abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 31 maart 2020 @ 10:12:51 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_192367765
In China ligt de economie al stil. 80% van het MKB in china heeft nog geld voor 3 weken tot 3 maanden, heb ik vernomen uit betrouwbare bron. Aangezien China de fabriek van de wereld is moet dit niet te lang gaan duren of dit heeft gevolgen voor de wereldeconomie.

https://asia.nikkei.com/B(...)its-small-businesses

owja de beurzen gaan ook niet zo lekker.

Hier verder.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 10:17:15 #2
3542 Gia
User under construction
pi_192367834
Zodra de Italianen net zoveel belastingen betalen als de Nederlanders, heb ik totaal geen bezwaar om hulp te bieden.

Maar op dit moment is de gemiddelde Italiaan een stuk vermogender dan de gemiddelde Nederlander. Er is dus geld zat in Italië. Eis het maar op bij je eigen burgers.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 11:16:47 #3
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192368782
Waar ik mee zit is het volgende : we hebben maar al te vaak gezien dat geld niet daar aankomt waar het zou moeten komen. Na aardbevingen komt geld dat belooft is domweg niet aan bij de slachtoffers maar lijkt onderweg ergens in t * niets * te verdwijnen. Jaren laten zitten de mensen nog in een tent omdat het geld om hun huis te herbouwen dus nooit is aangekomen.

Ik zou het volk dat t nodig heeft best willen steunen maar walg bij t idee dathet geld gewoon in verkeerde en hebberige handen terecht komt. Bij iemand die al veel te veel heeft dus.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_192369053
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 10:17 schreef Gia het volgende:
Zodra de Italianen net zoveel belastingen betalen als de Nederlanders, heb ik totaal geen bezwaar om hulp te bieden.

Maar op dit moment is de gemiddelde Italiaan een stuk vermogender dan de gemiddelde Nederlander. Er is dus geld zat in Italië. Eis het maar op bij je eigen burgers.
Plus gelijke pensioenleeftijden. ook in Griekenland weten ze van "relaxen".
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 11:40:51 #5
3542 Gia
User under construction
pi_192369138
De coronacrisis gaat iedereen financieel raken, linksom of rechtsom. Zowel de Nederlanders als de Italianen.

Nederlanders bloeden al jaren om een spaarpotje op te bouwen voor tegenslagen.

En nu zouden wij ons spaargeld geven aan een land waar de inwoners nog niet misschien bereid zijn een beetje te bloeden.
En wij dan nog maar wat meer belasting gaan betalen als het braafste jongetje van de klas.

Nee, ik vind dat wij geen geld aan Italië moeten geven. Ook niet met voorwaarden, want dan komt er een nieuwe presidente, die die voorwaarden weer aan de kant schuift.
pi_192369244
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 11:40 schreef Gia het volgende:
De coronacrisis gaat iedereen financieel raken, linksom of rechtsom. Zowel de Nederlanders als de Italianen.

Nederlanders bloeden al jaren om een spaarpotje op te bouwen voor tegenslagen.

En nu zouden wij ons spaargeld geven aan een land waar de inwoners nog niet misschien bereid zijn een beetje te bloeden.
En wij dan nog maar wat meer belasting gaan betalen als het braafste jongetje van de klas.

Nee, ik vind dat wij geen geld aan Italië moeten geven. Ook niet met voorwaarden, want dan komt er een nieuwe presidente, die die voorwaarden weer aan de kant schuift.
Juist. Laat de Italianen nu maar bloeden qua financien.
pi_192369397
Wij staan zelf voor grote financiële uitdagingen en dan niet alleen de huidige coronacrisis die Nederland ook economisch keihard raakt, maar ook de energietransitie, stijgende zorgkosten etc.

Landen zoals Italië, Frankrijk, Griekenland, Spanje en Portugal, stuk voor stuk verder prachtige landen, hebben telkens laten zien financieel onbetrouwbaar te zijn en weigeren noodzakelijke hervormingen uit te voeren. We blijven gaan van crisis naar crisis met deze landen.

Het is een zeer grote fout geweest om met deze landen samen een muntunie te vormen.

Het lijkt mij goed om te kijken of er niet alsnog tot een Noord-Europese euro gekomen kan worden.
pi_192369847
edit
pi_192370179
quote:
Chinese industrie groeit weer in maart na diep dal

De Chinese industrie is in maart gegroeid nadat de sector in het begin van het jaar door een diep dal is gegaan, blijkt dinsdag uit een peiling van de Chinese overheid.

De zogeheten inkoopmanagersindex voor de industrie kwam in maart uit op 52 punten. Een stand boven 50 punten duidt op groei, onder 50 punten krimpt een sector.

Het cijfer was veel beter dan verwacht. Analisten gepeild door persbureau Reuters hadden gerekend op een stand van 45 punten. In februari daalde dezelfde index nog naar 35,7 punten.
De vraag blijft hoe betrouwbaar de cijfers zijn want er is geen onafhankelijke toetsing op mogelijk.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 31 maart 2020 @ 12:58:39 #10
78918 SeLang
Black swans matter
pi_192370418
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 12:46 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De vraag blijft hoe betrouwbaar de cijfers zijn want er is geen onafhankelijke toetsing op mogelijk.
Sowieso mag je hopen dat dat niet klopt, want dan bouwen ze gigantische voorraden op. Vraaguitval is er namelijk nog steeds, en dat blijft de komende maanden ook zo, nu de hele wereld ex-China in lockdown zit.

Maar goed, ik denk dat dat PMI cijfer propaganda is. Zo "goed" als gerapporteerd lijkt mij godsonmogelijk in de huidige situatie.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_192370928
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 12:58 schreef SeLang het volgende:

[..]

Sowieso mag je hopen dat dat niet klopt, want dan bouwen ze gigantische voorraden op. Vraaguitval is er namelijk nog steeds, en dat blijft de komende maanden ook zo, nu de hele wereld ex-China in lockdown zit.

Maar goed, ik denk dat dat PMI cijfer propaganda is. Zo "goed" als gerapporteerd lijkt mij godsonmogelijk in de huidige situatie.
Dit is de inkoopmanagers index. Dat is toch gewoon een 'onderbuik' parameter?
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_192371173
Een PMI van 52 haha.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  dinsdag 31 maart 2020 @ 13:40:54 #13
356492 EnterToets
Het is hont!
pi_192371201
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 11:56 schreef rutger05 het volgende:
Wij staan zelf voor grote financiële uitdagingen en dan niet alleen de huidige coronacrisis die Nederland ook economisch keihard raakt, maar ook de energietransitie, stijgende zorgkosten etc.

Landen zoals Italië, Frankrijk, Griekenland, Spanje en Portugal, stuk voor stuk verder prachtige landen, hebben telkens laten zien financieel onbetrouwbaar te zijn en weigeren noodzakelijke hervormingen uit te voeren. We blijven gaan van crisis naar crisis met deze landen.

Het is een zeer grote fout geweest om met deze landen samen een muntunie te vormen.

Het lijkt mij goed om te kijken of er niet alsnog tot een Noord-Europese euro gekomen kan worden.
Deze fok god weet de hele economie te redden
pi_192385416
Dit zijn wel grote jongens waar het piept en kraakt:

HEMA vreest voor voortbestaan en neemt maatregelen
Winkelketen HEMA laat weten dat het voortbestaan van de onderneming in gevaar komt door de coronacrisis. Een faillissement kan alleen worden voorkomen als belangrijkste zakelijke relaties het bedrijf lastenverlichting bieden, schrijft de directie in een brief die in handen is van het FD.

Zo betaalt de winkel over april en mei de helft minder huur en het personeel krijgt pas later in het jaar zijn loonsverhoging.

Hoelang houden we dit nog vol met elkaar, voor er zicht een economische ramp voltrekt?
Love is in the air!
pi_192385437
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 10:12 schreef Perrin het volgende:
In China ligt de economie al stil. 80% van het MKB in china heeft nog geld voor 3 weken tot 3 maanden, heb ik vernomen uit betrouwbare bron. Aangezien China de fabriek van de wereld is moet dit niet te lang gaan duren of dit heeft gevolgen voor de wereldeconomie.
China start de boel weer langzaam op, begrijp ik uit berichten :)
Love is in the air!
  woensdag 1 april 2020 @ 09:09:38 #16
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_192385501
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 09:04 schreef Landgeld het volgende:

[..]

China start de boel weer langzaam op, begrijp ik uit berichten :)
Ja de OP mag wel eens geupdate :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_192385542
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 09:03 schreef Landgeld het volgende:
Dit zijn wel grote jongens waar het piept en kraakt:

HEMA vreest voor voortbestaan en neemt maatregelen
Winkelketen HEMA laat weten dat het voortbestaan van de onderneming in gevaar komt door de coronacrisis. Een faillissement kan alleen worden voorkomen als belangrijkste zakelijke relaties het bedrijf lastenverlichting bieden, schrijft de directie in een brief die in handen is van het FD.

Zo betaalt de winkel over april en mei de helft minder huur en het personeel krijgt pas later in het jaar zijn loonsverhoging.

Hoelang houden we dit nog vol met elkaar, voor er zicht een economische ramp voltrekt?
Mwa, bij HEMA piepte en kraakte het afgelopen jaren ook al.
pi_192385809
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 13:40 schreef EnterToets het volgende:

[..]

Deze fok god weet de hele economie te redden
Hij heeft natuurlijk wel gelijk we weten zelf nog niet wat het ons gaat kosten maar Giovanni staat al met zijn handje klaar. Typisch Italiaans wel geld willen en beloftes doen, maar als het op het nakomen van die beloftes aankomt dan zijn ze er niet.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_192388620
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 09:12 schreef ikwordra het volgende:

[..]

Mwa, bij HEMA piepte en kraakte het afgelopen jaren ook al.
Inderdaad, dat bedrijf stond al op instorten.
ROBODEMONS..................|:(
pi_192388731
Klote Italianen
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_192388995
Industrie krimpt in vrijwel hele EU
De Italiaanse industrie is in maart sterk gekrompen door de corona-uitbraak, meldt de Britse marktonderzoeker Markit. Veel bedrijven liggen helemaal of grotendeels stil. De index voor de industrie daalde in maart naar 40,3, in februari was de stand nog 48,7. Vanaf 50 is er groei, daaronder krimp.

Ook de Spaanse economie wordt hard geraakt door het virus. De index zakte van 50,4 in februari naar 45,7 in maart.

In Griekenland was de daling nog groter, van 56,2 naar 42,5. Ook de Duitse en Franse industrie krompen duidelijk. In de hele EU kwam de inkoopmanagersindex in maart uit op 44,5.

In Groot-Brittannië daalde de index naar 47,8. Daar zijn vooral de transportindustrie en de auto-industrie getroffen.
Love is in the air!
pi_192391767
quote:
Ouders halen kwetsbare peuters van opvang: betalen voor dichte opvang is te duur
Peuterspeelzalen zien de eerste opzeggingen van ouders die niet meer voor hun peuter kunnen of willen betalen. Ze vrezen veel peuters kwijt te raken, omdat er nog geen compensatie is geregeld voor de gezinnen zonder kinderopvangtoeslag. ‘Deze ouders moeten ieder dubbeltje omdraaien.’
https://www.ad.nl/binnenl(...)is-te-duur~a69ab740/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 1 april 2020 @ 14:46:13 #23
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192391811
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 14:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Sneu. Het geld is onderweg, maar als er geen buffer is dan houdt het op.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192411487
markets twitterde op donderdag 02-04-2020 om 14:34:34 Breaking: U.S weekly initial jobless claims surge to 6.65 million
https://t.co/63y8UpsBWr https://t.co/xuvkngulmo reageer retweet
  donderdag 2 april 2020 @ 14:43:43 #25
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_192411580
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:37 schreef Houtenbeen het volgende:
markets twitterde op donderdag 02-04-2020 om 14:34:34 Breaking: U.S weekly initial jobless claims surge to 6.65 million
https://t.co/63y8UpsBWr https://t.co/xuvkngulmo reageer retweet
[ afbeelding ]
Dat MAGA-petje kan wel ff de kast in.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_192412483
quote:
15s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:43 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat MAGA-petje kan wel ff de kast in.
:D
  donderdag 2 april 2020 @ 15:50:49 #27
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192412695
quote:
15s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:43 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat MAGA-petje kan wel ff de kast in.
Welnee, trump gaat straks showen met de grootste daling van de werkloosheid in de geschiedenis :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192414357
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:37 schreef Houtenbeen het volgende:
markets twitterde op donderdag 02-04-2020 om 14:34:34 Breaking: U.S weekly initial jobless claims surge to 6.65 million
https://t.co/63y8UpsBWr https://t.co/xuvkngulmo reageer retweet
[ afbeelding ]
na afloop is er een verticale lijn weer naar beneden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192428493
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 17:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

na afloop is er een verticale lijn weer naar beneden.
Groei heeft tijd nodig dus dat zal zeker niet een verticale lijn zijn.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_192428973
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:37 schreef Houtenbeen het volgende:
markets twitterde op donderdag 02-04-2020 om 14:34:34 Breaking: U.S weekly initial jobless claims surge to 6.65 million
https://t.co/63y8UpsBWr https://t.co/xuvkngulmo reageer retweet
[ afbeelding ]
En hier als gifje

  Moderator vrijdag 3 april 2020 @ 12:40:04 #31
236264 crew  capricia
pi_192428992
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:38 schreef zoost het volgende:

[..]

En hier als gifje

[ afbeelding ]
Pff. Indrukwekkend.
Wat een economische ellende gaat er nog op ons afkomen zeg.
Definitely not CIA
pi_192429140
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:40 schreef capricia het volgende:

[..]

Pff. Indrukwekkend.
Wat een economische ellende gaat er nog op ons afkomen zeg.
Alles Nationaliseren!
my ambition is handicapped by my laziness
pi_192429243
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:40 schreef capricia het volgende:

[..]

Pff. Indrukwekkend.
Wat een economische ellende gaat er nog op ons afkomen zeg.
Je moet Amerika niet teveel vergelijken met NL. Hier raken mensen werkloos omdat bedrijven failliet gaan in de VS omdat ze je gewoon wegsturen omdat ze geen werk voor je hebben.

Anyhow, bedrijven die je binnen een jaar weer nodig hebt moet je niet stuk laten gaan, daar moet je met ze'n allen voor betalen. Dat kun je financieren met hyperinflatie of je zegt dat alle interest betalingen en huursommen in ieder geval flink worden opgeschort (geld voor tijd principes) en zorgt ervoor dat iedereen zonder baan genoeg geld krijgt voor het kopen van basis economie goederen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192429283
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 09:12 schreef ikwordra het volgende:

[..]

Mwa, bij HEMA piepte en kraakte het afgelopen jaren ook al.
Maar de rookworst.
Jij als RA begrijpt natuurlijk wel dat de HEMA rookworst als immaterieel goed gewaardeerd moet worden tegen miljarden euro's op de balans en dat de intrinsieke waarde van HEMA dus gewoon dik in orde is. :7
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192429331
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 12:58 schreef SeLang het volgende:

[..]

Sowieso mag je hopen dat dat niet klopt, want dan bouwen ze gigantische voorraden op. Vraaguitval is er namelijk nog steeds, en dat blijft de komende maanden ook zo, nu de hele wereld ex-China in lockdown zit.

Maar goed, ik denk dat dat PMI cijfer propaganda is. Zo "goed" als gerapporteerd lijkt mij godsonmogelijk in de huidige situatie.
Beste Selang,

Ik werk als pakjes bezorger en zie dat de drukte op dit moment voorbij de kerst drukte is, die periode gaat samen met 2 a 3x meer pakjes dan normaal.

Misschien heb je gelijk hoor en zijn fysieke goederen uit winkels ook gewoon geproduceerd in China.

Echter valt er wat voor te zeggen dat mensen over zijn gestapt op inferior goods made in China. Waarom niet?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192429339
M.i. een goed stuk (Engelen allert :) ) over hoe het zo gekomen is:

https://www.groene.nl/artikel/mba-debacle

quote:
Als de coronacrisis iets leert is het wel het totale intellectuele failliet van de MBA, de zogenaamde Masters of Business Administration die worden gegeven aan business schools en die aspirant-managers doorlopen om het dieventaaltje van de manager te leren :D . Het is een uit de VS overgewaaid gedrocht dat generaties Europese managers voorgoed heeft verknald en de bijl aan de wortel van het Rijnlands model heeft gelegd.
quote:
Als je naar de curricula kijkt, kom je drie uiterst besmettelijke geboden tegen. In het kort: gij zult aan arbitrage doen, buffers haten en financieel manipuleren. Het coronavirus demonstreert op perfecte wijze de complete waanzin ervan.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_192429377
quote:
15s.gif Op woensdag 1 april 2020 12:06 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Inderdaad, dat bedrijf stond al op instorten.
De locatie van winkels / voorraad verplaatst zich van A locatie naar industrie gebied.
De huren aldaar moeten dus gewoon naar beneden.

Dicht bij het station werkplekken organiseren is daarentegen weer slim, macro economisch zorgt dat voor minder druk op de wegen en kortere reisduur voor werknemers.

Ik voorzie dus lagere huren in ieder geval wel voor dit soort winkels, slecht voor vastgoed bedrijven dat wel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192429535
De maatregelen om nu een paar honderd bejaarden te redden leiden tot een hogere werkloosheid, waarvan bekend is dat werklozen ongezonder leven en een kortere levensverwachting hebben. Nu gewoon doorleven bespaart op termijn meer mensenlevens dan deze lockdown.

https://www.rtlz.nl/algem(...)onomie-veel-te-groot
pi_192430085
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 13:18 schreef Jemoederniet het volgende:
De maatregelen om nu een paar honderd bejaarden te redden leiden tot een hogere werkloosheid, waarvan bekend is dat werklozen ongezonder leven en een kortere levensverwachting hebben. Nu gewoon doorleven bespaart op termijn meer mensenlevens dan deze lockdown.

https://www.rtlz.nl/algem(...)onomie-veel-te-groot
Die problemen met de gezondheid speelt vooral bij langdurig werklozen. Deze crisis zou van korte duur zijn.
pi_192430195
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 13:54 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Die problemen met de gezondheid speelt vooral bij langdurig werklozen. Deze crisis zou van korte duur zijn.
Depends of je bedrijven failliet laat gaan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192430311
De economische schade zal in Zweden een stuk minder heviger zijn dan in de lockdown-landen.
pi_192431386
quote:
9s.gif Op vrijdag 3 april 2020 13:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Maar de rookworst.
Jij als RA begrijpt natuurlijk wel dat de HEMA rookworst als immaterieel goed gewaardeerd moet worden tegen miljarden euro's op de balans en dat de intrinsieke waarde van HEMA dus gewoon dik in orde is. :7
Uiteraard, laat ze hun personeel maar betalen met de waarde van rookworsten!
pi_192431402
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 15:07 schreef ikwordra het volgende:

[..]

Uiteraard, laat ze hun personeel maar betalen met de waarde van rookworsten!
:9 *stuurt CV naar Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam*
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 3 april 2020 @ 15:47:15 #44
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_192431989
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 13:06 schreef Bart2002 het volgende:
M.i. een goed stuk (Engelen allert :) ) over hoe het zo gekomen is:

https://www.groene.nl/artikel/mba-debacle
[..]


[..]

Goed + leuk artikel. Je ontkomt echter niet aan dit soort bedrijfsvoering want je concurrent doet het ook.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 3 april 2020 @ 17:29:04 #45
426493 crew  PippenScottie
pi_192433543
Wie profiteert er eigenlijk van dat ik mijn leaseauto niet meer gebruik.
En kan ik daar iets aan doen?
pi_192433564
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 17:29 schreef PippenScottie het volgende:
Wie profiteert er eigenlijk van dat ik mijn leaseauto niet meer gebruik.
En kan ik daar iets aan doen?
Lease maatschappij + bedrijf die je brandstofkosten betaalt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192433578
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 15:47 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Goed + leuk artikel. Je ontkomt echter niet aan dit soort bedrijfsvoering want je concurrent doet het ook.
Why not, kijk, aandeelhouders willen het niet, die willen winsten zien en efficiënte benutting van kapitaal.

Maar dat maakt wel het risico hoger.
Daarom ook die kapitaal buffer eisen bij banken, die gaan namelijk snel te ver en dan ligt het systeem gelijk plat. Dus daar moet je wel om moral hazard tegen te gaan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 3 april 2020 @ 17:31:55 #48
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192433582
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:38 schreef zoost het volgende:

[..]

En hier als gifje

[ afbeelding ]
Zij hebben dan ook echt een veel te kapitalistisch ingerichte economie. Met maar heel weinig bescherming voor werknemers.

Dan krijg je dit soort troep.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192433811
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 13:18 schreef Jemoederniet het volgende:
De maatregelen om nu een paar honderd bejaarden te redden leiden tot een hogere werkloosheid, waarvan bekend is dat werklozen ongezonder leven en een kortere levensverwachting hebben. Nu gewoon doorleven bespaart op termijn meer mensenlevens dan deze lockdown.

https://www.rtlz.nl/algem(...)onomie-veel-te-groot
deze maatregelen zijn er niet om corona-doden te voorkomen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192433840
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 13:06 schreef Bart2002 het volgende:
M.i. een goed stuk (Engelen allert :) ) over hoe het zo gekomen is:

https://www.groene.nl/artikel/mba-debacle
[..]

[..]

mooi stukje en geheel terecht, echter je ontkomt hier niet aan in een concurrerende wereld. Alleen bij afspraken dat dit niet meer mag, maar dat wordt zo weer afgeschaft als je dan de prijzen ziet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192433882
my ambition is handicapped by my laziness
pi_192433885
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 17:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

mooi stukje en geheel terecht, echter je ontkomt hier niet aan in een concurrerende wereld. Alleen bij afspraken dat dit niet meer mag, maar dat wordt zo weer afgeschaft als je dan de prijzen ziet.
Wat dat betreft kan deze crisis misschien iets goeds betekenen en dat we de onzin waar hij over schrijft gewoon aanschaffen en goed gaan nadenken over hoe je een rechtvaardige wereld beter kunt vormgeven.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_192433892
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 17:49 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Wat dat betreft kan deze crisis misschien iets goeds betekenen en dat we de onzin waar hij over schrijft gewoon aanschaffen en goed gaan nadenken over hoe je een rechtvaardige wereld beter kunt vormgeven.
tot je de bijbehorende prijzen ziet, dan piep je weer anders....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192433929
quote:
Is voor mij niet doorheen te komen nu (biertje op al) maar de intentie lijkt prima. Sowieso vind ik alles wat naar sociaal neigt goed. Dood aan de graaiers zeg maar. Want die verstoren zo'n proces voor eigen gewin. Men dient het egoïsme op een laag pitje te zetten. Dat is het beste voor allen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_192433946
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 17:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

tot je de bijbehorende prijzen ziet, dan piep je weer anders....
Dan heb je m.i. niets begrepen van het artikel. Er is voldoende geld. Dat stroomt alleen niet de goede kant op.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_192433956
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 17:53 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dan heb je m.i. niets begrepen van het artikel. Er is voldoende geld. Dat stroomt alleen niet de goede kant op.
welk artikel?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192433968
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 17:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

welk artikel?
Zie #50. Manmanman. :) Opstel, stukje, artikel.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_192433981
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 17:29 schreef PippenScottie het volgende:
Wie profiteert er eigenlijk van dat ik mijn leaseauto niet meer gebruik.
En kan ik daar iets aan doen?
Heb je hem terug gebracht op de zaak. Dan ga jij netto ook omhoog vanwege geen bijtelling.
pi_192433984
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 17:55 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zie #50. Manmanman. :)
van degroene.nl?
Daar gaat het over geen buffers en just-in-time economy.
Als je dat niet doet dan stijgen de prijzen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192434007
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 17:52 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Is voor mij niet doorheen te komen nu (biertje op al) maar de intentie lijkt prima. Sowieso vind ik alles wat naar sociaal neigt goed. Dood aan de graaiers zeg maar. Want die verstoren zo'n proces voor eigen gewin. Men dient het egoïsme op een laag pitje te zetten. Dat is het beste voor allen.
Misschien is dit virus precies wat de wereld nodig heeft. Dit is het einde van kapitalisme. Met misschien nog maanden in een soort van lockdown gaat het huidige systeem niet redden.
my ambition is handicapped by my laziness
pi_192434019
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 17:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

van degroene.nl?
Daar gaat het over geen buffers en just-in-time economy.
Als je dat niet doet dan stijgen de prijzen.
Ja. Maar is dat erg? Hij beweert nota bene dat globale verspreiding de oorzaak is van dit dictaat. Dan is het toch niet erg als het duurder is maar dat je dit soort scenario's ontloopt?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_192434035
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 17:58 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ja. Maar is dat erg? Hij beweert nota bene dat globale verspreiding de oorzaak is van dit dictaat. Dan is het toch niet erg als het duurder is maar dat je dit soort scenario's ontloopt?
als je rijk bent zoals jij dan vind je dat niet erg.
Anderen, ik denk de meerderheid, vinden dat wel erg.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192434055
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 17:57 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

Misschien is dit virus precies wat de wereld nodig heeft. Dit is het einde van kapitalisme. Met misschien nog maanden in een soort van lockdown gaat het huidige systeem niet redden.
Tjee wat hoop ik dat (dat eerste). Als ik het overleef (zit in de linke leeftijd) dan staat ons hopelijk een ge-resette betere wereld te wachten. Zou mooi zijn.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_192434150

Deze vrouw knows what is going on.
my ambition is handicapped by my laziness
pi_192434156
quote:
Ik quote even de kop:

quote:
We are shackled by a system that has outlived its usefulness. COVID-19 paves the way for radical systemic change and a transition to a socialized economy.
En ik ga het toch even lezen. Voelt voor mij al helemaal goed.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 3 april 2020 @ 18:56:08 #66
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192435020
worden weer genaaid door de EU
pi_192435904
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:56 schreef THEFXR het volgende:
worden weer genaaid door de EU
[ afbeelding ]
Dat Italie en Spanje een flink deel krijgen is imho terecht. Maar Polen en Hongarije, :{ teh fuck
pi_192435966
Orban zijn nieuwe paleisje kost al snel 1 Miljard.
  vrijdag 3 april 2020 @ 19:53:43 #69
3542 Gia
User under construction
pi_192436007
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:56 schreef THEFXR het volgende:
worden weer genaaid door de EU
[ afbeelding ]
Snel eruit.
  vrijdag 3 april 2020 @ 19:54:12 #70
3542 Gia
User under construction
pi_192436017
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:47 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dat Italie en Spanje een flink deel krijgen is imho terecht. Maar Polen en Hongarije, :{ teh fuck
Nee, Marokko en Tunesië, waarom?
pi_192436051
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:56 schreef THEFXR het volgende:
worden weer genaaid door de EU
[ afbeelding ]
Ik denk wel dat in retrospectief een heleboel instanties (waaronder de EU) door de mand vallen. M.a.w. dat je er helemaal niets aan hebt als de nood aan de man is. Laat ons daarvan leren als alles weer normaal is (as ever).
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:29:20 #72
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192436630
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:55 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik denk wel dat in retrospectief een heleboel instanties (waaronder de EU) door de mand vallen. M.a.w. dat je er helemaal niets aan hebt als de nood aan de man is. Laat ons daarvan leren als alles weer normaal is (as ever).
wij hebben allemaal gebloed voor dat geld en dan geven we het gewoon weg aan landen buiten de EU?
Jij spaart toch ook voor jezelf? of maak je geld aan je buren of andere straten over?
pi_192439884
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 14:00 schreef ludovico het volgende:

[..]

Depends of je bedrijven failliet laat gaan.
Dan wijs ik ze door naar:
NWS / Italiaanse crisis #6: Parallelle Munt (Shitstorm)

Waar zij ook de klere kunnen krijgen.
pi_192440926
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 14:05 schreef Nia het volgende:
De economische schade zal in Zweden een stuk minder heviger zijn dan in de lockdown-landen.
Zweden gaat kapot.
quote:
Kans op een catastrofe is groot": Zweedse overheid krijgt steeds meer kritiek op aanpak coronacrisis

In Zweden hoopt de overheid de verspreiding van het coronavirus te kunnen indammen zonder een ingrijpende lockdown. Een aanpak die steeds meer kritiek krijgt, ook in eigen land. Een Zweedse viroloog trekt in "Terzake" aan de alarmbel: "Er is cruciale tijd verloren gegaan."

Bram Vandeputte
vr 03 apr 20:30
https://www.vrt.be/vrtnws(...)zweedse-aanpak-coro/
  Knapste mannelijke user 2022 zaterdag 4 april 2020 @ 01:06:48 #75
206731 Mortaxx
Doomer
pi_192440996
Zweden was toch al verloren
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_192441020
quote:
oei.
my ambition is handicapped by my laziness
pi_192441024
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 01:06 schreef Mortaxx het volgende:
Zweden was toch al verloren
Yep, maar het blijft interessant die Titanic ten onder te zien gaan :Y
1 enorm voordeel hebben ze wel, ze zijn geen lid van de eurozone. Denemarken trouwens ook niet ^O^
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 4 april 2020 @ 01:15:51 #78
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192441044
quote:
oeeff, geen blonde tienermeisjes meer :@
pi_192441070
Wat een onzin. Sorry hoor. Okay Stockholm gaat fout. De rest van dat land dus gewoon niet. Enige plek die baat heeft bij lock down of slimme lock down is Stockholm, de overige plaatsen hebben voldoende IC capaciteit, lijkt het op tenminste.

Die doden is allemaal leuk en aardig maar hier in NL hebben wij dezelfde aantallen doden in het land voordat er een vaccin is, Zweden heeft dan alleen minder zijn economie verkracht allicht.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192441122
Weet iemand of er IC-patienten worden overgeplaatst in Zweden want van wat ik uit de belgische reportage begreep lieten ze patienten vanwege gebrek aan behandelingscapaciteit onbehandeld?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192441266
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 01:21 schreef ludovico het volgende:
Wat een onzin. Sorry hoor. Okay Stockholm gaat fout. De rest van dat land dus gewoon niet. Enige plek die baat heeft bij lock down of slimme lock down is Stockholm, de overige plaatsen hebben voldoende IC capaciteit, lijkt het op tenminste.

Die doden is allemaal leuk en aardig maar hier in NL hebben wij dezelfde aantallen doden in het land voordat er een vaccin is, Zweden heeft dan alleen minder zijn economie verkracht allicht.
Zonder Stockholm stelt Zweden weinig voor volgens Wikipedia:
quote:
Stockholm is the cultural, media, political, and economic centre of Sweden. The Stockholm region alone accounts for over a third of the country's GDP,[11] and is among the top 10 regions in Europe by GDP per capita.[12] It is an important global city,[13][14] and the main centre for corporate headquarters in the Nordic region.[15] The city is home to some of Europe's top ranking universities, such as the Stockholm School of Economics, Karolinska Institute and KTH Royal Institute of Technology.[16][17] It hosts the annual Nobel Prize ceremonies and banquet at the Stockholm Concert Hall and Stockholm City Hall. One of the city's most prized museums, the Vasa Museum, is the most visited non-art museum in Scandinavia.[18][19] The Stockholm metro, opened in 1950, is well known for the decor of its stations; it has been called the longest art gallery in the world.[20][21][22] Sweden's national football arena is located north of the city centre, in Solna. Ericsson Globe, the national indoor arena, is in the southern part of the city. The city was the host of the 1912 Summer Olympics, and hosted the equestrian portion of the 1956 Summer Olympics otherwise held in Melbourne, Victoria, Australia.

Stockholm is the seat of the Swedish government and most of its agencies,[23] including the highest courts in the judiciary,[24][25] and the official residencies of the Swedish monarch and the Prime Minister. The government has its seat in the Rosenbad building, the Riksdag (Swedish parliament) is seated in the Parliament House, and the Prime Minister's residence is adjacent at Sager House.[26][27][28] Stockholm Palace is the official residence and principal workplace of the Swedish monarch, while Drottningholm Palace, a World Heritage Site on the outskirts of Stockholm, serves as the Royal Family's private residence.[29][30]
https://en.wikipedia.org/wiki/Stockholm?wprov=sfti1
pi_192441415
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 01:56 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Zonder Stockholm stelt Zweden weinig voor volgens Wikipedia:
[..]

https://en.wikipedia.org/wiki/Stockholm?wprov=sfti1
Dus stockholm dicht de rest niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192441432
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 02:17 schreef ludovico het volgende:
Dus stockholm dicht de rest niet.
Jij leest niet wat er staat. :')
pi_192441457
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 02:19 schreef Elizium het volgende:

[..]

Jij leest niet wat er staat. :')
Stockholm regio dan. Of wat bedoel je?????
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192441492
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 02:22 schreef ludovico het volgende:
Stockholm regio dan. Of wat bedoel je?????
Elk land begon met 1 brandhaard, nu daar in 1 stad, die zijn ook al heel zweden over geweest hoor. Niet alleen de brandhaard regels geven maar heel het land.
  zaterdag 4 april 2020 @ 02:52:16 #86
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192441568
Zweden neemt uitstekende maatregelen.

Ik denk dat ze bang zijn dat de rest van Europa argwaan krijgt als het Zweedse beleid geen verschil uitmaakt, terwijl de economie minder schade oploopt. 99% van de doden is nog steeds boven de 60.
pi_192441586
quote:
Niet voorbereid
Anders dan veel westerse landen kent Japan geen thuiswerkcultuur. 80 procent van de Japanse bedrijven is niet voorbereid op thuiswerken, bleek vorig jaar uit onderzoek van de overheid. Als bedrijven hun kantoor moeten sluiten, zou de economische schade groter zijn dan in een land als Nederland. Dit is een reden waarom premier Shinzo Abe geen vergaande maatregelen zou willen treffen.

Een andere reden waarom Abe vooralsnog geen noodtoestand wil uitroepen, is de complexiteit van zo’n besluit. Als de noodtoestand van kracht is mogen gouverneurs voor hun eigen regio invullen hoe die wordt uitgevoerd. Zij kunnen faciliteiten sluiten of burgers vragen thuis te blijven, maar zij kunnen dat laatste niet verplicht stellen.

Abe waarschuwde al dat de maatregelen geenszins in de buurt zouden komen van de lockdowns in Europa. De vraag is hoe lang hij nog zal wachten met het uitroepen van de noodtoestand, nu het aantal ziektegevallen oploopt.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-tot-elkaar-a3995844
pi_192443032
Ik vermoed dat het zweedse beleid achterloopt op de rest van europa. Met name de UK en Nl keken de kat aardig lang uit de boom. Op een zeker moment stond ter discussie of er wel voldoende IC-capaciteit ter beschikking zou zijn als het aantal besmettingen in een bepaald tempo zou blijven toenemen. Het beleid van de meeste landen is erop gericht overbelasting van het zorgsysteem te voorkomen omdat het onnodig veel overlijdens veroorzaakt. Er zijn nu 3 landen in europa waar het zorgsysteem overbelast is geraakt voor zover mij bekend. Italië, Spanje en Frankrijk. De UK is vermoedelijk de volgende. Of het Zweden lukt met hun beleid ervoor te zorgen dat hun zorgsysteem niet overbelast raakt zal binnen enkele weken duidelijk worden. Ik verwacht dat ze zich overschatten en patienten naar bijv. Finland zullen moeten verplaatsen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192444196
quote:
Zweden heeft zn vrijheid en een deel van de economie nog. dat snappen NLers niet.
  zaterdag 4 april 2020 @ 19:35:29 #91
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192451314
Ik denk dat in Afrkca en Azie er gewoon over de pandemie heen gelopen wordt , daar ia geen tijd voor en er gaan altijd wel oude mensen dood daar

Wat ik hoor is dat er verder geen aandacht meer aan besteed wordt
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192451534
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 19:35 schreef michaelmoore het volgende:
Ik denk dat in Afrkca en Azie er gewoon over de pandemie heen gelopen wordt , daar ia geen tijd voor en er gaan altijd wel oude mensen dood daar

Wat ik hoor is dat er verder geen aandacht meer aan besteed wordt
Je hebt helemaal gelijk. In Azië en Afrika wordt over deze pandemie heengelopen. Volgens mij hebben ze in China of Zuid-Afrika niet eens door dat er iets speelt in de rest van de wereld en is het daar volledig status quo.
  zaterdag 4 april 2020 @ 20:03:42 #93
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192451852
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 19:46 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. In Azië en Afrika wordt over deze pandemie heengelopen. Volgens mij hebben ze in China of Zuid-Afrika niet eens door dat er iets speelt in de rest van de wereld en is het daar volledig status quo.
ouderen gaan daar toch al vrij snel dood
daarnaast is de weerbaarheid tegen bacillen veel en veel hoger dan hier

Verder heeft men geen tijd of zin om zo te doen als hier
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192452036
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 20:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ouderen gaan daar toch al vrij snel dood
daarnaast is de weerbaarheid tegen bacillen veel en veel hoger dan hier

Verder heeft men geen tijd of zin om zo te doen als hier
Juist...
  zaterdag 4 april 2020 @ 20:24:45 #95
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_192452125
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 19:35 schreef michaelmoore het volgende:
Ik denk dat in Afrkca en Azie er gewoon over de pandemie heen gelopen wordt , daar ia geen tijd voor en er gaan altijd wel oude mensen dood daar

Wat ik hoor is dat er verder geen aandacht meer aan besteed wordt
In Azië niet.
  zaterdag 4 april 2020 @ 21:05:16 #96
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192452738
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 17:52 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Is voor mij niet doorheen te komen nu (biertje op al) maar de intentie lijkt prima. Sowieso vind ik alles wat naar sociaal neigt goed. Dood aan de graaiers zeg maar. Want die verstoren zo'n proces voor eigen gewin. Men dient het egoïsme op een laag pitje te zetten. Dat is het beste voor allen.
Socialisten :')

Niet gewoon een kapitalist zijn hierdoor onderscheidt je jezelf van de zwakkere
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_192454441
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 21:05 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Socialisten :')

Niet gewoon een kapitalist zijn hierdoor onderscheidt je jezelf van de zwakkere
Ja goed. Volgens mij ben jij een karikatuur. Ik ga ervan uit dat zo iemand als jij niet echt bestaat. En zo wel is dat enorm triest. Iemand heeft jouw ziel gestolen dan, zoveel is zeker.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 4 april 2020 @ 22:58:21 #98
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192454591
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 22:52 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ja goed. Volgens mij ben jij een karikatuur. Ik ga ervan uit dat zo iemand als jij niet echt bestaat. En zo wel is dat enorm triest. Iemand heeft jouw ziel gestolen dan, zoveel is zeker.
Toch beter kijken ik ben Jort Kelder niet maar hij denkt wel hetzelfde die kent iedereen dus ze bestaan

Maar als je uit 2002 komt is t je vergeven mooie dromen en idealen maar je komt er nog wel achter dat het in de echte wereld anders werkt

[ Bericht 3% gewijzigd door Nicksanders op 04-04-2020 23:07:29 ]
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_192455217
Vrij rustig op dit vlak. Economie nog steeds stabiel?
Love is in the air!
pi_192456295
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 23:26 schreef Landgeld het volgende:
Vrij rustig op dit vlak. Economie nog steeds stabiel?
Stilte voor de storm.
De aardolieproductie onenigheid tussen S.A. en Rusland is ondertussen weer opgelaaid om maar iets te noemen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192457869
Ik vind het totaal onbegrijpelijk dat de overheid bedrijven zoals klm probeert te redden. Een totaal nietszeggend bedrijf dat weinig oplevert voor de burgers zou niet gered moeten worden.
Ook de financiële steun aan ondernemers slaat nergens op. Zij hebben bewust gekozen om voor zichzelf te werken. In goede tijden hoor je ze niet maar nu zijn het gewoon schooiers die hun hand ophouden.

Wat de overheid nooit uit handen had mogen geven is de laboratoria waarin de vaccins ontwikkeld worden. Die menden hebben allemaal gestudeerd op kosten van de overheid en de burgers betalen straks wel de hoofdprijs omdat het vaccin commercieel ontwikkeld is.
pi_192458110
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 08:39 schreef Digi2 het volgende:
Ik vermoed dat het zweedse beleid achterloopt op de rest van europa. Met name de UK en Nl keken de kat aardig lang uit de boom. Op een zeker moment stond ter discussie of er wel voldoende IC-capaciteit ter beschikking zou zijn als het aantal besmettingen in een bepaald tempo zou blijven toenemen. Het beleid van de meeste landen is erop gericht overbelasting van het zorgsysteem te voorkomen omdat het onnodig veel overlijdens veroorzaakt. Er zijn nu 3 landen in europa waar het zorgsysteem overbelast is geraakt voor zover mij bekend. Italië, Spanje en Frankrijk. De UK is vermoedelijk de volgende. Of het Zweden lukt met hun beleid ervoor te zorgen dat hun zorgsysteem niet overbelast raakt zal binnen enkele weken duidelijk worden. Ik verwacht dat ze zich overschatten en patienten naar bijv. Finland zullen moeten verplaatsen.
Ik zag een ploeg van 400 artsen, en andere zorgverleners uit Shaanxi een paar weken terug weer weggaan uit Hubei op weg naar huis.
Het is zonde dat Nederland geen beroep doet op zo´n ploeg, en hen niet uitnodigt voor twee maanden hier. Betaal daar dan maar goed voor (bijvoorbeeld 650 miljoen euro), maar dat is een schijntje van wat de huidige maatregelen kosten.

Of zou zoiets te egocentrisch zijn voor Nederland?
pi_192458264
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 08:06 schreef Fisherman het volgende:
Ik vind het totaal onbegrijpelijk dat de overheid bedrijven zoals klm probeert te redden. Een totaal nietszeggend bedrijf dat weinig oplevert voor de burgers zou niet gered moeten worden.
Ook de financiële steun aan ondernemers slaat nergens op. Zij hebben bewust gekozen om voor zichzelf te werken. In goede tijden hoor je ze niet maar nu zijn het gewoon schooiers die hun hand ophouden.

Wat de overheid nooit uit handen had mogen geven is de laboratoria waarin de vaccins ontwikkeld worden. Die menden hebben allemaal gestudeerd op kosten van de overheid en de burgers betalen straks wel de hoofdprijs omdat het vaccin commercieel ontwikkeld is.
Ik ben ook niet voor staatssteun voor KLM, als er al steun zou moeten komen, doe het dat in de vorm van een overname, nu een mooi moment. Ik denk dat jij onderschat hoeveel banen KLM levert.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192458275
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 00:56 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Stilte voor de storm.
De aardolieproductie onenigheid tussen S.A. en Rusland is ondertussen weer opgelaaid om maar iets te noemen.
Amerika die olieimport sancties overweegt.
https://www.volkskrant.nl/cs-bfedbc2c

Dus: Indirecte staatssubsidie voor de frakking olie boeren wat een hypocriete nep kapitalisten in dat land.
  zondag 5 april 2020 @ 09:14:03 #105
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192458284
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 08:06 schreef Fisherman het volgende:
Ik vind het totaal onbegrijpelijk dat de overheid bedrijven zoals klm probeert te redden. Een totaal nietszeggend bedrijf dat weinig oplevert voor de burgers zou niet gered moeten worden.
Ook de financiële steun aan ondernemers slaat nergens op. Zij hebben bewust gekozen om voor zichzelf te werken. In goede tijden hoor je ze niet maar nu zijn het gewoon schooiers die hun hand ophouden.

Wat de overheid nooit uit handen had mogen geven is de laboratoria waarin de vaccins ontwikkeld worden. Die menden hebben allemaal gestudeerd op kosten van de overheid en de burgers betalen straks wel de hoofdprijs omdat het vaccin commercieel ontwikkeld is.
Wat denk je dat er gebeurt met de Nederlandse economie als je ondernemers of werkgevers waar (in)direct 70.000+ banen van afhankelijk zijn geen helpende hand biedt?

Puur kapitalisme werkt niet, en al helemaal niet in crisistijd.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192458313
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 09:10 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik ben ook niet voor staatssteun voor KLM, als er al steun zou moeten komen, doe het dat in de vorm van een overname, nu een mooi moment. Ik denk dat jij onderschat hoeveel banen KLM levert.
Elk groot bedrijf heeft een invloed die zich verspreid als een olievlek. Dat is normaal. Het gaat hier om een steun van ongeveer 6 miljard, waarvan 2 van Nederland en 4 van Frankrijk. Het zou een mooi moment kunnen zijn om de afhankelijke bedrijven financieel te ondersteunen om hun werk te kunnen verleggen en klm drastisch in te laten krimpen of zelfs failliet te laten gaan. Er werd voor het hele gedoe sowieso teveel gevlogen, maar dat is een hele andere discussie.
pi_192458342
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 09:18 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Elk groot bedrijf heeft een invloed die zich verspreid als een olievlek. Dat is normaal. Het gaat hier om een steun van ongeveer 6 miljard, waarvan 2 van Nederland en 4 van Frankrijk. Het zou een mooi moment kunnen zijn om de afhankelijke bedrijven financieel te ondersteunen om hun werk te kunnen verleggen en klm drastisch in te laten krimpen of zelfs failliet te laten gaan. Er werd voor het hele gedoe sowieso teveel gevlogen, maar dat is een hele andere discussie.
Mensen vergeten wel eens dat KLM heel veel werk in hoogwaardig onderhoud verricht. Overigens gaat Schiphol sowieso de komende 20 jaar met krimp te maken krijgen omdat het steeds minder als Hub zal gaan functioneren. In de toekomst zullen er steeds meer directe vluchten tussen de continenten plaatsvinden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192458406
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 08:39 schreef Digi2 het volgende:
Ik vermoed dat het zweedse beleid achterloopt op de rest van europa. Met name de UK en Nl keken de kat aardig lang uit de boom. Op een zeker moment stond ter discussie of er wel voldoende IC-capaciteit ter beschikking zou zijn als het aantal besmettingen in een bepaald tempo zou blijven toenemen. Het beleid van de meeste landen is erop gericht overbelasting van het zorgsysteem te voorkomen omdat het onnodig veel overlijdens veroorzaakt. Er zijn nu 3 landen in europa waar het zorgsysteem overbelast is geraakt voor zover mij bekend. Italië, Spanje en Frankrijk. De UK is vermoedelijk de volgende. Of het Zweden lukt met hun beleid ervoor te zorgen dat hun zorgsysteem niet overbelast raakt zal binnen enkele weken duidelijk worden. Ik verwacht dat ze zich overschatten en patienten naar bijv. Finland zullen moeten verplaatsen.
Ik zag een ploeg van 400 artsen, en andere zorgverleners uit Shaanxi een paar weken terug weer weggaan uit Hubei op weg naar naar huis.
Het is zonde dat Nederland geen beroep doet op zo´n ploeg, en hen niet uitnodigt voor twee maanden hier. Betaal daar dan aar goed voor (bijvoorbeeld 650 miljoen euro), maar dat is een schijntje van wat de huidige maatregelen kosten.
quote:
^O^ ^O^ Super super interessant.

Wanneer ben je een Coronadoode?
Als ik goed beluister dan is in Italië en (in Nederland) elke dode met een bacterie Corona gelijk al een Coronadode. In tegenstelling tot Duitsland, waar men naar de echte doodsoorzaak kijkt. Het werkelijk aantal Coronadoden is dus lager dan de officiële cijfers.

Plus dat 80% van de 65-plussers met Corona en aanvullende kwalen op de IC ook overlijden op de IC. Kees de Kort zou het socialer vinden, dat deze mensen konden sterven met hun naasten om hen heen i.p.v. alleen op de IC.
pi_192458441
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 08:49 schreef Idisrom het volgende:
Ik zag een ploeg van 400 artsen, en andere zorgverleners uit Shaanxi een paar weken terug weer weggaan uit Hubei op weg naar huis.
Het is zonde dat Nederland geen beroep doet op zo´n ploeg, en hen niet uitnodigt voor twee maanden hier. Betaal daar dan maar goed voor (bijvoorbeeld 650 miljoen euro), maar dat is een schijntje van wat de huidige maatregelen kosten.

Of zou zoiets te egocentrisch zijn voor Nederland?
Je idee is puik, maar zelfs met medici/verpleegkundigen uit Spanje liep het hier in Nl. al spaak door:

1) Cultuurverschil
2) Taalproblemen
3) Aanpassingsproblemen
4) Organisatorische verschillen.

Ik kom nogal eens in Duitsland voor technische zaken in hun productiefaciliteiten. Ik zie al op een verschil van 50 km de grens over, enorme verschillen in stijl, veiligheid en bedrijfscultuur.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_192458535
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 09:14 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Wat denk je dat er gebeurt met de Nederlandse economie als je ondernemers of werkgevers waar (in)direct 70.000+ banen van afhankelijk zijn geen helpende hand biedt?

Puur kapitalisme werkt niet, en al helemaal niet in crisistijd.
Verdeel die 2 miljard dan maar gelijk over die mensen en laat klm gelijk failliet gaan. Op die manier blijven de kosten eenmalig. Nu klopt bij iedere hapering van de economie klm bij de overheid aan voor steun. Dan hebben die mensen door de vergoeding mooi de tijd om een nieuwe baan te zoeken. Dat zal gemiddeld gezien ruimer zijn dan de ontslagvergoeding als ze naast de vergoeding ook recht op ww hebben.
  zondag 5 april 2020 @ 10:31:46 #111
310008 The_Big_Lebowski
The Dude Abides
pi_192459040
Waarom moeten we een Hema helpen, die een miljardair als eigenaar heeft? (Marcel Boekhoorn). laat ondernemers/bedrijven die gewoon nog vet op de botten hebben, een jaartje even geen winst maken ipv zielig te gaan doen en de rekening doorsturen naar de belastingbetaler/staat.
Bij mooi weer vullen ze hun zakken en bij ontij staan ze vooraan om ach en wee te zeuren. Geen medelijden mee.
pi_192459234
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 10:31 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Waarom moeten we een Hema helpen, die een miljardair als eigenaar heeft? (Marcel Boekhoorn). laat ondernemers/bedrijven die gewoon nog vet op de botten hebben, een jaartje even geen winst maken ipv zielig te gaan doen en de rekening doorsturen naar de belastingbetaler/staat.
Bij mooi weer vullen ze hun zakken en bij ontij staan ze vooraan om ach en wee te zeuren. Geen medelijden mee.
In principe mag de overheid wat mij betreft al die bedrijven helpen, maar dat zou in mijn optiek dan ook betekenen dat diezelfde overheid het recht heeft om de komende jaren de winsten van diezelfde geredde bedrijven af te romen ipv wederom vage financiële constructies. En diezelfde overheid zou ook bij al die grote de hand opbouwende bedrijven de belastingdeals openbaar moeten maken.
pi_192459272
Zou Etihad Airways KLM niet willen overnemen?
  zondag 5 april 2020 @ 11:59:10 #114
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192460113
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 10:59 schreef potjecreme het volgende:
Zou Etihad Airways KLM niet willen overnemen?
Stel het eens voor aan Wopke
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192460163
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 10:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In principe mag de overheid wat mij betreft al die bedrijven helpen, maar dat zou in mijn optiek dan ook betekenen dat diezelfde overheid het recht heeft om de komende jaren de winsten van diezelfde geredde bedrijven af te romen ipv wederom vage financiële constructies. En diezelfde overheid zou ook bij al die grote de hand opbouwende bedrijven de belastingdeals openbaar moeten maken.
Een bedrijf als KLM zou als ze het niet failliet willen laten gaan eigenlijk gewoon opgekocht moeten worden. En als het daarna weer winstgevend is niet meer uit handen geven zoals ze dat bij de banken gedaan hebben. Een bedrijf als Hema zou ik als overheid niet zo heel snel overnemen.
Hopelijk laten ze banken in de toekomst ook gewoon omvallen en worden ze niet gered met gemeenschapsgeld, zonder dat we daar ooit een cent van terug zien.
pi_192460275
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 12:02 schreef Fisherman het volgende:
Hopelijk laten ze banken in de toekomst ook gewoon omvallen en worden ze niet gered met gemeenschapsgeld, zonder dat we daar ooit een cent van terug zien.
ING heeft netjes alle leningen incl rente terugbetaald. Of ad je dat liever op je eigen bankrekening gehad?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192460672
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 12:10 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ING heeft netjes alle leningen incl rente terugbetaald. Of ad je dat liever op je eigen bankrekening gehad?
Ik ben vermogend genoeg hoor, maak je om mij geen zorgen. Ook kan mijn werkgever niet failliet gaan, dat is ook handig in deze onzekere tijden.
Het probleem is dat ze niets van die winst terugzien, terwijl ze alle risico's op zich genomen hebben.
Ze moeten bedrijven die in de toekomst winstgevend zijn gewoon staatseigendom maken.
  zondag 5 april 2020 @ 12:42:13 #118
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192460700
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 09:40 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Verdeel die 2 miljard dan maar gelijk over die mensen en laat klm gelijk failliet gaan. Op die manier blijven de kosten eenmalig. Nu klopt bij iedere hapering van de economie klm bij de overheid aan voor steun. Dan hebben die mensen door de vergoeding mooi de tijd om een nieuwe baan te zoeken. Dat zal gemiddeld gezien ruimer zijn dan de ontslagvergoeding als ze naast de vergoeding ook recht op ww hebben.
KLM krijgt geen 2 miljard he. Wat je voorstelt is dat die 70.000 werknemers dan een staatsgarantie van 30.000 euro per persoon krijgen waarmee ze een lening kunnen afsluiten zodat ze een jaartje kunnen overbruggen ofzo?

En dat vind je een goede optie ipv maatregelen treffen om die banen te behouden?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192460930
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 12:40 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik ben vermogend genoeg hoor, maak je om mij geen zorgen. Ook kan mijn werkgever niet failliet gaan, dat is ook handig in deze onzekere tijden.
Het probleem is dat ze niets van die winst terugzien, terwijl ze alle risico's op zich genomen hebben.
Ze moeten bedrijven die in de toekomst winstgevend zijn gewoon staatseigendom maken.
wie is ze? waar is de rente van die lening dan heengegaan? Die rente is naar de staatskas gegaan, waarmee ook die lening is betaald. Dus de staatskas heeft ermee verdiend, wat indirect van ons allemaal is, want anders was die lening dat ook niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 5 april 2020 @ 13:01:59 #120
332000 Oerbeer
Sinds 2009
pi_192460932
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 22:58 schreef Nicksanders het volgende:
Maar als je uit 2002 komt is t je vergeven mooie dromen en idealen maar je komt er nog wel achter dat het in de echte wereld anders werkt
quote:
Geregistreerd op vrijdag 10 oktober 2003 @ 19:19
Voor z'n eerste verjaardag een FOK account cadeau gekregen :D
pi_192462253
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 13:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

wie is ze? waar is de rente van die lening dan heengegaan? Die rente is naar de staatskas gegaan, waarmee ook die lening is betaald. Dus de staatskas heeft ermee verdiend, wat indirect van ons allemaal is, want anders was die lening dat ook niet.
Rente is geen winst, die hadden ze anders ook wel gekregen. Of ze moeten de woekerrentes rekenen die banken voor particulieren berekenen.
pi_192463764
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 10:31 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Waarom moeten we een Hema helpen, die een miljardair als eigenaar heeft? (Marcel Boekhoorn). laat ondernemers/bedrijven die gewoon nog vet op de botten hebben, een jaartje even geen winst maken ipv zielig te gaan doen en de rekening doorsturen naar de belastingbetaler/staat.
Bij mooi weer vullen ze hun zakken en bij ontij staan ze vooraan om ach en wee te zeuren. Geen medelijden mee.
Mee eens, Hema zit nu in de shit door keuzes uit het verleden. Die tent is destijds helemaal leeggetrokken en volgepompt met schulden. Dat is wat ze nu opbreekt
  zondag 5 april 2020 @ 16:45:16 #123
451005 Grems
Clown World
pi_192463893
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 11:40 schreef Gia het volgende:
De coronacrisis gaat iedereen financieel raken, linksom of rechtsom. Zowel de Nederlanders als de Italianen.

Nederlanders bloeden al jaren om een spaarpotje op te bouwen voor tegenslagen.

En nu zouden wij ons spaargeld geven aan een land waar de inwoners nog niet misschien bereid zijn een beetje te bloeden.
En wij dan nog maar wat meer belasting gaan betalen als het braafste jongetje van de klas.

Nee, ik vind dat wij geen geld aan Italië moeten geven. Ook niet met voorwaarden, want dan komt er een nieuwe presidente, die die voorwaarden weer aan de kant schuift.
Echt lachen als men straks solidaiteitsheffingen gaat doen uit "onze" pensioenpotten, het laffe en makke Hollandsche slavenvolk zal het braaf slikken.
  zondag 5 april 2020 @ 17:17:22 #124
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192464346
mensen worden het zat en gaan burgerlijke ongehoorzaamheid vertonen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 5 april 2020 @ 17:20:05 #125
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_192464378
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 17:17 schreef michaelmoore het volgende:
mensen worden het zat en gaan burgerlijke ongehoorzaamheid vertonen
Overheid moet nog veel harder optreden. Niet gedogen. Hoge boetes.
Wie dit leest is gek
pi_192464420
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 17:17 schreef michaelmoore het volgende:
mensen worden het zat en gaan burgerlijke ongehoorzaamheid vertonen
Terecht. Ben er ook wel klaar mee.
Ouderen en zwakkeren isoleren, en de reest gewoon weer gaan met die banaan.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zondag 5 april 2020 @ 17:34:57 #127
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192464601
quote:
99s.gif Op zondag 5 april 2020 17:20 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Overheid moet nog veel harder optreden. Niet gedogen. Hoge boetes.
afschieten die lui , er is haast bij, we moeten levens redden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192464681
quote:
99s.gif Op zondag 5 april 2020 17:20 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Overheid moet nog veel harder optreden. Niet gedogen. Hoge boetes.
Oké Kim Jung-Un
  zondag 5 april 2020 @ 17:42:17 #129
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192464739
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 17:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

afschieten die lui , er is haast bij, we moeten levens redden
slaat nergens op, gummiknuppel mag wel ff, goedkoper dan een boete die toch nooit betaald wordt.
  zondag 5 april 2020 @ 18:01:43 #130
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_192465031
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 17:42 schreef THEFXR het volgende:

[..]

slaat nergens op, gummiknuppel mag wel ff, goedkoper dan een boete die toch nooit betaald wordt.
Beide kan ook.
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 17:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

afschieten die lui , er is haast bij, we moeten levens redden
Als het dan toch levens moet kosten dan inderdaad maar die van bewuste overtreders.
Wie dit leest is gek
  zondag 5 april 2020 @ 18:49:25 #131
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192465745
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 16:45 schreef Grems het volgende:

[..]

Echt lachen als men straks solidaiteitsheffingen gaat doen uit "onze" pensioenpotten, het laffe en makke Hollandsche slavenvolk zal het braaf slikken.
:')
  zondag 5 april 2020 @ 18:58:03 #132
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_192465845
quote:
7s.gif Op zondag 5 april 2020 17:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Terecht. Ben er ook wel klaar mee.
Ouderen en zwakkeren isoleren, en de reest gewoon weer gaan met die banaan.
The world says no.

  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 5 april 2020 @ 19:01:56 #133
78918 SeLang
Black swans matter
pi_192465909
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 16:45 schreef Grems het volgende:

[..]

Echt lachen als men straks solidaiteitsheffingen gaat doen uit "onze" pensioenpotten,
Dat gebeurt in feite al lang. De reden dat de reële rente in NL diep negatief is, is om de staatsschuld van Italië betaalbaar te houden. Via die lage rente worden indirect onze pensioenpotten geplunderd ten behoeve van Italië.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 5 april 2020 @ 19:09:14 #134
451005 Grems
Clown World
pi_192466061
quote:
9s.gif Op zondag 5 april 2020 18:58 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

The world says no.

[ afbeelding ]
Fake news, grenzen sluiten is onmogelijk en als het al mogelijk was dan heeft het geen enkele meerwaarde.
  zondag 5 april 2020 @ 19:11:40 #135
451005 Grems
Clown World
pi_192466109
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:01 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat gebeurt in feite al lang. De reden dat de reële rente in NL diep negatief is, is om de staatsschuld van Italië betaalbaar te houden. Via die lage rente worden indirect onze pensioenpotten geplunderd ten behoeve van Italië.
Eens, alleen dat heeft de gemiddelde persoon niet of nauwelijks door. Die tekent glimlachend voor een extra hoge hypotheek want ach ja, yolo met de huidige rentestand.

Ik ben, net als onze regenten in Brussel, vooral benieuwd naar de reactie op rechtstreekse, openlijke heffingen.
  zondag 5 april 2020 @ 19:12:59 #136
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_192466127
Hopelijk schiet het een beetje op met Italie. BBB rating ging vorig jaar al bijna verder omlaag, ze moeten ~250-300 miljard dit jaar herfinancieren plus nieuwe schulden. Nu misschien de hele zomer inkomsten van toerisme mislopen, en ze zijn toch al niet liquide. Spanje heeft iig niet al 125%+ staatsschuld afgezet tegen GDP.

Lagarde en Ursula. :{
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 5 april 2020 @ 19:15:38 #137
78918 SeLang
Black swans matter
pi_192466174
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:11 schreef Grems het volgende:

Ik ben, net als onze regenten in Brussel, vooral benieuwd naar de reactie op rechtstreekse, openlijke heffingen.
Ik vind dat alle transfers via een democratisch proces moeten gaan in plaats van achterdeurtjes van de centrale bank of verstopt in monetair beleid. Er staat ook gewoon in het Verdrag van Maastricht dat transfers illegaal zijn. Maak het maar transparant en dan gaan we er over stemmen. Dan kan ook expliciet worden gemaakt wie het betaalt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 5 april 2020 @ 19:15:59 #138
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_192466184
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:09 schreef Grems het volgende:

[..]

Fake news, grenzen sluiten is onmogelijk en als het al mogelijk was dan heeft het geen enkele meerwaarde.
De KLM verkeert anders ook in doodsnood.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)isis-coronavirus-now
  zondag 5 april 2020 @ 19:16:08 #139
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_192466188
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 10:59 schreef potjecreme het volgende:
Zou Etihad Airways KLM niet willen overnemen?
Die zand nibbas hebben geen geld meer met deze olieprijs. Zolang we KLM kunnen afsplitsen van Air France is het al goed. Geen subsidie meer voor de Franzen.
  zondag 5 april 2020 @ 19:18:26 #140
451005 Grems
Clown World
pi_192466209
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:15 schreef SeLang het volgende:

[..]

Er staat ook gewoon in het Verdrag van Maastricht dat transfers illegaal zijn.


Transfers, verplichtte vaccinaties, lockdowns, de afschaffing van fysiek geld, gaat allemaal gebeuren.
  zondag 5 april 2020 @ 19:20:45 #141
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_192466240
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:18 schreef Grems het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Transfers, verplichtte vaccinaties, lockdowns, de afschaffing van fysiek geld, gaat allemaal gebeuren.
En er is ook geen fake referendum meer die ze kunnen negeren.

Misschien boeit Rutte het nu wat meer omdat hij ook bijna met pensioen gaat.
  zondag 5 april 2020 @ 19:25:53 #142
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192466308
Maar als het nou intussen weer beter gaat met China, en de VS komen juist in zwaar weer terecht, zou europa dan niet nog meer richting China gaan vraag ik me dan af. ipv dat we juist minder afhankelijk zouden moeten worden :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192466503
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:01 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat gebeurt in feite al lang. De reden dat de reële rente in NL diep negatief is, is om de staatsschuld van Italië betaalbaar te houden. Via die lage rente worden indirect onze pensioenpotten geplunderd ten behoeve van Italië.
Plus spaargeld dat niet rendeert.
Veel te hoge hypotheken.
En dan noemen ze ons niet solidair :')
pi_192470800
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:39 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]

Plus spaargeld dat niet rendeert.
Veel te hoge hypotheken.
En dan noemen ze ons niet solidair :')
ECB heeft gewoon een inflatie target van +- 1.8% op jaarbasis op de medium long term.

Dus alle rente daaronder is praktisch gratisch.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192470841
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 12:42 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

KLM krijgt geen 2 miljard he. Wat je voorstelt is dat die 70.000 werknemers dan een staatsgarantie van 30.000 euro per persoon krijgen waarmee ze een lening kunnen afsluiten zodat ze een jaartje kunnen overbruggen ofzo?

En dat vind je een goede optie ipv maatregelen treffen om die banen te behouden?
Het zijn geen raketgeleerden, ze kunnen ergens anders ook wel weer aan de slag. Overigens kunnen sommige bedrijven vast wel een andere dienst leveren met dezelfde mensen. Niet ieder bedrijf dat afhankelijk is van klm hoeft failliet te gaan.
Waarom zou juist klm steun moeten krijgen ipv de vele andere bedrijven die binnnkort failliet gaan en waardoor er een veelvoud aan banen verdwijnt?
pi_192470986
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:11 schreef Grems het volgende:
Eens, alleen dat heeft de gemiddelde persoon niet of nauwelijks door. Die tekent glimlachend voor een extra hoge hypotheek want ach ja, yolo met de huidige rentestand.
Huis 450k, betaal je maybe 150k extra sinds de rente van 2 naar 1 is gezakt...

Over 30 jaar is dat toch 30%.... bijna 150k.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 6 april 2020 @ 00:28:52 #147
451005 Grems
Clown World
pi_192471142
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 00:10 schreef ludovico het volgende:

[..]

Huis 450k, betaal je maybe 150k extra sinds de rente van 2 naar 1 is gezakt...

Over 30 jaar is dat toch 30%.... bijna 150k.
lacht in WOZ-gebaseerde heffingen
pi_192471146
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 00:28 schreef Grems het volgende:

[..]

lacht in WOZ-gebaseerde heffingen
Je wilt zeggen dat je fiscaal anaal gepenetreerd wordt door de staat?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 6 april 2020 @ 00:40:10 #149
451005 Grems
Clown World
pi_192471218
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 00:29 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je wilt zeggen dat je fiscaal anaal gepenetreerd wordt door de staat?
Dit is nog maar voorspel, het echte feest begint pas zodra allerhande zaken zoals AOW vermogensafhankelijk worden.

Vooral aangezien het "vermogen" van de gemiddelde Nederlander voornamelijk bestaat uit stenen en, voor iedereen jonger dan 50, fictieve pensioenaanspraken.
pi_192472696
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 00:40 schreef Grems het volgende:

[..]

Dit is nog maar voorspel, het echte feest begint pas zodra allerhande zaken zoals AOW vermogensafhankelijk worden.

Vooral aangezien het "vermogen" van de gemiddelde Nederlander voornamelijk bestaat uit stenen en, voor iedereen jonger dan 50, fictieve pensioenaanspraken.
Tegenwoordig heb je wel netjes aan het eind je huis afgelost in tegenstelling tot voorheen. Dan zou je kunnen overwegen je huis te verkopen. Dan zit je waarschijnlijk nog altijd beter dan mensen zonder huis.
Maar ik zie niet zo snel in dat aow inkomensafhankelijk wordt. De kloof tussen arm en rijk zal steeds groter worden zoals in andere landen. De overheid heeft daar de afgelopen decennia wel voor gezorgd. Dit willen we met zijn allen blijkbaar.
pi_192476136
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 00:40 schreef Grems het volgende:

[..]

Dit is nog maar voorspel, het echte feest begint pas zodra allerhande zaken zoals AOW vermogensafhankelijk worden.

Vooral aangezien het "vermogen" van de gemiddelde Nederlander voornamelijk bestaat uit stenen en, voor iedereen jonger dan 50, fictieve pensioenaanspraken.
Zou kunnen maar dit kan niet héél snel worden omgezet, en vooralsnog geldt gewoon dat een huis fiscaal gezien behoorlijk voordelig is.

Je box 3 aanslag verdwijnt praktisch a 1% rendement.
WOZ aanslag gaat van 0,65 naar 0,45, maar voorlopig, i.v.m. "wet Hillen" telt die praktisch ook niet mee als je de hypotheek via box 3 laat verlopen.

Nouja goed ik ben misschien een bijzonder geval maar okay.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192476167
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 07:41 schreef Fisherman het volgende:
Tegenwoordig heb je wel netjes aan het eind je huis afgelost in tegenstelling tot voorheen. Dan zou je kunnen overwegen je huis te verkopen. Dan zit je waarschijnlijk nog altijd beter dan mensen zonder huis.
En dan, als je nog wel een huis bezit en je wilt uit de kosten komen? Dan gaan die huren gewoon omhoog.

Dit soort economie werkt niet joh.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192477780
quote:
Trump dreigt importheffingen olie in te voeren als de prijs zo laag blijft
De Amerikaanse president Donald Trump heeft zondag gezegd dat hij overweegt "substantiële heffingen" op geïmporteerde olie in te voeren als de prijs van olie zo laag blijft.

Vanwege een conflict tussen Rusland en Saoedi-Arabië en de wereldwijde coronacrisis is de prijs van een vat ruwe olie gedaald naar 32 dollar (ongeveer 29,60 euro). Ter vergelijking, die prijs was eind 2019 nog 65 dollar per vat.

Trump wil graag dat de olieprijs stabiliseert of stijgt, en overweegt daarom heffingen in te voeren op geïmporteerde olie als de prijs zo laag blijft.

Trump zei zaterdag al dat hij bereid is tot importheffingen als dat nodig blijkt."Ik zal doen wat ik moet doen om onze energiesector te beschermen", aldus de Amerikaanse president.
De energiesector van de VS is van groot geopolitiek strategisch belang naast het economisch belang. Dat aangegeven wordt de sector in de VS desnoods middels heffingen te ondersteunen is in het voordeel van europa. Hopelijk zet het S.A. en Rusland aan tot nieuw overleg om tot substantiele productiebeperkingen te komen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192478101
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 12:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

En dan, als je nog wel een huis bezit en je wilt uit de kosten komen? Dan gaan die huren gewoon omhoog.

Dit soort economie werkt niet joh.
De hele samenleving zoals die zich al een paar decennia lang ontwikkelt werkt niet. Je hebt niet voor niets zoveel werkende armen tegenwoordig. In Amerika is dat nog normaler, maar in nederland zijn er blijkbaar 190.000 mensen die werken en moeilijk rond kunnen komen.
Alles moest met flex contracten en iedereen en alles moet met elkaar kunnen concurreren. Nu gaat er zelfs aan het corona medicijn flink verdiend worden, terwijl dat personeel daarvan jarenlang op gemeenschapsgeld gestudeerd heeft. Ook universiteiten concurreren met elkaar, terwijl die juist zouden moeten samenwerken om dergelijke vaccins of medicijnen te ontwikkelen.
Ik zeg niet dat alles voor mijn tijd beter was, maar bepaalde zaken waren echt wel beter vanuit de overheid geregeld. Dat klinkt ouderwets wellicht, zo oud ben ik nog niet, maar dit soort dingen gaat er in de toekomst niet beter op worden. Ik ben bijvoorbeeld ook heel blik dat mijn werkever niet failliet kan gaan.
  maandag 6 april 2020 @ 14:43:14 #155
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192478430
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 14:20 schreef Fisherman het volgende:

[..]

De hele samenleving zoals die zich al een paar decennia lang ontwikkelt werkt niet. Je hebt niet voor niets zoveel werkende armen tegenwoordig. In Amerika is dat nog normaler, maar in nederland zijn er blijkbaar 190.000 mensen die werken en moeilijk rond kunnen komen.
Alles moest met flex contracten en iedereen en alles moet met elkaar kunnen concurreren. Nu gaat er zelfs aan het corona medicijn flink verdiend worden, terwijl dat personeel daarvan jarenlang op gemeenschapsgeld gestudeerd heeft. Ook universiteiten concurreren met elkaar, terwijl die juist zouden moeten samenwerken om dergelijke vaccins of medicijnen te ontwikkelen.
Ik zeg niet dat alles voor mijn tijd beter was, maar bepaalde zaken waren echt wel beter vanuit de overheid geregeld. Dat klinkt ouderwets wellicht, zo oud ben ik nog niet, maar dit soort dingen gaat er in de toekomst niet beter op worden.

Ik ben bijvoorbeeld ook heel blik dat mijn werkever niet failliet kan gaan.
KLOPT helemaal
Hoe meer schulden hoe rijker we worden w/ 8)7 8)7 :W

De fabrieken draaien steeds meer op robots en het aantal consumenten neemt drastisch af, hun koopkracht ok ze werken zich te blubber tegen steeds slechtere voorwaarden , daarnaast zitten ze allemaal diep in de schulden door de lage rente

Het aantal rijken dat bulkt van het geld dat in Zwitserland op de bank staat op een nummer rekening, neemt steeds harder toe

We gaan naar een periode van deflatie , waar de schulden steeds meer gaan knellen en de uitkeringen en pensioenen dalen

Helikoptergeld of een basis inkomen zou helpen , maar dat gaat niet gebeuren

Minder consumenten , steeds meer robots
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 6 april 2020 @ 15:56:27 #156
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_192479508
"Franse minister Le Maire: 'Frankrijk stevent af op ergste crisis sinds WOII'
De Franse minister van Economische Zaken Bruno Le Maire heeft gezegd dat Frankrijk afstevent op de ergste economische crisis sinds de Tweede Wereldoorlog. "De slechtste economische prestatie sinds 1945 leverden we in 2009. Dat jaar was er een economische krimp van 2,2 procent'', zei Le Maire tegen een commissie van de Senaat. "Dit jaar komen we waarschijnlijk ver onder die min 2,2 procent uit.''"


Min 2.2 sinds 1945 als record valt erg mee. Vergelijk dat eens met het zogenaamd economisch solide Nederland.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_192479575
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 14:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

KLOPT helemaal
Hoe meer schulden hoe rijker we worden w/ 8)7 8)7 :W

De fabrieken draaien steeds meer op robots en het aantal consumenten neemt drastisch af, hun koopkracht ok ze werken zich te blubber tegen steeds slechtere voorwaarden , daarnaast zitten ze allemaal diep in de schulden door de lage rente

Het aantal rijken dat bulkt van het geld dat in Zwitserland op de bank staat op een nummer rekening, neemt steeds harder toe

We gaan naar een periode van deflatie , waar de schulden steeds meer gaan knellen en de uitkeringen en pensioenen dalen

Helikoptergeld of een basis inkomen zou helpen , maar dat gaat niet gebeuren

Minder consumenten , steeds meer robots
De schulden ontstaan bij mensen die risicovol leven en op dit moment maximaal lenen. Er zijn mensen die huizen financieren op 2 salarissen bijvoorbeeld. Heel dom natuurlijk. Dat is een kwetsbare groep waarvan een groot deel in de problemen gaat komen. Dus een steeds grotere groep wordt armer en een steeds kleinere groep is vrijwel onaantastbaar rijk.
pi_192479842
Is er echt nog stilte voor de storm?

De Franse minister van Economische Zaken Bruno Le Maire heeft gezegd dat Frankrijk afstevent op de ergste economische crisis sinds de Tweede Wereldoorlog. "De slechtste economische prestatie sinds 1945 leverden we in 2009. Dat jaar was er een economische krimp van 2,2 procent'', zei Le Maire tegen een commissie van de Senaat. "Dit jaar komen we waarschijnlijk ver onder die min 2,2 procent uit.''
Love is in the air!
  maandag 6 april 2020 @ 16:32:02 #159
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192480073
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 16:01 schreef Fisherman het volgende:

[..]

De schulden ontstaan bij mensen die risicovol leven en op dit moment maximaal lenen. Er zijn mensen die huizen financieren op 2 salarissen bijvoorbeeld. Heel dom natuurlijk. Dat is een kwetsbare groep waarvan een groot deel in de problemen gaat komen. Dus een steeds grotere groep wordt armer en een steeds kleinere groep is vrijwel onaantastbaar rijk.
Ook de voortdurende robotisering en automatisering , zorgt er voor dat steeds mer mensen NOOIT aan het werk zullen komen of een paar flexibele tijdelijke baantjes die nu nog recht geven op een enorme hypotheek

enorm veel producten en haast geen consumenten
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192480334
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 16:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ook de voortdurende robotisering en automatisering , zorgt er voor dat steeds mer mensen NOOIT aan het werk zullen komen of een paar flexibele tijdelijke baantjes die nu nog recht geven op een enorme hypotheek

enorm veel producten en haast geen consumenten
Er zal inderdaad een steeds grotere groep ongeschoolden of lager geschoolden overbodig zijn. Laat dat nou net de grootste groep van de samenleving zijn. Geen idee war ze met die mensen in de toekomst gaan doen. Uiteindelijk zal er altijd wel werk blijven wat met mensenhanden gedaan moet worden of goedgekeurd moet worden.
  maandag 6 april 2020 @ 16:47:56 #161
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192480362
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 16:46 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Er zal inderdaad een steeds grotere groep ongeschoolden of lager geschoolden overbodig zijn. Laat dat nou net de grootste groep van de samenleving zijn. Geen idee war ze met die mensen in de toekomst gaan doen.

Uiteindelijk zal er altijd wel werk blijven wat met mensenhanden gedaan moet worden of goedgekeurd moet worden.
Loodgieters en kappers wel uiteraard, maar dat zullen flexibele ZZP banen zijn voor het merendeel
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192480377
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 15:56 schreef Klopkoek het volgende:
"Franse minister Le Maire: 'Frankrijk stevent af op ergste crisis sinds WOII'
De Franse minister van Economische Zaken Bruno Le Maire heeft gezegd dat Frankrijk afstevent op de ergste economische crisis sinds de Tweede Wereldoorlog. "De slechtste economische prestatie sinds 1945 leverden we in 2009. Dat jaar was er een economische krimp van 2,2 procent'', zei Le Maire tegen een commissie van de Senaat. "Dit jaar komen we waarschijnlijk ver onder die min 2,2 procent uit.''"


Min 2.2 sinds 1945 als record valt erg mee. Vergelijk dat eens met het zogenaamd economisch solide Nederland.
Maarhet solide Nederland voorziet haar zwakkeren (kwa-jongeren) in hoge uitkeringen en onderdak + gezondheidszorg. Ook al zijn wij die mensen liever kwijt dan rijk.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  maandag 6 april 2020 @ 16:49:38 #163
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192480399
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2020 16:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Maarhet solide Nederland voorziet haar zwakkeren (kwa-jongeren) in hoge uitkeringen en onderdak + gezondheidszorg. Ook al zijn wij die mensen liever kwijt dan rijk.
Er komen ok weer veel opgeleide uit andere delen van Europa hierheen, tot de lonen gelijk zijn
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 6 april 2020 @ 16:57:35 #164
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_192480519
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2020 16:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Maarhet solide Nederland voorziet haar zwakkeren (kwa-jongeren) in hoge uitkeringen en onderdak + gezondheidszorg. Ook al zijn wij die mensen liever kwijt dan rijk.
De onrendabelen zorgen ook voor werk (ambtenaren) en geven hun uitkeringen ook uit (consumeren) daarmee zijn ze niet perse zo nutteloos als de verdeel en heers politiek je wil doen geloven.
pi_192480547
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 16:57 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

De onrendabelen zorgen ook voor werk (ambtenaren) en geven hun uitkeringen ook uit (consumeren) daarmee zijn ze niet perse zo nutteloos als de verdeel en heers politiek je wil doen geloven.
Ik steek dat geld liever in onderzoek naar kanker of betere infrastructuur.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  maandag 6 april 2020 @ 17:06:58 #166
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_192480645
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2020 16:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik steek dat geld liever in onderzoek naar kanker of betere infrastructuur.
Wie wil dat niet :')
pi_192480698
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 17:06 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Wie wil dat niet :')
De overheid ;(
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  maandag 6 april 2020 @ 17:17:35 #168
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_192480812
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2020 17:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

De overheid ;(
Klopt die geven dat geld liever aan allerlei belastingvoordelen voor multinationals.

En verkopen dit vervolgens aan mensen als jou als zijnde dat dit geld toch vooral weggehaald moet worden bij minima. Wat dat zijn immers allemaal kansloze uitvreters die vooral nog extra gestraft moeten worden. Verdeel & heers.
pi_192481049
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 17:17 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Klopt die geven dat geld liever aan allerlei belastingvoordelen voor multinationals.

En verkopen dit vervolgens aan mensen als jou als zijnde dat dit geld toch vooral weggehaald moet worden bij minima. Wat dat zijn immers allemaal kansloze uitvreters die vooral nog extra gestraft moeten worden. Verdeel & heers.
Welke voordelen krijgen multinationals?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  maandag 6 april 2020 @ 17:35:19 #171
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192481132
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2020 17:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Welke voordelen krijgen multinationals?
Belastingvoordelen

Ikea bv heeft het merk gedeponeerd en op ieder verkocht produkt zit een merk bijdrage die in Nederland is vrijgesteld van belasting

De vestigingen zelf draaien daardoor met verlies in alle landen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192481163
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 17:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Belastingvoordelen

Ikea bv heeft het merk gedeponeerd en op ieder verkocht produkt zit een merk bijdrage die in Nederland is vrijgesteld van belasting

De vestigingen zelf draaien daardoor met verlies in alle landen
Mooi, dan draaien ze vast veel winst. Betalen ze daar vast VPB over in het land waar de omzet van die merk bijdrage geboekt wordt.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  maandag 6 april 2020 @ 17:38:04 #173
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192481185
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2020 17:36 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Mooi, dan draaien ze vast veel winst. Betalen ze daar vast VPB over in het land waar de omzet van die merk bijdrage geboekt wordt.
De belasting op het merk is in Nederland , en in Nederland is merken recht vrijgesteld
In andere landen draaien ze met verlies de VPB wordt verrekend

https://www.belastingdien(...)kenen_van_verliezen/

IKEA en GOOGLE en Heineken en Rolling Stones
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192481231
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 17:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De belasting op het merk is in Nederland , en in Nederland is merken recht vrijgesteld
In andere landen draaien ze met verlies de VPB wordt verrekend

https://www.belastingdien(...)kenen_van_verliezen/
UIteindelijk moet de winst wel ergens genomen worden, maar dat zal vast in een land zijn met hele lage vpb.
Tjah, mondialisering houd je niet tegen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  maandag 6 april 2020 @ 17:40:58 #175
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192481240
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2020 17:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

UIteindelijk moet de winst wel ergens genomen worden, maar dat zal vast in een land zijn met hele lage vpb.
Tjah, mondialisering houd je niet tegen.
Ja in Nederland

en daar is merkenrecht vrijgesteld
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192481248
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 17:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja in Nederland

en daar is merkenrecht vrijgesteld
Mooi toch, verdienen wij er wat aan.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  maandag 6 april 2020 @ 17:43:03 #177
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192481274
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2020 17:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Mooi toch, verdienen wij er wat aan.
zeer gering
2 a 3% over de global winst
Is dus diefstal van andere landen binnen de EU en elders

de gewone middenestander is 40% kwijt

https://retailtrends.nl/n(...)via-nederland-rsquo-

quote:
IKEA heeft tussen 2009 en 2014 voor 1,032 miljard euro aan belasting ontweken via een Nederlandse dochter.

De Zweedse meubelketen maakte gebruik van een constructie via Inter IKEA Systems, dat in Delft gevestigd is.
Dat stelt de Europese politieke partij De Groenen na eigen onderzoek.

IKEA ontwijkt niet alleen via Nederland veel belasting: in België ging het om 488 miljoen euro in vijf jaar tijd.
De Groenen wil dat de Europese Commissie een diepgravend onderzoek begint naar de belastingontwijking door IKEA.

Er wordt momenteel al gekeken naar de belastingontwijking door bedrijven als Google, Starbucks en Apple. "Dat soort onderzoek zou er veel meer moeten komen", vindt Europees parlementariër Bas Eickhout van de Groenen in de Volkskrant.

IKEA zou de holding waarin de winkels zijn ondergebracht dividend laten uitkeren aan een onderneming dat het intellectueel eigendom van IKEA bezit. Daardoor blijft er minder bedrijfswinst over en hoeft er minder vennootschapsbelasting te worden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192482150
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 17:38 schreef michaelmoore het volgende:
De belasting op het merk is in Nederland , en in Nederland is merken recht vrijgesteld
Merkenrecht is in Nederland niet vrijgesteld. Dat was onder de vroegere IKEA-constructie Luxemburg (waar royalty's onbelast waren) en nu Liechtenstein (Luxemburg heeft het IP verkocht aan Nederland - Nederland financiert dat met een aflossingsvrije lening uit Liechtenstein - rente is onbelast in Liechtenstein, aftrekbaar in Nederland).

quote:
In andere landen draaien ze met verlies de VPB wordt verrekend
Dat verlies kan in Nederland niet worden verrekend.

quote:
IKEA zou de holding waarin de winkels zijn ondergebracht dividend laten uitkeren aan een onderneming dat het intellectueel eigendom van IKEA bezit. Daardoor blijft er minder bedrijfswinst over en hoeft er minder vennootschapsbelasting te worden
Een dividenduitkering vermindert de winst niet.

Echt, klok en klepel dit.

Punt in alle gevallen is: er is altijd een andere feitelijke tax haven die geen of nauwelijks belasting heft. Daar moet je je pijlen op richten. En er is altijd een andere heffer die de aftrekpost accepteert - en dat kan die natuurlijk ook gewoon niet doen als hij zijn werk goed doet.

Tweede punt is dat Nederland geen geld "weghaalt" bij de burger om weg te geven aan multinationals: zonder die constructie had Nederland minder verdiend.

Nederland speelt daar absoluut een faciliterende rol in en daar kan je moreel wat van vinden, maar het is niet de oorzaak (dat zijn in dit geval Luxemburg en Liechtenstein) en ook niet de oplossing.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_192484899
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 16:17 schreef Landgeld het volgende:
Is er echt nog stilte voor de storm?

De Franse minister van Economische Zaken Bruno Le Maire heeft gezegd dat Frankrijk afstevent op de ergste economische crisis sinds de Tweede Wereldoorlog. "De slechtste economische prestatie sinds 1945 leverden we in 2009. Dat jaar was er een economische krimp van 2,2 procent'', zei Le Maire tegen een commissie van de Senaat. "Dit jaar komen we waarschijnlijk ver onder die min 2,2 procent uit.''
Ach, na WO2 lag de wereld in puin.

Ik denk dat corona z'n momentum alweer kwijt is. Mensen weten nu wat ze moeten doen. Binnenkort zal beetje bij beetje weer meer mogelijk zijn en dan gaat de economie langzaam weer op gang komen.

Het is natuurlijk een gigantische financiele aderlating maar daar weten de geldprinters wel raad mee.

Overheden kunnen niet te lang die lockdown doen. Dat kost gewoon teveel geld. Sars en mers zijn ook weer verdwenen.
pi_192490447
quote:
Een golf van faillissementen, kaalgeslagen binnensteden en meer dan een miljoen extra werklozen. En dat allemaal nog voor de aanstaande zomer voorbij is.

Het zijn doemscenario's die verschillende vooraanstaande curatoren en herstructureringsspecialisten schetsen als de overheid geen extra maatregelen neemt om de gevolgen van de 'intelligente lockdown' te dempen. De experts die het FD ondervroeg staan doorgaans in frontlinie wanneer het verkeerd gaat met een onderneming. Zij zien als eersten wanneer het economisch tij keert.

Aderlating
Dat het tij keert, staat vast. Het Centraal Planbureau rekent in het meest rooskleurige scenario op een krimp van 1,2% in 2020 als gevolg van alle coronamaatregelen. In het slechtste geval daalt de economische bedrijvigheid met 7,7%.

Bij veel ondernemers staat het water al aan de lippen als gevolg van de opgelegde beperkingen. In de horeca, detailhandel en reisbranche is de omzet opgedroogd, maar lopen de vaste lasten door. De steun van de overheid voor personeelskosten biedt maar gedeeltelijk soelaas. Zo is er al weken geruzie met vastgoedeigenaren over huurkortingen. Maar ook de rekeningen voor gas, water en licht, de leasepenningen voor roerende zaken zoals auto's, en franchisevergoedingen blijven iedere maand dat de lockdown duurt weer komen.

Extra overheidssteun
De meeste ondervraagden zijn voor extra overheidssteun. Hoe die er moet komen, daarover verschillen de meningen. De meerderheid vindt dat de overheid meer regie moet nemen. 'Als we niks extra's doen, leidt dat tot een ongekende kaalslag in onze binnensteden', waarschuwt Jeroen Princen, curator van installatiebedrijf Imtech, een van de grootste Nederlandse faillissementen ooit.

Betaling van facturen uitstellen is in zijn ogen alleen maar uitstel van executie voor de meeste ondernemingen. 'Zo stevenen we af op een massale, maatschappelijk ongewilde onteigening', zegt Princen. De overheid moet daarom een noodwet optuigen, vindt de curator. 'Je krijgt kwijtschelding niet zomaar voor elkaar, kijk maar naar de moeizame onderhandelingen tussen retailers en vastgoedeigenaren.'

'Niet bang zijn om industrie te redden'
Herstructureringsadvocaat Jelle Hofland van Clifford Chance neigt ook naar een meer sturende rol van Den Haag: 'Als je het niet als een collectief probleem oppakt, ga je het niet oplossen. We kunnen niet eindeloos polderen. Liquiditeit is zuurstof. Heb je geen zuurstof dan ben je dood.'

Ook grotere bedrijven in bijvoorbeeld de maakindustrie en de scheepvaart ontspringen de dans niet, denkt advocaat Jelle Hofland, die grote banken, bedrijven en financiers tot zijn cliënten rekent. 'We moeten niet bang zijn om onze industrie te redden. Want anders krijg je er een zwieperd aan faillissementen van toeleveranciers overheen.'

Ontslaggolf van historische proporties
Bij het uitblijven van meer overheidssteun vreest curator Marc Udink, bekend van faillissementen als de pier van Scheveningen, het Kurhaus en de Casa-abortusklinieken, een ontslaggolf van historische proporties. 'Als dit zo doorgaat hebben we voordat de zomer voorbij is er meer dan een miljoen werklozen bij.'

Hij ziet nog een andere mogelijkheid om snel meer geld de economie in te pompen. De overheid zou zich volgens hem meer dan al gebeurt garant moeten stellen voor noodkredieten die banken verstrekken. 'Banken willen wel, maar ik zie dat het in de praktijk niet opschiet.'

Banken willen zekerheid, schetst Udink. Dat kan als de Staat zich garant stelt. 'Dat scheelt een tijdrovend rondje langs de kredietcommissie van de bank.'

Uitstel helpt net
De lockdown zal nog lang na-ijlen, voorspelt herstructureringsspecialist Gijs de Reuver van Houlihan Lokey, die onder meer betrokken was bij de schuldsanering van Van Gansewinkel. 'Zelfs als we op 28 april al weer opstarten, springt de economie niet zo maar 1, 2, 3 weer aan.'

Marc van Zanten, curator van het Slotervaartziekenhuis, vreest ook dat het nog lang gaat duren voordat alles weer bij het oude is. In dat geval voorziet hij 'een slachting' in sommige branches.

‘In zo'n crisis wil ik geen curator zijn.’
Curator Jeroen Princen.
Het is bepaald niet zo dat de curatoren handenwrijvend toekijken naar de gigantische nevenschade die dreigt te ontstaan door de lockdown. Integendeel, zegt Princen. 'De boedels zijn straks leeg. En ondernemers kunnen daar niks aan doen. In zo'n crisis wil ik geen curator zijn.'

Uitstel van betaling helpt daarom ook niet. 'We gaan na de lockdown niet elke dag naar het restaurant of naar de kapper. De omzet uit de lockdown-periode is weg, maar de schulden niet.'

Er zit volgens Princen maar één ding op: de vaste lasten zullen voor de duur van de lockdown moeten worden kwijtgescholden.
https://fd.nl/ondernemen/(...)xtra-steun-uitblijft
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_192490543
Eindelijk een bericht die de huidige crisis echt wat meer in kaart brengt:

Een golf van faillissementen, kaalgeslagen binnensteden en meer dan een miljoen extra werklozen. En dat allemaal nog voor de aanstaande zomer voorbij is.
Love is in the air!
  donderdag 9 april 2020 @ 21:13:15 #182
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192543304
BNODesk twitterde op donderdag 09-04-2020 om 14:44:20 IMF predicts coronavirus pandemic will trigger worst global recession since the Great Depression in the 1930s - Reuters reageer retweet
BNODesk twitterde op donderdag 09-04-2020 om 14:38:43 BREAKING: 6.6 million Americans filed for unemployment last week, or 16.5 million in just 3 weeks reageer retweet
  donderdag 9 april 2020 @ 22:26:10 #183
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192545060
Rentes zullen gaan stijgen met al die biljoenen van fantasie geld smijter
Maar goed dat ze geen obligaties uit geven de uitgifte zou totaal mislukt zijn
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192547647
https://www.telegraaf.nl/(...)megadreun-uitgedeeld

De Nederlandse economie krijgt een harde klap te verwerken door de coronacrisis. Steviger zelfs dan de financiële crisis in 2009. Dat laat de Rabobank weten in een nieuw rapport dat ze donderdag publiceren. We gaan hierover in gesprek met Hugo Erken, hoofd internationale economie en Frank van Es, senior econoom van de Rabobank. Want wat zullen de gevolgen zijn voor Nederland?
  vrijdag 10 april 2020 @ 06:44:00 #185
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192547717
quote:
het geld is onderweg naar Italië en Spanje, wij blijven weer arm achter.
pi_192550755
Missschien een raar idee, maar als we Euro willen aanhouden, maar toch willen devalueren.

Waarom niet een wet die iedere Noord Europeaan 10% korting geeft op besteding in Italië Griekenland Spanje en Portugal?

Dus voor een Italiaan kost een espresso 1¤ en een Nederlander krijgt op vertoon van zijn paspoort 0,10¤ korting.
.
pi_192551054
Waar ik nog weinig van verneem is dat de gevolgen voor een starre economische structuur zoals die van bijv. Italië zich niet snel kan aanpassen aan veranderende omstandigheden. De economie kent zolang er geen vaccin is andere prioriteiten en waarden. Toerisme zal langdurig moeizaam blijven, zeker over grenzen heen om maar een voorbeeld te noemen. Juist nu zullen landen met minder starre economische structuren en beleid zich beter kunnen aanpassen heb ik het idee.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192551497
De wereldleiders en centrale banken zullen bij elkaar moeten komen en schulden van elkaar en van hun eigen onderdanen (gedeeltelijk) moeten gaan wegstrepen. Aangezien niet één land of één werelddeel in de problemen zit maar bijna de hele wereld in hetzelfde schuitje zit zou het zomaar nog kunnen gaan gebeuren ook. De term "debt jubilee" zullen we nog vaak gaan horen de komende tijd.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_192551732
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:
De wereldleiders en centrale banken zullen bij elkaar moeten komen en schulden van elkaar en van hun eigen onderdanen (gedeeltelijk) moeten gaan wegstrepen. Aangezien niet één land of één werelddeel in de problemen zit maar bijna de hele wereld in hetzelfde schuitje zit zou het zomaar nog kunnen gaan gebeuren ook. De term "debt jubilee" zullen we nog vaak gaan horen de komende tijd.
Hoe/wanneer gaan we dan met pensioen als grote delen van de vermogens van de pensioenfondsen "verdampen" door een dergelijke default?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  vrijdag 10 april 2020 @ 13:25:57 #190
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192551841
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:19 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Hoe/wanneer gaan we dan met pensioen als grote delen van de vermogens van de pensioenfondsen "verdampen" door een dergelijke default?
niet dus

we moeten stoppen met die pensioenverplichting

het zou goed zijn juist in deze tijd als mensen zelf konden beslissen over hun pensioenspaarbedrag en hoe ze sparen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 10 april 2020 @ 14:06:37 #191
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192552393
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 12:02 schreef Fer het volgende:
Missschien een raar idee, maar als we Euro willen aanhouden, maar toch willen devalueren.

Waarom niet een wet die iedere Noord Europeaan 10% korting geeft op besteding in Italië Griekenland Spanje en Portugal?

Dus voor een Italiaan kost een espresso 1¤ en een Nederlander krijgt op vertoon van zijn paspoort 0,10¤ korting.
of hier gewoon korting op Italiaans eten
  vrijdag 10 april 2020 @ 14:46:07 #192
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192552812
https://www.telegraaf.nl/(...)dt-hoop-op-eurobonds

De maffia voelt de grote geldpot naderen

quote:
De enige die dat volop doet in Italië is de minister van Financiën Roberto Gualtieri. „

Italië wint, nu de eurobonds”, aldus de bewindsman, die hoopt op de regeringsleiders voor de volgende stap. „

Het akkoord is een uitstekend resultaat dat na moeilijke en soms bittere onderhandelingen tot stand komt’’, stelt de oud-communist en voormalig Europarlementariër.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192556629
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 05:50 schreef GeniusJ het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)megadreun-uitgedeeld

De Nederlandse economie krijgt een harde klap te verwerken door de coronacrisis. Steviger zelfs dan de financiële crisis in 2009. Dat laat de Rabobank weten in een nieuw rapport dat ze donderdag publiceren. We gaan hierover in gesprek met Hugo Erken, hoofd internationale economie en Frank van Es, senior econoom van de Rabobank. Want wat zullen de gevolgen zijn voor Nederland?
Ik heb flink wat aandeeltjes gekocht. Soms wel 40% goedkoper dan wat het de afgelopen jaren kostte.

Vraag me echt af of ik er nu toch verstandig aan doe om de boel maar te verkopen....

Persoonlijk denk ik, zal wel loslopen allemaal. Aan de andere kant ligt er wel ontzettend veel stil momenteel.

In het nieuws lees ik vooral hel en verdoemenis...
  vrijdag 10 april 2020 @ 19:45:47 #194
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192556705
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:41 schreef tstile het volgende:

[..]

Ik heb flink wat aandeeltjes gekocht. Soms wel 40% goedkoper dan wat het de afgelopen jaren kostte.

Vraag me echt af of ik er nu toch verstandig aan doe om de boel maar te verkopen....

Persoonlijk denk ik, zal wel loslopen allemaal. Aan de andere kant ligt er wel ontzettend veel stil momenteel.

In het nieuws lees ik vooral hel en verdoemenis...
op een dag komt het goed, , ook als de beurs wat verder zakt,
ook kun je de helft verkopen en opnieuw inleggen op 10% lagere niveaus

Als je er zenuwachtig van wordt en slecht slaapt dan verkopen en niet meer doen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192556910
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

op een dag komt het goed, , ook als de beurs wat verder zakt,
ook kun je de helft verkopen en opnieuw inleggen op 10% lagere niveaus

Als je er zenuwachtig van wordt en slecht slaapt dan verkopen en niet meer doen
Hoeveel zouden de koersen nog zakken als we uitgaan van het zwarte scenario van 7,7% minder groei?

Als de koersen nog 10% zakken dan is dat geen ramp. Maar 50% ofzo zou toch jammer zijn. Zeker als het dan een jaar of langer duurt voor het weer terug is.

Moeilijk moeilijk.

Artikel van FD ziet het wel goed. Lasten voor ondernemers lopen door. Dure verzekeringen en lease, huur van panden. Allerlei andere maandelijkse verplichtingen. Abo's op alarmcentrales, etc etc etc.

Eigenlijk vind ik wel dat de verzekeraars zich echt als ratten gedragen. Ze hebben amper kosten momenteel omdat alles stilstaat maar vragen wel gewoon de volle mep.
  vrijdag 10 april 2020 @ 19:58:23 #196
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192556962
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:55 schreef tstile het volgende:

[..]

Hoeveel zouden de koersen nog zakken als we uitgaan van het zwarte scenario van 7,7% minder groei?

Als de koersen nog 10% zakken dan is dat geen ramp. Maar 50% ofzo zou toch jammer zijn. Zeker als het dan een jaar of langer duurt voor het weer terug is.

Moeilijk moeilijk.

Artikel van FD ziet het wel goed. Lasten voor ondernemers lopen door. Dure verzekeringen en lease, huur van panden. Allerlei andere maandelijkse verplichtingen. Abo's op alarmcentrales, etc etc etc.

Eigenlijk vind ik wel dat de verzekeraars zich echt als ratten gedragen. Ze hebben amper kosten momenteel omdat alles stilstaat maar vragen wel gewoon de volle mep.
Je kunt ook 75 % verkopen en in drie vaste stappen lager inleggen
Maar dan niet terug kopen als het omhoog gaat

ETF s zijn populair indeztrackers, hoef je niet na te denken
https://www.ishares.com/n(...)ntryPassthrough=true
Persoonlijk vind ik DSM een mooi aandeel vanwege de overgang van Bulkchemie naar Biochemie




[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 10-04-2020 20:18:06 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192562744
quote:
Italiaanse premier Conte niet tevreden over akkoord Eurogroep

De Italiaanse premier Giuseppe Conte heeft zich vrijdag tijdens een persconferentie negatief uitgelaten over het akkoord van de negentien eurolanden (verenigd in de Eurogroep) over een steunpakket voor de landen die het hardst door de coronacrisis zijn getroffen.

Wat Conte betreft is het steunpakket "nog niet voldoende". De Italiaanse premier zei bovendien dat wat hem betreft de uitgifte van eurobonds nog altijd het beste middel is in de strijd tegen de economische impact van het coronavirus.

Tevens verklaarde hij dat Italië het Europees Stabiliteitsmechanisme (ESM), het noodfonds waarover donderdagavond een akkoord werd bereikt, niet nodig heeft.

Nederland en Italië stonden in aanloop naar het akkoord lijnrecht tegenover elkaar vanwege de eurobonds, de gezamenlijke uitgifte van schuldpapier.

"Nederland was, is en blijft tegen eurobonds, omdat we daarmee risico's in Europa vergroten in plaats van verkleinen", zei minister Wopke Hoekstra van Financiën afgelopen woensdag nog.

Conte zei vrijdag dat Italië de strijd om de eurobonds zal voortzetten.
Het ESM niet nodig maar eurobonds wel :')
Dat klinkt als het willen gebruiken van geleend geld voor uitgaven waar geen productiviteit tegenover staat zoals het betalen van pensioenen en ambtenaren met geleend geld en dat is uiteindelijk sowieso een doodlopende route :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 11-04-2020 06:43:30 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 11 april 2020 @ 06:37:30 #198
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192562749
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 06:35 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het ESM niet nodig maar eurobonds wel :')
Dat klinkt als het willen gebruiken van geleend geld voor uitgaven waar geen productiveit tegenover staat zoals het betalen van pensioenen en ambtenaren met geleend geld en dat is uiteindelijk sowieso een doodlopende route :{
Ja pensioenleeftijd daar op 62 jaar laten en van ons belastinggeld met pensioen,
dat zou Rob Jetten wel een goed plan vinden

Dat is een royaal persoon , krijgt vast een keer een goede baan in Brussel

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 11-04-2020 09:18:16 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192570342
quote:
Paul van Liempt in gesprek met econoom Edin Mujagic over het redden van Italië in tijden van corona en de gevolgen van de steeds groter wordende schuldenberg van de ECB. Gaan we hier later last van krijgen?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 11 april 2020 @ 18:27:02 #200
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192570564
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 06:35 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het ESM niet nodig maar eurobonds wel :')
Dat klinkt als het willen gebruiken van geleend geld voor uitgaven waar geen productiviteit tegenover staat zoals het betalen van pensioenen en ambtenaren met geleend geld en dat is uiteindelijk sowieso een doodlopende route :{
wordt een beetje ziek van die graaiers,kunnen we ze gewoon niet uit de EU gooien?
pi_192570759
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 18:27 schreef THEFXR het volgende:

[..]

wordt een beetje ziek van die graaiers,kunnen we ze gewoon niet uit de EU gooien?
Daar zijn geen mogelijkheden voor binnen de verdragen voor zover ik weet. Als een land uit de eurozone wil moet het uit de EU treden. Dat is een belangrijke reden geweest waarom Griekenland daar uiteindelijk vanaf zag. Als de noord-europese landen zich blijven verzetten tegen eurobonds zullen sommige zuid-europese landen gedwongen zijn uit de EU te treden als de rentes voor een dergelijk land blijven oplopen of flinke hervormingen en bezuinigingen door te voeren. Ik verwacht binnen enkele jaren referenda in dergelijke landen en dan zullen ze de keuze moeten maken tussen hervormingen en een harde munt of geen hervormingen en uit de EU met een zwakke munt. In Griekenland heeft destijds ook een dergelijk referendum plaatsgevonden. Italie zal vermoedelijk de volgende zijn.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192570960
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 18:27 schreef THEFXR het volgende:

[..]

wordt een beetje ziek van die graaiers,kunnen we ze gewoon niet uit de EU gooien?
nee want zij hebben de macht, niet wij.
  zaterdag 11 april 2020 @ 18:56:22 #203
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_192571002
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_192571013
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 18:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Smerige rechtse econoom die vent.
Oh, gelukkig ik vreesde al dat het wat anders was _O_
Het is inderdaad vrij rechts als je reële goederen en diensten wil terugzien voor je leningen i.p.v. loze beloftes :Y

[ Bericht 8% gewijzigd door Digi2 op 11-04-2020 19:03:35 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192571557
quote:
Goed verhaal. Die gevolgschade gaat echt enorm zijn.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zaterdag 11 april 2020 @ 20:04:57 #206
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192572106
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 april 2020 19:29 schreef nostra het volgende:

[..]

Goed verhaal. Die gevolgschade gaat echt enorm zijn.
De euro gaat eraan tenzij de EU fors meer rente gaat vergoeden indien men eens niet zelf de eigen schulden opkoopt
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192572318
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 april 2020 19:29 schreef nostra het volgende:

[..]

Goed verhaal. Die gevolgschade gaat echt enorm zijn.
Ik weet bijna zeker dat als de meerderheid van de samenleving zou beseffen hoe zwaar de komende crisis gaat worden we vandaag nog uit lockdown zouden komen.

De economie, dat zijn jij en ik, dat is de toegang tot zorg voor je oma, goed onderwijs voor je kinderen, een gevulde supermarkt, een carrière, plannen om de wereld wat groener te maken, het is innovaties in geneeskunde en zo kan ik maar doorgaan.

We brengen nu zo’n krankzinnig offer waarbij bovenstaande wordt gereduceerd tot amper overleven de komende jaren. Hebben mensen dit nu echt totaal niet door? Is dit offer het waard?
pi_192572355
Voor mij is het mooiste dat de mensen die het zo fanatiek willen straks diegenen zijn die het hardst geraakt worden. Het valt voor mij en mijn gezin wel mee en mijn vrienden etc. ook. Zijn gewoon een groep mensen die zichzelf in de vingers snijden en nu heel erg trots op zichzelf zijn. En straks verontwaardigd dat zij juist de dupe zijn terwijl ze dit en dat.
pi_192572427
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 20:18 schreef subotica het volgende:
Ik weet bijna zeker dat als de meerderheid van de samenleving zou beseffen hoe zwaar de komende crisis gaat worden we vandaag nog uit lockdown zouden komen.
Dat blijven natuurlijk enorm lastige afwegingen als je ondertussen je buurvrouw of je vader hebt zien overlijden aan het virus.

Dat zorgt voor een volledig begrijpelijke emotionele stuwing van wat we nu aan het doen zijn - waarbij er ook niet eens een "we" is, omdat elk land voor zichzelf beslissingen neemt - maar elkaar bang maken voor wat in de eeuwigheid komen gaat heeft echt nog veel slechtere gevolgen.

Ergens, en op vrij korte termijn, zal daar een vrij utilitaire aanpak voor gekozen moeten worden en op zich heb ik in Nederland nog wel het vertrouwen dat dat ook gaat gebeuren - Europees en wereldwijd wordt dat met de ieder-voor-zich-aanpakken een wat groter probleem.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_192572620
Mensen moeten toch gewoon vanuit emotie een tijd iets doen om daarna te beseffen dat het niet te doen is om het te blijven doen. Jammer dat zoiets economische schade geeft maar ja er is geen andere mogelijkheid. De meerderheid kan toch niet echt lange termijn denken.

De meerderheid ziet op de korte termijn ook nog wel in dat het nadelig voor hen is dus dan zijn ze er ook geen voorstander meer van.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2020 20:43:18 ]
  zaterdag 11 april 2020 @ 20:52:51 #211
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192572769
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 20:18 schreef subotica het volgende:

[..]

Ik weet bijna zeker dat als de meerderheid van de samenleving zou beseffen hoe zwaar de komende crisis gaat worden we vandaag nog uit lockdown zouden komen.

Dat denk ik ook, de hele wereld zit zwaar in de overdrijvingsfase
en de een voor de ander is zo correct dat niemand wil zeggen dat de kwetsbare en binnen moet blijven en we nu weer over gaan tot de orde van de dag

Straks zijn er meer doden door zelfmoord en honger dan de hele pandemie
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192580902
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 20:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Straks zijn er meer doden door zelfmoord en honger dan de hele pandemie
Dan hoeft niet eens zo lang te duren, kijk naar de hongersnood in India die er aan het ontstaan is.
pi_192581745
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 20:41 schreef phoenyx het volgende:
Mensen moeten toch gewoon vanuit emotie een tijd iets doen om daarna te beseffen dat het niet te doen is om het te blijven doen. Jammer dat zoiets economische schade geeft maar ja er is geen andere mogelijkheid. De meerderheid kan toch niet echt lange termijn denken.

De meerderheid ziet op de korte termijn ook nog wel in dat het nadelig voor hen is dus dan zijn ze er ook geen voorstander meer van.
Er is wel een andere mogelijkheid alleen maken wij die keuze niet.
  zondag 12 april 2020 @ 17:53:03 #214
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192583644
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 14:06 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Dan hoeft niet eens zo lang te duren, kijk naar de hongersnood in India die er aan het ontstaan is.
Maar die worden niet aangemeld op een website he
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192584001
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 20:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De euro gaat eraan tenzij de EU fors meer rente gaat vergoeden indien men eens niet zelf de eigen schulden opkoopt
gaat de euro er alweer aan? :o
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 12 april 2020 @ 18:52:19 #216
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192584449
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 18:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

gaat de euro er alweer aan? :o
Ja dat gaat een keer gebeuren , opkopen van alle schulden door de ECB heeft wel wat tijd gewonnen , maar de economische divergentie binnen de eurozone blijft doorgaan

Het Noorden gaat economisch steeds beter en in het zuiden staat de economie al 20 jaar stil , daar krijg je zulke ruzies door
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 12 april 2020 @ 20:04:39 #217
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_192585604
Wat zou trouwens het effect zijn als de ECB besluit om tijdens de corona crisis, naast het massaal opkopen van overheidsschulden, deze schulden ook gewoon van hun balans af te schrijven?

Is dat alleen de kans op inflatie? Of zijn er ook andere nadelen?

Het doel van de ECB is om de inflatie rond de 2% te krijgen. Dat lukt al jaren niet. Als je het enkel voor een paar maanden toepast zou je denken dat de kans op hyperinflatie vrij klein is. Is het enkel de Duitse angst voor Weimar republiek taferelen wat ons tegenhoudt?
  zondag 12 april 2020 @ 20:18:24 #218
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_192585797
Hier noemt LaGarde het idee trouwens "unthinkable":

https://www.reuters.com/a(...)m&utm_source=twitter
pi_192587608
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 17:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Maar die worden niet aangemeld op een website he
Geen dagelijkse meters op het journaal nee, dus geeft de burger er niks om.
  zondag 12 april 2020 @ 22:05:24 #220
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_192587927
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 18:57 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Oh, gelukkig ik vreesde al dat het wat anders was _O_
Het is inderdaad vrij rechts als je reële goederen en diensten wil terugzien voor je leningen i.p.v. loze beloftes :Y
Dit is een Paul Volcker en Greenspan verheerlijker. Door en door fout. Geen wonder dat @nostra het weer goed vindt.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 12 april 2020 @ 22:12:04 #221
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_192588018
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 22:05 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dit is een Paul Volcker en Greenspan verheerlijker. Door en door fout. Geen wonder dat @:nostra het weer goed vindt.
En uiteraard zijn er connecties met FvD en Baudet. :)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_192588524
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 06:35 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het ESM niet nodig maar eurobonds wel :')
Dat klinkt als het willen gebruiken van geleend geld voor uitgaven waar geen productiviteit tegenover staat zoals het betalen van pensioenen en ambtenaren met geleend geld en dat is uiteindelijk sowieso een doodlopende route :{
Die eurobonds gaan er komen. Let maar op. Italië om laten vallen, zal namelijk een stuk groter probleem zijn dan die eurobonds. Als het arme zuiden omvalt, is er geen rijk noorden meer in Europa.
pi_192588899
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 22:41 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Die eurobonds gaan er komen. Let maar op. Italië om laten vallen, zal namelijk een stuk groter probleem zijn dan die eurobonds. Als het arme zuiden omvalt, is er geen rijk noorden meer in Europa.
We zien wel maar eurobonds gaan de euro evengoed opblazen, meer dan uitstel van executie is het niet. Zachte heelmeester, stinkende wonden en uiteindelijk wordt de patient toch ten grave gedragen.

quote:
https://en.wikipedia.org/wiki/Sunk_cost
People demonstrate "a greater tendency to continue an endeavor once an investment in money, effort, or time has been made." This is the sunk cost fallacy, and such behavior may be described as "throwing good money after bad," while refusing to succumb to what may be described as "cutting one's losses."
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 12 april 2020 @ 23:06:38 #224
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192589079
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 22:41 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Die eurobonds gaan er komen. Let maar op. Italië om laten vallen, zal namelijk een stuk groter probleem zijn dan die eurobonds. Als het arme zuiden omvalt, is er geen rijk noorden meer in Europa.
Doorgaan met de euro en eurobonds creëert een groot log geldverbrandend lui volk op sleeptouw
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192589792
Ik ben benieuwd als alles weer wat bedaard is en in rustiger vaarwater terecht komt of er dan ook politieke gedachten komen om te gaan bezuinigen naar gelang de krimp van het BBP. Of dat men accepteert dat we de komende 2 jaren gewoon een begrotingstekort zullen hebben en dus de staatsschuld oploopt.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_192589888
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 23:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Doorgaan met de euro en eurobonds creëert een groot log geldverbrandend lui volk op sleeptouw
Wat altijd goedkoper zal zijn dan een faillissement. Het is geen griekenland zoals de vorige crisis. Italie heeft in tegenstelling tot griekenland wel een grote economische impact als je deze failliet zou laten gaan. Vandaar dat ze dat nooit laten gebeuren. Ze (de noordelijke landen) hadden die zwakke landen nooit toe moeten laten, maar nu zullen ze ze moeten redden.
  zondag 12 april 2020 @ 23:45:27 #227
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192589956
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 23:42 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Wat altijd goedkoper zal zijn dan een faillissement. Het is geen griekenland zoals de vorige crisis. Italie heeft in tegenstelling tot griekenland wel een grote economische impact als je deze failliet zou laten gaan. Vandaar dat ze dat nooit laten gebeuren. Ze (de noordelijke landen) hadden die zwakke landen nooit toe moeten laten, maar nu zullen ze ze moeten redden.
Er is nooit een moeten , er zijn vrije verkiezingen en die doen vaak niet wat redelijkerwijs zou moeten , zie Brexit
en soms blijkt dat achteraf toch de beste keuze te zijn

De UK springt er in ieder geval goed uit nu
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192590011
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 23:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Er is nooit een moeten , er zijn vrije verkiezingen en die doen vaak niet wat redelijkerwijs zou moeten , zie Brexit
en soms blijkt dat achteraf toch de beste keuze te zijn
Nederland overleeft niet zonder een unie te vormen met een aantal andere landen. Die andere landen waarmee een unie wel mogelijk is zullen er ook uit moeten stappen. Nederland kan er niet alleen uitstappen.
pi_192590105
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 23:48 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Nederland overleeft niet zonder een unie te vormen met een aantal andere landen. Die andere landen waarmee een unie wel mogelijk is zullen er ook uit moeten stappen. Nederland kan er niet alleen uitstappen.
Eens, in het geval van de EU is Nederland gewoon een deelstaat van Duitsland. Zonder Duitsland zullen we niet uit de EU stappen.

En als Duitsland en NL gaan zullen anderen ook meegaan
pi_192590159
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2020 23:38 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ben benieuwd als alles weer wat bedaard is en in rustiger vaarwater terecht komt of er dan ook politieke gedachten komen om te gaan bezuinigen naar gelang de krimp van het BBP. Of dat men accepteert dat we de komende 2 jaren gewoon een begrotingstekort zullen hebben en dus de staatsschuld oploopt.
Blijkbaar vinden ze die schuld helemaal geen probleem.
Maar laten ze eens beginnen om de grotere bedrijven gewoon failliet te laten gaan.
Een bedrijf als KLM bijvoorbeeld zien ze als een prestigekwestie, maar kost wel een hoop geld. Zo gaat een hoop steun naar bedrijven die we kunnen missen als kiespijn.
  maandag 13 april 2020 @ 00:02:22 #231
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192590210
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 23:57 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Blijkbaar vinden ze die schuld helemaal geen probleem.
Maar laten ze eens beginnen om de grotere bedrijven gewoon failliet te laten gaan.
Een bedrijf als KLM bijvoorbeeld zien ze als een prestigekwestie, maar kost wel een hoop geld. Zo gaat een hoop steun naar bedrijven die we kunnen missen als kiespijn.
op1npo twitterde op zondag 15-03-2020 om 23:22:27 “Luchtvaart is een infrastructuur. Dat beweegt mee met de economie. Als grote maatschappijen wegvallen, valt dat ook weg”, zegt Benno Baksteen. CEO Steven van der Heijden: “Ik had nooit gedacht om met 1 druk op de knop 28.000 keer mensen van vakanties te beroven.” #Op1 https://t.co/ntVpPqcnyc reageer retweet
Deze mensen die er iets meer verstand van hebben zijn het niet met je eens.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192590236
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 23:42 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Wat altijd goedkoper zal zijn dan een faillissement. Het is geen griekenland zoals de vorige crisis. Italie heeft in tegenstelling tot griekenland wel een grote economische impact als je deze failliet zou laten gaan. Vandaar dat ze dat nooit laten gebeuren. Ze (de noordelijke landen) hadden die zwakke landen nooit toe moeten laten, maar nu zullen ze ze moeten redden.
Het noorden kan het zuiden niet redden want Italië is too big to bail out. Italië kan prima failliet gaan en ook binnen de eurozone. Dit betekent dat ze wat noodfinanciering krijgen, de pensioenen minstens gehalveerd worden per direct en niet uitgesteld wat bij Griekenland nog wel kon. Daarnaast zullen ook de ambtenaren salarissen per direct gehalveerd moeten worden schat ik zo in. Het Griekenland scenario maar dan in sneltreintempo.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 13 april 2020 @ 00:08:09 #233
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192590279
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 23:48 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Nederland overleeft niet zonder een unie te vormen met een aantal andere landen. Die andere landen waarmee een unie wel mogelijk is zullen er ook uit moeten stappen. Nederland kan er niet alleen uitstappen.
Kan zijn , er zal een breuk komen , dat is onvermijdelijk

Eurobonds gaan er niet komen geen EUSA, met maffialand en de schulden van Itaklie zullen harder stijgen en pensioenleeftijd in Italie blijft 58 jaar

Brussel is een papieren tijger en zal dat altijd blijven , die is er alleen om miljarden te schenken aan relaties die steekpenningen teruggeven

https://www.telegraaf.nl/(...)oos-zijn-op-zichzelf

https://www.ad.nl/buitenl(...)lerarmsten~aa7f6345/

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 13-04-2020 00:21:22 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192590431
Als men het fundament onder de euro wil wijzigen kan Nederland ten minste een opt-out eisen uit de eurozone zonder uit de EU te hoeven treden. Nederland kan dan op TargetII en ESM zijn verlies nemen en met een schone lei verder met de gulden. Het afschrijven van de EMS leningen en TargetII zijn vele miljarden en dat is al gul genoeg. Wij kunnen achter het eurodebacle dan een streep zetten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 13-04-2020 00:24:06 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192592021
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 00:02 schreef Caland het volgende:

[..]

op1npo twitterde op zondag 15-03-2020 om 23:22:27 “Luchtvaart is een infrastructuur. Dat beweegt mee met de economie. Als grote maatschappijen wegvallen, valt dat ook weg”, zegt Benno Baksteen. CEO Steven van der Heijden: “Ik had nooit gedacht om met 1 druk op de knop 28.000 keer mensen van vakanties te beroven.” #Op1 https://t.co/ntVpPqcnyc reageer retweet
Deze mensen die er iets meer verstand van hebben zijn het niet met je eens.
Het hele probleem met klm is dat zij helemaal geen eigen vermogen en bezit hebben. Zij zijn net zo triest als die mensen die bijvoorbeeld auto's leasen of lenen.
Grote bedrijven sluiten lening op lening af. Dat betekent dat die 8 miljard voor klm niet maar klm gaat, maar direct naar de banken.
Zo'n sloeberbedrijf als klm moeten ze heel snel failliet laten gaan.

Hetzelfde geldt natuurlijk voor zzp'ers die nu financiele steun krijgen. Wel jarenlang flink binnengeharkt, maar nu gelijk de hand ophouden. Ieder ander moet daar jarenlang premies voor afdragen.
Die mensen leren er dus niets van en denken dat ze dus een volgende keer ook geld zullen krijgen. Eigenlijk hetzelfde als dat de zuidelijke landen vanaf de voorgaande crisis nu iedere keer verwachten dat zij weer geld krijgen.
Dat betekent dat we als Europa nog meer schulden zullen gaan maken om een crisis proberen af te wenden zoals dat in 2008 gebeurd is.
pi_192592042
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 00:04 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het noorden kan het zuiden niet redden want Italië is too big to bail out. Italië kan prima failliet gaan en ook binnen de eurozone. Dit betekent dat ze wat noodfinanciering krijgen, de pensioenen minstens gehalveerd worden per direct en niet uitgesteld wat bij Griekenland nog wel kon. Daarnaast zullen ook de ambtenaren salarissen per direct gehalveerd moeten worden schat ik zo in. Het Griekenland scenario maar dan in sneltreintempo.
Nogmaals, griekenland is niet te vergelijken met een lans als italie. Uiteindelijk zullen ze een afweging maken wat het minste geld gaat kosten. Aangezien de economie van italie te groot is wat je zelf al aangeeft zal een faillissement teveel impact gaan hebben op de rest.
pi_192592059
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 00:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Kan zijn , er zal een breuk komen , dat is onvermijdelijk

Eurobonds gaan er niet komen geen EUSA, met maffialand en de schulden van Itaklie zullen harder stijgen en pensioenleeftijd in Italie blijft 58 jaar

Brussel is een papieren tijger en zal dat altijd blijven , die is er alleen om miljarden te schenken aan relaties die steekpenningen teruggeven

https://www.telegraaf.nl/(...)oos-zijn-op-zichzelf

https://www.ad.nl/buitenl(...)lerarmsten~aa7f6345/
De relaties tussen de eu landen zullen wel wat verder bekoeld raken inderdaad.
Die 2 propaganda media neem ik al lang niet meer serieus. Vooral de telegraaf is natuurlijk om te huilen.
Ik mag toch hopen dat je nieuws van zullke bronnen niet serieus neemt.
Overigens is de publieke omroep ook al jaren niet meer een medium waar verteld wordt welke dingen er echt in de wereld spelen.
pi_192592083
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2020 23:38 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ben benieuwd als alles weer wat bedaard is en in rustiger vaarwater terecht komt of er dan ook politieke gedachten komen om te gaan bezuinigen naar gelang de krimp van het BBP. Of dat men accepteert dat we de komende 2 jaren gewoon een begrotingstekort zullen hebben en dus de staatsschuld oploopt.
Hier vooral benieuwd of we nog steeds tienduizenden mensen elk jaar naar binnenhalen die disproportioneel veel zorg, tijd, geld en aandacht nodig hebben.

Buiten de honderduizend europeanen die er elk jaar bij komen.

Mag toch hopen dat we het begrotingstekort wat laten varen.
pi_192592123
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 06:53 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Het hele probleem met klm is dat zij helemaal geen eigen vermogen en bezit hebben. Zij zijn net zo triest als die mensen die bijvoorbeeld auto's leasen of lenen.
Grote bedrijven sluiten lening op lening af. Dat betekent dat die 8 miljard voor klm niet maar klm gaat, maar direct naar de banken.
Zo'n sloeberbedrijf als klm moeten ze heel snel failliet laten gaan.

Hetzelfde geldt natuurlijk voor zzp'ers die nu financiele steun krijgen. Wel jarenlang flink binnengeharkt, maar nu gelijk de hand ophouden. Ieder ander moet daar jarenlang premies voor afdragen.
Die mensen leren er dus niets van en denken dat ze dus een volgende keer ook geld zullen krijgen. Eigenlijk hetzelfde als dat de zuidelijke landen vanaf de voorgaande crisis nu iedere keer verwachten dat zij weer geld krijgen.
Dat betekent dat we als Europa nog meer schulden zullen gaan maken om een crisis proberen af te wenden zoals dat in 2008 gebeurd is.
Als ik de staat was zou ik KLM opkopen, splitsen van de Fransen en dan alleen vliegtuigonderhoud laten doen, is een winstgevend onderdeel en heeft veel minder risico, wellicht nog beetje Cargo erbij. In ieder geval zeker niet door met die Fransen.

En over eigen vermogen? Dat hadden ze gehad als die Fransen niet zo lang hadden gestaakt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 13 april 2020 @ 08:35:33 #240
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192592287
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 07:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als ik de staat was zou ik KLM opkopen, splitsen van de Fransen en dan alleen vliegtuigonderhoud laten doen, is een winstgevend onderdeel en heeft veel minder risico, wellicht nog beetje Cargo erbij. In ieder geval zeker niet door met die Fransen.

En over eigen vermogen? Dat hadden ze gehad als die Fransen niet zo lang hadden gestaakt.
waarom zou Nederland de KLM willen opkopen ??
Wil je ook dat de overheid cruisebedrijven gaat opkopen??

Is dat uit een misplaatst gevoel van "" Nationale onderbuik Trots:""


Bedrijven waar mensen verplicht vlak naast elkaar moeten zitten zijn brandhout ,
Facetime, Skype en Youtube nemen de contact over

Laat de Fransen en Italianen die fout maar maken
Een zwaar verliesgevende sector zonder toekomst , in het na corona tijdperk ,
Daarnaast kunnen we niet op tegen Azië waar personeel 600 euro per maand verdiend en zonder EU vliegtaks

De overheid heeft in het verleden lesgeld betaald met het opkopen en ondersteunen van de Nederlandse kleding industrie de scheepvaartbouw en nog vael meer

Laten we Schiphol de ruimte geven en het vliegen overlaten aan bedrijven die kunnen overleven in het Na Corona tijdperk
Er zijn MKB bedrijven die meer belangrijk zijn die ondersteuning behoeven


[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 13-04-2020 09:16:57 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192592425
- weg -
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_192592551
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 00:04 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het noorden kan het zuiden niet redden want Italië is too big to bail out. Italië kan prima failliet gaan en ook binnen de eurozone. Dit betekent dat ze wat noodfinanciering krijgen, de pensioenen minstens gehalveerd worden per direct en niet uitgesteld wat bij Griekenland nog wel kon. Daarnaast zullen ook de ambtenaren salarissen per direct gehalveerd moeten worden schat ik zo in. Het Griekenland scenario maar dan in sneltreintempo.
En de rest van Europa 20 jaar recessie. Het verliezen van een importeur als Italië hakt er wel in hoor.
.
pi_192592585
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 07:01 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Nogmaals, griekenland is niet te vergelijken met een lans als italie. Uiteindelijk zullen ze een afweging maken wat het minste geld gaat kosten. Aangezien de economie van italie te groot is wat je zelf al aangeeft zal een faillissement teveel impact gaan hebben op de rest.
De staatsschuld van Italie is simpelweg te groot voor een bailout zoals bij Griekenland te kunnen doen. Vrijwel de gehele staatsschuld van Griekenland werd uiteindelijk doorgerold naar de overige euro-lidstaten, daar kan in het geval van italie geen sprake van zijn. Er zal 1 trache gebruikt worden voor een harde directe sanering en thats it. Alleen dat zal al 100den miljarden aan de overige lidstaten kosten. Triljarden gaan die niet trekken daar zal geen enkel noord-europees land mee akkoord gaan en ook de armere lidstaten in het oosten niet. Hoe ze uiteindelijk failliet gaan is hun eigen keuze binnen of buiten de EU. Ver boven hun stand blijven leven zoals ze al lange tijd doen zit er niet in. Er is ook geen signaal dat ze een faillisement echt willen vermijden, althans vanuit de italiaanse politici niet.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192592595
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 00:18 schreef Digi2 het volgende:
Als men het fundament onder de euro wil wijzigen kan Nederland ten minste een opt-out eisen uit de eurozone zonder uit de EU te hoeven treden. Nederland kan dan op TargetII en ESM zijn verlies nemen en met een schone lei verder met de gulden. Het afschrijven van de EMS leningen en TargetII zijn vele miljarden en dat is al gul genoeg. Wij kunnen achter het eurodebacle dan een streep zetten.
Met de gulden terug hebben we iedere jaar kwade boeren, die hun export zien teruglopen, omdat we te duur worden.
.
pi_192592600
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 09:24 schreef Digi2 het volgende:
Hoe ze uiteindelijk failliet gaan is hun eigen keuze binnen of buiten de EU. Ver boven hun stand blijven leven zoals ze al lange tijd doen zit er niet in. Er is ook geen signaal dat ze een faillisement echt willen vermijden, althans vanuit de politici niet.
Derde-wereld-land binnen de EU misschien?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 13 april 2020 @ 09:34:40 #246
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192592683
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 09:25 schreef Fer het volgende:

[..]

Met de gulden terug hebben we iedere jaar kwade boeren, die hun export zien teruglopen, omdat we te duur worden.
nou dan gaan er 50% van de boeren nar Italie verhuizen, scheelt veel milieuwinst en subsidie en ruimte
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192592684
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 09:25 schreef Fer het volgende:

[..]

Met de gulden terug hebben we iedere jaar kwade boeren, die hun export zien teruglopen, omdat we te duur worden.
Onze boeren krijgen nu al ongekende valse concurrentie vanuit Spanje en Italie en concurreren met zwarte lonen van 4 a 5 euro per uur en met succes. Een harde munt maakt inventief en daarmee hebben Nl en Dl lange tijd weten om te gaan.

quote:
Die Supermärkte sind voll mit günstigem Obst und Gemüse. Aus Spanien kommt die meiste Ware, auch Italien ist ein wichtiger Lieferant. Wie können die Länder so günstig produzieren? Der Film deckt katastrophale Arbeitsbedingungen auf.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192592725
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 09:34 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Onze boeren krijgen nu al ongekende valse concurrentie vanuit Spanje en Italie en concurreren met zwarte lonen van 4 a 5 euro per uur en met succes. Een harde munt maakt inventief en daarmee hebben Nl en Dl lange tijd weten om te gaan.
Onze boeren die door subsidies zelfs zoiets simpels als uien naar Afrika exporteren en daarmee bijdragen aan het niet op gang willen komen van Afrikaanse economieën.

pi_192592797
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 09:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Onze boeren die door subsidies zelfs zoiets simpels als uien naar Afrika exporteren en daarmee bijdragen aan het niet op gang willen komen van Afrikaanse economieën.

Dat geldt niet alleen voor Nl maar voor de gehele EU, die subsidies zij europees. Dergelijke subsidies worden terecht steeds verder afgebouwt en je ziet nu ook al landbouwproducten vanuit afrika naar europa gaan, neem alleen al de sierteelt. Je ziet nu steeds vaker sperziebonen uit bijv. Marrokko en Egypte in de supermarkt waardoor die nu ook in de winter gewoon "vers" te verkrijgen zijn.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192592847
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 09:48 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dat geldt niet alleen voor Nl maar voor de gehele EU, die subsidies zij europees. Dergelijke subsidies worden terecht steeds verder afgebouwt en je ziet nu ook al landbouwproducten vanuit afrika naar europa gaan, neem alleen al de sierteelt. Je ziet nu steeds vaker sperziebonen uit bijv.Marrokko en Egypte in de supermarkt waardoor die nu ook in de winter gewoon "vers" te verkrijgen zijn.
Toen ik 30 jaar geleden groenteboer bij de ah was waren er al ingevlogen sperziebonen uit egypte. Dus dat is niets nieuws.

En eu landbouwsubsidies afgebouwd? Nog steeds gaat 1/3 van de eu begroting naar landbouwsubsidies.
  maandag 13 april 2020 @ 09:58:38 #251
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192592889
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 09:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Toen ik 30 jaar geleden groenteboer bij de ah was waren er al ingevlogen sperziebonen uit egypte. Dus dat is niets nieuws.

Nog steeds gaat 1/3 van de eu begroting naar landbouwsubsidies.
En het meeste komt terecht bji Multinationals, Franse superrijken en de maffia
Nederlandse boeren krijgen slechts 750 miljoen subsidie per jaar
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192592911
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 09:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Toen ik 30 jaar geleden groenteboer bij de ah was waren er al ingevlogen sperziebonen uit egypte. Dus dat is niets nieuws.
Nu is het echter veel betaalbaarder geworden dan 30 jaar geleden.
quote:
En eu landbouwsubsidies afgebouwd? Nog steeds gaat 1/3 van de eu begroting naar landbouwsubsidies.
Daar willen Nl en DL al langere tijd het mes inzetten, die subsidies zijn vooral oppervlak gebasseerd wat sterk in het nadeel van bijv. Nl uitvalt en voordelig voor juist Italie en Spanje.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 13 april 2020 @ 10:04:12 #253
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192592963
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 10:00 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Daar willen Nl en DL al langere tijd het mes inzetten, die subsidies zijn vooral oppervlak gebasseerd wat sterk in het nadeel van bijv. Nl uitvalt en voordelig voor juist Italie en Spanje.
Maar Frankrijk en Italie strijken het merendeel van de landbouw subsidies op die voral naar de grote landbouwbedrijven daar gaan , vooral olijven en tomaten en druiven
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192592996
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 10:00 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Nu is het echter veel betaalbaarder geworden dan 30 jaar geleden.
[..]

Daar willen Nl en DL al langere tijd het mes inzetten, die subsidies zijn vooral oppervlak gebasseerd wat sterk in het nadeel van bijv. Nl uitvalt en voordelig voor juist Italie en Spanje.
Die subsidies zouden alleen voor voedselvoorziening binnen de eu moeten dienen, op het moment dat een boer gesubsidieerd ook maar 1 ui exporteert zou de hele subsidie met terugwerkende kracht ingetrokken moeten worden.

En idd bij zwartwerkers waar je eerder naar refereerde wordt het boerenbedrijf gewoon verbeurd verklaard. Maar dat gaan we natuurlijk consequent dan ook doortrekken naar particulieren, dus zwarte betaalde poets of bouwvakker en je wordt betrapt dan een heel flinke prent en belastingnaheffing.
pi_192593083
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 10:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En idd bij zwartwerkers waar je eerder naar refereerde wordt het boerenbedrijf gewoon verbeurd verklaard. Maar dat gaan we natuurlijk consequent dan ook doortrekken naar particulieren, dus zwarte betaalde poets of bouwvakker en je wordt betrapt dan een heel flinke prent en belastingnaheffing.
In Spanje doet de politiek o,o aan het tegengaan van grootschalige zwarte arbeid in de agri, zelfs de spaanse vakbonden staan erbij en kijken er letterlijk naar. In noord europa staat terecht de vakbond bij de deur en kom je in problemen. In Italie wordt het ook min of meer gedoogd en daar speelt ook de mafia een rol. Lokale politici worden gewoon bedreigt indien nodig en heftige sancties blijven uit.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 13 april 2020 @ 10:16:04 #256
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192593114
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 10:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die subsidies zouden alleen voor voedselvoorziening binnen de eu moeten dienen, op het moment dat een boer gesubsidieerd ook maar 1 ui exporteert zou de hele subsidie met terugwerkende kracht ingetrokken moeten worden.

En idd bij zwartwerkers waar je eerder naar refereerde wordt het boerenbedrijf gewoon verbeurd verklaard. Maar dat gaan we natuurlijk consequent dan ook doortrekken naar particulieren, dus zwarte betaalde poets of bouwvakker en je wordt betrapt dan een heel flinke prent en belastingnaheffing.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)re-eu-subsidies.html

quote:
Multinationals
Wie denkt dat landbouwsubsidies alleen bedoeld zijn om kleine boeren te helpen of betere landbouwproducten te produceren, heeft het mis. Steeds meer Europeanen zit het dwars dat de meeste hulp gaat naar multinationals en voedingsmiddelenconcerns die niets van doen hebben met traditionele landbouw.

Wereldhandel
Met 55 miljard euro is het gemeenschappelijke landbouwbeleid (CAP) goed voor 42 procent van het EU-budget.

Het is het grootste landbouwhulpprogramma ter wereld.

Veel landen vinden de kosten veel te hoog en bovendien leidt het tot ondermijning van een eerlijke wereldhandel in landbouwproducten.

Frankrijk
Het is de bedoeling dat de EU begint met een vermindering van de CAP-subsidies, maar Frankrijk strijkt een kolossaal deel van de EU-subsidies op en de Franse president Hollande heeft zich al schrap gezet om tijdens de onderhandelingen in 2013 het budget onveranderd te laten. Zijn land ontvangt bijna 11 miljard euro per jaar.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192593144
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 08:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

waarom zou Nederland de KLM willen opkopen ??
Wil je ook dat de overheid cruisebedrijven gaat opkopen??

Is dat uit een misplaatst gevoel van "" Nationale onderbuik Trots:""

Bedrijven waar mensen verplicht vlak naast elkaar moeten zitten zijn brandhout ,
Facetime, Skype en Youtube nemen de contact over

Laat de Fransen en Italianen die fout maar maken
Een zwaar verliesgevende sector zonder toekomst , in het na corona tijdperk ,
Daarnaast kunnen we niet op tegen Azië waar personeel 600 euro per maand verdiend en zonder EU vliegtaks

De overheid heeft in het verleden lesgeld betaald met het opkopen en ondersteunen van de Nederlandse kleding industrie de scheepvaartbouw en nog vael meer

Laten we Schiphol de ruimte geven en het vliegen overlaten aan bedrijven die kunnen overleven in het Na Corona tijdperk
Er zijn MKB bedrijven die meer belangrijk zijn die ondersteuning behoeven

Omdat de overheid al eerder uitgesproken heeft dat KLM nationaal belang is. Ten eerste omdat ze enorm veel arbeidsplekken opleveren, en als je mijn post nou eens leest, dan had je dat ook geweten. Bovendien zal wanneer KLM wegvalt, Schiphol ook instorten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192593226
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 10:13 schreef Digi2 het volgende:

[..]

In Spanje doet de politiek o,o aan het tegengaan van grootschalige zwarte arbeid in de agri, zelfs de spaanse vakbonden staan erbij en kijken er letterlijk naar. In noord europa staat terecht de vakbond bij de deur en kom je in problemen. In Italie wordt het ook min of meer gedoogd en daar speelt ook de mafia een rol. Lokale politici worden gewoon bedreigt indien nodig en heftige sancties blijven uit.
In noord europa zoeken deze werkgevers ook constant de randjes op waarop men nog legaal kan opereren. Zoals we zien hoe slecht er met oost Europeanen wordt omgegaan.

Er is ook een theorie dat sommige van die zuid Europese landen een redelijke stuk informele economie nodig hebben om nog te kunnen functioneren. Kan alleen het artikel niet meer vinden.

Om toch een beetje terug naar sars en Italië te gaan een artikel van 10 jaar geleden over 50.000 illegale Chinese arbeiders in Italië.

https://www.volkskrant.nl/cs-b75109b8
  maandag 13 april 2020 @ 10:30:41 #259
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192593336
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 10:18 schreef raptorix het volgende:

[..]

Omdat de overheid al eerder uitgesproken heeft dat KLM nationaal belang is.
waarom is dat , , Net als de KPN zeker
Kunne andere maatschappijen niet vliegen dan ,

Daarom houden de Italianen ook kost wat kost met bakken EU subsidie hun Alitalia in de lucht
En de Fransen hun zwaar verliesgevende Air France

Ik ben ervoor om alle vliegtuigen in Europa geel te schilderen

quote:
Bovendien zal wanneer KLM wegvalt, Schiphol ook instorten.
Kletskoek

heeft net zoveel met elkaar te maken als de slager en de vleesfabriek
Je zou eens wat minder moeten posten met je onderbuik gevoelens

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 13-04-2020 10:36:19 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192593378
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 10:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In noord europa zoeken deze werkgevers ook constant de randjes op waarop men nog legaal kan opereren. Zoals we zien hoe slecht er met oost Europeanen wordt omgegaan.
Daar wordt tegen opgetreden en nogmaals in noord-europa hebben de vakbonden de middelen, signalen en de macht om de overheden tot ingrijpen te dwingen i.t.t. Italie en Spanje.

quote:
Er is ook een theorie dat sommige van die zuid Europese landen een redelijke stuk informele economie nodig hebben om nog te kunnen functioneren. Kan alleen het artikel niet meer vinden.

Om toch een beetje terug naar sars en Italië te gaan een artikel van 10 jaar geleden over 50.000 illegale Chinese arbeiders in Italië.

https://www.volkskrant.nl/cs-b75109b8
Tijd om die economie hard te hervormen lijkt me ;)
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192593407
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 10:32 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Daar wordt tegen opgetreden en nogmaals in noord-europa hebben de vakbonden te middelen, signalen en de macht om de overheden tot ingrijpen te dwingen i.t.t. Italie en Spanje.
[..]

Tijd om die economie hard te hervormen lijkt me ;)
Tijd om regels die we onszelf opgelegd hebben na te leven, maar dat was het al na het verdrag van maastricht. :D
pi_192593451
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 10:18 schreef raptorix het volgende:

[..]

Omdat de overheid al eerder uitgesproken heeft dat KLM nationaal belang is. Ten eerste omdat ze enorm veel arbeidsplekken opleveren, en als je mijn post nou eens leest, dan had je dat ook geweten. Bovendien zal wanneer KLM wegvalt, Schiphol ook instorten.
Volgens FTM valt dat reuze mee

https://www.ftm.nl/artike(...)rzP6N1xuPHqhw8EuWc0c
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_192593491
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 10:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Tijd om regels die we onszelf opgelegd hebben na te leven, maar dat was het al na het verdrag van maastricht. :D
Waar de zuidelijke lidstaten middels mutualisatie van schulden definief het mes in willen zetten. Terwijl de crisis in de eurozone juist zo heftig werd omdat lidstaten daar een loopje mee namen. Nu wordt opnieuw bevestigd dat austerity werkt want de landen die dat deden hebben nu meer financiele speelruimte een crisis te boven te komen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192593606
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 10:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

waarom is dat , , Net als de KPN zeker
Kunne andere maatschappijen niet vliegen dan ,

Daarom houden de Italianen ook kost wat kost met bakken EU subsidie hun Alitalia in de lucht
En de Fransen hun zwaar verliesgevende Air France

Ik ben ervoor om alle vliegtuigen in Europa geel te schilderen
[..]

Kletskoek

heeft net zoveel met elkaar te maken als de slager en de vleesfabriek
Je zou eens wat minder moeten posten met je onderbuik gevoelens
Als je niet weet wat nationaal belang en kritische infrastructuur is, gooi je zelf dan weg en blijf uit dit topic. Dat is niet iets wat ik vind of verzin, dat is gewoon zo uitgesproken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 13 april 2020 @ 10:50:48 #265
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192593626
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 10:49 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als je niet weet wat nationaal belang en kritische infrastructuur is, gooi je zelf dan weg en blijf uit dit topic. Dat is niet iets wat ik vind of verzin, dat is gewoon zo uitgesproken.
Iets kan wel uitgesproken zijn , maar het blijft banale onzin

Schiphol blijft in Nederland, dat ben ik met je eens , maar Europese vlieg maatschappijen zijn niet in staat om de concurrentie het hoofd te bieden in een tijd dat er fors minder gevlogen gaat worden

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 13-04-2020 11:12:53 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192593640
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 10:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

iets kan wel uitgesproken zijn , maar het blijft banale onzin
In geval van KLM is het helemaal geen onzin, KLM als onderdeel draait al jarenlang goed, kortom als je dit nu tijdelijk kan overnemen sla je 2 vliegen in 1 klap.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 13 april 2020 @ 10:53:27 #267
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192593674
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 10:51 schreef raptorix het volgende:

[..]

In geval van KLM is het helemaal geen onzin, KLM als onderdeel draait al jarenlang goed, kortom als je dit nu tijdelijk kan overnemen sla je 2 vliegen in 1 klap.
dan moet je ook de moeder maatschappij kopen en die zit in Frankrijk, ieder land heeft eigen nationale verlies gevende trots
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192593764
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 10:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

dan moet je ook de moeder maatschappij kopen en die zit in Frankrijk, ieder land heeft eigen nationale verlies gevende trots
Dat hoeft niet perse, als ze failliet gaan is de kans groot dat ze het zullen splitsen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 13 april 2020 @ 11:00:44 #269
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192593779
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 10:59 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat hoeft niet perse, als ze failliet gaan is de kans groot dat ze het zullen splitsen.
Joh , alle vliegtuigmaatschappijen gaan failliet

er zijn in het Na Cororna tijdperk 40% teveel vliegtuigen , ook Boeing gaat Failliet

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192593804
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 11:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Joh , alle vliegtuigmaatschappijen gaan failliet
Dat hoeft niet, voor een toeleverancier kan het vaak gunstiger zijn als een bedrijf blijft leven, daarnaast is failliet iets anders als niet operationeel, ik heb 5 jaar voor een bedrijf gewerkt dat failliet was maar nog wel gewoon winst maakte.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 13 april 2020 @ 11:03:36 #271
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192593827
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 11:02 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat hoeft niet, voor een toeleverancier kan het vaak gunstiger zijn als een bedrijf blijft leven, daarnaast is failliet iets anders als niet operationeel, ik heb 5 jaar voor een bedrijf gewerkt dat failliet was maar nog wel gewoon winst maakte.
alle bedrijven waar mensen verplicht samen in een ruimte moeten zitten gaan faillliet

Laat Air France het lekker uitzoeken

Stop je geld maar in Face time en Skype
Warren Buffet heeft alle aandelen in Airlines verkocht vorige week

vorig jaar heeft ie zich vol gekocht en nu met verlies alles gedumpt ,
overigens met Alibaba kan de whole sale buyer , ook thuis blijven



[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 13-04-2020 11:14:30 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192594076
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 08:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

waarom zou Nederland de KLM willen opkopen ??
Wil je ook dat de overheid cruisebedrijven gaat opkopen??

Is dat uit een misplaatst gevoel van "" Nationale onderbuik Trots:""

Bedrijven waar mensen verplicht vlak naast elkaar moeten zitten zijn brandhout ,
Facetime, Skype en Youtube nemen de contact over

Laat de Fransen en Italianen die fout maar maken
Een zwaar verliesgevende sector zonder toekomst , in het na corona tijdperk ,
Daarnaast kunnen we niet op tegen Azië waar personeel 600 euro per maand verdiend en zonder EU vliegtaks

De overheid heeft in het verleden lesgeld betaald met het opkopen en ondersteunen van de Nederlandse kleding industrie de scheepvaartbouw en nog vael meer

Laten we Schiphol de ruimte geven en het vliegen overlaten aan bedrijven die kunnen overleven in het Na Corona tijdperk
Er zijn MKB bedrijven die meer belangrijk zijn die ondersteuning behoeven

Nee ik wil dat ze KLM gewoon failliet laten gaan, maar als ze dan toch zoveel geld erin gaan stoppen, laten ze het dan maar opkopen. Nu betalen wij gewoon met zijn allen de schuld aan de banken en zien we er niets van terug.
  maandag 13 april 2020 @ 11:22:18 #273
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192594107
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 11:20 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Nee ik wil dat ze KLM gewoon failliet laten gaan, maar als ze dan toch zoveel geld erin gaan stoppen, laten ze het dan maar opkopen. Nu betalen wij gewoon met zijn allen de schuld aan de banken en zien we er niets van terug.
Vliegmaatschappij zijn ten dode op geschreven

misplaatste nationalistische onderbuik retoriek van eurofielen is niet zinvol

Ik geef geen snars om de KLM , ik vind Emirates en China eastern air veel beter met die leuke philipijnse damess


https://www.forbes.com/si(...)utlook/#797c08f61b9c

quote:
How COVID-19 Is Transforming Global Aviation's Outlook
quote:
Except for healthcare, there are few industries more severely affected by the latest coronavirus pandemic than global aviation. Airlines around the world are confronting the challenge of a sharp decline in demand, complicated by almost total uncertainty about when the virus will be under control and travel can return to normal.

Many of the hardest hit countries, such as the United States and Italy, have seen ticket sales plummet. In Italy, in recent weeks, the drop exceeded 80 percent at times.

In the US, failure to conduct early, broadscale testing and to respond more aggressively have led to a rapid spread of the virus. The number of confirmed US cases of COVID-19 -- the name for the disease caused by the coronavirus -- topped 213,000, as of April 2, according to the US Centers for Disease Control and Prevention. That's several times higher than the official COVID-19 count in China, where the population is four times the size of the US.


[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 13-04-2020 11:27:27 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192594195
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 11:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Vliegmaatschappij zijn ten dode op geschreven

misplaatste nationalistische onderbuik retoriek van eurofielen is niet zinvol

Ik geef geen snars om de KLM , ik vind Emirates en China eastern air veel beter met die leuke philipijnse damess
Als ik vlieg, vlieg ik altijd met Singapore Airlines. Die Aziatische maatschappijen hebben inderdaad veel betere service dan KLM.
  maandag 13 april 2020 @ 11:28:39 #275
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192594229
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 11:26 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Als ik vlieg, vlieg ik altijd met Singapore Airlines. Die Aziatische maatschappijen hebben inderdaad veel betere service dan KLM.
Juist laat onze nationale trekschuit maar naar de Fransen gaan , succes ermee


ik zie een enorme groei in private airlines of in business class vliegen , en facetime , corona blijft nog jaren onder ons

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 13-04-2020 11:38:09 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192594274
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 10:51 schreef raptorix het volgende:

[..]

In geval van KLM is het helemaal geen onzin, KLM als onderdeel draait al jarenlang goed, kortom als je dit nu tijdelijk kan overnemen sla je 2 vliegen in 1 klap.
Maatschappijen als KLM hebben nauwelijks reserves, anders hadden ze niet gelijk aan hoeven kloppen voor steun bij de overheid. Ze hebben geen eigen vermogen en alles wat ze hebben is geleend en geleased. Zoals ik al zei is dat de typisch Nederlandse mentaliteit tegenwoordig wat je ook terug ziet in bedrijven als KLM.
Heel anders is dat met buitenlandse maatschappijen. Die zullen de crisis wel overleven, omdat zij gewoon de vliegtuigen wel vaak in bezit hebben en veel minder vaste laten hebben in tijden zoals nu.
pi_192594367
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 11:31 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Maatschappijen als KLM hebben nauwelijks reserves, anders hadden ze niet gelijk aan hoeven kloppen voor steun bij de overheid. Ze hebben geen eigen vermogen en alles wat ze hebben is geleend en geleased. Zoals ik al zei is dat de typisch Nederlandse mentaliteit tegenwoordig wat je ook terug ziet in bedrijven als KLM.
Heel anders is dat met buitenlandse maatschappijen. Die zullen de crisis wel overleven, omdat zij gewoon de vliegtuigen wel vaak in bezit hebben en veel minder vaste laten hebben in tijden zoals nu.
Ze hadden een aardig eigen vermogen opgebouwd, echter door de stakende Fransen is het dat weer helemaal opgedroogd.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192594375
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 07:17 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Hier vooral benieuwd of we nog steeds tienduizenden mensen elk jaar naar binnenhalen die disproportioneel veel zorg, tijd, geld en aandacht nodig hebben.

Buiten de honderduizend europeanen die er elk jaar bij komen.

Mag toch hopen dat we het begrotingstekort wat laten varen.
Dat is mijn hoop ook :)
Straks halen we ook nog Ebola binnen :')
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  maandag 13 april 2020 @ 11:42:06 #279
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192594419
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 11:38 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ze hadden een aardig eigen vermogen opgebouwd, echter door de stakende Fransen is het dat weer helemaal opgedroogd.
Kas is nog redelijk, op het moment geloof ik zo'n 5 miljard. Als de garanties doorkomen wordt dat nog eens ruim verdubbeld. Inclusief de NOW moet AFKLM het tot 2021 uit kunnen zingen. En dat is met de huidige situatie, hopelijk gaat er eind dit jaar ook weer ticketsales op gang komen voor volgend jaar. Koffiedik kijken verder, maar voorlopig kunnen ze nog even.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 13 april 2020 @ 11:47:14 #280
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192594500
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 11:38 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ze hadden een aardig eigen vermogen opgebouwd, echter door de stakende Fransen is het dat weer helemaal opgedroogd.
en door de Conrona zal de rest ook opdrogen
laat de Aziaten maar vliegen, die kunnen dat veel beter dan Europa
voor zover er nog gevlogen gaat worden


die hebben ook geen last van vliegtaks

Vliegmaatschappijnen steunen is net zoiets als cruiselines opkopen

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 13-04-2020 11:55:29 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192595703
Vandaag een interessant gesprek bij 1 Op 1 op Radio1 met hoogleraar Harald Benink: https://www.nporadio1.nl/1-op-1

Spoiler: de harde opstelling van Nederland kan wel eens als een boemerang terugkeren.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 13 april 2020 @ 13:28:16 #282
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192595774
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 13:22 schreef DireStraits7 het volgende:
Vandaag een interessant gesprek bij 1 Op 1 op Radio1 met hoogleraar Harald Benink: https://www.nporadio1.nl/1-op-1

Spoiler: de harde opstelling van Nederland kan wel eens als een boemerang terugkeren.
J a we zijn bijna het geld pin automaat van de maffia
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192595867
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 13:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

J a we zijn bijna het geld pin automaat van de maffia
Niet dus. We hebben enorm veel welvaart gekregen door export naar Zuid-Europese landen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator maandag 13 april 2020 @ 13:37:54 #284
236264 crew  capricia
pi_192595903
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 13:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

J a we zijn bijna het geld pin automaat van de maffia
Wat een onzin.
Uiteindelijk moeten we met zijn allen zorgen dat het zuiden zich uit de problemen kan worstelen. Dat komt ons allemaal ten goede.

Overigens vind ik Euro-bonds daar niet de geschikte methode voor.
Definitely not CIA
  maandag 13 april 2020 @ 13:38:18 #285
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192595910
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 13:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Niet dus. We hebben enorm veel welvaart gekregen door export naar Zuid-Europese landen.
ach klets niet zo dom joh
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 13 april 2020 @ 13:39:40 #286
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192595927
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 13:37 schreef capricia het volgende:

[..]

W
Overigens vind ik Euro-bonds daar niet de geschikte methode voor.
toch zal italie alleen eurobonds willen, ,dan hoeven ze niet meer de hand op te houden bij het Noorden he

Dan kan iedere Italiaan met basis inkomen en vervroegd pensioen
https://www.nporadio1.nl/1-op-1
We hebben er zelf toch niets over te zeggen, het is wachten tot de euro klapt
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator maandag 13 april 2020 @ 13:43:51 #287
236264 crew  capricia
pi_192595976
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 13:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

toch zal italie alleen eurobonds willen, ,dan hoeven ze niet meer de hand op te houden bij het Noorden he

Dan kan iedere Italiaan met basis inkomen en vervroegd pensioen
Tuurlijk willen ze die Euro-bonds. Dat wilden ze hiervoor al en nu nog steeds.
Daar hoeven we niet in mee te gaan.

Maar we moeten er wel wat anders tegenover zetten. Een soort Marshallplan. Het is onzin om dat land de afgrond in te laten verdwijnen. Dat levert ons ook niets op.
Definitely not CIA
  maandag 13 april 2020 @ 13:44:39 #288
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192595991
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 13:43 schreef capricia het volgende:

Maar we moeten er wel wat anders tegenover zetten.
Een soort Marshallplan.

Dat heet euro bonds

https://www.nporadio1.nl/1-op-1
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator maandag 13 april 2020 @ 13:48:42 #289
236264 crew  capricia
pi_192596047
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 13:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat heet euro bonds

https://www.nporadio1.nl/1-op-1
Hoeft niet perse. Er zijn ook andere instrumenten. Zoals het ESM nu. En er kan vast nog wel wat anders bedacht worden qua investeringsfondsen in de getroffen gebieden.
Tenzij je die Euro-bonds als iets semantisch ziet. Want dan is alles in de EU een vorm van Euro-bonds.
Definitely not CIA
  Moderator maandag 13 april 2020 @ 13:50:58 #290
236264 crew  capricia
pi_192596099
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 13:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

toch zal italie alleen eurobonds willen, ,dan hoeven ze niet meer de hand op te houden bij het Noorden he

Dan kan iedere Italiaan met basis inkomen en vervroegd pensioen
https://www.nporadio1.nl/1-op-1
We hebben er zelf toch niets over te zeggen, het is wachten tot de euro klapt
Je roept hier al 10 jaar en langer dat die euro klapt. Ik ken die stokpaardjes.
Ondertussen is die euro er nog steeds en heeft het zijn 20ste verjaardag gevierd.

Hopelijk komen we deze crisis ook met zijn allen goed door.
Definitely not CIA
pi_192596274
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 13:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ach klets niet zo dom joh
Misschien moet je je eens verdiepen in wat experts zeggen. Alle hoogleraren zeggen dit. :')
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 13 april 2020 @ 14:00:32 #292
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192596292
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 13:50 schreef capricia het volgende:

[..]

Je roept hier al 10 jaar en langer dat die euro klapt. Ik ken die stokpaardjes.
Ondertussen is die euro er nog steeds en heeft het zijn 20ste verjaardag gevierd.

Hopelijk komen we deze crisis ook met zijn allen goed door.
JA MAAR NU ECHT HOOR!!

:')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192596528
Geldkoers boven de $1700 nu.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 13 april 2020 @ 14:16:13 #294
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192596571
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 13:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Niet dus. We hebben enorm veel welvaart gekregen door export naar Zuid-Europese landen.
die hebben betaald met schuld die we nu gaan aflossen, zeggen je hoogleraren
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192596592
Ik vertrouw liever een groep hoogleraren dan jouw amateurvoorspellingen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192596738
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 14:17 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik vertrouw liever een groep hoogleraren dan jouw amateurvoorspellingen.
welke hoogleraren?
pi_192596753
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 14:28 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

welke hoogleraren?
O.a. deze
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 13:22 schreef DireStraits7 het volgende:
Vandaag een interessant gesprek bij 1 Op 1 op Radio1 met hoogleraar Harald Benink: https://www.nporadio1.nl/1-op-1

Spoiler: de harde opstelling van Nederland kan wel eens als een boemerang terugkeren.
Of gisteren bij buitenhof twee hoogleraren: https://www.vpro.nl/buite(...)f-12-april-2020.html
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 13 april 2020 @ 14:55:22 #298
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192597090
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 13:50 schreef capricia het volgende:

[..]

Je roept hier al 10 jaar en langer dat die euro klapt. Ik ken die stokpaardjes.
Ondertussen is die euro er nog steeds en heeft het zijn 20ste verjaardag gevierd.

Hopelijk komen we deze crisis ook met zijn allen goed door.
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 14:30 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

O.a. deze
[..]

Of gisteren bij buitenhof twee hoogleraren: https://www.vpro.nl/buite(...)f-12-april-2020.html
Met ene transfer unie dan blijft de euro bestaan

dan wordt Italië een soort van Zelfstandig Drenthe en Portugal ook en Spanje ook en Bulgarije ook

[ Bericht 9% gewijzigd door michaelmoore op 13-04-2020 15:02:46 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 13 april 2020 @ 15:08:24 #299
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192597319
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 13:39 schreef michaelmoore het volgende:

Overigens vind ik Euro-bonds daar niet de geschikte methode voor.
gewoon de hele eu met op dezelfde leeftijd met pensioen
  maandag 13 april 2020 @ 15:09:47 #300
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192597339
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 15:08 schreef THEFXR het volgende:

[..]

gewoon de hele eu met op dezelfde leeftijd met pensioen
Ja ja en dat geloofde gij
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 13 april 2020 @ 15:11:24 #301
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192597362
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 15:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja ja en dat geloofde gij
gewoon invoeren
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')