Heb hem zelf overigens ook gehad.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:43 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ik neem de test vaak zelf af bij patiënten, vuistregel is dat als het niet onaangenaam is geweest, het niet diep genoeg was.
De cijfers van de bejaardentehuizen (EHPAD) zijn pas gisteren bekend geraakt en bijgeteld bij het aantal doden. Tot nu toe waren dat enkel doden in ziekenhuizen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:28 schreef Asschen_sukar het volgende:
Ik vroeg me ook net af wat daar aan de hand was, van 500 naar 1300 doden per dag.
Heh.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:43 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ik neem de test vaak zelf af bij patiënten, vuistregel is dat als het niet onaangenaam is geweest, het niet diep genoeg was.
Dat begrijp ik wel. Mijn opmerking ging erover hoe het bij het grote volk overkomt als het aantal diagnoses gaat stijgen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:40 schreef Merkie het volgende:
[..]
We testen niet om het aantal besmettingen te achterhalen, dat is totaal niet interessant. Waar het om gaat is dat het zorgstelsel niet overbelast raakt. We weten behoorlijk goed hoeveel mensen er momenteel in de ziekenhuizen en op de ic terechtkomen. Echter, als we ooit de maatregelen los willen laten maar tegelijkertijd willen zorgen dat er niet plotseling heel veel mensen in het ziekenhuis belanden, is het belangrijk om te weten hoe het virus zich verspreidt en welke maatregelen het meeste effect hebben op de reproductiefactor (R0). De enige manier om daar inzicht in te krijgen is door te testen: hoe meer hoe beter.
Dus toch, diep de keel in of via bloedafname?quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:44 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Heb hem zelf overigens ook gehad.
quote:
Met evt uitbreiding tot >20k.quote:
Lijkt me niet zoveel impact hebben, je hoort toch vooral het dodental in de media.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:45 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel. Mijn opmerking ging erover hoe het bij het grote volk overkomt als het aantal diagnoses gaat stijgen.
Ai 😔quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:43 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Nederlands beleid is via een keelswab / PCR.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:45 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Dus toch, diep de keel in of via bloedafname?
quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:43 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Nou, ik had even wel dezelfde gedachte stiekemquote:Op zaterdag 4 april 2020 20:46 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dirty mind is a joy forever.
Sorry hoor.
Bij Het teruglezen kwam er bij mij ook een lachje vanafquote:Op zaterdag 4 april 2020 20:46 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Nou, ik had even wel dezelfde gedachte stiekem
Mijn voorkeur gaat uit naar mijn keel inplaats van zo'n wattenstok tot in je voorhoofdquote:Op zaterdag 4 april 2020 20:46 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Nederlands beleid is via een keelswab / PCR.
Dit. Helaas hechten bepaalde mensen op Fok! enorme waarde aan het aantal positieve uitgevallen tests.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:40 schreef Merkie het volgende:
[..]
We testen niet om het aantal besmettingen te achterhalen, dat is totaal niet interessant. Waar het om gaat is dat het zorgstelsel niet overbelast raakt. We weten behoorlijk goed hoeveel mensen er momenteel in de ziekenhuizen en op de ic terechtkomen. Echter, als we ooit de maatregelen los willen laten maar tegelijkertijd willen zorgen dat er niet plotseling heel veel mensen in het ziekenhuis belanden, is het belangrijk om te weten hoe het virus zich verspreidt en welke maatregelen het meeste effect hebben op de reproductiefactor (R0). De enige manier om daar inzicht in te krijgen is door te testen: hoe meer hoe beter.
Het is alles of niets, hij gaat eerst in je keel, daarna in je neus tot aan je nasofarynx.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:47 schreef Markesh het volgende:
[..]
Mijn voorkeur gaat uit naar mijn keel inplaats van zo'n wattenstok tot in je voorhoofd
Is een bloedafname niet veel effectiever?quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:49 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Het is alles of niets, hij gaat eerst in je keel, daarna in je neus tot aan je nasofarynx.
Wat zijn ongeveer de kosten daaraan verbonden?quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:46 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Nederlands beleid is via een keelswab / PCR.
Krijg je ze beide dan?quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:49 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Het is alles of niets, hij gaat eerst in je keel, daarna in je neus tot aan je nasofarynx.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |