Waanzinquote:Op zondag 5 april 2020 11:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nee niet, dat kan ook niet. Maar wel met oog op wat er binnenkomt/ uit gaat, voor de rest:
- blijven thuiswerken waar mogelijk
- voor de rest iedereen mondkapjes/handschoenen
- hoop regels
- e learning
- risicogroepen isoleren in hotels/bungalowparken?
Maar bv horeca,toerisme,sport waarbij je dichtbij moet komen, evebementen.
Ik zie niet in hoe je dit kan doen straks zonder vroot risico.
Het gaat niet om levens redden, maar om de zorg aan te kunnen.quote:Op zondag 5 april 2020 11:49 schreef MakkieR het volgende:
Gadver, heb net een deel van een programma gezien dat heet levenslust ( nu op NPO 1) en daar spraken chirurgen over cijfers dat ik helemaal niet wist. Op de vraag van de reporter hoeveel mensen het gaan redden vanaf de IC werd er eerst nogal geheimzinnig gedaan. Daarna sprak de man over Italiaanse literatuur (ik denk dat hij daarmee bedoelt de Italiaanse IC), daar waren cijfers bekent van 90% overlijdt op de IC. Daarna gaf hij twijfelend toe dat ook op zijn afdelingen de cijfers liggen tussen 60 en 90% Hij zei dit maar je zag aan alles dat hij dit liever niet wilde zeggen.
Dit soort cijfers vraag ik me af in hoever je dan nog bezig bent met levens redden en de vraagstuk wie proberen we te redden en wie niet. Blijkbaar gaat iedereen op het IC dood. Dat is nou niet een geruststellende gedachte van onze superieure gezondheidszorg.
Het geeft vooral aan dat het veel te vroeg is om conclusies te trekken.quote:Op zondag 5 april 2020 11:59 schreef Tyr80 het volgende:
Aparte aanduiding, 60-90%. Zou dat naar leeftijd / gewicht zijn?
Gisteravond deed Trump tijdens de persconferentie ook opvallend geheimzinnig over de overlevingskansen op de IC. Dat vond ik ook heel opmerkelijk. Hij liet weten dat de overlevingskansen echt "heel negatief zijn" en "was dankbaar dat die vraag nog niet gesteld werd door journalisten". Echt bizar, maar ook begrijpelijk dat het niet gedeeld wordt met het publiek.quote:Op zondag 5 april 2020 11:49 schreef MakkieR het volgende:
Gadver, heb net een deel van een programma gezien dat heet levenslust ( nu op NPO 1) en daar spraken chirurgen over cijfers dat ik helemaal niet wist. Op de vraag van de reporter hoeveel mensen het gaan redden vanaf de IC werd er eerst nogal geheimzinnig gedaan. Daarna sprak de man over Italiaanse literatuur (ik denk dat hij daarmee bedoelt de Italiaanse IC), daar waren cijfers bekent van 90% overlijdt op de IC. Daarna gaf hij twijfelend toe dat ook op zijn afdelingen de cijfers liggen tussen 60 en 90% Hij zei dit maar je zag aan alles dat hij dit liever niet wilde zeggen.
Dit soort cijfers vraag ik me af in hoever je dan nog bezig bent met levens redden en de vraagstuk wie proberen we te redden en wie niet. Blijkbaar gaat iedereen op het IC dood. Dat is nou niet een geruststellende gedachte van onze superieure gezondheidszorg.
Omdat artsen nu eenmaal MOETEN helpen.quote:Op zondag 5 april 2020 12:00 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik snap je reactie niet helemaal, misschien is het sarcasme. Maar wat ik probeer te zeggen is: Dat er nu een discussie is over het vraagstuk wie je moet laten gaan. Een ziek persoon voor een gezonder persoon, een oud persoon voor een jong persoon met een hoger overlevingspercentage. Als het waar is wat deze chirurg zegt en daar twijfel ik niet aan. Waarom discussiëren we dan over deze moeilijke dilemma's als we weten dat toch bijna iedereen dood gaat op het IC.
New York gaat inderdaad hard op weg naar Spanje/Italië.quote:Op zondag 5 april 2020 10:54 schreef VacaLoca het volgende:
Damn, staat van New York is er nog erger aan toe dan Lombardije. Ruim 600 doden per dag en oplopend bij 20 miljoen inwoners. En gezien de Healthcare situatie icm de nodige sloppenwijken is werkelijke aantal nog stuk hoger gok ik.
Wordt echt belangrijk dat we weten hoeveel besmettingen we nou werkelijk hebben in Nederland.
Wat is jouw oplossing dan?quote:
Maar dan hoef je toch geen onderscheid meer te maken, vol is vol. wie het eerst komt die het eerst maalt. Het is nutteloos om te gaan schuiven met patiënten omdat de kans op het IC voor iedereen gelijk is...nihil. Nu houdt de overheid ons een beeld voor dat jongere meer kans hebben op overleving maar dit blijkt dus een leugen te zijn.quote:
In GB was het, volgens een grafiek van een week of langer geleden, 50% uit IC ontslagen, 40% overleden, 10% nog in IC... Herinner me niet meer na hoeveel dagen dat was, 20 of meer. Maar dat ging waarschijnlijk over een klein aantal patienten (of geëxtrapoleerd, want ze kunnen toen niet veel gevallen gehad hebben die drie weken eerder opgenomen waren)quote:Op zondag 5 april 2020 11:49 schreef MakkieR het volgende:
En New York City heeft minder kwalitatieve zorg dan in Europa.quote:Op zondag 5 april 2020 12:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
New York gaat inderdaad hard op weg naar Spanje/Italië.
Nu al 182 doden / miljoen inwoners.
Dit valt nog wel mee momenteel, Madrid bijvoorbeeld zit op 543.
In Nederland ligt dit natuurlijk wel lager.quote:Op zondag 5 april 2020 12:00 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Gisteravond deed Trump tijdens de persconferentie ook opvallend geheimzinnig over de overlevingskansen op de IC. Dat vond ik ook heel opmerkelijk. Hij liet weten dat de overlevingskansen echt "heel negatief zijn" en "was dankbaar dat die vraag nog niet gesteld werd door journalisten". Echt bizar, maar ook begrijpelijk dat het niet gedeeld wordt met het publiek.
Maar dat is niet zo.quote:Op zondag 5 april 2020 12:05 schreef MakkieR het volgende:
Maar dan hoef je toch geen onderscheid meer te maken, vol is vol. wie het eerst komt die het eerst maalt. Het is nutteloos om te gaan schuiven met patiënten omdat de kans op het IC voor iedereen gelijk is...nihil. Nu houdt met ons een beeld voor dat jongere meer kans hebben op overleving maar dit blijkt dus een leugen te zijn.
Alleen als onderzoek van het RIVM klaar is en inderdaad laat zien dat kinderen geen of een minimale rol spelen bij verspreiding.quote:Op zondag 5 april 2020 12:09 schreef DebielStudentje het volgende:
Denken jullie dat de scholen weer opengaan 28 april?
Denk dat het in ieder geval over de meivakantie heen zullen tillen.quote:Op zondag 5 april 2020 12:09 schreef DebielStudentje het volgende:
Het is sarcasme, je komt niet op de IC omdat je zo lekker in je vel zit.quote:Op zondag 5 april 2020 12:00 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik snap je reactie niet helemaal, misschien is het sarcasme. Maar wat ik probeer te zeggen is: Dat er nu een discussie is over het vraagstuk wie je moet laten gaan. Een ziek persoon voor een gezonder persoon, een oud persoon voor een jong persoon met een hoger overlevingspercentage. Als het waar is wat deze chirurg zegt en daar twijfel ik niet aan. Waarom discussiëren we dan over deze moeilijke dilemma's als we weten dat toch bijna iedereen dood gaat op het IC.
Dat betekent dat 14,67% van de mensen die op de IC komen met Corona overleden is (265 van 1807 is 14,67%).quote:Totaal aantal (bewezen/verdachte) COVID-19 opnamen in de Nederlandse ICs op dit moment (d.w.z geen ontslagdatum bekend): 1211/49=1260
Totaal (cumulatief) aantal bewezen COVID-19 patiënten waarvoor IC-opname nodig was in Nederlandse IC’s: 1807
Totaal (cumulatief) aantal bewezen COVID-19 patiënten in de Nederlandse IC’s met fatale afloop: 265
nee, want dan begint de vakantie.quote:Op zondag 5 april 2020 12:09 schreef DebielStudentje het volgende:
Nee, dit schooljaar niet meer.quote:Op zondag 5 april 2020 12:09 schreef DebielStudentje het volgende:
quote:Op zondag 5 april 2020 12:09 schreef DebielStudentje het volgende:
Ik denk zelf dat het pas na de mei vakantie is als ze open mogen en anders blijven ze dicht tot na de zomer vakantie.quote:Op zondag 5 april 2020 12:09 schreef Kyran het volgende:
[..]
Alleen als onderzoek van het RIVM klaar is en inderdaad laat zien dat kinderen geen of een minimale rol spelen bij verspreiding.
Nee, pas na de meivakantie. En dat is bij de meeste scholen zo rond 6 mei. Alweer een week verder dan de huidige maatregelen dus.quote:Op zondag 5 april 2020 12:09 schreef DebielStudentje het volgende:
Dan is mijn vraag: waarom liegt de arts op het programma levenslust, als dit betrouwbare cijfers zijn. Het lijkt wel alsof iedereen elkaar tegenspreekt en je hiermee verwarring zaait. In corona tijden lijkt me dit nou niet verstandig.quote:Op zondag 5 april 2020 12:10 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het is sarcasme, je komt niet op de IC omdat je zo lekker in je vel zit.
Het is een leugen dat 60% tot 90% op de IC overlijdt in Nederland, de meeste mensen buiten de IC op Corona afdelingen. Iedereen die anders beweert, liegt dat ie barst.
En dat kan ik ook voor je onderbouwen, de cijfers van stichting NICE:
[..]
Dat betekent dat 14,67% van de mensen die op de IC komen met Corona overleden is (265 van 1807 is 14,67%).
Er liggen nu nog 1260 mensen op de IC (ik neem de verdachte gevallen alvast mee), 265 zijn er overleden. 1807 opnames in totaal. Dat betekent dat er 1807 (totaal) minus 265 (overlijdens) minus 1260 (nog op de IC) = 282 mensen LEVEND van de IC zijn gekomen. 15,61%.
Ofwel, de meeste mensen komen op dit moment levend van onze IC afdelingen af.
Denk dat het sowieso na meivakantie wordt in dat geval ja. Alleen dan nog moet het RIVM met een degelijk onderzoek / bewijs komen dat kinderen geen of een hele kleine rol spelen. Anders is het nogmaal spelen met vuur terwijl je IC's nog op volle capaciteit draaien.quote:Op zondag 5 april 2020 12:12 schreef laracroftonline het volgende:
[..]
[..]
Ik denk zelf dat het pas na de mei vakantie is als ze open mogen en anders blijven ze dicht tot na de zomer vakantie.
IC patienten in GB:quote:Op woensdag 25 maart 2020 19:36 schreef kilon het volgende:
Interessante kijk op de eerste 196 IC patiënten in Engeland
https://www.icnarc.org/Da(...)11-9124-00505601089b
Een van de gegevens die niet in het RIVM rapport staat is de BMI
[ afbeelding ]
Maar ook bijvoorbeeld de kans op survival op de IC
[ afbeelding ]
Ik zou zeggen, bekijk het eens als het je interesseert.
Arts liegt niet. De arts baseert zich op de cijfers van Italië en China en projecteert dat op Nederland. De vraag is alleen of dat je dit zo makkelijk kan doen.quote:Op zondag 5 april 2020 12:14 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dan is mijn vraag: waarom liegt de arts op het programma levenslust, als dit betrouwbare cijfers zijn. Het lijkt wel alsof iedereen elkaar tegenspreekt en je hiermee verwarring zaait. In corona tijden lijkt me dit nou niet verstandig.
het percentage kan per ziekenhuis wellicht verschillen, daarnaast geloof ik niet dat deze arts voor de uitzending aandachtig de cijfers heeft bekeken. Dit soort uitspraken worden ook vaak vanuit de emotie gemaakt.quote:Op zondag 5 april 2020 12:14 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dan is mijn vraag: waarom liegt de arts op het programma levenslust, als dit betrouwbare cijfers zijn. Het lijkt wel alsof iedereen elkaar tegenspreekt en je hiermee verwarring zaait. In corona tijden lijkt me dit nou niet verstandig.
Ik zie een kleine kans voor basisscholen, examenklassen en speciaal onderwijs.quote:Op zondag 5 april 2020 12:09 schreef DebielStudentje het volgende:
Daarvoor hoeft niemand meer onderzoek te doen, alleen de cijfers zeggen al voldoende:quote:Op zondag 5 april 2020 12:09 schreef Kyran het volgende:
[..]
Alleen als onderzoek van het RIVM klaar is en inderdaad laat zien dat kinderen geen of een minimale rol spelen bij verspreiding.
de meivakantie wordt dan geschrapt?quote:Op zondag 5 april 2020 12:19 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik zie een kleine kans voor basisscholen, examenklassen en speciaal onderwijs.
Misschien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |