China is in volledige lockdown gegaan, moeten we dat ook maar overnemen? Maar goed, ik heb geen zin meer om de mondkapjesdiscussie te voeren. De standpunten zijn duidelijk en ik hoop dat Nederland vasthoudt aan wetenschappelijke inzichten.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:46 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Tja, met de SARS uitbraak hebben ze toch best wat ervaringen opgedaan waar ze nu toch wel voordeel bij hebben. Dus op zich goed om dingen die zij goed doen over te nemen.
Misschien over een tijdje weer. Nu niet.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
We kunnen als Europa echt wel meer doen als we echt willen. Met nadruk op "als we echt willen". We zijn heus wel in staat om hier noodopvang te regelen.
Dit wordt een eindeloze discussie. Je gaat hier weinig medestanders vinden ben ik bang. De prioriteiten liggen op dit moment gewoon even ergens anders.quote:
Als we het nú niet doen, gaan we het nooit doen. En zijn we keihard gefaald als EU zijnde. Gooi het Verdrag van de Mens dan maar de prullenbak in.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:51 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Misschien over een tijdje weer. Nu niet.
quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:45 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Feit is dat we die mensen gewoon niet meer willen hebben in ons dorp in onze stad en in ons land. Buiten dat we zijn niet in staat om ieder behoeftig mens in de wereld te helpen.
quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als we het nú niet doen, gaan we het nooit doen. En zijn we keihard gefaald als EU zijnde. Gooi het Verdrag van de Mens dan maar de prullenbak in.
Dat zou een mooi begin zijn inderdaad.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als we het nú niet doen, gaan we het nooit doen. En zijn we keihard gefaald als EU zijnde. Gooi het Verdrag van de Mens dan maar de prullenbak in.
Ik herhaal het nog maar een keer: humanitaire ramp. En wij als Europa stonden en keken ernaar. Al jarenlang overigens. En wassen ons hand in onschuld onder het mom van 'we kunnen nou eenmaal niet iedereen op de wereld helpen'. Een flinke drogreden overigens, maar dat terzijde.quote:
En het virus is in de kampen, dus waarom zou het offtopic zijn? We bespreken hier ook al weken de cijfers uit Italië, Spanje, Amerika etc.quote:
Haha ja als je er geen zin in hebt, dan moet je m niet voeren natuurlijkquote:Op zaterdag 4 april 2020 19:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
China is in volledige lockdown gegaan, moeten we dat ook maar overnemen? Maar goed, ik heb geen zin meer om de mondkapjesdiscussie te voeren. De standpunten zijn duidelijk en ik hoop dat Nederland vasthoudt aan wetenschappelijke inzichten.
Klopt, dat laatste. Ga je lekker ergens anders druk maken over het volk daar, gaan we ons hier weer bezig houden met problemen vlak voor onze voordeur (letterlijk soms).quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik herhaal het nog maar een keer: humanitaire ramp. En wij als Europa stonden en keken ernaar. Al jarenlang overigens. En wassen ons hand in onschuld onder het mom van 'we kunnen nou eenmaal niet iedereen op de wereld helpen'. Een flinke drogreden overigens, maar dat terzijde.
Maar ondertussen wel allemaal geschokt zijn als Jort Kelder opmerkt dat het vooral dikke 80-jarigen zijn die overlijden, want dan telt een mensenleven opeens wel.
Ga je ook zo reageren als er weer iemand met de Italiaanse Corona-cijfers komt?quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:57 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ga je lekker ergens anders druk maken over het volk daar, gaan we ons hier weer bezig houden met problemen vlak voor onze voordeur (letterlijk soms).
Had je het over de Corona gevallen daar dan? Of begin je daar nu ineens over?quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ga je ook zo reageren als er weer iemand met de Italiaanse Corona-cijfers komt?
"Ga je lekker ergens anders druk maken over het volk daar"
Eens.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:57 schreef Doublepain het volgende:
Ik vind dat het Nederland tot nu toe het prima doet
Haat me maar
Die vluchtelingen hadden het goed in Turkije maar besloten zelf Griekenland in te trekken… En willen allemaal naar duitsland want huis + uitkering. Dus dat risico namen ze zelf Johnny de Mol.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:38 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Heel erg dit![]()
Als je de beelden ziet van zo'n kamp of verhalen hoort van mensen die er mee te maken hebben gehad, piep je wel anders. De omstandigheden zijn nu al erbarmelijk, laat staan als er corona uitbreekt. En dan mensen die zeggen "we moeten aan onszelf en onze ouderen denken!!!111", hoe simpel kan je zijn echt
Heb je überhaupt wel op één bron geklikt die ik je gegeven heb?quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:00 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Had je het over de Corona gevallen daar dan? Of begin je daar nu ineens over?
Die moeten uiteraard geholpen worden. Daar.
Je hebt 1 bron gegeven, dat nrc artikel, sinds ik mee post.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Heb je überhaupt wel op één bron geklikt die ik je gegeven heb?
Mensen praten met een elleboog voor hun mond?quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:04 schreef macca728 het volgende:
[..]
Maar de meeste mensen houden een hand of nu een elleboog ervoor, dat scheelt ook.
Dat lijkt me een eerlijkere vergelijking.
Onzin. Ik heb ook deze gepost:quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:03 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Je hebt 1 bron gegeven, dat nrc artikel, sinds ik mee post.
quote:'Het is een kwestie van dagen'
Beugel: "Er gaat al nauwelijks voedsel naartoe, vrijwilligers mogen er niet meer in, artsen mogen er niet meer in. De hele wereld - niet alleen Artsen Zonder Grenzen, niet alleen sommige steden in Nederland die een initiatief hebben genomen - stuurt voortdurend brieven naar de Griekse premier met 'doe iets, evacueer die mensen'. Ze doen niets. Ik begrijp het niet: ik sta met mijn mond vol tanden, ik kijk hier met afgrijzen naar."
Op Lesbos zijn inmiddels vier Grieken met het virus besmet en is er één dode gevallen door de gevolgen van COVID-19. Daar gaat het om mensen die niet in het vluchtelingenkamp zitten. "En je weet", zegt Beugel, "als het ergens is op een eiland of in een stad, dan is het een kwestie van dagen en daar wachten we nu op. Dat wordt een ramp."
Sinds ik meepost, lezen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Onzin. Ik heb ook deze gepost:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-kampen-moria-lesbos
https://www.nporadio1.nl/(...)ona-kwestie-van-tijd
[..]
Allermaal mensen die dachten, ik ga een dik uur wandelen...quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:07 schreef banaantjeEE het volgende:
Jeetje, net gaan wandelen voor een dik uur. Was over de koppen lopen hoor. Social distancing niets van te merken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |