Misschien om het nog iets makkelijker te maken.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:06 schreef borealist het volgende:
[..]
Als corona zo besmettelijk was als de griep zou het 5,2 mensen aansteken.
Hoe snel een virus zich verspreid hangt af van hoe besmettelijk het is en de immuniteit van de bevolking.
De mazelen is besmettelijker dan de griep, maar door vaccinatie (immuniteit) verspreid het zich nauwelijks.
Door wie was 't bekend en waarom denk je dat die informatie zo betrouwbaar is?quote:Op donderdag 2 april 2020 13:59 schreef theguyver het volgende:
Dit is al vanaf dag 1 bekend.
En is ook makkelijk te achterhalen op de manier waarop het verspreid.
Verspreid angst bedoel je? Of klinkt het dan net iets minder stoer?quote:Op donderdag 2 april 2020 17:25 schreef Donderjagen het volgende:
Spread fear!
Pentagon Confirms It’s Seeking 100,000 Body Bags in Virus Crisis
Dat klinkt een beetje lame.quote:Op donderdag 2 april 2020 17:27 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Verspreid angst bedoel je? Of klinkt het dan net iets minder stoer?
Dat doet het op inhoud sowieso wel. Als er (een kans bestaat dat er) daadwerkelijk heel veel Covid-19 doden gaan vallen is het wetende dat lichamen ook na overlijden nog een hele tijd besmettelijk zijn niet angstaanjagend maar juist geruststellend dat er dergelijke zakken beschikbaar zijn.quote:
Misschien moet je even naar deze grafiek kijken om je irreële angst wat te laten afnemen.quote:Op donderdag 2 april 2020 17:32 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dat doet het op inhoud sowieso wel. Als er (een kans bestaat dat er) daadwerkelijk heel veel Covid-19 doden gaan vallen is het wetende dat lichamen ook na overlijden nog een hele tijd besmettelijk zijn niet angstaanjagend maar juist geruststellend dat er dergelijke zakken beschikbaar zijn.
Net zoals het heel fijn was geweest als er grote partijen mondkapjes, veiligheidsbrillen en ontsmettingsmiddelen zouden zijn in plaats van schrijnende tekorten.![]()
Lekker toch, in Nederland vreten we rauwe vis, vindt de rest van de wereld ook raar.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:33 schreef theguyver het volgende:
[..]
Misschien om het nog iets makkelijker te maken.
1 mafklapper in China vrat vleermuis soep, nog geen 5 maand later, zit de halve wereld thuis.
Precies, china legde de economie gewoon stil voor de grap of omwille van een paar oudjes die economisch toch niets meer bijdragen, vanuit de hele wereld is PPE opgekocht en naar china verstuurd voor een soort van ziekenhuis-carnavalsfeest! Er is helemaal niets aan de hand, ze willen je gewoon bang maken! Het is een hype!quote:Op donderdag 2 april 2020 17:46 schreef Donderjagen het volgende:
[..]
Misschien moet je even naar deze grafiek kijken om je irreële angst wat te laten afnemen.
[ afbeelding ]
Goed begin van een objectief verhaal.quote:Wie aandachtig de "crisis" heeft gevolgd weet ondertussen dat het geen echte crisis is. Ziekenhuis personeel op de IC klagen dat in plaats van 2 patiënten, ze nu voor 3 of zelfs 4 patiënten tegelijk moeten zorgen. Waarschijnlijk boos dat ze niet de hele dag met hun mobieltje kunnen spelen, dus svp, allemaal wat extra applaus.
Niemand beweert dat ze dat voor de grap gedaan hebben, of omwille van een paar oudjes. Dat maak jij er van.quote:Op donderdag 2 april 2020 17:52 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Precies, china legde de economie gewoon stil voor de grap of omwille van een paar oudjes die economisch toch niets meer bijdragen, vanuit de hele wereld is PPE opgekocht en naar china verstuurd voor een soort van ziekenhuis-carnavalsfeest! Er is helemaal niets aan de hand, ze willen je gewoon bang maken! Het is een hype!
Waarom denk jij dat ik Jensen kijk? Ik kijk sowieso amper televisie. Dat is namelijk niet zo goed voor het brein. Veel mensen worden bang van veel televisiekijken.quote:Blijf jij vooral lekker jensen kijken. Overbelasting van de zorg en besmettelijkheid is hier het probleem.
Juist, en dat is heel erg naar. En nee, ik denk niet dat artsen dit doen om hun patiënten angst aan te jagen. Ik denk dat artsen dit doen omdat vanuit de overheid en de raden van bestuur bepaald is dat die behandelingen/operaties stilgelegd zijn.quote:Zat mensen met gezondheidsproblemen die hun geplande operaties al voor onbepaalde tijd uitgesteld hebben zien worden. Denk jij dat artsen dit doen omdat zij hun patienten angst aan willen jagen in opdracht van de overheid of gewoon voor de grap, zonder dat er echt noodzaak toe is?![]()
![]()
Alsof artsen daar een keuze in hadden, alles wordt van bovenaf gestuurd, inclusief de opinie van Sjonnie en Anita en ieder andere die teveel tv kijkt.quote:Op donderdag 2 april 2020 17:52 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Zat mensen met gezondheidsproblemen die hun geplande operaties al voor onbepaalde tijd uitgesteld hebben zien worden. Denk jij dat artsen dit doen omdat zij hun patienten angst aan willen jagen in opdracht van de overheid of gewoon voor de grap, zonder dat er echt noodzaak toe is?![]()
![]()
Oh wacht klopt, het is allemaal een complot om mensen angst aan te jagen. Want dat is in het totalitaire pseudo-communistische china echt nodig, de situatie in hubei alsook de dreigende economische crisis brengt de positie van de chinese communistische partij niet juist in gevaar.quote:Op donderdag 2 april 2020 18:55 schreef Donderjagen het volgende:
[..]
Niemand beweert dat ze dat voor de grap gedaan hebben, of omwille van een paar oudjes. Dat maak jij er van.
Die beweert gelijksoortige onzin.quote:Waarom denk jij dat ik Jensen kijk? Ik kijk sowieso amper televisie. Dat is namelijk niet zo goed voor het brein. Veel mensen worden bang van veel televisiekijken.
En dat is bepaald om....?quote:Juist, en dat is heel erg naar. En nee, ik denk niet dat artsen dit doen om hun patiënten angst aan te jagen. Ik denk dat artsen dit doen omdat dit vanuit de overheid en de raden van bestuur bepaald is dat die behandelingen/operaties stilgelegd zijn.
Denk je niet dat artsen massaal aan de bel zouden trekken als de huidige ophef overdreven was? Nouja, wat jij denkt van artsen interesseert me eigenlijk niet zo veel.quote:Op donderdag 2 april 2020 18:57 schreef borealist het volgende:
[..]
Alsof artsen daar een keuze in hadden, alles wordt van bovenaf gestuurd, inclusief de opinie van Sjonnie en Anita en ieder andere die teveel tv kijkt.
Ik denk dat ik van een willekeurige muur een zinniger antwoord zal krijgen.quote:Op donderdag 2 april 2020 01:27 schreef borealist het volgende:
Wie aandachtig de "crisis" heeft gevolgd weet ondertussen dat het geen echte crisis is. Ziekenhuis personeel op de IC klagen dat in plaats van 2 patiënten, ze nu voor 3 of zelfs 4 patiënten tegelijk moeten zorgen. Waarschijnlijk boos dat ze niet de hele dag met hun mobieltje kunnen spelen, dus svp, allemaal wat extra applaus.
Dit jaquote:Op donderdag 2 april 2020 18:57 schreef borealist het volgende:
[..]
Alsof artsen daar een keuze in hadden, alles wordt van bovenaf gestuurd, inclusief de opinie van Sjonnie en Anita en ieder andere die teveel tv kijkt.
Aangezien de gemiddelde leeftijd van een kritieke corona patient boven de 65 ligt, is dat geen enkel probleem, ze kunnen zelfs 5 jaar de tijd nemen om bij te komen zonder dat iemand daar last van heeft.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:13 schreef controlaltdelete het volgende:
Oja en voor eventueel herstel zowel mentaal als fysiek moet men op zeker een dik jaar rekenen.
Deze (ex)coronapatiënte was 33 jaar.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:20 schreef borealist het volgende:
[..]
Aangezien de gemiddelde leeftijd van een kritieke corona patient boven de 65 ligt, is dat geen enkel probleem, ze kunnen zelfs 5 jaar de tijd nemen om bij te komen zonder dat iemand daar last van heeft.
Ik zie juist het tegenovergestelde in mijn omgeving. Mensen die gewoon hun gang blijven gaan 'omdat het voor hen maar als een griepje' is. Vergetende dat ze dan wel de verspreiding naar meer kritieke groepen (meer) in stand houden.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:31 schreef LXIV het volgende:
Het valt me wel op hoe ontzettend bang veel mensen zijn. Als ik ze probeer uit te leggen dat het voor hen gezien hun gezondheid en leeftijd waarschijnlijk niet meer om het lijf zal hebben dan een griepje komen ze met verhalen als "Ja, maar in België is gisteren een 14-jarig meisje aan Corona overleden'. Totaal geen benul van statistiek of in staat de cijfers te duiden.
Hier op het FOK! forum trouwens idem.
wat versta je daar onder?quote:Op donderdag 2 april 2020 19:38 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Mensen die gewoon hun gang blijven gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |