Cum Laude Geneeskunde en Hoogleraar... en dan zijn er mensen hier die het denken beter te weten dan Jaapgodquote:Op maandag 23 maart 2020 14:58 schreef Caland het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat de effecten van zoveel mogelijk thuisblijven nog moeten komen
Jaapgod
Beetje vreemd, als God je roept, dan roept hij je, moet je niet zelf gaan bepalen of het wel de goede dag is... Maar goed, het zij zo.quote:
Zo klinkt het al een stuk minder alsof de overheid ons beduvelt, of niet?quote:Op maandag 23 maart 2020 14:59 schreef merdobach het volgende:
[..]
Excuus, niet testen is te kort door de bocht. Ze testen wat ze kunnen, maar zitten aan Max test capaciteit. Dus worden er keuzes gemaakt. Iemand die al ziek is en 80+ komt niet eens op de IC terecht. Sterft daarvoor al en hoef je niet te testen.
Nou heb ik oprecht dit weekend een kennis verloren met een zware longontsteking die (terecht) niet getest is.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:59 schreef butz0rs het volgende:
[..]
onzin, doodsoorzaak wordt altijd bepaald.
55 dus nu de jongste...quote:Op maandag 23 maart 2020 14:43 schreef ondeugend het volgende:
Sinds gisteren zijn 545 mensen positief getest op het nieuwe coronavirus (COVID-19). Daarmee komt het totaal aantal positief geteste mensen op 4749. Onder hen zijn 1230 mensen die in het ziekenhuis opgenomen zijn (geweest).
34 patiënten zijn sinds de vorige update overleden aan COVID-19. Er zijn in totaal 213 mensen overleden aan de ziekte. De leeftijd van de overledenen ligt tussen de 55 en 97 jaar. (de gemiddelde leeftijd bij overlijden is 82 jaar)
De meeste positief geteste mensen wonen in de provincie Noord Brabant, namelijk 1558 personen. Daarna zijn de meeste positief geteste mensen gemeld in Zuid-Holland (647) en Noord-Holland (600).
Het werkelijke aantal besmettingen met het nieuwe coronavirus ligt hoger dan het aantal dat hier genoemd wordt. Dit komt omdat niet iedereen met mogelijke besmetting getest wordt, maar vooral patiënten die zo ziek zijn dat ze in het ziekenhuis opgenomen worden en zorgverleners.
Zoals de mensen bij het WHO, inderdaad echt belachelijk.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:00 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Cum Laude Geneeskunde en Hoogleraar... en dan zijn er mensen hier die het denken beter te weten dan Jaapgod
De max. capaciteit is nu 600 IC plaatsen? Dit omdat er rekening gehouden wordt met 50% capaciteit voor andere gevallen dan Covid19. Dan mogen ze rap gaan opschalen...quote:
Is het voor hen niet extra mooi om dood te gaan op de dag des heeres?quote:
Geloof ik gewoon geen fuck van. Er wonen 1.3 miljard mensen in dat land.quote:
Dit riepen ze gister:quote:Op maandag 23 maart 2020 15:01 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Zoals de mensen bij het WHO, inderdaad echt belachelijk.
Jaapgod riep dat al vorige weekquote:Wereldgezondheidsorganisatie: 'Lockdowns alleen verslaan het virus niet'
Oh nee, nou zijn we gerustgesteld hoor.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:49 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Doe niet zo dramatisch, een groot deel van ons land houdt zich prima aan de voorschriften.
En dan te bedenken hoe laag deze nummers hadden kunnen zijn indien men direct de richtlijnen van de WHO had opgevolgd.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:58 schreef Caland het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat de effecten van zoveel mogelijk thuisblijven nog moeten komen
Jaapgod
Ik ook, zeker na dit weekend met alle uitstapjesquote:Op maandag 23 maart 2020 14:46 schreef Newone82 het volgende:
Ik verwacht na deze cijfers alle winkels dicht en samenscholingsverbod.
Dat zeg ik ook niet, alleen zou het netjes zijn als ze wat meer zouden informeren over wel/niet testen wat betreft doden.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:00 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Zo klinkt het al een stuk minder alsof de overheid ons beduvelt, of niet?
Lijkt me sterk. Las gisteren al dat het radboud in no-time kan opschalen naar zo’n 300quote:Op maandag 23 maart 2020 15:01 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
De max. capaciteit is nu 600 IC plaatsen? Dit omdat er rekening gehouden wordt met 50% capaciteit voor andere gevallen dan Covid19. Dan mogen ze rap gaan opschalen...
bron?quote:Op maandag 23 maart 2020 15:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. Las gisteren al dat het radboud in no-time kan opschalen naar zo’n 300
Dat klopt maar wellicht had die persoon ook wel onderliggende klachten. Of gaan er ook wel eens gezonde mensen aan een griep dood.quote:
Dus 2 dagen minder gevallen en doden is niet goed? Kom op. Wel ergens iets positief uit halenquote:Op maandag 23 maart 2020 15:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Deze cijfers geven geen enkele reden tot vreugde en zijn ook verre van representatief. Het enige cijfer dat representatief is is het aantal sterfgevallen. En daar kun je nog niet spreken van trendbreuk.
Kortom, de juichreacties zijn van mensen die het nog steeds niet begrijpen.
Veel hoogbejaarden hebben geen zin om aan slangen te liggen op een IC. Dat is wel een verschil met het buitenland, want daar heb je niet zoveel te kiezen volgens mij.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:55 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Dus slechts 17% overlijdt na IC-opname? 83% overlijdt zonder op een IC te zijn geweest?
Ja leuk, Dat was al maanden bekend.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:02 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dit riepen ze gister:
[..]
Jaapgod riep dat al vorige week
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |