Misschien om het nog iets makkelijker te maken.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:06 schreef borealist het volgende:
[..]
Als corona zo besmettelijk was als de griep zou het 5,2 mensen aansteken.
Hoe snel een virus zich verspreid hangt af van hoe besmettelijk het is en de immuniteit van de bevolking.
De mazelen is besmettelijker dan de griep, maar door vaccinatie (immuniteit) verspreid het zich nauwelijks.
Door wie was 't bekend en waarom denk je dat die informatie zo betrouwbaar is?quote:Op donderdag 2 april 2020 13:59 schreef theguyver het volgende:
Dit is al vanaf dag 1 bekend.
En is ook makkelijk te achterhalen op de manier waarop het verspreid.
Verspreid angst bedoel je? Of klinkt het dan net iets minder stoer?quote:Op donderdag 2 april 2020 17:25 schreef Donderjagen het volgende:
Spread fear!
Pentagon Confirms It’s Seeking 100,000 Body Bags in Virus Crisis
Dat klinkt een beetje lame.quote:Op donderdag 2 april 2020 17:27 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Verspreid angst bedoel je? Of klinkt het dan net iets minder stoer?
Dat doet het op inhoud sowieso wel. Als er (een kans bestaat dat er) daadwerkelijk heel veel Covid-19 doden gaan vallen is het wetende dat lichamen ook na overlijden nog een hele tijd besmettelijk zijn niet angstaanjagend maar juist geruststellend dat er dergelijke zakken beschikbaar zijn.quote:
Misschien moet je even naar deze grafiek kijken om je irreële angst wat te laten afnemen.quote:Op donderdag 2 april 2020 17:32 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dat doet het op inhoud sowieso wel. Als er (een kans bestaat dat er) daadwerkelijk heel veel Covid-19 doden gaan vallen is het wetende dat lichamen ook na overlijden nog een hele tijd besmettelijk zijn niet angstaanjagend maar juist geruststellend dat er dergelijke zakken beschikbaar zijn.
Net zoals het heel fijn was geweest als er grote partijen mondkapjes, veiligheidsbrillen en ontsmettingsmiddelen zouden zijn in plaats van schrijnende tekorten.![]()
Lekker toch, in Nederland vreten we rauwe vis, vindt de rest van de wereld ook raar.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:33 schreef theguyver het volgende:
[..]
Misschien om het nog iets makkelijker te maken.
1 mafklapper in China vrat vleermuis soep, nog geen 5 maand later, zit de halve wereld thuis.
Precies, china legde de economie gewoon stil voor de grap of omwille van een paar oudjes die economisch toch niets meer bijdragen, vanuit de hele wereld is PPE opgekocht en naar china verstuurd voor een soort van ziekenhuis-carnavalsfeest! Er is helemaal niets aan de hand, ze willen je gewoon bang maken! Het is een hype!quote:Op donderdag 2 april 2020 17:46 schreef Donderjagen het volgende:
[..]
Misschien moet je even naar deze grafiek kijken om je irreële angst wat te laten afnemen.
[ afbeelding ]
Goed begin van een objectief verhaal.quote:Wie aandachtig de "crisis" heeft gevolgd weet ondertussen dat het geen echte crisis is. Ziekenhuis personeel op de IC klagen dat in plaats van 2 patiënten, ze nu voor 3 of zelfs 4 patiënten tegelijk moeten zorgen. Waarschijnlijk boos dat ze niet de hele dag met hun mobieltje kunnen spelen, dus svp, allemaal wat extra applaus.
Niemand beweert dat ze dat voor de grap gedaan hebben, of omwille van een paar oudjes. Dat maak jij er van.quote:Op donderdag 2 april 2020 17:52 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Precies, china legde de economie gewoon stil voor de grap of omwille van een paar oudjes die economisch toch niets meer bijdragen, vanuit de hele wereld is PPE opgekocht en naar china verstuurd voor een soort van ziekenhuis-carnavalsfeest! Er is helemaal niets aan de hand, ze willen je gewoon bang maken! Het is een hype!
Waarom denk jij dat ik Jensen kijk? Ik kijk sowieso amper televisie. Dat is namelijk niet zo goed voor het brein. Veel mensen worden bang van veel televisiekijken.quote:Blijf jij vooral lekker jensen kijken. Overbelasting van de zorg en besmettelijkheid is hier het probleem.
Juist, en dat is heel erg naar. En nee, ik denk niet dat artsen dit doen om hun patiënten angst aan te jagen. Ik denk dat artsen dit doen omdat vanuit de overheid en de raden van bestuur bepaald is dat die behandelingen/operaties stilgelegd zijn.quote:Zat mensen met gezondheidsproblemen die hun geplande operaties al voor onbepaalde tijd uitgesteld hebben zien worden. Denk jij dat artsen dit doen omdat zij hun patienten angst aan willen jagen in opdracht van de overheid of gewoon voor de grap, zonder dat er echt noodzaak toe is?![]()
![]()
Alsof artsen daar een keuze in hadden, alles wordt van bovenaf gestuurd, inclusief de opinie van Sjonnie en Anita en ieder andere die teveel tv kijkt.quote:Op donderdag 2 april 2020 17:52 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Zat mensen met gezondheidsproblemen die hun geplande operaties al voor onbepaalde tijd uitgesteld hebben zien worden. Denk jij dat artsen dit doen omdat zij hun patienten angst aan willen jagen in opdracht van de overheid of gewoon voor de grap, zonder dat er echt noodzaak toe is?![]()
![]()
Oh wacht klopt, het is allemaal een complot om mensen angst aan te jagen. Want dat is in het totalitaire pseudo-communistische china echt nodig, de situatie in hubei alsook de dreigende economische crisis brengt de positie van de chinese communistische partij niet juist in gevaar.quote:Op donderdag 2 april 2020 18:55 schreef Donderjagen het volgende:
[..]
Niemand beweert dat ze dat voor de grap gedaan hebben, of omwille van een paar oudjes. Dat maak jij er van.
Die beweert gelijksoortige onzin.quote:Waarom denk jij dat ik Jensen kijk? Ik kijk sowieso amper televisie. Dat is namelijk niet zo goed voor het brein. Veel mensen worden bang van veel televisiekijken.
En dat is bepaald om....?quote:Juist, en dat is heel erg naar. En nee, ik denk niet dat artsen dit doen om hun patiënten angst aan te jagen. Ik denk dat artsen dit doen omdat dit vanuit de overheid en de raden van bestuur bepaald is dat die behandelingen/operaties stilgelegd zijn.
Denk je niet dat artsen massaal aan de bel zouden trekken als de huidige ophef overdreven was? Nouja, wat jij denkt van artsen interesseert me eigenlijk niet zo veel.quote:Op donderdag 2 april 2020 18:57 schreef borealist het volgende:
[..]
Alsof artsen daar een keuze in hadden, alles wordt van bovenaf gestuurd, inclusief de opinie van Sjonnie en Anita en ieder andere die teveel tv kijkt.
Ik denk dat ik van een willekeurige muur een zinniger antwoord zal krijgen.quote:Op donderdag 2 april 2020 01:27 schreef borealist het volgende:
Wie aandachtig de "crisis" heeft gevolgd weet ondertussen dat het geen echte crisis is. Ziekenhuis personeel op de IC klagen dat in plaats van 2 patiënten, ze nu voor 3 of zelfs 4 patiënten tegelijk moeten zorgen. Waarschijnlijk boos dat ze niet de hele dag met hun mobieltje kunnen spelen, dus svp, allemaal wat extra applaus.
Dit jaquote:Op donderdag 2 april 2020 18:57 schreef borealist het volgende:
[..]
Alsof artsen daar een keuze in hadden, alles wordt van bovenaf gestuurd, inclusief de opinie van Sjonnie en Anita en ieder andere die teveel tv kijkt.
Aangezien de gemiddelde leeftijd van een kritieke corona patient boven de 65 ligt, is dat geen enkel probleem, ze kunnen zelfs 5 jaar de tijd nemen om bij te komen zonder dat iemand daar last van heeft.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:13 schreef controlaltdelete het volgende:
Oja en voor eventueel herstel zowel mentaal als fysiek moet men op zeker een dik jaar rekenen.
Deze (ex)coronapatiënte was 33 jaar.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:20 schreef borealist het volgende:
[..]
Aangezien de gemiddelde leeftijd van een kritieke corona patient boven de 65 ligt, is dat geen enkel probleem, ze kunnen zelfs 5 jaar de tijd nemen om bij te komen zonder dat iemand daar last van heeft.
Ik zie juist het tegenovergestelde in mijn omgeving. Mensen die gewoon hun gang blijven gaan 'omdat het voor hen maar als een griepje' is. Vergetende dat ze dan wel de verspreiding naar meer kritieke groepen (meer) in stand houden.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:31 schreef LXIV het volgende:
Het valt me wel op hoe ontzettend bang veel mensen zijn. Als ik ze probeer uit te leggen dat het voor hen gezien hun gezondheid en leeftijd waarschijnlijk niet meer om het lijf zal hebben dan een griepje komen ze met verhalen als "Ja, maar in België is gisteren een 14-jarig meisje aan Corona overleden'. Totaal geen benul van statistiek of in staat de cijfers te duiden.
Hier op het FOK! forum trouwens idem.
wat versta je daar onder?quote:Op donderdag 2 april 2020 19:38 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Mensen die gewoon hun gang blijven gaan.
Die kritieke personen moeten zichzelf goed isoleren en niet vertrouwen op de anderen.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:38 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Ik zie juist het tegenovergestelde in mijn omgeving. Mensen die gewoon hun gang blijven gaan 'omdat het voor hen maar als een griepje' is. Vergetende dat ze dan wel de verspreiding naar meer kritieke groepen (meer) in stand houden.
quote:Op donderdag 2 april 2020 19:31 schreef LXIV het volgende:
Het valt me wel op hoe ontzettend bang veel mensen zijn. Als ik ze probeer uit te leggen dat het voor hen gezien hun gezondheid en leeftijd waarschijnlijk niet meer om het lijf zal hebben dan een griepje komen ze met verhalen als "Ja, maar in België is gisteren een 14-jarig meisje aan Corona overleden'. Totaal geen benul van statistiek of in staat de cijfers te duiden.
Hier op het FOK! forum trouwens idem.
Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken! ..in het eigen longvocht omdat ik te beroerd ben om ook maar het minste beetje empathie te betrachten en ik het verdom in mn eigen huis tijd door te brengen met m'n eigen kinderen!quote:Op donderdag 2 april 2020 19:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die kritieke personen moeten zichzelf goed isoleren en niet vertrouwen op de anderen.
Kijk gewoon rationeel naar de cijfers en luister niet naar die apocalyptische coronanieuws van de msm. DAAR word je pas ziek van.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:59 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
[..]
Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken! ..in het eigen longvocht omdat ik te beroerd ben om ook maar het minste beetje empathie te betrachten en ik het verdom in mn eigen huis tijd door te brengen met m'n eigen kinderen!![]()
Ik kijk zeer zelden tv, en zag de pandemie al in januari aankomen toen zelfs de chinese overheid en de who nog deden alsof er niets aan de hand was (en de media en het rivm hier al helemaal) niet omdat ik nou zo enorm scherp ben maar omdat er op internet al tig signalen waren die meer dan genoeg reden gaven voor grote bezorgdheid.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:36 schreef Summers het volgende:
[..]
Kijk gewoon rationeel naar de cijfers en luister niet naar die apocalyptische coronanieuws van de msm. DAAR word je pas ziek van.
Ehhhh, noem even een pandemie uitbraak na eten van rouwe haring..quote:Op donderdag 2 april 2020 17:46 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Lekker toch, in Nederland vreten we rauwe vis, vindt de rest van de wereld ook raar.
[ afbeelding ]
Niet alleen China, bijna de gehele wereld ligt stil.quote:Op donderdag 2 april 2020 17:52 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Precies, china legde de economie gewoon stil voor de grap of omwille van een paar oudjes die economisch toch niets meer bijdragen, vanuit de hele wereld is PPE opgekocht en naar china verstuurd voor een soort van ziekenhuis-carnavalsfeest! Er is helemaal niets aan de hand, ze willen je gewoon bang maken! Het is een hype!
Blijf jij vooral lekker jensen kijken. Overbelasting van de zorg en besmettelijkheid is hier het probleem.
Zat mensen met gezondheidsproblemen die hun geplande operaties al voor onbepaalde tijd uitgesteld hebben zien worden. Denk jij dat artsen dit doen omdat zij hun patienten angst aan willen jagen in opdracht van de overheid of gewoon voor de grap, zonder dat er echt noodzaak toe is?![]()
![]()
Nogmaals je hoeft niet te kijken.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:36 schreef Summers het volgende:
[..]
Kijk gewoon rationeel naar de cijfers en luister niet naar die apocalyptische coronanieuws van de msm. DAAR word je pas ziek van.
Deden ze ook bij de mexicaanse griep op elke hoek kon je het wel krijgen en je keek nog net niet de hele dag over je schouder of de griep niet op de loer lag .
Ik vind het extreem en misdadig , dit is geen verslaggeving meer maar mind control . Het is aan iedere volwassene om rationeel te blijven en zich niet te laten meeslepen door bekende leugenaars en paniekzaaiers.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:44 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ik kijk zeer zelden tv, en zag de pandemie al in januari aankomen toen zelfs de chinese overheid en de who nog deden alsof er niets aan de hand was (en de media en het rivm hier al helemaal) niet omdat ik nou zo enorm scherp ben maar omdat er op internet al tig signalen waren die meer dan genoeg reden gaven voor grote bezorgdheid.![]()
Dit is niet als de mexicaanse griep, h1n1, zika en ga zo maar door. Wat er nu gaande is in Nederlandse ziekenhuizen heeft geen precedent. De politiek en media dikken de situatie ook helemaal niet aan maar zwakken de ernst juist flink af in een poging paniek te voorkomen.
Er is een verschil tussen kijken en je laten meeslepen.quote:Op donderdag 2 april 2020 20:59 schreef theguyver het volgende:
[..]
Nogmaals je hoeft niet te kijken.
Niemand verplicht je dat.
Trek die coax kabel nou es uit je tv.quote:Op donderdag 2 april 2020 21:02 schreef Summers het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen kijken en je laten meeslepen.
Die mensen die in januari en februari juist nog ten onrechte verkondigden dat er niets aan het veelvuldig te wassen handje was bedoel je?quote:Op donderdag 2 april 2020 21:01 schreef Summers het volgende:
Het is aan iedere volwassene om rationeel te blijven en zich niet te laten meeslepen door bekende leugenaars en paniekzaaiers.
Ja hoor deze keer geven ze wel echt om het volk en vertellen ze de waarheid , heus waar dit keer ECHTquote:Op donderdag 2 april 2020 21:23 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Die mensen die in januari en februari juist nog ten onrechte verkondigden dat er niets aan het veelvuldig te wassen handje was bedoel je?Ja het is echt allemaal een vooropgezet snood plan van hen, het is niet zo dat ze rete incompetent zijn en door een reeks belabberde keuzes nu met hun ruggen tegen de muur staan.
Het gaat de meeste mensen dan ook niet om hun medemens, maar om hun eigen hachje te redden.quote:Op donderdag 2 april 2020 21:30 schreef Summers het volgende:
[..]
Ja hoor deze keer geven ze wel echt om het volk en vertellen ze de waarheid , heus waar dit keer ECHT
Misschien dat ze begrijpen dat de verspreiding van corona niet te voorkomen is, vooral met dat debielen beleid waar we nu mee bezig zijn.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:38 schreef Degodvader het volgende:
Vergetende dat ze dan wel de verspreiding naar meer kritieke groepen (meer) in stand houden.
Waarom zouden ze in 2013 dit al weten dan?quote:Op donderdag 2 april 2020 21:32 schreef koosbasterd het volgende:
Een rapnummer uit 2013 verwijzend naar 2020 (De Trump Storm intro) en de Coronavirus, dit is natuurlijk toeval.
Vanaf 1 minuut 7
met dank aan zib
De ratten zitten overal.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:33 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Schaamteloos die lui. In NL zijn inmiddels ook al de 1e kliklijnen geopend.
Denk het ook. Misschien wel bewust gecreëerd, of agenda.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:54 schreef Tingo het volgende:
[..]
Samme zeg.
En dit soort bullshit gaat misschien gemeenschappen ook verdelen.
Ja, enge shit. Vreemd vind ik het niet. De meeste mensen denken hier echter nooit over na. Het is in ieder geval mijn grootste angst om platgespoten te worden en om aan de beademing te moeten. Of geopereerd te worden onder volledige narcose (hoort ook beademing bij). Bleh.quote:Op donderdag 2 april 2020 19:13 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik kijk nog wel eens tv hoor om de svz te checken elke dag een overtreffende trap lijkt het wel. Zoals gisteren hoorde ik een (ex)coronapatiënte vertellen dat het gepaard ging met nachtmerries.. aan de lopende band zelfs zei ze en een expert op dit gebied vertelde ons dat patiënten ook nog eens hallucinaties hebben. Oja en voor eventueel herstel zowel mentaal als fysiek moet men op zeker een dik jaar rekenen.
Wow
Sommige lui, metselaars,muzikanten, bepaalde knakkers, uit gekozenen, krijgen info te horen/zien/weten, wat er gaat gebeuren en wat de bedoeling is.quote:Op donderdag 2 april 2020 21:58 schreef illusions het volgende:
[..]
Waarom zouden ze in 2013 dit al weten dan?
Bel je huisarts dan even, dat jij in geval van Covid-19 en zware ziekteverschijnselen iig geen IC-zorg wenst.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:13 schreef matigeuser het volgende:
En dan blijkt in de UK en USA ook nog 60% van de patienten die aan de beademing moesten, uiteindelijk ook nog dood te gaan. Godverdomme. Geef mij dan maar gewoon een pistool.
Tuurlijk, een of andere hiphop artiest wist 7 jaar geleden hiervan en de Simpsons voorspellen de toekomst.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:14 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Sommige lui, metselaars,muzikanten, bepaalde knakkers, uit gekozenen, krijgen info te horen/zien/weten, wat er gaat gebeuren en wat de bedoeling is.
Niets gebeurt toevallig in deze wereld. Alles is agenda.
Er is ook een geluidsopname van Prince, uit 1995 dacht ik, hij zong ergens op een concert dat er 2 vliegtuigen de twintowers in gaan vliegen. Hij had dus ook voorkennis tot zich gekregen.
Misschien heeft er ergens een user dat geluidsfragment van Prince. pass hem even hierheen dan
ja klopt, je ziet het ook in de Simpsons en South Park voorbijkomen.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:16 schreef illusions het volgende:
[..]
Tuurlijk, een of andere hiphop artiest wist 7 jaar geleden hiervan en de Simpsons voorspellen de toekomst.Heb je koorts?
Allemaal gedebunked, maar mensen slikken alles voor zoete koek.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:17 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
ja klopt, je ziet het ook in de Simpsons en South Park voorbijkomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |