Ik denk dat het daar nog een week te vroeg voor is.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:38 schreef Drekkoning het volgende:
Denk dat de eerste effecten van de maatregelen zichtbaar worden.
Dat denk ik niet. Incubatietijd is niet zo langquote:Op maandag 23 maart 2020 14:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik denk dat het daar nog een week te vroeg voor is.
Geen gekke getallen toch? Benieuwd hoeveel er op de IC liggenquote:Op maandag 23 maart 2020 14:42 schreef Sapstengel het volgende:
Allemaal kijken naar die 34 doden en het dan positieve cijfers noemen
Het aantal ziekenhuisopnames is van een kleine 1000 naar 1250 gegaan. Dat is een stuk minder positief.
Zeker, als 17 miljoen mensen ziek waren dit momentquote:Op maandag 23 maart 2020 14:42 schreef Newone82 het volgende:
213 doden op 17 miljoen mensen is een mooie statistiek. Hopelijk houden we dit vol!
Ja, van 152 opnames op zondag naar 242 opnames op maandag.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:42 schreef Confetti het volgende:
Ziekenhuisopnames stijgen wel schrikbarend, als je ervan uitgaat dat de uitstroom veel minder is.
Niet te vroeg juichen mensen, nog altijd een groei van bijna 20% qua doden.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:37 schreef raptorix het volgende:
34 patiënten overleden, 545 nieuwe patiënten, in totaal 4749 positief geteste personen
opnamen en doden lopen altijd achter. Dus als het aantal nieuwe cases afvlakt zal dat ook met opnamen gebeuren straks.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:42 schreef TheRacingElf het volgende:
Enorme toename van mensen die zijn opgenomen in het ziekenhuis en mensen hier zijn aan het juichen...?
Daar zitten ook de mensen bij die opgenomen zijn geweest hè.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:42 schreef Sapstengel het volgende:
Allemaal kijken naar die 34 doden en het dan positieve cijfers noemen
Het aantal ziekenhuisopnames is van een kleine 1000 naar 1250 gegaan. Dat is een stuk minder positief.
Opgenomen of opgenomen geweestquote:Op maandag 23 maart 2020 14:43 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Ja, van 152 opnames op zondag naar 242 opnames op maandag.
Ah, je bedoelt op het totaal.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet te vroeg juichen mensen, nog altijd een groei van bijna 20% qua doden.
Rutte en Jaap god doen het dan ook fantastischquote:Op maandag 23 maart 2020 14:43 schreef butz0rs het volgende:
Het aantal overledenen daalt normaal gesproken een stuk later dan het aantal besmettingen.
We kunnen dus concluderen dat ook het aantal (ongeteste) besmettingen al een heel stuk gedaald is.
onzin, ze testen welquote:Op maandag 23 maart 2020 14:45 schreef merdobach het volgende:
Volkomen duidelijk dat ze gewoon niet testen. Ook op de IC niet meer. Dus natuurlijk veel meer overleden, maar niet getest, dus niet meegeteld.
quote:Op maandag 23 maart 2020 14:45 schreef merdobach het volgende:
Volkomen duidelijk dat ze gewoon niet testen. Dus natuurlijk veel meer overleden, maar niet getest, dus niet meegeteld.
@kwiwi heeft hier vast een mening over.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:46 schreef SoldMayor het volgende:
Zwitserland vandaag ook alweer bijna 1100 nieuwe cases en totaal zitten die al op 118 doden. Je leest er amper iets over maar erg goed gaat het ook niet in Zwitserland
Er komen sowiezo maatregelen bijquote:Op maandag 23 maart 2020 14:46 schreef Newone82 het volgende:
Ik verwacht na deze cijfers alle winkels dicht en alcoholverbod.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 18% gewijzigd door Evenstar op 23-03-2020 14:49:37 ]
Neu, incubatietijd is 5 tot 14 dagen toch? Dus de eerste effecten komen nu ongeveer.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik denk dat het daar nog een week te vroeg voor is.
Zipportal heeft een ban.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:47 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
Uden is bijna coronavrij. @:Zipportal
Dat zal nog wel even zo blijven ook. Wintersportgebieden + veel forenzen die op en neer gaan tussen Noord-Italië en de Italiaanse sprekende regio(s) van Zwitserland.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:46 schreef SoldMayor het volgende:
Zwitserland vandaag ook alweer bijna 1100 nieuwe cases en totaal zitten die al op 118 doden. Je leest er amper iets over maar erg goed gaat het ook niet in Zwitserland
Waar staan die cijfers dan? Op de RIVM zie ik alleen nieuwe besmettingen en overledenen.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:43 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Ja, van 152 opnames op zondag naar 242 opnames op maandag.
Onzin, ze testen niet. Gaan gewoon uit van Corona en behandelen ernaar, maar testen niet.quote:
Die zijn van de 2,3 mlj arbeidsmigranten die ze kwijt zijn geraakt.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:47 schreef Tuned22 het volgende:
Van 184 patiënten is de woonplaats nog onbekend. Dat is ook best vaag![]()
https://www.rivm.nl/coronavirus-kaart-van-nederland-per-gemeente
Doe niet zo dramatisch, een groot deel van ons land houdt zich prima aan de voorschriften.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:47 schreef An_0_Niem het volgende:
Weet niet of dit al voorbij is gekomen...
Doodzieke entertainer (39) aan de zuurstof in aangrijpende video: ‘Zwaarste gevecht ooit’
Hopelijk redt dit heftige filmpje mensenlevens en blijven mensen nu wél binnen.
Dat was ook al bekend gemaakt natuurlijk. Al een dag of vijf (?) geleden?quote:Op maandag 23 maart 2020 14:49 schreef TheRacingElf het volgende:
242 van de 545 nieuwe gevallen opgenomen in het ziekenhuis, ze testen echt alleen nog maar de ernstige gevallen...
Op de RIVM site in het dagelijkse berichtquote:Op maandag 23 maart 2020 14:49 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Waar staan die cijfers dan? Op de RIVM zie ik alleen nieuwe besmettingen en overledenen.
Dat is van het totaal. Waar ik op doel is de opnames die er per dag bijkomen.quote:
Juichen is een groot woord, maar goed om te zien dat we de goede kant op gaanquote:Op maandag 23 maart 2020 14:42 schreef TheRacingElf het volgende:
Enorme toename van mensen die zijn opgenomen in het ziekenhuis en mensen hier zijn aan het juichen...?
Werden de ziekenhuizen toen ook overspoeld? En de IC's?quote:Op maandag 23 maart 2020 14:50 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik worstel er toch wel een beetje mee dat er in de winter van 2017-2018 in drie, vier maanden tijd bijna 9500 (!!) mensen in Nederland griep-gerelateerd overleden (cijfers RIVM). Dit was nooit het gesprek van de dag of opening NOS-journaal en er werd geen wc-rol extra verkocht...
Truequote:Op maandag 23 maart 2020 14:50 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Dat is van het totaal. Waar ik op doel is de opnames die er per dag bijkomen.
quote:Datum - aantal - stijging
14-mrt 959 - 19,28%
15-mrt 1135 - 18,35%
16-mrt 1413 - 24,49%
17-mrt 1705 - 20,67%
18-mrt 2051 - 20,29%
19-mrt 2460 - 19,94%
20-mrt 2994 - 21,70%
21-mrt 3631 - 21,28%
22-mrt 4204 - 15,78%
23-mrt 4749 - 12,96%
Dat kan ik mij niet herinneren,quote:Op maandag 23 maart 2020 14:51 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Werden de ziekenhuizen toen ook overspoeld? En de IC's?
Ik kijk alleen nog naar doden. De andere data is te vaag. Besmettingen is inderdaad een weinig zeggend getal, maar ook de ziekenhuisopnames zegt niet alles zolang we niet weten hoeveel er uit het ziekenhuis ontslagen worden.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:46 schreef Kyran het volgende:
Er is een stijging van 25% in de ziekenhuisopnames en gisteren was dit maar 18%. Hoe kan je dan zeggen dat het goed gaat jongens? Kom op, wees aub. een beetje realistisch. Iedereen weet ondertussen wel dat het aantal bevestigde patiënten niks meer zeg.
Ik zeg niet dat het slechter gaat, maar het is nog echt te vroeg om te gaan juichen.
Het Noorden test nog wel laagdrempelig zei zon arts-microbioloog van het UMCG.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:49 schreef TheRacingElf het volgende:
242 van de 545 nieuwe gevallen opgenomen in het ziekenhuis, ze testen echt alleen nog maar de ernstige gevallen...
Omdat, als je hier geen maatregelen neemt, het dodental die 9500 enorm gaat overstijgen. En niet alleen ouderen.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:50 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik worstel er toch wel een beetje mee dat er in de winter van 2017-2018 in drie, vier maanden tijd bijna 9500 (!!) mensen in Nederland griep-gerelateerd overleden (cijfers RIVM). Dit was nooit het gesprek van de dag of opening NOS-journaal en er werd geen wc-rol extra verkocht...
Klopt maar vele hier interpreteren deze cijfers als positief maar als je kijkt naar het aantal opnames in het ziekenhuis gaat het wat mij betreft nog steeds behoorlijk de verkeerde kant op.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:49 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dat was ook al bekend gemaakt natuurlijk. Al een dag of vijf (?) geleden?
Serieus? Na 1 dag al denken dat we de goede kant op gaan?quote:Op maandag 23 maart 2020 14:50 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Juichen is een groot woord, maar goed om te zien dat we de goede kant op gaan
https://www.leidschdagbla(...)e&utm_medium=organicquote:Het in Leiden gevestigde farmacuetische bedrijf Janssen Vaccines & Prevention beridt zich voor op de productie van tussen de 100 en 300 miljoen vaccins tegen het coronavirus. De productie zou al in januari kunnen beginnen, als klinische testen die ’dit najaar’ op mensen worden gehouden, succesvol verlopen.
Bij de ontwikkeling van een vaccin maakt Janssen gebruik van expertise die al sinds 2008 is opgedaan met een vaccin tegen de tropische ziekte ebola. Tegen de internationale nieuwszender CNBC zei directeur Paul Stoffels van moederbedrijf Johnson & Johnson (J&J) dat hij heel optimistisch is over de komst van een coronavaccin. ,,We boeken heel, heel snel aanzienlijke vooruitgang.’’ Viroloog Hanneke Schuitemaker van Janssen bevestigt dit. ,,Het gaat sneller dan we eerder hadden verwacht.’’
Op dit moment werkt in Leiden een team van honderd man 24 uur per dag aan de ontwikkeling van een vaccin. Het bedrijf heeft tien of twaalf ’vaccinconstructen’, die op effectiviteit worden getest op dieren. Eind maart al wil Janssen hieruit het meest veelbelovende ’construct’ kiezen. Omdat het vaccin is gebaseerd op het ebolavaccin, dat in 2017 daadwerkelijk is toegediend aan 50.000 mensen, is het nagenoeg bewezen veilig. Dat versnelt de ontwikkeling, omdat deze eerste stap in het onderzoek kan worden overgeslagen.
Stoffels wil het kandidaatvaccin ’begin november’ klinisch testen op mensen. Ondertussen richt het de grote, ’state of the art’ vaccinfabriek die J&J aan de Archimedesweg in Leiden heeft, al in voor productie van het middel. De fabriek is sinds oktober 2018 operationeel, en gebruikt als ’productieplatform’ de menselijke cellijn Per.C6. Deze cellijn, die al in de jaren ’80 in Leiden is ontwikkeld door de Leidse hoogleraar Lex van der Eb, kwam in 2010 in handen van J&J tijdens de overname van het biotechbedrijf Crucell.
Voor de klinische testen heeft J&J testcentra in de Verenigde Staten het Verenigd Koninkrijk op het oog. De procedures in Nederland zouden hiervoor te omslachtig en ’te streng’ zijn, zei het concern maandag tegen het Financieele Dagblad. Zolang het coronavirus zelf niet muteert, zegt Stoffels, ’is het een logisch biologisch principe’ dat de immuniteit blijvend is, al houdt hij bij deze uitspraak wel een slag om de arm.
Ja, we flikken dit als Nederland wel maar even. Trots op onze overheid.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:50 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Juichen is een groot woord, maar goed om te zien dat we de goede kant op gaan
Dat was volgens mij al 2 weken terug.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:45 schreef influcted het volgende:
Vorige week was het exact hetzelfde dat er op zondags gemiddeld minder werd getest. Toen kwam er ook een 'klap' op de dinsdag meen ik mij te heugen. Met het gelimiteerde testen wat hier al wordt gedaan zegt dat direct niet iets positiefs.
Vergelijkbaar met Italië waar het een aantal dagen 3500 ~ besmettingen per keer was en daarna ineens drastisch toenam. Het is simpelweg niet in te schatten.
Jij beweert dat ze niet testen, dat is pertinent onwaar, ze zitten nog steeds rond de 1000 testen per dag, en hebben er 582 vastgesteld.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:51 schreef merdobach het volgende:
[..]
Genoeg gevallen, mensen die ernstig ziek zijn, ggd komt niet testen, want ga maar uit van Corona. Zie vandaag Telegraaf. Zelfde in ziekenhuizen. Waarom testen als je toch al Corona behandeling volgt.
U riep?quote:Op maandag 23 maart 2020 14:47 schreef Zeroku het volgende:
[..]
@:kwiwi heeft hier vast een mening over.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
Je kan wel zien hoeveel er bij komen.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:52 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik kijk alleen nog naar doden. De andere data is te vaag. Besmettingen is inderdaad een weinig zeggend getal, maar ook de ziekenhuisopnames zegt niet alles zolang we niet weten hoeveel er uit het ziekenhuis ontslagen worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt voor je totaal ongefundeerde mening, huldequote:Op maandag 23 maart 2020 14:54 schreef Discombobulate het volgende:
Die IC's gaan hoe dan ook overspoeld worden en er gaan Italiaanse toestanden plaatsvinden... Sowieso, 100%.
Die piek gaat echt niet zo hoog zijn als voor de partial lockdown. De hoeveelheid sociale bijeenkomsten/contacten van iedereen is natuurlijk al flink vermindert.quote:Op maandag 23 maart 2020 14:54 schreef Tengano het volgende:
Over twee a drie weken wordt er een piek verwacht van alle dagjesmensen van dit weekend,
en daarna nog een van de mensen die met deze cijfers denken dat alles weer ok is.
fixedquote:Op maandag 23 maart 2020 14:54 schreef Tengano het volgende:
Over twee a drie weken wordt er door mij een piek verwacht van alle dagjesmensen van dit weekend,
en daarna verwacht ik ook nog een piek van de mensen die met deze cijfers denken dat alles weer ok is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |