abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192457869
Ik vind het totaal onbegrijpelijk dat de overheid bedrijven zoals klm probeert te redden. Een totaal nietszeggend bedrijf dat weinig oplevert voor de burgers zou niet gered moeten worden.
Ook de financiële steun aan ondernemers slaat nergens op. Zij hebben bewust gekozen om voor zichzelf te werken. In goede tijden hoor je ze niet maar nu zijn het gewoon schooiers die hun hand ophouden.

Wat de overheid nooit uit handen had mogen geven is de laboratoria waarin de vaccins ontwikkeld worden. Die menden hebben allemaal gestudeerd op kosten van de overheid en de burgers betalen straks wel de hoofdprijs omdat het vaccin commercieel ontwikkeld is.
pi_192458110
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 08:39 schreef Digi2 het volgende:
Ik vermoed dat het zweedse beleid achterloopt op de rest van europa. Met name de UK en Nl keken de kat aardig lang uit de boom. Op een zeker moment stond ter discussie of er wel voldoende IC-capaciteit ter beschikking zou zijn als het aantal besmettingen in een bepaald tempo zou blijven toenemen. Het beleid van de meeste landen is erop gericht overbelasting van het zorgsysteem te voorkomen omdat het onnodig veel overlijdens veroorzaakt. Er zijn nu 3 landen in europa waar het zorgsysteem overbelast is geraakt voor zover mij bekend. Italië, Spanje en Frankrijk. De UK is vermoedelijk de volgende. Of het Zweden lukt met hun beleid ervoor te zorgen dat hun zorgsysteem niet overbelast raakt zal binnen enkele weken duidelijk worden. Ik verwacht dat ze zich overschatten en patienten naar bijv. Finland zullen moeten verplaatsen.
Ik zag een ploeg van 400 artsen, en andere zorgverleners uit Shaanxi een paar weken terug weer weggaan uit Hubei op weg naar huis.
Het is zonde dat Nederland geen beroep doet op zo´n ploeg, en hen niet uitnodigt voor twee maanden hier. Betaal daar dan maar goed voor (bijvoorbeeld 650 miljoen euro), maar dat is een schijntje van wat de huidige maatregelen kosten.

Of zou zoiets te egocentrisch zijn voor Nederland?
pi_192458264
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 08:06 schreef Fisherman het volgende:
Ik vind het totaal onbegrijpelijk dat de overheid bedrijven zoals klm probeert te redden. Een totaal nietszeggend bedrijf dat weinig oplevert voor de burgers zou niet gered moeten worden.
Ook de financiële steun aan ondernemers slaat nergens op. Zij hebben bewust gekozen om voor zichzelf te werken. In goede tijden hoor je ze niet maar nu zijn het gewoon schooiers die hun hand ophouden.

Wat de overheid nooit uit handen had mogen geven is de laboratoria waarin de vaccins ontwikkeld worden. Die menden hebben allemaal gestudeerd op kosten van de overheid en de burgers betalen straks wel de hoofdprijs omdat het vaccin commercieel ontwikkeld is.
Ik ben ook niet voor staatssteun voor KLM, als er al steun zou moeten komen, doe het dat in de vorm van een overname, nu een mooi moment. Ik denk dat jij onderschat hoeveel banen KLM levert.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192458275
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 00:56 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Stilte voor de storm.
De aardolieproductie onenigheid tussen S.A. en Rusland is ondertussen weer opgelaaid om maar iets te noemen.
Amerika die olieimport sancties overweegt.
https://www.volkskrant.nl/cs-bfedbc2c

Dus: Indirecte staatssubsidie voor de frakking olie boeren wat een hypocriete nep kapitalisten in dat land.
  zondag 5 april 2020 @ 09:14:03 #105
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192458284
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 08:06 schreef Fisherman het volgende:

Wat denk je dat er gebeurt met de Nederlandse economie als je ondernemers of werkgevers waar (in)direct 70.000+ banen van afhankelijk zijn geen helpende hand biedt?

Puur kapitalisme werkt niet, en al helemaal niet in crisistijd.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192458313
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 09:10 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik ben ook niet voor staatssteun voor KLM, als er al steun zou moeten komen, doe het dat in de vorm van een overname, nu een mooi moment. Ik denk dat jij onderschat hoeveel banen KLM levert.
Elk groot bedrijf heeft een invloed die zich verspreid als een olievlek. Dat is normaal. Het gaat hier om een steun van ongeveer 6 miljard, waarvan 2 van Nederland en 4 van Frankrijk. Het zou een mooi moment kunnen zijn om de afhankelijke bedrijven financieel te ondersteunen om hun werk te kunnen verleggen en klm drastisch in te laten krimpen of zelfs failliet te laten gaan. Er werd voor het hele gedoe sowieso teveel gevlogen, maar dat is een hele andere discussie.
pi_192458342
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 09:18 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Elk groot bedrijf heeft een invloed die zich verspreid als een olievlek. Dat is normaal. Het gaat hier om een steun van ongeveer 6 miljard, waarvan 2 van Nederland en 4 van Frankrijk. Het zou een mooi moment kunnen zijn om de afhankelijke bedrijven financieel te ondersteunen om hun werk te kunnen verleggen en klm drastisch in te laten krimpen of zelfs failliet te laten gaan. Er werd voor het hele gedoe sowieso teveel gevlogen, maar dat is een hele andere discussie.
Mensen vergeten wel eens dat KLM heel veel werk in hoogwaardig onderhoud verricht. Overigens gaat Schiphol sowieso de komende 20 jaar met krimp te maken krijgen omdat het steeds minder als Hub zal gaan functioneren. In de toekomst zullen er steeds meer directe vluchten tussen de continenten plaatsvinden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192458406
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 08:39 schreef Digi2 het volgende:
Ik vermoed dat het zweedse beleid achterloopt op de rest van europa. Met name de UK en Nl keken de kat aardig lang uit de boom. Op een zeker moment stond ter discussie of er wel voldoende IC-capaciteit ter beschikking zou zijn als het aantal besmettingen in een bepaald tempo zou blijven toenemen. Het beleid van de meeste landen is erop gericht overbelasting van het zorgsysteem te voorkomen omdat het onnodig veel overlijdens veroorzaakt. Er zijn nu 3 landen in europa waar het zorgsysteem overbelast is geraakt voor zover mij bekend. Italië, Spanje en Frankrijk. De UK is vermoedelijk de volgende. Of het Zweden lukt met hun beleid ervoor te zorgen dat hun zorgsysteem niet overbelast raakt zal binnen enkele weken duidelijk worden. Ik verwacht dat ze zich overschatten en patienten naar bijv. Finland zullen moeten verplaatsen.
Ik zag een ploeg van 400 artsen, en andere zorgverleners uit Shaanxi een paar weken terug weer weggaan uit Hubei op weg naar naar huis.
Het is zonde dat Nederland geen beroep doet op zo´n ploeg, en hen niet uitnodigt voor twee maanden hier. Betaal daar dan aar goed voor (bijvoorbeeld 650 miljoen euro), maar dat is een schijntje van wat de huidige maatregelen kosten.
quote:
^O^ ^O^ Super super interessant.

Wanneer ben je een Coronadoode?
Als ik goed beluister dan is in Italië en (in Nederland) elke dode met een bacterie Corona gelijk al een Coronadode. In tegenstelling tot Duitsland, waar men naar de echte doodsoorzaak kijkt. Het werkelijk aantal Coronadoden is dus lager dan de officiële cijfers.

Plus dat 80% van de 65-plussers met Corona en aanvullende kwalen op de IC ook overlijden op de IC. Kees de Kort zou het socialer vinden, dat deze mensen konden sterven met hun naasten om hen heen i.p.v. alleen op de IC.
pi_192458441
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 08:49 schreef Idisrom het volgende:
Ik zag een ploeg van 400 artsen, en andere zorgverleners uit Shaanxi een paar weken terug weer weggaan uit Hubei op weg naar huis.
Het is zonde dat Nederland geen beroep doet op zo´n ploeg, en hen niet uitnodigt voor twee maanden hier. Betaal daar dan maar goed voor (bijvoorbeeld 650 miljoen euro), maar dat is een schijntje van wat de huidige maatregelen kosten.

Of zou zoiets te egocentrisch zijn voor Nederland?
Je idee is puik, maar zelfs met medici/verpleegkundigen uit Spanje liep het hier in Nl. al spaak door:

1) Cultuurverschil
2) Taalproblemen
3) Aanpassingsproblemen
4) Organisatorische verschillen.

Ik kom nogal eens in Duitsland voor technische zaken in hun productiefaciliteiten. Ik zie al op een verschil van 50 km de grens over, enorme verschillen in stijl, veiligheid en bedrijfscultuur.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_192458535
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 09:14 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Wat denk je dat er gebeurt met de Nederlandse economie als je ondernemers of werkgevers waar (in)direct 70.000+ banen van afhankelijk zijn geen helpende hand biedt?

Puur kapitalisme werkt niet, en al helemaal niet in crisistijd.
Verdeel die 2 miljard dan maar gelijk over die mensen en laat klm gelijk failliet gaan. Op die manier blijven de kosten eenmalig. Nu klopt bij iedere hapering van de economie klm bij de overheid aan voor steun. Dan hebben die mensen door de vergoeding mooi de tijd om een nieuwe baan te zoeken. Dat zal gemiddeld gezien ruimer zijn dan de ontslagvergoeding als ze naast de vergoeding ook recht op ww hebben.
  zondag 5 april 2020 @ 10:31:46 #111
310008 The_Big_Lebowski
The Dude Abides
pi_192459040
Waarom moeten we een Hema helpen, die een miljardair als eigenaar heeft? (Marcel Boekhoorn). laat ondernemers/bedrijven die gewoon nog vet op de botten hebben, een jaartje even geen winst maken ipv zielig te gaan doen en de rekening doorsturen naar de belastingbetaler/staat.
Bij mooi weer vullen ze hun zakken en bij ontij staan ze vooraan om ach en wee te zeuren. Geen medelijden mee.
pi_192459234
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 10:31 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Waarom moeten we een Hema helpen, die een miljardair als eigenaar heeft? (Marcel Boekhoorn). laat ondernemers/bedrijven die gewoon nog vet op de botten hebben, een jaartje even geen winst maken ipv zielig te gaan doen en de rekening doorsturen naar de belastingbetaler/staat.
Bij mooi weer vullen ze hun zakken en bij ontij staan ze vooraan om ach en wee te zeuren. Geen medelijden mee.
In principe mag de overheid wat mij betreft al die bedrijven helpen, maar dat zou in mijn optiek dan ook betekenen dat diezelfde overheid het recht heeft om de komende jaren de winsten van diezelfde geredde bedrijven af te romen ipv wederom vage financiële constructies. En diezelfde overheid zou ook bij al die grote de hand opbouwende bedrijven de belastingdeals openbaar moeten maken.
pi_192459272
Zou Etihad Airways KLM niet willen overnemen?
  zondag 5 april 2020 @ 11:59:10 #114
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192460113
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 10:59 schreef potjecreme het volgende:
Zou Etihad Airways KLM niet willen overnemen?
Stel het eens voor aan Wopke
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_192460163
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 10:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In principe mag de overheid wat mij betreft al die bedrijven helpen, maar dat zou in mijn optiek dan ook betekenen dat diezelfde overheid het recht heeft om de komende jaren de winsten van diezelfde geredde bedrijven af te romen ipv wederom vage financiële constructies. En diezelfde overheid zou ook bij al die grote de hand opbouwende bedrijven de belastingdeals openbaar moeten maken.
Een bedrijf als KLM zou als ze het niet failliet willen laten gaan eigenlijk gewoon opgekocht moeten worden. En als het daarna weer winstgevend is niet meer uit handen geven zoals ze dat bij de banken gedaan hebben. Een bedrijf als Hema zou ik als overheid niet zo heel snel overnemen.
Hopelijk laten ze banken in de toekomst ook gewoon omvallen en worden ze niet gered met gemeenschapsgeld, zonder dat we daar ooit een cent van terug zien.
pi_192460275
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 12:02 schreef Fisherman het volgende:
Hopelijk laten ze banken in de toekomst ook gewoon omvallen en worden ze niet gered met gemeenschapsgeld, zonder dat we daar ooit een cent van terug zien.
ING heeft netjes alle leningen incl rente terugbetaald. Of ad je dat liever op je eigen bankrekening gehad?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192460672
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 12:10 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ING heeft netjes alle leningen incl rente terugbetaald. Of ad je dat liever op je eigen bankrekening gehad?
Ik ben vermogend genoeg hoor, maak je om mij geen zorgen. Ook kan mijn werkgever niet failliet gaan, dat is ook handig in deze onzekere tijden.
Het probleem is dat ze niets van die winst terugzien, terwijl ze alle risico's op zich genomen hebben.
Ze moeten bedrijven die in de toekomst winstgevend zijn gewoon staatseigendom maken.
  zondag 5 april 2020 @ 12:42:13 #118
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192460700
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 09:40 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Verdeel die 2 miljard dan maar gelijk over die mensen en laat klm gelijk failliet gaan. Op die manier blijven de kosten eenmalig. Nu klopt bij iedere hapering van de economie klm bij de overheid aan voor steun. Dan hebben die mensen door de vergoeding mooi de tijd om een nieuwe baan te zoeken. Dat zal gemiddeld gezien ruimer zijn dan de ontslagvergoeding als ze naast de vergoeding ook recht op ww hebben.
KLM krijgt geen 2 miljard he. Wat je voorstelt is dat die 70.000 werknemers dan een staatsgarantie van 30.000 euro per persoon krijgen waarmee ze een lening kunnen afsluiten zodat ze een jaartje kunnen overbruggen ofzo?

En dat vind je een goede optie ipv maatregelen treffen om die banen te behouden?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192460930
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 12:40 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik ben vermogend genoeg hoor, maak je om mij geen zorgen. Ook kan mijn werkgever niet failliet gaan, dat is ook handig in deze onzekere tijden.
Het probleem is dat ze niets van die winst terugzien, terwijl ze alle risico's op zich genomen hebben.
Ze moeten bedrijven die in de toekomst winstgevend zijn gewoon staatseigendom maken.
wie is ze? waar is de rente van die lening dan heengegaan? Die rente is naar de staatskas gegaan, waarmee ook die lening is betaald. Dus de staatskas heeft ermee verdiend, wat indirect van ons allemaal is, want anders was die lening dat ook niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 5 april 2020 @ 13:01:59 #120
332000 Oerbeer
Sinds 2009
pi_192460932
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 22:58 schreef Nicksanders het volgende:
Maar als je uit 2002 komt is t je vergeven mooie dromen en idealen maar je komt er nog wel achter dat het in de echte wereld anders werkt
quote:
Geregistreerd op vrijdag 10 oktober 2003 @ 19:19
Voor z'n eerste verjaardag een FOK account cadeau gekregen :D
pi_192462253
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 13:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

wie is ze? waar is de rente van die lening dan heengegaan? Die rente is naar de staatskas gegaan, waarmee ook die lening is betaald. Dus de staatskas heeft ermee verdiend, wat indirect van ons allemaal is, want anders was die lening dat ook niet.
Rente is geen winst, die hadden ze anders ook wel gekregen. Of ze moeten de woekerrentes rekenen die banken voor particulieren berekenen.
pi_192463764
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 10:31 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Mee eens, Hema zit nu in de shit door keuzes uit het verleden. Die tent is destijds helemaal leeggetrokken en volgepompt met schulden. Dat is wat ze nu opbreekt
  zondag 5 april 2020 @ 16:45:16 #123
451005 Grems
Clown World
pi_192463893
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 11:40 schreef Gia het volgende:
De coronacrisis gaat iedereen financieel raken, linksom of rechtsom. Zowel de Nederlanders als de Italianen.

Nederlanders bloeden al jaren om een spaarpotje op te bouwen voor tegenslagen.

En nu zouden wij ons spaargeld geven aan een land waar de inwoners nog niet misschien bereid zijn een beetje te bloeden.
En wij dan nog maar wat meer belasting gaan betalen als het braafste jongetje van de klas.

Nee, ik vind dat wij geen geld aan Italië moeten geven. Ook niet met voorwaarden, want dan komt er een nieuwe presidente, die die voorwaarden weer aan de kant schuift.
Echt lachen als men straks solidaiteitsheffingen gaat doen uit "onze" pensioenpotten, het laffe en makke Hollandsche slavenvolk zal het braaf slikken.
  zondag 5 april 2020 @ 17:17:22 #124
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192464346
mensen worden het zat en gaan burgerlijke ongehoorzaamheid vertonen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 5 april 2020 @ 17:20:05 #125
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_192464378
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 17:17 schreef michaelmoore het volgende:
mensen worden het zat en gaan burgerlijke ongehoorzaamheid vertonen
Overheid moet nog veel harder optreden. Niet gedogen. Hoge boetes.
Wie dit leest is gek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')