abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192570759
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 18:27 schreef THEFXR het volgende:

[..]

wordt een beetje ziek van die graaiers,kunnen we ze gewoon niet uit de EU gooien?
Daar zijn geen mogelijkheden voor binnen de verdragen voor zover ik weet. Als een land uit de eurozone wil moet het uit de EU treden. Dat is een belangrijke reden geweest waarom Griekenland daar uiteindelijk vanaf zag. Als de noord-europese landen zich blijven verzetten tegen eurobonds zullen sommige zuid-europese landen gedwongen zijn uit de EU te treden als de rentes voor een dergelijk land blijven oplopen of flinke hervormingen en bezuinigingen door te voeren. Ik verwacht binnen enkele jaren referenda in dergelijke landen en dan zullen ze de keuze moeten maken tussen hervormingen en een harde munt of geen hervormingen en uit de EU met een zwakke munt. In Griekenland heeft destijds ook een dergelijk referendum plaatsgevonden. Italie zal vermoedelijk de volgende zijn.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192570960
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 18:27 schreef THEFXR het volgende:

[..]

wordt een beetje ziek van die graaiers,kunnen we ze gewoon niet uit de EU gooien?
nee want zij hebben de macht, niet wij.
  zaterdag 11 april 2020 @ 18:56:22 #203
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_192571002
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_192571013
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 18:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Smerige rechtse econoom die vent.
Oh, gelukkig ik vreesde al dat het wat anders was _O_
Het is inderdaad vrij rechts als je reële goederen en diensten wil terugzien voor je leningen i.p.v. loze beloftes :Y

[ Bericht 8% gewijzigd door Digi2 op 11-04-2020 19:03:35 ]
pi_192571557
quote:
Goed verhaal. Die gevolgschade gaat echt enorm zijn.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  zaterdag 11 april 2020 @ 20:04:57 #206
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_192572106
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 april 2020 19:29 schreef nostra het volgende:

[..]

De euro gaat eraan tenzij de EU fors meer rente gaat vergoeden indien men eens niet zelf de eigen schulden opkoopt
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_192572318
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 april 2020 19:29 schreef nostra het volgende:

[..]

Ik weet bijna zeker dat als de meerderheid van de samenleving zou beseffen hoe zwaar de komende crisis gaat worden we vandaag nog uit lockdown zouden komen.

De economie, dat zijn jij en ik, dat is de toegang tot zorg voor je oma, goed onderwijs voor je kinderen, een gevulde supermarkt, een carrière, plannen om de wereld wat groener te maken, het is innovaties in geneeskunde en zo kan ik maar doorgaan.

We brengen nu zo’n krankzinnig offer waarbij bovenstaande wordt gereduceerd tot amper overleven de komende jaren. Hebben mensen dit nu echt totaal niet door? Is dit offer het waard?
pi_192572355
Voor mij is het mooiste dat de mensen die het zo fanatiek willen straks diegenen zijn die het hardst geraakt worden. Het valt voor mij en mijn gezin wel mee en mijn vrienden etc. ook. Zijn gewoon een groep mensen die zichzelf in de vingers snijden en nu heel erg trots op zichzelf zijn. En straks verontwaardigd dat zij juist de dupe zijn terwijl ze dit en dat.
pi_192572427
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 20:18 schreef subotica het volgende:
Ik weet bijna zeker dat als de meerderheid van de samenleving zou beseffen hoe zwaar de komende crisis gaat worden we vandaag nog uit lockdown zouden komen.
Dat blijven natuurlijk enorm lastige afwegingen als je ondertussen je buurvrouw of je vader hebt zien overlijden aan het virus.

Dat zorgt voor een volledig begrijpelijke emotionele stuwing van wat we nu aan het doen zijn - waarbij er ook niet eens een "we" is, omdat elk land voor zichzelf beslissingen neemt - maar elkaar bang maken voor wat in de eeuwigheid komen gaat heeft echt nog veel slechtere gevolgen.

Ergens, en op vrij korte termijn, zal daar een vrij utilitaire aanpak voor gekozen moeten worden en op zich heb ik in Nederland nog wel het vertrouwen dat dat ook gaat gebeuren - Europees en wereldwijd wordt dat met de ieder-voor-zich-aanpakken een wat groter probleem.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_192572620
Mensen moeten toch gewoon vanuit emotie een tijd iets doen om daarna te beseffen dat het niet te doen is om het te blijven doen. Jammer dat zoiets economische schade geeft maar ja er is geen andere mogelijkheid. De meerderheid kan toch niet echt lange termijn denken.

De meerderheid ziet op de korte termijn ook nog wel in dat het nadelig voor hen is dus dan zijn ze er ook geen voorstander meer van.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2020 20:43:18 ]
  zaterdag 11 april 2020 @ 20:52:51 #211
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_192572769
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 20:18 schreef subotica het volgende:

[..]

Dat denk ik ook, de hele wereld zit zwaar in de overdrijvingsfase
en de een voor de ander is zo correct dat niemand wil zeggen dat de kwetsbare en binnen moet blijven en we nu weer over gaan tot de orde van de dag

Straks zijn er meer doden door zelfmoord en honger dan de hele pandemie
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_192580902
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 20:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Straks zijn er meer doden door zelfmoord en honger dan de hele pandemie
Dan hoeft niet eens zo lang te duren, kijk naar de hongersnood in India die er aan het ontstaan is.
pi_192581745
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 20:41 schreef phoenyx het volgende:
Mensen moeten toch gewoon vanuit emotie een tijd iets doen om daarna te beseffen dat het niet te doen is om het te blijven doen. Jammer dat zoiets economische schade geeft maar ja er is geen andere mogelijkheid. De meerderheid kan toch niet echt lange termijn denken.

De meerderheid ziet op de korte termijn ook nog wel in dat het nadelig voor hen is dus dan zijn ze er ook geen voorstander meer van.
Er is wel een andere mogelijkheid alleen maken wij die keuze niet.
  zondag 12 april 2020 @ 17:53:03 #214
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_192583644
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 14:06 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Dan hoeft niet eens zo lang te duren, kijk naar de hongersnood in India die er aan het ontstaan is.
Maar die worden niet aangemeld op een website he
pi_192584001
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 20:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De euro gaat eraan tenzij de EU fors meer rente gaat vergoeden indien men eens niet zelf de eigen schulden opkoopt
gaat de euro er alweer aan? :o
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 12 april 2020 @ 18:52:19 #216
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_192584449
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 18:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

gaat de euro er alweer aan? :o
Ja dat gaat een keer gebeuren , opkopen van alle schulden door de ECB heeft wel wat tijd gewonnen , maar de economische divergentie binnen de eurozone blijft doorgaan

Het Noorden gaat economisch steeds beter en in het zuiden staat de economie al 20 jaar stil , daar krijg je zulke ruzies door
  zondag 12 april 2020 @ 20:04:39 #217
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_192585604
Wat zou trouwens het effect zijn als de ECB besluit om tijdens de corona crisis, naast het massaal opkopen van overheidsschulden, deze schulden ook gewoon van hun balans af te schrijven?

Is dat alleen de kans op inflatie? Of zijn er ook andere nadelen?

Het doel van de ECB is om de inflatie rond de 2% te krijgen. Dat lukt al jaren niet. Als je het enkel voor een paar maanden toepast zou je denken dat de kans op hyperinflatie vrij klein is. Is het enkel de Duitse angst voor Weimar republiek taferelen wat ons tegenhoudt?
  zondag 12 april 2020 @ 20:18:24 #218
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_192585797
Hier noemt LaGarde het idee trouwens "unthinkable":

https://www.reuters.com/a(...)m&utm_source=twitter
pi_192587608
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 17:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Maar die worden niet aangemeld op een website he
Geen dagelijkse meters op het journaal nee, dus geeft de burger er niks om.
  zondag 12 april 2020 @ 22:05:24 #220
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_192587927
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 18:57 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Oh, gelukkig ik vreesde al dat het wat anders was _O_
Het is inderdaad vrij rechts als je reële goederen en diensten wil terugzien voor je leningen i.p.v. loze beloftes :Y
Dit is een Paul Volcker en Greenspan verheerlijker. Door en door fout. Geen wonder dat @nostra het weer goed vindt.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 12 april 2020 @ 22:12:04 #221
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_192588018
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 22:05 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dit is een Paul Volcker en Greenspan verheerlijker. Door en door fout. Geen wonder dat @:nostra het weer goed vindt.
En uiteraard zijn er connecties met FvD en Baudet. :)
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_192588524
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 06:35 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het ESM niet nodig maar eurobonds wel :')
Dat klinkt als het willen gebruiken van geleend geld voor uitgaven waar geen productiviteit tegenover staat zoals het betalen van pensioenen en ambtenaren met geleend geld en dat is uiteindelijk sowieso een doodlopende route :{
Die eurobonds gaan er komen. Let maar op. Italië om laten vallen, zal namelijk een stuk groter probleem zijn dan die eurobonds. Als het arme zuiden omvalt, is er geen rijk noorden meer in Europa.
pi_192588899
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 22:41 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Die eurobonds gaan er komen. Let maar op. Italië om laten vallen, zal namelijk een stuk groter probleem zijn dan die eurobonds. Als het arme zuiden omvalt, is er geen rijk noorden meer in Europa.
We zien wel maar eurobonds gaan de euro evengoed opblazen, meer dan uitstel van executie is het niet. Zachte heelmeester, stinkende wonden en uiteindelijk wordt de patient toch ten grave gedragen.

quote:
https://en.wikipedia.org/wiki/Sunk_cost
People demonstrate "a greater tendency to continue an endeavor once an investment in money, effort, or time has been made." This is the sunk cost fallacy, and such behavior may be described as "throwing good money after bad," while refusing to succumb to what may be described as "cutting one's losses."
  zondag 12 april 2020 @ 23:06:38 #224
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_192589079
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 22:41 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Doorgaan met de euro en eurobonds creëert een groot log geldverbrandend lui volk op sleeptouw
  zondag 12 april 2020 @ 23:38:57 #225
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192589792
Ik ben benieuwd als alles weer wat bedaard is en in rustiger vaarwater terecht komt of er dan ook politieke gedachten komen om te gaan bezuinigen naar gelang de krimp van het BBP. Of dat men accepteert dat we de komende 2 jaren gewoon een begrotingstekort zullen hebben en dus de staatsschuld oploopt.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')