abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 april 2020 @ 01:27:10 #1
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192402981
Vanwege een lock in het Corona topic doe ik het hier maar. Serieus topic.

Wie aandachtig de "crisis" heeft gevolgd weet ondertussen dat het geen echte crisis is. Ziekenhuis personeel op de IC klagen dat in plaats van 2 patiënten, ze nu voor 3 of zelfs 4 patiënten tegelijk moeten zorgen. Waarschijnlijk boos dat ze niet de hele dag met hun mobieltje kunnen spelen, dus svp, allemaal wat extra applaus.

COR / Mogelijk miljoenen Nederlanders reeds besmet (goed nieuws)

Ten minste 15% van de Nederlandse bevolking is ondertussen besmet met slechts lichte symptomen en de lockdown is zinloos. Bijna alle doden zijn mensen die binnen een paar jaar ook aan de griep gestorven zouden zijn.

Ik heb gisteren de live briefing van Trump bekeken en het begint duidelijk te worden wat de damage control strategie wordt en die luid als volgt:

1. Ze gaan beweren dat dankzij de lockdown miljoenen mensenlevens gered zijn.

2. De officiële schatting van het totaal aantal doden in de VS is nu tussen de 150.000 en 200.000, mogelijk minder als we allemaal gehoorzaam onze handen wassen. Dit komt neer op tussen de 0.04% en 0.06% van de Amerikaanse bevolking.

3. Ze gaan beweren dat dit heeel veel is, en we moeten allemaal in diepe rouw, en een ieder die 'ja.. maar..' zegt wordt de mond gesnoerd, want het is allemaal heeel erg.

Voor Nederland komen we dan uit tussen de 7000 en 10000 doden, waarschijnlijk minder.

Mensen die zich afvragen of de lockdown nodig was zullen waarschijnlijk geen antwoord op hun vragen krijgen. Het antwoord is natuurlijk nee.

Zal Rutte met een strak gezicht gaan beweren dat een griepseizoen met 7000-10000 doden (waarvan 99% boven de 60 in slechte gezondheid) een zwarte bladzijde in de Nederlandse geschiedenis is?
  donderdag 2 april 2020 @ 01:30:30 #2
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192402990
Ja

Een gok
pi_192403353
Ja. En Rutte zal als grote winnaar uit de bus komen.
ADHD-C
pi_192403374
https://www.npostart.nl/l(...)04-2020/BV_101398849

Kijk even deze docu geeft misschien meer genuanceerde info dan Jensen die schreeuwt voor zijn volgcamera
  donderdag 2 april 2020 @ 07:16:26 #5
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_192404650
Griepepidemie 2017/2018

900.000 besmettingen. Ziekenhuizen tijdelijk overbelast vanwege complicaties van griep (meestal longontsteking) ziekenhuizen overvol ,naar schatting ruim 16.000.opnames Ook zijn er tijdens de epidemie 9.500 meer mensen overleden dan gebruikelijk is in het griepseizoen.

Toen ging iedereen gewoon door met zijn leven dus de paniek 24/7 van 100 verschillende kanten heeft niks met rationeel naar de feiten kijken te maken of handelen naar de realiteit . Het lijkt wel een sociaal experiment om te kijken hoe hoog het volk springt als men zegt spring ! Het volk doet het keurig inclusief kliklijn , zelfregulering en de rest proberen te controleren . Het volk laat op al zijn knoppen drukken en verschillende emoties staan op de uiterste volumeknop . De perfecte geestelijke toestand om het volk optimaal te manipuleren . Ik heb het volk nog nooit zo zwak gezien.
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_192405936
Nee
pi_192405952
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 07:16 schreef Summers het volgende:
Griepepidemie 2017/2018

900.000 besmettingen. Ziekenhuizen tijdelijk overbelast vanwege complicaties van griep (meestal longontsteking) ziekenhuizen overvol ,naar schatting ruim 16.000.opnames Ook zijn er tijdens de epidemie 9.500 meer mensen overleden dan gebruikelijk is in het griepseizoen.

Toen ging iedereen gewoon door met zijn leven dus de paniek 24/7 van 100 verschillende kanten heeft niks met rationeel naar de feiten kijken te maken of handelen naar de realiteit . Het lijkt wel een sociaal experiment om te kijken hoe hoog het volk springt als men zegt spring ! Het volk doet het keurig inclusief kliklijn , zelfregulering en de rest proberen te controleren . Het volk laat op al zijn knoppen drukken en verschillende emoties staan op de uiterste volumeknop . De perfecte geestelijke toestand om het volk optimaal te manipuleren . Ik heb het volk nog nooit zo zwak gezien.
Is het niet juist fijn dat er nu zoveel aandacht is waar we dat in het verleden hebben verzaakt?
  donderdag 2 april 2020 @ 09:27:01 #8
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_192406052
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 09:20 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Is het niet juist fijn dat er nu zoveel aandacht is waar we dat in het verleden hebben verzaakt?
Door paniek te zaaien maak je mensen juist ziek , boos en de verregaande maatregelen die vrijheden inperken zijn nooit goed te praten , alsof we terug gaan naar de tweede wereldoorlog. Het is 2020
  Moderator donderdag 2 april 2020 @ 09:28:47 #9
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_192406079
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 09:27 schreef Summers het volgende:

[..]

Door paniek te zaaien maak je mensen juist ziek , boos en de verregaande maatregelen die vrijheden inperken zijn nooit goed te praten , alsof we terug gaan naar de tweede wereldoorlog. Het is 2020
Nou dat valt in NL wel mee toch.
A child is born with no state of mind.
pi_192406092
Ik wacht nog even de resultaten van antistoffen steekproeven af zoals die van Sanquin. Als daar uit zou blijken dat 10-20% al besmet is geweest zal het snel gedaan zijn met de hysterie denk ik. In ieder geval zou dan blijken dat het virus lang niet zo gevaarlijk is voor de gemiddelde mens.

https://www.sanquin.nl/ar(...)aar-groepsimmuniteit
pi_192406134
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 09:27 schreef Summers het volgende:

[..]

De mens kan zelf kiezen om die maatregelen te volgen.
  donderdag 2 april 2020 @ 09:33:11 #12
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_192406146
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 09:28 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Nou dat valt in NL wel mee toch.
Nou ik vind van niet , door het paniek zaaien ontploffen mensen al bij alles wat voor coronavirus normaal was . Naar het strand gaan ,op de markt lopen , kinderen die buitenspelen , feestje thuis houden. Dit is zwaar overdreven en op angst gebaseerd.
  donderdag 2 april 2020 @ 09:35:11 #13
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_192406183
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 09:32 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

De mens kan zelf kiezen om die maatregelen te volgen.
Niet waar je moet nu in de rij staan om de supermarkt binnen te gaan alsof je vee bent en dat allemaal om een onzichtbare vijand dat is nog het mooiste , je moet je fantasie gebruiken om het echt te maken . Alles is gebaseerd op wat er KAN gebeuren in de toekomst .

Als mens zijnde sta je het sterkst als je in het nu leeft . Nu word je gemanipuleerd om in de toekomst te leven wat stress geeft en wat je zwak maakt.
  Moderator donderdag 2 april 2020 @ 09:41:21 #14
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_192406256
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 09:33 schreef Summers het volgende:

[..]

Nou ik vind van niet , door het paniek zaaien ontploffen mensen al bij alles wat voor coronavirus normaal was . Naar het strand gaan ,op de markt lopen , kinderen die buitenspelen , feestje thuis houden. Dit is zwaar overdreven en op angst gebaseerd.
Ja ok, vooral met het beter weer straks gaan mensen dat wel voelen. Mensen die echt boos zijn vind ik wel meevallen, maar angst zit er volgens mij wel aardig in. Hoewel ik nog steeds vind dat het in NL beter is geregeld dan in andere bepaalde landen. Sommige landen zetten militaire eenheden in, wij hebben onze burgerlijke handhaving die over het algemeen toch vrij mild optreedt (om een voorbeeld te noemen).
pi_192406270
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 09:35 schreef Summers het volgende:

[..]

Niet waar je moet nu in de rij staan om de supermarkt binnen te gaan alsof je vee bent en dat allemaal om een onzichtbare vijand dat is nog het mooiste , je moet je fantasie gebruiken om het echt te maken . Alles is gebaseerd op wat er KAN gebeuren in de toekomst .

Als mens zijnde sta je het sterkst als je in het nu leeft . Nu word je gemanipuleerd om in de toekomst te leven wat stress geeft en wat je zwak maakt.

Hoe ga jij nu om met jouw naasten?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2020 09:42:11 ]
  donderdag 2 april 2020 @ 09:50:56 #16
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_192406396
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 09:41 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Ja ok, vooral met het beter weer straks gaan mensen dat wel voelen. Mensen die echt boos zijn vind ik wel meevallen, maar angst zit er volgens mij wel aardig in. Hoewel ik nog steeds vind dat het in NL beter is geregeld dan in andere bepaalde landen. Sommige landen zetten militaire eenheden in, wij hebben onze burgerlijke handhaving die over het algemeen toch vrij mild optreedt (om een voorbeeld te noemen).
Ik ben daar wat stelliger in dan de meeste mensen , mijn mensenrechten zijn heilig en niemand heeft het recht dat af te zwakken , ook niet als het elders nog erger is .
  donderdag 2 april 2020 @ 09:52:26 #17
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_192406425
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 09:42 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Hoe ga jij nu om met jouw naasten?
Niet want die zijn angstig en bang om geinfecteerd te worden.
pi_192406459
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 01:27 schreef borealist het volgende:
Wie aandachtig de "crisis" heeft gevolgd weet ondertussen dat het geen echte crisis is. Ziekenhuis personeel op de IC klagen dat in plaats van 2 patiënten, ze nu voor 3 of zelfs 4 patiënten tegelijk moeten zorgen. Waarschijnlijk boos dat ze niet de hele dag met hun mobieltje kunnen spelen, dus svp, allemaal wat extra applaus.
TS is boos dat hij niet naar de kroeg kan of kan tinderen en projecteert dat op zorgpersoneel dat zelfs nu het halve land platligt, ondanks alle inzet geconfronteerd wordt met een tsunami van zeer nare sterfgevallen die het Nederlands zorapparaat vrijwel zeker alsnog zal overbelasten.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)thuis-intensive-care

https://www.rtlnieuws.nl/(...)is-delft-marco-knook

Nee het is geen complot, jij hebt gewoon een schrijnend gebrek aan zowel voorstellings- als inlevingsvermogen. De wereld draait niet om jou, leer er maar mee leven. :W
pi_192406534
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 09:50 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik ben daar wat stelliger in dan de meeste mensen , mijn mensenrechten zijn heilig en niemand heeft het recht dat af te zwakken , ook niet als het elders nog erger is .
Nee, jij bent niet heilig, de wereld draait niet om jou, jij kan best willen dat ouderen en zwakkeren maar op gruwelijke wijze afsterven opdat jij je gemakjes maar behoudt maar los van wat dat over jouw verschrikkelijke persoonlijkheid zegt is het dus niet zo dat enkel die groepen vatbaar zijn voor SARS-CoV-2 of eraan komen te overlijden. Als er al een complot is, is het deze wijdverspreide misvatting om paniek onder een grotere groep mensen te voorkomen.

Zonder social distancing/lockdown was de zorg nu al overbelast, was er nu al sprake van code zwart en zou het als jongere/sterkere patienten met zware ziekteverschijnselen zich zouden melden maar de vraag zijn wat voor mogelijkheden tot behandeling er voor hen nog beschikbaar zouden zijn.

Als je niet in staat bent te geven om het levensbelang van anderen, geef dan tenminste om dat van jezelf. Onnozelaar. :N
pi_192406541
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 09:52 schreef Summers het volgende:

[..]

Niet want die zijn angstig en bang om geinfecteerd te worden.
En corona is niet iets om bang voor te zijn?
  donderdag 2 april 2020 @ 10:04:30 #21
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_192406622
quote:
13s.gif Op donderdag 2 april 2020 09:58 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nee, jij bent niet heilig, de wereld draait niet om jou, jij kan best willen dat ouderen en zwakkeren maar op gruwelijke wijze afsterven opdat jij je gemakjes maar behoudt maar los van wat dat over jouw verschrikkelijke persoonlijkheid zegt is het dus niet zo dat enkel die groepen vatbaar zijn voor SARS-CoV-2 of eraan komen te overlijden. Als er al een complot is, is het deze wijdverspreide misvatting om paniek onder een grotere groep mensen te voorkomen.

Zonder social distancing/lockdown was de zorg nu al overbelast, was er nu al sprake van code zwart en zou het als jongere/sterkere patienten met zware ziekteverschijnselen zich zouden melden maar de vraag zijn wat voor mogelijkheden tot behandelen er voor hen nog beschikbaar zouden zijn.

Als je niet in staat bent te geven om het levensbelang van anderen, geef dan tenminste om dat van jezelf. Onnozelaar. :N
Mijn mensenrechten zijn wel heilig ongeacht jouw mening en al je argumenten gaan over wat er zou kunnen gebeuren in de toekomst en wat jij je er van voor kan stellen en niet om de realiteit als je het vergelijkt met de cijfers van voorgaande jaren . Ik ben nu dus net zomin in paniek als bij de jaarlijkse griepepidemie . Wat dat betreft ben ik blij dat ik de msm allang niet meer serieus neem .
  Moderator donderdag 2 april 2020 @ 10:06:39 #22
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_192406649
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 09:50 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik denk dat veel mensen dat helemaal niet zo zien. Maar goed, naarmate het langer duurt kan dat veranderen. Voor nu voelt het voor veel mensen, waaronder ik, als een soort vakantie. Ineens heb je zeeën van tijd... ja ik heb een soort vreemd vakantiegevoel. Momenteel kan ik me ook niet voorstellen dat we in de zomer nog op lockdown gaan zitten. Maar ja dat is afwachten, de consequenties op langere termijn kan ik niet overzien. Maar denk wel dat we moeten waken voor implicaties die het met zich mee kan brengen op langere termijn.

En als de economie dan echt zodanig gaat klappen dat er opeens toch een totaal nieuw geldsysteem verschijnt, vind ik dat enigszins verdacht. Dat lijkt dat de eerste stap te zijn voor een technocracie.
Maar goed.. dat is vooralsnog iets wat ik nu nog niet zo snel zie gebeuren.
  donderdag 2 april 2020 @ 10:09:31 #23
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_192406681
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 10:06 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Ik denk dat veel mensen dat helemaal niet zo zien. Maar goed, naarmate het langer duurt kan dat veranderen. Voor nu voelt het voor veel mensen, waaronder ik, als een soort vakantie. Ineens heb je zeeën van tijd... ja ik heb een soort vreemd vakantiegevoel. Momenteel kan ik me ook niet voorstellen dat we in de zomer nog op lockdown gaan zitten. Maar ja dat is afwachten, de consequenties op langere termijn kan ik niet overzien. Maar denk wel dat we moeten waken voor implicaties die het met zich mee kan brengen op langere termijn.

En als de economie dan echt zodanig gaat klappen dat er opeens toch een totaal nieuw geldsysteem verschijnt, vind ik dat enigszins verdacht. Dat lijkt dat de eerste stap te zijn voor een technocracie.
Maar goed.. dat is vooralsnog iets wat ik nu nog niet zo snel zie gebeuren.
Het is zo'n gekke tijd wie weet hoe de wereld er over een maand uitziet.
pi_192406689
quote:
Ziekenhuis personeel op de IC klagen dat in plaats van 2 patiënten, ze nu voor 3 of zelfs 4 patiënten tegelijk moeten zorgen. Waarschijnlijk boos dat ze niet de hele dag met hun mobieltje kunnen spelen, dus svp, allemaal wat extra applaus.
Dat je een teringlul bent. :r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192406718
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 10:04 schreef Summers het volgende:

[..]

Mijn mensenrechten zijn wel heilig ongeacht jouw mening en al je argumenten gaan over wat er zou kunnen gebeuren in de toekomst en wat jij je er van voor kan stellen en niet om de realiteit als je het vergelijkt met de cijfers van voorgaande jaren . Ik ben nu dus net zomin in paniek als bij de jaarlijkse griepepidemie . Wat dat betreft ben ik blij dat ik de msm allang niet meer serieus neem .
Jouw mensenrechten (om naar de kroeg te gaan en een wijntje te doen met je vriendinnnen) zijn jou misschien heilig maar interesseren mij oprecht geen reet. Wat de "msm" betreft.. :') Ik schreeuw hierover al moord en brand sinds januari, op basis van berichten en beelden van burgers uit Wuhan. Toen het RIVM meende dat het hier niet zou komen omdat er geen directe vluchten waren tussen Nederland en Wuhan (maar chinees carnaval met alle bijbehorende massale mondiale volksbewegingen wel om de hoek stond) en er iets later nog beweerd werd, net zoals jij nu doet, dat het slechts een griepje zou betreffen.

Je loopt dus if anything enkele weken achter op de onzin van de "msm" waarboven jij je verheven waant. :W Misschien toch maar wat meer kijken, was je beter geinformeerd geweest.

Puur ter vermaak: kijk je wel naar Jensen? _O-
pi_192406736
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 10:06 schreef SuperHartje het volgende:
Momenteel kan ik me ook niet voorstellen dat we in de zomer nog op lockdown gaan zitten
Verwacht je dat men dan weer massaal op vakantie gaat en festivals bezoekt? Want dat is nou precies hoe de uitbraak hier in een stroomversnelling beland is.. (Carnaval en internationale voorjaarsvakanties naar toeristenoorden :') )
  Moderator donderdag 2 april 2020 @ 10:16:22 #27
236264 crew  capricia
pi_192406758
quote:
5s.gif Op donderdag 2 april 2020 10:14 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Verwacht je dat men dan weer massaal op vakantie gaat en festivals bezoekt? Want dat is nou precies hoe de uitbraak hier in een stroomversnelling beland is.. (Carnaval en internationale voorjaarsvakanties naar toeristenoorden :') )
Denk dat men deze zomer een vakantie naar Spanje of Italië wel kan vergeten.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_192406801
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 10:16 schreef capricia het volgende:

[..]

Denk dat men deze zomer een vakantie naar Spanje of Italië wel kan vergeten.
Nou nou nou wat vervelend zeg.
  Moderator donderdag 2 april 2020 @ 10:25:09 #29
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_192406877
quote:
5s.gif Op donderdag 2 april 2020 10:14 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nee dat niet. Maar wel strand en horeca eik :@
pi_192407143
quote:
Vanwege een lock in het Corona topic doe ik het hier maar. Serieus topic.

Dat is een respectloze opmerking.

Mocht je ooit zorg nodig hebben dan hoop ik dat je ze dit bericht laat lezen en anders hoop ik dat karma z'n werk doet.
  donderdag 2 april 2020 @ 10:38:50 #31
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_192407163
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 10:04 schreef Summers het volgende:

[..]

Nja als je geen long aandoening hebt, of iets anders onder de leden hebt weinig zorgen te maken.
Althans voor jezelf, als je familie leden hebt die wel zwak of oud zijn zou ik het gewoon meiden.
Dat is nu dus het hele idee hier achter..
Het verspreid zich gewoon erger dan de griep en dat is nu juist het idee.
Griep maakt meer slachtoffers JA, maar doordat dit virus gewoon een stuk besmettelijker is word de situatie anders, en ja ik kijk er alsnog kritisch tegen aan.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 2 april 2020 @ 10:48:22 #32
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192407323
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 10:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dat is een respectloze opmerking.
Nee, respect voor de mensen in de zorg die aan het werk gingen toen de WHO nog doodleuk zei dat de kans om te sterven aan Corona 2% was.

Geen respect voor de mensen in de zorg die klagen over werk druk, terwijl ze daar normaal gesproken, net als in het leger, geen flikker uitvoeren.

Geen respect voor de zogenaamde experts die dit al maanden geleden hadden moeten weten.
pi_192407371
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 10:48 schreef borealist het volgende:

[..]

Geen respect voor de mensen in de zorg die klagen over werk druk, terwijl ze daar normaal gesproken, net als in het leger, geen flikker uitvoeren.
De werkdruk in de zorg is al jaren torenhoog. Je weet niet waar je het over hebt.

Maar nogmaals, laat de zorgverleners dit topic lezen als je ooit wordt opgenomen als je staat voor wat je nu zegt.
  donderdag 2 april 2020 @ 10:56:26 #34
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192407456
quote:
Klopt, 99% van de mensen die doodgaan aan corona zijn boven de 60, maar als er iemand onder de 40 doodgaat wordt de schijnwerper er op gezet.

De verklaring van een insider een maand geleden is dat journalisten gewoon sensatie belust zijn, en dat het vermogen om de bevolking massaal te manipuleren een soort van kick geeft. Hij werd op staande voet ontslagen.

We zitten nu in de heeeel erg fase, waar mensen die kritische vragen stellen een klap om de oren krijgen en uitgescholden worden.
  donderdag 2 april 2020 @ 11:05:20 #35
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192407595
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 10:38 schreef theguyver het volgende:
Griep maakt meer slachtoffers JA, maar doordat dit virus gewoon een stuk besmettelijker is word de situatie anders, en ja ik kijk er alsnog kritisch tegen aan.
Niet besmettelijker, maar de meeste mensen zijn 5 tot 10 jaar immuun voor een griep variant nadat ze het krijgen, en mogelijk dat ze voor nog langere tijd beter reageren op her-besmetting.

1 januari was 0% van de mensheid immuun voor Corona. Dus 80% gaat het krijgen voordat de rem erop gaat, en het zou me niet verbazen als alleen in Zweden een groot deel van de ouderen gespaard gaat worden, omdat ze daar als enige kozen om alleen mensen boven de 70 te isoleren.
pi_192408462
quote:
Griepepidemie 2017/2018

Zo is het.
Heel fijn om je terug te zien posten Summers!
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_192409581
Goed topic!

Ik sta echt versteld ook van de wereldbevolking die gewoonweg totaal niet kritisch is naar de opgelegde maatregelen. Ja, de andere kant op zijn er heel veel kritisch. Ze willen graag in volledige lockdown hun leven doorbrengen en vragen de overheid hun rechten af te nemen.
pi_192409670
quote:
Griepepidemie 2017/2018

Het is echt bizar hoe het volk zich gewillig als makke lammetjes naar de slachtbank laat vervoeren. Experiment geslaagd.

[ Bericht 2% gewijzigd door Donderjagen op 02-04-2020 12:53:19 ]
  donderdag 2 april 2020 @ 13:08:15 #40
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_192410061
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 11:53 schreef Tingo het volgende:

[..]

Zo is het.
Heel fijn om je terug te zien posten Summers!
_O_ *O* w/
  donderdag 2 april 2020 @ 13:17:22 #41
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_192410255
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 12:44 schreef Donderjagen het volgende:
Goed topic!

Ik sta echt versteld ook van de wereldbevolking die gewoonweg totaal niet kritisch is naar de opgelegde maatregelen. Ja, de andere kant op zijn er heel veel kritisch. Ze willen graag in volledige lockdown hun leven doorbrengen en vragen de overheid hun rechten af te nemen.
Dat was ik al vergeten maar idd vragen ze hier om een lockdown en spreken ze de wens uit dat vaccineren verplicht zou moeten worden , tuurlijk verkracht je medemens maar en zeggenschap over je lichaam laten we over aan de staat 8)7
  donderdag 2 april 2020 @ 13:33:40 #42
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_192410498
quote:
Schaamteloos die lui. In NL zijn inmiddels ook al de 1e kliklijnen geopend.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_192410687
Volgens mij zijn we met zijn allen slachtoffer van op de bevolking toegepaste negatieve hegeliaanse dialectiek.

quote:
HEGELIAANSE DIALECTIEK: LAAT JE GEEN OOR AAN NAAIEN!
Regelmatig worden wij als argeloze slapende massa ruw gewekt door een groot, acuut probleem, een acute dreiging, crisis, onrechtvaardigheid, een aanslag op onze leefsituatie of (vermeende) complotten. Daar moeten wij dan met zijn allen snel iets aan doen. Via protesten, actiegroepen, dadendrang bij politici en beleidsmakers of een gang naar de rechter.

Dan vergeet deze slapende massa vaak echter om eerst drie belangrijke vragen te stellen:

1. Is het wel een groot of het juiste probleem?
2. Wie heeft daar voordeel bij om er iets aan te gaan doen?
3. Is de aangeboden oplossing wel de beste adequate oplossing?

Luiden de antwoorden nee, dan zijn we waarschijnlijk het slachtoffer van negatieve Hegeliaanse Dialectiek. Kortweg: een oor aangenaaid door een kleine pressiegroep of belanghebbende elite. Of erger: kunnen wij er achteraf niet op worden afgerekend dat we de verkeerde beslissingen gewoon hebben laten gebeuren?

WAT IS HEGELIAANSE DIALECTIEK?
In feite een slimme methode om jouw oplossing, product, zienswijze en wel / niet gewenste verandering er op ‘slinkse’ wijze door te drukken. De filosoof Georg Wilhelm Friedrich Hegel bedacht begin 19de eeuw het dialectisch systeem waarbij je door het confronteren van these en antithese tot een nieuwe synthese komt. Daar zit op zich niets kwaads in, tenzij men dat voor de eigen niet zo frisse belangen gaat gebruiken.

Hoe gaat dat dan in de praktijk? Een kleine groep (vaak een elite of fanatieke actiegroep) ziet graag iets gebeuren. Bijvoorbeeld een product, oplossing of zienswijze aan de man brengen. Daarvoor is de instemming van de rustig slapende massa nodig.

Wat doe je dan? Creëer eerst een flink probleem, acute dreiging of crisis, of het gevoel dat de burgers dit probleem toch echt opgelost willen hebben. Vervolgens komt het tot acties, betogingen, petities en pressiegroepen. De beleidsmakers en politici raken behept met dadendrang. Met veel trompetgeschal komt dan de al voorgekookte oplossing als de ‘grote verlossing’ op de proppen.

POSITIEF EN NEGATIEF
Natuurlijk kan de Hegeliaanse Dialectiek zowel positief als negatief benut worden. Gaat het inderdaad om problemen, bedreigingen en verontrustende ontwikkelingen of belangrijke oplossingen die anders niet onder de aandacht zouden komen: geen enkel bezwaar.

Maar pas op voor de oprechte critici en deskundigen als het om regelrechte manipulatie gaat. Dan accepteren de verontruste massa en argeloze beleidsmakers vaak oplossingen die ze anders nooit gekozen zouden hebben.
  donderdag 2 april 2020 @ 13:50:44 #44
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_192410721
quote:

[..]

Nee, respect voor de mensen in de zorg die aan het werk gingen toen de WHO nog doodleuk zei dat de kans om te sterven aan Corona 2% was.

Geen respect voor de zogenaamde experts die dit al maanden geleden hadden moeten weten.
Het is zelfs minder, in Nederland ligt het overlijden van het aantal GETESTE mensen op +-8% maar in Nederland word gewoon heel wat minder getest in andere landen.
  donderdag 2 april 2020 @ 13:54:09 #45
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_192410771
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 11:05 schreef borealist het volgende:

[..]

Niet besmettelijker, maar de meeste mensen zijn 5 tot 10 jaar immuun voor een griep variant nadat ze het krijgen, en mogelijk dat ze voor nog langere tijd beter reageren op her-besmetting.

1 januari was 0% van de mensheid immuun voor Corona. Dus 80% gaat het krijgen voordat de rem erop gaat, en het zou me niet verbazen als alleen in Zweden een groot deel van de ouderen gespaard gaat worden, omdat ze daar als enige kozen om alleen mensen boven de 70 te isoleren.
Een normaal persoon steekt via de griep 1,3 aan de mensen met corona 2,5 dat is bijna het dubbele.
pi_192410781
quote:
Samme zeg.
En dit soort bullshit gaat misschien gemeenschappen ook verdelen.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_192410794
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:54 schreef theguyver het volgende:

[..]

Een normaal persoon steekt via de griep 1,3 aan de mensen met corona 2,5 dat is bijna het dubbele.
Zegt wie?
pi_192410803
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:50 schreef theguyver het volgende:

[..]

Het is zelfs minder, in Nederland ligt het overlijden van het aantal GETESTE mensen op +-8% maar in Nederland word gewoon heel wat minder getest in andere landen.
Zegt wie?
  donderdag 2 april 2020 @ 13:59:01 #49
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_192410834
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:55 schreef Tingo het volgende:

[..]

Zegt wie?
Dit is al vanaf dag 1 bekend.
En is ook makkelijk te achterhalen op de manier waarop het verspreid.
  donderdag 2 april 2020 @ 14:06:56 #50
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192410970
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:54 schreef theguyver het volgende:

[..]

Als corona zo besmettelijk was als de griep zou het 5,2 mensen aansteken.

Hoe snel een virus zich verspreid hangt af van hoe besmettelijk het is en de immuniteit van de bevolking.

De mazelen is besmettelijker dan de griep, maar door vaccinatie (immuniteit) verspreid het zich nauwelijks.
  donderdag 2 april 2020 @ 14:33:19 #51
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_192411420
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:06 schreef borealist het volgende:

[..]

Als corona zo besmettelijk was als de griep zou het 5,2 mensen aansteken.

Hoe snel een virus zich verspreid hangt af van hoe besmettelijk het is en de immuniteit van de bevolking.

De mazelen is besmettelijker dan de griep, maar door vaccinatie (immuniteit) verspreid het zich nauwelijks.
Misschien om het nog iets makkelijker te maken.

1 mafklapper in China vrat vleermuis soep, nog geen 5 maand later, zit de halve wereld thuis.
  donderdag 2 april 2020 @ 14:51:07 #52
189978 controlaltdelete
pi_192411714
Chinese influencer Wang Mengyun, aka ‘Bat soup girl’ breaks silence

A Chinese internet influencer has revealed the truth behind a video of her tucking into a bowl of bat soup after it caused global outrage.

While she doesn’t deny the video is real, Ms Wang says it was not filmed in Wuhan — or even China — but in Palau, Micronesia, three years ago as a travel segment for her vlog.

She says the footage was hijacked by “some (social media) accounts sponging off the heat and fanning out malicious panic” as coronaphobia grips the world.

O-)
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_192412025
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:59 schreef theguyver het volgende:

Dit is al vanaf dag 1 bekend.
En is ook makkelijk te achterhalen op de manier waarop het verspreid.
Door wie was 't bekend en waarom denk je dat die informatie zo betrouwbaar is?
pi_192414214
Spread fear!

Pentagon Confirms It’s Seeking 100,000 Body Bags in Virus Crisis

TPentagon confirmed that it’s seeking to provide as many as 100,000 military-style body bags for potential civilian use as the U.S. warns that deaths could soar in the coming weeks from the coronavirus pandemic.

The Federal Emergency Management Agency has requested 100,000 body bags, known as Human Remains Pouches, through an interagency group that directed it to the Defense Department.

The Defense Logistics Agency “is currently responding to FEMA’s prudent planning efforts for 100,000 pouches to address mortuary contingencies on behalf of state health agencies,” Lieutenant Colonel Mike Andrews, a Pentagon spokesman, said in a statement Thursday confirming a Bloomberg News report.

He said “the Department of Defense and the Defense Logistics Agency have a longstanding arrangement with FEMA to procure key commodities from DLA’s industrial partners during crisis response operations.”

While the Pentagon works to buy more bags, it will draw some initially from a stockpile of 50,000 it maintains, according to two people familiar with the request.

The move is a somber counterpoint to the Pentagon’s highly-praised deployment of two hospital ships to New York and Los Angeles to help alleviate pressure on regional hospitals overburdened by the pandemic.

Coronavirus Pandemic Causes Climate Of Anxiety And Changing Routines In America
Medical workers remove a body from a refrigerator truck outside of the Brooklyn Hospital in New York on March 31.Photographer: Stephanie Keith/Getty Images
The DLA’s Troop Support unit manages the Pentagon’s stockpile of the green nylon, 94-inch by 38-inch body bags that are typically distributed to war zones. The unit has been in contact with the current contractor to assess its manufacturing capabilities but hasn’t yet placed a formal order, according to one of the people.

As many as 200,000 Americans are projected to die in the U.S. coronavirus outbreak, a top White House official said Tuesday, even with another 30 days of the most stringent public health restrictions in place. Reviewing the projections, President Donald Trump warned Americans of a difficult period ahead.

“This is going to be a painful two weeks,” Trump said at the White House on Tuesday. “Our strength will be tested, our endurance will be tried.”

What You Need to Know About the Coronavirus Pandemic: QuickTake

The government had not previously shared details on its projections for the spread of the virus, which has so far killed more than 4,400 people in the U.S. and infected more than 200,000.

The Defense Logistics Agency doesn’t yet have a specific delivery date request from FEMA but the agency wants them as soon as they are ready, and the Pentagon is close to agreement with its current contractor on the numbers and time lines, one of the people said.

A FEMA spokesman said the agency is making “prudent planning” for potential future needs, and that includes preparing for “mortuary contingencies” from U.S. states.

Refrigerated Trucks
The pouches may be necessary for some state and local governments but FEMA hasn’t received a shipment yet, the spokesman said. The agency is working with regional and state health and emergency managers to ramp up available assets, the official said, adding that pouches will be distributed to states requesting them.

On Monday, the vice director of operations for the Joint Chiefs of Staff outlined the general Pentagon-FEMA process that’s in place.

The Joint Staff is “in close partnership with them to identify what their needs are,” including “mission assignments” that came in Monday for prepackaged Meals Ready to Eat, and “other supplies,” Major General Jeff Taliaferro said.

The Joint Staff also received “a mission assignment from FEMA for a mortuary affairs support team for New York and we’re in the process of identifying” personnel, he added.

Hospitals in places including New York and New Jersey have been securing refrigerated trucks to help hold bodies in areas where capacity for storing them has run out.
pi_192414254
quote:
Verspreid angst bedoel je? Of klinkt het dan net iets minder stoer?
pi_192414285
quote:
17s.gif Op donderdag 2 april 2020 17:27 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Verspreid angst bedoel je? Of klinkt het dan net iets minder stoer?
Dat klinkt een beetje lame.
pi_192414336
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 17:29 schreef Donderjagen het volgende:

[..]

Dat klinkt een beetje lame.
Dat doet het op inhoud sowieso wel. Als er (een kans bestaat dat er) daadwerkelijk heel veel Covid-19 doden gaan vallen is het wetende dat lichamen ook na overlijden nog een hele tijd besmettelijk zijn niet angstaanjagend maar juist geruststellend dat er dergelijke zakken beschikbaar zijn.

Net zoals het heel fijn was geweest als er grote partijen mondkapjes, veiligheidsbrillen en ontsmettingsmiddelen zouden zijn in plaats van schrijnende tekorten. :') :W
pi_192414562
quote:
14s.gif Op donderdag 2 april 2020 17:32 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Dat doet het op inhoud sowieso wel. Als er (een kans bestaat dat er) daadwerkelijk heel veel Covid-19 doden gaan vallen is het wetende dat lichamen ook na overlijden nog een hele tijd besmettelijk zijn niet angstaanjagend maar juist geruststellend dat er dergelijke zakken beschikbaar zijn.

Net zoals het heel fijn was geweest als er grote partijen mondkapjes, veiligheidsbrillen en ontsmettingsmiddelen zouden zijn in plaats van schrijnende tekorten. :') :W
Misschien moet je even naar deze grafiek kijken om je irreële angst wat te laten afnemen.

donderdag 2 april 2020 @ 17:46:33 #60
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_192414563
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:33 schreef theguyver het volgende:

[..]

Misschien om het nog iets makkelijker te maken.

1 mafklapper in China vrat vleermuis soep, nog geen 5 maand later, zit de halve wereld thuis.
Lekker toch, in Nederland vreten we rauwe vis, vindt de rest van de wereld ook raar.

Feyenoord!!! * Barça
pi_192414669
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 17:46 schreef Donderjagen het volgende:

[..]

Misschien moet je even naar deze grafiek kijken om je irreële angst wat te laten afnemen.

[ afbeelding ]
Precies, china legde de economie gewoon stil voor de grap of omwille van een paar oudjes die economisch toch niets meer bijdragen, vanuit de hele wereld is PPE opgekocht en naar china verstuurd voor een soort van ziekenhuis-carnavalsfeest! Er is helemaal niets aan de hand, ze willen je gewoon bang maken! Het is een hype!

Blijf jij vooral lekker jensen kijken. Overbelasting van de zorg en besmettelijkheid is hier het probleem.

Zat mensen met gezondheidsproblemen die hun geplande operaties al voor onbepaalde tijd uitgesteld hebben zien worden. Denk jij dat artsen dit doen omdat zij hun patienten angst aan willen jagen in opdracht van de overheid of gewoon voor de grap, zonder dat er echt noodzaak toe is? :') 8)7 |:(
pi_192415629
quote:
Goed begin van een objectief verhaal.
Conscience do cost.
pi_192415757

Al eens op een IC geweest? Waar denk je dat de I voor staat?
pi_192415826
quote:
10s.gif Op donderdag 2 april 2020 17:52 schreef van_Lamehuizen het volgende:

Precies, china legde de economie gewoon stil voor de grap of omwille van een paar oudjes die economisch toch niets meer bijdragen, vanuit de hele wereld is PPE opgekocht en naar china verstuurd voor een soort van ziekenhuis-carnavalsfeest! Er is helemaal niets aan de hand, ze willen je gewoon bang maken! Het is een hype!
Niemand beweert dat ze dat voor de grap gedaan hebben, of omwille van een paar oudjes. Dat maak jij er van.

quote:
Blijf jij vooral lekker jensen kijken. Overbelasting van de zorg en besmettelijkheid is hier het probleem.
Waarom denk jij dat ik Jensen kijk? Ik kijk sowieso amper televisie. Dat is namelijk niet zo goed voor het brein. Veel mensen worden bang van veel televisiekijken.

quote:
Zat mensen met gezondheidsproblemen die hun geplande operaties al voor onbepaalde tijd uitgesteld hebben zien worden. Denk jij dat artsen dit doen omdat zij hun patienten angst aan willen jagen in opdracht van de overheid of gewoon voor de grap, zonder dat er echt noodzaak toe is? :') 8)7 |:(
Juist, en dat is heel erg naar. En nee, ik denk niet dat artsen dit doen om hun patiënten angst aan te jagen. Ik denk dat artsen dit doen omdat vanuit de overheid en de raden van bestuur bepaald is dat die behandelingen/operaties stilgelegd zijn.
  donderdag 2 april 2020 @ 18:57:56 #65
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192415872
quote:
Alsof artsen daar een keuze in hadden, alles wordt van bovenaf gestuurd, inclusief de opinie van Sjonnie en Anita en ieder andere die teveel tv kijkt.
pi_192415876
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 18:55 schreef Donderjagen het volgende:

[..]

Niemand beweert dat ze dat voor de grap gedaan hebben, of omwille van een paar oudjes. Dat maak jij er van.
Oh wacht klopt, het is allemaal een complot om mensen angst aan te jagen. Want dat is in het totalitaire pseudo-communistische china echt nodig, de situatie in hubei alsook de dreigende economische crisis brengt de positie van de chinese communistische partij niet juist in gevaar. :')
quote:
Waarom denk jij dat ik Jensen kijk? Ik kijk sowieso amper televisie. Dat is namelijk niet zo goed voor het brein. Veel mensen worden bang van veel televisiekijken.
Die beweert gelijksoortige onzin.
quote:
Juist, en dat is heel erg naar. En nee, ik denk niet dat artsen dit doen om hun patiënten angst aan te jagen. Ik denk dat artsen dit doen omdat dit vanuit de overheid en de raden van bestuur bepaald is dat die behandelingen/operaties stilgelegd zijn.
En dat is bepaald om....? *O*
pi_192415903
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 18:57 schreef borealist het volgende:

[..]

Alsof artsen daar een keuze in hadden, alles wordt van bovenaf gestuurd, inclusief de opinie van Sjonnie en Anita en ieder andere die teveel tv kijkt.
Denk je niet dat artsen massaal aan de bel zouden trekken als de huidige ophef overdreven was? Nouja, wat jij denkt van artsen interesseert me eigenlijk niet zo veel.

quote:
Ik denk dat ik van een willekeurige muur een zinniger antwoord zal krijgen. 8)7 :W
pi_192415910
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 18:57 schreef borealist het volgende:

[..]

Dit ja
pi_192415992
quote:
10s.gif Op donderdag 2 april 2020 19:00 schreef Donderjagen het volgende:

[..]

Dit ja
Ochjee, de heren kijken geen T.V. dus zijn hun meningen meer waard dan die van het gepeupel. :s)
  donderdag 2 april 2020 @ 19:13:54 #70
189978 controlaltdelete
pi_192416142
Ik kijk nog wel eens tv hoor om de svz te checken elke dag een overtreffende trap lijkt het wel. Zoals gisteren hoorde ik een (ex)coronapatiënte vertellen dat het gepaard ging met nachtmerries.. aan de lopende band zelfs zei ze en een expert op dit gebied vertelde ons dat patiënten ook nog eens hallucinaties hebben. Oja en voor eventueel herstel zowel mentaal als fysiek moet men op zeker een dik jaar rekenen.

Wow :{
  donderdag 2 april 2020 @ 19:20:44 #71
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192416251
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 19:13 schreef controlaltdelete het volgende:
Oja en voor eventueel herstel zowel mentaal als fysiek moet men op zeker een dik jaar rekenen.
Aangezien de gemiddelde leeftijd van een kritieke corona patient boven de 65 ligt, is dat geen enkel probleem, ze kunnen zelfs 5 jaar de tijd nemen om bij te komen zonder dat iemand daar last van heeft.
  donderdag 2 april 2020 @ 19:25:25 #72
189978 controlaltdelete
pi_192416334
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 19:20 schreef borealist het volgende:

[..]

Aangezien de gemiddelde leeftijd van een kritieke corona patient boven de 65 ligt, is dat geen enkel probleem, ze kunnen zelfs 5 jaar de tijd nemen om bij te komen zonder dat iemand daar last van heeft.
Deze (ex)coronapatiënte was 33 jaar. O-)
  donderdag 2 april 2020 @ 19:31:56 #73
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192416449
Het valt me wel op hoe ontzettend bang veel mensen zijn. Als ik ze probeer uit te leggen dat het voor hen gezien hun gezondheid en leeftijd waarschijnlijk niet meer om het lijf zal hebben dan een griepje komen ze met verhalen als "Ja, maar in België is gisteren een 14-jarig meisje aan Corona overleden'. Totaal geen benul van statistiek of in staat de cijfers te duiden.
Hier op het FOK! forum trouwens idem.
The End Times are wild
pi_192416582
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 19:31 schreef LXIV het volgende:
Het valt me wel op hoe ontzettend bang veel mensen zijn. Als ik ze probeer uit te leggen dat het voor hen gezien hun gezondheid en leeftijd waarschijnlijk niet meer om het lijf zal hebben dan een griepje komen ze met verhalen als "Ja, maar in België is gisteren een 14-jarig meisje aan Corona overleden'. Totaal geen benul van statistiek of in staat de cijfers te duiden.
Ik zie juist het tegenovergestelde in mijn omgeving. Mensen die gewoon hun gang blijven gaan 'omdat het voor hen maar als een griepje' is. Vergetende dat ze dan wel de verspreiding naar meer kritieke groepen (meer) in stand houden.
pi_192416639
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 19:38 schreef Degodvader het volgende:

[..]
Mensen die gewoon hun gang blijven gaan.
wat versta je daar onder?
  donderdag 2 april 2020 @ 19:43:02 #76
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192416669
quote:

[..]

Ik zie juist het tegenovergestelde in mijn omgeving. Mensen die gewoon hun gang blijven gaan 'omdat het voor hen maar als een griepje' is. Vergetende dat ze dan wel de verspreiding naar meer kritieke groepen (meer) in stand houden.
Die kritieke personen moeten zichzelf goed isoleren en niet vertrouwen op de anderen.
The End Times are wild
pi_192417031
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 19:31 schreef LXIV het volgende:
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 19:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die kritieke personen moeten zichzelf goed isoleren en niet vertrouwen op de anderen.
Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken! ..in het eigen longvocht omdat ik te beroerd ben om ook maar het minste beetje empathie te betrachten en ik het verdom in mn eigen huis tijd door te brengen met m'n eigen kinderen! :') :r
  donderdag 2 april 2020 @ 20:36:39 #78
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_192417913
quote:
10s.gif Op donderdag 2 april 2020 19:59 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

[..]

Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken! ..in het eigen longvocht omdat ik te beroerd ben om ook maar het minste beetje empathie te betrachten en ik het verdom in mn eigen huis tijd door te brengen met m'n eigen kinderen! :') :r
Kijk gewoon rationeel naar de cijfers en luister niet naar die apocalyptische coronanieuws van de msm. DAAR word je pas ziek van.
Deden ze ook bij de mexicaanse griep op elke hoek kon je het wel krijgen en je keek nog net niet de hele dag over je schouder of de griep niet op de loer lag .
pi_192418098
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 20:36 schreef Summers het volgende:

[..]

Kijk gewoon rationeel naar de cijfers en luister niet naar die apocalyptische coronanieuws van de msm. DAAR word je pas ziek van.
Ik kijk zeer zelden tv, en zag de pandemie al in januari aankomen toen zelfs de chinese overheid en de who nog deden alsof er niets aan de hand was (en de media en het rivm hier al helemaal) niet omdat ik nou zo enorm scherp ben maar omdat er op internet al tig signalen waren die meer dan genoeg reden gaven voor grote bezorgdheid. :W

Dit is niet als de mexicaanse griep, h1n1, zika en ga zo maar door. Wat er nu gaande is in Nederlandse ziekenhuizen heeft geen precedent. De politiek en media dikken de situatie ook helemaal niet aan maar zwakken de ernst juist flink af in een poging paniek te voorkomen. :')
  donderdag 2 april 2020 @ 20:53:16 #80
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_192418309
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 17:46 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Lekker toch, in Nederland vreten we rauwe vis, vindt de rest van de wereld ook raar.

[ afbeelding ]
Ehhhh, noem even een pandemie uitbraak na eten van rouwe haring..

Neem de tijd..
  donderdag 2 april 2020 @ 20:58:20 #81
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_192418417
quote:

[..]

Niet alleen China, bijna de gehele wereld ligt stil.
Behalve Noord Korea, die lag al stil.

Waarom zou een overheid baad hebben door een heel land nagenoeg stil te gaan leggen.
  donderdag 2 april 2020 @ 20:59:46 #82
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_192418450
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 20:36 schreef Summers het volgende:

[..]

Deden ze ook bij de mexicaanse griep op elke hoek kon je het wel krijgen en je keek nog net niet de hele dag over je schouder of de griep niet op de loer lag .
Nogmaals je hoeft niet te kijken.
Niemand verplicht je dat.
  donderdag 2 april 2020 @ 21:01:08 #83
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_192418473
quote:
10s.gif Op donderdag 2 april 2020 20:44 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ik kijk zeer zelden tv, en zag de pandemie al in januari aankomen toen zelfs de chinese overheid en de who nog deden alsof er niets aan de hand was (en de media en het rivm hier al helemaal) niet omdat ik nou zo enorm scherp ben maar omdat er op internet al tig signalen waren die meer dan genoeg reden gaven voor grote bezorgdheid. :W

Dit is niet als de mexicaanse griep, h1n1, zika en ga zo maar door. Wat er nu gaande is in Nederlandse ziekenhuizen heeft geen precedent. De politiek en media dikken de situatie ook helemaal niet aan maar zwakken de ernst juist flink af in een poging paniek te voorkomen. :')
Ik vind het extreem en misdadig , dit is geen verslaggeving meer maar mind control . Het is aan iedere volwassene om rationeel te blijven en zich niet te laten meeslepen door bekende leugenaars en paniekzaaiers.
  donderdag 2 april 2020 @ 21:02:23 #84
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_192418495
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 20:59 schreef theguyver het volgende:

[..]

Nogmaals je hoeft niet te kijken.
Niemand verplicht je dat.
Er is een verschil tussen kijken en je laten meeslepen.
  donderdag 2 april 2020 @ 21:07:56 #85
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_192418584
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 21:02 schreef Summers het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen kijken en je laten meeslepen.
Trek die coax kabel nou es uit je tv.
Tegenwoordig toch niks fatsoenlijks meer op de buis.

Gewoon niet doen, je hebt niks anders dan kritiek er op.... Waarom blijf je nog kijken, als je gewoon compleet negeert hoef je ook niet te laten mee slepen.
pi_192418918
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 21:01 schreef Summers het volgende:
Het is aan iedere volwassene om rationeel te blijven en zich niet te laten meeslepen door bekende leugenaars en paniekzaaiers.
Die mensen die in januari en februari juist nog ten onrechte verkondigden dat er niets aan het veelvuldig te wassen handje was bedoel je? _O- Ja het is echt allemaal een vooropgezet snood plan van hen, het is niet zo dat ze rete incompetent zijn en door een reeks belabberde keuzes nu met hun ruggen tegen de muur staan. :W
  donderdag 2 april 2020 @ 21:30:19 #87
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_192419055
quote:
10s.gif Op donderdag 2 april 2020 21:23 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Die mensen die in januari en februari juist nog ten onrechte verkondigden dat er niets aan het veelvuldig te wassen handje was bedoel je? _O- Ja het is echt allemaal een vooropgezet snood plan van hen, het is niet zo dat ze rete incompetent zijn en door een reeks belabberde keuzes nu met hun ruggen tegen de muur staan. :W
Ja hoor deze keer geven ze wel echt om het volk en vertellen ze de waarheid , heus waar dit keer ECHT :Y
pi_192419096
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 21:30 schreef Summers het volgende:

[..]

Ja hoor deze keer geven ze wel echt om het volk en vertellen ze de waarheid , heus waar dit keer ECHT :Y
Het gaat de meeste mensen dan ook niet om hun medemens, maar om hun eigen hachje te redden.
pi_192419102
Een rapnummer uit 2013 verwijzend naar 2020 (De Trump Storm intro) en de Coronavirus, dit is natuurlijk toeval.
Vanaf 1 minuut 7
met dank aan zib

donderdag 2 april 2020 @ 21:56:35 #90
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192419614
quote:
Vergetende dat ze dan wel de verspreiding naar meer kritieke groepen (meer) in stand houden.
Misschien dat ze begrijpen dat de verspreiding van corona niet te voorkomen is, vooral met dat debielen beleid waar we nu mee bezig zijn.
pi_192419657
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 21:32 schreef koosbasterd het volgende:
Een rapnummer uit 2013 verwijzend naar 2020 (De Trump Storm intro) en de Coronavirus, dit is natuurlijk toeval.
Vanaf 1 minuut 7
met dank aan zib

Waarom zouden ze in 2013 dit al weten dan?
pi_192419682
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:33 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Schaamteloos die lui. In NL zijn inmiddels ook al de 1e kliklijnen geopend.
De ratten zitten overal.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:54 schreef Tingo het volgende:

[..]

Samme zeg.
En dit soort bullshit gaat misschien gemeenschappen ook verdelen.
Denk het ook. Misschien wel bewust gecreëerd, of agenda.
pi_192419982
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 19:13 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik kijk nog wel eens tv hoor om de svz te checken elke dag een overtreffende trap lijkt het wel. Zoals gisteren hoorde ik een (ex)coronapatiënte vertellen dat het gepaard ging met nachtmerries.. aan de lopende band zelfs zei ze en een expert op dit gebied vertelde ons dat patiënten ook nog eens hallucinaties hebben. Oja en voor eventueel herstel zowel mentaal als fysiek moet men op zeker een dik jaar rekenen.

Wow :{
Ja, enge shit. Vreemd vind ik het niet. De meeste mensen denken hier echter nooit over na. Het is in ieder geval mijn grootste angst om platgespoten te worden en om aan de beademing te moeten. Of geopereerd te worden onder volledige narcose (hoort ook beademing bij). Bleh.

Maar vooral 3 weken op je buik liggen terwijl je half platgespoten bent. Dat kan niet gezond zijn. En je bent natuurlijk nooit helemaal 'weg', 3 weken lang. Ik heb ook al verhalen gelezen van patiënten die af en toe 'wakker' werden of 'half weg' waren maar toch wat flink wat meekregen. Dat heb je bij operaties overigens ook af en toe. Maar 3 weken lang 'slapen' door een overdosis drugs, want dat is het eigenlijk gewoon, dat kan niet gezond zijn. Wat een dromen zul je dan inderdaad hebben.

En dan blijkt in de UK en USA ook nog 60% van de patienten die aan de beademing moesten, uiteindelijk ook nog dood te gaan. Godverdomme. Geef mij dan maar gewoon een pistool.

Laten we hopen dat dit nooit nodig hoeft te zijn.
pi_192419992
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 21:58 schreef illusions het volgende:

[..]

Waarom zouden ze in 2013 dit al weten dan?
Sommige lui, metselaars,muzikanten, bepaalde knakkers, uit gekozenen, krijgen info te horen/zien/weten, wat er gaat gebeuren en wat de bedoeling is.
Niets gebeurt toevallig in deze wereld. Alles is agenda.

Er is ook een geluidsopname of filmpje van Prince, uit 1995 dacht ik, hij zong ergens op een concert dat er 2 vliegtuigen de twintowers in gaan vliegen. Hij had dus ook voorkennis tot zich gekregen.

Misschien heeft er ergens een user dat geluidsfragment van Prince. pass hem even hierheen dan
pi_192420013
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:13 schreef matigeuser het volgende:
En dan blijkt in de UK en USA ook nog 60% van de patienten die aan de beademing moesten, uiteindelijk ook nog dood te gaan. Godverdomme. Geef mij dan maar gewoon een pistool.
Bel je huisarts dan even, dat jij in geval van Covid-19 en zware ziekteverschijnselen iig geen IC-zorg wenst.
pi_192420048
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:14 schreef koosbasterd het volgende:

[..]

Sommige lui, metselaars,muzikanten, bepaalde knakkers, uit gekozenen, krijgen info te horen/zien/weten, wat er gaat gebeuren en wat de bedoeling is.
Niets gebeurt toevallig in deze wereld. Alles is agenda.

Er is ook een geluidsopname van Prince, uit 1995 dacht ik, hij zong ergens op een concert dat er 2 vliegtuigen de twintowers in gaan vliegen. Hij had dus ook voorkennis tot zich gekregen.

Misschien heeft er ergens een user dat geluidsfragment van Prince. pass hem even hierheen dan
Tuurlijk, een of andere hiphop artiest wist 7 jaar geleden hiervan en de Simpsons voorspellen de toekomst. :') Heb je koorts?
pi_192420073
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:16 schreef illusions het volgende:

[..]

Tuurlijk, een of andere hiphop artiest wist 7 jaar geleden hiervan en de Simpsons voorspellen de toekomst. :') Heb je koorts?
ja klopt, je ziet het ook in de Simpsons en South Park voorbijkomen.
pi_192420080
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:17 schreef koosbasterd het volgende:

[..]

Allemaal gedebunked, maar mensen slikken alles voor zoete koek.
pi_192420091
En nog wel meer programma's. Doen ze expres. vinden ze leuk
pi_192420100
Je ziet spoken.
pi_192420107
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:17 schreef illusions het volgende:

[..]

wat is gedebunked? laat eens zien dan.
pi_192420115
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:18 schreef illusions het volgende:
Je ziet spoken.
ik niet, jij wel denk ik :)
pi_192420166
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:17 schreef illusions het volgende:

[..]

debunk dat filmpje uit 2013 dan even
pi_192420182
oh nee, is gewoon toeval natuurlijk.
pi_192420474
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 09:30 schreef Sjemmert het volgende:
Ik wacht nog even de resultaten van antistoffen steekproeven af zoals die van Sanquin. Als daar uit zou blijken dat 10-20% al besmet is geweest zal het snel gedaan zijn met de hysterie denk ik. In ieder geval zou dan blijken dat het virus lang niet zo gevaarlijk is voor de gemiddelde mens.

https://www.sanquin.nl/ar(...)aar-groepsimmuniteit
Precies, deze informatie is belangrijk om te hebben alvorens conclusies te trekken. Ik denk zelf dat het goed is om maatregelen te nemen voor een virus waar nog geen vaccin voor is, maar er moet ook altijd naar de feiten worden gekeken en als inderdaad blijkt dat al meer dan 15% besmet is, is het aantal ziekenhuisopnames dus eigenlijk niet bijzonder heftig.

Alleen kan en moet je die conclusie niet trekken voordat je de feiten hebt. Bovendien lijkt het dit jaar wel een stuk erger te zijn qua overbelasting op de IC's dan bij de vorige epidemie.
Que fácil fue tocar el cielo la primera vez
Cuando los besos fueron el motor de arranque
Que encendió la luz que hoy se desaparece
pi_192420522
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:18 schreef koosbasterd het volgende:

[..]

wat is gedebunked? laat eens zien dan.
https://www.snopes.com/fact-check/simpsons-predict-trump/

Om maar een voorbeeld te noemen.
  donderdag 2 april 2020 @ 22:38:47 #107
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192420546
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 20:58 schreef theguyver het volgende:
Waarom zou een overheid baad hebben door een heel land nagenoeg stil te gaan leggen.
De deep state houdt zich voornamelijk bezig met het innen van rente over schuld.

The fix is in.
pi_192420582
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:37 schreef illusions het volgende:

[..]

https://www.snopes.com/fact-check/simpsons-predict-trump/

Om maar een voorbeeld te noemen.
Ja, ik ben om. :')
pi_192420594
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:40 schreef koosbasterd het volgende:

[..]

Ja, ik ben om. :')
Lekker spoken blijven zien dan, het boeit me geen reet of jij om bent of niet.
pi_192420609
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:41 schreef illusions het volgende:

[..]

Lekker spoken blijven zien dan, het boeit me geen reet of jij om bent of niet.
en Vice versa
pi_192420617
Het is gewoon heel duidelijk dat die uitzending van The Simpsons ná het feit gebeurde, dus per definitie geen voorspelling. Dat kan je natuurlijk negeren omdat dat je wereldbeeld in elkaar schopt.
pi_192420686
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:42 schreef illusions het volgende:
Het is gewoon heel duidelijk dat die uitzending van The Simpsons ná het feit gebeurde, dus per definitie geen voorspelling. Dat kan je natuurlijk negeren omdat dat je wereldbeeld in elkaar schopt.
Wat jij net liet zien is ook gemanipuleerd. Zie ik meteen.
Jij wilt het graag zien omdat anders je wereldbeeld in elkaar stort. strohalmen enzo
pi_192420737
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:44 schreef koosbasterd het volgende:

[..]

Wat jij net liet zien is ook gemanipuleerd. Zie ik gelijk.
Jij wilt het graag zien omdat anders je wereldbeeld in elkaar stort. strohalmen enzo
Hoe is het gemanipuleerd dan? :')

Het is gewoon een feit dat die uitzending is geproduceerd na het voorval. Dus The Simpsons heeft niets voorspeld. Als je dat niet begrijpt heb je echt een chromosoompje teveel. :D
  donderdag 2 april 2020 @ 22:47:54 #114
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_192420764
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:42 schreef illusions het volgende:
We hebben er ook nog nooit een film over gezien..
pi_192420790
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:46 schreef illusions het volgende:

[..]

Hoe is het gemanipuleerd dan? :')

Het is gewoon een feit dat die uitzending is geproduceerd na het voorval. Dus The Simpsons heeft niets voorspeld. Als je dat niet begrijpt heb je echt een chromosoompje teveel. :D
Tuurlijk joh.Vergeet je olanzapine niet in te nemen.
Debunk eens meer, of is dit alles wat je hebt?
pi_192420807
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:48 schreef koosbasterd het volgende:

[..]

Tuurlijk joh.Vergeet je olanzapine niet in te nemen.
Debunk eens meer, of is dit alles wat je hebt?
Ah, omdat je dit niet kunt weerleggen moet ik met iets anders komen? :')

Jij bent af, verloren. Terug naar je zolderkamer.

"Dit is gemanipuleerd. Zie ik meteen." _O- _O- _O-

Maar vervolgens niets uit kunnen leggen. :D
pi_192420841
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:49 schreef illusions het volgende:

[..]

Ah, omdat je dit niet kunt weerleggen moet ik met iets anders komen? :')

Jij bent af, verloren. Terug naar je zolderkamer.
En die clip dan uit 2013 hierboven? debunk dan even. En Prince uit '95. Of is dat gewoon toevallig?
pi_192420909
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:51 schreef koosbasterd het volgende:

[..]

En die clip dan uit 2013 hierboven? debunk dan even. En Prince uit '95. Of is dat gewoon toeval?
Jep, coronavirussen zijn een familie, bestaat al jaaaren. Als hij nou COVID-19 zei was het een ander verhaal. Neem anders eens contact op met de beste man. :D Maargoed, je ziet iets op een alternatief medium en je neemt het gelijk voor waarheid aan, dat zie ik meteen. ;)
pi_192420930
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:53 schreef illusions het volgende:

[..]

Jep, coronavirussen zijn een familie, bestaat al jaaaren. Als hij nou COVID zei was het een ander verhaal. Neem anders eens contact op met de beste man. :D Maargoed, je ziet iets op een alternatief medium en je neemt het gelijk voor waarheid aan, dat zie ik meteen. ;)
:') ik ben klaar met je..
Eerst je pillen innemen
pi_192420948
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:54 schreef koosbasterd het volgende:

[..]

:') ik ben klaar met je..
Eerst je pillen innemen
Je denkt ook dat de Simpsons de toekomst voorspellen, zelfs als je wordt geconfronteerd met bewijs dat het niet zo is, lekker je kop in het zand steken. :D Volgens mij heb jij een paar pilletjes teveel op ofzo.
  donderdag 2 april 2020 @ 23:02:37 #121
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_192421099
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:21 schreef koosbasterd het volgende:

[..]

debunk dat filmpje uit 2013 dan even
Covid-19 of te wel corona virus variant 2019 er zijn tig verschillende varianten 30 ongeveer maar er zijn er 7 schadelijk voor de mens van corona virussen bekend.
Een bekende familie hebben we vast wel van gehoord sars uit 2003 dat iemand daar 10 jaar later een liedje over maakt is dus voorkennis, geen voorspelling.

De aflevering van de Simpsons gaat over een virus wat de wereld bijna uitgroeide..
Even geschiedenis check... Ehhh de pest tig aantal keren, Spaanse griep, etc etc
pi_192421123
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 23:02 schreef theguyver het volgende:

[..]

Covid-19 of te wel corona virus variant 2019 er zijn tig verschillende varianten 30 ongeveer maar er zijn er 7 schadelijk voor de mens van corona virussen bekend.
Een bekende familie hebben we vast wel van gehoord sars uit 2003 dat iemand daar 10 jaar later een liedje over maakt is dus voorkennis, geen voorspelling.

De aflevering van de Simpsons gaat over een virus wat de wereld bijna uitgroeide..
Even geschiedenis check... Ehhh de pest tig aantal keren, Spaanse griep, etc etc
Sommige mensen zijn niet te helpen.

"Dat zie je gelijk." :')
pi_192421133
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 23:02 schreef theguyver het volgende:

[..]

pfff tuurlijk jongen.
  donderdag 2 april 2020 @ 23:04:50 #124
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_192421148
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 23:03 schreef illusions het volgende:

[..]

Sommige mensen zijn niet te helpen.

"Dat zie je gelijk." :')
Neem nou maar je pilletje.

😝
pi_192421184
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 23:04 schreef theguyver het volgende:

[..]

Neem nou maar je pilletje.

😝
Jij lult ook altijd maar raar, gaat meestal nergens over. Alleen deze post is zinnig.
Ga zo door.
  donderdag 2 april 2020 @ 23:10:57 #126
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_192421259
Stephen King schreef the stand 1978 en die werd verfilmd in 1994 wel fucking toevallig dat ze opnieuw bezig zijn om het verhaal te verfilmen nu deze uitbraak er is ...
Toeval.... I don't think so!!!!

BTW om budget wat makkelijker te maken, is het nu goed moment om die te verfilmen.
https://www.superguide.nl(...)nog-een-serie-series
  donderdag 2 april 2020 @ 23:11:43 #127
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_192421277
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 23:04 schreef koosbasterd het volgende:

[..]

pfff tuurlijk jongen.
Loop je leeg?
  donderdag 2 april 2020 @ 23:15:50 #128
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_192421339
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 23:06 schreef koosbasterd het volgende:

[..]

Jij lult ook altijd maar raar, gaat meestal nergens over. Alleen deze post is zinnig.
Ga zo door.
Komt omdat ik illusions wel een beetje ken, zit al jaren op dit forum.

Ik houd alleen niet van paniek zaaien.

Maar goed heb je de aflevering van de Simpsons gekeken?
Zo ja geef even tijdstip door waar ze het hebben over het corona virus.
Thx BTW voor Simpsons fans deze serie staat volledig op Disney plus dus ook die afl.
650+ afleveringen om precies te zijn.
Wel erg toevallig dat een serie die elk topic zo'n beetje wel gehad hebben een aflevering hebben over virus uitbraak..
Dat kan geen toeval zijn joh.

[ Bericht 10% gewijzigd door theguyver op 02-04-2020 23:17:29 (Extra info.) ]
pi_192421493
Dit virus is echt wel even wat meer nasty Dan een griep.
Of het de paniek en lockdowns waard is weet ik nog niet. Maar we willen koste wat kost niet voor mensen uitsluitingen maken (op de zkh) dus doen we nu dit en daar moet je het mee doen.
Dit is niet de middeleeuwen waarbij we mensen in de kerk neerleggen met een natte lap, 3 maanden later kijken wat er overblijft en dan de lijken verbranden.
Vakman pur sang
pi_192424684
Ah, het kabinet wil er even snel 84 nieuwe wetten doorheen rammen.

Smeerlappen.

https://www.telegraaf.nl/(...)t-te-hard-van-stapel

[ Bericht 53% gewijzigd door Donderjagen op 03-04-2020 07:52:12 ]
  vrijdag 3 april 2020 @ 08:51:41 #131
189978 controlaltdelete
pi_192425344
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 22:17 schreef koosbasterd het volgende:

[..]

Dean Koontz en zijn boek uit 1981 The Eyes of Darkness waarin het Wuhan-virus uitbreekt is er ook nog.

Gaat natuurlijk niet helemaal volgens het scenario wat we nu meemaken voordat de debunkers komen, ik vind het toch opmerkelijk.
pi_192426149
Ik vond deze persoonlijk wel intrigerend:

Optreden Madonna tijdens Eurovisie Songfestival 2019.

Het nummer dat ze ontzettend vals zong heette "Future"

Deel van tekst:

Not everyone is coming to the future
Not everyone is learning from the past
Not everyone can come into the future
Not everyone that's here is gonna last (gonna last)

You ain't woke
Come here woke and hear the broken

Zie ook de achterkant van haar album 'Madame X' dat op 14 juni 2019 gereleased werd. Let op merk typmachine:

In september tentoongesteld in NY.

Haar optreden tijdens het songfestival sloot ze als volgt af:

vrijdag 3 april 2020 @ 10:01:12 #133
189978 controlaltdelete
pi_192426522
Tom Hanks ook al zo weg van die corona typemachine. I travelled here with a typewriter, wie doet dit nou niet als je in quarantaine moet in het ziekenhuis.

Moderator vrijdag 3 april 2020 @ 10:06:54 #134
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_192426607
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 08:51 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Dean Koontz en zijn boek uit 1981 The Eyes of Darkness waarin het Wuhan-virus uitbreekt is er ook nog.

[ afbeelding ]

Gaat natuurlijk niet helemaal volgens het scenario wat we nu meemaken voordat de debunkers komen, ik vind het toch opmerkelijk.
Volgens mij had @THEFXR dit boek ook gepost, kan die post niet vinden...
pi_192426654
@controlaltdelete

Wut?

Sowieso al die celebreties, politici en topsporters die ineens corona hebben. :{
pi_192426732
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 19:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het een sluit het ander niet uit natuurlijk ;)
pi_192426812
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 19:41 schreef Donderjagen het volgende:

[..]

wat versta je daar onder?
In ieder geval niet 'social distancing' in acht nemend. Borreltje hier, op bezoek daar.
pi_192426852
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 21:56 schreef borealist het volgende:

[..]

Misschien dat ze begrijpen dat de verspreiding van corona niet te voorkomen is, vooral met dat debielen beleid waar we nu mee bezig zijn.
Voorkomen is het niet. Vertragen wel
  vrijdag 3 april 2020 @ 10:24:29 #139
189978 controlaltdelete
pi_192426877
Voor de mensen die hiervoor hun portemonnee willen trekken kunnen dit doen op gofundme

DE QUARANTAINER - Verbinding zonder fysiek contact in de laatste levensfase.

Bij iedere ¤5.000,- die we kunnen ophalen met deze crowdfundactie, maken wij de volgende container. De droom van Paco & ons is om er zeker 50 te realiseren bij allemaal verschillende zorginstellingen door heel Nederland om zoveel mogelijk mensen de liefde en aandacht de bieden die zij verdienen in de laatste fase van hun leven.
pi_192427323
Gisteravond....
BBC News viewers slammed the 'crazy editorial decision' as the broadcast was stopped just as Matt Hancock was about to explain why he had been tested for coronavirus...
https://www.mirror.co.uk/(...)coronavirus-21803942

The journalist asks : “So could you please tell us why you got the test....”

The whole sentence which I heard on the BBC live broadcast actually was :
“So could you please tell us why you got the test and under which criteria you were tested”

Momenteel er 'n grote hullabaloo over testen is. Er zijn heel veel verschillende testkit fabrikanten/bedrijven/importeurs. Hoe gaan ze allemaal binnen zo'n korte tijd reguleren,controleren,valideren enz.?
Er is veel over grote aantallen (100,000 per dag) gepraat, maar hoe accuraat die testkits zijn, hoor je heel weinig over.
  vrijdag 3 april 2020 @ 11:04:43 #141
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192427344
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 10:06 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Volgens mij had @:THEFXR dit boek ook gepost, kan die post niet vinden...
deze post BNW / Corona virus
snap alleen niet waarom er een apart topic is opgestart terwijl reeks 4 nog loopt?
pi_192427367
@Tingo: Ik heb nu al meerdere keren soortgelijke commentaren op de test als onderstaande gelezen:

quote:
A microbiologist just told me you can't identify covid-19 via any test he's seen, only the common coronavirus (not necessarily 19) . He's calling the current testing a scam, and the coming vaccine a bigger scam. This whole thing is a military op, but don't tell anyone.
pi_192427606
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 11:06 schreef Donderjagen het volgende:
@:Tingo: Ik heb nu al meerdere keren soortgelijke commentaren op de test als onderstaande gelezen:
[..]

Er is nog 'n heleboel over de betrouwbaarheid van de tests te vinden....

https://www.kevinmd.com/b(...)-covid-19-tests.html

'Unfortunately, test results will be negative for some people that actually have the disease, and some people without the disease will have positive tests.
Other factors, such as when the test is taken during the course of the disease, how and from where the sample is obtained, and how the sample is transported and processed also affect the results.'

En nu in de laatste aantal dagen zijn er producenten, importeurs enz. die 98% accuraat claimen.
Ik geloof er niks van.
pi_192427943
Ik ook niet:

Misschien goed om 1 centraal Covid-19 topic aan te houden, want nu gaat het door elkaar lopen.
  Moderator vrijdag 3 april 2020 @ 11:41:21 #145
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_192427974
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 11:04 schreef THEFXR het volgende:

[..]

deze post BNW / Corona virus
snap alleen niet waarom er een apart topic is opgestart terwijl reeks 4 nog loopt?
_O_

Omdat TS dit niet mocht posten in COR. En het is wat specifieker dan het algemene Corona topic dat hier loopt. Maar moet idd niet teveel worden, dank voor het meedenken :)
  vrijdag 3 april 2020 @ 11:43:16 #146
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192428005
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 23:26 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit virus is echt wel even wat meer nasty Dan een griep.
Of het de paniek en lockdowns waard is weet ik nog niet. Maar we willen koste wat kost niet voor mensen uitsluitingen maken (op de zkh) dus doen we nu dit en daar moet je het mee doen.
Dit is niet de middeleeuwen waarbij we mensen in de kerk neerleggen met een natte lap, 3 maanden later kijken wat er overblijft en dan de lijken verbranden.
wanneer ben je bijgedraaid?
  vrijdag 3 april 2020 @ 11:49:42 #147
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192428107
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 10:22 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Voorkomen is het niet. Vertragen wel
Vertragen is ook zinloos. We weten dat 99% van de doden mensen boven de 60 zijn met een zwakke gezondheid.

Dus iedereen boven de 70 binnen blijven, en iedereen met een zwakke gezondheid boven de 60.

Heb je een draaiende economie, draaiende ziekenhuizen, minder doden.
pi_192428292
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 11:49 schreef borealist het volgende:

[..]

Vertragen is ook zinloos. We weten dat 99% van de doden mensen boven de 60 zijn met een zwakke gezondheid.

Dus iedereen boven de 70 binnen blijven, en iedereen met een zwakke gezondheid boven de 60.

Heb je een draaiende economie, draaiende ziekenhuizen, minder doden.
Mwah. Dat lijkt me geen goed plan nee.
  vrijdag 3 april 2020 @ 12:18:46 #149
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_192428624
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 april 2020 10:09 schreef Donderjagen het volgende:
@:controlaltdelete

Wut?

Sowieso al die celebreties, politici en topsporters die ineens corona hebben. :{
Ja het zijn net mensen hé.
  vrijdag 3 april 2020 @ 12:20:24 #150
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_192428650
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 07:43 schreef Donderjagen het volgende:
Ah, het kabinet wil er even snel 84 nieuwe wetten doorheen rammen.

Smeerlappen.

https://www.telegraaf.nl/(...)t-te-hard-van-stapel
Doen ze een keer wat is het ook niet goed.
pi_192428999
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 april 2020 10:09 schreef Donderjagen het volgende:
@:controlaltdelete

Wut?

Als ze 'n positief test krijgen. Waarschijnlijk ze net zoveel blinde vertrouw in de experts als de 'gewone burger' hebben.
Ligt er ook aan hoe accuraat de tests zijn. Maar die Tom Hanks, Boris Johnson etc. verhaaltjes geloof ik niks van.
pi_192429075
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:40 schreef Tingo het volgende:

[..]

Als ze 'n positief test krijgen. Waarschijnlijk ze net zoveel blinde vertrouw in de experts als de 'gewone burger' hebben.
Ligt er ook aan hoe accuraat de tests zijn. Maar die Tom Hanks, Boris Johnson etc. verhaaltjes geloof ik niks van.
Waarom niet?
pi_192431206
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:45 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Waarom niet?
I think they (celebs) are being used (knowingly or not) to push the whole coronavirus fear propaganda. Even the rich and famous cannot escape the killer virus!

I don't trust that many people on TV no matter how amicable, witty, clever they might appear to be. I suspect a lot of them have got skeletons in their cupboards.
Oh dear, how did I become so cynical....or maybe it's just healthy scepticism.
pi_192431316
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:40 schreef Tingo het volgende:

[..]

Volgens mij geloof jij het nog niet als je zelf op de IC ligt.
pi_192433896
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 14:55 schreef Tingo het volgende:

[..]

I think they (celebs) are being used (knowingly or not) to push the whole coronavirus fear propaganda. Even the rich and famous cannot escape the killer virus!

I don't trust that many people on TV no matter how amicable, witty, clever they might appear to be. I suspect a lot of them have got skeletons in their cupboards.
Je hebt eigenlijk dus gewoon geen idee?
pi_192434015
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 15:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

From the man who makes photographs depicting fluffy, hazy blobs in the sky and believes them to be photographs of international space ships.
Boeiend.
I don't know which are more irritating – space exploration enthusiasts or politicians.
pi_192434026
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 17:50 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Je hebt eigenlijk dus gewoon geen idee?
Van wat precies?
pi_192434081
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 17:58 schreef Tingo het volgende:

[..]

From the man who makes photographs depicting fluffy, hazy blobs in the sky and believes them to be photographs of international space ships.
Ga je mij nu aanvallen op een heel andere discussie omdat je zelf te lui bent om met een fatsoenlijke camera naar buiten te gaan en die ISS app te installeren?

Wat een belachelijke manier van discussiëren.

quote:
Boeiend.
I don't know which are more irritating – space exploration enthusiasts or politicians.
Maar je gelooft dus oprecht dat acteurs, politici, sporters en popsterren, die juist vanwege hun vakgebied veel reizen, met veel mensen in aanraking komen geen kans hebben om corona te krijgen?

Juist die groep is als eerste aan de beurt. Niet jij met je computer op zolder.
pi_192434148
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:02 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ga je mij nu aanvallen op een heel andere discussie omdat je zelf te lui bent om met een fatsoenlijke camera naar buiten te gaan en die ISS app te installeren?

Wat een belachelijke manier van discussiëren.
[..]

Maar je gelooft dus oprecht dat acteurs, politici, sporters en popsterren, die juist vanwege hun vakgebied veel reizen, met veel mensen in aanraking komen geen kans hebben om corona te krijgen?

You started with the shitty remarks, Sonny Jim.
Verder mag je lekker de corona krijgen.
pi_192434180
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:06 schreef Tingo het volgende:

[..]

You started with the shitty remarks, Sonny Jim.
Don't start crying cos you get one in the eye.
Wat is dat nu weer voor een belachelijke reactie.

Ik stel toch gewoon een vraag?

Je gaat altijd alle vragen uit de weg en komt altijd met beledigingen of een tegenvraag zonder antwoord te geven.

Wat doe je eigenlijk in deze reeks als je niet eens bereid bent om een discussie te voeren op argumenten?

Nogmaals de vraag, en doe eens je best om gewoon antwoord te geven ipv mensen te beledigen.

quote:

pi_192434211
quote:

[..]

Depends why I might be in the ICU.
Rot maar lekker op met je domme opmerkingjes.
pi_192434265
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:11 schreef Tingo het volgende:

[..]

Depends why I might be in the ICU.
Rot maar lekker op met je domme opmerkingjes.
Met alle beledigingen die je al naar me geslingerd hebt, was dat maar een speldenprikje. Stel je niet zo aan. Altijd op zoek naar een excuus om vooral maar niet inhoudelijk te hoeven reageren.

vrijdag 3 april 2020 @ 18:21:44 #163
189978 controlaltdelete
pi_192434418
quote:

[..]

Ja joh dat men nog geloof hecht aan die lui wat die allemaal beweren en zeggen in de media world's best entertainers aka professional liars. Mr Hanks die een zware coronatypemachine meesleept als hij in quarantaine gaat :O
pi_192434492
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:21 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ja joh dat men nog geloof hecht aan die lui wat die allemaal beweren en zeggen in de media world's best entertainers aka professional liars. Mr Hanks die een zware coronatypemachine meesleept als hij in quarantaine gaat :O
Je gelooft dus oprecht dat acteurs, politici, sporters en popsterren, die juist vanwege hun vakgebied veel reizen, met veel mensen in aanraking komen geen kans hebben om corona te krijgen?
  vrijdag 3 april 2020 @ 18:32:41 #165
189978 controlaltdelete
pi_192434621
Wat maak je druk om wat ik geloof? Als jij het wel allemaal gelooft ga je gang vooral blijven doen. Lees mijn bovenstaand antwoord nog maar eens. :W
pi_192434681
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:25 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je gelooft dus oprecht dat acteurs, politici, sporters en popsterren, die juist vanwege hun vakgebied veel reizen, met veel mensen in aanraking komen geen kans hebben om corona te krijgen?
Als ik me in de discussie mag mengen en voor mezelf mag spreken... nee, dat geloof ik niet. Ik geloof wel dat veel van dat soort mensen deel uitmaken van een kliekje dat de wereld via hun kanalen continu bespeelt en voorliegt om hun eigen agenda (wat die ook moge zijn) te dienen.

Ik heb daar zelf al veel van bewijs voor gezien in de afgelopen jaren.

Daarbij is corona natuurlijk ook gewoon een verzamelnaam. Ieder mens kan ziek worden, maar ik denk dat deze COVID-19 hysterie zwaar overdreven is. Met dank aan de fake news media, politici en Hollywood.
pi_192434720
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:32 schreef controlaltdelete het volgende:
Wat maak je druk om wat ik geloof? Als jij het wel allemaal gelooft ga je gang vooral blijven doen. Lees mijn bovenstaand antwoord nog maar eens. :W
Je gaat nooit inhoudelijk in op vragen.

Jammer.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 03-04-2020 18:54:00 ]
pi_192434766
Matt Hancock UK health minister says that they haven't found a source of reliable tests yet. ;)
pi_192434775
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:36 schreef Donderjagen het volgende:

[..]

Als ik me in de discussie mag mengen en voor mezelf mag spreken... nee, dat geloof ik niet. Ik geloof wel dat veel van dat soort mensen deel uitmaken van een kliekje dat de wereld via hun kanalen continu bespeelt en voorliegt om hun eigen agenda (wat die ook moge zijn) te dienen.

Daarbij is corona natuurlijk ook gewoon een verzamelnaam. Ieder mens kan ziek worden, maar ik denk dat deze COVID-19 hysterie zwaar overdreven is. Met dank aan de fake news media, politici en Hollywood.
Dank je, eindelijk een normaal antwoord. Er zijn dus mensen die dat wel kunnen.

Helaas ligt een oom van vrienden van me nu op de IC dus ik kijk even iets anders naar corona dan dat sommigen hier lijken te doen.

Ik zie niet in wat er overdreven aan is, alleen al op FOK! genoeg users die familie, vrienden of buren op de IC hebben liggen, ook helaas al mensen overleden. En dat zijn geen "nieuwe users" maar mensen die hier al minimaal 5 jaar mee posten. Ik zou er niet te snel zo makkelijk over willen doen.

Als je dan eventueel toch niet gelooft dat het virus kwaad kan, hou dan iig rekening met de kwetsbaren om je heen.
pi_192434854
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:21 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Big bad Boris is urging everyone to stay at home. Arme gast 'n vreselijk kater heeft.
pi_192434894
Angst zaaien door bekende gezichten te gebruiken doet het altijd goed

pi_192434915
Niet half zo goed als angst zaaien met youtubefilmpjes 8-)
Conscience do cost.
pi_192434939
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:36 schreef Donderjagen het volgende:

[..]

Well said. Zo is het.
pi_192434977
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:41 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dank je, eindelijk een normaal antwoord. Er zijn dus mensen die dat wel kunnen.

Helaas ligt een oom van vrienden van me nu op de IC dus ik kijk even iets anders naar corona dan dat sommigen hier lijken te doen.

Ik zie niet in wat er overdreven aan is, alleen al op FOK! genoeg users die familie, vrienden of buren op de IC hebben liggen, ook helaas al mensen overleden. En dat zijn geen "nieuwe users" maar mensen die hier al minimaal 5 jaar mee posten. Ik zou er niet te snel zo makkelijk over willen doen.

Als je dan eventueel toch niet gelooft dat het virus kwaad kan, hou dan iig rekening met de mensen om je heen.
Als de tests niet geheel betrouwbaar blijken te zijn - zoals geluiden nu de ronde gaan - dan kan het net zo goed zijn dat iemand op de IC komt te liggen vanwege een longontsteking met andere oorzaak dan COVID-19. Maar kans is wel dat er dan een false positive gemeld wordt en deze dus aan het lijstje coronagevallen toegevoegd wordt.

Als je dit grafiekje bekijkt, dan is er nog steeds niet zoveel aan de hand:

Bron

We hebben het over c.a 1200 - 1500 meer sterfgevallen dan normaal en dat wordt nu allemaal aan COVID-19 toegeschreven.

Is er geen seizoensgriep dit jaar?

Gisteren was de grafiek trouwens nog zo en liep ie tot 18 maart:

pi_192434990
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:50 schreef Tingo het volgende:

[..]

Well said. Zo is het.
Is er voor jou wat veranderd door corona?

Werk je thuis? Of ga je bij klanten langs? Zie je nog je familie en vrienden?

Of hou je je wel aan de richtlijnen van de overheid?
pi_192435024
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:52 schreef Donderjagen het volgende:

[..]

Als de tests niet geheel betrouwbaar blijken te zijn - zoals geluiden nu de ronde gaan - dan kan het net zo goed zijn dat iemand op de IC komt te liggen vanwege een longontsteking met andere oorzaak dan COVID-19. Maar kans is wel dat er dan een false positive gemeld wordt en deze dus aan het lijstje coronagevallen toegevoegd wordt.

Als je dit grafiekje bekijkt, dan is er nog steeds niet zoveel aan de hand:

[ afbeelding ]

We hebben het over c.a 1200 - 1500 meer sterfgevallen dan normaal en dat wordt nu allemaal aan COVID-19 toegeschreven.

Is er geen seizoensgriep dit jaar?

Gisteren was de grafiek trouwens nog zo en liep ie tot 18 maart:

[ afbeelding ]
Het gaat ook niet zozeer om het aantal sterfgevallen op dit moment, de grootste crisis op dit moment is zorgcapaciteit, IC bedden met beademing.

Het is voornamelijk de zorg die overbelast raakt.

Een vriend van me werkt als verpleegkundige in het MCL en ook daar is het al te merken. En dan zitten we hier nog in het noorden waar relatief weinig besmettingen zijn.
  vrijdag 3 april 2020 @ 18:56:29 #177
189978 controlaltdelete
pi_192435027
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:47 schreef koosbasterd het volgende:
Angst zaaien door bekende gezichten te gebruiken doet het altijd goed

Die reacties zeggen ook best wat, haast niemand die met die lui te doen heeft.
pi_192435048
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Is er voor jou wat veranderd door corona?

Werk je thuis? Of ga je bij klanten langs? Zie je nog je familie en vrienden?

Of hou je je wel aan de richtlijnen van de overheid?
I don't think your questions are genuine or sincere so I'll pass on answering them if you don't mind.
pi_192435050
Nou ja, hoe dan ook... In Italië zitten ze nu... wat is het?... een week of 4 in volledige lockdown en nog steeds neemt de piek niet af. Hoe dan? Incubatietijd was toch max een week of 2?
pi_192435056
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:56 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ja, ik las het. Mooi toch? Ik heb ook niet met die lui te doen. stelletje acteurs zijn het
pi_192435069
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:58 schreef Tingo het volgende:

[..]

I don't think your questions are genuine or sincere so I'll pass on answering them if you don't mind.
Ik vroeg het ook niet omdat ik bezorgd om jou ben maar vooral omdat ik bezorgd ben om de mensen die met jou omgaan.

Neem dit wel serieus, ook al vind je zelf dat het niets voorstelt.
pi_192435078
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:59 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik vroeg het ook niet omdat ik bezorgd om jou ben maar vooral omdat ik bezorgd ben om de mensen die met jou omgaan.
ocherme :')
pi_192435094
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:58 schreef Donderjagen het volgende:
Nou ja, hoe dan ook... In Italië zitten ze nu... wat is het?... een week of 4 in volledige lockdown en nog steeds neemt de piek niet af. Hoe dan? Incubatietijd was toch max een week of 2?
Dat is wel zorgwekkend, al moet je dan ook naar de regio's kijken.

De gebieden die het eerst in lockdown waren doen het wel beter.
Verder naar het zuiden nam men het minder serieus maar daar zie je juist nog een stijging.
pi_192435143
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het is voornamelijk de zorg die overbelast raakt.Een vriend van me werkt als verpleegkundige in het MCL en ook daar is het al te merken.
Waar merkt hij dat aan?
Werkt hij op de IC?

Als wij in NL zo'n 1500 IC bedden hebben verspreid over 120 ziekenhuizen, dan spreek je natuurlijk al snel over overbelasting want dan heb je het over 12.5 bedden per ziekenhuis.

Hoezeer is de "pandemie" dan ernst en reden tot paniek zoals we die nu zien? Is het dan niet de lage capaciteit die het probleem is?
pi_192435151
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:02 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Tsja, wie kaatst... Tingo heeft al een jaar de neiging om niet inhoudelijk te willen reageren maar het persoonlijk te maken. Toch blijf ik het proberen.

De grap is dat hij soms nog wel inhoudelijk op mijn kloon reageert, dus het is blijkbaar persoonlijk.
Jij maakt het ook persoonlijk, lees maar terug
En waarom blijf je het proberen? Wil je hem ergens van overtuigen ofzo? wat is het anders?
pi_192435168
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:58 schreef Donderjagen het volgende:
Tsja - I was surprised to read that the region Lombardy has a long history of respiratory problems because of the air quality and that there are loads of smokers and old people. They have a big problem every year with seasonal flu. But we don't hear these simple facts from the fearpropagandists. As I've said before - what we don't get told is very often more important.
pi_192435171
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:01 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dat is wel zorgwekkend, al moet je dan ook naar de regio's kijken.

De gebieden die het eerst in lockdown waren doen het wel beter.
Verder naar het zuiden nam men het minder serieus maar daar zie je juist nog een stijging.
Ik vraag me eerder af of de cijfers wel kloppen. Ergens denk ik dat we (en vooral de Italianen) keihard genaaid worden.
pi_192435172
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:04 schreef koosbasterd het volgende:

[..]

Jij maakt het ook persoonlijk, lees maar terug
En waarom blijf je het proberen? Wil je hem ergens van overtuigen ofzo? wat is het anders?
Dat was maar een speldenprikje. Als je leest waar hij mij al voor uitgemaakt heeft in eerdere topics dan was dit niets.

En ja, zeker als ik het niet eens ben met wat hij zegt dan zal ik daar op reageren of vragen hoe hij dat bedoelt.
pi_192435208
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:06 schreef Donderjagen het volgende:

[..]

Ik vraag me eerder af of de cijfers wel kloppen. Ergens denk ik dat we (en vooral de Italianen) keihard genaaid worden.
Spanje en zeker de USA (gezien de obesitas, suikerziekte) staan er momenteel beroerder voor.

Het staat je vrij om iets te geloven natuurlijk.
pi_192435245
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:02 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Tsja, wie kaatst... Tingo heeft al een jaar de neiging om niet inhoudelijk te willen reageren maar het persoonlijk te maken. Toch blijf ik het proberen.

De grap is dat hij soms nog wel inhoudelijk op mijn kloon reageert, dus het is blijkbaar persoonlijk.
Ja hoor.

quote:

[..]

pi_192435295
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Spanje en zeker de USA (gezien de obesitas, suikerziekte) staan er momenteel beroerder voor.
Zeker!! Al hun economieën worden vakkundig gesloopt en dus uiteindelijk ook de onze en die van heel de wereld.
pi_192435299
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:10 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ja hoor.
[..]

Dat heb je nu al 2x gequote.

Normaal ben je zelf niet zo lichtgevoelig met je opmerkingen maar blijkbaar vind je het belangrijker om keer op keer je aangevallen te voelen dan inhoudelijk te reageren.
pi_192435388
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:13 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dat heb je nu al 2x gequote.

Dat weet ik.

En wat doe/wil je hier eigenlijk?
Ruzie zoeken waarschijnlijk.
  Moderator vrijdag 3 april 2020 @ 19:22:20 #194
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_192435436
Ontopic blijven. Kloon- accounts bespreek je maar via dm of zo.
pi_192435473
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:19 schreef Tingo het volgende:

[..]

Dat weet ik.

En wat doe/wil je hier eigenlijk?
Ruzie zoeken waarschijnlijk.
Ik zal het nog 1x proberen met een reset:

Juist die groep is als eerste aan de beurt, mensen die veel sociale contacten hebben (en reizen).
  vrijdag 3 april 2020 @ 19:29:41 #196
189978 controlaltdelete
pi_192435554
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:58 schreef koosbasterd het volgende:

[..]

Ja, ik las het. Mooi toch? Ik heb ook niet met die lui te doen. stelletje acteurs zijn het
Exactemundo world's best paid actors and entertainers. Dat zegt wel genoeg me dunkt.
pi_192435660

[ Bericht 100% gewijzigd door SuperHartje op 03-04-2020 19:37:05 (Niet schelden. Inhoudelijk blijven. ) ]
pi_192435802
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:24 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik zal het nog 1x proberen met een reset:

Juist die groep is als eerste aan de beurt, mensen die veel sociale contacten hebben (en reizen).
Influenza.

Wat we nu zien gewoon totaal overdrevende bullshit is.
  vrijdag 3 april 2020 @ 19:45:31 #199
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_192435869
quote:

[..]

Het probleem met celebs is ze hebben vaak een kast van een huis, lekker thuis zitten met zwembad sauna thuis bioscoop etc.. vervelend hoor.

Dat een paar (voor mij bekende entertainers en celebs) ziek zijn verbaast me niets

Even kijken hebben we paar honderdduizend topsporters en andere entertainers, het zou me juist heeeeeel erg verbazen als niemand het zou hebben vind je niet.

Nogmaals het zijn net mensen.
pi_192436302
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:45 schreef theguyver het volgende:

[..]

Het probleem met celebs is ze hebben vaak een kast van een huis, lekker thuis zitten met zwembad sauna thuis bioscoop etc.. vervelend hoor.
Weet niet of ik dat een probleem zou noemen. :X
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:09:32 #201
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_192436317
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:29 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Exactemundo world's best paid actors and entertainers. Dat zegt wel genoeg me dunkt.
Ik zag net een filmpje van madonna die vraagt om bill gates te steunen }) ( om het helemaal af te maken stond moloch op haar trui ) en gisteren een artikel van een paar celebs die anti trump willen zijn _O- Zodra er celebs bij betrokken worden ......
pi_192436700
quote:

[..]

Blijft interessant hoeveel waarde jij hecht aan youtube comments
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:09 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik zag net een filmpje van madonna die vraagt om bill gates te steunen }) ( om het helemaal af te maken stond moloch op haar trui ) en gisteren een artikel van een paar celebs die anti trump willen zijn _O- Zodra er celebs bij betrokken worden ......
Haast niemand heeft het over die celebs behalve de mensen die geilen op celebs zwartenmaken en ze allemaal kwaads toeschrijven.
Conscience do cost.
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:41:11 #203
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_192436845
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:32 schreef ems. het volgende:

[..]

[..]

Haast niemand heeft het over die celebs behalve de mensen die geilen op celebs zwartenmaken en ze allemaal kwaads toeschrijven.
Ze worden altijd ingezet om het volk te beinvloeden die nog van ze onder de indruk is en beledigt raken als iemand ze niet ziet zitten .
pi_192436896
quote:
Exactly my thoughts. Alsof YouTube commentaren de situatie beslechten. 8)7
pi_192436905
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:41 schreef Summers het volgende:

[..]

Ze worden altijd ingezet om het volk te beinvloeden die nog van ze onder de indruk is en beledigt raken als iemand ze niet ziet zitten .
Denk je dan dat ze het niet hebbenn gehad ofzo? Of dat ze expres risico gaan lopen omdat ze "ingezet worden?"
pi_192436943
quote:

[..]

Celebs ook hun eigen political agenda kunnen hebben...
Misschien dat ze helemaal niet bekend wraen als ze geen 'friends in high places' hadden.
Die entertainment industrie vreselijk nepotitisch is.
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:52:33 #207
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_192437036
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:44 schreef illusions het volgende:

[..]

Denk je dan dat ze het niet hebbenn gehad ofzo? Of dat ze expres risico gaan lopen omdat ze "ingezet worden?"
Ze lopen geen risico daar had ik het niet over
pi_192437048
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:52 schreef Summers het volgende:

[..]

Ze lopen geen risico daar had ik het niet over
Ze lopen geen risico? Dus of ze hebben het niet en liegen dat ze het wel hebben, of ze zijn immuun?

Wat probeer je te zeggen, ik snap het even niet.
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:53:27 #209
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_192437050
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:47 schreef Tingo het volgende:

[..]

Celebs ook hun eigen political agenda kunnen hebben...
Misschien dat ze helemaal niet bekend wraen als ze geen 'friends in high places' hadden.
Die entertainment industrie vreselijk nepotitisch is.
Ziek wereldje :N
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:55:57 #210
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_192437101
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:53 schreef illusions het volgende:

[..]

Ze lopen geen risico? Dus of ze hebben het niet en liegen dat ze het wel hebben, of ze zijn immuun?

Wat probeer je te zeggen, ik snap het even niet.
Dat sterren zich laten lenen om het publiek te beinvloeden .
pi_192437122
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:55 schreef Summers het volgende:

[..]

Je geeft geen antwoord. Die sterren zeggen dat ze COVID19 hebben, bijv. Tom Hanks en zijn vrouw, Idris Elba en zijn vrouw, etc. Ben je van mening dat ze het niet hebben, en daar dus over liegen? Of hoe moet ik je opmerking interpreteren dat ze geen risico lopen? :?
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:58:07 #212
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_192437144
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:57 schreef illusions het volgende:

[..]

Je geeft geen antwoord. Die sterren zeggen dat ze COVID19 hebben, bijv. Tom Hanks en zijn vrouw, Idris Elba en zijn vrouw, etc. Ben je van mening dat ze het niet hebben, en daar dus over liegen? Of hoe moet ik je opmerking interpreteren dat ze geen risico lopen? :?
Ik reageerde op cad en niet op jou , ik was dus niet jullie gesprek aan het voortzetten vandaar het misverstand.
pi_192437167
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:58 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik reageerde op cad en niet op jou , ik was dus niet jullie gesprek aan het voortzetten vandaar het misverstand.
Ah, geen antwoord. Verrassing. 8)7

Moet je mij niet quoten en mijn vraag beantwoorden, lijkt toch wel heel erg op een antwoord op mij dan, vind je niet? Maar als het te moeilijk wordt, terwijl ik gewoon naar een uitleg over je opvatting vraag, dan geef je niet thuis? Heel voorspelbaar dit. Jammer.
pi_192437252
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:53 schreef Summers het volgende:

[..]

Ziek wereldje :N
Most rich and famous people do not get to where they are for being nice. Talented, intelligent, charming, well-connected, ruthless...no doubt.A lot of 'successful' people also have sociopathic/psychopathic personality traits...that's why they are successful, because mostly they will stop at nothing to become what they perceive as 'successful'.
pi_192437306
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:59 schreef illusions het volgende:

[..]

Moet je mij niet quoten en mijn vraag beantwoorden, lijkt toch wel heel erg op een antwoord op mij dan, vind je niet? Maar als het te moeilijk wordt, terwijl ik gewoon naar een uitleg over je opvatting vraag, dan geef je niet thuis? Heel voorspelbaar dit. Jammer.
Dat doet jij altijd.
pi_192437343
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:05 schreef Tingo het volgende:

[..]

Dat doet jij altijd.
Naar opheldering van vage beweringen vragen? Dat klopt. ^O^

Dat jullie dat vervolgens niet kunnen uitleggen noch onderbouwen vind ik jammer.

Hebben de celebrities volgens jou wel echt COVID19, of liegen ze dat ze het hebben? Je zal er wel weer geen standpunt over in te durven nemen, zoals met alles wat je direct gevraagd wordt.
pi_192437367
quote:

[..]

Jij reageert altijd verbeten op FOK! comments. Wat is het verschil?
pi_192437404
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:08 schreef Donderjagen het volgende:

[..]

I'm going to write a letter to the local newspaper! :)
pi_192437444
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:10 schreef Tingo het volgende:

[..]

I'm going to write a letter to the local newspaper! :)
_O-
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:14:18 #220
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_192437456
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:59 schreef illusions het volgende:

[..]

Ah, geen antwoord. Verrassing. 8)7

Ik weet niet wat voor spelletje je speelt maar ga iemand anders voor de gek houden , ik heb hier geen tijd voor :W
pi_192437462
Hey, wat verrassend. Loze beweringen komen doen maar die vervolgens niet kunnen uitleggen.
pi_192437521
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:08 schreef Donderjagen het volgende:

[..]

Dat ik fok comments niet als maatstaf gebruik voor hoe (niet)serieus iets genomen wordt.
quote:

[..]

Maar jij bent degene die maar niet over ze kan ophouden? "Het volk" heeft er verder een stuk minder interesse in.

Zijn altijd dezelfde figuren die het maar blijven hebben over Bill Gates, Tom Hanks en weetikveelwie. "Het volk" is er helemaal niet zo vol van.
Conscience do cost.
pi_192437592
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:17 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat ik fok comments niet als maatstaf gebruik voor hoe (niet)serieus iets genomen wordt.
[..]

Maar jij bent degene die maar niet over ze kan ophouden? "Het volk" heeft er verder een stuk minder interesse in.

Jij bent een vals persoon. Dat is iig duidelijk.
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:26:47 #224
189978 controlaltdelete
pi_192437657
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:22 schreef Donderjagen het volgende:

[..]

Joh laat hem het is sneue jongen meer niet. Hij heeft in 1 ding gelijk dat het volk niet zo vol is van die lui dat zie je wel aan al die negatieve yt-comments op die gasten zelfs op berichten over die lui door de algemene media.
pi_192437682
.

[ Bericht 34% gewijzigd door Donderjagen op 03-04-2020 21:31:22 ]
pi_192439122
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:22 schreef Donderjagen het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ben eigenlijk heel eerlijk in alles wat ik hier zeg. Als je liever jaknikkers hebt zijn er veel betere fora te vinden. Of je kan je voegen bij de trouwe youtube-comment-volgelingen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:26 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Joh laat hem het is sneue jongen meer niet. Hij heeft in 1 ding gelijk dat het volk niet zo vol is van die lui dat zie je wel aan al die negatieve yt-comments op die gasten zelfs op berichten over die lui door de algemene media.
Youtube is de meest algemene media die er bestaat.
Conscience do cost.
  vrijdag 3 april 2020 @ 23:10:30 #227
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192439517
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:55 schreef Summers het volgende:

[..]

Je kan ook stellen dat de meeste sterren aandachtsgeil zijn, dus een soort van vrijwillige prostitutie als ze zichzelf voor de kar van de media laten spannen.

En aandacht is geld, zijn ze weer eventjes in het nieuws en gaan de views/downloads van hun hitjes flink omhoog. Instant gratification.
  zaterdag 4 april 2020 @ 00:14:55 #228
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_192440548
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 23:10 schreef borealist het volgende:

[..]

Je kan ook stellen dat de meeste sterren aandachtsgeil zijn, dus een soort van vrijwillige prostitutie als ze zichzelf voor de kar van de media laten spannen.

En aandacht is geld, zijn ze weer eventjes in het nieuws en gaan de views/downloads van hun hitjes flink omhoog. Instant gratification.
Daar heb je gelijk in , beetje jammer als ze zich voor de politieke kar moeten spannen en dus ook misbruik maken van die bekendheid..
  zaterdag 4 april 2020 @ 00:29:13 #229
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192440741
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 00:14 schreef Summers het volgende:
Daar heb je gelijk in , beetje jammer als ze zich voor de politieke kar moeten spannen en dus ook misbruik maken van die bekendheid..
De media heeft helaas veel te veel macht en niemand kan er tegen op boxen. Dat is een absoluut gegeven, en zodoende is het zinloos om er tegen te strijden, maar wel een belangrijk iets om te beseffen als je naar een uitweg zoekt.
pi_192443786

Een plausibel verhaal. Ik hoef er ook niets aan toe te voegen.
pi_192444896
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 23:10 schreef borealist het volgende:

[..]

Je kan ook stellen dat de meeste sterren aandachtsgeil zijn
Ja, en de meeste mensen die in een schoenenwinkel werken hebben een voetfetish.
Conscience do cost.
pi_192445007
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 09:58 schreef Cherni het volgende:

Nah, ja, ik weet niet hoor, het draait allemaal om de zorgcapaciteit hè. Dus doe je niets en laat je dit virus lekker uitwoeden zoals een seizoensgriepje dan kun je de mensen niet meer behandelen hè. Dus nee, wmb geen plausibel verhaal. Dan kun je wel zeggen, dankzij Rutte's neoliberale beleid is die zorgcapaciteit omlaag gegaan, maar dat lost het acute probleem dan niet op. Wat dat betreft zit Duitsland er heel goed voor, ze kunnen hun IC-capaciteit uitbreiden tot 40.000 bedden. Dus ja, dat is iets wat we nu dus wel leren.
I´m back.
pi_192445248
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 17:58 schreef Tingo het volgende:

[..]

Van wat precies?
Uhm, je gaf toch een reactie op mijn bericht, wat weer een reactie was op jouw post?

Enfin:
Jij zei:
quote:
Maar die Tom Hanks, Boris Johnson etc. verhaaltjes geloof ik niks van.
En toen vroeg ik:
quote:
waarom niet?
pi_192445278
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 11:45 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Uhm, je gaf toch een reactie op mijn bericht, wat weer een reactie was op jouw post?

Enfin:
Jij zei:
[..]

En toen vroeg ik:
[..]

Vraag ik me ook wel af. Denkt men dat de bekende acteurs hebben gelogen over het besmet zijn? :?
pi_192445318
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 11:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nah, ja, ik weet niet hoor, het draait allemaal om de zorgcapaciteit hè. Dus doe je niets en laat je dit virus lekker uitwoeden zoals een seizoensgriepje dan kun je de mensen niet meer behandelen hè. Dus nee, wmb geen plausibel verhaal. Dan kun je wel zeggen, dankzij Rutte's neoliberale beleid is die zorgcapaciteit omlaag gegaan, maar dat lost het acute probleem dan niet op. Wat dat betreft zit Duitsland er heel goed voor, ze kunnen hun IC-capaciteit uitbreiden tot 40.000 bedden. Dus ja, dat is iets wat we nu dus wel leren.
Tja als je blijft snijden in de zorg heb je uiteraard altijd een acuut probleem. Als je daardoor steeds in een lock down moet, dan gaan we dit nog vaak meemaken. Met alle gevolgen die daaraan vast kleven.
pi_192445517
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 11:50 schreef Cherni het volgende:

[..]

Tja als je blijft snijden in de zorg heb je uiteraard altijd een acuut probleem. Als je daardoor steeds in een lock down moet, dan gaan we dit nog vaak meemaken. Met alle gevolgen die daaraan vast kleven.
Er wordt al decennia gewaarschuwd voor een pandemie. Er zijn recent grote uitbraken geweest van virussen. En dan valt het op dat men dus niet voorbereid is op een pandemie, behalve wrs Duitsland. Dat is op zich toch wel vreemd. Ik neem aan dat dat in ieder geval wel gaat veranderen.
I´m back.
pi_192445705
Overigens zie je de publieke opinie langzaam een beetje kantelen.

BartNijman twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 12:21:19 Open de economie. End the lockdown. Smoor de fanfare van sentimentalisme. Accepteer de acute realiteit, or suffer the consequences for years to come.

https://t.co/iBUJywAX22 reageer retweet
Dat deed Kelder natuurlijk al, maar dat kwam uiteraard niet goed aan, maar Nijman van GS rolt dit op een andere manier ook steeds verder uit...

En dus het FD:

Ondernemers en academici: haal Nederland van het slot

Kantianen versus utilitairisten:

quote:
Het kost tijd, maar de manier waarop we naar de crisis kijken gaat absoluut veranderen, zegt hoogleraar gedragsmodellen Caspar Chorus van de TU Delft. 'Dat is zelfs onvermijdelijk.' De dominante stroming bestaat nu nog uit 'kantianen', zegt Chorus. 'Dat is de school die zegt dat je voor elk mensenleven alles moet doen om het te redden. Een boodschap die mensen graag horen.'
Daartegenover staan 'de utilitaristen'. Chorus: 'Dat is de school die zegt dat je bij iedere keuze die je maakt de belangen van iedereen moet meewegen. In de ultieme consequentie kan dat opleveren dat je een mensenleven opoffert om er tien te redden. Dat is wat legers doen. Denk aan D-day, de invasie van Normandië. Een heel legitiem verhaal, maar lastiger.'
I´m back.
pi_192445746
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 09:58 schreef Cherni het volgende:

Nuchter, duidelijk, informatief. Dankje voor 't posten.

Deze vid onder in de comments geplaats is:
Con Virus: Central Park Hospital April 1, 2020. No Copyrights restrictions.

Moeite waard om te kijken...je kan even door bladeren, maar veel drukte/a sense of emergency zie je echt niet.
16:00 : Wat is dat nou met de belletjes? Ziet er allemaal heel vreemd uit.
pi_192445793
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 12:28 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens zie je de publieke opinie langzaam een beetje kantelen.

BartNijman twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 12:21:19 Open de economie. End the lockdown. Smoor de fanfare van sentimentalisme. Accepteer de acute realiteit, or suffer the consequences for years to come.

https://t.co/iBUJywAX22 reageer retweet
Dat deed Kelder natuurlijk al, maar dat kwam uiteraard niet goed aan, maar Nijman van GS rolt dit op een andere manier ook steeds verder uit...

En dus het FD:

Ondernemers en academici: haal Nederland van het slot

Uiteraard gaat dit kantelen. In de VS komen er zoveel werklozen bij dat ook die ramp niet is te overzien. In Zuid Italië slaan mensen door en ontstaat er chaos vanwege de lock down en gaan bendes samenwerken om te plunderen.

En laten we eerlijk zijn, Tedros die zonder na te denken Mugabe als ambassadeur van de WHO wilde maken pas bezweek onder internationale druk om daar van af te zien is ook bizar. En dan nog de Chinese aanpak nog te prijzen ook.
pi_192445814
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 11:45 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Enfin:
Jij zei:
[..]

En toen vroeg ik:
[..]

Ja, en dan heb ik dit gepost:
quote:

[..]

Dan heb je me gevraagd : Dus je heb geen idee?

En dan heb ik je gevraagd : Over wat precies?

Maakt niet uit - lijkt me wel 'n beetje waardeloos om verder in discussie met je te gaan.
Have a nice day! Don't get infected !
pi_192445968
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 12:34 schreef Cherni het volgende:

[..]

Uiteraard gaat dit kantelen. In de VS komen er zoveel werklozen bij dat ook die ramp niet is te overzien. In Zuid Italië slaan mensen door en ontstaat er chaos vanwege de lock down en gaan bendes samenwerken om te plunderen.

En laten we eerlijk zijn, Tedros die zonder na te denken Mugabe als ambassadeur van de WHO wilde maken pas bezweek onder internationale druk om daar van af te zien is ook bizar. En dan nog de Chinese aanpak nog te prijzen ook.
Ja, goed, maar er zitten vreemde redeneringen bij natuurlijk. Jortje zegt dat we dikke, ongezonde 80+'ers subsidiëren, maar wat Helsoot beweert is ook een vreemde redenering. In feite zegt hij dat 90% van degenen die op de ICU terechtkomt doodgaat dus waarom zou je ze naar die ICU sturen en dus maw een lockdown instellen ogv de redenering dat je hierdoor de curve afvlakt zodat IC-capaciteit hanteerbaar blijft. In feite zegt Helsloot IC bedden niet meer voor mensen met een coronavirus (tenzij jong en zonder pre-existing conditions wrs).

Is dit pragmatisme, utilitarisme of gewoon sociaal-Darwinisme?
I´m back.
pi_192446138
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 12:32 schreef Tingo het volgende:

[..]

Nuchter, duidelijk, informatief. Dankje voor 't posten.

Deze vid onder in de comments geplaats is:
Con Virus: Central Park Hospital April 1, 2020. No Copyrights restrictions.

Moeite waard om te kijken...je kan even door bladeren, maar veel drukte/a sense of emergency zie je echt niet.
16:00 : Wat is dat nou met de belletjes? Ziet er allemaal heel vreemd uit.
Die belletjes betekent: get in line for the food truck... dus mensen die in het ziekenhuis werken en hun lunch aanschaffen bij een food truck? En dus als een soort klappen voor de healthcare workers.
Maar nee, idd geen paniek zoals bijv. in Fear the Walking Dead en talloze andere soortgelijke series en films nee. Dat had jij verwacht dan?

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 04-04-2020 13:18:01 ]
I´m back.
pi_192446364
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 12:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, goed, maar er zitten vreemde redeneringen bij natuurlijk. Jortje zegt dat we dikke, ongezonde 80+'ers subsidiëren, maar wat Helsoot beweert is ook een vreemde redenering. In feite zegt hij dat 90% van degenen die op de ICU terechtkomt doodgaat dus waarom zou je ze naar die ICU sturen en dus maw een lockdown instellen ogv de redenering dat je hierdoor de curve afvlakt zodat IC-capaciteit hanteerbaar blijft. In feite zegt Helsloot IC bedden niet meer voor mensen met een coronavirus (tenzij jong en zonder pre-existing conditions wrs).

Is dit pragmatisme, utilitarisme of gewoon sociaal-Darwinisme?
Pragmatisme als je het mij vraagt. Het blijft een zeer moeilijke kwestie. Dat ben ik met je eens. Maar als we in een zware recessie terecht komen, waar kom je dan in terecht? Is er dan wel aandacht voor de ouderen en zorg? Of gaat dan wel het economisch nut weer tellen zoals dat voor de virus uitbraak al het geval was.

Nu is dit virus in de mainstream het enige dat er toe doet. Je hoeft maar het nieuws te bekijken en dan weet je het wel.

Maar als dit virus is overgewaaid wat dan? Als je dan in een economische shitstorm terecht komt(en die kans is ontzettend groot) met de vluchtelingecrisis die nog steeds niet is opgelost erbij dan weet je het wel. Ik ben benieuwd hoe zich dan de maatschappij gaat ontwikkelen.

Hoe ga je dan de geje hesjes stoppen? Ik vrees met harde hand. Of een nieuwe lock down?

Dat zijn vragen die nu nog open liggen. Ik ben benieuwd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cherni op 04-04-2020 13:20:31 ]
pi_192446536
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 13:15 schreef Cherni het volgende:

[..]

Pragmatisme als je het mij vraagt. Het blijft een zeer moeilijke kwestie. Dat ben ik met je eens. Maar als we in een zware recessie terecht komen, waar kom je dan in terecht? Is er dan wel aandacht voor de ouderen en zorg? Of gaat dan wel het economisch nut weer tellen zoals dat voor de virus uitbraak al het geval was.

Nu is dit virus in de mainstream het enige dat er toe doet. Je hoeft maar het nieuws te bekijken en dan weet je het wel.

Maar als dit virus is overgewaaid wat dan? Als je dan in een economische shitstorm terecht komt(en die kans is ontzettend groot) met de vluchtelingecrisis die nog steeds niet is opgelost erbij dan weet je het wel. Ik ben benieuwd hoe zich dan de maatschappij gaat ontwikkelen.

Hoe ga je dan de geje hesjes stoppen? Ik vrees met harde hand. Of een nieuwe lock down?

Dat zijn vragen die nu nog open liggen. Ik ben benieuwd.
Als de komende tijd het aantal ziekenhuisopnames afvlakt en dus de curve afvlakt dan zul je pas een langzame terugkeer zien naar een normale situatie. Wat dat betreft zie je ook in de nu vrijgegeven cijfers dat het aantal ziekenhuisopnames omlaag gaat, dus dat lijkt me positief. Vraag is wel hoe betrouwbaar inmiddels alle cijfers zijn en in hoeverre die openstaan voor manipulatie als men dus een bepaald doel nastreeft, zoals #endthelockdown.

Punt is de regering kan eenvoudigweg nu niet ineens van richting veranderen en er werd van stonde af aan al gezegd dat er 80 à 90 miljard euro beschikbaar is om iig onze economie voor de totale neergang te behoeden (en wrs is dat nog vrij conservatief uitgedrukt). Goed we hebben als dozenstapelaars een zogenaamde open-economie, sterk afhankelijk van de internationale economie, en dus moet de rest van de EU-economie ook nog gered gaan worden hè. Verder is het nog te vroeg op dit moment om precies een goed idee te hebben van de economische schade op middellange en langere termijn, lijkt me. We moeten alles iig proefondervindelijk vaststellen wmb.
I´m back.
pi_192446605
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 12:36 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ja, en dan heb ik dit gepost:
[..]

Dan heb je me gevraagd : Dus je heb geen idee?

En dan heb ik je gevraagd : Over wat precies?

Maakt niet uit - lijkt me wel 'n beetje waardeloos om verder in discussie met je te gaan.
Have a nice day! Don't get infected !
Dat je dus geen idee hebt of genoemde celebs nu wel of geen corona hebben.

Waarom je het nodig vindt om zo bits te reageren (dikgedrukt), is me ook onduidelijk.

[ Bericht 6% gewijzigd door Degodvader op 04-04-2020 15:43:53 ]
  zaterdag 4 april 2020 @ 14:53:51 #246
189978 controlaltdelete
pi_192447424
Welke patiënt gaat vóór: de moeder of de single?

Selectie, ruimt iig op als we het achter de rug hebben stuk minder oudjes en andere zwakken die het zorgstelsel belasten terwijl ze niks opleveren. Creepy.
  zaterdag 4 april 2020 @ 15:55:59 #247
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192448288
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 14:53 schreef controlaltdelete het volgende:
Welke patiënt gaat vóór: de moeder of de single?

Selectie, ruimt iig op als we het achter de rug hebben stuk minder oudjes en andere zwakken die het zorgstelsel belasten terwijl ze niks opleveren. Creepy.
Criminele asielzoekers zullen ongetwijfeld voorrang krijgen. :+

Ondertussen wat meer cijfertjes die mijn bewering staven.

COR / COVID-19 Schatting totale aantal besmettingen

In Frankrijk zijn meer dan 80% van de testen positief.

De eerste random sampling antibody test resultaten zouden al beschikbaar moeten zijn, maar het blijft angstvallig stil.
pi_192449066
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 12:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die belletjes betekent: get in line for the food truck... dus mensen die in het ziekenhuis werken en hun lunch aanschaffen bij een food truck? En dus als een soort klappen voor de healthcare workers.
Maar nee, idd geen paniek zoals bijv. in Fear the Walking Dead en talloze andere soortgelijke series en films nee. Dat had jij verwacht dan?
Ik zie dat t inderdaad 'n soort klappen voor de healthworkers bedoeld is, dus healthworkers voor zichzelf gaan klappen. ok. Ik denk dat 't allemaal 'n beetje dom uitziet.

Nee, 'n horror film scenario had ik niet verwacht, maar als je de situatie geloven door wat er in de TV/media/autoriteiten afgeschilderd is, dan zou je wel 'n 'warzone' of zo verwachten.
It looks eerily quiet, like some of the footage from IC units in other parts of the world.
Punt is, dit hele corona event enorm overdreven is.
It is a social engineering experiment/exercise. Imo.
pi_192449237
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 13:42 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Dat je dus geen idee hebt of genoemde celebs nu wel of geen corona hebben.

Waarom je het nodig vindt om zo bits te reageren (dikgedrukt), is me ook onduidelijk.
OK. Sorry voor m'n scherpe toon.

Excuses, even in 't Engels....
That's right, I don't know and neither does anyone else for sure if Tom Hanks, Boris Johnson and the rest really have tested positive. It depends on what anyone believes from the talking heads. The accuracy of the tests is also questionable.
....
Off topic: I haven't read that much about it (yet) but it's nothing new that Hollywood and it's stars, producers, directors, scripwriters etc. have played a huge part in propaganda . Hollywood were filming training exercises and presenting them as real battlefield scenes over a hundred years ago. The images of aerial combat in WWI were faked. Hundreds of Hollywood films get help and then the go-ahead from military intelligence.
pi_192449319
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 16:54 schreef Tingo het volgende:

[..]
Nee, 'n horror film scenario had ik niet verwacht, maar als je de situatie geloven door wat er in de TV/media/autoriteiten afgeschilderd is, dan zou je wel 'n 'warzone' of zo verwachten.
Want jij verwacht het dus de rest van de wereld verwacht precies hetzelfde _O-
Conscience do cost.
pi_192449360
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 17:17 schreef ems. het volgende:

[..]

Zo gaat het toch al jaren.

"Hij reageert niet zoals ik dat zou doen, dus is het nep."

.. en andere klassiekers.
pi_192449382
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 17:17 schreef ems. het volgende:

[..]

Er zijn heel veel mensen die dat verwachtten op basis van de berichten vanuit de media. Check #FilmYourHospital maar eens. :)
pi_192449461
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 17:21 schreef Donderjagen het volgende:

[..]

Er zijn heel veel mensen die dat verwachtten op basis van de berichten vanuit de media. Check #FilmYourHospital maar eens. :)
Dat bedoel ik, dankje.
pi_192449473
quote:

[..]

Mijn ex is een arts en draait aan de lopende band shifts van 36 uur in Amsterdam, ze heeft geen enkele reden om te liegen over het feit dat het zo druk is. Je zult vast eens een rustig moment treffen, maar zo'n momentopname is weinig waard.
  zaterdag 4 april 2020 @ 17:33:56 #255
189978 controlaltdelete
pi_192449502
quote:

[..]

Ik bewonder je doorzetting maar je verwacht teveel van die lui. Wegbagatelliseren pur sang en verzonnen dingetjes om dit aan te sterken ben ik bang. Opnieuw, keep up the good work!
pi_192449533
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 17:30 schreef illusions het volgende:

[..]

Mijn ex is een arts en draait aan de lopende band shifts van 36 uur in Amsterdam, ze heeft geen enkele reden om te liegen over het feit dat het zo druk is. Je zult vast eens een rustig moment treffen, maar zo'n momentopname is weinig waard.
ok, maar de dodental blijft rondom hetzelfde als van 'n griep epidemic toch?
You do know that the figures are being fiddled with right?
pi_192449534
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 april 2020 17:33 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik bewonder je doorzetting maar je verwacht teveel van die lui. Wegbagatelliseren pur sang en verzonnen dingetjes om dit aan te sterken ben ik bang. Opnieuw, keep up the good work!
Verzonnen dingetjes. De ironie. _O-
pi_192449546
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 17:35 schreef Tingo het volgende:

[..]

ok, maar de dodental blijft rondom hetzelfde als van 'n griep epidemic toch?
You do know that the figures are being fiddled with right?
Ik ben het ermee eens dat de cijfers oneerlijk voorgesteld worden, maar het gaat om de druk waar de ziekenhuizen in 1 keer mee te maken krijgen. Ik ben dan ook meer voorstander van uitbreiding van de zorgcapaciteit als een quarantaine.
pi_192449694
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 17:36 schreef illusions het volgende:

[..]

Ik ben het ermee eens dat de cijfers oneerlijk voorgesteld worden, maar het gaat om de druk waar de ziekenhuizen in 1 keer mee te maken krijgen. Ik ben dan ook meer voorstander van uitbreiding van de zorgcapaciteit als een quarantaine.
Waarom is de werkdruk van je ex niet aan andere ziekenhuizen uitverdeelt? 36 hour lopende diensten niet gezond (of verstandig) is ....voor de medische diensten of de patient.
pi_192449700
quote:

[..]

Tnx. Ja, je hebt gelijk. :)
pi_192449761
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 17:48 schreef Tingo het volgende:

[..]

Waarom is de werkdruk van je ex niet aan andere ziekenhuizen uitverdeelt? 36 hour lopende diensten niet gezond (of verstandig) is ....voor de medische diensten of de patient.
Wow, wat een onwetendheid.

Ze werkt onder contract bij een bepaald ziekenhuis, ze gaan jou toch ook niet zomaar ergens anders laten werken? Dat het af en toe even rustig is, is een momentopname van een welkom rustmoment.

Kennelijk weet je ook niet hoe 36 uur shifts werken, want dat is doodnormaal. Je slaapt gewoon tussendoor op het ziekenhuis hoor, alleen nu wat minder omdat het zo druk is. Je werkt geen 36 uur aan 1 stuk door. 8)7

En jij beweert te weten wat een normale situatie is op een ICU. Ongelofelijk.
  zaterdag 4 april 2020 @ 17:54:03 #262
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192449769
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 17:30 schreef illusions het volgende:

[..]

Klopt helemaal niets van. Op z'n hoogst 20% extra doden per dag voor twee weken, mensen in de zorg werken meer uren, mensen mogen niet meer voor kleinigheden naar het ziekenhuis, bijna alle afspraken afgezegd, ze hebben daar gewoon niets te doen.

Waar de deep state precies mee bezig is weet ik niet, alleen psychopaten begrijpen andere psychopaten, en de bevolking is ontleerd hoe ze zich tegen het kwade moeten verweren.

Nu moet de deep state alleen zorgen dat mensen geen vraagtekens gaan zetten bij het hele gebeuren. Zoals, wie verdient het meest aan deze onzin.
pi_192449779
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 17:54 schreef borealist het volgende:

[..]

Klopt helemaal niets van. Op z'n hoogst 20% extra doden per dag voor twee weken, mensen in de zorg werken meer uren, mensen mogen niet meer voor kleinigheden naar het ziekenhuis, bijna alle afspraken afgezegd, ze hebben daar gewoon niets te doen.

Waar de deep state precies mee bezig is weet ik niet, alleen psychopaten begrijpen andere psychopaten, en de bevolking is ontleerd hoe ze zich tegen het kwade moeten verweren.

Nu moet de deep state alleen zorgen dat mensen geen vraagtekens gaan zetten bij het hele gebeuren. Zoals, wie verdient het meest aan deze onzin.
Dan zal ze wel liegen dat het zo druk is he. 8)7 Kansloze reactie.
pi_192449783
Via the amazing Clues Forum....info over ventilators.....

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2199002
Complications associated with mechanical ventilation:

A constellation of adverse effects and complications may be associated with mechanical ventilation, although in many instances the causal role of the ventilator itself has not been established. Complications occur with greater frequency than is generally appreciated, and tend to be under-reported in the medical literature. Among the potential adverse physiologic effects of positive-pressure ventilation are decreased cardiac output, unintended respiratory alkalosis, increased intracranial pressure, gastric distension, and impairment of hepatic and renal function. Failure of the ventilator to cycle, of safety alarms to function properly, and of inspired gas to be properly heated or humidified are examples of equipment-related complications. Perhaps most feared among medical complications occurring during mechanical ventilation are pneumothorax, bronchopleural fistula, and the development of nosocomial pneumonia; these entities may owe as much to the impairment of host defenses and normal tissue integrity as to the presence of the ventilator per se. Finally, a variety of avoidable "misadventures," due primarily to lapses of understanding and communication among the physicians, nurses, and respiratory care practitioners managing the ventilated patient, can adversely affect comfort, morbidity, and ultimate outcome.
pi_192449818
quote:

[..]

Heel veel mensen willen dan ook maar al te graag geloven dat ze een slachtoffer zijn en daarom gaan ze op dergelijke kanalen allemaal onzin verspreiden.

Dat iets een warzone is is gewoon beeldspraak. Elk rationeel denkend mens behalve de leunstoel-klagers weten dat. En die hoeven verder ook helemaal geen filmpjes te zien, die geloven toch wel wat ze willen geloven. Desnoods kunnen ze altijd troost halen uit youtubecomments 8-)
quote:

[..]

Grappig dat je over bagatelliseren begint terwijl de goedgelovigen hier allemaal nablaten dat het allemaal wel meevalt met corona en drukte voor het ziekenhuispersoneel :D
Conscience do cost.
  zaterdag 4 april 2020 @ 18:02:13 #266
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192449877
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 17:54 schreef illusions het volgende:

[..]

Dan zal ze wel liegen dat het zo druk is he. 8)7 Kansloze reactie.
Als deze anonieme vriendin van een anonieme poster daadwerkelijk bestaat. :')
pi_192449898
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 17:53 schreef illusions het volgende:

[..]

Wow, wat een onwetendheid.

Ze werkt onder contract bij een bepaald ziekenhuis, ze gaan jou toch ook niet zomaar ergens anders laten werken? Dat het af en toe even rustig is, is een momentopname van een welkom rustmoment.

Kennelijk weet je ook niet hoe 36 uur shifts werken, want dat is doodnormaal. Je slaapt gewoon tussendoor op het ziekenhuis hoor, alleen nu wat minder omdat het zo druk is. Je werkt geen 36 uur aan 1 stuk door. 8)7

En jij beweert te weten wat een normale situatie is op een ICU. Ongelofelijk.
Hou gewoon 'n keer op met je shitty toon hoor!
Als 't echt zo druk is bij je 'ex in Amsterdam' , waarom zijn de zieke mensen niet naar andere ziekenhuizen verstuurd? Zyn alle ziekenhuizen zo druk bezig? Ik heb nog steeds geen overtuigende beelden gezien.
pi_192450064
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:03 schreef Tingo het volgende:

[..]

Moet van 2 kanten komen hè. ;)
quote:
Als 't echt zo druk is bij je 'ex in Amsterdam' , waarom zijn de zieke mensen niet naar andere ziekenhuizen verstuurd? Zyn alle ziekenhuizen zo druk bezig? Ik heb nog steeds geen overtuigende beelden gezien.
Niet elk ziekenhuis is geschikt en op dit soort dingen voorbereid slimpie. :D Vandaar dat ik zeg voor uitbreiding van de zorgcapaciteit te zien. Maar jij gaat lekker ontkennen dat het er druk is. 8)7
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:02 schreef borealist het volgende:

[..]

Als je het niet wilt geloven dan doe je dat lekker niet, zo kan je alles wel wegwuiven.

Je bent het er niet mee eens dus je kiest er maar voor om het te negeren. _O-
pi_192450073
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 17:35 schreef illusions het volgende:

[..]

Verzonnen dingetjes. De ironie. _O-
Jij bent 'n verzonnen dingetje. Normale discussie gewoon niet mogelijk met je is.
pi_192450085
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:13 schreef Tingo het volgende:

[..]

Jij bent 'n verzonnen dingetje. Normale discussie gewoon niet mogelijk met je is.
Als jij gaat ontkennen wat zich recht voor je neus afspeelt, ben jij volgens mij degene met je kop in het zand hoor. ;) :*
pi_192450158
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:02 schreef borealist het volgende:

[..]

Zou niet de eerste hier die lult gewoon wat om interessant te doen of iets verzinnen om hun eigen mening/argument/ruzie te steunen.
pi_192450186
Verrassend hoor, lekker negeren want het staat je niet aan. :') _O-

Je denkt toch niet dat ik haar met naam en toenaam ga vermelden lijkt me. :P

Zo naïef. Stunning.
pi_192450251
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:13 schreef illusions het volgende:

Niet elk ziekenhuis is geschikt en op dit soort dingen voorbereid slimpie. :D Vandaar dat ik zeg voor uitbreiding van de zorgcapaciteit te zien. Maar jij gaat lekker ontkennen dat het er druk is. 8)7
[..]

Als je het niet wilt geloven dan doe je dat lekker niet, zo kan je alles wel wegwuiven.

Je bent het er niet mee eens dus je kiest er maar voor om het te negeren. _O-
Wat soort dingen? Paniek/hysterie zaaien door 'n verschrikkelijk overdrevende 'pandemie' ?
Is je 'ex in Amsterdam' door de griep epidemie in 2018 zo hard gewerkt? Zelfde situatie of niet?
pi_192450303
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:14 schreef illusions het volgende:

[..]

Als jij gaat ontkennen wat zich recht voor je neus afspeelt, ben jij volgens mij degene met je kop in het zand hoor. ;) :*
Wat bedoel je precies?
pi_192450339
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:27 schreef Tingo het volgende:

[..]

Wat soort dingen? Paniek/hysterie zaaien door 'n verschrikkelijk overdrevende 'pandemie' ?
Is je 'ex in Amsterdam' door de griep epidemie in 2018 zo hard gewerkt? Zelfde situatie of niet?
Uhm, voor virussen waardoor heel veel mensen in korte tijd in het ziekenhuis belanden en er dus niet genoeg capaciteit is. In 2018 studeerde ze nog.

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:31 schreef Tingo het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies?
Uhm, dat ziekenhuizen gewoon te weinig capaciteit hebben. Dat zeg ik nu al een paar keer, je kan ook niet lezen ofzo? :D

Jij meent natuurlijk dat de ICU's niet drukker zijn dan normaal, zoals je van de week opnoemde. :') Gebaseerd op jouw verregaande ervaring met ICU's.
pi_192450528
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:34 schreef illusions het volgende:

[..]

Uhm, voor virussen waardoor heel veel mensen in korte tijd in het ziekenhuis belanden en er dus niet genoeg capaciteit is. In 2018 studeerde ze nog.
[..]

Uhm, dat ziekenhuizen gewoon te weinig capaciteit hebben. Dat zeg ik nu al een paar keer, je kan ook niet lezen ofzo? :D

Jij meent natuurlijk dat de ICU's niet drukker zijn dan normaal, zoals je van de week opnoemde. :') Gebaseerd op jouw verregaande ervaring met ICU's.
Griep bedoel je toch?

Ja – deze vid (van je maatje Hek) heb je 't over... Nou sorry hoor, maar dit ziet er meer uit als 'n PR filmpje...
Indringende beelden van intensive care St. Antonius: ‘De patiënten zijn ontzettend ziek’

https://www.ad.nl/utrecht(...)ps://www.google.com/
pi_192450571
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:51 schreef Tingo het volgende:

[..]

Griep bedoel je toch?
COVID-19 bedoel ik, zie topictitel. :')

quote:
Ja – deze vid (van je maatje Hek) heb je 't over... Nou sorry hoor, maar dit ziet er meer uit als 'n PR filmpje...
Indringende beelden van intensive care St. Antonius: ‘De patiënten zijn ontzettend ziek’

https://www.ad.nl/utrecht(...)ps://www.google.com/
Ik heb het over wat ik zelf gehoord en gezien heb, niet over 1 bepaald filmpje.

Jezus man, ben je echt zo fucking thick?
pi_192450805
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:03 schreef Tingo het volgende:

[..]

Als jij zo goed weet hoe alle ziekenhuizen in Nederland met een pandemie moeten omgaan waarom ben jij dan geen minister van volksgezondheid? :')
Conscience do cost.
pi_192451310
Is SOROS al genoemd?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_192451963
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 19:07 schreef ems. het volgende:

[..]

Als jij zo goed weet hoe alle ziekenhuizen in Nederland met een pandemie moeten omgaan waarom ben jij dan geen minister van volksgezondheid? :')
Die functie is al bekleed hé
pi_192452681
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 20:12 schreef Donderjagen het volgende:

[..]

Die functie is al bekleed hé
Ongetwijfeld gaat de beste man uit eigen beweging vakkenvullen als hij ziet wat voor fontein van kennis zich aandient.

Wat Tingo doet is vergelijkbaar met iemand die voor de TV zit te kankeren op een topvoetballer omdat hij wel even weet hoe de topvoetballer in kwestie de bal had moeten raken om hem in de kruising te mikken. Dit alles uiteraard met een kratje best-bier binnen handbereik.
Conscience do cost.
pi_192452980
Deze New York Times productie van 24 maart inclusief onheilspellend muziekje:

En dan 3 uur Elmhurst live stream van 29 maart:

Er gebeurt he-le-maal niets daar.

Ik vind het dus niet vreemd dat mensen zich afvragen wat er zich nu in die ziekenhuizen afspeelt. #FilmYourHospital

[ Bericht 18% gewijzigd door Donderjagen op 04-04-2020 21:34:44 ]
  zaterdag 4 april 2020 @ 22:25:32 #283
189978 controlaltdelete
pi_192453919
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 21:20 schreef Donderjagen het volgende:
Deze New York Times productie van 24 maart inclusief onheilspellend muziekje:

En dan 3 uur Elmhurst live stream van 29 maart:

Ik vind het dus niet vreemd dat mensen zich afvragen wat er zich nu in die ziekenhuizen afspeelt. #FilmYourHospital
3 Uur en weinig loos daar. Zelfs voor de coronahype was het drukker voor en rondom ziekenhuizen. Wat gebeurt er trouwens met al die overledenen aan corona? Worden deze mensen gecremeerd of begraven, is daar ook nog een procedure voor? Ook daar hoor je weinig over.
pi_192454208
Nou ja, ik begrijp dat de poli's e.d. stil liggen en er dus minder inloop is, maar je zou verwachten dat - gezien alle berichtgeving over 'warzones' vanuit de media - er een grote aanvoer is van nieuwe patiënten en dat er toch wel een komen en gaan van ambulances waar te nemen is.

Over die procedure voor overledenen? Geen idee.
pi_192454448
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 21:20 schreef Donderjagen het volgende:

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 22:39 schreef Donderjagen het volgende:
Nou ja, ik begrijp dat de poli's e.d. stil liggen en er dus minder inloop is, maar je zou verwachten dat - gezien alle berichtgeving over 'warzones' vanuit de media - er een grote aanvoer is van nieuwe patiënten en dat er toch wel een komen en gaan van ambulances waar te nemen is.

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 22:25 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

3 Uur en weinig loos daar. Zelfs voor de coronahype was het drukker voor en rondom ziekenhuizen. Wat gebeurt er trouwens met al die overledenen aan corona? Worden deze mensen gecremeerd of begraven, is daar ook nog een procedure voor? Ook daar hoor je weinig over.
Misschien dat de ex van de aarts in Amsterdam meer zou over weten, kan 'ie ff aan 'r vragen wanneer ze met al de drukte klaar is.
  zaterdag 4 april 2020 @ 22:54:06 #286
189978 controlaltdelete
pi_192454490
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 22:39 schreef Donderjagen het volgende:

Oja natuurlijk als je iets anders mankeert heb je vette pech nu door deze crisis. Kwam dit ook nog tegen

https://www.facebook.com/tri.sees.5095/posts/213185019914096 en

https://www.facebook.com/tri.sees.5095/videos/213178133248118/

Heel erg vreemd allemaal. Geen idee wat ik ervan moet denken, ik wacht nog op een plausibele verklaring.
pi_192454692
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 22:54 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Oja natuurlijk als je iets anders mankeert heb je vette pech nu door deze crisis. Kwam dit ook nog tegen

https://www.facebook.com/tri.sees.5095/posts/213185019914096 en

https://www.facebook.com/tri.sees.5095/videos/213178133248118/

Heel erg vreemd allemaal. Geen idee wat ik ervan moet denken, ik wacht nog op een plausibele verklaring.
Als 't zo erg druk in de Amsterdam ICU's is en de medische personnel daar moeten 36 hour shifts draaien...kunnen ze toch 'n paar van de zieke naar Rotterdam sturen...zo ver rijen is toch niet als 't over 'n life or death situatie gaat?

[ Bericht 0% gewijzigd door Tingo op 04-04-2020 23:18:18 ]
pi_192454827
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 18:53 schreef illusions het volgende:

Ik heb het over wat ik zelf gehoord en gezien heb, niet over 1 bepaald filmpje.

Jezus man, ben je echt zo fucking thick?
Ja,ik ook. Maar de vid geplaats was als voorbeeld te geven over hoe ontzettend druk de ziekenhuizen zijn.

There's really no need to be so bad-mannered.
pi_192454872
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 23:07 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ja,ik ook. Maar de vid geplaats was als voorbeeld te geven over hoe ontzettend druk de ziekenhuizen zijn.
Ah, alle ziekenhuizen in de wereld zijn zo? :')

quote:
There's really no need to be so bad-mannered.
Geef het goede voorbeeld maar, je snapt echt niet dat jij deze trend van onbeleefdheid zelf hebt gezet?

Thicker than i thought. 8)7
pi_192455031
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 23:09 schreef illusions het volgende:

[..]

Ah, alle ziekenhuizen in de wereld zijn zo? :')
[..]

In de laatste aantal dagen hebben we verschillende vids in verschillende landen waar 't lijkt helemaal niet zo druk als wat we vertelt (of misleid om te geloven) zijn.
Misschien kan je de ex in Amsterdam voor 'n update vragen.
pi_192455055
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 23:17 schreef Tingo het volgende:

[..]

In de laatste aantal dagen hebben we verschillende vids in verschillende landen waar 't lijkt helemaal niet zo druk als wat we vertelt (of misleid om te geloven) zijn.
En die video's behandel je net zo kritisch als de video's/foto's waar wel enorme drukte te zien is?
pi_192455127
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 23:17 schreef illusions het volgende:

[..]

En die video's behandel je net zo kritisch als de video's/foto's waar wel enorme drukte te zien is?
Absolutely!
'Enorme drukte' heb ik nog niet gezien. Jij wel? Plaats maar 'n linkje.....of vraag 't aan je ex.
  zaterdag 4 april 2020 @ 23:21:47 #293
189978 controlaltdelete
pi_192455129

Dit is toch ook raar? Lijkt wel dezelfde foto en dezelfde jongen. Weet niet zeker of dit zo is maar over de begrafenis kwam ik dit tegen

Heartbreaking pictures show lonely funeral of boy, 13, who died from coronavirus

Zo gaat het dus na je overlijden. Meende net ook in de snelheid te lezen dat hij inmiddels niet meer de jongste is, er is nu ook een 5 jarige overleden in the UK.
pi_192455173
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 23:21 schreef Tingo het volgende:

[..]

'Enorme drukte' heb ik nog niet gezien. Jij wel? Plaats maar 'n linkje.....of vraag 't aan je ex.
Het internet staat er letterlijk vol mee. :')

Maar dat zie jij natuurlijk niet, komt je wel weer goed uit. 8)7
pi_192455194
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 23:23 schreef illusions het volgende:

[..]

Het internet staat er letterlijk vol mee. :')

Maar dat zie jij natuurlijk niet, komt je wel weer goed uit. 8)7
Geef maar een voorbeeld dat jij overtuigend vind.
  zaterdag 4 april 2020 @ 23:25:32 #296
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_192455201
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 23:21 schreef controlaltdelete het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is toch ook raar? Lijkt wel dezelfde foto en dezelfde jongen. Weet niet zeker of dit zo is maar over de begrafenis kwam ik dit tegen

Heartbreaking pictures show lonely funeral of boy, 13, who died from coronavirus

Zo gaat het dus na je overlijden. Meende net ook in de snelheid te lezen dat hij inmiddels niet meer de jongste is, er is nu ook een 5 jarige overleden in the UK.
Apart wel. :{
pi_192455242
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 23:21 schreef controlaltdelete het volgende:
[ afbeelding ]

Komop zeg, dit is echt in 1 minuut uit te leggen.

De linkerversie is een "LIKE & SHARE" Facebook post waar de foto van Vitor Godinho wordt geplaatst, maar waar ze het over Ismail uit de UK hebben. Ik neem aan dat iedereen weet dat er veel misinformatie op Facebook wordt verspreid en dat dit geen verrassing is.

Zowel Ismail als Vitor zijn overleden.

KRITISCHE DENKERS :') :') :') :') :') :')
pi_192455362
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 23:25 schreef Tingo het volgende:

[..]

Geef maar een voorbeeld dat jij overtuigend vind.
https://www.theolivepress(...)us-outbreak-worsens/

De rest zoek je zelf maar, als je gebrek aan hersencellen dat toelaat.
  zaterdag 4 april 2020 @ 23:49:00 #299
189978 controlaltdelete
pi_192455582
Zou misschien kunnen hier ziet hij er alweer wat anders uit

https://nieuws.marokko.nl(...)in-brits-ziekenhuis/

We moeten het maar geloven. Arme kindjes ze sterven steeds jonger aan corona. Dadelijk wordt het nog zo heftig dat een coronamoeder een baby met corona baart en het kind daardoor bezwijkt. Zal toch niet? Afijn fijne nacht nog bovenal weer gezond op morgen!
  zondag 5 april 2020 @ 00:02:52 #300
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_192455771
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 23:17 schreef Tingo het volgende:

[..]

In de buurt geweest van je eigen lokale ziekenhuis?
  zondag 5 april 2020 @ 00:06:16 #301
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_192455809
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 23:49 schreef controlaltdelete het volgende:
Zou misschien kunnen hier ziet hij er alweer wat anders uit

https://nieuws.marokko.nl(...)in-brits-ziekenhuis/

We moeten het maar geloven. Arme kindjes ze sterven steeds jonger aan corona. Dadelijk wordt het nog zo heftig dat een coronamoeder een baby met corona baart en het kind daardoor bezwijkt. Zal toch niet? Afijn fijne nacht nog bovenal weer gezond op morgen!
Alles is nep, heb je die beelden gezien in equador? Bizar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')