Thanks. 24 en 27 blijven maar oplopen. Hopelijk was dat de piek.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:02 schreef LTVDK het volgende:
[..]
https://www.rivm.nl/actuele-informatie-over-coronavirus/data
Hier heb ik toch altijd wel wat moeite mee. Aangezien de prognose 'zonder maatregelen' echt volslagen kut is. Deze quote kan alles zeggen van 'het gaat de goede kant op' tot 'het gaat nog steeds superkut, maar net iets minder dan wanneer we niets zouden doen'.quote:"De eerste effecten van de maatregelen lijken zichtbaar", meldt het RIVM. "Het aantal in het ziekenhuis opgenomen patiënten en het aantal gemelde overledenen in Nederland neemt minder snel toe dan je zonder maatregelen zou verwachten."
Dit. Mensen zijn zo gruwelijk slecht in het interpreteren van data. Mijn hemelquote:Op donderdag 2 april 2020 14:00 schreef Zeroku het volgende:
De cijfers zijn altijd een combinatie van de aantallen van afgelopen dagen. Snap niet dat dit iedere dag gezegd moet worden. Er zijn geen 166 mensen vandaag overleden.
Dat is wel rond 2 weken na de eerste maatregelen. Ik verwacht dat pas over 2 weken er echt significante daling te zien zal zijn.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:04 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Thanks. 24 en 27 blijven maar oplopen. Hopelijk was dat de piek.
[ afbeelding ]
Dit is heel erg. Maar moeten dit soort reacties nou echt elke keer komen? De piek is ook nog niet bereikt, dit gaat nog vaker voorkomen.quote:
Nieuwe besmettingen al dagen schommelt rond de 1000. Afvlakking dus.quote:
Vandaar dat ze betonblokken en containers op de grenzen zetten. Dat is omdat het allemaal zo lekker open en vrij is allemaal.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:02 schreef kwiwi het volgende:
[..]
In België kun je nog gewoon lekker een stukje gaan fietsen, of gaan hardlopen. Dat is geen volledige lockdown.
Lagn leve de Bell curvequote:Op donderdag 2 april 2020 14:06 schreef MissionPhailed het volgende:
Aantal nieuwe geregistreerde besmettingen is niet interessant om te bepalen of de opmars van het virus wel of niet wordt afgeremd. Ziekenhuisopnames en doden wél en afgaande daarop lijkt er wel wat verbetering in de pijplijn te zitten!
dat er dagelijks 1000 nieuwe geïnfecteerden zijn zegt weinig als er per dag maar 1200 (of weet ik hoeveel) testen worden gedaan...quote:Op donderdag 2 april 2020 14:06 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Nieuwe besmettingen al dagen schommelt rond de 1000. Afvlakking dus.
Doden en ziekenhuisopnames zeggen helemaal niets en kijk ik niet naar.
Je weet hoe het testbeleid is toch?quote:Op donderdag 2 april 2020 14:06 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het aantal doden is niet echt dalende.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:06 schreef MissionPhailed het volgende:
Aantal nieuwe geregistreerde besmettingen is niet interessant om te bepalen of de opmars van het virus wel of niet wordt afgeremd. Ziekenhuisopnames en doden wél en afgaande daarop lijkt er wel wat verbetering in de pijplijn te zitten!
Dik in orde?quote:Op donderdag 2 april 2020 14:08 schreef Longcat. het volgende:
[..]
Je weet hoe het testbeleid is toch?
Waaruit leidt je dat af?quote:Op donderdag 2 april 2020 14:06 schreef EnterToets het volgende:
[..]
Dit is heel erg. Maar moeten dit soort reacties nou echt elke keer komen? De piek is ook nog niet bereikt, dit gaat nog vaker voorkomen.
Ca. 4000 testen per dag.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
dat er dagelijks 1000 nieuwe geïnfecteerden zijn zegt weinig als er per dag maar 1200 (of weet ik hoeveel) testen worden gedaan...
Helemaal mee eens, de fascinatie met paniek zaaien en negativiteit begrijp ik niet. De media doet hier ook naar hartelust aan mee. Er zijn veel kwetsbaren in de samenleving die je daar geen dienst mee bewijst.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:51 schreef GereDathan het volgende: Zoals bijna altijd is het leuker om paniek te zaaien toch? Ik hoorde gisteren iemand in de apotheek beweren dat Corona via haar insuline verspreid werd onder de bevolking
Tot nu toe is er helemaal niets uitgekomen wat al die paniekzaaiers bedenken. Bijvoorbeeld het hamsteren van toiletpapier, pasta en rijst. Dat vonden ze heel nodig, want over 2 weken zou al ons eten blijkbaar op zijn en zouden we onze kont af moeten vegen met de hont. We zijn nu 3 weken verder, wij eten en drinken al 3 weken precies hetzelfde als voor deze crisis. We doen gewoon wekelijks de boodschappen en komen niets te kort. Maar mensen met een alu-hoedje geloven liever de praatjes van een doorgesnoven Jensen dan keiharde cijfers. En een keihard feit is bijvoorbeeld dat Wuhan vanaf aankomende maandag geen enkele beperking meer heeft, nadat de overheid te laat ingreep (en er dus veel meer besmettingen zijn geweest dan had gehoeven) is het relatief snel op orde. De noodziekenhuizen zijn al weken geleden weer weggehaald, ook daar hoor je niemand over. Een paar weken terug had iedereen zijn mond vol over filmpjes met doden op straat (die overigens fake waren), maar diezelfde mensen hoor je nu gek genoeg niet over de overcapaciteit van de ziekenhuizen daar...
Ja, de mededeling is eigenlijk "het had nog erger kunnen zijn".quote:Op donderdag 2 april 2020 14:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hier heb ik toch altijd wel wat moeite mee. Aangezien de prognose 'zonder maatregelen' echt volslagen kut is. Deze quote kan alles zeggen van 'het gaat de goede kant op' tot 'het gaat nog steeds superkut, maar net iets minder dan wanneer we niets zouden doen'.
Uit de grafieken van het RIVM waarin de trend nog steeds opwaarts is?quote:Op donderdag 2 april 2020 14:08 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Waaruit leidt je dat af?
https://www.rivm.nl/docum(...)derland-2-april-2020
Wow. Dan doe je wel heel erg naar eigen goesting interpreterenquote:Op donderdag 2 april 2020 14:06 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Omdat ik zeg dream on tegen iemand die verwacht in augustus weer op reis te kunnen zit ik in mijn kelder?quote:Op donderdag 2 april 2020 13:38 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Als jij lekker angstig met je voorraadje pasta en rijst in je kelder blijft zitten, gaan wij gewoon door met leven ok?
Helaas, je moet juist wel naar de nieuwe besmettingen kijken. Op dit moment moet je naar de nieuwe besmettingen kijken, dit zijn uitslagen van patiënten die zich melden bij ziekenhuizen (ongeveer 30% van de geteste mensen blijkt besmet overigens). Dat zijn betrouwbare cijfers op dit moment.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:06 schreef MissionPhailed het volgende:
Sorry, maar worden er NU nog besmettingen gemeld/geteld van dik een week geleden?quote:Op donderdag 2 april 2020 14:04 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Thanks. 24 en 27 blijven maar oplopen. Hopelijk was dat de piek.
[ afbeelding ]
Je moet ook zorgen voor een beetje draagkracht voor de maatregelen. Als ze dan zeggen we hebben geen idee. Laten zien dat wat mensen nu moeten doen en laten wel helpt, en ondertussen met deze cijfers ook uitstralen dat het nog steeds erg belangrijk isquote:Op donderdag 2 april 2020 14:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hier heb ik toch altijd wel wat moeite mee. Aangezien de prognose 'zonder maatregelen' echt volslagen kut is. Deze quote kan alles zeggen van 'het gaat de goede kant op' tot 'het gaat nog steeds superkut, maar net iets minder dan wanneer we niets zouden doen'.
Dan snap je er niks van.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:06 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Maar dat is hij niet, ziekenhuisopnames, IC opnames en aantal doden per dag nemen af.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Uit de grafieken van het RIVM waarin de trend nog steeds opwaarts is?
Ongeveer 30 procent van de geteste mensen test positief. Het zijn dus wel meer dan 1200 testen. Ongeveer 3000 om precies te zijn.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
dat er dagelijks 1000 nieuwe geïnfecteerden zijn zegt weinig als er per dag maar 1200 (of weet ik hoeveel) testen worden gedaan...
Wat waren de toenames op de andere dagen? Neemt het wel af of vrijwel niet? Als dat laatst het geval is, dan zijn er meer maatregelen nodig.quote:
Zeker, jij ook?quote:Op donderdag 2 april 2020 14:08 schreef Longcat. het volgende:
[..]
Je weet hoe het testbeleid is toch?
Verschillen zijn echt minimaal.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:06 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Vandaar dat ze betonblokken en containers op de grenzen zetten. Dat is omdat het allemaal zo lekker open en vrij is allemaal.
Enkel essentiele winkels open, frisse neus mag met je gezin. https://www.parool.nl/ned(...)t-verschil~bdecae54/
Misschien net wat minder dan Spanje, Frankrijk en Italië. Maar het lijkt toch wel heel erg op een lockdown.
Dat blijkt ook wel uit zijn '1 Augustus' verhaalquote:Op donderdag 2 april 2020 14:11 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Dan snap je er niks van.
Ziekenhuisopnames? Ja.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:11 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Maar dat is hij niet, ziekenhuisopnames, IC opnames en aantal doden per dag nemen af.
Zal straks tabel updaten.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:11 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Wat waren de toenames op de andere dagen? Neemt het wel af of vrijwel niet? Als dat laatst het geval is, dan zijn er meer maatregelen nog.
Het zijn dezelfde mensen die hun kelder volduwen met blikjes SMAC. Geen idee waarom mensen dat doen, maar ze hebben graag paniek in hun leven denk ik?quote:Op donderdag 2 april 2020 14:09 schreef Za het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, de fascinatie met paniek zaaien en negativiteit begrijp ik niet. De media doet hier ook naar hartelust aan mee. Er zijn veel kwetsbaren in de samenleving die je daar geen dienst mee bewijst.
Ik was btw in de eerste maanden van de uitbraak ook niet bepaald positief, maar daar was toen ook geen reden toe.
Er is gewoon een dalende lijn te zien, niets 12% toename...quote:Op donderdag 2 april 2020 14:11 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Wat waren de toenames op de andere dagen? Neemt het wel af of vrijwel niet? Als dat laatst het geval is, dan zijn er meer maatregelen nog.
Komt volgens mij door vertraging aanlevering Limburg.quote:
Hoe kom je erbij dat het aantal doden oploopt dan?quote:Op donderdag 2 april 2020 14:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ziekenhuisopnames? Ja.
Aantal doden? Nee.
RIVM kijkt naar het grotere geheel. Vooralsnog zijn dit dagkoersen.
Tussen 'oplopen' en 'afnemen' zit nog een stabiele lijn, hè?quote:Op donderdag 2 april 2020 14:13 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat het aantal doden oploopt dan?
Kijk over een week nog eventjes naar de laatste week van maart in deze tabel, oke?quote:Op donderdag 2 april 2020 14:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er is gewoon een dalende lijn te zien, niets 12% toename...
[ afbeelding ]
Waarom zou ik de IC opgaan? Ik houd mij heel netjes aan #blijfthuis. Want dat helpt. Het helpt zodanig dat we over een maand weer gewoon verder kunnen met ons leven.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:10 schreef Markesh het volgende:
[..]
Omdat ik zeg dream on tegen iemand die verwacht in augustus weer op reis te kunnen zit ik in mijn kelder?
Vreemde aanname.
Jij gaat door met leven, prima.
Stuur mij dan even een berichtje voor je de IC opgaat, oke?
Zeker, maar dit is wat je zegt:quote:Op donderdag 2 april 2020 14:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tussen 'oplopen' en 'afnemen' zit nog een stabiele lijn, hè?
quote:Op donderdag 2 april 2020 14:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Uit de grafieken van het RIVM waarin de trend nog steeds opwaarts is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |