Thanks. 24 en 27 blijven maar oplopen. Hopelijk was dat de piek.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:02 schreef LTVDK het volgende:
[..]
https://www.rivm.nl/actuele-informatie-over-coronavirus/data
Hier heb ik toch altijd wel wat moeite mee. Aangezien de prognose 'zonder maatregelen' echt volslagen kut is. Deze quote kan alles zeggen van 'het gaat de goede kant op' tot 'het gaat nog steeds superkut, maar net iets minder dan wanneer we niets zouden doen'.quote:"De eerste effecten van de maatregelen lijken zichtbaar", meldt het RIVM. "Het aantal in het ziekenhuis opgenomen patiënten en het aantal gemelde overledenen in Nederland neemt minder snel toe dan je zonder maatregelen zou verwachten."
Dit. Mensen zijn zo gruwelijk slecht in het interpreteren van data. Mijn hemelquote:Op donderdag 2 april 2020 14:00 schreef Zeroku het volgende:
De cijfers zijn altijd een combinatie van de aantallen van afgelopen dagen. Snap niet dat dit iedere dag gezegd moet worden. Er zijn geen 166 mensen vandaag overleden.
Dat is wel rond 2 weken na de eerste maatregelen. Ik verwacht dat pas over 2 weken er echt significante daling te zien zal zijn.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:04 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Thanks. 24 en 27 blijven maar oplopen. Hopelijk was dat de piek.
[ afbeelding ]
Dit is heel erg. Maar moeten dit soort reacties nou echt elke keer komen? De piek is ook nog niet bereikt, dit gaat nog vaker voorkomen.quote:
Nieuwe besmettingen al dagen schommelt rond de 1000. Afvlakking dus.quote:
Vandaar dat ze betonblokken en containers op de grenzen zetten. Dat is omdat het allemaal zo lekker open en vrij is allemaal.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:02 schreef kwiwi het volgende:
[..]
In België kun je nog gewoon lekker een stukje gaan fietsen, of gaan hardlopen. Dat is geen volledige lockdown.
Lagn leve de Bell curvequote:Op donderdag 2 april 2020 14:06 schreef MissionPhailed het volgende:
Aantal nieuwe geregistreerde besmettingen is niet interessant om te bepalen of de opmars van het virus wel of niet wordt afgeremd. Ziekenhuisopnames en doden wél en afgaande daarop lijkt er wel wat verbetering in de pijplijn te zitten!
dat er dagelijks 1000 nieuwe geïnfecteerden zijn zegt weinig als er per dag maar 1200 (of weet ik hoeveel) testen worden gedaan...quote:Op donderdag 2 april 2020 14:06 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Nieuwe besmettingen al dagen schommelt rond de 1000. Afvlakking dus.
Doden en ziekenhuisopnames zeggen helemaal niets en kijk ik niet naar.
Je weet hoe het testbeleid is toch?quote:Op donderdag 2 april 2020 14:06 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het aantal doden is niet echt dalende.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:06 schreef MissionPhailed het volgende:
Aantal nieuwe geregistreerde besmettingen is niet interessant om te bepalen of de opmars van het virus wel of niet wordt afgeremd. Ziekenhuisopnames en doden wél en afgaande daarop lijkt er wel wat verbetering in de pijplijn te zitten!
Dik in orde?quote:Op donderdag 2 april 2020 14:08 schreef Longcat. het volgende:
[..]
Je weet hoe het testbeleid is toch?
Waaruit leidt je dat af?quote:Op donderdag 2 april 2020 14:06 schreef EnterToets het volgende:
[..]
Dit is heel erg. Maar moeten dit soort reacties nou echt elke keer komen? De piek is ook nog niet bereikt, dit gaat nog vaker voorkomen.
Ca. 4000 testen per dag.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
dat er dagelijks 1000 nieuwe geïnfecteerden zijn zegt weinig als er per dag maar 1200 (of weet ik hoeveel) testen worden gedaan...
Helemaal mee eens, de fascinatie met paniek zaaien en negativiteit begrijp ik niet. De media doet hier ook naar hartelust aan mee. Er zijn veel kwetsbaren in de samenleving die je daar geen dienst mee bewijst.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:51 schreef GereDathan het volgende: Zoals bijna altijd is het leuker om paniek te zaaien toch? Ik hoorde gisteren iemand in de apotheek beweren dat Corona via haar insuline verspreid werd onder de bevolking
Tot nu toe is er helemaal niets uitgekomen wat al die paniekzaaiers bedenken. Bijvoorbeeld het hamsteren van toiletpapier, pasta en rijst. Dat vonden ze heel nodig, want over 2 weken zou al ons eten blijkbaar op zijn en zouden we onze kont af moeten vegen met de hont. We zijn nu 3 weken verder, wij eten en drinken al 3 weken precies hetzelfde als voor deze crisis. We doen gewoon wekelijks de boodschappen en komen niets te kort. Maar mensen met een alu-hoedje geloven liever de praatjes van een doorgesnoven Jensen dan keiharde cijfers. En een keihard feit is bijvoorbeeld dat Wuhan vanaf aankomende maandag geen enkele beperking meer heeft, nadat de overheid te laat ingreep (en er dus veel meer besmettingen zijn geweest dan had gehoeven) is het relatief snel op orde. De noodziekenhuizen zijn al weken geleden weer weggehaald, ook daar hoor je niemand over. Een paar weken terug had iedereen zijn mond vol over filmpjes met doden op straat (die overigens fake waren), maar diezelfde mensen hoor je nu gek genoeg niet over de overcapaciteit van de ziekenhuizen daar...
Ja, de mededeling is eigenlijk "het had nog erger kunnen zijn".quote:Op donderdag 2 april 2020 14:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hier heb ik toch altijd wel wat moeite mee. Aangezien de prognose 'zonder maatregelen' echt volslagen kut is. Deze quote kan alles zeggen van 'het gaat de goede kant op' tot 'het gaat nog steeds superkut, maar net iets minder dan wanneer we niets zouden doen'.
Uit de grafieken van het RIVM waarin de trend nog steeds opwaarts is?quote:Op donderdag 2 april 2020 14:08 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Waaruit leidt je dat af?
https://www.rivm.nl/docum(...)derland-2-april-2020
Wow. Dan doe je wel heel erg naar eigen goesting interpreterenquote:Op donderdag 2 april 2020 14:06 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Omdat ik zeg dream on tegen iemand die verwacht in augustus weer op reis te kunnen zit ik in mijn kelder?quote:Op donderdag 2 april 2020 13:38 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Als jij lekker angstig met je voorraadje pasta en rijst in je kelder blijft zitten, gaan wij gewoon door met leven ok?
Helaas, je moet juist wel naar de nieuwe besmettingen kijken. Op dit moment moet je naar de nieuwe besmettingen kijken, dit zijn uitslagen van patiënten die zich melden bij ziekenhuizen (ongeveer 30% van de geteste mensen blijkt besmet overigens). Dat zijn betrouwbare cijfers op dit moment.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:06 schreef MissionPhailed het volgende:
Sorry, maar worden er NU nog besmettingen gemeld/geteld van dik een week geleden?quote:Op donderdag 2 april 2020 14:04 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Thanks. 24 en 27 blijven maar oplopen. Hopelijk was dat de piek.
[ afbeelding ]
Je moet ook zorgen voor een beetje draagkracht voor de maatregelen. Als ze dan zeggen we hebben geen idee. Laten zien dat wat mensen nu moeten doen en laten wel helpt, en ondertussen met deze cijfers ook uitstralen dat het nog steeds erg belangrijk isquote:Op donderdag 2 april 2020 14:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hier heb ik toch altijd wel wat moeite mee. Aangezien de prognose 'zonder maatregelen' echt volslagen kut is. Deze quote kan alles zeggen van 'het gaat de goede kant op' tot 'het gaat nog steeds superkut, maar net iets minder dan wanneer we niets zouden doen'.
Dan snap je er niks van.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:06 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Maar dat is hij niet, ziekenhuisopnames, IC opnames en aantal doden per dag nemen af.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Uit de grafieken van het RIVM waarin de trend nog steeds opwaarts is?
Ongeveer 30 procent van de geteste mensen test positief. Het zijn dus wel meer dan 1200 testen. Ongeveer 3000 om precies te zijn.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
dat er dagelijks 1000 nieuwe geïnfecteerden zijn zegt weinig als er per dag maar 1200 (of weet ik hoeveel) testen worden gedaan...
Wat waren de toenames op de andere dagen? Neemt het wel af of vrijwel niet? Als dat laatst het geval is, dan zijn er meer maatregelen nodig.quote:
Zeker, jij ook?quote:Op donderdag 2 april 2020 14:08 schreef Longcat. het volgende:
[..]
Je weet hoe het testbeleid is toch?
Verschillen zijn echt minimaal.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:06 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Vandaar dat ze betonblokken en containers op de grenzen zetten. Dat is omdat het allemaal zo lekker open en vrij is allemaal.
Enkel essentiele winkels open, frisse neus mag met je gezin. https://www.parool.nl/ned(...)t-verschil~bdecae54/
Misschien net wat minder dan Spanje, Frankrijk en Italië. Maar het lijkt toch wel heel erg op een lockdown.
Dat blijkt ook wel uit zijn '1 Augustus' verhaalquote:Op donderdag 2 april 2020 14:11 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Dan snap je er niks van.
Ziekenhuisopnames? Ja.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:11 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Maar dat is hij niet, ziekenhuisopnames, IC opnames en aantal doden per dag nemen af.
Zal straks tabel updaten.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:11 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Wat waren de toenames op de andere dagen? Neemt het wel af of vrijwel niet? Als dat laatst het geval is, dan zijn er meer maatregelen nog.
Het zijn dezelfde mensen die hun kelder volduwen met blikjes SMAC. Geen idee waarom mensen dat doen, maar ze hebben graag paniek in hun leven denk ik?quote:Op donderdag 2 april 2020 14:09 schreef Za het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, de fascinatie met paniek zaaien en negativiteit begrijp ik niet. De media doet hier ook naar hartelust aan mee. Er zijn veel kwetsbaren in de samenleving die je daar geen dienst mee bewijst.
Ik was btw in de eerste maanden van de uitbraak ook niet bepaald positief, maar daar was toen ook geen reden toe.
Er is gewoon een dalende lijn te zien, niets 12% toename...quote:Op donderdag 2 april 2020 14:11 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Wat waren de toenames op de andere dagen? Neemt het wel af of vrijwel niet? Als dat laatst het geval is, dan zijn er meer maatregelen nog.
Komt volgens mij door vertraging aanlevering Limburg.quote:
Hoe kom je erbij dat het aantal doden oploopt dan?quote:Op donderdag 2 april 2020 14:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ziekenhuisopnames? Ja.
Aantal doden? Nee.
RIVM kijkt naar het grotere geheel. Vooralsnog zijn dit dagkoersen.
Tussen 'oplopen' en 'afnemen' zit nog een stabiele lijn, hè?quote:Op donderdag 2 april 2020 14:13 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat het aantal doden oploopt dan?
Kijk over een week nog eventjes naar de laatste week van maart in deze tabel, oke?quote:Op donderdag 2 april 2020 14:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er is gewoon een dalende lijn te zien, niets 12% toename...
[ afbeelding ]
Waarom zou ik de IC opgaan? Ik houd mij heel netjes aan #blijfthuis. Want dat helpt. Het helpt zodanig dat we over een maand weer gewoon verder kunnen met ons leven.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:10 schreef Markesh het volgende:
[..]
Omdat ik zeg dream on tegen iemand die verwacht in augustus weer op reis te kunnen zit ik in mijn kelder?
Vreemde aanname.
Jij gaat door met leven, prima.
Stuur mij dan even een berichtje voor je de IC opgaat, oke?
Zeker, maar dit is wat je zegt:quote:Op donderdag 2 april 2020 14:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tussen 'oplopen' en 'afnemen' zit nog een stabiele lijn, hè?
quote:Op donderdag 2 april 2020 14:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Oké, bedankt!quote:Op donderdag 2 april 2020 14:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zal straks tabel updaten.
Gisteren was 9.5% uit mijn hoofd, zowel qua aantal als percentage was het lager.
Het zal allicht nog veranderen, maar o.b.v. deze cijfers kun je simpelweg geen "12% toename" concluderen.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:14 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Kijk over een week nog eventjes naar de laatste week van maart in deze tabel, oke?
Dit ziet er wel goed uit.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat zijn andere grafieken. De grafieken die ze in de briefing hebben laten zien. Verwacht wordt dat de piek nog komt...quote:Op donderdag 2 april 2020 14:15 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Zeker, maar dit is wat je zegt:
[..]
Oke, maar ik kom met een rapport, die veeg jij weg omdat de trend opwaarts is, en vervolgens heb je geen trend om te laten zien, behalve een dalendequote:Op donderdag 2 april 2020 14:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat zijn andere grafieken. De grafieken die ze in de briefing hebben laten zien. Verwacht wordt dat de piek nog komt...
Dit ja. Gewoon blijven negeren dat die grafieken dagen achterlopen en al dagen roepen dat het afneemt...quote:Op donderdag 2 april 2020 14:14 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Kijk over een week nog eventjes naar de laatste week van maart in deze tabel, oke?
Jij stelt dat dodenaantal en ziekenhuisopnames niets zeggen. Terwijl die juist in ieder geval nog iets zeggen ten opzichte van iets dat continu aan verandering onderhevig is zoals het aantal nieuwe gevallen (wegens verschil in testaantallen).quote:Op donderdag 2 april 2020 14:14 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Want? 1019 gisteren en 1083 vandaag zit een groot verschil in?
[..]
Dus alle winkels dicht vind je minimaal? Maar 1019 en 1083 is naar mijn "goesting" en niet minimaal?
OK, Belgische logica. Net zo logisch om als je land in lockdown zit de grens over te gaan om op een markt in Nederland te gaan lopen.
Wellicht waren ze bij het RIVM vergeten dat Limburg er ook nog bij hoort?quote:Op donderdag 2 april 2020 14:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wie is verantwoordelijk voor de rapportering in Limburg? Die lopen zwaar achterVertegenwoordigen meer dan de helft van de ziekenhuisopnames die vandaag gerapporteerd zijn, verspreid over de hele afgelopen week.
Begrijp je de cijfers echt niet? Ondanks dat hier al diverse malen is verteld (en het RIVM dat ook doet) hoe het echt zit?quote:
Er wonen dan ook meer mensen. (3,6 vs 2,5 miljoen)quote:Op donderdag 2 april 2020 14:17 schreef Momo het volgende:
Zuid-Holland gaat even hard als Brabant qua positieve tests...
Het aantal doden laat gewoon geen dalende lijn zien. Die grafiek is hier net gepost.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:17 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Oke, maar ik kom met een rapport, die veeg jij weg omdat de trend opwaarts is, en vervolgens heb je geen trend om te laten zien, behalve een dalende
Je leeft echt onder een steen als je werkelijk denkt dat iedereen over een masnd weer gewoon verder kan gaan met zijn leven.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:15 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Waarom zou ik de IC opgaan? Ik houd mij heel netjes aan #blijfthuis. Want dat helpt. Het helpt zodanig dat we over een maand weer gewoon verder kunnen met ons leven.
Sla deze op en pak over 4 of 5 dagen weer de nieuwe grafiek er bij en zie wat er gebeurt.quote:
Ditquote:Op donderdag 2 april 2020 14:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook dat zegt iets. Het aantal tests heeft namelijk te maken met hoeveel mensen zich bij de ziekenhuizen melden met klachten die op Corona verdacht zijn. Hoe minder mensen er komen, hoe minder er getest wordt. Die tabel laat ook duidelijk zien dat we de goede kant op gaan.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:17 schreef Tourniquet het volgende:
Aantal uitgevoerde tests staat nu ook in de PDF:
[ afbeelding ]
Als ze van een paar dagen daarvoor ook blijven updaten betekent dat dus dat er nog steeds een dalende trend lijkt te zijn. Zo moeilijk is het allemaal niet...quote:Op donderdag 2 april 2020 14:17 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit ja. Gewoon blijven negeren dat die grafieken dagen achterlopen en al dagen roepen dat het afneemt...
Ze updaten nu nog data van 5 dagen gelden waardoor die piek hoger wordt en alle andere dagen blijven ook toenemen, maar dat negeren we gewoon even.
Interessanter is om te zien of die trend min of meer gelijk is qua data van doormelden. Je zou zeggen van wel aangezien beleid voor meeste partijen gelijk blijft. In dat geval is het dagcijfer dat gegeven wordt m.u.v. de vaste momenten kort na het weekend al redelijk duidelijk. Zeker als je het bijvoorbeeld vergelijkt met de week voordien.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:17 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit ja. Gewoon blijven negeren dat die grafieken dagen achterlopen en al dagen roepen dat het afneemt...
Ze updaten nu nog data van 5 dagen gelden waardoor die piek hoger wordt en alle andere dagen blijven ook toenemen, maar dat negeren we gewoon even.
Inderdaad. In dit geval dus vooral Limburg die zwaar achterliep in de rapportage.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:18 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Begrijp je de cijfers echt niet? Ondanks dat hier al diverse malen is verteld (en het RIVM dat ook doet) hoe het echt zit?
Voor de duidelijkheid: 625 geregistreerd in de afgelopen 24 uur. Maar die mensen zijn niet allemaal de afgelopen 24 uur opgenomen. De cijfers komen met vertraging door. In tegenstelling tot het aantal nieuwe besmettingen, dat is wel een echt getal van de afgelopen 24 uur.
Licht dalend, maar zeker niet stijgend, en dus geen enkel fundament om dingen te beweren zoals "de piek is nog niet bereikt".quote:Op donderdag 2 april 2020 14:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het aantal doden laat gewoon geen dalende lijn zien. Die grafiek is hier net gepost.
Zet even dat grafiekje door dan lieverdquote:
Juist, want daar zit die verdeling gewoon al in.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:19 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Interessanter is om te zien of die trend min of meer gelijk is qua data van doormelden. Je zou zeggen van wel aangezien beleid voor meeste partijen gelijk blijft. In dat geval is het dagcijfer dat gegeven wordt m.u.v. de vaste momenten kort na het weekend al redelijk duidelijk. Zeker als je het bijvoorbeeld vergelijkt met de week voordien.
Noteer het maar en laten we op 1 september eens kijken. Kijken of we op 1 september gewoon weer leven zoals we dat op 1 maart deden. Ik verzeker je dat het zo is.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:19 schreef Markesh het volgende:
[..]
Je leeft echt onder een steen als je werkelijk denkt dat iedereen weer gewoon verder kan gaan met zijn leven.
Verbijsterend gewoon
Je haalt nu echt twee uitspraken van mij door elkaar.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:20 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Licht dalend, maar zeker niet stijgend,
De toename groeit niet meer fors dus dat is het eerste teken van dat we de goede kant op aan het koersen zijn. De volgende stap is een dalend aantal nieuwen. Zoals nu in Lombardije het geval is.quote:
quote:Op donderdag 2 april 2020 14:21 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Noteer het maar en laten we op 1 september eens kijken. Kijken of we op 1 september gewoon weer leven zoals we dat op 1 maart deden. Ik verzeker je dat het zo is.
Als dit virus overgewaaid is gaan we gewoon verder met ons leven. En met een jaar of 100 komt er weer zoiets groots voorbij, en in de tussentijd krijgen we wat kleine uitbraken van het een of ander. Net als de afgelopen 100 jaar eigenlijk.
Genoteerdquote:Op donderdag 2 april 2020 14:21 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Noteer het maar en laten we op 1 september eens kijken. Kijken of we op 1 september gewoon weer leven zoals we dat op 1 maart deden. Ik verzeker je dat het zo is.
Als dit virus overgewaaid is gaan we gewoon verder met ons leven. En met een jaar of 100 komt er weer zoiets groots voorbij, en in de tussentijd krijgen we wat kleine uitbraken van het een of ander. Net als de afgelopen 100 jaar eigenlijk.
Die zijn volgens mij ook uitgesmeerd over een aantal dagen door late rapportage, zie pagina 4.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:18 schreef GereDathan het volgende:
[..]
In tegenstelling tot het aantal nieuwe besmettingen, dat is wel een echt getal van de afgelopen 24 uur.
Klopt, maar wel veel minder dan het aantal ziekenhuisopnames/slachtoffers. Alleen in Noord-Brabant zie je een grote piek. Het aantal besmettingen is een vrij accurate weergave van de tests de afgelopen twee dagen zo te zien.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:22 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Die zijn volgens mij ook uitgesmeerd over een aantal dagen door late rapportage, zie pagina 4.
Ben bang dat de realiteit anders is dan de wens.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:21 schreef GereDathan het volgende:
[..]
De piek voor de IC komt eraan, ik verwacht zelf met een dag of 7 tot 10. Doden zullen iets minder pieken, dat is een veel geleidelijker proces. Kijk overigens maar naar Wuhan en Italië, precies hetzelfde beeld als je hier ziet.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:18 schreef Ericr het volgende:
Tot enkele dagen terug liep het aantal gevallen en ziekenhuisopnamen op, Het aantal overledenen zal dus nog wel even naijlen. Zeker nog 2 weken rond de 100 overlijdensgevallen of meer
Er wordt niet voor niks opgeschaald in het aantal IC-bedden. IC aantallen zorgen hoe dan ook voor een aanwas van overlijdensgevallen. Kan best zijn dat er komende dagen of week nog een paar een piek komt in overlijdensgevallen door die toename op de IC.
Ofwel ze hebben de afgelopen periode één keer 4k+ tests gedaan op een dag en dat cijfer hebben ze naar buiten gebracht als zijnde "we doen ongeveer 4.000 tests per dag". Zo vaart men wel.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:17 schreef Tourniquet het volgende:
Aantal uitgevoerde tests staat nu ook in de PDF:
[ afbeelding ]
Klopt. Er is een weekend-effect te zien op 29 en 30 maart, die was er ook op 22 en 23 maart. 31 maart en 1 april zullen dus nog over 29 en 30 maart heen gaan. Maar het zou mij enorm verbazen als deze data nog over de piek van 24 tot 28 maart heen gaan.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[/quote]quote:Op donderdag 2 april 2020 14:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je haalt nu echt twee uitspraken van mij door elkaar.
1) Het aantal doden laat geen afname zien (contra jouw bewering); ik heb nooit beweerd dat voor het aantal doden een opwaartse trend te verwachten is (hoewel dat wellicht wel zo is).
2) De piek, zoals voorspelt door het RIVM, komt wellicht nog (niet gebaseerd op het aantal doden, maar is een voorspelling op de middellange termijn, welke niet gebaseerd is op de huidige dagkoersen)
Er worden maximaal 4k aan tests gedaan, de afgelopen 24 uur zelfs maar 3k omdat er 9 labs ineens geen rapportages meer hebben gedaan.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:06 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Desondanks blijft de piek de piek, nl 24 maart (ziekenhuisopnames)quote:Op donderdag 2 april 2020 14:17 schreef Kyran het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid..quote:Op donderdag 2 april 2020 14:21 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Als je naar de cijfers van Wuhan en Italië kijkt, onze 2 grootste voorbeelden. Dan zie je toch echt iets anders gebeuren.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Ben bang dat de realiteit anders is dan de wens.
Dat treft, dat heeft Dhr. Van Dissel gisteren al namens mij gedaan: https://debatgemist.tweedekamer.nl/debatten/update-coronavirus-0quote:Op donderdag 2 april 2020 14:24 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Probeer anders even een onderbouwd betoogje te schrijven, met bronnen en grafieken als je dat leuk vindt. Wat doet jij overtuigen dat we nog voor een piek zitten, op basis van meetbare gegevens?
Voor nu wel (en hopelijk voor altijd). Alleen kan je dit met geen enkele zekerheid zeggen en dat is nu net mijn punt.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:25 schreef kibo het volgende:
[..]
Desondanks blijft de piek de piek, nl 24 maart (ziekenhuisopnames)
Dat denk ik ook, hoor. Maar 1 september is misschien wel een beetje aan de vroege kant. Zelfs als de situatie in Nederland onder controle is, zit je nog met de rest van de wereld waar het er misschien wel heel anders aan toe gaat dan hier.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:21 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Als dit virus overgewaaid is gaan we gewoon verder met ons leven.
Denk dat jij het niet begrijpt? Het is niet omdat het dagelijkse gerapporteerde cijfer niet uitsluitend betrekking heeft op de laatste 24 uur, dat het daarom onbruikbaar is of onvergelijkbaar? Juist omdat de echte dagelijkse cijfers pas na een dag of vier goed beoordeeld kunnen worden, is het (voor een dagelijkse analyse) beter om naar die cijfers te kijken. De vertraging op meldingen moet dan weliswaar als een constante beschouwd worden. Als die vertraging verergert (door drukte in de ziekenhuizen bijvoorbeeld), vertekent dat uiteraard de resultaten, maar correcte dagresultaten zullen dan ook nog langer op zich laten wachten.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:18 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Begrijp je de cijfers echt niet? Ondanks dat hier al diverse malen is verteld (en het RIVM dat ook doet) hoe het echt zit?
Voor de duidelijkheid: 625 geregistreerd in de afgelopen 24 uur. Maar die mensen zijn niet allemaal de afgelopen 24 uur opgenomen. De cijfers komen met vertraging door. In tegenstelling tot het aantal nieuwe besmettingen, dat is wel een echt getal van de afgelopen 24 uur.
Als je echt goed wil gaan analyseren moet je steeds kijken naar de rapportages van een week terug. Zelf geen tijd voor.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:26 schreef Paganitzu het volgende:
Van 29 maart.
[ afbeelding ]
Van 2 april.
[ afbeelding ]
Kan je op basis van de grafiek van 29 maart de grafiek van 2 april voorspellen?
Verklaar je nader?quote:Op donderdag 2 april 2020 14:26 schreef KP het volgende:
Wat een kuttopics zijn dit geworden. Jammer.
Ik denk dat 26 maart representatiever is, want ook een donderdag.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:26 schreef Paganitzu het volgende:
Van 29 maart.
[ afbeelding ]
Van 2 april.
[ afbeelding ]
Nee joh! Gewoon weer lekker vliegen naar de VS met z'n allen!quote:Op donderdag 2 april 2020 14:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, hoor. Maar 1 september is misschien wel een beetje aan de vroege kant. Zelfs als de situatie in Nederland onder controle is, zit je nog met de rest van de wereld waar het er misschien wel heel anders aan toe gaat dan hier.
Omdat sommige users ook maar te dom zijn om de simpelste vorm van statistiek en logica te begrijpen, en dat roepen: TOTAL LOCKDOWN!quote:Op donderdag 2 april 2020 14:26 schreef KP het volgende:
Ik moet ook nog werken tussendoor, heb je een timeframe of beschrijving van model/dataset?quote:Op donderdag 2 april 2020 14:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat treft, dat heeft Dhr. Van Dissel gisteren al namens mij gedaan: https://debatgemist.tweedekamer.nl/debatten/update-coronavirus-0
We zitten helemaal niet aan de max van het aantal testen, waar haal je die onzin vandaan? Vanaf maandag gaan we zelfs omhoog knallen qua aantal testen, dan wordt de thuiszorg ook getest bijvoorbeeld. Al weken worden er alleen nog maar mensen getest die bij het ziekenhuis komen, in het begin werd er meer getest in de directe omgeving van bevestigde gevallen.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:25 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Er worden maximaal 4k aan tests gedaan, de afgelopen 24 uur zelfs maar 3k omdat er 9 labs ineens geen rapportages meer hebben gedaan.
Ja, logisch dat als je aan de max zit qua testen dat er een afvlakking is, dat begrijp je zelf hopelijk ook.
GereDathan over een week: JAAA Er komt niets meer bij op de IC's! AFVLAKKING! (dat ze dan vol liggen doet er niet toe).
Totdat er voldoende groepsimmuniteit is blijf je kans houden op weer een uitbraak. Dus het zal tot die tijd balanceren blijven.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, hoor. Maar 1 september is misschien wel een beetje aan de vroege kant. Zelfs als de situatie in Nederland onder controle is, zit je nog met de rest van de wereld waar het er misschien wel heel anders aan toe gaat dan hier.
De dagcijfers zeggen juist weinig over de tendens, hooguit over de omvang van het probleem.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:27 schreef NealMoonshine het volgende:
[..]
Met andere woorden, om zo snel mogelijk de tendens in te kunnen schatten, moet je wel naar die dagelijks gerapporteerde cijfers kijken, en niet naar de effectieve dagcijfers.
Wat je bijvoorbeeld ziet is dat 21 maart eerst achterstond op 20 maart. Waardoor sommigen hier zeggen : Zie je, het aantal daalt!quote:Op donderdag 2 april 2020 14:26 schreef Paganitzu het volgende:
Van 29 maart.
[ afbeelding ]
Van 2 april.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 2 april 2020 14:28 schreef GereDathan het volgende:
[..]
We zitten helemaal niet aan de max van het aantal testen, waar haal je die onzin vandaan? Vanaf maandag gaan we zelfs omhoog knallen qua aantal testen, dan wordt de thuiszorg ook getest bijvoorbeeld. Al weken worden er alleen nog maar mensen getest die bij het ziekenhuis komen, in het begin werd er meer getest in de directe omgeving van bevestigde gevallen.
Zie bijgevoegde ppt van het RIVM.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:27 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik moet ook nog werken tussendoor, heb je een timeframe of beschrijving van model/dataset?
Helemaal eens.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:26 schreef KP het volgende:
Is het leven in Wuhan dan weer normaal zoals het voor december was? Ik kan me niet voorstellen dat het openbare leven daar weer in volle gang is.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:25 schreef GereDathan het volgende:
[..]
1 augustus duurt nog 4 maanden, dat is langer dan de hele crisis in Wuhan geduurd heeft van uitbraak tot opheffen maatregelen.
Voor het grootste gedeelte, ja.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:25 schreef Markesh het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid..
Dus 1 september draait het leven weer zoals een half jaar geleden?
Alles is weer open, scholen, horeca ect ect?
Mensen reizen weer gewoon de hele wereld over?
Dit. Gewoon. Dit.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:27 schreef NealMoonshine het volgende:
[..]
Denk dat jij het niet begrijpt? Het is niet omdat het dagelijkse gerapporteerde cijfer niet uitsluitend betrekking heeft op de laatste 24 uur, dat het daarom onbruikbaar is of onvergelijkbaar? Juist omdat de echte dagelijkse cijfers pas na een dag of vier goed beoordeeld kunnen worden, is het (voor een dagelijkse analyse) beter om naar die cijfers te kijken. De vertraging op meldingen moet dan weliswaar als een constante beschouwd worden. Als die vertraging verergert (door drukte in de ziekenhuizen bijvoorbeeld), vertekent dat uiteraard de resultaten, maar correcte dagresultaten zullen dan ook nog langer op zich laten wachten.
Met andere woorden, om zo snel mogelijk de tendens in te kunnen schatten, moet je wel naar die dagelijks gerapporteerde cijfers kijken, en niet naar de effectieve dagcijfers.
Het zal wel aan mij liggen maar ik zie geen bijgevoegde pptquote:Op donderdag 2 april 2020 14:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zie bijgevoegde ppt van het RIVM.
Paar dagen terug zijn de winkels voor het eerst opengegaan.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is het leven in Wuhan dan weer normaal zoals het voor december was? Ik kan me niet voorstellen dat het openbare leven daar weer in volle gang is.
Het is niet heel ingewikkeld hoor.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:27 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik moet ook nog werken tussendoor, heb je een timeframe of beschrijving van model/dataset?
Behalve dan dat de daling van 20 --> 21 maart al dusdanig miniem was dat die eerste conclusie ('zie je, het aantal daalt') sowieso al voorbarig was.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:28 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Wat je bijvoorbeeld ziet is dat 21 maart eerst achterstond op 20 maart. Waardoor sommigen hier zeggen : Zie je, het aantal daalt!
Terwijl uiteindelijk blijkt dat met terugwerkende kracht het aantal gevallen dus wél gestegen is.
Het is nog niet normaal zoals begin december, maar vanaf komende week wordt de lockdown officieel opgeheven.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is het leven in Wuhan dan weer normaal zoals het voor december was? Ik kan me niet voorstellen dat het openbare leven daar weer in volle gang is.
Zonder van alles op te moeten zoeken enzo, wat is de aanpak van Zuid-Korea?quote:Op donderdag 2 april 2020 14:01 schreef Zeroku het volgende:
Ik begreep net dat in Duitsland gisteren/vandaag is gesproken over het feit dat de aanpak die o.a. Zuid-Korea hanteert beter zou scoren in de modelleringen dan 'onze' aanpak en lockdowns. Artikel daarover zou vandaag in Lancet komen, maar kan 'm nog niet vinden.
lockdown opheffen =/= het normale leven weer oppakken. De nasleep van deze crisis gaat een jaar, zo niet jaren, duren.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:32 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het is nog niet normaal zoals begin december, maar vanaf komende week wordt de lockdown officieel opgeheven.
Zie dit filmpje van enkele dagen geleden: https://www.nu.nl/279910/(...)aanden-lockdown.html
Ah, de makkelijke uitweg. Bedankt, je bevestigd mijn vermoeden.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:16 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Ik vermoed dat dat bij jou geen zin heeft.
Maar dit concludeerde ik dus al een aantal dagen eerder op basis van de grafieken van het RIVM. Dus prima zoals jij en anderen het doen hoor, je loopt alleen een paar dagen achter in de conclusiesquote:Op donderdag 2 april 2020 14:30 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit. Gewoon. Dit.
Het is niet zo moeilijk, gewoon een kwestie van willen zien. Dit is een vertraagde, maar uiterst betrouwbare manier om er naar te kijken.
Het laat ook duidelijk stabilisatie van groei zien als je naar afgelopen week kijkt en je kan zelfs voorzichtig zeggen dat er een afname in groei is. Echter zijn de aantallen nog steeds te hoog en dat gaat voor problemen op de IC zorgen.
Wat trouwens ook voorspeld wordt door het RIVM en de NVIC.
Zijn wij het een keer eens met het RIVM is het weer niet goed.
https://www.tweedekamer.n(...)presentatie_rivm.pdfquote:Op donderdag 2 april 2020 14:30 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Het zal wel aan mij liggen maar ik zie geen bijgevoegde ppt
Van 26 maart.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:27 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Als je echt goed wil gaan analyseren moet je steeds kijken naar de rapportages van een week terug. Zelf geen tijd voor.
Heeft ook helemaal niemand gedaan, maar dat doet niet ter zake blijkbaar.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Behalve dan dat de daling van 20 --> 21 maart al dusdanig miniem was dat die eerste conclusie ('zie je, het aantal daalt') sowieso al voorbarig was.
Ben benieuwd waaruit je dat afleidt, gezien de maximale incubatie en ziekteverlopen is er volgens mij niet direct een reden tot toename aantal sterfgevallen, en we zien dit ook niet echt.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het is niet heel ingewikkeld hoor.
1) Piek in aantal ziekenhuisopnames lijkt ongeveer te zijn bereikt.
2) Aangezien mensen vrij lang op de IC blijven liggen, en de nieuwe aanwas voorlopig constant hoog is, zal het aantal mensen op de IC nog even blijven doorgroeien (volgens RIVM tot 1 mei).
3) Daaraan gerelateerd, zal het aantal sterfgevallen waarschijnlijk ook nog even blijven toenemen. Zeker als de maximale IC-capaciteit wordt bereikt, wat lijkt te gaan gebeuren.
Dat is toch wel iets anders dan je hiervoor zei.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:30 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Voor het grootste gedeelte, ja.
In Nederland zijn 1 september de horeca, scholen en alles weer open. Evenementen vinden gewoon weer plaats.
Of we de HELE wereld over reizen, dat weet ik niet. Zoals ik al eerder aangaf denk ik dat Europa en de USA de boel dan goed hebben opgelost. Voor Zuid-Afrika en bijvoorbeeld Iran en India vrees ik dat het anders ligt.
Thanks, ga hem na mijn call even doornemenquote:Op donderdag 2 april 2020 14:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
https://www.tweedekamer.n(...)presentatie_rivm.pdf
Zoals ik aangaf, ik maak wel een verschil tussen de continenten. Ik denk dat China, Rusland, Europa en Amerika de boel op 1 augustus weer behoorlijk hebben draaien. In China is dat al deels het geval.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Probleem is ook dat er nu veel sneller geregistreerd wordt dan destijds. Maar je ziet meteen hoe bewerkelijk het is. De cijfers van destijds zijn inmiddels bijna verdubbeld.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:34 schreef Paganitzu het volgende:
[..]
Van 26 maart.
[ afbeelding ]
Van 2 april.
[ afbeelding ]
Kan je op basis van de grafiek van 26 maart de grafiek van 2 april voorspellen?
Tja, toch lastig omdat er toen minder gevallen waren, dus een andere administratieve werkelijkheid. Wellicht kan je de rapporten van de afgelopen dagen wel gebruiken volgende week? Maar zou ook kunnen dat ze administratieve processen dan verbeterd hebben, dus het blijft een lastige kwestie.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:34 schreef Paganitzu het volgende:
[..]
Van 26 maart.
[ afbeelding ]
Van 2 april.
[ afbeelding ]
In de afgelopen 24 uur zijn de op één na meeste ziekenhuisopnames geweest sinds het begin van de uitbraak.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De cijfers van de afgelopen 24 uur zijn uiteraard bruikbaar. Maar niet om op dit moment te vertellen of de uitbraak toeneemt, afvlakt of afneemt. Dit zal overigens wel weer gaan gebeuren, als we straks echt afnemen komt er weer meer tijd voor rapportages op dezelfde dag.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:27 schreef NealMoonshine het volgende:
[..]
Denk dat jij het niet begrijpt? Het is niet omdat het dagelijkse gerapporteerde cijfer niet uitsluitend betrekking heeft op de laatste 24 uur, dat het daarom onbruikbaar is of onvergelijkbaar? Juist omdat de echte dagelijkse cijfers pas na een dag of vier goed beoordeeld kunnen worden, is het (voor een dagelijkse analyse) beter om naar die cijfers te kijken. De vertraging op meldingen moet dan weliswaar als een constante beschouwd worden. Als die vertraging verergert (door drukte in de ziekenhuizen bijvoorbeeld), vertekent dat uiteraard de resultaten, maar correcte dagresultaten zullen dan ook nog langer op zich laten wachten.
Verklaar je nader? De dagelijkse cijfers betreffen meerdere dagen en vertroebelen de tendens dus wel enigszins, maar om nu te zeggen dat ze weinig zeggen? Dat zal bovendien vooral spelen als er zeer grote verschillen tussen dagen zijn, wat niet direct te verwachten is. En dan nog zul je er sneller een tendens in kunnen aflezen dan in de 24 uur cijfers.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De dagcijfers zeggen juist weinig over de tendens, hooguit over de omvang van het probleem.
Klassieke retorische truc wel.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Heeft ook helemaal niemand gedaan, maar dat doet niet ter zake blijkbaar.
2) of 3)? Want beide zijn geselecteerd. RIVM voorspelt een overbelasting van de IC (boven de 1900 corona-bedden / 2400 totaal IC-bedden). In dat geval zullen de sterftecijfers toenemen.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:35 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ben benieuwd waaruit je dat afleidt, gezien de maximale incubatie en ziekteverlopen is er volgens mij niet direct een reden tot toename aantal sterfgevallen, en we zien dit ook niet echt.
Ja, vergelijkbare vorm, alleen de y-as wat hoger. We kunnen dus concluderen dat de groei afneemt.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:34 schreef Paganitzu het volgende:
[..]
Van 26 maart.
[ afbeelding ]
Van 2 april.
[ afbeelding ]
Ja.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Tja, toch lastig omdat er toen minder gevallen waren, dus een andere administratieve werkelijkheid. Wellicht kan je de rapporten van de afgelopen dagen wel gebruiken volgende week? Maar zou ook kunnen dat ze administratieve processen dan verbeterd hebben, dus het blijft een lastige kwestie.
Voor ons Nederlands, ik heb nergens voor de hele wereld beweerd en constant aangegeven waar ik denk dat het lastiger zal zijn. Overigens heb ik altijd 1 augustus aangehouden.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:35 schreef Markesh het volgende:
[..]
Dat is toch wel iets anders dan je hiervoor zei.
Je zei dat het leven weer normaal was op 1 september
Zoals je zelf al aangeeft zeggen de gerapporteerde dagcijfers alleen maar wat wanneer de rapporteervertraging evenredig is. Gezien de grote bulk van Limburgse rapportages die we er nu bij krijgen kun je volgens mij wel stellen dat deze vertraging absoluut niet evenredig verdeeld is.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:39 schreef NealMoonshine het volgende:
[..]
Verklaar je nader? De dagelijkse cijfers betreffen meerdere dagen en vertroebelen de tendens dus wel enigszins, maar om nu te zeggen dat ze weinig zeggen? Dat zal bovendien vooral spelen als er zeer grote verschillen tussen dagen zijn, wat niet direct te verwachten is. En dan nog zul je er sneller een tendens in kunnen aflezen dan in de 24 uur cijfers.
Nog beter: de dagelijkse gerapporteerde cijfers per 24 uur naast elkaar leggen. Dus hoeveel van de vandaag gemelde gevallen had betrekking op de voorbije 24 uur en hoeveel was dat gisteren? Hoeveel van de vandaag gemelde gevallen had betrekking op 24 tot 48 uur geleden en hoeveel was dat gisteren? Etc. Dat is eigenlijk het scherpste beeld dat je kunt krijgen, maar wel wat lastiger te interpreteren voor de doorsnee lezer.
https://www.trouw.nl/buit(...)and-houden~b6149926/quote:Op donderdag 2 april 2020 14:33 schreef Lingue het volgende:
[..]
Zonder van alles op te moeten zoeken enzo, wat is de aanpak van Zuid-Korea?
Die conclusies kan je iig trekken, maar ad 2) wel dat dit met name Limburg is (zie Figuur 5).quote:Op donderdag 2 april 2020 14:41 schreef Paganitzu het volgende:
[..]
Ja.
Wat mij betreft is de enige observaties die je kan maken obv. deze data
1) Tot een week geleden namen de aantallen opnames nog steeds toe.
2) De administratieve vertraging is opgelopen tot in elk geval een week.
Een combinatie van testen, opsporen en nog meer testen en een bevolking die zich heel streng aan de maatregelen houdt.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:33 schreef Lingue het volgende:
[..]
Zonder van alles op te moeten zoeken enzo, wat is de aanpak van Zuid-Korea?
overal worden noodhospitals opgezet in het land, alsof het zo weer voorbij isquote:Op donderdag 2 april 2020 14:19 schreef Markesh het volgende:
[..]
Je leeft echt onder een steen als je werkelijk denkt dat iedereen over een masnd weer gewoon verder kan gaan met zijn leven.
Verbijsterend gewoon
Zo makkelijk gaat dat helaas niet. Op basis van de eerste grafiek zou je kunnen concluderen dat er 20-23 maart een daling was, maar, zo blijkt nu, was er nauwelijks een daling, als die er überhaupt al was.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:40 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Ja, vergelijkbare vorm, alleen de y-as wat hoger. We kunnen dus concluderen dat de groei afneemt.
Volgende week weten we meer. Ben wel hoopvol op afvlakking.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Die conclusies kan je iig trekken, maar ad 2) wel dat dit met name Limburg is (zie Figuur 5).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |