Die proberen er nog iets leuks van te makenquote:Op zaterdag 4 april 2020 12:34 schreef Aether het volgende:
Tweeling Covid en Corona geboren
Een stel in India heeft hun tweeling Covid en Corona genoemd. De baby's, een jongen en een meisje, zijn geboren tijdens de lockdown.
De strandwebcam laat een heel ander beeld zien. Weet niet wanneer regio15 die foto heeft gemaakt maar volgens mij niet vandaag.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:19 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu doen ze het wel
Detroitse buschauffeur die zich boos maakte over hoestende passagier overlijdt aan coronaquote:
Volgens hun wel vandaag, maar hun zoeken het natuurlijk ook zo op dat ze een zo druk mogelijk plaatje krijgen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:36 schreef Snowpea het volgende:
[..]
De strandwebcam laat een heel ander beeld zien. Weet niet wanneer regio15 die foto heeft gemaakt maar volgens mij niet vandaag.
http://www.scheveningenlive.nl/strand-webcam/
Ja ik ben ook behoorlijk teleurgesteld geraakt in wat mensen in mijn omgeving waarvan ik dacht dat ze wel beter wisten.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Yep, in noodsituaties en tijden van crisis komt vaak de ware aard van het beestje naar boven.
Je ziet het hier ook op het forum dat bepaalde lieden, welke je voorheen redelijk hoog had zitten, opeens behoorlijk zieke gedachten en opvattingen hebben.
Schandaligquote:Op zaterdag 4 april 2020 12:37 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Detroitse buschauffeur die zich boos maakte over hoestende passagier overlijdt aan corona
Een Amerikaanse buschauffeur die zich boos maakte over passagiers die hun gedrag in deze coronacrisis niet aanpassen, is aan de gevolgen van corona overleden. Jason Hargrove (50) plaatste op 21 maart een post op Facebook waarin hij boos was op een vrouw die in zijn nabijheid vier tot vijf keer in hoesten uitbarstte, zonder haar mond te bedekken.
"Als wij dit willen overleven, moet iedereen dit serieus nemen", zei hij. "Er gaan hier mensen dood." Vier dagen later werd hij ziek, woensdag is hij overleden.
"Ik snap niet hoe je hier naar kan kijken zonder in tranen uit te barsten", zegt de burgemeester van Detroit. "Hij wist dat zijn leven op het spel werd gezet door iemand die het allemaal niets kon schelen, iemand die het niet serieus nam. En nu is hij er niet meer."
Post van 5 uur geleden in dat NOS liveblog.
https://nos.nl/liveblog/2(...)-terug-uit-irak.html
Bekijk het van de positieve kant.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:38 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja ik ben ook behoorlijk teleurgesteld geraakt in wat mensen in mijn omgeving waarvan ik dacht dat ze wel beter wisten.
Misschien heb je wel gelijk en zie ik het verkeerd dat dit gedrag erg Nederlands is.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:23 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Grotendeels menseigen hoor. Hier krijgen ze de bevolking ook enkel maar aan het luisteren met extreem hoge boetes. En zelfs dan luisteren er veel nog niet uit domheid, egoïsme of arrogantie.
ik ook...en zelfs familie, begin maart 80 hihaho grapjes in de groepsapps en als je er 1 keer wat serieus over zegt ben je gelijk een paniekzaaier etc etc. terwijl de hele familie hoog risico is met copd, spierziektes en astma.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:38 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja ik ben ook behoorlijk teleurgesteld geraakt in wat mensen in mijn omgeving waarvan ik dacht dat ze wel beter wisten.
Wederom een land dat Nederland als risicogebied zietquote:Op zaterdag 4 april 2020 12:40 schreef Momo het volgende:
Duitse RIVM: Nederland is risicogebied
Het Robert Koch Instituut, het Duitse RIVM, heeft heel Nederland tot een 'risicogebied' verklaard. Daarom mogen gezondheidsmedewerkers die in Nederland zijn geweest twee weken niet in Duitse ziekenhuizen en verpleeghuizen werken.
Een bestuurder van Leer, in het noordwesten van Duitsland, roept Nederlandse artsen en verpleegkundigen die daar in een kliniek werken daarom op om niet naar Nederland te gaan. "We hebben de Nederlandse medici in deze coronacrisistijd dringend nodig", zegt hij tegen het Dagblad van het Noorden. Hoeveel Nederlanders er in Leer werken, is onbekend.
Ja hier ook, natuurlijk hebben weer mensen er last van deze periode van het jaar. Maar ga dan gewoon nu even niet naar de supermarkt als je niet een kwartier niet kan hoesten en/of niezen. Laat iemand anders uit het huishouden, een andere bekende dan boodschappen doen of laat het online bezorgen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:39 schreef quirina het volgende:
Het viel me net op bij het boodschappen doen dat er toch heel veel mensen hoesten en niezen. Kreeg er bijna een paniekaanval van!
Het zou fijn zijn als er in de supermarkten hier ook een mondkapjes protocol komt.
Dat die duitsers mooi wegblijvenquote:Op zaterdag 4 april 2020 12:42 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Wederom een land dat Nederland als risicogebied zietmaar het gaat hartstikke goed hoor!
Ik ben van nature bang voor hoestende mensen en lette er altijd op. Sinds coronauitbraak viel mij op dat er heel veel hoestende mensen zijn bijgekomen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:39 schreef quirina het volgende:
Het viel me net op bij het boodschappen doen dat er toch heel veel mensen hoesten en niezen. Kreeg er bijna een paniekaanval van!
Het zou fijn zijn als er in de supermarkten hier ook een mondkapjes protocol komt.
Dat is natuurlijk waar. En dan is de score dat het overgrote deel uit weldenkende, lieve mensen bestaatquote:Op zaterdag 4 april 2020 12:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Bekijk het van de positieve kant.
Het positieve aan het gegeven dat mensen in crisistijd hun ware gezicht laten zien, is ook dat je juist kan zien aan wie je uiteindelijk wél wat hebt
eens...maargoed er zijn al tekorten voor verplegend personeel toch ?quote:
Je zou nav dit artikel kunnen concluderen dat lockdowns juist averechts kunnen werken.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:04 schreef Kyran het volgende:
Dit stukje is wel de samenvatting, soort van
Ik zie trouwens geen betaalmuur, raar, dus daarom quote ik het even.
[..]
als je maar 1,5 meter afstand houdt, al draag je 10 mondkapjes tegerlijkertijdquote:
Momenteel woon ik in land nummer 5 en alhoewel in Nederland overduidelijk de grootste bek buiten dat toch wel min of meer gelijk.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:41 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Misschien heb je wel gelijk en zie ik het verkeerd dat dit gedrag erg Nederlands is.
Anekdotische analyse: Ik heb veel tijd doorgebracht in het buitenland en het valt mij altijd op dat de jongeren daar een stuk minder strontvervelend zijn dan hier omdat ze zich bewust zijn van het feit dat ze geluk hebben dat ze naar school mogen en dat aanpakken niet optioneel is. Elke keer als ik hier dan terugkom wordt ik binnen een paar minuten geconfronteerd met zo'n kansloos verwend jong dat nog nooit nee of jij moet heeft gehoord in zijn of haar leven. Ouders ernaast zijn het product van deze omgeving waarin ze altijd hebben gehoord dat hun beleving leidend is en de praktijk dit nooit heeft afgestraft door alle decadentie hier. Einde rant.
Kappen met leugens verspreiden.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Want dat vind je sexy staan ofzo?
Voor het laten dalen van de besmettingsgraad is het onnodig
Rustagh. Jij hebt een mening, hij heeft een mening.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:46 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Kappen met leugens verspreiden.
Kan een mod hier eens tegen optreden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |