abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192411607
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Die conclusies kan je iig trekken, maar ad 2) wel dat dit met name Limburg is (zie Figuur 5).
Volgende week weten we meer. Ben wel hoopvol op afvlakking.
pi_192411633
quote:
Thanks! Helder verhaal!
pi_192411636
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:43 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Een combinatie van testen, opsporen en nog meer testen en een bevolking die zich heel streng aan de maatregelen houdt.
Met testen, opsporen en nog meer testen alleen los je helemaal niets op.

Wat het grote verschil is dat ze van meer mensen weten of ze ziek cq. besmettelijk zijn en dat ze deze mensen in een echte isolatie plaatsen. Bij ons in Nederland moesten we zelf maar een beetje bepalen of we zelf thuisblijven of dat het hele gezin thuis blijft. Daardoor liepen er veel meer besmettelijke personen rond. Met de maatregelen van de afgelopen weken is dat natuurlijk behoorlijk omlaag geholpen, ZK deed dit eerder en beter. En dat betaalt zich nu uit.

De vraag is wat er gebeurd als de teugels wat gevierd worden. Zijn we dan beter af in Nederland of ZK, dat is een vraag die nog niet beantwoord is.
  donderdag 2 april 2020 @ 14:48:22 #154
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_192411654
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Die conclusies kan je iig trekken, maar ad 2) wel dat dit met name Limburg is (zie Figuur 5).
Wat is er met die limbo's aan de hand?
Ze zijn voor > 50% verantwoordelijk voor de vertragingen en vertroebelen daardoor het landelijke beeld van de laatste dagen.
pi_192411658
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:46 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Met testen, opsporen en nog meer testen alleen los je helemaal niets op.

Wat het grote verschil is dat ze van meer mensen weten of ze ziek cq. besmettelijk zijn en dat ze deze mensen in een echte isolatie plaatsen. Bij ons in Nederland moesten we zelf maar een beetje bepalen of we zelf thuisblijven of dat het hele gezin thuis blijft. Daardoor liepen er veel meer besmettelijke personen rond.
Klopt, in NL liep het te snel uit de klauwen (en hadden we te weinig testcapaciteit) om dit in een vroeg stadium de kop in te drukken.
  donderdag 2 april 2020 @ 14:48:48 #156
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192411667
quote:
Oke, en op welke grafiek doel je precies
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_192411671
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:45 schreef THEFXR het volgende:

[..]

overal worden noodhospitals opgezet in het land, alsof het zo weer voorbij is
De noodziekenhuizen in Wuhan werden geopend op 2 maart en afgebroken op 10 maart. Ik weet niet precies wat jij 'zo weer voorbij vind', maar ik vind een maand niet heel erg lang.
pi_192411675
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zoals je zelf al aangeeft zeggen de gerapporteerde dagcijfers alleen maar wat wanneer de rapporteervertraging evenredig is. Gezien de grote bulk van Limburgse rapportages die we er nu bij krijgen kun je volgens mij wel stellen dat deze vertraging absoluut niet evenredig verdeeld is.

Uiteindelijk is de enige manier om naar de tendens te kijken, naar de effectieve dagcijfers te kijken. Maar dan dus niet een dag later, maar pas een paar dagen later. En, zo blijkt steeds meer, bij voorkeur pas één of twee weken later. Laat dat nou net zijn wat het RIVM doet! Zouden ze er dan toch een beetje verstand van hebben?
Daar ben ik het zeker mee eens, maar het is heel normaal om al sneller iets uit cijfers af te willen leiden, dat is ook in normale tijden zo vaak het geval. Omdat we natuurlijk nieuwsgierig zijn, maar ook omdat we dan soms net iets korter op de bal kunnen spelen.
En gesteld dat je vandaag iets wilt zeggen over de cijfers van vandaag (wat we hier massaal proberen) kun je beter van de dagelijks gerapporteerde cijfers uitgaan en niet van de 24 uur cijfers. Nu als de administratieve vertraging echt zo hard oploopt als hier gemeld wordt, dan heeft dat sowieso weinig zin.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:42 schreef DireStraits7 het volgende:
edit: Nogmaals, de dagcijfers zijn dus een goede indicatie van de OMVANG van het probleem, maar voor de TENDENS moet je toch echt kijken naar de effectieve dagcijfers.
Hier blijf ik wel een probleem mee hebben. Als cijfers iets zeggen over de omvang, dan zegt een tijdreeks van die cijfers iets over de tendens van die omvang. Het ene wel en het andere niet, dat spoort niet.
pi_192411676
Morning_Joe twitterde op donderdag 02-04-2020 om 14:43:03 US weekly jobless claims double to 6.6 million https://t.co/fR178MFgK3 -@CNBC https://t.co/c5YRNx28OT reageer retweet
pi_192411681
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:48 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Oke, en op welke grafiek doel je precies
De grafiek waarin het aantal IC-patiënten voorspeld wordt.
pi_192411682
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:49 schreef GereDathan het volgende:

[..]

De noodziekenhuizen in Wuhan werden geopend op 2 maart en afgebroken op 10 maart. Ik weet niet precies wat jij 'zo weer voorbij vind', maar ik vind een maand niet heel erg lang.
Komop. Alles van China kan je wel met een korrel zout nemen.
  donderdag 2 april 2020 @ 14:49:44 #162
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_192411685
Mbt wel of niet kunnen reizen de komende maanden.
Heb nog een festival staan in Slovenie eind juli. Zij zijn nog voornemens om dit door te laten gaan ...
Dan moeten de grenzen wel open zijn :+
pi_192411689
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:45 schreef Paganitzu het volgende:

[..]

Volgende week weten we meer. Ben wel hoopvol op afvlakking.
Ja precies. De cijfers presenteren op dit moment in ieder geval geen slecht nieuws (wel slecht uiteraard, niet nieuws) - dat is al heel wat.
  donderdag 2 april 2020 @ 14:50:33 #164
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_192411701
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:49 schreef L3gend het volgende:
Morning_Joe twitterde op donderdag 02-04-2020 om 14:43:03 US weekly jobless claims double to 6.6 million https://t.co/fR178MFgK3 -@:CNBC https://t.co/c5YRNx28OT reageer retweet
[ afbeelding ]
Dát hakt erin. Banenverlies vanwege de crisis in 2008 is hiermee vergeleken gering.
pi_192411703
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:48 schreef kibo het volgende:

[..]

Wat is er met die limbo's aan de hand?
Ze zijn voor > 50% verantwoordelijk voor de vertragingen en vertroebelen daardoor het landelijke beeld van de laatste dagen.
Ja ik hoop dat er een lokale journalist op duikt.
pi_192411706
Italie krijgt hulp van...Somalie!

https://www.nation.co.ke/(...)80-f93tfj/index.html

Somalia sends 20 doctors to help Italy contain Covid-19
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  donderdag 2 april 2020 @ 14:50:52 #167
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192411710
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

De grafiek waarin het aantal IC-patiënten voorspeld wordt.
de 5 na laatste sheet? Want daar zit de piek gewoon op ongeveer vandaag
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  donderdag 2 april 2020 @ 14:51:15 #168
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_192411717
Waan van de dag regeert hier.

Betere cijfers dan gister?
Hoezee! Gaat de goede kant op! Joehoeee!

Slechtere cijfers dan gister.
Dit gaat nog jaaaaaren duren. Onze hele economie naar de knoppen.
We gaan het niet redden. RIVM IS KUT.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_192411722
quote:
11s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:50 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Dát hakt erin. Banenverlies vanwege de crisis in 2008 is hiermee vergeleken gering.
Dat klopt. Al zijn er wel redenen om te denken dat het herstel sneller kan zijn. Het is gewoon echt te hopen dat we snel weer naar een semi-lockdown kunnen.
pi_192411727

In de meeste provincies lijken er dus geen zeer zorgwekkende trends te zijn. Alleen Zuid-Holland lijkt, zoals eerder aangegeven door o.a. het RIVM, een echt probleemgeval. Ook Noord-Holland is nog zeker niet klaar. Beide natuurlijk provincies met veel inwoners.
pi_192411729
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:48 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Klopt, in NL liep het te snel uit de klauwen (en hadden we te weinig testcapaciteit) om dit in een vroeg stadium de kop in te drukken.
Of we te weinig testcapaciteit hadden, dat weet ik niet. Ik heb geen inzicht in de beschikbare testen en gebruikte testen.

Maar dat het hier heel snel uit de klauw liep klopt. Dit kwam vooral door de naïviteit van velen. Met zijn allen carnaval gaan vieren met wintersporters die terugkwamen uit Italië en Oostenrijk, waarvan op dat moment al duidelijk was dat het mis ging, is natuurlijk behoorlijk stompzinnig. Net als het laten doorgaan van voetbalwedstrijden en andere evenementen in de Ziggo Dome, Circustheater, Theaterhanger en weet ik waar meer. Het is niet voor niets dat Brabant en Limburg het meest getroffen zijn.
pi_192411733
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:51 schreef DonDruiper het volgende:
Waan van de dag regeert hier.

Betere cijfers dan gister?
Hoezee! Gaat de goede kant op! Joehoeee! JaapGOD ^O^

Slechtere cijfers dan gister.
Dit gaat nog jaaaaaren duren. Onze hele economie naar de knoppen.
We gaan het niet redden. RIVM IS KUT.
Even aangevuld met wat ik soms zie. ;)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192411753
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]

In de meeste provincies lijken er dus geen zeer zorgwekkende trends te zijn. Alleen Zuid-Holland lijkt, zoals eerder aangegeven door o.a. het RIVM, een echt probleemgeval. Ook Noord-Holland is nog zeker niet klaar. Beide natuurlijk provincies met veel inwoners.
Zeker Brabant ziet er heel goed uit. En dat heeft 3 grote voordelen
1. We hebben zo meteen weer capaciteit in Brabant
2. Veel mensen in de ziekenhuizen daar zijn besmet geweest en immuun, kunnen goed doorwerken
3. Ze hebben al weken ervaring opgebouwd en kunnen beter handelen dan bijvoorbeeld ziekenhuizen in het noorden van het land

Die grafieken laten overigens wel duidelijk zien hoe het virus door Nederland gaat / is gegaan.
pi_192411754
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:50 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Het is deze presentatie: https://www.tweedekamer.n(...)ivm_1_april_2020.pdf

En dan slide 12.
pi_192411766
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:50 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Ervan uitgaande dat we precies op de groene/blauwe lijn zitten, ja.

Alleen de vraag is of we op die lijn zitten, want:
quote:
"In het meest waarschijnlijke scenario liggen er half april 2500 coronapatienten op de intensive care. Dat is best wel een grote verschuiving ten opzichte van vorige week", aldus Wallinga. Vorige week gold dat aantal nog als het sombere scenario van het RIVM. Wallinga hoopte toen dat er maximaal 1000 bedden nodig zouden zijn begin april.
https://nos.nl/artikel/23(...)ef-over-brabant.html

Ik denk (lees: hoop) dat de waarheid ergens in het midden ligt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')