Een winkel is toch geen sociale gelegenheid? En de winkels die dat wel zijn zitten al dicht. Daar zit het probleem niet, dit is een gedragskwestie.quote:Op zondag 22 maart 2020 23:57 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Nee. Supermarkten, apotheek en Kruidvat open. De rest moet gewoon dicht helaas.
Als je 24 uur geen gezondheidsklachten hebt gehad. Dan zijn er geen symptomen meer en als er geen symptomen zijn is de kans op besmetting heel klein.quote:Op zondag 22 maart 2020 23:53 schreef Confetti het volgende:
[..]
24 uur is gewoon veel te kort. En wanneer zijn de symptomen voorbij? Wanneer gaat die 24 uur in? Een virus kent sowieso geen dagen en uren, daarom is het absurd om zo'n kort tijdspanne op te geven. Echt niet te geloven het geblunder van het RIVM.
quote:Op zondag 22 maart 2020 23:59 schreef Newone82 het volgende:
Hoogtepunt van vandaag/vannacht. Een huisarts aan tafel bij Op1 die pas paar dagen corona vrij was die aanschoof en zei de legendarische woorden: “ Ik heb al heerlijk hardgelopen hoor.” En haar man die zat bog ziek thuis met corona😅😂
En sluit die bedrijven nu eens die niet open hoeven te zijn, ik zie in dat andere topic nog steeds enorm veel mensen die naar kantoor moeten komen.quote:Op zondag 22 maart 2020 23:57 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Nee. Supermarkten, apotheek en Kruidvat open. De rest moet gewoon dicht helaas.
Zeer bizar inderdaad.quote:Op zondag 22 maart 2020 23:59 schreef RensAjacied het volgende:
Dat bij Pauw was ongekend vanavond. Wtf denkt die vrouw.
Historisch tv momentjequote:Op zondag 22 maart 2020 23:59 schreef Newone82 het volgende:
Hoogtepunt van vandaag/vannacht. Een huisarts aan tafel bij Op1 die pas paar dagen corona vrij was die aanschoof en zei de legendarische woorden: “ Ik heb al heerlijk hardgelopen hoor.” En haar man die zat bog ziek thuis met corona😅😂
Jij bent nog vrijgezel?quote:Op zondag 22 maart 2020 23:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een winkel is toch geen sociale gelegenheid? En de winkels die dat wel zijn zitten al dicht. Daar zit het probleem niet, dit is een gedragskwestie.
pas vandaag 24u toch?quote:Op zondag 22 maart 2020 23:59 schreef Newone82 het volgende:
Hoogtepunt van vandaag/vannacht. Een huisarts aan tafel bij Op1 die pas paar dagen corona vrij was die aanschoof en zei de legendarische woorden: “ Ik heb al heerlijk hardgelopen hoor.” En haar man die zat nog ziek thuis met corona😅😂
Ja. En net 1 minuut eerder was een huisarts in beeld met een heel ingepakt pak tegen corona met een masker op. 😂quote:
Ingevlogen. Nu op NPO1, herhaling bezig... over een minuut of 20 of zo....komt item van huisarts die meldt dat ze recentelijk Corona heeft gehad en net hersteld was. Gasten trekken ongeveer wit weg.quote:
Hoe bedoel je Pauw?quote:Op zondag 22 maart 2020 23:59 schreef RensAjacied het volgende:
Precies. Mijn moeder moet ook nog morgen. Ja ze werkt in een klein bedrijf, maar nog steeds 5 mensen met andere contacten..quote:Op maandag 23 maart 2020 00:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
En sluit die bedrijven nu eens die niet open hoeven te zijn, ik zie in dat andere topic nog steeds enorm veel mensen die naar kantoor moeten komen.
Ik kijk nu de hh, over welke vrouw heb je het?quote:Op zondag 22 maart 2020 23:59 schreef RensAjacied het volgende:
Je zat nog in het oude topic.quote:Op zondag 22 maart 2020 23:58 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Hadden ze misschien beter gelijk kunnen doen. Al begreep ik de visie van Rutte ook wel. Politiek en sociaal gezien trouwens.
Waar kan ik dat terug zien?quote:Op zondag 22 maart 2020 23:59 schreef Newone82 het volgende:
Hoogtepunt van vandaag/vannacht. Een huisarts aan tafel bij Op1 die pas paar dagen corona vrij was die aanschoof en zei de legendarische woorden: “ Ik heb al heerlijk hardgelopen hoor.” En haar man die zat nog ziek thuis met corona😅😂
Ja, maar geen 'gezondheidsklachten' is natuurlijk onzettend subjectief. Zeker met dit soort ziektes die nawerken. Het is niet zo dat je op een ochtend wakker wordt en kan beginnen met het aftellen van die 24 uren omdat je niet meer hoest. Waarom dan zo'n korte periode gebruiken. Dat wordt echt nergens anders gedaan en is zo vermoed ik ook ingegeven vanwege economische belangen.quote:Op zondag 22 maart 2020 23:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als je 24 uur geen gezondheidsklachten hebt gehad. Dan zijn er geen symptomen meer en als er geen symptomen zijn is de kans op besmetting heel klein.
Ja 100% uitsluiten doet het RIVM niet. Risico afweging.
Het is dwaas te denken dat de andere gasten bij Op1 wel gezond waren. Alleen dat accepteren we wel omdat er geen symtonen zien
Net teruggekeken. Wordt nogal overtrokken hier. Ik zag helemaal geen heftige reactie bij de andere tafelgasten.quote:Op zondag 22 maart 2020 23:59 schreef Newone82 het volgende:
Ze zei dat ze na 24 uur klachtenvrij te zijn, ze weer mag werken. Dus, dat ze morgen weer mag werken.quote:
NPO, Op1 uitzending van afgelopen avondquote:
Topshow idd. Ik dacht ook echt zegt ze dit nu echt? Ja hoor, en nog hardlopen gaan ook. Historische tv.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ingevlogen. Nu op NPO1, herhaling bezig... over een minuut of 20 of zo....komt item van huisarts die meldt dat ze recentelijk Corona heeft gehad en net hersteld was. Gasten trekken ongeveer wit weg.
Daarvoor was het ook al leuk, Ab Oosterhuis, onze diernarts die van link naar rechts Zijn plannen ontvouwt om te beluiten dat het niets oplost.
Top TV.
Nee die zat nog steede ziek thuisquote:Op maandag 23 maart 2020 00:03 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Net teruggekeken. Wordt nogal overtrokken hier. Ik zag helemaal geen heftige reactie bij de andere tafelgasten.
En haar man was een week geleden ziek, en zijzelf tot afgelopen donderdag.
https://www.npostart.nl/live/npo-1
Hier terugscrollen tot 23:20 uur.
Hier de artsengekkie;twitter:Double_Pain twitterde op maandag 23-03-2020 om 00:02:29HOE IS HET MOGELIJK DAT ZE AAN TAFEL ZIT #OP1 #RIVM https://t.co/MTIMRwirRt reageer retweet
Er zit een arts die een paar dagen terug nog last van corona had.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:02 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Ik kijk nu de hh, over welke vrouw heb je het?
Ik heb Npo 1 al aanstaanquote:Op maandag 23 maart 2020 00:03 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Nu op #NPO1... live herhaling, over een minuute 15-20.... was iets na halverwege toen de rel begon. Dus tijd voor review.quote:
Uhuquote:Op maandag 23 maart 2020 00:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze zei dat ze na 24 uur klachtenvrij te zijn, ze weer mag werken. Dus, dat ze morgen weer mag werken.
Ze is dus nog maar 24 uur of zo, klachtenvrij.
Aflevering staat al online: https://www.npostart.nl/op1/22-03-2020/POW_04660742quote:
Je snapt toch wel dat dit niet kan?!quote:Op maandag 23 maart 2020 00:03 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Net teruggekeken. Wordt nogal overtrokken hier. Ik zag helemaal geen heftige reactie bij de andere tafelgasten.
En haar man was een week geleden ziek, en zijzelf tot afgelopen donderdag.
Hier terugscrollen tot 23:20 uur.
Gewoon heel naïef om te denken dat Nederland zich aan de regels zou houden. "Hoe moet ik mijn kinderen dan vermaken?".quote:Op maandag 23 maart 2020 00:02 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Je zat nog in het oude topic.
Er is overal wel wat voor te zeggen, in België zouden ze als het alleen aan de Vlamingen had gelegen ook de scholen langer openhouden. Maar de Walen gooiden ze dicht en dus werd er federaal besloten alle scholen te sluiten. Het was voor het eerst dat dat rare politieke landschap in België een voordeel had.
Nou jij maakt er wel een héél erg spektakel van hoorquote:Op maandag 23 maart 2020 00:03 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Topshow idd. Ik dacht ook echt zegt ze dit nu echt? Ja hoor, en nog hardlopen gaan ook. Historische tv.
Ja, maar jouw reactie hier is heftiger dan die van de gasten aan tafel.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:04 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Je snapt toch wel dat dit niet kan?!
Oh ja klopt, dat zegt ze later nog.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:03 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Nee die zat nog steede ziek thuis
https://twitter.com/double_pain/status/1241862845584809985?s=21quote:Op maandag 23 maart 2020 00:06 schreef Grishenko_ het volgende:
Ik heb het fragment niet gezien, maar ik weet al zeker dat het overtrokken wordt.
Als men geen klachten meer heeft is men toch immuun? Het RIVM stelt zelfs dat je na 24 uur klachtenvrij ook niet meer besmettelijk bent.
Ik doe niet aan twitteren. Maar vond het niet zo dramatisch hoor, hoe die gasten reageren.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:03 schreef Doublepain het volgende:
Hier de artsengekkie;twitter:Double_Pain twitterde op maandag 23-03-2020 om 00:02:29HOE IS HET MOGELIJK DAT ZE AAN TAFEL ZIT #OP1 #RIVM https://t.co/MTIMRwirRt reageer retweet
Jongens graag like en RT aub
Was en is het ook. Zaten 3 topitems in:quote:Op maandag 23 maart 2020 00:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nou jij maakt er wel een héél erg spektakel van hoor
Verstandige user die ver gaat komenquote:Op maandag 23 maart 2020 00:07 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
https://twitter.com/double_pain/status/1241862845584809985?s=21
Niemand weet of je het niet een tweede keer kan krijgen/ziek worddnquote:Op maandag 23 maart 2020 00:06 schreef Grishenko_ het volgende:
Ik heb het fragment niet gezien, maar ik weet al zeker dat het overtrokken wordt.
Als men geen klachten meer heeft is men toch immuun? Het RIVM stelt zelfs dat je na 24 uur klachtenvrij ook niet meer besmettelijk bent.
Zal vast wel een combinatie van factoren zijn, daarom dat het WHO 13 jaar als veilige grens aanhoudt (ik overdrijf).quote:Op maandag 23 maart 2020 00:02 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ja, maar geen 'gezondheidsklachten' is natuurlijk onzettend subjectief. Zeker met dit soort ziektes die nawerken. Het is niet zo dat je op een ochtend wakker wordt en kan beginnen met het aftellen van die 24 uren omdat je niet meer hoest. Waarom dan zo'n korte periode gebruiken. Dat wordt echt nergens anders gedaan en is zo vermoed ik ook ingegeven vanwege economische belangen.
RIVM heeft altijd gelijk.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:06 schreef Grishenko_ het volgende:
Zeker een topshow.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Was en is het ook. Zaten 3 topitems in:
1) Puberexpert die eventjes vertelde hoe je pubers moest bedwingen
2) Ab Oosterhuis die alles voorstelde dat het een probleem zou blijven
3) Huisarts aan tafel, net hersteld (1 dag) van Corona besmetting.
#PauwGod die z'n stomme verbazing in scherpe vrage probeert te verbergen.
Moet je verder kijken maatquote:Op maandag 23 maart 2020 00:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik doe niet aan twitteren. Maar vond het niet zo dramatisch hoor, hoe die gasten reageren.
Je hebt duidelijk het hoofd van Pauw niet gezien en die kale arts tegenover haar. Die arts stond op knappenquote:Op maandag 23 maart 2020 00:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik doe niet aan twitteren. Maar vond het niet zo dramatisch hoor, hoe die gasten reageren.
Ab zei ook 'Lockdown is maar een kreet'.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Was en is het ook. Zaten 3 topitems in:
1) Puberexpert die eventjes vertelde hoe je pubers moest bedwingen
2) Ab Oosterhuis die alles voorstelde dat het een probleem zou blijven
3) Huisarts aan tafel, net hersteld (1 dag) van Corona besmetting.
#PauwGod die z'n stomme verbazing in scherpe vrage probeert te verbergen.
Het valt dus reuze mee.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:07 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Ze is arts, en die worden wel getest.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:09 schreef SecretStoryWous het volgende:
Vind de reacties wel meevallen eigenlijk.
Ik vind het vreemder dat het voor haar (en haar man) zo makkelijk was om getest te worden. Bij andere mensen met griepverschijnselen doen ze dat niet
quote:Op maandag 23 maart 2020 00:07 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Yep. Prachtige tv.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:09 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Je hebt duidelijk het hoofd van Pauw niet gezien en die kale arts tegenover haar. Die arts stond op knappen
Die zit in lockdown hahahaquote:Op maandag 23 maart 2020 00:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Harvey Weinstein besmet met corona.
Nee, want voor de rest twitter ik over voetbal en dat is er toch niet meerquote:Op maandag 23 maart 2020 00:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Moet ik ook een belletje aanklikken?
Als die mensen al lacherig doen kunnen we wel inschatten hoe het in NL gaat verlopenquote:Op maandag 23 maart 2020 00:07 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 23 maart 2020 00:11 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Nee, want voor de rest twitter ik over voetbal en dat is er toch niet meer
Dat weten ze al wel dacht ik, er was toch al een genezen vrouw die opnieuw besmet was geraakt?quote:Op maandag 23 maart 2020 00:08 schreef Oscar. het volgende:
[..]
Niemand weet of je het niet een tweede keer kan krijgen/ziek worddn
Maar elke griep die men doorstaat, creëert men anti-stoffen. Hierdoor wordt men immuun.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:08 schreef Oscar. het volgende:
[..]
Niemand weet of je het niet een tweede keer kan krijgen/ziek worddn
mensen in de zorg >>>>>> mensen niet in de zorg.. zo lastig is dat niet te bedenken he?quote:Op maandag 23 maart 2020 00:09 schreef SecretStoryWous het volgende:
Ik vind het vreemder dat het voor haar (en haar man) zo makkelijk was om getest te worden. Bij andere mensen met griepverschijnselen doen ze dat niet
En waarom? Om even fame te pakken op televisie.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:12 schreef Confetti het volgende:
Een afgang voor de Nederlandse huisartsen. Dit is echt bizar hoe luchtig ze dat ook vertelt. Totaal geen enkel besef van de situatie.
Kutwijf. En niets anders dan kutwijf.
Zij en haar man zijn huisartsen. Medisch personeel wordt wel getest.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:09 schreef SecretStoryWous het volgende:
Een afgang voor haar, haar collega's hebben er toch niks mee te maken?quote:Op maandag 23 maart 2020 00:12 schreef Confetti het volgende:
Een afgang voor de Nederlandse huisartsen. Dit is echt bizar hoe luchtig ze dat ook vertelt. Totaal geen enkel besef van de situatie.
Het RIVM heeft in ieder geval meer data en kennis dan jij als simpele zolder-user.quote:
Ik heb dat filmpje op twitter bekeken van 1,5 minuut ofzo.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:09 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Je hebt duidelijk het hoofd van Pauw niet gezien en die kale arts tegenover haar. Die arts stond op knappen
Nou nou, het heeft je dag wel gemaakt als ik het zo lees.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:09 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit zoiets gezien inderdaad.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:13 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Nou nou, het heeft je dag wel gemaakt als ik het zo lees.
Niemand weet iets, maar dat kunnen ze niet zeggen.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:13 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Het RIVM heeft in ieder geval meer data en kennis dan jij als simpele zolder-user.
Hij verandert wel heel snel van een positief scenario, ongeveer een week terug, naar dat er echt veel harder onmiddellijk moet worden ingegrepen.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:09 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Ab zei ook 'Lockdown is maar een kreet'.
Mooi tochquote:Op maandag 23 maart 2020 00:13 schreef Newone82 het volgende:
Als een overkoepelende bazin van huisartsen er zo mee omgaat en zelfs kan hardlopen 9KM. Waar maken we ons zorgen over.
Ik ga gerust slapen😀👍👌
Het is goed dat je hier je emoties kwijt kan. Dat is beter dan tegen een prullenbak aanslaan, zoals de vorige keer.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:12 schreef Confetti het volgende:
Inderdaad. We hebben ook al genoeg verhalen gehoord over mensen die eroverheen dachten te zijn. Vervolgens bleef het toch sluimeren en sloeg het een paar dagen later alsnog genadeloos toe.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:12 schreef Confetti het volgende:
quote:Op maandag 23 maart 2020 00:15 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Het is goed dat je hier je emoties kwijt kan. Dat is beter dan tegen een prullenbak aanslaan, zoals de vorige keer.
Dat is wel met mensen met iets heftigere klachten hoor.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:16 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Inderdaad. We hebben ook al genoeg verhalen gehoord over mensen die eroverheen dachten te zijn. Vervolgens bleef het toch sluimeren en sloeg het een paar dagen later alsnog genadeloos toe.
Dit inderdaad.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:09 schreef SecretStoryWous het volgende:
Het heftige deel van de klachten was vaak het tweede deel, dus dat lijkt niets te zeggen. Al leek het bij deze huisarts wel heel erg licht te zijn inderdaad.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:17 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Dat is wel met mensen met iets heftigere klachten hoor.
Mijn vriendin welquote:Op maandag 23 maart 2020 00:18 schreef leolinedance het volgende:
Doen jullie nou ook in huis alles desinfecteren enzo? Deurklinken, afstandsbediening etc?
Ze kunnen zich beroepen op eerdere varianten van dit griepvirussen, waarbij anti-stoffen wordt gemaakt door het immuunsysteem. Dit creëert immuniteit.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:14 schreef Nober het volgende:
[..]
Niemand weet iets, maar dat kunnen ze niet zeggen.
Handen wassen als je thuiskomt en niemand binnenlaten lijkt me handiger.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:18 schreef leolinedance het volgende:
Doen jullie nou ook in huis alles desinfecteren enzo? Deurklinken, afstandsbediening etc?
Ik spuit overal gewoon slagroom overheen en laat alles aflikken door mijn kat.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:18 schreef leolinedance het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Nee, dat besefte ik me gisteren ook.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:18 schreef leolinedance het volgende:
Mwa. Als je niet flink kucht en proest ga je met corona niet snel in het ziekenhuis komen iig.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:19 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Het heftige deel van de klachten was vaak het tweede deel, dus dat lijkt niets te zeggen. Al leek het bij deze huisarts wel heel erg licht te zijn inderdaad.
Desinfecteren niet echt, maar wel met zo'n vochtig wegwerpdoekje van de Lidl elke dag effe door het huis.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:18 schreef leolinedance het volgende:
Niet helemaal waar. Zoveel werk is schoonmaken niet.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:20 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Nee, dat besefte ik me gisteren ook.
Niemand zal dat doen, want dan heb je geen tijd meer om hier te posten.
Niet helemaal gelezen, maar dit zegt al genoegquote:Op maandag 23 maart 2020 00:21 schreef Adrie072 het volgende:
Noordelijke provincies laten landelijk beleid los en testen massaal zorgmedewerkers
Echt alles desinfecteren? Dat is héél veel werk.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:21 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Zoveel werk is schoonmaken niet.
Eén van mijn zonen werkt en woont nog thuis. Kan hem slecht op straat laten staan.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:20 schreef KennyPowers het volgende:
Handen wassen als je thuiskomt en niemand binnenlaten lijkt me handiger.
Serieus ja? Wij halen wel een extra doekje door het huis zo nu en dan, maar kan niet zeggen dat het veel meer dan 5 minuten extra is tov normaal.quote:
Dit heeft daar sowieso mee te maken ja. Daarom volgen alle bedrijven ook het RIVM. Mijn tante heeft een spa achtig iets en is ook gewoon open.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:22 schreef maan_man het volgende:
Zou de keuze voor 24 uur na de laatste klachten niet gewoon een combinatie zijn van hopen dat het niet meer overdraagbaar is, maar ook wat men maximaal kan doen gezien de capaciteit in de zorg. Mijn tante werk in een niet zo'n groot verpleeghuis en ik begreep dat daar al 7 collega's zijn weggevallen nadat ze positief zijn getest. Als die allemaal 2 weken thuis blijven na de laatste klachten en er komen nog een paar collega's bij, dan mogen die bejaarden elkaar geen verzorgen. En als ik dan lees dat een groot gedeelde van de positief geteste uit de medische hoek komt, dan denk ik gewoon dat daar de schoen gaat wringen.
Hij laat het zijn vriendin doen, dan valt het wel mee.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:22 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Echt alles desinfecteren? Dat is héél veel werk.
Zachte heelmeesters en dan nog iets...quote:Op maandag 23 maart 2020 00:22 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Niet helemaal gelezen, maar dit zegt al genoegWaarom maken we nog beleid dan?
Lijkt me logisch dat je je eigen zoon die thuis woont binnen laatquote:Op maandag 23 maart 2020 00:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Eén van mijn zonen werkt en woont nog thuis. Kan hem slecht op straat laten staan.
Maar verder wens ik geen bezoek te ontvangen. Zelfs (schoon)ouders niet.
Nee, handen reinigen bij thuiskomst en voor de rest komt het hopelijk wel goed.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:18 schreef leolinedance het volgende:
Als hij zijn handen wast als hij thuiskomt hoef je toch niet de afstandsbediening ook nog schoon te maken?quote:Op maandag 23 maart 2020 00:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Eén van mijn zonen werkt en woont nog thuis. Kan hem slecht op straat laten staan.
Maar verder wens ik geen bezoek te ontvangen. Zelfs (schoon)ouders niet.
Ah ja. Ik bedoel meer de plekken waar je hebt gelopen. Ik vind het onzin iig.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:22 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Echt alles desinfecteren? Dat is héél veel werk.
Same herequote:Op maandag 23 maart 2020 00:26 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ah ja. Ik bedoel meer de plekken waar je hebt gelopen. Ik vind het onzin iig.
Laat doen is niet waar. Ze komt er zelf mee en ik heb geen tijd om te helpen iig.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:24 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Hij laat het zijn vriendin doen, dan valt het wel mee.
Heb het even gescand. Lijkt een prima initiatief, maar je ondermijnd daarmee natuurlijk wel de landelijk gekozen richting. Als iedere instantie dat gaat doen is het hek van de dam.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:24 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Zachte heelmeesters en dan nog iets...
Zou het toch even lezen.
Gemeenschappelijke deuren neemt ze niet mee en de gemeenschappelijke trap ook niet.quote:
Bij Op1 zei de viroloog precies hetzelfde, is ook de aanpak in zuidkorea, singapore, taiwan, noorwegen...quote:Op maandag 23 maart 2020 00:28 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Heb het even gescand. Lijkt een prima initiatief, maar je ondermijnd daarmee natuurlijk wel de landelijk gekozen richting. Als iedere instantie dat gaat doen is het hek van de dam.
Ja, poeh, je zal gaan testen en er achter komen wie er wel of niet besmet zijnquote:Op maandag 23 maart 2020 00:28 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Heb het even gescand. Lijkt een prima initiatief, maar je ondermijnd daarmee natuurlijk wel de landelijk gekozen richting. Als iedere instantie dat gaat doen is het hek van de dam.
Wat bedoel je precies? Dat de viroloog hetzelfde zei als ik? Of dat de viroloog zei dat we het zo moesten aanpakken als in dat verhaal staat?quote:Op maandag 23 maart 2020 00:30 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Bij Op1 zei de viroloog precies hetzelfde, is ook de aanpak in zuidkorea, singapore, taiwan, noorwegen...
Ik denk dat jij hier de vinger op de zere plek legtquote:Op maandag 23 maart 2020 00:22 schreef maan_man het volgende:
Zou de keuze voor 24 uur na de laatste klachten niet gewoon een combinatie zijn van hopen dat het niet meer overdraagbaar is, maar ook wat men maximaal kan doen gezien de capaciteit in de zorg. Mijn tante werk in een niet zo'n groot verpleeghuis en ik begreep dat daar al 7 collega's zijn weggevallen nadat ze positief zijn getest. Als die allemaal 2 weken thuis blijven na de laatste klachten en er komen nog een paar collega's bij, dan mogen die bejaarden elkaar geen verzorgen. En als ik dan lees dat een groot gedeelde van de positief geteste uit de medische hoek komt, dan denk ik gewoon dat daar de schoen gaat wringen.
Nou dat is mijn punt ook niet echt, het gaat er meer om dat straks iedere provincie/gemeente denkt te kunnen bepalen wat wel en niet goed is. Met landelijke coordinatie zouden er misschien wel veel meer Brabanders getest kunnen worden met de capaciteit die men in Groningen heeft bijvoorbeeld.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, poeh, je zal gaan testen en er achter komen wie er wel of niet besmet zijn
Nee, maar serieus... in Groningen zeggen ze "geen testcapaciteit? onzin, is er genoeg".
Lijkt me niet zo lastig, o.a. Zuid-Korea kiest voor: testen, testen, testen en testenquote:Op maandag 23 maart 2020 00:33 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies? Dat de viroloog hetzelfde zei als ik? Of dat de viroloog zei dat we het zo moesten aanpakken als in dat verhaal staat?
Ja maar die capaciteit hebben we blijkbaar niet overal in Nederland.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Lijkt me niet zo lastig, o.a. Zuid-Korea kiest voor: testen, testen, testen en testen
Dan moet je met die samples heen-en-weer gaan rijden.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:37 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nou dat is mijn punt ook niet echt, het gaat er meer om dat straks iedere provincie/gemeente denkt te kunnen bepalen wat wel en niet goed is. Met landelijke coordinatie zouden er misschien wel veel meer Brabanders getest kunnen worden met de capaciteit die men in Groningen heeft bijvoorbeeld.
Het lijkt vooral een bureaucratisch probleem.quote:Maar, hoe krijgen jullie het voor elkaar? Er is toch niet genoeg testcapaciteit in Nederland?
‘Ik heb nooit begrepen dat dat steeds wordt volgehouden. We hebben geen capaciteitsprobleem. Het kan dat een bepaald lab een tekort heeft aan bepaalde materialen, maar dat is business as usual, dat los je op. Zolang je niet afhankelijk bent van een commerciële partij is dat niet zo. We hebben zo’n partij ook niet nodig, want deze tests kun je in vrijwel ieder gewoon lab doen.’
Ligt eraan wie je gelooft en dat is het probleem momenteel. Wie kan je nog geloven.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:34 schreef Blueheeler het volgende:
Het WHO zei laatst dat er wordt aangeraden om een week in isolatie te blijven vanaf het moment dat je klachtenvrij bent.
Die huisarts neemt een enorm risico.
Was Bruins vergeten in te kopenquote:Op maandag 23 maart 2020 00:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja maar die capaciteit hebben we blijkbaar niet overal in Nederland.
Daar lijkt het wel op..quote:Op maandag 23 maart 2020 00:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dan moet je met die samples heen-en-weer gaan rijden.
Als ik lees wat ze in het UMCG doen, moet dat ook in Brabant uit te voeren zijn als je jezelf niet oplegt om met 1 of 2 partijen te werken:
[..]
Het lijkt vooral een bureaucratisch probleem.
Ik heb er moeite mee dat te geloven. We zetten complete mondkapjes productielijnen op, maar dit kunnen we dan niet regelen?quote:Op maandag 23 maart 2020 00:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dan moet je met die samples heen-en-weer gaan rijden.
Als ik lees wat ze in het UMCG doen, moet dat ook in Brabant uit te voeren zijn als je jezelf niet oplegt om met 1 of 2 partijen te werken:
[..]
Het lijkt vooral een bureaucratisch probleem.
quote:Op maandag 23 maart 2020 00:34 schreef Blueheeler het volgende:
Het WHO zei laatst dat er wordt aangeraden om een week in isolatie te blijven vanaf het moment dat je klachtenvrij bent.
Die huisarts neemt een enorm risico.
2 weken zelfstwitter:WHO twitterde op maandag 16-03-2020 om 17:00:07"People infected with #COVID19 can still infect others after they stop feeling sick, so these measures should continue for at least 2 weeks after symptoms disappear.
Visitors should not be allowed until the end of this period.
There are more details in WHO’s guidance"-@DrTedros reageer retweet
Waarom zou je als huisarts het risico nemen?quote:Op maandag 23 maart 2020 00:41 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Ligt eraan wie je gelooft en dat is het probleem momenteel. Wie kan je nog geloven.
Social media is zo gevaarlijk met dit soort dingen he...quote:Op maandag 23 maart 2020 00:51 schreef Gehrman het volgende:
[ afbeelding ]
Weet niet of deze al was gepost maar die vergelijking met Italie in het aantal doden is ook maar net afhankelijk van wanneer je het startpunt kiest. Opvallende cijfers: koersen we af op Italiaanse toestanden?
nee sorryquote:Op maandag 23 maart 2020 00:56 schreef Generationalpha het volgende:
1 keer in de paar dagen woel ik in mijn bed, open mijn telefoon en ga toch maar weer dit topic refreshen.
Herkenbaar voor mensen?
Snap ik ook niet, hoor, maarja aan de andere kant slaan we niet door. Ik sta aan de kant van uit laten razen maar dan word ik uitgemaakt voor moordenaar. Maar aan de andere kant denk ik aan de ouderen en kwetsbaren dus was ik handen en ga niet onnodig de deur uit. Tsjaquote:Op maandag 23 maart 2020 00:52 schreef Blueheeler het volgende:
[..]
Waarom zou je als huisarts het risico nemen?
WHO zegt zelfs twee weken lees ik net.
mijn godquote:"Wij benaderen het als bond in stappen, want we hebben geen idee wat de situatie rondom het coronavirus is”, aldus Spee zondagavond in het televisieprogramma. De KNVB heeft verschillende scenario’s ontwikkeld.
“De eerste is: we spelen de competitie uit, met publiek.
Ja dit.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:56 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Snap ik ook niet, hoor, maarja aan de andere kant slaan we niet door. Ik sta aan de kant van uit laten razen maar dan word ik uitgemaakt voor moordenaar. Maar aan de andere kant denk ik aan de ouderen en kwetsbaren dus was ik handen en ga niet onnodig de deur uit. Tsja
Dat ze verschillende scenario's bedenken lijkt me niet zo gek, het zou pas vreemd worden als ze dat 1e scenario ook daadwerkelijk uitvoeren maar dat gebeurt natuurlijk niet.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:57 schreef leolinedance het volgende:
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=369670
[..]
mijn god
Wat die man zei was echt volkomen logisch.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:57 schreef leolinedance het volgende:
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=369670
[..]
mijn god
Nee natuurlijk doen ze dat. Maar het seizoen uitspelen met publiek lijkt me een kansloze opgave. Dat hij zegt geen idee te hebben van de situatie rondom Corona is lachwekkend. Iedereen hier weet wat de situatie is, maar een meneer op die positie blijkbaar niet...quote:Op maandag 23 maart 2020 01:02 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dat ze verschillende scenario's bedenken lijkt me niet zo gek, het zou pas vreemd worden als ze dat 1e scenario ook daadwerkelijk uitvoeren maar dat gebeurt natuurlijk niet.
Niemand zegt toch dat ze dat van plan zijn? Er liggen verschillende draaiboeken klaar, dat is alles wat die zegt. Hele normale zaak dus.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:03 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee natuurlijk doen ze dat. Maar het seizoen uitspelen met publiek lijkt me een kansloze opgave.
De viroloog die vandaag bij Op1 zat (Ab Osterhaus) zei hetzelfde als de arts-microbioloog in De Groene (Alex Friedrich): testen, testen, testen, isoleren en er bovenop zitten zoals in de landen die SARS meegemaakt hebben. Oh, en 55% van de besmettingen zou asymptomatisch verlopen, dus contacten zonder klachten moet je ook niet vrij rond laten lopen zoals nu.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:33 schreef leolinedance het volgende:
Wat bedoel je precies? Dat de viroloog hetzelfde zei als ik? Of dat de viroloog zei dat we het zo moesten aanpakken als in dat verhaal staat?
Wat houdt dat in?quote:Op maandag 23 maart 2020 01:04 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
De viroloog die vandaag bij Op1 zat (Ab Osterhaus) zei hetzelfde als de arts-microbioloog in De Groene (Alex Friedrich): testen, testen, testen, isoleren en er bovenop zitten zoals in de landen die SARS meegemaakt hebben. Oh, en 55% van de besmettingen zou asymptomatisch verlopen.
Ab Oosterhuis is definitief compleet de weg kwijt en alleen nog op jacht naar zijn woorden.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:04 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
De viroloog die vandaag bij Op1 zat (Ab Osterhaus) zei hetzelfde als de arts-microbioloog in De Groene (Alex Friedrich): testen, testen, testen, isoleren en er bovenop zitten zoals in de landen die SARS meegemaakt hebben. Oh, en 55% van de besmettingen zou asymptomatisch verlopen.
Aha bedankt. Lijkt mij erg lastig om te bepalen, maar als dat wetenschappelijk gebeurd is zal het wel kloppen.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:06 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Wel besmet, geen symptomen. De 'a' staat voor 'ontbreken van'.
Ohh zoals bij die huisarts aan tafel?quote:Op maandag 23 maart 2020 01:04 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
De viroloog die vandaag bij Op1 zat (Ab Osterhaus) zei hetzelfde als de arts-microbioloog in De Groene (Alex Friedrich): testen, testen, testen, isoleren en er bovenop zitten zoals in de landen die SARS meegemaakt hebben. Oh, en 55% van de besmettingen zou asymptomatisch verlopen, dus contacten zonder klachten moet je ook niet vrij rond laten lopen zoals nu.
Oproep in België tot precies hetzelfde.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:04 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
De viroloog die vandaag bij Op1 zat (Ab Osterhaus) zei hetzelfde als de arts-microbioloog in De Groene (Alex Friedrich): testen, testen, testen, isoleren en er bovenop zitten zoals in de landen die SARS meegemaakt hebben. Oh, en 55% van de besmettingen zou asymptomatisch verlopen, dus contacten zonder klachten moet je ook niet vrij rond laten lopen zoals nu.
Was hij niet degene met aandelen in het vaccin tegen die ander griep.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:06 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ab Oosterhuis is definitief compleet de weg kwijt en alleen nog op jacht naar zijn woorden.
Dat is ook bijna zo.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:07 schreef Gehrman het volgende:
Hoe kun je je nu überhaupt laten testen dan?
Ik heb het idee dat je daarvoor eerst aan de beademingsmachine moet belanden
Materiaal om te testen is toch niet onbeperkt voor handen?quote:Op maandag 23 maart 2020 01:09 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Echt kansloos. Dan doen de Amerikanen het een stuk beter met hun drive-through testlocaties.
Zou het RIVM bang zijn om gezichtsverlies te lijden?quote:Op maandag 23 maart 2020 01:09 schreef Kyran het volgende:
Iedereen zou echt even Op1 van vandaag moeten terugkijken, en dan met name het stukje met Ab Osterhaus. Hij houdt het netjes en valt het RIVM niet aan, maar tussen de regels door laat hij toch echt wel merken dat ze slecht werk hebben geleverd.
Ab Osterhaus gaf vandaag o.a. aan dat maar liefst 55% van de besmettingen plaatsvinden voor en/of aan het begin van de periode met klachten. Niet te geloven dat het RIVM dit niet duidelijk communiceert.
Ik ben in ieder geval blij dat vandaag zowel Ab Osterhaus als Alex Friedrich mijn opvattingen hebben bevestigd. Heb veel commentaar gehad dat ik altijd buitenlandse experts als bron had. Nu zijn er in ieder geval twee belangrijke Nederlandse experts die het zelfde verkondingen.
Bloedbank Sanquin en virologen Marion Koopmans (professor), Bart Haagmans (expert op het gebied van coronavirussen) en Janke Schinkel zijn ermee bezig.quote:Op maandag 23 maart 2020 00:58 schreef Firuze60 het volgende:
Achteraf testen gebeurt niet! Belachelijk, dat is juist iets wat mensen vertrouwen kan geven dat die zogenaamde herd-immunity zou kunnen werken.
Manoman, wat een schijtbende!
https://www.ad.nl/binnenl(...)a-ontstaat~ae8f611a/quote:Of mensen die zelf graag willen weten of ze corona onder de leden hebben, zich ook kunnen aanmelden voor een test? ,,Nee, dat is nog niet aan de orde’’, zo verklaart Koopmans. Sanquin laat weten dat de bloedtest erop gericht is om te bepalen in hoeverre er in Nederland groepsimmuniteit tegen corona is ontstaan. En dat het niet is om individuele donoren uitsluitsel te geven over of ze wel of geen corona hebben gehad.
Ik dacht dat het asymptomatische besmetten vooral aan het begin van deze ziekte kan gebeuren, maar ik vond het wel redelijk awkward dat ze daar gewoon zat ja.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:08 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Ohh zoals bij die huisarts aan tafel?
Voorbeeld nemen aan Bruins, goede ideeën overnemen.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:11 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zou het RIVM bang zijn om gezichtsverlies te lijden?
Mijn collega ook inderdaad. had 38.9 graden koorts en hoestte als een gek, Was niet genoeg om getest te worden.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:10 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Niet bijna hoor, enkele gevallen in directe omgeving, niet getest, ga maar lekker naar huis.
Als ze nu zouden toegeven dat ze zo gigantisch fout zaten gaat het volk ze natuurlijk helemaal niet meer serieus nemen. Dan heb je nog het hele gebeuren omtrent stikstof ook nog ....quote:Op maandag 23 maart 2020 01:11 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zou het RIVM bang zijn om gezichtsverlies te lijden?
Ik vind Ad juist wel erg venijnig richting RIVM. Lijkt zelfs een beetje oud zeer.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:09 schreef Kyran het volgende:
Iedereen zou echt even Op1 van vandaag moeten terugkijken, en dan met name het stukje met Ab Osterhaus. Hij houdt het netjes en valt het RIVM niet aan, maar tussen de regels door laat hij toch echt wel merken dat ze slecht werk hebben geleverd.
Ab Osterhaus gaf vandaag o.a. aan dat maar liefst 55% van de besmettingen plaatsvinden voor en/of aan het begin van de periode met klachten. Niet te geloven dat het RIVM dit niet duidelijk communiceert.
Ik ben in ieder geval blij dat vandaag zowel Ab Osterhaus als Alex Friedrich mijn opvattingen hebben bevestigd. Heb veel commentaar gehad dat ik altijd buitenlandse experts als bron had. Nu zijn er in ieder geval twee belangrijke Nederlandse experts die het zelfde verkondingen.
Volgens onze Groningse vrienden wel. Is net nog een artikel over gepost.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:11 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Materiaal om te testen is toch niet onbeperkt voor handen?
Jeroen wilde wat woorden in zijn mond leggen en hem laten uithalen naar het RIVM, maar Ab sloeg dat toch best netjes af. Hij was kritisch, maar fakkelde ze niet af. Hij zei zelfs iets als "wij moeten niet naar het verleden kijken, maar naar de toekomst".quote:Op maandag 23 maart 2020 01:14 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Ik vind Ad juist wel erg venijnig richting RIVM. Lijkt zelfs een beetje oud zeer.
Het gaat niet om testmateriaal maar mensen die testmateriaal beoordelen. Het is hier in Nederland nog geen kitje.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:14 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Volgens onze Groningse vrienden wel. Is net nog een artikel over gepost.
quote:Op maandag 23 maart 2020 01:14 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Volgens onze Groningse vrienden wel. Is net nog een artikel over gepost.
quote:Het RIVM heeft testbeleid veranderd om zo vooral kwetsbare mensen sneller te kunnen vinden. Zo probeert het RIVM ervoor te zorgen dat er voldoende tests beschikbaar blijven voor de mensen die ze het meest nodig hebben.
Adje aandeeltje?quote:Op maandag 23 maart 2020 01:14 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Ik vind Ad juist wel erg venijnig richting RIVM. Lijkt zelfs een beetje oud zeer.
Ik neem zijn mening zeer serieus hoor maar ik vond hem wel wat afdoen aan autoriteit RIVM.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:15 schreef Kyran het volgende:
[..]
Jeroen wilde wat woorden in zijn mond leggen en hem laten uithalen naar het RIVM, maar Ab sloeg dat toch best netjes af. Hij was kritisch, maar fakkelde ze niet af. Hij zei zelfs iets als "wij moeten niet naar het verleden kijken, maar naar de toekomst".
twitter:spectatorindex twitterde op maandag 23-03-2020 om 00:26:24Coronavirus cases per million people.
Italy: 977
Spain: 621
Germany: 297
Iran: 261
Netherlands: 248
France: 246
South Korea: 173
US: 101
UK: 84
China: 56
Australia: 53
Canada: 38
Turkey: 15
Saudi: 15
Japan: 8
Brazil: 7
Egypt: 3.2
Indonesia: 1.9
India: 0.3 reageer retweet
Deze week zou volgens het RIVM duidelijk moeten worden of de genomen maatregelen werken. Als hun modellen berusten op de aanname dat pre-symptomatische en asymptomatische besmetting nauwelijks plaatsvindt terwijl dat wel het geval is zal dat binnenkort blijken, zeker als dat voor meer dan 50% van de besmettngen de oorzaak zou zijn.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:09 schreef Kyran het volgende:
Ja, dat zou ik ook zeggen met zijn verleden.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:15 schreef Kyran het volgende:
[..]
Jeroen wilde wat woorden in zijn mond leggen en hem laten uithalen naar het RIVM, maar Ab sloeg dat toch best netjes af. Hij was kritisch, maar fakkelde ze niet af. Hij zei zelfs iets als "wij moeten niet naar het verleden kijken, maar naar de toekomst".
De conclusie hier was dat dat door bureaucratie komt. Volgens het UMCG kunnen er veel meer mensen getest worden.quote:
quote:Op maandag 23 maart 2020 01:08 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Was hij niet degene met aandelen in het vaccin tegen die ander griep.
Yep..... hij (Ab Oosterhuis) als oeverloze lulhannes zat bij OP1 even een top-expert ontwikkeling van o.a. Vaccins (Professor Eric Snijder van het LUMC, hoogleraar RNA virussen) ; te overschreeuwen met zijn mond/klauwzeer gebrabbel en en ondefinieerbare WuHan LockDown praatjes.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:09 schreef Kyran het volgende:
Technisch gezien wellicht wel, alleen zijn we hier niet logistiek op ingericht als ik dat zo hier en daar lees. Die tests moeten worden beoordeeld. Als je mensen met lichte symptomen ook laat testen betekent dat dat de mensen die het echt nodig hebben dus aanzienlijk langer moeten wachten op de uitslag wat dus weer de behandeling in de weg staat.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
De conclusie hier was dat dat door bureaucratie komt. Volgens het UMCG kunnen er veel meer mensen getest worden.
Leuk, maar nu een keer door 3,5 delen , gezien de populatie van Italiequote:Op maandag 23 maart 2020 00:51 schreef Gehrman het volgende:
[ afbeelding ]
Weet niet of deze al was gepost maar die vergelijking met Italie in het aantal doden is ook maar net afhankelijk van wanneer je het startpunt kiest. Opvallende cijfers: koersen we af op Italiaanse toestanden?
True maar het is nogal teleurstellend aangezien andere landen het (schijnbaar) wel kunnen.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:19 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Technisch gezien wellicht wel, alleen zijn we hier niet logistiek op ingericht als ik dat zo hier en daar lees. Die tests moeten worden beoordeeld. Als je mensen met lichte symptomen ook laat testen betekent dat dat de mensen die het echt nodig hebben dus aanzienlijk langer moeten wachten op de uitslag wat dus weer de behandeling in de weg staat.
Klinkt vrij legitiem dus.
In dat artikel staat dat Nederland in principe capaciteit genoeg heeft om 33.000 testen per week te doen. Alleen moet het RIVM en de GGD dan wel meewerken.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:19 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Technisch gezien wellicht wel, alleen zijn we hier niet logistiek op ingericht als ik dat zo hier en daar lees. Die tests moeten worden beoordeeld. Als je mensen met lichte symptomen ook laat testen betekent dat dat de mensen die het echt nodig hebben dus aanzienlijk langer moeten wachten op de uitslag wat dus weer de behandeling in de weg staat.
Zo'n test zal toch via een standaard instructie verlopen, of niet?quote:Op maandag 23 maart 2020 01:19 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Logischquote:Op maandag 23 maart 2020 01:21 schreef Gehrman het volgende:
[..]
True maar het is nogal teleurstellend aangezien andere landen het (schijnbaar) wel kunnen.
Hij was continu aan het stoelpoten zagen. Kan ik best boos over worden dat die vent nog een podium krijgt voor zijn eigen missie.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:16 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Ik neem zijn mening zeer serieus hoor maar ik vond hem wel wat afdoen aan autoriteit RIVM.
Dat kan ik mij ook niet voorstellen:quote:Op maandag 23 maart 2020 01:19 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ik zou verder ook niet een scenario kunnen bedenken wat dat zou verklaren. Alsof men momenteel te lui is om het adequaat aan te pakken of daar niet echt zin in heeft en denkt "krijg toch lekker de corona", ofzo.
quote:Op maandag 23 maart 2020 00:42 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik heb er moeite mee dat te geloven. We zetten complete mondkapjes productielijnen op, maar dit kunnen we dan niet regelen?
Als het waar is, is het een regelrechte schande.
Hij is geen expert en heeft een dubbele agenda, ik zou hem vertrouwen zover ik hem kan werpen en dat is niet ver.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hij was continu aan het stoelpoten zagen. Kan ik best boos over worden dat die vent een podum krijgt.
Tijd om te gaan slapen voordat je weer een reprimande over je heen krijgt dat Ab een expert is en alleen maar gelijk heef in zijn zwalkende uitspraken.
Hij was zeer duidelijk met zijn uitspraken, niks zwalkends aan.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hij was continu aan het stoelpoten zagen. Kan ik best boos over worden dat die vent nog een podium krijgt voor zijn eigen missie.
Tijd om te gaan slapen voordat je weer een reprimande over je heen krijgt dat Ab een expert is en alleen maar gelijk heeft in zijn zwalkende uitspraken.
Als de groei minder afbuigt dan verwacht/gehoopt, dan is het wel nog de vraag welke duiding ze hieraan geven.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:16 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Deze week zou volgens het RIVM duidelijk moeten worden of de genomen maatregelen werken. Als hun modellen berusten op de aanname dat pre-symptomatische en asymptomatische besmetting nauwelijks plaatsvindt terwijl dat wel het geval is zal dat binnenkort blijken, zeker als dat voor meer dan 50% van de besmettngen de oorzaak zou zijn.
eens. Men moet echt beter met die cijfers leren omgaan, dit is prutswerk.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:20 schreef riazop het volgende:
[..]
Leuk, maar nu een keer door 3,5 delen , gezien de populatie van Italie
Ab Osterhaus geen expert noemen .....quote:Op maandag 23 maart 2020 01:25 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Hij is geen expert en heeft een dubbele agenda, ik zou hem vertrouwen zover ik hem kan werpen en dat is niet ver.
Dat mens zat gewoon (volgens 24* uur cooldown regels), daar ziek te zijn aan tafel.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:12 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik dacht dat het asymptomatische besmetten vooral aan het begin van deze ziekte kan gebeuren, maar ik vond het wel redelijk awkward dat ze daar gewoon zat ja.Vooral omdat ze haar eerstvolgende spreekuur volledig telefonisch zou doen uit voorzorg, dus ze vertrouwt er ook weer niet helemáál op dat ze niks meer kan overdragen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ab_Osterhausquote:Op maandag 23 maart 2020 01:25 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Hij is geen expert en heeft een dubbele agenda, ik zou hem vertrouwen zover ik hem kan werpen en dat is niet ver.
quote:Albertus Dominicus Marcellinus Erasmus "Ab" Osterhaus (born 2 June 1948) is a leading Dutch virologist and influenza expert. An Emeritus Professor of Virology at Erasmus University Rotterdam since 1993, Osterhaus is known throughout the world for his work on SARS and H5N1, the pathogen that causes avian influenza.
Wikipediaquote:Op maandag 23 maart 2020 01:31 schreef DawN het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Ab_Osterhaus
Ik zou het even lezen. Al is het maar de eerste alinea..
[..]
Hey! Ze leven! Zat mij al af te vragen waarom ze niks van zich lieten horen.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:38 schreef leolinedance het volgende:
https://www.philips.com/a(...)vid-19-pandemic.html
Philips ramps up production of critical health technology products in response to COVID-19 pandemic
Er wordt nu 24/7 gewerkt om die piek op te kunnen vangen. Hopelijk is het genoeg...quote:Op maandag 23 maart 2020 01:36 schreef einzeinz het volgende:
Piek valt mogelijk op 7 april. Dus we kunnen nog 2 weken dalen.
[ afbeelding ]
Ik ook, vandaar dat ik even op onderzoek uit ben gegaanquote:Op maandag 23 maart 2020 01:39 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hey! Ze leven! Zat mij al af te vragen waarom ze niks van zich lieten horen.
Die zijn nooit in quarantaine geweest hoor. Gewoon hetzelfde beleid als andere terugkeerders: pas bij klachten thuisblijven.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:34 schreef ootjekatootje het volgende:
Hoe is het trouwens met de geestelijk gehandicapte groep van 900 uit Groningen. Die mogen toch uit quarantaine of hebben die dit weekend een lock down party gehad?
Was net ook op de radio, waarbij gezegd werd dat er mensen voor worden aangenomen.... urgentie wtf?quote:Op maandag 23 maart 2020 01:40 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ook, vandaar dat ik even op onderzoek uit ben gegaan
Het gaat ook allemaal zo verdomde traag ....quote:Op maandag 23 maart 2020 01:42 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Was net ook op de radio, waarbij gezegd werd dat er mensen voor worden aangenomen.... urgentie wtf?
Hij (Ab Oosterhuis) pleitte samengevat voor de aanpak van China "quote:Op maandag 23 maart 2020 01:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hij was zeer duidelijk met zijn uitspraken, niks zwalkends aan.
En dat is het compleet foute signaal dat is afgegeven en wij niet weten noch daarmee bewezen is. Je bent kennelijk genezen omdat het RIVM een regel heeft van 24 uur symptom vrij. !!!quote:Op maandag 23 maart 2020 01:31 schreef Firuze60 het volgende:
Die Ab is in mijn ogen een analyticus en een expert in zijn vak, maar weet geen oplossingen en niemand kan dat. Het RIVM is een incrowd-ambtenarenzooi, die bang zijn voor hun eigen baantje dus ook alleen maar wat roepen.
Waarom is de meest grote kans vanavond gemist om toch iets positiefs te melden?
Als je besmet bent geweest met het virus en je hebt geen klachten meer, dan ben je immuun en besmet je geen anderen meer en de test is negatief.
Ja wat verwacht je dan bij een bedrijf met 78000 werknemers...daar gaat dat nu eenmaal zo. Een bedrijf(je) met 100 man schaalt morgen nog op. Gek maar waar.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:42 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het gaat ook allemaal zo verdomde traag ....
Dat vind ik ergens nog wel logisch. Om als grote organisatie (of dat nou overheid is of multinationals) de koers helemaal om te gooien kost gewoon tijd. Wat ik veel gekker vind is dat daar geen voorzieningen voor zijn getroffen. Je zou verwachten dat er gewoon ergens in NL een grote loods vol met handschoenen, mondkapjes, apparatuur etc. ligt voor de eerste nood. Zodat je tijd hebt om om te schakelen.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:42 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het gaat ook allemaal zo verdomde traag ....
heerlijke gedachte...quote:Op maandag 23 maart 2020 01:41 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Die zijn nooit in quarantaine geweest hoor. Gewoon hetzelfde beleid als andere terugkeerders: pas bij klachten thuisblijven.
Precies!quote:Op maandag 23 maart 2020 01:44 schreef Vallon het volgende:
[..]
En dat is het compleet foute signaal dat is afgegeven en wij niet weten noch daarmee bewezen is. Je bent kennelijk genezen omdat het RIVM een regel heeft van 24 uur symptom vrij. !!!
Sorry, maar jij hebt dus echt met een gekleurde bril op gekeken. Dit zei hij namelijk absoluut niet, maar jij hebt gewoon gehoord wat je al had bedacht te gaan horen.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:43 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hij (Ab Oosterhuis) pleitte samengevat voor de aanpak van China "" die vervolgens niets zou oplossen omdat dan het virus zonder Vaccin dan weer de kop zou opsteken.
Iets eerder roeptoetert hij dat een Vaccin binnen een jaar of zo wel klaar zou zijn. Z'n colelga van het lUMC.... corrigeert daarbij Ab uiters voorzichtig met dat er momenteel niets is dan een begin.
Die (Ab Oosterhuis gewezen RIVM viroloog) die weet het dus en de rest van het Virologen veld - impliciet dus het RIVM met Prof Dr Jaap van Dissel aan het roer) lult dus uit zijn nek. Hij 9Ab) zal best zijn sporen hebben verdiend maar hier wordt een oude ruzie uitgevochten zodat zijn nieuwe (private) instituut zieltjes kan winnen.
Daarom pleurt geweldige burgemeester Aboutaleb morgen eigenhandig een noodwet in en dienen Rotterdammers en de bezoekers zich te houden aan het contactverbod.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat vind ik ergens nog wel logisch. Om als grote organisatie (of dat nou overheid is of multinationals) de koers helemaal om te gooien kost gewoon tijd. Wat ik veel gekker vind is dat daar geen voorzieningen voor zijn getroffen. Je zou verwachten dat er gewoon ergens in NL een grote loods vol met handschoenen, mondkapjes, apparatuur etc. ligt voor de eerste nood. Zodat je tijd hebt om om te schakelen.
Dat idee heb ik ook. Kennelijk twijfelt Ab aan de modellen van het RIVM. Ab Osterhaus is echter géén modelleur van infectieziekten/wiskundige... Ik vind het bijzonder dat hij zich waagt aan voorspellingen. Dat hij zich zorgen maakt... oké. Maar zijn opmerking: "Zoals het nu gaat, gaat het fout. Dan gaat het de kant van Italië op" kan ik niet volgen. Hij doet alsof er in Nederland helemaal geen maatregelen zijn getroffen.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:14 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Je hebt daar wel een punt, maar gooi dan even paar weken lang echt strenge maatregelen er tegen aan, zodat je tijd hebt om het beter aan te pakken. Nu is het gewoon één grote teringbende om het maar duidelijk te zeggen.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat vind ik ergens nog wel logisch. Om als grote organisatie (of dat nou overheid is of multinationals) de koers helemaal om te gooien kost gewoon tijd. Wat ik veel gekker vind is dat daar geen voorzieningen voor zijn getroffen. Je zou verwachten dat er gewoon ergens in NL een grote loods vol met handschoenen, mondkapjes, apparatuur etc. ligt voor de eerste nood. Zodat je tijd hebt om om te schakelen.
Juist, verantwoordelijkheid en handhaving. Owquote:Op maandag 23 maart 2020 01:49 schreef trein2000 het volgende:
Het RIVM doet ook maar wat. Dat is niet gek want iedereen doet maar wat want er is nog veel onduidelijk.
Waar het mijns inziens fout gaat is dat het RIVM dat er niet bij vermeldt en uitstraalt dat hun waarheid de waarheid is.
Allemaal spullen die je hopelijk de komende 10 jaar of langer niet nodig hebt. Apparatuur wat niet zo lang zonder stroom mag zitten, mogelijk kapot gaat, waarvan de kwaliteit na verloop van tijd afneemt. Nee, zo makkelijk is het helaas niet.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat hier gebeurd is en-publique een pijnlijke oorlog uitvechten tussen de virologen-groepen van Utrecht (=RIVM), Rotterdam en Amsterdam. Eerder in Buitenhuis, een hele week geleden, was er iemand uit Rotterdam die het RIVM de maat nam. Allemaal gefrustreerde alfa mannetjes zonder feitelijke verantwoording (dat het RIVM wel heeft) die niets concreets hebben te melden.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:31 schreef DawN het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Ab_Osterhaus
Ik zou het even lezen. Al is het maar de eerste alinea..
[..]
Het schijnt dat landen in Azië die met Sars te maken hebben gehad het wel hadden. Dus kennelijk kan het wel.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:51 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Allemaal spullen die je hopelijk de komende 10 jaar of langer niet nodig hebt. Apparatuur wat niet zo lang zonder stroom mag zitten, mogelijk kapot gaat, waarvan de kwaliteit na verloop van tijd afneemt. Nee, zo makkelijk is het helaas niet.
Waar staat dat van die noodwet?quote:Op maandag 23 maart 2020 01:48 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Daarom pleurt geweldige burgemeester Aboutaleb morgen eigenhandig een noodwet in en dienen Rotterdammers en de bezoekers zich te houden aan het contactverbod.
Hou van die man!
Daarom komt er een sterke leider en dat gaat Aboutaleb zijn, opperhoofd der burgemeestersquote:Op maandag 23 maart 2020 01:51 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat hier gebeurd is en-publique een pijnlijke oorlog uitvechten tussen de virogen-groepen van Utrecht (=RIVM), Rotterdam en Amsterdam. Eerder in Buitenhuis, een hele week geleden, was er iemand uit Rotterdam die het RIVM de maat nam. Allemaal gefrustreerde alfa mannetjes zonder feitelijke verantwoording (dat het RIVM wel heeft) die niets concreets hebben te melden.
Ik kan hier erg kwaad over worden dat die klojo's ons met dikke verhalen de hel aan het insturen zijn met denken dat zij hun onderzoeksgelijk moeten bevechten.
Groningen doet dat nu ook al. Zou het een mooie actie van Aboutaleb vinden, maar heb je ook een bron of is het een gevoel?quote:Op maandag 23 maart 2020 01:51 schreef ootjekatootje het volgende:
Aboutaleb gaat de leiding nemen, niemand neemt de leiding m. Hij pleurt Rotterdam op slot en de rest volgt.
Dat denk ik ookquote:Op maandag 23 maart 2020 01:51 schreef ootjekatootje het volgende:
Aboutaleb gaat de leiding nemen, niemand neemt de leiding m. Hij pleurt Rotterdam op slot en de rest volgt.
Neequote:Op maandag 23 maart 2020 01:53 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Daarom komt er een sterke leider en dat gaat Aboutaleb zijn, opperhoofd der burgemeesters
Het kán ook wel, maar het kost erg veel geld en moeite. Dan zou je die voorraad bijvoorbeeld iedere 3 jaar moeten verversen en voorzien van de nieuwste technieken.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een burgemeester kan geen noodwet opstellen. Dat is aan het parlement en de regering.
Wel kan de voorzitter van de veiligheidsdiensten
[..]
Het schijnt dat landen in Azië die met Sars te maken hebben gehad het wel hadden. Dus kennelijk kan het wel.
Die weten hoe snel het kan gaan, terwijl wij hier altijd dachten veilig te zitten met de gedachte "zo snel zal het niet lopen".quote:Op maandag 23 maart 2020 01:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het schijnt dat landen in Azië die met Sars te maken hebben gehad het wel hadden. Dus kennelijk kan het wel.
Hij gaf bij nieuwsuur wel wat hints in de richting van strengere maatregelen ja.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:54 schreef Kyran het volgende:
[..]
Groningen doet dat nu ook al. Zou het een mooie actie van Aboutaleb vinden, maar heb je ook een bron of is het een gevoel?
Als je overheid faalt en geen beslissingen durft te nemen dan krijg je dus dat iedereen wat anders gaat doen. Burgemeesters gaan dan maar zelf beslissen wat goed is en sommige ziekenhuizen trekken dan ook hun eigen lijn (zoals UMCG en UMCU).
Orgen overleg tussen kabinet en burgemeesters. Aboutaleb is een van de vele burgemeesters die strenger wil kunnen optreden. Meer dan dat is t volgens mij nietquote:Op maandag 23 maart 2020 01:54 schreef Kyran het volgende:
[..]
Groningen doet dat nu ook al. Zou het een mooie actie van Aboutaleb vinden, maar heb je ook een bron of is het een gevoel?
Als je overheid faalt en geen beslissingen durft te nemen dan krijg je dus dat iedereen wat anders gaat doen. Burgemeesters gaan dan maar zelf beslissen wat goed is en sommige ziekenhuizen trekken dan ook hun eigen lijn (zoals UMCG en UMCU).
Iets in mij zegt dat dat de volgende keer wel gereed staat...quote:Op maandag 23 maart 2020 01:55 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het kán ook wel, maar het kost erg veel geld en moeite. Dan zou je die voorraad bijvoorbeeld iedere 3 jaar moeten verversen en voorzien van de nieuwste technieken.
Zij RIVM zijn aangesteld om onze regering de adviezen te geven, die in lijn zijn met die van het WHO.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:49 schreef trein2000 het volgende:
Het RIVM doet ook maar wat. Dat is niet gek want iedereen doet maar wat want er is nog veel onduidelijk.
Waar het mijns inziens fout gaat is dat het RIVM dat er niet bij vermeldt en uitstraalt dat hun waarheid de waarheid is.
Dwangmaatregelingen. Een burgemeester mag veel hoor, vergis je niet. Dat weten wij als rotterdammers wel door de voetbalwedstrijdenquote:
Ik hoop het. Maar tot op heden hebben we het nog niet nodig gehad.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Iets in mij zegt dat dat de volgende keer wel gereed staat...
Euh, ja. Hij gaf dat vanmiddag al even heel duidelijk aan. Noodverordening gaat dat waarschijnlijk heten.quote:
Alleen heeft het RIVM bijna alle adviezen van WHO genegeerd.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zij RIVM zijn aangesteld om onze regering de adviezen te geven, die in lijn zijn met die van het WHO.
Elke andere lulhannes is een roeptoeter voor de eigen bühne. Die blaaskaken hoeven ook niet verantwoording af te leggen. Nu is het niet de tijd om oude oorlogsjes uit e vechten.
Ja, maar waar staat dat hij morgen die noodwet af gaat kondigen? Zover ik weet i ser morgen overleg tussen t kabinet en burgemeesters. En is aboutaleb een van de vele burgemeesters die strengere regels wil. Meer is er nog niet.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dwangmaatregelingen. Een burgemeester mag veel hoor, vergis je niet. Dat weten wij als rotterdammers wel door de voetbalwedstrijden
Hahahaha, hij heeft zich gewoon te houden aan de regelsquote:Op maandag 23 maart 2020 01:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Euh, ja. Hij gaf dat vanmiddag al even heel duidelijk aan. Noodverordening gaat dat waarschijnlijk heten.
Al heeeeeeeeeel veel gemeenten hebben al een noodverordening. Google maar eens op je eigen gemeente.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:59 schreef marsan het volgende:
[..]
Ja, maar waar staat dat hij morgen die noodwet af gaat kondigen? Zover ik weet i ser morgen overleg tussen t kabinet en burgemeesters. En is aboutaleb een van de vele burgemeesters die strengere regels wil. Meer is er nog niet.
Je kunt veel zeggen, maar scholen sluiten staat later op het stappenplan dan 60+ers preventief in thuis quarantaine zetten.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:56 schreef Mammietje het volgende:
Het is toch triest dat de overheid overal zo verdomde traag mee is, dat het volk zelf de initiatieven moet gaan nemen? Scholen niet sluiten; ouders en leerkrachten in opstand. Scholen dan toch maar sluiten. Winkels niet sluiten, winkels gooien zelf de tent al dicht. Moeten burgemeesters dan nu ook zelf hun regels/handhaving afdwingen?
aboutaleb heeft de afgelopen 48 uur drie filmpjes gemaakt van vriendelijk en duidelijk tot aan de laatste. Die was al wat minder vriendelijk, die grijpt morgen inquote:Op maandag 23 maart 2020 01:59 schreef marsan het volgende:
[..]
Ja, maar waar staat dat hij morgen die noodwet af gat kondigen? Zover ik weet i ser morgen overleg tussen t kabinet en burgemeesters. En is aboutaleb een van de vele burgemeesters die strengere regels wil. Meer is er nog niet.
Nu? Inzakke corona?quote:Op maandag 23 maart 2020 02:00 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Al heeeeeeeeeel veel gemeenten hebben al een noodverordening. Google maar eens op je eigen gemeente.
Daarom moet je lekker thuisblijven en geen contact hebben. Gaat helemaal fout hierquote:Op maandag 23 maart 2020 02:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je kunt veel zeggen, maar scholen sluiten staat later op het stappenplan dan 60+ers preventief in thuis quarantaine zetten.
Dus dit gaat helemaal niet goed.
Ok, je hebt t dus over je gevoel. Meer is er niet.quote:Op maandag 23 maart 2020 02:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
aboutaleb heeft de afgelopen 48 uur drie filmpjes gemaakt van vriendelijk en duidelijk tot aan de laatste. Die was al wat minder vriendelijk, die grijpt morgen in
Uiteraard.quote:Op maandag 23 maart 2020 02:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Daarom moet je lekker thuisblijven en geen contact hebben. Gaat helemaal fout hier
Dit ja.quote:Op maandag 23 maart 2020 02:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Daarom moet je lekker thuisblijven en geen contact hebben. Gaat helemaal fout hier
Ja natuurlijk kan dat. Zitten wel grenzen aan overigens.quote:Op maandag 23 maart 2020 02:01 schreef Kyran het volgende:
Dat kan gewoon ...
Artikel 175 Gemeentewet (Noodbevel)
1. In geval van oproerige beweging, van andere ernstige wanordelijkheden of van
rampen of zware ongevallen, dan wel van ernstige vrees voor het ontstaan daarvan, is
de burgemeester bevoegd alle bevelen te geven die hij ter handhaving van de
openbare orde of ter beperking van gevaar nodig acht. Daarbij kan van andere dan
bij de Grondwet gestelde voorschriften worden afgeweken.
2. De burgemeester laat tot maatregelen van geweld niet overgaan dan na het doen
van de nodige waarschuwing.
Artikel 176 Gemeentewet (Noodverordening)
1. Wanneer een omstandigheid als bedoeld in artikel 175, eerste lid, zich voordoet,
kan de burgemeester algemeen verbindende voorschriften geven die ter handhaving
van de openbare orde of ter beperking van gevaar nodig zijn. Daarbij kan van andere
dan bij de Grondwet gestelde voorschriften worden afgeweken. Hij maakt deze
voorschriften bekend op een door hem te bepalen wijze.
Natuurlijk kan t wel. Maar t is gewoon ene groep burgemeesters die samen optrekken. Niet een of ander burgemeester die t in zn eentje gaat doen. En alleen op basis van t gevoel van n user.quote:Op maandag 23 maart 2020 02:01 schreef Kyran het volgende:
Dat kan gewoon ...
Artikel 175 Gemeentewet (Noodbevel)
1. In geval van oproerige beweging, van andere ernstige wanordelijkheden of van
rampen of zware ongevallen, dan wel van ernstige vrees voor het ontstaan daarvan, is
de burgemeester bevoegd alle bevelen te geven die hij ter handhaving van de
openbare orde of ter beperking van gevaar nodig acht. Daarbij kan van andere dan
bij de Grondwet gestelde voorschriften worden afgeweken.
2. De burgemeester laat tot maatregelen van geweld niet overgaan dan na het doen
van de nodige waarschuwing.
Artikel 176 Gemeentewet (Noodverordening)
1. Wanneer een omstandigheid als bedoeld in artikel 175, eerste lid, zich voordoet,
kan de burgemeester algemeen verbindende voorschriften geven die ter handhaving
van de openbare orde of ter beperking van gevaar nodig zijn. Daarbij kan van andere
dan bij de Grondwet gestelde voorschriften worden afgeweken. Hij maakt deze
voorschriften bekend op een door hem te bepalen wijze.
Nee, ken hem goed. Een echte burgervader maar heel duidelijk. Die is al dagen bezig en heeft zijn eigen team.quote:Op maandag 23 maart 2020 02:02 schreef marsan het volgende:
[..]
Ok, je hebt t dus over je gevoel. Meer is er niet.
gokkenquote:Op maandag 23 maart 2020 02:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, ken hem goed. Een echte burgervader maar heel duidelijk. Die is al dagen bezig en heeft zijn eigen team.
Maar laten we dit even afwachten, ik zeg morgen komt Aboutaleb met regels voor zijn stad en dat gaat een contactverbod worden. De rest volgt later die dag.
Er zijn op dit moment maar 25 burgemeesters die er over beslissen. Alleen de voorzitters van de veiligheidsregio’s.quote:Op maandag 23 maart 2020 02:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, ken hem goed. Een echte burgervader maar heel duidelijk. Die is al dagen bezig en heeft zijn eigen team.
Maar laten we dit even afwachten, ik zeg morgen komt Aboutaleb met regels voor zijn stad en dat gaat een contactverbod worden. De rest volgt later die dag.
Ja ik ken hem ook uit zn tijd al in amsterdam. Maar wat je net stellig mede kwam delen is dus gewoon een gevoel van je.quote:Op maandag 23 maart 2020 02:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zou hem een stuk makkelijker gemaakt worden als het gewoon landelijk beleid zou zijn.quote:Op maandag 23 maart 2020 02:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Gaat het kabinet niet accepteren. Krijg je gedoe van.quote:Op maandag 23 maart 2020 02:07 schreef ootjekatootje het volgende:
Kijk het heeft ook geen reet zin om in Rotterdam dezelfde regels toe te passen als in bijvoorbeeld een gemeente in Groningen of Rhenen. Nog steeds Corona vrij.
Zandvoort, Amsterdam en alle andere drukken plekken hebben gewoon nu andere regels nodig
Want?quote:Op maandag 23 maart 2020 02:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gaat het kabinet niet accepteren. Krijg je gedoe van.
Nee want andere kleine gemeentes zijn weer niet gebaar bij een contactverbod omdat een gemeente zoals Rotterdam een enorme geldpot heeft.quote:Op maandag 23 maart 2020 02:07 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zou hem een stuk makkelijker gemaakt worden als het gewoon landelijk beleid zou zijn.
En terecht, gelijke monniken enzoquote:Op maandag 23 maart 2020 02:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mwah. Drukke parken enzo dicht zie ik wel gebeuren in de grote plaatsen.quote:Op maandag 23 maart 2020 02:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gewoon niet meer dan met zijn tweeën op straat, daar had Aboutaleb het al overquote:Op maandag 23 maart 2020 02:09 schreef marsan het volgende:
[..]
Mwah. Drukke parken enzo dicht zie ik wel gebeuren in de grote plaatsen.
Ik snap het probleem niet hoor, je kunt prima in grote steden met veel zieken of in een bepaald gebied zeggen dat mensen helemaal binnen moeten blijven. Tenzij x.quote:Op maandag 23 maart 2020 02:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die willen een aanpak. Anders wordt het een chaos.
Dat is nu al zoquote:Op maandag 23 maart 2020 02:09 schreef marsan het volgende:
[..]
Mwah. Drukke parken enzo dicht zie ik wel gebeuren in de grote plaatsen.
Nee, heel Nederland heeft gewoon zelfde regels nodig. Wij moeten echt ophouden met Nederland verdelen in provincies en gemeentes tijdens dit gebeuren. Als ik hier een scheet laat ruik je het in Groningen Rotterdam en Enschede.quote:Op maandag 23 maart 2020 02:07 schreef ootjekatootje het volgende:
Kijk het heeft ook geen reet zin om in Rotterdam dezelfde regels toe te passen als in bijvoorbeeld een gemeente in Groningen of Rhenen. Nog steeds Corona vrij.
Zandvoort, Amsterdam en alle andere drukken plekken hebben gewoon nu andere regels nodig
Het maakt je allemaal geen ongelijke monnik. De situatie is namelijk wezenlijk verschillend.quote:
Dat is de aanpak nu in dld en hij zei dat dat ook in beeld zou kunnen komen.quote:Op maandag 23 maart 2020 02:10 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Gewoon niet meer dan met zijn tweeën op straat, daar had Aboutaleb het al over
Nee.quote:Op maandag 23 maart 2020 02:10 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee, heel Nederland heeft gewoon zelfde regels nodig. Wij moeten echt ophouden met Nederland verdelen in provincies en gemeentes tijdens dit gebeuren. Als ik hier een scheet laat ruik je het in Groningen Rotterdam en Enschede.
Je kan overal naartoe reizen en mensen besmetten en andersom, dus gewoon heel Nederland, 1 beleid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |