Is het niet juist fijn dat er nu zoveel aandacht is waar we dat in het verleden hebben verzaakt?quote:Op donderdag 2 april 2020 07:16 schreef Summers het volgende:
Griepepidemie 2017/2018
900.000 besmettingen. Ziekenhuizen tijdelijk overbelast vanwege complicaties van griep (meestal longontsteking) ziekenhuizen overvol ,naar schatting ruim 16.000.opnames Ook zijn er tijdens de epidemie 9.500 meer mensen overleden dan gebruikelijk is in het griepseizoen.
Toen ging iedereen gewoon door met zijn leven dus de paniek 24/7 van 100 verschillende kanten heeft niks met rationeel naar de feiten kijken te maken of handelen naar de realiteit . Het lijkt wel een sociaal experiment om te kijken hoe hoog het volk springt als men zegt spring ! Het volk doet het keurig inclusief kliklijn , zelfregulering en de rest proberen te controleren . Het volk laat op al zijn knoppen drukken en verschillende emoties staan op de uiterste volumeknop . De perfecte geestelijke toestand om het volk optimaal te manipuleren . Ik heb het volk nog nooit zo zwak gezien.
Door paniek te zaaien maak je mensen juist ziek , boos en de verregaande maatregelen die vrijheden inperken zijn nooit goed te praten , alsof we terug gaan naar de tweede wereldoorlog. Het is 2020quote:Op donderdag 2 april 2020 09:20 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Is het niet juist fijn dat er nu zoveel aandacht is waar we dat in het verleden hebben verzaakt?
Nou dat valt in NL wel mee toch.quote:Op donderdag 2 april 2020 09:27 schreef Summers het volgende:
[..]
Door paniek te zaaien maak je mensen juist ziek , boos en de verregaande maatregelen die vrijheden inperken zijn nooit goed te praten , alsof we terug gaan naar de tweede wereldoorlog. Het is 2020
De mens kan zelf kiezen om die maatregelen te volgen.quote:Op donderdag 2 april 2020 09:27 schreef Summers het volgende:
[..]
Door paniek te zaaien maak je mensen juist ziek , boos en de verregaande maatregelen die vrijheden inperken zijn nooit goed te praten , alsof we terug gaan naar de tweede wereldoorlog. Het is 2020
Nou ik vind van niet , door het paniek zaaien ontploffen mensen al bij alles wat voor coronavirus normaal was . Naar het strand gaan ,op de markt lopen , kinderen die buitenspelen , feestje thuis houden. Dit is zwaar overdreven en op angst gebaseerd.quote:Op donderdag 2 april 2020 09:28 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Nou dat valt in NL wel mee toch.
Niet waar je moet nu in de rij staan om de supermarkt binnen te gaan alsof je vee bent en dat allemaal om een onzichtbare vijand dat is nog het mooiste , je moet je fantasie gebruiken om het echt te maken . Alles is gebaseerd op wat er KAN gebeuren in de toekomst .quote:Op donderdag 2 april 2020 09:32 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
De mens kan zelf kiezen om die maatregelen te volgen.
Ja ok, vooral met het beter weer straks gaan mensen dat wel voelen. Mensen die echt boos zijn vind ik wel meevallen, maar angst zit er volgens mij wel aardig in. Hoewel ik nog steeds vind dat het in NL beter is geregeld dan in andere bepaalde landen. Sommige landen zetten militaire eenheden in, wij hebben onze burgerlijke handhaving die over het algemeen toch vrij mild optreedt (om een voorbeeld te noemen).quote:Op donderdag 2 april 2020 09:33 schreef Summers het volgende:
[..]
Nou ik vind van niet , door het paniek zaaien ontploffen mensen al bij alles wat voor coronavirus normaal was . Naar het strand gaan ,op de markt lopen , kinderen die buitenspelen , feestje thuis houden. Dit is zwaar overdreven en op angst gebaseerd.
Hoe ga jij nu om met jouw naasten?quote:Op donderdag 2 april 2020 09:35 schreef Summers het volgende:
[..]
Niet waar je moet nu in de rij staan om de supermarkt binnen te gaan alsof je vee bent en dat allemaal om een onzichtbare vijand dat is nog het mooiste , je moet je fantasie gebruiken om het echt te maken . Alles is gebaseerd op wat er KAN gebeuren in de toekomst .
Als mens zijnde sta je het sterkst als je in het nu leeft . Nu word je gemanipuleerd om in de toekomst te leven wat stress geeft en wat je zwak maakt.
Ik ben daar wat stelliger in dan de meeste mensen , mijn mensenrechten zijn heilig en niemand heeft het recht dat af te zwakken , ook niet als het elders nog erger is .quote:Op donderdag 2 april 2020 09:41 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Ja ok, vooral met het beter weer straks gaan mensen dat wel voelen. Mensen die echt boos zijn vind ik wel meevallen, maar angst zit er volgens mij wel aardig in. Hoewel ik nog steeds vind dat het in NL beter is geregeld dan in andere bepaalde landen. Sommige landen zetten militaire eenheden in, wij hebben onze burgerlijke handhaving die over het algemeen toch vrij mild optreedt (om een voorbeeld te noemen).
Niet want die zijn angstig en bang om geinfecteerd te worden.quote:Op donderdag 2 april 2020 09:42 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Hoe ga jij nu om met jouw naasten?
TS is boos dat hij niet naar de kroeg kan of kan tinderen en projecteert dat op zorgpersoneel dat zelfs nu het halve land platligt, ondanks alle inzet geconfronteerd wordt met een tsunami van zeer nare sterfgevallen die het Nederlands zorapparaat vrijwel zeker alsnog zal overbelasten.quote:Op donderdag 2 april 2020 01:27 schreef borealist het volgende:
Wie aandachtig de "crisis" heeft gevolgd weet ondertussen dat het geen echte crisis is. Ziekenhuis personeel op de IC klagen dat in plaats van 2 patiënten, ze nu voor 3 of zelfs 4 patiënten tegelijk moeten zorgen. Waarschijnlijk boos dat ze niet de hele dag met hun mobieltje kunnen spelen, dus svp, allemaal wat extra applaus.
Nee, jij bent niet heilig, de wereld draait niet om jou, jij kan best willen dat ouderen en zwakkeren maar op gruwelijke wijze afsterven opdat jij je gemakjes maar behoudt maar los van wat dat over jouw verschrikkelijke persoonlijkheid zegt is het dus niet zo dat enkel die groepen vatbaar zijn voor SARS-CoV-2 of eraan komen te overlijden. Als er al een complot is, is het deze wijdverspreide misvatting om paniek onder een grotere groep mensen te voorkomen.quote:Op donderdag 2 april 2020 09:50 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik ben daar wat stelliger in dan de meeste mensen , mijn mensenrechten zijn heilig en niemand heeft het recht dat af te zwakken , ook niet als het elders nog erger is .
En corona is niet iets om bang voor te zijn?quote:Op donderdag 2 april 2020 09:52 schreef Summers het volgende:
[..]
Niet want die zijn angstig en bang om geinfecteerd te worden.
Mijn mensenrechten zijn wel heilig ongeacht jouw mening en al je argumenten gaan over wat er zou kunnen gebeuren in de toekomst en wat jij je er van voor kan stellen en niet om de realiteit als je het vergelijkt met de cijfers van voorgaande jaren . Ik ben nu dus net zomin in paniek als bij de jaarlijkse griepepidemie . Wat dat betreft ben ik blij dat ik de msm allang niet meer serieus neem .quote:Op donderdag 2 april 2020 09:58 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Nee, jij bent niet heilig, de wereld draait niet om jou, jij kan best willen dat ouderen en zwakkeren maar op gruwelijke wijze afsterven opdat jij je gemakjes maar behoudt maar los van wat dat over jouw verschrikkelijke persoonlijkheid zegt is het dus niet zo dat enkel die groepen vatbaar zijn voor SARS-CoV-2 of eraan komen te overlijden. Als er al een complot is, is het deze wijdverspreide misvatting om paniek onder een grotere groep mensen te voorkomen.
Zonder social distancing/lockdown was de zorg nu al overbelast, was er nu al sprake van code zwart en zou het als jongere/sterkere patienten met zware ziekteverschijnselen zich zouden melden maar de vraag zijn wat voor mogelijkheden tot behandelen er voor hen nog beschikbaar zouden zijn.
Als je niet in staat bent te geven om het levensbelang van anderen, geef dan tenminste om dat van jezelf. Onnozelaar.
Ik denk dat veel mensen dat helemaal niet zo zien. Maar goed, naarmate het langer duurt kan dat veranderen. Voor nu voelt het voor veel mensen, waaronder ik, als een soort vakantie. Ineens heb je zeeën van tijd... ja ik heb een soort vreemd vakantiegevoel. Momenteel kan ik me ook niet voorstellen dat we in de zomer nog op lockdown gaan zitten. Maar ja dat is afwachten, de consequenties op langere termijn kan ik niet overzien. Maar denk wel dat we moeten waken voor implicaties die het met zich mee kan brengen op langere termijn.quote:Op donderdag 2 april 2020 09:50 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik ben daar wat stelliger in dan de meeste mensen , mijn mensenrechten zijn heilig en niemand heeft het recht dat af te zwakken , ook niet als het elders nog erger is .
Het is zo'n gekke tijd wie weet hoe de wereld er over een maand uitziet.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:06 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen dat helemaal niet zo zien. Maar goed, naarmate het langer duurt kan dat veranderen. Voor nu voelt het voor veel mensen, waaronder ik, als een soort vakantie. Ineens heb je zeeën van tijd... ja ik heb een soort vreemd vakantiegevoel. Momenteel kan ik me ook niet voorstellen dat we in de zomer nog op lockdown gaan zitten. Maar ja dat is afwachten, de consequenties op langere termijn kan ik niet overzien. Maar denk wel dat we moeten waken voor implicaties die het met zich mee kan brengen op langere termijn.
En als de economie dan echt zodanig gaat klappen dat er opeens toch een totaal nieuw geldsysteem verschijnt, vind ik dat enigszins verdacht. Dat lijkt dat de eerste stap te zijn voor een technocracie.
Maar goed.. dat is vooralsnog iets wat ik nu nog niet zo snel zie gebeuren.
Dat je een teringlul bent.quote:Op donderdag 2 april 2020 01:27 schreef borealist het volgende:
Ziekenhuis personeel op de IC klagen dat in plaats van 2 patiënten, ze nu voor 3 of zelfs 4 patiënten tegelijk moeten zorgen. Waarschijnlijk boos dat ze niet de hele dag met hun mobieltje kunnen spelen, dus svp, allemaal wat extra applaus.
Jouw mensenrechten (om naar de kroeg te gaan en een wijntje te doen met je vriendinnnen) zijn jou misschien heilig maar interesseren mij oprecht geen reet. Wat de "msm" betreft..quote:Op donderdag 2 april 2020 10:04 schreef Summers het volgende:
[..]
Mijn mensenrechten zijn wel heilig ongeacht jouw mening en al je argumenten gaan over wat er zou kunnen gebeuren in de toekomst en wat jij je er van voor kan stellen en niet om de realiteit als je het vergelijkt met de cijfers van voorgaande jaren . Ik ben nu dus net zomin in paniek als bij de jaarlijkse griepepidemie . Wat dat betreft ben ik blij dat ik de msm allang niet meer serieus neem .
Verwacht je dat men dan weer massaal op vakantie gaat en festivals bezoekt? Want dat is nou precies hoe de uitbraak hier in een stroomversnelling beland is.. (Carnaval en internationale voorjaarsvakanties naar toeristenoordenquote:Op donderdag 2 april 2020 10:06 schreef SuperHartje het volgende:
Momenteel kan ik me ook niet voorstellen dat we in de zomer nog op lockdown gaan zitten
Denk dat men deze zomer een vakantie naar Spanje of Italië wel kan vergeten.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:14 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Verwacht je dat men dan weer massaal op vakantie gaat en festivals bezoekt? Want dat is nou precies hoe de uitbraak hier in een stroomversnelling beland is.. (Carnaval en internationale voorjaarsvakanties naar toeristenoorden)
Nou nou nou wat vervelend zeg.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Denk dat men deze zomer een vakantie naar Spanje of Italië wel kan vergeten.
Nee dat niet. Maar wel strand en horeca eikquote:Op donderdag 2 april 2020 10:14 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Verwacht je dat men dan weer massaal op vakantie gaat en festivals bezoekt? Want dat is nou precies hoe de uitbraak hier in een stroomversnelling beland is.. (Carnaval en internationale voorjaarsvakanties naar toeristenoorden)
Dat is een respectloze opmerking.quote:Op donderdag 2 april 2020 01:27 schreef borealist het volgende:
Vanwege een lock in het Corona topic doe ik het hier maar. Serieus topic.
Wie aandachtig de "crisis" heeft gevolgd weet ondertussen dat het geen echte crisis is. Ziekenhuis personeel op de IC klagen dat in plaats van 2 patiënten, ze nu voor 3 of zelfs 4 patiënten tegelijk moeten zorgen. Waarschijnlijk boos dat ze niet de hele dag met hun mobieltje kunnen spelen, dus svp, allemaal wat extra applaus.
Nja als je geen long aandoening hebt, of iets anders onder de leden hebt weinig zorgen te maken.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:04 schreef Summers het volgende:
[..]
Mijn mensenrechten zijn wel heilig ongeacht jouw mening en al je argumenten gaan over wat er zou kunnen gebeuren in de toekomst en wat jij je er van voor kan stellen en niet om de realiteit als je het vergelijkt met de cijfers van voorgaande jaren . Ik ben nu dus net zomin in paniek als bij de jaarlijkse griepepidemie . Wat dat betreft ben ik blij dat ik de msm allang niet meer serieus neem .
Nee, respect voor de mensen in de zorg die aan het werk gingen toen de WHO nog doodleuk zei dat de kans om te sterven aan Corona 2% was.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dat is een respectloze opmerking.
De werkdruk in de zorg is al jaren torenhoog. Je weet niet waar je het over hebt.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:48 schreef borealist het volgende:
[..]
Geen respect voor de mensen in de zorg die klagen over werk druk, terwijl ze daar normaal gesproken, net als in het leger, geen flikker uitvoeren.
Klopt, 99% van de mensen die doodgaan aan corona zijn boven de 60, maar als er iemand onder de 40 doodgaat wordt de schijnwerper er op gezet.quote:Op donderdag 2 april 2020 07:16 schreef Summers het volgende:
Toen ging iedereen gewoon door met zijn leven dus de paniek 24/7 van 100 verschillende kanten heeft niks met rationeel naar de feiten kijken te maken of handelen naar de realiteit . Het lijkt wel een sociaal experiment om te kijken hoe hoog het volk springt als men zegt spring ! Het volk doet het keurig inclusief kliklijn , zelfregulering en de rest proberen te controleren . Het volk laat op al zijn knoppen drukken en verschillende emoties staan op de uiterste volumeknop . De perfecte geestelijke toestand om het volk optimaal te manipuleren . Ik heb het volk nog nooit zo zwak gezien.
Niet besmettelijker, maar de meeste mensen zijn 5 tot 10 jaar immuun voor een griep variant nadat ze het krijgen, en mogelijk dat ze voor nog langere tijd beter reageren op her-besmetting.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:38 schreef theguyver het volgende:
Griep maakt meer slachtoffers JA, maar doordat dit virus gewoon een stuk besmettelijker is word de situatie anders, en ja ik kijk er alsnog kritisch tegen aan.
Zo is het.quote:Op donderdag 2 april 2020 07:16 schreef Summers het volgende:
Griepepidemie 2017/2018
900.000 besmettingen. Ziekenhuizen tijdelijk overbelast vanwege complicaties van griep (meestal longontsteking) ziekenhuizen overvol ,naar schatting ruim 16.000.opnames Ook zijn er tijdens de epidemie 9.500 meer mensen overleden dan gebruikelijk is in het griepseizoen.
Het is echt bizar hoe het volk zich gewillig als makke lammetjes naar de slachtbank laat vervoeren. Experiment geslaagd.quote:Op donderdag 2 april 2020 07:16 schreef Summers het volgende:
Griepepidemie 2017/2018
quote:Op donderdag 2 april 2020 11:53 schreef Tingo het volgende:
[..]
Zo is het.
Heel fijn om je terug te zien posten Summers!
Dat was ik al vergeten maar idd vragen ze hier om een lockdown en spreken ze de wens uit dat vaccineren verplicht zou moeten worden , tuurlijk verkracht je medemens maar en zeggenschap over je lichaam laten we over aan de staatquote:Op donderdag 2 april 2020 12:44 schreef Donderjagen het volgende:
Goed topic!
Ik sta echt versteld ook van de wereldbevolking die gewoonweg totaal niet kritisch is naar de opgelegde maatregelen. Ja, de andere kant op zijn er heel veel kritisch. Ze willen graag in volledige lockdown hun leven doorbrengen en vragen de overheid hun rechten af te nemen.
Schaamteloos die lui. In NL zijn inmiddels ook al de 1e kliklijnen geopend.quote:
quote:HEGELIAANSE DIALECTIEK: LAAT JE GEEN OOR AAN NAAIEN!
Regelmatig worden wij als argeloze slapende massa ruw gewekt door een groot, acuut probleem, een acute dreiging, crisis, onrechtvaardigheid, een aanslag op onze leefsituatie of (vermeende) complotten. Daar moeten wij dan met zijn allen snel iets aan doen. Via protesten, actiegroepen, dadendrang bij politici en beleidsmakers of een gang naar de rechter.
Dan vergeet deze slapende massa vaak echter om eerst drie belangrijke vragen te stellen:
1. Is het wel een groot of het juiste probleem?
2. Wie heeft daar voordeel bij om er iets aan te gaan doen?
3. Is de aangeboden oplossing wel de beste adequate oplossing?
Luiden de antwoorden nee, dan zijn we waarschijnlijk het slachtoffer van negatieve Hegeliaanse Dialectiek. Kortweg: een oor aangenaaid door een kleine pressiegroep of belanghebbende elite. Of erger: kunnen wij er achteraf niet op worden afgerekend dat we de verkeerde beslissingen gewoon hebben laten gebeuren?
WAT IS HEGELIAANSE DIALECTIEK?
In feite een slimme methode om jouw oplossing, product, zienswijze en wel / niet gewenste verandering er op ‘slinkse’ wijze door te drukken. De filosoof Georg Wilhelm Friedrich Hegel bedacht begin 19de eeuw het dialectisch systeem waarbij je door het confronteren van these en antithese tot een nieuwe synthese komt. Daar zit op zich niets kwaads in, tenzij men dat voor de eigen niet zo frisse belangen gaat gebruiken.
Hoe gaat dat dan in de praktijk? Een kleine groep (vaak een elite of fanatieke actiegroep) ziet graag iets gebeuren. Bijvoorbeeld een product, oplossing of zienswijze aan de man brengen. Daarvoor is de instemming van de rustig slapende massa nodig.
Wat doe je dan? Creëer eerst een flink probleem, acute dreiging of crisis, of het gevoel dat de burgers dit probleem toch echt opgelost willen hebben. Vervolgens komt het tot acties, betogingen, petities en pressiegroepen. De beleidsmakers en politici raken behept met dadendrang. Met veel trompetgeschal komt dan de al voorgekookte oplossing als de ‘grote verlossing’ op de proppen.
POSITIEF EN NEGATIEF
Natuurlijk kan de Hegeliaanse Dialectiek zowel positief als negatief benut worden. Gaat het inderdaad om problemen, bedreigingen en verontrustende ontwikkelingen of belangrijke oplossingen die anders niet onder de aandacht zouden komen: geen enkel bezwaar.
Maar pas op voor de oprechte critici en deskundigen als het om regelrechte manipulatie gaat. Dan accepteren de verontruste massa en argeloze beleidsmakers vaak oplossingen die ze anders nooit gekozen zouden hebben.
Het is zelfs minder, in Nederland ligt het overlijden van het aantal GETESTE mensen op +-8% maar in Nederland word gewoon heel wat minder getest in andere landen.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:48 schreef borealist het volgende:
[..]
Nee, respect voor de mensen in de zorg die aan het werk gingen toen de WHO nog doodleuk zei dat de kans om te sterven aan Corona 2% was.
Geen respect voor de mensen in de zorg die klagen over werk druk, terwijl ze daar normaal gesproken, net als in het leger, geen flikker uitvoeren.
Geen respect voor de zogenaamde experts die dit al maanden geleden hadden moeten weten.
Een normaal persoon steekt via de griep 1,3 aan de mensen met corona 2,5 dat is bijna het dubbele.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:05 schreef borealist het volgende:
[..]
Niet besmettelijker, maar de meeste mensen zijn 5 tot 10 jaar immuun voor een griep variant nadat ze het krijgen, en mogelijk dat ze voor nog langere tijd beter reageren op her-besmetting.
1 januari was 0% van de mensheid immuun voor Corona. Dus 80% gaat het krijgen voordat de rem erop gaat, en het zou me niet verbazen als alleen in Zweden een groot deel van de ouderen gespaard gaat worden, omdat ze daar als enige kozen om alleen mensen boven de 70 te isoleren.
Samme zeg.quote:
Zegt wie?quote:Op donderdag 2 april 2020 13:54 schreef theguyver het volgende:
[..]
Een normaal persoon steekt via de griep 1,3 aan de mensen met corona 2,5 dat is bijna het dubbele.
Zegt wie?quote:Op donderdag 2 april 2020 13:50 schreef theguyver het volgende:
[..]
Het is zelfs minder, in Nederland ligt het overlijden van het aantal GETESTE mensen op +-8% maar in Nederland word gewoon heel wat minder getest in andere landen.
Het is zelfs minder, in Nederland ligt het overlijden van het aantal GETESTE mensen op +-8% maar in Nederland word gewoon heel wat minder getest in andere landen.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:48 schreef borealist het volgende:
[..]
Nee, respect voor de mensen in de zorg die aan het werk gingen toen de WHO nog doodleuk zei dat de kans om te sterven aan Corona 2% was.
Geen respect voor de zogenaamde experts die dit al maanden geleden hadden moeten weten.
Dit is al vanaf dag 1 bekend.quote:
Als corona zo besmettelijk was als de griep zou het 5,2 mensen aansteken.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:54 schreef theguyver het volgende:
[..]
Een normaal persoon steekt via de griep 1,3 aan de mensen met corona 2,5 dat is bijna het dubbele.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |