Wij doen natuurlijk wel een beetje het zelfde. Iedereen blijft binnen, maar de mensen in de zorg worden er vol aan blootgesteld.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:14 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dat is echt fors...
hemellief wat een ramp daar
Mwah, haalt vervolgens wel recordcijfers. Vorige week best bekeken uitzendingen ooit.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:16 schreef Snikkelbeer het volgende:
Matthijs van Nieuwkerk straks balen dat ie in zijn laatste week DWDD voor de zoveelste keer de een halve uitzending heeft.
Weet je nog van die keer dat alles stilstond en we drie weken later er hard om moesten lachen...quote:Op maandag 23 maart 2020 18:17 schreef Oorlogsheld het volgende:
Veel positief nieuws vandaag! Misschien gaat het wel helemaal geen maanden duren
In Duitsland gaan de eerste voetbalclubs alweer voorzichtig trainenquote:Op maandag 23 maart 2020 18:17 schreef Oorlogsheld het volgende:
Veel positief nieuws vandaag! Misschien gaat het wel helemaal geen maanden duren
Er komt volgende week op miraculeuze wijze een vaccin beschikbaar voor miljarden mensen?quote:Op maandag 23 maart 2020 18:17 schreef Oorlogsheld het volgende:
Valt wel mee, het zijn z'n best bekeken uitzendingen ooit.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:16 schreef Snikkelbeer het volgende:
Matthijs van Nieuwkerk straks balen dat ie in zijn laatste week DWDD voor de zoveelste keer een halve uitzending heeft.
Hier ben ik ook bang voor.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:19 schreef Noek het volgende:
Wij de burgers krijgen straks een standje van de premier. Even op the naughty stairs en dan gaan we gewoon weer verder.
Sterktequote:Op maandag 23 maart 2020 18:21 schreef RensAjacied het volgende:
Opa met ambulance naar ziekenhuis gebracht. Zware longklachten. Morgen uitslag van corona test.
We hebben er alles aan gedaan om dit te voorkomen door boodschappen af te geven voor de deur etc. Het kan dus ook iets anders zijn maar wel even spannend. Man is 86.
In jouw doemscenario maakt dat vliegen ook niet meer uit, het virus bevindt zich toch al overal over de wereld nu.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:20 schreef funnywell het volgende:
Die tweede golf gaat zoveel dood en verderf creeeren. Daarom wacht China ook met zn mensen weer vrij te laten totdat de rest van de wereld dat ook doet. En dan stappen we massaal in die aluminium ratten en we zijn weer terug bij af.
Sterkte, man.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:21 schreef RensAjacied het volgende:
Opa met ambulance naar ziekenhuis gebracht. Zware longklachten. Morgen uitslag van corona test.
We hebben er alles aan gedaan om dit te voorkomen door boodschappen af te geven voor de deur etc. Het kan dus ook iets anders zijn maar wel even spannend. Man is 86.
Sterkte!quote:Op maandag 23 maart 2020 18:21 schreef RensAjacied het volgende:
Sterkte Rens.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:21 schreef RensAjacied het volgende:
No, hopelijk komt het goed. Sterkte!quote:Op maandag 23 maart 2020 18:21 schreef RensAjacied het volgende:
Heel veel sterkte.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:21 schreef RensAjacied het volgende:
quote:Op maandag 23 maart 2020 18:21 schreef RensAjacied het volgende:
quote:Op maandag 23 maart 2020 18:15 schreef _I het volgende:
[..]
Wij doen natuurlijk wel een beetje het zelfde. Iedereen blijft binnen, maar de mensen in de zorg worden er vol aan blootgesteld.
Zwakkeren en zorgverleners. Hoop echt dat ze die mensen z.s.m. alle bescherming geven die nodig is.
Dat hoop ik ook, werk in een produktiekeuken waar we voor 1200 bewoners van verpleeghuizen warme maaltijden maken. Wij zijn als keuken volledig afgescheiden van het tehuis maar spreken wel soms de verzorgingsmensen en die zijn ten einde raad!
He bahquote:Op maandag 23 maart 2020 18:21 schreef RensAjacied het volgende:
Gaat het ook niet duren joh. Maar als je een groot gedeelte van 17miljoen eigenwijzen met de neuzen dezelfde kant op wilt hebben moet in superlatieven gaan spreken... Anders komt je boodschap wel over maar blijft de opvolging beperkt.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:17 schreef Oorlogsheld het volgende:
Mja, vorige week vlogen de Amerikanen nog naar Italië om er 500 miljoen op te halen. Dat gaat dus kennelijk om wel echt grote hoeveelheden.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:22 schreef Adrie072 het volgende:
wattenstaafjes tekort, wtf, de 21ste eeuw roepen we dan....
Beterschap voor Opa !, Sterktequote:Op maandag 23 maart 2020 18:21 schreef RensAjacied het volgende:
Poll: Hoelang nog tot het normale leven weer terug is?quote:Op maandag 23 maart 2020 18:22 schreef Fukushima het volgende:
-Corendon die tot 1 juni alles annuleert
-een school ergens die t/m de meivakantie iedereen thuishoudt
-meerdere landen die 2 maatregelen voor maanden aankondigen.
Ja dit gaat nog wel even duren
Mijn werkgever hoopt 6 april weer volledig te kunnen opstarten en veel andere bedrijven ook.
Ik moet het nog maar eens zien
Dat is wel heel bizar ja, zou China dan toch sjoemelenquote:Op maandag 23 maart 2020 18:23 schreef ZwangerPetro het volgende:
Italie heeft vanaf morgen 2x zoveel doden als China. Bizar...
Oh sterktequote:Op maandag 23 maart 2020 18:21 schreef RensAjacied het volgende:
Als je bijvoorbeeld dementerende mensen moet verplegen, compleet ingepakt. Wil niet eens weten wat voor dagen je dan hebt.quote:
quote:Op maandag 23 maart 2020 18:21 schreef RensAjacied het volgende:
Maar wat is zo de vervolgstap? Wanneer kunnen maatregelen versoepeld worden?quote:Op maandag 23 maart 2020 18:19 schreef polderturk het volgende:
Italië alweer minder doden dan gisteren. Vandaag 601 doden.
Lijkt te stabiliseren.
Ah bah...sterktequote:Op maandag 23 maart 2020 18:21 schreef RensAjacied het volgende:
Wanneer er nog zorgpersoneel in leven is en de zorg weer ruimte heeft.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:26 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Maar wat is zo de vervolgstap? Wanneer kunnen maatregelen versoepeld worden?
Zodra de daling stabiel is.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:26 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Maar wat is zo de vervolgstap? Wanneer kunnen maatregelen versoepeld worden?
Half miljoen dacht ik. Zijn trouwens specials swabs, langer, en van "virus vriendelijk" materiaal gemaakt.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:24 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Mja, vorige week vlogen de Amerikanen nog naar Italië om er 500 miljoen op te halen. Dat gaat dus kennelijk om wel echt grote hoeveelheden.
Straks had hij geen Corona, maar krijgt hij het er wel bij door besmetting via het onderzoek van de huisartsenpost.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:27 schreef RensAjacied het volgende:
Overigens werd mijn opa vanochtend door de huisartsenpost eerst onderzocht zonder (!) mondkapje e.d.
Ambulancebroeders waren wel in volledige uitrusting.
Voor wie ook wilt huilen, maar ook de waarheid nogmaals wilt horen:quote:
Ja, is niet handig zo.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:28 schreef Chia het volgende:
[..]
Straks had hij geen Corona, maar krijgt hij het er wel bij door besmetting via het onderzoek van de huisartsenpost.
Heel vreemd allemaal. We wachten het af.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:28 schreef Chia het volgende:
[..]
Straks had hij geen Corona, maar krijgt hij het er wel bij door besmetting via het onderzoek van de huisartsenpost.
had je wat anders dan verwacht? Hadden de jongeren geen messen bij zich?quote:Op maandag 23 maart 2020 18:29 schreef Nielsch het volgende:
Vriend van mij die in een supermarkt werkt zegt dat mensen boos worden als anderen hen er op aanspreken afstand te nemen of de tang te gebruiken bij de broodjes. Wtf.
Sterkte!quote:Op maandag 23 maart 2020 18:21 schreef RensAjacied het volgende:
zo'n tang moet je altijd gewoon gebruiken. Virus of niet.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:29 schreef Nielsch het volgende:
Vriend van mij die in een supermarkt werkt zegt dat mensen boos worden als anderen hen er op aanspreken afstand te nemen of de tang te gebruiken bij de broodjes. Wtf.
Ik was vandaag in de supermarkt en het waren juist wat jongere mensen die zich wel aan de regeltjes hielden.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
had je wat anders dan verwacht? Hadden de jongeren geen messen bij zich?
Ik heb ook al mensen aangesproken en die gaan idd direct over de zeikquote:Op maandag 23 maart 2020 18:29 schreef Nielsch het volgende:
Ah... kut man... Sterkte!quote:Op maandag 23 maart 2020 18:21 schreef RensAjacied het volgende:
Hier ook slimmequote:Op maandag 23 maart 2020 18:32 schreef Belg het volgende:
Nederland past eerder in het rijtje met Spanje en Italië![]()
België neigt richting de Duitsers te gaan. In België zien we eerst een mindere stijging
Ik heb ook het idee dat met name boomers laks zijn.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik was vandaag in de supermarkt en het waren juist wat jongere mensen die zich wel aan de regeltjes hielden.
Boeiendquote:Op maandag 23 maart 2020 18:30 schreef 20100 het volgende:
volgens mij gaan we de komende maanden ook veel echtscheidingen zien nu dat iedereen thuis zit
Ja, ga er een wedstrijdje van makenquote:Op maandag 23 maart 2020 18:32 schreef Belg het volgende:
Nederland past eerder in het rijtje met Spanje en Italië![]()
België neigt richting de Duitsers te gaan. In België zien we eerst een mindere stijging
Wat een debielen.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:29 schreef Nielsch het volgende:
Ik vind dat die verse croissants en kaiserbroodjes er sowieso even uit moeten.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:30 schreef Apotheose het volgende:
[..]
zo'n tang moet je altijd gewoon gebruiken. Virus of niet.
Ik zag het ook. Echt zo een cringe filmpje, waarom niet gewoon objectieve verslaggeving.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:29 schreef kilon het volgende:
[..]
Voor wie ook wilt huilen, maar ook de waarheid nogmaals wilt horen:
https://eenvandaag.avrotr(...)e-kiezen-wie-we-bet/
Dit is echt niets vreemds hoor. Zo werkt dat in een ziekenhuis...quote:Op maandag 23 maart 2020 18:29 schreef kilon het volgende:
[..]
Voor wie ook wilt huilen, maar ook de waarheid nogmaals wilt horen:
https://eenvandaag.avrotr(...)e-kiezen-wie-we-bet/
Als een broodje afgezonderd ligt pak ik die gewoon (zonder een ander broodje aan te raken). Wat een hufter ben ik.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:30 schreef Apotheose het volgende:
[..]
zo'n tang moet je altijd gewoon gebruiken. Virus of niet.
Hoe zit het met fruit eigenlijk?quote:Op maandag 23 maart 2020 18:33 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Wat een debielen.
Ik pak ook niet meer van die broodjes en losse groenten enzo.
Verpak ze idd maar voor. Goed idee van jequote:Op maandag 23 maart 2020 18:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik vind dat die verse croissants en kaiserbroodjes er sowieso even uit moeten.
Supermarkt moet echt even een aantal tijdelijke corona maatregels krijgen om het minder een broeinest te maken.
Die tang mag er dus uit wat mij betreft.
nvicquote:
Beter ook, want ik heb nog niemand die tang zien ontsmetten. Kan je beter met je handen die broodjes pakken ipv elkaar besmetten via die tang.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:33 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Als een broodje afgezonderd ligt pak ik die gewoon (zonder een ander broodje aan te raken). Wat een hufter ben ik.
Gebeurt volgens mij in veel supermarkten ondertussen al.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:33 schreef Tengano het volgende:
[..]
Verpak ze idd maar voor. Goed idee van je
Kunnen we hier ook zeggen over carnaval bv. Denk dat dit voor Spanje ook zal gelden helaas.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:33 schreef TLC het volgende:
Ik las laatst dat de wedstrijd in Milaan van Atalanta tegen Valencia de biologische bom was.. je vraagt je toch af hoeveel mensenlevens bespaard zouden zijn gebleven als die wedstrijd nooit was gespeeld.
Omdat dat de druk zou verlichten.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:34 schreef Zeroku het volgende:
Net in eenvandaag een item over Italië. Waarom liggen ze daar allemaal met een ballon op hun hoofd en op hun rug? Ik dacht dat je altijd op je buik beademd werd?
heb je het strand niet gezien?quote:Op maandag 23 maart 2020 18:30 schreef 20100 het volgende:
volgens mij gaan we de komende maanden ook veel echtscheidingen zien nu dat iedereen thuis zit
Dan kan de vlag toch nog niet uitquote:Op maandag 23 maart 2020 18:34 schreef Kyran het volgende:
Toename van 20% op IC, 25% in totaal ziekenhuisopnames, dus niet echt een daling te zien helaas.
Bron: NVIC
Sterkte maat.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:21 schreef RensAjacied het volgende:
je kan wel 6 april alles weer vrolijk opstarten, maar als dan rond 12 april je weer allemaal nieuwe cases ziet verschijnen mag je weer van voor af aan beginnen. Daarom is het beter om zeker 2 weken te wachten na de laatste nieuwe case. iig voor de zekerheid.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:22 schreef Fukushima het volgende:
-Corendon die tot 1 juni alles annuleert
-een school ergens die t/m de meivakantie iedereen thuishoudt
-meerdere landen die 2 maatregelen voor maanden aankondigen.
Ja dit gaat nog wel even duren
Mijn werkgever hoopt 6 april weer volledig te kunnen opstarten en veel andere bedrijven ook.
Ik moet het nog maar eens zien
Bak gewoon je eigrn croissants ja!quote:Op maandag 23 maart 2020 18:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik vind dat die verse croissants en kaiserbroodjes er sowieso even uit moeten.
Supermarkt moet echt even een aantal tijdelijke corona maatregels krijgen om het minder een broeinest te maken.
Die tang mag er dus uit wat mij betreft.
Wanneer wordt de grens van de capiciteit gehaald in dit tempo?quote:Op maandag 23 maart 2020 18:34 schreef Kyran het volgende:
Toename van 20% op IC, 25% in totaal ziekenhuisopnames, dus niet echt een daling te zien helaas.
Bron: NVIC
quote:Spaanse ouderen "verlaten, zo niet dood aangetroffen in bed" verzorgingstehuizen
Spaanse militairen hebben bij hun hulp in verpleeghuizen bewoners dood in hun bed aangetroffen. "Het leger heeft ouderen volledig verlaten, zo niet overleden gevonden in hun bedden", zei de Spaanse minister van defensie in Spaanse media.
"We gaan vanaf nu streng toezien op de behandeling die de ouderen in de verpleeghuizen krijgen", zei de minister Margarita Robles. Ze noemde de situatie op een aantal plekken "absoluut dramatisch".
Het Spaanse leger wordt op dit moment ingezet voor het desinfecteren van verzorgingshuizen en het overplaatsen van bewoners naar andere opvangplekken. Daar is het mee begonnen na melding van een hoog aantal sterfgevallen in de Spaanse verzorgingshuizen.
Afgelopen 24 uur kwamen er in Spanje 4.517 besmettingen door corona bij. Het totaal staat nu 33.089. Ruim tweeduizend mensen zijn overleden. 3.355 patiënten zijn genezen verklaard.
nos liveblog
Waarom is dat zo anders dan hoe we het hier doen?quote:
Doe het raam open en zeg er wat vanquote:Op maandag 23 maart 2020 18:36 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Ik zie gewoon mensen buiten bij elkaar en geen 1.5 meter afstand houden...
Inderdaad, en ook geen ongeluk krijgen of wat dan ook.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:36 schreef Tengano het volgende:
Het wordt pas echt crisis als die IC's vol zijn. Dan moet je niet ziek meer worden
Ik heb een gevoel dat het dan veel langer duurt dan de economie aan kan.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
je kan wel 6 april alles weer vrolijk opstarten, maar als dan rond 12 april je weer allemaal nieuwe cases ziet verschijnen mag je weer van voor af aan beginnen. Daarom is het beter om zeker 2 weken te wachten na de laatste nieuwe case. iig voor de zekerheid.
Hier zie ik juist allemaal mensen die het netjes doen inmiddelsquote:Op maandag 23 maart 2020 18:36 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Pics?quote:Op maandag 23 maart 2020 18:36 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Dat alleen al is een argument om iedereen zoveel mogelijk binnen te houden.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:37 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Inderdaad, en ook geen ongeluk krijgen of wat dan ook.
was een tijdje terug een arts dacht bij jinek op npo. die had het uitgelegd. klonk wel logisch. iets met meer weerstand hoe meer er beademend moest worden ofzoquote:Op maandag 23 maart 2020 18:36 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Waarom is dat zo anders dan hoe we het hier doen?
daar ben ik ook heel bang voor... dit gaat zulke zware gevolgen hebbenquote:Op maandag 23 maart 2020 18:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik heb een gevoel dat het dan veel langer duurt dan de economie aan kan.
Ik belde vanmiddag mijn tandarts omdat een kies van mij zeurt. Kreeg gewoon een antwoordapparaat dat ze zo goed als gesloten zijn en alleen spoedgevallen doenquote:Op maandag 23 maart 2020 18:37 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Inderdaad, en ook geen ongeluk krijgen of wat dan ook.
Dat is ook lastig te voorkomen.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:38 schreef Doublepain het volgende:
Ik zie ook mensen dichtbij elkaar buiten lopen, maar dat zijn vaak stelletjes
Oke, dankjequote:Op maandag 23 maart 2020 18:38 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Mensen hebben gewoon echt schijt aan de corona-maatregelen.
kiespijn is bij mij een spoedgeval, altijd en zonder twijfel.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:38 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik belde vanmiddag mijn tandarts omdat een kies van mij zeurt. Kreeg gewoon een antwoordapparaat dat ze zo goed als gesloten zijn en alleen spoedgevallen doen
Ik denk dat telkens na een nieuwe stijging alles moeten sluiten veel meer kost dan eenmalig het virus echt proberen weg te stampen met harde maatregelen. Daarna kan je je dan volledig concentreren op de grenzen.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik heb een gevoel dat het dan veel langer duurt dan de economie aan kan.
Onzin, sommigen wel, maar een hele hoop ook nietquote:Op maandag 23 maart 2020 18:38 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Mensen hebben gewoon echt schijt aan de corona-maatregelen.
Dat hebben alle tandartsen vandaag samen besloten. Alleen noodingrepen nog en de rest ligt stil.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:38 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik belde vanmiddag mijn tandarts omdat een kies van mij zeurt. Kreeg gewoon een antwoordapparaat dat ze zo goed als gesloten zijn en alleen spoedgevallen doen
Daar gaan de diepe zakken van de schatkistquote:Op maandag 23 maart 2020 18:38 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
daar ben ik ook heel bang voor... dit gaat zulke zware gevolgen hebben
Als je samenwoont dan hoeft dat ook niet.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:36 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Het is heel, heel, heel vreemd als je op een ochtend moet besluiten tot het laten doodgaan van drie patiënten bij een normaliter redelijk behandelbare aandoening.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:33 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Dit is echt niets vreemds hoor. Zo werkt dat in een ziekenhuis...
quote:Op maandag 23 maart 2020 18:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
kiespijn is bij mij een spoedgeval, altijd en zonder twijfel.
Ik ben eerlijk gezegd bang dat hij hem er ook gelijk uittrekt vanwege de noodmaatregelen.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
kiespijn is bij mij een spoedgeval, altijd en zonder twijfel.
Moet kunnen toch? Ik zie ook een hoop 70 plussers buiten voorbij komen waarvan ik wel me twijfels heb of dat zo verstandig is, zelfs met afstand. Ik snap dat mensen naar buiten willen maar je zou denken, blijf binnen.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:38 schreef Doublepain het volgende:
Ik zie ook mensen dichtbij elkaar buiten lopen, maar dat zijn vaak stelletjes
als dat de enige oplossing is dan zou dat van mij mogen.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:41 schreef Tengano het volgende:
[..]
[..]
Ik ben eerlijk gezegd bang dat hij hem er ook gelijk uittrekt vanwege de noodmaatregelen.
10 jongeren die samen chillen met minder dan 1.5 meter van elkaar vandaan neem ik niet aan dat ze samenwonen.quote:Als je samenwoont dan hoeft dat ook niet.
quote:Op maandag 23 maart 2020 18:41 schreef Tengano het volgende:
[..]
[..]
Ik ben eerlijk gezegd bang dat hij hem er ook gelijk uittrekt vanwege de noodmaatregelen.
Het meest efficiente en het beste voor de economie is gewoon alles open te gooien en de volksgezondheid en de natuur zijn eigen gang te laten gaan.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik denk dat telkens na een nieuwe stijging alles moeten sluiten veel meer kost dan eenmalig het virus echt proberen weg te stampen met harde maatregelen. Daarna kan je je dan volledig concentreren op de grenzen.
Alleen als je kunstmatig in slaap wordt gehouden. Als je nog bij bewustzijn bent niet. Dit is ook geen invasieve beademing, maar meer 'supportive' beademing.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:34 schreef Zeroku het volgende:
Net in eenvandaag een item over Italië. Waarom liggen ze daar allemaal met een ballon op hun hoofd en op hun rug? Ik dacht dat je altijd op je buik beademd werd?
Dat is niet waar de post over ging.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:42 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
[..]
10 jongeren die samen chillen met minder dan 1.5 meter van elkaar vandaan neem ik niet aan dat ze samenwonen.
Hm er moet inderdaad af en toe een keuze gemaakt worden welke patient de beste kansen heeftquote:Op maandag 23 maart 2020 18:33 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Dit is echt niets vreemds hoor. Zo werkt dat in een ziekenhuis...
Het zou wel schelen voor het kopen van een huis, maar liever nietquote:Op maandag 23 maart 2020 18:42 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het meest efficiente en het beste voor de economie is gewoon alles open te gooien en de volksgezondheid en de natuur zijn eigen gang te laten gaan.
quote:Op maandag 23 maart 2020 18:39 schreef HPoi het volgende:
Jezus fucking christ! Vandaar dat de Spaanse justitie op de verzorgingshuis instanties zijn gezet.
De verzorgers zijn gewoon met de Noorderzon vertrokken. Werd ze te heet onder de voeten? Wellicht gewoon geen beschermingen en toen gedacht, ik ga geen risico's lopen?
Gewoon door de zure appel heenbijten. Ik vermoed dat deze schade aanzienlijk groter zal zijn.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:43 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Het zou wel schelen voor het kopen van een huis, maar liever niet
Die keuze maken we echt nooit in ziekenhuizen. Hooguit maakt men de keuze dat het 'medisch zinloos' is om een patiënt te behandelen, praktisch nooit op basis van beperkte middelen of capaciteiten.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hm er moet inderdaad af en toe een keuze gemaakt worden welke patient de beste kansen heeft
Maar de stekker bij de ene patiënt eruit trekken omdat een ander jonger is. Dat is niet typisch ziekenhuis, zeker niet als die andere patient in een vacuüm best ok kansen heeft
Bron?quote:Op maandag 23 maart 2020 18:39 schreef HPoi het volgende:
Jezus fucking christ! Vandaar dat de Spaanse justitie op de verzorgingshuis instanties zijn gezet.
De verzorgers zijn gewoon met de Noorderzon vertrokken. Werd ze te heet onder de voeten? Wellicht gewoon geen beschermingen en toen gedacht, ik ga geen risico's lopen?
Nou let maar op. Daar zitten we niet zo ver meer vandaan.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:45 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Die keuze maken we echt nooit in ziekenhuizen. Hooguit maakt men de keuze dat het 'medisch zinloos' is om een patiënt te behandelen, praktisch nooit op basis van beperkte middelen of capaciteiten.
Is er nog een scenario denkbaar dat Belgie of Duitsland Nederland gaan helpen qua IC-capaciteit?quote:Op maandag 23 maart 2020 18:34 schreef Belg het volgende:
In België liggen er nu 300 op IC van de 2600 beschikbare bedden
quote:
Ja wat is het nou om 12 min of om 19:00 uur???quote:
Heb je hier een bron voor?quote:Op maandag 23 maart 2020 18:42 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het meest efficiente en het beste voor de economie is gewoon alles open te gooien en de volksgezondheid en de natuur zijn eigen gang te laten gaan.
18:58quote:Op maandag 23 maart 2020 18:48 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
Ja wat is het nou om 12 min of om 19:00 uur???
Ja, daar ben ik ook bang voor. Doodsbang. Want ik zit niet te wachten op zulke beslissingen. Vandaag bijscholing basale kennis IC gehad. Hoop dat deze beslissingen in regie van intensiveren blijven.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:46 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nou let maar op. Daar zitten we niet zo ver meer vandaan.
quote:Op maandag 23 maart 2020 18:48 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
Ja wat is het nou om 12 min of om 19:00 uur???
19 dus
Ik kan niet voor andere ziekenhuizen spreken, maar wij intuberen liever zo snel mogelijk. Een stuk veiliger voor de medewerkers. Je krijgt dan minder snel verspreiding van druppels, een tube sluit de luchtwegen beter afquote:Op maandag 23 maart 2020 18:36 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Alleen een string en een mondkapje?quote:Op maandag 23 maart 2020 18:47 schreef _I het volgende:
2020. Het jaar zonder rokjesdag. Kijk daar hoor je niemand over.
schatkist is al leeg sinds 1988quote:Op maandag 23 maart 2020 18:40 schreef Tengano het volgende:
[..]
Daar gaan de diepe zakken van de schatkist
Eerder andersom.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Is er nog een scenario denkbaar dat Belgie of Duitsland Nederland gaan helpen qua IC-capaciteit?
https://nos.nl/liveblog/2(...)handicaptenzorg.htmlquote:Brabantse ondernemer maakt beademingsapparaat
In het dagelijks leven heeft Frans Fransen een bedrijf dat perslucht levert aan bedrijven. Nu heeft de ondernemer uit Deurne in Brabant een handmatig beademingsapparaat geautomatiseerd. Fransen hoopt dat hij daarmee de zorg kan helpen, mocht er een tekort ontstaan aan beademingsapparatuur.
"Ik hoop niet dat het nodig is, maar het is fijn dat er iets is, mocht er een tekort zijn", zegt hij tegen Omroep Brabant. Een filmpje dat Fransen gisteren op LinkedIn plaatste van het apparaat is inmiddels ruim 70.000 keer bekeken. De ondernemer laat weten dat er nog deskundigen komen kijken naar zijn apparaat om te kijken of het voldoet aan de eisen.
ik nu welquote:Op maandag 23 maart 2020 18:47 schreef _I het volgende:
2020. Het jaar zonder rokjesdag. Kijk daar hoor je niemand over.
met alleen een mondkapje naar buiten is ook zo koud momenteel....quote:
Hij zit op zijn zolderkamertje met een vastgeroest raam.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:37 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Doe het raam open en zeg er wat van
Ik blijf erbij, Nederland en Belgie moeten een provincie van Duitsland wordenquote:Op maandag 23 maart 2020 18:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Is er nog een scenario denkbaar dat Belgie of Duitsland Nederland gaan helpen qua IC-capaciteit?
Ik denk alleen als die landen duidelijk merken dat de groei er bij hen uit is. Met andere woorden, voorlopig kleine kans.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
die staat er alquote:Op maandag 23 maart 2020 18:49 schreef Apotheose het volgende:
zou er een muur omheen bouwen, om china.
Buikbeademing kan alleen bij intonatie (beademingsapparaat nodig). Met een zak om het hoofd heb je veel minder complexe apparatuur nodig. Geen beademingsapparaat in ieder geval.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:36 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ik weet het onderhand echt niet meer.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:50 schreef Patroon het volgende:
Wat denken jullie, komen er aanvullende maatregelen?
Mondkapjesdagquote:
Denk max. 2 mensen bij elkaar buiten. Heel veel meer niet.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:50 schreef Patroon het volgende:
Jaquote:Op maandag 23 maart 2020 18:51 schreef vosss het volgende:
Welke zender is die persco, gewoon nederland 1?
Ik denk dat we meer hebben aan een muur om Brabant.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:49 schreef Apotheose het volgende:
zou er een muur omheen bouwen, om china.
Misschien nog wat winkels dicht.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Denk max. 2 mensen bij elkaar buiten. Heel veel meer niet.
Samenscholingsverbod.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:50 schreef Patroon het volgende:
Dit getrol is echt totaal niet grappig meer, er liggen heel veel medelanders te creperen..quote:Op maandag 23 maart 2020 18:51 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Ik denk dat we meer hebben aan een muur om Brabant.
Twee keer achter elkaar in Madrid?quote:Op maandag 23 maart 2020 18:52 schreef iBenny het volgende:
UEFA stelt finales Champions League en Europa League uit
De finales van de Champions League en Europa League zijn uitgesteld, meldt de UEFA. De Europese voetbalbond ziet door de coronacrisis geen andere optie dan het verplaatsen van de finales. De eindstrijd van de Champions League zou aanvankelijk worden gespeeld op 1 juni in Madrid, die van de Europa League twee dagen eerder in Bakoe. Er zijn nog geen nieuwe data gevonden voor beide finales.
Dat was ook wel te verwachten natuurlijkquote:Op maandag 23 maart 2020 18:52 schreef BlauweTijger het volgende:
Olympische spelen met een jaar uigesteld!
Logisch, er moeten eerst nog wat wedstrijden tussen gepropt worden tenzij je een free-for-all finale organiseert.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:52 schreef iBenny het volgende:
UEFA stelt finales Champions League en Europa League uit
De finales van de Champions League en Europa League zijn uitgesteld, meldt de UEFA. De Europese voetbalbond ziet door de coronacrisis geen andere optie dan het verplaatsen van de finales. De eindstrijd van de Champions League zou aanvankelijk worden gespeeld op 1 juni in Madrid, die van de Europa League twee dagen eerder in Bakoe. Er zijn nog geen nieuwe data gevonden voor beide finales.
twitter:alexanderbakker twitterde op maandag 23-03-2020 om 18:52:45Rond 19.00 uur persconferentie na crisisberaad kabinet. Achter de schermen klinkt door: verscherping van bestaande maatregelen. #CoronaCrisis reageer retweet
kan ookquote:Op maandag 23 maart 2020 18:51 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Ik denk dat we meer hebben aan een muur om Brabant.
Net als in ieder ander land ter wereld. Afschrikking en boetes om het overgrote deel te laten gehoorzamen.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:50 schreef Maver24 het volgende:
Wat ik mij afvraag, hoe ga je een samenscholingsverbod handhaven. Ga je op iedere hoek een agent zetten?
Slappe hap incoming…..quote:
Pleeg nog liever zelfmoord of ik een mof ga wordenquote:Op maandag 23 maart 2020 18:50 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik blijf erbij, Nederland en Belgie moeten een provincie van Duitsland worden
Zelfstandige superland heb je dan
Op een gegeven moment moet je daar heel hard in zijn. Peter wil dus gewoon dat Nederland naar de knoppen gaat. Een landverrader dus.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:51 schreef Fukushima het volgende:
Gvd zeg Peter r de vries die net op rtl verkondigt dat je best naar het strand of bos moet kunnen als gezinnetje
Tuurlijk moet dat kunnen, het moet alleen niet te druk zijn omdat iedereen dat wil doen.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:51 schreef Fukushima het volgende:
Gvd zeg Peter r de vries die net op rtl verkondigt dat je best naar het strand of bos moet kunnen als gezinnetje
Die mensen die beademd worden, zijn die gewoon bij kennis?quote:Op maandag 23 maart 2020 18:50 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Buikbeademing kan alleen bij intonatie (beademingsapparaat nodig). Met een zak om het hoofd heb je veel minder complexe apparatuur nodig. Geen beademingsapparaat in ieder geval.
Dus meer handhaving en sluiting non-essentiele winkels. Maar verder mag je gewoon buiten komen. Als je maar die anderhalf meter aanhoudt.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:53 schreef Netflixed het volgende:
twitter:alexanderbakker twitterde op maandag 23-03-2020 om 18:52:45Rond 19.00 uur persconferentie na crisisberaad kabinet. Achter de schermen klinkt door: verscherping van bestaande maatregelen. #CoronaCrisis reageer retweet
boetes van 4000 euro geven en dan ook echt doen, wat helaas niet gebeurd in het buitenland.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:54 schreef Confetti het volgende:
[..]
Net als in ieder ander land ter wereld. Afschrikking en boetes om het overgrote deel te laten gehoorzamen.
Zo'n wagen met waterkanonnen door elke straatquote:Op maandag 23 maart 2020 18:50 schreef Maver24 het volgende:
Wat ik mij afvraag, hoe ga je een samenscholingsverbod handhaven. Ga je op iedere hoek een agent zetten?
Kunnen we die gozer niet gewoon verplicht laten emigrerenquote:Op maandag 23 maart 2020 18:51 schreef Fukushima het volgende:
rtl4 kan ookquote:Op maandag 23 maart 2020 18:51 schreef vosss het volgende:
Welke zender is die persco, gewoon nederland 1?
Zelden eens met Peterrr, maar nu wel.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:51 schreef Fukushima het volgende:
Idd, fopmaatregelen dus. Winkels zijn vrijwel allemaal al dicht, en afhalen blijft dan ook gewoon mogelijk. Geen samenscholingsverbod.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:54 schreef kilon het volgende:
[..]
Dus meer handhaving en sluiting non-essentiele winkels. Maar verder mag je gewoon buiten komen. Als je maar die anderhalf meter aanhoudt.
Ja en dat gaat dus niet dus het alternatief is alles dicht. BE heeft dat ook al moeten doenquote:Op maandag 23 maart 2020 18:54 schreef Automatisch het volgende:
[..]
Tuurlijk moet dat kunnen, het moet alleen niet te druk zijn omdat iedereen dat wil doen.
quote:Op maandag 23 maart 2020 18:55 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Zo'n wagen met waterkanonnen door elke straat![]()
![]()
En een livestreamcamera erop met de feed naar youtube.
je kan ook frans bauer opzettenquote:Op maandag 23 maart 2020 18:55 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Zo'n wagen met waterkanonnen door elke straat![]()
![]()
En een livestreamcamera erop met de feed naar youtube.
quote:Op maandag 23 maart 2020 18:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die mensen die beademd worden, zijn die gewoon bij kennis?
Ik hoorde zoiets op radio 1 tijden het lokken, maar ik kon het niet goed horen.
Nee, die worden in coma gehouden (gesedeerd). Pas bij verbetering worden ze langzaam weer wakker gemaakt.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die mensen die beademd worden, zijn die gewoon bij kennis?
Ik hoorde zoiets op radio 1 tijden het lokken, maar ik kon het niet goed horen.
Bron?quote:Op maandag 23 maart 2020 18:52 schreef BlauweTijger het volgende:
Olympische spelen met een jaar uigesteld!
max 2 zou goed zijn zoals in België en Duitsland en nog meer landen denk ikquote:Op maandag 23 maart 2020 18:56 schreef junkiexp het volgende:
Ik hoop op meer autoriteit op lokaal niveau en een samenscholingsverbod van meer dan 2 mensen.
Verwacht geen algehele lockdown, al zal het misschien geen slecht idee zijn (op de economie dan nog meer kapot gaat dan)
Denk dat wat jij zegt gaat gebeuren. Geen lockdown. Rutte vindt dat geen goede aanpak.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:56 schreef junkiexp het volgende:
Ik hoop op meer autoriteit op lokaal niveau en een samenscholingsverbod van meer dan 2 mensen.
Verwacht geen algehele lockdown, al zal het misschien geen slecht idee zijn (op de economie dan nog meer kapot gaat dan)
Inderdaad, niet eens het origineel van Lee gepakt ookquote:Op maandag 23 maart 2020 18:57 schreef KennyPowers het volgende:
Die cringe You'll never walk alone reclame
slappe hap gestemdquote:Op maandag 23 maart 2020 18:58 schreef SecretStoryWous het volgende:
Poll: Wat verwachten we?
• Slappe hap
• Lock-down
• Paar kleine maatregelen
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
diue spullen staan op ONS grondgebied. optiefen met die handel....quote:Op maandag 23 maart 2020 18:58 schreef Belg het volgende:
Gelukkig hebben wij Belgen de grenzen netjes gesloten met Nederlad:
[ afbeelding ]
Met jullie pussy maatregels
Bijzonder vreemde reclame, of het ligt aan mijn eigen associatie met dat nummer.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:57 schreef KennyPowers het volgende:
Die cringe You'll never walk alone reclame
Wie het laatst lacht. Lacht het best.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:58 schreef Belg het volgende:
[ afbeelding ]
Fuckers hebben de comments uitgezet.quote:
Noem dat maar netjes.quote:Op maandag 23 maart 2020 18:58 schreef Belg het volgende:
[ afbeelding ]
You never walk alone... terwijl je eigenlijk wel alone moet lopen op 1,5 meter afstandquote:Op maandag 23 maart 2020 18:59 schreef laucas het volgende:
[..]
Bijzonder vreemde reclame, of het ligt aan mijn eigen associatie met dat nummer.
Voor mij iig een totale mismatch.
Bron?quote:Op maandag 23 maart 2020 18:59 schreef Jed1Gam het volgende:
Kim aangesteld als nieuwe leider, Rutte afgetreden.
Waar is hij dan?quote:Op maandag 23 maart 2020 19:00 schreef Wereldgozer het volgende:
Present. Jammer dat zipportal dit moet missen
Wtfquote:Op maandag 23 maart 2020 18:58 schreef Belg het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 23 maart 2020 19:00 schreef Janetje het volgende:
[..]
Noem dat maar netjes.
Ding staat hartstikke scheef.
WATERKANONquote:Op maandag 23 maart 2020 19:02 schreef Jed1Gam het volgende:
Pers zit te dicht op elkaar, gelijk boetes uitdelen.
Zij is zo kleinquote:Op maandag 23 maart 2020 19:01 schreef TheVulture het volgende:
De tolk komt steeds beter in beeld te staan
Staat er achter he?quote:Op maandag 23 maart 2020 19:01 schreef Zorro het volgende:
Doventolkje in het midden.
Staat ze nog dichterbij
Is ook veel leuker.quote:
Nou vooruit dan.quote:
quote:
quote:Op maandag 23 maart 2020 19:02 schreef Longcat. het volgende:
Hamstervrouw is een geil vrouwtje![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
zij mag mij altijd tolken
zeg het ze!!!quote:Op maandag 23 maart 2020 19:02 schreef Red_85 het volgende:
Bedankt he, stelletje idioten met jullie ongeoorloofd naar buiten gaan. Lekker samen.
Uitbraak van Debiel-20
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |