Volgende week weten we meer. Ben wel hoopvol op afvlakking.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Die conclusies kan je iig trekken, maar ad 2) wel dat dit met name Limburg is (zie Figuur 5).
Thanks! Helder verhaal!quote:Op donderdag 2 april 2020 14:42 schreef Zeroku het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/buit(...)and-houden~b6149926/
Met testen, opsporen en nog meer testen alleen los je helemaal niets op.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een combinatie van testen, opsporen en nog meer testen en een bevolking die zich heel streng aan de maatregelen houdt.
Wat is er met die limbo's aan de hand?quote:Op donderdag 2 april 2020 14:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Die conclusies kan je iig trekken, maar ad 2) wel dat dit met name Limburg is (zie Figuur 5).
Klopt, in NL liep het te snel uit de klauwen (en hadden we te weinig testcapaciteit) om dit in een vroeg stadium de kop in te drukken.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:46 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Met testen, opsporen en nog meer testen alleen los je helemaal niets op.
Wat het grote verschil is dat ze van meer mensen weten of ze ziek cq. besmettelijk zijn en dat ze deze mensen in een echte isolatie plaatsen. Bij ons in Nederland moesten we zelf maar een beetje bepalen of we zelf thuisblijven of dat het hele gezin thuis blijft. Daardoor liepen er veel meer besmettelijke personen rond.
Oke, en op welke grafiek doel je preciesquote:Op donderdag 2 april 2020 14:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
https://www.tweedekamer.n(...)presentatie_rivm.pdf
De noodziekenhuizen in Wuhan werden geopend op 2 maart en afgebroken op 10 maart. Ik weet niet precies wat jij 'zo weer voorbij vind', maar ik vind een maand niet heel erg lang.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
overal worden noodhospitals opgezet in het land, alsof het zo weer voorbij is
Daar ben ik het zeker mee eens, maar het is heel normaal om al sneller iets uit cijfers af te willen leiden, dat is ook in normale tijden zo vaak het geval. Omdat we natuurlijk nieuwsgierig zijn, maar ook omdat we dan soms net iets korter op de bal kunnen spelen.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zoals je zelf al aangeeft zeggen de gerapporteerde dagcijfers alleen maar wat wanneer de rapporteervertraging evenredig is. Gezien de grote bulk van Limburgse rapportages die we er nu bij krijgen kun je volgens mij wel stellen dat deze vertraging absoluut niet evenredig verdeeld is.
Uiteindelijk is de enige manier om naar de tendens te kijken, naar de effectieve dagcijfers te kijken. Maar dan dus niet een dag later, maar pas een paar dagen later. En, zo blijkt steeds meer, bij voorkeur pas één of twee weken later. Laat dat nou net zijn wat het RIVM doet! Zouden ze er dan toch een beetje verstand van hebben?
Hier blijf ik wel een probleem mee hebben. Als cijfers iets zeggen over de omvang, dan zegt een tijdreeks van die cijfers iets over de tendens van die omvang. Het ene wel en het andere niet, dat spoort niet.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:42 schreef DireStraits7 het volgende:
edit: Nogmaals, de dagcijfers zijn dus een goede indicatie van de OMVANG van het probleem, maar voor de TENDENS moet je toch echt kijken naar de effectieve dagcijfers.
twitter:Morning_Joe twitterde op donderdag 02-04-2020 om 14:43:03US weekly jobless claims double to 6.6 million https://t.co/fR178MFgK3 -@CNBC https://t.co/c5YRNx28OT reageer retweet
De grafiek waarin het aantal IC-patiënten voorspeld wordt.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:48 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Oke, en op welke grafiek doel je precies
Komop. Alles van China kan je wel met een korrel zout nemen.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:49 schreef GereDathan het volgende:
[..]
De noodziekenhuizen in Wuhan werden geopend op 2 maart en afgebroken op 10 maart. Ik weet niet precies wat jij 'zo weer voorbij vind', maar ik vind een maand niet heel erg lang.
Ja precies. De cijfers presenteren op dit moment in ieder geval geen slecht nieuws (wel slecht uiteraard, niet nieuws) - dat is al heel wat.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:45 schreef Paganitzu het volgende:
[..]
Volgende week weten we meer. Ben wel hoopvol op afvlakking.
Dát hakt erin. Banenverlies vanwege de crisis in 2008 is hiermee vergeleken gering.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:49 schreef L3gend het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Morning_Joe twitterde op donderdag 02-04-2020 om 14:43:03US weekly jobless claims double to 6.6 million https://t.co/fR178MFgK3 -@:CNBC https://t.co/c5YRNx28OT reageer retweet
Ja ik hoop dat er een lokale journalist op duikt.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:48 schreef kibo het volgende:
[..]
Wat is er met die limbo's aan de hand?
Ze zijn voor > 50% verantwoordelijk voor de vertragingen en vertroebelen daardoor het landelijke beeld van de laatste dagen.
de 5 na laatste sheet? Want daar zit de piek gewoon op ongeveer vandaagquote:Op donderdag 2 april 2020 14:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De grafiek waarin het aantal IC-patiënten voorspeld wordt.
Dat klopt. Al zijn er wel redenen om te denken dat het herstel sneller kan zijn. Het is gewoon echt te hopen dat we snel weer naar een semi-lockdown kunnen.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:50 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Dát hakt erin. Banenverlies vanwege de crisis in 2008 is hiermee vergeleken gering.
Of we te weinig testcapaciteit hadden, dat weet ik niet. Ik heb geen inzicht in de beschikbare testen en gebruikte testen.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt, in NL liep het te snel uit de klauwen (en hadden we te weinig testcapaciteit) om dit in een vroeg stadium de kop in te drukken.
Even aangevuld met wat ik soms zie.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:51 schreef DonDruiper het volgende:
Waan van de dag regeert hier.
Betere cijfers dan gister?
Hoezee! Gaat de goede kant op! Joehoeee! JaapGOD![]()
Slechtere cijfers dan gister.
Dit gaat nog jaaaaaren duren. Onze hele economie naar de knoppen.
We gaan het niet redden. RIVM IS KUT.
Zeker Brabant ziet er heel goed uit. En dat heeft 3 grote voordelenquote:Op donderdag 2 april 2020 14:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]
In de meeste provincies lijken er dus geen zeer zorgwekkende trends te zijn. Alleen Zuid-Holland lijkt, zoals eerder aangegeven door o.a. het RIVM, een echt probleemgeval. Ook Noord-Holland is nog zeker niet klaar. Beide natuurlijk provincies met veel inwoners.
Het is deze presentatie: https://www.tweedekamer.n(...)ivm_1_april_2020.pdfquote:Op donderdag 2 april 2020 14:50 schreef Fretwork het volgende:
[..]
de 5 na laatste sheet? Want daar zit de piek gewoon op ongeveer vandaag
Ervan uitgaande dat we precies op de groene/blauwe lijn zitten, ja.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:50 schreef Fretwork het volgende:
[..]
de 5 na laatste sheet? Want daar zit de piek gewoon op ongeveer vandaag
https://nos.nl/artikel/23(...)ef-over-brabant.htmlquote:"In het meest waarschijnlijke scenario liggen er half april 2500 coronapatienten op de intensive care. Dat is best wel een grote verschuiving ten opzichte van vorige week", aldus Wallinga. Vorige week gold dat aantal nog als het sombere scenario van het RIVM. Wallinga hoopte toen dat er maximaal 1000 bedden nodig zouden zijn begin april.
Haha en je moet zelf niet zo heel veel waarde aan het leven hechten om zoiets over 3 maanden te willen doenquote:Op donderdag 2 april 2020 14:49 schreef Cue_ het volgende:
Mbt wel of niet kunnen reizen de komende maanden.
Heb nog een festival staan in Slovenie eind juli. Zij zijn nog voornemens om dit door te laten gaan ...
Dan moeten de grenzen wel open zijn
Je had de verkeerde pdf gestuurd, die van een week ervoor. Volgens mij bedoel je deze: https://www.tweedekamer.n(...)ivm_1_april_2020.pdfquote:Op donderdag 2 april 2020 14:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ervan uitgaande dat we precies op de groene/blauwe lijn zitten, ja.
Alleen de vraag is of we op die lijn zitten, want:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)ef-over-brabant.html
Ik denk (lees: hoop) dat de waarheid ergens in het midden ligt.
Dan zou het zo zijn dat Noord- en Zuid-Holland straks nog even pieken, maar overal elders daalt het? Ik woon zelf in het Noorden, dus zou mooi zijn als het hier gewoon overgeslagen wordt bij wijze van spreken.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]
In de meeste provincies lijken er dus geen zeer zorgwekkende trends te zijn. Alleen Zuid-Holland lijkt, zoals eerder aangegeven door o.a. het RIVM, een echt probleemgeval. Ook Noord-Holland is nog zeker niet klaar. Beide natuurlijk provincies met veel inwoners.
Kijk, daar hebben we wat aanquote:Op donderdag 2 april 2020 14:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het is deze presentatie: https://www.tweedekamer.n(...)ivm_1_april_2020.pdf
En dan slide 12.
Dat is natuurlijk wel hoe het model rekent, met de huidige maatregelenquote:Op donderdag 2 april 2020 14:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ervan uitgaande dat we precies op de groene/blauwe lijn zitten, ja.
Alleen de vraag is of we op die lijn zitten, want:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)ef-over-brabant.html
Ik denk (lees: hoop) dat de waarheid ergens in het midden ligt.
Gelukkig zijn de crisissen niet te vergelijken. Pas over enkele maanden zou je daar iets over kunnen zeggen, maar in 2008 was met name de economie verrot van binnen (Goldmann Sachs) en nu ligt dat iets anders.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:50 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Dát hakt erin. Banenverlies vanwege de crisis in 2008 is hiermee vergeleken gering.
Vooral om het leven van anderen. Als je een beetje jong en een heel klein beetje fit bent overleef je het wel, maar de kans is groot dat je hier weer mensen aansteekt. Maar, als je na zo'n festival zeer verantwoordelijk bent en meteen 14 dagen in quarantaine gaat, dan kan je de risico's voor de Nederlandse samenleving mitigeren.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Haha en je moet zelf niet zo heel veel waarde aan het leven hechten om zoiets over 3 maanden te willen doen
Ah, dat krijg je met al die pdf's in je geschiedenis.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Je had de verkeerde pdf gestuurd, die van een week ervoor. Volgens mij bedoel je deze: https://www.tweedekamer.n(...)ivm_1_april_2020.pdf
Maar die maatregelen hebben blijkbaar niet het gewenste effect gesorteerd. Of misschien ook wel (gezien het voorzichtige optimisme van deze dagen), maar vooralsnog is er geen reden om te twijfelen aan die trend van het RIVM o.b.v. een zeer beperkt aantal dagcijfers.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:57 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel hoe het model rekent, met de huidige maatregelen
Cruciaal in dezen is dat het zwaartepunt van de crisis zo snel mogelijk gepasseerd moet zijn, zodat het maatschappelijk leven in ieder geval deels weer kan herstarten, hierbij natuurlijk IC-capaciteit nauw in het oog houdend.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:58 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Gelukkig zijn de crisissen niet te vergelijken. Pas over enkele maanden zou je daar iets over kunnen zeggen, maar in 2008 was met name de economie verrot van binnen (Goldmann Sachs) en nu ligt dat iets anders.
Vergeet ook niet dat in Amerika iedereen binnen 2 weken op straat gekieperd wordt, met een mooie doos en een plant. Ze hebben daar geen arbeidsovereenkomsten zoals wij die kennen. Alle bedrijven in Amerika gooien er net zo makkelijk mensen uit voor de komende 2 maanden en nemen deze mensen over 2 maanden weer aan als de boel weer gaat draaien.
Ik zou werkeloosheidscijfers van Amerika met een paar scheppen zout nemen en er eind 2020 pas eens naar kijken.
Die laatste twee stipjes zijn waarschijnlijk nog niet eens op de helft van waar ze uiteindelijk komen te staan.quote:Op donderdag 2 april 2020 15:03 schreef DireStraits7 het volgende:
Zou wel mooi zijn als we de IC-piek inderdaad gehad hebben: [ afbeelding ]
Daar kun je gewoon rekening mee houden.quote:Op donderdag 2 april 2020 15:04 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Die laatste twee stipjes zijn waarschijnlijk nog niet eens op de helft van waar ze uiteindelijk komen te staan.
Die cijfers zeggen niet zo veel als ze op de hele afgelopen week betrekking hebben. Als je ziet wat Limburg voor vandaag gerapporteerd heeft (plaatje ergens hierboven)quote:Op donderdag 2 april 2020 15:01 schreef NaturalScience het volgende:
Voor de mensen die afvlakking in de cijfers van vandaag zien......
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die datapunten hadden ze wel weg kunnen laten. Dit zegt niet zoveel zo.quote:Op donderdag 2 april 2020 15:03 schreef DireStraits7 het volgende:
Zou wel mooi zijn als we de IC-piek inderdaad gehad hebben: [ afbeelding ]
100% mee eens. Als dat kantelpunt bereikt is, gaat het snel weer de goede kant op (zie Wuhan). De tactiek van Trump daarin is overigens wel goed over nagedacht, door een X aantal doden te accepteren kan je snel immuniteit opbouwen. Vind het overigens zelf een slechte weg vanuit menselijk oogpunt, maar economisch gezien is het wel de beste weg.quote:Op donderdag 2 april 2020 15:01 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Cruciaal in dezen is dat het zwaartepunt van de crisis zo snel mogelijk gepasseerd moet zijn, zodat het maatschappelijk leven in ieder geval deels weer kan herstarten, hierbij natuurlijk IC-capaciteit nauw in het oog houdend.
Het effect van (nog) strakkere maatregelen zal margewerk zijn vwb de effecten.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:38 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ze niet naar buiten morgen dan? Ik doel meer op het feit dat bijvoorbeeld winkels dicht zijn. Hun grens belgië zit zo goed als dicht ook. In die zin zijn ze echt strakker.
Misschien willen ze laten zien dat hun model klopt.quote:Op donderdag 2 april 2020 15:06 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Die datapunten hadden ze wel weg kunnen laten. Dit zegt niet zoveel zo.
Hebben ze die 5% loonsverhoging eigenlijk gehad uiteindelijk? Anders lijkt mij dit een formaliteit na deze crisis.quote:Op donderdag 2 april 2020 15:04 schreef polderturk het volgende:
Er zijn artsen en verpleegkundigen die diensten van 24 uur draaien. Dit land is jullie dankbaar.
Maar niet gecorrigeerd en ook niet actueel, dus dat zegt niet zo gek veel over de werking van het model.quote:Op donderdag 2 april 2020 15:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Misschien willen ze laten zien dat hun model klopt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |