Ik weet niet hoe je dit anders kunt registreren, er zijn hier veruit de meeste doden vergeleken met anderen met hetzelfde aantal besmettingen, en het aantal hersteld is hier bijna nihil, daar kun je toch geen andere voorwaarden voor hanteren, of er klopt niets van het overzicht.quote:Op zondag 5 april 2020 13:29 schreef Qarrad het volgende:
Waarschijnlijk omdat er in verhouding ook heel weinig geteste mensen zijn?
Maar op basis van wat dan? We hebben amper patiënten die al 3 weken liggen.quote:Op zondag 5 april 2020 13:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik dacht op nieuwsuur was gommers een keer en toen legde hij uit dat de gemiddelde ligduur van mensen op de IC ongeveer 3 weken is.
dat is gewoon kapitalisme pur sang. Dat hoort bij amerika. Pas als ze dit niet doen komt er een staartje.quote:Op zondag 5 april 2020 13:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Op zich kosten ze maar $25.000 per stuk maar alle staten zijn nu tegen elkaar aan het opbieden.
Hulpmiddelen idem... de overheid stuurt ze niet naar de staten maar naar de resellers... en de staten moeten daar bieden (!) op de hulpmiddelen... gekkenwerk... logische zou zijn om ze naar de staten te sturen die ze nu het hardst nodig hebben...
Dit gaat echt nog een politiek staartje krijgen in de USA.
50k voor 1 ventilator? Ik hoor overal in het nieuws dat ze al voor een paar honderd euro gemaakt worden. Simpele versies, dat wel. Maar 50k lijkt mij eerder een bedrag voor een volledig aangekleed IC bed.quote:Op zondag 5 april 2020 13:31 schreef Grishenko_ het volgende:
Amerika wil daarbij 40.000 ventilators bestellen.... Blijkbaar kost zo'n ding 50.000 euro per ding. Tel maar uit je verlies
Ik denk dat wij helaas nog veel moeten bij bestellen.quote:Op zondag 5 april 2020 13:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Zouden wij nog veel ventilators uit het buitenland moeten krijgen of hebben wij wel onze buit redelijk op orde nu?
Latijnquote:
Ja... je zou denken dat ze daar tijdens een crisis wel vanaf wijken... maar nope...quote:Op zondag 5 april 2020 13:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat is gewoon kapitalisme pur sang
Nice kan dit niet weten. Andere bronnen, daar ben ik dan wel heel benieuwd naar.quote:Op zondag 5 april 2020 13:33 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de bron Italië is voor het RIVM. Waarschijnlijk baseren ze zich op stichting NICE die een goede registratie bijhoudt en andere bronnen. Ze gingen sowieso eerst uit van 10 dagen, maar dat is snel bijgesteld toen duidelijk werd dat dat niet realistisch was.
Als je het mij vraagt is het slechts een schatting van het RIVM. Hier kan je pas over 2 maanden iets zinnigs over zeggen.
Welke helft stroom uit? Van de 1807 IC opnames zijn er 547 uitgestroomd. Dat is bij lange na niet de helft.quote:Op zondag 5 april 2020 13:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Maar op basis van wat dan? We hebben amper patiënten die al 3 weken liggen.
Hier stroomt bijna de helft op de IC binnen een week uit.
nee want dat zou betekenen dat die ideologie niet werkt.... dat weet iedereen eigenlijk wel, maar toegeven kan niet.quote:Op zondag 5 april 2020 13:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja... je zou denken dat ze daar tijdens een crisis wel vanaf wijken... maar nope...
Trump wil zo snel mogelijk alles weer opengooien onder het mom van dat economische neergang op de lange termijn vele malen ernstiger is dan alles op slot gooien totdat het virus zich uitdooft.quote:Op zondag 5 april 2020 13:33 schreef Confetti het volgende:
[..]
2 miljard dollar. Wisselgeld als je naar de economische verliezen kijkt.
Hoezo kan NICE dit niet weten? Die houden toch de instroom, uitstroom en huidig aantal bedden op IC bij?quote:Op zondag 5 april 2020 13:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nice kan dit niet weten. Andere bronnen, daar ben ik dan wel heel benieuwd naar.
Ik spreek alleen voor ons ziekenhuis. Uitstroom is bij mij trouwens terug naar kliniek of overleden.quote:Op zondag 5 april 2020 13:36 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Welke helft stroom uit? Van de 1807 IC opnames zijn er 547 uitgestroomd. Dat is bij lange na niet de helft.
Maar een derde van alle corona gevallen daar (rond de 100.000) zijn in de Staat New York met 19 miljoen inwoners.quote:Op zondag 5 april 2020 13:31 schreef GereDathan het volgende:
Ik vind dat echt gigantische aantallen. Natuurlijk is Amerika wel net een tandje groter dan Nederland, maar dan nog.
RIVM is onderbezet, dus kunnen ze dat niet bijhoudenquote:Op zondag 5 april 2020 13:27 schreef Za het volgende:
Waarom ligt het totaal aantal hersteld in NL zo laag?
250 tov bijna 4000 in België, 3000 in Zwitserland etc?
[ afbeelding ]
De Nice weet ook niks van de langliggers, omdat die data er gewoon nog niet is.quote:Op zondag 5 april 2020 13:37 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Hoezo kan NICE dit niet weten? Die houden toch de instroom, uitstroom en huidig aantal bedden op IC bij?
Of bedoel je dat die het niet per patiënt weten, maar enkel met aantallen werken?
Dank je voor de uitleg, deze extra info wist ik niet!quote:Op zondag 5 april 2020 13:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Op zich kosten ze maar $25.000 per stuk maar alle staten zijn nu tegen elkaar aan het opbieden.
Hulpmiddelen idem... de overheid stuurt ze niet naar de staten maar naar de resellers... en de staten moeten daar bieden (!) op de hulpmiddelen... gekkenwerk... logische zou zijn om ze naar de staten te sturen die ze nu het hardst nodig hebben...
Dit gaat echt nog een politiek staartje krijgen in de USA.
Dat verbaasde mij ook. Dit zijn de bedragen die door Trump gisteren zijn benoemd. Of het waar is, weet ik uiteraard niet. Maar van POTUS mag je wel verwachten dat hij accurate bedragen hanteert.quote:Op zondag 5 april 2020 13:35 schreef GereDathan het volgende:
[..]
50k voor 1 ventilator? Ik hoor overal in het nieuws dat ze al voor een paar honderd euro gemaakt worden. Simpele versies, dat wel. Maar 50k lijkt mij eerder een bedrag voor een volledig aangekleed IC bed.
Klopt, NY heeft 200 ventilators van een andere staat geleend en beloofd er 400 terug te lenen als ze over de piek zijn en die andere staat in nood is.quote:Op zondag 5 april 2020 13:40 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Dank je voor de uitleg, deze extra info wist ik niet!
Trump benadrukte gisteren wel dat staten onderling goed samenwerken om IC-capaciteit te vergroten door extra getroffen gebieden zoals NYC bedden en beademingsapparatuur te geven door staten die minder getroffen zijn. Dit lijkt me een goed initiatief mocht dit waar zijn.
Maarja, het is Trump, dus even afwachten wat de realiteit in deze is.
Cuomo gaf ook aan dat hij in het begin ventilators heeft besteld voor $20.000 (of $25.000 maar dan zou ik het terug moeten zien) en dat die orders allemaal geannuleerd zijn. Nu kosten ze $50.000.quote:Op zondag 5 april 2020 13:41 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Dat verbaasde mij ook. Dit zijn de bedragen die door Trump gisteren zijn benoemd. Of het waar is, weet ik uiteraard niet. Maar van POTUS mag je wel verwachten dat hij accurate bedragen hanteert.
De staat New York heeft 19 miljoen inwoners. De stad NYC heeft 9 miljoen. Desondanks zijn er meer doden in de stad NY dan heel Nederland met bijna twee keer zoveel inwoners. Is dat niet frappant?quote:Op zondag 5 april 2020 13:38 schreef Za het volgende:
[..]
Maar een derde van alle corona gevallen daar (rond de 100.000) zijn in de Staat New York met 19 miljoen inwoners.
Die zijn grotendeels overgeplaatst naar andere ziekenhuizen.quote:Op zondag 5 april 2020 13:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Maar op basis van wat dan? We hebben amper patiënten die al 3 weken liggen.
Hier stroomt bijna de helft op de IC binnen een week uit.
Die neem ik natuurlijk niet mee. Zoals gezegd bedoel ik met uitstroom overleden of terug naar kliniek.quote:Op zondag 5 april 2020 13:45 schreef iriswww het volgende:
[..]
Die zijn grotendeels overgeplaatst naar andere ziekenhuizen.
Klopt, het is ook niet de staat met het meeste overgewicht dus ook dat lijkt niet de doorslag te geven.quote:Op zondag 5 april 2020 13:44 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
De staat New York heeft 19 miljoen inwoners. De stad NYC heeft 9 miljoen. Desondanks zijn er meer doden in de stad NY dan heel Nederland met bijna twee keer zoveel inwoners. Is dat niet frappant?
Freedom all the way, baby!quote:Op zondag 5 april 2020 13:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja... je zou denken dat ze daar tijdens een crisis wel vanaf wijken... maar nope...
Hier een uitleg, "they're bidding like they're on Ebay":
Het meest bijzondere is dat die man dat ook gewoon normaal leek te vinden toen er naar gevraagd werd. "Ja, dat is hoe we het altijd doen, we willen de gewone supply chain niet in de weg zitten". Er zijn daardoor blijkbaar zelfs voorraden aan het buitenland verkocht want "hoogste bieder".quote:
Het vooralsnog dan ook nog wel mee gezien het aantal inwoners.quote:Op zondag 5 april 2020 13:11 schreef franklop het volgende:
[..]
Maar Trump had alles zo goed onder controle
De experts terzake zitten in Azië. Westerse experts zijn verantwoordelijk voor wat er in Italië en Spanje gebeurt.quote:Op zondag 5 april 2020 13:24 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Dit dus.
Alleen experts kunnen inhoudelijk iets zinnigs zeggen. Maar er zitten hier types die zichzelf expert wanen omdat ze in januari voorspelden dat het weleens uit de hand zou kunnen lopen. Volledig vanuit de onderbuik beredeneerd weliswaar. Het RIVM en talloze experts dit niet hadden voorzien (na bestudering van beschikbare data waarschijnlijk) zijn daarmee ineens gedegradeerd tot een groep nitwits in hun ogen.
Zo stuitend dom dat het gewoon pijn doet...
Aantal inwoners van het land misschien, als je de staat New York neemt dan valt het zeker niet mee, vooral het aantal doden is bizar vergeleken met andere landen.quote:Op zondag 5 april 2020 13:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het vooralsnog dan ook nog wel mee gezien het aantal inwoners.
Corona is lekkerder dan bier of bacoquote:Op zondag 5 april 2020 13:43 schreef asco het volgende:
Heerlijk zonnen in de tuin. Bier en baco erbij en schelden op de maatschappijen die nog overvliegen welke je weet middels de planefinder-app.
Genot anno april 2020. 😎
Het virus muteert continu, het gaat er om of de mutaties leiden tot een verandering van het gedrag van het virus.quote:Op zondag 5 april 2020 13:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Niemand weet het zeker en niemand kan in de toekomst kijken. Virus kan muteren, weer kan alsnog een groot invloed spelen etc.
Is dit een teken aan de wand dat het kapitalistische spelletje als een kaartenhuis in elkaar valt?quote:Op zondag 5 april 2020 13:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het meest bijzondere is dat die man dat ook gewoon normaal leek te vinden toen er naar gevraagd werd. "Ja, dat is hoe we het altijd doen, we willen de gewone supply chain niet in de weg zitten". Er zijn daardoor blijkbaar zelfs voorraden aan het buitenland verkocht want "hoogste bieder".
Dat is ook logisch gezien de bevolkingsdichtheid in NYC. Het massale vervoer per metro en de drukte in dit vervoersmiddel maken snelle verspreiding makkelijk.quote:Op zondag 5 april 2020 13:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Aantal inwoners van het land misschien, als je de staat New York neemt dan valt het zeker niet mee, vooral het aantal doden is bizar vergeleken met andere landen.
We hebben radler. Is ook met citroenquote:Op zondag 5 april 2020 13:50 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Corona is lekkerder dan bier of baco
alleen was NYC veel later met een lockdown dan madrid, de USA heeft echt een mega groot probleemquote:Op zondag 5 april 2020 14:00 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is ook logisch gezien de bevolkingsdichtheid in NYC. Het massale vervoer per metro en de drukte in dit vervoersmiddel maken snelle verspreiding makkelijk.
Om het te vergelijken met Europa kun je het vergelijken met Madrid, daar zijn 4600 doden gevallen. Dan zal NYC waarschijnlijk uitkomen op een 15000 ongeveer.
Ja want ze gaan er vanuit dat je immuun bent maar hoe kunnen ze dat nou 100% zeker weten ?quote:Op zondag 5 april 2020 13:54 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het virus muteert continu, het gaat er om of de mutaties leiden tot een verandering van het gedrag van het virus.
China kan ook cijfers en medische rapporten hebben achtergehouden voor West-Europa en Amerika, waardoor het lijkt alsof ze alles beter onder controle hebben tov de rest van de wereld. Ook de gebrekkige apparatuur en medische voorzieningen die zij toestuurden naar Europa bleek niet afdoende en moest worden teruggestuurd. Welk spel ze willen spelen is mij onbekend (of dat ze überhaupt een spel willen spelen), maar dat een geavanceerd land in medische zorg en technologie niet eens fatsoenlijke apparatuur kan leveren aan hun import -en export-landen vind ik ronduit schrijnend. Alsof ze de rest van de wereld bewust willen zien branden. Dit is ook maar een voorlopig onderbuik-gevoel die ik koester en harde bewijzen ontbreken uiteraard, maar de stelling dat de echte experts woonachtig zijn in Azië (het continent is inderdaad meer dan alleen China) vind ik op dit moment niet echt steekhoudend.quote:Op zondag 5 april 2020 13:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De experts terzake zitten in Azië. Westerse experts zijn verantwoordelijk voor wat er in Italië en Spanje gebeurt.
Een potentiële pandemie met een crude fataly rate van (op dat moment) 3.5% bestrijdt je niet op basis van wat tot dan toe bewezen is, als er onzekerheid bestaat ga je uit van het worst case scenario. De aanpak in het Westen leek op de aanpak van Tepco na de tsunami: net genoeg middelen inzetten om de situatie op te lossen als alles volgens plan gaat. We hebben gezien hoe dat afliep (ik heb het dus over Fukushima), zoals de dieselgenerator die ze stuurden om de centrale van stroom te voorzien: blijkt de aansluiting niet te passen, en is het te laat om iets anders te bedenken...
Trump was van mening dat hij het china-virus weg kon sturen, de clown.quote:Op zondag 5 april 2020 14:03 schreef Predator40 het volgende:
[..]
alleen was NYC veel later met een lockdown dan madrid, de USA heeft echt een mega groot probleem
De eerste zelfbenoemde expert meldt zich als een bij op de honingquote:Op zondag 5 april 2020 13:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De experts terzake zitten in Azië. Westerse experts zijn verantwoordelijk voor wat er in Italië en Spanje gebeurt.
Een potentiële pandemie met een crude fataly rate van (op dat moment) 3.5% bestrijdt je niet op basis van wat tot dan toe bewezen is, als er onzekerheid bestaat ga je uit van het worst case scenario. De aanpak in het Westen leek op de aanpak van Tepco na de tsunami: net genoeg middelen inzetten om de situatie op te lossen als alles volgens plan gaat. We hebben gezien hoe dat afliep (ik heb het dus over Fukushima), zoals de dieselgenerator die ze stuurden om de centrale van stroom te voorzien: blijkt de aansluiting niet te passen, en is het te laat om iets anders te bedenken...
Nederland is meer dichtbevolkt dan Spanje, waardoor in casu de randstad ook dichter op elkaars huid zit dan in Madrid. Daarom vind ik de vergelijking met Madrid een beetje mank, en lijkt de randstad een beter voorbeeld te zijn.quote:Op zondag 5 april 2020 14:00 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is ook logisch gezien de bevolkingsdichtheid in NYC. Het massale vervoer per metro en de drukte in dit vervoersmiddel maken snelle verspreiding makkelijk.
Om het te vergelijken met Europa kun je het vergelijken met Madrid, daar zijn 4600 doden gevallen. Dan zal NYC waarschijnlijk uitkomen op een 15000 ongeveer.
Zullen wel weer verrassend lage cijfers zijn op zondag.quote:Op zondag 5 april 2020 14:08 schreef LTVDK het volgende:
Gisteren waren ze 1,5 uur te vroeg, maar vandaag zitten ze denk ik nog even gezellig op het terras bij de RIVM.
iedereen juichen !!!quote:Op zondag 5 april 2020 14:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zullen wel weer verrassend lage cijfers zijn op zondag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |