Is het niet juist fijn dat er nu zoveel aandacht is waar we dat in het verleden hebben verzaakt?quote:Op donderdag 2 april 2020 07:16 schreef Summers het volgende:
Griepepidemie 2017/2018
900.000 besmettingen. Ziekenhuizen tijdelijk overbelast vanwege complicaties van griep (meestal longontsteking) ziekenhuizen overvol ,naar schatting ruim 16.000.opnames Ook zijn er tijdens de epidemie 9.500 meer mensen overleden dan gebruikelijk is in het griepseizoen.
Toen ging iedereen gewoon door met zijn leven dus de paniek 24/7 van 100 verschillende kanten heeft niks met rationeel naar de feiten kijken te maken of handelen naar de realiteit . Het lijkt wel een sociaal experiment om te kijken hoe hoog het volk springt als men zegt spring ! Het volk doet het keurig inclusief kliklijn , zelfregulering en de rest proberen te controleren . Het volk laat op al zijn knoppen drukken en verschillende emoties staan op de uiterste volumeknop . De perfecte geestelijke toestand om het volk optimaal te manipuleren . Ik heb het volk nog nooit zo zwak gezien.
Door paniek te zaaien maak je mensen juist ziek , boos en de verregaande maatregelen die vrijheden inperken zijn nooit goed te praten , alsof we terug gaan naar de tweede wereldoorlog. Het is 2020quote:Op donderdag 2 april 2020 09:20 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Is het niet juist fijn dat er nu zoveel aandacht is waar we dat in het verleden hebben verzaakt?
Nou dat valt in NL wel mee toch.quote:Op donderdag 2 april 2020 09:27 schreef Summers het volgende:
[..]
Door paniek te zaaien maak je mensen juist ziek , boos en de verregaande maatregelen die vrijheden inperken zijn nooit goed te praten , alsof we terug gaan naar de tweede wereldoorlog. Het is 2020
De mens kan zelf kiezen om die maatregelen te volgen.quote:Op donderdag 2 april 2020 09:27 schreef Summers het volgende:
[..]
Door paniek te zaaien maak je mensen juist ziek , boos en de verregaande maatregelen die vrijheden inperken zijn nooit goed te praten , alsof we terug gaan naar de tweede wereldoorlog. Het is 2020
Nou ik vind van niet , door het paniek zaaien ontploffen mensen al bij alles wat voor coronavirus normaal was . Naar het strand gaan ,op de markt lopen , kinderen die buitenspelen , feestje thuis houden. Dit is zwaar overdreven en op angst gebaseerd.quote:Op donderdag 2 april 2020 09:28 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Nou dat valt in NL wel mee toch.
Niet waar je moet nu in de rij staan om de supermarkt binnen te gaan alsof je vee bent en dat allemaal om een onzichtbare vijand dat is nog het mooiste , je moet je fantasie gebruiken om het echt te maken . Alles is gebaseerd op wat er KAN gebeuren in de toekomst .quote:Op donderdag 2 april 2020 09:32 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
De mens kan zelf kiezen om die maatregelen te volgen.
Ja ok, vooral met het beter weer straks gaan mensen dat wel voelen. Mensen die echt boos zijn vind ik wel meevallen, maar angst zit er volgens mij wel aardig in. Hoewel ik nog steeds vind dat het in NL beter is geregeld dan in andere bepaalde landen. Sommige landen zetten militaire eenheden in, wij hebben onze burgerlijke handhaving die over het algemeen toch vrij mild optreedt (om een voorbeeld te noemen).quote:Op donderdag 2 april 2020 09:33 schreef Summers het volgende:
[..]
Nou ik vind van niet , door het paniek zaaien ontploffen mensen al bij alles wat voor coronavirus normaal was . Naar het strand gaan ,op de markt lopen , kinderen die buitenspelen , feestje thuis houden. Dit is zwaar overdreven en op angst gebaseerd.
Hoe ga jij nu om met jouw naasten?quote:Op donderdag 2 april 2020 09:35 schreef Summers het volgende:
[..]
Niet waar je moet nu in de rij staan om de supermarkt binnen te gaan alsof je vee bent en dat allemaal om een onzichtbare vijand dat is nog het mooiste , je moet je fantasie gebruiken om het echt te maken . Alles is gebaseerd op wat er KAN gebeuren in de toekomst .
Als mens zijnde sta je het sterkst als je in het nu leeft . Nu word je gemanipuleerd om in de toekomst te leven wat stress geeft en wat je zwak maakt.
Ik ben daar wat stelliger in dan de meeste mensen , mijn mensenrechten zijn heilig en niemand heeft het recht dat af te zwakken , ook niet als het elders nog erger is .quote:Op donderdag 2 april 2020 09:41 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Ja ok, vooral met het beter weer straks gaan mensen dat wel voelen. Mensen die echt boos zijn vind ik wel meevallen, maar angst zit er volgens mij wel aardig in. Hoewel ik nog steeds vind dat het in NL beter is geregeld dan in andere bepaalde landen. Sommige landen zetten militaire eenheden in, wij hebben onze burgerlijke handhaving die over het algemeen toch vrij mild optreedt (om een voorbeeld te noemen).
Niet want die zijn angstig en bang om geinfecteerd te worden.quote:Op donderdag 2 april 2020 09:42 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Hoe ga jij nu om met jouw naasten?
TS is boos dat hij niet naar de kroeg kan of kan tinderen en projecteert dat op zorgpersoneel dat zelfs nu het halve land platligt, ondanks alle inzet geconfronteerd wordt met een tsunami van zeer nare sterfgevallen die het Nederlands zorapparaat vrijwel zeker alsnog zal overbelasten.quote:Op donderdag 2 april 2020 01:27 schreef borealist het volgende:
Wie aandachtig de "crisis" heeft gevolgd weet ondertussen dat het geen echte crisis is. Ziekenhuis personeel op de IC klagen dat in plaats van 2 patiënten, ze nu voor 3 of zelfs 4 patiënten tegelijk moeten zorgen. Waarschijnlijk boos dat ze niet de hele dag met hun mobieltje kunnen spelen, dus svp, allemaal wat extra applaus.
Nee, jij bent niet heilig, de wereld draait niet om jou, jij kan best willen dat ouderen en zwakkeren maar op gruwelijke wijze afsterven opdat jij je gemakjes maar behoudt maar los van wat dat over jouw verschrikkelijke persoonlijkheid zegt is het dus niet zo dat enkel die groepen vatbaar zijn voor SARS-CoV-2 of eraan komen te overlijden. Als er al een complot is, is het deze wijdverspreide misvatting om paniek onder een grotere groep mensen te voorkomen.quote:Op donderdag 2 april 2020 09:50 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik ben daar wat stelliger in dan de meeste mensen , mijn mensenrechten zijn heilig en niemand heeft het recht dat af te zwakken , ook niet als het elders nog erger is .
En corona is niet iets om bang voor te zijn?quote:Op donderdag 2 april 2020 09:52 schreef Summers het volgende:
[..]
Niet want die zijn angstig en bang om geinfecteerd te worden.
Mijn mensenrechten zijn wel heilig ongeacht jouw mening en al je argumenten gaan over wat er zou kunnen gebeuren in de toekomst en wat jij je er van voor kan stellen en niet om de realiteit als je het vergelijkt met de cijfers van voorgaande jaren . Ik ben nu dus net zomin in paniek als bij de jaarlijkse griepepidemie . Wat dat betreft ben ik blij dat ik de msm allang niet meer serieus neem .quote:Op donderdag 2 april 2020 09:58 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Nee, jij bent niet heilig, de wereld draait niet om jou, jij kan best willen dat ouderen en zwakkeren maar op gruwelijke wijze afsterven opdat jij je gemakjes maar behoudt maar los van wat dat over jouw verschrikkelijke persoonlijkheid zegt is het dus niet zo dat enkel die groepen vatbaar zijn voor SARS-CoV-2 of eraan komen te overlijden. Als er al een complot is, is het deze wijdverspreide misvatting om paniek onder een grotere groep mensen te voorkomen.
Zonder social distancing/lockdown was de zorg nu al overbelast, was er nu al sprake van code zwart en zou het als jongere/sterkere patienten met zware ziekteverschijnselen zich zouden melden maar de vraag zijn wat voor mogelijkheden tot behandelen er voor hen nog beschikbaar zouden zijn.
Als je niet in staat bent te geven om het levensbelang van anderen, geef dan tenminste om dat van jezelf. Onnozelaar.
Ik denk dat veel mensen dat helemaal niet zo zien. Maar goed, naarmate het langer duurt kan dat veranderen. Voor nu voelt het voor veel mensen, waaronder ik, als een soort vakantie. Ineens heb je zeeën van tijd... ja ik heb een soort vreemd vakantiegevoel. Momenteel kan ik me ook niet voorstellen dat we in de zomer nog op lockdown gaan zitten. Maar ja dat is afwachten, de consequenties op langere termijn kan ik niet overzien. Maar denk wel dat we moeten waken voor implicaties die het met zich mee kan brengen op langere termijn.quote:Op donderdag 2 april 2020 09:50 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik ben daar wat stelliger in dan de meeste mensen , mijn mensenrechten zijn heilig en niemand heeft het recht dat af te zwakken , ook niet als het elders nog erger is .
Het is zo'n gekke tijd wie weet hoe de wereld er over een maand uitziet.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:06 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen dat helemaal niet zo zien. Maar goed, naarmate het langer duurt kan dat veranderen. Voor nu voelt het voor veel mensen, waaronder ik, als een soort vakantie. Ineens heb je zeeën van tijd... ja ik heb een soort vreemd vakantiegevoel. Momenteel kan ik me ook niet voorstellen dat we in de zomer nog op lockdown gaan zitten. Maar ja dat is afwachten, de consequenties op langere termijn kan ik niet overzien. Maar denk wel dat we moeten waken voor implicaties die het met zich mee kan brengen op langere termijn.
En als de economie dan echt zodanig gaat klappen dat er opeens toch een totaal nieuw geldsysteem verschijnt, vind ik dat enigszins verdacht. Dat lijkt dat de eerste stap te zijn voor een technocracie.
Maar goed.. dat is vooralsnog iets wat ik nu nog niet zo snel zie gebeuren.
Dat je een teringlul bent.quote:Op donderdag 2 april 2020 01:27 schreef borealist het volgende:
Ziekenhuis personeel op de IC klagen dat in plaats van 2 patiënten, ze nu voor 3 of zelfs 4 patiënten tegelijk moeten zorgen. Waarschijnlijk boos dat ze niet de hele dag met hun mobieltje kunnen spelen, dus svp, allemaal wat extra applaus.
Jouw mensenrechten (om naar de kroeg te gaan en een wijntje te doen met je vriendinnnen) zijn jou misschien heilig maar interesseren mij oprecht geen reet. Wat de "msm" betreft..quote:Op donderdag 2 april 2020 10:04 schreef Summers het volgende:
[..]
Mijn mensenrechten zijn wel heilig ongeacht jouw mening en al je argumenten gaan over wat er zou kunnen gebeuren in de toekomst en wat jij je er van voor kan stellen en niet om de realiteit als je het vergelijkt met de cijfers van voorgaande jaren . Ik ben nu dus net zomin in paniek als bij de jaarlijkse griepepidemie . Wat dat betreft ben ik blij dat ik de msm allang niet meer serieus neem .
Verwacht je dat men dan weer massaal op vakantie gaat en festivals bezoekt? Want dat is nou precies hoe de uitbraak hier in een stroomversnelling beland is.. (Carnaval en internationale voorjaarsvakanties naar toeristenoordenquote:Op donderdag 2 april 2020 10:06 schreef SuperHartje het volgende:
Momenteel kan ik me ook niet voorstellen dat we in de zomer nog op lockdown gaan zitten
Denk dat men deze zomer een vakantie naar Spanje of Italië wel kan vergeten.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:14 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Verwacht je dat men dan weer massaal op vakantie gaat en festivals bezoekt? Want dat is nou precies hoe de uitbraak hier in een stroomversnelling beland is.. (Carnaval en internationale voorjaarsvakanties naar toeristenoorden)
Nou nou nou wat vervelend zeg.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Denk dat men deze zomer een vakantie naar Spanje of Italië wel kan vergeten.
Nee dat niet. Maar wel strand en horeca eikquote:Op donderdag 2 april 2020 10:14 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Verwacht je dat men dan weer massaal op vakantie gaat en festivals bezoekt? Want dat is nou precies hoe de uitbraak hier in een stroomversnelling beland is.. (Carnaval en internationale voorjaarsvakanties naar toeristenoorden)
Dat is een respectloze opmerking.quote:Op donderdag 2 april 2020 01:27 schreef borealist het volgende:
Vanwege een lock in het Corona topic doe ik het hier maar. Serieus topic.
Wie aandachtig de "crisis" heeft gevolgd weet ondertussen dat het geen echte crisis is. Ziekenhuis personeel op de IC klagen dat in plaats van 2 patiënten, ze nu voor 3 of zelfs 4 patiënten tegelijk moeten zorgen. Waarschijnlijk boos dat ze niet de hele dag met hun mobieltje kunnen spelen, dus svp, allemaal wat extra applaus.
Nja als je geen long aandoening hebt, of iets anders onder de leden hebt weinig zorgen te maken.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:04 schreef Summers het volgende:
[..]
Mijn mensenrechten zijn wel heilig ongeacht jouw mening en al je argumenten gaan over wat er zou kunnen gebeuren in de toekomst en wat jij je er van voor kan stellen en niet om de realiteit als je het vergelijkt met de cijfers van voorgaande jaren . Ik ben nu dus net zomin in paniek als bij de jaarlijkse griepepidemie . Wat dat betreft ben ik blij dat ik de msm allang niet meer serieus neem .
Nee, respect voor de mensen in de zorg die aan het werk gingen toen de WHO nog doodleuk zei dat de kans om te sterven aan Corona 2% was.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dat is een respectloze opmerking.
De werkdruk in de zorg is al jaren torenhoog. Je weet niet waar je het over hebt.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:48 schreef borealist het volgende:
[..]
Geen respect voor de mensen in de zorg die klagen over werk druk, terwijl ze daar normaal gesproken, net als in het leger, geen flikker uitvoeren.
Klopt, 99% van de mensen die doodgaan aan corona zijn boven de 60, maar als er iemand onder de 40 doodgaat wordt de schijnwerper er op gezet.quote:Op donderdag 2 april 2020 07:16 schreef Summers het volgende:
Toen ging iedereen gewoon door met zijn leven dus de paniek 24/7 van 100 verschillende kanten heeft niks met rationeel naar de feiten kijken te maken of handelen naar de realiteit . Het lijkt wel een sociaal experiment om te kijken hoe hoog het volk springt als men zegt spring ! Het volk doet het keurig inclusief kliklijn , zelfregulering en de rest proberen te controleren . Het volk laat op al zijn knoppen drukken en verschillende emoties staan op de uiterste volumeknop . De perfecte geestelijke toestand om het volk optimaal te manipuleren . Ik heb het volk nog nooit zo zwak gezien.
Niet besmettelijker, maar de meeste mensen zijn 5 tot 10 jaar immuun voor een griep variant nadat ze het krijgen, en mogelijk dat ze voor nog langere tijd beter reageren op her-besmetting.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:38 schreef theguyver het volgende:
Griep maakt meer slachtoffers JA, maar doordat dit virus gewoon een stuk besmettelijker is word de situatie anders, en ja ik kijk er alsnog kritisch tegen aan.
Zo is het.quote:Op donderdag 2 april 2020 07:16 schreef Summers het volgende:
Griepepidemie 2017/2018
900.000 besmettingen. Ziekenhuizen tijdelijk overbelast vanwege complicaties van griep (meestal longontsteking) ziekenhuizen overvol ,naar schatting ruim 16.000.opnames Ook zijn er tijdens de epidemie 9.500 meer mensen overleden dan gebruikelijk is in het griepseizoen.
Het is echt bizar hoe het volk zich gewillig als makke lammetjes naar de slachtbank laat vervoeren. Experiment geslaagd.quote:Op donderdag 2 april 2020 07:16 schreef Summers het volgende:
Griepepidemie 2017/2018
quote:Op donderdag 2 april 2020 11:53 schreef Tingo het volgende:
[..]
Zo is het.
Heel fijn om je terug te zien posten Summers!
Dat was ik al vergeten maar idd vragen ze hier om een lockdown en spreken ze de wens uit dat vaccineren verplicht zou moeten worden , tuurlijk verkracht je medemens maar en zeggenschap over je lichaam laten we over aan de staatquote:Op donderdag 2 april 2020 12:44 schreef Donderjagen het volgende:
Goed topic!
Ik sta echt versteld ook van de wereldbevolking die gewoonweg totaal niet kritisch is naar de opgelegde maatregelen. Ja, de andere kant op zijn er heel veel kritisch. Ze willen graag in volledige lockdown hun leven doorbrengen en vragen de overheid hun rechten af te nemen.
Schaamteloos die lui. In NL zijn inmiddels ook al de 1e kliklijnen geopend.quote:
quote:HEGELIAANSE DIALECTIEK: LAAT JE GEEN OOR AAN NAAIEN!
Regelmatig worden wij als argeloze slapende massa ruw gewekt door een groot, acuut probleem, een acute dreiging, crisis, onrechtvaardigheid, een aanslag op onze leefsituatie of (vermeende) complotten. Daar moeten wij dan met zijn allen snel iets aan doen. Via protesten, actiegroepen, dadendrang bij politici en beleidsmakers of een gang naar de rechter.
Dan vergeet deze slapende massa vaak echter om eerst drie belangrijke vragen te stellen:
1. Is het wel een groot of het juiste probleem?
2. Wie heeft daar voordeel bij om er iets aan te gaan doen?
3. Is de aangeboden oplossing wel de beste adequate oplossing?
Luiden de antwoorden nee, dan zijn we waarschijnlijk het slachtoffer van negatieve Hegeliaanse Dialectiek. Kortweg: een oor aangenaaid door een kleine pressiegroep of belanghebbende elite. Of erger: kunnen wij er achteraf niet op worden afgerekend dat we de verkeerde beslissingen gewoon hebben laten gebeuren?
WAT IS HEGELIAANSE DIALECTIEK?
In feite een slimme methode om jouw oplossing, product, zienswijze en wel / niet gewenste verandering er op ‘slinkse’ wijze door te drukken. De filosoof Georg Wilhelm Friedrich Hegel bedacht begin 19de eeuw het dialectisch systeem waarbij je door het confronteren van these en antithese tot een nieuwe synthese komt. Daar zit op zich niets kwaads in, tenzij men dat voor de eigen niet zo frisse belangen gaat gebruiken.
Hoe gaat dat dan in de praktijk? Een kleine groep (vaak een elite of fanatieke actiegroep) ziet graag iets gebeuren. Bijvoorbeeld een product, oplossing of zienswijze aan de man brengen. Daarvoor is de instemming van de rustig slapende massa nodig.
Wat doe je dan? Creëer eerst een flink probleem, acute dreiging of crisis, of het gevoel dat de burgers dit probleem toch echt opgelost willen hebben. Vervolgens komt het tot acties, betogingen, petities en pressiegroepen. De beleidsmakers en politici raken behept met dadendrang. Met veel trompetgeschal komt dan de al voorgekookte oplossing als de ‘grote verlossing’ op de proppen.
POSITIEF EN NEGATIEF
Natuurlijk kan de Hegeliaanse Dialectiek zowel positief als negatief benut worden. Gaat het inderdaad om problemen, bedreigingen en verontrustende ontwikkelingen of belangrijke oplossingen die anders niet onder de aandacht zouden komen: geen enkel bezwaar.
Maar pas op voor de oprechte critici en deskundigen als het om regelrechte manipulatie gaat. Dan accepteren de verontruste massa en argeloze beleidsmakers vaak oplossingen die ze anders nooit gekozen zouden hebben.
Het is zelfs minder, in Nederland ligt het overlijden van het aantal GETESTE mensen op +-8% maar in Nederland word gewoon heel wat minder getest in andere landen.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:48 schreef borealist het volgende:
[..]
Nee, respect voor de mensen in de zorg die aan het werk gingen toen de WHO nog doodleuk zei dat de kans om te sterven aan Corona 2% was.
Geen respect voor de mensen in de zorg die klagen over werk druk, terwijl ze daar normaal gesproken, net als in het leger, geen flikker uitvoeren.
Geen respect voor de zogenaamde experts die dit al maanden geleden hadden moeten weten.
Een normaal persoon steekt via de griep 1,3 aan de mensen met corona 2,5 dat is bijna het dubbele.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:05 schreef borealist het volgende:
[..]
Niet besmettelijker, maar de meeste mensen zijn 5 tot 10 jaar immuun voor een griep variant nadat ze het krijgen, en mogelijk dat ze voor nog langere tijd beter reageren op her-besmetting.
1 januari was 0% van de mensheid immuun voor Corona. Dus 80% gaat het krijgen voordat de rem erop gaat, en het zou me niet verbazen als alleen in Zweden een groot deel van de ouderen gespaard gaat worden, omdat ze daar als enige kozen om alleen mensen boven de 70 te isoleren.
Samme zeg.quote:
Zegt wie?quote:Op donderdag 2 april 2020 13:54 schreef theguyver het volgende:
[..]
Een normaal persoon steekt via de griep 1,3 aan de mensen met corona 2,5 dat is bijna het dubbele.
Zegt wie?quote:Op donderdag 2 april 2020 13:50 schreef theguyver het volgende:
[..]
Het is zelfs minder, in Nederland ligt het overlijden van het aantal GETESTE mensen op +-8% maar in Nederland word gewoon heel wat minder getest in andere landen.
Het is zelfs minder, in Nederland ligt het overlijden van het aantal GETESTE mensen op +-8% maar in Nederland word gewoon heel wat minder getest in andere landen.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:48 schreef borealist het volgende:
[..]
Nee, respect voor de mensen in de zorg die aan het werk gingen toen de WHO nog doodleuk zei dat de kans om te sterven aan Corona 2% was.
Geen respect voor de zogenaamde experts die dit al maanden geleden hadden moeten weten.
Dit is al vanaf dag 1 bekend.quote:
Als corona zo besmettelijk was als de griep zou het 5,2 mensen aansteken.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:54 schreef theguyver het volgende:
[..]
Een normaal persoon steekt via de griep 1,3 aan de mensen met corona 2,5 dat is bijna het dubbele.
Misschien om het nog iets makkelijker te maken.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:06 schreef borealist het volgende:
[..]
Als corona zo besmettelijk was als de griep zou het 5,2 mensen aansteken.
Hoe snel een virus zich verspreid hangt af van hoe besmettelijk het is en de immuniteit van de bevolking.
De mazelen is besmettelijker dan de griep, maar door vaccinatie (immuniteit) verspreid het zich nauwelijks.
Door wie was 't bekend en waarom denk je dat die informatie zo betrouwbaar is?quote:Op donderdag 2 april 2020 13:59 schreef theguyver het volgende:
Dit is al vanaf dag 1 bekend.
En is ook makkelijk te achterhalen op de manier waarop het verspreid.
Verspreid angst bedoel je? Of klinkt het dan net iets minder stoer?quote:Op donderdag 2 april 2020 17:25 schreef Donderjagen het volgende:
Spread fear!
Pentagon Confirms It’s Seeking 100,000 Body Bags in Virus Crisis
Dat klinkt een beetje lame.quote:Op donderdag 2 april 2020 17:27 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Verspreid angst bedoel je? Of klinkt het dan net iets minder stoer?
Dat doet het op inhoud sowieso wel. Als er (een kans bestaat dat er) daadwerkelijk heel veel Covid-19 doden gaan vallen is het wetende dat lichamen ook na overlijden nog een hele tijd besmettelijk zijn niet angstaanjagend maar juist geruststellend dat er dergelijke zakken beschikbaar zijn.quote:
Misschien moet je even naar deze grafiek kijken om je irreële angst wat te laten afnemen.quote:Op donderdag 2 april 2020 17:32 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dat doet het op inhoud sowieso wel. Als er (een kans bestaat dat er) daadwerkelijk heel veel Covid-19 doden gaan vallen is het wetende dat lichamen ook na overlijden nog een hele tijd besmettelijk zijn niet angstaanjagend maar juist geruststellend dat er dergelijke zakken beschikbaar zijn.
Net zoals het heel fijn was geweest als er grote partijen mondkapjes, veiligheidsbrillen en ontsmettingsmiddelen zouden zijn in plaats van schrijnende tekorten.![]()
Lekker toch, in Nederland vreten we rauwe vis, vindt de rest van de wereld ook raar.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:33 schreef theguyver het volgende:
[..]
Misschien om het nog iets makkelijker te maken.
1 mafklapper in China vrat vleermuis soep, nog geen 5 maand later, zit de halve wereld thuis.
Precies, china legde de economie gewoon stil voor de grap of omwille van een paar oudjes die economisch toch niets meer bijdragen, vanuit de hele wereld is PPE opgekocht en naar china verstuurd voor een soort van ziekenhuis-carnavalsfeest! Er is helemaal niets aan de hand, ze willen je gewoon bang maken! Het is een hype!quote:Op donderdag 2 april 2020 17:46 schreef Donderjagen het volgende:
[..]
Misschien moet je even naar deze grafiek kijken om je irreële angst wat te laten afnemen.
[ afbeelding ]
Goed begin van een objectief verhaal.quote:Wie aandachtig de "crisis" heeft gevolgd weet ondertussen dat het geen echte crisis is. Ziekenhuis personeel op de IC klagen dat in plaats van 2 patiënten, ze nu voor 3 of zelfs 4 patiënten tegelijk moeten zorgen. Waarschijnlijk boos dat ze niet de hele dag met hun mobieltje kunnen spelen, dus svp, allemaal wat extra applaus.
Niemand beweert dat ze dat voor de grap gedaan hebben, of omwille van een paar oudjes. Dat maak jij er van.quote:Op donderdag 2 april 2020 17:52 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Precies, china legde de economie gewoon stil voor de grap of omwille van een paar oudjes die economisch toch niets meer bijdragen, vanuit de hele wereld is PPE opgekocht en naar china verstuurd voor een soort van ziekenhuis-carnavalsfeest! Er is helemaal niets aan de hand, ze willen je gewoon bang maken! Het is een hype!
Waarom denk jij dat ik Jensen kijk? Ik kijk sowieso amper televisie. Dat is namelijk niet zo goed voor het brein. Veel mensen worden bang van veel televisiekijken.quote:Blijf jij vooral lekker jensen kijken. Overbelasting van de zorg en besmettelijkheid is hier het probleem.
Juist, en dat is heel erg naar. En nee, ik denk niet dat artsen dit doen om hun patiënten angst aan te jagen. Ik denk dat artsen dit doen omdat vanuit de overheid en de raden van bestuur bepaald is dat die behandelingen/operaties stilgelegd zijn.quote:Zat mensen met gezondheidsproblemen die hun geplande operaties al voor onbepaalde tijd uitgesteld hebben zien worden. Denk jij dat artsen dit doen omdat zij hun patienten angst aan willen jagen in opdracht van de overheid of gewoon voor de grap, zonder dat er echt noodzaak toe is?![]()
![]()
Alsof artsen daar een keuze in hadden, alles wordt van bovenaf gestuurd, inclusief de opinie van Sjonnie en Anita en ieder andere die teveel tv kijkt.quote:Op donderdag 2 april 2020 17:52 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Zat mensen met gezondheidsproblemen die hun geplande operaties al voor onbepaalde tijd uitgesteld hebben zien worden. Denk jij dat artsen dit doen omdat zij hun patienten angst aan willen jagen in opdracht van de overheid of gewoon voor de grap, zonder dat er echt noodzaak toe is?![]()
![]()
Oh wacht klopt, het is allemaal een complot om mensen angst aan te jagen. Want dat is in het totalitaire pseudo-communistische china echt nodig, de situatie in hubei alsook de dreigende economische crisis brengt de positie van de chinese communistische partij niet juist in gevaar.quote:Op donderdag 2 april 2020 18:55 schreef Donderjagen het volgende:
[..]
Niemand beweert dat ze dat voor de grap gedaan hebben, of omwille van een paar oudjes. Dat maak jij er van.
Die beweert gelijksoortige onzin.quote:Waarom denk jij dat ik Jensen kijk? Ik kijk sowieso amper televisie. Dat is namelijk niet zo goed voor het brein. Veel mensen worden bang van veel televisiekijken.
En dat is bepaald om....?quote:Juist, en dat is heel erg naar. En nee, ik denk niet dat artsen dit doen om hun patiënten angst aan te jagen. Ik denk dat artsen dit doen omdat dit vanuit de overheid en de raden van bestuur bepaald is dat die behandelingen/operaties stilgelegd zijn.
Denk je niet dat artsen massaal aan de bel zouden trekken als de huidige ophef overdreven was? Nouja, wat jij denkt van artsen interesseert me eigenlijk niet zo veel.quote:Op donderdag 2 april 2020 18:57 schreef borealist het volgende:
[..]
Alsof artsen daar een keuze in hadden, alles wordt van bovenaf gestuurd, inclusief de opinie van Sjonnie en Anita en ieder andere die teveel tv kijkt.
Ik denk dat ik van een willekeurige muur een zinniger antwoord zal krijgen.quote:Op donderdag 2 april 2020 01:27 schreef borealist het volgende:
Dit jaquote:Op donderdag 2 april 2020 18:57 schreef borealist het volgende:
[..]
Alsof artsen daar een keuze in hadden, alles wordt van bovenaf gestuurd, inclusief de opinie van Sjonnie en Anita en ieder andere die teveel tv kijkt.
Aangezien de gemiddelde leeftijd van een kritieke corona patient boven de 65 ligt, is dat geen enkel probleem, ze kunnen zelfs 5 jaar de tijd nemen om bij te komen zonder dat iemand daar last van heeft.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:13 schreef controlaltdelete het volgende:
Oja en voor eventueel herstel zowel mentaal als fysiek moet men op zeker een dik jaar rekenen.
Deze (ex)coronapatiënte was 33 jaar.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:20 schreef borealist het volgende:
[..]
Aangezien de gemiddelde leeftijd van een kritieke corona patient boven de 65 ligt, is dat geen enkel probleem, ze kunnen zelfs 5 jaar de tijd nemen om bij te komen zonder dat iemand daar last van heeft.
Ik zie juist het tegenovergestelde in mijn omgeving. Mensen die gewoon hun gang blijven gaan 'omdat het voor hen maar als een griepje' is. Vergetende dat ze dan wel de verspreiding naar meer kritieke groepen (meer) in stand houden.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:31 schreef LXIV het volgende:
Het valt me wel op hoe ontzettend bang veel mensen zijn. Als ik ze probeer uit te leggen dat het voor hen gezien hun gezondheid en leeftijd waarschijnlijk niet meer om het lijf zal hebben dan een griepje komen ze met verhalen als "Ja, maar in België is gisteren een 14-jarig meisje aan Corona overleden'. Totaal geen benul van statistiek of in staat de cijfers te duiden.
Hier op het FOK! forum trouwens idem.
wat versta je daar onder?quote:Op donderdag 2 april 2020 19:38 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Mensen die gewoon hun gang blijven gaan.
Die kritieke personen moeten zichzelf goed isoleren en niet vertrouwen op de anderen.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:38 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Ik zie juist het tegenovergestelde in mijn omgeving. Mensen die gewoon hun gang blijven gaan 'omdat het voor hen maar als een griepje' is. Vergetende dat ze dan wel de verspreiding naar meer kritieke groepen (meer) in stand houden.
quote:Op donderdag 2 april 2020 19:31 schreef LXIV het volgende:
Het valt me wel op hoe ontzettend bang veel mensen zijn. Als ik ze probeer uit te leggen dat het voor hen gezien hun gezondheid en leeftijd waarschijnlijk niet meer om het lijf zal hebben dan een griepje komen ze met verhalen als "Ja, maar in België is gisteren een 14-jarig meisje aan Corona overleden'. Totaal geen benul van statistiek of in staat de cijfers te duiden.
Hier op het FOK! forum trouwens idem.
Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken! ..in het eigen longvocht omdat ik te beroerd ben om ook maar het minste beetje empathie te betrachten en ik het verdom in mn eigen huis tijd door te brengen met m'n eigen kinderen!quote:Op donderdag 2 april 2020 19:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die kritieke personen moeten zichzelf goed isoleren en niet vertrouwen op de anderen.
Kijk gewoon rationeel naar de cijfers en luister niet naar die apocalyptische coronanieuws van de msm. DAAR word je pas ziek van.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:59 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
[..]
Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken! ..in het eigen longvocht omdat ik te beroerd ben om ook maar het minste beetje empathie te betrachten en ik het verdom in mn eigen huis tijd door te brengen met m'n eigen kinderen!![]()
Ik kijk zeer zelden tv, en zag de pandemie al in januari aankomen toen zelfs de chinese overheid en de who nog deden alsof er niets aan de hand was (en de media en het rivm hier al helemaal) niet omdat ik nou zo enorm scherp ben maar omdat er op internet al tig signalen waren die meer dan genoeg reden gaven voor grote bezorgdheid.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:36 schreef Summers het volgende:
[..]
Kijk gewoon rationeel naar de cijfers en luister niet naar die apocalyptische coronanieuws van de msm. DAAR word je pas ziek van.
Ehhhh, noem even een pandemie uitbraak na eten van rouwe haring..quote:Op donderdag 2 april 2020 17:46 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Lekker toch, in Nederland vreten we rauwe vis, vindt de rest van de wereld ook raar.
[ afbeelding ]
Niet alleen China, bijna de gehele wereld ligt stil.quote:Op donderdag 2 april 2020 17:52 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Precies, china legde de economie gewoon stil voor de grap of omwille van een paar oudjes die economisch toch niets meer bijdragen, vanuit de hele wereld is PPE opgekocht en naar china verstuurd voor een soort van ziekenhuis-carnavalsfeest! Er is helemaal niets aan de hand, ze willen je gewoon bang maken! Het is een hype!
Blijf jij vooral lekker jensen kijken. Overbelasting van de zorg en besmettelijkheid is hier het probleem.
Zat mensen met gezondheidsproblemen die hun geplande operaties al voor onbepaalde tijd uitgesteld hebben zien worden. Denk jij dat artsen dit doen omdat zij hun patienten angst aan willen jagen in opdracht van de overheid of gewoon voor de grap, zonder dat er echt noodzaak toe is?![]()
![]()
Nogmaals je hoeft niet te kijken.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:36 schreef Summers het volgende:
[..]
Kijk gewoon rationeel naar de cijfers en luister niet naar die apocalyptische coronanieuws van de msm. DAAR word je pas ziek van.
Deden ze ook bij de mexicaanse griep op elke hoek kon je het wel krijgen en je keek nog net niet de hele dag over je schouder of de griep niet op de loer lag .
Ik vind het extreem en misdadig , dit is geen verslaggeving meer maar mind control . Het is aan iedere volwassene om rationeel te blijven en zich niet te laten meeslepen door bekende leugenaars en paniekzaaiers.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:44 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ik kijk zeer zelden tv, en zag de pandemie al in januari aankomen toen zelfs de chinese overheid en de who nog deden alsof er niets aan de hand was (en de media en het rivm hier al helemaal) niet omdat ik nou zo enorm scherp ben maar omdat er op internet al tig signalen waren die meer dan genoeg reden gaven voor grote bezorgdheid.![]()
Dit is niet als de mexicaanse griep, h1n1, zika en ga zo maar door. Wat er nu gaande is in Nederlandse ziekenhuizen heeft geen precedent. De politiek en media dikken de situatie ook helemaal niet aan maar zwakken de ernst juist flink af in een poging paniek te voorkomen.
Er is een verschil tussen kijken en je laten meeslepen.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:59 schreef theguyver het volgende:
[..]
Nogmaals je hoeft niet te kijken.
Niemand verplicht je dat.
Trek die coax kabel nou es uit je tv.quote:Op donderdag 2 april 2020 21:02 schreef Summers het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen kijken en je laten meeslepen.
Die mensen die in januari en februari juist nog ten onrechte verkondigden dat er niets aan het veelvuldig te wassen handje was bedoel je?quote:Op donderdag 2 april 2020 21:01 schreef Summers het volgende:
Het is aan iedere volwassene om rationeel te blijven en zich niet te laten meeslepen door bekende leugenaars en paniekzaaiers.
Ja hoor deze keer geven ze wel echt om het volk en vertellen ze de waarheid , heus waar dit keer ECHTquote:Op donderdag 2 april 2020 21:23 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Die mensen die in januari en februari juist nog ten onrechte verkondigden dat er niets aan het veelvuldig te wassen handje was bedoel je?Ja het is echt allemaal een vooropgezet snood plan van hen, het is niet zo dat ze rete incompetent zijn en door een reeks belabberde keuzes nu met hun ruggen tegen de muur staan.
Het gaat de meeste mensen dan ook niet om hun medemens, maar om hun eigen hachje te redden.quote:Op donderdag 2 april 2020 21:30 schreef Summers het volgende:
[..]
Ja hoor deze keer geven ze wel echt om het volk en vertellen ze de waarheid , heus waar dit keer ECHT
Misschien dat ze begrijpen dat de verspreiding van corona niet te voorkomen is, vooral met dat debielen beleid waar we nu mee bezig zijn.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:38 schreef Degodvader het volgende:
Vergetende dat ze dan wel de verspreiding naar meer kritieke groepen (meer) in stand houden.
Waarom zouden ze in 2013 dit al weten dan?quote:Op donderdag 2 april 2020 21:32 schreef koosbasterd het volgende:
Een rapnummer uit 2013 verwijzend naar 2020 (De Trump Storm intro) en de Coronavirus, dit is natuurlijk toeval.
Vanaf 1 minuut 7
met dank aan zib
De ratten zitten overal.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:33 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Schaamteloos die lui. In NL zijn inmiddels ook al de 1e kliklijnen geopend.
Denk het ook. Misschien wel bewust gecreëerd, of agenda.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:54 schreef Tingo het volgende:
[..]
Samme zeg.
En dit soort bullshit gaat misschien gemeenschappen ook verdelen.
Ja, enge shit. Vreemd vind ik het niet. De meeste mensen denken hier echter nooit over na. Het is in ieder geval mijn grootste angst om platgespoten te worden en om aan de beademing te moeten. Of geopereerd te worden onder volledige narcose (hoort ook beademing bij). Bleh.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:13 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik kijk nog wel eens tv hoor om de svz te checken elke dag een overtreffende trap lijkt het wel. Zoals gisteren hoorde ik een (ex)coronapatiënte vertellen dat het gepaard ging met nachtmerries.. aan de lopende band zelfs zei ze en een expert op dit gebied vertelde ons dat patiënten ook nog eens hallucinaties hebben. Oja en voor eventueel herstel zowel mentaal als fysiek moet men op zeker een dik jaar rekenen.
Wow
Sommige lui, metselaars,muzikanten, bepaalde knakkers, uit gekozenen, krijgen info te horen/zien/weten, wat er gaat gebeuren en wat de bedoeling is.quote:Op donderdag 2 april 2020 21:58 schreef illusions het volgende:
[..]
Waarom zouden ze in 2013 dit al weten dan?
Bel je huisarts dan even, dat jij in geval van Covid-19 en zware ziekteverschijnselen iig geen IC-zorg wenst.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:13 schreef matigeuser het volgende:
En dan blijkt in de UK en USA ook nog 60% van de patienten die aan de beademing moesten, uiteindelijk ook nog dood te gaan. Godverdomme. Geef mij dan maar gewoon een pistool.
Tuurlijk, een of andere hiphop artiest wist 7 jaar geleden hiervan en de Simpsons voorspellen de toekomst.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:14 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Sommige lui, metselaars,muzikanten, bepaalde knakkers, uit gekozenen, krijgen info te horen/zien/weten, wat er gaat gebeuren en wat de bedoeling is.
Niets gebeurt toevallig in deze wereld. Alles is agenda.
Er is ook een geluidsopname van Prince, uit 1995 dacht ik, hij zong ergens op een concert dat er 2 vliegtuigen de twintowers in gaan vliegen. Hij had dus ook voorkennis tot zich gekregen.
Misschien heeft er ergens een user dat geluidsfragment van Prince. pass hem even hierheen dan
ja klopt, je ziet het ook in de Simpsons en South Park voorbijkomen.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:16 schreef illusions het volgende:
[..]
Tuurlijk, een of andere hiphop artiest wist 7 jaar geleden hiervan en de Simpsons voorspellen de toekomst.Heb je koorts?
Allemaal gedebunked, maar mensen slikken alles voor zoete koek.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:17 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
ja klopt, je ziet het ook in de Simpsons en South Park voorbijkomen.
wat is gedebunked? laat eens zien dan.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:17 schreef illusions het volgende:
[..]
Allemaal gedebunked, maar mensen slikken alles voor zoete koek.
debunk dat filmpje uit 2013 dan evenquote:Op donderdag 2 april 2020 22:17 schreef illusions het volgende:
[..]
Allemaal gedebunked, maar mensen slikken alles voor zoete koek.
Precies, deze informatie is belangrijk om te hebben alvorens conclusies te trekken. Ik denk zelf dat het goed is om maatregelen te nemen voor een virus waar nog geen vaccin voor is, maar er moet ook altijd naar de feiten worden gekeken en als inderdaad blijkt dat al meer dan 15% besmet is, is het aantal ziekenhuisopnames dus eigenlijk niet bijzonder heftig.quote:Op donderdag 2 april 2020 09:30 schreef Sjemmert het volgende:
Ik wacht nog even de resultaten van antistoffen steekproeven af zoals die van Sanquin. Als daar uit zou blijken dat 10-20% al besmet is geweest zal het snel gedaan zijn met de hysterie denk ik. In ieder geval zou dan blijken dat het virus lang niet zo gevaarlijk is voor de gemiddelde mens.
https://www.sanquin.nl/ar(...)aar-groepsimmuniteit
https://www.snopes.com/fact-check/simpsons-predict-trump/quote:Op donderdag 2 april 2020 22:18 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
wat is gedebunked? laat eens zien dan.
De deep state houdt zich voornamelijk bezig met het innen van rente over schuld.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:58 schreef theguyver het volgende:
Waarom zou een overheid baad hebben door een heel land nagenoeg stil te gaan leggen.
Ja, ik ben om.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:37 schreef illusions het volgende:
[..]
https://www.snopes.com/fact-check/simpsons-predict-trump/
Om maar een voorbeeld te noemen.
en Vice versaquote:Op donderdag 2 april 2020 22:41 schreef illusions het volgende:
[..]
Lekker spoken blijven zien dan, het boeit me geen reet of jij om bent of niet.
Wat jij net liet zien is ook gemanipuleerd. Zie ik meteen.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:42 schreef illusions het volgende:
Het is gewoon heel duidelijk dat die uitzending van The Simpsons ná het feit gebeurde, dus per definitie geen voorspelling. Dat kan je natuurlijk negeren omdat dat je wereldbeeld in elkaar schopt.
Hoe is het gemanipuleerd dan?quote:Op donderdag 2 april 2020 22:44 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Wat jij net liet zien is ook gemanipuleerd. Zie ik gelijk.
Jij wilt het graag zien omdat anders je wereldbeeld in elkaar stort. strohalmen enzo
We hebben er ook nog nooit een film over gezien..quote:Op donderdag 2 april 2020 22:42 schreef illusions het volgende:
Het is gewoon heel duidelijk dat die uitzending van The Simpsons ná het feit gebeurde, dus per definitie geen voorspelling. Dat kan je natuurlijk negeren omdat dat je wereldbeeld in elkaar schopt.
Tuurlijk joh.Vergeet je olanzapine niet in te nemen.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:46 schreef illusions het volgende:
[..]
Hoe is het gemanipuleerd dan?
Het is gewoon een feit dat die uitzending is geproduceerd na het voorval. Dus The Simpsons heeft niets voorspeld. Als je dat niet begrijpt heb je echt een chromosoompje teveel.
Ah, omdat je dit niet kunt weerleggen moet ik met iets anders komen?quote:Op donderdag 2 april 2020 22:48 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Tuurlijk joh.Vergeet je olanzapine niet in te nemen.
Debunk eens meer, of is dit alles wat je hebt?
En die clip dan uit 2013 hierboven? debunk dan even. En Prince uit '95. Of is dat gewoon toevallig?quote:Op donderdag 2 april 2020 22:49 schreef illusions het volgende:
[..]
Ah, omdat je dit niet kunt weerleggen moet ik met iets anders komen?
Jij bent af, verloren. Terug naar je zolderkamer.
Jep, coronavirussen zijn een familie, bestaat al jaaaren. Als hij nou COVID-19 zei was het een ander verhaal. Neem anders eens contact op met de beste man.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:51 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
En die clip dan uit 2013 hierboven? debunk dan even. En Prince uit '95. Of is dat gewoon toeval?
quote:Op donderdag 2 april 2020 22:53 schreef illusions het volgende:
[..]
Jep, coronavirussen zijn een familie, bestaat al jaaaren. Als hij nou COVID zei was het een ander verhaal. Neem anders eens contact op met de beste man.Maargoed, je ziet iets op een alternatief medium en je neemt het gelijk voor waarheid aan, dat zie ik meteen.
Je denkt ook dat de Simpsons de toekomst voorspellen, zelfs als je wordt geconfronteerd met bewijs dat het niet zo is, lekker je kop in het zand steken.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:54 schreef koosbasterd het volgende:
[..]ik ben klaar met je..
Eerst je pillen innemen
Covid-19 of te wel corona virus variant 2019 er zijn tig verschillende varianten 30 ongeveer maar er zijn er 7 schadelijk voor de mens van corona virussen bekend.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:21 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
debunk dat filmpje uit 2013 dan even
Sommige mensen zijn niet te helpen.quote:Op donderdag 2 april 2020 23:02 schreef theguyver het volgende:
[..]
Covid-19 of te wel corona virus variant 2019 er zijn tig verschillende varianten 30 ongeveer maar er zijn er 7 schadelijk voor de mens van corona virussen bekend.
Een bekende familie hebben we vast wel van gehoord sars uit 2003 dat iemand daar 10 jaar later een liedje over maakt is dus voorkennis, geen voorspelling.
De aflevering van de Simpsons gaat over een virus wat de wereld bijna uitgroeide..
Even geschiedenis check... Ehhh de pest tig aantal keren, Spaanse griep, etc etc
pfff tuurlijk jongen.quote:Op donderdag 2 april 2020 23:02 schreef theguyver het volgende:
[..]
Covid-19 of te wel corona virus variant 2019 er zijn tig verschillende varianten 30 ongeveer maar er zijn er 7 schadelijk voor de mens van corona virussen bekend.
Een bekende familie hebben we vast wel van gehoord sars uit 2003 dat iemand daar 10 jaar later een liedje over maakt is dus voorkennis, geen voorspelling.
De aflevering van de Simpsons gaat over een virus wat de wereld bijna uitgroeide..
Even geschiedenis check... Ehhh de pest tig aantal keren, Spaanse griep, etc etc
Neem nou maar je pilletje.quote:Op donderdag 2 april 2020 23:03 schreef illusions het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn niet te helpen.
"Dat zie je gelijk."
Jij lult ook altijd maar raar, gaat meestal nergens over. Alleen deze post is zinnig.quote:
Komt omdat ik illusions wel een beetje ken, zit al jaren op dit forum.quote:Op donderdag 2 april 2020 23:06 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Jij lult ook altijd maar raar, gaat meestal nergens over. Alleen deze post is zinnig.
Ga zo door.
Dean Koontz en zijn boek uit 1981 The Eyes of Darkness waarin het Wuhan-virus uitbreekt is er ook nog.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:17 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
ja klopt, je ziet het ook in de Simpsons en South Park voorbijkomen.
Volgens mij had @THEFXR dit boek ook gepost, kan die post niet vinden...quote:Op vrijdag 3 april 2020 08:51 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Dean Koontz en zijn boek uit 1981 The Eyes of Darkness waarin het Wuhan-virus uitbreekt is er ook nog.
[ afbeelding ]
Gaat natuurlijk niet helemaal volgens het scenario wat we nu meemaken voordat de debunkers komen, ik vind het toch opmerkelijk.
Het een sluit het ander niet uit natuurlijkquote:Op donderdag 2 april 2020 19:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die kritieke personen moeten zichzelf goed isoleren en niet vertrouwen op de anderen.
Voorkomen is het niet. Vertragen welquote:Op donderdag 2 april 2020 21:56 schreef borealist het volgende:
[..]
Misschien dat ze begrijpen dat de verspreiding van corona niet te voorkomen is, vooral met dat debielen beleid waar we nu mee bezig zijn.
deze post BNW / Corona virusquote:Op vrijdag 3 april 2020 10:06 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Volgens mij had @:THEFXR dit boek ook gepost, kan die post niet vinden...
quote:A microbiologist just told me you can't identify covid-19 via any test he's seen, only the common coronavirus (not necessarily 19) . He's calling the current testing a scam, and the coming vaccine a bigger scam. This whole thing is a military op, but don't tell anyone.
Er is nog 'n heleboel over de betrouwbaarheid van de tests te vinden....quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:06 schreef Donderjagen het volgende:
@:Tingo: Ik heb nu al meerdere keren soortgelijke commentaren op de test als onderstaande gelezen:
[..]
quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:04 schreef THEFXR het volgende:
[..]
deze post BNW / Corona virus
snap alleen niet waarom er een apart topic is opgestart terwijl reeks 4 nog loopt?
wanneer ben je bijgedraaid?quote:Op donderdag 2 april 2020 23:26 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit virus is echt wel even wat meer nasty Dan een griep.
Of het de paniek en lockdowns waard is weet ik nog niet. Maar we willen koste wat kost niet voor mensen uitsluitingen maken (op de zkh) dus doen we nu dit en daar moet je het mee doen.
Dit is niet de middeleeuwen waarbij we mensen in de kerk neerleggen met een natte lap, 3 maanden later kijken wat er overblijft en dan de lijken verbranden.
Vertragen is ook zinloos. We weten dat 99% van de doden mensen boven de 60 zijn met een zwakke gezondheid.quote:Op vrijdag 3 april 2020 10:22 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Voorkomen is het niet. Vertragen wel
Mwah. Dat lijkt me geen goed plan nee.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:49 schreef borealist het volgende:
[..]
Vertragen is ook zinloos. We weten dat 99% van de doden mensen boven de 60 zijn met een zwakke gezondheid.
Dus iedereen boven de 70 binnen blijven, en iedereen met een zwakke gezondheid boven de 60.
Heb je een draaiende economie, draaiende ziekenhuizen, minder doden.
Ja het zijn net mensen hé.quote:Op vrijdag 3 april 2020 10:09 schreef Donderjagen het volgende:
@:controlaltdelete
Wut?
Sowieso al die celebreties, politici en topsporters die ineens corona hebben.
Doen ze een keer wat is het ook niet goed.quote:Op vrijdag 3 april 2020 07:43 schreef Donderjagen het volgende:
Ah, het kabinet wil er even snel 84 nieuwe wetten doorheen rammen.
Smeerlappen.
https://www.telegraaf.nl/(...)t-te-hard-van-stapel
Als ze 'n positief test krijgen. Waarschijnlijk ze net zoveel blinde vertrouw in de experts als de 'gewone burger' hebben.quote:Op vrijdag 3 april 2020 10:09 schreef Donderjagen het volgende:
@:controlaltdelete
Wut?
Sowieso al die celebreties, politici en topsporters die ineens corona hebben.
Waarom niet?quote:Op vrijdag 3 april 2020 12:40 schreef Tingo het volgende:
[..]
Als ze 'n positief test krijgen. Waarschijnlijk ze net zoveel blinde vertrouw in de experts als de 'gewone burger' hebben.
Ligt er ook aan hoe accuraat de tests zijn. Maar die Tom Hanks, Boris Johnson etc. verhaaltjes geloof ik niks van.
I think they (celebs) are being used (knowingly or not) to push the whole coronavirus fear propaganda. Even the rich and famous cannot escape the killer virus!quote:
Volgens mij geloof jij het nog niet als je zelf op de IC ligt.quote:Op vrijdag 3 april 2020 12:40 schreef Tingo het volgende:
[..]
Als ze 'n positief test krijgen. Waarschijnlijk ze net zoveel blinde vertrouw in de experts als de 'gewone burger' hebben.
Ligt er ook aan hoe accuraat de tests zijn. Maar die Tom Hanks, Boris Johnson etc. verhaaltjes geloof ik niks van.
Je hebt eigenlijk dus gewoon geen idee?quote:Op vrijdag 3 april 2020 14:55 schreef Tingo het volgende:
[..]
I think they (celebs) are being used (knowingly or not) to push the whole coronavirus fear propaganda. Even the rich and famous cannot escape the killer virus!
I don't trust that many people on TV no matter how amicable, witty, clever they might appear to be. I suspect a lot of them have got skeletons in their cupboards.
Oh dear, how did I become so cynical....or maybe it's just healthy scepticism.
From the man who makes photographs depicting fluffy, hazy blobs in the sky and believes them to be photographs of international space ships.quote:Op vrijdag 3 april 2020 15:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Volgens mij geloof jij het nog niet als je zelf op de IC ligt.
Van wat precies?quote:Op vrijdag 3 april 2020 17:50 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Je hebt eigenlijk dus gewoon geen idee?
Ga je mij nu aanvallen op een heel andere discussie omdat je zelf te lui bent om met een fatsoenlijke camera naar buiten te gaan en die ISS app te installeren?quote:Op vrijdag 3 april 2020 17:58 schreef Tingo het volgende:
[..]
From the man who makes photographs depicting fluffy, hazy blobs in the sky and believes them to be photographs of international space ships.
Maar je gelooft dus oprecht dat acteurs, politici, sporters en popsterren, die juist vanwege hun vakgebied veel reizen, met veel mensen in aanraking komen geen kans hebben om corona te krijgen?quote:Boeiend.
I don't know which are more irritating – space exploration enthusiasts or politicians.
You started with the shitty remarks, Sonny Jim.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ga je mij nu aanvallen op een heel andere discussie omdat je zelf te lui bent om met een fatsoenlijke camera naar buiten te gaan en die ISS app te installeren?
Wat een belachelijke manier van discussiëren.
[..]
Maar je gelooft dus oprecht dat acteurs, politici, sporters en popsterren, die juist vanwege hun vakgebied veel reizen, met veel mensen in aanraking komen geen kans hebben om corona te krijgen?
Juist die groep is als eerste aan de beurt. Niet jij met je computer op zolder.
Wat is dat nu weer voor een belachelijke reactie.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:06 schreef Tingo het volgende:
[..]
You started with the shitty remarks, Sonny Jim.
Don't start crying cos you get one in the eye.
quote:Maar je gelooft dus oprecht dat acteurs, politici, sporters en popsterren, die juist vanwege hun vakgebied veel reizen, met veel mensen in aanraking komen geen kans hebben om corona te krijgen?
Juist die groep is als eerste aan de beurt. Niet jij met je computer op zolder.
Depends why I might be in the ICU.quote:Op vrijdag 3 april 2020 15:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Met alle beledigingen die je al naar me geslingerd hebt, was dat maar een speldenprikje. Stel je niet zo aan. Altijd op zoek naar een excuus om vooral maar niet inhoudelijk te hoeven reageren.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:11 schreef Tingo het volgende:
[..]
Depends why I might be in the ICU.
Rot maar lekker op met je domme opmerkingjes.
Ja joh dat men nog geloof hecht aan die lui wat die allemaal beweren en zeggen in de media world's best entertainers aka professional liars. Mr Hanks die een zware coronatypemachine meesleept als hij in quarantaine gaatquote:Op vrijdag 3 april 2020 14:55 schreef Tingo het volgende:
[..]
I think they (celebs) are being used (knowingly or not) to push the whole coronavirus fear propaganda. Even the rich and famous cannot escape the killer virus!
I don't trust that many people on TV no matter how amicable, witty, clever they might appear to be. I suspect a lot of them have got skeletons in their cupboards.
Je gelooft dus oprecht dat acteurs, politici, sporters en popsterren, die juist vanwege hun vakgebied veel reizen, met veel mensen in aanraking komen geen kans hebben om corona te krijgen?quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:21 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ja joh dat men nog geloof hecht aan die lui wat die allemaal beweren en zeggen in de media world's best entertainers aka professional liars. Mr Hanks die een zware coronatypemachine meesleept als hij in quarantaine gaat
Als ik me in de discussie mag mengen en voor mezelf mag spreken... nee, dat geloof ik niet. Ik geloof wel dat veel van dat soort mensen deel uitmaken van een kliekje dat de wereld via hun kanalen continu bespeelt en voorliegt om hun eigen agenda (wat die ook moge zijn) te dienen.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je gelooft dus oprecht dat acteurs, politici, sporters en popsterren, die juist vanwege hun vakgebied veel reizen, met veel mensen in aanraking komen geen kans hebben om corona te krijgen?
Je gaat nooit inhoudelijk in op vragen.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:32 schreef controlaltdelete het volgende:
Wat maak je druk om wat ik geloof? Als jij het wel allemaal gelooft ga je gang vooral blijven doen. Lees mijn bovenstaand antwoord nog maar eens.
Dank je, eindelijk een normaal antwoord. Er zijn dus mensen die dat wel kunnen.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:36 schreef Donderjagen het volgende:
[..]
Als ik me in de discussie mag mengen en voor mezelf mag spreken... nee, dat geloof ik niet. Ik geloof wel dat veel van dat soort mensen deel uitmaken van een kliekje dat de wereld via hun kanalen continu bespeelt en voorliegt om hun eigen agenda (wat die ook moge zijn) te dienen.
Ik heb daar zelf al veel van bewijs voor gezien in de afgelopen jaren.
Daarbij is corona natuurlijk ook gewoon een verzamelnaam. Ieder mens kan ziek worden, maar ik denk dat deze COVID-19 hysterie zwaar overdreven is. Met dank aan de fake news media, politici en Hollywood.
Big bad Boris is urging everyone to stay at home. Arme gast 'n vreselijk kater heeft.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:21 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ja joh dat men nog geloof hecht aan die lui wat die allemaal beweren en zeggen in de media world's best entertainers aka professional liars. Mr Hanks die een zware coronatypemachine meesleept als hij in quarantaine gaat
Well said. Zo is het.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:36 schreef Donderjagen het volgende:
[..]
Als ik me in de discussie mag mengen en voor mezelf mag spreken... nee, dat geloof ik niet. Ik geloof wel dat veel van dat soort mensen deel uitmaken van een kliekje dat de wereld via hun kanalen continu bespeelt en voorliegt om hun eigen agenda (wat die ook moge zijn) te dienen.
Ik heb daar zelf al veel van bewijs voor gezien in de afgelopen jaren.
Daarbij is corona natuurlijk ook gewoon een verzamelnaam. Ieder mens kan ziek worden, maar ik denk dat deze COVID-19 hysterie zwaar overdreven is. Met dank aan de fake news media, politici en Hollywood.
Als de tests niet geheel betrouwbaar blijken te zijn - zoals geluiden nu de ronde gaan - dan kan het net zo goed zijn dat iemand op de IC komt te liggen vanwege een longontsteking met andere oorzaak dan COVID-19. Maar kans is wel dat er dan een false positive gemeld wordt en deze dus aan het lijstje coronagevallen toegevoegd wordt.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dank je, eindelijk een normaal antwoord. Er zijn dus mensen die dat wel kunnen.
Helaas ligt een oom van vrienden van me nu op de IC dus ik kijk even iets anders naar corona dan dat sommigen hier lijken te doen.
Ik zie niet in wat er overdreven aan is, alleen al op FOK! genoeg users die familie, vrienden of buren op de IC hebben liggen, ook helaas al mensen overleden. En dat zijn geen "nieuwe users" maar mensen die hier al minimaal 5 jaar mee posten. Ik zou er niet te snel zo makkelijk over willen doen.
Als je dan eventueel toch niet gelooft dat het virus kwaad kan, hou dan iig rekening met de mensen om je heen.
Is er voor jou wat veranderd door corona?quote:
Het gaat ook niet zozeer om het aantal sterfgevallen op dit moment, de grootste crisis op dit moment is zorgcapaciteit, IC bedden met beademing.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:52 schreef Donderjagen het volgende:
[..]
Als de tests niet geheel betrouwbaar blijken te zijn - zoals geluiden nu de ronde gaan - dan kan het net zo goed zijn dat iemand op de IC komt te liggen vanwege een longontsteking met andere oorzaak dan COVID-19. Maar kans is wel dat er dan een false positive gemeld wordt en deze dus aan het lijstje coronagevallen toegevoegd wordt.
Als je dit grafiekje bekijkt, dan is er nog steeds niet zoveel aan de hand:
[ afbeelding ]
We hebben het over c.a 1200 - 1500 meer sterfgevallen dan normaal en dat wordt nu allemaal aan COVID-19 toegeschreven.
Is er geen seizoensgriep dit jaar?
Gisteren was de grafiek trouwens nog zo en liep ie tot 18 maart:
[ afbeelding ]
Die reacties zeggen ook best wat, haast niemand die met die lui te doen heeft.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:47 schreef koosbasterd het volgende:
Angst zaaien door bekende gezichten te gebruiken doet het altijd goed
I don't think your questions are genuine or sincere so I'll pass on answering them if you don't mind.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Is er voor jou wat veranderd door corona?
Werk je thuis? Of ga je bij klanten langs? Zie je nog je familie en vrienden?
Of hou je je wel aan de richtlijnen van de overheid?
Ja, ik las het. Mooi toch? Ik heb ook niet met die lui te doen. stelletje acteurs zijn hetquote:Op vrijdag 3 april 2020 18:56 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Die reacties zeggen ook best wat, haast niemand die met die lui te doen heeft.
Ik vroeg het ook niet omdat ik bezorgd om jou ben maar vooral omdat ik bezorgd ben om de mensen die met jou omgaan.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:58 schreef Tingo het volgende:
[..]
I don't think your questions are genuine or sincere so I'll pass on answering them if you don't mind.
ochermequote:Op vrijdag 3 april 2020 18:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik vroeg het ook niet omdat ik bezorgd om jou ben maar vooral omdat ik bezorgd ben om de mensen die met jou omgaan.
Dat is wel zorgwekkend, al moet je dan ook naar de regio's kijken.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:58 schreef Donderjagen het volgende:
Nou ja, hoe dan ook... In Italië zitten ze nu... wat is het?... een week of 4 in volledige lockdown en nog steeds neemt de piek niet af. Hoe dan? Incubatietijd was toch max een week of 2?
Waar merkt hij dat aan?quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het is voornamelijk de zorg die overbelast raakt.Een vriend van me werkt als verpleegkundige in het MCL en ook daar is het al te merken.
Jij maakt het ook persoonlijk, lees maar terugquote:Op vrijdag 3 april 2020 19:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Tsja, wie kaatst... Tingo heeft al een jaar de neiging om niet inhoudelijk te willen reageren maar het persoonlijk te maken. Toch blijf ik het proberen.
De grap is dat hij soms nog wel inhoudelijk op mijn kloon reageert, dus het is blijkbaar persoonlijk.
Tsja - I was surprised to read that the region Lombardy has a long history of respiratory problems because of the air quality and that there are loads of smokers and old people. They have a big problem every year with seasonal flu. But we don't hear these simple facts from the fearpropagandists. As I've said before - what we don't get told is very often more important.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:58 schreef Donderjagen het volgende:
Nou ja, hoe dan ook... In Italië zitten ze nu... wat is het?... een week of 4 in volledige lockdown en nog steeds neemt de piek niet af. Hoe dan? Incubatietijd was toch max een week of 2?
Ik vraag me eerder af of de cijfers wel kloppen. Ergens denk ik dat we (en vooral de Italianen) keihard genaaid worden.quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is wel zorgwekkend, al moet je dan ook naar de regio's kijken.
De gebieden die het eerst in lockdown waren doen het wel beter.
Verder naar het zuiden nam men het minder serieus maar daar zie je juist nog een stijging.
Dat was maar een speldenprikje. Als je leest waar hij mij al voor uitgemaakt heeft in eerdere topics dan was dit niets.quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:04 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Jij maakt het ook persoonlijk, lees maar terug
En waarom blijf je het proberen? Wil je hem ergens van overtuigen ofzo? wat is het anders?
Spanje en zeker de USA (gezien de obesitas, suikerziekte) staan er momenteel beroerder voor.quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:06 schreef Donderjagen het volgende:
[..]
Ik vraag me eerder af of de cijfers wel kloppen. Ergens denk ik dat we (en vooral de Italianen) keihard genaaid worden.
Ja hoor.quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Tsja, wie kaatst... Tingo heeft al een jaar de neiging om niet inhoudelijk te willen reageren maar het persoonlijk te maken. Toch blijf ik het proberen.
De grap is dat hij soms nog wel inhoudelijk op mijn kloon reageert, dus het is blijkbaar persoonlijk.
quote:Op vrijdag 3 april 2020 15:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zeker!! Al hun economieën worden vakkundig gesloopt en dus uiteindelijk ook de onze en die van heel de wereld.quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Spanje en zeker de USA (gezien de obesitas, suikerziekte) staan er momenteel beroerder voor.
Dat heb je nu al 2x gequote.quote:
Dat weet ik.quote:
Ik zal het nog 1x proberen met een reset:quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:19 schreef Tingo het volgende:
[..]
Dat weet ik.
En wat doe/wil je hier eigenlijk?
Ruzie zoeken waarschijnlijk.
Exactemundo world's best paid actors and entertainers. Dat zegt wel genoeg me dunkt.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:58 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Ja, ik las het. Mooi toch? Ik heb ook niet met die lui te doen. stelletje acteurs zijn het
Influenza.quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik zal het nog 1x proberen met een reset:
Maar je gelooft dus oprecht dat acteurs, politici, sporters en popsterren, die juist vanwege hun vakgebied veel reizen, met veel mensen in aanraking komen geen kans hebben om corona te krijgen?
Juist die groep is als eerste aan de beurt, mensen die veel sociale contacten hebben (en reizen).
Het probleem met celebs is ze hebben vaak een kast van een huis, lekker thuis zitten met zwembad sauna thuis bioscoop etc.. vervelend hoor.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:56 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Weet niet of ik dat een probleem zou noemen.quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:45 schreef theguyver het volgende:
[..]
Het probleem met celebs is ze hebben vaak een kast van een huis, lekker thuis zitten met zwembad sauna thuis bioscoop etc.. vervelend hoor.
Ik zag net een filmpje van madonna die vraagt om bill gates te steunenquote:Op vrijdag 3 april 2020 19:29 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Exactemundo world's best paid actors and entertainers. Dat zegt wel genoeg me dunkt.
Blijft interessant hoeveel waarde jij hecht aan youtube commentsquote:Op vrijdag 3 april 2020 18:56 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Haast niemand heeft het over die celebs behalve de mensen die geilen op celebs zwartenmaken en ze allemaal kwaads toeschrijven.quote:Op vrijdag 3 april 2020 20:09 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik zag net een filmpje van madonna die vraagt om bill gates te steunen( om het helemaal af te maken stond moloch op haar trui ) en gisteren een artikel van een paar celebs die anti trump willen zijn
Zodra er celebs bij betrokken worden ......
Ze worden altijd ingezet om het volk te beinvloeden die nog van ze onder de indruk is en beledigt raken als iemand ze niet ziet zitten .quote:Op vrijdag 3 april 2020 20:32 schreef ems. het volgende:
[..]
Blijft interessant hoeveel waarde jij hecht aan youtube comments
[..]
Haast niemand heeft het over die celebs behalve de mensen die geilen op celebs zwartenmaken en ze allemaal kwaads toeschrijven.
Exactly my thoughts. Alsof YouTube commentaren de situatie beslechten.quote:Op vrijdag 3 april 2020 20:32 schreef ems. het volgende:
Denk je dan dat ze het niet hebbenn gehad ofzo? Of dat ze expres risico gaan lopen omdat ze "ingezet worden?"quote:Op vrijdag 3 april 2020 20:41 schreef Summers het volgende:
[..]
Ze worden altijd ingezet om het volk te beinvloeden die nog van ze onder de indruk is en beledigt raken als iemand ze niet ziet zitten .
Celebs ook hun eigen political agenda kunnen hebben...quote:Op vrijdag 3 april 2020 20:41 schreef Summers het volgende:
[..]
Ze worden altijd ingezet om het volk te beinvloeden die nog van ze onder de indruk is en beledigt raken als iemand ze niet ziet zitten .
Ze lopen geen risico daar had ik het niet overquote:Op vrijdag 3 april 2020 20:44 schreef illusions het volgende:
[..]
Denk je dan dat ze het niet hebbenn gehad ofzo? Of dat ze expres risico gaan lopen omdat ze "ingezet worden?"
Ze lopen geen risico? Dus of ze hebben het niet en liegen dat ze het wel hebben, of ze zijn immuun?quote:Op vrijdag 3 april 2020 20:52 schreef Summers het volgende:
[..]
Ze lopen geen risico daar had ik het niet over
Ziek wereldjequote:Op vrijdag 3 april 2020 20:47 schreef Tingo het volgende:
[..]
Celebs ook hun eigen political agenda kunnen hebben...
Misschien dat ze helemaal niet bekend wraen als ze geen 'friends in high places' hadden.
Die entertainment industrie vreselijk nepotitisch is.
Dat sterren zich laten lenen om het publiek te beinvloeden .quote:Op vrijdag 3 april 2020 20:53 schreef illusions het volgende:
[..]
Ze lopen geen risico? Dus of ze hebben het niet en liegen dat ze het wel hebben, of ze zijn immuun?
Wat probeer je te zeggen, ik snap het even niet.
Je geeft geen antwoord. Die sterren zeggen dat ze COVID19 hebben, bijv. Tom Hanks en zijn vrouw, Idris Elba en zijn vrouw, etc. Ben je van mening dat ze het niet hebben, en daar dus over liegen? Of hoe moet ik je opmerking interpreteren dat ze geen risico lopen?quote:Op vrijdag 3 april 2020 20:55 schreef Summers het volgende:
[..]
Dat sterren zich laten lenen om het publiek te beinvloeden .
Ik reageerde op cad en niet op jou , ik was dus niet jullie gesprek aan het voortzetten vandaar het misverstand.quote:Op vrijdag 3 april 2020 20:57 schreef illusions het volgende:
[..]
Je geeft geen antwoord. Die sterren zeggen dat ze COVID19 hebben, bijv. Tom Hanks en zijn vrouw, Idris Elba en zijn vrouw, etc. Ben je van mening dat ze het niet hebben, en daar dus over liegen? Of hoe moet ik je opmerking interpreteren dat ze geen risico lopen?
Ah, geen antwoord. Verrassing.quote:Op vrijdag 3 april 2020 20:58 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik reageerde op cad en niet op jou , ik was dus niet jullie gesprek aan het voortzetten vandaar het misverstand.
Most rich and famous people do not get to where they are for being nice. Talented, intelligent, charming, well-connected, ruthless...no doubt.A lot of 'successful' people also have sociopathic/psychopathic personality traits...that's why they are successful, because mostly they will stop at nothing to become what they perceive as 'successful'.quote:
Dat doet jij altijd.quote:Op vrijdag 3 april 2020 20:59 schreef illusions het volgende:
[..]
Moet je mij niet quoten en mijn vraag beantwoorden, lijkt toch wel heel erg op een antwoord op mij dan, vind je niet? Maar als het te moeilijk wordt, terwijl ik gewoon naar een uitleg over je opvatting vraag, dan geef je niet thuis? Heel voorspelbaar dit. Jammer.
Naar opheldering van vage beweringen vragen? Dat klopt.quote:
Jij reageert altijd verbeten op FOK! comments. Wat is het verschil?quote:Op vrijdag 3 april 2020 20:32 schreef ems. het volgende:
[..]
I'm going to write a letter to the local newspaper!quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:08 schreef Donderjagen het volgende:
[..]
Jij reageert altijd verbeten op FOK! comments. Wat is het verschil?
quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:10 schreef Tingo het volgende:
[..]
I'm going to write a letter to the local newspaper!
Ik weet niet wat voor spelletje je speelt maar ga iemand anders voor de gek houden , ik heb hier geen tijd voorquote:Op vrijdag 3 april 2020 20:59 schreef illusions het volgende:
[..]
Ah, geen antwoord. Verrassing.
Moet je mij niet quoten en mijn vraag beantwoorden, lijkt toch wel heel erg op een antwoord op mij dan, vind je niet? Maar als het te moeilijk wordt, terwijl ik gewoon naar een uitleg over je opvatting vraag, dan geef je niet thuis? Heel voorspelbaar dit. Jammer.
Dat ik fok comments niet als maatstaf gebruik voor hoe (niet)serieus iets genomen wordt.quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:08 schreef Donderjagen het volgende:
[..]
Jij reageert altijd verbeten op FOK! comments. Wat is het verschil?
Maar jij bent degene die maar niet over ze kan ophouden? "Het volk" heeft er verder een stuk minder interesse in.quote:Op vrijdag 3 april 2020 20:41 schreef Summers het volgende:
[..]
Jij bent een vals persoon. Dat is iig duidelijk.quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:17 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat ik fok comments niet als maatstaf gebruik voor hoe (niet)serieus iets genomen wordt.
[..]
Maar jij bent degene die maar niet over ze kan ophouden? "Het volk" heeft er verder een stuk minder interesse in.
Joh laat hem het is sneue jongen meer niet. Hij heeft in 1 ding gelijk dat het volk niet zo vol is van die lui dat zie je wel aan al die negatieve yt-comments op die gasten zelfs op berichten over die lui door de algemene media.quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:22 schreef Donderjagen het volgende:
[..]
Jij bent een vals persoon. Dat is iig duidelijk.
Nee hoor, ik ben eigenlijk heel eerlijk in alles wat ik hier zeg. Als je liever jaknikkers hebt zijn er veel betere fora te vinden. Of je kan je voegen bij de trouwe youtube-comment-volgelingen.quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:22 schreef Donderjagen het volgende:
[..]
Jij bent een vals persoon. Dat is iig duidelijk.
Youtube is de meest algemene media die er bestaat.quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:26 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Joh laat hem het is sneue jongen meer niet. Hij heeft in 1 ding gelijk dat het volk niet zo vol is van die lui dat zie je wel aan al die negatieve yt-comments op die gasten zelfs op berichten over die lui door de algemene media.
Je kan ook stellen dat de meeste sterren aandachtsgeil zijn, dus een soort van vrijwillige prostitutie als ze zichzelf voor de kar van de media laten spannen.quote:Op vrijdag 3 april 2020 20:55 schreef Summers het volgende:
[..]
Dat sterren zich laten lenen om het publiek te beinvloeden .
Daar heb je gelijk in , beetje jammer als ze zich voor de politieke kar moeten spannen en dus ook misbruik maken van die bekendheid..quote:Op vrijdag 3 april 2020 23:10 schreef borealist het volgende:
[..]
Je kan ook stellen dat de meeste sterren aandachtsgeil zijn, dus een soort van vrijwillige prostitutie als ze zichzelf voor de kar van de media laten spannen.
En aandacht is geld, zijn ze weer eventjes in het nieuws en gaan de views/downloads van hun hitjes flink omhoog. Instant gratification.
De media heeft helaas veel te veel macht en niemand kan er tegen op boxen. Dat is een absoluut gegeven, en zodoende is het zinloos om er tegen te strijden, maar wel een belangrijk iets om te beseffen als je naar een uitweg zoekt.quote:Op zaterdag 4 april 2020 00:14 schreef Summers het volgende:
Daar heb je gelijk in , beetje jammer als ze zich voor de politieke kar moeten spannen en dus ook misbruik maken van die bekendheid..
Ja, en de meeste mensen die in een schoenenwinkel werken hebben een voetfetish.quote:Op vrijdag 3 april 2020 23:10 schreef borealist het volgende:
[..]
Je kan ook stellen dat de meeste sterren aandachtsgeil zijn
Nah, ja, ik weet niet hoor, het draait allemaal om de zorgcapaciteit hè. Dus doe je niets en laat je dit virus lekker uitwoeden zoals een seizoensgriepje dan kun je de mensen niet meer behandelen hè. Dus nee, wmb geen plausibel verhaal. Dan kun je wel zeggen, dankzij Rutte's neoliberale beleid is die zorgcapaciteit omlaag gegaan, maar dat lost het acute probleem dan niet op. Wat dat betreft zit Duitsland er heel goed voor, ze kunnen hun IC-capaciteit uitbreiden tot 40.000 bedden. Dus ja, dat is iets wat we nu dus wel leren.quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:58 schreef Cherni het volgende:
Een plausibel verhaal. Ik hoef er ook niets aan toe te voegen.
Uhm, je gaf toch een reactie op mijn bericht, wat weer een reactie was op jouw post?quote:
En toen vroeg ik:quote:Maar die Tom Hanks, Boris Johnson etc. verhaaltjes geloof ik niks van.
quote:waarom niet?
Vraag ik me ook wel af. Denkt men dat de bekende acteurs hebben gelogen over het besmet zijn?quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:45 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Uhm, je gaf toch een reactie op mijn bericht, wat weer een reactie was op jouw post?
Enfin:
Jij zei:
[..]
En toen vroeg ik:
[..]
Tja als je blijft snijden in de zorg heb je uiteraard altijd een acuut probleem. Als je daardoor steeds in een lock down moet, dan gaan we dit nog vaak meemaken. Met alle gevolgen die daaraan vast kleven.quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nah, ja, ik weet niet hoor, het draait allemaal om de zorgcapaciteit hè. Dus doe je niets en laat je dit virus lekker uitwoeden zoals een seizoensgriepje dan kun je de mensen niet meer behandelen hè. Dus nee, wmb geen plausibel verhaal. Dan kun je wel zeggen, dankzij Rutte's neoliberale beleid is die zorgcapaciteit omlaag gegaan, maar dat lost het acute probleem dan niet op. Wat dat betreft zit Duitsland er heel goed voor, ze kunnen hun IC-capaciteit uitbreiden tot 40.000 bedden. Dus ja, dat is iets wat we nu dus wel leren.
Er wordt al decennia gewaarschuwd voor een pandemie. Er zijn recent grote uitbraken geweest van virussen. En dan valt het op dat men dus niet voorbereid is op een pandemie, behalve wrs Duitsland. Dat is op zich toch wel vreemd. Ik neem aan dat dat in ieder geval wel gaat veranderen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:50 schreef Cherni het volgende:
[..]
Tja als je blijft snijden in de zorg heb je uiteraard altijd een acuut probleem. Als je daardoor steeds in een lock down moet, dan gaan we dit nog vaak meemaken. Met alle gevolgen die daaraan vast kleven.
Dat deed Kelder natuurlijk al, maar dat kwam uiteraard niet goed aan, maar Nijman van GS rolt dit op een andere manier ook steeds verder uit...twitter:BartNijman twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 12:21:19Open de economie. End the lockdown. Smoor de fanfare van sentimentalisme. Accepteer de acute realiteit, or suffer the consequences for years to come.
https://t.co/iBUJywAX22 reageer retweet
quote:Het kost tijd, maar de manier waarop we naar de crisis kijken gaat absoluut veranderen, zegt hoogleraar gedragsmodellen Caspar Chorus van de TU Delft. 'Dat is zelfs onvermijdelijk.' De dominante stroming bestaat nu nog uit 'kantianen', zegt Chorus. 'Dat is de school die zegt dat je voor elk mensenleven alles moet doen om het te redden. Een boodschap die mensen graag horen.'
Daartegenover staan 'de utilitaristen'. Chorus: 'Dat is de school die zegt dat je bij iedere keuze die je maakt de belangen van iedereen moet meewegen. In de ultieme consequentie kan dat opleveren dat je een mensenleven opoffert om er tien te redden. Dat is wat legers doen. Denk aan D-day, de invasie van Normandië. Een heel legitiem verhaal, maar lastiger.'
Nuchter, duidelijk, informatief. Dankje voor 't posten.quote:Op zaterdag 4 april 2020 09:58 schreef Cherni het volgende:
Een plausibel verhaal. Ik hoef er ook niets aan toe te voegen.
Uiteraard gaat dit kantelen. In de VS komen er zoveel werklozen bij dat ook die ramp niet is te overzien. In Zuid Italië slaan mensen door en ontstaat er chaos vanwege de lock down en gaan bendes samenwerken om te plunderen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:28 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens zie je de publieke opinie langzaam een beetje kantelen.Dat deed Kelder natuurlijk al, maar dat kwam uiteraard niet goed aan, maar Nijman van GS rolt dit op een andere manier ook steeds verder uit...twitter:BartNijman twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 12:21:19Open de economie. End the lockdown. Smoor de fanfare van sentimentalisme. Accepteer de acute realiteit, or suffer the consequences for years to come.
https://t.co/iBUJywAX22 reageer retweet
En dus het FD:
Ondernemers en academici: haal Nederland van het slot
Ja, en dan heb ik dit gepost:quote:Op zaterdag 4 april 2020 11:45 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Uhm, je gaf toch een reactie op mijn bericht, wat weer een reactie was op jouw post?
Enfin:
Jij zei:
[..]
En toen vroeg ik:
[..]
Dan heb je me gevraagd : Dus je heb geen idee?quote:Op vrijdag 3 april 2020 14:55 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ja, goed, maar er zitten vreemde redeneringen bij natuurlijk. Jortje zegt dat we dikke, ongezonde 80+'ers subsidiëren, maar wat Helsoot beweert is ook een vreemde redenering. In feite zegt hij dat 90% van degenen die op de ICU terechtkomt doodgaat dus waarom zou je ze naar die ICU sturen en dus maw een lockdown instellen ogv de redenering dat je hierdoor de curve afvlakt zodat IC-capaciteit hanteerbaar blijft. In feite zegt Helsloot IC bedden niet meer voor mensen met een coronavirus (tenzij jong en zonder pre-existing conditions wrs).quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:34 schreef Cherni het volgende:
[..]
Uiteraard gaat dit kantelen. In de VS komen er zoveel werklozen bij dat ook die ramp niet is te overzien. In Zuid Italië slaan mensen door en ontstaat er chaos vanwege de lock down en gaan bendes samenwerken om te plunderen.
En laten we eerlijk zijn, Tedros die zonder na te denken Mugabe als ambassadeur van de WHO wilde maken pas bezweek onder internationale druk om daar van af te zien is ook bizar. En dan nog de Chinese aanpak nog te prijzen ook.
Die belletjes betekent: get in line for the food truck... dus mensen die in het ziekenhuis werken en hun lunch aanschaffen bij een food truck? En dus als een soort klappen voor de healthcare workers.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:32 schreef Tingo het volgende:
[..]
Nuchter, duidelijk, informatief. Dankje voor 't posten.
Deze vid onder in de comments geplaats is:
Con Virus: Central Park Hospital April 1, 2020. No Copyrights restrictions.
Moeite waard om te kijken...je kan even door bladeren, maar veel drukte/a sense of emergency zie je echt niet.
16:00 : Wat is dat nou met de belletjes? Ziet er allemaal heel vreemd uit.
Pragmatisme als je het mij vraagt. Het blijft een zeer moeilijke kwestie. Dat ben ik met je eens. Maar als we in een zware recessie terecht komen, waar kom je dan in terecht? Is er dan wel aandacht voor de ouderen en zorg? Of gaat dan wel het economisch nut weer tellen zoals dat voor de virus uitbraak al het geval was.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, goed, maar er zitten vreemde redeneringen bij natuurlijk. Jortje zegt dat we dikke, ongezonde 80+'ers subsidiëren, maar wat Helsoot beweert is ook een vreemde redenering. In feite zegt hij dat 90% van degenen die op de ICU terechtkomt doodgaat dus waarom zou je ze naar die ICU sturen en dus maw een lockdown instellen ogv de redenering dat je hierdoor de curve afvlakt zodat IC-capaciteit hanteerbaar blijft. In feite zegt Helsloot IC bedden niet meer voor mensen met een coronavirus (tenzij jong en zonder pre-existing conditions wrs).
Is dit pragmatisme, utilitarisme of gewoon sociaal-Darwinisme?
Als de komende tijd het aantal ziekenhuisopnames afvlakt en dus de curve afvlakt dan zul je pas een langzame terugkeer zien naar een normale situatie. Wat dat betreft zie je ook in de nu vrijgegeven cijfers dat het aantal ziekenhuisopnames omlaag gaat, dus dat lijkt me positief. Vraag is wel hoe betrouwbaar inmiddels alle cijfers zijn en in hoeverre die openstaan voor manipulatie als men dus een bepaald doel nastreeft, zoals #endthelockdown.quote:Op zaterdag 4 april 2020 13:15 schreef Cherni het volgende:
[..]
Pragmatisme als je het mij vraagt. Het blijft een zeer moeilijke kwestie. Dat ben ik met je eens. Maar als we in een zware recessie terecht komen, waar kom je dan in terecht? Is er dan wel aandacht voor de ouderen en zorg? Of gaat dan wel het economisch nut weer tellen zoals dat voor de virus uitbraak al het geval was.
Nu is dit virus in de mainstream het enige dat er toe doet. Je hoeft maar het nieuws te bekijken en dan weet je het wel.
Maar als dit virus is overgewaaid wat dan? Als je dan in een economische shitstorm terecht komt(en die kans is ontzettend groot) met de vluchtelingecrisis die nog steeds niet is opgelost erbij dan weet je het wel. Ik ben benieuwd hoe zich dan de maatschappij gaat ontwikkelen.
Hoe ga je dan de geje hesjes stoppen? Ik vrees met harde hand. Of een nieuwe lock down?
Dat zijn vragen die nu nog open liggen. Ik ben benieuwd.
Dat je dus geen idee hebt of genoemde celebs nu wel of geen corona hebben.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:36 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ja, en dan heb ik dit gepost:
[..]
Dan heb je me gevraagd : Dus je heb geen idee?
En dan heb ik je gevraagd : Over wat precies?
Maakt niet uit - lijkt me wel 'n beetje waardeloos om verder in discussie met je te gaan.
Have a nice day! Don't get infected !
Criminele asielzoekers zullen ongetwijfeld voorrang krijgen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 14:53 schreef controlaltdelete het volgende:
Welke patiënt gaat vóór: de moeder of de single?
Selectie, ruimt iig op als we het achter de rug hebben stuk minder oudjes en andere zwakken die het zorgstelsel belasten terwijl ze niks opleveren. Creepy.
Ik zie dat t inderdaad 'n soort klappen voor de healthworkers bedoeld is, dus healthworkers voor zichzelf gaan klappen. ok. Ik denk dat 't allemaal 'n beetje dom uitziet.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die belletjes betekent: get in line for the food truck... dus mensen die in het ziekenhuis werken en hun lunch aanschaffen bij een food truck? En dus als een soort klappen voor de healthcare workers.
Maar nee, idd geen paniek zoals bijv. in Fear the Walking Dead en talloze andere soortgelijke series en films nee. Dat had jij verwacht dan?
OK. Sorry voor m'n scherpe toon.quote:Op zaterdag 4 april 2020 13:42 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Dat je dus geen idee hebt of genoemde celebs nu wel of geen corona hebben.
Waarom je het nodig vindt om zo bits te reageren (dikgedrukt), is me ook onduidelijk.
Want jij verwacht het dus de rest van de wereld verwacht precies hetzelfdequote:Op zaterdag 4 april 2020 16:54 schreef Tingo het volgende:
[..]
Nee, 'n horror film scenario had ik niet verwacht, maar als je de situatie geloven door wat er in de TV/media/autoriteiten afgeschilderd is, dan zou je wel 'n 'warzone' of zo verwachten.
Zo gaat het toch al jaren.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:17 schreef ems. het volgende:
[..]
Want jij verwacht het dus de rest van de wereld verwacht precies hetzelfde
Er zijn heel veel mensen die dat verwachtten op basis van de berichten vanuit de media. Check #FilmYourHospital maar eens.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:17 schreef ems. het volgende:
[..]
Want jij verwacht het dus de rest van de wereld verwacht precies hetzelfde
Dat bedoel ik, dankje.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:21 schreef Donderjagen het volgende:
[..]
Er zijn heel veel mensen die dat verwachtten op basis van de berichten vanuit de media. Check #FilmYourHospital maar eens.
Mijn ex is een arts en draait aan de lopende band shifts van 36 uur in Amsterdam, ze heeft geen enkele reden om te liegen over het feit dat het zo druk is. Je zult vast eens een rustig moment treffen, maar zo'n momentopname is weinig waard.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:21 schreef Donderjagen het volgende:
[..]
Er zijn heel veel mensen die dat verwachtten op basis van de berichten vanuit de media. Check #FilmYourHospital maar eens.
Ik bewonder je doorzetting maar je verwacht teveel van die lui. Wegbagatelliseren pur sang en verzonnen dingetjes om dit aan te sterken ben ik bang. Opnieuw, keep up the good work!quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:21 schreef Donderjagen het volgende:
[..]
ok, maar de dodental blijft rondom hetzelfde als van 'n griep epidemic toch?quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:30 schreef illusions het volgende:
[..]
Mijn ex is een arts en draait aan de lopende band shifts van 36 uur in Amsterdam, ze heeft geen enkele reden om te liegen over het feit dat het zo druk is. Je zult vast eens een rustig moment treffen, maar zo'n momentopname is weinig waard.
Verzonnen dingetjes. De ironie.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:33 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik bewonder je doorzetting maar je verwacht teveel van die lui. Wegbagatelliseren pur sang en verzonnen dingetjes om dit aan te sterken ben ik bang. Opnieuw, keep up the good work!
Ik ben het ermee eens dat de cijfers oneerlijk voorgesteld worden, maar het gaat om de druk waar de ziekenhuizen in 1 keer mee te maken krijgen. Ik ben dan ook meer voorstander van uitbreiding van de zorgcapaciteit als een quarantaine.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:35 schreef Tingo het volgende:
[..]
ok, maar de dodental blijft rondom hetzelfde als van 'n griep epidemic toch?
You do know that the figures are being fiddled with right?
Waarom is de werkdruk van je ex niet aan andere ziekenhuizen uitverdeelt? 36 hour lopende diensten niet gezond (of verstandig) is ....voor de medische diensten of de patient.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:36 schreef illusions het volgende:
[..]
Ik ben het ermee eens dat de cijfers oneerlijk voorgesteld worden, maar het gaat om de druk waar de ziekenhuizen in 1 keer mee te maken krijgen. Ik ben dan ook meer voorstander van uitbreiding van de zorgcapaciteit als een quarantaine.
Tnx. Ja, je hebt gelijk.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:33 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik bewonder je doorzetting maar je verwacht teveel van die lui. Wegbagatelliseren pur sang en verzonnen dingetjes om dit aan te sterken ben ik bang. Opnieuw, keep up the good work!
Wow, wat een onwetendheid.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:48 schreef Tingo het volgende:
[..]
Waarom is de werkdruk van je ex niet aan andere ziekenhuizen uitverdeelt? 36 hour lopende diensten niet gezond (of verstandig) is ....voor de medische diensten of de patient.
Klopt helemaal niets van. Op z'n hoogst 20% extra doden per dag voor twee weken, mensen in de zorg werken meer uren, mensen mogen niet meer voor kleinigheden naar het ziekenhuis, bijna alle afspraken afgezegd, ze hebben daar gewoon niets te doen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:30 schreef illusions het volgende:
[..]
Mijn ex is een arts en draait aan de lopende band shifts van 36 uur in Amsterdam, ze heeft geen enkele reden om te liegen over het feit dat het zo druk is. Je zult vast eens een rustig moment treffen, maar zo'n momentopname is weinig waard.
Dan zal ze wel liegen dat het zo druk is he.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:54 schreef borealist het volgende:
[..]
Klopt helemaal niets van. Op z'n hoogst 20% extra doden per dag voor twee weken, mensen in de zorg werken meer uren, mensen mogen niet meer voor kleinigheden naar het ziekenhuis, bijna alle afspraken afgezegd, ze hebben daar gewoon niets te doen.
Waar de deep state precies mee bezig is weet ik niet, alleen psychopaten begrijpen andere psychopaten, en de bevolking is ontleerd hoe ze zich tegen het kwade moeten verweren.
Nu moet de deep state alleen zorgen dat mensen geen vraagtekens gaan zetten bij het hele gebeuren. Zoals, wie verdient het meest aan deze onzin.
Heel veel mensen willen dan ook maar al te graag geloven dat ze een slachtoffer zijn en daarom gaan ze op dergelijke kanalen allemaal onzin verspreiden.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:21 schreef Donderjagen het volgende:
[..]
Grappig dat je over bagatelliseren begint terwijl de goedgelovigen hier allemaal nablaten dat het allemaal wel meevalt met corona en drukte voor het ziekenhuispersoneelquote:Op zaterdag 4 april 2020 17:33 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Als deze anonieme vriendin van een anonieme poster daadwerkelijk bestaat.quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:54 schreef illusions het volgende:
[..]
Dan zal ze wel liegen dat het zo druk is he.Kansloze reactie.
Hou gewoon 'n keer op met je shitty toon hoor!quote:Op zaterdag 4 april 2020 17:53 schreef illusions het volgende:
[..]
Wow, wat een onwetendheid.
Ze werkt onder contract bij een bepaald ziekenhuis, ze gaan jou toch ook niet zomaar ergens anders laten werken? Dat het af en toe even rustig is, is een momentopname van een welkom rustmoment.
Kennelijk weet je ook niet hoe 36 uur shifts werken, want dat is doodnormaal. Je slaapt gewoon tussendoor op het ziekenhuis hoor, alleen nu wat minder omdat het zo druk is. Je werkt geen 36 uur aan 1 stuk door.
En jij beweert te weten wat een normale situatie is op een ICU. Ongelofelijk.
Moet van 2 kanten komen hè.quote:Op zaterdag 4 april 2020 18:03 schreef Tingo het volgende:
[..]
Hou gewoon 'n keer op met je shitty toon hoor!
Niet elk ziekenhuis is geschikt en op dit soort dingen voorbereid slimpie.quote:Als 't echt zo druk is bij je 'ex in Amsterdam' , waarom zijn de zieke mensen niet naar andere ziekenhuizen verstuurd? Zyn alle ziekenhuizen zo druk bezig? Ik heb nog steeds geen overtuigende beelden gezien.
Als je het niet wilt geloven dan doe je dat lekker niet, zo kan je alles wel wegwuiven.quote:Op zaterdag 4 april 2020 18:02 schreef borealist het volgende:
[..]
Als deze anonieme vriendin van een anonieme poster daadwerkelijk bestaat.
Jij bent 'n verzonnen dingetje. Normale discussie gewoon niet mogelijk met je is.quote:
Als jij gaat ontkennen wat zich recht voor je neus afspeelt, ben jij volgens mij degene met je kop in het zand hoor.quote:Op zaterdag 4 april 2020 18:13 schreef Tingo het volgende:
[..]
Jij bent 'n verzonnen dingetje. Normale discussie gewoon niet mogelijk met je is.
Zou niet de eerste hier die lult gewoon wat om interessant te doen of iets verzinnen om hun eigen mening/argument/ruzie te steunen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 18:02 schreef borealist het volgende:
[..]
Als deze anonieme vriendin van een anonieme poster daadwerkelijk bestaat.
Wat soort dingen? Paniek/hysterie zaaien door 'n verschrikkelijk overdrevende 'pandemie' ?quote:Op zaterdag 4 april 2020 18:13 schreef illusions het volgende:
Niet elk ziekenhuis is geschikt en op dit soort dingen voorbereid slimpie.Vandaar dat ik zeg voor uitbreiding van de zorgcapaciteit te zien. Maar jij gaat lekker ontkennen dat het er druk is.
[..]
Als je het niet wilt geloven dan doe je dat lekker niet, zo kan je alles wel wegwuiven.
Je bent het er niet mee eens dus je kiest er maar voor om het te negeren.
Wat bedoel je precies?quote:Op zaterdag 4 april 2020 18:14 schreef illusions het volgende:
[..]
Als jij gaat ontkennen wat zich recht voor je neus afspeelt, ben jij volgens mij degene met je kop in het zand hoor.![]()
Uhm, voor virussen waardoor heel veel mensen in korte tijd in het ziekenhuis belanden en er dus niet genoeg capaciteit is. In 2018 studeerde ze nog.quote:Op zaterdag 4 april 2020 18:27 schreef Tingo het volgende:
[..]
Wat soort dingen? Paniek/hysterie zaaien door 'n verschrikkelijk overdrevende 'pandemie' ?
Is je 'ex in Amsterdam' door de griep epidemie in 2018 zo hard gewerkt? Zelfde situatie of niet?
Uhm, dat ziekenhuizen gewoon te weinig capaciteit hebben. Dat zeg ik nu al een paar keer, je kan ook niet lezen ofzo?quote:
Griep bedoel je toch?quote:Op zaterdag 4 april 2020 18:34 schreef illusions het volgende:
[..]
Uhm, voor virussen waardoor heel veel mensen in korte tijd in het ziekenhuis belanden en er dus niet genoeg capaciteit is. In 2018 studeerde ze nog.
[..]
Uhm, dat ziekenhuizen gewoon te weinig capaciteit hebben. Dat zeg ik nu al een paar keer, je kan ook niet lezen ofzo?
Jij meent natuurlijk dat de ICU's niet drukker zijn dan normaal, zoals je van de week opnoemde.Gebaseerd op jouw verregaande ervaring met ICU's.
COVID-19 bedoel ik, zie topictitel.quote:
Ik heb het over wat ik zelf gehoord en gezien heb, niet over 1 bepaald filmpje.quote:Ja – deze vid (van je maatje Hek) heb je 't over... Nou sorry hoor, maar dit ziet er meer uit als 'n PR filmpje...
Indringende beelden van intensive care St. Antonius: ‘De patiënten zijn ontzettend ziek’
https://www.ad.nl/utrecht(...)ps://www.google.com/
Als jij zo goed weet hoe alle ziekenhuizen in Nederland met een pandemie moeten omgaan waarom ben jij dan geen minister van volksgezondheid?quote:Op zaterdag 4 april 2020 18:03 schreef Tingo het volgende:
[..]
Hou gewoon 'n keer op met je shitty toon hoor!
Als 't echt zo druk is bij je 'ex in Amsterdam' , waarom zijn de zieke mensen niet naar andere ziekenhuizen verstuurd? Zyn alle ziekenhuizen zo druk bezig? Ik heb nog steeds geen overtuigende beelden gezien.
Die functie is al bekleed héquote:Op zaterdag 4 april 2020 19:07 schreef ems. het volgende:
[..]
Als jij zo goed weet hoe alle ziekenhuizen in Nederland met een pandemie moeten omgaan waarom ben jij dan geen minister van volksgezondheid?
Ongetwijfeld gaat de beste man uit eigen beweging vakkenvullen als hij ziet wat voor fontein van kennis zich aandient.quote:
3 Uur en weinig loos daar. Zelfs voor de coronahype was het drukker voor en rondom ziekenhuizen. Wat gebeurt er trouwens met al die overledenen aan corona? Worden deze mensen gecremeerd of begraven, is daar ook nog een procedure voor? Ook daar hoor je weinig over.quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:20 schreef Donderjagen het volgende:
Deze New York Times productie van 24 maart inclusief onheilspellend muziekje:
En dan 3 uur Elmhurst live stream van 29 maart:
Er gebeurt he-le-maal niets daar.
Ik vind het dus niet vreemd dat mensen zich afvragen wat er zich nu in die ziekenhuizen afspeelt. #FilmYourHospital
quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:20 schreef Donderjagen het volgende:
Er gebeurt he-le-maal niets daar.
Ik vind het dus niet vreemd dat mensen zich afvragen wat er zich nu in die ziekenhuizen afspeelt. #FilmYourHospital
quote:Op zaterdag 4 april 2020 22:39 schreef Donderjagen het volgende:
Nou ja, ik begrijp dat de poli's e.d. stil liggen en er dus minder inloop is, maar je zou verwachten dat - gezien alle berichtgeving over 'warzones' vanuit de media - er een grote aanvoer is van nieuwe patiënten en dat er toch wel een komen en gaan van ambulances waar te nemen is.
Over die procedure voor overledenen? Geen idee.
Misschien dat de ex van de aarts in Amsterdam meer zou over weten, kan 'ie ff aan 'r vragen wanneer ze met al de drukte klaar is.quote:Op zaterdag 4 april 2020 22:25 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
3 Uur en weinig loos daar. Zelfs voor de coronahype was het drukker voor en rondom ziekenhuizen. Wat gebeurt er trouwens met al die overledenen aan corona? Worden deze mensen gecremeerd of begraven, is daar ook nog een procedure voor? Ook daar hoor je weinig over.
Oja natuurlijk als je iets anders mankeert heb je vette pech nu door deze crisis. Kwam dit ook nog tegenquote:Op zaterdag 4 april 2020 22:39 schreef Donderjagen het volgende:
Nou ja, ik begrijp dat de poli's e.d. stil liggen en er dus minder inloop is, maar je zou verwachten dat - gezien alle berichtgeving over 'warzones' vanuit de media - er een grote aanvoer is van nieuwe patiënten en dat er toch wel een komen en gaan van ambulances waar te nemen is.
Over die procedure voor overledenen? Geen idee.
Als 't zo erg druk in de Amsterdam ICU's is en de medische personnel daar moeten 36 hour shifts draaien...kunnen ze toch 'n paar van de zieke naar Rotterdam sturen...zo ver rijen is toch niet als 't over 'n life or death situatie gaat?quote:Op zaterdag 4 april 2020 22:54 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Oja natuurlijk als je iets anders mankeert heb je vette pech nu door deze crisis. Kwam dit ook nog tegen
https://www.facebook.com/tri.sees.5095/posts/213185019914096 en
https://www.facebook.com/tri.sees.5095/videos/213178133248118/
Heel erg vreemd allemaal. Geen idee wat ik ervan moet denken, ik wacht nog op een plausibele verklaring.
Ja,ik ook. Maar de vid geplaats was als voorbeeld te geven over hoe ontzettend druk de ziekenhuizen zijn.quote:Op zaterdag 4 april 2020 18:53 schreef illusions het volgende:
Ik heb het over wat ik zelf gehoord en gezien heb, niet over 1 bepaald filmpje.
Jezus man, ben je echt zo fucking thick?
Ah, alle ziekenhuizen in de wereld zijn zo?quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:07 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ja,ik ook. Maar de vid geplaats was als voorbeeld te geven over hoe ontzettend druk de ziekenhuizen zijn.
Geef het goede voorbeeld maar, je snapt echt niet dat jij deze trend van onbeleefdheid zelf hebt gezet?quote:There's really no need to be so bad-mannered.
In de laatste aantal dagen hebben we verschillende vids in verschillende landen waar 't lijkt helemaal niet zo druk als wat we vertelt (of misleid om te geloven) zijn.quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:09 schreef illusions het volgende:
[..]
Ah, alle ziekenhuizen in de wereld zijn zo?
[..]
En die video's behandel je net zo kritisch als de video's/foto's waar wel enorme drukte te zien is?quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:17 schreef Tingo het volgende:
[..]
In de laatste aantal dagen hebben we verschillende vids in verschillende landen waar 't lijkt helemaal niet zo druk als wat we vertelt (of misleid om te geloven) zijn.
Misschien kan je de ex in Amsterdam voor 'n update vragen.
Absolutely!quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:17 schreef illusions het volgende:
[..]
En die video's behandel je net zo kritisch als de video's/foto's waar wel enorme drukte te zien is?
Het internet staat er letterlijk vol mee.quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:21 schreef Tingo het volgende:
[..]
'Enorme drukte' heb ik nog niet gezien. Jij wel? Plaats maar 'n linkje.....of vraag 't aan je ex.
Geef maar een voorbeeld dat jij overtuigend vind.quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:23 schreef illusions het volgende:
[..]
Het internet staat er letterlijk vol mee.
Maar dat zie jij natuurlijk niet, komt je wel weer goed uit.
Apart wel.quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:21 schreef controlaltdelete het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is toch ook raar? Lijkt wel dezelfde foto en dezelfde jongen. Weet niet zeker of dit zo is maar over de begrafenis kwam ik dit tegen
Heartbreaking pictures show lonely funeral of boy, 13, who died from coronavirus
Zo gaat het dus na je overlijden. Meende net ook in de snelheid te lezen dat hij inmiddels niet meer de jongste is, er is nu ook een 5 jarige overleden in the UK.
Komop zeg, dit is echt in 1 minuut uit te leggen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:21 schreef controlaltdelete het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is toch ook raar? Lijkt wel dezelfde foto en dezelfde jongen. Weet niet zeker of dit zo is maar over de begrafenis kwam ik dit tegen
Heartbreaking pictures show lonely funeral of boy, 13, who died from coronavirus
Zo gaat het dus na je overlijden. Meende net ook in de snelheid te lezen dat hij inmiddels niet meer de jongste is, er is nu ook een 5 jarige overleden in the UK.
https://www.theolivepress(...)us-outbreak-worsens/quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:25 schreef Tingo het volgende:
[..]
Geef maar een voorbeeld dat jij overtuigend vind.
In de buurt geweest van je eigen lokale ziekenhuis?quote:Op zaterdag 4 april 2020 23:17 schreef Tingo het volgende:
[..]
In de laatste aantal dagen hebben we verschillende vids in verschillende landen waar 't lijkt helemaal niet zo druk als wat we vertelt (of misleid om te geloven) zijn.
Misschien kan je de ex in Amsterdam voor 'n update vragen.
Alles is nep, heb je die beelden gezien in equador? Bizarquote:Op zaterdag 4 april 2020 23:49 schreef controlaltdelete het volgende:
Zou misschien kunnen hier ziet hij er alweer wat anders uit
https://nieuws.marokko.nl(...)in-brits-ziekenhuis/
We moeten het maar geloven. Arme kindjes ze sterven steeds jonger aan corona. Dadelijk wordt het nog zo heftig dat een coronamoeder een baby met corona baart en het kind daardoor bezwijkt. Zal toch niet? Afijn fijne nacht nog bovenal weer gezond op morgen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |