Je hebt neem ik aan geen mobile telefoon met je privacy geneuzel? Als je die wel hebt kunnen ze als ze willen sowieso heel je doen en laten al volgen.quote:Op zondag 5 april 2020 11:26 schreef quirina het volgende: Nou weet je ik wil eerst weten hoe het vorm gaat krijgen maar als het mij mijn privacy schaadt dan weiger ik de test.
'Als je een mobiele telefoon hebt, mag je niets zeggen over privacy'.quote:Op zondag 5 april 2020 11:33 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Je hebt neem ik aan geen mobile telefoon met je privacy geneuzel? Als je die wel hebt kunnen ze als ze willen sowieso heel je doen en laten al volgen.
Wat is dat voor een domme opmerking. Ik geef aan dat je die toch al niet hebt.quote:Op zondag 5 april 2020 11:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
'Als je een mobiele telefoon hebt, mag je niets zeggen over privacy'.
En 200 medici?quote:Op zondag 5 april 2020 11:35 schreef Doublepain het volgende:
Overheid levert medische middelen aan Sint-Maarten
De Nederlandse overheid heeft vanochtend medische apparatuur, beschermingsmiddelen en medicijnen per transportvliegtuig naar Sint-Maarten gestuurd. Met de apparatuur kan een mobiele intensive care (ic) met zes plekken worden opgesteld en kunnen er in het ziekenhuis van het eiland zes extra ic-plaatsen worden gecreëerd.
De twaalf extra bedden zijn bedoeld voor patiënten op alle eilanden van Caribisch Nederland. Sint-Maarten heeft volgens het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) de plekken het hardst nodig. Met een internationaal uitzendbureau voor medisch personeel worden afspraken gemaakt om extra zorgverleners naar Sint-Maarten te sturen.
6 plekken
Waardeloos land zijn we ook, stuur op zijn minst 50
'Als je een mobiele telefoon hebt, heb je toch al geen privacy'quote:Op zondag 5 april 2020 11:35 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Wat is dat voor een domme opmerking. Ik geef aan dat je die toch al niet hebt.
Er wonen daar 40.000 mensen, dus 425 keer minder dan in Nederland, kortom als ze daar 6 IC plekken hebben, dan hebben ze al meer dan hier.quote:Op zondag 5 april 2020 11:35 schreef Doublepain het volgende:
De Nederlandse overheid heeft vanochtend medische apparatuur, beschermingsmiddelen en medicijnen per transportvliegtuig naar Sint-Maarten gestuurd. Met de apparatuur kan een mobiele intensive care (ic) met zes plekken worden opgesteld en kunnen er in het ziekenhuis van het eiland zes extra ic-plaatsen worden gecreëerd.
De twaalf extra bedden zijn bedoeld voor patiënten op alle eilanden van Caribisch Nederland. Sint-Maarten heeft volgens het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) de plekken het hardst nodig. Met een internationaal uitzendbureau voor medisch personeel worden afspraken gemaakt om extra zorgverleners naar Sint-Maarten te sturen.
6 plekken
Dit is beter inderdaad. Tot het vaccin alleen toegang tot sommige dingen met een corona certificaat.quote:Op zondag 5 april 2020 11:33 schreef Fer het volgende:
Kun je op termijn niet een immuuntest uitvoeren en dat je dan een certificaat meekrijgt?
Wel lastig als bv. slechts 10% van Nederland het gehad heeft.quote:Op zondag 5 april 2020 11:33 schreef Fer het volgende:
Kun je op termijn niet een immuuntest uitvoeren en dat je dan een certificaat meekrijgt?
quote:Op zondag 5 april 2020 11:35 schreef Doublepain het volgende:
'twaalf extra bedden'.quote:Op zondag 5 april 2020 11:35 schreef Doublepain het volgende:
6 plekken
Nou 12quote:Op zondag 5 april 2020 11:41 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
'twaalf extra bedden'.
Misschien eerst eens je eigen tekst lezen voordat je conclusies trekt.
Lezen is moeilijk he. Het zijn er 12 en zelfs al hadden we capaciteit om er 50 te sturen hoe wil je die gaan bemannen nu defensie hier in Nederland al maximaal moet bijspringen?quote:Op zondag 5 april 2020 11:35 schreef Doublepain het volgende:
6 plekken
Dat is een verviervoudiging van de reguliere capaciteit, maar oké.quote:
Er komen er 42 voor de eilanden: https://antilliaansdagbla(...)-bedden-voor-curacaoquote:Op zondag 5 april 2020 11:47 schreef franske19 het volgende:
[..]
Lezen is moeilijk he. Het zijn er 12 en zelfs al hadden we capaciteit om er 50 te sturen hoe wil je die gaan bemannen nu defensie hier in Nederland al maximaal moet bijspringen?
Voor reizen enzo wel beter.quote:Op zondag 5 april 2020 11:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wel lastig als bv. slechts 10% van Nederland het gehad heeft.
Vast, maar hoe ga je een land draaiende houden met slechts 10% van de bevolking?quote:
Ik heb er geen. Ook geen wifi. Het enige draadloze dat ik gebruik zijn vier plug-in stopkontakten.quote:Op zondag 5 april 2020 11:33 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Je hebt neem ik aan geen mobile telefoon met je privacy geneuzel? Als je die wel hebt kunnen ze als ze willen sowieso heel je doen en laten al volgen.
Ja maar dat is inclusief de benedenwindse eilanden.quote:Op zondag 5 april 2020 11:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er komen er 42 voor de eilanden: https://antilliaansdagbla(...)-bedden-voor-curacao
Nederland heeft 1 IC-unit per 7000 inwoners. Sint-Maarten krijgt er 1 IC-unit per 6250 inwoners BIJ.quote:
Klopt, maar we hebben dus wel degelijk de capaciteit om 50 IC-plekken daarheen te verplaatsen.quote:Op zondag 5 april 2020 11:50 schreef franske19 het volgende:
[..]
Ja maar dat is inclusief de benedenwindse eilanden.
Roze armbandje!quote:Op zondag 5 april 2020 11:33 schreef Fer het volgende:
Tja... Tot zover de 'compliance' van de Chinezen?twitter:QiZHAI twitterde op zondag 05-04-2020 om 04:54:31People are packed at Huangshan (Yellow Mountain), a jagged range of more than 70 knifelike peaks in eastern China’s Anhui province, after quarantine ban lifted in most parts of China #CoronavirusPandemic https://t.co/SiVunZJys5 reageer retweet
Nee niet, dat kan ook niet. Maar wel met oog op wat er binnenkomt/ uit gaat, voor de rest:quote:Op zondag 5 april 2020 11:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vast, maar hoe ga je een land draaiende houden met slechts 10% van de bevolking?
Waanzinquote:Op zondag 5 april 2020 11:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nee niet, dat kan ook niet. Maar wel met oog op wat er binnenkomt/ uit gaat, voor de rest:
- blijven thuiswerken waar mogelijk
- voor de rest iedereen mondkapjes/handschoenen
- hoop regels
- e learning
- risicogroepen isoleren in hotels/bungalowparken?
Maar bv horeca,toerisme,sport waarbij je dichtbij moet komen, evebementen.
Ik zie niet in hoe je dit kan doen straks zonder vroot risico.
Het gaat niet om levens redden, maar om de zorg aan te kunnen.quote:Op zondag 5 april 2020 11:49 schreef MakkieR het volgende:
Gadver, heb net een deel van een programma gezien dat heet levenslust ( nu op NPO 1) en daar spraken chirurgen over cijfers dat ik helemaal niet wist. Op de vraag van de reporter hoeveel mensen het gaan redden vanaf de IC werd er eerst nogal geheimzinnig gedaan. Daarna sprak de man over Italiaanse literatuur (ik denk dat hij daarmee bedoelt de Italiaanse IC), daar waren cijfers bekent van 90% overlijdt op de IC. Daarna gaf hij twijfelend toe dat ook op zijn afdelingen de cijfers liggen tussen 60 en 90% Hij zei dit maar je zag aan alles dat hij dit liever niet wilde zeggen.
Dit soort cijfers vraag ik me af in hoever je dan nog bezig bent met levens redden en de vraagstuk wie proberen we te redden en wie niet. Blijkbaar gaat iedereen op het IC dood. Dat is nou niet een geruststellende gedachte van onze superieure gezondheidszorg.
Het geeft vooral aan dat het veel te vroeg is om conclusies te trekken.quote:Op zondag 5 april 2020 11:59 schreef Tyr80 het volgende:
Aparte aanduiding, 60-90%. Zou dat naar leeftijd / gewicht zijn?
Gisteravond deed Trump tijdens de persconferentie ook opvallend geheimzinnig over de overlevingskansen op de IC. Dat vond ik ook heel opmerkelijk. Hij liet weten dat de overlevingskansen echt "heel negatief zijn" en "was dankbaar dat die vraag nog niet gesteld werd door journalisten". Echt bizar, maar ook begrijpelijk dat het niet gedeeld wordt met het publiek.quote:Op zondag 5 april 2020 11:49 schreef MakkieR het volgende:
Gadver, heb net een deel van een programma gezien dat heet levenslust ( nu op NPO 1) en daar spraken chirurgen over cijfers dat ik helemaal niet wist. Op de vraag van de reporter hoeveel mensen het gaan redden vanaf de IC werd er eerst nogal geheimzinnig gedaan. Daarna sprak de man over Italiaanse literatuur (ik denk dat hij daarmee bedoelt de Italiaanse IC), daar waren cijfers bekent van 90% overlijdt op de IC. Daarna gaf hij twijfelend toe dat ook op zijn afdelingen de cijfers liggen tussen 60 en 90% Hij zei dit maar je zag aan alles dat hij dit liever niet wilde zeggen.
Dit soort cijfers vraag ik me af in hoever je dan nog bezig bent met levens redden en de vraagstuk wie proberen we te redden en wie niet. Blijkbaar gaat iedereen op het IC dood. Dat is nou niet een geruststellende gedachte van onze superieure gezondheidszorg.
Omdat artsen nu eenmaal MOETEN helpen.quote:Op zondag 5 april 2020 12:00 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik snap je reactie niet helemaal, misschien is het sarcasme. Maar wat ik probeer te zeggen is: Dat er nu een discussie is over het vraagstuk wie je moet laten gaan. Een ziek persoon voor een gezonder persoon, een oud persoon voor een jong persoon met een hoger overlevingspercentage. Als het waar is wat deze chirurg zegt en daar twijfel ik niet aan. Waarom discussiëren we dan over deze moeilijke dilemma's als we weten dat toch bijna iedereen dood gaat op het IC.
New York gaat inderdaad hard op weg naar Spanje/Italië.quote:Op zondag 5 april 2020 10:54 schreef VacaLoca het volgende:
Damn, staat van New York is er nog erger aan toe dan Lombardije. Ruim 600 doden per dag en oplopend bij 20 miljoen inwoners. En gezien de Healthcare situatie icm de nodige sloppenwijken is werkelijke aantal nog stuk hoger gok ik.
Wordt echt belangrijk dat we weten hoeveel besmettingen we nou werkelijk hebben in Nederland.
Wat is jouw oplossing dan?quote:
Maar dan hoef je toch geen onderscheid meer te maken, vol is vol. wie het eerst komt die het eerst maalt. Het is nutteloos om te gaan schuiven met patiënten omdat de kans op het IC voor iedereen gelijk is...nihil. Nu houdt de overheid ons een beeld voor dat jongere meer kans hebben op overleving maar dit blijkt dus een leugen te zijn.quote:
In GB was het, volgens een grafiek van een week of langer geleden, 50% uit IC ontslagen, 40% overleden, 10% nog in IC... Herinner me niet meer na hoeveel dagen dat was, 20 of meer. Maar dat ging waarschijnlijk over een klein aantal patienten (of geëxtrapoleerd, want ze kunnen toen niet veel gevallen gehad hebben die drie weken eerder opgenomen waren)quote:Op zondag 5 april 2020 11:49 schreef MakkieR het volgende:
En New York City heeft minder kwalitatieve zorg dan in Europa.quote:Op zondag 5 april 2020 12:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
New York gaat inderdaad hard op weg naar Spanje/Italië.
Nu al 182 doden / miljoen inwoners.
Dit valt nog wel mee momenteel, Madrid bijvoorbeeld zit op 543.
In Nederland ligt dit natuurlijk wel lager.quote:Op zondag 5 april 2020 12:00 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Gisteravond deed Trump tijdens de persconferentie ook opvallend geheimzinnig over de overlevingskansen op de IC. Dat vond ik ook heel opmerkelijk. Hij liet weten dat de overlevingskansen echt "heel negatief zijn" en "was dankbaar dat die vraag nog niet gesteld werd door journalisten". Echt bizar, maar ook begrijpelijk dat het niet gedeeld wordt met het publiek.
Maar dat is niet zo.quote:Op zondag 5 april 2020 12:05 schreef MakkieR het volgende:
Maar dan hoef je toch geen onderscheid meer te maken, vol is vol. wie het eerst komt die het eerst maalt. Het is nutteloos om te gaan schuiven met patiënten omdat de kans op het IC voor iedereen gelijk is...nihil. Nu houdt met ons een beeld voor dat jongere meer kans hebben op overleving maar dit blijkt dus een leugen te zijn.
Alleen als onderzoek van het RIVM klaar is en inderdaad laat zien dat kinderen geen of een minimale rol spelen bij verspreiding.quote:Op zondag 5 april 2020 12:09 schreef DebielStudentje het volgende:
Denken jullie dat de scholen weer opengaan 28 april?
Denk dat het in ieder geval over de meivakantie heen zullen tillen.quote:Op zondag 5 april 2020 12:09 schreef DebielStudentje het volgende:
Het is sarcasme, je komt niet op de IC omdat je zo lekker in je vel zit.quote:Op zondag 5 april 2020 12:00 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik snap je reactie niet helemaal, misschien is het sarcasme. Maar wat ik probeer te zeggen is: Dat er nu een discussie is over het vraagstuk wie je moet laten gaan. Een ziek persoon voor een gezonder persoon, een oud persoon voor een jong persoon met een hoger overlevingspercentage. Als het waar is wat deze chirurg zegt en daar twijfel ik niet aan. Waarom discussiëren we dan over deze moeilijke dilemma's als we weten dat toch bijna iedereen dood gaat op het IC.
Dat betekent dat 14,67% van de mensen die op de IC komen met Corona overleden is (265 van 1807 is 14,67%).quote:Totaal aantal (bewezen/verdachte) COVID-19 opnamen in de Nederlandse ICs op dit moment (d.w.z geen ontslagdatum bekend): 1211/49=1260
Totaal (cumulatief) aantal bewezen COVID-19 patiënten waarvoor IC-opname nodig was in Nederlandse IC’s: 1807
Totaal (cumulatief) aantal bewezen COVID-19 patiënten in de Nederlandse IC’s met fatale afloop: 265
nee, want dan begint de vakantie.quote:Op zondag 5 april 2020 12:09 schreef DebielStudentje het volgende:
Nee, dit schooljaar niet meer.quote:Op zondag 5 april 2020 12:09 schreef DebielStudentje het volgende:
quote:Op zondag 5 april 2020 12:09 schreef DebielStudentje het volgende:
Ik denk zelf dat het pas na de mei vakantie is als ze open mogen en anders blijven ze dicht tot na de zomer vakantie.quote:Op zondag 5 april 2020 12:09 schreef Kyran het volgende:
[..]
Alleen als onderzoek van het RIVM klaar is en inderdaad laat zien dat kinderen geen of een minimale rol spelen bij verspreiding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |