Ja veilig is een groot woord, ik heb nog weinig mensen keihard zien staan hoesten of niezen in de winkel.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:46 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar hoe waarschijnlijk is dat, 8m afstand houden is gewoon niet realistisch, dat gaat ook niet gebeuren.
Kan toch gewoon op vakantie via Teams?quote:Op donderdag 2 april 2020 12:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik denk echt niet dat reizen onmogelijk gaat zijn voor het komende jaar tot twee jaar. No way. Dan heb je straks geen vliegtuigmaatschappijen meer over. Meeste hotels zullen failliet zijn. Hele reis sector ingekakt. Zie ik niet gebeuren. Ik verwacht dat ze er wel wat op verzinnen tbh. Voorwaarden waar je aan moet voldoen of zo. De economie zal tot de zomer nog wel grotendeels plat liggen en dat wordt ook gecompenseerd (een klein gedeelte dan) door de overheid potjes, maar dat is ook maar voor een paar maanden. Op een gegeven moment zullen ze toch hopelijk wel in gaan zien dat het nogal overdreven is om het grootste gedeelte van de economie op te offeren voor de huidige nummers. Dan zullen ze eerder striktere maatregelen gaan treffen voor de risico groepen. En wat aangepaste regels voor de rest. Nog maar de helft van de tafeltjes in een restaurant (om extra ruimte te hebben tussen de tafels), vliegtuigen die nog maar voor de helft gevuld mogen worden, etc.
Weet jij iets over huidige bezetting IC bedden niet-COVID patiënten?quote:Op donderdag 2 april 2020 12:45 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hoe kom je er bij dat meeste overlijden?
Daarom was ik ook zo benieuwd of bloedgroep O minder risico loopt. Dan kunnen die wellicht weer aan het werk. En kunnen mensen met andere bloedgroepen in de luwte blijven. Maar Arts-assistent zei dat ze daar niet op testen, jammer genoeg.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:04 schreef Harmankardon het volgende:
Een jaar lang de economie op slot zetten gaat op termijn veel meer schade veroorzaken dan Corona ooit kan bewerkstelligen.
Volgens mij was dat achterhaald van die bloedgroepen.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:48 schreef Nadelspiel het volgende:
[..]
Daarom was ik ook zo benieuwd of bloedgroep O minder risico loopt. Dan kunnen die wellicht weer aan het werk. En kunnen mensen met andere bloedgroepen in de luwte blijven. Maar Arts-assistent zei dat ze daar niet op testen, jammer genoeg.
Heb je daar een bron van?quote:Op donderdag 2 april 2020 12:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij was dat achterhaald van die bloedgroepen.
Ah dat wist ik nog nietquote:Op donderdag 2 april 2020 12:48 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Het is ze eindelijk gelukt dat tegenwoordig te voorkomen.
Nu 204 van 1567, dus 13%, dit zal waarschijnlijk nog wel stijgen. Was Italië niet 50% ofzo?quote:
Minder risico is niet gelijk aan immuun. En alhoewel O in Nederland de grootste bloedgroep is, is het verschil met A maar erg klein. Buiten dat is dat op basis van één onderzoek.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:48 schreef Nadelspiel het volgende:
[..]
Daarom was ik ook zo benieuwd of bloedgroep O minder risico loopt. Dan kunnen die wellicht weer aan het werk. En kunnen mensen met andere bloedgroepen in de luwte blijven. Maar Arts-assistent zei dat ze daar niet op testen, jammer genoeg.
Dat zou fijn zijn want ik heb Aquote:Op donderdag 2 april 2020 12:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij was dat achterhaald van die bloedgroepen.
Dat geloof ik graag.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Jij bent de enige niet, hoor. Ze krijgen die vraag echt heel vaak.
90% las ik ergens maar dat is wel heel erg hoogquote:Op donderdag 2 april 2020 12:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nu 204 van 1567, dus 13%, dit zal waarschijnlijk nog wel stijgen. Was Italië niet 50% ofzo?
Nope, maar dacht ze dat rond de 500 gaan houden? Kunnen ze niet echt van afsnoepen, want je wil niet zonder een bed komen te zitten voor spoedgevallen.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:48 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Weet jij iets over huidige bezetting IC bedden niet-COVID patiënten?
500 was inderdaad gisteren het getal waar ze mee rekenden. Dus waarschijnlijk zit het daar onder, aangezien dit de capaciteit moet zijnquote:Op donderdag 2 april 2020 12:52 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nope, maar dacht ze dat rond de 500 gaan houden? Kunnen ze niet echt van afsnoepen, want je wil niet zonder een bed komen te zitten voor spoedgevallen.
Mwa. Het gaat allemaal langzamer dan verwacht, maar het moet straks ook flink gaan dalen (als de R(0) daadwerkelijk (aanzienlijk) onder de 1,0 ligt.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:42 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Je leeft in een droomwereld als jij denkt dat je gewoon in augustus Amerika in mag. Daar begint het nog maar net. Beter bereid je je er geestelijk op voor dat het niet door gaat.
Hypothetisch idd, zag wel iemand dat zeggen in dit topic geloof ik maar heb idd geen bronnen voor of het ook al zo is.quote:
Hmm, niet gezien, lijkt mij onwaarschijnlijk. Indien dat ook hier het geval is krijgen wij een heel ander vraagstuk.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
90% las ik ergens maar dat is wel heel erg hoog
Totaal aantal (bewezen/verdachte) COVID-19 opnamen in de Nederlandse ICs op dit moment (d.w.z geen ontslagdatum bekend): 1140/40=1180quote:Op donderdag 2 april 2020 12:55 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hmm, niet gezien, lijkt mij onwaarschijnlijk. Indien dat ook hier het geval is krijgen wij een heel ander vraagstuk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |