Dan gaan ze nooit meer open helaas.quote:Op zondag 5 april 2020 12:36 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De scholen dus gesloten houden tot we zekerheid hebben.
Nee, daar zijn ze pas recent achtergekomen.quote:Op zondag 5 april 2020 12:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
weet je ook de waarschijnlijkheid daarvan?
zekerheid over de bemsettingwaarschijnlijkheid.quote:Op zondag 5 april 2020 12:36 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De scholen dus gesloten houden tot we zekerheid hebben.
dan kan je er niet echt beleid op zetten.quote:Op zondag 5 april 2020 12:37 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nee, daar zijn ze pas recent achtergekomen.
Ja, ik ben net overgestapt vanaf Stintum. Want daar zou ik zogenaamd ook werken. Tot voor kort dan, want nu werk ik schijnbaar bij het RIVM.quote:Op zondag 5 april 2020 12:28 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ik verdenk hem ervan een RIVM troll te zijn.
En daarbij: kan iemand ook van de IC worden gehaald om op een verpleegafdeling te sterven? Statistieken geven dan aan dat de IC levend is verlatenquote:Op zondag 5 april 2020 12:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Ehmz nee. De meeste mensen liggen op dit moment nog op de IC en er zijn er ongeveer net zoveel overleden op de IC als ontslagen vanaf de IC.
Dát is wat de cijfers zeggen momenteel en niet dat de meeste mensen levend van de IC af komen.
Ik meen mij te herinneren dat er gesteld is dat die mensen dan alsnog als overleden op de IC geregistreerd worden.quote:Op zondag 5 april 2020 12:39 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
En daarbij: kan iemand ook van de IC worden gehaald om op een verpleegafdeling te sterven? Statistieken geven dan aan dat de IC levend is verlaten
4. Is de asymptomatische geïnfecteerde persoon besmettelijk?quote:Op zondag 5 april 2020 12:28 schreef GereDathan het volgende:
Vooralsnog is de algemene aanname dat je enkel bij symptomen het virus verspreid.
gebaseerd op laboratorium proef? 1.1 meter schijnt genoeg te zijn voor vluchtig contact zoals elkaar voorbij lopen in de supermarkt.quote:Op zondag 5 april 2020 12:36 schreef laracroftonline het volgende:
[..]
Die eigenlijk nog te kort is had minimaal 2 tot 3 meter moeten zijn.
Klinkt als een goed uitvoerbaar plan.quote:Op zondag 5 april 2020 12:36 schreef laracroftonline het volgende:
[..]
Zelfs het RIVM zegt dat mensen waarschijnlijk ook anderen kunnen besmetten in de presymptomatische fase. De algemene aanname is vooral dat deze periode op het geheel een vrij kleine bijdrage levert in het algemene verspreidingsrisico.quote:Op zondag 5 april 2020 12:28 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Vooralsnog is de algemene aanname dat je enkel bij symptomen het virus verspreid.
Zolang er geen gedegen onderzoeken zijn, zal dit sowieso een grijs gebied blijven.quote:Op zondag 5 april 2020 12:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zelfs het RIVM zegt dat mensen waarschijnlijk ook anderen kunnen besmetten in de presymptomatische fase. De algemene aanname is vooral dat deze periode op het geheel een vrij kleine bijdrage levert in het algemene verspreidingsrisico.
Ja en het is ook niet zo binair. Hele lichte verkoudheid zullen mensen niet ervaren als symptomen van het corona-virus. Men kan dan echter wel door neuspeuteren het virus verspreiden.quote:Op zondag 5 april 2020 12:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zelfs het RIVM zegt dat mensen waarschijnlijk ook anderen kunnen besmetten in de presymptomatische fase. De algemene aanname is vooral dat deze periode op het geheel een vrij kleine bijdrage levert in het algemene verspreidingsrisico.
Dat is het nadeel met dergelijk onderzoek. De meest bruikbare resultaten komen altijd te laat.quote:Op zondag 5 april 2020 12:48 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Zolang er geen gedegen onderzoeken zijn, zal dit sowieso een grijs gebied blijven.
Dit is wel een belangrijke caveat.quote:Op zondag 5 april 2020 12:44 schreef Za het volgende:
De tweede is de subjectiviteit van symptomen. Mensen met milde of atypische symptomen kunnen denken dat ze niet besmet zijn met het nieuwe kroonvirus en nemen niet het initiatief om een medische instelling te bezoeken, die moeilijk te vinden is in de dagelijkse diagnose en behandeling.
Uit de studie bleek dat de virale lading in respiratoire monsters van asymptomatische infecties niet significant verschilde van die in bevestigde gevallen.quote:Op zondag 5 april 2020 12:48 schreef GereDathan het volgende:
Zolang er geen gedegen onderzoeken zijn, zal dit sowieso een grijs gebied blijven.
Er zijn wel onderzoeken naar, maar het is belangrijk om het grotere geheel te zien en niet alleen te focussen op één (of een paar) onderzoek(en) die het eigen standpunt bevestigen.quote:Op zondag 5 april 2020 12:48 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Nog los van het feit dat niet elk besmet deeltje iemand anders zal besmetten. Dat deeltje moet maar net op het juiste moment op de juiste plek bij de juiste persoon belanden.quote:Op zondag 5 april 2020 12:44 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
gebaseerd op laboratorium proef? 1.1 meter schijnt genoeg te zijn voor vluchtig contact zoals elkaar voorbij lopen in de supermarkt.
Maar dat toont alleen maar aan dat er een potentiële besmetting plaats kan vinden. Pas zodra die persoon gaat hoesten/niezen wordt de besmettingskans echt groot. En dan ook alleen wanneer men niet de 1,5 meter afstand houdt.quote:Op zondag 5 april 2020 12:49 schreef Za het volgende:
[..]
Uit de studie bleek dat de virale lading in respiratoire monsters van asymptomatische infecties niet significant verschilde van die in bevestigde gevallen.
Ik begreep ongeveer 3 woorden uit deze zin.quote:Op zondag 5 april 2020 12:49 schreef Za het volgende:
[..]
Uit de studie bleek dat de virale lading in respiratoire monsters van asymptomatische infecties niet significant verschilde van die in bevestigde gevallen.
Uit neusswabs (respiratoir) blijkt dat mensen die aantoonbaar corona hebben maar geen symptomen vertonen net zoveel coronadeeltjes kunnen hebben als mensen die wel symptomen hebben.quote:Op zondag 5 april 2020 12:51 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ik begreep ongeveer 3 woorden uit deze zin.
Essentieel verschil is wel dat die virale ladingen natuurlijk meer intern blijven bij asymptomatische gevallen.quote:Op zondag 5 april 2020 12:49 schreef Za het volgende:
[..]
Pas maar op, zo meteen werk je net als mij ineens bij het RIVM.quote:Op zondag 5 april 2020 12:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja en het is ook niet zo binair. Hele lichte verkoudheid zullen mensen niet ervaren als symptomen van het corona-virus. Men kan dan echter wel door neuspeuteren het virus verspreiden.
Het is vrij lastig te bepalen of mensen écht pre- of asymptomatisch waren bij verspreiding. Toch zou je denken dat er onderhand een stortvloed aan bewijs zou zijn als dit een substantiële rol speelde.
ook met praten dan, niet alleen hoesten/niezenquote:Op zondag 5 april 2020 12:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar dat toont alleen maar aan dat er een potentiële besmetting plaats kan vinden. Pas zodra die persoon gaat hoesten/niezen wordt de besmettingskans echt groot. En dan ook alleen wanneer men niet de 1,5 meter afstand houdt.
Ja precies. Alleen er is wel een verschil tussen een overtuiging van jou en mij en er landelijk beleid van makenquote:Op zondag 5 april 2020 12:55 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Pas maar op, zo meteen werk je net als mij ineens bij het RIVM.
Het hele "geen symptomen" is al zo lek als een mandje. Ik ken genoeg mensen die af en toe hoesten of de neus moeten snuiten in een normale tijd. Die zouden dat nooit als symptoom noemen bij een onderzoek.
Als kinderen zo besmettelijk waren, dan waren er veel en veel meer bekende besmettingen in de leeftijd 4 tot 12. Inclusief ziekenhuisopnames en dodelijk afloop. En dat niet enkel in Nederland, maar wereldwijd.
Precies. De virale lading mag dan misschien gelijk zijn, iemand met symptomen zal het veel sneller verspreiden via hoesten/neusverkoudheid.quote:Op zondag 5 april 2020 12:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Essentieel verschil is wel dat die virale ladingen natuurlijk meer intern blijven bij asymptomatische gevallen.
De kans bij praten is echt aanzienlijk minder dan hoesten/niezen, omdat de viruslading die je als besmet persoon uitstoot veel lager is.. En nogmaals, op 1,5 meter afstand is die kans ook weer aanzienlijk kleiner dan wanneer je naast elkaar staat.quote:Op zondag 5 april 2020 12:55 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
ook met praten dan, niet alleen hoesten/niezen
vooral diegene die praten met consumptie
Nee.quote:Op zondag 5 april 2020 12:55 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Als kinderen zo besmettelijk waren, dan waren er veel en veel meer bekende besmettingen in de leeftijd 4 tot 12. Inclusief ziekenhuisopnames en dodelijk afloop. En dat niet enkel in Nederland, maar wereldwijd.
Natuurlijk wil je dat in het tweede geval, je wil zoveel mogelijk zekerheid. Maar je moet ook andere belangen afwegen. Voorkomen van dit virus ga je toch niet, ook niet met een vaccin overigens. Al denk ik dat het voor dat het vaccin er is en getest is Corona al tot het verleden behoord. Net als SARS enkele jaren terug.quote:Op zondag 5 april 2020 12:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja precies. Alleen er is wel een verschil tussen een overtuiging van jou en mij en er landelijk beleid van maken. In het laatste geval wil je extreem veel zekerheid, dat snap ik wel.
dus die 1,5 meter is in andere woorden wel het meeste belangrijk hierquote:Op zondag 5 april 2020 12:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De kans bij praten is echt aanzienlijk minder dan hoesten/niezen, omdat de viruslading die je als besmet persoon uitstoot veel lager is.. En nogmaals, op 1,5 meter afstand is die kans ook weer aanzienlijk kleiner dan wanneer je naast elkaar staat.
De andere gevallen zitten binnen.quote:Op zondag 5 april 2020 12:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Essentieel verschil is wel dat die virale ladingen natuurlijk meer intern blijven bij asymptomatische gevallen.
Hey, nu heb je het stukje kinderen wel goed. En daar zit inderdaad een deel van de besmetting, de kinderen van 70+'ers. De kinderen die lekker op skivakantie zijn geweest of met carnaval aan elkaars huig hebben lopen likken. Die kinderen tussen de 20 en 40 zullen we maar even voor het gemak aannemen.quote:Op zondag 5 april 2020 13:00 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee.
In Nederland word je nu vooral getest als je opgenomen gaat worden.
Kinderen, jongeren en jong volwassenen worden over het algemeen minder ziek en hebben dus minder ernstige klachten en kloppen dus niet aan bij de huisarts/ziekenhuis/SEH etc.
Dat ze in de statistieken niet voorkomen wil niet zeggen dat zij er niet zijn. Nogmaals, hoe denk je dat die patiënten van 70+ besmet zijn geraakt? Allemaal op skivakantie geweest? Allemaal carnaval gevierd? Of zijn ze misschien besmet geraakt door (klein)kinderen en/of andere jongere familieleden/vrienden die zonder of met milde klachten een bezoekje kwamen brengen?
Helemaal juist. Eigenlijk precies wat het RIVM/kabinet/OMT continu benadrukt.quote:Op zondag 5 april 2020 13:01 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
dus die 1,5 meter is in andere woorden wel het meeste belangrijk hier
maar het is beter om gewoon thuis te blijven lijkt mij, maar als het niet anders kan is dat het meest belangrijke
het is toch duidelijk dat deze kerel of loopt te trollen of een dikke plaat voor zijn kop heeft.quote:Op zondag 5 april 2020 13:00 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee.
In Nederland word je nu vooral getest als je opgenomen gaat worden.
Kinderen, jongeren en jong volwassenen worden over het algemeen minder ziek en hebben dus minder ernstige klachten en kloppen dus niet aan bij de huisarts/ziekenhuis/SEH etc.
Dat ze in de statistieken niet voorkomen wil niet zeggen dat zij er niet zijn. Nogmaals, hoe denk je dat die patiënten van 70+ besmet zijn geraakt? Allemaal op skivakantie geweest? Allemaal carnaval gevierd? Of zijn ze misschien besmet geraakt door (klein)kinderen en/of andere jongere familieleden/vrienden die zonder of met milde klachten een bezoekje kwamen brengen?
Met mondkapjes wordt het hier een chaos. 99% van de mensen, zorg personeel uitgezonderd, heeft geen idee hoe ze zo'n ding moeten gebruiken. Mijzelf inclusief.quote:Op zondag 5 april 2020 13:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Helemaal juist. Eigenlijk precies wat het RIVM/kabinet/OMT continu benadrukt.
Ik vrees dat bv. mondkapjes er alleen maar voor gaat zorgen dat er meer mensen onnodig naar buiten gaan, want 'ik heb toch een mondkapje'.
Als je je eigen bron even goed had gelezen had je ook het volgende gezien.quote:Op zondag 5 april 2020 13:03 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Hey, nu heb je het stukje kinderen wel goed. En daar zit inderdaad een deel van de besmetting, de kinderen van 70+'ers. De kinderen die lekker op skivakantie zijn geweest of met carnaval aan elkaars huig hebben lopen likken. Die kinderen tussen de 20 en 40 zullen we maar even voor het gemak aannemen.
Je hebt gelijk dat we in Nederland enkel bij een ziekenhuis opname testen (aankomende maandag gelukkig wat meer), maar in andere landen zoals bv. Zuid Korea wordt ontzettend veel getest en ook die laten duidelijk zien waar de problemen zitten. Kijk maar eens op https://www.statista.com/(...)avirus-cases-by-age/
Dat die groep van 20-29 zo ontzettend groot is in Zuid-Korea komt dus o.a. door de sekte en geeft mogelijk een vertekend beeld.quote:In Korea, the infection rate of coronavirus was the highest among people in the 20s due to their social activities. Additionally, the large population of Shincheonji church followers are in their 20s.
Of lees je dat stukje liever niet?quote:Since the number of people under the age of 10 is increasing, the opening of elementary and junior high school, usually starting in March, was postponed for the third time until the beginning of April
Je mag prima in mijn topic komen, als het maar positief en met cijfers is. Zoals de OP en de topictitel aangeven.quote:Op zondag 5 april 2020 13:04 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het is toch duidelijk dat deze kerel of loopt te trollen of een dikke plaat voor zijn kop heeft.
hij heeft zijn eigen topic, laat hem daar dan ook, aangezien daar ook niemand mag posten met realistische feiten want dan is meneertje op zijn pik getrapt.
Zeker, ze willen daar de mensen niet bij elkaar brengen rondom de scholen.quote:Op zondag 5 april 2020 13:08 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als je je eigen bron even goed had gelezen had je ook het volgende gezien.
[..]
Dat die groep van 20-29 zo ontzettend groot is in Zuid-Korea komt dus vooral door de sekte.
Als je nog een stukje verder hat gekeken had je ook het volgend gelezen.
[..]
de realiteit is soms gewoon niet positief......tjaquote:Op zondag 5 april 2020 13:08 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Je mag prima in mijn topic komen, als het maar positief en met cijfers is. Zoals de OP en de topictitel aangeven.
Waar staat NYC?quote:
Maar Trump had alles zo goed onder controlequote:
Het eerste klopt, het tweede niet.quote:Op zondag 5 april 2020 13:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de realiteit is soms gewoon niet positief......tja
jouw juichtopic suggereert dat we in de zomervakantie weer kunnen gaan feesten.
zonder kennis kan je ook geen inhoudelijke discussie voeren en wij zijn allemaal geen virologen. Als je een inhoudelijke discussie wilt moet je experts zoeken.quote:Op zondag 5 april 2020 13:11 schreef Remco het volgende:
Het vervelende hier is dat alle onderzoeken die enigszins positief zijn over bijvoorbeeld de verspreiding van het virus direct als onzin worden afgedaan en iedereen die daarmee komt troll word genoemd in plaats van een goede inhoudelijke discussie.
Elk gerenommeerd onderzoek verklaard dat het mogelijk is dat asymtopische besmettingen overdraagbaar kunnen zijn maar dat dit veel minder voorkomt. De waarheid ligt wat mij betreft in het midden maar daar is hier totaal geen plaats voor.
Laten we hopen dat we in de zomervakantie weer kunnen genieten van de zomer zonder maatregels. Niemand weet waar die aan toe is. Ik niet, hij niet, jij niet. Dus men mag rekening houden dat het virus in de zomer weer verdwenen is. Of het realistisch is, laat ik nog even in het midden.quote:Op zondag 5 april 2020 13:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de realiteit is soms gewoon niet positief......tja
jouw juichtopic suggereert dat we in de zomervakantie weer kunnen gaan feesten.
nou.....dat hebben we gezien, op vele vlakken hebben experts gefaaldquote:Op zondag 5 april 2020 13:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
zonder kennis kan je ook geen inhoudelijke discussie voeren en wij zijn allemaal geen virologen. Als je een inhoudelijke discussie wilt moet je experts zoeken.
Maar dan zeg je indirect dat je zelf geen expert ben en geen inhoudelijke discussie kan voeren?quote:Op zondag 5 april 2020 13:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
zonder kennis kan je ook geen inhoudelijke discussie voeren en wij zijn allemaal geen virologen. Als je een inhoudelijke discussie wilt moet je experts zoeken.
dat kunnen we gewoon vergeten, onmogelijkquote:Op zondag 5 april 2020 13:13 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Laten we hopen dat we in de zomervakantie weer kunnen genieten van de zomer zonder maatregels. Niemand weet waar die aan toe is. Ik niet, hij niet, jij niet. Dus men mag rekening houden dat het virus in de zomer weer verdwenen is. Of het realistisch is, laat ik nog even in het midden.
In America is het 6 feet (182 cm) afstand houden. Oftewel elk land verzint maar een getal.quote:Op zondag 5 april 2020 12:36 schreef laracroftonline het volgende:
[..]
kan je nagaan hoe moeilijk de materie isquote:Op zondag 5 april 2020 13:13 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nou.....dat hebben we gezien, op vele vlakken hebben experts gefaald
kloptquote:Op zondag 5 april 2020 13:14 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar dan zeg je indirect dat je zelf geen expert ben en geen inhoudelijke discussie kan voeren?
Daarom hebben we in Nederland ook 17 miljoen experts. Eerst waren dat 17 miljoen bondscoaches, maar voetbal ligt even stil.quote:Op zondag 5 april 2020 13:13 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nou.....dat hebben we gezien, op vele vlakken hebben experts gefaald
Wellicht kunnen we het vergeten om de zomervakantie te kunnen vieren, maar ik wil nogmaals benadrukken dat zelfs de experts er niet over uit zijn. Dat jij het zo stellig stelt, wil nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk zo is. Overigens deel ik dezelfde mening als jij, alleen zeker weten doe ik niet - het is voornamelijk gebaseerd op onderbuik-gevoelens.quote:Op zondag 5 april 2020 13:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat kunnen we gewoon vergeten, onmogelijk
of het virus moet gaan muteren
Niemand weet het zeker en niemand kan in de toekomst kijken. Virus kan muteren, weer kan alsnog een groot invloed spelen etc.quote:Op zondag 5 april 2020 13:17 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Wellicht kunnen we het vergeten om de zomervakantie te kunnen vieren, maar ik wil nogmaals benadrukken dat zelfs de experts er niet over uit zijn. Dat jij het zo stellig stelt, wil nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk zo is. Overigens deel ik dezelfde mening als jij, alleen zeker weten doe ik niet - het is voornamelijk gebaseerd op onderbuik-gevoelens.
als je maar genoeg voorspellingen doet komt er vanzelf 1 uit.quote:Op zondag 5 april 2020 13:15 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Daarom hebben we in Nederland ook 17 miljoen experts. Eerst waren dat 17 miljoen bondscoaches, maar voetbal ligt even stil.
nog geen reden waarom de ECHTE experts zo gefaald hebben.....en ter vergelijking met voetbal:quote:Op zondag 5 april 2020 13:15 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Daarom hebben we in Nederland ook 17 miljoen experts. Eerst waren dat 17 miljoen bondscoaches, maar voetbal ligt even stil.
Het horoscoop principe. Vooral veel globale voorspellingen doen, er is er altijd wel 1tje juist.quote:Op zondag 5 april 2020 13:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
als je maar genoeg voorspellingen doet komt er vanzelf 1 uit.
zou die vakantie nog gelden?quote:Op zondag 5 april 2020 12:13 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Nee, pas na de meivakantie. En dat is bij de meeste scholen zo rond 6 mei. Alweer een week verder dan de huidige maatregelen dus.
8 meter zelfs in het geval van niezenquote:Op zondag 5 april 2020 12:36 schreef laracroftonline het volgende:
[..]
histortisch gezien valt dat allemaal nog mee. SARS/MERS/ hongkong virus/spaanse griep en zika gingen ook redelijk snel voorbij.quote:Op zondag 5 april 2020 13:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Niemand weet het zeker en niemand kan in de toekomst kijken. Virus kan muteren, weer kan alsnog een groot invloed spelen etc.
Echter als je gewoon kijkt hoe het nu is gelopen is de kans klein dat zonder hele grote veranderingen/wijzigingen wij opeens over twee maanden met z'n allen op het strand kunnen gaan liggen op festivals kunnen bezoeken. In mijn ogen hoef je daar geen expert voor te zijn.
de grens gaat dus niet op slotquote:Op zondag 5 april 2020 13:19 schreef capricia het volgende:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)definitief-ingevoerd
De grens met DL gaat vanaf morgen op slot. DL stelt controles in.
Dus dan roep jij ook maar wat in het wild, hopende dat jij eens een keer prijs schiet met een loze voorspelling? Dat vind ik dan jammer.quote:
duurde iets meer dan een jaar voor de spaanse griep in totaal toch ?!quote:Op zondag 5 april 2020 13:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
histortisch gezien valt dat allemaal nog mee. SARS/MERS/ hongkong virus/spaanse griep en zika gingen ook redelijk snel voorbij.
Is daar dan reeds onderzoek naar gedaan of die 1,5m wel voldoende is?quote:Op zondag 5 april 2020 13:20 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
8 meter zelfs in het geval van niezen
nee. Je trekt verkeerde conclusies.quote:Op zondag 5 april 2020 13:21 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Dus dan roep jij ook maar wat in het wild, hopende dat jij eens een keer prijs schiet met een loze voorspelling? Dat vind ik dan jammer.
klopt, jij had het over een discusie op inhoud. Je kan zelfs met debielen een goede discussie voeren en ook met experts. Echter een inhoudsvolle discussie kan alleen met expertsquote:Hier op FOK! hoef je gelukkig geen expert te zijn om een fatsoenlijke discussie te voeren. In dit topic zijn er genoeg users die (evenals ik) totaal geen verstand hebben van virologie, maar alsnog een goede discussie erover kunnen voeren. Helaas schort het bij sommigen aan nuance, en zijn ze stellig overtuigd van hun eigen gelijk, waardoor een discussie uit den boze wordt op het moment dat anderen een andere mening zijn toegedaan.
het gaat over de zware maatregelen, die waren redelijk snel weer voorbij.quote:Op zondag 5 april 2020 13:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
duurde iets meer dan een jaar voor de spaanse griep in totaal toch ?!
swine flu ook ongeveer 1.5 jaar in totaal ?
we zijn net 4 maanden onderweg met corona
met een beetje geluk kunnen we kerst vieren met familie
Dat klopt helemaal, en die lijn van gedachte heb ik dus ook. Alleen is het gebaseerd op emotie, want er is geen rationele wetenschappelijke theorie die dat definitief onderschrijft.quote:Op zondag 5 april 2020 13:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Niemand weet het zeker en niemand kan in de toekomst kijken. Virus kan muteren, weer kan alsnog een groot invloed spelen etc.
Echter als je gewoon kijkt hoe het nu is gelopen is de kans klein dat zonder hele grote veranderingen/wijzigingen wij opeens over twee maanden met z'n allen op het strand kunnen gaan liggen op festivals kunnen bezoeken. In mijn ogen hoef je daar geen expert voor te zijn.
Dit dus.quote:Op zondag 5 april 2020 13:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
hoelang heeft dat geduurd ?quote:Op zondag 5 april 2020 13:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
het gaat over de zware maatregelen, die waren redelijk snel weer voorbij.
Eens men al de duidelijke potentiële bronnen van besmetting vermijdt (wie ziek is blijft thuis, wie hoest wordt gemeden) zullen die asymptomatische gevallen de voornaamste bron van besmetting worden.quote:Op zondag 5 april 2020 13:11 schreef Remco het volgende:
Het vervelende hier is dat alle onderzoeken die enigszins positief zijn over bijvoorbeeld de verspreiding van het virus direct als onzin worden afgedaan en iedereen die daarmee komt troll word genoemd in plaats van een goede inhoudelijke discussie.
Elk gerenommeerd onderzoek verklaard dat het mogelijk is dat asymtopische besmettingen overdraagbaar kunnen zijn maar dat dit veel minder voorkomt. De waarheid ligt wat mij betreft in het midden maar daar is hier totaal geen plaats voor.
Echt he. Verbaas mij er nog elke dag over...quote:Op zondag 5 april 2020 13:24 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Dit dus.
Alleen experts kunnen inhoudelijk iets zinnigs zeggen. Maar er zitten hier types die zichzelf expert wanen omdat ze in januari voorspelden dat het weleens uit de hand zou kunnen lopen. Volledig vanuit de onderbuik beredeneerd weliswaar. Het RIVM en talloze experts dit niet hadden voorzien zijn daarmee ineens gedegradeerd tot een groep nitwits in hun ogen.
Zo stuitend dom dat het gewoon pijn doet...
Afschuwelijk. Dan heb ik toch liever de Nederlandse aanpakquote:Op zondag 5 april 2020 12:42 schreef GereDathan het volgende:
...het is wel zo dat patiënten niet naar de IC gaan als de kans op overleven gering is, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Italië waar ze mensen van 100 met 25 andere ziektes onder de leden wel naar de IC brengen om de lijdensweg nog een paar weken te verlengen.
wij in NL hadden het makkelijker inderdaad, maar dan mis je het punt. In bv china of mexio duurde de zware maatregelen iig niet een half jaar.quote:Op zondag 5 april 2020 13:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hoelang heeft dat geduurd ?
en toen hadden ze veel minder bewegingen dan we nu nog steeds hebben ?
Alsof een twaalf-jarige geneeskunde studie met virologie en microbiologie als expertise een soort pret-studie is die iedere debiel kan behalen met 50% inzet. Helaas ligt de realiteit toch wat genuanceerder dan menig wil geloven.quote:Op zondag 5 april 2020 13:24 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Dit dus.
Alleen experts kunnen inhoudelijk iets zinnigs zeggen. Maar er zitten hier types die zichzelf expert wanen omdat ze in januari voorspelden dat het weleens uit de hand zou kunnen lopen. Volledig vanuit de onderbuik beredeneerd weliswaar. Het RIVM en talloze experts dit niet hadden voorzien zijn daarmee ineens gedegradeerd tot een groep nitwits in hun ogen.
Zo stuitend dom dat het gewoon pijn doet...
En daarom ben ik heel benieuwd hoe het RIVM aan gemiddeld 23 dagen IC komt. Nederland is qua populatie op de IC niet te vergelijken met Italië.quote:Op zondag 5 april 2020 12:42 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het is wel zo dat patiënten niet naar de IC gaan als de kans op overleven gering is, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Italië waar ze mensen van 100 met 25 andere ziektes onder de leden wel naar de IC brengen om de lijdensweg nog een paar weken te verlengen.
Waarschijnlijk omdat er in verhouding ook heel weinig geteste mensen zijn?quote:Op zondag 5 april 2020 13:27 schreef Za het volgende:
Waarom ligt het totaal aantal hersteld in NL zo laag?
250 tov bijna 4000 in België, 3000 in Zwitserland etc?
[ afbeelding ]
elke land heeft zijn eigen registratiewijze en methode.quote:Op zondag 5 april 2020 13:27 schreef Za het volgende:
Waarom ligt het totaal aantal hersteld in NL zo laag?
250 tov bijna 4000 in België, 3000 in Zwitserland etc?
[ afbeelding ]
Ik ook. Wij Nederlanders (en ik denk dat het ook voor de Belgen geldt) zijn daarin gelukkig een stuk realistischer. We maken vooraf een afweging, liefst in overleg met de patiënt, wat het te volgen pad is. We gaan, denk ik, iets menselijker om met de dood. We hoeven hier niet zo nodig de laatste 3 weken uit iemand te persen.quote:Op zondag 5 april 2020 13:26 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Afschuwelijk. Dan heb ik toch liever de Nederlandse aanpak
volgens mij hebben ze dat gehoord van gommersquote:Op zondag 5 april 2020 13:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
En daarom ben ik heel benieuwd hoe het RIVM aan gemiddeld 23 dagen IC komt. Nederland is qua populatie op de IC niet te vergelijken met Italië.
Er zijn ongeveer evenveel gerigsteerde gevallen in een asntal landen waaronder Nederland, maar hier genezen er een paar honderd en daar duizenden.quote:Op zondag 5 april 2020 13:29 schreef Qarrad het volgende:
Waarschijnlijk omdat er in verhouding ook heel weinig geteste mensen zijn?
NL werkt met Osiris en Osiris registreert geen herstelde patiënten.quote:Op zondag 5 april 2020 13:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat er in verhouding ook heel weinig geteste mensen zijn?
Ik vind dat echt gigantische aantallen. Natuurlijk is Amerika wel net een tandje groter dan Nederland, maar dan nog.quote:Op zondag 5 april 2020 13:29 schreef Grishenko_ het volgende:
300.000 besmettingen in Amerika alleen. Dat vind ik best veel.
Ik ben heel benieuwd naar de achterliggende cijfers. Kan ze alleen nergens vinden.quote:Op zondag 5 april 2020 13:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
volgens mij hebben ze dat gehoord van gommers
Amerika wil zoveel, als dit alles over is is het het meest gehate land.quote:Op zondag 5 april 2020 13:31 schreef Grishenko_ het volgende:
Amerika wil daarbij 40.000 ventilators bestellen....
Zouden wij nog veel ventilators uit het buitenland moeten krijgen of hebben wij wel onze buit redelijk op orde nu?quote:Op zondag 5 april 2020 13:31 schreef Grishenko_ het volgende:
Amerika wil daarbij 40.000 ventilators bestellen....
Argumentum ad verecundiam.quote:Op zondag 5 april 2020 13:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
2 miljard dollar. Wisselgeld als je naar de economische verliezen kijkt.quote:Op zondag 5 april 2020 13:31 schreef Grishenko_ het volgende:
Amerika wil daarbij 40.000 ventilators bestellen.... Blijkbaar kost zo'n ding 50.000 euro per ding. Tel maar uit je verlies
Ik denk niet dat de bron Italië is voor het RIVM. Waarschijnlijk baseren ze zich op stichting NICE die een goede registratie bijhoudt en andere bronnen. Ze gingen sowieso eerst uit van 10 dagen, maar dat is snel bijgesteld toen duidelijk werd dat dat niet realistisch was.quote:Op zondag 5 april 2020 13:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
En daarom ben ik heel benieuwd hoe het RIVM aan gemiddeld 23 dagen IC komt. Nederland is qua populatie op de IC niet te vergelijken met Italië.
ik dacht op nieuwsuur was gommers een keer en toen legde hij uit dat de gemiddelde ligduur van mensen op de IC ongeveer 3 weken is.quote:Op zondag 5 april 2020 13:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd naar de achterliggende cijfers. Kan ze alleen nergens vinden.
Mwah, ik vind China ook best kwalijk in deze kwestie hoor.quote:Op zondag 5 april 2020 13:32 schreef -river- het volgende:
[..]
Amerika wil zoveel, als dit alles over is is het het meest gehate land.
Op zich kosten ze maar $25.000 per stuk maar alle staten zijn nu tegen elkaar aan het opbieden.quote:Op zondag 5 april 2020 13:31 schreef Grishenko_ het volgende:
Amerika wil daarbij 40.000 ventilators bestellen.... Blijkbaar kost zo'n ding 50.000 euro per ding. Tel maar uit je verlies
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |