Klopt. Zo'n gevoel heb ik ook idd. Pas 2 weken maar voelt al als een maand thuis zitten.quote:Op woensdag 25 maart 2020 20:04 schreef roos94 het volgende:
Hoelang geleden ging de horeca dicht, geneens 2 weken. Het voelt echt veel verder weg, alsof we hier al maanden inzitten. (Vind ik dan)
Omdat Sophie voor de verandering nu wel naar de burgers luistert...quote:Op woensdag 25 maart 2020 19:44 schreef polderturk het volgende:
Waarom kunnen wij niet op een Duita IC bed liggen? Wij zijn toch de Europese Unie?
D66 die naar het volk luistert?quote:Op woensdag 25 maart 2020 20:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Omdat Sophie voor de verandering nu wel naar de burgers luistert...
[ afbeelding ]
Beter legt ze haar taak dan ook neer. Dom wijf.quote:Op woensdag 25 maart 2020 20:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat een walgelijk figuur is die Sophie in 't Veld tochquote:Op woensdag 25 maart 2020 20:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Want als je iets over onderliggende aandoeningen zou weten, voel je je een stukje veiliger?quote:Op woensdag 25 maart 2020 20:17 schreef SunZomer het volgende:
Beste Fokkers, ik val er weer even in. Is er iets bekend over de achtergrond van deze mevrouw qua aandoeningen, overgewicht oid?
[..]
Welke zender(s)?quote:Op woensdag 25 maart 2020 20:27 schreef Tris het volgende:
Op tv staat rechts in de bovenhoek #BlijfThuis.
Rancune; een schitterende eigenschap van een europarlementariër en zal vást en zeker eurosceptici over de streep trekken!quote:Op woensdag 25 maart 2020 20:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kritiek? Welke kritiek?quote:Op woensdag 25 maart 2020 20:18 schreef houdafstand het volgende:
Ernst Kuipers van het Erasmus MC (tevens voorzitter overleg Landelijk Netwerk Acute Zorg) net op het Journaal.
Hij vindt de kritiek van Gommers op de ziekenhuizen onterecht.
Ik probeer voor mijzelf beetje duidelijk te krijgen, mede met de documentatie van het rivm, in welke mate het de diverse leeftijdsgroepen treft en in welke mate onderliggende aandoeningen een rol hierbij speelde of althans bekend waren.quote:Op woensdag 25 maart 2020 20:27 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Want als je iets over onderliggende aandoeningen zou weten, voel je je een stukje veiliger?
Ieder lichaam kan anders reageren, is moeilijk om van een afstand een oordeel over te vellen.
dat andere ziekenhuizen niks doen voor brabant.quote:
vrouw en aandacht ....quote:Op woensdag 25 maart 2020 20:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Er zouden toch ook (corona) patiënten naar Duitsland kunnen worden gebracht naar de IC?quote:Op woensdag 25 maart 2020 19:28 schreef Kyran het volgende:
Trouwens, prima persconferentie van Rutte, echt respect. Niet vooruit lopen op de zaken
Hugo de Jonge werd wel even mooi in een hoekje gedreven met de vraag over IC capaciteit. Hij had gewoon eerlijk moeten antwoorden dat indien het zo ver komt gewoon keuzes gemaakt moeten worden. Hij had dat mooi kunnen gebruiken om aan te geven dat het daarom zo belangrijk is dat iedereen zich aan de maatregelen houdt. Gemiste kans.
31 maart wordt er besloten wat ze gaan doen met de maatregelen die nu tm 6 april gelden.quote:Op woensdag 25 maart 2020 20:34 schreef Grishenko_ het volgende:
Zou iemand kunnen vertellen welke mededeling is gedaan door Rutte? Ik heb het namelijk gemist.
we doen ons bestquote:Op woensdag 25 maart 2020 20:34 schreef Grishenko_ het volgende:
Zou iemand kunnen vertellen welke mededeling is gedaan door Rutte? Ik heb het namelijk gemist.
Dus er is helemaal niets gezegd, behalve wat loze uitstel.quote:Op woensdag 25 maart 2020 20:35 schreef Felixa het volgende:
[..]
31 maart wordt er besloten wat ze gaan doen met de maatregelen die nu tm 6 april gelden.
Betekent triage dat het leger van pas moet komen om het te reguleren?quote:Op woensdag 25 maart 2020 20:36 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk dat artsen waarschijnlijk toch wel triage moeten uitvoeren. Man, Huge de Jonge er een beetje omheen lullen. Het is gewoon een mogelijkheid. En dat ziet er nu niet rooskleurig uit. Wees realistisch.
Religie heeft niets te zoeken in een noodtoestandquote:Op woensdag 25 maart 2020 20:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Even terugkomend op wanneer een iemand het krijgt, ic nodig heeft en overlijd.
Betekent dit dat je een dierbare niet meer te zien krijgt zodra dezep opgenomen wordt en ook nog eens geen begrafenis maar direct cremeren?
Heel hard als het echt zo is. Zo niet hoe hezoek je iemand zonder risico to lopen besmet te raken en mag het uberhaupt?
Crematies zonder iemand erbij? Denk ook niet dat dit kan vanuit religieus oogpunt.
Wat te denken van de vele turkse/marokkaanse ouderen die in land van herkomst begraven willen worden?
Lijkt me allemaal niet makkelijk zonder besmettingsgevaar te vergroten.
Wat moet Europa doen dan?quote:Op woensdag 25 maart 2020 20:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nee, morfine, morfine, operatiekamer, morfine, IC... Dat idee.quote:Op woensdag 25 maart 2020 20:37 schreef Grishenko_ het volgende:
Betekent triage dat het leger van pas moet komen om het te reguleren?
Geen idee eigenlijk. Deed het leger dat ook tijdens 9/11? Het is net per se een oorlogsituatie namelijk, maar daar komt het begrip wel vandaan.quote:Op woensdag 25 maart 2020 20:37 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Betekent triage dat het leger van pas moet komen om het te reguleren?
Hoe durft ze. Ze zegt eigenlijk gewoon: eigen schuld, dikke bultquote:Op woensdag 25 maart 2020 20:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik zal maar niet zeggen wat ik haar toewens.quote:Op woensdag 25 maart 2020 20:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Yup. Triagerenquote:Op woensdag 25 maart 2020 20:42 schreef Blik het volgende:
Triage is toch gewoon een heel gangbaar proces in de zorg, met name in de eerste hulp?
Volgens mij is dit gewoon een hopeloze zaak. Mensen liggen 2 - 3 weken op de IC, dus dat aantal bouwt lekker op en er gaan ook niet snel mensen weer vanaf. Er moeten nu ook nog patiënten komen van de afgelopen twee weken. Wordt een grote chaos als je het mij vraagt.quote:Op woensdag 25 maart 2020 20:43 schreef Mammietje het volgende:
Ik snap weer eens iets niet. Ze verwachten eind mei de piek op de ic. Dat is pas over 2 maanden en het duurt dus nog ruim een maand voordat die patiënten besmet gaan worden. Eh.... dan valt die piek toch gewoon te voorkomen?? Kan iemand mij dat uitleggen?
Even offtopic. Ik snap niet dat mensen liever willen sporten dan slapen. Als ik moet kiezen tussen 5 uur slaap of 3 uur slaap én een uurtje sporten dan wist ik het wel. Wat zijn dat voor Ubermenschen. Zal wel in de genen zitten denk ik.quote:Op woensdag 25 maart 2020 20:45 schreef AchJa het volgende:
Nu? “Drie uur, maar dat is omdat ik graag nog een uurtje wil sporten.”
Ja, die chaos verwacht ik eigenlijk vanaf komend weekend al. Maar ik snap niet hoe ze voorspellingen voor over 2 maanden kunnen doen als de besmetting van die patienten nog meer dan een maand weg ligt.quote:Op woensdag 25 maart 2020 20:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Volgens mij is dit gewoon een hopeloze zaak. Mensen liggen 2 - 3 weken op de IC, dus dat aantal bouwt lekker op en er gaan ook niet snel mensen weer vanaf. Er moeten nu ook nog patiënten komen van de afgelopen twee weken. Wordt een grote chaos als je het mij vraagt.
Het kan best zo zijn dat de piek van besmettingen daalt door onze maatregelen, maar dat onderhand de IC's nog volstromen.
Ouch, maar geen IC gelukkig.quote:Op woensdag 25 maart 2020 20:49 schreef Sinaasappel12 het volgende:
Mijn vader heeft de uitslag, het is corona. Hij ligt nu met een dubbele longontsteking in het ziekenhuis. Geen ic gelukkig
Heel erg veel sterkte toegewenst!quote:Op woensdag 25 maart 2020 20:49 schreef Sinaasappel12 het volgende:
Mijn vader heeft de uitslag, het is corona. Hij ligt nu met een dubbele longontsteking in het ziekenhuis. Geen ic gelukkig
Dat viel mij ook op. Dat is er dan zo eentje die door oververmoeidheid om dondert, vermoed ik.quote:Op woensdag 25 maart 2020 20:49 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Even offtopic. Ik snap niet dat mensen liever willen sporten dan slapen. Als ik moet kiezen tussen 5 uur slaap of 3 uur slaap én een uurtje sporten dan wist ik het wel. Wat zijn dat voor Ubermenschen. Zal wel in de genen zitten denk ik.
Ik denk hetzelfde als jij vermoedelijk. Hoe durft ze hier haar politieke draai aan te gevenquote:Op woensdag 25 maart 2020 20:47 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik zal maar niet zeggen wat ik haar toewens.
Het is niet veel fraais iig
Erg. Hoop dat alles goedkomt.quote:Op woensdag 25 maart 2020 20:49 schreef Sinaasappel12 het volgende:
Sterkte! Ik hoop dat hij snel weer opknapt.quote:Op woensdag 25 maart 2020 20:49 schreef Sinaasappel12 het volgende:
Hopen dat dit kloptquote:Op woensdag 25 maart 2020 20:45 schreef AchJa het volgende:
“De crisis waarin we nu zijn is hopelijk over twee of drie maanden wel voorbij. Kijk maar naar China. Het begon ongeveer met kerst en in januari liep het uit de hand. Het is maart en van de berichten die ik krijg, is het nu niet meer zo crisisachtig. Daar houd ik me maar aan vast.”
Welke regio?quote:Op woensdag 25 maart 2020 20:49 schreef Sinaasappel12 het volgende:
Beterschap aan je vader en stertke aan jou en je familie.quote:Op woensdag 25 maart 2020 20:49 schreef Sinaasappel12 het volgende:
quote:Oproep bloedbank: genezen coronapatiënt kom plasma geven
De Nederlandse bloedbanken roepen ex-coronapatiënten die positief getest zijn op om bloedplasma te doneren. Met de antistoffen die in het plasma van genezen patiënten zitten, hopen zij dat zieke coronapatiënten beter kunnen worden.
https://www.ad.nl/binnenl(...)asma-geven~aef2de50/
quote:Op woensdag 25 maart 2020 20:49 schreef Sinaasappel12 het volgende:
Dit zijn wel dingen wat Nederland dan weer goed doet en in voorlooptquote:Op woensdag 25 maart 2020 20:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Mensen die positief getest hebben en inmiddels weer genezen zijn worden opgeroepen om bloed te doneren. Daar is veel vraag naar. Zij kunnen nieuwe patienten namelijk beter maken met hun antistoffen.
[..]
Heel veel sterkte!quote:Op woensdag 25 maart 2020 20:49 schreef Sinaasappel12 het volgende:
De triage is in tijden van oorlog anders.quote:Op woensdag 25 maart 2020 20:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, morfine, morfine, operatiekamer, morfine, IC... Dat idee.
Dat weet ik.quote:Op woensdag 25 maart 2020 21:00 schreef MissButterflyy het volgende:
De triage is in tijden van oorlog anders.
Ben benieuwd of dat gaat werken maar mooiquote:Op woensdag 25 maart 2020 20:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit zijn wel dingen wat Nederland dan weer goed doet en in voorloopt
Zeker. Hopelijk zullen veel mensen die corona hebben gehad in Nederland bloed willen doneren. Dat kan direct levens redden.quote:Op woensdag 25 maart 2020 20:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit zijn wel dingen wat Nederland dan weer goed doet en in voorloopt
Moeten ze het wel weten. Als ze niet getest worden en alleen maar thuis uit moeten zieken worden we er niet veel wijzer van.quote:Op woensdag 25 maart 2020 21:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zeker. Hopelijk zullen veel mensen die corona hebben gehad in Nederland bloed willen doneren. Dat kan direct levens redden.
Veel sterkte! Gelukkig nog niet veel aan de hand in Assen dus hij zal zeker de goede zorg krijgen die hij nodig heeft!quote:
Als je er aan hangt dat mensen de uitslag van hun bloed (bevatte het echt antistoffen) krijgen, zou dat wel eens heel wat meer donoren uit hun huis kunnen trekken.quote:Op woensdag 25 maart 2020 21:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Moeten ze het wel weten. Als ze niet getest worden en alleen maar thuis uit moeten zoeken worden we er niet veel wijzer van.
Waar moet die testcapaciteit vandaan komen dan?quote:Op woensdag 25 maart 2020 21:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Moeten ze het wel weten. Als ze niet getest worden en alleen maar thuis uit moeten zieken worden we er niet veel wijzer van.
Er zal vast een uitzondering gemaakt worden voor mensen die met duidelijke en sterke klachten thuis hebben uitgeziekt. Als je amper klachten hebt gehad en slechts een vermoeden dan ligt het anders. Maar we weten nu uit Groningen dat als je een goede reden hebt om iemand te testen, dat dan de capaciteit er gewoon is om een snelle test uit te voeren.quote:Op woensdag 25 maart 2020 21:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Moeten ze het wel weten. Als ze niet getest worden en alleen maar thuis uit moeten zoeken worden we er niet veel wijzer van.
Dat lijkt me juist het funeste van zo weinig kunnen testen in Nederland. Niemand die ziek is geweest weet of het een Corona besmetting is geweest omdat ze niet getest zijn.quote:Op woensdag 25 maart 2020 21:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik heb vandaag bij de Action iemand geslagen met een fietspomp omdat ze niet genoeg afstand hield.quote:Op woensdag 25 maart 2020 21:03 schreef SOG het volgende:
Kom net van de AH met ffp2 masker oid en handschoenen. De vakkenvullers houden helemaal geen afstand en bij de kassa na het afrekenen kwam de volgende klant ook gewoon op een halve meter naast me staan
Dus deze supermarkt moet echt sluiten als ze niet aan de regels houden!quote:Op woensdag 25 maart 2020 21:03 schreef SOG het volgende:
Kom net van de AH met ffp2 masker oid en handschoenen. De vakkenvullers houden helemaal geen afstand en bij de kassa na het afrekenen kwam de volgende klant ook gewoon op een halve meter naast me staan
Levensgevaarlijk ja, en je bent een dappere held.quote:Op woensdag 25 maart 2020 21:03 schreef SOG het volgende:
ow das mooi!!quote:Op woensdag 25 maart 2020 20:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Mensen die positief getest hebben en inmiddels weer genezen zijn worden opgeroepen om bloed te doneren. Daar is veel vraag naar. Zij kunnen nieuwe patienten namelijk beter maken met hun antistoffen.
[..]
Ik snap niet dat er nog steeds mensen zijn die de afstandsregels niet in acht nemen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 21:03 schreef SOG het volgende:
Oei..veel sterkte.quote:Op woensdag 25 maart 2020 20:49 schreef Sinaasappel12 het volgende:
Dit is goed nieuws. Misschien dat er dus op korte termijn al een effectievere behandeling mogelijk is.quote:Op woensdag 25 maart 2020 20:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Laten we het hopen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 21:11 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Dit is goed nieuws. Misschien dat er dus op korte termijn al een effectievere behandeling mogelijk is.
Waar heb jij het nou weer over. Ik kom net binnen man.quote:Op woensdag 25 maart 2020 21:13 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Weer SC? Moesten we net mee stoppen.
Jaapgod is altijd de moeite waard om even te kijkenquote:Op woensdag 25 maart 2020 21:14 schreef Tourniquet het volgende:
Jaap straks 21:30 bij Nieuwsuur (NPO2).
Opgenomen:quote:
Dat is mijn doel voor morgen.quote:
Helaas nog niet, de cijfers die het RIVM elke dag via update geeft zijn nog niet hoopgevend, er zijn helaas meer besmettingen en doden per dag gekomen.quote:
Kyran vragen te solliciteren bij het RIVM is een beetje als Ronaldo vragen te solliciteren bij RKC Waalwijk: ontstijgt nauwelijks het niveau van een amateurclub.quote:Op woensdag 25 maart 2020 21:11 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Overweeg inmiddels een job switch? Jij kan dit beter dan de mensen van het RIVM.
Ja jij gaat hier niet bepalen wat we wel en niet op gaan zoeken hequote:Op woensdag 25 maart 2020 21:14 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ok, SC dan maar door in plaats van 2 seconden ff de getallen te zoeken.
Ah, zo eens luisteren naar de baas.quote:Op woensdag 25 maart 2020 21:14 schreef Tourniquet het volgende:
Jaap straks 21:30 bij Nieuwsuur (NPO2).
Dank je wel!!quote:Op woensdag 25 maart 2020 21:15 schreef Kyran het volgende:
[..]
Opgenomen:
Ma 23-03: 1230 +25%
Di 24-03: 1495 +22%
Wo 25-03: 1836 +23%
IC:
Ma 23-03: 487 +20%
Di 24-03: 546 +12%
Wo 25-04: 644 +18%
RIVM: Groei neemt af
NVIC: Nu nog onder controle, maar het kraakt. Nederlandse zorg kan 2200+ IC patiënten niet aan
Dat is de samenvatting van de dag
Nee, kijk wel uit.quote:Op woensdag 25 maart 2020 20:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Haal je niks geks in het hoofd Gia !!
In t UMCG he, de gewone burgers worden niet of amper getestquote:Op woensdag 25 maart 2020 21:11 schreef Snowpea het volgende:
Waarom kunnen ze in Groningen wel genoeg testen en alles in hun labs aanwezig lijkt te zijn om dat te doen? En waarom kan dat in andere provincies niet?
Treurig...quote:Op woensdag 25 maart 2020 21:15 schreef Kyran het volgende:
[..]
Opgenomen:
Ma 23-03: 1230 +25%
Di 24-03: 1495 +22%
Wo 25-03: 1836 +23%
IC:
Ma 23-03: 487 +20%
Di 24-03: 546 +12%
Wo 25-04: 644 +18%
RIVM: Groei neemt af
NVIC: Nu nog onder controle, maar het kraakt. Nederlandse zorg kan 2200+ IC patiënten niet aan
Dat is de samenvatting van de dag
Oke, de opvattingen zijn dus weer wat verschillend hoor ik wel.quote:Op woensdag 25 maart 2020 21:15 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Helaas nog niet, de cijfers die het RIVM elke dag via update geeft zijn nog niet hoopgevend, er zijn helaas meer besmettingen en doden per dag gekomen.
Helaas wel.quote:
Dat is inderdaad zonde , maar er zijn inmiddels duizenden(?) getest en genezen, hopelijk geven die volop.quote:Op woensdag 25 maart 2020 21:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Moeten ze het wel weten. Als ze niet getest worden en alleen maar thuis uit moeten zieken worden we er niet veel wijzer van.
Heel veel sterkte. Hopelijk komt hij er weer bovenop en hoeft hij niet naar de IC.quote:Op woensdag 25 maart 2020 20:49 schreef Sinaasappel12 het volgende:
Mijn jongste doet hoveniersopleiding op avondschool. Heeft morgen ook theorie via de laptop. Ben benieuwd.quote:Op woensdag 25 maart 2020 21:14 schreef golfo het volgende:
Er worden geen fysieke lessen gegeven op Hogeschool Rotterdam tot 1 juni in plaats van 6 april.
Sterktequote:Op woensdag 25 maart 2020 20:49 schreef Sinaasappel12 het volgende:
Groningen kan volop testen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 21:04 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Waar moet die testcapaciteit vandaan komen dan?
Oja grmblquote:Op woensdag 25 maart 2020 21:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, kijk wel uit.
Maar met mijn achtergrond hebben we het hier al wel over gehad
Nog geen plekkie gekocht, overigens.
Yikes, sterkte. Ik duim voor 'm.quote:Op woensdag 25 maart 2020 20:49 schreef Sinaasappel12 het volgende:
Ik zie niet ïn hoe ze onze tentamens online willen geven. Cheaten wordt dan zeer makkelijk.quote:Op woensdag 25 maart 2020 21:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn jongste doet hoveniersopleiding op avondschool. Heeft morgen ook theorie via de laptop. Ben benieuwd.
Nou ja, RIVM zegt dat groei afneemt, maar dat zie je nog niet terug. Verder hebben ze bij de briefing shitloads aan grafieken laten zien waaruit blijkt dat ze steeds van de betere scenarios uitgaan en het een chaos gaat worden als een van de slechtere scenarions uitkomt.quote:Op woensdag 25 maart 2020 21:17 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Oke, de opvattingen zijn dus weer wat verschillend hoor ik wel.
Zou ook een hoop rust geven aan mensen die het hebben gehad en zich daarom even geen zorgen hoeven te maken (om het te krijgen dan wel een ander te besmetten)quote:Op woensdag 25 maart 2020 21:04 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Dat lijkt me juist het funeste van zo weinig kunnen testen in Nederland. Niemand die ziek is geweest weet of het een Corona besmetting is geweest omdat ze niet getest zijn.
Sterkte en beterschap voor je vader.quote:Op woensdag 25 maart 2020 20:49 schreef Sinaasappel12 het volgende:
Straks is het (onderdeel geloof ik) ook daar op.quote:
Mja, die opvatting komt zo te zien omdat er naar andere cijfers gekeken wordt. In de briefing werden deze grafieken gebruikt (maar dan van een dag eerder), met de kanttekening dat het tot 2 staafjes terug nog wat kan afwijken door laat binnendruppelende gegevens:quote:Op woensdag 25 maart 2020 21:17 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Oke, de opvattingen zijn dus weer wat verschillend hoor ik wel.
quote:WTO: coronarecessie groter dan financiële crisis van 2008
De Wereldhandelsorganisatie WTO voorziet een corona-recessie die groter is dan de economische neergang als gevolg van de financiële crisis van 2008. Die sombere blik komt volgens WTO-directeur-generaal Roberto Azevêdo door "de laatste voorspellingen". De economen van de WTO zien onder meer een "zeer scherpe daling van de wereldhandel". Azevêdo verwacht over enkele weken met een officiële raming te kunnen komen.
Door de financiële crisis van 2008 raakten wereldwijd zo'n 22 miljoen mensen werkloos. Dat getal zal dus hoogstwaarschijnlijk volgens de WTO overtroffen worden.
https://nos.nl/liveblog/2(...)44-mensen-op-ic.html
Wat zei hij?quote:Op woensdag 25 maart 2020 21:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Helaas wel.
Gommers heeft met zijn laatste zin toch echt behoorlijk veel indruk op mij gemaakt. Gisteren had ik nog een klein sprankje positiviteit in me, maar die was snel weer weg.
Dat weten we nu nog niet, maar hele grote kans is dat het verlengd wordt tot 1 juni volgens de ontwikkelingen niet echt positief te zijn over ontwikkeling van het virus.quote:Op woensdag 25 maart 2020 21:19 schreef dewaal het volgende:
En na 1 juni wat dan. Verlengen tot einde van het jaar?
Jij werkt in de zorg (ik ook maar aan de zijlijn in de keuken) ik wens je veel sterkte ♥quote:Op woensdag 25 maart 2020 21:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Helaas wel.
Gommers heeft met zijn laatste zin toch echt behoorlijk veel indruk op mij gemaakt. Gisteren had ik nog een klein sprankje positiviteit in me, maar die was snel weer weg.
Ik zag echt zijn bezorgdheidquote:Op woensdag 25 maart 2020 21:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Helaas wel.
NOS heeft al een artikel over wat er dan gaat gebeuren:quote:Op woensdag 25 maart 2020 21:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Helaas wel.
Asscher vroeg wat de mogelijkheden waren als er meer dan 2200 IC bedden nodig zouden zijn en Gommers antwoordde met "Logische vraag, maar het zit niet in het kopen van meer apparaten. Ik denk dat de Nederlandse gezondheidszorg het dan gewoon niet aan kan".quote:
Sarcasme?quote:Op woensdag 25 maart 2020 21:24 schreef Noek het volgende:
Groningen test het personeel heel actief omdat echt bizar veel personeel besmet heeft rondlopen. Op alle afdelingen. Ja, dat doe je voor the fame.
https://www.npostart.nl/live/npo-2quote:Op woensdag 25 maart 2020 21:25 schreef SunZomer het volgende:
Iemand die een internetzender weet waar de uitzending met Jaap zo te volgen is?
UMCU test inderdaad iederen met verkoudheid / keelpijn. Ik moet vrijdag ook.quote:Op woensdag 25 maart 2020 21:26 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Sarcasme?
UMC test overigens ook veel medewerkers. Bron: vriendin die er werkt is één vd velen die daar werkt/getest is.
quote:Op woensdag 25 maart 2020 21:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Asscher vroeg wat de mogelijkheden waren als er meer dan 2200 IC bedden nodig zouden zijn en Gommers antwoordde met "Logische vraag, maar het zit niet in het kopen van meer apparaten. Ik denk dat de Nederlandse gezondheidszorg het dan gewoon niet aan kan".
Manier waarop hij het zei en de stilte die daarna viel was echt zo typerend. Alsof bij iedereen het kwartje opeens viel.
Totdat er een tokkie in je smoel spuugt. Ik spreek niemand aan.quote:Op woensdag 25 maart 2020 21:05 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Levensgevaarlijk ja, en je bent een dappere held.![]()
Weet je, in zo’n geval kun je er ook netjes wat van zeggen tegen die mensen.
In plaats van hier op een forum zitten te klagen daarna.
Yes, ik vroeg nog wanneer je dan de uitslag zou krijgen. Is dat al bekend?quote:Op woensdag 25 maart 2020 21:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
UMCU test inderdaad iederen met verkoudheid / keelpijn. Ik moet vrijdag ook.
www.npostart.nl en dan live kijken naar NPO2.quote:Op woensdag 25 maart 2020 21:25 schreef SunZomer het volgende:
Iemand die een internetzender weet waar de uitzending met Jaap zo te volgen is?
Top, ook bedanktquote:Op woensdag 25 maart 2020 21:28 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
www.npostart.nl en dan live kijken naar NPO2.
gewoon met de winkelwagen duwenquote:Op woensdag 25 maart 2020 21:28 schreef superniger het volgende:
[..]
Totdat er een tokkie in je smoel spuugt. Ik spreek niemand aan.
quote:Op woensdag 25 maart 2020 21:27 schreef SunZomer het volgende:
[..]![]()
Lijkt wel een scene uit een film. Kippenvel moment. Wat een vre-se-lijk (bizar)scenario gaan we wellicht tegemoet.
Ja niet best ook... Dat zorgpersoneel zoveel dan ook besmet raakt. "Logisch" wel als je met al die zieken omgaat... maar toch... Echt met de zorg te doen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 21:24 schreef Noek het volgende:
Groningen test het personeel heel actief omdat echt bizar veel personeel besmet heeft rondlopen. Op alle afdelingen. Ja, dat doe je voor the fame.
Vrijdagochtend test en dan denk ik zaterdag uitslag. Niet helemaal duidelijk of het altijd één dag duurt of één werkdag. Ga ik vrijdag wel even vragen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 21:28 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Yes, ik vroeg nog wanneer je dan de uitslag zou krijgen. Is dat al bekend?
Je verkoudheid nog gelijk?
Wat een cijfers, ongelooflijk. Enige ''positieve''is dat bij 60.000 positief geteste mensen er waarschijnlijk ondertussen honderdduizenden wellicht zelfs al miljoenen mensen rondlopen in de US die het virus hebben maar niet ernstig ziek zijn.quote:Het aantal mensen bij wie in de Verenigde Staten is vastgesteld dat ze het coronavirus hebben, is de 60.000 gepasseerd. Ook zijn zeker 827 patiënten met het virus overleden, meldt de Johns Hopkins University. Die baseert zich op officiële bronnen
Het is niet een harde meting al was het alleen al omdat je dat niet kunt doen met dat getal. Klopt dan toch?quote:Op woensdag 25 maart 2020 21:34 schreef Kyran het volgende:
"Het is een vrij betrouwbare maat, maar het blijft een schatting".
Right
Dat is fantastischquote:Op woensdag 25 maart 2020 21:24 schreef Noek het volgende:
Dank. Was er ook even stil van. Dan dringt de ernst/realisatie van ''we are fucked' goed tot je door.quote:Op woensdag 25 maart 2020 21:29 schreef Kyran het volgende:
[..]
Bij 2:22:20 begint de vraag van Asscher.
Klinkt gewoon grappig als je iets wel betrouwbaar vindt, maar dan roept dat het maar een schatting is.quote:Op woensdag 25 maart 2020 21:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het is niet een harde meting. Klopt dan toch?
Nou idd, mentaal en lichamelijk zwaar en dan is het ergste nog niet in zicht.quote:Op woensdag 25 maart 2020 21:30 schreef Apotheose het volgende:
[..]
Ja niet best ook... Dat zorgpersoneel zoveel dan ook besmet raakt. "Logisch" wel als je met al die zieken omgaat... maar toch... Echt met de zorg te doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |