Ik denk dat het daar nog een week te vroeg voor is.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:38 schreef Drekkoning het volgende:
Denk dat de eerste effecten van de maatregelen zichtbaar worden.
Dat denk ik niet. Incubatietijd is niet zo langquote:Op maandag 23 maart 2020 14:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik denk dat het daar nog een week te vroeg voor is.
Geen gekke getallen toch? Benieuwd hoeveel er op de IC liggenquote:Op maandag 23 maart 2020 14:42 schreef Sapstengel het volgende:
Allemaal kijken naar die 34 doden en het dan positieve cijfers noemen
Het aantal ziekenhuisopnames is van een kleine 1000 naar 1250 gegaan. Dat is een stuk minder positief.
Zeker, als 17 miljoen mensen ziek waren dit momentquote:Op maandag 23 maart 2020 14:42 schreef Newone82 het volgende:
213 doden op 17 miljoen mensen is een mooie statistiek. Hopelijk houden we dit vol!
Ja, van 152 opnames op zondag naar 242 opnames op maandag.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:42 schreef Confetti het volgende:
Ziekenhuisopnames stijgen wel schrikbarend, als je ervan uitgaat dat de uitstroom veel minder is.
Niet te vroeg juichen mensen, nog altijd een groei van bijna 20% qua doden.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:37 schreef raptorix het volgende:
34 patiënten overleden, 545 nieuwe patiënten, in totaal 4749 positief geteste personen
opnamen en doden lopen altijd achter. Dus als het aantal nieuwe cases afvlakt zal dat ook met opnamen gebeuren straks.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:42 schreef TheRacingElf het volgende:
Enorme toename van mensen die zijn opgenomen in het ziekenhuis en mensen hier zijn aan het juichen...?
Daar zitten ook de mensen bij die opgenomen zijn geweest hè.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:42 schreef Sapstengel het volgende:
Allemaal kijken naar die 34 doden en het dan positieve cijfers noemen
Het aantal ziekenhuisopnames is van een kleine 1000 naar 1250 gegaan. Dat is een stuk minder positief.
Opgenomen of opgenomen geweestquote:Op maandag 23 maart 2020 14:43 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Ja, van 152 opnames op zondag naar 242 opnames op maandag.
Ah, je bedoelt op het totaal.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet te vroeg juichen mensen, nog altijd een groei van bijna 20% qua doden.
Rutte en Jaap god doen het dan ook fantastischquote:Op maandag 23 maart 2020 14:43 schreef butz0rs het volgende:
Het aantal overledenen daalt normaal gesproken een stuk later dan het aantal besmettingen.
We kunnen dus concluderen dat ook het aantal (ongeteste) besmettingen al een heel stuk gedaald is.
onzin, ze testen welquote:Op maandag 23 maart 2020 14:45 schreef merdobach het volgende:
Volkomen duidelijk dat ze gewoon niet testen. Ook op de IC niet meer. Dus natuurlijk veel meer overleden, maar niet getest, dus niet meegeteld.
quote:Op maandag 23 maart 2020 14:45 schreef merdobach het volgende:
Volkomen duidelijk dat ze gewoon niet testen. Dus natuurlijk veel meer overleden, maar niet getest, dus niet meegeteld.
@kwiwi heeft hier vast een mening over.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:46 schreef SoldMayor het volgende:
Zwitserland vandaag ook alweer bijna 1100 nieuwe cases en totaal zitten die al op 118 doden. Je leest er amper iets over maar erg goed gaat het ook niet in Zwitserland
Er komen sowiezo maatregelen bijquote:Op maandag 23 maart 2020 14:46 schreef Newone82 het volgende:
Ik verwacht na deze cijfers alle winkels dicht en alcoholverbod.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 18% gewijzigd door Evenstar op 23-03-2020 14:49:37 ]
Neu, incubatietijd is 5 tot 14 dagen toch? Dus de eerste effecten komen nu ongeveer.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik denk dat het daar nog een week te vroeg voor is.
Zipportal heeft een ban.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:47 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
Uden is bijna coronavrij. @:Zipportal
Dat zal nog wel even zo blijven ook. Wintersportgebieden + veel forenzen die op en neer gaan tussen Noord-Italië en de Italiaanse sprekende regio(s) van Zwitserland.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:46 schreef SoldMayor het volgende:
Zwitserland vandaag ook alweer bijna 1100 nieuwe cases en totaal zitten die al op 118 doden. Je leest er amper iets over maar erg goed gaat het ook niet in Zwitserland
Waar staan die cijfers dan? Op de RIVM zie ik alleen nieuwe besmettingen en overledenen.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:43 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Ja, van 152 opnames op zondag naar 242 opnames op maandag.
Onzin, ze testen niet. Gaan gewoon uit van Corona en behandelen ernaar, maar testen niet.quote:
Die zijn van de 2,3 mlj arbeidsmigranten die ze kwijt zijn geraakt.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:47 schreef Tuned22 het volgende:
Van 184 patiënten is de woonplaats nog onbekend. Dat is ook best vaag![]()
https://www.rivm.nl/coronavirus-kaart-van-nederland-per-gemeente
Doe niet zo dramatisch, een groot deel van ons land houdt zich prima aan de voorschriften.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:47 schreef An_0_Niem het volgende:
Weet niet of dit al voorbij is gekomen...
Doodzieke entertainer (39) aan de zuurstof in aangrijpende video: ‘Zwaarste gevecht ooit’
Hopelijk redt dit heftige filmpje mensenlevens en blijven mensen nu wél binnen.
Dat was ook al bekend gemaakt natuurlijk. Al een dag of vijf (?) geleden?quote:Op maandag 23 maart 2020 14:49 schreef TheRacingElf het volgende:
242 van de 545 nieuwe gevallen opgenomen in het ziekenhuis, ze testen echt alleen nog maar de ernstige gevallen...
Op de RIVM site in het dagelijkse berichtquote:Op maandag 23 maart 2020 14:49 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Waar staan die cijfers dan? Op de RIVM zie ik alleen nieuwe besmettingen en overledenen.
Dat is van het totaal. Waar ik op doel is de opnames die er per dag bijkomen.quote:
Juichen is een groot woord, maar goed om te zien dat we de goede kant op gaanquote:Op maandag 23 maart 2020 14:42 schreef TheRacingElf het volgende:
Enorme toename van mensen die zijn opgenomen in het ziekenhuis en mensen hier zijn aan het juichen...?
Werden de ziekenhuizen toen ook overspoeld? En de IC's?quote:Op maandag 23 maart 2020 14:50 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik worstel er toch wel een beetje mee dat er in de winter van 2017-2018 in drie, vier maanden tijd bijna 9500 (!!) mensen in Nederland griep-gerelateerd overleden (cijfers RIVM). Dit was nooit het gesprek van de dag of opening NOS-journaal en er werd geen wc-rol extra verkocht...
Truequote:Op maandag 23 maart 2020 14:50 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Dat is van het totaal. Waar ik op doel is de opnames die er per dag bijkomen.
quote:Datum - aantal - stijging
14-mrt 959 - 19,28%
15-mrt 1135 - 18,35%
16-mrt 1413 - 24,49%
17-mrt 1705 - 20,67%
18-mrt 2051 - 20,29%
19-mrt 2460 - 19,94%
20-mrt 2994 - 21,70%
21-mrt 3631 - 21,28%
22-mrt 4204 - 15,78%
23-mrt 4749 - 12,96%
Dat kan ik mij niet herinneren,quote:Op maandag 23 maart 2020 14:51 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Werden de ziekenhuizen toen ook overspoeld? En de IC's?
Ik kijk alleen nog naar doden. De andere data is te vaag. Besmettingen is inderdaad een weinig zeggend getal, maar ook de ziekenhuisopnames zegt niet alles zolang we niet weten hoeveel er uit het ziekenhuis ontslagen worden.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:46 schreef Kyran het volgende:
Er is een stijging van 25% in de ziekenhuisopnames en gisteren was dit maar 18%. Hoe kan je dan zeggen dat het goed gaat jongens? Kom op, wees aub. een beetje realistisch. Iedereen weet ondertussen wel dat het aantal bevestigde patiënten niks meer zeg.
Ik zeg niet dat het slechter gaat, maar het is nog echt te vroeg om te gaan juichen.
Het Noorden test nog wel laagdrempelig zei zon arts-microbioloog van het UMCG.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:49 schreef TheRacingElf het volgende:
242 van de 545 nieuwe gevallen opgenomen in het ziekenhuis, ze testen echt alleen nog maar de ernstige gevallen...
Omdat, als je hier geen maatregelen neemt, het dodental die 9500 enorm gaat overstijgen. En niet alleen ouderen.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:50 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik worstel er toch wel een beetje mee dat er in de winter van 2017-2018 in drie, vier maanden tijd bijna 9500 (!!) mensen in Nederland griep-gerelateerd overleden (cijfers RIVM). Dit was nooit het gesprek van de dag of opening NOS-journaal en er werd geen wc-rol extra verkocht...
Klopt maar vele hier interpreteren deze cijfers als positief maar als je kijkt naar het aantal opnames in het ziekenhuis gaat het wat mij betreft nog steeds behoorlijk de verkeerde kant op.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:49 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dat was ook al bekend gemaakt natuurlijk. Al een dag of vijf (?) geleden?
Serieus? Na 1 dag al denken dat we de goede kant op gaan?quote:Op maandag 23 maart 2020 14:50 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Juichen is een groot woord, maar goed om te zien dat we de goede kant op gaan
https://www.leidschdagbla(...)e&utm_medium=organicquote:Het in Leiden gevestigde farmacuetische bedrijf Janssen Vaccines & Prevention beridt zich voor op de productie van tussen de 100 en 300 miljoen vaccins tegen het coronavirus. De productie zou al in januari kunnen beginnen, als klinische testen die ’dit najaar’ op mensen worden gehouden, succesvol verlopen.
Bij de ontwikkeling van een vaccin maakt Janssen gebruik van expertise die al sinds 2008 is opgedaan met een vaccin tegen de tropische ziekte ebola. Tegen de internationale nieuwszender CNBC zei directeur Paul Stoffels van moederbedrijf Johnson & Johnson (J&J) dat hij heel optimistisch is over de komst van een coronavaccin. ,,We boeken heel, heel snel aanzienlijke vooruitgang.’’ Viroloog Hanneke Schuitemaker van Janssen bevestigt dit. ,,Het gaat sneller dan we eerder hadden verwacht.’’
Op dit moment werkt in Leiden een team van honderd man 24 uur per dag aan de ontwikkeling van een vaccin. Het bedrijf heeft tien of twaalf ’vaccinconstructen’, die op effectiviteit worden getest op dieren. Eind maart al wil Janssen hieruit het meest veelbelovende ’construct’ kiezen. Omdat het vaccin is gebaseerd op het ebolavaccin, dat in 2017 daadwerkelijk is toegediend aan 50.000 mensen, is het nagenoeg bewezen veilig. Dat versnelt de ontwikkeling, omdat deze eerste stap in het onderzoek kan worden overgeslagen.
Stoffels wil het kandidaatvaccin ’begin november’ klinisch testen op mensen. Ondertussen richt het de grote, ’state of the art’ vaccinfabriek die J&J aan de Archimedesweg in Leiden heeft, al in voor productie van het middel. De fabriek is sinds oktober 2018 operationeel, en gebruikt als ’productieplatform’ de menselijke cellijn Per.C6. Deze cellijn, die al in de jaren ’80 in Leiden is ontwikkeld door de Leidse hoogleraar Lex van der Eb, kwam in 2010 in handen van J&J tijdens de overname van het biotechbedrijf Crucell.
Voor de klinische testen heeft J&J testcentra in de Verenigde Staten het Verenigd Koninkrijk op het oog. De procedures in Nederland zouden hiervoor te omslachtig en ’te streng’ zijn, zei het concern maandag tegen het Financieele Dagblad. Zolang het coronavirus zelf niet muteert, zegt Stoffels, ’is het een logisch biologisch principe’ dat de immuniteit blijvend is, al houdt hij bij deze uitspraak wel een slag om de arm.
Ja, we flikken dit als Nederland wel maar even. Trots op onze overheid.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:50 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Juichen is een groot woord, maar goed om te zien dat we de goede kant op gaan
Dat was volgens mij al 2 weken terug.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:45 schreef influcted het volgende:
Vorige week was het exact hetzelfde dat er op zondags gemiddeld minder werd getest. Toen kwam er ook een 'klap' op de dinsdag meen ik mij te heugen. Met het gelimiteerde testen wat hier al wordt gedaan zegt dat direct niet iets positiefs.
Vergelijkbaar met Italië waar het een aantal dagen 3500 ~ besmettingen per keer was en daarna ineens drastisch toenam. Het is simpelweg niet in te schatten.
Jij beweert dat ze niet testen, dat is pertinent onwaar, ze zitten nog steeds rond de 1000 testen per dag, en hebben er 582 vastgesteld.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:51 schreef merdobach het volgende:
[..]
Genoeg gevallen, mensen die ernstig ziek zijn, ggd komt niet testen, want ga maar uit van Corona. Zie vandaag Telegraaf. Zelfde in ziekenhuizen. Waarom testen als je toch al Corona behandeling volgt.
U riep?quote:Op maandag 23 maart 2020 14:47 schreef Zeroku het volgende:
[..]
@:kwiwi heeft hier vast een mening over.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
Je kan wel zien hoeveel er bij komen.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:52 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik kijk alleen nog naar doden. De andere data is te vaag. Besmettingen is inderdaad een weinig zeggend getal, maar ook de ziekenhuisopnames zegt niet alles zolang we niet weten hoeveel er uit het ziekenhuis ontslagen worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt voor je totaal ongefundeerde mening, huldequote:Op maandag 23 maart 2020 14:54 schreef Discombobulate het volgende:
Die IC's gaan hoe dan ook overspoeld worden en er gaan Italiaanse toestanden plaatsvinden... Sowieso, 100%.
Die piek gaat echt niet zo hoog zijn als voor de partial lockdown. De hoeveelheid sociale bijeenkomsten/contacten van iedereen is natuurlijk al flink vermindert.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:54 schreef Tengano het volgende:
Over twee a drie weken wordt er een piek verwacht van alle dagjesmensen van dit weekend,
en daarna nog een van de mensen die met deze cijfers denken dat alles weer ok is.
fixedquote:Op maandag 23 maart 2020 14:54 schreef Tengano het volgende:
Over twee a drie weken wordt er door mij een piek verwacht van alle dagjesmensen van dit weekend,
en daarna verwacht ik ook nog een piek van de mensen die met deze cijfers denken dat alles weer ok is.
Dat de blauwe lijn stijgt is niet zo mooi. Hopen dat e.e.a. binnen de perken gaat blijven.quote:
Ik geloof hier niets van, omdat gisteren het aantal Nederlandse IC opnames nog op 405 lag.quote:
Ik zal hem over een paar weken nog even quoten net als mijn boodschappentopic waarin ik voor gek verklaard werd.quote:
7/10quote:Op maandag 23 maart 2020 14:56 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Duitsland heeft betrekkelijk weinig doden.
Wellicht komt dat omdat het vooral om 80 plussers gaat en Duitsers van 80 jaar en ouder hebben in hun prille jeugd al een stoomcursus "überleben" "genoten".
quote:
Als je de aanvoer van nieuwe patienten een beetje stabiel weet te houden neemt het risico op overbelasting enorm af. Op een gegeven moment zal de groep die met ontslag gaat dan ne tzo groot zijn als de nieuwe aanvoer.quote:
ja dat kan heel goed kloppen.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:55 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Dus slechts 17% overlijdt na IC-opname? 83% overlijdt zonder op een IC te zijn geweest?
Jaap is de juiste man op de juiste plek.👌quote:Op maandag 23 maart 2020 14:54 schreef Koffieplanter het volgende:
Wow, de werken van Jaap werpt nu al z'n vruchten af.
Ziet er wel goed uitquote:Op maandag 23 maart 2020 14:57 schreef junkiesietze het volgende:
Nou komt iedereen weer met zn excel scheetjes
Kunnen diverse verklaringen zijn waarom dm cijfers vandaag lager uitvallen van incubatie/overlijdenstijd tot mensen die niet op zondag willen/''mogen'' sterven.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:52 schreef TheRacingElf het volgende:
[..]
Klopt maar vele hier interpreteren deze cijfers als positief maar als je kijkt naar het aantal opnames in het ziekenhuis gaat het wat mij betreft nog steeds behoorlijk de verkeerde kant op.
Klopt. Gaat vooral om hoogbejaarden.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:55 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Dus slechts 17% overlijdt na IC-opname? 83% overlijdt zonder op een IC te zijn geweest?
quote:
deze data loopt ongeveer 2 dagen achter.quote:
Je hebt toch geen Excel nodig om te zien dat het afvlakt?quote:Op maandag 23 maart 2020 14:57 schreef junkiesietze het volgende:
Nou komt iedereen weer met zn excel sheetjes
Zitten we nog op lijn met Italie????quote:Op maandag 23 maart 2020 14:57 schreef junkiesietze het volgende:
Nou komt iedereen weer met zn excel sheetjes
bestaat dat serieus?quote:Op maandag 23 maart 2020 14:58 schreef SunZomer het volgende:
tot mensen die niet op zondag willen/''mogen'' sterven.
leef je uitquote:Op maandag 23 maart 2020 14:57 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik zal hem over een paar weken nog even quoten net als mijn boodschappentopic waarin ik voor gek verklaard werd.
Ja. Met name gelovigen.quote:
Excuus, niet testen is te kort door de bocht. Ze testen wat ze kunnen, maar zitten aan Max test capaciteit. Dus worden er keuzes gemaakt. Iemand die al ziek is en 80+ komt niet eens op de IC terecht. Sterft daarvoor al en hoef je niet te testen.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:53 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Jij beweert dat ze niet testen, dat is pertinent onwaar, ze zitten nog steeds rond de 1000 testen per dag, en hebben er 582 vastgesteld.
onzin, doodsoorzaak wordt altijd bepaald.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:59 schreef merdobach het volgende:
Sterft daarvoor al en hoef je niet te testen
Zo enorm veel mensen waren er (in verhouding)m ook weer niet op de been. Alles moest natuurlijk weer breed uitvergroot worden.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:54 schreef Tengano het volgende:
Over twee a drie weken wordt er een piek verwacht van alle dagjesmensen van dit weekend,
en daarna nog een van de mensen die met deze cijfers denken dat alles weer ok is.
Als we dat willen moeten we morgen zo’n 150 doden hebben (op één dag)....quote:Op maandag 23 maart 2020 14:58 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Zitten we nog op lijn met Italie????
Cum Laude Geneeskunde en Hoogleraar... en dan zijn er mensen hier die het denken beter te weten dan Jaapgodquote:Op maandag 23 maart 2020 14:58 schreef Caland het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat de effecten van zoveel mogelijk thuisblijven nog moeten komen
Jaapgod
Beetje vreemd, als God je roept, dan roept hij je, moet je niet zelf gaan bepalen of het wel de goede dag is... Maar goed, het zij zo.quote:
Zo klinkt het al een stuk minder alsof de overheid ons beduvelt, of niet?quote:Op maandag 23 maart 2020 14:59 schreef merdobach het volgende:
[..]
Excuus, niet testen is te kort door de bocht. Ze testen wat ze kunnen, maar zitten aan Max test capaciteit. Dus worden er keuzes gemaakt. Iemand die al ziek is en 80+ komt niet eens op de IC terecht. Sterft daarvoor al en hoef je niet te testen.
Nou heb ik oprecht dit weekend een kennis verloren met een zware longontsteking die (terecht) niet getest is.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:59 schreef butz0rs het volgende:
[..]
onzin, doodsoorzaak wordt altijd bepaald.
55 dus nu de jongste...quote:Op maandag 23 maart 2020 14:43 schreef ondeugend het volgende:
Sinds gisteren zijn 545 mensen positief getest op het nieuwe coronavirus (COVID-19). Daarmee komt het totaal aantal positief geteste mensen op 4749. Onder hen zijn 1230 mensen die in het ziekenhuis opgenomen zijn (geweest).
34 patiënten zijn sinds de vorige update overleden aan COVID-19. Er zijn in totaal 213 mensen overleden aan de ziekte. De leeftijd van de overledenen ligt tussen de 55 en 97 jaar. (de gemiddelde leeftijd bij overlijden is 82 jaar)
De meeste positief geteste mensen wonen in de provincie Noord Brabant, namelijk 1558 personen. Daarna zijn de meeste positief geteste mensen gemeld in Zuid-Holland (647) en Noord-Holland (600).
Het werkelijke aantal besmettingen met het nieuwe coronavirus ligt hoger dan het aantal dat hier genoemd wordt. Dit komt omdat niet iedereen met mogelijke besmetting getest wordt, maar vooral patiënten die zo ziek zijn dat ze in het ziekenhuis opgenomen worden en zorgverleners.
Zoals de mensen bij het WHO, inderdaad echt belachelijk.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:00 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Cum Laude Geneeskunde en Hoogleraar... en dan zijn er mensen hier die het denken beter te weten dan Jaapgod
De max. capaciteit is nu 600 IC plaatsen? Dit omdat er rekening gehouden wordt met 50% capaciteit voor andere gevallen dan Covid19. Dan mogen ze rap gaan opschalen...quote:
Is het voor hen niet extra mooi om dood te gaan op de dag des heeres?quote:
Geloof ik gewoon geen fuck van. Er wonen 1.3 miljard mensen in dat land.quote:
Dit riepen ze gister:quote:Op maandag 23 maart 2020 15:01 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Zoals de mensen bij het WHO, inderdaad echt belachelijk.
Jaapgod riep dat al vorige weekquote:Wereldgezondheidsorganisatie: 'Lockdowns alleen verslaan het virus niet'
Oh nee, nou zijn we gerustgesteld hoor.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:49 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Doe niet zo dramatisch, een groot deel van ons land houdt zich prima aan de voorschriften.
En dan te bedenken hoe laag deze nummers hadden kunnen zijn indien men direct de richtlijnen van de WHO had opgevolgd.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:58 schreef Caland het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat de effecten van zoveel mogelijk thuisblijven nog moeten komen
Jaapgod
Ik ook, zeker na dit weekend met alle uitstapjesquote:Op maandag 23 maart 2020 14:46 schreef Newone82 het volgende:
Ik verwacht na deze cijfers alle winkels dicht en samenscholingsverbod.
Dat zeg ik ook niet, alleen zou het netjes zijn als ze wat meer zouden informeren over wel/niet testen wat betreft doden.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:00 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Zo klinkt het al een stuk minder alsof de overheid ons beduvelt, of niet?
Lijkt me sterk. Las gisteren al dat het radboud in no-time kan opschalen naar zo’n 300quote:Op maandag 23 maart 2020 15:01 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
De max. capaciteit is nu 600 IC plaatsen? Dit omdat er rekening gehouden wordt met 50% capaciteit voor andere gevallen dan Covid19. Dan mogen ze rap gaan opschalen...
bron?quote:Op maandag 23 maart 2020 15:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. Las gisteren al dat het radboud in no-time kan opschalen naar zo’n 300
Dat klopt maar wellicht had die persoon ook wel onderliggende klachten. Of gaan er ook wel eens gezonde mensen aan een griep dood.quote:
Dus 2 dagen minder gevallen en doden is niet goed? Kom op. Wel ergens iets positief uit halenquote:Op maandag 23 maart 2020 15:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Deze cijfers geven geen enkele reden tot vreugde en zijn ook verre van representatief. Het enige cijfer dat representatief is is het aantal sterfgevallen. En daar kun je nog niet spreken van trendbreuk.
Kortom, de juichreacties zijn van mensen die het nog steeds niet begrijpen.
Veel hoogbejaarden hebben geen zin om aan slangen te liggen op een IC. Dat is wel een verschil met het buitenland, want daar heb je niet zoveel te kiezen volgens mij.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:55 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Ja leuk, Dat was al maanden bekend.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:02 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dit riepen ze gister:
[..]
Jaapgod riep dat al vorige week
Ja serieus, daar mag je toch best blij mee zijn? Is beter dan wanneer het gestegen zou zijn he?quote:Op maandag 23 maart 2020 14:52 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Serieus? Na 1 dag al denken dat we de goede kant op gaan?
Maak je borst maar nat voor de week die komen gaat.
Corona virus not allowedquote:Op maandag 23 maart 2020 15:01 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Ook nog eens. Heel Europa jaloers op ons. 😀☺
Corona virus niet hardop?quote:Op maandag 23 maart 2020 15:04 schreef Tengano het volgende:
[..]
Corona virus not aloud
[ afbeelding ]
Precies dit, al die pessimistenquote:Op maandag 23 maart 2020 15:04 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja serieus, daar mag je toch best blij mee zijn? Is beter dan wanneer het gestegen zou zijn he?
Wat een negativiteit zeg...
Maar dat willen de fokkertjes niet. Ze denken namelijk dat we er allemaal aan gaan. Las gisteren getallen van 500.000 doden hier, en sommige gingen er nog serieus in mee ook😂quote:Op maandag 23 maart 2020 15:04 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja serieus, daar mag je toch best blij mee zijn? Is beter dan wanneer het gestegen zou zijn he?
Dit.. Een van de sterfgevallen die ik ken was 79 jaar en werd niet eens opgenomen in het ziekenhuis. Overleed thuis.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:04 schreef deedeetee het volgende:
Veel te vroeg om al te gaan juichen hoor.
Dit inderdaad.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:04 schreef Doublepain het volgende:
Heb het gevoel dat mensen willen dat het hoog uitvalt ofzo
Nunca positivo, Siempre negativo
- Louis Van Gaal
Laten we dat maar door de vingers zienquote:Op maandag 23 maart 2020 15:04 schreef Caland het volgende:
Waar komt Jaap eigenlijk vandaan? Neem aan dat een standbeeld aldaar wel op zijn plek is.
Waar zal besmetting eerder plaatsvinden,bij mensen die op het strand/bos/park lopen of bij de mensen die aan het winkelen zijn in de niet noodzakelijke winkels/kappers .e.d. welke nog open zijn.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:02 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Ik ook, zeker na dit weekend met alle uitstapjes
Amsterdamquote:Op maandag 23 maart 2020 15:04 schreef Caland het volgende:
Waar komt Jaap eigenlijk vandaan? Neem aan dat een standbeeld aldaar wel op zijn plek is.
Minder gevallen zegt nou precies helemaal niks omdat er bijna niet wordt getest. Minder doden is pas 1 dag en de trendlijn is nog steeds opwaarts.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:03 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Dus 2 dagen minder gevallen en doden is niet goed? Kom op. Wel ergens iets positief uit halen
Als het onder voorbehoud is, post dan niet.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:05 schreef falling_away het volgende:
Het RIVM is kut, heel Europa is boos op ons, en alsnog zetten wij als een van de eersten de daling in.*
De Fokkers op dit forum weten niet hoe snel ze "ja maar het RIVM is nog steeds kut" moeten roepen
* wel nog even onder voorbehoud natuurlijk.. kan nog veranderen de komende dagen.
genotquote:Op maandag 23 maart 2020 15:06 schreef kibo het volgende:
De "methode Jaap" lijklt dus te werken.
Inmiddels heeft de WHO zijn visie ook overgenomen.
Goede kans dat Jaap straks op het schild gehesen wordt als opvolger van de huidige WHO direkteur-generaal. Die Tedros heeft er tot nu toe weinig van gebakken.
Met nadruk op het laatste. Ik hoop het echt. Alles beter dan Italië 2.0 of ergerquote:Op maandag 23 maart 2020 15:05 schreef falling_away het volgende:
Het RIVM is kut, heel Europa is boos op ons, en alsnog zetten wij als een van de eersten de daling in.*
De Fokkers op dit forum weten niet hoe snel ze "ja maar het RIVM is nog steeds kut" moeten roepen
* wel nog even onder voorbehoud natuurlijk.. kan nog veranderen de komende dagen.
QFTquote:Op maandag 23 maart 2020 15:06 schreef ondeugend het volgende:
Laten we het zo zeggen dan; Het nieuws had slechter kunnen zijn vandaag.
Dan hoeven we er ook geen ruzie over te maken
Ik ben voor.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:06 schreef kibo het volgende:
Goede kans dat Jaap straks op het schild gehesen wordt als opvolger van de huidige WHO direkteur-generaal. Die Tedros heeft er tot nu toe weinig van gebakken.
Wat lijkt je sterk? Dat er momenteel 1150 IC plekken beschikbaar zijn is een gegeven. Ook dat er rekening gehouden wordt met ±50% capaciteit voor andere gevallen.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. Las gisteren al dat het radboud in no-time kan opschalen naar zo’n 300
Denk winkelsquote:Op maandag 23 maart 2020 15:05 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Waar zal besmetting eerder plaatsvinden,bij mensen die op het strand/bos/park lopen of bij de mensen die aan het winkelen zijn in de niet noodzakelijke winkels/kappers .e.d. welke nog open zijn.
We zitten nog aan dezelfde testcapaciteit, maar testen daarmee nu stevig zieken en zorgpersoneel. Op zich zou je hem dus misschien nog wel hoger verwachten.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Minder gevallen zegt nou precies helemaal niks omdat er bijna niet wordt getest. Minder doden is pas 1 dag en de trendlijn is nog steeds opwaarts.
Zij zullen voor eeuwig de zondagsrust respecteren. Mooier kun je niet gaan me dunkt.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Is het voor hen niet extra mooi om dood te gaan op de dag des heeres?
Niet dat dat cijfergegeil mij interesseert, maar er is geen daling. Er is een afgevlakte groei.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:05 schreef falling_away het volgende:
Dit en het aantal ziekenhuisopnames stijgt nog steeds significant... Maar mensen hier willen graag Jaapgod roepenquote:Op maandag 23 maart 2020 15:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Minder gevallen zegt nou precies helemaal niks omdat er bijna niet wordt getest. Minder doden is pas 1 dag en de trendlijn is nog steeds opwaarts.
Zij wij niet relatief gezien eerder begonnen met maatregelen dan Italie?quote:Op maandag 23 maart 2020 15:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Met nadruk op het laatste. Ik hoop het echt. Alles beter dan Italië 2.0 of erger
quote:Op maandag 23 maart 2020 15:06 schreef kibo het volgende:
Hebben we iig toch ff een feesie gehadquote:Op maandag 23 maart 2020 15:07 schreef Zeroku het volgende:
Mooi om te zien dat iedereen al aan het JUICHEN is. Wellicht even afwachten of de stagnering doorzet de komende dagen.
Je hebt gelijk inderdaad, foutje in mijn post.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:07 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Niet dat dat cijfergegeil mij interesseert, maar er is geen daling. Er is een afgevlakte groei.
Die gaat in de corona bingo.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:07 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Niet dat dat cijfergegeil mij interesseert, maar er is geen daling. Er is een afgevlakte groei.
Die kanttekening is wel een beetje slap van je dan.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:05 schreef falling_away het volgende:
Aantal doden: 19-15-18-30-30-43-34quote:Op maandag 23 maart 2020 15:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Deze cijfers geven geen enkele reden tot vreugde en zijn ook verre van representatief. Het enige cijfer dat representatief is is het aantal sterfgevallen. En daar kun je nog niet spreken van trendbreuk.
Kortom, de juichreacties zijn van mensen die het nog steeds niet begrijpen.
Sommige mensen hier kunnen niet leven als ze niks te mopperen hebbenquote:Op maandag 23 maart 2020 15:04 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Blij met 35 dodenquote:Op maandag 23 maart 2020 15:04 schreef leolinedance het volgende:
[..]
1 zwaluw maakt nog geen zomer. 1 meting breekt nog geen trend.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:05 schreef falling_away het volgende:
en alsnog zetten wij als een van de eersten de daling in
Fotos van mijn collegas laten hetzelfde zienquote:Op maandag 23 maart 2020 15:02 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Geloof ik gewoon geen fuck van. Er wonen 1.3 miljard mensen in dat land.
Met die 34 zijn we gewoon 6e vd wereld vandaagquote:Op maandag 23 maart 2020 15:05 schreef falling_away het volgende:
Het RIVM is kut, heel Europa is boos op ons, en alsnog zetten wij als een van de eersten de daling in. ....
Sommige mensen😂quote:Op maandag 23 maart 2020 15:08 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Die gaat in de corona bingo.
Er is geen daling maar een afgevlakte groei.
Volgens mij was er gisteren ook al hiervan iets te zien?quote:Op maandag 23 maart 2020 15:09 schreef zoost het volgende:
[..]
1 zwaluw maakt nog geen zomer. 1 meting breekt nog geen trend.
Er is geen sprake van afgevlakte groei. Er is 1 meting waarop er minder groei was dan de dag ervoor maar dat zegt niks over de trend. Voordat je van afgezwakte groei kunt spreken moet dit nog een paar dagen doorzetten en daar reken ik niet op.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:07 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Welke artiest heeft de meeste clicks tegenwoordig? Het was leuker toen je je met dat lijstje bezig hieldquote:Op maandag 23 maart 2020 15:09 schreef riazop het volgende:
[..]
Met die 34 zijn we gewoon 6e vd wereld vandaag
Maikuul, oude sjeespater. Limbo der Limbo’s.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:09 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Blij met 35 doden
Ik zou pas blii zijn met 0 doden maarja noem mij maar negatief. Krampachtig blij zijn met iets minder doden dan een dag geleden is gekkenwerk.
Wacht het nog een week of 2 af dan weten we meer. Hopelijk blijft iedereen veilig en gezond.
NOS liveblogquote:Oppassen met cijfers vergelijken: 'Bierviltjesberekeningen werken niet'
Het AD en NRC leggen in twee parallelle artikelen uit dat je moet oppassen zelf aan het rekenen te slaan met besmettingscijfers uit verschillende landen. Het AD neemt daarvoor een lijstje onder de loep waarin de uitbraak in Italië met die in Nederland wordt vergeleken.
Op het eerste gezicht lijkt dat staatje te bewijzen dat het verloop van de epidemie hier de uitbraak in Italië volgt, met twee weken verschil. De cijfers van eerste week komen angstig overeen. Maar zo simpel ligt het niet. En niet alleen omdat de effecten van de beperkende maatregelen niet zijn meegenomen.
"Er valt met deze cijfers geen zinnig woord over te zeggen", waarschuwt hoogleraar wiskundige sociologie Marcel van Assen in de krant. Volgens hem maken verschillen in wie er wordt getest een vergelijking onmogelijk.
Zelfs het relatief hogere sterftecijfer in Nederland is niet per se slecht nieuws, vult microbioloog Marc Bonten aan. Hier is het geaccepteerder zwakke patiënten een zware lijdensweg te besparen. "Dat zou kunnen betekenen dat wij misschien wat eerder doden hebben."
"Zonder wiskundige modellen is niet te begrijpen wat je ziet", vul hoogleraar theoretische epidemiologie Hans Heesterbeek aan in NRC. Hij wijst erop dat er tegen-intuïtieve conclusies uit de modellen rollen, zoals dat slecht vaccineren tegen rode hond erger is dan helemaal niet. "Het zijn waarnemingen die je niet zonder modellen kunt begrijpen."
Bierviltjesberekeningen, is de conclusie van het artikel, werken dus niet.
Dat is wel een serieus gevaarquote:Op maandag 23 maart 2020 15:10 schreef TheVulture het volgende:
Ik zou die strengere maatregelen gewoon aankondigen vanavond, voordat iedereen denkt dat ze zich meer kunnen permitteren omdat er een kleine stabilisatie aftekent en we over 14 dagen sowieso het ravijn indonderen.
Ik ben geen medicus, maar het lijkt mij onmogelijk dat het aantal doden gaat dalen.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:07 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Dat gaan ww bij Italië straks ook zien. Hoop het echt.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:09 schreef zoost het volgende:
[..]
1 zwaluw maakt nog geen zomer. 1 meting breekt nog geen trend.
Ik neem aan dat mensen 'juichen' vanwege de daling in overledenen en nieuwe patienten, al hangt dat laatste af van hoeveel er getest wordt.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:10 schreef mazaru het volgende:
Ik snap even niet wat hier te juichen valt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit mag wel in de OPquote:Op maandag 23 maart 2020 15:10 schreef ondeugend het volgende:
Opgelost.. Discussie is niet meer nodig over goed nieuws of slecht nieuws
[..]
NOS liveblog
Expertise van Jaap aan Trumpquote:Op maandag 23 maart 2020 15:10 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
We zouden toch eens het enige land zijn dat dalijk weer economisch gaat draaien. #geldgraaigenot
Alles mag, maar je houdt vooral jezelf voor de gek.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:08 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Aantal doden: 19-15-18-30-30-43-34
Daar zit een licht stijgende lijn in, maar niet zo hard zoals we in Italië zagen. Dus licht optimistisch mag toch wel?
Jij denkt dat er ook veel overledenen zijn waarbij nooit wordt getest of ze Corona hebben (gehad)?quote:
Op een dag wel.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:11 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Ik ben geen medicus, maar het lijkt mij onmogelijk dat het aantal doden gaat dalen.
Even een vraag inderdaad: de mensen (en dat zijn er blijkbaar best een aantal) die er voor kiezen om niet in een ziekenhuis behandeld te worden (en te overlijden) maar thuis, tellen die eigenlijk wel mee bij de aantallen die het RIVM doorgeeft?quote:Op maandag 23 maart 2020 15:05 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Dit.. Een van de sterfgevallen die ik ken was 79 jaar en werd niet eens opgenomen in het ziekenhuis. Overleed thuis.
Misschien worden we dan weer zo groot en gerespecteerd als in de VOC-tijd.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:10 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
We zouden toch eens het enige land zijn dat dalijk weer economisch gaat draaien. #geldgraaigenot
Máár een stijging van 2 dagen op rij was meteen reden genoeg voor velen hier om verder in paniek te schieten. Twee dagen redelijk ''goed'' nieuws en dan nog kunnen sommigen niet accepteren dat er iets van goed nieuws geweest is. Maakt niet uit als er morgen weer een stijging komt. We zouden elk stukje positief nieuws gewoon aan moeten grijpen imo.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:04 schreef Bastiefcg het volgende:
Wacht nou even een dag of 7. Dan mag je gaan roeptoeteren als de stijging blijft afnemen
Iedereen die overlijd wordt wel meegeteld. Doodsoorzaken worden altijd vastgelegd.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:11 schreef Salina het volgende:
thuis.
Even een vraag inderdaad: de mensen (en dat zijn er blijkbaar best een aantal) die er voor kiezen om niet in een ziekenhuis behandeld te worden (en te overlijden) maar thuis, tellen die eigenlijk wel mee bij de aantallen die het RIVM doorgeeft?
Echt een serieuze vraag. De RIVM krijgt die informatie toch van de ziekenhuizen, of niet? Iemand?
Vandaar dat ik dus zeg dat er geen sprake is van een daling.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:11 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Ik ben geen medicus, maar het lijkt mij onmogelijk dat het aantal doden gaat dalen.
Yup, en het weer wordt beter dus nog meer mensen die gezellig samen in een parkje gaan zitten andersquote:
Nee niet strenger er is al meer dan genoeg gekkigheid bedachtquote:Op maandag 23 maart 2020 15:10 schreef TheVulture het volgende:
Ik zou die strengere maatregelen gewoon aankondigen vanavond, voordat iedereen denkt dat ze zich meer kunnen permitteren omdat er een kleine stabilisatie aftekent en we over 14 dagen sowieso het ravijn indonderen.
RIVMquote:
Mee eensquote:Op maandag 23 maart 2020 15:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Máár een stijging van 2 dagen op rij was meteen reden genoeg voor velen hier om verder in paniek te schieten. Twee dagen redelijk ''goed'' nieuws en dan nog kunnen sommigen niet accepteren dat er iets van goed nieuws geweest is. Maakt niet uit als er morgen weer een stijging komt. We zouden elk stukje positief nieuws gewoon aan moeten grijpen imo.
Gekkigheid?quote:Op maandag 23 maart 2020 15:12 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Nee niet strenger er is al meer dan genoeg gekkigheid bedacht
We zijn voor onze economie grotendeels afhankelijk van het buitenland.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:10 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Er is zo goed als geen testapparatuur. Ik denk dat Nederland bovenaan staat als het gaat om gebrek aan testen. Zelfs als ze zo goed als zeker weten dat je Corona hebt dan wordt je nog niet getest.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:11 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik neem aan dat mensen 'juichen' vanwege de daling in overledenen en nieuwe patienten, al hangt dat laatste af van hoeveel er getest wordt.
Hquote:Op maandag 23 maart 2020 15:10 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Maikuul, oude sjeespater. Limbo der Limbo’s.
Als dit doorzet mag Jaap een standbeeldquote:Op maandag 23 maart 2020 15:13 schreef Poepewapper het volgende:
[..]
Zitten we straks met z'n allen op het terras en half Europa zit dan nog binnen. Dan vraagt Belgie, "Mogen wij misschien Jaap van Dissel lenen?" Waarop wij de halve oppervlakte van Belgie eisen.
GEKOLONISEERD!!!
Gewoon dezelfde lijn blijven volgens als je bent ingezet. Niet nu opeens strenger omdat je inschat dat mensen raar gaan reageren op weinigzeggende cijfers.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:10 schreef TheVulture het volgende:
Groei van 25% (t.o.v. 18% van gisteren) in aantal ziekenhuisopnames, maar het gaat goed verder volgens sommigen.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Er is geen sprake van afgevlakte groei. Er is 1 meting waarop er minder groei was dan de dag ervoor maar dat zegt niks over de trend. Voordat je van afgezwakte groei kunt spreken moet dit nog een paar dagen doorzetten en daar reken ik niet op.
Liveblog NOSquote:1230 coronapatiënten in Nederland opgenomen
Van de 4749 coronapatiënten in Nederland zijn er 1230 opgenomen in het ziekenhuis, meldt het RIVM. De meeste opgenomen patiënten vallen in de leeftijdscategorie van 75 tot 79 jaar oud. Overlijdensgevallen komen tot nu toe het meest voor in de leeftijden van 80 tot 84 jaar. De meeste zieken zijn tussen de 54 en 60 jaar oud.
Binnen blijvenquote:Op maandag 23 maart 2020 15:15 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Jongens ik heb griep. Ik weet 100% zeker dat het griep is en geen corona. Maar toch zeggen mensen dat ik binnen moet blijven. Maar dat wil ik niet. Wat denken jullie?
Hoe kun je dat zo zeker weten?quote:Op maandag 23 maart 2020 15:15 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Jongens ik heb griep. Ik weet 100% zeker dat het griep is en geen corona. Maar toch zeggen mensen dat ik binnen moet blijven. Maar dat wil ik niet. Wat denken jullie?
Binnen blijvenquote:Op maandag 23 maart 2020 15:15 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
trollquote:Op maandag 23 maart 2020 15:15 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Dat je een trol bent.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:15 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Waarom zou je naar buiten gaan met griepquote:Op maandag 23 maart 2020 15:15 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Dit ja! Ik zie mensen alweer een buurt bbq organiseren of een tequila partyquote:Op maandag 23 maart 2020 15:10 schreef TheVulture het volgende:
Ik zou gewoon een gezellige buurt-bbq organiserenquote:Op maandag 23 maart 2020 15:15 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Doe eens een gok?quote:Op maandag 23 maart 2020 15:15 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Omdat ik 2 maanden geleden ook griep had en dit voelt PRECIES hetzelfde.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:16 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Hoe kun je dat zo zeker weten?
Kuchen op oudjes met een mooi koophuisquote:Op maandag 23 maart 2020 15:15 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Je kunt de richtlijnen van het RIVM toch zelf ook lezen? Troll.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:15 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Binnen blijven, maakt niet uit of het griep of corona is. Niemand wil besmet raken met je griep.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:15 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Echt niet. Er teugels worden op zeker strakker aangetrokken. Rutte geeft echt niet voor niks een persco; die gaat echt geen fles champagne opentrekken.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:15 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Vanavond krijgen we dus een verhaal dat de huidige maatregelen werken en dat alles precies zo blijft als het nu is.
Denk ik.
Hoe Corona zich uit verschilt sterk van persoon tot persoon, maar jij weet zonder test zeker dat je het niet hebt.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:15 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Hou op met je gejank. Ik ben niet blij met 35 doden lulhannesquote:Op maandag 23 maart 2020 15:09 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Blij met 35 doden
Ik zou pas blii zijn met 0 doden maarja noem mij maar negatief. Krampachtig blij zijn met iets minder doden dan een dag geleden is gekkenwerk.
Wacht het nog een week of 2 af dan weten we meer. Hopelijk blijft iedereen veilig en gezond.
quote:Op maandag 23 maart 2020 15:15 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Hey, een bekend gezicht!quote:Op maandag 23 maart 2020 15:06 schreef kibo het volgende:
Precies een maand oud, die post.quote:Op zondag 23 februari 2020 08:05 schreef kibo het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan.
Over een maand gaat dit topic uit als een nachtkaars en moeten jullie een andere hobby gaan zoeken
Ik zou gewoon lekker ergens naar een plek gaan zoals t strand waar heel veel mensen zijn en iedereen kei hard onderkuchen en hoesten en proestenquote:Op maandag 23 maart 2020 15:15 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Je bent vast een trol.quote:
Had je maar niet ziek moeten worden.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:18 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Ik ben geen troll. Ik kan al niet naar werk. Ik word gewoon gek thuis . Wil tenminste een wandeling kunnen maken door het park. Hele dag binnen blijven is voor mij echt een hel.
Corona voor anderen, blijf binnenquote:Op maandag 23 maart 2020 15:18 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Ik ben geen troll. Ik kan al niet naar werk. Ik word gewoon gek thuis . Wil tenminste een wandeling kunnen maken door het park. Hele dag binnen blijven is voor mij echt een hel.
Fles champagne vanaf 7 april op het terras ook goed?quote:Op maandag 23 maart 2020 15:16 schreef Tengano het volgende:
[..]
Echt niet. Er teugels worden op zeker strakker aangetrokken. Rutte geeft echt niet voor niks een persco; die gaat echt geen fles champagne opentrekken.
je kunt gewoon naar buiten en een wandeling maken, doe alsof je naar de bakker loopt.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:18 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Oké 😔quote:Op maandag 23 maart 2020 15:16 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Je kunt de richtlijnen van het RIVM toch zelf ook lezen? Troll.
Dit is toch NIETSquote:Op maandag 23 maart 2020 15:10 schreef mazaru het volgende:
Ik snap even niet wat hier te juichen valt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je quote de verkeerdequote:Op maandag 23 maart 2020 15:18 schreef LVNL_select het volgende:
[..]
Je bent vast een trol.
Maar je wilt op dit moment ook niet mensen besmetten met griep die ook weer in het ziekenhuis terecht willen komen. Dus lekker binnen blijven
Thanks.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:12 schreef -0- het volgende:
[..]
Iedereen die overlijd wordt wel meegeteld. Doodsoorzaken worden altijd vastgelegd.
Klopt.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:19 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Dit is toch NIETS
Op een bevolking van 18.000.0000
Mensen - wat een hysterie. Serieus. Nog steeds.
Alles ligt plat hé. En we praten over 34 doden. Met de griep zijn er minstens 100 doden per dag. Dit zijn allemaal oudere mensen, vaak al met iets onder de leden.
Dit is geen troll, maar ik ben realistisch. Dit zijn echt MINIMALE aantallen voor een samenleving als de onze.
Ziekenhuisopnames zijn naar mijn idee de betrouwbaarste cijfers om te toetsen hoe we er voor staan. Aantal nieuwe gevallen zijn inmiddels geen goede graadmeter meer aangezien we gewoon aan de maximale testcapiciteit zitten en aantal doden loopt natuurlijk een behoorlijke tijd achter want je gaat niet meteen de eerste dag dat je ziek wordt dood.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:15 schreef Kyran het volgende:
[..]
Groei van 25% (t.o.v. 18% van gisteren) in aantal ziekenhuisopnames, maar het gaat goed verder volgens sommigen.
Dat getal bij cumulatief lijkt de laatste dagen dichter bij het daadwerkelijke aantal te liggen dan het 'actuele' cijfer dat als eerste genoemd wordt...quote:
quote:Op maandag 23 maart 2020 15:19 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Dit is toch NIETS
Alles ligt plat hé. En we praten over 34 doden. Met de griep zijn er minstens 100 doden per dag. Dit zijn allemaal oudere mensen, vaak al met iets onder de leden.
Dit is geen troll, maar ik ben realistisch. Dit zijn echt MINIMALE aantallen voor een samenleving als de onze.
Stuur een brief naar de WHO dat ze zich niet zo moeten aanstellen.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:19 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Dit is toch NIETS
Je doet te opzichtig.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:21 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Ik wilde eigenlijk straks naar decathlon om wat sport spulletjes te halen voor thuis. Dat raden jullie ook af?
Gewoon anderhalve meter afstandquote:Op maandag 23 maart 2020 15:21 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Ik wilde eigenlijk straks naar decathlon om wat sport spulletjes te halen voor thuis. Dat raden jullie ook af?
Niet zo negatief! Zeg je netquote:Op maandag 23 maart 2020 15:17 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hou op met je gejank. Ik ben niet blij met 35 doden lulhannes
Moeten we nu echt honderdduizend keer herhalen dat de IC capaciteit het grootste probleem is met deze virus?quote:Op maandag 23 maart 2020 15:19 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Dit is toch NIETS
27 april Jaap van Disseldagquote:Op maandag 23 maart 2020 15:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als dit doorzet mag Jaap een standbeeld
Mooi begin van de week, op naar morgen! (En kijk eens buiten, wat een prachtige zonnestralen)quote:Op maandag 23 maart 2020 15:20 schreef Newone82 het volgende:
Wat wel duidelijk is na vandaag. Flatten the curve is goddelijk effectief. Mooie dag vandaag.
Nee in de winkel rondlopen is prima verantwoord.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:21 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Kap nou eens aandachtstrekker.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:21 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Als je gaat voorhuid joggen van tevoren mag jij gaan joggie.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:21 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Dat geldt ook voor ziekenhuisopnames. Waarbij zou kunnen gelden dat er kritischer of minder kritisch naar ziekenhuisopnames wordt gekeken wordt, dus dat in nog wel confounding. Ik zou naar beide kijken, en naar percentage positieve testen in onafhankelijke steekproeven.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:20 schreef TheRacingElf het volgende:
[..]
Ziekenhuisopnames zijn naar mijn idee de betrouwbaarste cijfers om te toetsen hoe we er voor staan. Aantal nieuwe gevallen zijn inmiddels geen goede graadmeter meer aangezien we gewoon aan de maximale testcapiciteit zitten en aantal doden loopt natuurlijk een behoorlijke tijd achter want je gaat niet meteen de eerste dag dat je ziek wordt dood.
JaapGod, RIVMGod, RutteGod, die dit bagatelliseerde /niet zagen aankomen waardoor medisch personeel nu via Twitter oproepjes moet doen voor beschermende materialen.twitter:ZaansMC twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 16:03:57We hebben nog nodig:
•Vuurwerkbrillen
•FFP2 maskers (3M)
•Handschoenen latex M en L
Kunt u ons hiermee helpen? Stuur een mail naar: servicedeskHRM@zaansmc.nl. Heel hartelijk dank namens onze patiënten en medewerkers! https://t.co/TAF0kEHeMQ reageer retweet
quote:Three senior health officials failed to meet World Health Organization (WHO) standards while addressing the press on public failure to adhere coronavirus guidelines when removing their masks to speak into microphones.
Dr Adham Rashad Ismail, WHO head of mission in Iraq was speaking at a press conference alongside UNAMI chief Jeanine Hennis-Plasschaert and Iraqi health minister Alaa Alwan.
All three failed to meet WHO guidelines on taking masks off, which advise wearers to "not touch the front but remove the lace from behind." Both Abdel Moneim and Hennis-Plasschaert removed their masks from their mouths, while Alwan pulled his mask off from his chin.
Wat?quote:Op maandag 23 maart 2020 15:22 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Als je gaat voorhuid joggen van tevoren mag jij gaan joggie.
Schitterende dag. Proost!quote:Op maandag 23 maart 2020 15:22 schreef Poepewapper het volgende:
[..]
Mooi begin van de week, op naar morgen! (En kijk eens buiten, wat een prachtige zonnestralen)
Ja!quote:Op maandag 23 maart 2020 15:23 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
We willen Jaap als bondscoach
Hebben ze daar ook een apparaat voor bij de decathlon? Ik vraag dit voor een vriendquote:Op maandag 23 maart 2020 15:22 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Als je gaat voorhuid joggen van tevoren mag jij gaan joggie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |