En het meeste komt terecht bji Multinationals, Franse superrijken en de maffiaquote:Op maandag 13 april 2020 09:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Toen ik 30 jaar geleden groenteboer bij de ah was waren er al ingevlogen sperziebonen uit egypte. Dus dat is niets nieuws.
Nog steeds gaat 1/3 van de eu begroting naar landbouwsubsidies.
Nu is het echter veel betaalbaarder geworden dan 30 jaar geleden.quote:Op maandag 13 april 2020 09:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Toen ik 30 jaar geleden groenteboer bij de ah was waren er al ingevlogen sperziebonen uit egypte. Dus dat is niets nieuws.
Daar willen Nl en DL al langere tijd het mes inzetten, die subsidies zijn vooral oppervlak gebasseerd wat sterk in het nadeel van bijv. Nl uitvalt en voordelig voor juist Italie en Spanje.quote:En eu landbouwsubsidies afgebouwd? Nog steeds gaat 1/3 van de eu begroting naar landbouwsubsidies.
Maar Frankrijk en Italie strijken het merendeel van de landbouw subsidies op die voral naar de grote landbouwbedrijven daar gaan , vooral olijven en tomaten en druivenquote:Op maandag 13 april 2020 10:00 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Daar willen Nl en DL al langere tijd het mes inzetten, die subsidies zijn vooral oppervlak gebasseerd wat sterk in het nadeel van bijv. Nl uitvalt en voordelig voor juist Italie en Spanje.
Die subsidies zouden alleen voor voedselvoorziening binnen de eu moeten dienen, op het moment dat een boer gesubsidieerd ook maar 1 ui exporteert zou de hele subsidie met terugwerkende kracht ingetrokken moeten worden.quote:Op maandag 13 april 2020 10:00 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Nu is het echter veel betaalbaarder geworden dan 30 jaar geleden.
[..]
Daar willen Nl en DL al langere tijd het mes inzetten, die subsidies zijn vooral oppervlak gebasseerd wat sterk in het nadeel van bijv. Nl uitvalt en voordelig voor juist Italie en Spanje.
In Spanje doet de politiek o,o aan het tegengaan van grootschalige zwarte arbeid in de agri, zelfs de spaanse vakbonden staan erbij en kijken er letterlijk naar. In noord europa staat terecht de vakbond bij de deur en kom je in problemen. In Italie wordt het ook min of meer gedoogd en daar speelt ook de mafia een rol. Lokale politici worden gewoon bedreigt indien nodig en heftige sancties blijven uit.quote:Op maandag 13 april 2020 10:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En idd bij zwartwerkers waar je eerder naar refereerde wordt het boerenbedrijf gewoon verbeurd verklaard. Maar dat gaan we natuurlijk consequent dan ook doortrekken naar particulieren, dus zwarte betaalde poets of bouwvakker en je wordt betrapt dan een heel flinke prent en belastingnaheffing.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)re-eu-subsidies.htmlquote:Op maandag 13 april 2020 10:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die subsidies zouden alleen voor voedselvoorziening binnen de eu moeten dienen, op het moment dat een boer gesubsidieerd ook maar 1 ui exporteert zou de hele subsidie met terugwerkende kracht ingetrokken moeten worden.
En idd bij zwartwerkers waar je eerder naar refereerde wordt het boerenbedrijf gewoon verbeurd verklaard. Maar dat gaan we natuurlijk consequent dan ook doortrekken naar particulieren, dus zwarte betaalde poets of bouwvakker en je wordt betrapt dan een heel flinke prent en belastingnaheffing.
quote:Multinationals
Wie denkt dat landbouwsubsidies alleen bedoeld zijn om kleine boeren te helpen of betere landbouwproducten te produceren, heeft het mis. Steeds meer Europeanen zit het dwars dat de meeste hulp gaat naar multinationals en voedingsmiddelenconcerns die niets van doen hebben met traditionele landbouw.
Wereldhandel
Met 55 miljard euro is het gemeenschappelijke landbouwbeleid (CAP) goed voor 42 procent van het EU-budget.
Het is het grootste landbouwhulpprogramma ter wereld.
Veel landen vinden de kosten veel te hoog en bovendien leidt het tot ondermijning van een eerlijke wereldhandel in landbouwproducten.
Frankrijk
Het is de bedoeling dat de EU begint met een vermindering van de CAP-subsidies, maar Frankrijk strijkt een kolossaal deel van de EU-subsidies op en de Franse president Hollande heeft zich al schrap gezet om tijdens de onderhandelingen in 2013 het budget onveranderd te laten. Zijn land ontvangt bijna 11 miljard euro per jaar.
Omdat de overheid al eerder uitgesproken heeft dat KLM nationaal belang is. Ten eerste omdat ze enorm veel arbeidsplekken opleveren, en als je mijn post nou eens leest, dan had je dat ook geweten. Bovendien zal wanneer KLM wegvalt, Schiphol ook instorten.quote:Op maandag 13 april 2020 08:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
waarom zou Nederland de KLM willen opkopen ??
Wil je ook dat de overheid cruisebedrijven gaat opkopen??
Is dat uit een misplaatst gevoel van "" Nationale onderbuik Trots:""
Bedrijven waar mensen verplicht vlak naast elkaar moeten zitten zijn brandhout ,
Facetime, Skype en Youtube nemen de contact over
Laat de Fransen en Italianen die fout maar maken
Een zwaar verliesgevende sector zonder toekomst , in het na corona tijdperk ,
Daarnaast kunnen we niet op tegen Azië waar personeel 600 euro per maand verdiend en zonder EU vliegtaks
De overheid heeft in het verleden lesgeld betaald met het opkopen en ondersteunen van de Nederlandse kleding industrie de scheepvaartbouw en nog vael meer
Laten we Schiphol de ruimte geven en het vliegen overlaten aan bedrijven die kunnen overleven in het Na Corona tijdperk
Er zijn MKB bedrijven die meer belangrijk zijn die ondersteuning behoeven
In noord europa zoeken deze werkgevers ook constant de randjes op waarop men nog legaal kan opereren. Zoals we zien hoe slecht er met oost Europeanen wordt omgegaan.quote:Op maandag 13 april 2020 10:13 schreef Digi2 het volgende:
[..]
In Spanje doet de politiek o,o aan het tegengaan van grootschalige zwarte arbeid in de agri, zelfs de spaanse vakbonden staan erbij en kijken er letterlijk naar. In noord europa staat terecht de vakbond bij de deur en kom je in problemen. In Italie wordt het ook min of meer gedoogd en daar speelt ook de mafia een rol. Lokale politici worden gewoon bedreigt indien nodig en heftige sancties blijven uit.
waarom is dat , , Net als de KPN zekerquote:Op maandag 13 april 2020 10:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat de overheid al eerder uitgesproken heeft dat KLM nationaal belang is.
Kletskoekquote:Bovendien zal wanneer KLM wegvalt, Schiphol ook instorten.
Daar wordt tegen opgetreden en nogmaals in noord-europa hebben de vakbonden de middelen, signalen en de macht om de overheden tot ingrijpen te dwingen i.t.t. Italie en Spanje.quote:Op maandag 13 april 2020 10:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In noord europa zoeken deze werkgevers ook constant de randjes op waarop men nog legaal kan opereren. Zoals we zien hoe slecht er met oost Europeanen wordt omgegaan.
Tijd om die economie hard te hervormen lijkt mequote:Er is ook een theorie dat sommige van die zuid Europese landen een redelijke stuk informele economie nodig hebben om nog te kunnen functioneren. Kan alleen het artikel niet meer vinden.
Om toch een beetje terug naar sars en Italië te gaan een artikel van 10 jaar geleden over 50.000 illegale Chinese arbeiders in Italië.
https://www.volkskrant.nl/cs-b75109b8
Tijd om regels die we onszelf opgelegd hebben na te leven, maar dat was het al na het verdrag van maastricht.quote:Op maandag 13 april 2020 10:32 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Daar wordt tegen opgetreden en nogmaals in noord-europa hebben de vakbonden te middelen, signalen en de macht om de overheden tot ingrijpen te dwingen i.t.t. Italie en Spanje.
[..]
Tijd om die economie hard te hervormen lijkt me
Volgens FTM valt dat reuze meequote:Op maandag 13 april 2020 10:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat de overheid al eerder uitgesproken heeft dat KLM nationaal belang is. Ten eerste omdat ze enorm veel arbeidsplekken opleveren, en als je mijn post nou eens leest, dan had je dat ook geweten. Bovendien zal wanneer KLM wegvalt, Schiphol ook instorten.
Waar de zuidelijke lidstaten middels mutualisatie van schulden definief het mes in willen zetten. Terwijl de crisis in de eurozone juist zo heftig werd omdat lidstaten daar een loopje mee namen. Nu wordt opnieuw bevestigd dat austerity werkt want de landen die dat deden hebben nu meer financiele speelruimte een crisis te boven te komen.quote:Op maandag 13 april 2020 10:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Tijd om regels die we onszelf opgelegd hebben na te leven, maar dat was het al na het verdrag van maastricht.
Als je niet weet wat nationaal belang en kritische infrastructuur is, gooi je zelf dan weg en blijf uit dit topic. Dat is niet iets wat ik vind of verzin, dat is gewoon zo uitgesproken.quote:Op maandag 13 april 2020 10:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
waarom is dat , , Net als de KPN zeker
Kunne andere maatschappijen niet vliegen dan ,
Daarom houden de Italianen ook kost wat kost met bakken EU subsidie hun Alitalia in de lucht
En de Fransen hun zwaar verliesgevende Air France
Ik ben ervoor om alle vliegtuigen in Europa geel te schilderen
[..]
Kletskoek
heeft net zoveel met elkaar te maken als de slager en de vleesfabriek
Je zou eens wat minder moeten posten met je onderbuik gevoelens
Iets kan wel uitgesproken zijn , maar het blijft banale onzinquote:Op maandag 13 april 2020 10:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je niet weet wat nationaal belang en kritische infrastructuur is, gooi je zelf dan weg en blijf uit dit topic. Dat is niet iets wat ik vind of verzin, dat is gewoon zo uitgesproken.
In geval van KLM is het helemaal geen onzin, KLM als onderdeel draait al jarenlang goed, kortom als je dit nu tijdelijk kan overnemen sla je 2 vliegen in 1 klap.quote:Op maandag 13 april 2020 10:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
iets kan wel uitgesproken zijn , maar het blijft banale onzin
dan moet je ook de moeder maatschappij kopen en die zit in Frankrijk, ieder land heeft eigen nationale verlies gevende trotsquote:Op maandag 13 april 2020 10:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
In geval van KLM is het helemaal geen onzin, KLM als onderdeel draait al jarenlang goed, kortom als je dit nu tijdelijk kan overnemen sla je 2 vliegen in 1 klap.
Dat hoeft niet perse, als ze failliet gaan is de kans groot dat ze het zullen splitsen.quote:Op maandag 13 april 2020 10:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan moet je ook de moeder maatschappij kopen en die zit in Frankrijk, ieder land heeft eigen nationale verlies gevende trots
Joh , alle vliegtuigmaatschappijen gaan faillietquote:Op maandag 13 april 2020 10:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat hoeft niet perse, als ze failliet gaan is de kans groot dat ze het zullen splitsen.
Dat hoeft niet, voor een toeleverancier kan het vaak gunstiger zijn als een bedrijf blijft leven, daarnaast is failliet iets anders als niet operationeel, ik heb 5 jaar voor een bedrijf gewerkt dat failliet was maar nog wel gewoon winst maakte.quote:Op maandag 13 april 2020 11:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Joh , alle vliegtuigmaatschappijen gaan failliet
alle bedrijven waar mensen verplicht samen in een ruimte moeten zitten gaan failllietquote:Op maandag 13 april 2020 11:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, voor een toeleverancier kan het vaak gunstiger zijn als een bedrijf blijft leven, daarnaast is failliet iets anders als niet operationeel, ik heb 5 jaar voor een bedrijf gewerkt dat failliet was maar nog wel gewoon winst maakte.
Nee ik wil dat ze KLM gewoon failliet laten gaan, maar als ze dan toch zoveel geld erin gaan stoppen, laten ze het dan maar opkopen. Nu betalen wij gewoon met zijn allen de schuld aan de banken en zien we er niets van terug.quote:Op maandag 13 april 2020 08:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
waarom zou Nederland de KLM willen opkopen ??
Wil je ook dat de overheid cruisebedrijven gaat opkopen??
Is dat uit een misplaatst gevoel van "" Nationale onderbuik Trots:""
Bedrijven waar mensen verplicht vlak naast elkaar moeten zitten zijn brandhout ,
Facetime, Skype en Youtube nemen de contact over
Laat de Fransen en Italianen die fout maar maken
Een zwaar verliesgevende sector zonder toekomst , in het na corona tijdperk ,
Daarnaast kunnen we niet op tegen Azië waar personeel 600 euro per maand verdiend en zonder EU vliegtaks
De overheid heeft in het verleden lesgeld betaald met het opkopen en ondersteunen van de Nederlandse kleding industrie de scheepvaartbouw en nog vael meer
Laten we Schiphol de ruimte geven en het vliegen overlaten aan bedrijven die kunnen overleven in het Na Corona tijdperk
Er zijn MKB bedrijven die meer belangrijk zijn die ondersteuning behoeven
Vliegmaatschappij zijn ten dode op geschrevenquote:Op maandag 13 april 2020 11:20 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Nee ik wil dat ze KLM gewoon failliet laten gaan, maar als ze dan toch zoveel geld erin gaan stoppen, laten ze het dan maar opkopen. Nu betalen wij gewoon met zijn allen de schuld aan de banken en zien we er niets van terug.
quote:How COVID-19 Is Transforming Global Aviation's Outlook
quote:Except for healthcare, there are few industries more severely affected by the latest coronavirus pandemic than global aviation. Airlines around the world are confronting the challenge of a sharp decline in demand, complicated by almost total uncertainty about when the virus will be under control and travel can return to normal.
Many of the hardest hit countries, such as the United States and Italy, have seen ticket sales plummet. In Italy, in recent weeks, the drop exceeded 80 percent at times.
In the US, failure to conduct early, broadscale testing and to respond more aggressively have led to a rapid spread of the virus. The number of confirmed US cases of COVID-19 -- the name for the disease caused by the coronavirus -- topped 213,000, as of April 2, according to the US Centers for Disease Control and Prevention. That's several times higher than the official COVID-19 count in China, where the population is four times the size of the US.
Als ik vlieg, vlieg ik altijd met Singapore Airlines. Die Aziatische maatschappijen hebben inderdaad veel betere service dan KLM.quote:Op maandag 13 april 2020 11:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Vliegmaatschappij zijn ten dode op geschreven
misplaatste nationalistische onderbuik retoriek van eurofielen is niet zinvol
Ik geef geen snars om de KLM , ik vind Emirates en China eastern air veel beter met die leuke philipijnse damess
Juist laat onze nationale trekschuit maar naar de Fransen gaan , succes ermeequote:Op maandag 13 april 2020 11:26 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Als ik vlieg, vlieg ik altijd met Singapore Airlines. Die Aziatische maatschappijen hebben inderdaad veel betere service dan KLM.
Maatschappijen als KLM hebben nauwelijks reserves, anders hadden ze niet gelijk aan hoeven kloppen voor steun bij de overheid. Ze hebben geen eigen vermogen en alles wat ze hebben is geleend en geleased. Zoals ik al zei is dat de typisch Nederlandse mentaliteit tegenwoordig wat je ook terug ziet in bedrijven als KLM.quote:Op maandag 13 april 2020 10:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
In geval van KLM is het helemaal geen onzin, KLM als onderdeel draait al jarenlang goed, kortom als je dit nu tijdelijk kan overnemen sla je 2 vliegen in 1 klap.
Ze hadden een aardig eigen vermogen opgebouwd, echter door de stakende Fransen is het dat weer helemaal opgedroogd.quote:Op maandag 13 april 2020 11:31 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Maatschappijen als KLM hebben nauwelijks reserves, anders hadden ze niet gelijk aan hoeven kloppen voor steun bij de overheid. Ze hebben geen eigen vermogen en alles wat ze hebben is geleend en geleased. Zoals ik al zei is dat de typisch Nederlandse mentaliteit tegenwoordig wat je ook terug ziet in bedrijven als KLM.
Heel anders is dat met buitenlandse maatschappijen. Die zullen de crisis wel overleven, omdat zij gewoon de vliegtuigen wel vaak in bezit hebben en veel minder vaste laten hebben in tijden zoals nu.
Dat is mijn hoop ookquote:Op maandag 13 april 2020 07:17 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Hier vooral benieuwd of we nog steeds tienduizenden mensen elk jaar naar binnenhalen die disproportioneel veel zorg, tijd, geld en aandacht nodig hebben.
Buiten de honderduizend europeanen die er elk jaar bij komen.
Mag toch hopen dat we het begrotingstekort wat laten varen.
Kas is nog redelijk, op het moment geloof ik zo'n 5 miljard. Als de garanties doorkomen wordt dat nog eens ruim verdubbeld. Inclusief de NOW moet AFKLM het tot 2021 uit kunnen zingen. En dat is met de huidige situatie, hopelijk gaat er eind dit jaar ook weer ticketsales op gang komen voor volgend jaar. Koffiedik kijken verder, maar voorlopig kunnen ze nog even.quote:Op maandag 13 april 2020 11:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ze hadden een aardig eigen vermogen opgebouwd, echter door de stakende Fransen is het dat weer helemaal opgedroogd.
en door de Conrona zal de rest ook opdrogenquote:Op maandag 13 april 2020 11:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ze hadden een aardig eigen vermogen opgebouwd, echter door de stakende Fransen is het dat weer helemaal opgedroogd.
J a we zijn bijna het geld pin automaat van de maffiaquote:Op maandag 13 april 2020 13:22 schreef DireStraits7 het volgende:
Vandaag een interessant gesprek bij 1 Op 1 op Radio1 met hoogleraar Harald Benink: https://www.nporadio1.nl/1-op-1
Spoiler: de harde opstelling van Nederland kan wel eens als een boemerang terugkeren.
Niet dus. We hebben enorm veel welvaart gekregen door export naar Zuid-Europese landen.quote:Op maandag 13 april 2020 13:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
J a we zijn bijna het geld pin automaat van de maffia
Wat een onzin.quote:Op maandag 13 april 2020 13:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
J a we zijn bijna het geld pin automaat van de maffia
ach klets niet zo dom johquote:Op maandag 13 april 2020 13:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Niet dus. We hebben enorm veel welvaart gekregen door export naar Zuid-Europese landen.
toch zal italie alleen eurobonds willen, ,dan hoeven ze niet meer de hand op te houden bij het Noorden hequote:Op maandag 13 april 2020 13:37 schreef capricia het volgende:
[..]
W
Overigens vind ik Euro-bonds daar niet de geschikte methode voor.
Tuurlijk willen ze die Euro-bonds. Dat wilden ze hiervoor al en nu nog steeds.quote:Op maandag 13 april 2020 13:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
toch zal italie alleen eurobonds willen, ,dan hoeven ze niet meer de hand op te houden bij het Noorden he
Dan kan iedere Italiaan met basis inkomen en vervroegd pensioen
Dat heet euro bondsquote:Op maandag 13 april 2020 13:43 schreef capricia het volgende:
Maar we moeten er wel wat anders tegenover zetten.
Een soort Marshallplan.
Hoeft niet perse. Er zijn ook andere instrumenten. Zoals het ESM nu. En er kan vast nog wel wat anders bedacht worden qua investeringsfondsen in de getroffen gebieden.quote:Op maandag 13 april 2020 13:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat heet euro bonds
https://www.nporadio1.nl/1-op-1
Je roept hier al 10 jaar en langer dat die euro klapt. Ik ken die stokpaardjes.quote:Op maandag 13 april 2020 13:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
toch zal italie alleen eurobonds willen, ,dan hoeven ze niet meer de hand op te houden bij het Noorden he
Dan kan iedere Italiaan met basis inkomen en vervroegd pensioen
https://www.nporadio1.nl/1-op-1
We hebben er zelf toch niets over te zeggen, het is wachten tot de euro klapt
Misschien moet je je eens verdiepen in wat experts zeggen. Alle hoogleraren zeggen dit.quote:
JA MAAR NU ECHT HOOR!!quote:Op maandag 13 april 2020 13:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Je roept hier al 10 jaar en langer dat die euro klapt. Ik ken die stokpaardjes.
Ondertussen is die euro er nog steeds en heeft het zijn 20ste verjaardag gevierd.
Hopelijk komen we deze crisis ook met zijn allen goed door.
die hebben betaald met schuld die we nu gaan aflossen, zeggen je hooglerarenquote:Op maandag 13 april 2020 13:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Niet dus. We hebben enorm veel welvaart gekregen door export naar Zuid-Europese landen.
welke hoogleraren?quote:Op maandag 13 april 2020 14:17 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik vertrouw liever een groep hoogleraren dan jouw amateurvoorspellingen.
O.a. dezequote:
Of gisteren bij buitenhof twee hoogleraren: https://www.vpro.nl/buite(...)f-12-april-2020.htmlquote:Op maandag 13 april 2020 13:22 schreef DireStraits7 het volgende:
Vandaag een interessant gesprek bij 1 Op 1 op Radio1 met hoogleraar Harald Benink: https://www.nporadio1.nl/1-op-1
Spoiler: de harde opstelling van Nederland kan wel eens als een boemerang terugkeren.
quote:Op maandag 13 april 2020 13:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Je roept hier al 10 jaar en langer dat die euro klapt. Ik ken die stokpaardjes.
Ondertussen is die euro er nog steeds en heeft het zijn 20ste verjaardag gevierd.
Hopelijk komen we deze crisis ook met zijn allen goed door.
Met ene transfer unie dan blijft de euro bestaanquote:Op maandag 13 april 2020 14:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
O.a. deze
[..]
Of gisteren bij buitenhof twee hoogleraren: https://www.vpro.nl/buite(...)f-12-april-2020.html
gewoon de hele eu met op dezelfde leeftijd met pensioenquote:Op maandag 13 april 2020 13:39 schreef michaelmoore het volgende:
Overigens vind ik Euro-bonds daar niet de geschikte methode voor.
Ja ja en dat geloofde gijquote:Op maandag 13 april 2020 15:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
gewoon de hele eu met op dezelfde leeftijd met pensioen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |