quote:
Zou geweldig zijn. Begint toch iets van hoop in me te ontstaan.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:14 schreef Pumpalov het volgende:
Italië blijft al een tijdje rond de 4% stijging hangen. Plafonnetje of?
Wel zielig voor die enkeling die zich niet aan de 'met z'n tweeën-regel' houdtquote:In het Vondelpark waren toch behoorlijk wat mensen waren. Toch was de minister ook niet ontevreden. "Iedereen, op een enkeling na, houdt zich aan de 'met z'n tweeën-regel' en mensen die we aanspreken die dat niet doen, gaan meteen uit elkaar", zei hij bij WNL Op Zaterdag op NPO Radio 1.
De bevolking is ook niet oneindig, dus logisch lijkt mij, dat het na een tijd stagneert.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zou geweldig zijn. Begint toch iets van hoop in me te ontstaan.
Zou wel fijn zijn als er iets over blijft dat pasta kan blijven maken voor de rest van Europa als afbetaling. Anders zitten we rest van ons leven met dr oetker en dominos opgescheept.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:18 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
De bevolking is ook niet oneindig, dus logisch lijkt mij, dat het na een tijd stagneert.
Scherpquote:Op zaterdag 4 april 2020 20:17 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Wel zielig voor die enkeling die zich niet aan de 'met z'n tweeën-regel' houdt
Mogelijk nog wat last van de grote volksverhuizing naar het zuiden des lands.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zou geweldig zijn. Begint toch iets van hoop in me te ontstaan.
Als je ziet dat het druk is, dan blijf je toch gewoon binnen/keer je weer huiswaarts? Waarschijnlijk dacht iedereen hetzelfde als jou, maar deden ze ook hetzelfde als jou.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:07 schreef banaantjeEE het volgende:
Jeetje, net gaan wandelen voor een dik uur. Was over de koppen lopen hoor. Social distancing niets van te merken.
Scherp.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:20 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als je ziet dat het druk is, dan blijf je toch gewoon binnen/keer je weer huiswaarts? Waarschijnlijk dacht iedereen hetzelfde als jou, maar deden ze ook hetzelfde als jou.
Of een andere route. Natuur genoeg in Nederland.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:20 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als je ziet dat het druk is, dan blijf je toch gewoon binnen/keer je weer huiswaarts? Waarschijnlijk dacht iedereen hetzelfde als jou, maar deden ze ook hetzelfde als jou.
Ze zouden vanaf komende week naar 17.000 testen per dag gaan en willen dat op gaan schalen naar 29.000 per dagquote:Op zaterdag 4 april 2020 20:19 schreef banaantjeEE het volgende:
In Belgie voeren ze de testcapaciteit op tot 10.000/dag. Hoe zit dat in Nederland?
Ander tijdstip wil ook wel helpen. 's morgens in de zon ook al goed te doen en zal toch rustiger zijn.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:22 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Of een andere route. Natuur genoeg in Nederland.
Oh nog meer. Hoeveel doet m'n er in Nederland op een dag?quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:22 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ze zouden vanaf komende week naar 17.000 testen per dag gaan en willen dat op gaan schalen naar 29.000 per dag
Zou dit rust gaan brengen (omdat dat het sterftepercentage zakt), of juist paniek (omdat het aantal besmetten gigantisch gaat stijgen)?quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:22 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ze zouden vanaf komende week naar 17.000 testen per dag gaan en willen dat op gaan schalen naar 29.000 per dag
Dit is ook Nederlandquote:Op zaterdag 4 april 2020 20:23 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Oh nog meer. Hoeveel doet m'n er in Nederland op een dag?
Moeten zelf ook wat te zuipen hebben nu ze de hele dag thuis zitten.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:24 schreef Snowpea het volgende:
Ik support nog steeds de Italiaanse economie. De witte wijn is uitverkocht bij de Jumbo maar ze hebben gelukkig nog genoeg aan Mezza Corona rode wijn. Even inslaan voordat die ook op is. er is namelijk geen aanvoer meer. Iemand een idee waarom er geen import van wijn uit Italië meer mogelijk is?
Want?quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:25 schreef VacaLoca het volgende:
Worldometers lijkt Frankrijk te overrapporteren?
Tja lastig.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:24 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Zou dit rust gaan brengen (omdat dat het sterftepercentage zakt), of juist paniek (omdat het aantal besmetten gigantisch gaat stijgen)?
Dat is logisch te verklaren. Mensen laten zich niet graag opsluiten en kunnen dat niet aan.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:23 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ander tijdstip wil ook wel helpen. 's morgens in de zon ook al goed te doen en zal toch rustiger zijn.
Maar de natuurdrukte is absoluut opvallend.
1053 worldometers, 441 nos.nlquote:
Ik vroeg me ook net af wat daar aan de hand was, van 500 naar 1300 doden per dag.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:25 schreef VacaLoca het volgende:
Worldometers lijkt Frankrijk te overrapporteren?
Proost! Ik sponsor vandaag die brouwer uit Amsterdamquote:Op zaterdag 4 april 2020 20:24 schreef Snowpea het volgende:
Ik support nog steeds de Italiaanse economie. De witte wijn is uitverkocht bij de Jumbo maar ze hebben gelukkig nog genoeg aan Mezza Corona rode wijn. Even inslaan voordat die ook op is. er is namelijk geen aanvoer meer. Iemand een idee waarom er geen import van wijn uit Italië meer mogelijk is?
Dat is toch gewoon een speekseltest? Of heb ik iets gemist?quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:27 schreef Markesh het volgende:
[..]
Tja lastig.
Ik persoonlijk zou wel graag getest willen worden.
Zo'n test schijnt overigens niet zo'n pretje te zijn
(NOS Liveblog)quote:2 uur geleden
Inwoners Zandvoort genoten vandaag van de rust
Twee weken geleden stonden de mensen nog in de rij in badplaats Zandvoort, maar vandaag waren de stranden en de boulevard rustig. De inwoners van Zandvoort hebben begrip voor de maatregelen.
Ik lees niet al je posts, enkel degene waar je me quote.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Nota bene onder de post waarin ik reageer op jou. Je weet wel "sinds jij meepost".
twitter:PanamaRedin215 twitterde op woensdag 01-04-2020 om 00:15:33In case you were wondering what the Corona Virus test its like. #CoronavirusUSA #coronavirustesting https://t.co/zdKUgMi1cm reageer retweet
Ja dat zou een goede verklaring zijn.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:26 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Moeten zelf ook wat te zuipen hebben nu ze de hele dag thuis zitten.
Dat is dus niet wat "sinds ik meepost" betekent, maar goed.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:29 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ik lees niet al je posts, enkel degene waar je me quote.
Quote uit dezelfde Tweet. "Hi ER Doc here,quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:30 schreef Markesh het volgende:
@:stoorzendert
Er schijnen verschillende testen te zijn maar deze lijkt mij niet echt prettig...twitter:PanamaRedin215 twitterde op woensdag 01-04-2020 om 00:15:33In case you were wondering what the Corona Virus test its like. #CoronavirusUSA #coronavirustesting https://t.co/zdKUgMi1cm reageer retweet
Het aantal besmettingen gaat niet stijgen. Meten = weten = controle.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:24 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Zou dit rust gaan brengen (omdat dat het sterftepercentage zakt), of juist paniek (omdat het aantal besmetten gigantisch gaat stijgen)?
Deze vrouw kreeg dezelfde testquote:Op zaterdag 4 april 2020 20:33 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Quote uit dezelfde Tweet. "Hi ER Doc here,
This is NOT the proper way to perform a COVID test. The swab should be inserted parallel to the floor and go BACKWARDS—NOT UPWARDS.
When done properly it doesn’t hurt near as bad. EVERYONE needs to know this!"
Maar lijkt me alsnog niet zo pretje inderdaad!
Inderdaad correct. Ik bedoel dat de momenteel bekende aantallen van besmettingen zullen stijgen. Het aantal diagnoses zal dus fors toenemen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:34 schreef Merkie het volgende:
[..]
Het aantal besmettingen gaat niet stijgen. Meten = weten = controle.
Dat sommige mensen voorzichtig zijn met het trekken van al te positieve conclusies, betekent natuurlijk niet dat ze hopen dat het niet beter gaat.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wel vervelend voor alle doemdenkers dat het toch best wel rustig was.
Nee klopt, zeer pijnlijk. Ik zou toch ook graag een test doen. Kwestie of je anti-lichamen hebt of niet?quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:27 schreef Markesh het volgende:
[..]
Tja lastig.
Ik persoonlijk zou wel graag getest willen worden.
Zo'n test schijnt overigens niet zo'n pretje te zijn
Nee, om het virus te vinden, moet je echt al diep de keel in gaan.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:29 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon een speekseltest? Of heb ik iets gemist?
Nee, zo'n test is om viraal RNA aan te tonen. Antilichamen kunnen ze easy peasy doen door een beetje bloed af te nemen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:36 schreef banaantjeEE het volgende:
Kwestie of je anti-lichamen hebt of niet?
Okay, ben geen dokter, thanks voor de uitlegquote:Op zaterdag 4 april 2020 20:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nee, zo'n test is om viraal RNA aan te tonen. Antilichamen kunnen ze easy peasy doen door een beetje bloed af te nemen.
We testen niet om het aantal besmettingen te achterhalen, dat is totaal niet interessant. Waar het om gaat is dat het zorgstelsel niet overbelast raakt. We weten behoorlijk goed hoeveel mensen er momenteel in de ziekenhuizen en op de ic terechtkomen. Echter, als we ooit de maatregelen los willen laten maar tegelijkertijd willen zorgen dat er niet plotseling heel veel mensen in het ziekenhuis belanden, is het belangrijk om te weten hoe het virus zich verspreidt en welke maatregelen het meeste effect hebben op de reproductiefactor (R0). De enige manier om daar inzicht in te krijgen is door te testen: hoe meer hoe beter.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:36 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Inderdaad correct. Ik bedoel dat de momenteel bekende aantallen van besmettingen zullen stijgen. Het aantal diagnoses zal dus fors toenemen.
Ken jij mensen die getest zijn?quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:36 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Nee klopt, zeer pijnlijk. Ik zou toch ook graag een test doen. Kwestie of je anti-lichamen hebt of niet?
Nee, ik ken wel mensen die Corona hebben momenteel, maar die zijn niet getest. Hebben wel duidelijke symptomen. Eén makelaar die ik ken, ligt wel op IC aan de beademing. De anderen zitten thuis veilig in quarantaine.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:42 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ken jij mensen die getest zijn?
Deze test lijkt me geen pretje maar goed, een verdoving bij de tandarts ook niet.
Als je meer symptomen hebt komt er sneller een positief uit dan wanneer je geen symptomen hebt.
Ik neem de test vaak zelf af bij patiënten, vuistregel is dat als het niet onaangenaam is geweest, het niet diep genoeg was.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:42 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ken jij mensen die getest zijn?
Deze test lijkt me geen pretje maar goed, een verdoving bij de tandarts ook niet.
Als je meer symptomen hebt komt er sneller een positief uit dan wanneer je geen symptomen hebt.
Wij gaan naar 17.500 per dag.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:19 schreef banaantjeEE het volgende:
In Belgie voeren ze de testcapaciteit op tot 10.000/dag. Hoe zit dat in Nederland?
Heb hem zelf overigens ook gehad.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:43 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ik neem de test vaak zelf af bij patiënten, vuistregel is dat als het niet onaangenaam is geweest, het niet diep genoeg was.
De cijfers van de bejaardentehuizen (EHPAD) zijn pas gisteren bekend geraakt en bijgeteld bij het aantal doden. Tot nu toe waren dat enkel doden in ziekenhuizen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:28 schreef Asschen_sukar het volgende:
Ik vroeg me ook net af wat daar aan de hand was, van 500 naar 1300 doden per dag.
Heh.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:43 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ik neem de test vaak zelf af bij patiënten, vuistregel is dat als het niet onaangenaam is geweest, het niet diep genoeg was.
Dat begrijp ik wel. Mijn opmerking ging erover hoe het bij het grote volk overkomt als het aantal diagnoses gaat stijgen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:40 schreef Merkie het volgende:
[..]
We testen niet om het aantal besmettingen te achterhalen, dat is totaal niet interessant. Waar het om gaat is dat het zorgstelsel niet overbelast raakt. We weten behoorlijk goed hoeveel mensen er momenteel in de ziekenhuizen en op de ic terechtkomen. Echter, als we ooit de maatregelen los willen laten maar tegelijkertijd willen zorgen dat er niet plotseling heel veel mensen in het ziekenhuis belanden, is het belangrijk om te weten hoe het virus zich verspreidt en welke maatregelen het meeste effect hebben op de reproductiefactor (R0). De enige manier om daar inzicht in te krijgen is door te testen: hoe meer hoe beter.
Dus toch, diep de keel in of via bloedafname?quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:44 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Heb hem zelf overigens ook gehad.
quote:
Met evt uitbreiding tot >20k.quote:
Lijkt me niet zoveel impact hebben, je hoort toch vooral het dodental in de media.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:45 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel. Mijn opmerking ging erover hoe het bij het grote volk overkomt als het aantal diagnoses gaat stijgen.
Ai 😔quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:43 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Nederlands beleid is via een keelswab / PCR.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:45 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Dus toch, diep de keel in of via bloedafname?
quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:43 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Nou, ik had even wel dezelfde gedachte stiekemquote:Op zaterdag 4 april 2020 20:46 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dirty mind is a joy forever.
Sorry hoor.
Bij Het teruglezen kwam er bij mij ook een lachje vanafquote:Op zaterdag 4 april 2020 20:46 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Nou, ik had even wel dezelfde gedachte stiekem
Mijn voorkeur gaat uit naar mijn keel inplaats van zo'n wattenstok tot in je voorhoofdquote:Op zaterdag 4 april 2020 20:46 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Nederlands beleid is via een keelswab / PCR.
Dit. Helaas hechten bepaalde mensen op Fok! enorme waarde aan het aantal positieve uitgevallen tests.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:40 schreef Merkie het volgende:
[..]
We testen niet om het aantal besmettingen te achterhalen, dat is totaal niet interessant. Waar het om gaat is dat het zorgstelsel niet overbelast raakt. We weten behoorlijk goed hoeveel mensen er momenteel in de ziekenhuizen en op de ic terechtkomen. Echter, als we ooit de maatregelen los willen laten maar tegelijkertijd willen zorgen dat er niet plotseling heel veel mensen in het ziekenhuis belanden, is het belangrijk om te weten hoe het virus zich verspreidt en welke maatregelen het meeste effect hebben op de reproductiefactor (R0). De enige manier om daar inzicht in te krijgen is door te testen: hoe meer hoe beter.
Het is alles of niets, hij gaat eerst in je keel, daarna in je neus tot aan je nasofarynx.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:47 schreef Markesh het volgende:
[..]
Mijn voorkeur gaat uit naar mijn keel inplaats van zo'n wattenstok tot in je voorhoofd
Is een bloedafname niet veel effectiever?quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:49 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Het is alles of niets, hij gaat eerst in je keel, daarna in je neus tot aan je nasofarynx.
Wat zijn ongeveer de kosten daaraan verbonden?quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:46 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Nederlands beleid is via een keelswab / PCR.
Krijg je ze beide dan?quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:49 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Het is alles of niets, hij gaat eerst in je keel, daarna in je neus tot aan je nasofarynx.
Maar die zit niet in je voorhoofd. In die video ging dat ding recht omhoog. Er is ook een video van een arts die het bij hemzelf goed doet.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:49 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Geen idee, normaliter in een PCR niet zo duur. We gebruiken ze veel voor virale diagnostiek, met name voor Influenza A/B en RSV. Hoe de prijzen nu liggen met de huidige cowboyprijzen, zou ik echt niet weten. Het is in de kliniek echter nooit een reden om niet te testen. Het blijven peanutsbedragen voor de zorg.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:52 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Wat zijn ongeveer de kosten daaraan verbonden?
Ja, er gaat eerst een wattenstaafje in je keel, deze hoort tot aan je orofarynx te komen (zie google images), daarna gaat dezelfde wattenstaaf door je neus naar achter richting je orofarynx.quote:
Tja, er wordt ook al jarenlang gewaarschuwd voor het gevaar van routinematig toevoegen van antibiotica aan veevoer en voer voor gevogelte (wat gedaan wordt om groei te bevorderen en efficientie te verhogen, oa door een reductie van de darmbacteriën). In de EU is er een verbod maar is de veeteelt nog steeds de grootste afnemer van antibiotica. In de VS heeft de FDA in 2017 "actie ondernomen", ze hebben de pharmaceutische bedrijven opgeroepen om vrijwillig hun labeling aan te passen zodat de produkten enkel gebruikt kunnen worden wanneer een veearts het voorschrijft...quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je bedoelt 'excessen'? Behoorlijk uit de hand gelopen exces dan. Er wordt al jarenlang gewaarschuwd voor het gevaar van het ontstaan van een dergelijk virus met de omstandigheden op die Aziatische markten.
Ik weet niet over welke video je het hebt, maar bij de meeste mensen (lees: iedereen) gaat de neus m.n. naar achteren, en niet omhoog.quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:00 schreef JK het volgende:
[..]
Maar die zit niet in je voorhoofd. In die video ging dat ding recht omhoog. Er is ook een video van een arts die het bij hemzelf goed doet.
Hierbij nog een mooi plaatje om mijn post kracht bij te zetten.quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:02 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ik weet niet over welke video je het hebt, maar bij de meeste mensen (lees: iedereen) gaat de neus m.n. naar achteren, en niet omhoog.
Heel gevoelig en pijnlijk, kan het ook leiden tot bloedneus?quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:05 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Hierbij nog een mooi plaatje om mijn post kracht bij te zetten.
[ afbeelding ]
Ik snap het niet. Waarom niet via de keel?quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:05 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zij gaan Zuid-Europa achterna, let maar op.quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:05 schreef banaantjeEE het volgende:
20:28
68.605 besmettingen en 7.560 doden in Frankrijk
In Frankrijk is de totale dodentol gestegen tot 7.560. In de Franse ziekenhuizen overleden 5.532 mensen. De overige overlijdens vielen te betreuren in de woonzorgcentra en andere medisch-sociale instellingen.
Het aantal bevestigde besmettingen is er de laatste 24 uur gestegen met meer dan 4.000. Dat brengt het totaal aantal besmettingen op 68.605. Daarvan liggen 28.143 patiënten in het ziekenhuis: 6.838 op intensieve zorgen.
Om de 'pakkans' te vergroten wil je van zowel de oro- als nasofarynx een swab hebben.quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:06 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ik snap het niet. Waarom niet via de keel?
Ze nemen twee stalen, via neus en via keel.quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:06 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ik snap het niet. Waarom niet via de keel?
Kan vast, maar heb ik nog niet meegemaakt. Wel soms wat beschadiging door wat bloed aan je swab, maar niet in de mate dat het echt een actieve bloedneus genoemd kan worden.quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:06 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Heel gevoelig en pijnlijk, kan het ook leiden tot bloedneus?
Geen pretje, maar wel grondig.quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:08 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ze nemen twee stalen, via neus en via keel.
Ook kan het gevolgen hebben voor reuk via de neus? Maar ik heb ook een vraag aan u, kan het coronavirus bij sommige patiënten later kanker veroorzaken?quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:08 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Kan vast, maar heb ik nog niet meegemaakt. Wel soms wat beschadiging door wat bloed aan je swab, maar niet in de mate dat het echt een actieve bloedneus genoemd kan worden.
Absoluut, was gewoon benieuwd naar de verhoudingen. Ik kan bij een privélab een influenza A/B en sars-cov-2 test doen met een tweede test voor het coronavirus voor in totaal 100 euro en brn benieuwd naar de verhoudingen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:01 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Geen idee, normaliter in een PCR niet zo duur. We gebruiken ze veel voor virale diagnostiek, met name voor Influenza A/B en RSV. Hoe de prijzen nu liggen met de huidige cowboyprijzen, zou ik echt niet weten. Het is in de kliniek echter nooit een reden om niet te testen. Het blijven peanutsbedragen voor de zorg.
Dit zijn van die figuren die je ook nu in de supermarkt ziet.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:20 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De test zal i.p. geen invloed hebben op je reukvermogen, je zenuwen blijven gewoon intact. Of het kanker kan veroorzaken weten we niet. We weten wel dat bepaalde virussen gecorreleerd zijn aan specifieke kankersoorten (bekende 'koppeltjes' zijn bv. HIV & Kaposi sarcoom, HPV & baarmoederhalskanker en Hepatitis en leverkanker). Nu is het nog veel te vroeg om hier iets over te zeggen. Bij respiratoire virussen kennen we dergelijke verbanden niet, maar het nu al uitsluiten o.b.v. traditie zou niet netjes zijn.quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:09 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ook kan het gevolgen hebben voor reuk via de neus? Maar ik heb ook een vraag aan u, kan het coronavirus bij sommige patiënten later kanker veroorzaken?
Oh denk dat we hier eerder in de order van grootte 10-30 euro zitten.quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:10 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Absoluut, was gewoon benieuwd naar de verhoudingen. Ik kan bij een privélab een influenza A/B en sars-cov-2 test doen met een tweede test voor het coronavirus voor in totaal 100 euro en brn benieuwd naar de verhoudingen.
Ad geilt op mensen die zich niet volledig aan het onacceptabele beleid houden net als de mensen die nu de kliklijn bellen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:11 schreef Ven1972 het volgende:
Een groep van 75 crossende bestuurders en bijbehorend publiek is vanmiddag bij vliegveld Breda International Airport weggestuurd. Ondanks dat samenscholen niet is toegestaan, werd dezelfde groep een paar uur later opnieuw gezien bij NS Station Lage Zwaluwe. Daar ging het autocrossen verder en stond er opnieuw een groep mensen toe te kijken.
Dertig mensen, het deel van de groep dat opnieuw was betrapt, hebben een bekeuring gekregen. ,,Dit is echt onacceptabel”, zegt de gemeente Halderberge in een reactie. ,,De boodschap is heel duidelijk in Nederland: blijf thuis.”
Bron: AD.nl
Het lab moet ook winst maken blijkbaarquote:Op zaterdag 4 april 2020 21:13 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Oh denk dat we hier eerder in de order van grootte 10-30 euro zitten.
Huh? Waar komen die cijfers vandaan, ik vind geen nieuws over een stijging in Lombardije, en als die cijfers kloppen zou je dat wel verwachten.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:47 schreef Za het volgende:
Iemand een idee waarom de besmettingen in Lombardije weer oplopen, iets met het testen te maken? BVD
22 maart 515
23 maart 1025
24 maart 958
25 maart 723
26 maart 1598
27 maart 1406
28 maart 614
29 maart 883
30 maart 214
31 maart 118
1 april 51
2 april 101
3 april 313
4 april 1031
https://www.football-ital(...)s-and-icu-cases-dropquote:Another 1,598 tested positive there, taking the overall regional tally to 49,118.
en met welk doel, de 1ste ronde hebben ze keihard gemistquote:Op zaterdag 4 april 2020 20:22 schreef Markesh het volgende:
[..]
Zeg, kom je gewoon overal over zeiken of wat?quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:14 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Ad geilt op mensen die zich niet volledig aan het onacceptabele beleid houden net als de mensen die nu de kliklijn bellen.
1940 belde
Klinkt heftig. Ik ben 47 jaar, lichamelijk beperkt, slechthorend en heb diabetes 2, zit ook in een risicogroep voor griep en het coronavirus. Ik volg nu alle adviezen op, dus blijf normaal veel thuis en zo veel min mogelijk sociale contacten vermijden. Ik wil echt geen risico oplopen met besmettingen en zo.quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:12 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
De test zal i.p. geen invloed hebben op je reukvermogen, je zenuwen blijven gewoon intact. Of het kanker kan veroorzaken weten we niet. We weten wel dat bepaalde virussen gecorreleerd zijn aan specifieke kankersoorten (bekende 'koppeltjes' zijn bv. HIV & Kaposi sarcoom, HPV & baarmoederhalskanker en Hepatitis en leverkanker). Nu is het nog veel te vroeg om hier iets over te zeggen. Bij respiratoire virussen kennen we dergelijke verbanden niet, maar het nu al uitsluiten o.b.v. traditie zou niet netjes zijn.
Goeie genade, doe maar liever meteen een crematie dan.quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:05 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Gevallen in Lombardije worden elke dag specifiek aangegeven in het officiële overzicht.quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:14 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Huh? Waar komen die cijfers vandaan, ik vind geen nieuws over een stijging in Lombardije, en als die cijfers kloppen zou je dat wel verwachten.
Eén bron geeft me trouwens 1598 nieuwe gevallen:
https://www.football-ital(...)s-and-icu-cases-drop
Ik zou me niet te veel zorgen maken voor jezelf. Uiteindelijk kan het virus iedereen treffen, en heb je ongeacht je BMI, leeftijd en geslacht een uitzonderlijk slecht lot uit de loterij nodig. Alsnog zeer verstandig om goed binnen te blijven, uiteindelijk heb je je eigen gezondheid (grotendeels) in eigen hand! Netflixen is eindelijk gezond!quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:16 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Klinkt heftig. Ik ben 47 jaar, lichamelijk beperkt, slechthorend en heb diabetes 2, zit ook in een risicogroep voor griep en het coronavirus. Ik volg nu alle adviezen op, dus blijf normaal veel thuis en zo veel min mogelijk sociale contacten vermijden. Ik wil echt geen risico oplopen met besmettingen en zo.
Ja dat ga ik dus echt niet doen hèquote:Op zaterdag 4 april 2020 21:05 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mijn zoon zit met een ontzettend verwilderde bos haar achter de kassa nu. Vandaag vroeg hij of we nog een tondeuse hebben.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:59 schreef Grishenko_ het volgende:
Kortom, de quarantaine begint mij de keel uit te hangen. Ik wil naar de kapper + ik wil naar het terras met dit mooie weer!![]()
Maar ik begrijp wel dat volksgezondheid boven het sociale uitgaansleven gaat, maar verdomme ik begin het klote te vinden hoor.
In dat geval moet je maar alvast een eigen IgG/IgM antistof test kopen, voor 13 euro op Aliexpress. Zie hierquote:
Okay, ik doe mijn best wat ik kan doen... Ik maak me niet zo veel zorgen eigenlijk... Waarom maakt iedereen zo veel zorgen hierover van jong tot oud... en we weten dat het iedereen kan overkomen... niet iedereen is goed afgekomen met het coronavirus.quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:18 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ik zou me niet te veel zorgen maken voor jezelf. Uiteindelijk kan het virus iedereen treffen, en heb je ongeacht je BMI, leeftijd en geslacht een uitzonderlijk slecht lot uit de loterij nodig. Alsnog zeer verstandig om goed binnen te blijven, uiteindelijk heb je je eigen gezondheid (grotendeels) in eigen hand! Netflixen is eindelijk gezond!
heb ik ook last van, na weken van zelf isolatiequote:Op zaterdag 4 april 2020 20:59 schreef Grishenko_ het volgende:
Kortom, de quarantaine begint mij de keel uit te hangen. Ik wil naar de kapper + ik wil naar het terras met dit mooie weer!![]()
Maar ik begrijp wel dat volksgezondheid boven het sociale uitgaansleven gaat, maar verdomme ik begin het klote te vinden hoor.
Zijn die okee?quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:20 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
In dat geval moet je maar alvast een eigen IgG/IgM antistof test kopen, voor 13 euro op Aliexpress. Zie hier
Nog even volhouden, het is ook niet anders dat we allemaal thuis moeten blijven... Ik begrijp je echt wel. Maar je kan ook thuis buiten zitten in jouw eigen tuin of balkontje?quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:21 schreef THEFXR het volgende:
[..]
heb ik ook last van, na weken van zelf isolatie
Ik vind dit op mentaal vlak anders alles behalve gezondquote:Op zaterdag 4 april 2020 21:18 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ik zou me niet te veel zorgen maken voor jezelf. Uiteindelijk kan het virus iedereen treffen, en heb je ongeacht je BMI, leeftijd en geslacht een uitzonderlijk slecht lot uit de loterij nodig. Alsnog zeer verstandig om goed binnen te blijven, uiteindelijk heb je je eigen gezondheid (grotendeels) in eigen hand! Netflixen is eindelijk gezond!
quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:25 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Vast niet, maar wel 'leuk' om te hebben.
Ah, dat zijn de personen die momenteel ziek zijn, dus zonder de genezen en gestorven personen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:18 schreef Za het volgende:
[..]
Gevallen in Lombardije worden elke dag specifiek aangegeven in het officiële overzicht.
Ik bedoel deze:
https://mobile.twitter.co(...)598546599936/photo/1
Dag ervoor:
https://mobile.twitter.co(...)772881367041/photo/1
quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:26 schreef the-eye het volgende:
[..]![]()
Ik ben al ingelogd op Ali. ik dacht dat is het
Goed punt, ik merk nu ook aan mijzelf dat ik het saai begin te vinden. Voel me elke keer weer een gelukkig mens dat ik nog dagelijks naar werk kan fietsen en daar sociale interactie heb met collega's. Zou er anders in staan als ik thuis zou zitten, in een huis zonder tuin. Dan is het moeilijker om 'positief' te blijven.quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:25 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ik vind dit op mentaal vlak anders alles behalve gezond
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, dan pas zie je hoe weinig Spanje en Frankrijk feitelijk testen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:24 schreef Arts-assistent het volgende:
Wat ik overigens interessant vindt, is dat het aantal tests nu ook op worldometer wordt genoemd. De ratio tussen aantal tests en aantal positieve is een interessante, omdat dat een redelijke vergelijkingsmaat geeft in hoeverre het virus al verspreid is.
Nee, die lui zouden zich de ogen uit hun kop moeten schamen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:14 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Ad geilt op mensen die zich niet volledig aan het onacceptabele beleid houden net als de mensen die nu de kliklijn bellen.
1940 belde
Iedereen weet dat je die zelftests niet moet kopenquote:Op zaterdag 4 april 2020 21:26 schreef the-eye het volgende:
[..]![]()
Ik ben al ingelogd op Ali. ik dacht dat is het
Dat lijkt me bijzonder onprettigquote:Op zaterdag 4 april 2020 21:05 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja hallo, ik ben een bange wezel die van een arts een alternatief krijgt aangereikt. Althans daar leek het even opquote:Op zaterdag 4 april 2020 21:28 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Iedereen weet dat je die zelftests niet moet kopen
Ja, dit is hoe we hem afnemen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:29 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat lijkt me bijzonder onprettig
Gebeurt dat met de test?
quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:30 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ja, dit is hoe we hem afnemen.
Ok ik blijf binnenquote:Op zaterdag 4 april 2020 21:30 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ziet er pijnlijk uit.quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:30 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Nee, liever nietquote:Op zaterdag 4 april 2020 21:31 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ja dat zijn geen grappen hè? Effe met zo'n satéprikker je neus in
Nee het is een lekker gevoelquote:Op zaterdag 4 april 2020 21:31 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ziet er pijnlijk uit.
Doet dat (veel) pijn?
Tja, een endoscopie via de mond ook niet. Heb ik toch ook al 2x moeten ondergaan. Gelukkig word je wat verdoofd...quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:31 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ja dat zijn geen grappen hè? Effe met zo'n satéprikker je neus in
Maar daar kunnen de testcriteria en gebrek aan tests ook meespelen. Ik denk dat die factoren meer effect hebben.quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:24 schreef Arts-assistent het volgende:
Wat ik overigens interessant vindt, is dat het aantal tests nu ook op worldometer wordt genoemd. De ratio tussen aantal tests en aantal positieve is een interessante, omdat dat een redelijke vergelijkingsmaat geeft in hoeverre het virus al verspreid is.
Mij lijkt dat niets te zeggen, aangezien niet weten welke bepaalde mensen in bepaalde landen getest worden.quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:24 schreef Arts-assistent het volgende:
1 keer zonder verdoving gehad, 1 x met....met is beter....quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:33 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Tja, een endoscopie via de mond ook niet. Heb ik toch ook al 2x moeten ondergaan. Gelukkig word je wat verdoofd...
Ik moet daar gewoon niks van hebben. Ik weet precies hoe dat gaat. Bij mij blijft de arts dan natuurlijk weer met z'n mouw achter dat stokje haken als dat ding in m'n neus zit. Ik bedank daarvoorquote:Op zaterdag 4 april 2020 21:33 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Tja, een endoscopie via de mond ook niet. Heb ik toch ook al 2x moeten ondergaan. Gelukkig wordt je wat verdoofd...
Er zit nogal een verschil tussen een onprettig gevoel en een ronduit pijnlijk gevoel natuurlijkquote:Op zaterdag 4 april 2020 21:32 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nee het is een lekker gevoelwat denk je zelf?
Je kan bijvoorbeeld mooi zien dat Iran waarschijnlijk veel te weinig test, gezien bijna elke test positief is. Dit geeft een redelijke maat voor onderrapportage. Landen met lagere test/positief ratio's testen veel meer t.o.v. verspreiding van het virus. Echt harde cijfers geeft het niet inderdaad, maar geeft je wel een bepaalde richting.quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:34 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Mij lijkt dat niets te zeggen, aangezien niet weten welke bepaalde mensen in bepaalde landen getest worden.
Testen ze at random (Z-Korea) of moet je symptomen hebben en een risicogroep of zorgpersoneel zijn (Nederland).
Verschrikkelijk als ze je zeggen, 'ja slik nu maar'.quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:35 schreef Freudie het volgende:
[..]
1 keer zonder verdoving gehad, 1 x met....met is beter....
Hierbij moest ik dan weer gniffelen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:36 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Verschrikkelijk als ze je zeggen, 'ja slik nu maar'.
Hup die buis naar binnen, zo pijnlijk.
en maar kokhalzen, de hele tijd. Wat een drama was dat. Tweede keer met een roesje,4 uur kwijt, heeeeeeeeerlijk.quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:36 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Verschrikkelijk als ze je zeggen, 'ja slik nu maar'.
Hup die buis naar binnen, zo pijnlijk.
Ik vroeg me al af op welke afdeling je werkzaam was.quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:37 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Hierbij moest ik dan weer gniffelen.
Haha, zo herkenbaarquote:Op zaterdag 4 april 2020 21:39 schreef Freudie het volgende:
[..]
en maar kokhalzen, de hele tijd. Wat een drama was dat. Tweede keer met een roesje,4 uur kwijt, heeeeeeeeerlijk.
Het valt reuze mee, fijn is anders, maar echt pijn of complicaties treden niet op.quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:40 schreef deedeetee het volgende:
Ik ben totaal niet kleinzerig. Maar zo'n stok helemaal je hoofd in laten steken ? Stel dat ding schiet nog verder door tot in je hersenen ?
Ik weet dat dit niet kan maar t idee alleen al.![]()
Onsteking aan de galblaas hier, die is maar weggehaald, maar ja, overleefd :-)quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:40 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Haha, zo herkenbaar.
Maar, we hebben het overleefd! De maagonstekingen ook trouwens.
Ik wacht wel tot ze een andere test hebben.quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:40 schreef deedeetee het volgende:
Ik ben totaal niet kleinzerig. Maar zo'n stok helemaal je hoofd in laten steken ? Stel dat ding schiet nog verder door tot in je hersenen ?
Tuurlijk ze moeten zich kapot schamen dat ze niet angstbevend thuis zittenquote:Op zaterdag 4 april 2020 21:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, die lui zouden zich de ogen uit hun kop moeten schamen.
+1quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:41 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik wacht wel tot ze een andere test hebben.
Niet angstbevend, maar rekening houdend met andere mensen. Zoals ieder normaal mens nu doet.quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:45 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Tuurlijk ze moeten zich kapot schamen dat ze niet angstbevend thuis zitten
De nieuwe test gaat naar hetzelfde plekje in je neus maar dan via de anus, ik heb me gelukkig nog op de oude manier kunnen laten testen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:41 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik wacht wel tot ze een andere test hebben.
Dat lijkt me een stuk minder gevoelig.quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:51 schreef julius123 het volgende:
[..]
De nieuwe test gaat naar hetzelfde plekje in je neus maar dan via de anus, ik heb me gelukkig nog op de oude manier kunnen laten testen.
Joh straks hebben ze zo'n test waarbij je ergens in spuugt ofzo.quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:51 schreef julius123 het volgende:
[..]
De nieuwe test gaat naar hetzelfde plekje in je neus maar dan via de anus, ik heb me gelukkig nog op de oude manier kunnen laten testen.
Het probleem is dat een PCR al een doorontwikkelde techniek is, met weinig ruimte voor verbetering.quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:55 schreef the-eye het volgende:
[..]
Joh straks hebben ze zo'n test waarbij je ergens in spuugt ofzo.
Ah, ja, dat ben ik met je eens.quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:36 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Je kan bijvoorbeeld mooi zien dat Iran waarschijnlijk veel te weinig test, gezien bijna elke test positief is. Dit geeft een redelijke maat voor onderrapportage. Landen met lagere test/positief ratio's testen veel meer t.o.v. verspreiding van het virus. Echt harde cijfers geeft het niet inderdaad, maar geeft je wel een bepaalde richting.
Ik verwacht van een arts dattie me een beetje gerust stelt. Jij stuurt me van Ali naar diep in de putquote:Op zaterdag 4 april 2020 21:56 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Het probleem is dat een PCR al een doorontwikkelde techniek is, met weinig ruimte voor verbetering.
Sorry! Het komt goed, schatje!quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:58 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik verwacht van een arts dattie me een beetje gerust stelt. Jij stuurt me van Ali naar diep in de put
En ik dacht, dat ik het erg hadquote:Op zaterdag 4 april 2020 21:58 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik verwacht van een arts dattie me een beetje gerust stelt. Jij stuurt me van Ali naar diep in de put
Jij denkt dat ze honderduizenden test kits even op voorraad hebben liggen?quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:30 schreef banaantjeEE het volgende:
Hoe kan dat nu? Iran bijvoorbeeld. 80.000 testen, en in totaal 55743 besmettingen.
Dan testen die wel zeer effectief![]()
Ook vind ik dat Belgie bitterweinig test met maar +/- 60.000
Nee, maar USA, Duitsland enz. duidelijk wel dan?quote:Op zaterdag 4 april 2020 22:03 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze honderduizenden test kits even op voorraad hebben liggen?
Het enige positieve aan dit topic is dat het me aanzet om zo weer een workout te doen; Stay healthy, stay strong (en stay uit het ziekenhuis)quote:Op zaterdag 4 april 2020 22:01 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
En ik dacht, dat ik het erg had.
Mijn workouts beperken zich tot wandelingen en fapsessies.quote:Op zaterdag 4 april 2020 22:06 schreef the-eye het volgende:
[..]
Het enige positieve aan dit topic is dat het me aanzet om zo weer een workout te doen; Stay healthy, stay strong (en stay uit het ziekenhuis)
Komt een bloedtest waarbij je kunt testen op antistoffen. Daar wachten we gewoon op. Komt helemaal goed.quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:58 schreef the-eye het volgende:
[..]
Lijkt allemaal erger dan het is.quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:40 schreef deedeetee het volgende:
Waar kan je je notes zien?quote:Op zaterdag 4 april 2020 22:16 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Kun je nagaan dat ik er 20 notes voor heb gekregen.
Helemaal onderin klikken op "premium account" en dan "gratis notes opvragen".quote:
Het aantal dat ziek zijn vandaag minus het aantal dat ziek waren gisteren is toch het aantal nieuwe besmettingen?quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:26 schreef crystal_meth het volgende:
Ah, dat zijn de personen die momenteel ziek zijn, dus zonder de genezen en gestorven personen.
Daar ook niet want over notes wordt niet gecorrespondeerd. Je kan mailen en dan op je vinger blazenquote:Op zaterdag 4 april 2020 22:17 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zulke posts horen in FB. +1 note.
Ik heb mijn notes onlangs gratis kunnen zien?quote:
Echt triest hoor wat er allemaal in Amerika gebeurt.quote:Op zaterdag 4 april 2020 22:20 schreef banaantjeEE het volgende:
22:15
Meer dan 300.000 besmettingen en 8.000 doden in VS
In de Verenigde Staten zijn nu al meer dan 300.000 coronabesmettingen geregistreerd en meer dan 8.000 overlijdens.
Tuurlijk maar een beetje lachen met de ellende moet ook eens gebeuren. Ik heb wel ergere dingen mee gemaakt dan zo'n stok in mijn neus hoor. Als ik symptomen van covid heb is dat vast de minste van mijn angsten.quote:
Lachen is hoe we nu in het ziekenhuis de sfeer erin houden.quote:Op zaterdag 4 april 2020 22:22 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Tuurlijk maar een beetje lachen met de ellende moet ook eens gebeuren. Ik heb wel ergere dingen mee gemaakt dan zo'n stok in mijn neus hoor. Als ik symptomen van covid heb is dat vast de minste van mijn angsten.
Moet Danny toch een beetje aan inkomsten helpen...quote:Op zaterdag 4 april 2020 22:21 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ik heb mijn notes onlangs gratis kunnen zien?
twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 17:16:42BREAKING: New York state reports 10,841 new coronavirus cases and 630 new deaths since last update, raising total to 113,704 cases and 3,565 dead https://t.co/ACTvkkQ0g2 reageer retweet
Over dit filmpje op Twitter, wat eerder genoemd is; https://t.co/zdKUgMi1cmquote:Op zaterdag 4 april 2020 21:02 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ik weet niet over welke video je het hebt, maar bij de meeste mensen (lees: iedereen) gaat de neus m.n. naar achteren, en niet omhoog.
Het is triest wat er allemaal in Amerika gebeurd, maar hier inmiddels ook. Mijn dochter werkt op een noodopvang afdeling van een verzorgingstehuis voor corona-patienten, palliatieve zorg. In een week van 0 patienten naar 20 patienten en gisteren stonden de begrafenisauto's in de rij. Familie voor de ramen en verzorgers in volledige verpakking. Bij een stervende man werd maar een telefoon naast zijn oor neergelegd met de stem van de dominee.quote:Op zaterdag 4 april 2020 22:21 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Echt triest hoor wat er allemaal in Amerika gebeurt.
Staat zelden tot nooit wat boeiends in.quote:Op zaterdag 4 april 2020 22:22 schreef crystal_meth het volgende:
Ik wil m'n notes niet zien, ik weet dat ik me er dan druk over zou maken.
Dat moet je met de kolom "casi totali" doen, dat krijg je het aantal nieuwe besmettingen. De kolom totale attualmente positivi zijn degene die nu ziek zijn, als ze genezen of sterven verdwijnen ze uit die kolom. En ik neem aan dat die cijfers soms laattijdig bijgewerkt worden, wat de grote schommelingen zou verklaren.quote:Op zaterdag 4 april 2020 22:19 schreef Za het volgende:
[..]
Het aantal dat ziek zijn vandaag minus het aantal dat ziek waren gisteren is toch het aantal nieuwe besmettingen?
Ze hebben het over zichzelf afgeroepen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 22:21 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Echt triest hoor wat er allemaal in Amerika gebeurt.
Het rivmm neent zo iemand dus niet mee in de statistieken. Zo hebben we het virus bibbenkort wel onder de knie.quote:Op zaterdag 4 april 2020 22:27 schreef Firuze60 het volgende:
Het i
[..]
Het is triest wat er allemaal in Amerika gebeurd, maar hier inmiddels ook. Mijn dochter werkt op een noodopvang afdeling van een verzorgingstehuis voor corona-patienten, palliatieve zorg. In een week van 0 patienten naar 20 patienten en gisteren stonden de begrafenisauto's in de rij. Familie voor de ramen en verzorgers in volledige verpakking. Bij een stervende man werd maar een telefoon naast zijn oor neergelegd met de stem van de dominee.
En nee, die komen al allemaal niet meer op de IC's.
Tsja, dat krijg je als je het 'rijkste' land ter wereld bent, terwijl je op heel veel vlakken niet beter presteert dan een gemiddeld derdewereldland.quote:Op zaterdag 4 april 2020 22:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ze hebben het over zichzelf afgeroepen.
De combinatie obesitas, geen zorgverzekering, kloof tussen arm en rijk, jarenlang opp de pof leven, fastfood cultuur, idiote politieke systeem, hyper individualisme en doorgeslagen kapitalisme.
Het is een recipe for disaster zoals zij zeggen. Triest voor diegene die onder aan staan in hun systeem maar het vitus legt heel pijnlijk bloot waar ze al jaren falen en te kort schieten.
Precies, en zo moet dat ook. Af en toe in een deuk liggen om iets idioots of meligs helpt de spanning te verlichten. Dan kun je er weer met frisse moed tegen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 22:23 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Lachen is hoe we nu in het ziekenhuis de sfeer erin houden.
weet ik, maar het is allemaal persoonlijk, het zijn ook vrijwilligers, geen pro's.quote:Op zaterdag 4 april 2020 22:29 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Notes kunnen alleen door mods worden gezet als ze iets te melden hebben.
Het meest vooraanstaande medische journal ter wereld vs. een twitterfilmpje.quote:Op zaterdag 4 april 2020 22:25 schreef JK het volgende:
[..]
Over dit filmpje op Twitter, wat eerder genoemd is; https://t.co/zdKUgMi1cm
Daar gaat het staafje toch echt omhoog en niet naar achter, dat is niet de juiste manier.
Wat erg allemaal voor je dochter wat zij daar allemaal meemaakt... Hopelijk zou zij geen trauma overhouden denk ik.quote:Op zaterdag 4 april 2020 22:27 schreef Firuze60 het volgende:
Het i
[..]
Het is triest wat er allemaal in Amerika gebeurd, maar hier inmiddels ook. Mijn dochter werkt op een noodopvang afdeling van een verzorgingstehuis voor corona-patienten, palliatieve zorg. In een week van 0 patienten naar 20 patienten en gisteren stonden de begrafenisauto's in de rij. Familie voor de ramen en verzorgers in volledige verpakking. Bij een stervende man werd maar een telefoon naast zijn oor neergelegd met de stem van de dominee.
En nee, die komen al allemaal niet meer op de IC's.
Ik ga er van de week eens voor zitten om een nieuw overzicht te maken dat wel accuraat is.quote:Op zaterdag 4 april 2020 22:27 schreef crystal_meth het volgende:
Dat moet je met de kolom "casi totali" doen, dat krijg je het aantal nieuwe besmettingen. De kolom totale attualmente positivi zijn degene die nu ziek zijn, als ze genezen of sterven verdwijnen ze uit die kolom. En ik neem aan dat die cijfers soms laattijdig bijgewerkt worden, wat de grote schommelingen zou verklaren.
Ik denk met name dat Trump niet goed aanpakt. hij is veel meer zakenman dan een echte president.quote:Op zaterdag 4 april 2020 22:31 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Tsja, dat krijg je als je het 'rijkste' land ter wereld bent, terwijl je op heel veel vlakken niet beter presteert dan een gemiddeld derdewereldland.
Dit is überhaupt niet te redden in een land waar vakken worden getekend zodat alle daklozen genoeg afstand houden... Het is echt triest hoe slecht mensen worden behandeld in de VS, alleen maar zodat de rijken nog rijker kunnen worden.quote:Op zaterdag 4 april 2020 22:37 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ik denk met name dat Trump niet goed aanpakt. hij is veel meer zakenman dan een echte president.
Ja, daarom heb ik medelijden met de vrouw in die video op twitter. Totaal verkeerd. Dan snap ik wel dat de uitkomst negatief is.quote:Op zaterdag 4 april 2020 22:32 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Het meest vooraanstaande medische journal ter wereld vs. een twitterfilmpje.
Klopt, hij is niet geschikt voor een situatie als dit.quote:Op zaterdag 4 april 2020 22:37 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ik denk met name dat Trump niet goed aanpakt. hij is veel meer zakenman dan een echte president.
Op basis van anekdotisch bewijs neem ik geen beslissingen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 22:43 schreef polderturk het volgende:
Mensen.
Stap niet zonder mondmasker een bus in. Ga niet zonder mondmasker naar een supermarkt.
https://twitter.com/gjknoops/status/1246536375257772034?s=20
Die was competent. Trump incompetent. Het is echt geen hogere wiskunde, hoor de man een paar minuten praten en je kunt het simpel concluderen. Bovendien erodeert de laatste allerhande democratische instituten en normen, wat op de langere termijn mogelijk nog erger is dan hoe deze crisis aangevlogen is.quote:Op zaterdag 4 april 2020 22:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Niet dat Obama zo geweldig was maar die was geschikter voor zo'n situatie dan Trump.
Mee eens, maar ik denk dat hij niet meer herkozen wordt als president met de verkiezingen, want volgens mij gaat Biden echt wel winnen van hem.quote:Op zaterdag 4 april 2020 22:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Klopt, hij is niet geschikt voor een situatie als dit.
Maar zijn america first retoriek en bijbehorende handelingen als beademingsapparatuur confisqueren of mondkapjes stelen van Duitsland is koren op de molen van het fox stemvee.
Ik bedoel zelfs Fauci wordt door sommigen met de dood bedreigd.
Niet dat Obama zo geweldig was maar die was geschikter voor zo'n situatie dan Trump.
Ja maar je kan ze nergens krijgen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 22:37 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ik [quote]Op zaterdag 4 april 2020 22:43 schreef polderturk het volgende:
Mensen.
Stap niet zonder mondmasker een bus in. Ga niet zonder mondmasker naar een supermarkt.
Ik vind het jammer en onverwacht dat Geert Jan zich van zijn populistische kant laat zien. Ook al klopt het volledig wat hij zegtquote:Op zaterdag 4 april 2020 22:43 schreef polderturk het volgende:
Mensen.
Hij heeft geen beademingsapparaat geconfisqueerd toch?quote:Op zaterdag 4 april 2020 22:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar zijn america first retoriek en bijbehorende handelingen als beademingsapparatuur confisqueren of mondkapjes stelen van Duitsland is koren op de molen van het fox stemvee.
.
Laten we alsjeblieft de politiek er buiten laten. Hier.quote:Op zaterdag 4 april 2020 22:46 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Mee eens, maar ik denk dat hij niet meer herkozen wordt als president met de verkiezingen, want volgens mij gaat Biden echt wel winnen van hem.
De vraag die met verloop van tijd steeds sterker zal worden.quote:Op zaterdag 4 april 2020 22:54 schreef DireStraits7 het volgende:
Jammer, de potentie bij Op1 om eindelijk een discussie te voeren die verder gaat de de medische urgentie. Maar ook daar weinig abstract denkvermogen. De fundamentele vraag blijft: ten koste van wat gaan we dit virus controleren?
Het is gewoon heel lastig om langetermijneffecten in te schatten. En dan is het heel natuurlijk om af te gaan op de direct haalbare kortetermijneffecten.quote:Op zaterdag 4 april 2020 22:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
De vraag die met verloop van tijd steeds sterker zal worden.
Ik merk dat mensen het steeds minder goed trekken.
En nogal een slechte zakenman ook nog. Die man heeft schulden van heb ik jou daar, daarom is hij ook president geworden. Hij is echt een loser geweest in zijn zaken-tijd. Artikelen genoeg over te vinden op internet.quote:Ik denk met name dat Trump niet goed aanpakt. hij is veel meer zakenman dan een echte president.
op zijn minst had de buschauffeur zelf een masker kunnen dragen, of zo een scherm tussen hem en de passagiers. Maar er hoeft iemand buiten voor de bus te hoesten en de hoestdruppels komen via de ventilatieroosters naar binnen, of is dat te ver gezochtquote:Op zaterdag 4 april 2020 22:43 schreef polderturk het volgende:
Mensen.
Maanden he.quote:Op zaterdag 4 april 2020 22:44 schreef nelsonwarm het volgende:
Hoelang verwachten we nog dat er +- 2000 tot 2500 mensen op de IC's zullen gaan liggen?
En op welke termijn kunnen we de maatregelen versoepelen?
Wanneer zal dit duidelijk zijn? Binnen enkele weken of blijft het enkele maanden nog heel erg onvoorspelbaar?
Jammer inderdaad, die filosoof werd behoorlijk afgekapt door de anderen. Toch moet de discussie gevoerd worden.quote:Op zaterdag 4 april 2020 22:54 schreef DireStraits7 het volgende:
Jammer, de potentie bij Op1 om eindelijk een discussie te voeren die verder gaat de de medische urgentie. Maar ook daar weinig abstract denkvermogen. De fundamentele vraag blijft: ten koste van wat gaan we dit virus controleren?
Een bus kan je beter vermijden.quote:Op zaterdag 4 april 2020 22:43 schreef polderturk het volgende:
Mensen.
Komt omdat iedereen die een discussie probeert te starten gelijk weggezet wordt als 'oh, dus jij wil iedereen naar buiten laten gaan en tienduizenden mensen laten sterven?'quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jammer inderdaad, die filosoof werd behoorlijk afgekapt door de anderen. Toch moet de discussie gevoerd worden.
Hoezo denken een aantal mensen dat als je het virus vrij zijn gang laat gaan dat de economische schade lager zou zijn?quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jammer inderdaad, die filosoof werd behoorlijk afgekapt door de anderen. Toch moet de discussie gevoerd worden.
Vooral ouderen in het ziekenhuis of ook veel jongere mensen (50-)?quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:09 schreef Arts-assistent het volgende:
Cijfers uit mijn ziekenhuis:
In totaal zijn er nu 54 patiënten opgenomen met COVID-19, waarvan 18 patiënten opgenomen op de ICU. Er zijn inmiddels 35 patiënten ontslagen en er zijn 22 patiënten overleden. Op de ICU zijn er 6 overleden.
Dat begrijp ik ook niet goed.quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hoezo denken een aantal mensen dat als je het virus vrij zijn gang laat gaan dat de economische schade lager zou zijn?
Tienduizenden? Niet zelfs wordt er 100k plus genoemd. Wel grappig dat Osterhaus werd gevraagd naar een oplossing, maar het antwoord bleef hij schuldig. Maar ondertussen is het wel aldoor dezelfde mantra: het is niet streng genoeg, lockdown, etc. Maar hij biedt ook geen perspectief.quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Komt omdat iedereen die een discussie probeert te starten gelijk weggezet wordt als 'oh, dus jij wil iedereen naar buiten laten gaan en tienduizenden mensen laten sterven?'
Wat jij noemt is een uiterste, maar de huidige status quo kost meer. Bovendien wordt dit ook een sociaal vraagstuk. Wat te doen met: scholen, ouderen in verzorgingstehuizen, werken, gezondheidszorg (anders dan covid19), sociale contacten, massale failaissementen, massa ontslagen, de pijlsnel stijgende staatsschuld?quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hoezo denken een aantal mensen dat als je het virus vrij zijn gang laat gaan dat de economische schade lager zou zijn?
Verlengen he, tot nu toe topt nog niets en stijgt het alsmaar verder.quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:13 schreef roos94 het volgende:
Het is koffiedik kijken maar verwachten jullie dat na 28 april horecagelegenheden weer zoetjesaan open gaan? Of gaan ze het weer verlengen
Restaurants open onder voorwaarden dat de 1,5 meter afstanden gewaarborgd blijven. Kroegen en discotheken waar dit simpelweg niet mogelijk is zullen niet mogen openen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:13 schreef roos94 het volgende:
Het is koffiedik kijken maar verwachten jullie dat na 28 april horecagelegenheden weer zoetjesaan open gaan? Of gaan ze het weer verlengen
Geen idee. We moeten gewoon afwachten en tot die tijd afstand houden dus proberen het virus ook op afstand te houden.quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:13 schreef roos94 het volgende:
Je stelt als feit dat het meer kost, heb je daar een bron voor? Het komt op me over dat dit gewoon een random gedachte van je is zonder verdere onderbouwing.quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat jij noemt is een uiterste, maar de huidige status quo kost meer. Bovendien wordt dit ook een sociaal vraagstuk. Wat te doen met: scholen, ouderen in verzorgingstehuizen, werken, gezondheidszorg (anders dan covid19), sociale contacten, massale failaissementen, massa ontslagen, de pijlsnel stijgende staatsschuld?
We merken wel wat Rutte tzt zegt he.quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:13 schreef roos94 het volgende:
Gemiddelde leeftijd op zaal is ong. 70 jaar, op IC wat jonger, 65 denk ik. <50 jaar zijn uitzonderingen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Vooral ouderen in het ziekenhuis of ook veel jongere mensen (50-)?
Lees eens door.quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:15 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Je stelt als feit dat het meer kost, heb je daar een bron voor? Het komt op me over dat dit gewoon een random gedachte van je is zonder verdere onderbouwing.
Daar lees ik geen vergelijking tussen verschillende scenario's. Lees ik daar overheen of concluderen we nu samen dat je feiten uit je duim zuigt die lekker voor je aanvoelen?quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Lees eens door.
https://www.ad.nl/ad-werk(...)bestrijden~aa0a89c4/
Gast, er bestaan nog helemaal geen rekenmodellen waarin scenario's vergeleken worden. Maar laat ik het eens omdraaien: heb jij een bron waaruit blijkt dat een lockdown economisch te prefereren is boven geen lockdown?quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:18 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Daar lees ik geen vergelijking tussen verschillende scenario's. Lees ik daar overheen of concluderen we nu samen dat je feiten uit je duim zuigt die je lekker voor je aanvoelen?
Zelfgemaakte maskers, bandanas, sjaals...quote:Op zaterdag 4 april 2020 22:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja maar je kan ze nergens krijgen.
Onder het mom van regeren is vooruit kijken zoi met oog op wanneer de boel weer open gaat iedereen mondkapjes moeten hebben tot het vaccin.
Maar ik hoor niks over opstarteb van massaproductie voor eigen land.
Gebrek aan vooruitzicht en wil tot zelf voorzienend zijn blijft stuitend.
Focus is de scholen openen op 6 mei als uit onderzoek blijkt dat dit kan. Als dat gaat maar de scholen openen is de eerste maatregel die ze terug draaien. Dan dat een paar weken aanzien. Horeca is de maand mei ook kwijt.quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:13 schreef roos94 het volgende:
Je kan ook teveel info krijgen he.quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:21 schreef nelsonwarm het volgende:
Het CBS kan blijkbaar schatten hoeveel mensen er zijn overleden aan corona. Waarom ontvangen we daar niet dagelijks een rapportage van? Liggen zij te slapen!?
Omdat het CBS niet live staat te turven?quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:21 schreef nelsonwarm het volgende:
Het CBS kan blijkbaar schatten hoeveel mensen er zijn overleden aan corona. Waarom ontvangen we daar niet dagelijks een rapportage van? Liggen zij te slapen!?
En advies mbt werk?quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:21 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Focus is de scholen openen op 6 mei als uit onderzoek blijkt dat dit kan. Als dat gaat maar de scholen openen is de eerste maatregel die ze terug draaien. Dan dat een paar weken aanzien. Horeca is de maand mei ook kwijt.
Kost even tijd maar we komen er.
gelukkig maar. We hebben al genoeg extreme en bizarre verplichtingen over ons heen gekregen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 22:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja maar je kan ze nergens krijgen.
Onder het mom van regeren is vooruit kijken zoi met oog op wanneer de boel weer open gaat iedereen mondkapjes moeten hebben tot het vaccin.
Maar ik hoor niks over opstarteb van massaproductie voor eigen land.
Gebrek aan vooruitzicht en wil tot zelf voorzienend zijn blijft stuitend.
Is dat niet op basis van de oversterfte? Die cijfers worden per week verzameld dacht ik.quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:21 schreef nelsonwarm het volgende:
Ok dankje, nog steeds heftig.quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:16 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Gemiddelde leeftijd op zaal is ong. 70 jaar, op IC wat jonger, 65 denk ik. <50 jaar zijn uitzonderingen.
Omdat ze dit niet dagelijks doen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:21 schreef nelsonwarm het volgende:
Dagelijks worden toch overlijdens gemeld door artsen bij gemeentes?quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat het CBS niet live staat te turven?
Dat heb ik niet echt, daarom hoor je me ook niet met zulke stelligheid hierover wat roepen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gast, er bestaan nog helemaal geen rekenmodellen waarin scenario's vergeleken worden. Maar laat ik het eens omdraaien: heb jij een bron waaruit blijkt dat een lockdown economisch te prefereren is boven geen lockdown?
Waarom gaan ze het dan niet doen? Ze hebben daar toch mensen zitten? Wat zijn die dan nu aan het doen? Het aantal koeien tellen?quote:
En welke info zou je dat geven? Je hebt echt niets aan het totale aantal doden per dag. Dat is aan allerlei statistische willekeur onderhevig.quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:24 schreef nelsonwarm het volgende:
[..]
Dagelijks worden toch overlijdens gemeld door artsen bij gemeentes?
Als ze een beetje doorwerken, kunnen die cijfers gewoon gebruikt worden voor onderzoek dat nu belangrijk is.
Die cijfers fluctureren op dagelijkse basis teveel om daar nu dagelijks een update over in de rondte te sturen dat ook maar enigszins hout snijdtquote:Op zaterdag 4 april 2020 23:24 schreef nelsonwarm het volgende:
[..]
Dagelijks worden toch overlijdens gemeld door artsen bij gemeentes?
Als ze een beetje doorwerken, kunnen die cijfers gewoon gebruikt worden voor onderzoek dat nu belangrijk is.
Hier is aangegeven dat indien er drie opeenvolgende dagen minder besmettingen in totaal zijn ze de teugels voor het eerst laten vieren (aangezien het aantal besmettingen dan al behoorlijk teruggelopen is want je werkt met gegevens van een week of 1,5/2 oud)quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:21 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Focus is de scholen openen op 6 mei als uit onderzoek blijkt dat dit kan. Als dat gaat maar de scholen openen is de eerste maatregel die ze terug draaien. Dan dat een paar weken aanzien. Horeca is de maand mei ook kwijt.
Kost even tijd maar we komen er.
Ze slapen niet, maar deze rapportages zijn per weeknummer. Veel automatiseringsprocessen zijn nou eenmaal niet real time, dat gaat met batches, en dat proces kun je niet even snel fixen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:21 schreef nelsonwarm het volgende:
Dan worden de cijfers onbetrouwbaarder.quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:21 schreef nelsonwarm het volgende:
Het is in elk geval ethisch niet wenselijk om het virus '' in één keer'' te nemen om maar het maar even zo uit te drukken, maar je moet het virus wel laten verspreiden. Zodanig dat er een balans wordt gevonden tussen gezondheidszorg (capaciteit) en economie. Desnoods moeten de zwakkeren in quarantaine.quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:24 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat heb ik niet echt, daarom hoor je me ook niet met zulke stelligheid hierover wat roepen.
Ik las een tijdje geleden wel een econoom hierover die uit de losse pols wat cijfers erop los liet en dat leek te wijzen op dat het virus volledig vrij zijn gang laten gaan in de VS veel erger zou zijn, omdat je dan door de overbelasting van het medische systeem zit te kijken naar een sterfte van procenten van de gehele bevolking. Ik kan dat echter niet meer vinden, en bovendien was dat niet los geredeneerd.
En hoe wil je het aantal besmettingen meten?quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:27 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Hier is aangegeven dat indien er drie opeenvolgende dagen minder besmettingen in totaal zijn ze de teugels voor het eerst laten vieren (aangezien het aantal besmettingen dan al behoorlijk teruggelopen is want je werkt met gegevens van een week of 1,5/2 oud)
Dat lijkt me in het algemeen een redelijk uitgangspunt.
Hebben inderdaad veel werkzaamheden. Oversterfte meten is er één van een een wekelijkse update volstaat aangezien je trends sowieso niet op één dag bepalen kan.quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:24 schreef nelsonwarm het volgende:
[..]
Waarom gaan ze het dan niet doen? Ze hebben daar toch mensen zitten? Wat zijn die dan nu aan het doen? Het aantal koeien tellen?
https://www.ad.nl/zeeland(...)nnensteden~a4b5d517/quote:Oproep thuis te blijven lijkt goed te zijn nageleefd
https://www.omroepwest.nl(...)ij-recreatiegebiedenquote:Zeeuwen blijven thuis: lege stranden en verlaten binnensteden
https://www.welingelichte(...)en-coronamaatregelenquote:Rustig op stranden en bij recreatiegebieden
Maar wellicht kan iemand nog ergens een foto van een druk bankje vinden?quote:Grapperhaus positief over opvolgen coronamaatregelen
Met de constante van het aantal zieken dat zich meldt en getest wordt.quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
En hoe wil je het aantal besmettingen meten?
Als met name hoogbejaarden sterven scheelt het wat kosten betreft zonder dat er productie tegenover staat inderdaad daar wel op, maar vanuit dat geredeneerd is het probleem juist dat naar mate je het zorgstelsel meer onder druk zet, het in steeds hogere mate gaat om minder kwetsbaren die getroffen worden door ondermaatse zorg.quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is in elk geval ethisch niet wenselijk om het virus '' in één keer'' te nemen om maar het maar even zo uit te drukken, maar je moet het virus wel laten verspreiden. Zodanig dat er een balans wordt gevonden tussen gezondheidszorg (capaciteit) en economie. Desnoods moeten de zwakkeren in quarantaine.
Trouwens als veelal ouderen en zwakkeren sterven heb je ook positieve gevolgen: vrijkomende huisvesting, minder aow, minder (dure) gezondheidszorg, geen pensioen, minder verkeersintensiteit.
En daarmee komen we precies bij het probleem, dat is geen objectieve manier van meten, daarmee test je dus alleen de mensen die zich actief melden, je hebt nog steeds geen idee hoeveel mensen er nu ziek zijn, of geweest. Ik roep dit al vanaf de eerste besmettingen: Je moet willekeurige steekproeven houden onder laten we zeggen 1000 mensen, elke 3 dagen, dan pas kun je een trend waarnemen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:31 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Met de constante van het aantal zieken dat zich meldt en getest wordt.
Een dalend aantal geïnfecteerden houdt in dat er meer mensen genezen zijn dan er besmet raken. Met een x-aantal dagen op rij om een toevallige schommeling te elimineren en de achterstand van bijkans twee weken moet dat genoeg zijn.
In Nederland zou je dat bijvoorbeeld aan de hand van het totaal aantal gehospitaliseerden kunnen doen.
Oversterftecijfers liggen boven de piek van de griepepidemie in 2018 en zijn bijgewerkt t/m 25 maart. Dit is min of meer rond de datum dat het aantal overlijdens in Nederland pas echt begon te stijgen dus die piek gaat nog veel groter worden.quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:32 schreef raptorix het volgende:
Overigens als je nu naar de cijfers van het CBS kijkt dan valt het allemaal wel mee, je ziet nu een lichte oversterfte, het is wachten op de cijfers van week 13.
Klopt, en in die periode lag het aantal doden nog op iets van 20 per dag ofzo?quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:33 schreef crystal_meth het volgende:
https://opendata.cbs.nl/s(...)ble?ts=1586035610783
Als ik me niet vergis is 2020 week 12 van 16 tot 22 maart, ze lopen dus achter... 3575 doden toen, ongeveer een stijging van 500 tov 2, 3 weken eerder.
Hopelijk morgen ook.quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:30 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.dvhn.nl/binne(...)eleefd-25533204.html
[..]
https://www.ad.nl/zeeland(...)nnensteden~a4b5d517/
[..]
https://www.omroepwest.nl(...)ij-recreatiegebieden
[..]
https://www.welingelichte(...)en-coronamaatregelen
[..]
Maar wellicht kan iemand nog ergens een foto van een druk bankje vinden?
Ziekenhuisopnames zijn vrij constant. Mensen blijven niet voor hun lol thuis zitten indien er gespecialiseerde zorg nodig is.quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
En daarmee komen we precies bij het probleem, dat is geen objectieve manier van meten, daarmee test je dus alleen de mensen die zich actief melden, je hebt nog steeds geen idee hoeveel mensen er nu ziek zijn, of geweest. Ik roep dit al vanaf de eerste besmettingen: Je moet willekeurige steekproeven houden onder laten we zeggen 1000 mensen, elke 3 dagen, dan pas kun je een trend waarnemen.
Nee, ik zit bij een kleine IT consultancy, van de 30 man is er 1 klant die mogelijk gaat opzeggen, darnaast hebben wij vorige week zelfs nog nieuwe mensen weten te plaatsen bij klanten. Wel vandaag een gesprek met mijn baas over het eventueel laten uitbetalen van vakantiedagen, en besproken hoe andere collega's daar tegenover zouden staan.quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:35 schreef Stoorzendert het volgende:
Zijn er bij andere ook al meer bedrijfsmaatregelen getroffen behalve verplicht thuiswerken? Verplicht vakantiedagen opnemen, ADV, onbetaald verlof?
Bij mij zijn alle ADV dagen van de rest van het jaar naar volgende week verplaats, om tijd te winnen tot de overheid bij gaat springen.
Je bedoelt dat je verplicht verlof moet opnemen?quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:35 schreef Stoorzendert het volgende:
Zijn er bij andere ook al meer bedrijfsmaatregelen getroffen behalve verplicht thuiswerken? Verplicht vakantiedagen opnemen, ADV, onbetaald verlof?
Bij mij zijn alle ADV dagen van de rest van het jaar naar volgende week verplaats, om tijd te winnen tot de overheid bij gaat springen.
Wil weer naar kantoor toe eigenlijk.quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:36 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Blijf lekker thuis werken. Als dat kan is dat nog het kleinste issue
Er zijn genoeg ouderen die ervoor kiezen om helemaal niet opgenomen te worden, is ook al breed uitgemeten in het nieuws.quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:36 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ziekenhuisopnames zijn vrij constant. Mensen blijven niet voor hun lol thuis zitten indien er gespecialiseerde zorg nodig is.
Ja dat vraag ik. Ik niet, bij mij verplichte ADV dagen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je verplicht verlof moet opnemen?
Ik niks, werk bij semi-overheid
Maar het aantal ziekenhuisopnames geeft wel een trend weer. Je weet niet hoeveel mensen het hebben, maar niet naar het ziekenhuis hoeven, maar dat was in het begin ook helemaal nog niet relevant, want ze gebruik(t)en geen ziekenhuiscapaciteit.quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
En daarmee komen we precies bij het probleem, dat is geen objectieve manier van meten, daarmee test je dus alleen de mensen die zich actief melden, je hebt nog steeds geen idee hoeveel mensen er nu ziek zijn, of geweest. Ik roep dit al vanaf de eerste besmettingen: Je moet willekeurige steekproeven houden onder laten we zeggen 1000 mensen, elke 3 dagen, dan pas kun je een trend waarnemen.
Ik zou blij zijn dat je nog kan werken met al die werkelozen. Dan maar thuis.quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wil weer naar kantoor toe eigenlijk.
Mag toch niet eens?quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:40 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja dat vraag ik. Ik niet, bij mij verplichte ADV dagen.
Biden schitternde vooral door afwezigheid.quote:Op zaterdag 4 april 2020 22:46 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Mee eens, maar ik denk dat hij niet meer herkozen wordt als president met de verkiezingen, want volgens mij gaat Biden echt wel winnen van hem.
Dat snap ik wel. Ik heb een zgn cruciale functie, en dat voelt toch als een soort van privilege. Ik mag nog onder de mensen komen. De hele week thuis lijkt me vreselijk.quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ziekenhuis opnames lopen achter de trend aan, met een incubatie tijd van 14 dagen weet je dus pas over 2 weken wat de trend was.quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar het aantal ziekenhuisopnames geeft wel een trend weer. Je weet niet hoeveel mensen het hebben, maar niet naar het ziekenhuis hoeven, maar dat was in het begin ook helemaal nog niet relevant, want ze gebruik(t)en geen ziekenhuiscapaciteit.
Wanneer het aantal ziekenhuisopnames afneemt kun je wel met redelijke zekerheid stellen dat het aantal besmettingen afneemt, met de aanname dat:
- de ratio besmettingen versus ziekenhuisopnames constant blijft
- mensen met coronaklachten nog steeds net zo snel naar het ziekenhuis gaan
Is ook vreselijk, gelukkig heb ik veel contact via ms teams. Maar het blijft een ongemakkelijk medium, zeker als je het met meerdere tegelijk gebruikt. Veel geluiden, elkaar slecht verstaand, soms stiltes omdat niemand durft te beginnen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:42 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat snap ik wel. Ik heb een zgn cruciale functie, en dat voelt toch als een soort van privilege. Ik mag nog onder de mensen komen. De hele week thuis lijkt me vreselijk.
Het is omwille van de ouderen dat er genoeg capaciteit in de gezondheidszorg is om een crisis als deze aan te kunnen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Trouwens als veelal ouderen en zwakkeren sterven heb je ook positieve gevolgen: vrijkomende huisvesting, minder aow, minder (dure) gezondheidszorg, geen pensioen, minder verkeersintensiteit.
Afgelopen maart was mijn proefperiodequote:Op zaterdag 4 april 2020 23:40 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Ik zou blij zijn dat je nog kan werken met al die werkelozen. Dan maar thuis.
Dat klopt.quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ziekenhuis opnames lopen achter de trend aan, met een incubatie tijd van 14 dagen weet je dus pas over 2 weken wat de trend was.
Klopt en die komen in een soort quarantaine-barak. Maar vergeet ook de demente mensen niet, die belanden daar ook.quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er zijn genoeg ouderen die ervoor kiezen om helemaal niet opgenomen te worden, is ook al breed uitgemeten in het nieuws.
Teams vergt ook discipline, nu werk ik over algemeen met mensen die al 20 jaar gewend zijn om dit te gebruiken. Wij gebruiken dan overigens overdag alleen de chat, maar dat doen we ook als we op kantoor zijnquote:Op zaterdag 4 april 2020 23:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is ook vreselijk, gelukkig heb ik veel contact via ms teams. Maar het blijft een ongemakkelijk medium, zeker als je het met meerdere tegelijk gebruikt. Veel geluiden, elkaar slecht verstaand, soms stiltes omdat niemand durft te beginnen.
Die overige 16 zijn op de "gewone corona afdeling" overleden opeens of omdat ze niet naar de IC wilden?quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:09 schreef Arts-assistent het volgende:
Cijfers uit mijn ziekenhuis:
In totaal zijn er nu 54 patiënten opgenomen met COVID-19, waarvan 18 patiënten opgenomen op de ICU. Er zijn inmiddels 35 patiënten ontslagen en er zijn 22 patiënten overleden. Op de ICU zijn er 6 overleden.
Met teams is vooral vervelend omdat je muis/cursus niet congruent gaat met het beeld, zit vertraging in. Bestaat ms teams al 20 jaar?quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Teams vergt ook discipline, nu werk ik over algemeen met mensen die al 20 jaar gewend zijn om dit te gebruiken. Wij gebruiken dan overigens overdag alleen de chat, maar dat doen we ook als we op kantoor zijn
Neu bestaat nog maar jaar of 6 geloof ik, maar ik gebruikte in 1996 al IRC, komt op zelfde neer, en voice bestaat ook al heel lang, onder andere teamspeak, werd vooral met gaming gebruikt.quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Met teams is vooral vervelend omdat je muis/cursus niet congruent gaat met het beeld, zit vertraging in. Bestaat ms teams al 20 jaar?
Leider.twitter:kylegriffin1 twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 23:40:02CNN's Jeremy Diamond asks Trump about possible ventilator shortages. Trump calls it a "nasty question" and adds: "You've asked that question 10 times in about a month." reageer retweet
Is ook retorische vraag he.quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:50 schreef SnertMetChoco het volgende:
Leider.twitter:kylegriffin1 twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 23:40:02CNN's Jeremy Diamond asks Trump about possible ventilator shortages. Trump calls it a "nasty question" and adds: "You've asked that question 10 times in about a month." reageer retweet
Als je alleen op de afdeling zou zitten omdat je collega's thuis werken, dan zou het toch moeten kunnen?quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |