Ouders? Die zien een filmpje van een infuencer en denken dan opeens, laat ik mijn kind opdragen binnen te blijven?quote:Op donderdag 2 april 2020 13:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Denk je nou echt dat jongeren niet beïnvloedbaar zijn door populaire YouTubers en Instagrammers?
Ok, fair enough.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:10 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Maar jongeren zijn eventueel wel eerder bereid om zelf maatregelen te nemen.
Het is écht zo lastig niet.
quote:Op donderdag 2 april 2020 13:11 schreef probeer het volgende:
[..]
Ouders? Die zien een filmpje van een infuencer en denken dan opeens, laat ik mijn kind opdragen binnen te blijven?
Ja, dat gebeurt massaal
Ga een ander voor trol uitmaken omdat diens mening niet de jouwe is.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:10 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Toegegeven, je bent wel een chille troll
Ouders misschien, maar vooral ook die kinderen zelf, he.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:11 schreef probeer het volgende:
[..]
Ouders? Die zien een filmpje van een infuencer en denken dan opeens, laat ik mijn kind opdragen binnen te blijven?
Ja, dat gebeurt massaal
Oke, we zijn wel uitgepraat.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:10 schreef probeer het volgende:
[..]
Ow jawel hoor. Ouders die je gewoon opdragen om binnen te blijven bijvoorbeeld.
Die 51 zijn volgens de site wel alleen mensen die echt naar huis zijn, dus patiënten die van IC af zijn maar nog in ziekenhuis liggen worden niet meegeteld.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:57 schreef mark6791 het volgende:
Er zijn volgens NICE toit nu toe 211 mensen op de IC overleden, terwijl 51 mensen zijn hersteld.
Dit wil overigens nog heel weinig zeggen over de herstelkans.
Ik heb de aantallen gehaald uit de dagelijkse overzichten van Italie, deze:quote:Op donderdag 2 april 2020 13:08 schreef Momo het volgende:
Dat s echt goed nieuws als dit goed geupdated is
Juist, in Nederland kunnen wij dus niet zeggen dat het 90% is of gaat zijn. Veels te vroeg voor. Denk dat het veel later ligt.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:57 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Totaal aantal (bewezen/verdachte) COVID-19 opnamen in de Nederlandse ICs op dit moment (d.w.z geen ontslagdatum bekend): 1140/40=1180
Totaal aantal Nederlandse IC’s met tenminste één bewezen COVID-19 opname op dit moment: 74
Totaal (cumulatief) aantal bewezen COVID-19 patiënten waarvoor IC-opname nodig was in Nederlandse IC’s: 1567
Totaal (cumulatief) aantal bewezen COVID-19 patiënten in de Nederlandse IC’s met fatale afloop: 204
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-ic.jsp
Momenteel dus 13% en kan/zal oplopen
Dat inderdaad, Zie ook nog niet direct redenen voor 50% eigenlijk. Wel zal het oplopen gezien logische vertraging.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:14 schreef Kyran het volgende:
[..]
Juist, in Nederland kunnen wij dus niet zeggen dat het 90% is of gaat zijn. Veels te vroeg voor. Denk dat het veel later ligt.
Ja sorry man, jij denkt dat die influencer filmpjes voor ouders zijn.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:13 schreef probeer het volgende:
[..]
Stoere knul. Fatsoen buiten de deur gelaten?
Ik denk dat ouders geen influencers nodig hebben om hun kinderen op te dragen binnen te blijven.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:17 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ja sorry man, jij denkt dat die influencer filmpjes voor ouders zijn
Ik denk dat we deze discussie even moeten stoppenquote:Op donderdag 2 april 2020 13:18 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik denk dat ouders geen influencers nodig hebben om hun kinderen op te dragen binnen te blijven.
Dan kan je het beste stoppen mijn mening aan te vallen, nietwaar?quote:Op donderdag 2 april 2020 13:18 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik denk dat we deze discussie even moeten stoppen
Denk dus dat wij hier in Nederland een relatief sterke groep op de IC hebben (want patienten die weinig kans maken worden geweerd). Daardoor verwacht ik in Nederland een betere overlevingskans.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:16 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dat inderdaad, Zie ook nog niet direct redenen voor 50% eigenlijk. Wel zal het oplopen gezien logische vertraging.
quote:Op donderdag 2 april 2020 13:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waar denk je dat die influencers op zitten? Of dacht je dat jongeren massaal het YouTube-kanaal van het RIVM volgen?
Als het eenmaal in zo'n zit kamp zit, zal het sowieso heel rap rond gaan ben ik bang..quote:Op donderdag 2 april 2020 13:21 schreef Grishenko_ het volgende:
Zullen we het ff ontopic houden in plaats van het constante gezwets.
https://www.nu.nl/coronav(...)ve-coronatesten.html
Grieks migrantenkamp in quarantaine na positieve coronatesten
De bewoners van een migrantenkamp in Griekenland worden in quarantaine geplaatst. De autoriteiten hebben hier donderdag toe besloten omdat twintig asielzoekers positief zijn getest op het coronavirus.
De migranten wonen in Ritsona, ongeveer 45 kilometer ten noordoosten van Athene. In het kamp verblijven maximaal 2.500 personen. De komende twee weken mag niemand het kamp in of uit; agenten zullen dit handhaven.
In totaal zijn 63 personen getest op het COVID-19-virus. Deze testen werden uitgevoerd nadat een negentienjarige migrant die in het ziekenhuis van Athene beviel, besmet bleek met het virus. `De negentien andere patiënten vertonen volgens de autoriteiten op dit moment geen symptomen.
De vrouw was officieel de eerste coronapatiënt onder de ruim 40.000 personen in de Griekse migrantenkampen. De autoriteiten onderzoeken nog waar ze besmet is geraakt.
Zorgen over coronavirus in migrantenkampen
De kampen in het land zijn overvol, waardoor er grote zorgen zijn over een eventuele uitbraak van het virus onder de migranten. Vanwege de slechte leefomstandigheden wordt gevreesd dat het virus zich snel zal verspreiden.
Griekenland heeft vorige maand maatregelen getroffen om een uitbraak het virus in de kampen tegen te gaan. Bewoners mogen bijvoorbeeld tijdelijk alleen in kleine groepen en tussen 7.00 en 19.00 uur de kampen verlaten om eten en andere benodigdheden in nabijgelegen dorpen en steden te halen.
In Griekenland zijn sinds eind februari 1.415 besmettingen geconstateerd. Vijftig personen zijn overleden aan COVID-19.
Hoop dat we vooral geen groep 50-70 jarigen krijgen die zwaar gehandicapt (invalide/aan het zuurstof) eruit komen. Dat is ook geen leven....quote:Op donderdag 2 april 2020 13:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
Denk dus dat wij hier in Nederland een relatief sterke groep op de IC hebben (want patienten die weinig kans maken worden geweerd). Daardoor verwacht ik in Nederland een betere overlevingskans.
Denk inderdaad ook beter dan 50% overleving.
90% overlijden zie ik hier niet gebeuren en zou echt verbaaasd zijn als dat gebeurt.
Dat is ook nog de vraag jaquote:Op donderdag 2 april 2020 13:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoop dat we vooral geen groep 50-70 jarigen krijgen die zwaar gehandicapt (invalide/aan het zuurstof) eruit komen. Dat is ook geen leven....
Hopelijk gaat dat niet gebeuren. Denk niet dat daar hele goede zorg beschikbaar is, helaas.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:22 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Als het eenmaal in zo'n zit kamp zit, zal het sowieso heel rap rond gaan ben ik bang..
Want?quote:Op donderdag 2 april 2020 13:26 schreef Pumpalov het volgende:
Roemenië en Bulgarije sturen samen een honderdtal zorgmedewerkers naar Oostenrijk om daar mee te helpen tegen de crisis. Compleet gestoord
Compleet gestoord dat landen binnen de EU elkaar helpen...quote:Op donderdag 2 april 2020 13:26 schreef Pumpalov het volgende:
Roemenië en Bulgarije sturen samen een honderdtal zorgmedewerkers naar Oostenrijk om daar mee te helpen tegen de crisis. Compleet gestoord
Dan mogen ze bij mij de stekker eruit trekken hoor.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoop dat we vooral geen groep 50-70 jarigen krijgen die zwaar gehandicapt (invalide/aan het zuurstof) eruit komen. Dat is ook geen leven....
Excuus, meer dan 200 zelfs. Beide landen zijn sinds 2007 (toetreding EU) al volledig uitgekleed voor wat betreft zorgpersoneel dat allemaal geworven werd door ziekenhuizen uit het westen van Europa. Materiaal in overschot in beide landen maar goed personeel? Te gek voor woorden dit.quote:
Propaganda is ook wat waard. Later innen ze de schuld wel weer bij de verdeling van EU-gelden. En wij Nederland betalen veel en veel meer, maar zijn nu opeens de vijand van Zuid-Europa.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:30 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Excuus, meer dan 200 zelfs. Beide landen zijn sinds 2007 (toetreding EU) al volledig uitgekleed voor wat betreft zorgpersoneel dat allemaal geworven werd door ziekenhuizen uit het westen van Europa. Materiaal in overschot in beide landen maar goed personeel? Te gek voor woorden dit.
Mag hopen dat er iets héél groots tegenover staat.
Konden die niet beter in Italië gaan helpen?quote:Op donderdag 2 april 2020 13:30 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Excuus, meer dan 200 zelfs. Beide landen zijn sinds 2007 (toetreding EU) al volledig uitgekleed voor wat betreft zorgpersoneel dat allemaal geworven werd door ziekenhuizen uit het westen van Europa. Materiaal in overschot in beide landen maar goed personeel? Te gek voor woorden dit.
Mag hopen dat er iets héél groots tegenover staat.
Ik zou mijn oude dagen zeker niet zo door willen brengen dus als ik die leeftijd had mochten ze van mij ook de stekker eruit trekken.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:29 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dan mogen ze bij mij de stekker eruit trekken hoor.
Zijn al langere tijd bepaalde samenwerkingen met Oostenrijk. Je eigen zwaktes nog verder uitkleden in het midden van een crisis is een ander uiterste.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:33 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Konden die niet beter in Italië gaan helpen?
Behalve dat de meldingen achterlopen vergeet je blijkbaar even dat we al meer dan 4 weken met Corona kampen. De gemiddelde tijd op de IC is 23 dagen. Dat betekent dat de eerste mensen nu langzamerhand van de IC's afkomen.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:41 schreef ondeugend het volgende:
https://www.stichting-nice.nl/
17 patienten meer op de IC's dan gisteren om 11.30
Dat kan toch haast niet?
Gaan er zoveel mensen van de beademing? Overlijden er zoveel? Of komen er nu zo weinig nieuwe patienten op de IC's?
Of is stichting NICE helemaal de weg kwijt?
Je leeft in angst als je denkt dat we in augustus nog steeds zo beperkt zitten.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:42 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Je leeft in een droomwereld als jij denkt dat je gewoon in augustus Amerika in mag. Daar begint het nog maar net. Beter bereid je je er geestelijk op voor dat het niet door gaat.
Als jij lekker angstig met je voorraadje pasta en rijst in je kelder blijft zitten, gaan wij gewoon door met leven ok?quote:
Gommers gaf zelf ook al aan dat de grens niet bereikt wordt door apparatuur, maar door een gebrek aan personeel.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:38 schreef Markesh het volgende:
2400 IC-bedden het absolute maximum, meer is spelen met vuur'
In de Nederlandse ziekenhuizen is 2400 IC-bedden het absolute maximum. Er zijn simpelweg niet genoeg verpleegkundigen om meer bedden aan te kunnen. Dat zegt Gerton Heyne, de voorzitter van beroepsvereniging V&VN van de verpleegkundigen in De Telegraaf.
"Elke wens boven de 2400 is spelen met vuur, een illusie", zegt Heyne tegen de krant. Hij wijst erop dat het vak van IC-verpleegkundige niet alleen bepaalde vaardigheden vergt, maar mentaal ook zeer belastend is. "Je kunt niet zomaar even een blik IC-verpleegkundigen opentrekken."
De V&VN staat kritisch tegenover de roep uit de politiek om nog meer bedden, zoals die onder meer werd verwoord door PVV en PvdA. "Het lijkt wel een veiling. Koehandel. Het is niet reëel."
Nos
Geen idee.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:56 schreef raptorix het volgende:
Ik zat hier gister aan te denken, zou het wellicht kunnen dat bepaalde Haplo groepen zwaarder worden getroffen?
Ik heb hier totaal geen verstand van, @:bosbeetle weet jij dit misschien of dit van invloed kan zijn?
[ afbeelding ]
Zouden ze dan in Ferrera Erbognone een klein Haplo groepje hebben?quote:Op donderdag 2 april 2020 12:56 schreef raptorix het volgende:
Ik zat hier gister aan te denken, zou het wellicht kunnen dat bepaalde Haplo groepen zwaarder worden getroffen?
Ik heb hier totaal geen verstand van, @:bosbeetle weet jij dit misschien of dit van invloed kan zijn?
[ afbeelding ]
Overal wel min of meer de valkuil. Een 'bed' is zo neergezet en relatief goedkoop te onderhouden. Een vakbekwaam persoon daarentegen..quote:Op donderdag 2 april 2020 13:39 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Gommers gaf zelf ook al aan dat de grens niet bereikt wordt door apparatuur, maar door een gebrek aan personeel.
Gaat het daar om dan? De VS hebben serieus een heel groot probleem (vele malen groter dan China nu al), reken dat maar eens door..quote:
Mooie getallen, en geheel in lijn met Wuhan. Als het afneemt gaat het snel gelukkig.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:03 schreef Za het volgende:
Aantal nieuwe besmettingen per dag in uitbraakgebied Lombardije van de afgelopen 11 dagen.
22 maart 515
23 maart 1025
24 maart 958
25 maart 723
26 maart 1598
27 maart 1406
28 maart 614
29 maart 883
30 maart 214
31 maart 118
1 april 51
Aantallen gehaald uit de dagelijkse landelijke overzichten van Mustafa Marghadi:
https://mobile.twitter.com/mousmar
Wel als ik beweer dat we 1 augustus weer normaal reizen, als iemand iets anders beweert dan heeft er altijd iemand gelijk.quote:
Er zullen wel wat meer mensen om moeten vallen voor dat significante invloed gaat hebben op iets als pensioenen.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:41 schreef raptorix het volgende:
Aan de andere kant lost het Italiaanse pensioenprobleem zich nu wel minder snel op.
In hoeverre schat je de VS dan in dat ze dit binnen 2-3 maanden onder controle krijgen zodat er met uitloop tegen Augustus weer gevlogen kan worden?quote:Op donderdag 2 april 2020 13:41 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Wel als ik beweer dat we 1 augustus weer normaal reizen, als iemand iets anders beweert dan heeft er altijd iemand gelijk.
Ik hang er verder geen weddenschap of beloning aan.
Eens.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:40 schreef GereDathan het volgende:
Mooie getallen, en geheel in lijn met Wuhan. Als het afneemt gaat het snel gelukkig.
De kans is groot dat New York heel snel gaat, net als Brabant, en dat het bij de andere gebieden meer geleidelijk gaat.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In hoeverre schat je de VS dan in dat ze dit binnen 2-3 maanden onder controle krijgen zodat er met uitloop tegen Augustus weer gevlogen kan worden?
Levert niet genoeg op om paniek te zaaien.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:45 schreef Za het volgende:
[..]
Eens.
Er is weinig tot geen belangstelling voor dergelijke positieve cijfers though.
Wel degelijk, Italië begint het nu langzaam 'onder controle' te krijgen gelukkig, dat geeft hoop!quote:Op donderdag 2 april 2020 13:45 schreef Za het volgende:
[..]
Eens.
Het moet nog maar blijken hoe het met de andere gebieden gaat.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wel degelijk, Italië begint het nu langzaam 'onder controle' te krijgen gelukkig, dat geeft hoop!
Diezelfde ouders die soms niet eens zichzelf kunnen opdragen om binnen te blijven?quote:Op donderdag 2 april 2020 13:10 schreef probeer het volgende:
[..]
Ow jawel hoor. Ouders die je gewoon opdragen om binnen te blijven bijvoorbeeld.
Wat is dat nu weer een flut artikel?quote:Op donderdag 2 april 2020 13:15 schreef KennyPowers het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)at-geld-vandaan.html
Goede vraag NOS. Wat is het antwoord?
99%.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In hoeverre schat je de VS dan in dat ze dit binnen 2-3 maanden onder controle krijgen zodat er met uitloop tegen Augustus weer gevlogen kan worden?
Nu Spanje nog. Daarna UK en Amerika.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wel degelijk, Italië begint het nu langzaam 'onder controle' te krijgen gelukkig, dat geeft hoop!
De ouders zie ik zich redelijk gedragen, de ouderen helaas niet, ironisch genoeg moeten we juist voor hen zoveel opgeven.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Diezelfde ouders die soms niet eens zichzelf kunnen opdragen om binnen te blijven?
Nieuwe hippe manier van de NOS om korte, makkelijke artikelen schrijven zodat ook de kansarmen wat van de wereld te zien krijgen.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:47 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Wat is dat nu weer een flut artikel?
Nadeel is dat Amerika amper maatregelen treft op landelijk niveau en als ze dat al doen, zeer mondjesmaat en veels te laat momenteel.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:47 schreef GereDathan het volgende:
[..]
99%.
Kijk simpelweg naar de grafieken, overal heb je te maken met een opbouw van een week of 3. In die tijd zijn er maatregelen genomen en nemen de besmetting supersnel af. Zie iets eerder in dit topic de post over Lombardije en kijk naar Wuhan/China. Virus gaat veel te hard, doet zichzelf de das om. Binnen mum van tijd is een groot deel van de bevolking immuun, en dat geldt niet enkel voor Nederland natuurlijk.
Als we het zouden hebben over bijvoorbeeld India of Zuid-Afrika. Daar hebben we een heel ander verhaal. Daar gaat die nog maanden door ben ik bang, en daar zullen de komende maanden weinig mensen heen gaan reizen.
Volgens mij zijn er net zoveel jongeren die laks met de regels omgaan als ouderen. Althans, in mijn buurt zie ik net zo weinig jongeren als ouderen. Ik zie eigenlijk heel weinig mensen.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
De ouders zie ik zich redelijk gedragen, de ouderen helaas niet, ironisch genoeg moeten we juist voor hen zoveel opgeven.
Zoals bijna altijd is het leuker om paniek te zaaien toch? Ik hoorde gisteren iemand in de apotheek beweren dat Corona via haar insuline verspreid werd onder de bevolkingquote:Op donderdag 2 april 2020 13:45 schreef Za het volgende:
[..]
Eens.
Ik vraag het me ook af. Vooralsnog hoop ik dat het daadwerkelijk een positieve trend is.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:41 schreef ondeugend het volgende:
https://www.stichting-nice.nl/
17 patienten meer op de IC's dan gisteren om 11.30
Dat kan toch haast niet?
Gaan er zoveel mensen van de beademing? Overlijden er zoveel? Of komen er nu zo weinig nieuwe patienten op de IC's?
Of is stichting NICE helemaal de weg kwijt?
Gewaagde gok.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:52 schreef KingRadler het volgende:
bijna 2 uur tijd voor nieuwe cijfers ik voorspel een afvlakking
Lijkt mij ook dat de ouders hun kinderen waarschuwen. Daar ligt de eerste plicht.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:09 schreef probeer het volgende:
[..]
Ouders die hun verantwoordelijkheid niet nemen door hun kinderen binnen te houden, doen dat niet opeens wel door influencers.
Alleen mensen die viesdik zijn.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:54 schreef KingRadler het volgende:
Klopt het dat mensen die dik zijn ook slechte hygiene hebben.
Daarom de kans groter is dat ze opgenomen worden.
quote:Op donderdag 2 april 2020 13:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Alleen mensen die viesdik zijn.
Nou, levensgevaarlijk zeg, boh.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:56 schreef KingRadler het volgende:
Influencers zijn levensgevaarlijk voor kinderen.
Ze influencen alleen postief als het hun uit komt of geld ervoor krijgen.
Bijna alle staten hebben maatregelen genomen, Trump is ondertussen ook om en heeft maatregelen afgekondigd tot in ieder geval eind april.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nadeel is dat Amerika amper maatregelen treft op landelijk niveau en als ze dat al doen, zeer mondjesmaat en veels te laat momenteel.
Zeer weinig landen die een totale lockdown doorvoeren hoorquote:Op donderdag 2 april 2020 13:57 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Bijna alle staten hebben maatregelen genomen, Trump is ondertussen ook om en heeft maatregelen afgekondigd tot in ieder geval eind april.
Maar weet je, ik denk dat het allemaal geen fluit uitmaakt. Bij geen maatregelen gaan er meer mensen dood dan met maatregelen. En dat is het enige verschil. Het virus zal zichzelf net zo hard de das omdoen, het gaat zo snel dat er veel te snel immuniteit ontstaat. Het besmettingsgetal (de veelgenoemde R) vliegt na enkele weken omlaag, vaak geholpen door de maatregelen.
En ik word hierin overigens gesteund door de expert. Er is een reden waarom Nederland, Zweden, Singapore en andere landen geen totale lockdown doorvoeren. Het virus moet gewoon lekker rond gaan, het enige wat we beïnvloeden is de opnames op de IC.
Dit overigens in tegenstelling tot een normale griep, waar zo graag mee vergeleken werd. Die is veel minder besmettelijk en trekt langzamer door de bevolking heen. Hierdoor ontstaat er geen goede groepsimmuniteit, tegen de tijd dat de besmettingen doorzetten wordt het mooi weer en kruipt het virus weer zijn schulp in. Corona is, net als bijvoorbeeld SARS en MERS, veel te snel.
Geen goede cijfersquote:Op donderdag 2 april 2020 13:58 schreef StephanL het volgende:
Bekend!
02-04-2020 14.00 uur
Het totaal aantal gemelde patiënten opgenomen (geweest) in het ziekenhuis: 5.784 (+625)
Het totaal aantal gemelde overleden patiënten: 1.339 (+166)
Het totaal aantal positief geteste patiënten: 14.697 (+1.083)
Nette cijfers. Het gaat de goede kant op.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:58 schreef StephanL het volgende:
Bekend!
02-04-2020 14.00 uur
Het totaal aantal gemelde patiënten opgenomen (geweest) in het ziekenhuis: 5.784 (+625)
Je moet Spanje, België, Frankrijk en Italië (om er maar een paar te noemen) maar zeer weinig noemen.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:58 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Zeer weinig landen die een totale lockdown doorvoeren hoor
Toch weer een grotere stijging dus. Nu zagen we dit al wel eerder bij andere landen waar je een afvlakking verwachtte, zoals Italie afgelopen week.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:58 schreef StephanL het volgende:
Bekend!
02-04-2020 14.00 uur
Onderbouwing?quote:Op donderdag 2 april 2020 13:59 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Nette cijfers. Het gaat de goede kant op.
quote:Op donderdag 2 april 2020 13:59 schreef Pumpalov het volgende:
Gaan we nu elke dag geschokt zijn om cijfers die van te voren al redelijk goed te voorzien zijn
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet iedereen is bij machte om dat te verwerken, het klinkt ook niet zo leuk als je graag paniek maakt.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:00 schreef Zeroku het volgende:
De cijfers zijn altijd een combinatie van de aantallen van afgelopen dagen. Snap niet dat dit iedere dag gezegd moet worden. Er zijn geen 166 mensen vandaag overleden.
Dan heb je wel heel veel vertrouwen in Trump - hoop met je mee, maar zie de VS hier niet snel van herstellen.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:57 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Bijna alle staten hebben maatregelen genomen, Trump is ondertussen ook om en heeft maatregelen afgekondigd tot in ieder geval eind april.
We kunnen dus weer naar buiten?quote:Op donderdag 2 april 2020 14:00 schreef KingRadler het volgende:
RIVM
@:rivm
Sinds gisteren zijn er in Nederland:
- 166 mensen gemeld die zijn overleden aan COVID-19 (Totaal 1.339)
- 625 mensen opgenomen (geweest) in het ziekenhuis (Totaal 5.784)
- 1.083 mensen positief getest (Totaal 14.697)
#COVID19 #coronavirus
In België kun je nog gewoon lekker een stukje gaan fietsen, of gaan hardlopen. Dat is geen volledige lockdown.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:00 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Je moet Spanje, België, Frankrijk en Italië (om er maar een paar te noemen) maar zeer weinig noemen.
https://www.rivm.nl/actuele-informatie-over-coronavirus/dataquote:Op donderdag 2 april 2020 14:01 schreef butz0rs het volgende:
Ik wacht wel even op het grafiekje met dagelijkse doden. Dat zegt meer dan één getal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |