quote:
Zou geweldig zijn. Begint toch iets van hoop in me te ontstaan.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:14 schreef Pumpalov het volgende:
Italië blijft al een tijdje rond de 4% stijging hangen. Plafonnetje of?
Wel zielig voor die enkeling die zich niet aan de 'met z'n tweeën-regel' houdtquote:In het Vondelpark waren toch behoorlijk wat mensen waren. Toch was de minister ook niet ontevreden. "Iedereen, op een enkeling na, houdt zich aan de 'met z'n tweeën-regel' en mensen die we aanspreken die dat niet doen, gaan meteen uit elkaar", zei hij bij WNL Op Zaterdag op NPO Radio 1.
De bevolking is ook niet oneindig, dus logisch lijkt mij, dat het na een tijd stagneert.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zou geweldig zijn. Begint toch iets van hoop in me te ontstaan.
Zou wel fijn zijn als er iets over blijft dat pasta kan blijven maken voor de rest van Europa als afbetaling. Anders zitten we rest van ons leven met dr oetker en dominos opgescheept.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:18 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
De bevolking is ook niet oneindig, dus logisch lijkt mij, dat het na een tijd stagneert.
Scherpquote:Op zaterdag 4 april 2020 20:17 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Wel zielig voor die enkeling die zich niet aan de 'met z'n tweeën-regel' houdt
Mogelijk nog wat last van de grote volksverhuizing naar het zuiden des lands.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zou geweldig zijn. Begint toch iets van hoop in me te ontstaan.
Als je ziet dat het druk is, dan blijf je toch gewoon binnen/keer je weer huiswaarts? Waarschijnlijk dacht iedereen hetzelfde als jou, maar deden ze ook hetzelfde als jou.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:07 schreef banaantjeEE het volgende:
Jeetje, net gaan wandelen voor een dik uur. Was over de koppen lopen hoor. Social distancing niets van te merken.
Scherp.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:20 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als je ziet dat het druk is, dan blijf je toch gewoon binnen/keer je weer huiswaarts? Waarschijnlijk dacht iedereen hetzelfde als jou, maar deden ze ook hetzelfde als jou.
Of een andere route. Natuur genoeg in Nederland.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:20 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als je ziet dat het druk is, dan blijf je toch gewoon binnen/keer je weer huiswaarts? Waarschijnlijk dacht iedereen hetzelfde als jou, maar deden ze ook hetzelfde als jou.
Ze zouden vanaf komende week naar 17.000 testen per dag gaan en willen dat op gaan schalen naar 29.000 per dagquote:Op zaterdag 4 april 2020 20:19 schreef banaantjeEE het volgende:
In Belgie voeren ze de testcapaciteit op tot 10.000/dag. Hoe zit dat in Nederland?
Ander tijdstip wil ook wel helpen. 's morgens in de zon ook al goed te doen en zal toch rustiger zijn.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:22 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Of een andere route. Natuur genoeg in Nederland.
Oh nog meer. Hoeveel doet m'n er in Nederland op een dag?quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:22 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ze zouden vanaf komende week naar 17.000 testen per dag gaan en willen dat op gaan schalen naar 29.000 per dag
Zou dit rust gaan brengen (omdat dat het sterftepercentage zakt), of juist paniek (omdat het aantal besmetten gigantisch gaat stijgen)?quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:22 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ze zouden vanaf komende week naar 17.000 testen per dag gaan en willen dat op gaan schalen naar 29.000 per dag
Dit is ook Nederlandquote:Op zaterdag 4 april 2020 20:23 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Oh nog meer. Hoeveel doet m'n er in Nederland op een dag?
Moeten zelf ook wat te zuipen hebben nu ze de hele dag thuis zitten.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:24 schreef Snowpea het volgende:
Ik support nog steeds de Italiaanse economie. De witte wijn is uitverkocht bij de Jumbo maar ze hebben gelukkig nog genoeg aan Mezza Corona rode wijn. Even inslaan voordat die ook op is. er is namelijk geen aanvoer meer. Iemand een idee waarom er geen import van wijn uit Italië meer mogelijk is?
Want?quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:25 schreef VacaLoca het volgende:
Worldometers lijkt Frankrijk te overrapporteren?
Tja lastig.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:24 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Zou dit rust gaan brengen (omdat dat het sterftepercentage zakt), of juist paniek (omdat het aantal besmetten gigantisch gaat stijgen)?
Dat is logisch te verklaren. Mensen laten zich niet graag opsluiten en kunnen dat niet aan.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:23 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ander tijdstip wil ook wel helpen. 's morgens in de zon ook al goed te doen en zal toch rustiger zijn.
Maar de natuurdrukte is absoluut opvallend.
1053 worldometers, 441 nos.nlquote:
Ik vroeg me ook net af wat daar aan de hand was, van 500 naar 1300 doden per dag.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:25 schreef VacaLoca het volgende:
Worldometers lijkt Frankrijk te overrapporteren?
Proost! Ik sponsor vandaag die brouwer uit Amsterdamquote:Op zaterdag 4 april 2020 20:24 schreef Snowpea het volgende:
Ik support nog steeds de Italiaanse economie. De witte wijn is uitverkocht bij de Jumbo maar ze hebben gelukkig nog genoeg aan Mezza Corona rode wijn. Even inslaan voordat die ook op is. er is namelijk geen aanvoer meer. Iemand een idee waarom er geen import van wijn uit Italië meer mogelijk is?
Dat is toch gewoon een speekseltest? Of heb ik iets gemist?quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:27 schreef Markesh het volgende:
[..]
Tja lastig.
Ik persoonlijk zou wel graag getest willen worden.
Zo'n test schijnt overigens niet zo'n pretje te zijn
(NOS Liveblog)quote:2 uur geleden
Inwoners Zandvoort genoten vandaag van de rust
Twee weken geleden stonden de mensen nog in de rij in badplaats Zandvoort, maar vandaag waren de stranden en de boulevard rustig. De inwoners van Zandvoort hebben begrip voor de maatregelen.
Ik lees niet al je posts, enkel degene waar je me quote.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Nota bene onder de post waarin ik reageer op jou. Je weet wel "sinds jij meepost".
twitter:PanamaRedin215 twitterde op woensdag 01-04-2020 om 00:15:33In case you were wondering what the Corona Virus test its like. #CoronavirusUSA #coronavirustesting https://t.co/zdKUgMi1cm reageer retweet
Ja dat zou een goede verklaring zijn.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:26 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Moeten zelf ook wat te zuipen hebben nu ze de hele dag thuis zitten.
Dat is dus niet wat "sinds ik meepost" betekent, maar goed.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:29 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ik lees niet al je posts, enkel degene waar je me quote.
Quote uit dezelfde Tweet. "Hi ER Doc here,quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:30 schreef Markesh het volgende:
@:stoorzendert
Er schijnen verschillende testen te zijn maar deze lijkt mij niet echt prettig...twitter:PanamaRedin215 twitterde op woensdag 01-04-2020 om 00:15:33In case you were wondering what the Corona Virus test its like. #CoronavirusUSA #coronavirustesting https://t.co/zdKUgMi1cm reageer retweet
Het aantal besmettingen gaat niet stijgen. Meten = weten = controle.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:24 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Zou dit rust gaan brengen (omdat dat het sterftepercentage zakt), of juist paniek (omdat het aantal besmetten gigantisch gaat stijgen)?
Deze vrouw kreeg dezelfde testquote:Op zaterdag 4 april 2020 20:33 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Quote uit dezelfde Tweet. "Hi ER Doc here,
This is NOT the proper way to perform a COVID test. The swab should be inserted parallel to the floor and go BACKWARDS—NOT UPWARDS.
When done properly it doesn’t hurt near as bad. EVERYONE needs to know this!"
Maar lijkt me alsnog niet zo pretje inderdaad!
Inderdaad correct. Ik bedoel dat de momenteel bekende aantallen van besmettingen zullen stijgen. Het aantal diagnoses zal dus fors toenemen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:34 schreef Merkie het volgende:
[..]
Het aantal besmettingen gaat niet stijgen. Meten = weten = controle.
Dat sommige mensen voorzichtig zijn met het trekken van al te positieve conclusies, betekent natuurlijk niet dat ze hopen dat het niet beter gaat.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wel vervelend voor alle doemdenkers dat het toch best wel rustig was.
Nee klopt, zeer pijnlijk. Ik zou toch ook graag een test doen. Kwestie of je anti-lichamen hebt of niet?quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:27 schreef Markesh het volgende:
[..]
Tja lastig.
Ik persoonlijk zou wel graag getest willen worden.
Zo'n test schijnt overigens niet zo'n pretje te zijn
Nee, om het virus te vinden, moet je echt al diep de keel in gaan.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:29 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon een speekseltest? Of heb ik iets gemist?
Nee, zo'n test is om viraal RNA aan te tonen. Antilichamen kunnen ze easy peasy doen door een beetje bloed af te nemen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:36 schreef banaantjeEE het volgende:
Kwestie of je anti-lichamen hebt of niet?
Okay, ben geen dokter, thanks voor de uitlegquote:Op zaterdag 4 april 2020 20:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nee, zo'n test is om viraal RNA aan te tonen. Antilichamen kunnen ze easy peasy doen door een beetje bloed af te nemen.
We testen niet om het aantal besmettingen te achterhalen, dat is totaal niet interessant. Waar het om gaat is dat het zorgstelsel niet overbelast raakt. We weten behoorlijk goed hoeveel mensen er momenteel in de ziekenhuizen en op de ic terechtkomen. Echter, als we ooit de maatregelen los willen laten maar tegelijkertijd willen zorgen dat er niet plotseling heel veel mensen in het ziekenhuis belanden, is het belangrijk om te weten hoe het virus zich verspreidt en welke maatregelen het meeste effect hebben op de reproductiefactor (R0). De enige manier om daar inzicht in te krijgen is door te testen: hoe meer hoe beter.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:36 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Inderdaad correct. Ik bedoel dat de momenteel bekende aantallen van besmettingen zullen stijgen. Het aantal diagnoses zal dus fors toenemen.
Ken jij mensen die getest zijn?quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:36 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Nee klopt, zeer pijnlijk. Ik zou toch ook graag een test doen. Kwestie of je anti-lichamen hebt of niet?
Nee, ik ken wel mensen die Corona hebben momenteel, maar die zijn niet getest. Hebben wel duidelijke symptomen. Eén makelaar die ik ken, ligt wel op IC aan de beademing. De anderen zitten thuis veilig in quarantaine.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:42 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ken jij mensen die getest zijn?
Deze test lijkt me geen pretje maar goed, een verdoving bij de tandarts ook niet.
Als je meer symptomen hebt komt er sneller een positief uit dan wanneer je geen symptomen hebt.
Ik neem de test vaak zelf af bij patiënten, vuistregel is dat als het niet onaangenaam is geweest, het niet diep genoeg was.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:42 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ken jij mensen die getest zijn?
Deze test lijkt me geen pretje maar goed, een verdoving bij de tandarts ook niet.
Als je meer symptomen hebt komt er sneller een positief uit dan wanneer je geen symptomen hebt.
Wij gaan naar 17.500 per dag.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:19 schreef banaantjeEE het volgende:
In Belgie voeren ze de testcapaciteit op tot 10.000/dag. Hoe zit dat in Nederland?
Heb hem zelf overigens ook gehad.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:43 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ik neem de test vaak zelf af bij patiënten, vuistregel is dat als het niet onaangenaam is geweest, het niet diep genoeg was.
De cijfers van de bejaardentehuizen (EHPAD) zijn pas gisteren bekend geraakt en bijgeteld bij het aantal doden. Tot nu toe waren dat enkel doden in ziekenhuizen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:28 schreef Asschen_sukar het volgende:
Ik vroeg me ook net af wat daar aan de hand was, van 500 naar 1300 doden per dag.
Heh.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:43 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ik neem de test vaak zelf af bij patiënten, vuistregel is dat als het niet onaangenaam is geweest, het niet diep genoeg was.
Dat begrijp ik wel. Mijn opmerking ging erover hoe het bij het grote volk overkomt als het aantal diagnoses gaat stijgen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:40 schreef Merkie het volgende:
[..]
We testen niet om het aantal besmettingen te achterhalen, dat is totaal niet interessant. Waar het om gaat is dat het zorgstelsel niet overbelast raakt. We weten behoorlijk goed hoeveel mensen er momenteel in de ziekenhuizen en op de ic terechtkomen. Echter, als we ooit de maatregelen los willen laten maar tegelijkertijd willen zorgen dat er niet plotseling heel veel mensen in het ziekenhuis belanden, is het belangrijk om te weten hoe het virus zich verspreidt en welke maatregelen het meeste effect hebben op de reproductiefactor (R0). De enige manier om daar inzicht in te krijgen is door te testen: hoe meer hoe beter.
Dus toch, diep de keel in of via bloedafname?quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:44 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Heb hem zelf overigens ook gehad.
quote:
Met evt uitbreiding tot >20k.quote:
Lijkt me niet zoveel impact hebben, je hoort toch vooral het dodental in de media.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:45 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel. Mijn opmerking ging erover hoe het bij het grote volk overkomt als het aantal diagnoses gaat stijgen.
Ai 😔quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:43 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Nederlands beleid is via een keelswab / PCR.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:45 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Dus toch, diep de keel in of via bloedafname?
quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:43 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Nou, ik had even wel dezelfde gedachte stiekemquote:Op zaterdag 4 april 2020 20:46 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dirty mind is a joy forever.
Sorry hoor.
Bij Het teruglezen kwam er bij mij ook een lachje vanafquote:Op zaterdag 4 april 2020 20:46 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Nou, ik had even wel dezelfde gedachte stiekem
Mijn voorkeur gaat uit naar mijn keel inplaats van zo'n wattenstok tot in je voorhoofdquote:Op zaterdag 4 april 2020 20:46 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Nederlands beleid is via een keelswab / PCR.
Dit. Helaas hechten bepaalde mensen op Fok! enorme waarde aan het aantal positieve uitgevallen tests.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:40 schreef Merkie het volgende:
[..]
We testen niet om het aantal besmettingen te achterhalen, dat is totaal niet interessant. Waar het om gaat is dat het zorgstelsel niet overbelast raakt. We weten behoorlijk goed hoeveel mensen er momenteel in de ziekenhuizen en op de ic terechtkomen. Echter, als we ooit de maatregelen los willen laten maar tegelijkertijd willen zorgen dat er niet plotseling heel veel mensen in het ziekenhuis belanden, is het belangrijk om te weten hoe het virus zich verspreidt en welke maatregelen het meeste effect hebben op de reproductiefactor (R0). De enige manier om daar inzicht in te krijgen is door te testen: hoe meer hoe beter.
Het is alles of niets, hij gaat eerst in je keel, daarna in je neus tot aan je nasofarynx.quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:47 schreef Markesh het volgende:
[..]
Mijn voorkeur gaat uit naar mijn keel inplaats van zo'n wattenstok tot in je voorhoofd
Is een bloedafname niet veel effectiever?quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:49 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Het is alles of niets, hij gaat eerst in je keel, daarna in je neus tot aan je nasofarynx.
Wat zijn ongeveer de kosten daaraan verbonden?quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:46 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Nederlands beleid is via een keelswab / PCR.
Krijg je ze beide dan?quote:Op zaterdag 4 april 2020 20:49 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Het is alles of niets, hij gaat eerst in je keel, daarna in je neus tot aan je nasofarynx.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |