welk land?quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:36 schreef Pumpalov het volgende:
Hier vandaag een stijging van 4% in besmettingen. In vergelijking met vorige zaterdag waar het nog 13% was een groot verschil. Het absolute aantal is lager dan vorige week
Vandaag 18 besmet, 3 overleden en 4 genezen.
En de EU.. Meer samen of valt het uit elkaar?quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
ik denk niet dat China baat heeft bij deze crisis. Los van de imago schade, denk ik dat overheden op termijn gaan aansturen om productie die essentieel is, langzaam weer terug te gaan halen door middel van fiscale stimulering oid.
Vind ik ook. Vandaag wezen fietsen in buitengebied. Sowieso rustig hier, maar iedereen houdt netjes afstand. Ook hier afgelopen weken in de buurt. Rustig en mensen die op straat zijn houden afstand. Echt prima.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:04 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb vooral in mijn tuin van de zon genoten vandaag, maar moest er ook even uit.
Het is best druk op straat, maar ik zag nergens mensen samenklonteren. Het zijn allemaal mensen in hun eentje of met een familie.
Dat is dan toch wel te prijzen.
Surinamistanquote:
Ik sprak vandaag met een Thaise die ik op vakantie had leren kennen. Ze wist dat het hier niet zo goed gaat, en gaf me het advies om een mondkapje te dragen als ik naar buiten ga. Dus haar verteld dat we dat hier niet doen. Ze zei alleen maar " O my god"quote:
Ik noem het dragen van een mondkapje an sich al schade. Het is een vorm van onmenselijking.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:34 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De landen die mondkapjes goed ingeburgerd hebben zijn de landen waar de schade nog redelijk te overzien is. Dus ja. Ik zit in team mondkapjes in deze discussie.
Nog te vroeg voor die discussie. Onderling zullen er wel banden aangesterkt worden of juist verzwakt raken.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:38 schreef capricia het volgende:
[..]
En de EU.. Meer samen of valt het uit elkaar?
We kunnen als Europa echt wel meer doen als we echt willen. Met nadruk op "als we echt willen". We zijn heus wel in staat om hier noodopvang te regelen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:37 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij het over een ander soort hulp had, maar oké. Daarnaast; 11 maart is alweer een eeuwigheid terug momenteel.
Tsja, je kan moeilijk je bevolking aanraden met kapjes naar buiten te gaan wanneer je er nog niet genoeg hebt voor je zorgverleners..quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:39 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik sprak vandaag met een Thaise die ik op vakantie had leren kennen. Ze wist dat het hier niet zo goed gaat, en gaf me het advies om een mondkapje te dragen als ik naar buiten ga. Dus haar verteld dat we dat hier niet doen. Ze zei alleen maar " O my god"
Aziaten hebben volgens mij het idee dat we hier aan een kamikaze oefening bezig zijn. En ik heb het gevoel dat ze daar gelijk in kunnen hebben.
In China werd wuhab/hubei natuurlijk hard getroffen, maar met 60 miljoen inwoners stelt dat natuurlijk niks voor op 1,3 miljard. Dat is hetzelfde als in Nederland we heel Nijmegen op slot gooien.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
ik denk niet dat China baat heeft bij deze crisis. Los van de imago schade, denk ik dat overheden op termijn gaan aansturen om productie die essentieel is, langzaam weer terug te gaan halen door middel van fiscale stimulering oid.
Lastig te zeggen omdat het soms grillig verloopt. Maar ik verwacht dat er uiteindelijk weinig schokkends gebeurt. Italie en die andere knoflook landen kunnen gaan ''lenen'' uit het ESM, eurobonds zitten er niet in omdat je dan wel scheuren gaat krijgen in de eu. Hetzelfde geldt dat Nederland zal moeten toestaan dat Italie onder gunstige condities gaat lenen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:38 schreef capricia het volgende:
[..]
En de EU.. Meer samen of valt het uit elkaar?
Heb geen idee wat nu precies je doel is, daar antwoord je niet op. Hulp in die regio is prima, maar hierheen halen is nu pure waanzin.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit is het coronatopic. Daar is dus corona geconstateerd. Jammer joh.
https://www.nporadio1.nl/(...)ona-kwestie-van-tijd
[..]
Tja het is deze maanden even geen modeshow. Met een tuut in je keel 3 weken op de IC staat ook niet heel charmant.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik noem het dragen van een mondkapje an sich al schade. Het is een vorm van onmenselijking.
Aziaten die ons iets gaan leren over gezondheidsvoorschriften. Misschien moeten ze eens naar hun eigen voorschriften kijken, bij voorkeur die op gebied van voedselveiligheid. Dan hadden we deze shit niet gehad.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:39 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik sprak vandaag met een Thaise die ik op vakantie had leren kennen. Ze wist dat het hier niet zo goed gaat, en gaf me het advies om een mondkapje te dragen als ik naar buiten ga. Dus haar verteld dat we dat hier niet doen. Ze zei alleen maar " O my god"
Aziaten hebben volgens mij het idee dat we hier aan een kamikaze oefening bezig zijn. En ik heb het gevoel dat ze daar gelijk in kunnen hebben.
Kan er zelfs een modeshow van maken. Zoals gezegd om verspreiding te voorkomen zijn zelfs de niet medische varianten waar je de gekste printen op kan zetten al voldoende.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:42 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Tja het is deze maanden even geen modeshow. Met een tuut in je keel 3 weken op de IC staat ook niet heel charmant.
Want oost-azië met anderhalf miljard bewoners valt volledig te vergelijken met een aantal excussen in China.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Aziaten die ons iets gaan leren over gezondheidsvoorschriften. Misschien moeten ze eens naar hun eigen voorschriften kijken, bij voorkeur die op gebied van voedselveiligheid. Dan hadden we deze shit niet gehad.
bel de wouten!quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:34 schreef Momo het volgende:
Ah hier zijn nog een hele groep aan het volleyen nu voor de deur
Tja, met de SARS uitbraak hebben ze toch best wat ervaringen opgedaan waar ze nu toch wel voordeel bij hebben. Dus op zich goed om dingen die zij goed doen over te nemen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Aziaten die ons iets gaan leren over gezondheidsvoorschriften. Misschien moeten ze eens naar hun eigen voorschriften kijken, bij voorkeur die op gebied van voedselveiligheid. Dan hadden we deze shit niet gehad.
zo zoquote:Op zaterdag 4 april 2020 19:40 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Nog te vroeg voor die discussie. Onderling zullen er wel banden aangesterkt worden of juist verzwakt raken.
Wat mij betreft welquote:Op zaterdag 4 april 2020 19:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ze hadden ook gewoon thuis kunnen blijven.
Anyway. Een vluchtelingendiscussie. Kan dat ook ergens anders?
quote:
Mwah, echt een objectieve taxatie van de schade hebben we nog niet kunnen maken/gekregen. Ook daar zal schade geleden zijn. Maar de schade in euro's/yens is nog niet eens zo boeiend. Er is al langer een politiek debat over de afhankelijkheid die wij hebben opgebouwd van de Chinezen in de afgelopen decennia. Door deze crisis is maar eens te meer duidelijk geworden dat wij weer terug moeten gaan naar meer voorzienigheid. De scooters, middelmatige Iphone prullaria, en andere meuk kan prima uit China blijven komen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:41 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
In China werd wuhab/hubei natuurlijk hard getroffen, maar met 60 miljoen inwoners stelt dat natuurlijk niks voor op 1,3 miljard. Dat is hetzelfde als in Nederland we heel Nijmegen op slot gooien.
Daarnaast is het veel makkelijker als
zaken als ongeoorloofde staatssteun, geld printen, buitenlandse bedrijven opkopen, mensenrechten, de volgende verkiezingen kunnen winnen allemaal geen probleem is.
Je bedoelt 'excessen'? Behoorlijk uit de hand gelopen exces dan. Er wordt al jarenlang gewaarschuwd voor het gevaar van het ontstaan van een dergelijk virus met de omstandigheden op die Aziatische markten.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:44 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Want oost-azië met anderhalf miljard bewoners valt volledig te vergelijken met een aantal excussen in China.
In ieder geval eerlijk.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:45 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Feit is dat we die mensen gewoon niet meer willen hebben in ons dorp in onze stad en in ons land.
Er dan sijpelen nog steeds berichten door over die zogenoemde ''wet markets''. Geen idee of dat waar is of ophitserij. Maar je mag toch verdomme hopen dat ze hier iets van geleerd hebben.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je bedoelt 'excessen'? Behoorlijk uit de hand gelopen exces dan. Er wordt al jarenlang gewaarschuwd voor het gevaar van het ontstaan van een dergelijk virus met de omstandigheden op die Aziatische markten.
China is in volledige lockdown gegaan, moeten we dat ook maar overnemen? Maar goed, ik heb geen zin meer om de mondkapjesdiscussie te voeren. De standpunten zijn duidelijk en ik hoop dat Nederland vasthoudt aan wetenschappelijke inzichten.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:46 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Tja, met de SARS uitbraak hebben ze toch best wat ervaringen opgedaan waar ze nu toch wel voordeel bij hebben. Dus op zich goed om dingen die zij goed doen over te nemen.
Misschien over een tijdje weer. Nu niet.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
We kunnen als Europa echt wel meer doen als we echt willen. Met nadruk op "als we echt willen". We zijn heus wel in staat om hier noodopvang te regelen.
Dit wordt een eindeloze discussie. Je gaat hier weinig medestanders vinden ben ik bang. De prioriteiten liggen op dit moment gewoon even ergens anders.quote:
Als we het nú niet doen, gaan we het nooit doen. En zijn we keihard gefaald als EU zijnde. Gooi het Verdrag van de Mens dan maar de prullenbak in.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:51 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Misschien over een tijdje weer. Nu niet.
quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:45 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Feit is dat we die mensen gewoon niet meer willen hebben in ons dorp in onze stad en in ons land. Buiten dat we zijn niet in staat om ieder behoeftig mens in de wereld te helpen.
quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als we het nú niet doen, gaan we het nooit doen. En zijn we keihard gefaald als EU zijnde. Gooi het Verdrag van de Mens dan maar de prullenbak in.
Dat zou een mooi begin zijn inderdaad.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als we het nú niet doen, gaan we het nooit doen. En zijn we keihard gefaald als EU zijnde. Gooi het Verdrag van de Mens dan maar de prullenbak in.
Ik herhaal het nog maar een keer: humanitaire ramp. En wij als Europa stonden en keken ernaar. Al jarenlang overigens. En wassen ons hand in onschuld onder het mom van 'we kunnen nou eenmaal niet iedereen op de wereld helpen'. Een flinke drogreden overigens, maar dat terzijde.quote:
En het virus is in de kampen, dus waarom zou het offtopic zijn? We bespreken hier ook al weken de cijfers uit Italië, Spanje, Amerika etc.quote:
Haha ja als je er geen zin in hebt, dan moet je m niet voeren natuurlijkquote:Op zaterdag 4 april 2020 19:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
China is in volledige lockdown gegaan, moeten we dat ook maar overnemen? Maar goed, ik heb geen zin meer om de mondkapjesdiscussie te voeren. De standpunten zijn duidelijk en ik hoop dat Nederland vasthoudt aan wetenschappelijke inzichten.
Klopt, dat laatste. Ga je lekker ergens anders druk maken over het volk daar, gaan we ons hier weer bezig houden met problemen vlak voor onze voordeur (letterlijk soms).quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik herhaal het nog maar een keer: humanitaire ramp. En wij als Europa stonden en keken ernaar. Al jarenlang overigens. En wassen ons hand in onschuld onder het mom van 'we kunnen nou eenmaal niet iedereen op de wereld helpen'. Een flinke drogreden overigens, maar dat terzijde.
Maar ondertussen wel allemaal geschokt zijn als Jort Kelder opmerkt dat het vooral dikke 80-jarigen zijn die overlijden, want dan telt een mensenleven opeens wel.
Ga je ook zo reageren als er weer iemand met de Italiaanse Corona-cijfers komt?quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:57 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ga je lekker ergens anders druk maken over het volk daar, gaan we ons hier weer bezig houden met problemen vlak voor onze voordeur (letterlijk soms).
Had je het over de Corona gevallen daar dan? Of begin je daar nu ineens over?quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ga je ook zo reageren als er weer iemand met de Italiaanse Corona-cijfers komt?
"Ga je lekker ergens anders druk maken over het volk daar"
Eens.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:57 schreef Doublepain het volgende:
Ik vind dat het Nederland tot nu toe het prima doet
Haat me maar
Die vluchtelingen hadden het goed in Turkije maar besloten zelf Griekenland in te trekken… En willen allemaal naar duitsland want huis + uitkering. Dus dat risico namen ze zelf Johnny de Mol.quote:Op zaterdag 4 april 2020 19:38 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Heel erg dit![]()
Als je de beelden ziet van zo'n kamp of verhalen hoort van mensen die er mee te maken hebben gehad, piep je wel anders. De omstandigheden zijn nu al erbarmelijk, laat staan als er corona uitbreekt. En dan mensen die zeggen "we moeten aan onszelf en onze ouderen denken!!!111", hoe simpel kan je zijn echt
Heb je überhaupt wel op één bron geklikt die ik je gegeven heb?quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:00 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Had je het over de Corona gevallen daar dan? Of begin je daar nu ineens over?
Die moeten uiteraard geholpen worden. Daar.
Je hebt 1 bron gegeven, dat nrc artikel, sinds ik mee post.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Heb je überhaupt wel op één bron geklikt die ik je gegeven heb?
Mensen praten met een elleboog voor hun mond?quote:Op zaterdag 4 april 2020 16:04 schreef macca728 het volgende:
[..]
Maar de meeste mensen houden een hand of nu een elleboog ervoor, dat scheelt ook.
Dat lijkt me een eerlijkere vergelijking.
Onzin. Ik heb ook deze gepost:quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:03 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Je hebt 1 bron gegeven, dat nrc artikel, sinds ik mee post.
quote:'Het is een kwestie van dagen'
Beugel: "Er gaat al nauwelijks voedsel naartoe, vrijwilligers mogen er niet meer in, artsen mogen er niet meer in. De hele wereld - niet alleen Artsen Zonder Grenzen, niet alleen sommige steden in Nederland die een initiatief hebben genomen - stuurt voortdurend brieven naar de Griekse premier met 'doe iets, evacueer die mensen'. Ze doen niets. Ik begrijp het niet: ik sta met mijn mond vol tanden, ik kijk hier met afgrijzen naar."
Op Lesbos zijn inmiddels vier Grieken met het virus besmet en is er één dode gevallen door de gevolgen van COVID-19. Daar gaat het om mensen die niet in het vluchtelingenkamp zitten. "En je weet", zegt Beugel, "als het ergens is op een eiland of in een stad, dan is het een kwestie van dagen en daar wachten we nu op. Dat wordt een ramp."
Sinds ik meepost, lezen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Onzin. Ik heb ook deze gepost:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-kampen-moria-lesbos
https://www.nporadio1.nl/(...)ona-kwestie-van-tijd
[..]
Allermaal mensen die dachten, ik ga een dik uur wandelen...quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:07 schreef banaantjeEE het volgende:
Jeetje, net gaan wandelen voor een dik uur. Was over de koppen lopen hoor. Social distancing niets van te merken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |