abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 april 2020 @ 18:50:53 #201
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192450524
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:50 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Vraag het me dan niet
Ik vraag jou niets? :?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  zaterdag 4 april 2020 @ 18:54:43 #202
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192450583
edwinveldhuizen twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 14:00:31 @rivm Grootste stijgers van 3 April hieronder. Sinds enkele dagen publiceert het RIVM alleen nog ziekenhuisopnames per gemeente; Houd er rekening mee dat deze patiënten 2-3 weken geleden besmet zijn geraakt; Het werkelijke aantal besmettingen is onbekend ligt tientallen malen hoger https://t.co/bIChCDxjAy reageer retweet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 4 april 2020 @ 18:56:26 #203
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_192450609
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:50 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Dat zeg je inderdaad niet. Maar het feit dat je na aanleiding van die foto die daan het belangrijkste vind om te vermelden geeft mij deze conclusie.
Het is 'naar' aanleiding maar dat terzijde.
Ik woon in Den Haag en volg regio15 en het viel mij op de laatste dagen dat deze meneer zichzelf behoorlijk aan het profileren is met suggestieve foto's en filmpjes. Hij gebruikt deze crisis puur ter zelfpromotie. Vandaar dat ik zijn naam noemde. Nu graag weer ontopic ja? ;)
  zaterdag 4 april 2020 @ 18:58:48 #204
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_192450648
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:56 schreef Snowpea het volgende:

[..]

Het is 'naar' aanleiding maar dat terzijde.
Ik woon in Den Haag en volg regio15 en het viel mij op de laatste dagen dat deze meneer zichzelf behoorlijk aan het profileren is met suggestieve foto's en filmpjes. Hij gebruikt deze crisis puur ter zelfpromotie. Vandaar dat ik zijn naam noemde. Nu graag weer ontopic ja? ;)
Dus het is een persoonlijk hetze tegen iemand die iets aan de kaart stelt wat speelt in deze tijd?

Slecht van die jongen zeg.Hij moet zich schamen.

[ Bericht 2% gewijzigd door RubenSosa op 04-04-2020 19:04:02 ]
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_192450702
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:42 schreef Jed1Gam het volgende:
Nu al worden keuzes gemaakt die de gezondheid van niet-coronapatiënten raakt. Zoals het tijdelijk staken van RIVM-bevolkingsonderzoeken naar baarmoederhalskanker, borstkanker en darmkanker.

“Al die andere patiënten die ik normaal zie, zijn niet opeens verdwenen,” zegt Girbes (Hoofd IC-afdeling van UMC). “Wie zorgt voor degene die langer moet wachten op een hartoperatie? Die loopt nu verhoogd risico op een hartinfarct.”

De focus op het coronavirus en de ‘intelligente lockdown’ zullen een zware economische prijs vergen, blijkt uit tal van prognoses. “En als het slecht gaat met de economie, zal de gezondheidszorg daaronder lijden. Doe je dat voor langere periode, dan ontwricht je het gezondheidsstelsel.” :7

Fijne avond

https://www.parool.nl/ned(...)mst-denken~bff583d6/
Des te meer reden om het aan te pakken zoals Aziatische landen het ook doen.
Mondkapjes dragen om verspreiding zoveel mogelijk te beperken.
  zaterdag 4 april 2020 @ 19:04:24 #206
165633 eriksd
The grand facade...
pi_192450738
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:58 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Dus het is een persoonlijk hetze tegen iemand die iets aan de kaart stelt wat speelt in deze tijd?

Slecht van die jongen zeg.Hij moet zich schamen.

Aan de kaart stellen nog wel. Indrukwekkend.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 4 april 2020 @ 19:04:44 #207
426493 crew  PippenScottie
pi_192450748
Ik heb vooral in mijn tuin van de zon genoten vandaag, maar moest er ook even uit.

Het is best druk op straat, maar ik zag nergens mensen samenklonteren. Het zijn allemaal mensen in hun eentje of met een familie.
Dat is dan toch wel te prijzen.
My friends all drive horses
  zaterdag 4 april 2020 @ 19:06:58 #208
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_192450787
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:50 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Interessant en ook wel wat eerdere onderzoeken al uitwezen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_192450813
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 16:29 schreef RipCity het volgende:
Noodsignaal voor vluchtelingenkampen in Griekenland
Onder meer het Amsterdamse Concertgebouw en de Stadsschouwburg, TivoliVredenburg in Utrecht, de Oude Kerk in Amsterdam en andere gebouwen en bedrijven en instellingen zenden vanavond om 21.00 uur het SOS-noodsignaal uit. "Dit om de Nederlandse overheid te overtuigen direct vluchtelingen uit de Griekse eilanden te evacueren en zo een medische en humanitaire ramp te voorkomen", aldus de organisatie.

——

Typisch weer wie zich ‘t meest druk maken om de economische vluchtelingen.
Trieste reacties weer. Hier ons allemaal druk maken om je oma, maar die vluchtelingen kunnen de tering krijgen. :r
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zaterdag 4 april 2020 @ 19:14:05 #210
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_192450909
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 19:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Trieste reacties weer. Hier ons allemaal druk maken om je oma, maar die vluchtelingen kunnen de tering krijgen. :r
Wat is daar gek aan dan?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_192450919
quote:

[..]

Die migranten zijn niet anders dan al die 7 miljard andere niet-staatsburgers die we nu ook niet helpen. Hou op.
pi_192450934
quote:

[..]

America Oma first!
Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet.
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.
  zaterdag 4 april 2020 @ 19:15:32 #213
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_192450939
quote:

[..]

Er zitten nogal wat landen tussen. En we hebben het hier nou ook niet echt op orde. Waarom moeten wij altijd het brave jongetje van de klas zijn?
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_192450942
quote:

[..]

En terecht
pi_192451003
Krijg steeds meer een hekel aan Griekenland. Ze hebben genoeg eilanden om vluchtelingen op te pleuren.
Maar ja dat mag je eigenlijk niet zeggen he.
pi_192451011
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 19:14 schreef Confetti het volgende:

[..]

Die migranten zijn niet anders dan al die 7 miljard andere niet-staatsburgers die we nu ook niet helpen. Hou op.
Er is nogal een verschil tussen geen actieve hulp bieden in een tijd dat je zelf in een crisis zit en een xenofobische houding van 'het is toch niet bij ons, dus laat ze maar creperen'.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192451034
Idd we zitten zelf in een ramp en dan verwachten ze nog steeds van alles.
  zaterdag 4 april 2020 @ 19:21:35 #218
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192451049
quote:

[..]

Lekker zwart-wit van je... :') Dit heeft werkelijk niets te maken met de bereidheid om hulp te bieden, maar met het huidige vermogen voor enige vorm van hulp.
  zaterdag 4 april 2020 @ 19:22:32 #219
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_192451065
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:39 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

[..]

Nee, zeep sloopt een virus ook wel degelijk.

Hier nog iets beter uitgelegd wat zeep precies doet met een virus:
https://www.kijkmagazine.(...)coronavirus-aangaat/
Thanks, dacht dat virussen een soort van "ondood" waren omdat ze in het RNA zich ontwikkelen.

Maarja, dat doet een geheugen van een bakvis met je :') Maar heldere uitleg.
  Moderator zaterdag 4 april 2020 @ 19:23:26 #220
236264 crew  capricia
pi_192451084
Gaat dit virus de wereld geopolitiek veranderen?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 4 april 2020 @ 19:23:34 #221
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192451090
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 19:19 schreef quirina het volgende:
Krijg steeds meer een hekel aan Griekenland. Ze hebben genoeg eilanden om vluchtelingen op te pleuren.
Maar ja dat mag je eigenlijk niet zeggen he.
Ja,erg haalbaar, allemaal in Griekenland plaatsen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192451092
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 19:21 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Lekker zwart-wit van je... :') Dit heeft werkelijk niets te maken met de bereidheid om hulp te bieden, maar met het huidige vermogen voor enige vorm van hulp.
Er wonen 700 miljoen mensen in Europa, en wij gaan hier moeilijk doen over nog geen 0,1%. :')

Alle experts daar wijzen erop dat dit een tikkende tijdbom is. Een catastrofe in wording. En Europa staat erbij en kijkt ernaar. En het wordt hier nog goed gepraat ook uit een zeer misplaatste houding van 'we kunnen niets'. Onzin. We WILLEN niet.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-kampen-moria-lesbos
  zaterdag 4 april 2020 @ 19:24:05 #223
279824 Mansjester
City>United
pi_192451096
Kennen jullie een goede online pubquiz om met vrienden te spelen?

Graag niet verwijderen,is vanwege corona dus ontopic.
pi_192451109
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 19:23 schreef capricia het volgende:
Ja!
En ik zie er nog wel eens een oorlog van komen ook.
  zaterdag 4 april 2020 @ 19:25:21 #225
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_192451124
quote:

[..]

De tering krijgen lijkt me iets te sterk uitgedrukt maar 'het hemd is nader dan de rok' is iets wat elk mens ingeprent heeft. In tijden van nood zorg je eerst voor je familie, je dorp, je stad, je land.
Mensen die 800km verderop in provisorische kampen zitten, waar ze zelf voor hebben gekozen trouwens want ze hadden ook gewoon thuis kunnen blijven, moet je daar je eigen overvolle zorgsysteem ook nog eens mee belasten?
Volgens mij niet. Maar goed dat is mijn mening.
  zaterdag 4 april 2020 @ 19:25:37 #226
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192451129
quote:
Ik verwacht van wel. Met name naar de landen die momenteel medische spullen inpikken van andere landen, en de hulp die naar elkaar geboden wordt.

Na deze crisis zullen de verhoudingen tussen landen wel veranderd zijn. (VS - China. Spanje - Turkije etc.)
pi_192451182
pi_192451188
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 april 2020 19:25 schreef Snowpea het volgende:

[..]

Mensen die 800km verderop in provisorische kampen zitten, waar ze zelf voor hebben gekozen trouwens want ze hadden ook gewoon thuis kunnen blijven, moet je daar je eigen overvolle zorgsysteem ook nog eens mee belasten?
Er zitten daar in Moria 20.000 man. Dat is 400 personen per Europees land. 500 om te compenseren voor wat dwergstaten. Hoeveel daarvan heeft Corona en welk deel daarvan zal uiteindelijk effectief onze zorg nodig hebben? Dat is niet eens een speldenprik voor ons zorgsysteem.

Dit heeft niets meer te maken met een ontmoedigingsbeleid. Dit is gewoon een morele no-brainer.
  Moderator zaterdag 4 april 2020 @ 19:28:26 #229
236264 crew  capricia
pi_192451189
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 19:24 schreef quirina het volgende:

[..]

Ja!
En ik zie er nog wel eens een oorlog van komen ook.
Ik vind vooral China zich heel snel herstellen economisch.
De VS krijgt echt een klap en Trump lijkt nogal rancuneus.
De wereldorde kan wel eens sneller China zien stijgen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 4 april 2020 @ 19:29:34 #230
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192451211
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 19:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er wonen 700 miljoen mensen in Europa, en wij gaan hier moeilijk doen over nog geen 0,1%. :')

Alle experts daar wijzen erop dat dit een tikkende tijdbom is. Een catastrofe in wording. En Europa staat erbij en kijkt ernaar. En het wordt hier nog goed gepraat ook uit een zeer misplaatste houding van 'we kunnen niets'. Onzin. We WILLEN niet.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-kampen-moria-lesbos
Wat lul je nou met 0,1% ? Wat wil je nu eigenlijk? Al die mensen ook maar hierheen halen ten tijden van een crisis?

Ik neem aan dat jij daar terplekke ook veel vluchtelingen hebt geholpen of niet?
  zaterdag 4 april 2020 @ 19:29:39 #231
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192451212
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:42 schreef Jed1Gam het volgende:
Nu al worden keuzes gemaakt die de gezondheid van niet-coronapatiënten raakt. Zoals het tijdelijk staken van RIVM-bevolkingsonderzoeken naar baarmoederhalskanker, borstkanker en darmkanker.

“Al die andere patiënten die ik normaal zie, zijn niet opeens verdwenen,” zegt Girbes (Hoofd IC-afdeling van UMC). “Wie zorgt voor degene die langer moet wachten op een hartoperatie? Die loopt nu verhoogd risico op een hartinfarct.”

De focus op het coronavirus en de ‘intelligente lockdown’ zullen een zware economische prijs vergen, blijkt uit tal van prognoses. “En als het slecht gaat met de economie, zal de gezondheidszorg daaronder lijden. Doe je dat voor langere periode, dan ontwricht je het gezondheidsstelsel.” :7

Fijne avond

https://www.parool.nl/ned(...)mst-denken~bff583d6/
Anderzijds hebben meerdere studies getoond dat hartpatienten die op de spoedeisende hulp belanden meer kans hebben om de eerste dertig dagen te overleven wanneer op dat moment een medische congres voor cardiologen gehouden wordt. Maw wanneer in de ziekenhuizen minder cardiologen aanwezig zijn.

Zie bvb deze studie uit 2018:
quote:
Acute Myocardial Infarction Mortality During Dates of National Interventional Cardiology Meetings

Previous research has found that patients with acute cardiovascular conditions treated in teaching hospitals have lower 30‐day mortality during dates of national cardiology meetings.
..
Conclusions:
Hospitalization with acute myocardial infarction during Transcatheter Cardiovascular Therapeutics meeting dates was associated with lower 30‐day mortality, predominantly among patients with non–ST‐segment–elevation myocardial infarction who were medically managed.
https://www.ahajournals.org/doi/full/10.1161/jaha.117.008230

Waarschijnlijke verklaring: er worden dan minder onnodige onderzoeken en ingrepen uitgevoerd.
Misschien kan dat effect de negatieve gevolgen van de huidige crisis voor een deel compenseren...
are we infinite or am I alone
pi_192451229
quote:
De VS gaat (relatief) enorm hard geraakt worden, China heeft voor nu de kaarten in handen om als winnaar uit de bus te komen (met een tweede golf als risico) en voor ons als Europa is het linkje Italië-China er ook nog eentje om in de gaten te houden (Zijderoute).
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_192451236
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 19:24 schreef Mansjester het volgende:
Kennen jullie een goede online pubquiz om met vrienden te spelen?

Graag niet verwijderen,is vanwege corona dus ontopic.
Upbeatles. Vanavond om 20.30 uur.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_192451237
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 19:29 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Wat lul je nou met 0,1% ?
Dat het gewoon pertinente onzin is om te doen alsof we niet het vermogen hebben om deze mensen te helpen. Wees dan gewoon een vent en stel dat die mensen je geen flikker kunnen schelen. Dat we die 20.000 man aan hun lot over gaan laten ondanks dat er een levensgrote kans is dat daar een humanitaire ramp zich gaat voltrekken.
pi_192451256
Dat “Europa” niet werkt blijkt nu wel met de Corona crisis.
En de rekening komt weer bij “ons” terecht.
Hoe kan je een “Verenigd Europa” zijn als ze al qua zorg niet samen willen werken?
Nederlandse artsen in Duitsland mogen niet in Nederland werken.
Mondkapjes die voor Nederland bedoeld waren komen de grens niet over.
Philips die beademingsapparatuur maakt kan niks naar Nederland uitvoeren omdat alles ergens anders gemaakt wordt.
Nederlanders krijgen op de IC narcose die bij dierenartsen vandaan komen omdat er niet genoeg is.
En wij zijn een goed “Europa”?
Ik hoop dat Nederland hier een harde les van leert.
pi_192451257
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 april 2020 19:25 schreef Snowpea het volgende:

[..]

De tering krijgen lijkt me iets te sterk uitgedrukt maar 'het hemd is nader dan de rok' is iets wat elk mens ingeprent heeft. In tijden van nood zorg je eerst voor je familie, je dorp, je stad, je land.
Volgens mij niet. Maar goed dat is mijn mening.
Ze hadden ook gewoon thuis kunnen blijven :').

Anyway. Een vluchtelingendiscussie. Kan dat ook ergens anders?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zaterdag 4 april 2020 @ 19:32:36 #237
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192451260
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 19:28 schreef tompsv18 het volgende:
[ afbeelding ]
Vanwaar die geilheid op mondkapjes? Vind je de mens er knapper op worden als die ineens mondkapjes gaan dragen?

Gewoon lekker uitzieken, voor zover je er al ziek van wordt.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_192451264
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 19:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat het gewoon pertinente onzin is om te doen alsof we niet het vermogen hebben om deze mensen te helpen. Wees dan gewoon een vent en stel dat die mensen je geen flikker kunnen schelen. Dat we die 20.000 man aan hun lot over gaan laten ondanks dat er een levensgrote kans is dat daar een humanitaire ramp zich gaat voltrekken.
Op dit moment? Nee.
pi_192451271
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 19:32 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Een vluchtelingendiscussie. Kan dat ook ergens anders?
Inderdaad, laten we nog even gaan jammeren over onze doden hier. Zolang ze elders plaatsvinden boeit het niet.
  zaterdag 4 april 2020 @ 19:33:46 #240
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192451280
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 19:28 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik vind vooral China zich heel snel herstellen economisch.
De VS krijgt echt een klap en Trump lijkt nogal rancuneus.
De wereldorde kan wel eens sneller China zien stijgen.
ik denk niet dat China baat heeft bij deze crisis. Los van de imago schade, denk ik dat overheden op termijn gaan aansturen om productie die essentieel is, langzaam weer terug te gaan halen door middel van fiscale stimulering oid.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zaterdag 4 april 2020 @ 19:34:19 #241
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192451285
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 19:33 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Inderdaad, laten we nog even gaan jammeren over onze doden hier. Zolang ze elders plaatsvinden boeit het niet.
Ga maar in een hoekje zitten huilen. Nu graag weer on-topic.
  zaterdag 4 april 2020 @ 19:34:28 #242
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192451289
Ah hier zijn nog een hele groep aan het volleyen nu voor de deur :')
pi_192451297
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2020 19:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Vanwaar die geilheid op mondkapjes? Vind je de mens er knapper op worden als die ineens mondkapjes gaan dragen?

Gewoon lekker uitzieken, voor zover je er al ziek van wordt.
De landen die mondkapjes goed ingeburgerd hebben zijn de landen waar de schade nog redelijk te overzien is. Dus ja. Ik zit in team mondkapjes in deze discussie.
pi_192451308
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 19:32 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Op dit moment? Nee.
Vreemd. https://www.nrc.nl/nieuws(...)griekenland-a3993391
pi_192451324
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 19:34 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Ga maar in een hoekje zitten huilen. Nu graag weer on-topic.
Dit is het coronatopic. Daar is dus corona geconstateerd. Jammer joh. :')

https://www.nporadio1.nl/(...)ona-kwestie-van-tijd

quote:
Noodoproep 2500 kinderen

Vluchtelingenwerk roept de Nederlandse overheid op om alleenstaande kinderen uit de Griekse vluchtelingenkampen op te nemen. Beugel: "Veertig procent van de mensen in kamp Moria is kind, onbegeleid en minderjarig. De kinderen hadden al veel eerder weg gemoeten. De Griekse regering heeft al op 19 oktober vorig jaar een noodoproep gedaan en daar heeft geen één EU-land op gereageerd."

De noodoproep betrof 2500 kinderen uit Griekse vluchtelingenkampen waaronder Moria. Beugel: "Niemand heeft iets gedaan. Nu hebben Spanje en Portugal initiatief genomen, Duitsland en Frankrijk ook en Nederland schittert door afwezigheid."
  zaterdag 4 april 2020 @ 19:36:20 #246
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192451334
Hier vandaag een stijging van 4% in besmettingen. In vergelijking met vorige zaterdag waar het nog 13% was een groot verschil. Het absolute aantal is lager dan vorige week _O_

Vandaag 18 besmet, 3 overleden en 4 genezen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192451338
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 19:34 schreef Toefjes het volgende:

[..]

De landen die mondkapjes goed ingeburgerd hebben zijn de landen waar de schade nog redelijk te overzien is. Dus ja. Ik zit in team mondkapjes in deze discussie.
Precies!
pi_192451366
quote:
Ik dacht dat jij het over een ander soort hulp had, maar oké. Daarnaast; 11 maart is alweer een eeuwigheid terug momenteel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2020 19:38:14 ]
  zaterdag 4 april 2020 @ 19:38:11 #249
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192451373
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 19:34 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Volledig ja. Komende weken niet buiten zonder mondkapje. Ben je zo van je besmettingen af met de huidige maatregelen.
pi_192451378
quote:

[..]

Heel erg dit _O_

Als je de beelden ziet van zo'n kamp of verhalen hoort van mensen die er mee te maken hebben gehad, piep je wel anders. De omstandigheden zijn nu al erbarmelijk, laat staan als er corona uitbreekt. En dan mensen die zeggen "we moeten aan onszelf en onze ouderen denken!!!111", hoe simpel kan je zijn echt _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')