abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192410667
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:45 schreef Za het volgende:

[..]

Eens.
Er is weinig tot geen belangstelling voor dergelijke positieve cijfers though.
Wel degelijk, Italië begint het nu langzaam 'onder controle' te krijgen gelukkig, dat geeft hoop! :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192410671
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:46 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Wel degelijk, Italië begint het nu langzaam 'onder controle' te krijgen gelukkig, dat geeft hoop! :)
Het moet nog maar blijken hoe het met de andere gebieden gaat.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192410679
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:10 schreef probeer het volgende:

[..]

Ow jawel hoor. Ouders die je gewoon opdragen om binnen te blijven bijvoorbeeld.
Diezelfde ouders die soms niet eens zichzelf kunnen opdragen om binnen te blijven?
pi_192410686
quote:
10s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:15 schreef KennyPowers het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)at-geld-vandaan.html

Goede vraag NOS. Wat is het antwoord?
Wat is dat nu weer een flut artikel?
pi_192410688
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:44 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

In hoeverre schat je de VS dan in dat ze dit binnen 2-3 maanden onder controle krijgen zodat er met uitloop tegen Augustus weer gevlogen kan worden?
99%.

Kijk simpelweg naar de grafieken, overal heb je te maken met een opbouw van een week of 3. In die tijd zijn er maatregelen genomen en nemen de besmetting supersnel af. Zie iets eerder in dit topic de post over Lombardije en kijk naar Wuhan/China. Virus gaat veel te hard, doet zichzelf de das om. Binnen mum van tijd is een groot deel van de bevolking immuun, en dat geldt niet enkel voor Nederland natuurlijk.

Als we het zouden hebben over bijvoorbeeld India of Zuid-Afrika. Daar hebben we een heel ander verhaal. Daar gaat die nog maanden door ben ik bang, en daar zullen de komende maanden weinig mensen heen gaan reizen.
  donderdag 2 april 2020 @ 13:47:49 #256
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192410693
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:46 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nu Spanje nog. Daarna UK en Amerika. :{
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_192410697
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:47 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Diezelfde ouders die soms niet eens zichzelf kunnen opdragen om binnen te blijven?
De ouders zie ik zich redelijk gedragen, de ouderen helaas niet, ironisch genoeg moeten we juist voor hen zoveel opgeven.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 2 april 2020 @ 13:48:27 #258
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192410700
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:47 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Wat is dat nu weer een flut artikel?
Nieuwe hippe manier van de NOS om korte, makkelijke artikelen schrijven zodat ook de kansarmen wat van de wereld te zien krijgen.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192410702
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:47 schreef GereDathan het volgende:

[..]

99%.

Kijk simpelweg naar de grafieken, overal heb je te maken met een opbouw van een week of 3. In die tijd zijn er maatregelen genomen en nemen de besmetting supersnel af. Zie iets eerder in dit topic de post over Lombardije en kijk naar Wuhan/China. Virus gaat veel te hard, doet zichzelf de das om. Binnen mum van tijd is een groot deel van de bevolking immuun, en dat geldt niet enkel voor Nederland natuurlijk.

Als we het zouden hebben over bijvoorbeeld India of Zuid-Afrika. Daar hebben we een heel ander verhaal. Daar gaat die nog maanden door ben ik bang, en daar zullen de komende maanden weinig mensen heen gaan reizen.
Nadeel is dat Amerika amper maatregelen treft op landelijk niveau en als ze dat al doen, zeer mondjesmaat en veels te laat momenteel.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192410710
Zomaar even wat kopjes uit het laatste uur van de nos liveblog

Bijna 90 procent minder instappers in ov. Die treinkaartjes gaan volgend jaar verdomd duur worden om het ietwat te compenseren.

Duterte waarschuwt overtreders: het wordt je dood. Die quarantaine gaat zo wel werken, ja

AH-filiaal Leiden onder vuur om photoshoppen. Sommige dingen veranderen ook nooit.

Vitens: risico op legionella door ongebruikte leidingen Er zijn altijd meer problemen waar je niet zo 1, 2, 3 aan denkt.
pi_192410739
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:48 schreef raptorix het volgende:

[..]

De ouders zie ik zich redelijk gedragen, de ouderen helaas niet, ironisch genoeg moeten we juist voor hen zoveel opgeven.
Volgens mij zijn er net zoveel jongeren die laks met de regels omgaan als ouderen. Althans, in mijn buurt zie ik net zo weinig jongeren als ouderen. Ik zie eigenlijk heel weinig mensen. :D
pi_192410744
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:45 schreef Za het volgende:

[..]

Eens.
Er is weinig tot geen belangstelling voor dergelijke positieve cijfers though.
Zoals bijna altijd is het leuker om paniek te zaaien toch? Ik hoorde gisteren iemand in de apotheek beweren dat Corona via haar insuline verspreid werd onder de bevolking :')

Tot nu toe is er helemaal niets uitgekomen wat al die paniekzaaiers bedenken. Bijvoorbeeld het hamsteren van toiletpapier, pasta en rijst. Dat vonden ze heel nodig, want over 2 weken zou al ons eten blijkbaar op zijn en zouden we onze kont af moeten vegen met de hont. We zijn nu 3 weken verder, wij eten en drinken al 3 weken precies hetzelfde als voor deze crisis. We doen gewoon wekelijks de boodschappen en komen niets te kort.

Maar mensen met een alu-hoedje geloven liever de praatjes van een doorgesnoven Jensen dan keiharde cijfers. En een keihard feit is bijvoorbeeld dat Wuhan vanaf aankomende maandag geen enkele beperking meer heeft, nadat de overheid te laat ingreep (en er dus veel meer besmettingen zijn geweest dan had gehoeven) is het relatief snel op orde. De noodziekenhuizen zijn al weken geleden weer weggehaald, ook daar hoor je niemand over. Een paar weken terug had iedereen zijn mond vol over filmpjes met doden op straat (die overigens fake waren), maar diezelfde mensen hoor je nu gek genoeg niet over de overcapaciteit van de ziekenhuizen daar...
  donderdag 2 april 2020 @ 13:52:27 #263
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_192410748
bijna 2 uur tijd voor nieuwe cijfers ik voorspel een afvlakking :')
pi_192410751
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 12:41 schreef ondeugend het volgende:
https://www.stichting-nice.nl/
17 patienten meer op de IC's dan gisteren om 11.30
Dat kan toch haast niet?

Gaan er zoveel mensen van de beademing? Overlijden er zoveel? Of komen er nu zo weinig nieuwe patienten op de IC's?
Of is stichting NICE helemaal de weg kwijt?
Ik vraag het me ook af. Vooralsnog hoop ik dat het daadwerkelijk een positieve trend is.
  donderdag 2 april 2020 @ 13:52:57 #265
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192410754
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:52 schreef KingRadler het volgende:
bijna 2 uur tijd voor nieuwe cijfers ik voorspel een afvlakking :')
Gewaagde gok.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  donderdag 2 april 2020 @ 13:54:14 #266
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_192410774
Klopt het dat mensen die dik zijn ook slechte hygiene hebben.
Daarom de kans groter / dat ze opgenomen worden.
  Moderator donderdag 2 april 2020 @ 13:54:32 #267
249559 crew  Lavenderr
pi_192410778
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:09 schreef probeer het volgende:

[..]

Ouders die hun verantwoordelijkheid niet nemen door hun kinderen binnen te houden, doen dat niet opeens wel door influencers.
Lijkt mij ook dat de ouders hun kinderen waarschuwen. Daar ligt de eerste plicht.
pi_192410779
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:54 schreef KingRadler het volgende:
Klopt het dat mensen die dik zijn ook slechte hygiene hebben.
Daarom de kans groter is dat ze opgenomen worden.
Alleen mensen die viesdik zijn.
  donderdag 2 april 2020 @ 13:55:16 #269
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_192410790
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Alleen mensen die viesdik zijn.
:D
  donderdag 2 april 2020 @ 13:56:14 #270
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_192410800
Influencers zijn levensgevaarlijk voor kinderen.

Ze influencen alleen postief als het hun uit komt of geld ervoor krijgen.
  donderdag 2 april 2020 @ 13:56:48 #271
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192410807
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:56 schreef KingRadler het volgende:
Influencers zijn levensgevaarlijk voor kinderen.

Ze influencen alleen postief als het hun uit komt of geld ervoor krijgen.
Nou, levensgevaarlijk zeg, boh.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192410812
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:48 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nadeel is dat Amerika amper maatregelen treft op landelijk niveau en als ze dat al doen, zeer mondjesmaat en veels te laat momenteel.
Bijna alle staten hebben maatregelen genomen, Trump is ondertussen ook om en heeft maatregelen afgekondigd tot in ieder geval eind april.

Maar weet je, ik denk dat het allemaal geen fluit uitmaakt. Bij geen maatregelen gaan er meer mensen dood dan met maatregelen. En dat is het enige verschil. Het virus zal zichzelf net zo hard de das omdoen, het gaat zo snel dat er veel te snel immuniteit ontstaat. Het besmettingsgetal (de veelgenoemde R) vliegt na enkele weken omlaag, vaak geholpen door de maatregelen.

En ik word hierin overigens gesteund door de expert. Er is een reden waarom Nederland, Zweden, Singapore en andere landen geen totale lockdown doorvoeren. Het virus moet gewoon lekker rond gaan, het enige wat we beïnvloeden is de opnames op de IC.

Dit overigens in tegenstelling tot een normale griep, waar zo graag mee vergeleken werd. Die is veel minder besmettelijk en trekt langzamer door de bevolking heen. Hierdoor ontstaat er geen goede groepsimmuniteit, tegen de tijd dat de besmettingen doorzetten wordt het mooi weer en kruipt het virus weer zijn schulp in. Corona is, net als bijvoorbeeld SARS en MERS, veel te snel.

Conclusie: ik verwacht dat rond 1 juli Amerika weer draait. Met of zonder 100.000 tot 200.000 doden. Als de maatregelen in acht worden genomen komen ze onder de 100.000, en doen ze dat niet dan komen ze boven de 200.000. Maar het virus is dan allang uitgeraasd.
  donderdag 2 april 2020 @ 13:58:19 #273
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_192410821
in Amerika hebben ze 50 staten oftewel 50 verschillende landen met hun eigen regels.
Het gaat daar nog heel lang duren.
pi_192410823
Bekend!

02-04-2020 14.00 uur

Het totaal aantal gemelde patiënten opgenomen (geweest) in het ziekenhuis: 5.784 (+625)

Het totaal aantal gemelde overleden patiënten: 1.339 (+166)

Het totaal aantal positief geteste patiënten: 14.697 (+1.083)
  donderdag 2 april 2020 @ 13:58:51 #275
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192410830
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:57 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Bijna alle staten hebben maatregelen genomen, Trump is ondertussen ook om en heeft maatregelen afgekondigd tot in ieder geval eind april.

Maar weet je, ik denk dat het allemaal geen fluit uitmaakt. Bij geen maatregelen gaan er meer mensen dood dan met maatregelen. En dat is het enige verschil. Het virus zal zichzelf net zo hard de das omdoen, het gaat zo snel dat er veel te snel immuniteit ontstaat. Het besmettingsgetal (de veelgenoemde R) vliegt na enkele weken omlaag, vaak geholpen door de maatregelen.

En ik word hierin overigens gesteund door de expert. Er is een reden waarom Nederland, Zweden, Singapore en andere landen geen totale lockdown doorvoeren. Het virus moet gewoon lekker rond gaan, het enige wat we beïnvloeden is de opnames op de IC.

Dit overigens in tegenstelling tot een normale griep, waar zo graag mee vergeleken werd. Die is veel minder besmettelijk en trekt langzamer door de bevolking heen. Hierdoor ontstaat er geen goede groepsimmuniteit, tegen de tijd dat de besmettingen doorzetten wordt het mooi weer en kruipt het virus weer zijn schulp in. Corona is, net als bijvoorbeeld SARS en MERS, veel te snel.
Zeer weinig landen die een totale lockdown doorvoeren hoor :?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')