fer het volgende:
Tja... Tot zover de 'compliance' van de Chinezen?twitter:QiZHAI twitterde op zondag 05-04-2020 om 04:54:31People are packed at Huangshan (Yellow Mountain), a jagged range of more than 70 knifelike peaks in eastern China’s Anhui province, after quarantine ban lifted in most parts of China #CoronavirusPandemic https://t.co/SiVunZJys5 reageer retweet
Nee niet, dat kan ook niet. Maar wel met oog op wat er binnenkomt/ uit gaat, voor de rest:quote:Op zondag 5 april 2020 11:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vast, maar hoe ga je een land draaiende houden met slechts 10% van de bevolking?
Waanzinquote:Op zondag 5 april 2020 11:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nee niet, dat kan ook niet. Maar wel met oog op wat er binnenkomt/ uit gaat, voor de rest:
- blijven thuiswerken waar mogelijk
- voor de rest iedereen mondkapjes/handschoenen
- hoop regels
- e learning
- risicogroepen isoleren in hotels/bungalowparken?
Maar bv horeca,toerisme,sport waarbij je dichtbij moet komen, evebementen.
Ik zie niet in hoe je dit kan doen straks zonder vroot risico.
Het gaat niet om levens redden, maar om de zorg aan te kunnen.quote:Op zondag 5 april 2020 11:49 schreef MakkieR het volgende:
Gadver, heb net een deel van een programma gezien dat heet levenslust ( nu op NPO 1) en daar spraken chirurgen over cijfers dat ik helemaal niet wist. Op de vraag van de reporter hoeveel mensen het gaan redden vanaf de IC werd er eerst nogal geheimzinnig gedaan. Daarna sprak de man over Italiaanse literatuur (ik denk dat hij daarmee bedoelt de Italiaanse IC), daar waren cijfers bekent van 90% overlijdt op de IC. Daarna gaf hij twijfelend toe dat ook op zijn afdelingen de cijfers liggen tussen 60 en 90% Hij zei dit maar je zag aan alles dat hij dit liever niet wilde zeggen.
Dit soort cijfers vraag ik me af in hoever je dan nog bezig bent met levens redden en de vraagstuk wie proberen we te redden en wie niet. Blijkbaar gaat iedereen op het IC dood. Dat is nou niet een geruststellende gedachte van onze superieure gezondheidszorg.
Het geeft vooral aan dat het veel te vroeg is om conclusies te trekken.quote:Op zondag 5 april 2020 11:59 schreef Tyr80 het volgende:
Aparte aanduiding, 60-90%. Zou dat naar leeftijd / gewicht zijn?
Gisteravond deed Trump tijdens de persconferentie ook opvallend geheimzinnig over de overlevingskansen op de IC. Dat vond ik ook heel opmerkelijk. Hij liet weten dat de overlevingskansen echt "heel negatief zijn" en "was dankbaar dat die vraag nog niet gesteld werd door journalisten". Echt bizar, maar ook begrijpelijk dat het niet gedeeld wordt met het publiek.quote:Op zondag 5 april 2020 11:49 schreef MakkieR het volgende:
Gadver, heb net een deel van een programma gezien dat heet levenslust ( nu op NPO 1) en daar spraken chirurgen over cijfers dat ik helemaal niet wist. Op de vraag van de reporter hoeveel mensen het gaan redden vanaf de IC werd er eerst nogal geheimzinnig gedaan. Daarna sprak de man over Italiaanse literatuur (ik denk dat hij daarmee bedoelt de Italiaanse IC), daar waren cijfers bekent van 90% overlijdt op de IC. Daarna gaf hij twijfelend toe dat ook op zijn afdelingen de cijfers liggen tussen 60 en 90% Hij zei dit maar je zag aan alles dat hij dit liever niet wilde zeggen.
Dit soort cijfers vraag ik me af in hoever je dan nog bezig bent met levens redden en de vraagstuk wie proberen we te redden en wie niet. Blijkbaar gaat iedereen op het IC dood. Dat is nou niet een geruststellende gedachte van onze superieure gezondheidszorg.
Omdat artsen nu eenmaal MOETEN helpen.quote:Op zondag 5 april 2020 12:00 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik snap je reactie niet helemaal, misschien is het sarcasme. Maar wat ik probeer te zeggen is: Dat er nu een discussie is over het vraagstuk wie je moet laten gaan. Een ziek persoon voor een gezonder persoon, een oud persoon voor een jong persoon met een hoger overlevingspercentage. Als het waar is wat deze chirurg zegt en daar twijfel ik niet aan. Waarom discussiëren we dan over deze moeilijke dilemma's als we weten dat toch bijna iedereen dood gaat op het IC.
New York gaat inderdaad hard op weg naar Spanje/Italië.quote:Op zondag 5 april 2020 10:54 schreef VacaLoca het volgende:
Damn, staat van New York is er nog erger aan toe dan Lombardije. Ruim 600 doden per dag en oplopend bij 20 miljoen inwoners. En gezien de Healthcare situatie icm de nodige sloppenwijken is werkelijke aantal nog stuk hoger gok ik.
Wordt echt belangrijk dat we weten hoeveel besmettingen we nou werkelijk hebben in Nederland.
Wat is jouw oplossing dan?quote:
Maar dan hoef je toch geen onderscheid meer te maken, vol is vol. wie het eerst komt die het eerst maalt. Het is nutteloos om te gaan schuiven met patiënten omdat de kans op het IC voor iedereen gelijk is...nihil. Nu houdt de overheid ons een beeld voor dat jongere meer kans hebben op overleving maar dit blijkt dus een leugen te zijn.quote:
In GB was het, volgens een grafiek van een week of langer geleden, 50% uit IC ontslagen, 40% overleden, 10% nog in IC... Herinner me niet meer na hoeveel dagen dat was, 20 of meer. Maar dat ging waarschijnlijk over een klein aantal patienten (of geëxtrapoleerd, want ze kunnen toen niet veel gevallen gehad hebben die drie weken eerder opgenomen waren)quote:Op zondag 5 april 2020 11:49 schreef MakkieR het volgende:
En New York City heeft minder kwalitatieve zorg dan in Europa.quote:Op zondag 5 april 2020 12:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
New York gaat inderdaad hard op weg naar Spanje/Italië.
Nu al 182 doden / miljoen inwoners.
Dit valt nog wel mee momenteel, Madrid bijvoorbeeld zit op 543.
In Nederland ligt dit natuurlijk wel lager.quote:Op zondag 5 april 2020 12:00 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Gisteravond deed Trump tijdens de persconferentie ook opvallend geheimzinnig over de overlevingskansen op de IC. Dat vond ik ook heel opmerkelijk. Hij liet weten dat de overlevingskansen echt "heel negatief zijn" en "was dankbaar dat die vraag nog niet gesteld werd door journalisten". Echt bizar, maar ook begrijpelijk dat het niet gedeeld wordt met het publiek.
Maar dat is niet zo.quote:Op zondag 5 april 2020 12:05 schreef MakkieR het volgende:
Maar dan hoef je toch geen onderscheid meer te maken, vol is vol. wie het eerst komt die het eerst maalt. Het is nutteloos om te gaan schuiven met patiënten omdat de kans op het IC voor iedereen gelijk is...nihil. Nu houdt met ons een beeld voor dat jongere meer kans hebben op overleving maar dit blijkt dus een leugen te zijn.
Alleen als onderzoek van het RIVM klaar is en inderdaad laat zien dat kinderen geen of een minimale rol spelen bij verspreiding.quote:Op zondag 5 april 2020 12:09 schreef DebielStudentje het volgende:
Denken jullie dat de scholen weer opengaan 28 april?
Denk dat het in ieder geval over de meivakantie heen zullen tillen.quote:Op zondag 5 april 2020 12:09 schreef DebielStudentje het volgende:
Het is sarcasme, je komt niet op de IC omdat je zo lekker in je vel zit.quote:Op zondag 5 april 2020 12:00 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik snap je reactie niet helemaal, misschien is het sarcasme. Maar wat ik probeer te zeggen is: Dat er nu een discussie is over het vraagstuk wie je moet laten gaan. Een ziek persoon voor een gezonder persoon, een oud persoon voor een jong persoon met een hoger overlevingspercentage. Als het waar is wat deze chirurg zegt en daar twijfel ik niet aan. Waarom discussiëren we dan over deze moeilijke dilemma's als we weten dat toch bijna iedereen dood gaat op het IC.
Dat betekent dat 14,67% van de mensen die op de IC komen met Corona overleden is (265 van 1807 is 14,67%).quote:Totaal aantal (bewezen/verdachte) COVID-19 opnamen in de Nederlandse ICs op dit moment (d.w.z geen ontslagdatum bekend): 1211/49=1260
Totaal (cumulatief) aantal bewezen COVID-19 patiënten waarvoor IC-opname nodig was in Nederlandse IC’s: 1807
Totaal (cumulatief) aantal bewezen COVID-19 patiënten in de Nederlandse IC’s met fatale afloop: 265
nee, want dan begint de vakantie.quote:Op zondag 5 april 2020 12:09 schreef DebielStudentje het volgende:
Nee, dit schooljaar niet meer.quote:Op zondag 5 april 2020 12:09 schreef DebielStudentje het volgende:
quote:Op zondag 5 april 2020 12:09 schreef DebielStudentje het volgende:
Ik denk zelf dat het pas na de mei vakantie is als ze open mogen en anders blijven ze dicht tot na de zomer vakantie.quote:Op zondag 5 april 2020 12:09 schreef Kyran het volgende:
[..]
Alleen als onderzoek van het RIVM klaar is en inderdaad laat zien dat kinderen geen of een minimale rol spelen bij verspreiding.
Nee, pas na de meivakantie. En dat is bij de meeste scholen zo rond 6 mei. Alweer een week verder dan de huidige maatregelen dus.quote:Op zondag 5 april 2020 12:09 schreef DebielStudentje het volgende:
Dan is mijn vraag: waarom liegt de arts op het programma levenslust, als dit betrouwbare cijfers zijn. Het lijkt wel alsof iedereen elkaar tegenspreekt en je hiermee verwarring zaait. In corona tijden lijkt me dit nou niet verstandig.quote:Op zondag 5 april 2020 12:10 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het is sarcasme, je komt niet op de IC omdat je zo lekker in je vel zit.
Het is een leugen dat 60% tot 90% op de IC overlijdt in Nederland, de meeste mensen buiten de IC op Corona afdelingen. Iedereen die anders beweert, liegt dat ie barst.
En dat kan ik ook voor je onderbouwen, de cijfers van stichting NICE:
[..]
Dat betekent dat 14,67% van de mensen die op de IC komen met Corona overleden is (265 van 1807 is 14,67%).
Er liggen nu nog 1260 mensen op de IC (ik neem de verdachte gevallen alvast mee), 265 zijn er overleden. 1807 opnames in totaal. Dat betekent dat er 1807 (totaal) minus 265 (overlijdens) minus 1260 (nog op de IC) = 282 mensen LEVEND van de IC zijn gekomen. 15,61%.
Ofwel, de meeste mensen komen op dit moment levend van onze IC afdelingen af.
Denk dat het sowieso na meivakantie wordt in dat geval ja. Alleen dan nog moet het RIVM met een degelijk onderzoek / bewijs komen dat kinderen geen of een hele kleine rol spelen. Anders is het nogmaal spelen met vuur terwijl je IC's nog op volle capaciteit draaien.quote:Op zondag 5 april 2020 12:12 schreef laracroftonline het volgende:
[..]
[..]
Ik denk zelf dat het pas na de mei vakantie is als ze open mogen en anders blijven ze dicht tot na de zomer vakantie.
IC patienten in GB:quote:Op woensdag 25 maart 2020 19:36 schreef kilon het volgende:
Interessante kijk op de eerste 196 IC patiënten in Engeland
https://www.icnarc.org/Da(...)11-9124-00505601089b
Een van de gegevens die niet in het RIVM rapport staat is de BMI
[ afbeelding ]
Maar ook bijvoorbeeld de kans op survival op de IC
[ afbeelding ]
Ik zou zeggen, bekijk het eens als het je interesseert.
Arts liegt niet. De arts baseert zich op de cijfers van Italië en China en projecteert dat op Nederland. De vraag is alleen of dat je dit zo makkelijk kan doen.quote:Op zondag 5 april 2020 12:14 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dan is mijn vraag: waarom liegt de arts op het programma levenslust, als dit betrouwbare cijfers zijn. Het lijkt wel alsof iedereen elkaar tegenspreekt en je hiermee verwarring zaait. In corona tijden lijkt me dit nou niet verstandig.
het percentage kan per ziekenhuis wellicht verschillen, daarnaast geloof ik niet dat deze arts voor de uitzending aandachtig de cijfers heeft bekeken. Dit soort uitspraken worden ook vaak vanuit de emotie gemaakt.quote:Op zondag 5 april 2020 12:14 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dan is mijn vraag: waarom liegt de arts op het programma levenslust, als dit betrouwbare cijfers zijn. Het lijkt wel alsof iedereen elkaar tegenspreekt en je hiermee verwarring zaait. In corona tijden lijkt me dit nou niet verstandig.
Ik zie een kleine kans voor basisscholen, examenklassen en speciaal onderwijs.quote:Op zondag 5 april 2020 12:09 schreef DebielStudentje het volgende:
Daarvoor hoeft niemand meer onderzoek te doen, alleen de cijfers zeggen al voldoende:quote:Op zondag 5 april 2020 12:09 schreef Kyran het volgende:
[..]
Alleen als onderzoek van het RIVM klaar is en inderdaad laat zien dat kinderen geen of een minimale rol spelen bij verspreiding.
de meivakantie wordt dan geschrapt?quote:Op zondag 5 april 2020 12:19 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik zie een kleine kans voor basisscholen, examenklassen en speciaal onderwijs.
Misschien
dit is niet genoeg voor een gedegen wetenschappelijk conclusiequote:Op zondag 5 april 2020 12:19 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Daarvoor hoeft niemand meer onderzoek te doen, alleen de cijfers zeggen al voldoende:
[ link | afbeelding ]
47 kinderen besmet, 7 ziekenhuisopnames. 0 overlijdens. En die telling is niet eens correct, basisschoolleerlingen zijn geen 14. Terwijl de kinderen tot en met vrijdag 13 maart op elkaar gepakt in klaslokalen aan elkaars snot zaten te likken.... En ook nu spelen er heel veel kinderen met elkaar buiten. En dat resulteert in een schokkend aantal van 47 besmettingen, 0,28% van het totaal. Echt volledig verwaarloosbaar.
De scholen en kinderopvang moeten zo snel mogelijk weer open wat mij betreft. Dat ontlast de hele maatschappij en voorkomt verdere leerachterstand die met name voor kinderen in groep 7 een probleem kunnen gaan vormen.
Uiteraard moeten ze nu nog niet open, het is goed om tot na de meivakantie te wachten om het virus verder te onderdrukken. Maar daarna moet het wat mij betreft zo snel mogelijk weer open, eventueel met aangepaste maatregelen zoals geen ouders mee naar binnen bij wegbrengen/ophalen en buiten genoeg afstand houden.
Er is geen medicijn. Dat heeft niets met onze superieure gezondheidszorg te maken.quote:Op zondag 5 april 2020 11:49 schreef MakkieR het volgende:
Blijkbaar gaat iedereen op het IC dood. Dat is nou niet een geruststellende gedachte van onze superieure gezondheidszorg.
Nee, dat nietquote:Op zondag 5 april 2020 12:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
de meivakantie wordt dan geschrapt?
En als kinderen besmet raken maar geen symptomen hebben?quote:Op zondag 5 april 2020 12:19 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Daarvoor hoeft niemand meer onderzoek te doen, alleen de cijfers zeggen al voldoende:
[ link | afbeelding ]
47 kinderen besmet, 7 ziekenhuisopnames. 0 overlijdens. En die telling is niet eens correct, basisschoolleerlingen zijn geen 14. Terwijl de kinderen tot en met vrijdag 13 maart op elkaar gepakt in klaslokalen aan elkaars snot zaten te likken.... En ook nu spelen er heel veel kinderen met elkaar buiten. En dat resulteert in een schokkend aantal van 47 besmettingen, 0,28% van het totaal. Echt volledig verwaarloosbaar.
De scholen en kinderopvang moeten zo snel mogelijk weer open wat mij betreft. Dat ontlast de hele maatschappij en voorkomt verdere leerachterstand die met name voor kinderen in groep 7 een probleem kunnen gaan vormen.
Uiteraard moeten ze nu nog niet open, het is goed om tot na de meivakantie te wachten om het virus verder te onderdrukken. Maar daarna moet het wat mij betreft zo snel mogelijk weer open, eventueel met aangepaste maatregelen zoals geen ouders mee naar binnen bij wegbrengen/ophalen en buiten genoeg afstand houden.
Omdat heel veel mensen graag paniek zaaien. In de Telegraaf komen ook enkel koppen met dat we morgen dood gaan. Daarbij komt dat 1 enkele arts totaal geen inzicht en overzicht over een heel land heeft, laat staan dat hij de situatie van andere landen zou kunnen beoordelen.quote:Op zondag 5 april 2020 12:14 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Kap toch eens met onzin reacties waar je opzettelijk de kern van het verhaal mist of negeert. Begint echt irritant te worden.quote:Op zondag 5 april 2020 12:19 schreef GereDathan het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Kinderen kunnen asymptomatisch zijn of nauwelijks symptomen en het wel volop verspreiden.quote:Op zondag 5 april 2020 12:19 schreef GereDathan het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
De algemene aanname is dat je zonder symptomen ook geen verspreider bent. Dus doet het niet ter zake en is het zelfs goed voor de groep. Het maakt dan dus niet uit of een kind het wel of niet heeft, het wordt niet ziek en verspreid het verder ook niet.quote:Op zondag 5 april 2020 12:21 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
En als kinderen besmet raken maar geen symptomen hebben?
dat gebeurt ook niet, want dan gaat iedereen zich express besmettenquote:Op zondag 5 april 2020 12:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zo'n immuniteitstest zou ik wel voorstander van zijn, maar niet als ze het gaan gebruiken om immune mensen meer vrijheden te geven
En dat is dus ook nog niet zeker ....zuchtquote:Op zondag 5 april 2020 12:23 schreef GereDathan het volgende:
[..]
De algemene aanname is dat je zonder symptomen ook geen verspreider bent. Dus doet het niet ter zake en is het zelfs goed voor de groep. Het maakt dan dus niet uit of een kind het wel of niet heeft, het wordt niet ziek en verspreid het verder ook niet.
Ik zat me net te bedenken wanneer de eerste Hollywood-COVID19 film gemaakt zal worden.quote:Op zondag 5 april 2020 12:23 schreef crystal_meth het volgende:
"Teenage Superspreaders", binnenkort in de bioscoop...
Jongeren konden weer erg slecht tegen de Spaanse Griep.quote:Op zondag 5 april 2020 12:22 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Kinderen kunnen asymptomatisch zijn of nauwelijks symptomen en het wel volop verspreiden.
Het is behoorkijk naïef om te denken dat het allemaal kan als kinderen er heel goed tegen kunnen terwijl we alleen testen wanneer het slecht gaat.
klopt, maar het gaat om de waarschijnlijkheid daarvan. In het algemeen is het zo bij virussen dat je dan nauwelijks besmettelijk bent.quote:Op zondag 5 april 2020 12:24 schreef Kyran het volgende:
[..]
En dat is dus ook nog niet zeker ....zucht
Contagion is al een paar jaar oud.quote:Op zondag 5 april 2020 12:25 schreef asco het volgende:
[..]
Ik zat me net te bedenken wanneer de eerste Hollywood-COVID19 film gemaakt zal worden.
Tegen de tijd dat de wetenschappelijke conclusie door alle lagen heen is zitten we in september 2024.quote:Op zondag 5 april 2020 12:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dit is niet genoeg voor een gedegen wetenschappelijk conclusie
quote:Op zondag 5 april 2020 12:23 schreef GereDathan het volgende:
[..]
De algemene aanname is dat je zonder symptomen ook geen verspreider bent. Dus doet het niet ter zake en is het zelfs goed voor de groep. Het maakt dan dus niet uit of een kind het wel of niet heeft, het wordt niet ziek en verspreid het verder ook niet.
https://www.sciencealert.(...)ona-without-symptomsquote:"There's significant transmission by people not showing symptoms," Stephen Morse, an epidemiologist at Columbia University, told Business Insider.
According to Robert Redfield, the director of the Centres for Disease Control and Prevention, 25 percent of people infected with the new coronavirus don't present any symptoms or fall ill but can still transmit the illness to others.
Redfield on Tuesday told NPR that "we have pretty much confirmed" that "a significant number of individuals that are infected actually remain asymptomatic."
Ehmz nee. De meeste mensen liggen op dit moment nog op de IC en er zijn er ongeveer net zoveel overleden op de IC als ontslagen vanaf de IC.quote:Op zondag 5 april 2020 12:10 schreef GereDathan het volgende:
Dat betekent dat 14,67% van de mensen die op de IC komen met Corona overleden is (265 van 1807 is 14,67%).
Er liggen nu nog 1260 mensen op de IC (ik neem de verdachte gevallen alvast mee), 265 zijn er overleden. 1807 opnames in totaal.
Dat betekent dat er 1807 (totaal) minus 265 (overlijdens) minus 1260 (nog op de IC) = 282 mensen LEVEND van de IC zijn gekomen. Dat is 15,61%.
dat hoeft niet, en cijfers liegen niet, wel conclusies.quote:Op zondag 5 april 2020 12:26 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat de wetenschappelijke conclusie door alle lagen heen is zitten we in september 2024.
Kijk naar de cijfers, die liegen niet.
Er zijn ook mensen die positief hebben getest op corona die geen symptomen hadden. Dus ze kunnen wel ziek worden, dat overzicht wat jij liet zien is compleet nuttelos want het ging over ziekenhuis opnamen, als een kind ziek is maar geen symptomen hoeft hij/zij natuurlijk niet naar het ziekenhuis. Verder ben ik het wel ermee eens dat de scholen hopelijk zo snel mogelijk weer open gaan.quote:Op zondag 5 april 2020 12:25 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Jongeren konden weer erg slecht tegen de Spaanse Griep.
Zonder symptomen ben je geen verspreider. Verspreiding gebeurd door niezen en hoesten. Als je geen symptomen hebt dan nies en hoest je niet, en verspreid je dus niet.
Ik verdenk hem ervan een RIVM troll te zijn.quote:Op zondag 5 april 2020 12:26 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die positief hebben getest op corona die geen symptomen hadden. Dus ze kunnen wel ziek worden, dat overzicht wat jij liet zien is compleet nuttelos want het ging over ziekenhuis opnamen, als een kind ziek is maar geen symptomen hoeft hij/zij natuurlijk niet naar het ziekenhuis. Verder ben ik het wel ermee eens dat de scholen hopelijk zo snel mogelijk weer open gaan.
Dat is niet duidelijk zeg je? Er is er maar 1 die constant onzin verkoopt, en dat ben ik niet. Kijk naar de cijfers en kijk naar de maatregelen. Als basisschool leeftijd kinderen zo'n grote verspreider waren, dan waren er veel meer besmettingen en doden in de leeftijd 0 tot 40.quote:Op zondag 5 april 2020 12:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Kap toch eens met onzin reacties waar je opzettelijk de kern van het verhaal mist of negeert. Begint echt irritant te worden.
Over het algemeen worden kinderen niet of minder ziek, daar twijfelt niemand aan.
Probleem is dat het niet duidelijk is wat voor rol ze spelen in het verspreiden van het virus.....
Onjuist. Ook zonder symptomen kun je het virus verspreiden via je ademhaling en door te praten.quote:Op zondag 5 april 2020 12:25 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Jongeren konden weer erg slecht tegen de Spaanse Griep.
Zonder symptomen ben je geen verspreider. Verspreiding gebeurd door niezen en hoesten. Als je geen symptomen hebt dan nies en hoest je niet, en verspreid je dus niet.
een heel topic op fok zit vol met die users.quote:Op zondag 5 april 2020 12:28 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ik verdenk hem ervan een RIVM troll te zijn.
Mensen onder de 40 worden minder ziek en dus niet getest, dus wij hebben geeeeeen idee wat voor rol kinderen spelen.quote:Op zondag 5 april 2020 12:28 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat is niet duidelijk zeg je? Er is er maar 1 die constant onzin verkoopt, en dat ben ik niet. Kijk naar de cijfers en kijk naar de maatregelen. Als basisschool leeftijd kinderen zo'n grote verspreider waren, dan waren er veel meer besmettingen en doden in de leeftijd 0 tot 40.
Vooralsnog is de algemene aanname dat je enkel bij symptomen het virus verspreid.
ok het is duidelijk, je gebrek aan kennis geeft jouw conclusie op de cijfers.quote:Op zondag 5 april 2020 12:28 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat is niet duidelijk zeg je? Er is er maar 1 die constant onzin verkoopt, en dat ben ik niet. Kijk naar de cijfers en kijk naar de maatregelen. Als basisschool leeftijd kinderen zo'n grote verspreider waren, dan waren er veel meer besmettingen en doden in de leeftijd 0 tot 40.
Vooralsnog is de algemene aanname dat je enkel bij symptomen het virus verspreid.
Er zijn 282 mensen levend van de IC gekomen en 265 dood. De rest ligt er nog, en telt niet mee. 282 is nog steeds meer dan 265.quote:Op zondag 5 april 2020 12:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Ehmz nee. De meeste mensen liggen op dit moment nog op de IC en er zijn er ongeveer net zoveel overleden op de IC als ontslagen vanaf de IC.
Dát is wat de cijfers zeggen momenteel en niet dat de meeste mensen levend van de IC af komen.
Wat is mijn eigenbelang? Verdien ik geld aan scholen die open zijn? In dat geval moet het op en geheime bankrekening gestort zijn.quote:Op zondag 5 april 2020 12:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat hoeft niet, en cijfers liegen niet, wel conclusies.
In jouw geval is het waarschijnlijk je gebrek aan kennis en je eigenbelang dat je die conclusie trekt.
Daar is die 1.5 meter afstand voor bedoeltquote:Op zondag 5 april 2020 12:28 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Onjuist. Ook zonder symptomen kun je het virus verspreiden via je ademhaling en door te praten.
Ik zeg alleen maar dat hetgeen gezegd werd, dat de meeste mensen levend van de IC afkomen pertinent, op dit moment, niet waar is. Vanwege het simpele feit dat de meesten er nog liggen.quote:Op zondag 5 april 2020 12:31 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Er zijn 282 mensen levend van de IC gekomen en 265 dood. De rest ligt er nog, en telt niet mee. 282 is nog steeds meer dan 265.
Overigens heb je wel helemaal gelijk als je stelt dat nagenoeg 50% van de mensen die van de IC komen levend zijn, of dood. Maar ook dan is 60% tot 90% dus totale nonsens.
Dus? Je moet volgens @sjorsie1982 eerst al het onderzoek afwachten. Deze losse flodders zeggen niets.quote:Op zondag 5 april 2020 12:31 schreef crystal_meth het volgende:
Enkele headlines van de laatste 3 dagen:
“Silent Carriers” Are Helping Spread The Coronavirus.
Asymptomatic Cases Complicate the Containment of Coronavirus
Asymptomatic people may be fueling the coronavirus spread
ik wil ook graag dat de scholen weer open gaan, maar ik verdien er geen drol mee.quote:Op zondag 5 april 2020 12:32 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Wat is mijn eigenbelang? Verdien ik geld aan scholen die open zijn? In dat geval moet het op en geheime bankrekening gestort zijn.
weet je ook de waarschijnlijkheid daarvan?quote:Op zondag 5 april 2020 12:28 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Onjuist. Ook zonder symptomen kun je het virus verspreiden via je ademhaling en door te praten.
De scholen dus gesloten houden tot we zekerheid hebben.quote:Op zondag 5 april 2020 12:34 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dus? Je moet volgens @:sjorsie1982 eerst al het onderzoek afwachten. Deze losse flodders zeggen niets.
quote:Op zondag 5 april 2020 12:34 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dus? Je moet volgens @:sjorsie1982 eerst al het onderzoek afwachten. Deze losse flodders zeggen niets.
Het tweede is wat ik stel, of is er enige onduidelijkheid over deze zin:quote:Op zondag 5 april 2020 12:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zeg alleen maar dat hetgeen gezegd werd, dat de meeste mensen levend van de IC afkomen pertinent, op dit moment, niet waar is. Vanwege het simpele feit dat de meesten er nog liggen.
Je had wel kunnen stellen dat er méér levend van de IC af komen dan er dood gaan op de IC, maar dat verschil tussen 282 en 265 is maar marginaal. Het had in dat geval wel geklopt inderdaad.
quote:Op zondag 5 april 2020 12:10 schreef GereDathan het volgende:
Die eigenlijk nog te kort is had minimaal 2 tot 3 meter moeten zijn.quote:Op zondag 5 april 2020 12:33 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Daar is die 1.5 meter afstand voor bedoelt
Dan gaan ze nooit meer open helaas.quote:Op zondag 5 april 2020 12:36 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De scholen dus gesloten houden tot we zekerheid hebben.
Nee, daar zijn ze pas recent achtergekomen.quote:Op zondag 5 april 2020 12:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
weet je ook de waarschijnlijkheid daarvan?
zekerheid over de bemsettingwaarschijnlijkheid.quote:Op zondag 5 april 2020 12:36 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De scholen dus gesloten houden tot we zekerheid hebben.
dan kan je er niet echt beleid op zetten.quote:Op zondag 5 april 2020 12:37 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nee, daar zijn ze pas recent achtergekomen.
Ja, ik ben net overgestapt vanaf Stintum. Want daar zou ik zogenaamd ook werken. Tot voor kort dan, want nu werk ik schijnbaar bij het RIVM.quote:Op zondag 5 april 2020 12:28 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ik verdenk hem ervan een RIVM troll te zijn.
En daarbij: kan iemand ook van de IC worden gehaald om op een verpleegafdeling te sterven? Statistieken geven dan aan dat de IC levend is verlatenquote:Op zondag 5 april 2020 12:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Ehmz nee. De meeste mensen liggen op dit moment nog op de IC en er zijn er ongeveer net zoveel overleden op de IC als ontslagen vanaf de IC.
Dát is wat de cijfers zeggen momenteel en niet dat de meeste mensen levend van de IC af komen.
Ik meen mij te herinneren dat er gesteld is dat die mensen dan alsnog als overleden op de IC geregistreerd worden.quote:Op zondag 5 april 2020 12:39 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
En daarbij: kan iemand ook van de IC worden gehaald om op een verpleegafdeling te sterven? Statistieken geven dan aan dat de IC levend is verlaten
4. Is de asymptomatische geïnfecteerde persoon besmettelijk?quote:Op zondag 5 april 2020 12:28 schreef GereDathan het volgende:
gebaseerd op laboratorium proef? 1.1 meter schijnt genoeg te zijn voor vluchtig contact zoals elkaar voorbij lopen in de supermarkt.quote:Op zondag 5 april 2020 12:36 schreef laracroftonline het volgende:
[..]
Die eigenlijk nog te kort is had minimaal 2 tot 3 meter moeten zijn.
Klinkt als een goed uitvoerbaar plan.quote:Op zondag 5 april 2020 12:36 schreef laracroftonline het volgende:
[..]
Zelfs het RIVM zegt dat mensen waarschijnlijk ook anderen kunnen besmetten in de presymptomatische fase. De algemene aanname is vooral dat deze periode op het geheel een vrij kleine bijdrage levert in het algemene verspreidingsrisico.quote:Op zondag 5 april 2020 12:28 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Zolang er geen gedegen onderzoeken zijn, zal dit sowieso een grijs gebied blijven.quote:Op zondag 5 april 2020 12:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zelfs het RIVM zegt dat mensen waarschijnlijk ook anderen kunnen besmetten in de presymptomatische fase. De algemene aanname is vooral dat deze periode op het geheel een vrij kleine bijdrage levert in het algemene verspreidingsrisico.
Ja en het is ook niet zo binair. Hele lichte verkoudheid zullen mensen niet ervaren als symptomen van het corona-virus. Men kan dan echter wel door neuspeuteren het virus verspreiden.quote:Op zondag 5 april 2020 12:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zelfs het RIVM zegt dat mensen waarschijnlijk ook anderen kunnen besmetten in de presymptomatische fase. De algemene aanname is vooral dat deze periode op het geheel een vrij kleine bijdrage levert in het algemene verspreidingsrisico.
Dat is het nadeel met dergelijk onderzoek. De meest bruikbare resultaten komen altijd te laat.quote:Op zondag 5 april 2020 12:48 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Zolang er geen gedegen onderzoeken zijn, zal dit sowieso een grijs gebied blijven.
Dit is wel een belangrijke caveat.quote:Op zondag 5 april 2020 12:44 schreef Za het volgende:
De tweede is de subjectiviteit van symptomen. Mensen met milde of atypische symptomen kunnen denken dat ze niet besmet zijn met het nieuwe kroonvirus en nemen niet het initiatief om een medische instelling te bezoeken, die moeilijk te vinden is in de dagelijkse diagnose en behandeling.
Uit de studie bleek dat de virale lading in respiratoire monsters van asymptomatische infecties niet significant verschilde van die in bevestigde gevallen.quote:Op zondag 5 april 2020 12:48 schreef GereDathan het volgende:
Zolang er geen gedegen onderzoeken zijn, zal dit sowieso een grijs gebied blijven.
Er zijn wel onderzoeken naar, maar het is belangrijk om het grotere geheel te zien en niet alleen te focussen op één (of een paar) onderzoek(en) die het eigen standpunt bevestigen.quote:Op zondag 5 april 2020 12:48 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Nog los van het feit dat niet elk besmet deeltje iemand anders zal besmetten. Dat deeltje moet maar net op het juiste moment op de juiste plek bij de juiste persoon belanden.quote:Op zondag 5 april 2020 12:44 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
gebaseerd op laboratorium proef? 1.1 meter schijnt genoeg te zijn voor vluchtig contact zoals elkaar voorbij lopen in de supermarkt.
Maar dat toont alleen maar aan dat er een potentiële besmetting plaats kan vinden. Pas zodra die persoon gaat hoesten/niezen wordt de besmettingskans echt groot. En dan ook alleen wanneer men niet de 1,5 meter afstand houdt.quote:Op zondag 5 april 2020 12:49 schreef Za het volgende:
[..]
Uit de studie bleek dat de virale lading in respiratoire monsters van asymptomatische infecties niet significant verschilde van die in bevestigde gevallen.
Ik begreep ongeveer 3 woorden uit deze zin.quote:Op zondag 5 april 2020 12:49 schreef Za het volgende:
[..]
Uit de studie bleek dat de virale lading in respiratoire monsters van asymptomatische infecties niet significant verschilde van die in bevestigde gevallen.
Uit neusswabs (respiratoir) blijkt dat mensen die aantoonbaar corona hebben maar geen symptomen vertonen net zoveel coronadeeltjes kunnen hebben als mensen die wel symptomen hebben.quote:Op zondag 5 april 2020 12:51 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ik begreep ongeveer 3 woorden uit deze zin.
Essentieel verschil is wel dat die virale ladingen natuurlijk meer intern blijven bij asymptomatische gevallen.quote:Op zondag 5 april 2020 12:49 schreef Za het volgende:
[..]
Pas maar op, zo meteen werk je net als mij ineens bij het RIVM.quote:Op zondag 5 april 2020 12:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja en het is ook niet zo binair. Hele lichte verkoudheid zullen mensen niet ervaren als symptomen van het corona-virus. Men kan dan echter wel door neuspeuteren het virus verspreiden.
Het is vrij lastig te bepalen of mensen écht pre- of asymptomatisch waren bij verspreiding. Toch zou je denken dat er onderhand een stortvloed aan bewijs zou zijn als dit een substantiële rol speelde.
ook met praten dan, niet alleen hoesten/niezenquote:Op zondag 5 april 2020 12:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar dat toont alleen maar aan dat er een potentiële besmetting plaats kan vinden. Pas zodra die persoon gaat hoesten/niezen wordt de besmettingskans echt groot. En dan ook alleen wanneer men niet de 1,5 meter afstand houdt.
Ja precies. Alleen er is wel een verschil tussen een overtuiging van jou en mij en er landelijk beleid van makenquote:Op zondag 5 april 2020 12:55 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Pas maar op, zo meteen werk je net als mij ineens bij het RIVM.
Het hele "geen symptomen" is al zo lek als een mandje. Ik ken genoeg mensen die af en toe hoesten of de neus moeten snuiten in een normale tijd. Die zouden dat nooit als symptoom noemen bij een onderzoek.
Als kinderen zo besmettelijk waren, dan waren er veel en veel meer bekende besmettingen in de leeftijd 4 tot 12. Inclusief ziekenhuisopnames en dodelijk afloop. En dat niet enkel in Nederland, maar wereldwijd.
Precies. De virale lading mag dan misschien gelijk zijn, iemand met symptomen zal het veel sneller verspreiden via hoesten/neusverkoudheid.quote:Op zondag 5 april 2020 12:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Essentieel verschil is wel dat die virale ladingen natuurlijk meer intern blijven bij asymptomatische gevallen.
De kans bij praten is echt aanzienlijk minder dan hoesten/niezen, omdat de viruslading die je als besmet persoon uitstoot veel lager is.. En nogmaals, op 1,5 meter afstand is die kans ook weer aanzienlijk kleiner dan wanneer je naast elkaar staat.quote:Op zondag 5 april 2020 12:55 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
ook met praten dan, niet alleen hoesten/niezen
vooral diegene die praten met consumptie
Nee.quote:Op zondag 5 april 2020 12:55 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Als kinderen zo besmettelijk waren, dan waren er veel en veel meer bekende besmettingen in de leeftijd 4 tot 12. Inclusief ziekenhuisopnames en dodelijk afloop. En dat niet enkel in Nederland, maar wereldwijd.
Natuurlijk wil je dat in het tweede geval, je wil zoveel mogelijk zekerheid. Maar je moet ook andere belangen afwegen. Voorkomen van dit virus ga je toch niet, ook niet met een vaccin overigens. Al denk ik dat het voor dat het vaccin er is en getest is Corona al tot het verleden behoord. Net als SARS enkele jaren terug.quote:Op zondag 5 april 2020 12:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja precies. Alleen er is wel een verschil tussen een overtuiging van jou en mij en er landelijk beleid van maken. In het laatste geval wil je extreem veel zekerheid, dat snap ik wel.
dus die 1,5 meter is in andere woorden wel het meeste belangrijk hierquote:Op zondag 5 april 2020 12:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De kans bij praten is echt aanzienlijk minder dan hoesten/niezen, omdat de viruslading die je als besmet persoon uitstoot veel lager is.. En nogmaals, op 1,5 meter afstand is die kans ook weer aanzienlijk kleiner dan wanneer je naast elkaar staat.
De andere gevallen zitten binnen.quote:Op zondag 5 april 2020 12:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Essentieel verschil is wel dat die virale ladingen natuurlijk meer intern blijven bij asymptomatische gevallen.
Hey, nu heb je het stukje kinderen wel goed. En daar zit inderdaad een deel van de besmetting, de kinderen van 70+'ers. De kinderen die lekker op skivakantie zijn geweest of met carnaval aan elkaars huig hebben lopen likken. Die kinderen tussen de 20 en 40 zullen we maar even voor het gemak aannemen.quote:Op zondag 5 april 2020 13:00 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee.
In Nederland word je nu vooral getest als je opgenomen gaat worden.
Kinderen, jongeren en jong volwassenen worden over het algemeen minder ziek en hebben dus minder ernstige klachten en kloppen dus niet aan bij de huisarts/ziekenhuis/SEH etc.
Dat ze in de statistieken niet voorkomen wil niet zeggen dat zij er niet zijn. Nogmaals, hoe denk je dat die patiënten van 70+ besmet zijn geraakt? Allemaal op skivakantie geweest? Allemaal carnaval gevierd? Of zijn ze misschien besmet geraakt door (klein)kinderen en/of andere jongere familieleden/vrienden die zonder of met milde klachten een bezoekje kwamen brengen?
Helemaal juist. Eigenlijk precies wat het RIVM/kabinet/OMT continu benadrukt.quote:Op zondag 5 april 2020 13:01 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
dus die 1,5 meter is in andere woorden wel het meeste belangrijk hier
maar het is beter om gewoon thuis te blijven lijkt mij, maar als het niet anders kan is dat het meest belangrijke
het is toch duidelijk dat deze kerel of loopt te trollen of een dikke plaat voor zijn kop heeft.quote:Op zondag 5 april 2020 13:00 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee.
In Nederland word je nu vooral getest als je opgenomen gaat worden.
Kinderen, jongeren en jong volwassenen worden over het algemeen minder ziek en hebben dus minder ernstige klachten en kloppen dus niet aan bij de huisarts/ziekenhuis/SEH etc.
Dat ze in de statistieken niet voorkomen wil niet zeggen dat zij er niet zijn. Nogmaals, hoe denk je dat die patiënten van 70+ besmet zijn geraakt? Allemaal op skivakantie geweest? Allemaal carnaval gevierd? Of zijn ze misschien besmet geraakt door (klein)kinderen en/of andere jongere familieleden/vrienden die zonder of met milde klachten een bezoekje kwamen brengen?
Met mondkapjes wordt het hier een chaos. 99% van de mensen, zorg personeel uitgezonderd, heeft geen idee hoe ze zo'n ding moeten gebruiken. Mijzelf inclusief.quote:Op zondag 5 april 2020 13:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Helemaal juist. Eigenlijk precies wat het RIVM/kabinet/OMT continu benadrukt.
Ik vrees dat bv. mondkapjes er alleen maar voor gaat zorgen dat er meer mensen onnodig naar buiten gaan, want 'ik heb toch een mondkapje'.
Als je je eigen bron even goed had gelezen had je ook het volgende gezien.quote:Op zondag 5 april 2020 13:03 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Hey, nu heb je het stukje kinderen wel goed. En daar zit inderdaad een deel van de besmetting, de kinderen van 70+'ers. De kinderen die lekker op skivakantie zijn geweest of met carnaval aan elkaars huig hebben lopen likken. Die kinderen tussen de 20 en 40 zullen we maar even voor het gemak aannemen.
Je hebt gelijk dat we in Nederland enkel bij een ziekenhuis opname testen (aankomende maandag gelukkig wat meer), maar in andere landen zoals bv. Zuid Korea wordt ontzettend veel getest en ook die laten duidelijk zien waar de problemen zitten. Kijk maar eens op https://www.statista.com/(...)avirus-cases-by-age/
Dat die groep van 20-29 zo ontzettend groot is in Zuid-Korea komt dus o.a. door de sekte en geeft mogelijk een vertekend beeld.quote:In Korea, the infection rate of coronavirus was the highest among people in the 20s due to their social activities. Additionally, the large population of Shincheonji church followers are in their 20s.
Of lees je dat stukje liever niet?quote:Since the number of people under the age of 10 is increasing, the opening of elementary and junior high school, usually starting in March, was postponed for the third time until the beginning of April
Je mag prima in mijn topic komen, als het maar positief en met cijfers is. Zoals de OP en de topictitel aangeven.quote:Op zondag 5 april 2020 13:04 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het is toch duidelijk dat deze kerel of loopt te trollen of een dikke plaat voor zijn kop heeft.
hij heeft zijn eigen topic, laat hem daar dan ook, aangezien daar ook niemand mag posten met realistische feiten want dan is meneertje op zijn pik getrapt.
Zeker, ze willen daar de mensen niet bij elkaar brengen rondom de scholen.quote:Op zondag 5 april 2020 13:08 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als je je eigen bron even goed had gelezen had je ook het volgende gezien.
[..]
Dat die groep van 20-29 zo ontzettend groot is in Zuid-Korea komt dus vooral door de sekte.
Als je nog een stukje verder hat gekeken had je ook het volgend gelezen.
[..]
de realiteit is soms gewoon niet positief......tjaquote:Op zondag 5 april 2020 13:08 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Je mag prima in mijn topic komen, als het maar positief en met cijfers is. Zoals de OP en de topictitel aangeven.
Waar staat NYC?quote:
Maar Trump had alles zo goed onder controlequote:
Het eerste klopt, het tweede niet.quote:Op zondag 5 april 2020 13:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de realiteit is soms gewoon niet positief......tja
jouw juichtopic suggereert dat we in de zomervakantie weer kunnen gaan feesten.
zonder kennis kan je ook geen inhoudelijke discussie voeren en wij zijn allemaal geen virologen. Als je een inhoudelijke discussie wilt moet je experts zoeken.quote:Op zondag 5 april 2020 13:11 schreef Remco het volgende:
Het vervelende hier is dat alle onderzoeken die enigszins positief zijn over bijvoorbeeld de verspreiding van het virus direct als onzin worden afgedaan en iedereen die daarmee komt troll word genoemd in plaats van een goede inhoudelijke discussie.
Elk gerenommeerd onderzoek verklaard dat het mogelijk is dat asymtopische besmettingen overdraagbaar kunnen zijn maar dat dit veel minder voorkomt. De waarheid ligt wat mij betreft in het midden maar daar is hier totaal geen plaats voor.
Laten we hopen dat we in de zomervakantie weer kunnen genieten van de zomer zonder maatregels. Niemand weet waar die aan toe is. Ik niet, hij niet, jij niet. Dus men mag rekening houden dat het virus in de zomer weer verdwenen is. Of het realistisch is, laat ik nog even in het midden.quote:Op zondag 5 april 2020 13:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de realiteit is soms gewoon niet positief......tja
jouw juichtopic suggereert dat we in de zomervakantie weer kunnen gaan feesten.
nou.....dat hebben we gezien, op vele vlakken hebben experts gefaaldquote:Op zondag 5 april 2020 13:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
zonder kennis kan je ook geen inhoudelijke discussie voeren en wij zijn allemaal geen virologen. Als je een inhoudelijke discussie wilt moet je experts zoeken.
Maar dan zeg je indirect dat je zelf geen expert ben en geen inhoudelijke discussie kan voeren?quote:Op zondag 5 april 2020 13:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
zonder kennis kan je ook geen inhoudelijke discussie voeren en wij zijn allemaal geen virologen. Als je een inhoudelijke discussie wilt moet je experts zoeken.
dat kunnen we gewoon vergeten, onmogelijkquote:Op zondag 5 april 2020 13:13 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Laten we hopen dat we in de zomervakantie weer kunnen genieten van de zomer zonder maatregels. Niemand weet waar die aan toe is. Ik niet, hij niet, jij niet. Dus men mag rekening houden dat het virus in de zomer weer verdwenen is. Of het realistisch is, laat ik nog even in het midden.
In America is het 6 feet (182 cm) afstand houden. Oftewel elk land verzint maar een getal.quote:Op zondag 5 april 2020 12:36 schreef laracroftonline het volgende:
[..]
kan je nagaan hoe moeilijk de materie isquote:Op zondag 5 april 2020 13:13 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nou.....dat hebben we gezien, op vele vlakken hebben experts gefaald
kloptquote:Op zondag 5 april 2020 13:14 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar dan zeg je indirect dat je zelf geen expert ben en geen inhoudelijke discussie kan voeren?
Daarom hebben we in Nederland ook 17 miljoen experts. Eerst waren dat 17 miljoen bondscoaches, maar voetbal ligt even stil.quote:Op zondag 5 april 2020 13:13 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nou.....dat hebben we gezien, op vele vlakken hebben experts gefaald
Wellicht kunnen we het vergeten om de zomervakantie te kunnen vieren, maar ik wil nogmaals benadrukken dat zelfs de experts er niet over uit zijn. Dat jij het zo stellig stelt, wil nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk zo is. Overigens deel ik dezelfde mening als jij, alleen zeker weten doe ik niet - het is voornamelijk gebaseerd op onderbuik-gevoelens.quote:Op zondag 5 april 2020 13:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat kunnen we gewoon vergeten, onmogelijk
of het virus moet gaan muteren
Niemand weet het zeker en niemand kan in de toekomst kijken. Virus kan muteren, weer kan alsnog een groot invloed spelen etc.quote:Op zondag 5 april 2020 13:17 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Wellicht kunnen we het vergeten om de zomervakantie te kunnen vieren, maar ik wil nogmaals benadrukken dat zelfs de experts er niet over uit zijn. Dat jij het zo stellig stelt, wil nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk zo is. Overigens deel ik dezelfde mening als jij, alleen zeker weten doe ik niet - het is voornamelijk gebaseerd op onderbuik-gevoelens.
als je maar genoeg voorspellingen doet komt er vanzelf 1 uit.quote:Op zondag 5 april 2020 13:15 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Daarom hebben we in Nederland ook 17 miljoen experts. Eerst waren dat 17 miljoen bondscoaches, maar voetbal ligt even stil.
nog geen reden waarom de ECHTE experts zo gefaald hebben.....en ter vergelijking met voetbal:quote:Op zondag 5 april 2020 13:15 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Daarom hebben we in Nederland ook 17 miljoen experts. Eerst waren dat 17 miljoen bondscoaches, maar voetbal ligt even stil.
Het horoscoop principe. Vooral veel globale voorspellingen doen, er is er altijd wel 1tje juist.quote:Op zondag 5 april 2020 13:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
als je maar genoeg voorspellingen doet komt er vanzelf 1 uit.
zou die vakantie nog gelden?quote:Op zondag 5 april 2020 12:13 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Nee, pas na de meivakantie. En dat is bij de meeste scholen zo rond 6 mei. Alweer een week verder dan de huidige maatregelen dus.
8 meter zelfs in het geval van niezenquote:Op zondag 5 april 2020 12:36 schreef laracroftonline het volgende:
[..]
histortisch gezien valt dat allemaal nog mee. SARS/MERS/ hongkong virus/spaanse griep en zika gingen ook redelijk snel voorbij.quote:Op zondag 5 april 2020 13:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Niemand weet het zeker en niemand kan in de toekomst kijken. Virus kan muteren, weer kan alsnog een groot invloed spelen etc.
Echter als je gewoon kijkt hoe het nu is gelopen is de kans klein dat zonder hele grote veranderingen/wijzigingen wij opeens over twee maanden met z'n allen op het strand kunnen gaan liggen op festivals kunnen bezoeken. In mijn ogen hoef je daar geen expert voor te zijn.
de grens gaat dus niet op slotquote:Op zondag 5 april 2020 13:19 schreef capricia het volgende:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)definitief-ingevoerd
De grens met DL gaat vanaf morgen op slot. DL stelt controles in.
Dus dan roep jij ook maar wat in het wild, hopende dat jij eens een keer prijs schiet met een loze voorspelling? Dat vind ik dan jammer.quote:
duurde iets meer dan een jaar voor de spaanse griep in totaal toch ?!quote:Op zondag 5 april 2020 13:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
histortisch gezien valt dat allemaal nog mee. SARS/MERS/ hongkong virus/spaanse griep en zika gingen ook redelijk snel voorbij.
Is daar dan reeds onderzoek naar gedaan of die 1,5m wel voldoende is?quote:Op zondag 5 april 2020 13:20 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
8 meter zelfs in het geval van niezen
nee. Je trekt verkeerde conclusies.quote:Op zondag 5 april 2020 13:21 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Dus dan roep jij ook maar wat in het wild, hopende dat jij eens een keer prijs schiet met een loze voorspelling? Dat vind ik dan jammer.
klopt, jij had het over een discusie op inhoud. Je kan zelfs met debielen een goede discussie voeren en ook met experts. Echter een inhoudsvolle discussie kan alleen met expertsquote:Hier op FOK! hoef je gelukkig geen expert te zijn om een fatsoenlijke discussie te voeren. In dit topic zijn er genoeg users die (evenals ik) totaal geen verstand hebben van virologie, maar alsnog een goede discussie erover kunnen voeren. Helaas schort het bij sommigen aan nuance, en zijn ze stellig overtuigd van hun eigen gelijk, waardoor een discussie uit den boze wordt op het moment dat anderen een andere mening zijn toegedaan.
het gaat over de zware maatregelen, die waren redelijk snel weer voorbij.quote:Op zondag 5 april 2020 13:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
duurde iets meer dan een jaar voor de spaanse griep in totaal toch ?!
swine flu ook ongeveer 1.5 jaar in totaal ?
we zijn net 4 maanden onderweg met corona
met een beetje geluk kunnen we kerst vieren met familie
Dat klopt helemaal, en die lijn van gedachte heb ik dus ook. Alleen is het gebaseerd op emotie, want er is geen rationele wetenschappelijke theorie die dat definitief onderschrijft.quote:Op zondag 5 april 2020 13:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Niemand weet het zeker en niemand kan in de toekomst kijken. Virus kan muteren, weer kan alsnog een groot invloed spelen etc.
Echter als je gewoon kijkt hoe het nu is gelopen is de kans klein dat zonder hele grote veranderingen/wijzigingen wij opeens over twee maanden met z'n allen op het strand kunnen gaan liggen op festivals kunnen bezoeken. In mijn ogen hoef je daar geen expert voor te zijn.
Dit dus.quote:Op zondag 5 april 2020 13:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
hoelang heeft dat geduurd ?quote:Op zondag 5 april 2020 13:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
het gaat over de zware maatregelen, die waren redelijk snel weer voorbij.
Eens men al de duidelijke potentiële bronnen van besmetting vermijdt (wie ziek is blijft thuis, wie hoest wordt gemeden) zullen die asymptomatische gevallen de voornaamste bron van besmetting worden.quote:Op zondag 5 april 2020 13:11 schreef Remco het volgende:
Het vervelende hier is dat alle onderzoeken die enigszins positief zijn over bijvoorbeeld de verspreiding van het virus direct als onzin worden afgedaan en iedereen die daarmee komt troll word genoemd in plaats van een goede inhoudelijke discussie.
Elk gerenommeerd onderzoek verklaard dat het mogelijk is dat asymtopische besmettingen overdraagbaar kunnen zijn maar dat dit veel minder voorkomt. De waarheid ligt wat mij betreft in het midden maar daar is hier totaal geen plaats voor.
Echt he. Verbaas mij er nog elke dag over...quote:Op zondag 5 april 2020 13:24 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Dit dus.
Alleen experts kunnen inhoudelijk iets zinnigs zeggen. Maar er zitten hier types die zichzelf expert wanen omdat ze in januari voorspelden dat het weleens uit de hand zou kunnen lopen. Volledig vanuit de onderbuik beredeneerd weliswaar. Het RIVM en talloze experts dit niet hadden voorzien zijn daarmee ineens gedegradeerd tot een groep nitwits in hun ogen.
Zo stuitend dom dat het gewoon pijn doet...
Afschuwelijk. Dan heb ik toch liever de Nederlandse aanpakquote:Op zondag 5 april 2020 12:42 schreef GereDathan het volgende:
...het is wel zo dat patiënten niet naar de IC gaan als de kans op overleven gering is, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Italië waar ze mensen van 100 met 25 andere ziektes onder de leden wel naar de IC brengen om de lijdensweg nog een paar weken te verlengen.
wij in NL hadden het makkelijker inderdaad, maar dan mis je het punt. In bv china of mexio duurde de zware maatregelen iig niet een half jaar.quote:Op zondag 5 april 2020 13:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hoelang heeft dat geduurd ?
en toen hadden ze veel minder bewegingen dan we nu nog steeds hebben ?
Alsof een twaalf-jarige geneeskunde studie met virologie en microbiologie als expertise een soort pret-studie is die iedere debiel kan behalen met 50% inzet. Helaas ligt de realiteit toch wat genuanceerder dan menig wil geloven.quote:Op zondag 5 april 2020 13:24 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Dit dus.
Alleen experts kunnen inhoudelijk iets zinnigs zeggen. Maar er zitten hier types die zichzelf expert wanen omdat ze in januari voorspelden dat het weleens uit de hand zou kunnen lopen. Volledig vanuit de onderbuik beredeneerd weliswaar. Het RIVM en talloze experts dit niet hadden voorzien zijn daarmee ineens gedegradeerd tot een groep nitwits in hun ogen.
En daarom ben ik heel benieuwd hoe het RIVM aan gemiddeld 23 dagen IC komt. Nederland is qua populatie op de IC niet te vergelijken met Italië.quote:Op zondag 5 april 2020 12:42 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het is wel zo dat patiënten niet naar de IC gaan als de kans op overleven gering is, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Italië waar ze mensen van 100 met 25 andere ziektes onder de leden wel naar de IC brengen om de lijdensweg nog een paar weken te verlengen.
Waarschijnlijk omdat er in verhouding ook heel weinig geteste mensen zijn?quote:Op zondag 5 april 2020 13:27 schreef Za het volgende:
Waarom ligt het totaal aantal hersteld in NL zo laag?
250 tov bijna 4000 in België, 3000 in Zwitserland etc?
[ afbeelding ]
elke land heeft zijn eigen registratiewijze en methode.quote:Op zondag 5 april 2020 13:27 schreef Za het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ook. Wij Nederlanders (en ik denk dat het ook voor de Belgen geldt) zijn daarin gelukkig een stuk realistischer. We maken vooraf een afweging, liefst in overleg met de patiënt, wat het te volgen pad is. We gaan, denk ik, iets menselijker om met de dood. We hoeven hier niet zo nodig de laatste 3 weken uit iemand te persen.quote:Op zondag 5 april 2020 13:26 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Afschuwelijk. Dan heb ik toch liever de Nederlandse aanpak
volgens mij hebben ze dat gehoord van gommersquote:Op zondag 5 april 2020 13:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
En daarom ben ik heel benieuwd hoe het RIVM aan gemiddeld 23 dagen IC komt. Nederland is qua populatie op de IC niet te vergelijken met Italië.
Er zijn ongeveer evenveel gerigsteerde gevallen in een asntal landen waaronder Nederland, maar hier genezen er een paar honderd en daar duizenden.quote:Op zondag 5 april 2020 13:29 schreef Qarrad het volgende:
Waarschijnlijk omdat er in verhouding ook heel weinig geteste mensen zijn?
NL werkt met Osiris en Osiris registreert geen herstelde patiënten.quote:Op zondag 5 april 2020 13:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik vind dat echt gigantische aantallen. Natuurlijk is Amerika wel net een tandje groter dan Nederland, maar dan nog.quote:Op zondag 5 april 2020 13:29 schreef Grishenko_ het volgende:
300.000 besmettingen in Amerika alleen. Dat vind ik best veel.
Ik ben heel benieuwd naar de achterliggende cijfers. Kan ze alleen nergens vinden.quote:Op zondag 5 april 2020 13:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
volgens mij hebben ze dat gehoord van gommers
Amerika wil zoveel, als dit alles over is is het het meest gehate land.quote:Op zondag 5 april 2020 13:31 schreef Grishenko_ het volgende:
Amerika wil daarbij 40.000 ventilators bestellen....
Zouden wij nog veel ventilators uit het buitenland moeten krijgen of hebben wij wel onze buit redelijk op orde nu?quote:Op zondag 5 april 2020 13:31 schreef Grishenko_ het volgende:
Amerika wil daarbij 40.000 ventilators bestellen....
Argumentum ad verecundiam.quote:Op zondag 5 april 2020 13:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
2 miljard dollar. Wisselgeld als je naar de economische verliezen kijkt.quote:Op zondag 5 april 2020 13:31 schreef Grishenko_ het volgende:
Amerika wil daarbij 40.000 ventilators bestellen.... Blijkbaar kost zo'n ding 50.000 euro per ding. Tel maar uit je verlies
Ik denk niet dat de bron Italië is voor het RIVM. Waarschijnlijk baseren ze zich op stichting NICE die een goede registratie bijhoudt en andere bronnen. Ze gingen sowieso eerst uit van 10 dagen, maar dat is snel bijgesteld toen duidelijk werd dat dat niet realistisch was.quote:Op zondag 5 april 2020 13:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
En daarom ben ik heel benieuwd hoe het RIVM aan gemiddeld 23 dagen IC komt. Nederland is qua populatie op de IC niet te vergelijken met Italië.
ik dacht op nieuwsuur was gommers een keer en toen legde hij uit dat de gemiddelde ligduur van mensen op de IC ongeveer 3 weken is.quote:Op zondag 5 april 2020 13:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd naar de achterliggende cijfers. Kan ze alleen nergens vinden.
Mwah, ik vind China ook best kwalijk in deze kwestie hoor.quote:Op zondag 5 april 2020 13:32 schreef -river- het volgende:
[..]
Amerika wil zoveel, als dit alles over is is het het meest gehate land.
Op zich kosten ze maar $25.000 per stuk maar alle staten zijn nu tegen elkaar aan het opbieden.quote:Op zondag 5 april 2020 13:31 schreef Grishenko_ het volgende:
Amerika wil daarbij 40.000 ventilators bestellen.... Blijkbaar kost zo'n ding 50.000 euro per ding. Tel maar uit je verlies
Ik weet niet hoe je dit anders kunt registreren, er zijn hier veruit de meeste doden vergeleken met anderen met hetzelfde aantal besmettingen, en het aantal hersteld is hier bijna nihil, daar kun je toch geen andere voorwaarden voor hanteren, of er klopt niets van het overzicht.quote:Op zondag 5 april 2020 13:29 schreef Qarrad het volgende:
Maar op basis van wat dan? We hebben amper patiënten die al 3 weken liggen.quote:Op zondag 5 april 2020 13:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik dacht op nieuwsuur was gommers een keer en toen legde hij uit dat de gemiddelde ligduur van mensen op de IC ongeveer 3 weken is.
dat is gewoon kapitalisme pur sang. Dat hoort bij amerika. Pas als ze dit niet doen komt er een staartje.quote:Op zondag 5 april 2020 13:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Op zich kosten ze maar $25.000 per stuk maar alle staten zijn nu tegen elkaar aan het opbieden.
Hulpmiddelen idem... de overheid stuurt ze niet naar de staten maar naar de resellers... en de staten moeten daar bieden (!) op de hulpmiddelen... gekkenwerk... logische zou zijn om ze naar de staten te sturen die ze nu het hardst nodig hebben...
Dit gaat echt nog een politiek staartje krijgen in de USA.
50k voor 1 ventilator? Ik hoor overal in het nieuws dat ze al voor een paar honderd euro gemaakt worden. Simpele versies, dat wel. Maar 50k lijkt mij eerder een bedrag voor een volledig aangekleed IC bed.quote:Op zondag 5 april 2020 13:31 schreef Grishenko_ het volgende:
Ik denk dat wij helaas nog veel moeten bij bestellen.quote:Op zondag 5 april 2020 13:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Zouden wij nog veel ventilators uit het buitenland moeten krijgen of hebben wij wel onze buit redelijk op orde nu?
Latijnquote:
Ja... je zou denken dat ze daar tijdens een crisis wel vanaf wijken... maar nope...quote:Op zondag 5 april 2020 13:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat is gewoon kapitalisme pur sang
Nice kan dit niet weten. Andere bronnen, daar ben ik dan wel heel benieuwd naar.quote:Op zondag 5 april 2020 13:33 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de bron Italië is voor het RIVM. Waarschijnlijk baseren ze zich op stichting NICE die een goede registratie bijhoudt en andere bronnen. Ze gingen sowieso eerst uit van 10 dagen, maar dat is snel bijgesteld toen duidelijk werd dat dat niet realistisch was.
Als je het mij vraagt is het slechts een schatting van het RIVM. Hier kan je pas over 2 maanden iets zinnigs over zeggen.
Welke helft stroom uit? Van de 1807 IC opnames zijn er 547 uitgestroomd. Dat is bij lange na niet de helft.quote:Op zondag 5 april 2020 13:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Maar op basis van wat dan? We hebben amper patiënten die al 3 weken liggen.
Hier stroomt bijna de helft op de IC binnen een week uit.
nee want dat zou betekenen dat die ideologie niet werkt.... dat weet iedereen eigenlijk wel, maar toegeven kan niet.quote:Op zondag 5 april 2020 13:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja... je zou denken dat ze daar tijdens een crisis wel vanaf wijken... maar nope...
Trump wil zo snel mogelijk alles weer opengooien onder het mom van dat economische neergang op de lange termijn vele malen ernstiger is dan alles op slot gooien totdat het virus zich uitdooft.quote:Op zondag 5 april 2020 13:33 schreef Confetti het volgende:
[..]
2 miljard dollar. Wisselgeld als je naar de economische verliezen kijkt.
Hoezo kan NICE dit niet weten? Die houden toch de instroom, uitstroom en huidig aantal bedden op IC bij?quote:Op zondag 5 april 2020 13:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nice kan dit niet weten. Andere bronnen, daar ben ik dan wel heel benieuwd naar.
Ik spreek alleen voor ons ziekenhuis. Uitstroom is bij mij trouwens terug naar kliniek of overleden.quote:Op zondag 5 april 2020 13:36 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Welke helft stroom uit? Van de 1807 IC opnames zijn er 547 uitgestroomd. Dat is bij lange na niet de helft.
Maar een derde van alle corona gevallen daar (rond de 100.000) zijn in de Staat New York met 19 miljoen inwoners.quote:Op zondag 5 april 2020 13:31 schreef GereDathan het volgende:
Ik vind dat echt gigantische aantallen. Natuurlijk is Amerika wel net een tandje groter dan Nederland, maar dan nog.
RIVM is onderbezet, dus kunnen ze dat niet bijhoudenquote:Op zondag 5 april 2020 13:27 schreef Za het volgende:
[ afbeelding ]
De Nice weet ook niks van de langliggers, omdat die data er gewoon nog niet is.quote:Op zondag 5 april 2020 13:37 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Hoezo kan NICE dit niet weten? Die houden toch de instroom, uitstroom en huidig aantal bedden op IC bij?
Of bedoel je dat die het niet per patiënt weten, maar enkel met aantallen werken?
Dank je voor de uitleg, deze extra info wist ik niet!quote:Op zondag 5 april 2020 13:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Op zich kosten ze maar $25.000 per stuk maar alle staten zijn nu tegen elkaar aan het opbieden.
Hulpmiddelen idem... de overheid stuurt ze niet naar de staten maar naar de resellers... en de staten moeten daar bieden (!) op de hulpmiddelen... gekkenwerk... logische zou zijn om ze naar de staten te sturen die ze nu het hardst nodig hebben...
Dit gaat echt nog een politiek staartje krijgen in de USA.
Dat verbaasde mij ook. Dit zijn de bedragen die door Trump gisteren zijn benoemd. Of het waar is, weet ik uiteraard niet. Maar van POTUS mag je wel verwachten dat hij accurate bedragen hanteert.quote:Op zondag 5 april 2020 13:35 schreef GereDathan het volgende:
[..]
50k voor 1 ventilator? Ik hoor overal in het nieuws dat ze al voor een paar honderd euro gemaakt worden. Simpele versies, dat wel. Maar 50k lijkt mij eerder een bedrag voor een volledig aangekleed IC bed.
Klopt, NY heeft 200 ventilators van een andere staat geleend en beloofd er 400 terug te lenen als ze over de piek zijn en die andere staat in nood is.quote:Op zondag 5 april 2020 13:40 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Dank je voor de uitleg, deze extra info wist ik niet!
Trump benadrukte gisteren wel dat staten onderling goed samenwerken om IC-capaciteit te vergroten door extra getroffen gebieden zoals NYC bedden en beademingsapparatuur te geven door staten die minder getroffen zijn. Dit lijkt me een goed initiatief mocht dit waar zijn.
Maarja, het is Trump, dus even afwachten wat de realiteit in deze is.
Cuomo gaf ook aan dat hij in het begin ventilators heeft besteld voor $20.000 (of $25.000 maar dan zou ik het terug moeten zien) en dat die orders allemaal geannuleerd zijn. Nu kosten ze $50.000.quote:Op zondag 5 april 2020 13:41 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Dat verbaasde mij ook. Dit zijn de bedragen die door Trump gisteren zijn benoemd. Of het waar is, weet ik uiteraard niet. Maar van POTUS mag je wel verwachten dat hij accurate bedragen hanteert.
De staat New York heeft 19 miljoen inwoners. De stad NYC heeft 9 miljoen. Desondanks zijn er meer doden in de stad NY dan heel Nederland met bijna twee keer zoveel inwoners. Is dat niet frappant?quote:Op zondag 5 april 2020 13:38 schreef Za het volgende:
[..]
Maar een derde van alle corona gevallen daar (rond de 100.000) zijn in de Staat New York met 19 miljoen inwoners.
Die zijn grotendeels overgeplaatst naar andere ziekenhuizen.quote:Op zondag 5 april 2020 13:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Maar op basis van wat dan? We hebben amper patiënten die al 3 weken liggen.
Hier stroomt bijna de helft op de IC binnen een week uit.
Die neem ik natuurlijk niet mee. Zoals gezegd bedoel ik met uitstroom overleden of terug naar kliniek.quote:Op zondag 5 april 2020 13:45 schreef iriswww het volgende:
[..]
Die zijn grotendeels overgeplaatst naar andere ziekenhuizen.
Klopt, het is ook niet de staat met het meeste overgewicht dus ook dat lijkt niet de doorslag te geven.quote:Op zondag 5 april 2020 13:44 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
De staat New York heeft 19 miljoen inwoners. De stad NYC heeft 9 miljoen. Desondanks zijn er meer doden in de stad NY dan heel Nederland met bijna twee keer zoveel inwoners. Is dat niet frappant?
Freedom all the way, baby!quote:Op zondag 5 april 2020 13:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja... je zou denken dat ze daar tijdens een crisis wel vanaf wijken... maar nope...
Hier een uitleg, "they're bidding like they're on Ebay":
Het meest bijzondere is dat die man dat ook gewoon normaal leek te vinden toen er naar gevraagd werd. "Ja, dat is hoe we het altijd doen, we willen de gewone supply chain niet in de weg zitten". Er zijn daardoor blijkbaar zelfs voorraden aan het buitenland verkocht want "hoogste bieder".quote:
Het vooralsnog dan ook nog wel mee gezien het aantal inwoners.quote:Op zondag 5 april 2020 13:11 schreef franklop het volgende:
[..]
Maar Trump had alles zo goed onder controle
De experts terzake zitten in Azië. Westerse experts zijn verantwoordelijk voor wat er in Italië en Spanje gebeurt.quote:Op zondag 5 april 2020 13:24 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Dit dus.
Alleen experts kunnen inhoudelijk iets zinnigs zeggen. Maar er zitten hier types die zichzelf expert wanen omdat ze in januari voorspelden dat het weleens uit de hand zou kunnen lopen. Volledig vanuit de onderbuik beredeneerd weliswaar. Het RIVM en talloze experts dit niet hadden voorzien (na bestudering van beschikbare data waarschijnlijk) zijn daarmee ineens gedegradeerd tot een groep nitwits in hun ogen.
Aantal inwoners van het land misschien, als je de staat New York neemt dan valt het zeker niet mee, vooral het aantal doden is bizar vergeleken met andere landen.quote:Op zondag 5 april 2020 13:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het vooralsnog dan ook nog wel mee gezien het aantal inwoners.
Corona is lekkerder dan bier of bacoquote:Op zondag 5 april 2020 13:43 schreef asco het volgende:
Heerlijk zonnen in de tuin. Bier en baco erbij en schelden op de maatschappijen die nog overvliegen welke je weet middels de planefinder-app.
Genot anno april 2020. 😎
Het virus muteert continu, het gaat er om of de mutaties leiden tot een verandering van het gedrag van het virus.quote:Op zondag 5 april 2020 13:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Is dit een teken aan de wand dat het kapitalistische spelletje als een kaartenhuis in elkaar valt?quote:Op zondag 5 april 2020 13:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het meest bijzondere is dat die man dat ook gewoon normaal leek te vinden toen er naar gevraagd werd. "Ja, dat is hoe we het altijd doen, we willen de gewone supply chain niet in de weg zitten". Er zijn daardoor blijkbaar zelfs voorraden aan het buitenland verkocht want "hoogste bieder".
Dat is ook logisch gezien de bevolkingsdichtheid in NYC. Het massale vervoer per metro en de drukte in dit vervoersmiddel maken snelle verspreiding makkelijk.quote:Op zondag 5 april 2020 13:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Aantal inwoners van het land misschien, als je de staat New York neemt dan valt het zeker niet mee, vooral het aantal doden is bizar vergeleken met andere landen.
We hebben radler. Is ook met citroenquote:Op zondag 5 april 2020 13:50 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Corona is lekkerder dan bier of baco
alleen was NYC veel later met een lockdown dan madrid, de USA heeft echt een mega groot probleemquote:Op zondag 5 april 2020 14:00 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is ook logisch gezien de bevolkingsdichtheid in NYC. Het massale vervoer per metro en de drukte in dit vervoersmiddel maken snelle verspreiding makkelijk.
Om het te vergelijken met Europa kun je het vergelijken met Madrid, daar zijn 4600 doden gevallen. Dan zal NYC waarschijnlijk uitkomen op een 15000 ongeveer.
Ja want ze gaan er vanuit dat je immuun bent maar hoe kunnen ze dat nou 100% zeker weten ?quote:Op zondag 5 april 2020 13:54 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het virus muteert continu, het gaat er om of de mutaties leiden tot een verandering van het gedrag van het virus.
China kan ook cijfers en medische rapporten hebben achtergehouden voor West-Europa en Amerika, waardoor het lijkt alsof ze alles beter onder controle hebben tov de rest van de wereld. Ook de gebrekkige apparatuur en medische voorzieningen die zij toestuurden naar Europa bleek niet afdoende en moest worden teruggestuurd. Welk spel ze willen spelen is mij onbekend (of dat ze überhaupt een spel willen spelen), maar dat een geavanceerd land in medische zorg en technologie niet eens fatsoenlijke apparatuur kan leveren aan hun import -en export-landen vind ik ronduit schrijnend. Alsof ze de rest van de wereld bewust willen zien branden. Dit is ook maar een voorlopig onderbuik-gevoel die ik koester en harde bewijzen ontbreken uiteraard, maar de stelling dat de echte experts woonachtig zijn in Azië (het continent is inderdaad meer dan alleen China) vind ik op dit moment niet echt steekhoudend.quote:Op zondag 5 april 2020 13:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De experts terzake zitten in Azië. Westerse experts zijn verantwoordelijk voor wat er in Italië en Spanje gebeurt.
Een potentiële pandemie met een crude fataly rate van (op dat moment) 3.5% bestrijdt je niet op basis van wat tot dan toe bewezen is, als er onzekerheid bestaat ga je uit van het worst case scenario. De aanpak in het Westen leek op de aanpak van Tepco na de tsunami: net genoeg middelen inzetten om de situatie op te lossen als alles volgens plan gaat. We hebben gezien hoe dat afliep (ik heb het dus over Fukushima), zoals de dieselgenerator die ze stuurden om de centrale van stroom te voorzien: blijkt de aansluiting niet te passen, en is het te laat om iets anders te bedenken...
Trump was van mening dat hij het china-virus weg kon sturen, de clown.quote:Op zondag 5 april 2020 14:03 schreef Predator40 het volgende:
[..]
alleen was NYC veel later met een lockdown dan madrid, de USA heeft echt een mega groot probleem
De eerste zelfbenoemde expert meldt zich als een bij op de honingquote:Op zondag 5 april 2020 13:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De experts terzake zitten in Azië. Westerse experts zijn verantwoordelijk voor wat er in Italië en Spanje gebeurt.
Een potentiële pandemie met een crude fataly rate van (op dat moment) 3.5% bestrijdt je niet op basis van wat tot dan toe bewezen is, als er onzekerheid bestaat ga je uit van het worst case scenario. De aanpak in het Westen leek op de aanpak van Tepco na de tsunami: net genoeg middelen inzetten om de situatie op te lossen als alles volgens plan gaat. We hebben gezien hoe dat afliep (ik heb het dus over Fukushima), zoals de dieselgenerator die ze stuurden om de centrale van stroom te voorzien: blijkt de aansluiting niet te passen, en is het te laat om iets anders te bedenken...
Nederland is meer dichtbevolkt dan Spanje, waardoor in casu de randstad ook dichter op elkaars huid zit dan in Madrid. Daarom vind ik de vergelijking met Madrid een beetje mank, en lijkt de randstad een beter voorbeeld te zijn.quote:Op zondag 5 april 2020 14:00 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is ook logisch gezien de bevolkingsdichtheid in NYC. Het massale vervoer per metro en de drukte in dit vervoersmiddel maken snelle verspreiding makkelijk.
Om het te vergelijken met Europa kun je het vergelijken met Madrid, daar zijn 4600 doden gevallen. Dan zal NYC waarschijnlijk uitkomen op een 15000 ongeveer.
Zullen wel weer verrassend lage cijfers zijn op zondag.quote:Op zondag 5 april 2020 14:08 schreef LTVDK het volgende:
Gisteren waren ze 1,5 uur te vroeg, maar vandaag zitten ze denk ik nog even gezellig op het terras bij de RIVM.
iedereen juichen !!!quote:Op zondag 5 april 2020 14:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zullen wel weer verrassend lage cijfers zijn op zondag.
Daarom iets later dan normaal, anders gaat henk gelijk de buren uitnodigen voor de bbq, want het valt mee.quote:
Op zondag ja, dinsdag over de 200 heen?quote:Op zondag 5 april 2020 14:12 schreef Grishenko_ het volgende:
Zo te zien zet de afvlakking zich voort.
Italië heeft veel meer inwoners.quote:Op zondag 5 april 2020 14:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Op zondag ja, dinsdag over de 200 heen?
Het loopt in ieder geval niet zo'n vaart als in Italië destijds.
Jij vindt dat Nederland het beter doet dan Singapore of Z Korea? ok.quote:Op zondag 5 april 2020 14:06 schreef Multatilu het volgende:
[..]
De eerste zelfbenoemde expert meldt zich als een bij op de honing
Geen idee waarom mijn post verdwenen is.quote:Op zondag 5 april 2020 14:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Floris jan te vroeg op verzend gedrukt?quote:Op zondag 5 april 2020 14:14 schreef LTVDK het volgende:
Oh en nu is die update opeens weer weg van de RIVM site
Ik hoop het echt. Maar dan moet er niet gesjoemeld worden met cijfers.quote:Op zondag 5 april 2020 14:15 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Geen idee waarom mijn post verdwenen is.
Maar in het zuiden van Europa kwakkelen ze met cijfers tussen de 700 en 900 overledenen per dag. "Gelukkig" ligt het bij ons tussen de 100 en 200 + een eerdere afvlakking dan in andere landen.
Hopelijk zet deze trend zich voort
Enorm veel besmettingen erbij. Wat een slechte cijfers.quote:Op zondag 5 april 2020 14:16 schreef kol7680 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)t-immuun-ic-afdeling
Hier de cijfers, daling aantal doden en ziekenhuisopnames. Gaat de goede kant op.
Sowieso hoor je vrijwel niks meer van de lui die dagelijks riepen dat we Italie gingen inhalen.quote:Op zondag 5 april 2020 14:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat is het wel, ook in een veel kortere tijdsspanne.quote:Op zondag 5 april 2020 13:44 schreef Grishenko_ het volgende:
De staat New York heeft 19 miljoen inwoners. De stad NYC heeft 9 miljoen. Desondanks zijn er meer doden in de stad NY dan heel Nederland met bijna twee keer zoveel inwoners. Is dat niet frappant?
Zoals al vaker gezegd, dat is helemaal afhankelijk van het aantal testen. Ziekenhuisopnames is een veel betere indicator.quote:Op zondag 5 april 2020 14:17 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Enorm veel besmettingen erbij. Wat een slechte cijfers.
60 en 46 miljoen inwoners tegen 17 miljoen....dat scheelt ook wel wat in de cijfers natuurlijkquote:Op zondag 5 april 2020 14:15 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Geen idee waarom mijn post verdwenen is.
Maar in het zuiden van Europa kwakkelen ze met cijfers tussen de 700 en 900 overledenen per dag. "Gelukkig" ligt het bij ons tussen de 100 en 200 + een eerdere afvlakking dan in andere landen.
Hopelijk zet deze trend zich voort
Zoals al vaker gezegd, dat is helemaal afhankelijk van het aantal testen. Ziekenhuisopnames is een veel betere indicator.quote:Op zondag 5 april 2020 14:17 schreef wollah het volgende:
Meer dan 1200 besmettingen, meer dan ooit. Gaat dus helemaal niet de goede kant op.
Lijkt me juist goed dat er nu wat meer getest wordtquote:Op zondag 5 april 2020 14:17 schreef wollah het volgende:
Meer dan 1200 besmettingen, meer dan ooit. Gaat dus helemaal niet de goede kant op.
ze beginnen eindelijk te testen !!!!quote:Op zondag 5 april 2020 14:17 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Enorm veel besmettingen erbij. Wat een slechte cijfers.
Het aantal besmettingen ligt al sowieso hoger door het gebrek aan testen. Men kan de data het beste interpreteren door de groei van het aantal IC-patiënten en groei van aantal doden per dag te bekijken. Dit lijkt op dit moment af te vlakken.quote:Op zondag 5 april 2020 14:17 schreef wollah het volgende:
Het is niet 1 op 1 te vergelijken. Bevolkingssamenstelling, levenswijze, gezondszorg en geografische verdeling over het land (bevolkingsdichtheid) zijn allemaal verschillend.quote:Op zondag 5 april 2020 14:18 schreef Predator40 het volgende:
[..]
60 en 46 miljoen inwoners tegen 17 miljoen....dat scheelt ook wel wat in de cijfers natuurlijk
Lees je een beetje wat er nu al in Nederland gebeurd.quote:Op zondag 5 april 2020 14:19 schreef quirina het volgende:
Dokter Oz uit de USA heeft het medicijn zelf genomen.
Waarom krijgt iedereen dit niet?
klopt helemaal, dus vergelijken is onzin.quote:Op zondag 5 april 2020 14:19 schreef archito het volgende:
[..]
Het is niet 1 op 1 te vergelijken. Bevolkingssamenstelling, levenswijze, gezondszorg en geografische verdeling over het land (bevolkingsdichtheid) zijn allemaal verschillend.
Dit is de juiste.quote:Op zondag 5 april 2020 14:18 schreef houdafstand het volgende:
05-04-2020 12:00 uur
Het totaal aantal gemelde patiënten opgenomen (geweest) in het ziekenhuis: 6.875 (+253)
Het totaal aantal gemelde overleden patiënten: 1.766 (+115)
Het totaal aantal positief geteste patiënten: 17.851 (+1.224)
Duiding
Vandaag zijn er 253 patiënten als in het ziekenhuis opgenomen gemeld. Er zijn sinds gisteren 115 personen als overleden gemeld. Deze mensen zijn niet allemaal in de afgelopen dag in het ziekenhuis opgenomen of overleden. Onder de personen die zijn overleden zijn 3 patiënten in de leeftijdsgroep 25 tot 50 jaar. Bij al deze personen was er sprake van onderliggend lijden.
RIVM.nl
Zeg ik dat?quote:Op zondag 5 april 2020 14:13 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Jij vindt dat Nederland het beter doet dan Singapore of Z Korea? ok.
Lombardije heeft 10 miljoen inwoners. Hun cijfers zijn vele malen hoger (geweest) dan in Nederland zal voorkomen. Zij schommelden (uit mijn hoofd) tussen de 400 en 500 per dag.quote:Op zondag 5 april 2020 14:18 schreef Predator40 het volgende:
[..]
60 en 46 miljoen inwoners tegen 17 miljoen....dat scheelt ook wel wat in de cijfers natuurlijk
Dat is hetzelfde als niet verder kijken dan je eigen achtertuin.quote:Op zondag 5 april 2020 14:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Lees je een beetje wat er nu al in Nederland gebeurd.
Zijn die drie allemaal van de afgelopen 24 uur? Dat gaat snel dan.quote:Op zondag 5 april 2020 14:22 schreef Momo het volgende:
Onder de personen die zijn overleden zijn 3 patiënten in de leeftijdsgroep 25 tot 50 jaar. Bij al deze personen was er sprake van onderliggend lijden.
quote:Er zijn de afgelopen 24 uur opnieuw 164 mensen overleden door covid-19. Met de ziekenhuisopnames gaat het wel de goede kant uit: voor het eerst lag het aantal patiënten dat werd ontslagen hoger dan het aantal patiënten dat werd opgenomen.
In de laatste 24 uur werden 499 patiënten met covid-19 in het ziekenhuis opgenomen en 504 patiënten verlieten het ziekenhuis. Het is de eerste keer sinds de uitbraak van het nieuwe coronavirus in ons land dat de uitstroom groter is dan de instroom.
Momenteel worden 5.735 ziekenhuisbedden ingenomen door covid-19-patiënten (een stijging van 57 tegenover gisteren), waarvan 1.261 bedden op de afdeling intensieve zorg (een stijging van 16). 995 patiënten hadden ademhalingsondersteuning nodig en 31 ECMO, waarbij de functie van hart en longen wordt overgenomen.
De cijfers werden bekendgemaakt door het Crisiscentrum van Binnenlandse Zaken, dat op zondag evenwel geen persconferentie houdt. De stabilisering van de voorbije dagen lijkt zich duidelijk verder te zetten.
'Een plateau lijkt zich af te tekenen. Het is zeker een positief teken', zo reageert viroloog Steven Van Gucht op de nieuwe coronacijfers in VTM Nieuws. 'Het is nog te vroeg om te weten of we in de neerwaartse fase zitten, daarvoor moeten we de komende dagen afwachten. Het is belangrijk om te vermelden dat het aantal overlijdens wel nog heel hoog ligt.'
Met 164 gerapporteerde overlijdens ligt dat cijfer immers opnieuw hoger dan de twee voorbije dagen. Het dodental klimt daardoor tot 1.447. Bovendien verloopt de rapportering van het aantal slachtoffers moeizamer in het weekend, zeker vanuit de rusthuizen, waardoor het cijfer vermoedelijk maandag nog zal worden bijgesteld.
Er werden ook opnieuw 1.260 besmettingen vastgesteld in de afgelopen 24 uur: 776 in Vlaanderen, 301 in Wallonië en 169 in Brussel. Voor veertien gevallen was de woonplaats niet bekend.
Wellicht, maar het loopt niet meer exponentieel op zoals eerst. De cijfers gaan naar een afvlakking toe. De maatregels lijken dus effect te hebben!quote:Op zondag 5 april 2020 14:21 schreef speknek het volgende:
Maar de daling van het aantal doden zal dan weer het weekend effect zijn, gevolgd door een correctie op dinsdag.
Nee, wat ze melden.quote:Op zondag 5 april 2020 14:24 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Zijn die drie allemaal van de afgelopen 24 uur? Dat gaat snel dan.
Als je het zo leest wel, onderliggend lijden is dan zoiets als diabetes of hoge bloeddruk?quote:Op zondag 5 april 2020 14:24 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Zijn die drie allemaal van de afgelopen 24 uur? Dat gaat snel dan.
Aantal doden is ook minder dan vorige week zondag (132).quote:Op zondag 5 april 2020 14:22 schreef KennyPowers het volgende:
Wel misleidend dat de NOS alles met de cijfers van gisteren vergelijkt terwijl zondag en maandag altijd lager zijn
Nederland is minder dichtbevolkt dan Lombardije, zeker indien je de bergen waar niets mogelijk is meetelt.quote:Op zondag 5 april 2020 14:23 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Lombardije heeft 10 miljoen inwoners. Hun cijfers zijn vele malen hoger (geweest) dan in Nederland zal voorkomen. Zij schommelden (uit mijn hoofd) tussen de 400 en 500 per dag.
Een virus hoeft daarbij enkel in een dichtbevolkt epicentrum toe te slaan om slachtoffers te genereren. Nederland is meer dichtbevolkt dan Lombardije, dus in theorie zouden er meer slachtoffers hier moeten vallen dan in Lombardije. "Gelukkig" is dat niet het geval.
vergeet het maar en ook gewoon niet handig om dat dan al te doen.....quote:Op zondag 5 april 2020 14:26 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Yes. Met dit positieve tempo krijgen we eindelijk meer vrijheden eind april.
Hier geloof ik niets van. Moet je in Nederland het IJsselmeer en de Veluwe ook niet meerekenen trouwens.quote:Op zondag 5 april 2020 14:28 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Nederland is minder dichtbevolkt dan Lombardije, zeker indien je de bergen waar niets mogelijk is meetelt.
Maar goed, zoals al 100 keer aangehaald : zo één op één vergelijken wordt op de basisschool niet eens geaccepteerd.
Heb nog geen enkele nieuwsbron daarover zien praten, terwijl dat weekend effect toch best duidelijk aanwezig is in de grafieken. Vorig weekend (eigenlijk meer zondag + maandag) zag je ook een flinke dip in het totaal aantal cases wereldwijd.quote:Op zondag 5 april 2020 14:22 schreef KennyPowers het volgende:
Wel misleidend dat de NOS alles met de cijfers van gisteren vergelijkt terwijl zondag en maandag altijd lager zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |