abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192411309
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:26 schreef Paganitzu het volgende:
Van 29 maart.

[ afbeelding ]

Van 2 april.

[ afbeelding ]

Kan je op basis van de grafiek van 29 maart de grafiek van 2 april voorspellen?
Als je echt goed wil gaan analyseren moet je steeds kijken naar de rapportages van een week terug. Zelf geen tijd voor.
  donderdag 2 april 2020 @ 14:27:11 #102
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192411310
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:26 schreef KP het volgende:
Wat een kuttopics zijn dit geworden. Jammer.
Verklaar je nader?
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192411312
quote:
Van 29 maart.

[ afbeelding ]

Van 2 april.

[ afbeelding ]

Ik denk dat 26 maart representatiever is, want ook een donderdag.
pi_192411314
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:26 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat denk ik ook, hoor. Maar 1 september is misschien wel een beetje aan de vroege kant. Zelfs als de situatie in Nederland onder controle is, zit je nog met de rest van de wereld waar het er misschien wel heel anders aan toe gaat dan hier.
Nee joh! Gewoon weer lekker vliegen naar de VS met z'n allen!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192411319
quote:
Omdat sommige users ook maar te dom zijn om de simpelste vorm van statistiek en logica te begrijpen, en dat roepen: TOTAL LOCKDOWN!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 2 april 2020 @ 14:27:51 #106
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192411330
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:26 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat treft, dat heeft Dhr. Van Dissel gisteren al namens mij gedaan: https://debatgemist.tweedekamer.nl/debatten/update-coronavirus-0
Ik moet ook nog werken tussendoor, heb je een timeframe of beschrijving van model/dataset?
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_192411333
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:25 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Er worden maximaal 4k aan tests gedaan, de afgelopen 24 uur zelfs maar 3k omdat er 9 labs ineens geen rapportages meer hebben gedaan.

Ja, logisch dat als je aan de max zit qua testen dat er een afvlakking is, dat begrijp je zelf hopelijk ook.

GereDathan over een week: JAAA Er komt niets meer bij op de IC's! AFVLAKKING! (dat ze dan vol liggen doet er niet toe).
We zitten helemaal niet aan de max van het aantal testen, waar haal je die onzin vandaan? Vanaf maandag gaan we zelfs omhoog knallen qua aantal testen, dan wordt de thuiszorg ook getest bijvoorbeeld. Al weken worden er alleen nog maar mensen getest die bij het ziekenhuis komen, in het begin werd er meer getest in de directe omgeving van bevestigde gevallen.
  donderdag 2 april 2020 @ 14:28:21 #108
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_192411337
quote:

[..]

Dat denk ik ook, hoor. Maar 1 september is misschien wel een beetje aan de vroege kant. Zelfs als de situatie in Nederland onder controle is, zit je nog met de rest van de wereld waar het er misschien wel heel anders aan toe gaat dan hier.
Totdat er voldoende groepsimmuniteit is blijf je kans houden op weer een uitbraak. Dus het zal tot die tijd balanceren blijven.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_192411345
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:27 schreef NealMoonshine het volgende:

[..]

Met andere woorden, om zo snel mogelijk de tendens in te kunnen schatten, moet je wel naar die dagelijks gerapporteerde cijfers kijken, en niet naar de effectieve dagcijfers.
De dagcijfers zeggen juist weinig over de tendens, hooguit over de omvang van het probleem.

Je moet dus wél kijken naar de effectieve dagcijfers, alleen dus een paar dagen later, wanneer je er relatief zeker van bent dat er geen grote aantallen meer bijkomen.

[ Bericht 11% gewijzigd door DireStraits7 op 02-04-2020 14:35:08 ]
  donderdag 2 april 2020 @ 14:28:44 #110
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192411346
quote:
Van 29 maart.

[ afbeelding ]

Van 2 april.

[ afbeelding ]

Wat je bijvoorbeeld ziet is dat 21 maart eerst achterstond op 20 maart. Waardoor sommigen hier zeggen : Zie je, het aantal daalt!

Terwijl uiteindelijk blijkt dat met terugwerkende kracht het aantal gevallen dus wél gestegen is.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192411352
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:28 schreef GereDathan het volgende:

[..]

We zitten helemaal niet aan de max van het aantal testen, waar haal je die onzin vandaan? Vanaf maandag gaan we zelfs omhoog knallen qua aantal testen, dan wordt de thuiszorg ook getest bijvoorbeeld. Al weken worden er alleen nog maar mensen getest die bij het ziekenhuis komen, in het begin werd er meer getest in de directe omgeving van bevestigde gevallen.
:|W

Ik geef het op.
pi_192411356
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:27 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Ik moet ook nog werken tussendoor, heb je een timeframe of beschrijving van model/dataset?
Zie bijgevoegde ppt van het RIVM.
  donderdag 2 april 2020 @ 14:30:11 #113
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192411370
quote:
Helemaal eens.
Waardeloos topic geworden waar ik ook steeds minder kom. De meesten users van begin zijn ook gewoon weg hier.
Begrijpelijk
  donderdag 2 april 2020 @ 14:30:23 #114
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192411374
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:25 schreef GereDathan het volgende:

[..]

1 augustus duurt nog 4 maanden, dat is langer dan de hele crisis in Wuhan geduurd heeft van uitbraak tot opheffen maatregelen.
Is het leven in Wuhan dan weer normaal zoals het voor december was? Ik kan me niet voorstellen dat het openbare leven daar weer in volle gang is.
pi_192411376
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:25 schreef Markesh het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid..
Dus 1 september draait het leven weer zoals een half jaar geleden?
Alles is weer open, scholen, horeca ect ect?
Mensen reizen weer gewoon de hele wereld over?
Voor het grootste gedeelte, ja.
In Nederland zijn 1 september de horeca, scholen en alles weer open. Evenementen vinden gewoon weer plaats.

Of we de HELE wereld over reizen, dat weet ik niet. Zoals ik al eerder aangaf denk ik dat Europa en de USA de boel dan goed hebben opgelost. Voor Zuid-Afrika en bijvoorbeeld Iran en India vrees ik dat het anders ligt.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 2 april 2020 @ 14:30:38 #116
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192411380
quote:

[..]

Denk dat jij het niet begrijpt? Het is niet omdat het dagelijkse gerapporteerde cijfer niet uitsluitend betrekking heeft op de laatste 24 uur, dat het daarom onbruikbaar is of onvergelijkbaar? Juist omdat de echte dagelijkse cijfers pas na een dag of vier goed beoordeeld kunnen worden, is het (voor een dagelijkse analyse) beter om naar die cijfers te kijken. De vertraging op meldingen moet dan weliswaar als een constante beschouwd worden. Als die vertraging verergert (door drukte in de ziekenhuizen bijvoorbeeld), vertekent dat uiteraard de resultaten, maar correcte dagresultaten zullen dan ook nog langer op zich laten wachten.
Met andere woorden, om zo snel mogelijk de tendens in te kunnen schatten, moet je wel naar die dagelijks gerapporteerde cijfers kijken, en niet naar de effectieve dagcijfers.
Dit. Gewoon. Dit.

Het is niet zo moeilijk, gewoon een kwestie van willen zien. Dit is een vertraagde, maar uiterst betrouwbare manier om er naar te kijken.

Het laat ook duidelijk stabilisatie van groei zien als je naar afgelopen week kijkt en je kan zelfs voorzichtig zeggen dat er een afname in groei is. Echter zijn de aantallen nog steeds te hoog en dat gaat voor problemen op de IC zorgen.

Wat trouwens ook voorspeld wordt door het RIVM en de NVIC.

Zijn wij het een keer eens met het RIVM is het weer niet goed.
  donderdag 2 april 2020 @ 14:30:56 #117
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192411384
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:29 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zie bijgevoegde ppt van het RIVM.
Het zal wel aan mij liggen maar ik zie geen bijgevoegde ppt
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
  donderdag 2 april 2020 @ 14:31:02 #118
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192411388
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:30 schreef Tijn het volgende:

[..]

Is het leven in Wuhan dan weer normaal zoals het voor december was? Ik kan me niet voorstellen dat het openbare leven daar weer in volle gang is.
Paar dagen terug zijn de winkels voor het eerst opengegaan.

Daaruit kan je wel opmaken dat het absoluut nog niet is zoals voorheen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192411391
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:27 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Het is niet heel ingewikkeld hoor.

1) Piek in aantal ziekenhuisopnames lijkt ongeveer te zijn bereikt.
2) Aangezien mensen vrij lang op de IC blijven liggen, en de nieuwe aanwas voorlopig constant hoog is, zal het aantal mensen op de IC nog even blijven doorgroeien (volgens RIVM tot 1 mei).
3) Daaraan gerelateerd, zal het aantal sterfgevallen waarschijnlijk ook nog even blijven toenemen. Zeker als de maximale IC-capaciteit wordt bereikt, wat lijkt te gaan gebeuren.
pi_192411397
quote:
10s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:28 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Wat je bijvoorbeeld ziet is dat 21 maart eerst achterstond op 20 maart. Waardoor sommigen hier zeggen : Zie je, het aantal daalt!

Terwijl uiteindelijk blijkt dat met terugwerkende kracht het aantal gevallen dus wél gestegen is.
Behalve dan dat de daling van 20 --> 21 maart al dusdanig miniem was dat die eerste conclusie ('zie je, het aantal daalt') sowieso al voorbarig was.
pi_192411411
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:30 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het is nog niet normaal zoals begin december, maar vanaf komende week wordt de lockdown officieel opgeheven.

Zie dit filmpje van enkele dagen geleden: https://www.nu.nl/279910/(...)aanden-lockdown.html
  donderdag 2 april 2020 @ 14:33:23 #122
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192411421
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_192411425
quote:
11s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:01 schreef Zeroku het volgende:
Ik begreep net dat in Duitsland gisteren/vandaag is gesproken over het feit dat de aanpak die o.a. Zuid-Korea hanteert beter zou scoren in de modelleringen dan 'onze' aanpak en lockdowns. Artikel daarover zou vandaag in Lancet komen, maar kan 'm nog niet vinden.
Zonder van alles op te moeten zoeken enzo, wat is de aanpak van Zuid-Korea?
pi_192411427
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:32 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Het is nog niet normaal zoals begin december, maar vanaf komende week wordt de lockdown officieel opgeheven.

Zie dit filmpje van enkele dagen geleden: https://www.nu.nl/279910/(...)aanden-lockdown.html
lockdown opheffen =/= het normale leven weer oppakken. De nasleep van deze crisis gaat een jaar, zo niet jaren, duren.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192411430
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:16 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

Ik vermoed dat dat bij jou geen zin heeft.
Ah, de makkelijke uitweg. Bedankt, je bevestigd mijn vermoeden.
pi_192411432
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:30 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit. Gewoon. Dit.

Het is niet zo moeilijk, gewoon een kwestie van willen zien. Dit is een vertraagde, maar uiterst betrouwbare manier om er naar te kijken.

Het laat ook duidelijk stabilisatie van groei zien als je naar afgelopen week kijkt en je kan zelfs voorzichtig zeggen dat er een afname in groei is. Echter zijn de aantallen nog steeds te hoog en dat gaat voor problemen op de IC zorgen.

Wat trouwens ook voorspeld wordt door het RIVM en de NVIC.

Zijn wij het een keer eens met het RIVM is het weer niet goed.
Maar dit concludeerde ik dus al een aantal dagen eerder op basis van de grafieken van het RIVM. Dus prima zoals jij en anderen het doen hoor, je loopt alleen een paar dagen achter in de conclusies :).
pi_192411433
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:30 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Het zal wel aan mij liggen maar ik zie geen bijgevoegde ppt
https://www.tweedekamer.n(...)presentatie_rivm.pdf
pi_192411448
quote:
14s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:27 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Als je echt goed wil gaan analyseren moet je steeds kijken naar de rapportages van een week terug. Zelf geen tijd voor.
Van 26 maart.

Van 2 april.

Kan je op basis van de grafiek van 26 maart de grafiek van 2 april voorspellen?
pi_192411452
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Behalve dan dat de daling van 20 --> 21 maart al dusdanig miniem was dat die eerste conclusie ('zie je, het aantal daalt') sowieso al voorbarig was.
Heeft ook helemaal niemand gedaan, maar dat doet niet ter zake blijkbaar.
  donderdag 2 april 2020 @ 14:35:02 #130
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192411454
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Het is niet heel ingewikkeld hoor.

1) Piek in aantal ziekenhuisopnames lijkt ongeveer te zijn bereikt.
2) Aangezien mensen vrij lang op de IC blijven liggen, en de nieuwe aanwas voorlopig constant hoog is, zal het aantal mensen op de IC nog even blijven doorgroeien (volgens RIVM tot 1 mei).
3) Daaraan gerelateerd, zal het aantal sterfgevallen waarschijnlijk ook nog even blijven toenemen. Zeker als de maximale IC-capaciteit wordt bereikt, wat lijkt te gaan gebeuren.

Ben benieuwd waaruit je dat afleidt, gezien de maximale incubatie en ziekteverlopen is er volgens mij niet direct een reden tot toename aantal sterfgevallen, en we zien dit ook niet echt.
  donderdag 2 april 2020 @ 14:35:40 #131
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192411464
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:30 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Voor het grootste gedeelte, ja.
In Nederland zijn 1 september de horeca, scholen en alles weer open. Evenementen vinden gewoon weer plaats.

Of we de HELE wereld over reizen, dat weet ik niet. Zoals ik al eerder aangaf denk ik dat Europa en de USA de boel dan goed hebben opgelost. Voor Zuid-Afrika en bijvoorbeeld Iran en India vrees ik dat het anders ligt.
Dat is toch wel iets anders dan je hiervoor zei.
Je zei dat het leven weer normaal was op 1 september
  donderdag 2 april 2020 @ 14:36:00 #132
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192411467
quote:
Thanks, ga hem na mijn call even doornemen
  donderdag 2 april 2020 @ 14:36:16 #133
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_192411470
komen ze weer met die nietszeggende grafieken en statistieken :')
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_192411472
quote:

[..]

Zoals ik aangaf, ik maak wel een verschil tussen de continenten. Ik denk dat China, Rusland, Europa en Amerika de boel op 1 augustus weer behoorlijk hebben draaien. In China is dat al deels het geval.

Landen in Zuid-Afrika, India en Iran zullen hier veel langer gevolgen van gaan ondervinden. Ze kunnen niet adequaat ingrijpen, bevolking negeert de overheid en er zijn niet genoeg medische middelen.
pi_192411474
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:34 schreef Paganitzu het volgende:

[..]

Van 26 maart.

[ afbeelding ]

Van 2 april.

[ afbeelding ]

Probleem is ook dat er nu veel sneller geregistreerd wordt dan destijds. Maar je ziet meteen hoe bewerkelijk het is. De cijfers van destijds zijn inmiddels bijna verdubbeld.
pi_192411481
quote:

[..]

Van 26 maart.

[ afbeelding ]

Van 2 april.

[ afbeelding ]

Tja, toch lastig omdat er toen minder gevallen waren, dus een andere administratieve werkelijkheid. Wellicht kan je de rapporten van de afgelopen dagen wel gebruiken volgende week? Maar zou ook kunnen dat ze administratieve processen dan verbeterd hebben, dus het blijft een lastige kwestie.
  donderdag 2 april 2020 @ 14:38:09 #137
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_192411498
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:13 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er is gewoon een dalende lijn te zien, niets 12% toename...
[ afbeelding ]
In de afgelopen 24 uur zijn de op één na meeste ziekenhuisopnames geweest sinds het begin van de uitbraak.

Die GGD meldingsgrafiek is enorm misleidend.
pi_192411508
quote:

[..]

Denk dat jij het niet begrijpt? Het is niet omdat het dagelijkse gerapporteerde cijfer niet uitsluitend betrekking heeft op de laatste 24 uur, dat het daarom onbruikbaar is of onvergelijkbaar? Juist omdat de echte dagelijkse cijfers pas na een dag of vier goed beoordeeld kunnen worden, is het (voor een dagelijkse analyse) beter om naar die cijfers te kijken. De vertraging op meldingen moet dan weliswaar als een constante beschouwd worden. Als die vertraging verergert (door drukte in de ziekenhuizen bijvoorbeeld), vertekent dat uiteraard de resultaten, maar correcte dagresultaten zullen dan ook nog langer op zich laten wachten.
De cijfers van de afgelopen 24 uur zijn uiteraard bruikbaar. Maar niet om op dit moment te vertellen of de uitbraak toeneemt, afvlakt of afneemt. Dit zal overigens wel weer gaan gebeuren, als we straks echt afnemen komt er weer meer tijd voor rapportages op dezelfde dag.
pi_192411514
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:28 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

De dagcijfers zeggen juist weinig over de tendens, hooguit over de omvang van het probleem.
Verklaar je nader? De dagelijkse cijfers betreffen meerdere dagen en vertroebelen de tendens dus wel enigszins, maar om nu te zeggen dat ze weinig zeggen? Dat zal bovendien vooral spelen als er zeer grote verschillen tussen dagen zijn, wat niet direct te verwachten is. En dan nog zul je er sneller een tendens in kunnen aflezen dan in de 24 uur cijfers.

Nog beter: de dagelijkse gerapporteerde cijfers per 24 uur naast elkaar leggen. Dus hoeveel van de vandaag gemelde gevallen had betrekking op de voorbije 24 uur en hoeveel was dat gisteren? Hoeveel van de vandaag gemelde gevallen had betrekking op 24 tot 48 uur geleden en hoeveel was dat gisteren? Etc. Dat is eigenlijk het scherpste beeld dat je kunt krijgen, maar wel wat lastiger te interpreteren voor de doorsnee lezer.
pi_192411516
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Heeft ook helemaal niemand gedaan, maar dat doet niet ter zake blijkbaar.
Klassieke retorische truc wel.
pi_192411522
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:35 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Ben benieuwd waaruit je dat afleidt, gezien de maximale incubatie en ziekteverlopen is er volgens mij niet direct een reden tot toename aantal sterfgevallen, en we zien dit ook niet echt.
2) of 3)? Want beide zijn geselecteerd. RIVM voorspelt een overbelasting van de IC (boven de 1900 corona-bedden / 2400 totaal IC-bedden). In dat geval zullen de sterftecijfers toenemen.

Uiteraard is dat een modeluitkomst van het RIVM, dus we kunnen nog hopen dat zijn te pessimistisch zijn. Of dat de zorg te pessimistisch is met dat 2400 de max is.
  donderdag 2 april 2020 @ 14:40:51 #142
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_192411532
quote:

[..]

Van 26 maart.

[ afbeelding ]

Van 2 april.

[ afbeelding ]

Ja, vergelijkbare vorm, alleen de y-as wat hoger. We kunnen dus concluderen dat de groei afneemt.
pi_192411536
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Tja, toch lastig omdat er toen minder gevallen waren, dus een andere administratieve werkelijkheid. Wellicht kan je de rapporten van de afgelopen dagen wel gebruiken volgende week? Maar zou ook kunnen dat ze administratieve processen dan verbeterd hebben, dus het blijft een lastige kwestie.
Ja.

Wat mij betreft is de enige observaties die je kan maken obv. deze data

1) Tot een week geleden namen de aantallen opnames nog steeds toe.
2) De administratieve vertraging is opgelopen tot in elk geval een week.
pi_192411537
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:35 schreef Markesh het volgende:

[..]

Dat is toch wel iets anders dan je hiervoor zei.
Je zei dat het leven weer normaal was op 1 september
Voor ons Nederlands, ik heb nergens voor de hele wereld beweerd en constant aangegeven waar ik denk dat het lastiger zal zijn. Overigens heb ik altijd 1 augustus aangehouden.

Voor ons Nederlanders is het leven weer normaal dan, dat we niet naar India of Iran kunnen zal ons leven nagenoeg niet beïnvloeden. Ik ken weinig mensen die daar geregeld op vakantie gaan.
pi_192411554
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:39 schreef NealMoonshine het volgende:

[..]

Verklaar je nader? De dagelijkse cijfers betreffen meerdere dagen en vertroebelen de tendens dus wel enigszins, maar om nu te zeggen dat ze weinig zeggen? Dat zal bovendien vooral spelen als er zeer grote verschillen tussen dagen zijn, wat niet direct te verwachten is. En dan nog zul je er sneller een tendens in kunnen aflezen dan in de 24 uur cijfers.

Nog beter: de dagelijkse gerapporteerde cijfers per 24 uur naast elkaar leggen. Dus hoeveel van de vandaag gemelde gevallen had betrekking op de voorbije 24 uur en hoeveel was dat gisteren? Hoeveel van de vandaag gemelde gevallen had betrekking op 24 tot 48 uur geleden en hoeveel was dat gisteren? Etc. Dat is eigenlijk het scherpste beeld dat je kunt krijgen, maar wel wat lastiger te interpreteren voor de doorsnee lezer.
Zoals je zelf al aangeeft zeggen de gerapporteerde dagcijfers alleen maar wat wanneer de rapporteervertraging evenredig is. Gezien de grote bulk van Limburgse rapportages die we er nu bij krijgen kun je volgens mij wel stellen dat deze vertraging absoluut niet evenredig verdeeld is.

Uiteindelijk is de enige manier om naar de tendens te kijken, naar de effectieve dagcijfers te kijken. Maar dan dus niet een dag later, maar pas een paar dagen later. En, zo blijkt steeds meer, bij voorkeur pas één of twee weken later. Laat dat nou net zijn wat het RIVM doet! Zouden ze er dan toch een beetje verstand van hebben?

edit: Nogmaals, de dagcijfers zijn dus een goede indicatie van de OMVANG van het probleem, maar voor de TENDENS moet je toch echt kijken naar de effectieve dagcijfers.

[ Bericht 3% gewijzigd door DireStraits7 op 02-04-2020 14:47:07 ]
  donderdag 2 april 2020 @ 14:42:33 #146
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192411561
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:33 schreef Lingue het volgende:

[..]

https://www.trouw.nl/buit(...)and-houden~b6149926/
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192411570
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:41 schreef Paganitzu het volgende:

[..]

Ja.

Wat mij betreft is de enige observaties die je kan maken obv. deze data

1) Tot een week geleden namen de aantallen opnames nog steeds toe.
2) De administratieve vertraging is opgelopen tot in elk geval een week.
Die conclusies kan je iig trekken, maar ad 2) wel dat dit met name Limburg is (zie Figuur 5).
pi_192411578
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:33 schreef Lingue het volgende:

[..]

Een combinatie van testen, opsporen en nog meer testen en een bevolking die zich heel streng aan de maatregelen houdt.
  donderdag 2 april 2020 @ 14:45:07 #149
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192411602
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:19 schreef Markesh het volgende:

[..]

Je leeft echt onder een steen als je werkelijk denkt dat iedereen over een masnd weer gewoon verder kan gaan met zijn leven.

Verbijsterend gewoon
overal worden noodhospitals opgezet in het land, alsof het zo weer voorbij is
pi_192411604
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:40 schreef butz0rs het volgende:

[..]

Ja, vergelijkbare vorm, alleen de y-as wat hoger. We kunnen dus concluderen dat de groei afneemt.
Zo makkelijk gaat dat helaas niet. Op basis van de eerste grafiek zou je kunnen concluderen dat er 20-23 maart een daling was, maar, zo blijkt nu, was er nauwelijks een daling, als die er überhaupt al was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')