Precies. Behalve de strontvervelende houding om toch te doen wat al 5 miljard keer afgeraden is ook nog diezelfde strontvervelende houding bij wat voor opvoeding door moet gaan. Wat dat betreft stipt deze crisis de strontvervelende eigenschappen in de Nederlandse mentaliteit wel "mooi" aan.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is voor mij niet eens zo zeer die kinderen wat het probleem is, meer dat de ouders er ook niet voor kunnen zorgen dat die kinderen dan netjes naast de winkelwagen gaan lopen. Die 2 kinderen die ik zag rennen door de winkel waren een jaar of 8 gok ik. Als je ze dan niet rustig kunt houden, laat ze dan echt vooral thuis. Liepen ook best veel bejaarden rond daar (paar verzorgingshuizen in de buurt). Er zal maar 1 bejaarde ziek worden (en uiteindelijk overlijden), omdat je niet je blaag onder controle kan houden.
https://www.worldometers.info/coronavirus/quote:
Ken je de betekenis van 'tend to lead'?quote:
quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:44 schreef Kyran het volgende:
[..]
Blootstelling is waarschijnlijk wel relevant.
Hoe meer je binnenkrijgt voordat je lichaam het door heeft en iets gaat doen hoe heftiger je ziektebeeld en reactie van je afweersysteem kan zijn.
https://www.nytimes.com/2(...)irus-viral-dose.html
Dat suggereert dat de besmetting daar gebeurde door aerosols, maw door deeltjes zo klein dat ze bij inademing diep tot in de longen raken. Grotere druppeltjes raken niet verder dan de bovenste luchtwegen, omdat ze "uit de bocht vliegen", de verhouding massa/luchtweerstand is hoger, wanneer de luchtstroom van richting verandert (in de neus, mond luchtpijp etc) blijven die langer rechtdoor vliegen en botsen ze tegen de wand.quote:During the 2003 SARS coronavirus outbreak in Hong Kong, for instance, one patient infected many others living in the same complex of apartment buildings, resulting in 19 dead. The spread of infection is thought to have been caused by airborne viral particles that were blown throughout the complex from the initial patient’s apartment unit.
Grotendeels menseigen hoor. Hier krijgen ze de bevolking ook enkel maar aan het luisteren met extreem hoge boetes. En zelfs dan luisteren er veel nog niet uit domheid, egoïsme of arrogantie.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Precies. Behalve de strontvervelende houding om toch te doen wat al 5 miljard keer afgeraden is ook nog diezelfde strontvervelende houding bij wat voor opvoeding door moet gaan. Wat dat betreft stipt deze crisis de strontvervelende eigenschappen in de Nederlandse mentaliteit wel "mooi" aan.
Ja die 1.130.000 zijn bevestigde getallen, in werkelijkheid is die groter factor 10/20/30 groter. De berekening klopt dus niet.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:21 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
https://www.worldometers.info/coronavirus/
234.000 beter + 61.000 dood = 295.000 afgeronde gevallen.
61.000 = 20,7%
1.130.000 totaal. 61.0000 dood = 5,4%
Ja er zijn veel meer onbekende gevallen. Maar tien keer meer of honderd keer meer zijn nog steeds schrikbarend veel hoger percentages dan griep.
Nu kan de gezondheidszorg wereldwijd het al nauwelijks aan, op sommige plaatsen niet meer aan. Verdubbel dat eens. Vertienvoudig dat eens.
Daar lig jij straks, oergezonde jeugdige God in de kreukels na een ongeval. Opzouten, voor jou is ook geen plek meer. Sterker nog, nu al lopen mensen met andere serieuze kwalen grotere risico’s
quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja die 1.130.000 zijn bevestigde getallen, in werkelijkheid is die groter factor 10/20/30 groter. De berekening klopt dus niet.
Fout gelezen danquote:
Met de griep ben ik ook nooit getest, dus die berekeningen kloppen idd nietquote:Op zaterdag 4 april 2020 12:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja die 1.130.000 zijn bevestigde getallen, in werkelijkheid is die groter factor 10/20/30 groter. De berekening klopt dus niet.
Heijmans is altijd dol op aandachtquote:Op zaterdag 4 april 2020 12:25 schreef vosss het volgende:
https://www.1limburg.nl/b(...)bij-ziekenhuis-weert
Burgemeester van Weert heeft zich aangemeld als vrijwilliger bij het ziekenhuis.
Kudo's voor die man
Yep, in noodsituaties en tijden van crisis komt vaak de ware aard van het beestje naar boven.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wat dat betreft stipt deze crisis de strontvervelende eigenschappen in de Nederlandse mentaliteit wel "mooi" aan.
dus naar een cafe gaan heeft voor 1 van jullie 2 de voorkeur dan sex?quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:26 schreef DonDruiper het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel lekker die lockdown.
Ben van 1x neuken in de week naar 3, 4x gegaan
Hoe gaat het in Servië?quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:26 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Met de griep ben ik ook nooit getest, dus die berekeningen kloppen idd niet
Sowieso niet te vergelijken
?quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:31 schreef TLC het volgende:
Dat stukje in de nos liveblog over de buschauffeur in Detroit...![]()
![]()
Ik hoop dat er n aanklacht volgt voor moord of doodslag
Dat weet niemand.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:31 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
waarom zijn er in Duitsland in totaal veel minder doden dan in NL of Belgie?
Wederom een commentaar op 1 aspect en dan ook nog 1 die ik zelf al toelicht. Zo jammer.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Genoeg plek op de IC. Nederland heeft relatief hoger sterftecijfer omdat weinig testen + er wordt al gesproken met patiënten of iemand op de IC gaat liggen of niet.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:31 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
waarom zijn er in Duitsland in totaal veel minder doden dan in NL of Belgie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |