abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192457869
Ik vind het totaal onbegrijpelijk dat de overheid bedrijven zoals klm probeert te redden. Een totaal nietszeggend bedrijf dat weinig oplevert voor de burgers zou niet gered moeten worden.
Ook de financiële steun aan ondernemers slaat nergens op. Zij hebben bewust gekozen om voor zichzelf te werken. In goede tijden hoor je ze niet maar nu zijn het gewoon schooiers die hun hand ophouden.

Wat de overheid nooit uit handen had mogen geven is de laboratoria waarin de vaccins ontwikkeld worden. Die menden hebben allemaal gestudeerd op kosten van de overheid en de burgers betalen straks wel de hoofdprijs omdat het vaccin commercieel ontwikkeld is.
pi_192458110
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 08:39 schreef Digi2 het volgende:
Ik vermoed dat het zweedse beleid achterloopt op de rest van europa. Met name de UK en Nl keken de kat aardig lang uit de boom. Op een zeker moment stond ter discussie of er wel voldoende IC-capaciteit ter beschikking zou zijn als het aantal besmettingen in een bepaald tempo zou blijven toenemen. Het beleid van de meeste landen is erop gericht overbelasting van het zorgsysteem te voorkomen omdat het onnodig veel overlijdens veroorzaakt. Er zijn nu 3 landen in europa waar het zorgsysteem overbelast is geraakt voor zover mij bekend. Italië, Spanje en Frankrijk. De UK is vermoedelijk de volgende. Of het Zweden lukt met hun beleid ervoor te zorgen dat hun zorgsysteem niet overbelast raakt zal binnen enkele weken duidelijk worden. Ik verwacht dat ze zich overschatten en patienten naar bijv. Finland zullen moeten verplaatsen.
Ik zag een ploeg van 400 artsen, en andere zorgverleners uit Shaanxi een paar weken terug weer weggaan uit Hubei op weg naar huis.
Het is zonde dat Nederland geen beroep doet op zo´n ploeg, en hen niet uitnodigt voor twee maanden hier. Betaal daar dan maar goed voor (bijvoorbeeld 650 miljoen euro), maar dat is een schijntje van wat de huidige maatregelen kosten.

Of zou zoiets te egocentrisch zijn voor Nederland?
pi_192458264
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 08:06 schreef Fisherman het volgende:
Ik vind het totaal onbegrijpelijk dat de overheid bedrijven zoals klm probeert te redden. Een totaal nietszeggend bedrijf dat weinig oplevert voor de burgers zou niet gered moeten worden.
Ook de financiële steun aan ondernemers slaat nergens op. Zij hebben bewust gekozen om voor zichzelf te werken. In goede tijden hoor je ze niet maar nu zijn het gewoon schooiers die hun hand ophouden.

Wat de overheid nooit uit handen had mogen geven is de laboratoria waarin de vaccins ontwikkeld worden. Die menden hebben allemaal gestudeerd op kosten van de overheid en de burgers betalen straks wel de hoofdprijs omdat het vaccin commercieel ontwikkeld is.
Ik ben ook niet voor staatssteun voor KLM, als er al steun zou moeten komen, doe het dat in de vorm van een overname, nu een mooi moment. Ik denk dat jij onderschat hoeveel banen KLM levert.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192458275
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 00:56 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Stilte voor de storm.
De aardolieproductie onenigheid tussen S.A. en Rusland is ondertussen weer opgelaaid om maar iets te noemen.
Amerika die olieimport sancties overweegt.
https://www.volkskrant.nl/cs-bfedbc2c

Dus: Indirecte staatssubsidie voor de frakking olie boeren wat een hypocriete nep kapitalisten in dat land.
  zondag 5 april 2020 @ 09:14:03 #105
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192458284
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 08:06 schreef Fisherman het volgende:

Wat denk je dat er gebeurt met de Nederlandse economie als je ondernemers of werkgevers waar (in)direct 70.000+ banen van afhankelijk zijn geen helpende hand biedt?

Puur kapitalisme werkt niet, en al helemaal niet in crisistijd.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192458313
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 09:10 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik ben ook niet voor staatssteun voor KLM, als er al steun zou moeten komen, doe het dat in de vorm van een overname, nu een mooi moment. Ik denk dat jij onderschat hoeveel banen KLM levert.
Elk groot bedrijf heeft een invloed die zich verspreid als een olievlek. Dat is normaal. Het gaat hier om een steun van ongeveer 6 miljard, waarvan 2 van Nederland en 4 van Frankrijk. Het zou een mooi moment kunnen zijn om de afhankelijke bedrijven financieel te ondersteunen om hun werk te kunnen verleggen en klm drastisch in te laten krimpen of zelfs failliet te laten gaan. Er werd voor het hele gedoe sowieso teveel gevlogen, maar dat is een hele andere discussie.
pi_192458342
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 09:18 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Elk groot bedrijf heeft een invloed die zich verspreid als een olievlek. Dat is normaal. Het gaat hier om een steun van ongeveer 6 miljard, waarvan 2 van Nederland en 4 van Frankrijk. Het zou een mooi moment kunnen zijn om de afhankelijke bedrijven financieel te ondersteunen om hun werk te kunnen verleggen en klm drastisch in te laten krimpen of zelfs failliet te laten gaan. Er werd voor het hele gedoe sowieso teveel gevlogen, maar dat is een hele andere discussie.
Mensen vergeten wel eens dat KLM heel veel werk in hoogwaardig onderhoud verricht. Overigens gaat Schiphol sowieso de komende 20 jaar met krimp te maken krijgen omdat het steeds minder als Hub zal gaan functioneren. In de toekomst zullen er steeds meer directe vluchten tussen de continenten plaatsvinden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192458406
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 08:39 schreef Digi2 het volgende:
Ik vermoed dat het zweedse beleid achterloopt op de rest van europa. Met name de UK en Nl keken de kat aardig lang uit de boom. Op een zeker moment stond ter discussie of er wel voldoende IC-capaciteit ter beschikking zou zijn als het aantal besmettingen in een bepaald tempo zou blijven toenemen. Het beleid van de meeste landen is erop gericht overbelasting van het zorgsysteem te voorkomen omdat het onnodig veel overlijdens veroorzaakt. Er zijn nu 3 landen in europa waar het zorgsysteem overbelast is geraakt voor zover mij bekend. Italië, Spanje en Frankrijk. De UK is vermoedelijk de volgende. Of het Zweden lukt met hun beleid ervoor te zorgen dat hun zorgsysteem niet overbelast raakt zal binnen enkele weken duidelijk worden. Ik verwacht dat ze zich overschatten en patienten naar bijv. Finland zullen moeten verplaatsen.
Ik zag een ploeg van 400 artsen, en andere zorgverleners uit Shaanxi een paar weken terug weer weggaan uit Hubei op weg naar naar huis.
Het is zonde dat Nederland geen beroep doet op zo´n ploeg, en hen niet uitnodigt voor twee maanden hier. Betaal daar dan aar goed voor (bijvoorbeeld 650 miljoen euro), maar dat is een schijntje van wat de huidige maatregelen kosten.
quote:
^O^ ^O^ Super super interessant.

Wanneer ben je een Coronadoode?
Als ik goed beluister dan is in Italië en (in Nederland) elke dode met een bacterie Corona gelijk al een Coronadode. In tegenstelling tot Duitsland, waar men naar de echte doodsoorzaak kijkt. Het werkelijk aantal Coronadoden is dus lager dan de officiële cijfers.

Plus dat 80% van de 65-plussers met Corona en aanvullende kwalen op de IC ook overlijden op de IC. Kees de Kort zou het socialer vinden, dat deze mensen konden sterven met hun naasten om hen heen i.p.v. alleen op de IC.
pi_192458441
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 08:49 schreef Idisrom het volgende:
Ik zag een ploeg van 400 artsen, en andere zorgverleners uit Shaanxi een paar weken terug weer weggaan uit Hubei op weg naar huis.
Het is zonde dat Nederland geen beroep doet op zo´n ploeg, en hen niet uitnodigt voor twee maanden hier. Betaal daar dan maar goed voor (bijvoorbeeld 650 miljoen euro), maar dat is een schijntje van wat de huidige maatregelen kosten.

Of zou zoiets te egocentrisch zijn voor Nederland?
Je idee is puik, maar zelfs met medici/verpleegkundigen uit Spanje liep het hier in Nl. al spaak door:

1) Cultuurverschil
2) Taalproblemen
3) Aanpassingsproblemen
4) Organisatorische verschillen.

Ik kom nogal eens in Duitsland voor technische zaken in hun productiefaciliteiten. Ik zie al op een verschil van 50 km de grens over, enorme verschillen in stijl, veiligheid en bedrijfscultuur.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_192458535
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 09:14 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Wat denk je dat er gebeurt met de Nederlandse economie als je ondernemers of werkgevers waar (in)direct 70.000+ banen van afhankelijk zijn geen helpende hand biedt?

Puur kapitalisme werkt niet, en al helemaal niet in crisistijd.
Verdeel die 2 miljard dan maar gelijk over die mensen en laat klm gelijk failliet gaan. Op die manier blijven de kosten eenmalig. Nu klopt bij iedere hapering van de economie klm bij de overheid aan voor steun. Dan hebben die mensen door de vergoeding mooi de tijd om een nieuwe baan te zoeken. Dat zal gemiddeld gezien ruimer zijn dan de ontslagvergoeding als ze naast de vergoeding ook recht op ww hebben.
  zondag 5 april 2020 @ 10:31:46 #111
310008 The_Big_Lebowski
The Dude Abides
pi_192459040
Waarom moeten we een Hema helpen, die een miljardair als eigenaar heeft? (Marcel Boekhoorn). laat ondernemers/bedrijven die gewoon nog vet op de botten hebben, een jaartje even geen winst maken ipv zielig te gaan doen en de rekening doorsturen naar de belastingbetaler/staat.
Bij mooi weer vullen ze hun zakken en bij ontij staan ze vooraan om ach en wee te zeuren. Geen medelijden mee.
pi_192459234
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 10:31 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Waarom moeten we een Hema helpen, die een miljardair als eigenaar heeft? (Marcel Boekhoorn). laat ondernemers/bedrijven die gewoon nog vet op de botten hebben, een jaartje even geen winst maken ipv zielig te gaan doen en de rekening doorsturen naar de belastingbetaler/staat.
Bij mooi weer vullen ze hun zakken en bij ontij staan ze vooraan om ach en wee te zeuren. Geen medelijden mee.
In principe mag de overheid wat mij betreft al die bedrijven helpen, maar dat zou in mijn optiek dan ook betekenen dat diezelfde overheid het recht heeft om de komende jaren de winsten van diezelfde geredde bedrijven af te romen ipv wederom vage financiële constructies. En diezelfde overheid zou ook bij al die grote de hand opbouwende bedrijven de belastingdeals openbaar moeten maken.
pi_192459272
Zou Etihad Airways KLM niet willen overnemen?
  zondag 5 april 2020 @ 11:59:10 #114
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192460113
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 10:59 schreef potjecreme het volgende:
Stel het eens voor aan Wopke
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_192460163
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 10:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In principe mag de overheid wat mij betreft al die bedrijven helpen, maar dat zou in mijn optiek dan ook betekenen dat diezelfde overheid het recht heeft om de komende jaren de winsten van diezelfde geredde bedrijven af te romen ipv wederom vage financiële constructies. En diezelfde overheid zou ook bij al die grote de hand opbouwende bedrijven de belastingdeals openbaar moeten maken.
Een bedrijf als KLM zou als ze het niet failliet willen laten gaan eigenlijk gewoon opgekocht moeten worden. En als het daarna weer winstgevend is niet meer uit handen geven zoals ze dat bij de banken gedaan hebben. Een bedrijf als Hema zou ik als overheid niet zo heel snel overnemen.
Hopelijk laten ze banken in de toekomst ook gewoon omvallen en worden ze niet gered met gemeenschapsgeld, zonder dat we daar ooit een cent van terug zien.
pi_192460275
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 12:02 schreef Fisherman het volgende:
Hopelijk laten ze banken in de toekomst ook gewoon omvallen en worden ze niet gered met gemeenschapsgeld, zonder dat we daar ooit een cent van terug zien.
ING heeft netjes alle leningen incl rente terugbetaald. Of ad je dat liever op je eigen bankrekening gehad?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192460672
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 12:10 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ING heeft netjes alle leningen incl rente terugbetaald. Of ad je dat liever op je eigen bankrekening gehad?
Ik ben vermogend genoeg hoor, maak je om mij geen zorgen. Ook kan mijn werkgever niet failliet gaan, dat is ook handig in deze onzekere tijden.
Het probleem is dat ze niets van die winst terugzien, terwijl ze alle risico's op zich genomen hebben.
Ze moeten bedrijven die in de toekomst winstgevend zijn gewoon staatseigendom maken.
  zondag 5 april 2020 @ 12:42:13 #118
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192460700
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 09:40 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Verdeel die 2 miljard dan maar gelijk over die mensen en laat klm gelijk failliet gaan. Op die manier blijven de kosten eenmalig. Nu klopt bij iedere hapering van de economie klm bij de overheid aan voor steun. Dan hebben die mensen door de vergoeding mooi de tijd om een nieuwe baan te zoeken. Dat zal gemiddeld gezien ruimer zijn dan de ontslagvergoeding als ze naast de vergoeding ook recht op ww hebben.
KLM krijgt geen 2 miljard he. Wat je voorstelt is dat die 70.000 werknemers dan een staatsgarantie van 30.000 euro per persoon krijgen waarmee ze een lening kunnen afsluiten zodat ze een jaartje kunnen overbruggen ofzo?

En dat vind je een goede optie ipv maatregelen treffen om die banen te behouden?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192460930
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 12:40 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik ben vermogend genoeg hoor, maak je om mij geen zorgen. Ook kan mijn werkgever niet failliet gaan, dat is ook handig in deze onzekere tijden.
Het probleem is dat ze niets van die winst terugzien, terwijl ze alle risico's op zich genomen hebben.
Ze moeten bedrijven die in de toekomst winstgevend zijn gewoon staatseigendom maken.
wie is ze? waar is de rente van die lening dan heengegaan? Die rente is naar de staatskas gegaan, waarmee ook die lening is betaald. Dus de staatskas heeft ermee verdiend, wat indirect van ons allemaal is, want anders was die lening dat ook niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 5 april 2020 @ 13:01:59 #120
332000 Oerbeer
Sinds 2009
pi_192460932
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2020 22:58 schreef Nicksanders het volgende:
Maar als je uit 2002 komt is t je vergeven mooie dromen en idealen maar je komt er nog wel achter dat het in de echte wereld anders werkt
quote:
Geregistreerd op vrijdag 10 oktober 2003 @ 19:19
Voor z'n eerste verjaardag een FOK account cadeau gekregen :D
pi_192462253
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 13:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

wie is ze? waar is de rente van die lening dan heengegaan? Die rente is naar de staatskas gegaan, waarmee ook die lening is betaald. Dus de staatskas heeft ermee verdiend, wat indirect van ons allemaal is, want anders was die lening dat ook niet.
Rente is geen winst, die hadden ze anders ook wel gekregen. Of ze moeten de woekerrentes rekenen die banken voor particulieren berekenen.
pi_192463764
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 10:31 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Mee eens, Hema zit nu in de shit door keuzes uit het verleden. Die tent is destijds helemaal leeggetrokken en volgepompt met schulden. Dat is wat ze nu opbreekt
  zondag 5 april 2020 @ 16:45:16 #123
451005 Grems
Clown World
pi_192463893
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 11:40 schreef Gia het volgende:
De coronacrisis gaat iedereen financieel raken, linksom of rechtsom. Zowel de Nederlanders als de Italianen.

Nederlanders bloeden al jaren om een spaarpotje op te bouwen voor tegenslagen.

En nu zouden wij ons spaargeld geven aan een land waar de inwoners nog niet misschien bereid zijn een beetje te bloeden.
En wij dan nog maar wat meer belasting gaan betalen als het braafste jongetje van de klas.

Nee, ik vind dat wij geen geld aan Italië moeten geven. Ook niet met voorwaarden, want dan komt er een nieuwe presidente, die die voorwaarden weer aan de kant schuift.
Echt lachen als men straks solidaiteitsheffingen gaat doen uit "onze" pensioenpotten, het laffe en makke Hollandsche slavenvolk zal het braaf slikken.
  zondag 5 april 2020 @ 17:17:22 #124
323876 michaelmoore
pi_192464346
mensen worden het zat en gaan burgerlijke ongehoorzaamheid vertonen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 5 april 2020 @ 17:20:05 #125
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_192464378
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 17:17 schreef michaelmoore het volgende:
Overheid moet nog veel harder optreden. Niet gedogen. Hoge boetes.
Wie dit leest is gek
  zondag 5 april 2020 @ 17:23:33 #126
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192464420
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 17:17 schreef michaelmoore het volgende:
Terecht. Ben er ook wel klaar mee.
Ouderen en zwakkeren isoleren, en de reest gewoon weer gaan met die banaan.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zondag 5 april 2020 @ 17:34:57 #127
323876 michaelmoore
pi_192464601
quote:
99s.gif Op zondag 5 april 2020 17:20 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

afschieten die lui , er is haast bij, we moeten levens redden
pi_192464681
quote:
99s.gif Op zondag 5 april 2020 17:20 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Oké Kim Jung-Un
  zondag 5 april 2020 @ 17:42:17 #129
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192464739
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 17:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

slaat nergens op, gummiknuppel mag wel ff, goedkoper dan een boete die toch nooit betaald wordt.
  zondag 5 april 2020 @ 18:01:43 #130
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_192465031
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 17:42 schreef THEFXR het volgende:

[..]

slaat nergens op, gummiknuppel mag wel ff, goedkoper dan een boete die toch nooit betaald wordt.
Beide kan ook.
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 17:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Als het dan toch levens moet kosten dan inderdaad maar die van bewuste overtreders.
Wie dit leest is gek
  zondag 5 april 2020 @ 18:49:25 #131
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192465745
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 16:45 schreef Grems het volgende:

[..]

Echt lachen als men straks solidaiteitsheffingen gaat doen uit "onze" pensioenpotten, het laffe en makke Hollandsche slavenvolk zal het braaf slikken.
:')
  zondag 5 april 2020 @ 18:58:03 #132
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_192465845
quote:
7s.gif Op zondag 5 april 2020 17:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Terecht. Ben er ook wel klaar mee.
Ouderen en zwakkeren isoleren, en de reest gewoon weer gaan met die banaan.
The world says no.

zondag 5 april 2020 @ 19:01:56 #133
78918 SeLang
Black swans matter
pi_192465909
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 16:45 schreef Grems het volgende:

[..]

Echt lachen als men straks solidaiteitsheffingen gaat doen uit "onze" pensioenpotten,
Dat gebeurt in feite al lang. De reden dat de reële rente in NL diep negatief is, is om de staatsschuld van Italië betaalbaar te houden. Via die lage rente worden indirect onze pensioenpotten geplunderd ten behoeve van Italië.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 5 april 2020 @ 19:09:14 #134
451005 Grems
Clown World
pi_192466061
quote:
9s.gif Op zondag 5 april 2020 18:58 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

The world says no.

[ afbeelding ]
Fake news, grenzen sluiten is onmogelijk en als het al mogelijk was dan heeft het geen enkele meerwaarde.
  zondag 5 april 2020 @ 19:11:40 #135
451005 Grems
Clown World
pi_192466109
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:01 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat gebeurt in feite al lang. De reden dat de reële rente in NL diep negatief is, is om de staatsschuld van Italië betaalbaar te houden. Via die lage rente worden indirect onze pensioenpotten geplunderd ten behoeve van Italië.
Eens, alleen dat heeft de gemiddelde persoon niet of nauwelijks door. Die tekent glimlachend voor een extra hoge hypotheek want ach ja, yolo met de huidige rentestand.

Ik ben, net als onze regenten in Brussel, vooral benieuwd naar de reactie op rechtstreekse, openlijke heffingen.
  zondag 5 april 2020 @ 19:12:59 #136
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_192466127
Hopelijk schiet het een beetje op met Italie. BBB rating ging vorig jaar al bijna verder omlaag, ze moeten ~250-300 miljard dit jaar herfinancieren plus nieuwe schulden. Nu misschien de hele zomer inkomsten van toerisme mislopen, en ze zijn toch al niet liquide. Spanje heeft iig niet al 125%+ staatsschuld afgezet tegen GDP.

Lagarde en Ursula. :{
  zondag 5 april 2020 @ 19:15:38 #137
78918 SeLang
Black swans matter
pi_192466174
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:11 schreef Grems het volgende:

Ik ben, net als onze regenten in Brussel, vooral benieuwd naar de reactie op rechtstreekse, openlijke heffingen.
Ik vind dat alle transfers via een democratisch proces moeten gaan in plaats van achterdeurtjes van de centrale bank of verstopt in monetair beleid. Er staat ook gewoon in het Verdrag van Maastricht dat transfers illegaal zijn. Maak het maar transparant en dan gaan we er over stemmen. Dan kan ook expliciet worden gemaakt wie het betaalt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 5 april 2020 @ 19:15:59 #138
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_192466184
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:09 schreef Grems het volgende:

[..]

Fake news, grenzen sluiten is onmogelijk en als het al mogelijk was dan heeft het geen enkele meerwaarde.
De KLM verkeert anders ook in doodsnood.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)isis-coronavirus-now
  zondag 5 april 2020 @ 19:16:08 #139
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_192466188
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 10:59 schreef potjecreme het volgende:
Die zand nibbas hebben geen geld meer met deze olieprijs. Zolang we KLM kunnen afsplitsen van Air France is het al goed. Geen subsidie meer voor de Franzen.
  zondag 5 april 2020 @ 19:18:26 #140
451005 Grems
Clown World
pi_192466209
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:15 schreef SeLang het volgende:

[..]

Er staat ook gewoon in het Verdrag van Maastricht dat transfers illegaal zijn.

Transfers, verplichtte vaccinaties, lockdowns, de afschaffing van fysiek geld, gaat allemaal gebeuren.
  zondag 5 april 2020 @ 19:20:45 #141
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_192466240
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:18 schreef Grems het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Transfers, verplichtte vaccinaties, lockdowns, de afschaffing van fysiek geld, gaat allemaal gebeuren.
En er is ook geen fake referendum meer die ze kunnen negeren.

Misschien boeit Rutte het nu wat meer omdat hij ook bijna met pensioen gaat.
  zondag 5 april 2020 @ 19:25:53 #142
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192466308
Maar als het nou intussen weer beter gaat met China, en de VS komen juist in zwaar weer terecht, zou europa dan niet nog meer richting China gaan vraag ik me dan af. ipv dat we juist minder afhankelijk zouden moeten worden :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192466503
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:01 schreef SeLang het volgende:

[..]

Plus spaargeld dat niet rendeert.
Veel te hoge hypotheken.
En dan noemen ze ons niet solidair :')
pi_192470800
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:39 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]

Plus spaargeld dat niet rendeert.
Veel te hoge hypotheken.
En dan noemen ze ons niet solidair :')
ECB heeft gewoon een inflatie target van +- 1.8% op jaarbasis op de medium long term.

Dus alle rente daaronder is praktisch gratisch.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192470841
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 12:42 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

KLM krijgt geen 2 miljard he. Wat je voorstelt is dat die 70.000 werknemers dan een staatsgarantie van 30.000 euro per persoon krijgen waarmee ze een lening kunnen afsluiten zodat ze een jaartje kunnen overbruggen ofzo?

En dat vind je een goede optie ipv maatregelen treffen om die banen te behouden?
Het zijn geen raketgeleerden, ze kunnen ergens anders ook wel weer aan de slag. Overigens kunnen sommige bedrijven vast wel een andere dienst leveren met dezelfde mensen. Niet ieder bedrijf dat afhankelijk is van klm hoeft failliet te gaan.
Waarom zou juist klm steun moeten krijgen ipv de vele andere bedrijven die binnnkort failliet gaan en waardoor er een veelvoud aan banen verdwijnt?
pi_192470986
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 19:11 schreef Grems het volgende:
Eens, alleen dat heeft de gemiddelde persoon niet of nauwelijks door. Die tekent glimlachend voor een extra hoge hypotheek want ach ja, yolo met de huidige rentestand.
Huis 450k, betaal je maybe 150k extra sinds de rente van 2 naar 1 is gezakt...

Over 30 jaar is dat toch 30%.... bijna 150k.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 6 april 2020 @ 00:28:52 #147
451005 Grems
Clown World
pi_192471142
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 00:10 schreef ludovico het volgende:

[..]

Huis 450k, betaal je maybe 150k extra sinds de rente van 2 naar 1 is gezakt...

Over 30 jaar is dat toch 30%.... bijna 150k.
lacht in WOZ-gebaseerde heffingen
pi_192471146
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 00:28 schreef Grems het volgende:

[..]

lacht in WOZ-gebaseerde heffingen
Je wilt zeggen dat je fiscaal anaal gepenetreerd wordt door de staat?
  maandag 6 april 2020 @ 00:40:10 #149
451005 Grems
Clown World
pi_192471218
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 00:29 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je wilt zeggen dat je fiscaal anaal gepenetreerd wordt door de staat?
Dit is nog maar voorspel, het echte feest begint pas zodra allerhande zaken zoals AOW vermogensafhankelijk worden.

Vooral aangezien het "vermogen" van de gemiddelde Nederlander voornamelijk bestaat uit stenen en, voor iedereen jonger dan 50, fictieve pensioenaanspraken.
pi_192472696
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 00:40 schreef Grems het volgende:

[..]

Dit is nog maar voorspel, het echte feest begint pas zodra allerhande zaken zoals AOW vermogensafhankelijk worden.

Vooral aangezien het "vermogen" van de gemiddelde Nederlander voornamelijk bestaat uit stenen en, voor iedereen jonger dan 50, fictieve pensioenaanspraken.
Tegenwoordig heb je wel netjes aan het eind je huis afgelost in tegenstelling tot voorheen. Dan zou je kunnen overwegen je huis te verkopen. Dan zit je waarschijnlijk nog altijd beter dan mensen zonder huis.
Maar ik zie niet zo snel in dat aow inkomensafhankelijk wordt. De kloof tussen arm en rijk zal steeds groter worden zoals in andere landen. De overheid heeft daar de afgelopen decennia wel voor gezorgd. Dit willen we met zijn allen blijkbaar.
pi_192476136
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 00:40 schreef Grems het volgende:

[..]

Zou kunnen maar dit kan niet héél snel worden omgezet, en vooralsnog geldt gewoon dat een huis fiscaal gezien behoorlijk voordelig is.

Je box 3 aanslag verdwijnt praktisch a 1% rendement.
WOZ aanslag gaat van 0,65 naar 0,45, maar voorlopig, i.v.m. "wet Hillen" telt die praktisch ook niet mee als je de hypotheek via box 3 laat verlopen.

Nouja goed ik ben misschien een bijzonder geval maar okay.
pi_192476167
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 07:41 schreef Fisherman het volgende:
Tegenwoordig heb je wel netjes aan het eind je huis afgelost in tegenstelling tot voorheen. Dan zou je kunnen overwegen je huis te verkopen. Dan zit je waarschijnlijk nog altijd beter dan mensen zonder huis.
En dan, als je nog wel een huis bezit en je wilt uit de kosten komen? Dan gaan die huren gewoon omhoog.

Dit soort economie werkt niet joh.
pi_192477780
quote:
Trump dreigt importheffingen olie in te voeren als de prijs zo laag blijft
De Amerikaanse president Donald Trump heeft zondag gezegd dat hij overweegt "substantiële heffingen" op geïmporteerde olie in te voeren als de prijs van olie zo laag blijft.

Vanwege een conflict tussen Rusland en Saoedi-Arabië en de wereldwijde coronacrisis is de prijs van een vat ruwe olie gedaald naar 32 dollar (ongeveer 29,60 euro). Ter vergelijking, die prijs was eind 2019 nog 65 dollar per vat.

Trump wil graag dat de olieprijs stabiliseert of stijgt, en overweegt daarom heffingen in te voeren op geïmporteerde olie als de prijs zo laag blijft.

Trump zei zaterdag al dat hij bereid is tot importheffingen als dat nodig blijkt."Ik zal doen wat ik moet doen om onze energiesector te beschermen", aldus de Amerikaanse president.
De energiesector van de VS is van groot geopolitiek strategisch belang naast het economisch belang. Dat aangegeven wordt de sector in de VS desnoods middels heffingen te ondersteunen is in het voordeel van europa. Hopelijk zet het S.A. en Rusland aan tot nieuw overleg om tot substantiele productiebeperkingen te komen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192478101
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 12:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

En dan, als je nog wel een huis bezit en je wilt uit de kosten komen? Dan gaan die huren gewoon omhoog.

Dit soort economie werkt niet joh.
De hele samenleving zoals die zich al een paar decennia lang ontwikkelt werkt niet. Je hebt niet voor niets zoveel werkende armen tegenwoordig. In Amerika is dat nog normaler, maar in nederland zijn er blijkbaar 190.000 mensen die werken en moeilijk rond kunnen komen.
Alles moest met flex contracten en iedereen en alles moet met elkaar kunnen concurreren. Nu gaat er zelfs aan het corona medicijn flink verdiend worden, terwijl dat personeel daarvan jarenlang op gemeenschapsgeld gestudeerd heeft. Ook universiteiten concurreren met elkaar, terwijl die juist zouden moeten samenwerken om dergelijke vaccins of medicijnen te ontwikkelen.
Ik zeg niet dat alles voor mijn tijd beter was, maar bepaalde zaken waren echt wel beter vanuit de overheid geregeld. Dat klinkt ouderwets wellicht, zo oud ben ik nog niet, maar dit soort dingen gaat er in de toekomst niet beter op worden. Ik ben bijvoorbeeld ook heel blik dat mijn werkever niet failliet kan gaan.
  maandag 6 april 2020 @ 14:43:14 #155
323876 michaelmoore
pi_192478430
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 14:20 schreef Fisherman het volgende:

[..]

De hele samenleving zoals die zich al een paar decennia lang ontwikkelt werkt niet. Je hebt niet voor niets zoveel werkende armen tegenwoordig. In Amerika is dat nog normaler, maar in nederland zijn er blijkbaar 190.000 mensen die werken en moeilijk rond kunnen komen.
Alles moest met flex contracten en iedereen en alles moet met elkaar kunnen concurreren. Nu gaat er zelfs aan het corona medicijn flink verdiend worden, terwijl dat personeel daarvan jarenlang op gemeenschapsgeld gestudeerd heeft. Ook universiteiten concurreren met elkaar, terwijl die juist zouden moeten samenwerken om dergelijke vaccins of medicijnen te ontwikkelen.
Ik zeg niet dat alles voor mijn tijd beter was, maar bepaalde zaken waren echt wel beter vanuit de overheid geregeld. Dat klinkt ouderwets wellicht, zo oud ben ik nog niet, maar dit soort dingen gaat er in de toekomst niet beter op worden.

Ik ben bijvoorbeeld ook heel blik dat mijn werkever niet failliet kan gaan.
KLOPT helemaal
Hoe meer schulden hoe rijker we worden w/ 8)7 8)7 :W

De fabrieken draaien steeds meer op robots en het aantal consumenten neemt drastisch af, hun koopkracht ok ze werken zich te blubber tegen steeds slechtere voorwaarden , daarnaast zitten ze allemaal diep in de schulden door de lage rente

Het aantal rijken dat bulkt van het geld dat in Zwitserland op de bank staat op een nummer rekening, neemt steeds harder toe

We gaan naar een periode van deflatie , waar de schulden steeds meer gaan knellen en de uitkeringen en pensioenen dalen

Helikoptergeld of een basis inkomen zou helpen , maar dat gaat niet gebeuren

Minder consumenten , steeds meer robots
  maandag 6 april 2020 @ 15:56:27 #156
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_192479508
"Franse minister Le Maire: 'Frankrijk stevent af op ergste crisis sinds WOII'
De Franse minister van Economische Zaken Bruno Le Maire heeft gezegd dat Frankrijk afstevent op de ergste economische crisis sinds de Tweede Wereldoorlog. "De slechtste economische prestatie sinds 1945 leverden we in 2009. Dat jaar was er een economische krimp van 2,2 procent'', zei Le Maire tegen een commissie van de Senaat. "Dit jaar komen we waarschijnlijk ver onder die min 2,2 procent uit.''"

Min 2.2 sinds 1945 als record valt erg mee. Vergelijk dat eens met het zogenaamd economisch solide Nederland.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_192479575
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 14:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

KLOPT helemaal
Hoe meer schulden hoe rijker we worden w/ 8)7 8)7 :W

De fabrieken draaien steeds meer op robots en het aantal consumenten neemt drastisch af, hun koopkracht ok ze werken zich te blubber tegen steeds slechtere voorwaarden , daarnaast zitten ze allemaal diep in de schulden door de lage rente

Het aantal rijken dat bulkt van het geld dat in Zwitserland op de bank staat op een nummer rekening, neemt steeds harder toe

We gaan naar een periode van deflatie , waar de schulden steeds meer gaan knellen en de uitkeringen en pensioenen dalen

Helikoptergeld of een basis inkomen zou helpen , maar dat gaat niet gebeuren

Minder consumenten , steeds meer robots
De schulden ontstaan bij mensen die risicovol leven en op dit moment maximaal lenen. Er zijn mensen die huizen financieren op 2 salarissen bijvoorbeeld. Heel dom natuurlijk. Dat is een kwetsbare groep waarvan een groot deel in de problemen gaat komen. Dus een steeds grotere groep wordt armer en een steeds kleinere groep is vrijwel onaantastbaar rijk.
pi_192479842
Is er echt nog stilte voor de storm?

De Franse minister van Economische Zaken Bruno Le Maire heeft gezegd dat Frankrijk afstevent op de ergste economische crisis sinds de Tweede Wereldoorlog. "De slechtste economische prestatie sinds 1945 leverden we in 2009. Dat jaar was er een economische krimp van 2,2 procent'', zei Le Maire tegen een commissie van de Senaat. "Dit jaar komen we waarschijnlijk ver onder die min 2,2 procent uit.''
Love is in the air!
  maandag 6 april 2020 @ 16:32:02 #159
323876 michaelmoore
pi_192480073
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 16:01 schreef Fisherman het volgende:

[..]

De schulden ontstaan bij mensen die risicovol leven en op dit moment maximaal lenen. Er zijn mensen die huizen financieren op 2 salarissen bijvoorbeeld. Heel dom natuurlijk. Dat is een kwetsbare groep waarvan een groot deel in de problemen gaat komen. Dus een steeds grotere groep wordt armer en een steeds kleinere groep is vrijwel onaantastbaar rijk.
Ook de voortdurende robotisering en automatisering , zorgt er voor dat steeds mer mensen NOOIT aan het werk zullen komen of een paar flexibele tijdelijke baantjes die nu nog recht geven op een enorme hypotheek

enorm veel producten en haast geen consumenten
pi_192480334
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 16:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ook de voortdurende robotisering en automatisering , zorgt er voor dat steeds mer mensen NOOIT aan het werk zullen komen of een paar flexibele tijdelijke baantjes die nu nog recht geven op een enorme hypotheek

enorm veel producten en haast geen consumenten
Er zal inderdaad een steeds grotere groep ongeschoolden of lager geschoolden overbodig zijn. Laat dat nou net de grootste groep van de samenleving zijn. Geen idee war ze met die mensen in de toekomst gaan doen. Uiteindelijk zal er altijd wel werk blijven wat met mensenhanden gedaan moet worden of goedgekeurd moet worden.
  maandag 6 april 2020 @ 16:47:56 #161
323876 michaelmoore
pi_192480362
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 16:46 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Er zal inderdaad een steeds grotere groep ongeschoolden of lager geschoolden overbodig zijn. Laat dat nou net de grootste groep van de samenleving zijn. Geen idee war ze met die mensen in de toekomst gaan doen.

Uiteindelijk zal er altijd wel werk blijven wat met mensenhanden gedaan moet worden of goedgekeurd moet worden.
Loodgieters en kappers wel uiteraard, maar dat zullen flexibele ZZP banen zijn voor het merendeel
  maandag 6 april 2020 @ 16:48:42 #162
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192480377
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 15:56 schreef Klopkoek het volgende:
"Franse minister Le Maire: 'Frankrijk stevent af op ergste crisis sinds WOII'
De Franse minister van Economische Zaken Bruno Le Maire heeft gezegd dat Frankrijk afstevent op de ergste economische crisis sinds de Tweede Wereldoorlog. "De slechtste economische prestatie sinds 1945 leverden we in 2009. Dat jaar was er een economische krimp van 2,2 procent'', zei Le Maire tegen een commissie van de Senaat. "Dit jaar komen we waarschijnlijk ver onder die min 2,2 procent uit.''"

Min 2.2 sinds 1945 als record valt erg mee. Vergelijk dat eens met het zogenaamd economisch solide Nederland.
Maarhet solide Nederland voorziet haar zwakkeren (kwa-jongeren) in hoge uitkeringen en onderdak + gezondheidszorg. Ook al zijn wij die mensen liever kwijt dan rijk.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 6 april 2020 @ 16:49:38 #163
323876 michaelmoore
pi_192480399
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2020 16:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Maarhet solide Nederland voorziet haar zwakkeren (kwa-jongeren) in hoge uitkeringen en onderdak + gezondheidszorg. Ook al zijn wij die mensen liever kwijt dan rijk.
Er komen ok weer veel opgeleide uit andere delen van Europa hierheen, tot de lonen gelijk zijn
  maandag 6 april 2020 @ 16:57:35 #164
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_192480519
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2020 16:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

De onrendabelen zorgen ook voor werk (ambtenaren) en geven hun uitkeringen ook uit (consumeren) daarmee zijn ze niet perse zo nutteloos als de verdeel en heers politiek je wil doen geloven.
  maandag 6 april 2020 @ 16:59:27 #165
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192480547
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 16:57 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

De onrendabelen zorgen ook voor werk (ambtenaren) en geven hun uitkeringen ook uit (consumeren) daarmee zijn ze niet perse zo nutteloos als de verdeel en heers politiek je wil doen geloven.
Ik steek dat geld liever in onderzoek naar kanker of betere infrastructuur.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 6 april 2020 @ 17:06:58 #166
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_192480645
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2020 16:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik steek dat geld liever in onderzoek naar kanker of betere infrastructuur.
Wie wil dat niet :')
  maandag 6 april 2020 @ 17:10:27 #167
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192480698
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 17:06 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Wie wil dat niet :')
De overheid ;(
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 6 april 2020 @ 17:17:35 #168
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_192480812
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2020 17:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

De overheid ;(
Klopt die geven dat geld liever aan allerlei belastingvoordelen voor multinationals.

En verkopen dit vervolgens aan mensen als jou als zijnde dat dit geld toch vooral weggehaald moet worden bij minima. Wat dat zijn immers allemaal kansloze uitvreters die vooral nog extra gestraft moeten worden. Verdeel & heers.
  maandag 6 april 2020 @ 17:31:13 #170
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192481049
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 17:17 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Klopt die geven dat geld liever aan allerlei belastingvoordelen voor multinationals.

En verkopen dit vervolgens aan mensen als jou als zijnde dat dit geld toch vooral weggehaald moet worden bij minima. Wat dat zijn immers allemaal kansloze uitvreters die vooral nog extra gestraft moeten worden. Verdeel & heers.
Welke voordelen krijgen multinationals?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 6 april 2020 @ 17:35:19 #171
323876 michaelmoore
pi_192481132
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2020 17:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Welke voordelen krijgen multinationals?
Belastingvoordelen

Ikea bv heeft het merk gedeponeerd en op ieder verkocht produkt zit een merk bijdrage die in Nederland is vrijgesteld van belasting

De vestigingen zelf draaien daardoor met verlies in alle landen
  maandag 6 april 2020 @ 17:36:47 #172
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192481163
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 17:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Belastingvoordelen

Ikea bv heeft het merk gedeponeerd en op ieder verkocht produkt zit een merk bijdrage die in Nederland is vrijgesteld van belasting

De vestigingen zelf draaien daardoor met verlies in alle landen
Mooi, dan draaien ze vast veel winst. Betalen ze daar vast VPB over in het land waar de omzet van die merk bijdrage geboekt wordt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 6 april 2020 @ 17:38:04 #173
323876 michaelmoore
pi_192481185
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2020 17:36 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Mooi, dan draaien ze vast veel winst. Betalen ze daar vast VPB over in het land waar de omzet van die merk bijdrage geboekt wordt.
De belasting op het merk is in Nederland , en in Nederland is merken recht vrijgesteld
In andere landen draaien ze met verlies de VPB wordt verrekend

https://www.belastingdien(...)kenen_van_verliezen/

IKEA en GOOGLE en Heineken en Rolling Stones
  maandag 6 april 2020 @ 17:40:25 #174
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192481231
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 17:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De belasting op het merk is in Nederland , en in Nederland is merken recht vrijgesteld

https://www.belastingdien(...)kenen_van_verliezen/
UIteindelijk moet de winst wel ergens genomen worden, maar dat zal vast in een land zijn met hele lage vpb.
Tjah, mondialisering houd je niet tegen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 6 april 2020 @ 17:40:58 #175
323876 michaelmoore
pi_192481240
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2020 17:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

UIteindelijk moet de winst wel ergens genomen worden, maar dat zal vast in een land zijn met hele lage vpb.
Tjah, mondialisering houd je niet tegen.
Ja in Nederland

en daar is merkenrecht vrijgesteld
  maandag 6 april 2020 @ 17:41:18 #176
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192481248
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 17:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja in Nederland

en daar is merkenrecht vrijgesteld
Mooi toch, verdienen wij er wat aan.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 6 april 2020 @ 17:43:03 #177
323876 michaelmoore
pi_192481274
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2020 17:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Mooi toch, verdienen wij er wat aan.
zeer gering
2 a 3% over de global winst
Is dus diefstal van andere landen binnen de EU en elders

de gewone middenestander is 40% kwijt

https://retailtrends.nl/n(...)via-nederland-rsquo-

quote:
IKEA heeft tussen 2009 en 2014 voor 1,032 miljard euro aan belasting ontweken via een Nederlandse dochter.

De Zweedse meubelketen maakte gebruik van een constructie via Inter IKEA Systems, dat in Delft gevestigd is.
Dat stelt de Europese politieke partij De Groenen na eigen onderzoek.

IKEA ontwijkt niet alleen via Nederland veel belasting: in België ging het om 488 miljoen euro in vijf jaar tijd.
De Groenen wil dat de Europese Commissie een diepgravend onderzoek begint naar de belastingontwijking door IKEA.

Er wordt momenteel al gekeken naar de belastingontwijking door bedrijven als Google, Starbucks en Apple. "Dat soort onderzoek zou er veel meer moeten komen", vindt Europees parlementariër Bas Eickhout van de Groenen in de Volkskrant.

IKEA zou de holding waarin de winkels zijn ondergebracht dividend laten uitkeren aan een onderneming dat het intellectueel eigendom van IKEA bezit. Daardoor blijft er minder bedrijfswinst over en hoeft er minder vennootschapsbelasting te worden
pi_192482150
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 17:38 schreef michaelmoore het volgende:
Merkenrecht is in Nederland niet vrijgesteld. Dat was onder de vroegere IKEA-constructie Luxemburg (waar royalty's onbelast waren) en nu Liechtenstein (Luxemburg heeft het IP verkocht aan Nederland - Nederland financiert dat met een aflossingsvrije lening uit Liechtenstein - rente is onbelast in Liechtenstein, aftrekbaar in Nederland).

quote:
Dat verlies kan in Nederland niet worden verrekend.

quote:
IKEA zou de holding waarin de winkels zijn ondergebracht dividend laten uitkeren aan een onderneming dat het intellectueel eigendom van IKEA bezit. Daardoor blijft er minder bedrijfswinst over en hoeft er minder vennootschapsbelasting te worden
Een dividenduitkering vermindert de winst niet.

Echt, klok en klepel dit.

Punt in alle gevallen is: er is altijd een andere feitelijke tax haven die geen of nauwelijks belasting heft. Daar moet je je pijlen op richten. En er is altijd een andere heffer die de aftrekpost accepteert - en dat kan die natuurlijk ook gewoon niet doen als hij zijn werk goed doet.

Tweede punt is dat Nederland geen geld "weghaalt" bij de burger om weg te geven aan multinationals: zonder die constructie had Nederland minder verdiend.

Nederland speelt daar absoluut een faciliterende rol in en daar kan je moreel wat van vinden, maar het is niet de oorzaak (dat zijn in dit geval Luxemburg en Liechtenstein) en ook niet de oplossing.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_192484899
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 16:17 schreef Landgeld het volgende:
Is er echt nog stilte voor de storm?

De Franse minister van Economische Zaken Bruno Le Maire heeft gezegd dat Frankrijk afstevent op de ergste economische crisis sinds de Tweede Wereldoorlog. "De slechtste economische prestatie sinds 1945 leverden we in 2009. Dat jaar was er een economische krimp van 2,2 procent'', zei Le Maire tegen een commissie van de Senaat. "Dit jaar komen we waarschijnlijk ver onder die min 2,2 procent uit.''
Ach, na WO2 lag de wereld in puin.

Ik denk dat corona z'n momentum alweer kwijt is. Mensen weten nu wat ze moeten doen. Binnenkort zal beetje bij beetje weer meer mogelijk zijn en dan gaat de economie langzaam weer op gang komen.

Het is natuurlijk een gigantische financiele aderlating maar daar weten de geldprinters wel raad mee.

Overheden kunnen niet te lang die lockdown doen. Dat kost gewoon teveel geld. Sars en mers zijn ook weer verdwenen.
pi_192490447
quote:
Een golf van faillissementen, kaalgeslagen binnensteden en meer dan een miljoen extra werklozen. En dat allemaal nog voor de aanstaande zomer voorbij is.

Het zijn doemscenario's die verschillende vooraanstaande curatoren en herstructureringsspecialisten schetsen als de overheid geen extra maatregelen neemt om de gevolgen van de 'intelligente lockdown' te dempen. De experts die het FD ondervroeg staan doorgaans in frontlinie wanneer het verkeerd gaat met een onderneming. Zij zien als eersten wanneer het economisch tij keert.

Aderlating
Dat het tij keert, staat vast. Het Centraal Planbureau rekent in het meest rooskleurige scenario op een krimp van 1,2% in 2020 als gevolg van alle coronamaatregelen. In het slechtste geval daalt de economische bedrijvigheid met 7,7%.

Bij veel ondernemers staat het water al aan de lippen als gevolg van de opgelegde beperkingen. In de horeca, detailhandel en reisbranche is de omzet opgedroogd, maar lopen de vaste lasten door. De steun van de overheid voor personeelskosten biedt maar gedeeltelijk soelaas. Zo is er al weken geruzie met vastgoedeigenaren over huurkortingen. Maar ook de rekeningen voor gas, water en licht, de leasepenningen voor roerende zaken zoals auto's, en franchisevergoedingen blijven iedere maand dat de lockdown duurt weer komen.

Extra overheidssteun
De meeste ondervraagden zijn voor extra overheidssteun. Hoe die er moet komen, daarover verschillen de meningen. De meerderheid vindt dat de overheid meer regie moet nemen. 'Als we niks extra's doen, leidt dat tot een ongekende kaalslag in onze binnensteden', waarschuwt Jeroen Princen, curator van installatiebedrijf Imtech, een van de grootste Nederlandse faillissementen ooit.

Betaling van facturen uitstellen is in zijn ogen alleen maar uitstel van executie voor de meeste ondernemingen. 'Zo stevenen we af op een massale, maatschappelijk ongewilde onteigening', zegt Princen. De overheid moet daarom een noodwet optuigen, vindt de curator. 'Je krijgt kwijtschelding niet zomaar voor elkaar, kijk maar naar de moeizame onderhandelingen tussen retailers en vastgoedeigenaren.'

'Niet bang zijn om industrie te redden'
Herstructureringsadvocaat Jelle Hofland van Clifford Chance neigt ook naar een meer sturende rol van Den Haag: 'Als je het niet als een collectief probleem oppakt, ga je het niet oplossen. We kunnen niet eindeloos polderen. Liquiditeit is zuurstof. Heb je geen zuurstof dan ben je dood.'

Ook grotere bedrijven in bijvoorbeeld de maakindustrie en de scheepvaart ontspringen de dans niet, denkt advocaat Jelle Hofland, die grote banken, bedrijven en financiers tot zijn cliënten rekent. 'We moeten niet bang zijn om onze industrie te redden. Want anders krijg je er een zwieperd aan faillissementen van toeleveranciers overheen.'

Ontslaggolf van historische proporties
Bij het uitblijven van meer overheidssteun vreest curator Marc Udink, bekend van faillissementen als de pier van Scheveningen, het Kurhaus en de Casa-abortusklinieken, een ontslaggolf van historische proporties. 'Als dit zo doorgaat hebben we voordat de zomer voorbij is er meer dan een miljoen werklozen bij.'

Hij ziet nog een andere mogelijkheid om snel meer geld de economie in te pompen. De overheid zou zich volgens hem meer dan al gebeurt garant moeten stellen voor noodkredieten die banken verstrekken. 'Banken willen wel, maar ik zie dat het in de praktijk niet opschiet.'

Banken willen zekerheid, schetst Udink. Dat kan als de Staat zich garant stelt. 'Dat scheelt een tijdrovend rondje langs de kredietcommissie van de bank.'

Uitstel helpt net
De lockdown zal nog lang na-ijlen, voorspelt herstructureringsspecialist Gijs de Reuver van Houlihan Lokey, die onder meer betrokken was bij de schuldsanering van Van Gansewinkel. 'Zelfs als we op 28 april al weer opstarten, springt de economie niet zo maar 1, 2, 3 weer aan.'

Marc van Zanten, curator van het Slotervaartziekenhuis, vreest ook dat het nog lang gaat duren voordat alles weer bij het oude is. In dat geval voorziet hij 'een slachting' in sommige branches.

‘In zo'n crisis wil ik geen curator zijn.’
Curator Jeroen Princen.
Het is bepaald niet zo dat de curatoren handenwrijvend toekijken naar de gigantische nevenschade die dreigt te ontstaan door de lockdown. Integendeel, zegt Princen. 'De boedels zijn straks leeg. En ondernemers kunnen daar niks aan doen. In zo'n crisis wil ik geen curator zijn.'

Uitstel van betaling helpt daarom ook niet. 'We gaan na de lockdown niet elke dag naar het restaurant of naar de kapper. De omzet uit de lockdown-periode is weg, maar de schulden niet.'

Er zit volgens Princen maar één ding op: de vaste lasten zullen voor de duur van de lockdown moeten worden kwijtgescholden.
https://fd.nl/ondernemen/(...)xtra-steun-uitblijft
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_192490543
Eindelijk een bericht die de huidige crisis echt wat meer in kaart brengt:

Een golf van faillissementen, kaalgeslagen binnensteden en meer dan een miljoen extra werklozen. En dat allemaal nog voor de aanstaande zomer voorbij is.
Love is in the air!
  donderdag 9 april 2020 @ 21:13:15 #182
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192543304
BNODesk twitterde op donderdag 09-04-2020 om 14:44:20 IMF predicts coronavirus pandemic will trigger worst global recession since the Great Depression in the 1930s - Reuters reageer retweet
BNODesk twitterde op donderdag 09-04-2020 om 14:38:43 BREAKING: 6.6 million Americans filed for unemployment last week, or 16.5 million in just 3 weeks reageer retweet
  donderdag 9 april 2020 @ 22:26:10 #183
323876 michaelmoore
pi_192545060
Rentes zullen gaan stijgen met al die biljoenen van fantasie geld smijter
Maar goed dat ze geen obligaties uit geven de uitgifte zou totaal mislukt zijn
pi_192547647
https://www.telegraaf.nl/(...)megadreun-uitgedeeld

De Nederlandse economie krijgt een harde klap te verwerken door de coronacrisis. Steviger zelfs dan de financiële crisis in 2009. Dat laat de Rabobank weten in een nieuw rapport dat ze donderdag publiceren. We gaan hierover in gesprek met Hugo Erken, hoofd internationale economie en Frank van Es, senior econoom van de Rabobank. Want wat zullen de gevolgen zijn voor Nederland?
  vrijdag 10 april 2020 @ 06:44:00 #185
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192547717
quote:
het geld is onderweg naar Italië en Spanje, wij blijven weer arm achter.
pi_192550755
Missschien een raar idee, maar als we Euro willen aanhouden, maar toch willen devalueren.

Waarom niet een wet die iedere Noord Europeaan 10% korting geeft op besteding in Italië Griekenland Spanje en Portugal?

Dus voor een Italiaan kost een espresso 1¤ en een Nederlander krijgt op vertoon van zijn paspoort 0,10¤ korting.
.
pi_192551054
Waar ik nog weinig van verneem is dat de gevolgen voor een starre economische structuur zoals die van bijv. Italië zich niet snel kan aanpassen aan veranderende omstandigheden. De economie kent zolang er geen vaccin is andere prioriteiten en waarden. Toerisme zal langdurig moeizaam blijven, zeker over grenzen heen om maar een voorbeeld te noemen. Juist nu zullen landen met minder starre economische structuren en beleid zich beter kunnen aanpassen heb ik het idee.
pi_192551497
De wereldleiders en centrale banken zullen bij elkaar moeten komen en schulden van elkaar en van hun eigen onderdanen (gedeeltelijk) moeten gaan wegstrepen. Aangezien niet één land of één werelddeel in de problemen zit maar bijna de hele wereld in hetzelfde schuitje zit zou het zomaar nog kunnen gaan gebeuren ook. De term "debt jubilee" zullen we nog vaak gaan horen de komende tijd.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_192551732
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:
De wereldleiders en centrale banken zullen bij elkaar moeten komen en schulden van elkaar en van hun eigen onderdanen (gedeeltelijk) moeten gaan wegstrepen. Aangezien niet één land of één werelddeel in de problemen zit maar bijna de hele wereld in hetzelfde schuitje zit zou het zomaar nog kunnen gaan gebeuren ook. De term "debt jubilee" zullen we nog vaak gaan horen de komende tijd.
Hoe/wanneer gaan we dan met pensioen als grote delen van de vermogens van de pensioenfondsen "verdampen" door een dergelijke default?
  vrijdag 10 april 2020 @ 13:25:57 #190
323876 michaelmoore
pi_192551841
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 13:19 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Hoe/wanneer gaan we dan met pensioen als grote delen van de vermogens van de pensioenfondsen "verdampen" door een dergelijke default?
niet dus

we moeten stoppen met die pensioenverplichting

het zou goed zijn juist in deze tijd als mensen zelf konden beslissen over hun pensioenspaarbedrag en hoe ze sparen
  vrijdag 10 april 2020 @ 14:06:37 #191
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192552393
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 12:02 schreef Fer het volgende:
Missschien een raar idee, maar als we Euro willen aanhouden, maar toch willen devalueren.

Waarom niet een wet die iedere Noord Europeaan 10% korting geeft op besteding in Italië Griekenland Spanje en Portugal?

Dus voor een Italiaan kost een espresso 1¤ en een Nederlander krijgt op vertoon van zijn paspoort 0,10¤ korting.
of hier gewoon korting op Italiaans eten
  vrijdag 10 april 2020 @ 14:46:07 #192
323876 michaelmoore
pi_192552812
https://www.telegraaf.nl/(...)dt-hoop-op-eurobonds

De maffia voelt de grote geldpot naderen

quote:
De enige die dat volop doet in Italië is de minister van Financiën Roberto Gualtieri. „

Italië wint, nu de eurobonds”, aldus de bewindsman, die hoopt op de regeringsleiders voor de volgende stap. „

Het akkoord is een uitstekend resultaat dat na moeilijke en soms bittere onderhandelingen tot stand komt’’, stelt de oud-communist en voormalig Europarlementariër.
pi_192556629
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 05:50 schreef GeniusJ het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)megadreun-uitgedeeld

De Nederlandse economie krijgt een harde klap te verwerken door de coronacrisis. Steviger zelfs dan de financiële crisis in 2009. Dat laat de Rabobank weten in een nieuw rapport dat ze donderdag publiceren. We gaan hierover in gesprek met Hugo Erken, hoofd internationale economie en Frank van Es, senior econoom van de Rabobank. Want wat zullen de gevolgen zijn voor Nederland?
Ik heb flink wat aandeeltjes gekocht. Soms wel 40% goedkoper dan wat het de afgelopen jaren kostte.

Vraag me echt af of ik er nu toch verstandig aan doe om de boel maar te verkopen....

Persoonlijk denk ik, zal wel loslopen allemaal. Aan de andere kant ligt er wel ontzettend veel stil momenteel.

In het nieuws lees ik vooral hel en verdoemenis...
  vrijdag 10 april 2020 @ 19:45:47 #194
323876 michaelmoore
pi_192556705
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:41 schreef tstile het volgende:

[..]

Ik heb flink wat aandeeltjes gekocht. Soms wel 40% goedkoper dan wat het de afgelopen jaren kostte.

Vraag me echt af of ik er nu toch verstandig aan doe om de boel maar te verkopen....

Persoonlijk denk ik, zal wel loslopen allemaal. Aan de andere kant ligt er wel ontzettend veel stil momenteel.

In het nieuws lees ik vooral hel en verdoemenis...
op een dag komt het goed, , ook als de beurs wat verder zakt,
ook kun je de helft verkopen en opnieuw inleggen op 10% lagere niveaus

Als je er zenuwachtig van wordt en slecht slaapt dan verkopen en niet meer doen
pi_192556910
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

op een dag komt het goed, , ook als de beurs wat verder zakt,
ook kun je de helft verkopen en opnieuw inleggen op 10% lagere niveaus

Als je er zenuwachtig van wordt en slecht slaapt dan verkopen en niet meer doen
Hoeveel zouden de koersen nog zakken als we uitgaan van het zwarte scenario van 7,7% minder groei?

Als de koersen nog 10% zakken dan is dat geen ramp. Maar 50% ofzo zou toch jammer zijn. Zeker als het dan een jaar of langer duurt voor het weer terug is.

Moeilijk moeilijk.

Artikel van FD ziet het wel goed. Lasten voor ondernemers lopen door. Dure verzekeringen en lease, huur van panden. Allerlei andere maandelijkse verplichtingen. Abo's op alarmcentrales, etc etc etc.

Eigenlijk vind ik wel dat de verzekeraars zich echt als ratten gedragen. Ze hebben amper kosten momenteel omdat alles stilstaat maar vragen wel gewoon de volle mep.
  vrijdag 10 april 2020 @ 19:58:23 #196
323876 michaelmoore
pi_192556962
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 19:55 schreef tstile het volgende:

[..]

Hoeveel zouden de koersen nog zakken als we uitgaan van het zwarte scenario van 7,7% minder groei?

Als de koersen nog 10% zakken dan is dat geen ramp. Maar 50% ofzo zou toch jammer zijn. Zeker als het dan een jaar of langer duurt voor het weer terug is.

Moeilijk moeilijk.

Artikel van FD ziet het wel goed. Lasten voor ondernemers lopen door. Dure verzekeringen en lease, huur van panden. Allerlei andere maandelijkse verplichtingen. Abo's op alarmcentrales, etc etc etc.

Eigenlijk vind ik wel dat de verzekeraars zich echt als ratten gedragen. Ze hebben amper kosten momenteel omdat alles stilstaat maar vragen wel gewoon de volle mep.
Je kunt ook 75 % verkopen en in drie vaste stappen lager inleggen
Maar dan niet terug kopen als het omhoog gaat

ETF s zijn populair indeztrackers, hoef je niet na te denken
https://www.ishares.com/n(...)ntryPassthrough=true
Persoonlijk vind ik DSM een mooi aandeel vanwege de overgang van Bulkchemie naar Biochemie

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 10-04-2020 20:18:06 ]
pi_192562744
quote:
Italiaanse premier Conte niet tevreden over akkoord Eurogroep

De Italiaanse premier Giuseppe Conte heeft zich vrijdag tijdens een persconferentie negatief uitgelaten over het akkoord van de negentien eurolanden (verenigd in de Eurogroep) over een steunpakket voor de landen die het hardst door de coronacrisis zijn getroffen.

Wat Conte betreft is het steunpakket "nog niet voldoende". De Italiaanse premier zei bovendien dat wat hem betreft de uitgifte van eurobonds nog altijd het beste middel is in de strijd tegen de economische impact van het coronavirus.

Tevens verklaarde hij dat Italië het Europees Stabiliteitsmechanisme (ESM), het noodfonds waarover donderdagavond een akkoord werd bereikt, niet nodig heeft.

Nederland en Italië stonden in aanloop naar het akkoord lijnrecht tegenover elkaar vanwege de eurobonds, de gezamenlijke uitgifte van schuldpapier.

"Nederland was, is en blijft tegen eurobonds, omdat we daarmee risico's in Europa vergroten in plaats van verkleinen", zei minister Wopke Hoekstra van Financiën afgelopen woensdag nog.

Conte zei vrijdag dat Italië de strijd om de eurobonds zal voortzetten.
Het ESM niet nodig maar eurobonds wel :')
Dat klinkt als het willen gebruiken van geleend geld voor uitgaven waar geen productiviteit tegenover staat zoals het betalen van pensioenen en ambtenaren met geleend geld en dat is uiteindelijk sowieso een doodlopende route :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 11-04-2020 06:43:30 ]
  zaterdag 11 april 2020 @ 06:37:30 #198
323876 michaelmoore
pi_192562749
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 06:35 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dat klinkt als het willen gebruiken van geleend geld voor uitgaven waar geen productiveit tegenover staat zoals het betalen van pensioenen en ambtenaren met geleend geld en dat is uiteindelijk sowieso een doodlopende route :{
Ja pensioenleeftijd daar op 62 jaar laten en van ons belastinggeld met pensioen,
dat zou Rob Jetten wel een goed plan vinden

Dat is een royaal persoon , krijgt vast een keer een goede baan in Brussel

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 11-04-2020 09:18:16 ]
pi_192570342
quote:
Paul van Liempt in gesprek met econoom Edin Mujagic over het redden van Italië in tijden van corona en de gevolgen van de steeds groter wordende schuldenberg van de ECB. Gaan we hier later last van krijgen?
  zaterdag 11 april 2020 @ 18:27:02 #200
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192570564
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 06:35 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dat klinkt als het willen gebruiken van geleend geld voor uitgaven waar geen productiviteit tegenover staat zoals het betalen van pensioenen en ambtenaren met geleend geld en dat is uiteindelijk sowieso een doodlopende route :{
wordt een beetje ziek van die graaiers,kunnen we ze gewoon niet uit de EU gooien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')