Serieus? Zo ver ga ik niet.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:39 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Boodschappen staan hier twee dagen in een aparte kamer voor ze gebruikt worden.
staat je koelkast op standje diepvries of hou je van lauw bier?quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Serieus? Zo ver ga ik niet. Meestal liggen de boodschappen een half uurtje in de koelkast en dan is dat bier wel koud genoeg
Nee ik noemde ze bewust ignorant. Wat denk ik wel klopt als je ten tijde van een pandemie je zelfs niet verdiept in wat er in de wereld gebeurt.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:40 schreef sjorsie1982 het volgende: [..] en juist die mensen doen gedrag waar jij dus van zegt dat het idioten zijn omdat ze dus zogenaamd die beelden hebben moeten zien.
Quickcool functie in de groentela. In principe in een kwartiertje gewoon koud. Die blaast met quickcool lucht van de vriezer de groentela in, dus dat gaat rapquote:Op zaterdag 4 april 2020 10:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
staat je koelkast op standje diepvries of hou je van lauw bier?
er zijn genoeg mensen die wel betere dingen te doen hebben.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:42 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Nee ik noemde ze bewust ignorant. Wat denk ik wel klopt als je ten tijde van een pandemie je zelfs niet verdiept in wat er in de wereld gebeurd.
Ja zoals thuis zitten.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
er zijn genoeg mensen die wel betere dingen te doen hebben.
quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Halve fles whiskey over de wond, andere helft om op te zuipen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Maar kou doet niks met een virus, die bewaren ze in het lab in de diepvriesquote:Op zaterdag 4 april 2020 10:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Quickcool functie in de groentela. In principe in een kwartiertje gewoon koud. Die blaast met quickcool lucht van de vriezer de groentela in, dus dat gaat rap
Nouja een goeie fapsessie af en toe tussendoor is wel noodzaak natuurlijk hequote:Op zaterdag 4 april 2020 10:45 schreef -Straw- het volgende:
Betere dingen te doen hebben dan op de hoogte zijn van een pandemie die half de wereld in lockdown heeft. Oké.Dan is er ergens iets fout gegaan in de evolutie.
Herkenbaar, alleen het roken niet meer.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik schat mezelf ongezond in. Ik zuip te veel, vreet te veel nootjes, slaap veel te weinig en rook als een ketter.
Ik hou mezelf maar voor dat er voor het virus niks te halen valt in mijn lijf.
Ow en ik ben niet te dik, dus dat scheelt ook.
Zal ik je even voorstellen aan wat kennisjes en een buurvrouw van me? Die hebben nog steeds 'their head up their asses'.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:42 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Nee ik noemde ze bewust ignorant. Wat denk ik wel klopt als je ten tijde van een pandemie je zelfs niet verdiept in wat er in de wereld gebeurd.
Ja we moeten onszelf wel mentaal gezond houden natuurlijkquote:Op zaterdag 4 april 2020 10:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja een goeie fapsessie af en toe tussendoor is wel noodzaak natuurlijk he
Dat weet ik, daarom zei ik ook dat ik niet zover ging om boodschappen 2 dagen niet aan te raken.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:45 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Maar kou doet niks met een virus, die bewaren ze in het lab in de diepvries
Bier is het enige dat niet aan de regel gehouden wordtquote:Op zaterdag 4 april 2020 10:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Serieus? Zo ver ga ik niet.
Meestal liggen de boodschappen een half uurtje in de koelkast en dan is dat bier wel koud genoeg
Ook wel fijn misschien, zo wereldvreemd zijn.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zal ik je even voorstellen aan wat kennisjes en een buurvrouw van me? Die hebben nog steeds 'their head up their asses'.
Als je je info alleen uit de zaterdag editie van de Volkskrant haalt, loop je gewoon een beetje achter.
Ik heb ze overigens inmiddels wel wakker gekregen
Ik koop sowieso altijd in voor minimum 2 weken.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat weet ik, daarom zei ik ook dat ik niet zover ging om boodschappen 2 dagen niet aan te raken.
Voor hen misschien, maar niet voor de wereldquote:Op zaterdag 4 april 2020 10:48 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Ook wel fijn misschien, zo wereldvreemd zijn.
Meer in de link.quote:Bij ons gaat het niet over leven of dood, maar over kwaliteit van leven. Geestelijk en lichamelijk. Conditie, spierkracht, ademhaling, mentale gezondheid, we moeten dat allemaal weer gaan opbouwen. Je bent echt vaak maanden verder voordat je weer een beetje de oude bent."
Nouja het is ook niet bepaald alsof wij er al zijn. Ok de aantallen zullen lager liggen, maar we zijn ook met minder.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:52 schreef Sounddragon het volgende:
die gaan nog zó gruwelijk veel ellende tegemoet
Ik zag beelden van China, maar daar is het ook gewoon nog volop bezig.. die cijfers van daar zijn zoooooo gelogenquote:Op zaterdag 4 april 2020 10:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja het is ook niet bepaald alsof wij er al zijn. Ok de aantallen zullen lager liggen, maar we zijn ook met minder.
Dat was al duidelijk toen men 56 miljoen (!!!) mensen in volledige lockdown gooide toen er 2400 besmettingen en 42 doden waren.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik zag beelden van China, maar daar is het ook gewoon nog volop bezig.. die cijfers van daar zijn zoooooo gelogen
En dan? Wat heb je eraan?quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:45 schreef -Straw- het volgende:
Betere dingen te doen hebben dan op de hoogte zijn van een pandemie die half de wereld in lockdown heeft. Oké.Dan is er ergens iets fout gegaan in de evolutie.
''gelogen'' hoequote:Op zaterdag 4 april 2020 10:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik zag beelden van China, maar daar is het ook gewoon nog volop bezig.. die cijfers van daar zijn zoooooo gelogen
Lulletje rozenwater die serieus hard gepest is op de middelbare school en zich nu iets te veel een grote jan voelt.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:36 schreef The_Big_Lebowski het volgende: [..] Ach, het is ook gewoon zijn rol, beetje opkomen voor de ondernemer met zijn bekakte aardappelkeel. Niet zo veel van aantrekken.
![]()
steun FOK! en koopquote:
Er wonen er 1 miljard+, tel uit je winstquote:Op zaterdag 4 april 2020 10:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat was al duidelijk toen men 56 miljoen (!!!) mensen in volledige lockdown gooide toen er 2400 besmettingen en 42 doden waren.
Oa besmette mensen zonder symptomen niet meetellen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:55 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
''gelogen'' hoe
18 nieuwe gevallen van daar zijn besmet geraakt buiten china
1 maar in wuhan
hoezo? testen geven een schijnveiligheid. Er is redelijke kans op false-positive en 2 seconden later kan je evvengoed nog besmet worden.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:56 schreef Pumpalov het volgende:
De tekst hieronder staat nu in je clipboard
[..]
steun FOK! en koop
Bijzonder rare opmerking weer. Gefeliciteerd.
Ja, heb gelezen, dat er zelfs een nieuwe golf aan het gebeuren is.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat zijn de 'officiele' cijfers.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:55 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
''gelogen'' hoe
1 maar in wuhan
er waren altijd nog nieuwe gevallen in china, het is rustig in Hubei maar niet in Peking, Shanghai daar is nog altijd die quarantaine maatregelen, voor iedereen die aankomt bij vliegveldenquote:Op zaterdag 4 april 2020 10:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Oa besmette mensen zonder symptomen niet meetellen.
Ja dag.. zijn communisten, die liegen tegen de hele wereld, inclusief hun eigen volk.. Kijk even de filmpjes van de maatregelen die ze daar nu nog steeds hebben.. die denken dat de rest vd wereld compleet achterlijk is.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:55 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
''gelogen'' hoe
1 maar in wuhan
Mee eens. Hier op de doorgaande weg van Duitsland richting Enschede staat het ook weer vol met witte platenquote:Op zaterdag 4 april 2020 10:58 schreef StateOfMind het volgende:
Op een van mijn hond-uitlaat-routes net buiten het dorp heb ik, tussen de weilanden, vrij uitzicht op een grote doorgaande weg.
En het is erg druk met auto's.
Véél drukker dan voorgaande weekenden. Ik hoor zelfs weer het geraas van het verkeer.
Het was deze hele week sowieso wel drukker.
Daarom kan je meerdere resten laten doen hequote:Op zaterdag 4 april 2020 10:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
hoezo? testen geven een schijnveiligheid. Er is redelijke kans op false-positive en 2 seconden later kan je evvengoed nog besmet worden.
Leg dat Pumpalov maar eens uit. Voor je het weet krijg je allemaal CAP LOCKS enquote:Op zaterdag 4 april 2020 10:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
hoezo? testen geven een schijnveiligheid. Er is redelijke kans op false-positive en 2 seconden later kan je evvengoed nog besmet worden.
elke dag of elk uur?quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:01 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Daarom kan je meerdere resten laten doen he
En welke landen liegen niet?quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Oa besmette mensen zonder symptomen niet meetellen.
nou ja wij sturen gewoon redelijke maskers terug, terwijl die nog wel goed waren voor gewone mensen, niet ''perfect'' voor dokters, medisch personeelquote:Op zaterdag 4 april 2020 11:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja dag.. zijn communisten, die liegen tegen de hele wereld, inclusief hun eigen volk.. Kijk even de filmpjes van de maatregelen die ze daar nu nog steeds hebben.. die denken dat de rest vd wereld compleet achterlijk is.
Als je wel eens met echte chinezen hebt gecommuniceerd weet je precies wat ik bedoel. Heel bijzonder volk..
Testen op dead cells is cruciaal om het verloop te monitoren.. of je daarna besmet wordt is niet echt relevant, we moeten weten hoe groot de potentiëel immune groep is.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Z Korea's cijfers zijn waarschinlijk veel vollediger dan die van België of Nederland.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:58 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ja, heb gelezen, dat er zelfs een nieuwe golf aan het gebeuren is.
Een klant zit vast in quarantaine in China en beaamde dat de cijfers welke de wereld worden ingezonden echt niet correct zijn. Dit om paniek te voorkomen. Landen dan zoals, Zuid en Noord Korea, Turkije, Rusland, China, Japan, Zweden,... verzwijgen zeer veel.
daar wordt gelukkig al over nagedachtquote:Op zaterdag 4 april 2020 11:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Testen op dead cells is cruciaal om het verloop te monitoren.. of je daarna besmet wordt is niet echt relevant, we moeten weten hoe groot de potentiëel immune groep is.
zweden ook?quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:58 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Een klant zit vast in quarantaine in China en beaamde dat de cijfers welke de wereld worden ingezonden echt niet correct zijn. Dit om paniek te voorkomen. Landen dan zoals, Zuid en Noord Korea, Turkije, Rusland, China, Japan, Zweden,... verzwijgen zeer veel.
Ja leuk. Vergelijken met het ultradunbevolkte Zweden waar ze hun keutel ook alweer aan het intrekken zijn en steeds zwaardere maatregelen introduceren.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:58 schreef Newone82 het volgende:
Goede column:
https://www.trouw.nl/opin(...)e-verkopen~b6452f10/
En dus, is testen wel degelijk nuttigquote:Op zaterdag 4 april 2020 11:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
daar wordt gelukkig al over nagedacht
Mwoah, denk dat dat best meevalt.. zeker moderne landen gaan echt geen verstoppertje spelen, maar communisme is gewoon gestoeld op het dom houden van het volk, en je kunt niet tegen je volk zeggen dat het allemaal wel meevalt, terwijl je de wereld vertelt dat het hek van de dam is en je wordt overspoeld met patiënten.quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:06 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Denk dat er niet één land is dat correcte cijfers naar buiten brengt.
Wat is er precies zo goed aan? De zoveelste onzinnige vergelijking met griep.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:58 schreef Newone82 het volgende:
Goede column:
https://www.trouw.nl/opin(...)e-verkopen~b6452f10/
Meeste landen hebben gewoon incomplete cijfers door oa testtekorten. China houdt ze expres achter, zelfs na een positieve test. Pas eergister gaven ze dat toe. Beetje laat als je het mij vraagt.quote:
dat kun je ook niet, als niet iedereen wordt getestquote:Op zaterdag 4 april 2020 11:06 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Denk dat er niet één land is dat correcte cijfers naar buiten brengt.
Niet testen is al verstoppertje spelen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mwoah, denk dat dat best meevalt.. zeker moderne landen gaan echt geen verstoppertje spelen, maar communisme is gewoon gestoeld op het dom houden van het volk, en je kunt niet tegen je volk zeggen dat het allemaal wel meevalt, terwijl je de wereld vertelt dat het hek van de dam is en je wordt overspoeld met patiënten.
Dat kan je helemaal niet hard maken zolang je niet precies weet wie besmet isquote:Op zaterdag 4 april 2020 11:09 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Op dit moment is de mortaliteit wereldwijd 20% op basis van afgeronde gevallen en 5% op basis van openstaande gevallen. Dus pleur op met die griepvergelijking.
Waar dan?quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Meeste landen hebben gewoon incomplete cijfers door oa testtekorten. China houdt ze expres achter, zelfs na een positieve test. Pas eergister gaven ze dat toe.
Hebben sommige users graag. Hoe minder er getest kan worden hoe beter.quote:
20%quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:09 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Wat is er precies zo goed aan? De zoveelste onzinnige vergelijking met griep.
Op dit moment is de mortaliteit wereldwijd 20% op basis van afgeronde gevallen en 5% op basis van openstaande gevallen. Dus pleur op met die griepvergelijking.
Mocht duidelijk worden dat het totale aantal besmettingen factoren 100 of 1000 hoger is dan bekend dan mag hij terugkomen. Tot die tijd is het gezeik over politiestaat dom gelul.
Ja, ze doen het ook vaak omdat hun gezondheidsomkadering écht slecht is en al de zieken nooit zal aankunnen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mwoah, denk dat dat best meevalt.. zeker moderne landen gaan echt geen verstoppertje spelen, maar communisme is gewoon gestoeld op het dom houden van het volk, en je kunt niet tegen je volk zeggen dat het allemaal wel meevalt, terwijl je de wereld vertelt dat het hek van de dam is en je wordt overspoeld met patiënten.
Wel prettig voor je omgeving en dientengevolge ook hen omgeving. Buiten dat kan je nóg grotere verspreiding zo gemakkelijker voorkomen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En dus, is testen wel degelijk nuttig
Testen om te bestrijden is alleen nuttig in de eerste weken, daar moet je meteen mee beginnen, dat gaat nu allang niet meer werken..
Nah, China is best modern als je naar de steden kijkt.. ik mag aannemen dat de gezondheidszorg daar ook best goed is, maar het zijn gewoon zoooooo veel mensen op een klutje, daar is geen houden aan.. Geen enkel land ter wereld is voorbereid op dit soort gekkigheid.quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:15 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ja, ze doen het ook vaak omdat hun gezondheidsomkadering écht slecht is en al de zieken nooit zal aankunnen.
Het is denk ik gewoon ondoenlijk, ze kunnen nooit zo snel en grootschalig testen als dat er gevallen bijkomen. Logistiek niet, en die hoeveelheid tests zijn er ook niet.quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:16 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Wel prettig voor je omgeving en dientengevolge ook hen omgeving. Buiten dat kan je nóg grotere verspreiding zo gemakkelijker voorkomen.
ga ik ook vanmiddag doen, het is nu mooi weer voor in de tuinquote:Op zaterdag 4 april 2020 11:19 schreef Harmankardon het volgende:
Ook even frisse lucht happen vandaag beste mensen, tussen al het wereldveranderende gekibbel door.
Tuindeur staat hier open, frisse lucht zat.quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:19 schreef Harmankardon het volgende:
Ook even frisse lucht happen vandaag beste mensen, tussen al het wereldveranderende gekibbel door.
Nou inderdaad, dat kletst hij wel anders! (Althans dat hoop ik)quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dagje upclose and personal meelopen op een ICU zou geen kwaad kunnen voor die eikel.
Ja, klopt, maar heb het vnl.over Rusland.quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nah, China is best modern als je naar de steden kijkt.. ik mag aannemen dat de gezondheidszorg daar ook best goed is, maar het zijn gewoon zoooooo veel mensen op een klutje, daar is geen houden aan.. Geen enkel land ter wereld is voorbereid op dit soort gekkigheid.
quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Belgium +140 dead (total 1283 dead) +1661 new cases +503 hospitalized
twitter:vanranstmarc twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 00:42:39Het begint te lukken: de curve vlakt stilaan af. Dit moet ons aanmoedigen om ook tijdens deze paasvakantie de social distancing maatregelen nauwgezet te blijven volgen!! https://t.co/xOmcBKM9RV reageer retweet
Zat gezonde artsen overleden in Italië. Voormalig topsporters waar de medische geschiedenis duidelijk van gekend is. Overal ter wereld waarschuwen artsen ook jonge en gezonde mensen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:11 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
dat kun je ook niet, als niet iedereen wordt getest
maar ja zoveel testkits heb je namelijk ook niet
dus je moet denk ik gewoon altijd iets of wat omhoog kijken dan actuele cijfers aangeven
dan nog iets, over wie er kwetsbaar zijn
voornamelijk ouderen
maar dat ''onderliggende ziekte, aandoening'' wordt onderschat, ik bedoel heb al meerdere keren nu gezien dat sommigen zeggen ''gezonde persoon dood aan corona'' dat geloof ik persoonlijk niet zo goed
met dit virus moet je volgens mij ook geluk hebben, en misschien verstandiger om mensen zijn/haar medische data beter te controleren door dokters, dus diegene met die aandoeningen/ziekten meer behandeling te geven, en gezonde mensen ook gewoon goed in de gaten houden
Zit op mijn balkon in het zonnetjequote:Op zaterdag 4 april 2020 11:19 schreef Harmankardon het volgende:
Joepie en dan na 28 april weer verlengen omdat het zo ''effectief'' is.quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:22 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]twitter:vanranstmarc twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 00:42:39Het begint te lukken: de curve vlakt stilaan af. Dit moet ons aanmoedigen om ook tijdens deze paasvakantie de social distancing maatregelen nauwgezet te blijven volgen!! https://t.co/xOmcBKM9RV reageer retweet
Ik ga iedere dag na het werk wandelen, vandaag geen werk, maar dat wandelen doe ik sowieso.quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:20 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
ga ik ook vanmiddag doen, het is nu mooi weer voor in de tuin
goed om wat afleiding te hebben van dit allemaal
Je moet blijven remmen ,anders ben je weer terug bij afquote:Op zaterdag 4 april 2020 11:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Joepie en dan na 28 april weer verlengen omdat het zo ''effectief'' is.
Het interesseert mij al niks meer als niet uitzicht is op enig perspectief.
mehquote:Op zaterdag 4 april 2020 11:24 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ik ga iedere dag na het werk wandelen, vandaag geen werk, maar dat wandelen doe ik sowieso.
Ik word gek een hele dag binnen.
Testtekorten? Als dat de reden is om geen overleden personen te testen, hoeveel sterfgevallen zijn er dan in Nederland?quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Meeste landen hebben gewoon incomplete cijfers door oa testtekorten. China houdt ze expres achter, zelfs na een positieve test. Pas eergister gaven ze dat toe.
die elke dag blootgesteld stonden aan dat virus, meerdere patientenquote:Op zaterdag 4 april 2020 11:22 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Zat gezonde artsen overleden in Italië. Voormalig topsporters waar de medische geschiedenis duidelijk van gekend is. Overal ter wereld waarschuwen artsen ook jonge en gezonde mensen.
Veel mensen die een uitweg zoeken door maar te stellen dat het enkel ongezonde en oude mensen doodt. Sowieso die belachelijke focus al op de dood terwijl een dubbele longontsteking littekenvorming incluis ook voor jonge mensen iets is waar ze de rest van hun leven mee zullen moeten leren leven.
Onbegrijpelijk.
Deze doet op FOK al de ronde sedert 2010quote:
Gelukkig hebben ze daar alles onder controle, kan Nederland nog een puntje aan zuigen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Belgium +140 dead (total 1283 dead) +1661 new cases +503 hospitalized
Een stuk meer, zoals gister op het nieuws werd aangegeven.quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:27 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Testtekorten? Als dat de reden is om geen overleden personen te testen, hoeveel sterfgevallen zijn er dan in Nederland?
Is ook een deel beleid. Kijk maar naar landen die wel grootschalig testen of waar je private labs hebt waar je jezelf voor 50-75 euro tweemaal kan laten testen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het is denk ik gewoon ondoenlijk, ze kunnen nooit zo snel en grootschalig testen als dat er gevallen bijkomen. Logistiek niet, en die hoeveelheid tests zijn er ook niet.
Ja, staat me ook bij dat deze op FOK! gemaakt is door (of voor) user Meki. Maar misschien was het al een bestaande meme.quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:27 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Deze doet op FOK al de ronde sedert 2010
Minister Koolmees denkt dat de maatregelen ook gewoon na 28 april door gaan. Zie interview AD vanmorgen:quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Joepie en dan na 28 april weer verlengen omdat het zo ''effectief'' is.
Het interesseert mij al niks meer als niet uitzicht is op enig perspectief.
Die zijn er ws meteen mee begonnen..wij niet, en nu is het te laat om ermee te beginnen.. komt wel, maar ws pas in de aftermath. Het is niet anders.quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:28 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Is ook een deel beleid. Kijk maar naar landen die wel grootschalig testen of waar je private labs hebt waar je jezelf voor 50-75 euro tweemaal kan laten testen.
Blootstelling is irrelevant. Je hoeft maar eenmaal besmet te worden.quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:27 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
die elke dag blootgesteld stonden aan dat virus, meerdere patienten
dat is sowiezo al niet echt gezond
''uitweg zoeken'' ummm denk je dat ik dit virus niet serieus neem, dat doe ik namelijk wel
alleen ik kijk naar feiten, ik trap niet in bangmakerij van de media
Bloodhoundfromhell tochquote:Op zaterdag 4 april 2020 11:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja, staat me ook bij dat deze op FOK! gemaakt is door (of voor) user Meki. Maar misschien was het al een bestaande meme.
Je hoeft uiteraard inmiddels ook niet de gehele bevolking te testen. Met een miljoen testen verspreid over het land kom je al een eind. Als zelfs een land dat continu voor bananenrepubliek uitgemaakt wordt dat al kan opzetten..quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Die zijn er ws meteen mee begonnen..wij niet, en nu is het te laat om ermee te beginnen.. komt wel, maar ws pas in de aftermath. Het is niet anders.
Moest even googelen maar zou idd kunnen. Ik weet niet waarom ik aan Meki moest denken. Waarschijnlijk omdat hij ook aan dat neckbeard beeld voldeedquote:
Ik mag hopen dat je cynisch bent.quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:27 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Gelukkig hebben ze daar alles onder controle, kan Nederland nog een puntje aan zuigen.
Een wereldwijd complot.quote:Op zaterdag 4 april 2020 10:58 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Hoog aantal maar percentages worden gelukkig kleiner en kleiner. Al is de laatste stap wel een lastige.quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:22 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]twitter:vanranstmarc twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 00:42:39Het begint te lukken: de curve vlakt stilaan af. Dit moet ons aanmoedigen om ook tijdens deze paasvakantie de social distancing maatregelen nauwgezet te blijven volgen!! https://t.co/xOmcBKM9RV reageer retweet
Meki was ook een uiterste iddquote:Op zaterdag 4 april 2020 11:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Moest even googelen maar zou idd kunnen. Ik weet niet waarom ik aan Meki moest denken. Waarschijnlijk omdat hij ook aan dat neckbeard beeld voldeed
Lastige met Italie is dat het zeker daalt in het noorden, maar tegelijk het zuiden juist wat erger wordt. Totalen zijn dus telkens een beetje hetzelfde.quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:34 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Hoog aantal maar percentages worden gelukkig kleiner en kleiner. Al is de laatste stap wel een lastige.
Daalt het aantal geïnfecteerden in Italië eigenlijk al?
Wat denk je zelf ?quote:
Neem aan dat ze de ene regio ook eerder vrijgeven dan de andere, afhankelijk van de ontwikkelingen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Lastige met Italie is dat het zeker daalt in het noorden, maar tegelijk het zuiden juist wat erger wordt. Totalen zijn dus telkens een beetje hetzelfde.
Dan ga je elkaar binnen die regio toch uitgebreid besmetten?quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:40 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Neem aan dat ze de ene regio ook eerder vrijgeven dan de andere, afhankelijk van de ontwikkelingen.
Best steden of zelfs provincies in een lockdown houden maar daarbinnen wel alles vrijgeven. Scheelt ook economisch erg veel.
Als de regio op den duur infectievrij is niet meer. Kleine gebieden zijn gemakkelijker te beheersen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:42 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Dan ga je elkaar binnen die regio toch uitgebreid besmetten?
Blootstelling is waarschijnlijk wel relevant.quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:30 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Blootstelling is irrelevant. Je hoeft maar eenmaal besmet te worden.
True, maar er moet ook capaciteit voor zijn, en dat zijn ze nu pas aan het opbouwen zoals onze MP vorige week aangaf.quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:32 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Je hoeft uiteraard inmiddels ook niet de gehele bevolking te testen. Met een miljoen testen verspreid over het land kom je al een eind. Als zelfs een land dat continu voor bananenrepubliek uitgemaakt wordt dat al kan opzetten..
Ik lees zulke gekkigheid van mensen, die werkelijk de meest rare dingen geloven, dat me niets meer verbaast. Het gaat daar inderdaad helemaal niets beter dan hier.quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:40 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Wat denk je zelf ?
Natuurlijk, het gaat daar niets beter dan in Nederland. Al vinden ze dat zelf wel.
Waaarom denk je dat overheden heeeeeel voorzichtig en zorgvuldig omgaan met informatie verstrekking? Als ze zeggen dat het beter gaat, zit bij wijze van spreken volgend weekend het strand weer vol met mensen.,quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:45 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik lees zulke gekkigheid van mensen, die werkelijk de meest rare dingen geloven, dat me niets meer verbaast. Het gaat daar inderdaad helemaal niets beter dan hier.
Dit, zoals in Italië.quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Waaarom denk je dat overheden heeeeeel voorzichtig en zorgvuldig omgaan met informatie verstrekking? Als ze zeggen dat het beter gaat, zit bij wijze van spreken volgend weekend het strand weer vol met mensen.,
Maar wel veeeeeery likely.quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:50 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Het is niet zeker of die foto geen fake news is
Oh, dat heb ik dan gemist. Ik ging er van uit dat het echt was omdat Marghadi over het algemeen goed geinformeerd is over de situatie in Italië.quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:50 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Het is niet zeker of die foto geen fake news is
Tsja, op een gegeven moment wordt het ook irreëel om te verwachten. Zeker nu het weer mooier wordt. Ik zie een verlenging hier ook niet met veel vertrouwen tegemoet. Nog even los van de discussie welke prijs we bereid zijn te betalen...quote:
Bij uitademen zonder masker heeft de uitgeademde lucht een aanzienlijke snelheid, dat zorgt voor turbulentie, de lucht wordt meteen gemengd met een veel grotere hoeveelheid omgevingslucht. De temperatuur van de gevormde wolk benadert de omgevingstemperatuur, waardoor die op dezelfde hoogte blijft hangen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:52 schreef michiel_merk het volgende:
Mondkapjes hebben weinig effect Vergelijk een virus met een vlieg waarbij een open hek-werk het mondkapje moet voorstellen. Die vlieg (virus) vliegt gewoon ongestoord door dat hek-werk(mondkapje) heen,en daarnaast door verkeerd gebruik word besmetting juist in de hand werkt
Interessant artikel!quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:44 schreef Kyran het volgende:
[..]
Blootstelling is waarschijnlijk wel relevant.
Hoe meer je binnenkrijgt voordat je lichaam het door heeft en iets gaat doen hoe heftiger je ziektebeeld en reactie van je afweersysteem kan zijn.
https://www.nytimes.com/2(...)irus-viral-dose.html
Als dit echt zo zou zijn mag ik dan 1 virusdeeltje van iemand?quote:Small initial exposures tend to lead to mild or asymptomatic infections, while larger doses can be lethal.
quote:In Genoa, the governor Giovanni Toti published the photo of the crowd in via Sestri, in the heart of the city
Zou wel verklaren waarom er zoveel (ook jonge) doktoren sterven.quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:52 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Interessant artikel!
[..]
Als dit echt zo zou zijn mag ik dan 1 virusdeeltje van iemand?
I stand corrected, meende dat hier betreffende dit virus nog geen duidelijkheid over was.quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:44 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hoe meer je binnenkrijgt voordat je lichaam het door heeft en iets gaat doen hoe heftiger je ziektebeeld en reactie van je afweersysteem kan zijn.
Het zal etisch wel niet verantwoordelijk zijn en niet iedereen zou er voor open staan. Maar ik zou best opzettelijk bloot gesteld willen worden aan de minimale hoeveelheid als dat dan impact zou hebben op hoe erg het uiteindelijk zal worden.quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:52 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Interessant artikel!
[..]
Hier ook al zichtbaar nu het aantal nieuwe besmettingen zo tussen de 5-10% ligt en 80% van de gevallen in vier steden is. Het slechte weer van de voorbije twee weken is allicht een redding geweest.quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Maar wel veeeeeery likely.
Gaat hier ook nog komen.. let maar op.
Lees even deze link, het gevaar zit niet in een kind dat paar seconden langs je looptquote:Op zaterdag 4 april 2020 11:54 schreef Momo het volgende:
Vond het nog best druk in de winkels rond 09:30. Volgens de action kassa mevrouw was het best vaak nog best druk in de winkel. In de supermarkt ook een aantal mensen met kinderen aan het winkelen. Dan probeer je 1,5 meter afstand te houden maar dan schiet zon koter 2 cm van je af langs je heen.Ook een aantal mensen samen aan het winkelen waarvan ik mij afvraag of ze in 1 huishouden horen.
Ik heb er niet zoveel vertrouwen in dat de meeste mensen nu echt bewust ermee bezig zijn (zo min mogelijk gaan naar fysieke winkels, goed afstand houden etc.)
Ik ga echt proberen alles online te doen, tenzij het niet anders kan.
quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:44 schreef Kyran het volgende:
[..]
1 virusdeeltje heeft de coole naam virion trouwens, kwam ik achter netquote:Op zaterdag 4 april 2020 11:52 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Interessant artikel!
[..]
Wil nog steeds niet zeggen dat die foto recent is.quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:54 schreef Kyran het volgende:
Oh die Giovanni Totti is is wel legit in ieder geval, geen random facebook user.
[..]
Dat een grotere startlading zwaardere gevolgen kan hebben zegt niets over de problemen die een kind dat momenteel in een supermarkt simpelweg niets te zoeken heeft kan veroorzaken.quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:56 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Lees even deze link, het gevaar zit niet in een kind dat paar seconden langs je loopt
[..]
Oh.quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
1 virusdeeltje heeft de coole naam virion trouwens, kwam ik achter net
Welke landen hebben private labs waar je jezelf kan laten testen?quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:28 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Is ook een deel beleid. Kijk maar naar landen die wel grootschalig testen of waar je private labs hebt waar je jezelf voor 50-75 euro tweemaal kan laten testen.
Gaat niet over zijn betrouwbaarheid maar de politicus die hij weer quote heeft wat Baudet neigingenquote:Op zaterdag 4 april 2020 11:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Oh, dat heb ik dan gemist. Ik ging er van uit dat het echt was omdat Marghadi over het algemeen goed geinformeerd is over de situatie in Italië.
Dat is wel een beetje te kort door de bocht, of zelfs afsnijden van de bocht.quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:56 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Lees even deze link, het gevaar zit niet in een kind dat paar seconden langs je loopt
[..]
Heb je het artikel gelezen?quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:58 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dat een grotere startlading zwaardere gevolgen kan hebben zegt niets over de problemen die een kind dat momenteel in een supermarkt simpelweg niets te zoeken heeft kan veroorzaken.
Dit. Ik had al een hekel aan kinderen, maar inmiddels ook aan allle ouders.quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:58 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dat een grotere startlading zwaardere gevolgen kan hebben zegt niets over de problemen die een kind dat momenteel in een supermarkt simpelweg niets te zoeken heeft kan veroorzaken.
Zit achter een betaalmuur, heb je ook een samenvatting?quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:44 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nou, je wordt bedanktquote:Op zaterdag 4 april 2020 12:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit. Ik had al een hekel aan kinderen, maar inmiddels ook aan allle ouders.
Ik zou dat artikel nou niet gaan lezen als absolute waarheid. Er moet nog meer uitgebreid onderzoek worden gedaan voordat je het zeker weet.quote:
quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:02 schreef Viltje het volgende:
[..]
Zit achter een betaalmuur, heb je ook een samenvatting?
quote:Small initial exposures tend to lead to mild or asymptomatic infections, while larger doses can be lethal.
Dit stukje is wel de samenvatting, soort vanquote:Op zaterdag 4 april 2020 12:02 schreef Viltje het volgende:
[..]
Zit achter een betaalmuur, heb je ook een samenvatting?
quote:Despite the evidence for the importance of viral dose, many of the epidemiological models being used to inform policy during this pandemic ignore it. This is a mistake.
People should take particular care against high-dose exposures, which are most likely to occur in close in-person interactions — such as coffee meetings, crowded bars and quiet time in a room with Grandma — and from touching our faces after getting substantial amounts of virus on our hands. In-person interactions are more dangerous in enclosed spaces and at short distances, with dose escalating with exposure time. For transient interactions that violate the rule of maintaining six feet between you and others, such as paying a cashier at the grocery store, keep them brief — aim for “within six feet, only six seconds.”
Because dose matters, medical personnel face an extreme risk, since they deal with the sickest, highest-viral-load patients. We must prioritize protective gear for them.
For everyone else, the importance of social distancing, mask-wearing and good hygiene is only greater, since these practices not only decrease infectious spread but also tend to decrease dose and thus the lethalness of infections that do occur. While preventing viral spread is a societal good, avoiding high-dose infections is a personal imperative, even for young healthy people.
At the same time, we need to avoid a panicked overreaction to low-dose exposures. Clothing and food packaging that have been exposed to someone with the virus seem to present a low risk. Healthy people who are together in the grocery store or workplace experience a tolerable risk — so long as they take precautions like wearing surgical masks and spacing themselves out.
Het is voor mij niet eens zo zeer die kinderen wat het probleem is, meer dat de ouders er ook niet voor kunnen zorgen dat die kinderen dan netjes naast de winkelwagen gaan lopen. Die 2 kinderen die ik zag rennen door de winkel waren een jaar of 8 gok ik. Als je ze dan niet rustig kunt houden, laat ze dan echt vooral thuis. Liepen ook best veel bejaarden rond daar (paar verzorgingshuizen in de buurt). Er zal maar 1 bejaarde ziek worden (en uiteindelijk overlijden), omdat je niet je blaag onder controle kan houden.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit. Ik had al een hekel aan kinderen, maar inmiddels ook aan allle ouders.
Wanneer je mijn totale post gequote had had ik je serieus genomen. Dat staat eronder namelijk.quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:12 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Dat kan je helemaal niet hard maken zolang je niet precies weet wie besmet is
Op het virus. In de VS sowieso, India ook waar een vriend zich eergisteren heeft laten testen. Hier in Bulgarije ook private labs. Gecombineerd onderzoek naar Influenza A/B en corona kost hier omgerekend 75 euro.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:00 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Welke landen hebben private labs waar je jezelf kan laten testen?
Op corona of de anti stoffen ?
Je moet ze tussen img tags zetten.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:16 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vandaag Scheveningen
-edit- je zal wel niet kunnen linken naar die website
Ja dat snap ik, er zal wel iets gesleuteld zijn dat je er niet naar kan linkenquote:Op zaterdag 4 april 2020 12:17 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Je moet ze tussen img tags zetten.
[ [url=........]afbeelding[/url] ]
quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:17 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De site staat linken naar foto’s van ze niet toe, omdat ze een mediabureau zijn en er geld mee verdienen door ze te verkopen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:17 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Oke. Maar op die foto's zullen wel veel mensen te zien zijn denk ik.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, er zal wel iets gesleuteld zijn dat je er niet naar kan linken
7 positief geteste collega's die inmiddels thuis zitten op afdelingen waar zij ook gewerkt heeft. En omdat ze maar blijft hoesten en soms verhoging en beetje koorts.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:08 schreef vosss het volgende:
Krijg net een berichtje dat mijn vriendin op haar werk opnieuw getest gaat worden.
Mensen mogen eindelijk naar buiten en houden goed afstand.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:19 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu doen ze het wel
Beterschap!quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:20 schreef vosss het volgende:
[..]
7 positief geteste collega's die inmiddels thuis zitten op afdelingen waar zij ook geholpen heeft. En omdat ze maar blijft hoesten en soms verhoging en beetje koorts.
Hopelijk heeft ze het eigenlijk want die is al weken aan het kwakkelen dus waarschijnlijk zal het niet echt ernstig worden bij haar en ik heb al weken een schorre keel en stem dus waarschijnlijk ook niet ernstig.
Precies. Behalve de strontvervelende houding om toch te doen wat al 5 miljard keer afgeraden is ook nog diezelfde strontvervelende houding bij wat voor opvoeding door moet gaan. Wat dat betreft stipt deze crisis de strontvervelende eigenschappen in de Nederlandse mentaliteit wel "mooi" aan.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is voor mij niet eens zo zeer die kinderen wat het probleem is, meer dat de ouders er ook niet voor kunnen zorgen dat die kinderen dan netjes naast de winkelwagen gaan lopen. Die 2 kinderen die ik zag rennen door de winkel waren een jaar of 8 gok ik. Als je ze dan niet rustig kunt houden, laat ze dan echt vooral thuis. Liepen ook best veel bejaarden rond daar (paar verzorgingshuizen in de buurt). Er zal maar 1 bejaarde ziek worden (en uiteindelijk overlijden), omdat je niet je blaag onder controle kan houden.
https://www.worldometers.info/coronavirus/quote:
Ken je de betekenis van 'tend to lead'?quote:
Dankje, zal wel los lopen hier ga ik van uit.quote:
quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:44 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat suggereert dat de besmetting daar gebeurde door aerosols, maw door deeltjes zo klein dat ze bij inademing diep tot in de longen raken. Grotere druppeltjes raken niet verder dan de bovenste luchtwegen, omdat ze "uit de bocht vliegen", de verhouding massa/luchtweerstand is hoger, wanneer de luchtstroom van richting verandert (in de neus, mond luchtpijp etc) blijven die langer rechtdoor vliegen en botsen ze tegen de wand.quote:During the 2003 SARS coronavirus outbreak in Hong Kong, for instance, one patient infected many others living in the same complex of apartment buildings, resulting in 19 dead. The spread of infection is thought to have been caused by airborne viral particles that were blown throughout the complex from the initial patient’s apartment unit.
Grotendeels menseigen hoor. Hier krijgen ze de bevolking ook enkel maar aan het luisteren met extreem hoge boetes. En zelfs dan luisteren er veel nog niet uit domheid, egoïsme of arrogantie.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Precies. Behalve de strontvervelende houding om toch te doen wat al 5 miljard keer afgeraden is ook nog diezelfde strontvervelende houding bij wat voor opvoeding door moet gaan. Wat dat betreft stipt deze crisis de strontvervelende eigenschappen in de Nederlandse mentaliteit wel "mooi" aan.
Ja die 1.130.000 zijn bevestigde getallen, in werkelijkheid is die groter factor 10/20/30 groter. De berekening klopt dus niet.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:21 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
https://www.worldometers.info/coronavirus/
234.000 beter + 61.000 dood = 295.000 afgeronde gevallen.
61.000 = 20,7%
1.130.000 totaal. 61.0000 dood = 5,4%
Ja er zijn veel meer onbekende gevallen. Maar tien keer meer of honderd keer meer zijn nog steeds schrikbarend veel hoger percentages dan griep.
Nu kan de gezondheidszorg wereldwijd het al nauwelijks aan, op sommige plaatsen niet meer aan. Verdubbel dat eens. Vertienvoudig dat eens.
Daar lig jij straks, oergezonde jeugdige God in de kreukels na een ongeval. Opzouten, voor jou is ook geen plek meer. Sterker nog, nu al lopen mensen met andere serieuze kwalen grotere risico’s
quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja die 1.130.000 zijn bevestigde getallen, in werkelijkheid is die groter factor 10/20/30 groter. De berekening klopt dus niet.
Fout gelezen danquote:
Met de griep ben ik ook nooit getest, dus die berekeningen kloppen idd nietquote:Op zaterdag 4 april 2020 12:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja die 1.130.000 zijn bevestigde getallen, in werkelijkheid is die groter factor 10/20/30 groter. De berekening klopt dus niet.
Heijmans is altijd dol op aandachtquote:Op zaterdag 4 april 2020 12:25 schreef vosss het volgende:
https://www.1limburg.nl/b(...)bij-ziekenhuis-weert
Burgemeester van Weert heeft zich aangemeld als vrijwilliger bij het ziekenhuis.
Kudo's voor die man
Yep, in noodsituaties en tijden van crisis komt vaak de ware aard van het beestje naar boven.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wat dat betreft stipt deze crisis de strontvervelende eigenschappen in de Nederlandse mentaliteit wel "mooi" aan.
dus naar een cafe gaan heeft voor 1 van jullie 2 de voorkeur dan sex?quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:26 schreef DonDruiper het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel lekker die lockdown.
Ben van 1x neuken in de week naar 3, 4x gegaan
Hoe gaat het in Servië?quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:26 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Met de griep ben ik ook nooit getest, dus die berekeningen kloppen idd niet
Sowieso niet te vergelijken
?quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:31 schreef TLC het volgende:
Dat stukje in de nos liveblog over de buschauffeur in Detroit...![]()
![]()
Ik hoop dat er n aanklacht volgt voor moord of doodslag
Dat weet niemand.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:31 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
waarom zijn er in Duitsland in totaal veel minder doden dan in NL of Belgie?
Wederom een commentaar op 1 aspect en dan ook nog 1 die ik zelf al toelicht. Zo jammer.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Genoeg plek op de IC. Nederland heeft relatief hoger sterftecijfer omdat weinig testen + er wordt al gesproken met patiënten of iemand op de IC gaat liggen of niet.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:31 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
waarom zijn er in Duitsland in totaal veel minder doden dan in NL of Belgie?
Die proberen er nog iets leuks van te makenquote:Op zaterdag 4 april 2020 12:34 schreef Aether het volgende:
Tweeling Covid en Corona geboren
Een stel in India heeft hun tweeling Covid en Corona genoemd. De baby's, een jongen en een meisje, zijn geboren tijdens de lockdown.
De strandwebcam laat een heel ander beeld zien. Weet niet wanneer regio15 die foto heeft gemaakt maar volgens mij niet vandaag.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:19 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu doen ze het wel
Detroitse buschauffeur die zich boos maakte over hoestende passagier overlijdt aan coronaquote:
Volgens hun wel vandaag, maar hun zoeken het natuurlijk ook zo op dat ze een zo druk mogelijk plaatje krijgen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:36 schreef Snowpea het volgende:
[..]
De strandwebcam laat een heel ander beeld zien. Weet niet wanneer regio15 die foto heeft gemaakt maar volgens mij niet vandaag.
http://www.scheveningenlive.nl/strand-webcam/
Ja ik ben ook behoorlijk teleurgesteld geraakt in wat mensen in mijn omgeving waarvan ik dacht dat ze wel beter wisten.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Yep, in noodsituaties en tijden van crisis komt vaak de ware aard van het beestje naar boven.
Je ziet het hier ook op het forum dat bepaalde lieden, welke je voorheen redelijk hoog had zitten, opeens behoorlijk zieke gedachten en opvattingen hebben.
Schandaligquote:Op zaterdag 4 april 2020 12:37 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Detroitse buschauffeur die zich boos maakte over hoestende passagier overlijdt aan corona
Een Amerikaanse buschauffeur die zich boos maakte over passagiers die hun gedrag in deze coronacrisis niet aanpassen, is aan de gevolgen van corona overleden. Jason Hargrove (50) plaatste op 21 maart een post op Facebook waarin hij boos was op een vrouw die in zijn nabijheid vier tot vijf keer in hoesten uitbarstte, zonder haar mond te bedekken.
"Als wij dit willen overleven, moet iedereen dit serieus nemen", zei hij. "Er gaan hier mensen dood." Vier dagen later werd hij ziek, woensdag is hij overleden.
"Ik snap niet hoe je hier naar kan kijken zonder in tranen uit te barsten", zegt de burgemeester van Detroit. "Hij wist dat zijn leven op het spel werd gezet door iemand die het allemaal niets kon schelen, iemand die het niet serieus nam. En nu is hij er niet meer."
Post van 5 uur geleden in dat NOS liveblog.
https://nos.nl/liveblog/2(...)-terug-uit-irak.html
Bekijk het van de positieve kant.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:38 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja ik ben ook behoorlijk teleurgesteld geraakt in wat mensen in mijn omgeving waarvan ik dacht dat ze wel beter wisten.
Misschien heb je wel gelijk en zie ik het verkeerd dat dit gedrag erg Nederlands is.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:23 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Grotendeels menseigen hoor. Hier krijgen ze de bevolking ook enkel maar aan het luisteren met extreem hoge boetes. En zelfs dan luisteren er veel nog niet uit domheid, egoïsme of arrogantie.
ik ook...en zelfs familie, begin maart 80 hihaho grapjes in de groepsapps en als je er 1 keer wat serieus over zegt ben je gelijk een paniekzaaier etc etc. terwijl de hele familie hoog risico is met copd, spierziektes en astma.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:38 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja ik ben ook behoorlijk teleurgesteld geraakt in wat mensen in mijn omgeving waarvan ik dacht dat ze wel beter wisten.
Wederom een land dat Nederland als risicogebied zietquote:Op zaterdag 4 april 2020 12:40 schreef Momo het volgende:
Duitse RIVM: Nederland is risicogebied
Het Robert Koch Instituut, het Duitse RIVM, heeft heel Nederland tot een 'risicogebied' verklaard. Daarom mogen gezondheidsmedewerkers die in Nederland zijn geweest twee weken niet in Duitse ziekenhuizen en verpleeghuizen werken.
Een bestuurder van Leer, in het noordwesten van Duitsland, roept Nederlandse artsen en verpleegkundigen die daar in een kliniek werken daarom op om niet naar Nederland te gaan. "We hebben de Nederlandse medici in deze coronacrisistijd dringend nodig", zegt hij tegen het Dagblad van het Noorden. Hoeveel Nederlanders er in Leer werken, is onbekend.
Ja hier ook, natuurlijk hebben weer mensen er last van deze periode van het jaar. Maar ga dan gewoon nu even niet naar de supermarkt als je niet een kwartier niet kan hoesten en/of niezen. Laat iemand anders uit het huishouden, een andere bekende dan boodschappen doen of laat het online bezorgen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:39 schreef quirina het volgende:
Het viel me net op bij het boodschappen doen dat er toch heel veel mensen hoesten en niezen. Kreeg er bijna een paniekaanval van!
Het zou fijn zijn als er in de supermarkten hier ook een mondkapjes protocol komt.
Dat die duitsers mooi wegblijvenquote:Op zaterdag 4 april 2020 12:42 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Wederom een land dat Nederland als risicogebied zietmaar het gaat hartstikke goed hoor!
Ik ben van nature bang voor hoestende mensen en lette er altijd op. Sinds coronauitbraak viel mij op dat er heel veel hoestende mensen zijn bijgekomen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:39 schreef quirina het volgende:
Het viel me net op bij het boodschappen doen dat er toch heel veel mensen hoesten en niezen. Kreeg er bijna een paniekaanval van!
Het zou fijn zijn als er in de supermarkten hier ook een mondkapjes protocol komt.
Dat is natuurlijk waar. En dan is de score dat het overgrote deel uit weldenkende, lieve mensen bestaatquote:Op zaterdag 4 april 2020 12:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Bekijk het van de positieve kant.
Het positieve aan het gegeven dat mensen in crisistijd hun ware gezicht laten zien, is ook dat je juist kan zien aan wie je uiteindelijk wél wat hebt
eens...maargoed er zijn al tekorten voor verplegend personeel toch ?quote:
Je zou nav dit artikel kunnen concluderen dat lockdowns juist averechts kunnen werken.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:04 schreef Kyran het volgende:
Dit stukje is wel de samenvatting, soort van
Ik zie trouwens geen betaalmuur, raar, dus daarom quote ik het even.
[..]
als je maar 1,5 meter afstand houdt, al draag je 10 mondkapjes tegerlijkertijdquote:
Momenteel woon ik in land nummer 5 en alhoewel in Nederland overduidelijk de grootste bek buiten dat toch wel min of meer gelijk.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:41 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Misschien heb je wel gelijk en zie ik het verkeerd dat dit gedrag erg Nederlands is.
Anekdotische analyse: Ik heb veel tijd doorgebracht in het buitenland en het valt mij altijd op dat de jongeren daar een stuk minder strontvervelend zijn dan hier omdat ze zich bewust zijn van het feit dat ze geluk hebben dat ze naar school mogen en dat aanpakken niet optioneel is. Elke keer als ik hier dan terugkom wordt ik binnen een paar minuten geconfronteerd met zo'n kansloos verwend jong dat nog nooit nee of jij moet heeft gehoord in zijn of haar leven. Ouders ernaast zijn het product van deze omgeving waarin ze altijd hebben gehoord dat hun beleving leidend is en de praktijk dit nooit heeft afgestraft door alle decadentie hier. Einde rant.
Kappen met leugens verspreiden.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Want dat vind je sexy staan ofzo?
Voor het laten dalen van de besmettingsgraad is het onnodig
Rustagh. Jij hebt een mening, hij heeft een mening.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:46 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Kappen met leugens verspreiden.
Kan een mod hier eens tegen optreden?
Jep. Eerst maar eens zorgen dat er voorraad is.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
eens...maargoed er zijn al tekorten voor verplegend personeel toch ?
We zitten op 0.3 dus bij ongewijzigd beleid gaat het aantal besmettingen omlaagquote:Op zaterdag 4 april 2020 12:46 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Lukraak leugens verspreiden vallen tegenwoordig al onder het hebben van een mening?quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:46 schreef D_A het volgende:
[..]
Rustagh. Jij hebt een mening, hij heeft een mening.
Jij interpreteert zijn post verkeerd.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:48 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Lukraak leugens verspreiden vallen tegenwoordig al onder het hebben van een mening?
bronquote:Op zaterdag 4 april 2020 12:46 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dikke kans dat het dan ook weer verlengd gaat worden hoor.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:52 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Te gek voor woorden dat de huidige maatregelen tot 28 april loopt. Het is echt onmogelijk om dan al af te zwakken.
Die kunnen ze ook weer verlengen als dat nodig blijktquote:Op zaterdag 4 april 2020 12:52 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Te gek voor woorden dat de huidige maatregelen tot 28 april loopt. Het is echt onmogelijk om dan al af te zwakken.
Wat is er hoopvol aan?quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:53 schreef Marmal het volgende:
Cijfers worden toch wel met de dag hoopvoller. 904 nieuwe besmettingen en 336 nieuwe ziekenhuisopnames, wat fors lager is dan de afgelopen dagen. Helaas wel 164 doden te betreuren.
Kijk eens, het is aan het werkenquote:Op zaterdag 4 april 2020 12:53 schreef Marmal het volgende:
Cijfers worden toch wel met de dag hoopvoller. 904 nieuwe besmettingen en 336 nieuwe ziekenhuisopnames, wat fors lager is dan de afgelopen dagen. Helaas wel 164 doden te betreuren.
Hier heb je gelijk in. Maar die wereld veranderd met of zonder lockdown met of zonder rivm.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:54 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Wat is er hoopvol aan?
Ja de belasting op de zorg zal afnemen maar betekent niet dat we binnen de kortste keren weer weer vrij & blij kunnen doen.
De wereld zoals we die kennen gaat veranderen.
beetje een 'kritiek maar stabiel situatie'quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat men er grip op krijgt. Daar begint het oplossen van het probleem
Dit zie ik mensen wel vaker roepen, maar hoe zie je dat dan? Wat gaat er dan veranderen aan de wereld die we kennen?quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:54 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
En ook als ze voorradig zijn is de meerwaarde maar beperkt.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan moeten ze wel voorradig zijn en dat zijn ze niet.
dit bijvoorbeeld alleen alquote:Op zaterdag 4 april 2020 12:57 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dit zie ik mensen wel vaker roepen, maar hoe zie je dat dan? Wat gaat er dan veranderen aan de wereld die we kennen?
Geen nut om het risico te nemen. Los van het gegeven dat het schoolseizoen er dan al bijna op zit en het daarna zomervakantie is kunnen kinderen het ook overdragen aan docenten. Die het daarna weer verder kunnen verspreiden. Gaat niet gebeuren. Maatregelen zullen wel weer verlengd gaan worden. Het enige waar ik van baal is dat de kappers dicht zijn. Moet nu elke keer een pet dragen als ik even de auto pak.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die kunnen ze ook weer verlengen als dat nodig blijkt
Maar ik denk dat het heropenen van scholen als eerste afzwakking niet onmogelijk is
Dat het aantal opnames in het ziekenhuis daalt?quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:54 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Wat is er hoopvol aan?
Ja de belasting op de zorg zal afnemen maar betekent niet dat we binnen de kortste keren weer weer vrij & blij kunnen doen.
Lager aantal ziekenhuisopnames is beslist een plus, waarschijnlijk hieruit voortvloeiend ook minder toestroom richting de landelijke IC's.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:53 schreef Marmal het volgende:
Dat dus. En als ze verplicht worden moeten ze ook maar zorgen dat ze er zijn.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan moeten ze wel voorradig zijn en dat zijn ze niet.
Die willen lekker naar het strand natuurlijkquote:Op zaterdag 4 april 2020 12:57 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
Cijfers 1 uur te vroeg![]()
![]()
Wat een amateurs!!!
natuurlijk heeft het zinquote:Op zaterdag 4 april 2020 12:51 schreef quirina het volgende:
https://www.sciencemag.or(...)elp-us-slow-pandemic
Mondkapjes hebben wel zin!
quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kijk eens, het is aan het werken![]()
En als die lui maar krijsen dat het niet streng genoeg is.
Een verbetering dus. En een punt waar je sowieso langs gaan.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:57 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
beetje een 'kritiek maar stabiel situatie'
Weet jij hoe je zo’n ding veilig plaatst en weer verwijderd?quote:
Zal je het nog steeds een verbetering noemen wanneer we jaren in deze situatie zitten?quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een verbetering dus. En een punt waar je sowieso langs gaan.
Het is ook de bedoeling dat het virus zich blijft verspreiden. We zitten op 0.3. Als de zorgvraag weer op een beheersbaar punt komt kan de knop naar 1 worden gedraaid.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:57 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Geen nut om het risico te nemen. Los van het gegeven dat het schoolseizoen er dan al bijna op zit en het daarna zomervakantie is kunnen kinderen het ook overdragen aan docenten. Die het daarna weer verder kunnen verspreiden. Gaat niet gebeuren. Maatregelen zullen wel weer verlengd gaan worden. Het enige waar ik van baal is dat de kappers dicht zijn. Moet nu elke keer een pet dragen als ik even de auto pak.
Maar dat veert, uiteindelijk, toch ook wel weer terug? Ik probeer niet lichtzinnig te doen over de gevolgen van de huidige situatie hoor, er zullen echt wel (grote) financiele gevolgen zijn. Maar dat wil toch niet zeggen dat de wereld zoals we die kennen voor altijd veranderd?quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:57 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
dit bijvoorbeeld alleen al
https://www.hartvannederl(...)ector-corona-crisis/
Dat gaat niet gebeuren want tegen die tijd is er een vaccin, een medicijn of is de groepsimmuniteit erquote:Op zaterdag 4 april 2020 12:59 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Zal je het nog steeds een verbetering noemen wanneer we jaren in deze situatie zitten?
Stabiel kutquote:Op zaterdag 4 april 2020 12:58 schreef Breekfast het volgende:
Situatie in NL lijkt zich te stabiliseren
De huizenmarkt is ooit weer gezond geweest ja?quote:Op zaterdag 4 april 2020 13:00 schreef Lonaa het volgende:
Maar dat veert, uiteindelijk, toch ook wel weer terug?
Het antwoord op die vraag zal vooral komen uit de zorgvraag. Als die beheersbaar is kan de verspreidingsknop omhoog gezet wordenquote:Op zaterdag 4 april 2020 12:58 schreef Newone82 het volgende:
Postitieve cijfers. Als dit zo doorzet dan gaan er echt wel wat meer vrijheden komen per eind April.
Dan ligt het dus helemaal niet aan deze situatie. Overigens, wat een enorm irritante manier van een gesprek voeren. Als je niet gewoon vragen wilt beantwoorden of er met me over wil praten dan laat maar hoor.quote:Op zaterdag 4 april 2020 13:01 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
De huizenmarkt is ooit weer gezond geweest ja?
ik denk dat de onderzoekscijfers naar immuniteit net zo veel invloed hebbenquote:Op zaterdag 4 april 2020 13:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het antwoord op die vraag zal vooral komen uit de zorgvraag. Als die beheersbaar is kan de verspreidingsknop omhoog gezet worden
het ligt eraan of na de mei vakantie ze weer open mogen anders zijn ze echt dicht de rest van het school jaar. dus dan zouden ze half augustus weer open gaan na de 6 weken vakantie.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:58 schreef Marmal het volgende:
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat ALLE scholen tot het einde van het jaar gesloten blijven, gezien het feit dat de situatie toch wat hoopvoller wordt.
Aan de andere kant is de tijd tot de zomervakantie ook niet heel groot...quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:58 schreef Marmal het volgende:
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat ALLE scholen tot het einde van het jaar gesloten blijven, gezien het feit dat de situatie toch wat hoopvoller wordt.
Die piek zal meevallen door de maatregelen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 13:02 schreef byah het volgende:
Volgens mij zijn de cijfers zo mank als een gek. Brabant zwakt af (over de piek heen) en Zuid Holland stijgt flink, voor nu lijkt het te stabiliseren maar in realiteit gaan we een veel grotere piek in Zuid Holland tegemoet vanwege bevolkingsdichtheid
Zoalsquote:Op zaterdag 4 april 2020 12:58 schreef Newone82 het volgende:
Postitieve cijfers. Als dit zo doorzet dan gaan er echt wel wat meer vrijheden komen per eind April.
Het is helemaal niet het idee dat het virus zich moet gaan verspreiden. Men is al lang afgestapt van het idee van groepsimmuniteit. Het moet beheersbaar blijven tot er vaccinaties zijn ontwikkeld die het kunnen stoppen. In China heeft men ook niet voor verspreiding gekozen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 13:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is ook de bedoeling dat het virus zich blijft verspreiden. We zitten op 0.3. Als de zorgvraag weer op een beheersbaar punt komt kan de knop naar 1 worden gedraaid.
Heel langzaam. Dit wordt een hele lange zitquote:Op zaterdag 4 april 2020 11:34 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Hoog aantal maar percentages worden gelukkig kleiner en kleiner. Al is de laatste stap wel een lastige.
Daalt het aantal geïnfecteerden in Italië eigenlijk al?
NL en ook vele andere landen zijn helemaal niet afgestapt van groepsimmuniteit.quote:Op zaterdag 4 april 2020 13:04 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Het is helemaal niet het idee dat het virus zich moet gaan verspreiden. Men is al lang afgestapt van het idee van groepsimmuniteit. Het moet beheersbaar blijven tot er vaccinaties zijn ontwikkeld die het kunnen stoppen. In China heeft men ook niet voor verspreiding gekozen.
En de zorgvraag bestaat niet alleen uit Coronapatienten. Denk dat het zinvol kan zijn om ook eerst wat reguliere zorgachterstanden in te gaan lopenquote:Op zaterdag 4 april 2020 13:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het antwoord op die vraag zal vooral komen uit de zorgvraag. Als die beheersbaar is kan de verspreidingsknop omhoog gezet worden
Aangezien Nederland amper test en het percentage nog altijd een kleine 10% stijgt gaat dat inderdaad nog wel even duren.quote:Op zaterdag 4 april 2020 13:05 schreef Fer het volgende:
[..]
Heel langzaam. Dit wordt een hele lange zit
Okay, zeg maar, waar kan ik ze kopen?quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:51 schreef quirina het volgende:
https://www.sciencemag.or(...)elp-us-slow-pandemic
Mondkapjes hebben wel zin!
Vertel, waar blijkt dat uit? De meeste landen zitten op slot. Dat is een feit.quote:Op zaterdag 4 april 2020 13:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
NL en ook vele andere landen zijn helemaal niet afgestapt van groepsimmuniteit.
dan kan nog steeds groepsimmuniteit een doel zijn.quote:Op zaterdag 4 april 2020 13:06 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Vertel, waar blijkt dat uit? De meeste landen zitten op slot. Dat is een feit.
Nogmaals, zelfs de herbruikbare zijn met oog op verspreiding van relevant.quote:Op zaterdag 4 april 2020 13:06 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Waar denk je die vandaan te halen voor 17 miljoen mensen (en dan regelmatig een schone ?)
Dat is een aanname tenzij jij stukken of beelden hebt waarin dat ook daadwerkelijk staat of recentelijk gemeld wordt.quote:Op zaterdag 4 april 2020 13:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dan kan nog steeds groepsimmuniteit een doel zijn.
Ja, dat kan je dus absoluut vergeten of er moeten héél vreemde dingen gebeuren.quote:
ja, die zijn op tv geweestquote:Op zaterdag 4 april 2020 13:08 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Dat is een aanname tenzij jij stukken of beelden hebt waarin dat ook daadwerkelijk staat of recentelijk gemeld wordt.
Link?quote:
Ja om te zorgen dat de zorgvraag niet explodeert. Maar als die zorgvraag gestabiliseerd is op een beheersbaar punt is het idee af te bouwen zodat de verspreidingsfactor 1 blijft.quote:Op zaterdag 4 april 2020 13:06 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Vertel, waar blijkt dat uit? De meeste landen zitten op slot. Dat is een feit.
nee mijn tv is niet zo link.quote:
dit inderdaad.quote:Op zaterdag 4 april 2020 13:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja om te zorgen dat de zorgvraag niet explodeert. Maar als die zorgvraag gestabiliseerd is op een beheersbaar punt is het idee af te bouwen zodat de verspreidingsfactor 1 blijft.
Iedereen is zo negatief.quote:Op zaterdag 4 april 2020 13:08 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ja, dat kan je dus absoluut vergeten of er moeten héél vreemde dingen gebeuren.
Jezelf valse hoop geven lijkt me maar dom.quote:Op zaterdag 4 april 2020 13:10 schreef skrn het volgende:
[..]
Iedereen is zo negatief.
Buitenlucht is gezond. Ik denk wel dat horeca in zijn lichtste vorm open kan. Lekker bakkie doen in de ochtendzon van mei, heerlijk.
Dus geen bronquote:
Ik denk dat de scholen als eerste gaan. Dat heeft momenteel toch de meeste impact denk ikquote:Op zaterdag 4 april 2020 13:10 schreef skrn het volgende:
[..]
Iedereen is zo negatief.
Buitenlucht is gezond. Ik denk wel dat horeca in zijn lichtste vorm open kan. Lekker bakkie doen in de ochtendzon van mei, heerlijk.
jawel, dat is op tv geweest, daar hebben miljoenen mensen naar gekeken.quote:Op zaterdag 4 april 2020 13:11 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Dus geen bron. Al die vermoeden.
Als examens/tentamens al eens door kunnen gaan zou het al een hele hoop schelen, dat is een stuk problematischer dan wel of geen klassikaal onderwijs.quote:Op zaterdag 4 april 2020 13:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat de scholen als eerste gaan. Dat heeft momenteel toch de meeste impact denk ik
Je kunt er niet eens naar verwijzen. Dat maakt je standpunt er niet beter op. Als iets op tv is geweest dan kun je daar naar verwijzen, aangezien alle uitzendingen online staan. Anders is het natte vinger werk.quote:Op zaterdag 4 april 2020 13:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
jawel, dat is op tv geweest, daar hebben miljoenen mensen naar gekeken.
jij je zinquote:Op zaterdag 4 april 2020 13:14 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Je kunt er niet eens naar verwijzen. Dat maakt je standpunt er niet beter op. Als iets op tv is geweest dan kun je daar naar verwijzen, aangezien alle uitzendingen online staan. Anders is het natte vinger werk.
Het idee is niet dat het virus zich moet gaan verspreiden, het is een gegeven dat het dat doet. De economie moet op een gegeven moment weer aan, want anders kunnen teveel mensen de huur niet betalen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 13:04 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Het is helemaal niet het idee dat het virus zich moet gaan verspreiden. Men is al lang afgestapt van het idee van groepsimmuniteit. Het moet beheersbaar blijven tot er vaccinaties zijn ontwikkeld die het kunnen stoppen. In China heeft men ook niet voor verspreiding gekozen.
Daar zijn vangnetten voor bij de overheid. Maar dat de economie op een gegeven moment moet draaien is niet eens het punt. Nee jij kunt niet de huur betalen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 13:15 schreef speknek het volgende:
[..]
Het idee is niet dat het virus zich moet gaan verspreiden, het is een gegeven dat het dat doet. De economie moet op een gegeven moment weer aan, want anders kunnen teveel mensen de huur niet betalen.
Horeca is echt als één van de laatsten aan de beurt. Zeker de binnengelegenheden dus komt het dan zullen de terrassen wel het eerst zijn. Mogelijk met lagere tafeldichtheid dus wel 's morgens vast je handdoekje leggenquote:Op zaterdag 4 april 2020 13:12 schreef TheVoice4ever het volgende:
horeca nee
maar je kunt wel zelf in de tuin, op je eigen terras wat koffie drinken zo lekker in de zon
https://www.nu.nl/coronav(...)s-niet-het-doel.htmlquote:Op zaterdag 4 april 2020 13:11 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Dus geen bron. Al die vermoeden.
De zuid-europse overheden kunnen dat financieren in lengte van vele kwartalen?quote:Op zaterdag 4 april 2020 13:17 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Daar zijn vangnetten voor bij de overheid. Maar dat de economie op een gegeven moment moet draaien is niet eens het punt.
Nou denk eerder de basisscholen met al die kinderen die nu thuis zittenquote:Op zaterdag 4 april 2020 13:13 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als examens/tentamens al eens door kunnen gaan zou het al een hele hoop schelen, dat is een stuk problematischer dan wel of geen klassikaal onderwijs.
Waar heeft China dat toegegeven?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |