Ik weet niet hoe je dit anders kunt registreren, er zijn hier veruit de meeste doden vergeleken met anderen met hetzelfde aantal besmettingen, en het aantal hersteld is hier bijna nihil, daar kun je toch geen andere voorwaarden voor hanteren, of er klopt niets van het overzicht.quote:Op zondag 5 april 2020 13:29 schreef Qarrad het volgende:
Waarschijnlijk omdat er in verhouding ook heel weinig geteste mensen zijn?
Maar op basis van wat dan? We hebben amper patiënten die al 3 weken liggen.quote:Op zondag 5 april 2020 13:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik dacht op nieuwsuur was gommers een keer en toen legde hij uit dat de gemiddelde ligduur van mensen op de IC ongeveer 3 weken is.
dat is gewoon kapitalisme pur sang. Dat hoort bij amerika. Pas als ze dit niet doen komt er een staartje.quote:Op zondag 5 april 2020 13:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Op zich kosten ze maar $25.000 per stuk maar alle staten zijn nu tegen elkaar aan het opbieden.
Hulpmiddelen idem... de overheid stuurt ze niet naar de staten maar naar de resellers... en de staten moeten daar bieden (!) op de hulpmiddelen... gekkenwerk... logische zou zijn om ze naar de staten te sturen die ze nu het hardst nodig hebben...
Dit gaat echt nog een politiek staartje krijgen in de USA.
50k voor 1 ventilator? Ik hoor overal in het nieuws dat ze al voor een paar honderd euro gemaakt worden. Simpele versies, dat wel. Maar 50k lijkt mij eerder een bedrag voor een volledig aangekleed IC bed.quote:Op zondag 5 april 2020 13:31 schreef Grishenko_ het volgende:
Amerika wil daarbij 40.000 ventilators bestellen.... Blijkbaar kost zo'n ding 50.000 euro per ding. Tel maar uit je verlies
Ik denk dat wij helaas nog veel moeten bij bestellen.quote:Op zondag 5 april 2020 13:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Zouden wij nog veel ventilators uit het buitenland moeten krijgen of hebben wij wel onze buit redelijk op orde nu?
Latijnquote:
Ja... je zou denken dat ze daar tijdens een crisis wel vanaf wijken... maar nope...quote:Op zondag 5 april 2020 13:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat is gewoon kapitalisme pur sang
Nice kan dit niet weten. Andere bronnen, daar ben ik dan wel heel benieuwd naar.quote:Op zondag 5 april 2020 13:33 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de bron Italië is voor het RIVM. Waarschijnlijk baseren ze zich op stichting NICE die een goede registratie bijhoudt en andere bronnen. Ze gingen sowieso eerst uit van 10 dagen, maar dat is snel bijgesteld toen duidelijk werd dat dat niet realistisch was.
Als je het mij vraagt is het slechts een schatting van het RIVM. Hier kan je pas over 2 maanden iets zinnigs over zeggen.
Welke helft stroom uit? Van de 1807 IC opnames zijn er 547 uitgestroomd. Dat is bij lange na niet de helft.quote:Op zondag 5 april 2020 13:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Maar op basis van wat dan? We hebben amper patiënten die al 3 weken liggen.
Hier stroomt bijna de helft op de IC binnen een week uit.
nee want dat zou betekenen dat die ideologie niet werkt.... dat weet iedereen eigenlijk wel, maar toegeven kan niet.quote:Op zondag 5 april 2020 13:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja... je zou denken dat ze daar tijdens een crisis wel vanaf wijken... maar nope...
Trump wil zo snel mogelijk alles weer opengooien onder het mom van dat economische neergang op de lange termijn vele malen ernstiger is dan alles op slot gooien totdat het virus zich uitdooft.quote:Op zondag 5 april 2020 13:33 schreef Confetti het volgende:
[..]
2 miljard dollar. Wisselgeld als je naar de economische verliezen kijkt.
Hoezo kan NICE dit niet weten? Die houden toch de instroom, uitstroom en huidig aantal bedden op IC bij?quote:Op zondag 5 april 2020 13:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nice kan dit niet weten. Andere bronnen, daar ben ik dan wel heel benieuwd naar.
Ik spreek alleen voor ons ziekenhuis. Uitstroom is bij mij trouwens terug naar kliniek of overleden.quote:Op zondag 5 april 2020 13:36 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Welke helft stroom uit? Van de 1807 IC opnames zijn er 547 uitgestroomd. Dat is bij lange na niet de helft.
Maar een derde van alle corona gevallen daar (rond de 100.000) zijn in de Staat New York met 19 miljoen inwoners.quote:Op zondag 5 april 2020 13:31 schreef GereDathan het volgende:
Ik vind dat echt gigantische aantallen. Natuurlijk is Amerika wel net een tandje groter dan Nederland, maar dan nog.
RIVM is onderbezet, dus kunnen ze dat niet bijhoudenquote:Op zondag 5 april 2020 13:27 schreef Za het volgende:
Waarom ligt het totaal aantal hersteld in NL zo laag?
250 tov bijna 4000 in België, 3000 in Zwitserland etc?
[ afbeelding ]
De Nice weet ook niks van de langliggers, omdat die data er gewoon nog niet is.quote:Op zondag 5 april 2020 13:37 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Hoezo kan NICE dit niet weten? Die houden toch de instroom, uitstroom en huidig aantal bedden op IC bij?
Of bedoel je dat die het niet per patiënt weten, maar enkel met aantallen werken?
Dank je voor de uitleg, deze extra info wist ik niet!quote:Op zondag 5 april 2020 13:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Op zich kosten ze maar $25.000 per stuk maar alle staten zijn nu tegen elkaar aan het opbieden.
Hulpmiddelen idem... de overheid stuurt ze niet naar de staten maar naar de resellers... en de staten moeten daar bieden (!) op de hulpmiddelen... gekkenwerk... logische zou zijn om ze naar de staten te sturen die ze nu het hardst nodig hebben...
Dit gaat echt nog een politiek staartje krijgen in de USA.
Dat verbaasde mij ook. Dit zijn de bedragen die door Trump gisteren zijn benoemd. Of het waar is, weet ik uiteraard niet. Maar van POTUS mag je wel verwachten dat hij accurate bedragen hanteert.quote:Op zondag 5 april 2020 13:35 schreef GereDathan het volgende:
[..]
50k voor 1 ventilator? Ik hoor overal in het nieuws dat ze al voor een paar honderd euro gemaakt worden. Simpele versies, dat wel. Maar 50k lijkt mij eerder een bedrag voor een volledig aangekleed IC bed.
Klopt, NY heeft 200 ventilators van een andere staat geleend en beloofd er 400 terug te lenen als ze over de piek zijn en die andere staat in nood is.quote:Op zondag 5 april 2020 13:40 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Dank je voor de uitleg, deze extra info wist ik niet!
Trump benadrukte gisteren wel dat staten onderling goed samenwerken om IC-capaciteit te vergroten door extra getroffen gebieden zoals NYC bedden en beademingsapparatuur te geven door staten die minder getroffen zijn. Dit lijkt me een goed initiatief mocht dit waar zijn.
Maarja, het is Trump, dus even afwachten wat de realiteit in deze is.
Cuomo gaf ook aan dat hij in het begin ventilators heeft besteld voor $20.000 (of $25.000 maar dan zou ik het terug moeten zien) en dat die orders allemaal geannuleerd zijn. Nu kosten ze $50.000.quote:Op zondag 5 april 2020 13:41 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Dat verbaasde mij ook. Dit zijn de bedragen die door Trump gisteren zijn benoemd. Of het waar is, weet ik uiteraard niet. Maar van POTUS mag je wel verwachten dat hij accurate bedragen hanteert.
De staat New York heeft 19 miljoen inwoners. De stad NYC heeft 9 miljoen. Desondanks zijn er meer doden in de stad NY dan heel Nederland met bijna twee keer zoveel inwoners. Is dat niet frappant?quote:Op zondag 5 april 2020 13:38 schreef Za het volgende:
[..]
Maar een derde van alle corona gevallen daar (rond de 100.000) zijn in de Staat New York met 19 miljoen inwoners.
Die zijn grotendeels overgeplaatst naar andere ziekenhuizen.quote:Op zondag 5 april 2020 13:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Maar op basis van wat dan? We hebben amper patiënten die al 3 weken liggen.
Hier stroomt bijna de helft op de IC binnen een week uit.
Die neem ik natuurlijk niet mee. Zoals gezegd bedoel ik met uitstroom overleden of terug naar kliniek.quote:Op zondag 5 april 2020 13:45 schreef iriswww het volgende:
[..]
Die zijn grotendeels overgeplaatst naar andere ziekenhuizen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |