Je hebt neem ik aan geen mobile telefoon met je privacy geneuzel? Als je die wel hebt kunnen ze als ze willen sowieso heel je doen en laten al volgen.quote:Op zondag 5 april 2020 11:26 schreef quirina het volgende: Nou weet je ik wil eerst weten hoe het vorm gaat krijgen maar als het mij mijn privacy schaadt dan weiger ik de test.
'Als je een mobiele telefoon hebt, mag je niets zeggen over privacy'.quote:Op zondag 5 april 2020 11:33 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Je hebt neem ik aan geen mobile telefoon met je privacy geneuzel? Als je die wel hebt kunnen ze als ze willen sowieso heel je doen en laten al volgen.
Wat is dat voor een domme opmerking. Ik geef aan dat je die toch al niet hebt.quote:Op zondag 5 april 2020 11:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
'Als je een mobiele telefoon hebt, mag je niets zeggen over privacy'.
En 200 medici?quote:Op zondag 5 april 2020 11:35 schreef Doublepain het volgende:
Overheid levert medische middelen aan Sint-Maarten
De Nederlandse overheid heeft vanochtend medische apparatuur, beschermingsmiddelen en medicijnen per transportvliegtuig naar Sint-Maarten gestuurd. Met de apparatuur kan een mobiele intensive care (ic) met zes plekken worden opgesteld en kunnen er in het ziekenhuis van het eiland zes extra ic-plaatsen worden gecreëerd.
De twaalf extra bedden zijn bedoeld voor patiënten op alle eilanden van Caribisch Nederland. Sint-Maarten heeft volgens het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) de plekken het hardst nodig. Met een internationaal uitzendbureau voor medisch personeel worden afspraken gemaakt om extra zorgverleners naar Sint-Maarten te sturen.
6 plekken
Waardeloos land zijn we ook, stuur op zijn minst 50
'Als je een mobiele telefoon hebt, heb je toch al geen privacy'quote:Op zondag 5 april 2020 11:35 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Wat is dat voor een domme opmerking. Ik geef aan dat je die toch al niet hebt.
Er wonen daar 40.000 mensen, dus 425 keer minder dan in Nederland, kortom als ze daar 6 IC plekken hebben, dan hebben ze al meer dan hier.quote:Op zondag 5 april 2020 11:35 schreef Doublepain het volgende:
De Nederlandse overheid heeft vanochtend medische apparatuur, beschermingsmiddelen en medicijnen per transportvliegtuig naar Sint-Maarten gestuurd. Met de apparatuur kan een mobiele intensive care (ic) met zes plekken worden opgesteld en kunnen er in het ziekenhuis van het eiland zes extra ic-plaatsen worden gecreëerd.
De twaalf extra bedden zijn bedoeld voor patiënten op alle eilanden van Caribisch Nederland. Sint-Maarten heeft volgens het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) de plekken het hardst nodig. Met een internationaal uitzendbureau voor medisch personeel worden afspraken gemaakt om extra zorgverleners naar Sint-Maarten te sturen.
6 plekken
Dit is beter inderdaad. Tot het vaccin alleen toegang tot sommige dingen met een corona certificaat.quote:Op zondag 5 april 2020 11:33 schreef Fer het volgende:
Kun je op termijn niet een immuuntest uitvoeren en dat je dan een certificaat meekrijgt?
Wel lastig als bv. slechts 10% van Nederland het gehad heeft.quote:Op zondag 5 april 2020 11:33 schreef Fer het volgende:
Kun je op termijn niet een immuuntest uitvoeren en dat je dan een certificaat meekrijgt?
quote:Op zondag 5 april 2020 11:35 schreef Doublepain het volgende:
'twaalf extra bedden'.quote:Op zondag 5 april 2020 11:35 schreef Doublepain het volgende:
6 plekken
Nou 12quote:Op zondag 5 april 2020 11:41 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
'twaalf extra bedden'.
Misschien eerst eens je eigen tekst lezen voordat je conclusies trekt.
Lezen is moeilijk he. Het zijn er 12 en zelfs al hadden we capaciteit om er 50 te sturen hoe wil je die gaan bemannen nu defensie hier in Nederland al maximaal moet bijspringen?quote:Op zondag 5 april 2020 11:35 schreef Doublepain het volgende:
6 plekken
Dat is een verviervoudiging van de reguliere capaciteit, maar oké.quote:
Er komen er 42 voor de eilanden: https://antilliaansdagbla(...)-bedden-voor-curacaoquote:Op zondag 5 april 2020 11:47 schreef franske19 het volgende:
[..]
Lezen is moeilijk he. Het zijn er 12 en zelfs al hadden we capaciteit om er 50 te sturen hoe wil je die gaan bemannen nu defensie hier in Nederland al maximaal moet bijspringen?
Voor reizen enzo wel beter.quote:Op zondag 5 april 2020 11:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wel lastig als bv. slechts 10% van Nederland het gehad heeft.
Vast, maar hoe ga je een land draaiende houden met slechts 10% van de bevolking?quote:
Ik heb er geen. Ook geen wifi. Het enige draadloze dat ik gebruik zijn vier plug-in stopkontakten.quote:Op zondag 5 april 2020 11:33 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Je hebt neem ik aan geen mobile telefoon met je privacy geneuzel? Als je die wel hebt kunnen ze als ze willen sowieso heel je doen en laten al volgen.
Ja maar dat is inclusief de benedenwindse eilanden.quote:Op zondag 5 april 2020 11:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er komen er 42 voor de eilanden: https://antilliaansdagbla(...)-bedden-voor-curacao
Nederland heeft 1 IC-unit per 7000 inwoners. Sint-Maarten krijgt er 1 IC-unit per 6250 inwoners BIJ.quote:
Klopt, maar we hebben dus wel degelijk de capaciteit om 50 IC-plekken daarheen te verplaatsen.quote:Op zondag 5 april 2020 11:50 schreef franske19 het volgende:
[..]
Ja maar dat is inclusief de benedenwindse eilanden.
Roze armbandje!quote:Op zondag 5 april 2020 11:33 schreef Fer het volgende:
Tja... Tot zover de 'compliance' van de Chinezen?twitter:QiZHAI twitterde op zondag 05-04-2020 om 04:54:31People are packed at Huangshan (Yellow Mountain), a jagged range of more than 70 knifelike peaks in eastern China’s Anhui province, after quarantine ban lifted in most parts of China #CoronavirusPandemic https://t.co/SiVunZJys5 reageer retweet
Nee niet, dat kan ook niet. Maar wel met oog op wat er binnenkomt/ uit gaat, voor de rest:quote:Op zondag 5 april 2020 11:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vast, maar hoe ga je een land draaiende houden met slechts 10% van de bevolking?
Waanzinquote:Op zondag 5 april 2020 11:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nee niet, dat kan ook niet. Maar wel met oog op wat er binnenkomt/ uit gaat, voor de rest:
- blijven thuiswerken waar mogelijk
- voor de rest iedereen mondkapjes/handschoenen
- hoop regels
- e learning
- risicogroepen isoleren in hotels/bungalowparken?
Maar bv horeca,toerisme,sport waarbij je dichtbij moet komen, evebementen.
Ik zie niet in hoe je dit kan doen straks zonder vroot risico.
Het gaat niet om levens redden, maar om de zorg aan te kunnen.quote:Op zondag 5 april 2020 11:49 schreef MakkieR het volgende:
Gadver, heb net een deel van een programma gezien dat heet levenslust ( nu op NPO 1) en daar spraken chirurgen over cijfers dat ik helemaal niet wist. Op de vraag van de reporter hoeveel mensen het gaan redden vanaf de IC werd er eerst nogal geheimzinnig gedaan. Daarna sprak de man over Italiaanse literatuur (ik denk dat hij daarmee bedoelt de Italiaanse IC), daar waren cijfers bekent van 90% overlijdt op de IC. Daarna gaf hij twijfelend toe dat ook op zijn afdelingen de cijfers liggen tussen 60 en 90% Hij zei dit maar je zag aan alles dat hij dit liever niet wilde zeggen.
Dit soort cijfers vraag ik me af in hoever je dan nog bezig bent met levens redden en de vraagstuk wie proberen we te redden en wie niet. Blijkbaar gaat iedereen op het IC dood. Dat is nou niet een geruststellende gedachte van onze superieure gezondheidszorg.
Het geeft vooral aan dat het veel te vroeg is om conclusies te trekken.quote:Op zondag 5 april 2020 11:59 schreef Tyr80 het volgende:
Aparte aanduiding, 60-90%. Zou dat naar leeftijd / gewicht zijn?
Gisteravond deed Trump tijdens de persconferentie ook opvallend geheimzinnig over de overlevingskansen op de IC. Dat vond ik ook heel opmerkelijk. Hij liet weten dat de overlevingskansen echt "heel negatief zijn" en "was dankbaar dat die vraag nog niet gesteld werd door journalisten". Echt bizar, maar ook begrijpelijk dat het niet gedeeld wordt met het publiek.quote:Op zondag 5 april 2020 11:49 schreef MakkieR het volgende:
Gadver, heb net een deel van een programma gezien dat heet levenslust ( nu op NPO 1) en daar spraken chirurgen over cijfers dat ik helemaal niet wist. Op de vraag van de reporter hoeveel mensen het gaan redden vanaf de IC werd er eerst nogal geheimzinnig gedaan. Daarna sprak de man over Italiaanse literatuur (ik denk dat hij daarmee bedoelt de Italiaanse IC), daar waren cijfers bekent van 90% overlijdt op de IC. Daarna gaf hij twijfelend toe dat ook op zijn afdelingen de cijfers liggen tussen 60 en 90% Hij zei dit maar je zag aan alles dat hij dit liever niet wilde zeggen.
Dit soort cijfers vraag ik me af in hoever je dan nog bezig bent met levens redden en de vraagstuk wie proberen we te redden en wie niet. Blijkbaar gaat iedereen op het IC dood. Dat is nou niet een geruststellende gedachte van onze superieure gezondheidszorg.
Omdat artsen nu eenmaal MOETEN helpen.quote:Op zondag 5 april 2020 12:00 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik snap je reactie niet helemaal, misschien is het sarcasme. Maar wat ik probeer te zeggen is: Dat er nu een discussie is over het vraagstuk wie je moet laten gaan. Een ziek persoon voor een gezonder persoon, een oud persoon voor een jong persoon met een hoger overlevingspercentage. Als het waar is wat deze chirurg zegt en daar twijfel ik niet aan. Waarom discussiëren we dan over deze moeilijke dilemma's als we weten dat toch bijna iedereen dood gaat op het IC.
New York gaat inderdaad hard op weg naar Spanje/Italië.quote:Op zondag 5 april 2020 10:54 schreef VacaLoca het volgende:
Damn, staat van New York is er nog erger aan toe dan Lombardije. Ruim 600 doden per dag en oplopend bij 20 miljoen inwoners. En gezien de Healthcare situatie icm de nodige sloppenwijken is werkelijke aantal nog stuk hoger gok ik.
Wordt echt belangrijk dat we weten hoeveel besmettingen we nou werkelijk hebben in Nederland.
Wat is jouw oplossing dan?quote:
Maar dan hoef je toch geen onderscheid meer te maken, vol is vol. wie het eerst komt die het eerst maalt. Het is nutteloos om te gaan schuiven met patiënten omdat de kans op het IC voor iedereen gelijk is...nihil. Nu houdt de overheid ons een beeld voor dat jongere meer kans hebben op overleving maar dit blijkt dus een leugen te zijn.quote:
In GB was het, volgens een grafiek van een week of langer geleden, 50% uit IC ontslagen, 40% overleden, 10% nog in IC... Herinner me niet meer na hoeveel dagen dat was, 20 of meer. Maar dat ging waarschijnlijk over een klein aantal patienten (of geëxtrapoleerd, want ze kunnen toen niet veel gevallen gehad hebben die drie weken eerder opgenomen waren)quote:Op zondag 5 april 2020 11:49 schreef MakkieR het volgende:
En New York City heeft minder kwalitatieve zorg dan in Europa.quote:Op zondag 5 april 2020 12:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
New York gaat inderdaad hard op weg naar Spanje/Italië.
Nu al 182 doden / miljoen inwoners.
Dit valt nog wel mee momenteel, Madrid bijvoorbeeld zit op 543.
In Nederland ligt dit natuurlijk wel lager.quote:Op zondag 5 april 2020 12:00 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Gisteravond deed Trump tijdens de persconferentie ook opvallend geheimzinnig over de overlevingskansen op de IC. Dat vond ik ook heel opmerkelijk. Hij liet weten dat de overlevingskansen echt "heel negatief zijn" en "was dankbaar dat die vraag nog niet gesteld werd door journalisten". Echt bizar, maar ook begrijpelijk dat het niet gedeeld wordt met het publiek.
Maar dat is niet zo.quote:Op zondag 5 april 2020 12:05 schreef MakkieR het volgende:
Maar dan hoef je toch geen onderscheid meer te maken, vol is vol. wie het eerst komt die het eerst maalt. Het is nutteloos om te gaan schuiven met patiënten omdat de kans op het IC voor iedereen gelijk is...nihil. Nu houdt met ons een beeld voor dat jongere meer kans hebben op overleving maar dit blijkt dus een leugen te zijn.
Alleen als onderzoek van het RIVM klaar is en inderdaad laat zien dat kinderen geen of een minimale rol spelen bij verspreiding.quote:Op zondag 5 april 2020 12:09 schreef DebielStudentje het volgende:
Denken jullie dat de scholen weer opengaan 28 april?
Denk dat het in ieder geval over de meivakantie heen zullen tillen.quote:Op zondag 5 april 2020 12:09 schreef DebielStudentje het volgende:
Het is sarcasme, je komt niet op de IC omdat je zo lekker in je vel zit.quote:Op zondag 5 april 2020 12:00 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik snap je reactie niet helemaal, misschien is het sarcasme. Maar wat ik probeer te zeggen is: Dat er nu een discussie is over het vraagstuk wie je moet laten gaan. Een ziek persoon voor een gezonder persoon, een oud persoon voor een jong persoon met een hoger overlevingspercentage. Als het waar is wat deze chirurg zegt en daar twijfel ik niet aan. Waarom discussiëren we dan over deze moeilijke dilemma's als we weten dat toch bijna iedereen dood gaat op het IC.
Dat betekent dat 14,67% van de mensen die op de IC komen met Corona overleden is (265 van 1807 is 14,67%).quote:Totaal aantal (bewezen/verdachte) COVID-19 opnamen in de Nederlandse ICs op dit moment (d.w.z geen ontslagdatum bekend): 1211/49=1260
Totaal (cumulatief) aantal bewezen COVID-19 patiënten waarvoor IC-opname nodig was in Nederlandse IC’s: 1807
Totaal (cumulatief) aantal bewezen COVID-19 patiënten in de Nederlandse IC’s met fatale afloop: 265
nee, want dan begint de vakantie.quote:Op zondag 5 april 2020 12:09 schreef DebielStudentje het volgende:
Nee, dit schooljaar niet meer.quote:Op zondag 5 april 2020 12:09 schreef DebielStudentje het volgende:
quote:Op zondag 5 april 2020 12:09 schreef DebielStudentje het volgende:
Ik denk zelf dat het pas na de mei vakantie is als ze open mogen en anders blijven ze dicht tot na de zomer vakantie.quote:Op zondag 5 april 2020 12:09 schreef Kyran het volgende:
[..]
Alleen als onderzoek van het RIVM klaar is en inderdaad laat zien dat kinderen geen of een minimale rol spelen bij verspreiding.
Nee, pas na de meivakantie. En dat is bij de meeste scholen zo rond 6 mei. Alweer een week verder dan de huidige maatregelen dus.quote:Op zondag 5 april 2020 12:09 schreef DebielStudentje het volgende:
Dan is mijn vraag: waarom liegt de arts op het programma levenslust, als dit betrouwbare cijfers zijn. Het lijkt wel alsof iedereen elkaar tegenspreekt en je hiermee verwarring zaait. In corona tijden lijkt me dit nou niet verstandig.quote:Op zondag 5 april 2020 12:10 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het is sarcasme, je komt niet op de IC omdat je zo lekker in je vel zit.
Het is een leugen dat 60% tot 90% op de IC overlijdt in Nederland, de meeste mensen buiten de IC op Corona afdelingen. Iedereen die anders beweert, liegt dat ie barst.
En dat kan ik ook voor je onderbouwen, de cijfers van stichting NICE:
[..]
Dat betekent dat 14,67% van de mensen die op de IC komen met Corona overleden is (265 van 1807 is 14,67%).
Er liggen nu nog 1260 mensen op de IC (ik neem de verdachte gevallen alvast mee), 265 zijn er overleden. 1807 opnames in totaal. Dat betekent dat er 1807 (totaal) minus 265 (overlijdens) minus 1260 (nog op de IC) = 282 mensen LEVEND van de IC zijn gekomen. 15,61%.
Ofwel, de meeste mensen komen op dit moment levend van onze IC afdelingen af.
Denk dat het sowieso na meivakantie wordt in dat geval ja. Alleen dan nog moet het RIVM met een degelijk onderzoek / bewijs komen dat kinderen geen of een hele kleine rol spelen. Anders is het nogmaal spelen met vuur terwijl je IC's nog op volle capaciteit draaien.quote:Op zondag 5 april 2020 12:12 schreef laracroftonline het volgende:
[..]
[..]
Ik denk zelf dat het pas na de mei vakantie is als ze open mogen en anders blijven ze dicht tot na de zomer vakantie.
IC patienten in GB:quote:Op woensdag 25 maart 2020 19:36 schreef kilon het volgende:
Interessante kijk op de eerste 196 IC patiënten in Engeland
https://www.icnarc.org/Da(...)11-9124-00505601089b
Een van de gegevens die niet in het RIVM rapport staat is de BMI
[ afbeelding ]
Maar ook bijvoorbeeld de kans op survival op de IC
[ afbeelding ]
Ik zou zeggen, bekijk het eens als het je interesseert.
Arts liegt niet. De arts baseert zich op de cijfers van Italië en China en projecteert dat op Nederland. De vraag is alleen of dat je dit zo makkelijk kan doen.quote:Op zondag 5 april 2020 12:14 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dan is mijn vraag: waarom liegt de arts op het programma levenslust, als dit betrouwbare cijfers zijn. Het lijkt wel alsof iedereen elkaar tegenspreekt en je hiermee verwarring zaait. In corona tijden lijkt me dit nou niet verstandig.
het percentage kan per ziekenhuis wellicht verschillen, daarnaast geloof ik niet dat deze arts voor de uitzending aandachtig de cijfers heeft bekeken. Dit soort uitspraken worden ook vaak vanuit de emotie gemaakt.quote:Op zondag 5 april 2020 12:14 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dan is mijn vraag: waarom liegt de arts op het programma levenslust, als dit betrouwbare cijfers zijn. Het lijkt wel alsof iedereen elkaar tegenspreekt en je hiermee verwarring zaait. In corona tijden lijkt me dit nou niet verstandig.
Ik zie een kleine kans voor basisscholen, examenklassen en speciaal onderwijs.quote:Op zondag 5 april 2020 12:09 schreef DebielStudentje het volgende:
Daarvoor hoeft niemand meer onderzoek te doen, alleen de cijfers zeggen al voldoende:quote:Op zondag 5 april 2020 12:09 schreef Kyran het volgende:
[..]
Alleen als onderzoek van het RIVM klaar is en inderdaad laat zien dat kinderen geen of een minimale rol spelen bij verspreiding.
de meivakantie wordt dan geschrapt?quote:Op zondag 5 april 2020 12:19 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik zie een kleine kans voor basisscholen, examenklassen en speciaal onderwijs.
Misschien
dit is niet genoeg voor een gedegen wetenschappelijk conclusiequote:Op zondag 5 april 2020 12:19 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Daarvoor hoeft niemand meer onderzoek te doen, alleen de cijfers zeggen al voldoende:
[ link | afbeelding ]
47 kinderen besmet, 7 ziekenhuisopnames. 0 overlijdens. En die telling is niet eens correct, basisschoolleerlingen zijn geen 14. Terwijl de kinderen tot en met vrijdag 13 maart op elkaar gepakt in klaslokalen aan elkaars snot zaten te likken.... En ook nu spelen er heel veel kinderen met elkaar buiten. En dat resulteert in een schokkend aantal van 47 besmettingen, 0,28% van het totaal. Echt volledig verwaarloosbaar.
De scholen en kinderopvang moeten zo snel mogelijk weer open wat mij betreft. Dat ontlast de hele maatschappij en voorkomt verdere leerachterstand die met name voor kinderen in groep 7 een probleem kunnen gaan vormen.
Uiteraard moeten ze nu nog niet open, het is goed om tot na de meivakantie te wachten om het virus verder te onderdrukken. Maar daarna moet het wat mij betreft zo snel mogelijk weer open, eventueel met aangepaste maatregelen zoals geen ouders mee naar binnen bij wegbrengen/ophalen en buiten genoeg afstand houden.
Er is geen medicijn. Dat heeft niets met onze superieure gezondheidszorg te maken.quote:Op zondag 5 april 2020 11:49 schreef MakkieR het volgende:
Blijkbaar gaat iedereen op het IC dood. Dat is nou niet een geruststellende gedachte van onze superieure gezondheidszorg.
Nee, dat nietquote:Op zondag 5 april 2020 12:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
de meivakantie wordt dan geschrapt?
En als kinderen besmet raken maar geen symptomen hebben?quote:Op zondag 5 april 2020 12:19 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Daarvoor hoeft niemand meer onderzoek te doen, alleen de cijfers zeggen al voldoende:
[ link | afbeelding ]
47 kinderen besmet, 7 ziekenhuisopnames. 0 overlijdens. En die telling is niet eens correct, basisschoolleerlingen zijn geen 14. Terwijl de kinderen tot en met vrijdag 13 maart op elkaar gepakt in klaslokalen aan elkaars snot zaten te likken.... En ook nu spelen er heel veel kinderen met elkaar buiten. En dat resulteert in een schokkend aantal van 47 besmettingen, 0,28% van het totaal. Echt volledig verwaarloosbaar.
De scholen en kinderopvang moeten zo snel mogelijk weer open wat mij betreft. Dat ontlast de hele maatschappij en voorkomt verdere leerachterstand die met name voor kinderen in groep 7 een probleem kunnen gaan vormen.
Uiteraard moeten ze nu nog niet open, het is goed om tot na de meivakantie te wachten om het virus verder te onderdrukken. Maar daarna moet het wat mij betreft zo snel mogelijk weer open, eventueel met aangepaste maatregelen zoals geen ouders mee naar binnen bij wegbrengen/ophalen en buiten genoeg afstand houden.
Omdat heel veel mensen graag paniek zaaien. In de Telegraaf komen ook enkel koppen met dat we morgen dood gaan. Daarbij komt dat 1 enkele arts totaal geen inzicht en overzicht over een heel land heeft, laat staan dat hij de situatie van andere landen zou kunnen beoordelen.quote:Op zondag 5 april 2020 12:14 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Kap toch eens met onzin reacties waar je opzettelijk de kern van het verhaal mist of negeert. Begint echt irritant te worden.quote:Op zondag 5 april 2020 12:19 schreef GereDathan het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Kinderen kunnen asymptomatisch zijn of nauwelijks symptomen en het wel volop verspreiden.quote:Op zondag 5 april 2020 12:19 schreef GereDathan het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
De algemene aanname is dat je zonder symptomen ook geen verspreider bent. Dus doet het niet ter zake en is het zelfs goed voor de groep. Het maakt dan dus niet uit of een kind het wel of niet heeft, het wordt niet ziek en verspreid het verder ook niet.quote:Op zondag 5 april 2020 12:21 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
En als kinderen besmet raken maar geen symptomen hebben?
dat gebeurt ook niet, want dan gaat iedereen zich express besmettenquote:Op zondag 5 april 2020 12:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zo'n immuniteitstest zou ik wel voorstander van zijn, maar niet als ze het gaan gebruiken om immune mensen meer vrijheden te geven
En dat is dus ook nog niet zeker ....zuchtquote:Op zondag 5 april 2020 12:23 schreef GereDathan het volgende:
[..]
De algemene aanname is dat je zonder symptomen ook geen verspreider bent. Dus doet het niet ter zake en is het zelfs goed voor de groep. Het maakt dan dus niet uit of een kind het wel of niet heeft, het wordt niet ziek en verspreid het verder ook niet.
Ik zat me net te bedenken wanneer de eerste Hollywood-COVID19 film gemaakt zal worden.quote:Op zondag 5 april 2020 12:23 schreef crystal_meth het volgende:
"Teenage Superspreaders", binnenkort in de bioscoop...
Jongeren konden weer erg slecht tegen de Spaanse Griep.quote:Op zondag 5 april 2020 12:22 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Kinderen kunnen asymptomatisch zijn of nauwelijks symptomen en het wel volop verspreiden.
Het is behoorkijk naïef om te denken dat het allemaal kan als kinderen er heel goed tegen kunnen terwijl we alleen testen wanneer het slecht gaat.
klopt, maar het gaat om de waarschijnlijkheid daarvan. In het algemeen is het zo bij virussen dat je dan nauwelijks besmettelijk bent.quote:Op zondag 5 april 2020 12:24 schreef Kyran het volgende:
[..]
En dat is dus ook nog niet zeker ....zucht
Contagion is al een paar jaar oud.quote:Op zondag 5 april 2020 12:25 schreef asco het volgende:
[..]
Ik zat me net te bedenken wanneer de eerste Hollywood-COVID19 film gemaakt zal worden.
Tegen de tijd dat de wetenschappelijke conclusie door alle lagen heen is zitten we in september 2024.quote:Op zondag 5 april 2020 12:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dit is niet genoeg voor een gedegen wetenschappelijk conclusie
quote:Op zondag 5 april 2020 12:23 schreef GereDathan het volgende:
[..]
De algemene aanname is dat je zonder symptomen ook geen verspreider bent. Dus doet het niet ter zake en is het zelfs goed voor de groep. Het maakt dan dus niet uit of een kind het wel of niet heeft, het wordt niet ziek en verspreid het verder ook niet.
https://www.sciencealert.(...)ona-without-symptomsquote:"There's significant transmission by people not showing symptoms," Stephen Morse, an epidemiologist at Columbia University, told Business Insider.
According to Robert Redfield, the director of the Centres for Disease Control and Prevention, 25 percent of people infected with the new coronavirus don't present any symptoms or fall ill but can still transmit the illness to others.
Redfield on Tuesday told NPR that "we have pretty much confirmed" that "a significant number of individuals that are infected actually remain asymptomatic."
Ehmz nee. De meeste mensen liggen op dit moment nog op de IC en er zijn er ongeveer net zoveel overleden op de IC als ontslagen vanaf de IC.quote:Op zondag 5 april 2020 12:10 schreef GereDathan het volgende:
Dat betekent dat 14,67% van de mensen die op de IC komen met Corona overleden is (265 van 1807 is 14,67%).
Er liggen nu nog 1260 mensen op de IC (ik neem de verdachte gevallen alvast mee), 265 zijn er overleden. 1807 opnames in totaal.
Dat betekent dat er 1807 (totaal) minus 265 (overlijdens) minus 1260 (nog op de IC) = 282 mensen LEVEND van de IC zijn gekomen. Dat is 15,61%.
dat hoeft niet, en cijfers liegen niet, wel conclusies.quote:Op zondag 5 april 2020 12:26 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat de wetenschappelijke conclusie door alle lagen heen is zitten we in september 2024.
Kijk naar de cijfers, die liegen niet.
Er zijn ook mensen die positief hebben getest op corona die geen symptomen hadden. Dus ze kunnen wel ziek worden, dat overzicht wat jij liet zien is compleet nuttelos want het ging over ziekenhuis opnamen, als een kind ziek is maar geen symptomen hoeft hij/zij natuurlijk niet naar het ziekenhuis. Verder ben ik het wel ermee eens dat de scholen hopelijk zo snel mogelijk weer open gaan.quote:Op zondag 5 april 2020 12:25 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Jongeren konden weer erg slecht tegen de Spaanse Griep.
Zonder symptomen ben je geen verspreider. Verspreiding gebeurd door niezen en hoesten. Als je geen symptomen hebt dan nies en hoest je niet, en verspreid je dus niet.
Ik verdenk hem ervan een RIVM troll te zijn.quote:Op zondag 5 april 2020 12:26 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die positief hebben getest op corona die geen symptomen hadden. Dus ze kunnen wel ziek worden, dat overzicht wat jij liet zien is compleet nuttelos want het ging over ziekenhuis opnamen, als een kind ziek is maar geen symptomen hoeft hij/zij natuurlijk niet naar het ziekenhuis. Verder ben ik het wel ermee eens dat de scholen hopelijk zo snel mogelijk weer open gaan.
Dat is niet duidelijk zeg je? Er is er maar 1 die constant onzin verkoopt, en dat ben ik niet. Kijk naar de cijfers en kijk naar de maatregelen. Als basisschool leeftijd kinderen zo'n grote verspreider waren, dan waren er veel meer besmettingen en doden in de leeftijd 0 tot 40.quote:Op zondag 5 april 2020 12:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Kap toch eens met onzin reacties waar je opzettelijk de kern van het verhaal mist of negeert. Begint echt irritant te worden.
Over het algemeen worden kinderen niet of minder ziek, daar twijfelt niemand aan.
Probleem is dat het niet duidelijk is wat voor rol ze spelen in het verspreiden van het virus.....
Onjuist. Ook zonder symptomen kun je het virus verspreiden via je ademhaling en door te praten.quote:Op zondag 5 april 2020 12:25 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Jongeren konden weer erg slecht tegen de Spaanse Griep.
Zonder symptomen ben je geen verspreider. Verspreiding gebeurd door niezen en hoesten. Als je geen symptomen hebt dan nies en hoest je niet, en verspreid je dus niet.
een heel topic op fok zit vol met die users.quote:Op zondag 5 april 2020 12:28 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ik verdenk hem ervan een RIVM troll te zijn.
Mensen onder de 40 worden minder ziek en dus niet getest, dus wij hebben geeeeeen idee wat voor rol kinderen spelen.quote:Op zondag 5 april 2020 12:28 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat is niet duidelijk zeg je? Er is er maar 1 die constant onzin verkoopt, en dat ben ik niet. Kijk naar de cijfers en kijk naar de maatregelen. Als basisschool leeftijd kinderen zo'n grote verspreider waren, dan waren er veel meer besmettingen en doden in de leeftijd 0 tot 40.
Vooralsnog is de algemene aanname dat je enkel bij symptomen het virus verspreid.
ok het is duidelijk, je gebrek aan kennis geeft jouw conclusie op de cijfers.quote:Op zondag 5 april 2020 12:28 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat is niet duidelijk zeg je? Er is er maar 1 die constant onzin verkoopt, en dat ben ik niet. Kijk naar de cijfers en kijk naar de maatregelen. Als basisschool leeftijd kinderen zo'n grote verspreider waren, dan waren er veel meer besmettingen en doden in de leeftijd 0 tot 40.
Vooralsnog is de algemene aanname dat je enkel bij symptomen het virus verspreid.
Er zijn 282 mensen levend van de IC gekomen en 265 dood. De rest ligt er nog, en telt niet mee. 282 is nog steeds meer dan 265.quote:Op zondag 5 april 2020 12:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Ehmz nee. De meeste mensen liggen op dit moment nog op de IC en er zijn er ongeveer net zoveel overleden op de IC als ontslagen vanaf de IC.
Dát is wat de cijfers zeggen momenteel en niet dat de meeste mensen levend van de IC af komen.
Wat is mijn eigenbelang? Verdien ik geld aan scholen die open zijn? In dat geval moet het op en geheime bankrekening gestort zijn.quote:Op zondag 5 april 2020 12:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat hoeft niet, en cijfers liegen niet, wel conclusies.
In jouw geval is het waarschijnlijk je gebrek aan kennis en je eigenbelang dat je die conclusie trekt.
Daar is die 1.5 meter afstand voor bedoeltquote:Op zondag 5 april 2020 12:28 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Onjuist. Ook zonder symptomen kun je het virus verspreiden via je ademhaling en door te praten.
Ik zeg alleen maar dat hetgeen gezegd werd, dat de meeste mensen levend van de IC afkomen pertinent, op dit moment, niet waar is. Vanwege het simpele feit dat de meesten er nog liggen.quote:Op zondag 5 april 2020 12:31 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Er zijn 282 mensen levend van de IC gekomen en 265 dood. De rest ligt er nog, en telt niet mee. 282 is nog steeds meer dan 265.
Overigens heb je wel helemaal gelijk als je stelt dat nagenoeg 50% van de mensen die van de IC komen levend zijn, of dood. Maar ook dan is 60% tot 90% dus totale nonsens.
Dus? Je moet volgens @sjorsie1982 eerst al het onderzoek afwachten. Deze losse flodders zeggen niets.quote:Op zondag 5 april 2020 12:31 schreef crystal_meth het volgende:
Enkele headlines van de laatste 3 dagen:
“Silent Carriers” Are Helping Spread The Coronavirus.
Asymptomatic Cases Complicate the Containment of Coronavirus
Asymptomatic people may be fueling the coronavirus spread
ik wil ook graag dat de scholen weer open gaan, maar ik verdien er geen drol mee.quote:Op zondag 5 april 2020 12:32 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Wat is mijn eigenbelang? Verdien ik geld aan scholen die open zijn? In dat geval moet het op en geheime bankrekening gestort zijn.
weet je ook de waarschijnlijkheid daarvan?quote:Op zondag 5 april 2020 12:28 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Onjuist. Ook zonder symptomen kun je het virus verspreiden via je ademhaling en door te praten.
De scholen dus gesloten houden tot we zekerheid hebben.quote:Op zondag 5 april 2020 12:34 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dus? Je moet volgens @:sjorsie1982 eerst al het onderzoek afwachten. Deze losse flodders zeggen niets.
quote:Op zondag 5 april 2020 12:34 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dus? Je moet volgens @:sjorsie1982 eerst al het onderzoek afwachten. Deze losse flodders zeggen niets.
Het tweede is wat ik stel, of is er enige onduidelijkheid over deze zin:quote:Op zondag 5 april 2020 12:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zeg alleen maar dat hetgeen gezegd werd, dat de meeste mensen levend van de IC afkomen pertinent, op dit moment, niet waar is. Vanwege het simpele feit dat de meesten er nog liggen.
Je had wel kunnen stellen dat er méér levend van de IC af komen dan er dood gaan op de IC, maar dat verschil tussen 282 en 265 is maar marginaal. Het had in dat geval wel geklopt inderdaad.
quote:Op zondag 5 april 2020 12:10 schreef GereDathan het volgende:
Die eigenlijk nog te kort is had minimaal 2 tot 3 meter moeten zijn.quote:Op zondag 5 april 2020 12:33 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Daar is die 1.5 meter afstand voor bedoelt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |